Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mau_Maus schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:28:
[...]

even 2 comments... de E serie met symbian 3rd.. heeft wel een uitgebreide optie om standby menu aan te passen...

En 9.5 is nog in ontwikkeling hoor.. maar inderdaad kans dat je die niet erop krijgt... Denk dat het ook deels met hardware koppeling te maken heeft bij symbian.
Mijn excuses! de E serie heeft inderdaad een extra plugin menu, maar helaast mist de N serie deze, iig mijn N82.

Wat betreft Symbian 9.5 deze is al wel degelijk uit zie:

http://www.brighthand.com/default.asp?newsID=12913
http://www.symbian.com/sy...ses/v95/productsheet.html

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
bassjuh schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:34:
[...]

Mijn excuses! de E serie heeft inderdaad een extra plugin menu, maar helaast mist de N serie deze, iig mijn N82.

Wat betreft Symbian 9.5 deze is al wel degelijk uit zie:

http://www.brighthand.com/default.asp?newsID=12913
http://www.symbian.com/sy...ses/v95/productsheet.html
Ja maar bedoel laatste dat er nog geen toestellen van zijn. 9.2 is de laatste die gebruikt is. Mocht ik het fout hebben., dan sorry. Misschien word 9.8 pas echt op een foon gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Mau_Maus schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:28:
[...]

even 2 comments... de E serie met symbian 3rd.. heeft wel een uitgebreide optie om standby menu aan te passen...

En 9.5 is nog in ontwikkeling hoor.. maar inderdaad kans dat je die niet erop krijgt... Denk dat het ook deels met hardware koppeling te maken heeft bij symbian.
Maar dan nog is het behoorlijk beperkt ten opzichte van WM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
EnsconcE schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:38:
[...]

Maar dan nog is het behoorlijk beperkt ten opzichte van WM.
Ja als je het over alleen die functie heb ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Voor de mensen met resolutie 240 * 320 is er nu ook tijdelijk N-Gage software beschikbaar gratis om uit te proberen. Helaas werkt het niet op mijn N80. Althans het spel zelf niet, N-Gage opzich wel. Waarschijnlijk door de afwijkende resolutie.

Zie ook: http://forums.arena.n-gag...ngapplication&thread.id=2

of *knip* ; bevat warez

[ Voor 9% gewijzigd door pven op 05-02-2008 23:21 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Weet iemand hoe het aandeel van de verschillende symbian versies zich tot elkaar verhoudt?

Er wordt veel gesproken en geschreven over de series 60 en zelden over de 40 en 80 series. Komt dit omdat series 60 het meest interessante is om over te praten of omdat dit het grootste marktaandeel heeft? Zijn er cijfers bekend hoeveel van welke toestellen is verkocht?

-edit- Wow, lees ik net op de FP dat series 40 helemaal geen symbian is. :?

Neemt niet weg dat ik wel benieuwd ben naar de verhoudingen in de markt.

[ Voor 17% gewijzigd door Sagittarius op 06-02-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sagittarius schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:45:
Weet iemand hoe het aandeel van de verschillende symbian versies zich tot elkaar verhoudt?

Er wordt veel gesproken en geschreven over de series 60 en zelden over de 40 en 80 series. Komt dit omdat series 60 het meest interessante is om over te praten of omdat dit het grootste marktaandeel heeft? Zijn er cijfers bekend hoeveel van welke toestellen is verkocht?
Series 40 heeft weinig met symbian te maken (behalve dan via de link met Nokia). Series 90 en Series 80 zijn in veel minder devices verwerkt dan S60/UIQ

Het gaat vooral om Symbian OS 9-varianten tegenwoordig omdat die het gangbaarst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
Even een algemene vraag:

ik zou graag een bluetooth headset kopen voor mijn E51. Maar ik zou het liefste bluetooth niet de hele tijd aan willen hebben staan ivbm de accu, hetzelfde geldt voor voor de headset zelf, die laat ik natuurlijk uit als ik niet bel.

Hoe gaat dat dan als ik een inkomende oproep krijg? Ik zet eerst m'n headset aan, moet dan bluetooth aanzetten op m'n telefoon, dan moeten de 2 apparaten elkaar nog vinden en verbinding maken. Tegen die tijd ben ik al lang uitgebeld, schat ik, of ik ben de eerste halve minuut totaal afgeleid om het 'systeem' werkende te krijgen zodat ik geen aandacht heb voor de beller.
Kan het niet simpeler? De enige mogelijkheid die ik zie is de headset en de telefoon continu gepaired te houden. Maar goed, dan mogen ze wel allebei elke nacht aan de oplader...

Tips?

Is er een mogelijkheid om bij een inkomende oproep bluetooth automatisch in te schakelen en te zoeken naar de headset? En dat bluetooth ook weer vanzelf uitgaat na het gesprek? Of wil ik nu te veel? :)

Heel iets anders: bestaat er software voor een ander standby-scherm? Met name de kleine tijds- en datumaanduiding stoort me, om maar te zwijgen over het piepkleine icoontje dat aangeeft dat je een oproep heb gemist...

[ Voor 34% gewijzigd door tbenschop2 op 06-02-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:51:
[...]

Series 40 heeft weinig met symbian te maken (behalve dan via de link met Nokia). Series 90 en Series 80 zijn in veel minder devices verwerkt dan S60/UIQ

Het gaat vooral om Symbian OS 9-varianten tegenwoordig omdat die het gangbaarst zijn.
misshcien raar, maar ik zag soms ook wel verband met resolutie... maarkan ik fout hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
tbenschop2 schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 15:17:
bestaat er software voor een ander standby-scherm? Met name de kleine tijds- en datumaanduiding stoort me, om maar te zwijgen over het piepkleine icoontje dat aangeeft dat je een oproep heb gemist...
Je bedoelt de screensaver?
Ja, deze hier is zeer goed : cClock
Je moet hem wel zelf signen.
Grote klok en grote icoontjes. Ideaal.

