when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Mogelijk dat die allang weten wat er aan gaat komen en denken dat een ieder die alvast weg is ze niet al klagend over een maandje aan de lijn krijgenTrinsec schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:32:
Wacht even, de helpdesk adviseerde je om er niet op te wachten? Heh, willen ze hun klanten kwijt of zo?
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Demon opzeggen kan gewoon 1 dag na de migratie, dus dat is zo gedaan.
Verwijderd
Verwijderd
Erg jammer, was altijd tevreden over Demon, maar de nieuwe XS4ALL prijzen zie ik echt niet zitten.
Dat is goed nieuws. Ik had eerlijk gezegd ook niet anders verwacht: toen ik het "aanbod" van XS4ALL had gelezen stond zowel mijn mond als ook mijn ogen voor ruim 1 uur wagenwijd open van verbazing ..........chrisborst schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 15:22:
Net even xs4all gebeld, en ze gaan een nieuw aanbod doen omdat er te veel klachten waren. Het nieuwe aanbod moet over ongeveer 1 a 2 weken via de mail komen, dus ik wacht nog even met overstappen. Niet dat ik er veel van verwacht maar wie weet.
Demon opzeggen kan gewoon 1 dag na de migratie, dus dat is zo gedaan.
PSN: TDBtje
[ Voor 58% gewijzigd door Zenix op 02-01-2007 16:28 ]
en ik roep nog wel altijd om het hardst dat je niet zomaar bij de eerste de beste euro korting moet overstappen
De aanbiedingen van TweakDSL lopen tot 15 jan. Dus als XS4all nog 2 week wacht met hun aangepaste aanbieding, hoop ik dat de concurrenten op dat moment ook nog even met een scherpe aanbieding komen.
Voor wat ik nu heb, zou ik netto zo'n 35 euro meer moeten gaan betalen (6/1 voor 36,50 per maand die in de praktijk 8/1 is voor 25/maand)
Voor alleen al het prijsverschil kun je na 14 maand al bijna die 499-aanbieding van TweakDSL nemen en dan heb je al 24 maand betaald.
Ik ben heel tevreden met deze Demon verbinding, en ik zou best wel iets meer willen betalen bij XS4all, maar dit slaat echt werkelijk alles.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Service-ID ook zonder problemen gekregen.
O, and by the way, dat ik gisteren vertelde dat ik dacht dat de actie was afgelopen, dat is blijkbaar het teken dat ik al besteld heb. Ik kom niet meer op het formulier uit, maar op een 'Abbonneer Me'-pagina met twee linkjes: Show Products en Show Specs
[ Voor 34% gewijzigd door Scooper op 02-01-2007 17:31 ]
SRK35ZS-W
Eerst maar eens met XS4ALL zelf gebeld. Kijken of ik nog kon rekenen op een persoonlijk aanbod. Het duurde eerst al 25 minuten voor ik iemand van de salesafdeling aan de lijn kreeg. (Dat belooft wat als je de helpdesk nodig hebt). Maar nee, mijn 6mb-lijntje van Demon, daar kwam geen passend alternatief voor. Wel meer geld voor minder snelheid of veel meer geld voor meer snelheid (resp 4 en 8mb). Ja, maar daar zaten allerlei handige services bij en ik had geen KPN meer nodig... prietpraat). Ik denk er nog even over na, Goeiemiddag.
Vervolgens InterNL gebeld. Bling, na 3 seconden iemand aan de lijn. 10mbit lijn voor 32,95. Klinkt goed. Hij stuurt een brochure op.
Daarna Tiscali. 5 minuten in de wacht. Acceptabel.
Q: Kunt u voor mij kijken wat de hoogst haalbare snelheid is op mijn postcode?.
A: Ja hoor meneer doe ik even.... Dat is 20mbit meneer.
Q: En die snelheid is gegarandeerd?
A: Ja, u betaalt ervoor dus u komt er heel dicht in de buurt.
Q: Maar ik heb net even zelf de postcode-check gedaan en de maximaal haalbare snelheid is maar 6mbit, heeft u soms andere informatie?
A: Ow, ik doe de check nog een keer. Nee u heeft gelijk, het is maximaal maar 6mbit.
Ik: goeiemiddag!!!!! (oplichters ... grrrr)
Morgen ook nog maar eens met Tweakdsl bellen.
Stay safe
Verwijderd
Tweakdsl ben ik al mee aan het mailen geweest, geven snel antwoord vind ik.
Speedlinq wilde niet zonder Voip een 6mbit aanbieden, dan houdt dat op (ik betaal niet voor iets wat ik toch niet gebruik).
Telebyte verwees me doodleuk door naar de website met mijn specifieke vragen.
Wat is nou een waardige vervanger voor Demon?
Want Tweakdsl ligt op dit moment bovenop de stapel, maar relatief gezien zijn ze wat duurder dan de rest. Is dat het waard vraag ik me dan af.
€20 voor een ADSL2+ lijn (en dan mag je zelf kiezen welke snelheid, max is afhankelijk van je lijn). Waar kan dat goedkoper?
Of is alleen BBned beschikbaar bij jou?
[ Voor 10% gewijzigd door Gizz op 02-01-2007 18:05 ]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
En dat terwijl ik hierboven toch ook een bericht lees van iemand die contact had met Demon waaruit blijkt dat je gewoon per direct kunt opzeggen na de migratie. Wat is nu de waarheid?
Stay safe
Verwijderd
Nee, ik heb nu bijv. BabyXL.Gizz schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:00:
Tweak duurder dan de rest? Met wie vergelijk je dan vraag ik me af.
€20 voor een ADSL2+ lijn (en dan mag je zelf kiezen welke snelheid, max is afhankelijk van je lijn). Waar kan dat goedkoper?
Maar als ik kijk naar TweakDSL voor 16-24Mbit kost je dat 60,- per maand.
Bij bijv. Orange kost je dat: 24,- per maand.
Dat vind ik toch wel een groot verschil.
Waar haal jij dan 20,- per maand vandaan bij tweakdsl?
Ik zou het zelf nooit doen, maar als je kijkt naar de prijs per maand is het netjes
Verder rekenen ze voor veel dingen toch wel veel geld.
Upgraden, downgraden, verhuizen (resp, 30, 50, 95 euro)
Stay safe
dan zit je er wel 2 jaar aan vast, aan een zelfde verbinding, aan een vaste prijs. Terwijl het zo kan dat over jaar 24mbit bijvoorbeeld veel goedkoper is. Ik heb liever een jaarcontract.Gizz schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 18:00:
Tweak duurder dan de rest? Met wie vergelijk je dan vraag ik me af.
[ Voor 69% gewijzigd door Zenix op 02-01-2007 20:13 ]
En zakken zal het niet snel lijkt mij. De prijzen van ADSL (beken per Megabit) heel erg gezakt sinds de intreden van ADSL2+. Maar ADSL is daarvoor jaren meegegaan, en pas nu zo'n beetje alles omgebouwd naar ADSL2+, grote investeringen dus. Denk je dat januari 2008 er een nieuw systeem is en dat alles weer omgebouwd wordt? Lijkt me niet.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
Die 8Mbit lijn van Demon haal ik ook maar net de 6Mbit mee.
