Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Zijn er al mensen die Mail for Exchange 2.1 perfect werkend hebben?
Ik krijg alleen 1.6 goed werkend. Had al eerder geprobeerd met 2.0, maar toen maar terug gegaan, want kon niet verzenden vanaf de E50. Daarna 2.1 geprobeerd, maar ook die kan niet verzenden. Maak gebruik van een eigen Exchange 2003 overigens. Geen errors in eventlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liebaart
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-03 21:25
Bij mij werkte 2.0 al perfect en nu 2.1 ook zonder probleem. Ook op een E50 trouwens.
Ligt het niet aan de instellingen op je E50 die niet goed staan?

www.SmartphoneHelp.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:46:
[...]

Ik ben al een tijd aan het zoeken en ik begin bijna toe te geven dat er geen gratis gb emulator is, maar dat is toch onmogelijk.
Het lijkt alsof vampent de enige is die deze emulators op de markt heeft gebracht!
Nu heb ik een cracked versie zelfs geprobeerd, maar deze bleek geen licentie meer te hebben.

Kan iemand me misschien vertellen waar ik toch een werkende versie kan vinden?
Bij voorbaat dank.
Wilde het graag nog even onder aandacht brengen. Ben er hopeloos naar op zoek :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Liebaart schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 15:43:
Bij mij werkte 2.0 al perfect en nu 2.1 ook zonder probleem. Ook op een E50 trouwens.
Ligt het niet aan de instellingen op je E50 die niet goed staan?
Ik heb geen idee, zijn precies dezelfde instellingen als die voor 1.6.
Zal na de kerstdrukte nog eens proberen te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 11:34:
[...]

Bedenk dan wel het volgende, in het kort...

WM-toestellen
Voordelen:
-Zijn veel beter in Agenda/Contact beheer, geldt eigenlijk voor elk soort applicatie;
-Software ziet er gewoon allemaal wat beter uit EN werkt (meestal) ook beter;
-Software is veel gemakkelijker te installeren, geen Symbian certificaten gezeik enz.;
-Beter softwareaanbod (freeware/shareware/warez) enz.;
-Geheugenbeheer zit beter in elkaar
.

Nadelen:
-Telefoneren is drie keer niks;
-WM5/.6 zijn niet gemaakt voor telefoneren, hopenlijk is de opvolger WM Photon (2008) beter geschikt voor dit soort zaken;
-Virusgevoeliger.

Symbian-toestellen:
Voordelen:
-Perfect voor telefoneren!, maar that's it;
-Bepaalde Symbian OS-en zijn niet gevoelig voor virussen d.m.v. certificaten beheer, maar dat heeft ook een keerzijde!

Nadelen:
-Alle software is het net niet! een slap aftreksel in vergelijking met WM-software;
Bovenstaand is niet helemaal waar.
Ik gebruik een E65 ( icm een mac ) en software is totaal geen probleem. ca 250 contacten erop staan, agenda vol. TomTom draait erop. Mail via Imap ( pop kan ook ). Bij mijn contacten staan ook gewoon opmerkingen. Syncen gaat perfect met bluetooth. Tasks staan in mijn imap mailbox die dan ook gesync wordt door de mac.
Ik heb zojuist even getest maar ook de agenda taken met opmerkingen worden gewoon meegenemen. Meneer JBNL1000 is niet helemaal op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikafoort schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 14:50:
[...]

Bovenstaand is niet helemaal waar.
Ik gebruik een E65 ( icm een mac ) en software is totaal geen probleem. ca 250 contacten erop staan, agenda vol. TomTom draait erop. Mail via Imap ( pop kan ook ). Bij mijn contacten staan ook gewoon opmerkingen. Syncen gaat perfect met bluetooth. Tasks staan in mijn imap mailbox die dan ook gesync wordt door de mac.
Ik heb zojuist even getest maar ook de agenda taken met opmerkingen worden gewoon meegenemen. Meneer JBNL1000 is niet helemaal op de hoogte.
@erikafoort

Meningen verschillen maar hier word ik nou zo moe van :O

Gebruik je verstand eens nuttig en leer eerst eens begrijpend lezen voor je dergelijke onzin gaat uitkramen, je reactie slaat letterlijk nergens op }:O }:O }:O

De essentie van mijn verhaal is gewoon de verschillen benadrukken tussen in dit geval WM vs Symbian i.c.m. telefonie.
Dus gewoon een opsomming van feiten die staan als een huis en ook aantoonbaar zijn ;)
Er staat dan ook niets in wat niet waar is!

Jouw reactie,
een opsomming van persoonlijke bevindingen, zegt toch niks!
Natuurlijk werken je progjes daar zijn ze tenslotte ook voor gemaakt 8)7 Daar heb ik bij mijn weten ook niks over gezegd.
Maar wat werkt nu beter/sneller/gemakkelijker/meer mogelijkheden enz.dat is wat telt.

Dus dat jij toevallig tevreden bent met jouw progjes dan zegt dat alleen maar heel veel over je zelf als persoon/gebruiker en verder niets.

Overigens doet het me deugd dat je een tevreden gebruiker bent ;) ook ik ontwikkel namelijk appliccaties voor Symbian en eveneens voor WM, dus als ik niet op de hoogte was geweest dan versta ik mijn vak niet...

Symbian werkt op dit moment als een rem voor een ontwikkelaar het houdt de vooruitgang tegen...
Programmeurs willen wel en hebben ook zeker de kennis in huis, maar Symbian houdt de deur dicht!
of op een kiertje voor select gezelschap.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Heb sinds kort een Nokia E51, bevalt prima enzo.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om inmijn SMS Inbox de contacten op Voornaam Achternaam te zien te krijgen.
Bij mijn contacten zelf staat het gewoon goed, dus eerst de voornaam en dan de achternaam.
Maar bij de SMSjes staat het gewoon als achternaam voornaam.
Iemand enige idee hoe ik die gefixt krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
GUBO schreef op zondag 23 december 2007 @ 11:06:
Heb sinds kort een Nokia E51, bevalt prima enzo.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om inmijn SMS Inbox de contacten op Voornaam Achternaam te zien te krijgen.
Bij mijn contacten zelf staat het gewoon goed, dus eerst de voornaam en dan de achternaam.
Maar bij de SMSjes staat het gewoon als achternaam voornaam.
Iemand enige idee hoe ik die gefixt krijg ?
Gaat volgens mij niet.

Het staat wel bij verzonden als Voor-Achter, maar dat is alleen als je de sms hebt verstuurd door de voornaam (of de eerste letters) te gebruiken als ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu heb ik hierboven al het een en ander gelezen over agenda sync met symbian maar ik heb een vraag/probleem.
Elke keer als ik een afspraak uit Windows Vista Agenda heb gesynced met mijn Nokia N73 dan staat hij in mijn telefoon consequent 1 uur eerder en dat is...lastig. Want na een maand weet je niet meer precies het tijdstip van die afspraak.
Is dit een bekend probleem met standaard Symbian/Nokia agenda? patch? instelling verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:16
Check eens je tijdzone-instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@HendrikN:Spot on! goede tip. Na mijn laatste firmware update zeker naar London als tijdzone gegaan.
Afspraken staan weer op goede tijdstip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intergalactrick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:44
Even een vraagover het Synchroniseren van mijn agenda op mijn Nokia E65 met Outlook Agenda.. Als ik in Outlook iets in de agenda zet en ik ga vervolgens syncen met mijn telefoon dat gaat alles perfect. Echter, als ik iets in mijn telefoon zet en ga syncen met Outlook dan krijgt mijn pc geen informatie daarover? De afspraken worden dus niet in mijn Outlook agenda gezet, terwijl ze wel in mijn telefoon staat. Bij synchronisatieopties in mn telefoon kan ik aangeven of iets privé of openbaar is, maar hier blijkt het dus niet aan te liggen. Ik heb in het programma van Nokia volgens mij ook alles goed aangezet.

Outlook ==> Telefoon gaat prima.
Telefoon ==> Outlook gaat niet.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:15

kraats

Ik rol

Intergalactrick schreef op maandag 24 december 2007 @ 16:29:
Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
Heb je bij je synchronisatieinstellingen staan dat er twee kanten op gesynchroniseerd moet worden? En dus niet alleen van PC naar telefoon?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-08 23:46
Sinds kort ook een Symbian telefoon (Nokia E51). Weet iemand ook of er software is zodat ik bestanden vanaf een Windows / Samba share kan afhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:15

kraats

Ik rol

Westereen schreef op maandag 24 december 2007 @ 20:27:
Sinds kort ook een Symbian telefoon (Nokia E51). Weet iemand ook of er software is zodat ik bestanden vanaf een Windows / Samba share kan afhalen?
SymSMB. Heb 'm zelf niet op die manier draaiend, maar gebruik 'm om via de pc juist bestanden van de telefoon te halen (via Wlan).

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2007 @ 17:29:
[...]

@erikafoort

Meningen verschillen maar hier word ik nou zo moe van :O

Gebruik je verstand eens nuttig en leer eerst eens begrijpend lezen voor je dergelijke onzin gaat uitkramen, je reactie slaat letterlijk nergens op }:O }:O }:O

De essentie van mijn verhaal is gewoon de verschillen benadrukken tussen in dit geval WM vs Symbian i.c.m. telefonie.
Dus gewoon een opsomming van feiten die staan als een huis en ook aantoonbaar zijn ;)
Er staat dan ook niets in wat niet waar is!

