Toegang regelen bij de centrale is niet nodig denk ik. De meeste app. van derden (Geen KPN) staan in aparte ruimtes waar de telco zelf toegang tot heeft. Alleen moet er wel iemand van die club in staat zijn om er naartoe te gaan. Je weet nl nooit hoe druk ze zijn.
BabyXL kan toch wel bij hun eigen apparatuur? Het lijkt me sterk dat ze geen toegang hebben tot de centrale.
In elk geval viel het mee en hadden we gisteravond weer verbinding. Het heeft dus een dag geduurd en gelukkig geen 3 tot 5 werkdagen (wat dus zo een echte week is).
In elk geval viel het mee en hadden we gisteravond weer verbinding. Het heeft dus een dag geduurd en gelukkig geen 3 tot 5 werkdagen (wat dus zo een echte week is).
Na lang wikken en wegen heb ik de knoop toch maar doorgehakt. Demon presteerde bij mij de laatste tijd heel slecht, lag er regelmatig op zondag uit, dus ik baalde hier flink van. Verder zijn er tegenwoordig veelk abbo's waar je geen kpn kosten meer hebt en heel goedkoop kan bellen. Dus ik ben op zoek gegaan naar een andere provider. Tele2 had een goed aanbod, internet en telefonie voor 29 euro per maand, hierbij heb je 2 telefoon lijnen en dat is wel handig ivm mijn fax.
Voordelen:
Geen kpn kosten.
Veel snellere verbinding
2 telefoon lijnen
En ik hoop dat deze verbinding er niet om de haverklap uit ligt
Dus even afwachten maar ik hoop dat ik er over een maand op vooruitga.
Voordelen:
Geen kpn kosten.
Veel snellere verbinding
2 telefoon lijnen
En ik hoop dat deze verbinding er niet om de haverklap uit ligt
Dus even afwachten maar ik hoop dat ik er over een maand op vooruitga.
Verwijderd
--ableeker schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:41:
Gisteren hadden we opeens geen verbinding meer, dus ik heb de helpdesk maar eens gebeld. Ze kwamen er daar al snel achter dat "de poort" niet meer werkte of reageerde. Ze hebben mij toen verteld dat dit alleen kan worden verholpen door BabyXL en dat ze dit dus aan hun zouden doorgeven. Ik moest ook de Zyxel 650R-33 (ISDN) in routermode zetten, zodat ze dingen konden controleren. Ze hebben tenslotte een ticket aangemaakt en gezegd dat dit wel eens 3 tot 5 werkdagen zou kunnen duren. 3 to 5 werkdagen!? Had je mijn vrouw moeten horen, we zijn namelijk net een paar weken fanatiek WoW aan het spelen! Ze zouden bellen als ze meer wisten, maar ik heb vandaag nog niets gehoord...
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat ze met die poort onze poort bedoelen op de DSLAM. Als het inderdaad die poort is zal dit probleem ook niet worden gemeld op de storingspagina van Demon, omdat dit slechts gevolgen heeft voor maar een paar mensen. Maar zo'n poort zit toch op een insteekkaart? Kunnen ze die kaart niet gewoon vervangen? Let wel, ik wordt niet gehinderd door kennis op dit gebied, dus ik kan het heel goed verkeerd hebben!
Netwerkstatus op Demon pagina:
Verstoring DHCP verkeer klein deel DSL-klanten
17 november 2006 | Storingen DSL
Er is een probleem geconstateerd in de software van apparatuur in wijkcentrales waarop klanten via een BaByXL DSL-verbinding op aangesloten zijn. Dit probleem kan een verstoring veroorzaken in het versturen van DHCP pakketten naar Demon, noodzakelijk voor het verkrijgen van een IP-adres.
Als gevolg hiervan kan een klein deel van onze klanten met een DSL-verbinding via BaByXL merken dat het DSL-modem na inschakelen niet direct, maar pas na enkele uren een IP-adres kan verkrijgen. Een tijdelijke oplossing voor dit probleem is om het DSL-modem aan te laten staan, ook als er niet van het Internet gebruik gemaakt wordt.
Technici werken aan een oplossing.
---
Ik weet niet of je ook sync kreeg bij je probleem.
Mischien had je een andere probleem dan ik.
Ik had dit en zo is het opgelost:
Als je wel sync krijgt maar geen ipadres dan kan je je modem+router even resetten/rebooten (stroomstekker 20 seconden eruit te halen).