Tenzij ze fibre kunnen leveren, denk ik niet dat ik mezelf veel plezier doe met een abo sneller dan 6~8Mbit.
(Maakt dat nog verschil met ASDL 2+ eigenlijk?)
ADSL2+ haalt hogere snelheden op een lijn ook al haal je niet de 8 Mbit met een ADSL1 verbinding.
Ik heb zelf ook ADSL1 bij Demon gehad en haalde 6.5Mbit. Heb nu een 4-10 abonnement bij Tweak en ik haal ook makkelijk 10Mbit. Modem geeft aan dat ik 12.5 Mbit zou kunnen halen als ik een sneller abo zou hebben.
Als jij nu dus 6 haalt zal het 12Mbit abo wel interessant zijn voor je. Kijk anders eens wat de postcode check zegt bij Tweak. Ik kan volgens de check nog wel het 12 Mbit abo bestellen, maar niet sneller. Klopt dus precies in de praktijk.
Verwijderd
Tweak wil wel als ik na hun zou overstappen gelijk met de overstap de migratie naar ASDL2+ voor me doen (zeiden ze per e-mail).
Waarschijnlijk kan dat omdat ik dan migreer van BabyXL naar BBned.
Afstandscheck (hoever zit jij?):
http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/
Maar ja, dan nog blijft het een feit dat als ik kijk naar een andere ISP dat ik voor 30 euro 24Mbit kan krijgen (wat ik niet hoef), of 40 euro voor 10Mbit bij Tweak.Korte naam Lange naam Adres Postcode Plaatsnaam CGB Netnr Regio District
Asd-Dim Amsterdam-Diemen Eekholt 1 1112XA DIEMEN 2014 020 Amsterdam-Amstelland Asd
De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1895 meter.
Volgens een andere, minder betrouwbare, berekening bedraagt de afstand 1835 meter hemelsbreed.
Op 22 mei 2003 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Amsterdam-Diemen (voor Versatel in september 2002). Op dat moment is het onderstaande beschikbaarheidsoverzicht gegenereerd. Als U op de link van een aanbieder klikt wordt er een nieuw venster geopend dat een real-time postcodecheck bij de desbetreffende aanbieder laat zien.
BaByXL: Beschikbaar
bbned: Beschikbaar
MXStream: Beschikbaar
Versatel: Beschikbaar
Is dat prijsverschil het waard? Want 40 euro blijft toch een aardig bedrag (x12).
@hieronder: Het is 2x €250, nu een keer en in mei.
[ Voor 13% gewijzigd door Gizz op 02-01-2007 21:18 ]
Orange lijkt tot nu toe de meeste kans te maken bij mij. Aantal collega's hebben het ook en zijn er tevreden over en ze bieden een hoge snelheid voor weinig. Hoe zit het met hun usenet server eigenlijk? Eventueel kan daar nog wel een eweka accountje bovenop anders
Yamaha MT-09
Wij zijn namelijk al 5 jaar klant van Tiscali en hebben nog een oud USB/Ethernetmodem van Sagem, wat snel vastloopt zodra er een groot aantal verbindingen gemaakt wordt (uTorrent etc)
Ik vraag me af hoe dit bij een Zyxel Prestige 650R zit, hier kan ik namelijk goedkoop aankomen
Op dit moment ligt er een 4Mbit-lijn van Tiscali, en aangezien Tiscali zelf ook een tijdje de 650R heeft aangeboden mag ik aannemen dat deze wel betrouwbaar is..?
Alle tips zijn dus welkom, met name of een ex-Demon 650R zonder problemen te gebruiken zal zijn op een Tiscali-lijn, en of deze het goed uithoudt bij een groot aantal verbindingen.
Owner SuitIT, https://www.suitit.nl
Dat kost het bij tweak ook, toch?Master FX schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:27:
Ik ben mijn pijlen nu een beetje aan het richten op Inter.NL.net. 10mbit abonnement voor 32,95 (actie is verlengd tot eind februari). Het enige wat me niet echt aan staat zijn de kosten voor het beeindigen van het contract a 75 euro. (mag dat?)
Verder rekenen ze voor veel dingen toch wel veel geld.
Upgraden, downgraden, verhuizen (resp, 30, 50, 95 euro)
edit:
Ik vind tweak wat dit betreft ook niet zo fijn er uit zien.
Major 7 is er nog niet uit, voorlopig.
[ Voor 10% gewijzigd door Major 7 op 03-01-2007 00:04 ]
UNFAQ --- Unfrequently Answered Question
Ja nu je het zegt. Heb bij Demon een paar keer geupgrade.. was telkens kosteloos. (2->4->6mbit).
Ik vind vooral de kosten voor het beeindigen eigenlijk een beetje vreemd. Maar goed zo kan ik de aansluitkosten ook gratis maken of gratis een modem weggeven
Stay safe
Zodra je dat ex-demon modem aan jou verbinding aansluit gaat er werkelijk een wereld voor je open! Die modems zijn zo stabiel als de neten! De upload snelhied is wel wat langzamer dan mijn nieuwe ADSL2+ modem (768kbp/s ipv 1024kpbs op een ADSL 1 verbinding) Dat USB ding had ik allang het raam uit geslingerd!DarthPlastic schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:43:
Ik heb op dit moment een Tiscali-abbo, dus heb hier niet veel te zoeken, maar toch ben ik benieuwd naar de stabiliteit van de Demon-routers.
Wij zijn namelijk al 5 jaar klant van Tiscali en hebben nog een oud USB/Ethernetmodem van Sagem, wat snel vastloopt zodra er een groot aantal verbindingen gemaakt wordt (uTorrent etc)
Ik vraag me af hoe dit bij een Zyxel Prestige 650R zit, hier kan ik namelijk goedkoop aankomen
Op dit moment ligt er een 4Mbit-lijn van Tiscali, en aangezien Tiscali zelf ook een tijdje de 650R heeft aangeboden mag ik aannemen dat deze wel betrouwbaar is..?
Alle tips zijn dus welkom, met name of een ex-Demon 650R zonder problemen te gebruiken zal zijn op een Tiscali-lijn, en of deze het goed uithoudt bij een groot aantal verbindingen.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Dit zegt TweakDSL er over :Major 7 schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 23:52:
[...]
Dat kost het bij tweak ook, toch?
edit:
Ik vind tweak wat dit betreft ook niet zo fijn er uit zien.
Major 7 is er nog niet uit, voorlopig.
De opzegkosten zijn kosten die wij aan BBNed betalen voor het afsluiten van de lijn. Hiervoor zijn namelijk een aantal administratieve handelingen nodig, en daarnaast een aantal fysieke handelingen in de wijkcentrale. Kortom er dient dus ook iemand naar de wijkcentrale te gaan en dat kost geld. Vandaar dat wij die kosten in rekening brengen. Het is dus geen boete of afkoopsom maar een vergoeding voor een geleverde dienst.
Ik vind dit te achterlijk voor woorden...

