Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op woensdag 16 april 2008 @ 22:44:
schijn bedriegt dus, grote bestanden kunnen niet worden gesigned, dus ook je navigatie zal wel niet lukken, ik heb mijn certificaat, dus ik red me wel
Navigatie is toch al gesigned als je het koopt.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op dinsdag 15 april 2008 @ 19:47:
Heren,

Jullie weten zelf ook wel dat dit niet de plek is om het daar over te hebben, daarvoor is de mail/dm functie richting mij! Verder zijn certificaat sign progs nog niet helemaal oke. Wij kunnen niet nagaan of deze wel of niet kunnen dus uit voorzorg verwijderen we ze. Het zit tussen het grijze en het zwarte in, aangezien het naar het zwarte nijgt handelen we preventief :)
neigt.

Je bent nu mod, wil je niet van die ontzettende taalfouten maken? :N

Hallo, het mieren_neuk_kwartiertje is afgelopen hóór.. Stuur `m een mail of een DM om `m op zijn fout te wijzen. Op deze manier iemand afzeiken is kinderachtig!

[ Voor 12% gewijzigd door Ginz op 16-04-2008 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja barfman met een ;) knipoogje erachter.

en bitjesmaker, je bent een meirenn**ker, letten op spelfoutjes :P ;)

(verwijder dit bericht maar als t te ver gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren hoe oud zijn jullie? Zelfs een moderator maakt wel eens een typefout. Het gros van de moderators zijn actief op verschillende (buitenlandse) forums en typen gaat dan op volle snelheid...dus een foutje is snel gemaakt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2008 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Modbreak:Ondanks dat sommige mensen denken dat HlpDsK een bot is, kan ik jullie met zekerheid melden dat de TCM mods dat niet zijn! En mensen zijn niet perfect, daarom is het afentoe niet makkelijk voor ons om in te schatten of we het moeten toestaan of niet.

Maar, dat wil niet zeggen dat jullie dan allemaal maar moeten gaan 'zeiken' in het forum. Mocht je overtuigd zijn van het feit dat een mod actie van ons onterecht is, neem contact met de desbetreffende (of andere) mod op in plaats van in het forum te posten....

Capice?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom, klaar nu met t bekritiseren van elkaar.

hier weer ff een probleem met mijn symbian s60 toestel (N95).

ik was al aan het zoeken naar een oplossing voor outlook op mijn N95, maar nu ik merk dat zelfs simpel webmail niet toegangelijk is, breekt me helemaal de klomp (email afkomstig van mijndomein.nl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
In de topicstart heb ik een fout ontdekt. Er staat dat Agile Messenger freeware is, maar is niet zo:

http://www.agilemobile.com/

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
magnifor schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 10:49:
In de topicstart heb ik een fout ontdekt. Er staat dat Agile Messenger freeware is, maar is niet zo:

http://www.agilemobile.com/

:)
Dit was in die tijd nog wel het geval idd, tegenwoordig jammer genoeg niet meer. Overigens mag het volgende deel door iemand anders worden overgenomen. Diegene mag zich melden bij 1 van de NBM mods :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
DaannO schreef op vrijdag 18 april 2008 @ 11:02:
[...]

Dit was in die tijd nog wel het geval idd, tegenwoordig jammer genoeg niet meer. Overigens mag het volgende deel door iemand anders worden overgenomen. Diegene mag zich melden bij 1 van de NBM mods :)
Oke :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snap*

Wat is er niet duidelijk aan Ginz in "Het Symbian S60 3rd Edition Discussie Topic" ?

[ Voor 91% gewijzigd door pven op 18-04-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-06 00:07
Ontopic:
http://code.google.com/p/mobbler/
^ voor de last.fm freaks onder ons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 00:14
een hele tijd geleden toen k nog n70 had zag ik ergens een programma voor s60v3 dat je profiel kan wijzigen aan de hand van je locatie maar toen had ik er niks aan nu met n95 wel maar kan het nergens meer vinden iemand enig idee hoe het heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bedoel je dat adhv je GPS-locatie je profiel dan wordt gewijzigd? (Ik vind het namelijk reuzeinteressant om te weten hoe je telefoon kan weten waar je bent. :Y))

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 12:19:
Bedoel je dat adhv je GPS-locatie je profiel dan wordt gewijzigd? (Ik vind het namelijk reuzeinteressant om te weten hoe je telefoon kan weten waar je bent. :Y))
Dat is met de zendmasten. Via gps zou je batterij zo op zijn...

Ik zelf gebruik daar Psiloc MiniGPS voor. Zit in de achtergrond en merkt er niks van... Heel makkelijk.
http://shop.psiloc.com/en/Application,262299,Psiloc+MiniGPS

Ik vind hem beter als die Best GSMNavigator

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 19-04-2008 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Ik heb op mijn E65 ook een icoon met position. Als je daar op drukt zie je dat hij network based locatie kan bepalen. Hoe werkt het eigenlijk? Kan namelijk alleen tussen enabled en disabled kiezen.

En een andere vraag. Hoe zet ik mijn SMS'jes om naar een Windows Mobile formaat? Zou graag mijn SMS'jes willen meenmeen naar mijn Windows Mobile 2003SE device :P

[ Voor 29% gewijzigd door Don3k op 20-04-2008 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Kent iemand een programmatje om snel en makkelijk je internetprofielen aan/uit te zetten? Als ik naar het buitenland ga heb ik geen zin om thuis te komen met een hoge rekening door dataverbruik. Ik kan wel alle toegangspunten verwijderen maar het zou makkelijker zijn als je ze aan en uit kan zetten. Onder windows mobile kan het wel (NoData programma, werkt perfect op m'n HTC P3300) maar voor symbian S60V3 kan ik niks vinden.