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Liebaart schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:57:
[...]

Je bedoelt de screensaver?
Ja, deze hier is zeer goed : cClock
Je moet hem wel zelf signen.
Grote klok en grote icoontjes. Ideaal.
Ik heb ze echt allemaal geprobeerd... maar vind

http://www.martin.st/software/
Direct 3rd edition: http://www.martin.st/software/largetime-1.02-unsigned.sisx

nog steeds de beste heel basic.. maar wel duidelijk en minder zwaar dan al die andere...

[ Voor 5% gewijzigd door Mau_Maus op 06-02-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Mau_Maus schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 22:49:
[...]

Ik heb ze echt allemaal geprobeerd... maar vind

http://www.martin.st/software/
Direct 3rd edition: http://www.martin.st/software/largetime-1.02-unsigned.sisx

nog steeds de beste heel basic.. maar wel duidelijk en minder zwaar dan al die andere...
Kun je deze ook standaard als screensaver laten. Dus niet dat die na 20 seconden o.i.d verdwijnt, en dat dan de standaard balk weer in het scherm komt van nokia zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Robbie T schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 00:05:
[...]

Kun je deze ook standaard als screensaver laten. Dus niet dat die na 20 seconden o.i.d verdwijnt, en dat dan de standaard balk weer in het scherm komt van nokia zelf?
Ik zou zeggen test het.. maar:
ja.. die neemt dat hele ding over.. daarom vind ik hem beter o.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
lester schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:54:
is er ook software dat van een telefoon (in mijn geval een E90) een wifi accesspoint maakt?

zoals http://www.pocketinfo.nl/...-voor-windows-mobile.html ?

Zo kan ik mijn mobiele internetverbinding makkelijk gebruiken als ik ergens geen internet heb. Ik weet dat het wel via bluetooth kan, maar dit heeft als voordeel dat je meedere pc's kan gebruiken.
Yes, there is. Nog wel beta en zelf signen:
http://www.joiku.com/?act...uctDetails&product_id=310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Ding is gewoon al gesignd. Maar ik vind het maar dubieus spul. Je moet je nog registreren alvorens het werkt (BWEACH :() en dan werkt het ook alleen maar voor HTTP (riekt naar proxy), en on top of it staat het ook nog open voor alles en iedereen zonder dat je iets van filtering kunt instellen, en dan OOK nog zonder encryptie.

IMHO is dit gewoon 5-0 voor bluetooth.

Wel aardig dat er iig iemand mee bezig is. En ik zal het ook in de gaten houden, en ben er ook nog bereid voor te betalen, maar zeker niet in de huidige staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Fuzzillogic schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 00:20:
[...]

Ding is gewoon al gesignd. Maar ik vind het maar dubieus spul. Je moet je nog registreren alvorens het werkt (BWEACH :() en dan werkt het ook alleen maar voor HTTP (riekt naar proxy), en on top of it staat het ook nog open voor alles en iedereen zonder dat je iets van filtering kunt instellen, en dan OOK nog zonder encryptie.

IMHO is dit gewoon 5-0 voor bluetooth.

Wel aardig dat er iig iemand mee bezig is. En ik zal het ook in de gaten houden, en ben er ook nog bereid voor te betalen, maar zeker niet in de huidige staat.
JoikuSpot does not have currently any encryption. It will be implemented to the final version with WEP/WPA/WPA2.
4-1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12-09 15:19
Mau_Maus schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:14:
[...]

Ik zou zeggen test het.. maar:
ja.. die neemt dat hele ding over.. daarom vind ik hem beter o.a.
Ja, had ik natuurlijk ook zelf kunnen weten. Was in de war met de .swf screensavers die ik heb gehad!
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Sagittarius schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 14:45:
Chronologisch gezien:

Series 40 is geen Symbian, maar dat had je zelf al gezien. Wordt parallel aan S60 doorontwikkeld.

Series 80 was een afsplitsing van het oudere S60v1 voor breedbeeld schermpjes, en wordt alleen op de zakelijke Communicators gevoerd. Een niche markt, al zijn er wel wat programma's voor te koop, vooral zakelijk gericht. S80 zal op termijn verdwijnen, alle functionaliteit is samengevoegd in S60v3.

Series 90 was S80 + touchscreen support, en is alleen gevoerd op de 7710, die een 640x240 scherm had. Conceptueel een revolutionaire telefoon (had al DVB-H mobiele televisie, en het is geen toeval dat de iPhone bijna een 1:1 kopie is), en ik heb het ding gehad (ligt nog steeds in een la, wie biedt?). Het was een drama in de praktijk. Ontzettend traag, groot, instabiel en onlogisch, bijna een beta. Nokia heeft de verdere ontwikkeling van S90 afgeblazen en heeft ook hier alle features in S60v3 geschoven.

...en toen kwam Series 60v3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Misschien kan iemand even helpen?

Ik heb daarnet een programma geinstalleerd: LargeTime (screensaver met extra grote klok).
De installatie verliep prima, alleen verschijnt er nu geen icoon bij "installaties". Ik kan dus niets runnen en -erger nog- niets uninstallen.
Als ik op de geheugenkaart kijk zie ik dat er wel een paar bestanden zijn geinstalleerd, zie plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/timenpetra/Untitled-1.jpg

Mijn vraag: hoe kom ik van deze troep af? Hoe kan ik het programma uninstallen?
BEdankt alvast!