[ Voor 3% gewijzigd door Lip op 03-01-2007 09:49 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
[ Voor 92% gewijzigd door Lip op 03-01-2007 09:49 . Reden: dubbel ]
want?freak1982 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:46:
[...]
Dit soort dingen kosten nou eenmaal geld. Op welke manier dit doorberekend wordt aan de klant zal per provider anders zijn, de een doet het direct, de ander via het abbonement. Hoe dan ook, wees maar niet bang dat je er niet voor betaald want dat doe je op de een of andere manier toch wel.
Yamaha MT-09
Ik heb hier ook nog een 650R draaien en het ding is inderdaad mooi stabiel. Echter, zodra ik uTorrent aanzet wil het ding bij mij nog wel eens spontaan vastlopen (en ik maak echt niet superveel connecties, max. 40 per torrent en met XP SP2 kun je er sowieso niet meer dan 10 tegelijkertijd openen, dus dat kan het ook niet zijn). Maar het modem zou in principe iets van 1024 connecties aan moeten kunnen, dus misschien is die van mij wel gewoon gaar.freak1982 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:21:
[...]
Zodra je dat ex-demon modem aan jou verbinding aansluit gaat er werkelijk een wereld voor je open! Die modems zijn zo stabiel als de neten! De upload snelhied is wel wat langzamer dan mijn nieuwe ADSL2+ modem (768kbp/s ipv 1024kpbs op een ADSL 1 verbinding) Dat USB ding had ik allang het raam uit geslingerd!
Huidige uptime van het ding is overigens iets van 30 dagen, da's toch best netjes.
[ Voor 4% gewijzigd door NNF op 03-01-2007 11:55 ]
Verwijderd
want ik woon bijna 5 km van de centrale en als ik bijvoorbeeld bij tweakers dsl de postcode check doe dan kan ik ook een 10 Mb abbo nemen tewijl ik nu op 3 mb zit en niet hoger kon, dit komt er nu ook uit bij ander providers.
Behalve kpn die weigerd gewoon niet hoger dan en 1.5 mb verbinding.
Zou ik dan eventuweel gewoon zonder problemen een 10 Mb abbo nemen??
of kan ik beter eerst ff een helpdesk bellen en kijken wat die zeggen?
Aangezien ik er een hard hoofd in heb of Xs4all met een normaal tegenbod komt want het enige aangepaste abbo. voor demon klanten was tot nu toe alleen maar het laagste abbo.
Is het dan ook zo, dat als ik alleen maar naar een andere provider ga, en de lijn niet 'afgesloten' hoeft te worden, dat ik dan niet of minder hoef te betalen?freak1982 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:46:
[...]
Dit zegt TweakDSL er over :
De opzegkosten zijn kosten die wij aan BBNed betalen voor het afsluiten van de lijn. Hiervoor zijn namelijk een aantal administratieve handelingen nodig, en daarnaast een aantal fysieke handelingen in de wijkcentrale. Kortom er dient dus ook iemand naar de wijkcentrale te gaan en dat kost geld. Vandaar dat wij die kosten in rekening brengen. Het is dus geen boete of afkoopsom maar een vergoeding voor een geleverde dienst.
Ik vind hun "alles kost geld" policy niet zo sympathiek. Zelfs voor upgraden moet je lappen.
Niet dat ik nou zo vaak verander, helemaal niet, eerder,maar toch.
Een dergelijke "service" behoord gewoon geleverd te worden bij het abonnement, dan vraagt men maar "aansluitkosten". Dit is gewoon iets verdoezelen om het alsnog later te vangen. Om het nader hand alsnog te vragen is te belachelijk voor woorden. Wanneer ik een tijdschrift of telefoon abonnement o.i.d opzeg worden hier ook geen administratie kosten voor berekend. En het berekenen van administratie kosten voor een upgrade van het abonnement is ook zoiets. Die alles kost geld policy breekt ze de bek nog eens een keer openBergie schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:58:
[...]
want?
Dit soort dingen kosten nou eenmaal geld. Op welke manier dit doorberekend wordt aan de klant zal per provider anders zijn, de een doet het direct, de ander via het abbonement. Hoe dan ook, wees maar niet bang dat je er niet voor betaald want dat doe je op de een of andere manier toch wel.
Ik heb Tiscali hetzelfde mailtje gestuurd, met dezelfde vraag.
Tiscali :
U gaat een Tiscali abonnement aan voor de periode van 1 jaar. Als u het abonnement tijdig opzegt (dat wil zeggen, 1 maand voor het verstrijken van uw jaarcontract) dan kunt u gewoon kosteloos opzeggen. Wij brengen hier geen kosten voor in rekening.
Als u echter niet op tijd opzegt dan wordt het abonnement stilzwijgend verlengd voor de periode van 1 jaar.
Net nog weer even contact gehad met Demon nu deze keer. Wanneer je inderdaad naar een andere provider overstapt, neemt de nieuwe provider gewoon de lijn over en heb je geen maand opzegtermijn. En of dat nu voor of na de migratie is maakt niet uit.Master FX schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 19:11:
Hoe zit het nou echt met die opzegtermijn. Ik belde net (weer) met XS4ALL en moest (weer) 20 minuten wachten. De medewerker vertelde mij dat ik na de migratie vast zit aan de opzegtermijn van XS4ALL (zijnde 1 maand) en voor de migratie zit ik vast aan de opzegtermijn van mijn huidige provider.
En dat terwijl ik hierboven toch ook een bericht lees van iemand die contact had met Demon waaruit blijkt dat je gewoon per direct kunt opzeggen na de migratie. Wat is nu de waarheid?
Stay safe
Zonet maar even met XS4all gebeld over onze Business-DSL verbinding van Demon hier op de zaak, want tot op heden hadden we dus nog geen enkel teken van XS4all ontvangen.
Het blijkt dat de zakelijke klanten dus vrij rigoreus gemigreerd gaan worden, oftewel een compleet nieuwe aansluiting.
Nieuw IP enzo, maar goed, dat is niet zo erg, dat is eenmalig. Wat veel erger is is dat we dus op het KPN-bitstream netwerk uit gaan komen.
Dan heeft de hele verbinding dus geen enkele waarde meer, omdat we hier dus ook een 2/2 SDSL verbinding hebben van de KPN.
Tiscali gaat ook al overgenomen worden door de KPN, BBned staat in de verkoop, dus wat kun je dan als alternatief nemen?
Maar goed, de overname gaat volgens die meneer van XS4all pas in juni plaatsvinden (voor de zakelijke klanten), dus ik heb nog even de tijd.
In elk geval zouden ze me de brief met prijzen en migratie-informatie (nog eens) toesturen. Dan kan ik eens precies kijken wat er allemaal gaat gebeuren.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Is dat algemeen bekend of meer een eigen doem-scenario?TD-er schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:35:
Mopperdemopper.
[...]
Tiscali gaat ook al overgenomen worden door de KPN, BBned staat in de verkoop, dus wat kun je dan als alternatief nemen?
[...]
Stay safe
Verwijderd
of Tweakdsl.
