Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodiug
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 07:16
Gevonden in de online pdf.

Berichtkoppen kunnen voor maximaal twee mailboxen automatisch
worden opgehaald. In Ophaaldagen, Ophaaluren en Ophaalinterval kunt u instellen
op welke dagen, welke tijdstippen en hoe regelmatig de koppen worden opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Psiloc komt misschien met zijn irRemote, er schijnt namelijk een gesloten beta te zijn en er zijn screenshots de wereld ingestuurd:
http://news.mobile9.com/s60apps/2007/10/03/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
EnsconcE schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:57:
Psiloc komt misschien met zijn irRemote, er schijnt namelijk een gesloten beta te zijn en er zijn screenshots de wereld ingestuurd:
Eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

EnsconcE schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:57:
Klopt. Psiloc is inderdaad begonnen met betatesten van de IrRemote voor s60v3. Ze communiceren met het grote publiek dmv google groups. 27 september plaatsten ze een bericht waarin gevraagd werd om beta-testers.

Ik heb vandaag zelf nog gereageerd met een mailtje, maar ik vermoed dat ze inmiddels genoeg mensen hebben gevonden. Beta-testers hebben het programma al ontvangen zoals in het topic te lezen is.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:46
Op de RU zijn ze per 1 oktober overgestapt op EAP-CHAPv2, maandag eens proberen maar dat zou de kans dat het op een symbian-phone werkt een stuk groter moeten maken....

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

Darkwolf_1982 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 08:39:
[...]

Dan heb je een probleem.
Die toetsaanslag zorgt er juist voor dat je van control modus switched zodat je een nieuwe game kan starten en gaan spelen.

[...]

Nee eigenlijk niet.
Je moet gewoon de map DUKE3D in de folder zetten en de .SISX applicatie zelf ook installeren op de memorycard en dan gaat het goed.
Dus niet in het telefoon geheugen... been there done that... werkt niet.
Zorg ook dat je een config.cfg file in de DUKE3D map heb staan om de keys te mappen.
Als je echt het hele topic hebt doorgespit, dan zie je boven aan de vorige pagina een post van mij met hulp en een linkje naar het topic op MySymbian forum waar de Duke Nukem 3D port officieel vandaan komt.
Hij is nu geinstalleerd op mijn memorycard in die map die jij aangaf. In de config.cfg stonden de toetsen al gedefinieerd zag ik. Maar ik snap dus niet wat ik moet doen om het voor elkaar te krijgen dat ik in t hoofdmenu kan bladeren en een nieuw spel kan starten want hij pakt geen toetsaanslagen. Waar vind ik dat in die configfile dan zodat ik dta ook kan?
Darkwolf_1982 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 08:39:

Maak een map aan genaamd WADS en zet daar je WAD files in.
Dan moet C2DOOM het toch echt kunnen vinden.
Als het niet de hele versie van C2DOOM is dan maakt dit dus uit qua folder en zelfs welke wad file.
Volgens kun je namelijk alleen de shareware versie van doom.wad draaien.
De hele versie kost weinig geld dus is het zeker waard.
Dan maakt het ook niet meer uit waar je WAD files staan.
heb inderdaad de shareware wad erin gezet. Maar waar moet die dan staan om t werkend te krijgen? Gewoon bij de rest toch? Maar dit werkt dus niet.

En hoezo kan ik de wa van de volledige versie van doom 1 niet draaien dan? Omdat ik die gratis optie genomen heb? Ik wilde alleen proberen of t werkt maar ik ga er niet voor betalen als je overal en alles gratis kan downloaden. Ik snap t gewoon niet. Waarom moet t allemaal zo moeilijk zijn...

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
edit

[ Voor 95% gewijzigd door theHoff op 12-04-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Aesculapius schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 11:09:
Op de RU zijn ze per 1 oktober overgestapt op EAP-CHAPv2, maandag eens proberen maar dat zou de kans dat het op een symbian-phone werkt een stuk groter moeten maken....
Weet iemand toevallig hoe dit ingesteld moet worden? Andere mensen met een WM6-pda is het inmiddels wel al gelukt, zonder certificaten oid, maar als ik het op mijn E70 probeer, krijg ik simpelweg geen verbinding.
code:
1
2
3
4
5
6
WLAN security mode: WPA/WPA2
WPA mode: EAP
EAP-PEAP: enabled
  --> settings: User + CA Certificate: (not defined)
  --> EAP-settings: EAP-MSCHAPv2: enabled
       --> MsChapV2 settings: User name ingevuld, password ingevuld (ru studentnr. en kiss-pass)

maar helaas helaas; iemand die toevallig ervaring heeft met "MSChapV2"-netwerken op zijn symbian phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Iemand enig idee wat erbij komt kijken om Symbian software te ontwikkelen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:03:
Iemand enig idee wat erbij komt kijken om Symbian software te ontwikkelen :?
Symbian of Series 60?
Dit topic gaat over Series 60.
En daar komen C++ of Java codingskills bij kijken, en een variatie aan SDK's, zie:
http://www.forum.nokia.co...tools_and_sdks/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Verwijderd schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 21:09:
[...]

Symbian of Series 60?
Dit topic gaat over Series 60.
En daar komen C++ of Java codingskills bij kijken, en een variatie aan SDK's, zie:
http://www.forum.nokia.co...tools_and_sdks/index.html
S60 idd, bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:34

Padvinder

doet z'n best

bertjeee schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 11:41:
Er is een nieuwe versie van Google maps. Nu ook met GPS ondersteuning (handig voor op je 6110 navigator enzo)
http://www.google.com/gmm ff op je mobiel naar toe surfen en voila.
Ter info, nu is Google Maps dus geen Java meer, maar geschreven voor Symbian.

Heb 'm geinstalleerd en het gaat echt supersnel op m'n N73. BT GPS wordt automatisch gevonden. Geweldig. Nu de Gmail applicatie nog verbeteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aesculapius schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 17:08:
[...]

Weet iemand toevallig hoe dit ingesteld moet worden? Andere mensen met een WM6-pda is het inmiddels wel al gelukt, zonder certificaten oid, maar als ik het op mijn E70 probeer, krijg ik simpelweg geen verbinding.
code:
1
2
3
4
5
6
WLAN security mode: WPA/WPA2
WPA mode: EAP
EAP-PEAP: enabled
  --> settings: User + CA Certificate: (not defined)
  --> EAP-settings: EAP-MSCHAPv2: enabled
       --> MsChapV2 settings: User name ingevuld, password ingevuld (ru studentnr. en kiss-pass)

maar helaas helaas; iemand die toevallig ervaring heeft met "MSChapV2"-netwerken op zijn symbian phone?
Het is mij na heel veel info zoeken en proberen gelukt om op een ''MSChapV2'' netwerk te komen (fontys eindhoven). mijn instellingen zijn als volgt:

Naam verbinding: fontys
Drager gegevens: wireless lan
WLAN-netwerknaam fontys
Netwerkstatus: openbaar
WLAN-netwerkmodus: infrastructuur
WLAN-beveiligingsmodus: 802.1x
WLAN-beveiliginsinstelling
> WPA/WPA2: EAP
> EAP plug-in settings:
> > EAP-PEAP
> > > User certificate: (none defined)
> > > CA certificate: Verisign (van Fontys zelf gekregen)
> > > User name in use: User-configured
> > > User name: <pcn>@student.fontys.nl
> > > Realm in use: User-configured
> > > Realm:
> > > Allow PEAPv0: Yes
> > > Allow PEAPv1: Yes
> > > Allow PEAPv2: Yes
> > > EAP-MSCHAPv2
> > > > User name: <pcn>@student.fontys.nl
> > > > Prompt password: No
> > > > Password: eigen password

hopelijk heb je hier wat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
thanks! gaan we volgende week eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Padvinder schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:12:
[...]