[ Voor 23% gewijzigd door tbenschop2 op 08-02-2008 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Heb je al bij de programma manager gekeken of ie er tussen staat? Heb je in andere mappen gekeken of het icoon daar is gezet? Eventueel nogmaals installeren (erover heen) en kijken of het icoon er dan wel staat?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
PRogrammamanager. Daar stond ie dus wel in. Was me eigenlijk nog nooit opgevallen dat ik een programmamanager had op m'n telefoon..

BEdankt iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:01
Hoe krijgen jullie die files allemaal te zien op je PC? Ik dacht dat er alleen maar tools waren om door de root etc te browsen op je toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
stormfly schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 10:13:
Hoe krijgen jullie die files allemaal te zien op je PC? Ik dacht dat er alleen maar tools waren om door de root etc te browsen op je toestel?
Zoek en gij zult vinden: aanschouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 13:46

Xander84

GamerTag: D3 R4X

MsG schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:57:
Voor de mensen met resolutie 240 * 320 is er nu ook tijdelijk N-Gage software beschikbaar gratis om uit te proberen. Helaas werkt het niet op mijn N80. Althans het spel zelf niet, N-Gage opzich wel. Waarschijnlijk door de afwijkende resolutie.

Zie ook: http://forums.arena.n-gag...ngapplication&thread.id=2
Hoe heb jij die ngage aplicatie op je telefoon gekregen? Deze is toch alleen beschikbaar voor n81 gebruikers (speciale first tryout omdat dat een "gaming" telefoon is)? Als ik hem probeer te instaleren op mn n82 krijg ik een foutmelding. Ik kan dus geen eens N-gage zelf proberen, laat staan de spellen, en de n82 heeft dezelfde resolutie als de n81.

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar :P

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
tbenschop2 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:20:

Ik heb daarnet een programma geinstalleerd: LargeTime (screensaver met extra grote klok).
De installatie verliep prima, alleen verschijnt er nu geen icoon bij "installaties". Ik kan dus niets runnen en -erger nog- niets uninstallen.
Als ik op de geheugenkaart kijk zie ik dat er wel een paar bestanden zijn geinstalleerd, zie plaatje:

[afbeelding]

BEdankt alvast!
Hoezo wil je van die troep af? je hioefd hem niet te runne, maar je kan hem als spaarstand instellen.. daar staat ie tussen dan.. logisch dat ie geen run picto heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Misschien kan je een naam noemen (of meerdere) van de applicaties die je gebruikt want ik kom met die link geen steek verder :( alles wat er is dat is prehistorisch en doet het niet op S60 v3 (mijn E65)

Kan je een duidelijk link geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Gratis zijn:

Active file
Fexplorer
Ybrowser

Allen moeten gesigned worden...

Leuke persoonlijk vind ik X-plore maar die kost geld...

De eerste 2 gratis progjes.. zag je al bij die zoekresultaten... maar goed suc6... en signen is ook in genoeg topics te vinden hier op tweakers mocht je dat niet kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
http://www.lonelycatgames.com/?app=slick

wil jullie deze toch niet onthouden nu hij nog gratis is en helemaal top werkt, niet te veel en niet te weinig opties.

• tbenschop2
Twee vragen over de achtergrond (active standby) van S60v3:
Hoe krijg ik een plaatje full screen op mijn achtergrond, zonder dat het is gekoppeld aan een thema? (wil mijn huidige thema behouden en kunnen wisselen van achtergrond)

Is het mogelijk om dat ook nog eens te animeren? Dus een animated gif o.i.d.?

Zelf heb ik al gegoogled op deze twee vragen, niets kunnen vinden eigenlijk. Er moet toch wel een of ander 3rd party plugje zijn waarmee dit kan?

Verwijderd

tbenschop2 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:05:
Hoe krijg ik een plaatje full screen op mijn achtergrond, zonder dat het is gekoppeld aan een thema? (wil mijn huidige thema behouden en kunnen wisselen van achtergrond)

Zelf heb ik al gegoogled op deze twee vragen, niets kunnen vinden eigenlijk. Er moet toch wel een of ander 3rd party plugje zijn waarmee dit kan?
Enige manier die ik ken is het downloaden van carbide.ui, de WYSIWYG editor voor Symbian S60 themes, en vervolgens de achtergronden aanpassen in een thema. Wat nog lastiger is dan het lijkt, omdat je ook de andere elementen van de interface moet aanpassen, anders klopt het niet in alle menu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

tbenschop2 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 19:05:

Probeer SlideScreensaver eens, kweenie of het wat is.

Edit: Ik heb 'm getest. Je kunt een aantal foto's/afbeeldingen selecteren, vervolgens kun je wat slide instellingen opgeven. In de thema instellingen kun je dan aangeven dat in de standby stand SlideScreensaver als animatie gestart moet worden. Het werkt wel aardig, al zie je weinig van de afbeeldingen aangezien het licht uit is. De tijd wordt trouwens ook nog rechts onder aangegeven.

[ Voor 23% gewijzigd door Xander84 op 15-02-2008 12:40 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Zelf ben ik ook opzoek naar een programmatje. Ik wil graag dat wanneer ik de mijn telefoon aan de oplader hang dat de toetsenblokkade niet meer activeert, dat de telefoon automatisch opneemt na 2 of 3 keer overgaan en dat de luidspreker (handsfree stand) dan automatisch geactiveerd wordt. Dit zou namelijk heel handig zijn in de auto. Kent iemand een dergelijk programmatje?