Jouw reactie,
een opsomming van persoonlijke bevindingen, zegt toch niks!
Natuurlijk werken je progjes daar zijn ze tenslotte ook voor gemaakt 8)7 Daar heb ik bij mijn weten ook niks over gezegd.
Maar wat werkt nu beter/sneller/gemakkelijker/meer mogelijkheden enz.dat is wat telt.

Dus dat jij toevallig tevreden bent met jouw progjes dan zegt dat alleen maar heel veel over je zelf als persoon/gebruiker en verder niets.

Overigens doet het me deugd dat je een tevreden gebruiker bent ;) ook ik ontwikkel namelijk appliccaties voor Symbian en eveneens voor WM, dus als ik niet op de hoogte was geweest dan versta ik mijn vak niet...

Symbian werkt op dit moment als een rem voor een ontwikkelaar het houdt de vooruitgang tegen...
Programmeurs willen wel en hebben ook zeker de kennis in huis, maar Symbian houdt de deur dicht!
of op een kiertje voor select gezelschap.

Succes.
Ik reageer op een opsomming van voordelen en nadelen. Geheel ontopic dus.

Ik geef mijn opsomming als tegenstelling op jouw opsomming maar de jouwe mag voor waarheid worden aangenomen hoor, vind ik allemaal prima. Ondertussen help ik geen windows (mobile) gebruikers meer die regelmatige vastlopers hebben, niet met BT kunnen syncen, adressen kwijt zijn door syncen of wat dan ook. Ik raad ze iets aan wat werkt en dan kopen ze wat anders. Prima maar val mij dan niet lastig met die problemen.

waarom denk jij trouwens zoiets;
-------
Nadelen:
-Alle software is het net niet! een slap aftreksel in vergelijking met WM-software;
--------
te mogen zeggen en zou ik niet mijn mening mogen geven ? Vooral ook alle software ? Das wel heel veel hoor.

Daarbij wil ik graag kunnen bellen met mijn telefoon ( zitten we nog in het S60V3 topic ? ) en jij geeft als nadeel van WM telefoons;
------
Nadelen:
-WM5/.6 zijn niet gemaakt voor telefoneren, hopenlijk is de opvolger WM Photon (2008) beter geschikt voor dit soort zaken;
-------
wat moet ik dan vredesnaam met een WM telefoon ? wachten tot 2008 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erikafoort schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 23:00:
[...]
Ik reageer op een opsomming van voordelen en nadelen. Geheel ontopic dus.
Ja maar je slaat door... door onzin uit te kramen.
Ik geef mijn opsomming als tegenstelling op jouw opsomming maar de jouwe mag voor waarheid worden aangenomen hoor, vind ik allemaal prima.
Jouw woord betekent net zo veel als het mijn, niks dus, is aan de lezer lijkt mij.
Maar onderbouw je punten met feiten en niet met persoonlijke onzin!
Ondertussen help ik geen windows (mobile) gebruikers meer die regelmatige vastlopers hebben, niet met BT kunnen syncen, adressen kwijt zijn door syncen of wat dan ook. Ik raad ze iets aan wat werkt en dan kopen ze wat anders. Prima maar val mij dan niet lastig met die problemen.

waarom denk jij trouwens zoiets;
Pure onzin 8)7
Gebruik je verstand nou eens i.p.v. wederom onzin uit te kramen ;)

Alles wat jij opnoemt zijn de normale gebruikersproblemen en kom je bij ieder besturingssysteem tegen.
Overigens alles wat jij noemt werkt gewoon goed onder Symbian/WM.
Dus als mensen jouw lastigvallen met standaardprobleempjes van 3x niks zegt dat veel over jezelf en over de gebruiker! (Je helpt ze niet goed en/of de gebruikers zijn (te) dom ;) )

Bovenstaande probleempjes van 3x niks liggen mijn inziens gewoon aan de intelligentie v/d gebruiker. En dat is een probleem op zich aan het worden ;)
Iedereen kan een geadvanceerd toestel kopen maar je krijgt er geen zak hersencellen bij ;)

Neem als voorbeeld dit forum (zogenaamd Tweakers) yeah right _O-
Mijn inziens veelal gewoon beginnelingen die voor het eerst een redelijk telefoontje hebben gekocht en te lui/dom zijn om de handleiding te lezen en/of om de zoekfunktie te gebruiken.
Nadelen:
--------
te mogen zeggen en zou ik niet mijn mening mogen geven ? Vooral ook alle software ? Das wel heel veel hoor.
Natuurlijk mag jij je mening geven, niks mis mee hoor.
Ik spreek uit ervaring, noem mij maar eens 1 progje wat beter/gemakkelijker werkt.
Maar is mijn inziens hier allemaal niet relevant.
Dus laten we geen appels met peren gaan vergelijken, ze zijn beiden goed en hebben beiden voor en dus ook hun nadelen.
Daarbij wil ik graag kunnen bellen met mijn telefoon ( zitten we nog in het S60V3 topic ? ) en jij geeft als nadeel van WM telefoons;
------
Nadelen:
-------
wat moet ik dan vredesnaam met een WM telefoon ? wachten tot 2008 ?
Klopt want Symbian wil meer v/d PDA markt en WM wil meer v/d telefonie markt afsnoepen.
Systemen komen steeds dichter bij elkaar...

Dus kort samengevat:
WM (software + & bellen -)
Symbian (software - & bellen +)

Jij bent uit het oog verloren wat de aanleiding van deze discussie is geweest.
De persoon dacht er over om een Symbian toestel te kopen maar had ervaring met een WM toestel.
Vandaar een simpele opsomming van mijn kant met simpele feiten, die voortkomen uit vele jaren gebruikerservaring alsmede vele jaren programmeerervaring op Symbian alsmede WM toestellen.

Dus is het aan die persoon in kwestie om een keuze te maken welk soort systeem het beste voor hem geschiks is.
Hier op het forum kan je dergelijke personen alleen maar eerlijk advies geven en dus de voor en tegens te vermelden!
De keus is uiteindelijk aan hem.

Dus laten we wijs zijn, en dit forum wederom niet nog meer vervuilen.

Ik stop in iedergeval deze zinloze discussie ongeacht welke onzin jij nog verder verkondigd, je begrijpt het niet helemaal da's voor mij wel duidelijk.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikafoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2007 @ 13:35:
[...]

Ik stop in iedergeval deze zinloze discussie ongeacht welke onzin jij nog verder verkondigd, je begrijpt het niet helemaal da's voor mij wel duidelijk.

d:)b
Jongetje, veel succes met je Symbian/WM/? systeem. Wij weten allebei wel welk systeem het meeste plezier oplevert maar ik durf het toe te geven.

Verwijderd

Wow... ...helemaal niet mijn bedoeling om zoveel stof te doen opwaaien in dit draadje!

Ben in ieder geval weer iets wijzer geworden. De E51 blijft in ieder geval nog op mijn verlanglijstje staan. Maar op dit moment kan ik nog niet zonder WM. Waarschijnlijk haal ik de Nokia E51 als het toestel een beetje goedkoper wordt.

Het is in ieder geval goed te weten dat de extra zaken mee kunnen syncen met Symbian ;)

• erikafoort
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 00:45:
Wow... ...helemaal niet mijn bedoeling om zoveel stof te doen opwaaien in dit draadje!

Ben in ieder geval weer iets wijzer geworden. De E51 blijft in ieder geval nog op mijn verlanglijstje staan. Maar op dit moment kan ik nog niet zonder WM. Waarschijnlijk haal ik de Nokia E51 als het toestel een beetje goedkoper wordt.

Het is in ieder geval goed te weten dat de extra zaken mee kunnen syncen met Symbian ;)
Geeft niks :-)

je zou eens kunnen kijken bij de reacties op deze telefoon bij www.smartphoneshop.nl ( staan bij de telefoon zelf ). Daar staat ook iemand bij die overgestapt is van WM naar de E51.

Succes ermee iig.

Verwijderd

Who cares ;), heb je met die zogenaamde tweakers _O-

TIP Nr 1:
Gebruik daarom altijd je eigen verstand en laat je nooit beïnvloeden door wie dan ook.
Zeker niet door persoontjes die van te voren al denken te weten wat het beste is voor jou, zonder te weten wat je wensen/eisen zijn ;)

Ik spreek uit pure praktijkervaring...
Ben een man 44jr., opgeleid als ingenieur (TH-Delt) in de elektronica alsmede in de informatietechnologie. Ik maak gebruik van beide systemen op verschillende toestellen voor onderzoek/werk/privé, dus kan een eerlijk en onafhankelijk oordeel vormen, dacht ik :?

Maar de keus is gelukkig aan jou waar je ook voor kiest!
Ben in ieder geval weer iets wijzer geworden.
De E51 blijft in ieder geval nog op mijn verlanglijstje staan. Maar op dit moment kan ik nog niet zonder WM. Waarschijnlijk haal ik de Nokia E51 als het toestel een beetje goedkoper wordt.
Dus, maak gewoon een lijstje met je persoonlijke wensen/eisen die jij belangrijk vindt en kijk vervolgens welk systeem daar het best geschikt voor is.
Ga vervolgens na welke toestellen de juiste specs bezitten en maak een keuze.