Dus, iemand een gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Sick Nick schreef op woensdag 23 april 2008 @ 17:40:
Kent iemand een programmatje om snel en makkelijk je internetprofielen aan/uit te zetten? Als ik naar het buitenland ga heb ik geen zin om thuis te komen met een hoge rekening door dataverbruik. Ik kan wel alle toegangspunten verwijderen maar het zou makkelijker zijn als je ze aan en uit kan zetten. Onder windows mobile kan het wel (NoData programma, werkt perfect op m'n HTC P3300) maar voor symbian S60V3 kan ik niks vinden.

Dus, iemand een gouden tip?
Ik stel al mijn programma's zo in dat ze altijd toegang tot internet vragen als ze dat nodig hebben :)
Hiernaast is het misschien een idee om het netwerk handmatig te selecteren, zodat de telefoon niet automatisch overschakelt op een ander netwerk als je naar het buitenland gaat en je zo dus ook geen onverwachte kosten krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

Dan zou ik alle programma's moeten na lopen die wel automatisch verbinding maken (email, podcast, weer, etc heb toch onbeperkt internet dus dan is automatisch wel handig), dan is het verwijderen van de toegangspunten sneller :p En ik wil wel dat ie in het buitenland een netwerk heeft natuurlijk, anders kan ik niet bellen. Als dat niet hoefde had ik m wel op het profiel offline gezet, dan maakt ie ook geen verbindingen.
Om nou een 2e telefoon mee te nemen om te bellen en de N82 voor alle overige funties, dan loop ik nog met 2 dingen rond terwijl de N82 juist zo'n mooie alles in 1 oplossing is.

[ Voor 9% gewijzigd door Sick Nick op 25-04-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Ben van plan om een E51 (of N82) te gaan halen, maar ondersteund symbian ook exchangepushmail (in mijn herinnering wel) en exchange calender? Zou namelijk ook willen dat als ik iets in mijn exchange kalender iets toevoeg of wijzig dat mijn nokia toestel het ook direct wijzigt in de nokia kalender.

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLuca schreef op maandag 28 april 2008 @ 07:18:
Ben van plan om een E51 (of N82) te gaan halen, maar ondersteund symbian ook exchangepushmail (in mijn herinnering wel) en exchange calender? Zou namelijk ook willen dat als ik iets in mijn exchange kalender iets toevoeg of wijzig dat mijn nokia toestel het ook direct wijzigt in de nokia kalender.
Dit is iets wat je makkelijk zelf had kunnen opzoeken...
Maar, ja, beide worden volledig ondersteunt, met Mail for Exchange, op de E51 standaard al geinstalleerd, op de N82 te installeren via de Nokia site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLuca
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-08 16:56
Even in vervolg op mijn vorige post..

Kom net van de Vodafoonshop af en wat zeggen ze... Voor pushmail MOET je een internetbundel aanschaffen van 20 euro! in plaats van de 9,95 bundel... Raar!

Volgens mijn mening is een internetbundel van 9 a 10 euro goed genoeg... (als T-Mobile, KPN etc.)

wie kan hier uitsluitsel over geven?

Computers; de meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey! Ik heb een vraag. Kan ik ook windows media player krijgen op mijn N95?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:14:
Hey! Ik heb een vraag. Kan ik ook windows media player krijgen op mijn N95?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wallie-s
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-09 14:35
Hai allemaal!

Ik ben net 3 uur op zoek geweest naar het volgende:

Ik zoek een mogelijkheid om met mijn n95 via wifi commando's te versturen naar mijn computer.
Het enige wat ik vind zijn programma's voor je mediacenter ed..
Terwijl ik zelf commando's wil kunnen programeren..

Iemand ideeen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

R1

sinds een FW upgrade op mn N95 is er iets mis gegaan met de mobile java gmail client.
Als ik deze opnieuw wil installeren geeft hij aan dat de app al bestaat en vraagt of deze overschreven moet worden. Als ik dat bevestig gaat hij installeren en loopt stuk met de melding "unable to install".
nou heb ik begrepen dat dat aan een reeds bestaande directory in de 'private' folder kan liggen, maar hoe kom ik er achter welke folder dat is ?
Ook uninstall is geen optie aangezien hij niet meer in de lijst voor komt.

iemand een idee welke map ik weg zou moeten gooien ?

*EDIT*
net als je denkt vast te lopen vind je de oplossing:
een oude .reg file in \System\Install\Registry\ verwijderd en het installed weer!
in deze map worden blijkbaar de jar's bewaard. Als je in de file kijkt zie je welke _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door R1 op 01-05-2008 11:53 ]

*-Specs-*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:25

netblade

Sunrise

Bah!
Wat is dat signen toch een vreselijke onzin!
Ik ben nu al 3 dagen bezig om rolateme aan de praat te krijgen.
Wat een gezeik!
Elke taturial doorgelezen, elke tip proberen te gebruiken, maar nee, het werkt never nooit niet.

Of Nokia stopt met deze ongein, of ik koop nooit meer een nokia.

Dit is niet echt een aanvulling op het topic, maar ik ben dat gezeik met signen en dat gelul er om heen wel meer dan spuugzat! Wie nog meer?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netblade schreef op maandag 05 mei 2008 @ 16:14:
Bah!
Wat is dat signen toch een vreselijke onzin!
Ik ben nu al 3 dagen bezig om rolateme aan de praat te krijgen.
Wat een gezeik!
Elke taturial doorgelezen, elke tip proberen te gebruiken, maar nee, het werkt never nooit niet.

Of Nokia stopt met deze ongein, of ik koop nooit meer een nokia.