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
tbenschop2 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:20:

[afbeelding]

BEdankt alvast!
check eens in het menu van je telefoon de applicatie manager, daar staat ie bij mij wel bij....

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Weet iemand een applicatie waarmee je Windows Media Encoder streams kunt afspelen? Bijvoorbeeld een link als voorbeeld mms://blablabla.nl:12345

Met realplayer etc werkt het niet helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gelijk hier even op inhaken, waar vind je goede theme's, ik zoek mooie 'zakelijke' themes met nette pictogrammen. Geen pop-bands, sexy-babes, movie themes e.d.
Neem eens een kijkje op http://www.zedge.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
stormfly schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 17:23:
Weet iemand een applicatie waarmee je Windows Media Encoder streams kunt afspelen? Bijvoorbeeld een link als voorbeeld mms://blablabla.nl:12345

Met realplayer etc werkt het niet helaas...
Niet veel gezocht.. Nee Nee en nog is nee ;)

Alleen coreplayer porbeerd het te ondersteunen.. doet het ook wel nu al.. maar erg slecht... Ze hopen binnen een paar versies een goed werkende te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Vraagje: weet er iemand een muziekspeler voor Symbian die op basis van de filestructuur werkt, en niet zoals de default muziekspeler op basis van tabs (titel, album, ariest...) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Xander84 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:38:
Zelf ben ik ook opzoek naar een programmatje. Ik wil graag dat wanneer ik de mijn telefoon aan de oplader hang dat de toetsenblokkade niet meer activeert, dat de telefoon automatisch opneemt na 2 of 3 keer overgaan en dat de luidspreker (handsfree stand) dan automatisch geactiveerd wordt. Dit zou namelijk heel handig zijn in de auto. Kent iemand een dergelijk programmatje?
Ja! en dat ie dan automatisch elke dag om 19:00 een goede pizzaria belt en een Quattro Stagioni bestelt met extra kaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:34:
Vraagje: weet er iemand een muziekspeler voor Symbian die op basis van de filestructuur werkt, en niet zoals de default muziekspeler op basis van tabs (titel, album, ariest...) ?
LonelyCatGames.com - Jukebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

tbenschop2 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:29:
[...]

Ja! en dat ie dan automatisch elke dag om 19:00 een goede pizzaria belt en een Quattro Stagioni bestelt met extra kaas!
Nee liever om 19:30 en alleen op donderdagen........

XBOX 360 Gamertag

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Heb een Nokia e60 icm met Symbian S60, heb erg veel last van als ik een sms stuur dat het echt heel lang duurt voordat ik weer in het hoofdscherm ben, berichten laten plaatsen op geheugenkaart of telefoongeheugen maakt niet uit. Ik heb het idee dat dit een softwarematig probleem is.

Hoe kan ik dit oplossen?

Elect a clown, expect a circus.

• stormfly
Slasher schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 09:12:
Heb een Nokia e60 icm met Symbian S60, heb erg veel last van als ik een sms stuur dat het echt heel lang duurt voordat ik weer in het hoofdscherm ben, berichten laten plaatsen op geheugenkaart of telefoongeheugen maakt niet uit. Ik heb het idee dat dit een softwarematig probleem is.

Hoe kan ik dit oplossen?
Gooi je inbox en send items eens leeg?

Verwijderd

Kan bij mij soms ook tot 5 seconden duren voordat ik in het ' schrijf nieuw sms' scherm zit of in mijn inbox. heb nu ongeveer 800 berichten in mijn inbox. Is niet extreem toch? Send items is leeg.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

stormfly schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:20:
[...]

Gooi je inbox en send items eens leeg?
Geprobeerd al, maar niet echt significante verbetering

Elect a clown, expect a circus.

• nsa1984
  • Laatst online: 12-09 11:52
Zelf ben ik ook opzoek naar een programmatje. Ik wil graag dat wanneer ik de mijn telefoon aan de oplader hang dat de toetsenblokkade niet meer activeert,
Kan phonepilot niet zoiets?
dat de telefoon automatisch opneemt na 2 of 3 keer overgaan
Dat weet ik zeker dat met phonepilot kan.
Xander84 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:38:en dat de luidspreker (handsfree stand) dan automatisch geactiveerd wordt. Dit zou namelijk heel handig zijn in de auto. Kent iemand een dergelijk programmatje?
Ik weet niet of je dat zou kunnen met phonepilot, maar daar zou ik even in testen.

@flauwe reactie:
tbenschop2 schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 12:29:
[...]

Een programma wat op basis van een schema een ander programma start zou anders helemaal niet verkeerd zijn. Er zijn wel SMS schedular programma's, maar geen automagische export programma's van je logboek bijvoorbeeld. (soort van macro recorder / speel functie zou nsa niet verkeerd vinden.)

PS voor phonepilot klik HIER

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• Mau_Maus
  • Niet online
nsa1984 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:56:
[...]

Kan phonepilot niet zoiets?

[...]
Alleen dat kan LightsOn heel goed... Maar omdat ie die andere functies ook zocht hield ik het maar stil :P

Verwijderd

*Deleted*

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 19:06 ]

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Niet. Punt.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Verwijderd

Jammer dan kan ik deze niet delen met jullie. sorry !

• Xander84

Xander84

Bedankt voor je suggestie, maar phonepilot voldeed toch niet echt. Is meer een uitgebreide onboard voicemail.
Mau_Maus schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 17:06:
[...]

Alleen dat kan LightsOn heel goed... Maar omdat ie die andere functies ook zocht hield ik het maar stil :P
Inderdaad ik had LightsOn al eens getest en dat is goed te gebruiken om te voorkomen dat je toetsenblok activeert. Reageert direct wanneer je de lader aansluit.