Helaas, bestaat het perfekte toestel niet, dus moet je af en toe consessies doen, dit doe je door goed te kijken naar de voor en nadelen van zowel besturingssysteem alsmede de voor- en nadelen van de toestellen.

En telefoneren kunnen ze allemaal moet je maar denken ;) dus da's ook het probleem niet!
Wil je meer zakelijk PDA gebeuren dan is de keus gemakkelijker dan je denkt, vergelijk de bekende progjes voor deze agendazaken op softwaregebied gewoon met elkaar.
Dus dan denk ik met WM aan Pocket Informant en voor Symbian aan Papyrus en oordeel zelf!
Voor het gebruiksgemak, is de keuze ook niet echt moeilijk, een PDA met hoge reslolutie touch-screen ;) werkt gewoon lekkerder.

Omdat je WM ervaring hebt kijk eens naar een E-Ten X500+ of X800, weinig geld en echte specs waar een Symbian smartphone alleen maar van kan dromen, zoals:(touchscreen 640x480 & echte GPS (sirf3), dus geen nagenoeg onbruikbare Nokia GPS troep & stereo BT & UMTS & WiFi & micro SD & USB & alle software voordelen van WM enz.)

Sterkte.

PS:
En natuurlijk nooit een WM vraagje in een Symbian-forum stellen, dan krijg te maken met partijdige personen zoals o.a. erik afoort ;) zal wel een verkopertje zijn met pukkels, ja meneer ik heb hem thuis ook, yeah right :+

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07

Vanuit de basis is een Symbian toestel erg goed. Als het een zakelijk toestel is, dan kun je verwachten dat het zakelijke goed geregeld is op dat toestel. Ik spreek nu met name over toestellen van Nokia, omdat ik daar veel ervaring mee heb. Het zijn vaak solide toestellen waarmee je goed uit de voeten kan. Het probleem wat ik persoonlijk ervaar met Symbian toestellen is, wat JBNL1000 al zegt, ze zijn moeilijk uit te breiden. De applicaties die je kan installeren zijn het vaak net niet en echt soepel voelt de interface ook niet altijd aan. Wat dat betreft zijn Symbian toestellen statische toestellen. Aangezien WM gebaseerd is op en langer bestaand OS (Windows) is het voor ontwikkelaars ontzettend eenvoudig applicaties te schrijven voor een WM toestel.

Ik heb geen ervaringen m.b.t. het dagelijks gebruik van WM, maar mijn visie is als volgt:
Neem je genoegen met een toestel en zijn fabrieksinstellingen (dus geen eigen software of uitbreidingsmogelijkheden), dan zit je goed met Symbian. Ze doen wat dat betreft wat ze moeten doen. Wil je zelf software installeren, het toestel tot het einde van zijn mogelijkheden gebruiken, dan zit je met Symbian niet goed.

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 13:26:
Ik spreek uit pure praktijkervaring...
Ben een man 44jr., opgeleid als ingenieur (TH-Delt) in de elektronica alsmede in de informatietechnologie. Ik maak gebruik van beide systemen op verschillende toestellen voor onderzoek/werk/privé, dus kan een eerlijk en onafhankelijk oordeel vormen, dacht ik :?
Heel leuk, maar dat zegt niet alles natuurlijk. Ik ben best goed thuis op diverse gebieden, maar soms moet ik mijn mening toch ook herzien omdat iemand anders met goede argumenten mijn ongelijk aantoont. Daarom houd ik liever een matige toon aan.
weinig geld en echte specs waar een Symbian smartphone alleen maar van kan dromen, zoals:(touchscreen 640x480 & echte GPS (sirf3), dus geen nagenoeg onbruikbare Nokia GPS troep & stereo BT & UMTS & WiFi & micro SD & USB & alle software voordelen van WM enz.)
Hm. N95. stereo BT & UMTS & WiFi & micro SD & USB. Check, check, check en check. GPS valt mij niets tegen, ook binnenshuis dikwijls nog ontvangst. Het is geen sirf3-kwaliteit, maar ik ben tevreden. Dankzij AGPS altijd een snelle fix.

Over software op Symbian heb ik genoeg te klagen, maar Nokia heeft iig met de browser een hele aardige browser neegezet. Nou heb ik geen ervaring met Pocket Internet Explorer, maar wat ik ervan gehoord heb is het nog erger dan IE op de PC. En breek me de bek niet open over IE op de PC.

Ach het blijft zo. Ik ben onlangs van PalmOS naar Symbian gegaan, omdat PalmOS m.i. de plank keihard heeft misgeslagen door PalmOS 6 niet te gebruiken. En nu hebben ze niks. Nokia loopt te pochen dat Symbian een 'open platform' is, maar streaming OGG Vorbis vonden ze dan weer een slecht idee, want dat kent geen DRM. Yeah right. En de WM-toestellen vind ik qua specs zeker interessant, maar ik de huidige marktpraktijken van Microsoft stuiten mij te zeer tegen de borst om een WM-toestel te overwegen.

Al met al heeft elk OS wel zijn voor- en nadelen. (Ook PalmOS heeft nog steeds zijn pluspunten; een palmos-apparaat werkt heerlijk snel en soepel) Het ene toestel zal dan beter zijn dan het andere, maar als je gewoon een beeeeeetje rondkijkt en een review of 2 leest kun je al snel voorkomen dat je - voor jouw wensen - een kat in de zak koopt, welk OS je dan ook kiest.

• erikafoort
  • Niet online
[...]

PS:
En natuurlijk nooit een WM vraagje in een Symbian-forum stellen, dan krijg te maken met partijdige personen zoals o.a. erik afoort ;) zal wel een verkopertje zijn met pukkels, ja meneer ik heb hem thuis ook, yeah right :+
Moet je niet aan de gang blijven jongen !

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

hallo,

Sinds drie weken geleden ben ik van een mio a701 met wm6 overgestapt naar nokia e90 communicator.

Wat mij opvalt is:

* voor beide OS zijn genoeg software te verkrijgen
* symbian is volgens mijn ervaring stabieler!
* de gps op nokia n95 8gb of Nokia e90 vind ik beter dan op mijn mio a701 met sirf 3 chipset.

Zelf denk ik dat iedereen zijn eigen ideeen en keuze moet gaan maken wat voor OS hij/zij op zijn toestel wilt.

Ik wens ieder veel succes toe wat voor toestel hij/zij neemt!

Jamesbond007uk

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:12:
[...]

Heel leuk, maar dat zegt niet alles natuurlijk. Ik ben best goed thuis op diverse gebieden, maar soms moet ik mijn mening toch ook herzien omdat iemand anders met goede argumenten mijn ongelijk aantoont. Daarom houd ik liever een matige toon aan.
Natuurlijk, heb je volkomen gelijk in.
Maar daar was hier geen sprake van, persoon in kwestie had juist helemaal geen goede argumenten, klets maar onzin en heeft geen onderbouwing gebaseerd op feiten.

Bij mijn weten dacht ik dat ik toch wel de persoon was die zich matig had opgesteld door gewoon heel eerlijk en onafhankelijk de voor en tegens op te sommen en de keus over te laten aan de toekomstige gebruiker!
Ik heb tenslotte zelf beide systemen op verschillende toestellen professioneel in gebruik! Ik hoef dus niks te promoten.
[...]
Hm. N95. stereo BT & UMTS & WiFi & micro SD & USB. Check, check, check en check. GPS valt mij niets tegen, ook binnenshuis dikwijls nog ontvangst. Het is geen sirf3-kwaliteit, maar ik ben tevreden. Dankzij AGPS altijd een snelle fix.
Ja chec check double check, je vergeet het touchscreen en de bijbehorende resolutie, grapje hoor :)
Weet ik allemaal wel...,
ik heb zelf ook een N95-1, maar niet iedereen heeft deze, vandaar dat ik juist heel goed kan vergelijken!
Voor de rest ben ook ik een tevreden Nokia gebruiker hoor!

En de GPS is inderdaad zoals je zelf zegt niet te vergelijken met een sirf3. Gewoon een willekeurig GPS progje installeren is er met de ingebouwde GPS ontvanger dus niet bij! Je zit vast aan de progjes die toevallig deze exentrieke ingebouwde GPS ontvanger ondersteunen en dat zijn er bar weining zoals je ongetwijfeld weet ;) Natuurlijk kan je gelukkig een externe BT GPS ontvanger aanschaffen, maar dat had Nokia even vergeten te vertellen..
Maar de camera is wel weer schitterend natuurlijk, had wel wat sneller mogen opstarten, want even snel een kiekje maken is helaas geen optie, opstarten v/d camera duur te lang..., maar ja dat heeft elk toestel tegenwoordig, je kan tenslotte niet alles hebben ;)
Over software op Symbian heb ik genoeg te klagen, maar Nokia heeft iig met de browser een hele aardige browser neegezet. Nou heb ik geen ervaring met Pocket Internet Explorer, maar wat ik ervan gehoord heb is het nog erger dan IE op de PC. En breek me de bek niet open over IE op de PC.
Symbian software in zijn algemeen vind ik juist best goed, zeker gezien de mogelijkheden die dit systeem toelaat en hoe moeilijk Symbian doet met zijn certificering.
Alles zit goed in elkaar, misschien wel te goed ;) , daardoor zijn ontwikkelaars genoodzaakt om halsbrekende toeren uit te halen en soms houdt het daar dan ook mee op!