Dit is niet echt een aanvulling op het topic, maar ik ben dat gezeik met signen en dat gelul er om heen wel meer dan spuugzat! Wie nog meer?
Ik niet. Het is echt een werkje van niets. Zeker met RotateMe wat gewoon simpel te signen is via SymbianSigned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op maandag 05 mei 2008 @ 17:11:
[...]

Ik niet. Het is echt een werkje van niets. Zeker met RotateMe wat gewoon simpel te signen is via SymbianSigned.
Ik krijg steeds een foutcode bij die snelle manier van signen, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
netblade schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:25:
[...]

Ik krijg steeds een foutcode bij die snelle manier van signen, erg vervelend.
You are helping us! :/

Zonder foutcode en werkwijze kunnen wij jou niet vertellen wat je fout doet, als je dat al doet. Als je daar niet op uit bent is de meerwaarde van je post 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaLuca schreef op maandag 28 april 2008 @ 18:12:
Even in vervolg op mijn vorige post..

Kom net van de Vodafoonshop af en wat zeggen ze... Voor pushmail MOET je een internetbundel aanschaffen van 20 euro! in plaats van de 9,95 bundel... Raar!

Volgens mijn mening is een internetbundel van 9 a 10 euro goed genoeg... (als T-Mobile, KPN etc.)

wie kan hier uitsluitsel over geven?
De goedkoopst mogelijke internetbundel is voldoende. Ik heb gemiddeld 50 mails per dag op mijn Exchange powered E51 en verbruik daarnaast regelmatig data en kom per maand niet boven de 10-20Mb data in/out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

EnsconcE schreef op maandag 05 mei 2008 @ 19:43:
[...]

You are helping us! :/

Zonder foutcode en werkwijze kunnen wij jou niet vertellen wat je fout doet, als je dat al doet. Als je daar niet op uit bent is de meerwaarde van je post 0.
Ik probeer via de beta van OpenSigned Online RolateMe2.0 te signen, dat lukt helaas niet.

Ik krijg deze foutcode terug

FAILURE: Submitted .sis file uses a UID that is not allocated to the account holder matching this email address (0x200087b5 ).

Ik ben al het een en ander tegen gekomen van een of andere Chinese site, maar ik vertrouw het niet om daarheen mijn Imei nummer te sturen. Ook hackmethodes die er nogal omslachtig uitzien voor een tooltje als deze. Ik heb echt geen idee wat ik fout doe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-03-2020
netblade schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:11:
[...]

Ik probeer via de beta van OpenSigned Online RolateMe2.0 te signen, dat lukt helaas niet.

Ik krijg deze foutcode terug

FAILURE: Submitted .sis file uses a UID that is not allocated to the account holder matching this email address (0x200087b5 ).

Ik ben al het een en ander tegen gekomen van een of andere Chinese site, maar ik vertrouw het niet om daarheen mijn Imei nummer te sturen. Ook hackmethodes die er nogal omslachtig uitzien voor een tooltje als deze. Ik heb echt geen idee wat ik fout doe :(
Klopt, online signen is bedoeld voor ontwerpers. Dus alleen de ontwerper mag in theorie zijn eigen applicatie signen om te testen op zijn mobieltje.
In de UID staan dus zijn eigen gegevens met dus ook zijn e-mail adres.
Er zijn echter wel apps die te signen zijn namelijk:

Landscape
Rocknscroll
Shakeme
Gnubox
FlipSilent
ShakeLock
LargeTime
Audio Cube
Autolock
Callfilter
Calsync
CClock
Cutekeys
Emtube
Mujmail
Themes Laucher
Ufind GPS
Ymtiny
Pythofors
Inclinometer
Handy Wifi
Activefile

Verder weet ik niet of je een n95 8gb heb, maar autorotate zal in de volgende firmware v20.0.016 zitten

[ Voor 11% gewijzigd door -Magnat- op 06-05-2008 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

-Magnat- schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 00:07:
[...]

Klopt, online signen is bedoeld voor ontwerpers. Dus alleen de ontwerper mag in theorie zijn eigen applicatie signen om te testen op zijn mobieltje.
In de UID staan dus zijn eigen gegevens met dus ook zijn e-mail adres.
Er zijn echter wel apps die te signen zijn namelijk:

Landscape
Rocknscroll
Shakeme
Gnubox
FlipSilent
ShakeLock
LargeTime
Audio Cube
Autolock
Callfilter
Calsync
CClock
Cutekeys
Emtube
Mujmail
Themes Laucher
Ufind GPS
Ymtiny
Pythofors
Inclinometer
Handy Wifi
Activefile

Verder weet ik niet of je een n95 8gb heb, maar autorotate zal in de volgende firmware v20.0.016 zitten
Ah vandaar, nee ik heb zelf de gewone N95, en ik heb nog niks gevonden wat betreft autorolate :( .
Het zou wel leuk zijn al zou deze functie ook in de volgende firmware voor de gewone N95 zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:28

tomic

Smexylittlebabe!

netblade schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 08:56:
[...]

Ah vandaar, nee ik heb zelf de gewone N95, en ik heb nog niks gevonden wat betreft autorolate :( .
Het zou wel leuk zijn al zou deze functie ook in de volgende firmware voor de gewone N95 zit :)
OVerigens krijg ik dat signen ook niet voor elkaar. wat een drama is dat.

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
probeer de app eerst eens zonder te signen, er zijn ook apps die hoef je niet te signen namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt nu ook online je apps signen.
http://forum.n82.nl/viewtopic.php?f=21&t=209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Laatst online: 11-08 15:31
Als je eenmaal een certificaat hebt, kun je gemakkelijk elke applicatie signen, daar zijn allerlei programmaatjes voor. Dan hoef je dus niet per applicatie naar een website te gaan.