Ter info, nu is Google Maps dus geen Java meer, maar geschreven voor Symbian.

Heb 'm geinstalleerd en het gaat echt supersnel op m'n N73. BT GPS wordt automatisch gevonden. Geweldig. Nu de Gmail applicatie nog verbeteren...
Hij pakt ook de interne GPS van m'n N95 op. Supercool, om overal jezelf op een sattelietfoto te zien lopen/fietsen/rijden... Maarr... als google het kan waarom TomTom dan niet? Ik begin steeds meer te twijfelen aan de reden 'omdat Nokia de GPS niet vrijgegeven heeft' zoals TomTom die tot voor kort nog aanhield.... Ik denk persoonelijk gewoon dat de markt (nog) te klein is voor een dergelijke update. Maar goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-09 22:43
Ik ben op zoek naar navigatiesoftware voor m'n Nokia N73. Keuze zat zou je zeggen, maar als 'extra' feature zou ik graag ondersteuning voor TMC willen. Navigon heeft het in z'n software voor een PDA, maar de Symbian versie moet het schijnbaar zonder doen.

Weet iemand of er producenten zijn die het wel leveren, of dat het binnenkort te verwachten is bij bijv. TomTom?

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fguchelaar schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 12:44:
Ik ben op zoek naar navigatiesoftware voor m'n Nokia N73. Keuze zat zou je zeggen, maar als 'extra' feature zou ik graag ondersteuning voor TMC willen. Navigon heeft het in z'n software voor een PDA, maar de Symbian versie moet het schijnbaar zonder doen.

Weet iemand of er producenten zijn die het wel leveren, of dat het binnenkort te verwachten is bij bijv. TomTom?
Route66 7 heeft ondersteuning voor TMC via GPRS/UMTS/HSDPA, dus niet via radiofrequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Laatst online: 11-09 22:43
Dat kan inderdaad ook nog. Mijn vraag komt eigenlijk ook voort uit het feit dat ik een nieuwe Bluetooth GPS ontvanger moet kopen. Daarbij vraag ik me dus af of ik er een moet hebben met TMC (via de FM).

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-07 15:47
Om bij nokia meer druk te zetten om het PAP protocol onder EAP-TTLS toe te voegen, graag op onderstaande link klikken en stemmen.

Het PAP protocol is nodig om bij de meeste draadloze netwerken van universiteiten in europa aan te melden (onderandere de RUG)

http://www.s60.com/business/productinfo/wishlist/displayWishDetails.do?wishId=982&activeCat=-5

(wel eerst ff registeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

born2rule schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:26:
Om bij nokia meer druk te zetten om het PAP protocol onder EAP-TTLS toe te voegen, graag op onderstaande link klikken en stemmen.

Het PAP protocol is nodig om bij de meeste draadloze netwerken van universiteiten in europa aan te melden (onderandere de RUG)

http://www.s60.com/business/productinfo/wishlist/displayWishDetails.do?wishId=982&activeCat=-5

Maar ook Hogeschool Windesheim. Mijn stem staat er bij! Bedankt voor de link.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
born2rule schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 15:26:

Vaag dat PAP zoveel gebruikt wordt dan...
Quote van Wikipedia:
Password Authentication Protocol, meestal PAP genoemd, is een simpel authenticatieprotocol om een gebruiker te authenticeren bij bijvoorbeeld een RADIUS-server. Het wordt meestal gebruikt bij inbellen met een modem en dergelijke. Aangezien bij PAP de gebruikersnaam en wachtwoord onvercijferd over het netwerk worden verstuurd, wordt het alleen gebruikt als geen van de sterkere alternatieven, zoals CHAP of MSCHAP beschikbaar zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Helsie op 23-10-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een kennis van mij heeft een Nokia E61.
Nu staat daar Adobe Reader LE 1.5 op.
Maar bij het openen van pdf bestanden krijg ik de melding "type wordt niet ondersteund. 5."

Ik heb hier nu al enige uren zoekwerk ingestoken, maar ik zie maar geen oplossing.
Ik hoop dat de mensen hier mij een hint kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nokian95dude
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 06:29

Nokian95dude

I'll be back!!

Nokian95dude schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 15:37:
[...]

Hij is nu geinstalleerd op mijn memorycard in die map die jij aangaf. In de config.cfg stonden de toetsen al gedefinieerd zag ik. Maar ik snap dus niet wat ik moet doen om het voor elkaar te krijgen dat ik in t hoofdmenu kan bladeren en een nieuw spel kan starten want hij pakt geen toetsaanslagen. Waar vind ik dat in die configfile dan zodat ik dta ook kan?

[...]

heb inderdaad de shareware wad erin gezet. Maar waar moet die dan staan om t werkend te krijgen? Gewoon bij de rest toch? Maar dit werkt dus niet.

En hoezo kan ik de wa van de volledige versie van doom 1 niet draaien dan? Omdat ik die gratis optie genomen heb? Ik wilde alleen proberen of t werkt maar ik ga er niet voor betalen als je overal en alles gratis kan downloaden. Ik snap t gewoon niet. Waarom moet t allemaal zo moeilijk zijn...
Niemand??

Those you can't see are more present than you'll imagine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 14:14:
[...]

Wat wel belangrijk is om hierbij op te merken: het gaat via je data-abonnement. Je kan geen gebruik maken van WiFi.. Dan moet je aanmelden voor het beta-programma. Heb net een mailtje gestuurd dat ik wil deelnemen aan het beta-programma. Ben benieuwd..
ik kwam per toeval ook dit programma (Skype variant voor Symbian) tegen, het blijkt hier al eerder te zijn besproken maar WiFi werkt tegenwoordig wel _/-\o_
http://www.iskoot.com/
Is het vermelden wel waard, er zijn genoeg liefhebbers voor denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberSnooP
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 06:44

CyberSnooP

^^^^ schrijft --->

Gestemd, want met mijn mobiele WIFI apparaat is het extra belangrijk om je aan te kunnen melden waar je maar wilt (zeker met Eduroam).

Maar wat een ellende is die registratie zeg: Wachtwoord moet persee cijfers bevatten, minimaal 6, maar maximaal 10 karakters zijn alsof het een of ander top-secret instituut is. Om dit stricte veiligheidsbeleid kracht bij te zetten wordt je wachtwoord nog eens in platte tekst naar mij toe gemaild |:(

[ Voor 6% gewijzigd door CyberSnooP op 02-11-2007 22:33 ]

|_____vakje______|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ras schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 18:41:
[...]
Klopt. Psiloc is inderdaad begonnen met betatesten van de IrRemote voor s60v3. Ze communiceren met het grote publiek dmv google groups. 27 september plaatsten ze een bericht waarin gevraagd werd om beta-testers.

Ik heb vandaag zelf nog gereageerd met een mailtje, maar ik vermoed dat ze inmiddels genoeg mensen hebben gevonden. Beta-testers hebben het programma al ontvangen zoals in het topic te lezen is.
Alhoewel ik er niet om had gevraagd, kreeg ik een mailtje dat ik mee mocht doen aan het betaprogramma van irRemote. Blijkbaar omdat ik in de afgelopen maand wat van Psiloc had aangeschaft ben ik in de selectie gekomen. Waarom dan niet even proberen :).

Ik gebruik een Nokia e65 en het werkt best netjes. Ik moet alleen wel goed richten met mijn telefoon. Je moet zelf de configuratiebestanden op internet aanmaken maar je kunt hiervoor Lirc config bestanden omzetten. Deze moet je dan met je telefoon (GPRS of WLAN) even binnenhalen met het menu.