En ach bevalt je browser je niet dan installeer je toch gewoon een ander kan op alle systemen.
Smaken verschillen gelukkig en keuze genoeg.!
Ach het blijft zo. Ik ben onlangs van PalmOS naar Symbian gegaan, omdat PalmOS m.i. de plank keihard heeft misgeslagen door PalmOS 6 niet te gebruiken. En nu hebben ze niks. Nokia loopt te pochen dat Symbian een 'open platform' is, maar streaming OGG Vorbis vonden ze dan weer een slecht idee, want dat kent geen DRM. Yeah right. En de WM-toestellen vind ik qua specs zeker interessant, maar ik de huidige marktpraktijken van Microsoft stuiten mij te zeer tegen de borst om een WM-toestel te overwegen.
Mmmm Symbian een open platform, aan de buitenkant misschien ;)
Iedereen wil zijn zakken vullen over de rug v/d gebruikers, dus Microsoft / Symbian / Palm who cares...allemaal één pot nat gewoon gasten die voor het grote geld gaan en geef ze eens ongelijk ;)
Kijk gewoon wat je nodig hebt en/of wat beter werkt en pas het toe is mijn motto.
Al met al heeft elk OS wel zijn voor- en nadelen. (Ook PalmOS heeft nog steeds zijn pluspunten; een palmos-apparaat werkt heerlijk snel en soepel) Het ene toestel zal dan beter zijn dan het andere, maar als je gewoon een beeeeeetje rondkijkt en een review of 2 leest kun je al snel voorkomen dat je - voor jouw wensen - een kat in de zak koopt, welk OS je dan ook kiest.
Volkomen mee eens, daarom heeft een toekomstige gebruiker mijn inziens recht op een eerlijke en onafhankelijke opsomming van voor en tegens, ongeacht of die nu negatief/positief uitvallen voor je eigen persoonlijke voorkeur!
Feiten zijn tenslotte gemakkelijk te controleren op waarheid, in iedergeval gemakkelijker dan persoonlijke meningen van een voor- of tegenstander van een bepaald OS en/of toestel.

Verwijderd

gertitombo schreef op donderdag 27 december 2007 @ 18:16:
hallo,

Sinds drie weken geleden ben ik van een mio a701 met wm6 overgestapt naar nokia e90 communicator.

Wat mij opvalt is:
* voor beide OS zijn genoeg software te verkrijgen
Het is maar net wat je nodig hebt, qua bruikbaarheid/kwaliteit/mogelijkheden...
* symbian is volgens mijn ervaring stabieler!
Klopt, zo te complexer een systeem zo te meer instabiliteit of omgekeerd zo te simpeler zo te stabieler.

Enne...
Symbian timmert alles doelbewust dicht...
voor de buitenwereld uit veiligheidsoogpunt (dus stabieler!) :?
voor de nadenkers... geld verdienen met certificering!

Maar in de praktijk geldt nog steeds...
een onervaren gebruiker kan overal instabiliteit veroorzaken op welk systeem dan ook ;)
* de gps op nokia n95 8gb of Nokia e90 vind ik beter dan op mijn mio a701 met sirf 3 chipset.
Dan heb je toch echt iets niet goed gedaan en/of de aanvullende software niet geïnstalleerd met name voor een Mio A701.

Waarom zouden er hele volkstammen zijn die dan toch maar een externe BT GPS ontvanger van een paar tientjes kopen, omdat ze misschien ook eens een ander navigatie progje willen gebruiken.
Zie het N95 forum voor de GPS tegenvaller van het jaar.

Sirf3 wordt namelijk wel door IEDER progje dat GPS gebruikt ondersteund!
En helaas voor Nokia's GPS, kan je dit op slechts 2 vingers tellen.

Laten we hopen dat in de toekomst ontwikkelaars hier rekening me gaan houden al vermoed ik dat het in de volgende toestellen toch maar een Sirf3 chipsetje gaat worden voor Nokia.
Zelf denk ik dat iedereen zijn eigen ideeen en keuze moet gaan maken wat voor OS hij/zij op zijn toestel wilt.

Ik wens ieder veel succes toe wat voor toestel hij/zij neemt!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
Ik dacht altijd dat de belangrijke trefwoorden mbt compatibiliteit van gps-modules met gangbare software over het algemeen is: NMEA (0183) en RINEX & RTCM, sirf is een leuk merk, maar heeft minder met de communicatie te maken dacht ik.

Verwijderd

@alle voor- en tegenstanders

Symbian = ok
WM = ok

Ik ben voorlopig weer voor een jaartje weg (wederom naar China).

Alvast een Prettige Jaarwisseling voor een ieder toegewenst (jij ook hoor Eric Afoort ;) )

:w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 20:37:
En de GPS is inderdaad zoals je zelf zegt niet te vergelijken met een sirf3. Gewoon een willekeurig GPS progje installeren is er met de ingebouwde GPS ontvanger dus niet bij! Je zit vast aan de progjes die toevallig deze exentrieke ingebouwde GPS ontvanger ondersteunen en dat zijn er bar weining zoals je ongetwijfeld weet ;) Natuurlijk kan je gelukkig een externe BT GPS ontvanger aanschaffen, maar dat had Nokia even vergeten te vertellen..
Ik ben geen Symbian-devver, en ongetwijfeld zou het makkelijker zijn geweest als ze de internet GPS-module (ook) als virtueel bluetooth GPS-muis aan de software hadden gepresenteerd, maar vziw heeft Nokia/Symbian gewoon een API om met de GPS-module te kletsen. Bij TomTom zijn ze te lamlendig om daar gebruik van te maken, maar dat is toch juist één van de weinige.. Zelfs het gratis nav4all doet het gewoon, en ook Java-apps kunnen er zonder verdere omwegen gebruik van maken.
Maar de camera is wel weer schitterend natuurlijk, had wel wat sneller mogen opstarten, want even snel een kiekje maken is helaas geen optie, opstarten v/d camera duur te lang..., maar ja dat heeft elk toestel tegenwoordig, je kan tenslotte niet alles hebben ;)
FW20 geinstalleerd? Nog steeds niet snel, maar wel stuk sneller ;)

Een week of wat geleden ben ik aan het klooien geweest met de Share Online-feature van de N95. Daarvoor heb ik opvallend weinig documentatie kunnen vinden, dus ben ik zelf maar aan de slag gegaan met een HTTP-debugger. Het is resultaat is een kleine PHP-library voor het gebruikte AtomPublish-protocol.
Weet iemand hier misschien of er meer info over te vinden is? Is het eigenlijk een Nokia-feature, of een Symbian-feature? Indien het laatste, dan is het wellicht nog geinig om te kijken of er een meer algemene library van te maken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, was ik nog vergeten dus bij deze nog eventjes...

Vrijdag (vandaag) kan je weer geheel gratis een originele applicatie downloaden met legitiem serienummer enz.

Handy Calendar (ook Nederlandstalig!)
Zie HIER.

Succes.

Afbeeldingslocatie: http://www.epocware.com/screenshots/handy_calendar/N73/S60_HandyCalendar_1_en.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.epocware.com/screenshots/handy_calendar/N73/S60_HandyCalendar_2_en.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.epocware.com/screenshots/handy_calendar/N73/S60_HandyCalendar_3_en.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.epocware.com/screenshots/handy_calendar/N73/S60_HandyCalendar_4_en.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.epocware.com/screenshots/handy_calendar/N73/S60_HandyCalendar_5_en.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.epocware.com/screenshots/handy_calendar/N73/S60_HandyCalendar_6_en.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:42:

Vrijdag (vandaag) kan je weer geheel gratis een originele applicatie downloaden met legitiem serienummer enz.

Zie HIER.

Succes.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
wow, thanks. ziet er erg goed uit!

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 21:42

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:34:
Dan heb je toch echt iets niet goed gedaan en/of de aanvullende software niet geïnstalleerd met name voor een Mio A701.

Waarom zouden er hele volkstammen zijn die dan toch maar een externe BT GPS ontvanger van een paar tientjes kopen, omdat ze misschien ook eens een ander navigatie progje willen gebruiken.
Zie het N95 forum voor de GPS tegenvaller van het jaar.

Sirf3 wordt namelijk wel door IEDER progje dat GPS gebruikt ondersteund!
En helaas voor Nokia's GPS, kan je dit op slechts 2 vingers tellen.

Laten we hopen dat in de toekomst ontwikkelaars hier rekening me gaan houden al vermoed ik dat het in de volgende toestellen toch maar een Sirf3 chipsetje gaat worden voor Nokia.

[...]
Helaas... Ik heb veel ervaring met gps en zeker de mio a701. Ik ben een van de rom members! Enne de laatste firmware op e90 is de gps zeer goed!
Ik heb de beide toestellen uivoerig getest hoor... Zal er dan toch een verschil zitten in gps van e90 en n95 toestellen??

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:42:

Wat zijn de voornaamste verschillen met Papyrus?

--
Ok, het is nu gelukt om te downloaden en te installeren. Mooi programmaatje! Werkt net wat sneller dan Papyrus. Volgens mij wel minder features (kan bijv geen verjaardagen importeren), maar ook een paar andere, zoals bijv de mogelijkheid om rechtstreeks namen te bellen uit afspraken (zoekt ie op in je telefoonboek). Ik vind het een blijvertje. Heb Papyrus nu van het standby scherm gehaald en dit is voortaan mijn vaste agenda.