Ik heb mazzel, heb een certificaat gekregen van symbiansigned, toen dat nog goed werkte. Ik heb zelf nog geen betere oplossing gezien dan een chinees certificaat, dat werkt in elk geval wel. Maar ik kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om je IMEI weg te geven. Ze zullen er wel een goedkope chinese phone mee bakken ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Julian op 09-05-2008 00:33 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

netblade schreef op maandag 05 mei 2008 @ 23:11:
[...]

Jij vertrouwd het niet, terwijl er per dag ongeveer 600 IMEI's verwerkt worden door die lui. Ik heb het (met toegegeven argwaan) geprobeerd, en had binnen 2 dagen een mooie KEY en CER file. Olé :9

[ Voor 18% gewijzigd door tomic op 09-05-2008 07:59 ]

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Magnat-
wat maakt het uit om je imei nummer weg te geven eigenlijk ? kun je daar iets mee dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ja: zoek maar eens op Google, daar wordt je niet vrolijk van. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

pven schreef op vrijdag 09 mei 2008 @ 21:12:
Ja: zoek maar eens op Google, daar wordt je niet vrolijk van. :Y)
Heb je gezien hoeveel IMEI codes er staan op het Opda forum?

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
tomic schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 14:41:
[...]

Heb je gezien hoeveel IMEI codes er staan op het Opda forum?
Dat ze het daar toestaan dat moeten zij weten, wij raden het af. :Y)

[ Voor 27% gewijzigd door pven op 12-05-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Allen,

Ik ben inmiddels een paar dagen bezig om via bluetooth een verbinding te maken met m'n netwerk, zodat ik kan internetten via bluetooth.

Ik heb al gnubox op m'n telefoon staan,
en ik heb een bluetooth accesspoint in huis.

Het probleem is het volgende:
Om m'n brower op de telefoon te vertellen dat ie een bluetooth verbinding moet gebruiken moet je dus een nieuw toegangspunt maken in de telefoon. Deze moet ingesteld worden op Data call (gegevensoproep in het nederlands??) Ik kan echter alleen maar voor Packet-gegevens kiezen. Ik heb me al rot gezocht hoe dit kan, maar ik heb er nog niets over gezien (misschien verkeerd gezocht?)

Ik heb een Samsung i550, met symbian 9.2

Groets,
Martijn

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2008 18:02 . Reden: even wat meer info: ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Enkele berichten over de N95 zijn verplaatst naar het topic waar die berichten horen: Nokia N95 (8GB) - Deel 9 (tijdelijk)

[ Voor 3% gewijzigd door pven op 12-05-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand mij een bestand stuurt via bluetooth dan ontvang ik dat bestand als een nieuwe sms in mijn inbox, weet iemand of dit te veranderen is? Ik heb het nog nergens kunnen vinden en ik vind dit vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:24:
Als iemand mij een bestand stuurt via bluetooth dan ontvang ik dat bestand als een nieuwe sms in mijn inbox, weet iemand of dit te veranderen is? Ik heb het nog nergens kunnen vinden en ik vind dit vrij irritant.
Helaas weet geen oplossing voor je probleem, maar vind het eigenlijk wel een makkelijke oplossing, hoefd daardoor niet meer op zoek te gaan naar waar laat de inkomende bluetooth verbinding zijn bestanden. Verder is het een kwestie van"smsje/bestand" openen en opslaan kiezen en dan komt het overal waar jij wil.

daarna eventueel de "sms" uit je inbox kieperen heb je die ruimte ook weer bespaart.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-07 08:44
nsa1984 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 09:30:
[...]

Helaas weet geen oplossing voor je probleem, maar vind het eigenlijk wel een makkelijke oplossing, hoefd daardoor niet meer op zoek te gaan naar waar laat de inkomende bluetooth verbinding zijn bestanden. Verder is het een kwestie van"smsje/bestand" openen en opslaan kiezen en dan komt het overal waar jij wil.

daarna eventueel de "sms" uit je inbox kieperen heb je die ruimte ook weer bespaart.
Het vervelende hieraan is dat je het bestand eerst moet openen alvorens het te kunnen opslaan. Aangezien dit in de default editor gebeurt voor het betreffende bestandstype heb je een probleem als dat niet lukt, want dan kun je het ook niet opslaan. Oplossing hiervoor is het gebruik van een programma als LCG X-Plore waarmee je bestanden in je Inbox kunt managen zonder ze te hoeven openen.

Ook maar dat ik dat weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik vind het wel praktisch eigenlijk. Het is een binnenkomend iets, dus komt het in je inbox terecht. Vaak gaat het toch om bestanden die ik niet perse wil opslaan, maar die verwerkt moeten worden. vCards, settings, certificaten etc. Het interesseert me dan ook geen frak waar die in het FS terecht komen.

Vanaf sommige mobiels en PC kun je via het bluetooth FTP-profiel de bestanden al direct op de juist plek in je telefoon prikken, handig voor muziek enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Fuzzillogic op 16-05-2008 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Ben ik eigenlijk de enige die Bluetooth een ongelofelijk onhandig ding vind?
Als ik mijn N95 probeer te connecten met mijn laptop, dan duurt dat eeuwen tot de PC mijn toestel gevonden heeft, de verbinding is dan ook altijd mega onstabiel, en dat terwijl de N95 op +- 10-20 cm van de laptop ligt ...
Ik heb eigenlijk nog nooit vlot een bluetooth connectie kunnen leggen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DieterVDW schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:12:
Als ik mijn N95 probeer te connecten met mijn laptop, dan duurt dat eeuwen tot de PC mijn toestel gevonden heeft, de verbinding is dan ook altijd mega onstabiel, en dat terwijl de N95 op +- 10-20 cm van de laptop ligt ...
Toch iets mis ergens... Ik heb eigenlijk nog nooit problemen gehad met Bluetooth. Ook niet met mijn laptop en Bluetooth muis, Bluetooth stereo headset, én internetten met N95 over bluetooth.
Hoor ook van andere mensen niets anders dan goede dingen over bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Yep, BT is een perfecte korte afstand oplossing. Nooit een probleem en meteen connectie met welk apparaat dan ook. Prima uitvinding. Ik zou haast denken dat er iets mis is met de BT van je laptop.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
I'm afraid so :P Ik heb juist veel vaker ruzie met WLAN (Niet met de N95 tho). Bluetooth vind ik een fijne standaard en ik heb dan ook redelijk wat BT-enabled apparaten. En uiteraard heeft m'n laptop bluetooth built-in.