Ik mis nog wel wat dingetjes, zoals het zelf indelen van waar welke knoppen staan. En daarnaast zou ik de afstandsbediening willen kunnen roteren. Bij de e65 zit de irda onderop en houd ik de telefoon dus op z'n kop als ik het programma gebruik

Het programmaatje (althans licentie) werkt tot 15 november, ik denk dat ze hem daarna voor het publiek uitbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Laatst online: 22:18
Weet iemand of Mail for Exchange ook op een Nokia 6110 Navigator werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Laatst online: 10-09 11:40
In de openingspost staat deze link:

Wifi Sniffer: Wifi Sniffer is een prog waarmee je de omgeving kan afspeuren naar wifi netwerken met Nokia. Deze laat ook zien of het netwerk beveiligd is of niet.

Kan iemand mij vertellen wat dit doet? Kan ik daarmee dan gratis op internet ofzo als ik ergens een onbeveiligd netwerk vind?

Grts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Laatst kwam ik een site tegen, waarmee ik zelf thema's kon maken voor mijn N80. Weet iemand welke ik bedoel?

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 13:27
denk dat je ownskin.com bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

FrE911 schreef op maandag 05 november 2007 @ 16:30:
In de openingspost staat deze link:

Wifi Sniffer: Wifi Sniffer is een prog waarmee je de omgeving kan afspeuren naar wifi netwerken met Nokia. Deze laat ook zien of het netwerk beveiligd is of niet.

Kan iemand mij vertellen wat dit doet? Kan ik daarmee dan gratis op internet ofzo als ik ergens een onbeveiligd netwerk vind?
Ja. Dit kun je sowieso, alleen met het betreffende progje is het mogelijk om te blijven zoeken. Dit allemaal mits je phone Wlan ondersteunt uiteraard.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• damen18
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2023
er staat op de nokia site dat er maximaal 2gb geheugenkaart in kan terwijl ik al een paar gezien heb dat er een 4gb geheugenkaart is voor n95. Hoe zit dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 11:52
damen18 schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 01:06:
er staat op de nokia site dat er maximaal 2gb geheugenkaart in kan terwijl ik al een paar gezien heb dat er een 4gb geheugenkaart is voor n95. Hoe zit dit?
Klopt officieel is het ook nog niet ondersteund voorzover ik weet.
Maar in praktijk blijkt het toch prima te werken, en dan is er zoiets als waarom ook niet.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 november 2007 @ 02:08:
[...]

Alhoewel ik er niet om had gevraagd, kreeg ik een mailtje dat ik mee mocht doen aan het betaprogramma van irRemote. Blijkbaar omdat ik in de afgelopen maand wat van Psiloc had aangeschaft ben ik in de selectie gekomen. Waarom dan niet even proberen :).

Ik gebruik een Nokia e65 en het werkt best netjes. Ik moet alleen wel goed richten met mijn telefoon. Je moet zelf de configuratiebestanden op internet aanmaken maar je kunt hiervoor Lirc config bestanden omzetten. Deze moet je dan met je telefoon (GPRS of WLAN) even binnenhalen met het menu.

Ik mis nog wel wat dingetjes, zoals het zelf indelen van waar welke knoppen staan. En daarnaast zou ik de afstandsbediening willen kunnen roteren. Bij de e65 zit de irda onderop en houd ik de telefoon dus op z'n kop als ik het programma gebruik

Het programmaatje (althans licentie) werkt tot 15 november, ik denk dat ze hem daarna voor het publiek uitbrengen.
irRemote voor e61?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand hier die wel kan inloggen op symbiansigned.
Zo ja dan is mijn vraag: kan iemand voor mij een certificaat maken. mijn IM is 356996019626786

Mijn email davevanderhorst@planet.nl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Laatst online: 10-09 11:40
RaJitsu schreef op maandag 05 november 2007 @ 17:42:
[...]

Ja. Dit kun je sowieso, alleen met het betreffende progje is het mogelijk om te blijven zoeken. Dit allemaal mits je phone Wlan ondersteunt uiteraard.
Ik heb een N73, lukt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 15:04
n73 heeft geen wifi, nee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:16
Verwijderd schreef op donderdag 08 november 2007 @ 14:50:
Is er iemand hier die wel kan inloggen op symbiansigned.
Zo ja dan is mijn vraag: kan iemand voor mij een certificaat maken. mijn IM is ******

Mijn email davevanderhorst@planet.nl ;)
Geloof me, het is geen slim idee om je IMEI-code zo open en bloot op de internets te gooien :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 12-09 16:16

Arfman

Drome!

HendrikN schreef op donderdag 08 november 2007 @ 19:04:
[...]

Geloof me, het is geen slim idee om je IMEI-code zo open en bloot op de internets te gooien :o
Geloof me, het is ook geen slim idee om dat nummer dan te quoten, zodat de poster hem niet meer weg kan halen (hij kan jouw posts niet editten).
Heb hetzelfde gehad toen ik effe een demo op een server zette voor GoT. Ik later de verwijzing wegeditten, had iemand me gequote ("Thanks!"). Die server wordt nu nog dagelijks gehammered door Googlebots en andere spamzooi.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
Laat maar, niet goed hierboven gelezen ...

[ Voor 92% gewijzigd door Loenhoet op 09-11-2007 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Arfman schreef op donderdag 08 november 2007 @ 22:05:
[...]

Geloof me, het is ook geen slim idee om dat nummer dan te quoten, zodat de poster hem niet meer weg kan halen (hij kan jouw posts niet editten).
Heb hetzelfde gehad toen ik effe een demo op een server zette voor GoT. Ik later de verwijzing wegeditten, had iemand me gequote ("Thanks!"). Die server wordt nu nog dagelijks gehammered door Googlebots en andere spamzooi.
Goed punt, maar zo leert 'ie het wel af :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even dit voor de liefhebbers... (ben er weer even, voor degene die me nog kennen ;) )

Gratis een legale versie van LGC Jukebox v2.17 downloaden... het werkt heb hem net gedownload!
Wel snel zijn dus, is maar beperkt geldig.

Bij Handago kan je vrijdag een gratis versie downloaden, dit keer is het:

LGC JUKEBOX v2.17 (Volledig legaal met onbeperkt gebruik enz.)

Volg de instructies HIER

Hierna krijg je een mailtje met download instructies, je kan gewoon alles fictief invullen, behalve je (Hot)mail-adres en je IMEI-nummer van je mobieltje.

Veel plezier... :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 09:50:
Hierna krijg je een mailtje met download instructies, je kan gewoon alles fictief invullen, behalve je (Hot)mail-adres en je IMEI-nummer van je mobieltje.

Veel plezier... :w
Klinkt leuk, maar als ik het goed zie willen ze bij handango toch een credit card hebben voor accoutn informatie. Ik zie althans geen mogelijkheid om de "bestelling" af te ronden zonder credit card informatie.

edit:
Sorry wat ben ik ook een lompe boer af en toe, vergeet ik helemaal dankjewel voor de tip te zeggen :$ (zit in een hoekje zich hard te schamen)

[ Voor 13% gewijzigd door nsa1984 op 09-11-2007 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
nsa1984 schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:11:
[...]

Klinkt leuk, maar als ik het goed zie willen ze bij handango toch een credit card hebben voor accoutn informatie. Ik zie althans geen mogelijkheid om de "bestelling" af te ronden zonder credit card informatie.
Dan doe je toch iets niet goed, hier is het gelukt zonder creditcard informatie. Eerst moet je je email adres opgeven met een ww, vervolgens krijg je een mailtje. Als de de link in dat mailtje volgt dan kom je uit op een plek waar je rechts je gegevens moet invoeren. Hier staat nergens iets over creditcard informatie. Daar rechts moet je opnieuw je email en ww aanmaken, waarna je de jukebox kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
EnsconcE schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 11:24:
[...]