[ Voor 50% gewijzigd door Helsie op 28-12-2007 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinnn
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-09-2019
hoe kan ik de gateway zien waarmee ik verbonden via wlan?

zoals je in windows:

start->cmd->ipconfig doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:42:

Zie HIER.

@JBNL1000

gratis? Het staat voor Handy Calendar op dat het 29,96 kost.
Of begrijp ik het verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:01:
[quote]Verwijderd schreef op vrijdag 28 december 2007 @ 09:42:

Zie HIER.

@JBNL1000

gratis? Het staat voor Handy Calendar op dat het 29,96 kost.
Of begrijp ik het verkeerd? :?
Dat komt denk ik omdat het nu zondag is. Het progje was alleen afgelopen vrijdag gratis (daarom heet het ook free app friday).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
begintmeta schreef op donderdag 27 december 2007 @ 21:49:
offtopic:
Ik dacht altijd dat de belangrijke trefwoorden mbt compatibiliteit van gps-modules met gangbare software over het algemeen is: NMEA (0183) en RINEX & RTCM, sirf is een leuk merk, maar heeft minder met de communicatie te maken dacht ik.
Dat klopt, het gaat om het formaat waarin de GPS data wordt doorgegeven. Een programma moet dit begrijpen. Als je een BT GPS muis hebt moet je maar eens via HyperTerminal en virtuele COM een verbinding maken (BT GPS muizen gebruiken het SPP uit de BT stack). Met behulp hiervan kun je de data interpreteren en eventueel een parsertje schrijven.

Uiteindelijk stelt het dus niet zoveel voor en het kan goed zijn dat de ingebouwde GPS ontvanger v/d N95 ook NMEA compatible is. Het gaat vooral om de hardware interface die anders is.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 30 december 2007 @ 15:27:
[...]

Dat komt denk ik omdat het nu zondag is. Het progje was alleen afgelopen vrijdag gratis (daarom heet het ook free app friday).
Idd, wat je zegt! Is me duidelijker...bedankt! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een N95 te kopen.
Ik zou wel een virtueel toetsenbord willen installeren op deze telefoon.
Is dit mogelijk??
Voor windows mobile is deze te vinden maar voor Symbian vindt ik niets terug.

Ik heb ook nog gezocht op dit forum maar heb niets gevonden.

Hebben jullie tips?
Het lijkt mij handiger om met een volwaardig toetsenbord te typen.

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:31:
Ik sta op het punt om een N95 te kopen. Ik zou wel een virtueel toetsenbord willen installeren op deze telefoon. Is dit mogelijk?? Voor windows mobile is deze te vinden maar voor Symbian vindt ik niets terug.

Hebben jullie tips? Het lijkt mij handiger om met een volwaardig toetsenbord te typen.
Als je bluetooth HID-keyboard bedoelt, ja dat kan. Er is een bluetooth laser keyboard, met drivers voor Symbian. Maar het feit dat je speciale drivers nodig hebt voor een "bluetooth"-keyboard geeft reden tot twijfel over de kwaliteit IMO. Ik weet niet of ze dat inmiddels opgelost hebben met een nieuwere hardwareversie.

Het N95-topic is geschikter voor deze vragen over de N95..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
Verwijderd schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:31:
Ik sta op het punt om een N95 te kopen.
Ik zou wel een virtueel toetsenbord willen installeren op deze telefoon.
Is dit mogelijk??
Voor windows mobile is deze te vinden maar voor Symbian vindt ik niets terug.

Hebben jullie tips?
Het lijkt mij handiger om met een volwaardig toetsenbord te typen.

thx
bedoel je nou met virtueel een "onscreen" tobo?
zonder touchscreen gaat dat niet werken iig... :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

Loenhoet schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:58:
[...]

Ik had toevallig ook net gezien dat de TU Delft binnenkort overstapt op Eduroam (net als vele andere onderwijsinstellingen). Authenticatie kan hier nu ook met EAP-PEAP.

De door mij gebruikte settings zijn hieronder beschreven. Nu kan ik tenminste weer mijn mail ed checken. De meeste settings liggen voor de hand, maar toch ff voor de volledigheid. :P

> Connection name: verzin maar wat hierzo
> Data bearer: Wireless Lan
> WLAN netw. name: eduroam (zo heet het iig bij ons op de TU)
> Network status: Public
> WLAN netw. mode: Infrastructure
> WLAN security mode: X
> WLAN security settings
>> WPA mode: EAP
>> EAP plug-in settings
>>> EAP-PEAP enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>>> Options -> Configure
>>> User certificate: (not defined)
>>> CA certificate: SURFNET-PCA-Root-CA …
>>> User name in use: User-configured
>>> User name: NetID (zonder @tudelft oid)
>>> Realm in use: User-configured
>>> Realm: tudelft.nl
>>> Allow PEAPv0: Yes
>>> Allow PEAPv1: No
>>> Allow PEAPv2: No
>> Ga nu een tabblad naar rechts, naar EAP
>> EAP-MSCHAPv2 enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>> Options -> Configure
>>> User name: NetID@tudelft.nl
>>> Promt password: No
>>> Password: je NetID-wachtwoord (net als op BlackBoard)

Het certificaat is te vinden op (oa) onderstaande link:
http://ca.surfnet.nl:4470/SURFnet-PCA-Root-CA.der
Deze kan je op je SD-kaartje zetten en dan gewoon installeren. Bij mij vroeg hij als wat ik het certificaat wilde installeren, ik heb gewoon alletwee de keuzes aangeklikt (weet ff niet meer wat ze waren).
Ik krijg het hier niet draaiende op de E65 en de E90.... Wat gebruik je als wlan security mode??? 802.1X of wpa... op de nokis forums zie ik het een en ander met WPA2.. maar dat werkt ook iet ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
tijmeng schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:13:
[...]

Ik krijg het hier niet draaiende op de E65 en de E90.... Wat gebruik je als wlan security mode??? 802.1X of wpa... op de nokis forums zie ik het een en ander met WPA2.. maar dat werkt ook iet ;(
Ik vermoed dat
WPA mode: EAP
suggereert dat het 802.1x is (maar ik ben er niet helemaal zeker van).

Edit: net nagekeken en dit is niet waar. Never mind. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Helsie op 11-01-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijmeng
  • Laatst online: 21:54

tijmeng

Panasonic 7J

ik heb beide geprobeerd op de tu wpa en 802x.... geen van beiden werkt.. helaas

kga weer ff googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
FreeAppFriday bestaat trouwens niet meer bij die toko, dus dat hoeft niemand meer te checken op vrijdag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Laatst online: 08-09 13:19
ik ben totaal nieuw in de symbian wereld dus euh, bare with me als de vraag wat dom is :)

Ik heb een nokia n82 gekregen en nu vroeg ik mij af of de themes specifiek voor deze telefoon ontworpen moeten zijn?
Of mag ik gewoon eender welk s60 3rd erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
dafz0r schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:24:
ik ben totaal nieuw in de symbian wereld dus euh, bare with me als de vraag wat dom is :)

Ik heb een nokia n82 gekregen en nu vroeg ik mij af of de themes specifiek voor deze telefoon ontworpen moeten zijn?
Of mag ik gewoon eender welk s60 3rd erop zetten?
Over het algemeen kunnen s60 3d op elke symbian s60 3d gezet worden. Het kan zijn dat een thema speciaal voor een telefoon gemaakt is, dit levert voornamelijk problemen op wanneer het voor een horizontaal georienteerde telefoon is, dnek hierbij aan de E61.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochie79
  • Laatst online: 22:20
EnsconcE schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 14:50:
[...]

Over het algemeen kunnen s60 3d op elke symbian s60 3d gezet worden. Het kan zijn dat een thema speciaal voor een telefoon gemaakt is, dit levert voornamelijk problemen op wanneer het voor een horizontaal georienteerde telefoon is, dnek hierbij aan de E61.
Gelijk hier even op inhaken, waar vind je goede theme's, ik zoek mooie 'zakelijke' themes met nette pictogrammen. Geen pop-bands, sexy-babes, movie themes e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
tijmeng schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:13:
[...]

Ik zie net dat er een kleine typfout in staat (op deTU staat num-lock standaard uit :( ). De security mode is idd 802.1X. Ik zal het even veranderen in mijn post.
P.S. Ik zal mijn settings maandag nog een testen, misschien dat ze weer eens wat veranderd hebben :?

[ Voor 9% gewijzigd door Loenhoet op 12-01-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
kan je eigenlijk die startup animatie veranderen? Bij mij is dat nu zo nokia met de twee handjes maar ik vin der niet veel aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Laatst online: 12-09 11:52
dafz0r schreef op zondag 13 januari 2008 @ 00:49:
kan je eigenlijk die startup animatie veranderen? Bij mij is dat nu zo nokia met de twee handjes maar ik vin der niet veel aan :)
Goeie vraag, ik heb een branded t-mobile versie, en die geeft een t-mobile animatie. Met erg veel herrie :(
Waarschuwings tonen uit. Heeft de herre alwat op gelost, maar die animatie veranderen of verwijderen zou best een leuk iets zijn.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
nsa1984 schreef op zondag 13 januari 2008 @ 12:16:
[...]