Maar goed, wij kijken verder ;)

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb gisteren een 6110 Navigator met Symbian gekocht en net heb ik een SWF gemaakt om als wallpaper te gebruiken, maar ik weet niet hoe ik die als achtergrond in kan stellen. Ik kan daar alleen plaatjes kiezen... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 10:40:
Ik heb gisteren een 6110 Navigator met Symbian gekocht en net heb ik een SWF gemaakt om als wallpaper te gebruiken, maar ik weet niet hoe ik die als achtergrond in kan stellen. Ik kan daar alleen plaatjes kiezen... ?
SWF kan je ook alleen maar als 'spaarstand' gebruiken en niet als achtergrond... Geloof wel dat er speciale software is om zowel swf, gif, als filmpjes als achtergrond te gebruiken... Zal alleen ook wel veel batterij kosten.

Heb je je wel aan alle specificaties gehouden? zoals een flash lite profiel enz...
Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 19:03:
Jammer dan kan ik deze niet delen met jullie. sorry !
Wat wou je delen dan? :S

[ Voor 13% gewijzigd door Mau_Maus op 22-02-2008 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:34:
Of probeer eens het opensource Oggplay. Speelt zo'n beetje alles af, heeft ook wekker met timer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:27:
[...]

Als je S60 Ticker bedoelt, dan moet je die site gewoon in de gaten houden... Hij update steeds.. welke versie had je? misshcien kan het nu wel met 0.6.6

http://s60ticker.stoeger-it.de/
Leuk programma, zeer handig. Alleen voor mij geen 10 euro waard. Is er geen gratis RSS scroller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 12:01:
[...]

Leuk programma, zeer handig. Alleen voor mij geen 10 euro waard. Is er geen gratis RSS scroller?
Nu niet meer gratis nee... Versie beta 0.9 nog wel gratis, zoek die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Ik verbaas dat niemand gefrusteerd heeft gereageerd op de symbiansignedgate. Heb nu een week en n82 in mijn bezit kon eigenlijk niet wachten om wat dingen uit te proberen. Blijkt dat de dag voordat ik mijn IMEI had die site down is. Ik heb wel een login helaas geen pubisherID. Dus geen certificaat. Op de site staat dat ze deze week met een update komen. Iemand die meer weet of er iets zinnigs over kan zeggen?

Uiteraard is iedereen die wel een pubid heeft welkom een certificaat voor me te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Irritant ja maar weinig aan te doen behalve afwachten tot ze weer nieuwe developer certificaten aan maken zonder een aso-dure PID te moeten hebben. Heb wel 2 certificaten voor oudere toestellen maar een nieuwe voor m'n N82 aanmaken werkt idd ook niet. Ook geen optie om een oude te wijzigen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 12:23
Vind het ook vaag dat er nog niemand is gekomen die de boel heeft gekraakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:40
Er is een hack die het sign process overslaat. FF googlen op "bypass symbian signed" Heb hem zelf getest en het werkt perfect. Ik heb nu een certificaat tot 2010, dus heb het niet meer nodig.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
Dat hele sign-proces is idd een enorme PITA. Ik snap het nut ervan wel, en in een bedrijfsomgeving met gevoelige informatie zou ik het ook nog echt kunnen waarderen, maar FFS zeg, je kunt nu niet eens de gewenste software op je eigen mobiel installeren!!

Smerige grappen zijn dat. Net als Microsoft die vereist dat drivers en themes gesigneerd MOETEN zijn. Rot toch op met die onzin, en laat mij dat zelf bepalen op mijn EIGEN spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:25
Ik gebruik al dik een jaar naar alle tevredenheid een E50. :)
Mijn pa heeft er laatst ook 1 gekocht, kunnen we de carkit delen ;)

Ik heb een raar probleem met mijn E50. In mijn sms inbox heb ik opeens de achternaam voor de voornaam staan. Het lijkt me dat ik dit zelf kan instellen, maar waar?!
Ik wil gewoon voornaam + achternaam!
Het gekke is dat het bij het telefoonboek wél instelbaar is, en daar dus ook goed staat.... :S

Als laatste zoek ik me al tijden suf naar een fatsoenlijke stopwatch & timer applicatie (freeware). Iemand een goed idee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
Orcie schreef op maandag 25 februari 2008 @ 21:04:
Ik verbaas dat niemand gefrusteerd heeft gereageerd op de symbiansignedgate. Heb nu een week en n82 in mijn bezit kon eigenlijk niet wachten om wat dingen uit te proberen. Blijkt dat de dag voordat ik mijn IMEI had die site down is. Ik heb wel een login helaas geen pubisherID. Dus geen certificaat. Op de site staat dat ze deze week met een update komen. Iemand die meer weet of er iets zinnigs over kan zeggen?

Uiteraard is iedereen die wel een pubid heeft welkom een certificaat voor me te maken!
Niks meer aan toe te voegen! Ben ook best pissed, heb sinds zaterdag mijn n95(8gb).
Klaar om apps. te installen, kun je niet meer signen als public user :( ,en een
publisher ID vind ik schandalig veel geld, wat was het?? $200 voor 6 maanden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Wanneer is dat gezeik met signen voorbij... Ik zit al weken te wachten op die lijers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
Je gebeden zijn verhoord :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
En wie was de schuldige? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Bestaat er een programma waarmee je zelf je zelf kan kiezen welke toetsen je toetsenbordslot opheffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uiteraard heb ik vooraf eerst goed gezocht. :Y)

Bestaat er een usenet-programmma voor symbian waarmee je MP3's kan downloaden die je vervolgens op je telefoon op kan slaan om ze daarna af te spelen?