Dan doe je toch iets niet goed, hier is het gelukt zonder creditcard informatie. Eerst moet je je email adres opgeven met een ww, vervolgens krijg je een mailtje. Als de de link in dat mailtje volgt dan kom je uit op een plek waar je rechts je gegevens moet invoeren. Hier staat nergens iets over creditcard informatie. Daar rechts moet je opnieuw je email en ww aanmaken, waarna je de jukebox kan downloaden.
Mijn excuses, het is inderdaad zonder credit card mogelijk. Nsa moet gewoon beetje beter leren kijken voordat hij gaat schreeuwen.

Dankjewel EnsconcE, en dankjewel JBNL1000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:51:
[...]

Ik had vroeger wel zo iets maar dat was voor de oudere Symbian, dus ik hoop dat er zoiets ook weer uitkomt voor S60 v3.

Remote S60 Professional

ANDERSOM, dus volledig je PC overnemen via je Phone, is er gelukkig wel en werkt perfect.

VNC+: Virtual Network Computing for Mobiles
http://www.allaboutsymbia...Computing_for_Mobiles.php

Succes.
Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat VNC werkend krijg. Dus met mijn telefoon mijn laptop aansturen via GPRS. Kheb al meerdere dingen geinstalleerd, maar krijg het echt niet werkend :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Hoe staat het met de instellingen van je router? Die moet het vnc signaal wel doorsturen naar de juiste poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Hi all,

ik probeer via de standaard browser(Nokia 6120) in te loggen op Outlook Web Acess, ik krijg dan de error kan CookieAuth niet downloaden.

Heeft iemand een idee hoe dit te omzeilen? Ik heb al lopen zoeken in e SYmbian Mega topics maar ik vind alleen dingen over synchroniseren met Outlook.

Thanks!
==================================
SOLVED: Opera Mini Browser Installed.
==================================

[ Voor 16% gewijzigd door MorDrakka op 13-11-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JaMaaT schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:23:
[...]

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat VNC werkend krijg. Dus met mijn telefoon mijn laptop aansturen via GPRS. Kheb al meerdere dingen geinstalleerd, maar krijg het echt niet werkend :X
Tip1:
Moet je wel wat duidelijker zijn, nu weet niemand wat je hebt gedaan of hoe je situatie is.

Tip2:
Gebruik voor je GSM, Shape Service VNC+, hier zit ook uitgebreide documentatie in PDF-formaat bij, ook port forwading wordt er besproken enz.

Tip3:
Gebruik voor je PC, RealVNC Server, zie HIER, onder support staat ook documentation voor nadere informatie.

Tip4:
Schakel de encryptie/wachtwoord in beide progjes eerst uit totdat alles naar behoren werkt, stel deze dus pas in als alles naar behoren werkt.

Tip5:
Weet je niks van netwerken/routers enz. lees je dan eerst goed in!

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:19
Verwijderd schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 10:39:
[...]

Tip1:
Moet je wel wat duidelijker zijn, nu weet niemand wat je hebt gedaan of hoe je situatie is.

Tip2:
Gebruik voor je GSM, Shape Service VNC+, hier zit ook uitgebreide documentatie in PDF-formaat bij, ook port forwading wordt er besproken enz.

Tip3:
Gebruik voor je PC, RealVNC Server, zie HIER, onder support staat ook documentation voor nadere informatie.

Tip4:
Schakel de encryptie/wachtwoord in beide progjes eerst uit totdat alles naar behoren werkt, stel deze dus pas in als alles naar behoren werkt.

Tip5:
Weet je niks van netwerken/routers enz. lees je dan eerst goed in!

Succes.
Hmmz. Dan wordt het niet wat denk ik. Heb de programma's al wel geïnstalleerd. Maar weet niet welke instellingen ik moet gebruiken. En de support is voor mij allemaal wartaal (lees ook alleen maar van pc naar pc, of java programma's). Encryptie staat op de PC uit, om mijn telefoon kan ik het niet vinden.

En mijn kennis van routers gaat niet verder dan een draadloos netwerk instellen.

Maar in ieder geval bedankt!

Verwijderd

Sorry voor de late reactie. Zolang de e61 infrarood heeft, zou het moeten werken. Je kunt vanaf vandaag het programmaatje kopen, met de code 'irremotesting' krijg je de komende 7 dagen 25% korting. Heb niet het idee dat het een persoonlijke code is.

• EnsconcE
Verwijderd schreef op donderdag 15 november 2007 @ 01:06:
[...]

Sorry voor de late reactie. Zoland de e61 infrarood heeft, zou het moeten werken. Je kunt vanaf vandaag het programmaatje kopen, met de code 'irremotesting' krijg je de komende 7 dagen 25% korting. Heb niet het idee dat het een persoonlijke code is.
De code werkt bij mij niet, ik krijg overigens wel de mogelijkheid tot 5% korting maar dan moet er boven de 30,05 euro besteld worden.

Ik heb hem hier nu proef draaien, maar het is jammer dat je niet zelf een device kan toevoegen. Of je moet ze downloaden of je moet maar gokken met andere instellingen. Op Symbian OS 6 had je wel de mogelijkheid devices zelf toe te voegen. Hopelijk brengen ze die versie van iRRemote ook nog uit...

Verwijderd

Werkt de code niet? Als ik in de frontpage van de webshop van Psiloc aan de rechterkant de promotiecode heb ingevuld, verandert direct de prijs onder irRemote. Er wordt daarbij verder niet gekeken of gevraagd naar IMEI codes of emailadressen. Heb je het daar geprobeerd?

Je kunt overigens -wel- zelf devices toevoegen, maar dat moet je via internet doen. Je kunt daarvoor bestaande lirc codes omzetten en zo toevoegen. Kijk hiervoor even op http://irremote.psiloc.com/ daar staat meer uitleg. Ik heb zelf tijdens de Beta ook mijn (één of ander B-merk) TV toegevoegd en mijn Creative DDTS-100. Ze werkten allebei prima!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2007 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even getest (BinPDA is er overigens ook al ;) ) met een N80 i.c.m. een Sony TV, werkte redelijk, maar...

Mijn GSM (N80) heeft een iR-bereik van ca. 2 meter daarna is het helemaal niks meer! en bovendien moet je wel erg goed richten/traagheid... is niet leuk meer, dus al die tijd voor nop zitten te wachten :'(

Ik hoop dat andere meer geluk hebben met het bereik van hun GSM, 2 meter is voor mij niet de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Laatst online: 02:02
Vraag, ik heb een Nokia E51 en wil graag een afstandbedieningfunctie in mn telefoon hebben ... weet iemand heir een handig programmaatje voor?

En weet iemand een manier om een goede flashplayer & windows mediaplayer te installeren voor mobiel internet?? Ik wil www.nederland.fm afspelen ... dit doet hij alleen niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
maurits82 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:43:
Vraag, ik heb een Nokia E51 en wil graag een afstandbedieningfunctie in mn telefoon hebben ... weet iemand heir een handig programmaatje voor?
Anders lees je even ongeveer elke post voor de jouwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
HendrikN schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 22:07:
[...]

Anders lees je even ongeveer elke post voor de jouwe?
't Was vast een grap, kan toch niet anders. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Misschien bedoelt Maurits82 een telefoon-afstandsbediening voor de computer, zodat je met je telefoon de muis en toetsenbord kunt bedienen voor presentaties enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loenhoet
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-05-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:12:
[...]
Het is mij na heel veel info zoeken en proberen gelukt om op een ''MSChapV2'' netwerk te komen (fontys eindhoven). mijn instellingen zijn als volgt:

...

hopelijk heb je hier wat aan...
Ik had toevallig ook net gezien dat de TU Delft binnenkort overstapt op Eduroam (net als vele andere onderwijsinstellingen). Authenticatie kan hier nu ook met EAP-PEAP.