Mocht je na 24 uur nog geen ip adres krijgen dan kun je de helpdesk bellen.
Na 24 uur moet je je modem niet weer resetten want dan kunnen ze het niet zien dat het al voor 24 uur aanstaat.
Wat je ook kunt doen is eerst bellen met de helpdesk, aangeven dat je geen ip krijgt.
Zij zien dat je gebeld had, ze maken een notitie.
En dan na 24 uur terugbellen als je verbinding nog niet werkt.
Let op, modem moet in router modus staan.
En ja, zoals altijd moet de modem zo dicht mogelijk bij het isra-punt aangesloten worden.
Dit krijgt ik elke keer te horen van de helpdesk...
Misschien helpt dit voor andere gebruikers.
succes
Nee, wij hadden geen probleem met het IP-adres. De helpdesk kon de modem niet eens zien in hun systeem. Volgens hun lag het aan de hardware in de centrale en kon het alleen door BabyXL worden opgelost. Gelukkig heeft het maar een dag geduurd.
Verwijderd
Ik heb een drietal vragen aan mensen met Demon hier:
1) Kan je nog vanaf een externe verbinding jou Demon verbinding pingen?
2) Kan je vanaf een externe verbinding nog connecten naar poort 22?
3) Staat poort 25 ondertussen open *?
Ik kan namelijk vanaf nergens pingen naar mijn thuis verbinding, nergens krijg ik antwoord. Ook werkt sinds het weekend (ofzo?) mijn SSH naar binnen niet meer (zonder dat ik enig zins iets heb aangepast). Afgelopen vrijdag nog netjes kunnen verbinden vanaf mijn werk naar mijn thuis SSH, gisteren bij een maat lukte het niet meer. Ik zag dat ik ook geen ping had, maar wel HTTP en andere dingen.
Ik kan namelijk vanaf nergens pingen naar mijn thuis verbinding, nergens krijg ik antwoord. Ook werkt sinds het weekend (ofzo?) mijn SSH naar binnen niet meer (zonder dat ik enig zins iets heb aangepast). Afgelopen vrijdag nog netjes kunnen verbinden vanaf mijn werk naar mijn thuis SSH, gisteren bij een maat lukte het niet meer. Ik zag dat ik ook geen ping had, maar wel HTTP en andere dingen.
offtopic:
* Medewerker van de helpdesk zei dat er helemaal nooit niets geblokkeerd word. En zover ik weet staat 25 standaard dicht ivm spam en ze vinden dat je geen eigen mailserver mag draaien.
* Medewerker van de helpdesk zei dat er helemaal nooit niets geblokkeerd word. En zover ik weet staat 25 standaard dicht ivm spam en ze vinden dat je geen eigen mailserver mag draaien.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2006 09:37 ]
1. JaVerwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:32:
[...]
2. Ja
3. Ja
SMTP staat niet dicht, ik draai al jaren m'n eigen mailserver naar volle tevredenheid.
Problem Exists Between Chair And Keyboard
Ik kan zelf ook niet pingen naar mijn eigen demon verbinding, maar ik ga er vanuit dat mijn modem dit simpel weg tegenhoud.Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:32:
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 09:32:
3) Staat poort 25 ondertussen open *?[quote]
1) geen idee, kan ik vanaf m'n werk niet uittesten i.v.m. firewall of zo;
2) Ja, geen probleem.
3) Ja, heeft voor zover ik weet ook nooit dichtgestaan. M'n mailserver ontvangt nog gewoon dagelijks mail van buiten.
3) Staat poort 25 ondertussen open *?[quote]
1) geen idee, kan ik vanaf m'n werk niet uittesten i.v.m. firewall of zo;
2) Ja, geen probleem.
3) Ja, heeft voor zover ik weet ook nooit dichtgestaan. M'n mailserver ontvangt nog gewoon dagelijks mail van buiten.
Poort 25 heeft voor zover ik weet nooit dichtgestaan. Een Demon-medewerker heeft in de support-nieuwsgroep daarover wel eens gepost dat ze dat ook niet van plan zijn en dat van oorsprong een eigen mailserver draaien juist hun bedoeling was. Die laatste opmerking (geen eigen mailserver draaien) is dan ook bullshit van de support-medewerker die dat gezegd heeft.offtopic:
Verwijderd
Alle routerings problemen laten in mijn eigen netwerk (in de ZyXEL van Demon), na een herstart van de device was het weer normaal. Ik heb wel vaker rare dingen met die ZyXEL, soms dan werkt de telnet niet, en soms de HTTP server er in niet. Ik vind het een erg brak apparaat (zelfs met nieuwste firmware).