Het overkomt me regelmatig dat ik een bepaald nummer aan mensen wil laten horen, terwijl ik het niet op mijn toestel heb staan. Om dan op een PC van iemand mijn usenet-gegevens achter te laten, zie ik niet zitten. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
Verstekbakker schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:39:
Wanneer is dat gezeik met signen voorbij... Ik zit al weken te wachten op die lijers...
Je kan nu via Open Signed Online beta je programma's signen, maar dit is vrij beperkt en werkt alleen tijdens GMT kantooruren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Morgu schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 10:22:
[...]

Je kan nu via Open Signed Online beta je programma's signen, maar dit is vrij beperkt en werkt alleen tijdens GMT kantooruren.
Werkt ook voor geen meter. Wat een tyfuszooi dat signen. :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Verstekbakker schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 12:58:
[...]

Werkt ook voor geen meter. Wat een tyfuszooi dat signen. :(.
Ik krijg nog niet eens een mail terug met mijn gesignd bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

pven schreef op maandag 03 maart 2008 @ 23:11:
Uiteraard heb ik vooraf eerst goed gezocht. :Y)

Bestaat er een usenet-programmma voor symbian waarmee je MP3's kan downloaden die je vervolgens op je telefoon op kan slaan om ze daarna af te spelen?

Het overkomt me regelmatig dat ik een bepaald nummer aan mensen wil laten horen, terwijl ik het niet op mijn toestel heb staan. Om dan op een PC van iemand mijn usenet-gegevens achter te laten, zie ik niet zitten. :)
ik gebruik symella voor downloaden van mp3's

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 06:56:
[...]

Je wilt me toch niet vertellen dat ik net een week de gelegenheid misloop geen licentie meer te kunnen kopen?

Progsel was overigens niet gratis maar een trail en koste na de trail een tientje.

Iemand die weet hoe aan een licentie te komen of is die tegenwoordig echt gratis of zo?
Of een alternatief iemand?
Heb dit programma (SmartConnect) al een paar jaar geleden gebruikt (als trial). Ik heb nu echter enkele programma's die een vast access-point vereisen. Daarvoor is dit programma ideaal. Heeft er iemand een alternatief voor dit programma, hij is (volgens mij) niet meer te koop?

P.S. Heeft er iemand al WLAN met eduroam aan de praat (TU Delft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loenhoet schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:23:
[...]

Heb dit programma (SmartConnect) al een paar jaar geleden gebruikt (als trial). Ik heb nu echter enkele programma's die een vast access-point vereisen. Daarvoor is dit programma ideaal. Heeft er iemand een alternatief voor dit programma, hij is (volgens mij) niet meer te koop?

P.S. Heeft er iemand al WLAN met eduroam aan de praat (TU Delft)?
Ja, paar pagina's terug staat ook hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
als ik wil signen zegt hij dat me .sis bestand te groot is :(
Komt dat omdat mijn .sis bestand echt te groot is, of omdat ik een e-mail adres opgegeven heb die max. 0.5mb kan bevatten (moerstaal.nl)

Moet je trouwens iedere .sis apart signen? het ging toch met certificaten? :?
Wat een gedoe zeg, laat mensen toch vrij op hun EIGEN mobiel installen wat ze willen :(

[ Voor 13% gewijzigd door -Magnat- op 04-03-2008 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgu
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
-Magnat- schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:27:
Wat een gedoe zeg, laat mensen toch vrij op hun EIGEN mobiel installen wat ze willen :(
Ja je moet nu alles apart signen via die site :( Ik hoop dat ze binnenkort gewoon weer certificaten geven, want dat kreupele on(line)ding schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
Verwijderd schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 16:56:
[...]

Ja, paar pagina's terug staat ook hoe.
ff voor de duidelijkheid, je bedoelt waarschijnlijk mijn eigen post, maar die settings werken niet meer op de TU Delft :'(

Loenhoet in "Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic"

EDIT: Ik neem aan dat je reactie slaat op mn WLAN-probleempje

[ Voor 7% gewijzigd door Loenhoet op 04-03-2008 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Laatst online: 08-09 20:17
-Magnat- schreef op dinsdag 04 maart 2008 @ 17:27:
als ik wil signen zegt hij dat me .sis bestand te groot is :(
Komt dat omdat mijn .sis bestand echt te groot is, of omdat ik een e-mail adres opgegeven heb die max. 0.5mb kan bevatten (moerstaal.nl)

denk niet dat het daar aan ligt!

Ik kreeg dezelfde melding en ik heb een email van de zaak en die kan wel wat mb hebben!!

heb geen idee wat het wel is.
Bij een ander bestand kreeg ik dat ik die niet mocht signen met mijn id.
vaag allemaal!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Damocles.NL schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 15:19:
Is er al meer bekend over het draaien van SecureW2 om op het schoolnetwerk in te loggen? We maken hier op de HES gebruik van eduroam icm secureW2. Zou echt ideaal zijn als dat zou lukken.

Had gelezen dat de broncode wel al beschikbaar is en mensen de certificaten konden toevoegen. Heb zelf een Nokia N93 overigens.
Ik ben ook aan het proberen om op het draadloos van de uni te komen (universiteit maastricht). Ik geloof niet dat ze daar eduroam gebruiken....Helaas krijg ik van de ict dienst niet veel steun, omdat zij officieel mobiele telefoons nog geen toegang mogen geven tot het wlan netwerk. Ik ben nu toch met wat instellingen aan het kloten geweest en ben wel een eindje gekomen, ik heb alleen het volgende certificaat nodig -> Secured password (EAP-MSCHAPv2). In het lijstje met autoriteitscertificaten op mijn telefoon staat deze namelijk er niet bij. Kan iemand mij aan dit certificaat helpen? Of kan iemand het voor mij exporteren vannuit internet explorer (bij mij staat hij niet in de certificaten lijst)?