De door mij gebruikte settings zijn hieronder beschreven. Nu kan ik tenminste weer mijn mail ed checken. De meeste settings liggen voor de hand, maar toch ff voor de volledigheid. :P

> Connection name: verzin maar wat hierzo
> Data bearer: Wireless Lan
> WLAN netw. name: eduroam (zo heet het iig bij ons op de TU)
> Network status: Public
> WLAN netw. mode: Infrastructure
> WLAN security mode: 802.1X
> WLAN security settings
>> WPA mode: EAP
>> EAP plug-in settings
>>> EAP-PEAP enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>>> Options -> Configure
>>> User certificate: (not defined)
>>> CA certificate: SURFNET-PCA-Root-CA …
>>> User name in use: User-configured
>>> User name: NetID (zonder @tudelft oid)
>>> Realm in use: User-configured
>>> Realm: tudelft.nl
>>> Allow PEAPv0: Yes
>>> Allow PEAPv1: No
>>> Allow PEAPv2: No
>> Ga nu een tabblad naar rechts, naar EAP
>> EAP-MSCHAPv2 enablen en bovenaan zetten, de rest disablen
>> Options -> Configure
>>> User name: NetID@tudelft.nl
>>> Promt password: No
>>> Password: je NetID-wachtwoord (net als op BlackBoard)

Het certificaat is te vinden op (oa) onderstaande link:
http://ca.surfnet.nl:4470/SURFnet-PCA-Root-CA.der
Deze kan je op je SD-kaartje zetten en dan gewoon installeren. Bij mij vroeg hij als wat ik het certificaat wilde installeren, ik heb gewoon alletwee de keuzes aangeklikt (weet ff niet meer wat ze waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik heb de volgende vragen:

- Op welke versie van Symbian S60 werk de nokia 6110N
- Kan ik bijvoorbeeld spellen van Symbian S60 2rd op een Symbian S60 3rd draaien?
- Wordt de versie van symbian geupdate met de firware van je telefoon?

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 13:13:
Beste Tweakers,

Ik heb de volgende vragen:

- Op welke versie van Symbian S60 werk de nokia 6110N
- Kan ik bijvoorbeeld spellen van Symbian S60 2rd op een Symbian S60 3rd draaien?
- Wordt de versie van symbian geupdate met de firware van je telefoon?

Tim
1. Makkelijk zelf kunnen vinden: HIER (Symbian S60 3rd Edition)
2. Is meestal afhankelijk van de applicatie.
3. Nope, maar dit is basis kennis van Symbian: Wikipedia: Symbian OS

[ Voor 2% gewijzigd door zeef op 09-12-2009 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal ik heb een ?
namelijk in de rij voor symbian 6.0 v3 toestellen staat mijn nokia niet terwijl ik dacht dat hij er wel in thuis hoort
graag een reactie het gaat om de nieuwe nokia 6110 navigatordit omdat ik wil weten of de hier gepostte software ook compatible is met mijn telefoon

vr gr kohaku61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 november 2007 @ 22:07:
hallo allemaal ik heb een ?
namelijk in de rij voor symbian 6.0 v3 toestellen staat mijn nokia niet terwijl ik dacht dat hij er wel in thuis hoort
graag een reactie het gaat om de nieuwe nokia 6110 navigatordit omdat ik wil weten of de hier gepostte software ook compatible is met mijn telefoon

vr gr kohaku61
http://www.nokia.nl/A4405211
S60 v3.1 dus.
Geen idee of dat werkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toch vast bedankt voor de snelle respons zal het moeten proberen dan

gr K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magier76
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-10-2024
Kom er niet aan uit.
Heb dus een E65 en nu wil ik camera beelden van diverse netwerken ( werk in de beveiliging ) op de gsm tonen.
Probleem is dat hij aangeeft dat ik Internet Explorer 5 of hoger nodig heb, maar die kan ik niet vinden.
Heb al wel geprobeerd met opera mini maar helaas dat werkt dus jammer genoeg ook niet.
Ik bereik die camera's door middel van ip adressen ik weet dat het moet werken alleen de E65 blijft dus vragen om IE 5 of hoger.
Iemand een idee waar ik die kan downloaden ??? of werkt dat niet ??

Gadget Freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

bestaat er een applicatie die voorkomt dat onbevoegden een reset of hard reset kunnen uitvoeren op je N95 ? Dus een progje dat verhinderd dat de toets combinatie 73 of iets dergelijk wordt ingedrukt ?

Alvast bedankt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
UltraSub schreef op maandag 10 september 2007 @ 10:05:
Ow, er is hier een apart topic voor S60 3rd! Dat wist ik niet :)
Dan hier maar eens vragen. Iemand die een S60 tooltje weet om een GPRS verbinding alive te houden, bijvoorbeeld middels ping? T-Mobile heeft de onhebbelijkheid om mijn gprs verbinding te droppen na een paar minuten inactiviteit, en de pushmail vind dat niet lekker...
Ik vermoed dat ultrasub het al gevonden heeft, maar volgens mij zit dat in de 6120c onder:
menu - instellingen - telefoon instellingen - verbinding - gegevens oproep

Puur voor de volledigheid, en mocht ultrasub het nog niet gevonden hebben dan hoop ik dat die dit nog leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Laatst online: 22:18
Ik heb een Nokia 6110 navigator. De telefoonlijst kan je instellen zodat je "voornaam achternaam" ziet staan. Dit vind ik makkelijk. Alleen als ik een SMS krijg zie ik nog "achternaam voornaam". Is dit aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
KiTsEr schreef op zondag 25 november 2007 @ 20:57:
Ik heb een Nokia 6110 navigator. De telefoonlijst kan je instellen zodat je "voornaam achternaam" ziet staan. Dit vind ik makkelijk. Alleen als ik een SMS krijg zie ik nog "achternaam voornaam". Is dit aan te passen?
Ik herken je "probleem" maar heb er in de afgelopen 2 weken nog geen echte oplossing voor gevonden. Vrees dat pas in de volgende symbian versie gefixt word. :(

Mocht je een andere oplossing dan voornaam -> achternaam en achternaam -> voornaam hebben (thanks god we have CSV :) ) dan houd ik me aanbevolen.

edit :
nog even in reactie:
Verwijderd schreef op woensdag 21 november 2007 @ 13:42:
Hallo,

bestaat er een applicatie die voorkomt dat onbevoegden een reset of hard reset kunnen uitvoeren op je N95 ? Dus een progje dat verhinderd dat de toets combinatie 73 of iets dergelijk wordt ingedrukt ?

Alvast bedankt. _/-\o_
Ik verwacht niet dat dit komt te bestaan. Daar is het nu juist een harde reset voor ;)

Wat je wel kunt doen is een goede keyboard locker. Meende dat keylock ook met wachtwoord bestond :) Dan kun je dus geen code invoeren voordat je het wachtwoord hebt ingevoerd.
Misschien zoiets

[ Voor 37% gewijzigd door nsa1984 op 26-11-2007 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Laatst online: 10-09 15:11
Tja, maar wat je ook installeert, wat altijd kan is: batterij eruit, en dan de telefoon aanzetten met de sterretje-5-groen-combinatie (of zoiets). Leeg krijgen ze 'm altijd wel :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-09 07:53
Hey mensen, is hier iemand wat Mail for Exchange toevallig heeft? Ik ben op zoek naar de versie waar je NIET mee door de Active Directory kunt zoeken.
Als ik me niet vergis is deze feature vanaf V2.0.0 gekomen dus iedere V1.x.x is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online
Sjengcity schreef op dinsdag 27 november 2007 @ 11:48:
Hey mensen, is hier iemand wat Mail for Exchange toevallig heeft? Ik ben op zoek naar de versie waar je NIET mee door de Active Directory kunt zoeken.
Als ik me niet vergis is deze feature vanaf V2.0.0 gekomen dus iedere V1.x.x is welkom :)
Ik heb je gemaild. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Hallo,

sinds enige tijd heb ik al een Nokia E70 en nadat deze al 3 keer weg is geweest voor reparatie ben ik er nog steeds er tevreden over. Behalve over de bluetooth carkit implementatie van het Symbian OS.