Heb je de problemen alleen met je mobiel icm je PC? Of ook andere apparaten? Heb je up-to-date drivers? BT-adaptertjes kosten tegenwoordig nog maar een tientje ofzo, het kan het proberen waard zijn om een nieuwe te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjvisje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-09 22:30
voor de mensen die nog tegen het signen aanlopen, op nieuwsgroepen (FTD) staat ook wel wat gepost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Je zult ongetwijfelt niet de enige zijn, maar wel een minderheid.
Mijn persoonlijke ervaring is dat zolang beide apparaten niet bluesolei chips gebruiken het eigenlijk altijd werkt als een trein. Komt er 1 of meer bluesolei chips in de buurt dan trek ik vrij vlot mijn handen eraf omdat dat vaak een bijzonder brakke uitvoering van bluetooth betreft.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
nsa1984 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:17:
[...]

Je zult ongetwijfelt niet de enige zijn, maar wel een minderheid.
Mijn persoonlijke ervaring is dat zolang beide apparaten niet bluesolei chips gebruiken het eigenlijk altijd werkt als een trein. Komt er 1 of meer bluesolei chips in de buurt dan trek ik vrij vlot mijn handen eraf omdat dat vaak een bijzonder brakke uitvoering van bluetooth betreft.
Blue soleil maakt geen chips. Ze maken alleen de (windows) software voor een aantal verschillende chips. Ik draai nu BlueSoleil voor de oude CSR BT-module in m'n laptop, werkt prima, ook met A2DP.

Juist de stack van Microsoft is, zeker in Windows XP, om te janken. Ik durf te stellen dat MS met dat gedrocht de waardering voor bluetooth in het algemeen geen goed heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:09
Is er een programma beschikbaar om bepaalde telefoonnummers te blokkeren, of nog liever een range telefoonnummers. Telefoon is een N81.
Heb al wat gegoogled maar niks goeds gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnsconcE
...

[ Voor 109% gewijzigd door EnsconcE op 22-05-2008 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:35
ik heb ook een tijdje een applicatie genaamd "Call Filter" op mijn telefoon gehad.
Kun je ook eens naar googlen, staat hier waarschijnlijk zelfs wel in het topic genoemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Laatst online: 15:39
idd 1 van de weinige....
bij mij ook geen problemen met een E50 en een trust micro BT usb (zo'n ding wat maar een halve cm uitsteekt) met de standaard MS stack.

Als ik mijn laptop uit de hibernate haalt connect ie binnen 3 seconden nadat ik mijn desktop zie automatisch en can ik gelijk syncen of connecten met het internet. Ik vind dat symbian het beter doet dan windows mobile. veel sneller en makkelijker ingesteld

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:49
Oeps

[ Voor 93% gewijzigd door Barfman op 22-05-2008 17:02 . Reden: Verkeerde topic ]

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik moet binnenkort een aantal langere telefonische interviews gaan houden voor mijn afstudeeropdracht. Waar ik eigenlijk naar op zoek was is software die mijn telefoongesprek voor me opneemt. Is er iemand bekend met software voor S60 3rd ed. die dit kan? (Ik heb een Nokia E65).
Heb een beetje rondgezocht, maar zoeken naar "record" of "opnemen" geeft veel muziek (record) of "telefoon gesprekken beginnnen" resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maite
  • Laatst online: 13-09 19:21
zoek even naar "Callrecorder E65" :)

[ Voor 5% gewijzigd door Maite op 22-05-2008 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
Saus schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 17:22:

Heb een beetje rondgezocht, maar zoeken naar "record" of "opnemen" geeft veel muziek (record) of "telefoon gesprekken beginnnen" resultaten.
En als je creatief nadenkt en van 'record' nou 's 'recording' maakt? Of 'voice recorder'? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet binnenkort een aantal langere telefonische interviews gaan houden voor mijn afstudeeropdracht. Waar ik eigenlijk naar op zoek was is software die mijn telefoongesprek voor me opneemt. Is er iemand bekend met software voor S60 3rd ed. die dit kan? (Ik heb een Nokia E65).
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Laatst online: 09:15
Ik zoek een goede messenger voor mijn N73 die kan chatten met MSN en Jabber.
Weet iemand er 1?

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Kijk ook even naar TotalRecall. Belangrijk voordeel van deze applicatie: geen irritante pieptoon om de zoveel secondes. Andere programma's doen dat vaak wel om de andere partij te wijzen op het feit dat er opgenomen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
Flappie schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 18:48:
Ik zoek een goede messenger voor mijn N73 die kan chatten met MSN en Jabber.
Weet iemand er 1?

Thx :)
Slick.