Mbt ping, deze staat duidelijk AAN binnen mijn ZyXEL, hij reageert binnen LAN netjes, maar sinds kort niet meer op de WAN verbinding.
Mbt ping, deze staat duidelijk AAN binnen mijn ZyXEL, hij reageert binnen LAN netjes, maar sinds kort niet meer op de WAN verbinding.
Mbt poort 25, toen ik 3 jaar geleden bij Demon terecht kwam stond deze dicht (zover ik weet), nooit getest overigens. Nou krijg ik hem wel open en gerouterd (na herstart), maar weer uitgezet, was meer als testje (heb tenslotte eigen externe mailserver).TransIP Netwerk status pagina:
--- dev.kingofdos.com ping statistics ---
10 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss
Naar aanleiding van eerdere posts over de speciale aanbieding (voor overstappers) vandaag ook maar eens de helpdesk gebeld. Helaas bleek deze actie gestopt te zijn omdat er teveel mensen hierover belde die eigenlijk niet wilden overstappen (door dit forum). Aangekaart waarom ze voor mensen die weggaan betere voorwaarden hebben dan voor de huidige (trouwe) abonnees resulteerde in de drogreden dat ze het gebruikte als aanbieding met een vast nummer. Het idee van de eerste 500 bellers hebben geluk en beller 501 kan geen gebruik maken van die actie.
Daarna gevraagd naar de migratie naar XS4ALL nou zoals al bekend zal XS4ALL een passende aanbieding doen. Verder gaat XS4ALL ook zijn eigen huidige abonnementen opwaarderen. Te verwachten valt dat de Demon gebruiks nog een betere aanbieding krijgt, uiteraard details onbekend... Ook te weten gekomen dat de migratie gefaseerd ingevoerd wordt en er begonnen wordt met de langzaamste abonnementen. Voor de 6/1 abonnee's gokte de mederwerker de migratie rond Maart en minimaal een maand voor de daadwerkelijke migratie zullen er meer details bekend worden over hoe en wat.(ook verplicht wegens wijziging algemene voorwaarden)
Daarna gevraagd naar de migratie naar XS4ALL nou zoals al bekend zal XS4ALL een passende aanbieding doen. Verder gaat XS4ALL ook zijn eigen huidige abonnementen opwaarderen. Te verwachten valt dat de Demon gebruiks nog een betere aanbieding krijgt, uiteraard details onbekend... Ook te weten gekomen dat de migratie gefaseerd ingevoerd wordt en er begonnen wordt met de langzaamste abonnementen. Voor de 6/1 abonnee's gokte de mederwerker de migratie rond Maart en minimaal een maand voor de daadwerkelijke migratie zullen er meer details bekend worden over hoe en wat.(ook verplicht wegens wijziging algemene voorwaarden)
Een klasgenoot van me vertelde mij laatst dat het mogelijk is om met de XS4all newsserver te verbinden vanaf een ander isp (dus ook niet demon) mits je wel de juiste inlog informatie hebt. Bij mijn ouders thuis hebben we nog demon adsl dus daar zou het geen probleem moeten zijn. Echter zit ik sinds kort op kamers en hier hebben we @home.
Zou het nou mogelijk zijn om met de juiste login informatie toch op de newszilla server te komen? Mij lukt het nog niet, maar het zou goed kunnen dat ik gewoon verkeerde inlog informatie gebruik.
Mocht het niet lukken moet ik toch maar eens gaan kijken naar een abbo'tje, van de @home nieuwsserver krijg ik alleen maar pukkeltjes namelijk
Zou het nou mogelijk zijn om met de juiste login informatie toch op de newszilla server te komen? Mij lukt het nog niet, maar het zou goed kunnen dat ik gewoon verkeerde inlog informatie gebruik.
