Robbie T schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:36:
Wat is de reden dat jullie de voorkeur geven aan een extern programmaatje, in plaats van de standaard agenda zoals we die vinden in het symbian platform? Als ik even kijken naar de agenda op mijn telefoon, de nokia N95, dan doet die eigenlijk alles wat die moet doen.
Maandoverzichtje, met overal een icoontje zodat ik weet wat ik die dag heb staan.
Maandoverzicht met tijdsbalk kwa waar wat op de dag gebeurd.
De afspraken die naderen worden keurig aangegeven in het hoofscherm zodat ik altijd de laatste afspraken bij de hand heb.
Gebeurd met papyrus ook. Het gebruikt namelijk dezelfde database als de normale kalender.
Herrineringen kunnen worden ingesteld, evenals aangeven om wat voor soort afspraak het gaat, waar het plaats vind en hoe lang het duurt.
De invoer van een alarm vind ik een beetje moeilijk uitgevoerd. Met name het gebrek aan een default alarm voor een afspraak mis ik. Andersom aan de invoer van een alarm met papyrus vind het jammer dat ik alleen maar x minuten van tevoren kan geven althans makkelijk. (je kan wel vrij bepalen wanneer je een alarm wil maar dat zit vrij diep weg gestopt.)
Waarom dan een extern programma? zie ik iets over het hoofd, of stel ik andere eisen?
Het gemak van een "kort ei wekker alarm" het gemak van filters over je agenda. werk/prive afspraken.
Tijdbalk in alle kijk mogelijkheden over de dag. (Dat geeft de mogelijkheid om te zien is de middag, avond, ochtend vrij.)
Ik voer sneller me afspraken in, doordat nieuwe afspraak bovenaan staat.
En voor mij het aller belangrijkste, eenknops kopieren en plakken van afspraken die verschoven / gekopieert moeten worden.
Maar goed dat zijn een beetje mijn "pre's" voor dit programma. Verder is zeker iets als agenda software heel afhankelijk hoe je het gebruikt wat bepaald wat je wensen zijn.
De grote missers, althans voor mij missers in Symbian zijn.
a) Gebrek aan catogorien overname vanuit en naar Outlook.
b) Verschillende alarm geluiden bij elke catogorie afspraak.
Ohja de eerste reden waarom ik naar een alternatief ben gaan kijken. Het selecteren van wanneer de toekomstige afspraak plaats vind.
In de standaard agenda moet je de datum invoeren, zonder te zien welke dag het is.
In papyrus kun je gewoon een maandoverzicht opvragen, en de dag / datum selecteren waar je de afspraak hebben wilt. Bijvoorbeeld makkelijk als je over drie weken zaterdag iets wilt afspreken.
[
Voor 8% gewijzigd door
nsa1984 op 08-12-2007 01:54
. Reden: Aanvulling ]