Goeie vraag, ik heb een branded t-mobile versie, en die geeft een t-mobile animatie. Met erg veel herrie :(
Waarschuwings tonen uit. Heeft de herre alwat op gelost, maar die animatie veranderen of verwijderen zou best een leuk iets zijn.
niemand lijkt het te weten, heb er nog wat naar gezocht maar ik zie niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
jochie79 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 15:12:
[...]

Gelijk hier even op inhaken, waar vind je goede theme's, ik zoek mooie 'zakelijke' themes met nette pictogrammen. Geen pop-bands, sexy-babes, movie themes e.d.
Deze vraag lastig te beantwoorden. Op de grote thema websites is altijd datgene te vinden wat jij niet zoekt. Dus daar is het meer zoeken naar een speld in een hooiberg. Daarnaast verzameld deze blog zo nu en dan eens een thema.

Naast de kleine sites waar af en toe een thema gepost wordt, ben ik persoonlijk fan van Ivanov. Deze maakt grafisch mooie en goed afgewerkte thema's, maar ik weet niet of ze echt zakelijk zijn. Hetzelfde doet Roman Keller. Hij is weliswaar overgestapt op een horizontaal georienteerde telefoon, dus thema's, maar dat maakt ze niet altijd minder. Z'n oude zijn daar ook nog terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
[...]

Enige dat ik kan verzinnen is de telefoon unbranden, maar ja... da's ook weer zoiets. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-08 19:35
-verkeerde topic-

[ Voor 87% gewijzigd door caoim op 14-01-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Upquark schreef op maandag 14 januari 2008 @ 11:47:
[...]

Enige dat ik kan verzinnen is de telefoon unbranden, maar ja... da's ook weer zoiets. :X
tjah unbranden... is dat nu juist niet in strijd met alle regeltjes rond simlocks / software bezit?
Verder bevalt me de software op me telefoon erg goed. Wel moet ik erkennen dan me pc welke ook een nokia 6120c heeft aangeschaft maar dan los, iets meer keuze mogelijkheden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
kan je niet gewoon een standaard firmware erop zetten, of is dat geblokkeerd voor een branded versie. Volgens mij moet je er dan ook vanaf zijn. simlocks zitten weer een stap dieper dan firmware.

en ik hou me ook aanbevolen voor een mooi basic theme. (heb nu stripes van nokia zelf, grijs met lichte streepjes)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
maar dus echt een tooltje om de standaard opstartanimatie aan te passen bestaat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
dafz0r schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:38:
maar dus echt een tooltje om de standaard opstartanimatie aan te passen bestaat niet?
Denk het niet nee.
Jammer maar helaas.
Prulleman schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:23:
kan je niet gewoon een standaard firmware erop zetten, of is dat geblokkeerd voor een branded versie. Volgens mij moet je er dan ook vanaf zijn. simlocks zitten weer een stap dieper dan firmware.

en ik hou me ook aanbevolen voor een mooi basic theme. (heb nu stripes van nokia zelf, grijs met lichte streepjes)
Heb ik nog niet geprobeerd, ben stiekem een beetje bang dan ik dan een "relatief" dure baksteen overhoud :(
Een echt basic theme tjah ik vond nokia noir al redelijk basic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Prulleman schreef op maandag 14 januari 2008 @ 14:23:
...
Om dat te kunnen doen moet de productcode oid aangepast worden. Op het internet zijn hier tutorials over te vinden. Let wel: dit is niet toegestaan te posten op GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een x GoogleMaps op me telefoon gezet (op me microSD).. microSD eruit, software update gedaan en toen microSD erin

als ik nu GoogleMaps wil starten, gebeurt er niks als ik erop klik

als ik googlemaps wil verwijderen, geeft die aan, Fout bij verwijderen

Hoe krijg ik googlemaps van me microSD??

en verkenner, kan ik geen googlemaps vinden?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2008 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

Iemand die een programma weet die alle afspraken laat zien op je Active standby stand? Die standaard organizer laat alleen de eerste volgende zien, ik wil liever mijn eerst volgende 3 zien bijvoorbeeld.

Ik heb Handy Calendar al geprobeerd maar daar zie ik die optie nergens in terug komen dat ik het ook kan toevoegen op me "desktop" bij wijze van..

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Settler schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 22:18:
Iemand die een programma weet die alle afspraken laat zien op je Active standby stand? Die standaard organizer laat alleen de eerste volgende zien, ik wil liever mijn eerst volgende 3 zien bijvoorbeeld.

Ik heb Handy Calendar al geprobeerd maar daar zie ik die optie nergens in terug komen dat ik het ook kan toevoegen op me "desktop" bij wijze van..
Dat kan NOG niet, nokia heeft de daarvoor beschikbare API nog niet publiek vrijgegeven. Er schijnen alwel OEM developers mee te kunnen werken, maarja die releasen niet naar consumenten. :(

Vind het ook jammer, tis een van de dingen die symbian nog een "mindere" speler op de agende maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2008 @ 21:49:
Ik had een x GoogleMaps op me telefoon gezet (op me microSD).. microSD eruit, software update gedaan en toen microSD erin

als ik nu GoogleMaps wil starten, gebeurt er niks als ik erop klik

als ik googlemaps wil verwijderen, geeft die aan, Fout bij verwijderen

Hoe krijg ik googlemaps van me microSD??

en verkenner, kan ik geen googlemaps vinden?
probeer het eens via een kaartlezer

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Ik zou ook graag een rss feed reader zien die op je hoofdscherm headlines laat zien net zoals afspraken. Kent iemand een programma die dat doet?

Er is wel een programma die heel de tijd scrollt, maar die doet altijd en ik wil alleen op hoofdscherm. en lieft niet zo'n scrollende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:35

TMV

[...]

edit: laatmaar, ik zit poep te praten volgens mij :z

[ Voor 21% gewijzigd door TMV op 17-01-2008 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 15:00

CasGas

.

nsa1984 schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 00:18:
[...]

Dat kan NOG niet, nokia heeft de daarvoor beschikbare API nog niet publiek vrijgegeven. Er schijnen alwel OEM developers mee te kunnen werken, maarja die releasen niet naar consumenten. :(

Vind het ook jammer, tis een van de dingen die symbian nog een "mindere" speler op de agende maakt.
Hmm.. Enig idee wanneer Nokia daarmee op de proppen gaat komen?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
MeIsTwisted schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 15:44:
Ik zou ook graag een rss feed reader zien die op je hoofdscherm headlines laat zien net zoals afspraken. Kent iemand een programma die dat doet?

Er is wel een programma die heel de tijd scrollt, maar die doet altijd en ik wil alleen op hoofdscherm. en lieft niet zo'n scrollende
Als je S60 Ticker bedoelt, dan moet je die site gewoon in de gaten houden... Hij update steeds.. welke versie had je? misshcien kan het nu wel met 0.6.6

http://s60ticker.stoeger-it.de/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prulleman schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 12:41:
[...]

probeer het eens via een kaartlezer
dat is hetzelfde als gewoon via usb aansluiten, en dus kan je googlemaps niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:26:
[...]

dat is hetzelfde als gewoon via usb aansluiten, en dus kan je googlemaps niet vinden..
Over wat voor telefoon hebben we het?

Als het bv een N95 is, dan zal je met een card-reader net iets meer zien,.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Laatst online: 08:42
Mau_Maus schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:27:
[...]

Als je S60 Ticker bedoelt, dan moet je die site gewoon in de gaten houden... Hij update steeds.. welke versie had je? misshcien kan het nu wel met 0.6.6

Oh mijn god, hoe haal ik dit weg? Ik heb nu continu boven in door mn scherm zo'n ding staan. ... wat irritant. .... Ik kan helemaal niks instellen ook! Ik vinds niks bij installatie!

*edit
gelukt. ... bij toepassing beheer.

[ Voor 5% gewijzigd door Whiskey48 op 18-01-2008 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeIsTwisted

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Mau_Maus schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 20:27:
[...]

jah, die ken ik, maar heeft (nog) niet. Maar die zou opzich wel voldoen, maar toch liever zoals je afspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het mogelijk is om bij je inkomende sms-berichten snel het tijdstip van verzenden te zien? Nu moet het via opties- Berichtinformatie wat nogal een omweg is. Het liefst zou het gewoon op regel 2 staan van het bericht in de inbox of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:51:
Weet iemand hoe het mogelijk is om bij je inkomende sms-berichten snel het tijdstip van verzenden te zien? Nu moet het via opties- Berichtinformatie wat nogal een omweg is. Het liefst zou het gewoon op regel 2 staan van het bericht in de inbox of zo...
Bij mijn E51 staat dat gewoon naast het SMSje, bij mijn E50 moest ik inderdaad naar Berichtgevens.
En daar stond dan niet eens de werkelijke verzendtijd, maar wanneer de sms op mijn telefoon was binnengekomen. Vrees dat je toch een nieuwer toestel zal moeten kopen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
MeIsTwisted schreef op zaterdag 19 januari 2008 @ 15:28:
[...]

jah, die ken ik, maar heeft (nog) niet. Maar die zou opzich wel voldoen, maar toch liever zoals je afspraken.
Ik weet dat je die kent.. want daar had je het over... maar omdat je zei alleen op hoofdscherm... en dat kan je met de laatste versie ieder geval instellen, daarom.
maurits82 schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:49:
[...]