Ik heb een JVC KD-BT1 autoradio met bluetooth. Als ik hier verbinding mee maak krijg ik geen batterij status, netwerk status, telefoonboek, sms berichten, missed calls en geen made calls te zien. Het enige wat ik dus krijg is dus dat ik voice dailen kan via het magnifieke systeem van Symbian 3rd edition. Nu is er voor Windows Mobile wel een programma wat deze zaken inleest en via bluetooth als verstuurd naar de carkit.

Ik vroeg mij af of zoiets er ook was voor Symbian, of heeft iemand een andere oplossing?

Ik heb ondertussen de allernieuwste firmware er vorige week op laten zetten door het Nokia service center toen hij gerepareerd werdt.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k0ewl schreef op woensdag 28 november 2007 @ 11:07:
Hallo,

sinds enige tijd heb ik al een Nokia E70 en nadat deze al 3 keer weg is geweest voor reparatie ben ik er nog steeds er tevreden over. Behalve over de bluetooth carkit implementatie van het Symbian OS.

Ik heb een JVC KD-BT1 autoradio met bluetooth. Als ik hier verbinding mee maak krijg ik geen batterij status, netwerk status, telefoonboek, sms berichten, missed calls en geen made calls te zien. Het enige wat ik dus krijg is dus dat ik voice dailen kan via het magnifieke systeem van Symbian 3rd edition. Nu is er voor Windows Mobile wel een programma wat deze zaken inleest en via bluetooth als verstuurd naar de carkit.

Ik vroeg mij af of zoiets er ook was voor Symbian, of heeft iemand een andere oplossing?

Ik heb ondertussen de allernieuwste firmware er vorige week op laten zetten door het Nokia service center toen hij gerepareerd werdt.
Symbian kan dit prima hoor, zonder extra software zelfs.
Maar schijnbaar ondersteunt jouw autoradio niet de juiste protocollen/versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Niet online
Is het eigenlijk mogelijk om de agenda punten/ evt applicaties van een s60 device over te zetten naar een UIQ device? Dat ik bv met een Nokia Nseries mijn agenda overzet, dmv "data-transfer" of content manager, naar bv een W960i met Symbian UIQ3?

Hoe pakt s60 en UIQ dat aan? Hebben deze UI meer met elkaar te maken dan alleen symbian als basis?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
ReseT schreef op dinsdag 04 december 2007 @ 23:21:
Is het eigenlijk mogelijk om de agenda punten/ evt applicaties van een s60 device over te zetten naar een UIQ device? Dat ik bv met een Nokia Nseries mijn agenda overzet, dmv "data-transfer" of content manager, naar bv een W960i met Symbian UIQ3?

Hoe pakt s60 en UIQ dat aan? Hebben deze UI meer met elkaar te maken dan alleen symbian als basis?
S60 en UIQ verschillen van elkaar, het is (bijna) niet mogelijk een applicatie 1 op 1 over te zetten. De ontwikkelaar van het desbetreffende programma zou wel een UIQ versie kunnen hebben liggen, alleen dan kan het programma "overgezet" worden op UIQ.

Als je agenda items over wil zetten, dan zat ik te denken aan Outlook of Google Calender. Met Outlook kun je standaard met S60 al synchroniseren, of dat met UIQ kan weet ik niet. Daarvoor moet je de handleiding lezen. Daarnaast zijn er apps voor S60 waarmee je Google Calendar kan synchroniseren, misschien zijn die er ook voor UIQ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:42
ik ben een nieuwe S60-gebruiker en had ervoor UIQ3 van SE. Daarvoor heb ik al ervaring gehad met verscheidenen Nokia-toestellen.

Enkele problemen waar ik geen antwoord voor kan vinden, het zijn nochtans basiszaken van een telefoon:

- hoe kan ik ervoor zorgen dat ik enkel de afzender zie in mijn inbox? Als ik nu een sms ontvang, zie ik altijd de afzender én de eerste lijnen van het bericht. Omwille van privacyredenen wil ik niet dat je zomaar de inhoud kan zien van elke sms...

- hoe kan het nu dat er geen mogelijkheid is om in de inbox eerst de VOORnaam en dan de ACHTERnaam te tonen van wie je een sms krijgt?

Die zaken heb ik altijd al kunnen wijzigen met mijn vorige telefoons, zelfs met de nokiai's. Maar deze keer vind ik echt geen oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05:07
Hey ik ben vandaag bezig geweest met Carbide Theme Editor.
Heb nu bijna een thema af wilde hem ff testen maar hij laat ipv de achtergron gwn wit ipv de foto die ik wilde. Hij werkt verder ook niet echt lekker en goed. Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Download hem hier om te testen.

EDIT: Ik heb hem gemaakt voor de Nokia N73

[ Voor 6% gewijzigd door Gait op 06-12-2007 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralphdavidvdb
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:43
maurits82 schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 16:43:

En weet iemand een manier om een goede flashplayer & windows mediaplayer te installeren voor mobiel internet?? Ik wil www.nederland.fm afspelen ... dit doet hij alleen niet :(
Je zou het programma tunin.fm kunnen zoeken en installeren. Daarmee kun je vrijwel alle nederlandse radiozenders luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie gelooft er niet in Sinterklaas en/of de Kerstman ;)

Het is weer zover... ze geven weer een gratis applicatie weg en niet zomaar eentje...
De vorige maand een gratis LGC JukeBox (volledig werkend dus met Albumhoes en lyrics enz.) en nu onderstaand progje.

Dus wie interesse heeft in de volledige versie van onderstaand programma en het mooie is hij is helemaal gratis, kost normaal ca. $20:

SBSH Papyrus 1.3 - NEW (super agenda programma!)

Alleen vrijdag (vandaag dus) te downloaden v/d Handago site, wacht dus niet te lang, zie HIER (wel even je NAW & Email & IMEI nr invulen) enz. Daarna kan je het progje downloaden en krijg je het serienummer toegemaild!

Werkt zoals zoals gebruikelijk weer perfect!

Veel succes :w

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2007 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Verwijderd schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 13:31:
Wie gelooft er niet in Sinterklaas en/of de Kerstman ;)

Het is weer zover... ze geven weer een gratis applicatie weg en niet zomaar eentje...
De vorige maand een gratis LGC JukeBox (volledig werkend dus met Albumhoes en lyrics enz.) en nu onderstaand progje.

Dus wie interesse heeft in de volledige versie van onderstaand programma en het mooie is hij is helemaal gratis, kost normaal ca. $20:

SBSH Papyrus 1.3 - NEW (super agenda programma!)

Alleen vrijdag (vandaag dus) te downloaden v/d Handago site, wacht dus niet te lang, zie HIER (wel even je NAW & Email & IMEI nr invulen) enz. Daarna kan je het progje downloaden en krijg je het serienummer toegemaild!

Werkt zoals zoals gebruikelijk weer perfect!