Nu heb ik een BabyXL verbinding en ben enorm tevreden sinds mijn laatste "Actie" maar ik zie niet in hoe ik een passend aanbod ga krijgen. dan te bedenken hoeveel mensen dan nog teveel betalen zoals de vaste klanten van XS4all en de klanten van demon die toen niet van de "actie"gebruik hebben gemaakt
Als je het mij vraagt gaat het een zooitje worden met abbonnementen, en wordt dit forum binnen de korste keren volgespamd met mensen met verschillende prijzen voor dezelfde verbinding of andersom.
Het respect voor KPN is helemaal weg met al die overnames er blijft geen andere aanbieder meer over behalve de kabel maar dat vind ik ook nix

Stay safe
Verwijderd
Dat zou een hoop schelen ja. Geen poespas. gewoon een goede verbinding en klaar.Master FX schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:51:
Je zou bijna je eigen provider gaan oprichten!
Tiscali is min of meer bekend, BBNED geen idee.Master FX schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:44:
[...]
Is dat algemeen bekend of meer een eigen doem-scenario?

De overname van Tiscali door de KPN is wel algemeen bekend. Het was zelfs in het nieuws dat de NMa zich hierover aan het buigen is.Master FX schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:44:
[...]
Dat van BBned, was in deze thread (vorig topic, of mischien de versie ervoor, staat wel in de 3e post met de samenvatting van het topic ervoor) al eens genoemd door een gebruiker.
Geen idee of de KPN ook op BBned aan het azen is, maar het lijkt me niet onwaarschijnlijk. Dit laatste is dus min of meer een doomscenario, maar het is wel iets om rekening mee te houden.
Zeker als ik nu bijv een abonnement zou nemen bij TweakDSL voor 24 maand.
edit:
Even uit de startpost opgescharreld:
Von Henkel wist op 15 maart te melden dat BBned ook te koop staat.
[ Voor 11% gewijzigd door TD-er op 03-01-2007 13:39 ]
Verwijderd

Waarom kunnen wij hier in NL niet gewoon 100 mbit up en down voor 30 euro in de maand? In Zweden kunnen ze het ook, dus waarom hier niet?
Tiscali komt wel in de buurt, 12 mbit voor 35 euro. Dus evenduur als demon (als je de tweakers aanbieding had) en anders 2x zo snel als je 6 mbit had voor 36.50.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:57:
hmmm lastig, weer. ik zag op TweakDSL die eindejaarsaanbieding staan, deze wordt met veel bombarie gepresenteert op hun homepage. Maar als ik ze opbel dan is deze aanbieding ineens niet meer beschikbaarVerder vind ik Tweak niet veel goedkoper dan Demon, EN ze rekenen afsluitkosten wat ik erg slecht vind. Dus Tweak is het niet voor mij. Maar wat dan wel? Orange? Daar heb ik al helemaal geen vertrouwen in. En KPN ISP's zijn me ook veel te duur.
Waarom kunnen wij hier in NL niet gewoon 100 mbit up en down voor 30 euro in de maand? In Zweden kunnen ze het ook, dus waarom hier niet?
Hier heb ik demon via babyXL dus netwerk van tiscali. Je krijgt er een mooie modem bij (zyxel) en gratis telefonie. Erg aantrekkelijk dus ik wacht nog 1 week totdat xs4all met een nieuwe aanbieding komt, en anders gaat het waarschijnlijk tiscali worden.
Verwijderd
Ja dat is inderdaad zo, maar bij alle provider zit je er minimaal 1 jaar aan vast, dus als het mij na een jaar niet bevalt kan je zo overstappen.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:24:
ok, maar is het bij Tiscali niet zo dat ze je abbo steeds met een volledig jaar verlengen, net als bij Planet?
Gewoon kwestie van jezelf een reminder zetten dusVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 14:24:
ok, maar is het bij Tiscali niet zo dat ze je abbo steeds met een volledig jaar verlengen, net als bij Planet?
Yamaha MT-09
Verwijderd
ja ... ben principieel niet zo'n voorstander van weer een heel jaar verlengen. het zegt veel over de mentaliteit van de ISP ten opzichte van haar klanten imho. toch eerst maar eens wachten tot XS4All met een overname aanbieding komt.Gewoon kwestie van jezelf een reminder zetten dus
ik heb ook even zitten kijken welke ISP ik nu weer moet nemen. Demon was altijd betrouwbaar en wil dat graag terug. In het Orange Topic zie ik alleen maar mensen met problemen, ligt wel aan de box, maar support is kennelijk bagger. Die valt al af, terwijl die wel goedkoop is.
Tiscali en Tweak vanavond maar eens in verdiepen. Raar alleen dat Tweak veel niet meer bestaande aanbiedingen op de website hebben staan.
[ Voor 11% gewijzigd door Cardinal op 03-01-2007 15:56 ]
Stay safe
[ Voor 20% gewijzigd door Cardinal op 03-01-2007 16:11 ]
Stay safe
Daarnaast heb ik momenteel een abbo van Tweaknews, en zou het interresant kunnen zijn om Tweak DSL te nemen. Het gaat mij niet om snelheid, maar stabiliteit. Dat heb ik afgelopen weken wel meegemaakt. Ze hadden namelijk een fout in de centrale gemaakt (die morgen wordt opgelost) resultaat was random disconnects, vooral als ik aan het gamen(online) was.
[ Voor 67% gewijzigd door Cardinal op 03-01-2007 16:46 ]
Verwijderd
Krijg de laatste paar dagen erg veel spam in mijn mailbox gericxht aan vage aliassen bijvoorbeeld sdff@systeemmaan.nl
zijn er meer mensen die er last van hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 13:05 ]
Keuze gemaakt voor stabiliteit en niet voor snelheid, want ik ben bewust dat het veel sneller kan voor dat geld, maar opzich interreseert snelheid me niet zoveel.
Eigenlijk was is te lui om over te stappen, maar zoals bij iedereen hier was de feestelijke migratienieuwsbrief de spreekwoordelijke druppel. Denk er zelfs aan om maar gewoon alles (weer) bij upc onder te brengen. Heb ik voor 100 euro p/m een megaverbinding met 20/2 (hopelijk:P), telefoon en tv en verder geen bijkomende kosten en geen gezeur over de kwaliteit van het koper.
TweakDSL actie (verlengd) ADSL2+ tot 24 Mbit tot 16 maanden gratis (op=op) www.tweakdsl.nl
Op de site van Tweak DSL zag ik de flash-banner ok staan die het over tot 16 maand gratis had, maar op de site kan ik er niets over vinden.
Iemand een idee?