Oh mijn god, hoe haal ik dit weg? Ik heb nu continu boven in door mn scherm zo'n ding staan. ... wat irritant. .... Ik kan helemaal niks instellen ook! Ik vinds niks bij installatie!

*edit
gelukt. ... bij toepassing beheer.
Dan doe je iets niet goed. Want als je server installeerd en dan het programma kan je van alles instellen. Dan komt het in beeld wanneer jij wilt.. door een knop.. bij smsje... bij een sneltoets.. of alleen op standby scherm.. goed lezen voor je iets zomaar doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
is er ook software dat van een telefoon (in mijn geval een E90) een wifi accesspoint maakt?

zoals http://www.pocketinfo.nl/...-voor-windows-mobile.html ?

Zo kan ik mijn mobiele internetverbinding makkelijk gebruiken als ik ergens geen internet heb. Ik weet dat het wel via bluetooth kan, maar dit heeft als voordeel dat je meedere pc's kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Op mijn N95 (weet niet welk toestel jij hebt) kan ik dit wel aanpassen :

Menu -
Instrumenten -
Instellingen -
Algemeen-
Persoonlijk -
Weergave-
Welkomsnotitie / logo-

Daar kan ik dan kiezen uit Logo / Afbeelding / Tekst

Nokia N95 firmware 20.x.x.x.x

Succes...

Ik had btw een branded N95 (vodofone) maar deze zelf heel makkelijk geunbraned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2008 @ 10:51:
Je zou even in je "logboek" kunnen kijken. Daar staat op volgorde van laatste actie wat er op je telefoon is gebeurt kwa externe interactie.
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 21:24:
[...]
Op mijn N95 (weet niet welk toestel jij hebt) kan ik dit wel aanpassen :

Menu -
Instrumenten -
Instellingen -
Algemeen-
Persoonlijk -
Weergave-
Welkomsnotitie / logo-

Daar kan ik dan kiezen uit Logo / Afbeelding / Tekst

Nokia N95 firmware 20.x.x.x.x

Succes...

Ik had btw een branded N95 (vodofone) maar deze zelf heel makkelijk geunbraned
Ik heb een 6120classic.
Het kiezen tussen logo, afbeelding, tekst heeft geen effect. Krijg de tekst na het "filmpje" te zien.

Geeft opzich verder niet. De laatste tijd herstart ik regelmatig met een programma "reboot" Hierlangs gevonden. Heb geen andere bron helaas, maar bij actievatie van het programmatje herstart je telefoon zonder vragen rond pin code en slaat de telefoon ook het introfilmpje over.
(nu nog een programma waarmee ik dit programma elke dag om 03.00 aan kan roepen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
nsa1984 schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 01:46:
[...]

Geeft opzich verder niet. De laatste tijd herstart ik regelmatig met een programma "reboot" Hierlangs gevonden. Heb geen andere bron helaas, maar bij actievatie van het programmatje herstart je telefoon zonder vragen rond pin code en slaat de telefoon ook het introfilmpje over.
(nu nog een programma waarmee ik dit programma elke dag om 03.00 aan kan roepen ;) )
Dat progje is handig, maar nog makkelijker is via Nstarter 1.05... ook gratis... Dan kan je bijvoorbeeld instellen: pen + * en dan herstart ie altijd.. in wat voor menu of programma je zit (9 van de 10x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:54
Sinds deze week een N73, een hele vooruitgang en overgang van mijn motorola rzr. Prachtig om met zo'n nieuw toestel van alles te proberen. Nu ben ik op zoek naar een goedkope of gratis oplossing voor het gebruik van verschillende databases. Natuurlijk kan ik quickoffice aanschaffen maar dat vind ik te duur. Weet iemand of er ergens een goed bruikbaar betaalbaar database programma in omloop is? Als ik zelf iets in de google machine gooi kom ik over het algemeen uit bij quickoffice, er moet toch een iets goedkopers te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
chippie777 schreef op zondag 27 januari 2008 @ 16:38:
Sinds deze week een N73, een hele vooruitgang en overgang van mijn motorola rzr. Prachtig om met zo'n nieuw toestel van alles te proberen. Nu ben ik op zoek naar een goedkope of gratis oplossing voor het gebruik van verschillende databases. Natuurlijk kan ik quickoffice aanschaffen maar dat vind ik te duur. Weet iemand of er ergens een goed bruikbaar betaalbaar database programma in omloop is? Als ik zelf iets in de google machine gooi kom ik over het algemeen uit bij quickoffice, er moet toch een iets goedkopers te vinden zijn?
Ha ja, welkom tot de wereld van symbian. Als je iets vindt mag je hopen dat het dezelfde functionaliteit heeft als de "officiele" applicaties. Symbian verteld de nieuwkomer weinig en er is weinig stimulans om gratis applicaties te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Mau_Maus schreef op vrijdag 25 januari 2008 @ 19:46:
[...]

Dat progje is handig, maar nog makkelijker is via Nstarter 1.05... ook gratis... Dan kan je bijvoorbeeld instellen: pen + * en dan herstart ie altijd.. in wat voor menu of programma je zit (9 van de 10x)
Nstarter lijkt inderdaad handig, maar toen ik het laatst probeerde kreeg ik het niet lekker aan de wandel op mijn nokia 6120c. dit vermoedelijk omdat de "pen knop" ontbreekt. # toets leek niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Met welke MSN client kan ik bij elk inkomende bericht telefoon laten trillen? Niet met Live Messenger iig. (alleen bij inkomende buzzers)

[ Voor 28% gewijzigd door Don3k op 27-01-2008 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Don3k schreef op zondag 27 januari 2008 @ 19:42:
Met welke MSN client kan ik bij elk inkomende bericht telefoon laten trillen? Niet met Live Messenger iig. (alleen bij inkomende buzzers)
Niet getest, maar slick (van cats- nogwat) piept wel bij elk berichtje. Misschien dat die ook wel trilt als de trilstand aanstaat op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Laatst online: 12-09 10:57
slick heeft inderdaad een 'vibrate alert' voor nieuwe berichten. (zie configuration)

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een alternatieve Contact Manager voor de E51. Iemand suggesties? Ik heb op het forum niks kunnen vinden en wat hier staat http://my-symbian.com/ lijk me niet al te best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
a casema user schreef op zondag 27 januari 2008 @ 22:00:
slick heeft inderdaad een 'vibrate alert' voor nieuwe berichten. (zie configuration)
ebuddy ook en agile en im+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PS:
Ik post weinig buiten de HK maar lurk wel veel in draadjes door heel GoT heen. Bij deze reactie had ik, hoewel een tijdje terug, toch even de behoefte te reageren maar ik zal het kort houden. Dit soort reacties breekt het enthousiasme van mensen om zich actief in een forum te beroeren en om hun eigen kennis met behulp van anderen uit te breiden. Het is een zielige kinderachtige reactie en dat voor een man van 44!!! jaar... Belachelijk :X

Om ontopic te blijven:

Heb nu een maandje een N73, hoofdzakelijk gekocht uit agenda/camera/muziek overwegingen en hier presteert hij prima op. Heb nog wat weinig software geprobeerd maar ben het dan wel met JBNL 1000 eens dat het niet je van het is in vergelijking met WM... De standaard software (kaal uit de fabriek dus) werkt voor mijn doelen prima maar ik ben dan ook geen 100% zakelijke gebruiker die een omvangrijke agenda toepassing nodig heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2008 @ 12:40:
Ik ben op zoek naar een alternatieve Contact Manager voor de E51. Iemand suggesties? Ik heb op het forum niks kunnen vinden en wat hier staat http://my-symbian.com/ lijk me niet al te best.
Wat zoek jij dan?
Opzich is de contact manager van symbian best aardig vind ik, maar 1 groot sorry heel grote min is dat ze vergeten zijn T9 erin te gooien :(
Maar met de nokia search applicatie kan ik T9 wel op me contacten loslaten, dus ik zoek tegenwoordig erg veel op me telefoon :P
PS 6120c staat er niet tussen maar 6121 is een broertje.

Iets heel anders, ik merk dat ik thuis de laatste tijd erg veel last van slecht bereik in verband met de gsm / dual setting kwa netwerk. Kent iemand een programmatje waarmee er eenvoudige tussen gsm mode en dual mode geschakeld kan worden? De setting zit nogal een eind in het menu weggewerkt (A) En de dual mode is eigenlijk best prettig gezien het feit dat ik vaak zit te internetten / downloaden en dan gaat je telefoon opeens af :(

[ Voor 5% gewijzigd door nsa1984 op 02-02-2008 06:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 00:37:
[...]

...