Veel succes :w
Inderdaad, en dan zeggen ze dat sinterklaas en de kerstman niet bestaan. Allemaal bullshit, dit bewijst gewoon weer dat ze er wel degelijk zijn :) O-)

ps bedankt, ik was het bijna vergeten vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Laatst online: 12-09 15:19
Wat is de reden dat jullie de voorkeur geven aan een extern programmaatje, in plaats van de standaard agenda zoals we die vinden in het symbian platform? Als ik even kijken naar de agenda op mijn telefoon, de nokia N95, dan doet die eigenlijk alles wat die moet doen.
Maandoverzichtje, met overal een icoontje zodat ik weet wat ik die dag heb staan.

De afspraken die naderen worden keurig aangegeven in het hoofscherm zodat ik altijd de laatste afspraken bij de hand heb.

Herrineringen kunnen worden ingesteld, evenals aangeven om wat voor soort afspraak het gaat, waar het plaats vind en hoe lang het duurt.

Waarom dan een extern programma? zie ik iets over het hoofd, of stel ik andere eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
Robbie T schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:36:
Wat is de reden dat jullie de voorkeur geven aan een extern programmaatje, in plaats van de standaard agenda zoals we die vinden in het symbian platform? Als ik even kijken naar de agenda op mijn telefoon, de nokia N95, dan doet die eigenlijk alles wat die moet doen.
Maandoverzichtje, met overal een icoontje zodat ik weet wat ik die dag heb staan.
Maandoverzicht met tijdsbalk kwa waar wat op de dag gebeurd.
De afspraken die naderen worden keurig aangegeven in het hoofscherm zodat ik altijd de laatste afspraken bij de hand heb.
Gebeurd met papyrus ook. Het gebruikt namelijk dezelfde database als de normale kalender.
Herrineringen kunnen worden ingesteld, evenals aangeven om wat voor soort afspraak het gaat, waar het plaats vind en hoe lang het duurt.
De invoer van een alarm vind ik een beetje moeilijk uitgevoerd. Met name het gebrek aan een default alarm voor een afspraak mis ik. Andersom aan de invoer van een alarm met papyrus vind het jammer dat ik alleen maar x minuten van tevoren kan geven althans makkelijk. (je kan wel vrij bepalen wanneer je een alarm wil maar dat zit vrij diep weg gestopt.)
Waarom dan een extern programma? zie ik iets over het hoofd, of stel ik andere eisen?
Het gemak van een "kort ei wekker alarm" het gemak van filters over je agenda. werk/prive afspraken.
Tijdbalk in alle kijk mogelijkheden over de dag. (Dat geeft de mogelijkheid om te zien is de middag, avond, ochtend vrij.)
Ik voer sneller me afspraken in, doordat nieuwe afspraak bovenaan staat.
En voor mij het aller belangrijkste, eenknops kopieren en plakken van afspraken die verschoven / gekopieert moeten worden.

Maar goed dat zijn een beetje mijn "pre's" voor dit programma. Verder is zeker iets als agenda software heel afhankelijk hoe je het gebruikt wat bepaald wat je wensen zijn.

De grote missers, althans voor mij missers in Symbian zijn.
a) Gebrek aan catogorien overname vanuit en naar Outlook.
b) Verschillende alarm geluiden bij elke catogorie afspraak.

Ohja de eerste reden waarom ik naar een alternatief ben gaan kijken. Het selecteren van wanneer de toekomstige afspraak plaats vind.
In de standaard agenda moet je de datum invoeren, zonder te zien welke dag het is.
In papyrus kun je gewoon een maandoverzicht opvragen, en de dag / datum selecteren waar je de afspraak hebben wilt. Bijvoorbeeld makkelijk als je over drie weken zaterdag iets wilt afspreken.

[ Voor 8% gewijzigd door nsa1984 op 08-12-2007 01:54 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robbie T schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 01:36:

Ach je moet gewoon kijken naar wat je eigen wensen zijn.
Ben je tevrede... houden zo zou ik zeggen!

Maar wat je niet weet, mis je natuurlijk ook niet ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 22:14

RaJitsu

B.S.U.R.

Weet iemand wat een 'certificate-file' is, waar waar je deze op je phone kan vinden, kan aanmaken, of whatever?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
Een berg aan informatie, alleen al in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Laatst online: 02:02
ralphdavidvdb schreef op donderdag 06 december 2007 @ 19:24:
[...]

Je zou het programma tunin.fm kunnen zoeken en installeren. Daarmee kun je vrijwel alle nederlandse radiozenders luisteren.
Ja had ik al gevonden ja, werkt echt super! Ik heb maar wel betaald, ik wil toch alle zenders hebben, maar de slectie is echt super! Wel zou ik graag in het programma zelf wat meer zenders willen hebben. ... maargoed, je kan niet alles hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de verschillende mogelijkheden voor VOIP op symbian met WLan al getest? (Fring, Gizmo, ...) Welke oplossing is een aanrader? Voor mij is vooral de eenvoud belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 09:49:
Heeft iemand de verschillende mogelijkheden voor VOIP op symbian met WLan al getest? (Fring, Gizmo, ...) Welke oplossing is een aanrader? Voor mij is vooral de eenvoud belangrijk.
Gewoon de ingebouwde SIP mogelijkheden van S60 gebruiken, dan heb je geen extra client nodig.
Ik gebruik dit al geruimte tijd thuis en op kantoor.

De telefoon scant elke 10 minuten op bekende WLAN's en als ik binnen bereik van mijn thuis of kantoor WLAN kom logt de telefoon automatisch in op de PBX, Asterisk in dit geval.
Zodra er contact met Asterisk is gaan alle gesprekken automatisch over VoIP, dit kan je instellen op de telefoon. Zodra er geen VoIP bereik is gaan de gesprekken automatisch weer via GSM.
Overpakken van gesprekken van VoIP naar GSM is (nog) niet mogelijk.

Je zou dit geintje ook uit kunnen halen met VoIPBuster en any random open WLAN accesspoint, of over UMTS.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Enig idee wat de minimale eisen zijn voor SIP over UMTS? Ik heb namelijk een zeer goedkoop flat-fee abonnement bij T-Mobile (9,95 p/m) maar de download is 8kb/s en upload 2kb/s. Zou dat echt voldoende zijn voor een goede verbinding?

[ Voor 10% gewijzigd door HendrikN op 18-12-2007 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HendrikN schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 17:11:
Enig idee wat de minimale eisen zijn voor SIP over UMTS? Ik heb namelijk een zeer goedkoop flat-fee abonnement bij T-Mobile (9,95 p/m) maar de download is 8kb/s en upload 2kb/s. Zou dat echt voldoende zijn voor een goede verbinding?
Nee, daar haal je het niet mee.
Je hebt echt tenminste 64 tot 96 Kbit/s nodig, voor 2 richtingsverkeer, dus je upload moet echt minimaal boven de 35 Kbit/s zitten.

Zie http://www.voip-info.org/...age=Bandwidth+consumption

Met Pocket Internet Totaal Plus, tot 192 Kbit/s down en tot 32 Kbit/s up voor € 19,50 per maand zou je het dus net moeten redden, mits de latency een beetje ok is.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Dat zou op papier betekenen dat ik voor 10 euro per maand extra, voor véél minder per minuut kan bellen... Maar eens op papier zetten.

Even iets geheel anders: Is het mogelijk om emails te ontvangen in dezelfde inbox als smsjes? Ik heb die optie nog niet kunnen ontdekken helaas...