[ Voor 65% gewijzigd door Upquark op 22-05-2008 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een N82 en ik heb gelijk (de trial versie van) Psiloc Connect geïnstalleerd, zodat ik niet steeds access points hoef te kiezen in applicaties, maar gewoon altijd wi-fi gebruik indien het beschikbaar is.
Dat leek allemaal goed te gaan, totdat ik Fring installeerde. Deze biedt op een of andere manier niet de keuze om Psiloc Connect als access point te kiezen, en ik moet dus alsnog zelf kiezen voor mijn wireless netwerk of voor 3G.
Nou zou dat op zich nog niet zo'n probleem zijn, want het is niet zo veel moeite om even mijn wlan te selecteren, ware het niet dat Psiloc Connect dan voor de andere applicaties niet meer (gelijktijdig) lijkt te werken. Blijkbaar is het óf alles via psiloc, óf alles via de normale manier. Dat komt op mij vreemd over want het is immers beide hetzelfde netwerk.
Het vreemde is dat ik de enige lijk te zijn die hier tegenaan loopt. Ik heb me gek gezocht, maar nergens kom ik iets tegen over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic

tomic

Smexylittlebabe!

Weet iemand of er een newsreader (usenet) is voor de S60?
liefst een die natuurlijk nzb's ondersteund. :)

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom is de Psiloc Connect funtionaliteit eigenlijk niet standaard in Symbian, dat zou het moeten zijn !
Is er trouwens een alternatief voor Psiloc Connect ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roma0803
  • Laatst online: 09-08 13:12

roma0803

Lost

Feature Pack 2 heeft die functionaliteit wel, maar die is dus niet beschikbaar op de S60 toestellen van het afgelopen jaar.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
*weg*

Kap eens met dat crossposten

[ Voor 86% gewijzigd door pven op 04-06-2008 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:11
Heeft iemand een werkende freeware Torrent client voor Nokia Symbian telefoons? Ik heb SymTorrent geprobeerd, maar daarvan ligt de officiële site eruit. Ik heb hem ergens anders wel gevonden, maar die geeft als foutmelding "Expired Certificate" (bij installeren op de telefoon).

Een andere optie die met Googelen boven komt drijven is WizBit, maar die is niet af en de ontwikkeling er van is gestopt. Ook geen optie dus.

Verder lijkt er niets te zijn... Hopelijk heeft iemand een client voor mijn N80. Een manier om om dat certificaatprobleem van SymTorrent heen te komen is ook goed, daar kan ik ook totaal geen info over vinden.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik gebruik Symella, dat werkt prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
CanonG1 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:51:
Heeft iemand een werkende freeware Torrent client voor Nokia Symbian telefoons? Ik heb SymTorrent geprobeerd, maar daarvan ligt de officiële site eruit. Ik heb hem ergens anders wel gevonden, maar die geeft als foutmelding "Expired Certificate" (bij installeren op de telefoon).

Een andere optie die met Googelen boven komt drijven is WizBit, maar die is niet af en de ontwikkeling er van is gestopt. Ook geen optie dus.

Verder lijkt er niets te zijn... Hopelijk heeft iemand een client voor mijn N80. Een manier om om dat certificaatprobleem van SymTorrent heen te komen is ook goed, daar kan ik ook totaal geen info over vinden.
Even de datum op je telefoon terugzetten bij het installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
vbmot schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:00:
Even de datum op je telefoon terugzetten bij het installeren.
En DAT was DE truuk! Logisch eigenlijk, maar ik had geen flauw idee wat zo'n certificaat was. Nu lekker meer spelen, kijken of het werkt. Bedankt!
pven schreef op zondag 08 juni 2008 @ 10:57:
Ik gebruik Symella, dat werkt prima. :)
Dat is geen torrent-client, maar toch bedankt!

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik dacht toch echt dat het een torrent-client was. Wat is het dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
pven schreef op zondag 08 juni 2008 @ 16:31:
Ik dacht toch echt dat het een torrent-client was. Wat is het dan? :?
Symella maakt gebruik van het Gnutella-netwerk. Dat gebruik ik ook nog wel eens, maar ik heb net even te vaak meegemaakt dat ik troep gedownload heb (keiharde ruis in MP3's e.d.). Met torrents heb ik daar eigenlijk geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ahja, dat was het: gnutella. :X Dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kent iemand een leuk gratis poker spel voor symbian phones ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
In dewinkel :
meneer ?
>ja ?
Kan ik zelf programmaatjes installeren op deze symbian phone ?
>ligt eraan...
Hoe bedoelt u ?
>Nou soms moet je de tijd terug zetten voor de installatie en daarna weer terugzetten.
Lastig ,niet handig maar das alles ?
>nou nee
Hoezo ?
>Nou je moet een certificaat laten maken bij Simbian signed alvorens programma`s erop te zetten.
Is dat makkelijk ?
>Nee,volgens mij is dat zelfs niet eens meer mogenlijk ,ze reageren niet meer op je registratie.Maar schijnt dat het via via een chinese site tegenwoordig wel kan. Maar dan kan je wel programma`s installeren hoor.
Chinees ??
> ja chinees.
Maar waarom zou ik deze telefoon kopen ,als ik op een windowsphone geen tovertruken uit hoeft te halen.
>Ach meneer , het is echt niet zo moeilijk als het lijkt hoor.
Ja ,maar je moet weleen certificaat halen om te signen?
>klopt
En op een chinese ..
>klopt
En als ik nu een nieuwe symbian based phone koop met versie 9.1 versie 2 ?
>zelfde verhaal...
laat maar !!! ik koop wel deze windows based phone.