[ Voor 5% gewijzigd door Xander84 op 05-03-2008 11:16 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander84 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:03:
[...]

Ik ben ook aan het proberen om op het draadloos van de uni te komen (universiteit maastricht). Ik geloof niet dat ze daar eduroam gebruiken....Helaas krijg ik van de ict dienst niet veel steun, omdat zij officieel mobiele telefoons nog geen toegang mogen geven tot het wlan netwerk. Ik ben nu toch met wat instellingen aan het kloten geweest en ben wel een eindje gekomen, ik heb alleen het volgende certificaat nodig -> Secured password (EAP-MSCHAPv2). In het lijstje met autoriteitscertificaten op mijn telefoon staat deze namelijk er niet bij. Kan iemand mij aan dit certificaat helpen? Of kan iemand het voor mij exporteren vannuit internet explorer (bij mij staat hij niet in de certificaten lijst)?
CHAPv2 werkt niet, je hebt PAP nodig als inner layer authenticatie op netwerken die met SecureW2 werken. S60 heeft geen ondersteuning voor PAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op maandag 25 februari 2008 @ 22:47:
Er is een hack die het sign process overslaat. FF googlen op "bypass symbian signed" Heb hem zelf getest en het werkt perfect. Ik heb nu een certificaat tot 2010, dus heb het niet meer nodig.
Uhmm.... ben toch een beetje benieuwd hoe je dat gedaan hebt. Na driftig googlen, blijkt dat de opgegeven regel waar de ROM terecht komt, niet helemaal (meer) klopt...

Hellup :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

Wie heeft er verstand van hex editors? Wil namelijk een uid van een sis veranderen zodat mijn bij symbian signed geregistreerde email adres er in komt. Heb geen verstand van symbian taal... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84

Xander84

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:18:
[...]

CHAPv2 werkt niet, je hebt PAP nodig als inner layer authenticatie op netwerken die met SecureW2 werken. S60 heeft geen ondersteuning voor PAP.
Dus zolang ze dat certificaat gebruiken zal ik niet met mijn telefoon op het wlan komen?
Zijn er misschien andere certificaten die ik kan gebruiken?
Hoe zijn trouwens de ontwikkeling omtrent PAP ondersteuning op Nokia telefoons?

[ Voor 15% gewijzigd door Xander84 op 05-03-2008 15:30 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Weet iemand hoe ik Hanze/Eduroam werkend krijg op mijn N80?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:12:
[...]

Het is mij na heel veel info zoeken en proberen gelukt om op een ''MSChapV2'' netwerk te komen (fontys eindhoven). mijn instellingen zijn als volgt:

Naam verbinding: fontys
Drager gegevens: wireless lan
WLAN-netwerknaam fontys
Netwerkstatus: openbaar
WLAN-netwerkmodus: infrastructuur
WLAN-beveiligingsmodus: 802.1x
WLAN-beveiliginsinstelling
> WPA/WPA2: EAP
> EAP plug-in settings:
> > EAP-PEAP
> > > User certificate: (none defined)
> > > CA certificate: Verisign (van Fontys zelf gekregen)
> > > User name in use: User-configured
> > > User name: <pcn>@student.fontys.nl
> > > Realm in use: User-configured
> > > Realm:
> > > Allow PEAPv0: Yes
> > > Allow PEAPv1: Yes
> > > Allow PEAPv2: Yes
> > > EAP-MSCHAPv2
> > > > User name: <pcn>@student.fontys.nl
> > > > Prompt password: No
> > > > Password: eigen password

hopelijk heb je hier wat aan...
Die opties heb ik helemaal niet :? Daarom snap ik het ook niet, ik kan nergens een password invoeren...

n80 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Die EAP Moet je ergens aanvinken. Thuis heb ik wel een linkje waar het een beetje staat.

Echter voor Hanze werkt het bij mij nog niet echt helemaal. Hij blijft vragen om een WEP key.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xander84 schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 15:01:
[...]

Dus zolang ze dat certificaat gebruiken zal ik niet met mijn telefoon op het wlan komen?
Zijn er misschien andere certificaten die ik kan gebruiken?
Hoe zijn trouwens de ontwikkeling omtrent PAP ondersteuning op Nokia telefoons?
PAP heeft niks met het certificaat te maken, PAP is het mechanisme waarmee de client zijn username/password aan de RADIUS server geeft. Dat certificaat krijg je vanzelf wanneer je de eerste keer bij de RADIUS server probeert te authenticeren.

PAP komt waarschijnlijk nooit op de Nokia's, omdat het obsoleet en onveilig is, CHAP en CHAPv2 zijn de opvolgers en huidige standaard.

Sommige universiteiten en hogescholen hebben netwerken waar CHAPv2 gebruikt wordt, daar kan je met een S60 toestel zonder problemen op. Zoals je hieronder kunt lezen is dat het geval bij de Fontys Hogeschool in Eindhoven. De Vrije Universiteit in Amsterdam bijvoorbeeld houdt daarentegen vast aan PAP, daar is een Symbian toestel waardeloos.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:41:
Die EAP Moet je ergens aanvinken. Thuis heb ik wel een linkje waar het een beetje staat.