Heb nu een maandje een N73, hoofdzakelijk gekocht uit agenda/camera/muziek overwegingen en hier presteert hij prima op. Heb nog wat weinig software geprobeerd maar ben het dan wel met JBNL 1000 eens dat het niet je van het is in vergelijking met WM... De standaard software (kaal uit de fabriek dus) werkt voor mijn doelen prima maar ik ben dan ook geen 100% zakelijke gebruiker die een omvangrijke agenda toepassing nodig heeft...
Persoonlijk mis ik de mogelijkheid tot aanpassen. Voor WM bestaat er veel software waardoor je, ook niet zakelijk, veel kan aanpassen. Als ik dan kritiek heb, is dit een van het weinige dat ik heb, maar het is wel zo dat mijn volgende telefoon waarschijnlijk een WM telefoon gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Ik heb zelf jarenlang Windows Mobile Smartphones gehad, vanaf de Motorola MPX200. Nu sinds kort voor het eerst Symbian in de vorm van de Nokia N82. Voor WM bestaat héél veel meer software. Ook de integratie van software in het besturingssysteem is bij WM stukken beter. Bijvoorbeeld een default agenda kunnen kiezen anders dan de standaard meegeleverde. Nokia heeft voorzover ik heb begrepen veel API's nog niet vrijgegeven waardoor programma's naast de standaard Symbian werken, en nauwelijks als vervanger.

Ik vind het toestel wel sneller werken in alle opzichten. Maar dit kan natuurlijk liggen aan de N82 zelf, en minder van doen hebben met het besturingssysteem. Ook mist Symbian een hoop mogelijkheden t.a.v. informatieoverdracht. De agenda bevat veel minder informatie zoals categorieën en statusinfo (bezet, voorlopig, etc.). En wat ik zeer verbazingwekkend vind is dat jaarlijks terugkerende afspraken van vóór 1980 niet worden geaccepteerd en automatisch de startdatum 1980 krijgen. Dat vind ik echt niet van deze tijd.

Symbian is idd een stuk beperkter in het kunnen aanpassen naar eigen wensen. Ik kan echter op dit moment nog niet echt aangeven welk systeem mijn voorkeur heeft. Ik houd wel van de intuïtieve werking van Symbian en de stukken betrouwbaarder synchronisatie middels PC Suite. ActiveSync of Vista's WMDC zijn dramatische programma's die soms tot veel frustratie kunnen leiden omdat om een totaal onverklaarbare reden data niet, dubbel of corrupt synchroniseert en je eindigt met een agenda vol dubbele afspraken oid.

Groot voordeel van de N82 nu is zeker het kunnen updaten van firmware met behoud van userdata en instellingen. Hieraan kan Microsoft een puntje zuigen. Ik geloof dat deze feature er ook is voor de N95. Dat is echt een dikke pré voor Nokia's Symbian.

Overigens was de reden voor mijn overstap tweeledig. Een beetje zat van de bugs van WM en de wens een zeer goede camera in mijn telefoon te hebben. In dat laatste is zeer goed voorzien, de N82 heeft een fantastische camera. Bugs ben ik, behalve het genoemde 1980 ding, verder nog niet tegengekomen. Wèl beperkingen tov WM. Maar goed, ik heb het toestel net een maand, dus wie weet hoe ik er over langere tijd over denk...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
roma0803 schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 12:15:
Heel verhaal over windows mobile...
De N95 ondersteund dat updaten met behoud van data nog niet... Wordt wel verwacht met de volgende update samen met intergratie van flash 3 (wat de 8gb versie wel al heeft).

Ik heb toch het idee dat je symbian nog niet volledig getest hebt... Aangezien de n82 je eerste is...heb je er misshcien nog niet veel mee gespeeld.

Het klopt dat er voor windows mobile iets meer software is, maar veel dubbel, en ook veel onzin... ik vind dat gehalte voor symbian veel minder...

Alles wat ik vroeger voor mijn WM toestellen had is er nu ook voor mijn Symbian toestellen.. en zeker met de n82 en n95 is die bewegings herkenner + de software er bij toch een leuke mogelijkheid voor features...

Maar eigenlijk zal het elkaar ook niet zoveel ontlopen... En dat van die agenda snap ik ook niet helemaal.. er zijn toch echt 2 grote merken agendas op de symbian die je volledig kan instellen dat je de ingebouwde niet gebruikt... Zoals Papyres & Handy Calander, maar misschien bedoelde je iets anders...

Maar goed het heeft beide zijn voor en nadelen... Het enige wat ik jammer vind wat nog mist is de wma/v stream support... Al er wel een 3rd party het aan het ontwikkelen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Ik heb Symbian zeker nog niet volledig getest. Ik ben pas een maand Symbian gebruiker in tegenstelling tot een aantal jaren ervaring met WM. Ik kan je gedachtengang echter wel volgen mbt tot veel dubbele software voor WM. Symbian software is veelal functioneler en lijkt meer toegevoegde waarde te hebben. Mijn beleving op dit moment is dat de keuze in software voor Symbian beperkter is dan voor WM. Wellicht als ik het koren van het kaft heb gescheiden kan ik er meer over zeggen.

Mbt dat agenda punt. Ik zou bijvoorbeeld graag willen dat, wanneer ik vanuit mijn homescreen de agenda aankies, Papyrus wordt geopend. Dit en het gegeven dat de gesynchroniseerde data beperkter is dan bij WM vind ik een tekortkoming van Symbian tov WM.

Overigens ben ik zeer gelukkig met mijn N82. De gesprekskwaliteit ervaar ik als stukken beter dan bij al mijn voorgaande WM toestellen. Wellicht dat de nieuwste HTC Cruise serie hierin verbetering heeft aangebracht. Maar voor een telefoon is het wel zeer belangrijk. Ook vind ik de Symbian bediening en logica op één of andere manier prettiger. Ik kan nog niet precies de vinger leggen op het waarom. Het voelt op één of andere manier allemaal wat betrouwbaarder aan.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
In dit genuanceerde verhaal kan ik me veel beter vinden ;)

Voor alles valt inderdaad wel wat te zeggen... Maar vind dan wel belangrijk dat beide kanten beetje belicht worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803

roma0803

Lost

Hmmm.... zo ongenuanceerd was mijn eerste post toch niet? Ook daarin heb voordelen van Symbian benoemd tov nadelen van WM en vice versa.

Het was in ieder geval niet ongenuanceerd bedoeld.

[ Voor 16% gewijzigd door roma0803 op 02-02-2008 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik zou graag mijn mening willen geven over Symbian vs. Windows Mobile.

Ik ben zelf ook in het bezit van een Nokia N82 en een Asus Mypal (geen mda maar pda).

Over het algemeen bevalt Symbian erg goed maar ik vind het erg jammer dat je niks aan het "active standby screen" kunt veranderen. zou zou ik bijvoorbeeld graag wat meer agenda items zien.

Een gevoelig punt vind ik wel (fabrikant afhankelijk) dat bijvoorbeeld HTC vaak met rom updates komt als er een nieuwe WM versie uit komt voor een recent toestel. Helaas zie je dit bij Symbian niet daar Symbian 9.5 nu uit is en de Nokia nog op 9.2 draait terwijl 9.5 een aantal goede performance issues doorvoert.

Nog een irritant detail vind ik de Certificaat Controle, waarom geen expert modus waarin je zelf kunt beslissen of je iets zonder certificaat installeert ja of nee? Er is vast een beweegreden waarom dit is ingebakken maar er is geen rekening gehouden met geavanceerde gebruikers om het maar zo te noemen.

Maar al met al vind ik dat WM en Symbian wel behoorlijk op dezelfde lijn liggen. Natuurlijk is er veel meer software voor Windows Mobile maar lang niet alles draagt bij aan de kwaliteit van het product, dat is ieder voor zich.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreammm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-09 15:45
Ik heb wat rondgezocht, maar ik kan geen tv-blad-software terugvinden. Bestaat er zo'n software voor symbian S60 v3? of gebruiken jullie hiervoor een website? en indien ja, welke? (Liefst waarop ik info over Belgische zenders kan zien.)
bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10-2023
Ik gebruik deze altijd:

http://martijn.brothersinart.net/tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
bassjuh schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:16:
Ik zou graag mijn mening willen geven over Symbian vs. Windows Mobile.

Ik ben zelf ook in het bezit van een Nokia N82 en een Asus Mypal (geen mda maar pda).

Over het algemeen bevalt Symbian erg goed maar ik vind het erg jammer dat je niks aan het "active standby screen" kunt veranderen. zou zou ik bijvoorbeeld graag wat meer agenda items zien.

Een gevoelig punt vind ik wel (fabrikant afhankelijk) dat bijvoorbeeld HTC vaak met rom updates komt als er een nieuwe WM versie uit komt voor een recent toestel. Helaas zie je dit bij Symbian niet daar Symbian 9.5 nu uit is en de Nokia nog op 9.2 draait terwijl 9.5 een aantal goede performance issues doorvoert.

Nog een irritant detail vind ik de Certificaat Controle, waarom geen expert modus waarin je zelf kunt beslissen of je iets zonder certificaat installeert ja of nee? Er is vast een beweegreden waarom dit is ingebakken maar er is geen rekening gehouden met geavanceerde gebruikers om het maar zo te noemen.

Maar al met al vind ik dat WM en Symbian wel behoorlijk op dezelfde lijn liggen. Natuurlijk is er veel meer software voor Windows Mobile maar lang niet alles draagt bij aan de kwaliteit van het product, dat is ieder voor zich.
even 2 comments... de E serie met symbian 3rd.. heeft wel een uitgebreide optie om standby menu aan te passen...

En 9.5 is nog in ontwikkeling hoor.. maar inderdaad kans dat je die niet erop krijgt... Denk dat het ook deels met hardware koppeling te maken heeft bij symbian.
Pagina: 1 ... 11 ... 20 Laatste