Superboer12 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 19:32:
[...]
Dit worden waarschijnlijk gewoon de prijzen. Die aanbiedingen zijn toch altijd tijdelijke prijzen (bijv de eerste 6 maanden) ? Ze moeten dat waarschijnlijk nakomen, maar daarna ben je net zo goed xs4all lid als de rest dus heb krijg je ook dezelfde abo's.
XS4ALL kan ook eigelijk geen speciale prijzen voor demon klanten maken, want dan komen de oude xs4all klanten echt wel in opstand.
Waarom zouden speciale prijzen niet kunnen? Dat is toch vrij gebruikelijk. Je ziet bij alle providers hetzelfde verhaal.
Een nieuwe klant krijgt bij dezelfde provider meer snelheid voor dezelfde prijs dan een bestaande klant van die provider.
Niet dat die oude klanten dat fijn vinden, genoeg topics daarover, maar een (veel) lagere prijs voor ex-Demon klanten lijkt me in principe niet onredelijk.
Bergie schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 21:26:
[...]
XS4ALL klanten hebben altijd meer willen betalen omdat XS4ALL toch wel bekend stond als een kwaliteitsprovider. Ik wil niet zeggen dat dat de enige reden is geweest maar het is er zeker eentje. Wanneer ze nu een deel van hun klanten (dus de Demon abonnees) minder gaan laten betalen voor dezelfde kwaliteit dan zou daar zeker protest tegen komen. En terecht, want wie zou dat nou wel leuk vinden?
Xs4All een kwaliteits provider?
Afgelopen weken verschillende keren met de Xs4All helpdesk gebeld, voor een klant van mij, omdat Voip niet meer werkte nadat Demon gestopt was met Voip, en Xs4All dat overgenomen had.
Helemaal niemand die mijn klant goed heeft kunnen helpen, bij Xs4All weet niemand iets over de modems die Demon heeft geleverd.
Lijkt me wel handig dat als je als provider iemand overneemt, dat je je dan verdiept in de modems die die provider geleverd heeft.
Uiteindelijk maar de vraag gesteld, kan mijn klant zo'n Xs4All modem (SpeedTouch) kopen, nee dit kan niet, dat kan pas nadat wij de Demon klanten een definitief aanbod hebben gedaan.
Dat kan ik dus absoluut niet begrijpen, ze zouden eigenlijk zo'n modem gratis moeten geven, maar zelfs bij complete betaling kan het niet, hoezo klantvriendelijk?
Later gewoon bij een internet winkel zo'n modem gekocht, was zelfs de helft goedkoper dan de prijs die op de Xs4All website genoemd wordt.
Alle prijzen zijn dus ongeveer het dubbele, wat ook geldt voor de wachttijd bij de helpdesk, en de kwaliteit is ook de helft wat mij betreft.
Ondanks alles, blijf ik nog rustig afwachten op dat definitieve aanbod.
Vooral omdat ik eigenlijk nog nooit zo tevreden ben geweest over een bepaalde provider (Demon dus).
Toch ben ik bang dat het niks gaat worden, en dat ik naar TweakDSL overstap.
Ik denk dat veel van mijn klanten dat ook gaan doen, is even afwachten.