Mocht het niet lukken moet ik toch maar eens gaan kijken naar een abbo'tje, van de @home nieuwsserver krijg ik alleen maar pukkeltjes namelijk
Verwijderd
nou bij mij is aanbeiding verwerkt heb nu dit bij mijn gegevens op de demon website staan:
Specificatie huidig abonnement
Abonnement: DSL Express 3Mb
Maandelijkse kosten: EUR 20,00
Duz geen 31 eurie meer
ondanks dat ik nog geen mailtje heb gehad van demon
Specificatie huidig abonnement
Abonnement: DSL Express 3Mb
Maandelijkse kosten: EUR 20,00
Duz geen 31 eurie meer
ondanks dat ik nog geen mailtje heb gehad van demon
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2006 15:31 ]
Heb sinds kort mijn Demon modem vervangen door een Fritz!Box 7140 VOIP modem. Ik heb de settings van VPI/VCI op 0/35 staan, maar bij telefonie staat het op 0/37...moet die ook op 35?
Na vervanging van die modem werkt de verbinding wel sneller...maar 1 keer per dag kan ik even het internet niet meer op...ik snap er niks van. Het gebeurt spontaan terwijl ik online ben. Ik kan wel mijn nieuwe modem via de webinterface benaderen..dus er is niks aan de hand zou ik zeggen...maar totaal geen internet connectie meer. Na herstart van XP doet die het weer. Nu zou je zeggen, het is een corrupte XP...dus ik heb XP helemaal opnieuw geinstalleerd en hetzelfde gebeurde opnieuw. Wat is er aan de hand?
Bij voip telefonie kan ik soms niet naar buiten bellen...terwijl het verder voor de rest van de dag wel werkt...iets met voipbuster site misschien?
Gelukkig is het maar eventjes per dag...lijkt of ik dan even geen DCHP ip heb of zo.
Iemand anders die ook een Fritz!box heeft, maar dan zonder problemen???
Ik heb een abbo van 3Mb/1Mb Down/Up via BBNED. Op die 7140 heb ik 2 analoge toestellen aangesloten en de 2 kabels van de splitter gaan direct naar de 7140, waardoor de toestellen over gaan als het kpn nummer wordt gebeld (lifeline).
Na vervanging van die modem werkt de verbinding wel sneller...maar 1 keer per dag kan ik even het internet niet meer op...ik snap er niks van. Het gebeurt spontaan terwijl ik online ben. Ik kan wel mijn nieuwe modem via de webinterface benaderen..dus er is niks aan de hand zou ik zeggen...maar totaal geen internet connectie meer. Na herstart van XP doet die het weer. Nu zou je zeggen, het is een corrupte XP...dus ik heb XP helemaal opnieuw geinstalleerd en hetzelfde gebeurde opnieuw. Wat is er aan de hand?
Bij voip telefonie kan ik soms niet naar buiten bellen...terwijl het verder voor de rest van de dag wel werkt...iets met voipbuster site misschien?
Gelukkig is het maar eventjes per dag...lijkt of ik dan even geen DCHP ip heb of zo.
Iemand anders die ook een Fritz!box heeft, maar dan zonder problemen???
Ik heb een abbo van 3Mb/1Mb Down/Up via BBNED. Op die 7140 heb ik 2 analoge toestellen aangesloten en de 2 kabels van de splitter gaan direct naar de 7140, waardoor de toestellen over gaan als het kpn nummer wordt gebeld (lifeline).
[ Voor 10% gewijzigd door LaptopRookie op 03-12-2006 15:08 ]
Het lijkt wel of Demon meer en meer storingen heeft de laatste tijd. Ik kon afgelopen nacht en het grootste deel van de ochtend helemaal niet op internet komen en op hun storingen pagina staat er niets over te lezen. 6/1 BabyXL @Groningen hier.
Hebben anderen dit probleem ook steeds meer en meer? Het begint namelijk erg regelmatig te worden dat ik plotseling niet meer kan internetten terwijl ik juist op dat moment zat te chatten of te downloaden.
Hebben anderen dit probleem ook steeds meer en meer? Het begint namelijk erg regelmatig te worden dat ik plotseling niet meer kan internetten terwijl ik juist op dat moment zat te chatten of te downloaden.
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
Een paar dagen geleden heb ik deze mail over de XS4all migratie ontvangen:
Nieuwsbrief december 2006
1. Welkom bij XS4ALL
2. Overzetten van diensten naar XS4ALL
3. VoIP van XS4ALL vervangt Demon Digital Voice
4. Beëindiging Demon fax-service (DFax)
5. Mailproblemen
6. Storingen voor klanten op het BBned netwerk
7. Storingen voor klanten op het Tiscali netwerk
1. Welkom bij XS4ALL
In deze eerste nieuwsbrief willen we alle Demon klanten nog eens van harte
welkom heten. XS4ALL is opgericht in 1993 en staat bekend als
kwaliteitsprovider. Regelmatig zijn we als beste getest. Onze deskundige
helpdesk is 7 dagen per week bereikbaar. Daarnaast is XS4ALL sterk
betrokken bij maatschappelijke vraagstukken over veiligheid, privacy en
vrijheid van meningsuiting op internet.