Verwijderd
Er komt Tiscali 6MB+telefonie... Als 't allemaal goed werkt gaan we daarmee veel besparen hier @home
Ben benieuwd hoeveel klanten Demon/XS4all hierna nog over hebben
Tja, ieder zijn keuze natuurlijk. Er zullen ongetwijfeld veel mensen blijven. Wij zijn maar een select gezelschap dat er aan denkt om over te stappen, ik gok dat veel mensen gewoon zullen blijven. Waarschijnlijk is dat ook door xs4all ingecalculeerd bij overname.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:15:
Er zullen ongetwijfeld een boel mensen opstappen, met name de mensen die zelf een beetje verstand hebben van computers. Van de leken vermoed ik dat er een boel toch bij xs4all blijven, al wat het alleen maar omdat ze zo goed scoren in de consumentenbond. Denk dat veel mensen toch voor de zekerheid kiezen.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:15:
Yamaha MT-09
Niet zozeer omdat ze in de Consumentengids staan, maar xs4all is toch een van de meer betrouwbare IPS's in nederland. punt is gewoon dat kwaliteit geld kost, en dat moet ergens vandaan komen. Goedkope isp's zoals om maar eens een voorbeeld te noemen Scarlet die veel in reclame investeren besparen weer op andere vlakken. Daarom was Demon altijd zo goed en Tweak naar verluid ook.Bergie schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:23:
[...]
Er zullen ongetwijfeld een boel mensen opstappen, met name de mensen die zelf een beetje verstand hebben van computers. Van de leken vermoed ik dat er een boel toch bij xs4all blijven, al wat het alleen maar omdat ze zo goed scoren in de consumentenbond. Denk dat veel mensen toch voor de zekerheid kiezen.
Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.
Ik vrees dat wij ook zullen blijven. Dit omdat de ouders over dergelijke zaken gaan uiteraard... En het geval is dat zij geen zin hebben in een overstap (vorige keer ging het hopeloos fout met veel adsl loze maanden als gevolg) en verder het email adres natuurlijk. Want ook al zeg je keer op keer neem een eigen domeinnaam of van mij part webmail adres en je bent klaar... Maar helaas het wil der niet in.Bergie schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:23:
[...]
Er zullen ongetwijfeld een boel mensen opstappen, met name de mensen die zelf een beetje verstand hebben van computers. Van de leken vermoed ik dat er een boel toch bij xs4all blijven, al wat het alleen maar omdat ze zo goed scoren in de consumentenbond. Denk dat veel mensen toch voor de zekerheid kiezen.

Dus het is voor mensen ook niet alleen de moeite maar ook het verliezen van het emailadres.
Nou ja later regel ik het tenminste allemaal zelf.
Daar gaat je vergelijking dan wel mis. Kwaliteit hoeft dus niet (heel) duur te zijn. Demon was m.i. een kwaliteitsprovider tegen een relatief lage prijs. Ik denk niet dat we hier hevig aan het discussieren waren als de prijsnivo's van Demon en XS4ALL praktisch gelijk waren.Francis schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 17:10:
[...] punt is gewoon dat kwaliteit geld kost, [...] Daarom was Demon altijd zo goed en Tweak naar verluid ook.
Anywayz.... Ik heb de knoop vanmiddag doorgehakt en mijn aanmelding bij InterNLnet op de bus gedaan.
Stay safe
Verwijderd
Thanks ppl in Demon. You folks have done a good work. Sorry that xs4all had to buy a real good ISP. But the service in Demon have always been good. Hope I'll find an ISP with the same service as I have went used to....Thx
xs4all,,,started with some hackers, ended up as mafia, only interrested in money,
Hmmm..... ik begin nu wel heel hard te twijfelen. Ik zou dus eerst mij kunnen aanmelden bij TweakDSL en als ik die abo heb mijn abo bij demon opzeggen ?! Ik wil niet al te veel problemen met de migratie (heb ooit behoorlijk wat last gehad bij mijn zonnet -> demon migratie)
PSN: TDBtje
Jup, is al heel vaak in dit topic genoemd, gewoon adsl aanvragen bij een andere isp. Als je lijn is opgeleverd, even demon opbellen, abbo opzeggen, natuurlijk even om een schriftelijke bevestiging vragen. En je bent klaar. Wij gaan waarschijnlijk overstappen van Demon (babyxl) naar tiscali (ook babyxl) dus migratie duurt waarschijnlijk maar een paar minuten.TDB schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:07:
[...]
Hmmm..... ik begin nu wel heel hard te twijfelen. Ik zou dus eerst mij kunnen aanmelden bij TweakDSL en als ik die abo heb mijn abo bij demon opzeggen ?! Ik wil niet al te veel problemen met de migratie (heb ooit behoorlijk wat last gehad bij mijn zonnet -> demon migratie)
Als ik een algemene postcode check doe bij Tweak, kan ik gewoon de maximale abonnementen aavragen. Doe ik een postcodecheck n.a.v. de eindejaarsaanbieding kom ik nog maar tot max 4-8mbit. Lijkt me daar iets niet te kloppen.TDB schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 11:07:
[...]
Stay safe
Maar wat vernam ik nog meer van die man, dat we als het goed is een persoonlijk bericht van XS4ALL gaan krijgen met een voor ieder op maat gemaakte aanbieding die moet gaan passen op het huidige abbonnement dat je hebt. Mogelijk niet helemaal hetzelfde als je het abbonnement had vanwege een 'speciale aanbieding', maar wel meer passend dan wat er in die nieuwsbrief stond.
Dus het is nog mogelijk dat ik nog iets redelijks tegemoet kan zien. We wachten af.
De migratie zou in augustus afgerond moeten zijn, het kan dus ook nog wel even duren voordat je aan de beurt bent. Maar ik verwacht dat hier wel vlot verslag gedaan zal worden door degenen die het eerst zijn.
Heb m'n oog nu laten vallen op de aanbieding van InterNLnet Flits Thuis ADSL:
10/1 Mbit op een ADSL2+ lijn en ook beschikbaar over een ISDN lijn (wat ik namelijk heb) -en- Powered by BBned, wat het overstappen wel veel gemakkelijker zal maken. En dit voor een prijs van 32,95 euro per maand!
Wat ook wel prettig is:
Voor de duidelijkheid. U blijft zolang u klant bij InterNLnet blijft voor 10 Mb ADSL 2+ dus € 32,95 betalen. Dit tarief wordt niet na enkele maanden verhoogd.
Het is dus een echt vaste lage prijs!
Niet geheel onbelangrijk!
Ja, dat heb ik dus ook.Master FX schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:42:
[...]
Als ik een algemene postcode check doe bij Tweak, kan ik gewoon de maximale abonnementen aavragen. Doe ik een postcodecheck n.a.v. de eindejaarsaanbieding kom ik nog maar tot max 4-8mbit. Lijkt me daar iets niet te kloppen.
Daarom ook maar even gebeld met tweak en gevraagd hoe het nou zat. Als het goed is kan ik hier BBNed en BabyXL krijgen, maar volgens de postcodecheck van Tweak niet. Dat gaat men dus nu even uitzoeken en ik hoor er van.
Gelijk ook maar eens verteld wat ik van die afsluitkosten (dan wel, dan weer niet, waarom eigenlijk) vond en van het verlengen van het cortract met een heel jaar. Allemaal dingen die me ervan zouden weerhouden om dat te nemen.
Wat men nu weer als aanbod heeft http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/devils_offer , met een knipoog naar Demon. Wel aardig 6/1 voor € 399 +€49,95 = 450 euro voor 2 jaar. Dat is € 18,75 per maand. En geen aan of afsluitkosten.
Wat ik me nog wel afvraag is of het Tiscali-netwerk waarover die TweakT-abbonnementen lopen nou ook aan de PTT verkocht is of niet.