[ Voor 7% gewijzigd door Qubitzz op 09-06-2008 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
carpetburn schreef op maandag 09 juni 2008 @ 22:19:
In dewinkel :
meneer ?
>ja ?
Kan ik zelf programmaatjes installeren op deze symbian phone ?
...
Ik ben het helemaal met je eens dat het sign-gezeik een major PITA is, de koper van het toestel schoffeert, en voor mij waarschijnlijk ook een dealbreaker bij m'n volgende mobiel, maar zo zwart/wit als je het hier stelt is het natuurlijk ook niet. Veel apps hoef je niet te signen, omdat ze simpelweg al gesigned zijn of omdat het niet nodig is. Signen is alleen noodzakelijk voor apps die wat dieper op het OS ingrijpen, en 'enge dingen' kunnen doen met die rechten. En Open Signed website werkt wel.

Maar ook al is het signing-gezeik een reden om geen Symbian-toestel te kopen, het is ook geen reden om dan maar voor WinMob te gaan ;)

* Fuzzillogic kijkt uit naar de komende generaties Linux-toestellen, en hoe die met DRM omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand een goede IDE om op te programmeren gevonden al? Het liefst eentje met syntax highlighting voor Python en PHP en libraries voor code completion maar als dat hem niet word een gewone goede editor is ook prima.

Ik ben ook nog op zoek naar een FTP client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:37:
Heeft iemand een goede IDE om op te programmeren gevonden al? Het liefst eentje met syntax highlighting voor Python en PHP en libraries voor code completion maar als dat hem niet word een gewone goede editor is ook prima.

Lekker devven op het strand? :+ Ik zit ook wel eens met een schuin oog te kijken of ik zou kunnen programmeren voor Symbian, ik zou wel wat leuke GPS-toepassingen willen schrijven. Maar het heeft een nogal hoge instapdrempel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ok. Symbian Signed ligt er weer eens uit %^$@#% :(

Ik heb net de volgende klacht/vraag naar Nokia gestuurd, benieuwd wat ze erop te zeggen hebben:
Ik heb een N95, waarop ik wat (freeware) utilities wens te installeren, m.n. RotateMe 2.0. Helaas vereist het Symbian-systeem dat dit soort applicaties digitaal ondertekend zijn. Op zich vind ik dat fijn, het voorkomt dat er ongevraagd onplezierige dingen kunnen gebeuren. Maar tevens belet het mij om zelf te bepalen welke software ik op MIJN telefoon installeer.

Nu probeer ik RotateMe digitaal te ondertekenen via Symbian Signed, maar deze werkt op dit moment niet vanwege een 'communications failure'. Hierdoor kan ik dus de applicatie niet op MIJN telefoon installeren.

Ik begrijp de beweegredenen van Symbian voor dit systeem, en in een bedrijfsomgeving zou ik het ook van harte toejuichen. Maar voor mij als privegebruiker is het een doorn in een oog. Waarom beslist Nokia/Symbian nog welke software ik mag installeren? Bij de aanschaf van mijn volgende telefoon zal dit dan ook een keiharde dealbreaker zijn, en kan ik het Symbian systeem eigenlijk ook alleen maar afraden aan geinteresseerden.

Heeft Nokia plannen om dit DRM-systeem in de toekomst wel gebruiksvriendelijk te maken? (ik denk hierbij aan een optie om het systeem aan/uit te schakelen bij een firmware update of herinstallatie)
Ondertussen maar eens met Drakkarious Signer aan de slag. Ze kunnen me de pot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb voor mijn werk regelmatig met Nokia te maken, en er zijn twee opties:

1) Je hoort hier niets meer van (de meest waarschijnlijke optie)
2) Je krijgt een nietszeggend standaardmailtje met een text in de trant van "deze beveiliging is nodig om de goede werking van onze toestellen te garanderen. Voor meer informatie kunt u altijd naar www.nokia.nl gaan."

Stelletje stomme Belgen zijn het, moet je die helpdesk eens bellen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

CanonG1 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 13:52:
Ik heb voor mijn werk regelmatig met Nokia te maken, en er zijn twee opties:

1) Je hoort hier niets meer van (de meest waarschijnlijke optie)
2) Je krijgt een nietszeggend standaardmailtje met een text in de trant van "deze beveiliging is nodig om de goede werking van onze toestellen te garanderen. Voor meer informatie kunt u altijd naar www.nokia.nl gaan."

Stelletje stomme Belgen zijn het, moet je die helpdesk eens bellen :(
Ik heb niet zoveel last van ze... (althans, de backoffice. Leen belt mij altijd wel netjes terug)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ja ach, de eerdere contacten met de helpdesk waren ook al niet echt behulpzaam. Het is vooral bedoeld als klacht, in de hoop dat ze eens beseffen dat niet iedereen blij is met dit soort opgedrongen crap. Het grootste "probleem" is dat Jan met de pet er geen last van heeft; juist de 'nerds', die het onderste uit de kan willen halen lopen tegen dit sign-gezeik op.

Jammer dat ze dit niet eens wat vaker onder de aandacht brengen bij reviews. Als het signeer-gedoe eens wat vaker negatief in het nieuws komt zal het vanzelf wel verdwijnen. Zie de DRM-gezeik van de online muziekwinkels.

Ach, Drakkarious Signer v2.0 geinstalleerd. Doet het prima. Overigens, als je bluetooth gebruikt dan is juist bluetooth de betere oplossing voor de hack. Via de kabel werkte het bij mij niet, vreemd genoeg, via BT dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:39:
...sign-gezeik...

Jammer dat ze dit niet eens wat vaker onder de aandacht brengen bij reviews. Als het signeer-gedoe eens wat vaker negatief in het nieuws komt zal het vanzelf wel verdwijnen. Zie de DRM-gezeik van de online muziekwinkels.