[ Voor 35% gewijzigd door HendrikN op 18-12-2007 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJF3
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-08 11:16
Leuke (gratis) IM applicatie gevonden:
Lonelycatgames: Slick IM S60

Supported Protocols
  • MSN
  • Yahoo
  • Jabber
  • Google Talk
Phones supported: S60 3rd, S60, UIQ, UIQ 3.0, WM
Professionele interface met veel features: Topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Laatst online: 28-07 08:44
DJF3 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 10:55:
Leuke (gratis) IM applicatie gevonden:
Lonelycatgames: Slick IM S60

Supported Protocols
  • MSN
  • Yahoo
  • Jabber
  • Google Talk
Phones supported: S60 3rd, S60, UIQ, UIQ 3.0, WM
Professionele interface met veel features: Topper!
Nu nog gratis inderdaad omdat 'ie nog in de testfase zit. Zodra versie 1.0 er is zal dat wel veranderen helaas, want het is zeker een mooie applicatie.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het Nokia E51 topic heb ik deze vraag ook al gesteld maar tot op heden nog geen antwoord hierop gekregen.

Daarom nogmaals mijn vraag maar dan in de juiste(?) thread.

Momenteel ben ik nog een fanatiek gebruiker van Windows Mobile toestellen.
De Nokia E51 is nu toch echt wel een toestel wat me erg trekt.

Op dit moment zoek ik een toestel voor zakelijk gebruik. De geluidskwaliteit tijdens een gesprek is hierbij zonder meer een van de belangrijkste aspecten.

Andere zaken die ik voornamelijk gebruik op mijn toestel (nu de Treo 750v) is agenda, contacten en notities. Dit klinkt waarschijnlijk vrij standaard maar de manier waarop ik ze toepas schijnt nogal een opgave te zijn voor sommige toestellen.

Zo voeg ik zoveel mogelijk gegevens toe aan een contact als ik maar kan.
Dit is nog wel haalbaar bij Symbian, PalmOS en Windows Mobile toestellen.

Waar het niet helemaal goed gaat is het volgende:
Een taak die als volgt opgebouwd is:
Onderwerp:
Voorbereiding bespreking met Piet
Categorie:
Meetings
Notities:
-------------------------
Verslag meenemen over onderwerp X.
Niet vergeten te melden over Y.

Z Heeft tot nu toe het volgende bereikt. Blijft het volgende nog staan.

Bij contacten ontstaat bij mij het probleem als ik bij een sportschool of winkel bijvoorbeeld openingstijden in de notitie heb staan.
Bij de agenda idem met de notities.

Zoals je ziet gaat het voornamelijk om de extra notities bij de taken, contacten en agendapunten.
Omdat dit bij Windows Mobile wel goed gaat maak ik nog steeds gebruik van dit platform.

Kan iemand mij vertellen of deze zaken wel goed werken met toestellen die op Symbian S60 3rd Edition draaien?

Toestellen waar het in ieder geval niet goed mee gaat zijn de Nokia 6230 en 6300.
Dit zijn naar mijn weten ook geen Symbian OS60 3.1 toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:34:
In het Nokia E51 topic heb ik deze vraag ook al gesteld maar tot op heden nog geen antwoord hierop gekregen.

Op dit moment zoek ik een toestel voor zakelijk gebruik. De geluidskwaliteit tijdens een gesprek is hierbij zonder meer een van de belangrijkste aspecten.

Andere zaken die ik voornamelijk gebruik op mijn toestel (nu de Treo 750v) is agenda, contacten en notities. Dit klinkt waarschijnlijk vrij standaard maar de manier waarop ik ze toepas schijnt nogal een opgave te zijn voor sommige toestellen.

Onderwerp:
Categorie:
Meetings
Notities:

Bij contacten ontstaat bij mij het probleem als ik bij een sportschool of winkel bijvoorbeeld openingstijden in de notitie heb staan.

Zoals je ziet gaat het voornamelijk om de extra notities bij de taken, contacten en agendapunten.
Omdat dit bij Windows Mobile wel goed gaat maak ik nog steeds gebruik van dit platform.

Kan iemand mij vertellen of deze zaken wel goed werken met toestellen die op Symbian S60 3rd Edition draaien?

Toestellen waar het in ieder geval niet goed mee gaat zijn de Nokia 6230 en 6300.
Heb even zelf mijn eigen toestel (Symbian S60 v3) voor de zekerheid doorgenomen op de punten die jij aangaf. Op alle punten is zowieso een notitie toe te voegen.

Bij bijvoorbeeld een vergadering (agenda dus) is dit een vol scherm wat je vol kunt typen, een notitie maken bij een contact opent weer een regel die je vol kan kalken. Kortom het is op alle door jouw aangegeven punten mogelijk.

De geluidskwaliteit is natuurlijk iets lastiger. Die is bij elk type en soms zelfs per toestel en versie verschillend. Hierbij zul je toch af moeten gaan op meningen, ervaringen en indrukken! Succes!

Had ik zelf ook gelijk een vraag!
Ik ben al een tijd aan het zoeken en ik begin bijna toe te geven dat er geen gratis gb emulator is, maar dat is toch onmogelijk.
Het lijkt alsof vampent de enige is die deze emulators op de markt heeft gebracht!
Nu heb ik een cracked versie zelfs geprobeerd, maar deze bleek geen licentie meer te hebben.

Kan iemand me misschien vertellen waar ik toch een werkende versie kan vinden?
Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 december 2007 @ 21:34:

Bedenk dan wel het volgende, in het kort...

WM-toestellen
Voordelen:
-Zijn veel beter in Agenda/Contact beheer, geldt eigenlijk voor elk soort applicatie;
-Software ziet er gewoon allemaal wat beter uit EN werkt (meestal) ook beter;
-Software is veel gemakkelijker te installeren, geen Symbian certificaten gezeik enz.;
-Beter softwareaanbod (freeware/shareware/warez) enz.;
-Geheugenbeheer zit beter in elkaar
.

Nadelen:
-Telefoneren is drie keer niks;
-WM5/.6 zijn niet gemaakt voor telefoneren, hopenlijk is de opvolger WM Photon (2008) beter geschikt voor dit soort zaken;
-Virusgevoeliger.

Symbian-toestellen:
Voordelen:
-Perfect voor telefoneren!, maar that's it;
-Bepaalde Symbian OS-en zijn niet gevoelig voor virussen d.m.v. certificaten beheer, maar dat heeft ook een keerzijde!

Nadelen:
-Alle software is het net niet! een slap aftreksel in vergelijking met WM-software;
Alle Nokia's hebben een goede geluidskwaliteit en voor zakelijk ga voor de hogere E-Serie.

Onderwerp:
Categorie:
Meetings
Notities:

Kijk eens naar: Active Notes, daar kan je de extra info koppelen aan je contacten enz. Dus alles in een info-bestand toevoegen dat is ook gemakkelijker te beheren enz.
Zie HIER.
Ja dan noem je ook wat :?
Ga voor een S60 Platform 3.1 Edition Symbian OS Versie 9.x toestel.
M.a.w. voor zakelijk gebruik neem gewoon een E90, en daarna een beetje optuigen met extra softeware voor je persoonlijke wensen.

Succes.

Verwijderd

Bij installatie van een willekeurig gesigned programma krijg ik de melding "kan niet installeren. Beperkt door het certificaat!". Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 18:02

GUBO

Jij hier ?

Verwijderd schreef op donderdag 20 december 2007 @ 22:54:
Bij installatie van een willekeurig gesigned programma krijg ik de melding "kan niet installeren. Beperkt door het certificaat!". Iemand enig idee wat ik daar aan kan doen? :?
Onder de opties van Toepassing Beheer en dan Instellingen, moet je Software installatie op "Alles" zetten.
Als het goed is, krijg je dan die melding niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GUBO

Vergeten te zeggen, maar dat staat al op alles...
Pagina: 1 ... 10 ... 20 Laatste