Echter voor Hanze werkt het bij mij nog niet echt helemaal. Hij blijft vragen om een WEP key.
Stuur een mail naar de IT afdeling van je uni/hogeschool en vraag of hun netwerk met PAP authenticatie of met CHAPv2 authenticatie werkt.
PAP -> gaat niet werken.
CHAPv2 -> geen probleem.

Het feit dat je nog steeds een WEP key moet invullen betekent dat je de beveiligingsmodus van je toegangspunt nog steeds op WEP met een pre shared key hebt staan, dit moet 802.1x of WPA zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:41:

Ik heb 6 soorten EAP-xxxx.

In geen van die kan ik in de opties een wachtwoord opgeven, alleen een username :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 15:04
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:45:
[...]

De Vrije Universiteit in Amsterdam bijvoorbeeld houdt daarentegen vast aan PAP, daar is een Symbian toestel waardeloos.
Vandaar dat het hier niet werkte. Heb gevraagd wanneer dat gaat veranderen, zou toch wel fijn zijn ondanks dat ik ook PIT heb.

edit:
Net antwoord gekregen en hier op de HvA zijn ze aan het zoeken naar de beste oplossing :)

[ Voor 11% gewijzigd door maxjuh op 05-03-2008 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 17:58:
[...]

Ik heb 6 soorten EAP-xxxx.

In geen van die kan ik in de opties een wachtwoord opgeven, alleen een username :?
Op mijn n80 werkt het als volgt:
Als je de EAP-PEAP-settings aan het wijzigen ment (en dus je username (en raalm)) aan het invullen bent, kun je ook naar rechts gaan om EAP-MSCHAPv2 aan te vinken (of de andere allemaal uit). Ook hier kun je weer het trucje van Options -> Configure toepassen die je ook hebt gebruikt im bij je username te komen. Hier kun je nogmaals je username en password invullen.

Voor de duidelijkheid heb ik onderstaande tutorial gevonden (voor KU Leuven, maar die gebruiken ook eduroam). Ik ga deze instellingen morgenochtend testen, had eerder ook al een werkende config, maar die werkt nu niet meer. :?

https://securehomes.esat....ring_Eduroam_on_Symbian_S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Deze had ik nog gevonden: http://www.eduroam.no/klient/nokia.html

echter werkt het hier niet enorm nog ofzo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loenhoet schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 20:47:
[...]

Op mijn n80 werkt het als volgt:
Als je de EAP-PEAP-settings aan het wijzigen ment (en dus je username (en raalm)) aan het invullen bent, kun je ook naar rechts gaan om EAP-MSCHAPv2 aan te vinken (of de andere allemaal uit). Ook hier kun je weer het trucje van Options -> Configure toepassen die je ook hebt gebruikt im bij je username te komen. Hier kun je nogmaals je username en password invullen.

Voor de duidelijkheid heb ik onderstaande tutorial gevonden (voor KU Leuven, maar die gebruiken ook eduroam). Ik ga deze instellingen morgenochtend testen, had eerder ook al een werkende config, maar die werkt nu niet meer. :?

https://securehomes.esat....ring_Eduroam_on_Symbian_S
Tnx! Ik moest dus gewoon 1 tabje opzij. Stom dat ik dat niet gezien heb. Morgen horen jullie of het gewerkt heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
ffb schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 14:07:
Wie heeft er verstand van hex editors? Wil namelijk een uid van een sis veranderen zodat mijn bij symbian signed geregistreerde email adres er in komt. Heb geen verstand van symbian taal... 8)7
Daar heb ik ook aan zitten denken, heb het geprobeerd met een text editor als kladblok of wordpad maar kon er geen chocolade van maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

-Magnat- schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 23:56:
[...]

Daar heb ik ook aan zitten denken, heb het geprobeerd met een text editor als kladblok of wordpad maar kon er geen chocolade van maken :D
Om eerlijk te zijn ben ik klaar met rotateme etc. Heb rock n scroll geinstalleerd (eerst zelf gesigned, deze heeft namelijk geen probleem uid) en dat doet nog veel meer dan rotateme en schijnt volgens reviewers ook beter te werken (ik heb rotateme helaas nog nooit geprobeerd dus geen vergelijkingsmateriaal) maar het is best een leuk proggie. Wel lastig onder de knie te krijgen en ik denk dan ook dat ik het niet echt veel ga gebruiken..

Maar ja voor andere proggies bestaat het probleem nog wel natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 22:49:
[...]

Tnx! Ik moest dus gewoon 1 tabje opzij. Stom dat ik dat niet gezien heb. Morgen horen jullie of het gewerkt heeft. :)
Het werkt dus niet. Ik kom niet eens tot het password vragen, daarvoor geeft ie al een wpa fout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikE12
  • Laatst online: 08-09 20:17
Is het al iemand gelukt om te signen??

Mij lukt het maar niet!!

Of het bestand is te groot of ik heb de juiste ID niet!!

Bij Application moet je toch het sis bestand invullen dat je gesigned wil hebben!!(lijkt me logisch)

Hopelijk gaan ze snel weer over op de normale manier!!

[ Voor 22% gewijzigd door ErikE12 op 06-03-2008 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cootjec
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-08 15:18
Ik heb eindelijk vandaag een applicatie kunnen signen:

Large Time Screensaver

Met de Open Signed Online methode, de software maker heeft een nieuwe .sis geplaatst met het juiste ID zodat je hem zelf kan signen. Ook de handleiding heeft hij aangepast naar de nieuwe methode.

Vanavond proberen te instaleren
ErikE12 schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:39:
Is het al iemand gelukt om te signen??

Mij lukt het maar niet!!
Pagina: 1 ... 12 ... 20 Laatste