Ach, Drakkarious Signer v2.0 geinstalleerd. Doet het prima. Overigens, als je bluetooth gebruikt dan is juist bluetooth de betere oplossing voor de hack. Via de kabel werkte het bij mij niet, vreemd genoeg, via BT dus wel.
Zoals je al zei, het heeft geen aandacht in reviews omdat het geen "probleem" is voor de doorsnee user. Die installeert alleen gekochte applicaties en die hoef je niet signen. De nerds die het onderste uit de kan willen halen hebben geen reviews nodig, die weten het allang. En zeg nou zelf, je hebt nu Drakkarious Signer, geen probleem toch meer? ;)

Over die hack; ik zou het niet weten maar goede tip. Ik ben een van de (vele) "lucky bastards" die een certificaat hebben bemachtigd direct na aankoop van de b.v. N95 en daardoor probleemloos de apps kunnen signen als dat moet.

Ik begrijp je standpunt maar het blijft gezeik, in welke vorm dan ook. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Drakkarious Signer v2.0 werkt ook alleen maar omdat ik toevallig Windows draai. En een geldige 'oplossing' is het sowieso ook niet. Ik kom van PalmOS af. (Freeware)-applicaties kun je daar zonder gedoe naar een andere geinteresseerde 'beamen'. Ideaal. En zoiets verwachtte ik ook van Symbian, waarmee aangetoond is dat nerds ook niet van nature alles weten... Het is iets waar Nokia niet mee adverteert, hetgeen er m.i. toch ook op duidt dat ze donders goed weten dat ze er mensen mee wegjagen.

Reviewers richten zich m.i. ook teveel op de kwaliteit van de foto's, hoe 'snel' het menu is, welke 'features' er allemaal op de doos staan. Maar de zaken die ik net zo belangrijk vind, bijv. hoe goed de e-mailclient met IMAP kan omgaan (slecht), kwaliteit van de browser (ruim voldoende), mogelijkheid van de standaard media player om om te kunnen gaan met 'exotische' formaten (bagger; codecs installeren is mogelijk bij Symbian, maar de muziekspeler houdt daar geen rekening mee.), en ook hoe toegankelijk het platform is voor hobbyisten en freewaremakers...

En goh, Nokia is snel vandaag. Maar zoals verwacht is het antwoord bijzonder nutteloos:
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

U moet eens checken bij toepassingsbeheer of de online ceriticaat controle
uitgeschakeld is en of de installatie op alles is ingesteld. Als u dan nog steeds
niet de gewenste software kan installeren willlen wij u vragen om verder contact
op te nemen met de leverancier van deze applicatie zelf.

De Nokia ondersteund verder OMA DRM 1.0. Dit is een eigenschap van het toestel
en kan niet gewijzigd worden.

Indien u verder vragen heeft, aarzel dan niet om ons opnieuw te kontakteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom niet voorbij stap 5 (text4.txt ofzo) dat je 1 van die drie manieren moet gebruiken om je telefoon open te zetten bij het installeren van dat Drakkarious Signer. Die manual word ik ook niet echt wijzer van, kan iemand me daarmee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vbmot
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:37:

De SIC! FTP client is gratis en doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Updateje: ik had het antwoord van Nokia nog beantwoord, om aan te geven dat die settings het probleem niet was, maar dat het echt het DRM-systeem is dan me dwarszit. Blijkbaar hadden ze dat toch al begrepen, want ik kreeg al behoorlijk snel (dat dan weer wel) een reactie:
Bedankt voor het contacteren van Nokia Care.

Hierover heb ik reeds een feedback gestuurd naar onze dienst ontwikkeling.
Aangezien dit geen defect is kan ik dit enkel melden als een feedback naar de
toekomst toe en niet als een klacht over het Nokia toestel.
Nouja, mijn klacht is blijkbaar doorgegeven, op beter resultaat had ik ook niet gerekend. Hopelijk doen ze er iets mee. Maar hoe meer mensen aangeven dat ze de DRM niet zomaar meer pikken, hoe eerder dat dat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Laatst online: 12-09 20:16
Is het geen idee om gezamenlijk iets te doen hiermee? Een opzetje voor email maken of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Geen idee wat het uithaalt. Voor de huidige generatie mobieltjes is het te laat, en voor m'n volgend toestel maak ik mijn wensen wel duidelijk met m'n geld; Harde DRM? Dan no sale.

Ik vraag me wel af in hoeverre je hiervan van 'foute productvoorlichting' kunt spreken. Als consument heb je de plicht om te onderzoeken of product X ook wel aan je wensen voldoet. De fabrikant van product X heeft de plicht om duidelijk informatie te verschaffen. Ik noem mezelf toch redelijk goed geinformeerd, maar van die DRM-geneuzel wist ik dus niets ten tijde van aankoop. Het kwam gewoon niet in mij op om dat uit te zoeken. Een beetje hetzelfde als dat het niet in je opkomt of je met je smartphone ook gebeld kan worden. Had Nokia de DRM-'feature' niet duidelijker moeten vermelden?..

Slightly related: ik wilde iemand een MMSje :') sturen voor zijn verjaardag. Fotootje, kazige midi van internet erbij, the works. NEE zei mijn telefoon, JE HEBT NIET HET RECHT OM DIE MIDI TE VERSTUREN! Nou fscking ja zeg!! 8)7

offtopic:
Slightly related: ben ik de enige die vind dat het compleet van de gekken is dat een MMSje DUURDER is dan het fysiek versturen van een kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Laatst online: 12-09 20:16
Overigens werkt www.symbiansigned.com hier wel gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een goed werkende ir remote, gisteren gezocht maat niet echt een goed werkende gevonden.
Wie o wie maakt mij blij

danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:22

MsG

Forumzwerver

http://irremote.psiloc.com/

die moet gewoon werken

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedownload en vraag meteen on licentie?

Heb jij een oplossing

Danny
Pagina: 1 ... 15 ... 20 Laatste