Ik ben dus ook voor deze deal gegaan. Alleen maar hopen dat ze ooit nog wel eens in prijs zakken (en het dus niet al te letterlijk nemen), zoals bij Demon wel eens het geval was: of meer snelheid voor je huidige prijs, of huidige snelheid tegen een lager maandbedrag. Ik denk dat ze vooral sturen op de standaard-aanbiedingen die overige providers inderdaad doen... 1e jaar 9,95 p/m daarn 19,95 p/m.Haay schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:09:
Op het moment heb ik een 6/1 abonnement bij Demon, via BBned, voor 36,50 per maand. Begin een beetje te vrezen voor een niet zo gunstig aanbod door KPN/XS4ALL, en ben net als meerderen hier ook maar eens aan het rondkijken voor een alternatief.
Heb m'n oog nu laten vallen op de aanbieding van InterNLnet Flits Thuis ADSL:
10/1 Mbit op een ADSL2+ lijn en ook beschikbaar over een ISDN lijn (wat ik namelijk heb) -en- Powered by BBned, wat het overstappen wel veel gemakkelijker zal maken. En dit voor een prijs van 32,95 euro per maand!
Wat ook wel prettig is:
Voor de duidelijkheid. U blijft zolang u klant bij InterNLnet blijft voor 10 Mb ADSL 2+ dus € 32,95 betalen. Dit tarief wordt niet na enkele maanden verhoogd.
Het is dus een echt vaste lage prijs!
Niet geheel onbelangrijk!
Nu maar hopen dat ze me een beetje vlot aansluiten.
Stay safe
Mag ik vragen waarom je van de ene KPN provider (Demon) overstapt naar een andere KPN provider (Tiscali).chrisborst schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:30:
[...]
Jup, is al heel vaak in dit topic genoemd, gewoon adsl aanvragen bij een andere isp. Als je lijn is opgeleverd, even demon opbellen, abbo opzeggen, natuurlijk even om een schriftelijke bevestiging vragen. En je bent klaar. Wij gaan waarschijnlijk overstappen van Demon (babyxl) naar tiscali (ook babyxl) dus migratie duurt waarschijnlijk maar een paar minuten.
Volgens mij krijg je ook bij Tiscali binnenkort een (dubbele) KPN prijs, misschien zelfs al eerder, gezien Tiscali een maand eerder is overgenomen dan Demon.
Misschien kan iemand mij hier meer over vertellen, worden Tiscali klanten gemigreerd naar Het Net, of naar Planet?
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Iiscali is nog niet overgenomen door kpn. http://tweakers.net/nieuws/45708/?highlight=tiscali De zijn er mee bezig en de Nma is er nog naar aan het kijken. Maar het gaat vooral om de prijs. Als waren de prijzen het zelfde gebleven bij demon, waren we waarschijnlijk wel gebleven.cjdijk schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:43:
[...]
Mag ik vragen waarom je van de ene KPN provider (Demon) overstapt naar een andere KPN provider (Tiscali).
Volgens mij krijg je ook bij Tiscali binnenkort een (dubbele) KPN prijs, misschien zelfs al eerder, gezien Tiscali een maand eerder is overgenomen dan Demon.
Misschien kan iemand mij hier meer over vertellen, worden Tiscali klanten gemigreerd naar Het Net, of naar Planet?
Dus als tiscali dingen gaat veranderen, kan je meteen weer van je contract af.
Daarnaast denk ik niet dat ze tiscali klanten laten migreren naar het net of planet. Tiscali heeft een goede en bekende naam, dus die zullen ze niet zomaar weg doen.
Demon was redelijk onbekend bij het grote publiek
[ Voor 14% gewijzigd door chrisborst op 05-01-2007 20:12 ]
Hmm niemand reageert op deze post, maar hij heeft best wel een punt.Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:14:
Wat a crap... email from xs4all with the new prices for demon users,,, take a look at http://www.xs4all.nl/xs4allonly/xs4allonly.php well, the same price for all ppl., demon users are not getting anything more then a new customer that never have been inside xs4all or demon before. Thought that ppl that have been sitting on a ship for some years, should be treathet better.
Thanks ppl in Demon. You folks have done a good work. Sorry that xs4all had to buy a real good ISP. But the service in Demon have always been good. Hope I'll find an ISP with the same service as I have went used to....Thx
xs4all,,,started with some hackers, ended up as mafia, only interrested in money,
Iedereen kan dat XS4all only-abonnement aanvragen, dus zo "bijzonder" is de speciale 'Demon-aanbieding' die we in de mail hebben mogen ontvangen.
Heeft iemand toch minstens 1x moeten knippen en plakken om die geweldige aanbiedingsmail samen te stellen.
Wat ik me dan ook afvraag is of je dan als je over gaat naar xs4all wat telefonie betreft ook verplicht van kpn analoog/isdn af 'moet' en over naar xs4all voip, want dat gaat dus echt van zn levensdagen niet gebeuren hier.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
De Nma er naar kijken jah alleen kijken en verder nix doen KPN neemt steeds meer providers over en er is weinig reactie van de Nma.chrisborst schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:08:
[...]
Iiscali is nog niet overgenomen door kpn. http://tweakers.net/nieuws/45708/?highlight=tiscali De zijn er mee bezig en de Nma is er nog naar aan het kijken. Maar het gaat vooral om de prijs. Als waren de prijzen het zelfde gebleven bij demon, waren we waarschijnlijk wel gebleven.
Dus als tiscali dingen gaat veranderen, kan je meteen weer van je contract af.
Daarnaast denk ik niet dat ze tiscali klanten laten migreren naar het net of planet. Tiscali heeft een goede en bekende naam, dus die zullen ze niet zomaar weg doen.
Demon was redelijk onbekend bij het grote publiek
Nee, dat hoeft niet heb ik begrepen.Chiron schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 20:23:
Wat ik me dan ook afvraag is of je dan als je over gaat naar xs4all wat telefonie betreft ook verplicht van kpn analoog/isdn af 'moet' en over naar xs4all voip, want dat gaat dus echt van zn levensdagen niet gebeuren hier.
Je kan zelfs je nummer (nog) niet porteren.
Je kunt een 085 (of nog 087) voip-nummer bij xs4all aanvragen als je dat wilt.
Je _kunt_ kpn opzeggen als je voip hebt of als je geen voip hebt.
XS4all rekent _niet_ de 9 of 10 euro extra als je kpn opzegt door.
Ik heb ook naar Tweak zitten kijken (heb nu 12MBit voor die befaamde € 35), maar wordt niet goed van de extra kosten die nogal wisselen afhankelijk van wat je leest:Major 7 schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:15:
[...]
Gelijk ook maar eens verteld wat ik van die afsluitkosten (dan wel, dan weer niet, waarom eigenlijk) vond en van het verlengen van het cortract met een heel jaar. Allemaal dingen die me ervan zouden weerhouden om dat te nemen.
Wat men nu weer als aanbod heeft http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/devils_offer , met een knipoog naar Demon. Wel aardig 6/1 voor € 399 +€49,95 = 450 euro voor 2 jaar. Dat is € 18,75 per maand. En geen aan of afsluitkosten.
- Administratiekosten € 45
- Setup kosten van € 75 (afhankelijk van abbo)
- Verhuiskosten van € 110 (Ik ga zeker binnen 2 jr verhuizen)
- En indien op het nieuwe adres geen Tweak ADSL mogelijk is, mag je RUSTIG door blijven betalen!
Kortom, ik blijf het nogal vaag vinden + wat risicovol om Tweak te nemen, want die € 499 voor 24MBit is de kale prijs, maar wat komt er nu nog bij uiteindelijk?? Het kan zo oplopen (afhankelijk van wat nu wel of niet geldt) naar € 499 + € 45 + € 75 + € 110 = € 729 voor 2jr = € 30 pm...
En dat heb ik het nog niet over de (mogelijk kleine) kans dat op het nieuwe adres geen Tweak mogelijk is
Normaal is het zo dat als de algemene voorwaarden veranderen, dat je gewoon mag opzeggen.
Maar als klant is dat lang niet altijd iets wat je wilt en er zijn ook andere kosten (en mogelijke downtime) aan verbonden. Ik wil bijvoorbeeld helemaal geen andere snelheid, hoef geen VoIP, geen webspace etc. Dus de prijsstijging komt voor mij -heel strikt genomen- alleen maar omdat er een ander briefpapier gebruikt gaat worden en extra's waar ik dus niet om gevraagd heb.
Wat zijn je rechten als consument in zo'n geval nu eigenlijk?
Het is namelijk niet zo dat Demon failliet gegaan is, dus ik zie eigenlijk niet hoe ze kunnen verkopen dat Demon-klanten ineens meer moeten gaan betalen voor minder snelheid, of veel meer betalen voor dezelfde snelheid.
Het is ook niet zo dat de Demon-klanten gevraagd hebben om overname door XS4all.
Kortom iemand een idee of de klanten hierin ook maar enig recht hebben om een voortzetting van de dienst te verlangen?
Verwijderd
Ik heb vorige maand de Consumentenbond hier eens over gebeld (naar aanleiding van dit), en mij werd verteld dat ik in zo'n geval alleen maar kon opzeggen, en dan ook nog pas 2 weken na een schriftelijke ingebrekestelling.TD-er schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:59:
Kortom iemand een idee of de klanten hierin ook maar enig recht hebben om een voortzetting van de dienst te verlangen?
Ik heb daarbij ook expliciet gevraagd of ik ook naleving van ons contract kon vorderen (want ik wilde toen nog niet weg), maar dat bleek niet het geval, de enige mogelijkheid was opzeggen.
Daarom ben ik bang dat ook in dit geval (overname) een vordering tot voortzetting geen kans zal maken.
Verwijderd
Als ik hun aanbieding goed lees komen er, behalve de eenmalige administratiekosten van 49,95, geen extra kosten zoals aan- setup- of afsluitkosten bij, dus het zal in totaal niet meer worden dan 548,95.Mars Warrior schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 23:43:
[...]
Ik heb ook naar Tweak zitten kijken (heb nu 12MBit voor die befaamde € 35), maar wordt niet goed van de extra kosten die nogal wisselen afhankelijk van wat je leest:
- Administratiekosten € 45
- Setup kosten van € 75 (afhankelijk van abbo)
- Verhuiskosten van € 110 (Ik ga zeker binnen 2 jr verhuizen)
- En indien op het nieuwe adres geen Tweak ADSL mogelijk is, mag je RUSTIG door blijven betalen!
Als je gaat verhuizen ben je inderdaad 110 euro verhuiskosten verschuldigd, maar ik vraag me af in hoeverre dat bij andere providers ook het geval is.
En je betaalt niet rustig door, want je hebt het hele bedrag reeds vooruitbetaald. Je krijgt strikt genomen ook geen korting op de abonnementsprijs, maar je betaalt zo'n 8 maanden de volle mep (59,95/mnd) vooruit, en dan krijg je de laatste 16 maanden gratis. Vandaar dat je bij verhuizing over die laatste maanden dan ook geen geld terugkrijgt, deze kosten immers niets
Als je niet zeker weet of voortzetting van je abonnement op je nieuwe adres ook mogelijk is, moet je met deze aanbieding inderdaad goed oppassen, want dan zou je wel eens (flink) duurder uit kunnen zijn, zeker als je binnen een jaar verhuist.
Je hebt gelijk zie ikVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 00:51:
[...]
Als ik hun aanbieding goed lees komen er, behalve de eenmalige administratiekosten van 49,95, geen extra kosten zoals aan- setup- of afsluitkosten bij, dus het zal in totaal niet meer worden dan 548,95.
Als je gaat verhuizen ben je inderdaad 110 euro verhuiskosten verschuldigd, maar ik vraag me af in hoeverre dat bij andere providers ook het geval is.
En je betaalt niet rustig door, want je hebt het hele bedrag reeds vooruitbetaald. Je krijgt strikt genomen ook geen korting op de abonnementsprijs, maar je betaalt zo'n 8 maanden de volle mep (59,95/mnd) vooruit, en dan krijg je de laatste 16 maanden gratis. Vandaar dat je bij verhuizing over die laatste maanden dan ook geen geld terugkrijgt, deze kosten immers niets
Als je niet zeker weet of voortzetting van je abonnement op je nieuwe adres ook mogelijk is, moet je met deze aanbieding inderdaad goed oppassen, want dan zou je wel eens (flink) duurder uit kunnen zijn, zeker als je binnen een jaar verhuist.
Verhuiskosten blijf ik absurd hoog vinden in vergelijking met anderen (rond de 30-50 euro).
Maar goed. De kans dat er geen ADSL leverbaar is (BabyXL, Tiscali) op mijn volgende adres lijkt me klein eerlijk gezegd, dus volgens mij is er altijd wel een abbo dat leverbaar is. En eerlijk gezegd komt het dan neer op 27 euro pm voor (voorlopig) 16-24MBit, inclusief nieuwsgroepen, en da's nog steeds vergeleken met anderen niet slecht!
Maar ja. Wie weet komt XS4ALL met een prachtig aanbod en houden ze vast aan mijn 35 euro voor 12MBit inclusief nieuwsgroepen en 'vergeten' ze al die extra's waar ik toch niet op zit te wachten zodat ze die 35 euro ook gerust kunnen aanbieden...
Ik vind het nog steeds een komische zaak:
- Ik: Beste Demon, ik vind jullie te duur, ik wil daarom mijn abbo opzeggen...
- Demon: Nee, meneer, niet doen. Wat nu als we u een aanbod doen van 35 euro voor 12MBit?
- Ik: Dat zou mooi zijn. Doet u dat maar
- Demon: Regelen we voor u.
En dan een maandje later wordt je 'verrast' met een geschenk om voor dezelfde 12MBit 59 tot 79 euro te gaan betalen ????? Tja

Maar je hebt wel gratis een adsl2 modem gekregenMars Warrior schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 01:45:
[...]
Je hebt gelijk zie ik
Verhuiskosten blijf ik absurd hoog vinden in vergelijking met anderen (rond de 30-50 euro).
Maar goed. De kans dat er geen ADSL leverbaar is (BabyXL, Tiscali) op mijn volgende adres lijkt me klein eerlijk gezegd, dus volgens mij is er altijd wel een abbo dat leverbaar is. En eerlijk gezegd komt het dan neer op 27 euro pm voor (voorlopig) 16-24MBit, inclusief nieuwsgroepen, en da's nog steeds vergeleken met anderen niet slecht!
Maar ja. Wie weet komt XS4ALL met een prachtig aanbod en houden ze vast aan mijn 35 euro voor 12MBit inclusief nieuwsgroepen en 'vergeten' ze al die extra's waar ik toch niet op zit te wachten zodat ze die 35 euro ook gerust kunnen aanbieden...
Ik vind het nog steeds een komische zaak:
- Ik: Beste Demon, ik vind jullie te duur, ik wil daarom mijn abbo opzeggen...
- Demon: Nee, meneer, niet doen. Wat nu als we u een aanbod doen van 35 euro voor 12MBit?
- Ik: Dat zou mooi zijn. Doet u dat maar
- Demon: Regelen we voor u.
En dan een maandje later wordt je 'verrast' met een geschenk om voor dezelfde 12MBit 59 tot 79 euro te gaan betalen ????? Tja![]()
Verwijderd
http://www.nrc.nl/economie/article483489.eceMaster FX schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 12:44:
[...]
Zie zelf
Ze WILLEN het overnemen, er is nog niks overgenomen. De NMA moet er nog naar kijken, en kpn moet daarnaast een vergunning aanvragen. ( nieuws: NMa gaat overname Tiscali door KPN nader onderzoeken )
Dus of het allemaal doorgaat is maar de vraag.
http://www.tweakdsl.nl/?page=dsl/devils_offer
Helaas is TweakDSL hier niet beschikbaar. Terwijl demon wel beschikbaar is? Wat ik zelf maar een rare situatie vindt. En omdat in een dichtbevolkt gebied woon.Je krijgt nu bij ons een 2-jarig TweakT 6 abonnement voor slechts € 399,-. Omgerekend komt dit neer op slechts € 16,62 per maand i.p.v. de normale € 27,95. Je bespaart tot wel € 271,80 op je Internetabonnement.
Daarbij behoef je geen aansluit –en afsluitkosten te betalen. Het VoIP-modem maakt ook onderdeel uit van het aanbod. Je krijgt ook nog de beschikking over een ‘tijdelijk’ VoIP-nummer dat vervalt indien je binnen 3 maanden na activatie dit nog niet gebruikt hebt.
Het abonnementsbedrag van € 399,- moet in 2 transacties voldaan worden, te weten:
>de 1e termijn van € 200,- wordt bij bestelling automatisch via een eenmalige incasso van je rekening geïncasseerd;
>de 2e termijn van € 199,- word je in de laatste week van mei 2007 in rekening gebracht.
Verder betaal je eenmalig € 49,95 administratiekosten.
Looptijd aanbod is zolang de voorraad strekt.
Je hebt bij TweakDSL afzonderlijk aanbiedingen over het BBned netwerk en het Tiscali (BaByXL) netwerk. De 'devils_offer' is een TweakT 6 aanbieding. Dit T staat voor TiscaliFacer schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:41:
Voor de mensen die willen overstappen:
[...]
Helaas is TweakDSL hier niet beschikbaar. Terwijl demon wel beschikbaar is? Wat ik zelf maar een rare situatie vindt. En omdat in een dichtbevolkt gebied woon.
Demon leverde altijd zowel BBned als BaByXL (Tiscali DSL netwerk dus) en je kon niet kiezen. Dus je bent dan vermoedelijk op BBned aangesloten die op die centrale wel apparatuur heeft staan en Tiscali blijkbaar niet.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Die aanbiedingen (ook de eindejaars) zijn op het Tiscali netwerk. Vul de "gewone" postcode check maar eens in, dan zie je dat de BBned abo's wel leverbaar zijn.Facer schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:41:
Voor de mensen die willen overstappen:
[...]
Helaas is TweakDSL hier niet beschikbaar. Terwijl demon wel beschikbaar is? Wat ik zelf maar een rare situatie vindt. En omdat in een dichtbevolkt gebied woon.
De TweakB aanbiedingen ken ik wel nemen, helaas hebben ze daar geen interessante aanbiedingen op.
Bedankt AllStar en jbck
Verwijderd
Ik heb toch niet anders beweerd?chrisborst schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:34:
[...]
Ze WILLEN het overnemen, er is nog niks overgenomen. De NMA moet er nog naar kijken, en kpn moet daarnaast een vergunning aanvragen. ( nieuws: NMa gaat overname Tiscali door KPN nader onderzoeken )
Dus of het allemaal doorgaat is maar de vraag.
Ik heb altijd gezegd dat ze ermee bezig zijn. De NMA zal echt niet gaan dwarsliggen. Kwestie van paar maanden.
De TweakB 4-10/1 aanbieding met acer aspire is weer terug. Die was per ongeluk verwijderd, hoorde ik per mail. Misschien zijn er ook andere aanbiedingen weer terug gekomen, dus ga eens opnieuw kijken zou ik zeggen.Facer schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:00:
Klopt ik zit via het BBNed netwerk aangesloten op Demon momenteel.
De TweakB aanbiedingen ken ik wel nemen, helaas hebben ze daar geen interessante aanbiedingen op.
Bedankt AllStar en jbck
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
Overigens moet je bij die aanbieding wél €75,- aansluitkosten betalen, als je m zonder die Acer PC neemt betaal je géén aansluitkosten.Gerco schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 16:53:
[...]
De TweakB 4-10/1 aanbieding met acer aspire is weer terug. Die was per ongeluk verwijderd, hoorde ik per mail. Misschien zijn er ook andere aanbiedingen weer terug gekomen, dus ga eens opnieuw kijken zou ik zeggen.
Daarom ben ik voor een 1-jarig abo gegaan, heb die PC toch niet nodig.
Verwijderd
Enige vraag die ik op dit moment heb: Ik zit nu op het BBned netwerk maar als ik overstap op BaByXL of het KPN netwerk duurt de aanvraag/oplevering langer dan weer een lijntje bij BBned?
Tuurlijk is er genoeg keuze, maar naast kosten/snelheid is kwaliteit voor mij toch ook erg van belang. Ervaringen in mijn vriendenkring met bijv. Speedlinq zijn niet altijd even positief. Als je in dit sub-forum kijkt, is het ook wel toevallig dat van een paar ISP's de topics altijd bovenaan staan en de laatste posts niet altijd even positief zijn (ok, die van Demon staat op dit moment ook vaak bovenaan, maar da's omdat wij pissig zijn om iets andersVerwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:09:
Hier nog een overstapperZit een beetje rond te kijken naar Orange, TweakDSL, Speedlinq en InterNLnet, in ieder geval genoeg keus!
"For although dreams are in all of us, few hands may grasp their moth-wings without tearing them"
~ H.P. Lovecraft
I hit the CTRL key, but I'm still not in control!
Dit topic is gesloten.