U vindt bij XS4ALL het meest uitgebreide ADSL-abonnement van Nederland met
een all-in prijs. Bovendien breiden we de XS4ALL abonnementen telkens uit
met innovaties, zonder extra kosten. Dus u krijgt steeds beter internet
voor een vaste prijs. Inbegrepen is onder meer veiligheidssoftware van
McAfee, VoIP (bellen over internet), spam- en virusfilters, meerdere
e-mailadressen, extra grote mailboxen en elke week 1 uur gratis wireless
internetten bij KPN Hotspots.
Meer weten? Bezoek onze website op: http://www.xs4all.nl/
Een overzicht van inbegrepen extra’s: http://www.xs4all.nl/allediensten/extra/
2. Overzetten van diensten naar XS4ALL
De voorbereiding om uw DSL dienst van Demon over te zetten naar XS4ALL is
inmiddels in volle gang. Zoals we u eerder lieten weten ontwikkelt XS4ALL
een speciaal ADSL-portfolio. De snelheid en prijs van dit portfolio zijn
nog niet definitief vastgesteld. Wel kunnen wij u vertellen dat u tijdens
het overzetten geen instellingen hoeft aan te passen. Ook uw Demon
e-mailadres, IP-adres en systeemnaam blijven ongewijzigd. XS4ALL verwacht
in januari 2007 de eerste diensten over te zetten en de laatste eind juni.
Minimaal een maand voordat uw dienst aan de beurt is ontvangt u van XS4ALL
een brief met meer informatie.
3. VoIP van XS4ALL vervangt Demon Digital Voice
Een aantal Demon klanten maakt op dit moment gebruik van Demon Digital
Voice (ook wel VoIP genoemd). In verband met de overname door XS4ALL heeft
Demon besloten om het VoIP platform van XS4ALL te gaan gebruiken. Met VoIP
van XS4ALL kunt u bellen over internet tegen voordelige tarieven. VoIP zit
bij het ADSL abonnement inbegrepen, er is geen starttarief en bellen naar
ander XS4ALL VoIP nummers is geheel gratis.
Op het moment dat uw DSL abonnement wordt overgezet naar XS4ALL kunt u
gebruik maken van XS4ALL VoIP. U hoeft hiervoor dus niet extra te betalen.
Wanneer u nu al gebruik wilt maken van XS4ALL VoIP dan kunt u Pack
bestellen bij XS4ALL. (N.B. U sluit daar dan een jaarcontract voor af.)
Demon beëindigt per 1 december 2006 de dienst Demon Digital Voice.
Meer over VoIP van XS4ALL: http://www.xs4all.nl/allediensten/voip/
Pack van XS4ALL: http://www.xs4all.nl/allediensten/pack/
4. Beëindiging Demon fax-service (DFax)
Een beperkt aantal Demon klanten maakt op dit moment gebruik van Dfax, een
mogelijkheid om faxen per e-mail te ontvangen. In verband met de
voorgenomen vernieuwing van de Demon inbelapparatuur heeft Demon besloten
deze dienst per 1 januari 2007 te beëindigen. Demon klanten die gebruik
maken van DFax zijn inmiddels op de hoogte gesteld. Als alternatief kunt u
in het vervolg gebruikmaken van de - eveneens kosteloze dienst - FaxMail in
e-mail van KPN.
Meer informatie vindt u op http://zoek.kpn.com/9288000/zolzoek/portal?q=faxmail
.
5. Mailproblemen
Sinds de zomer van 2006 is het mailverkeer dat door de mailservers van
Demon wordt afgehandeld verdubbeld. Een belangrijke oorzaak hiervan is de
wereldwijde toename van spam. Deze toename van mailverkeer was groter dan
door Demon voorzien. Hierdoor zijn de afgelopen weken problemen opgetreden
in het tijdig verzenden en ontvangen van mail via de Demon mailservers.
Inmiddels is de storage capaciteit van de Demon mailservers dusdanig
vergroot dat de mailservice weer naar behoren functioneert. Tevens heeft
Demon besloten om tot nader order mail te weigeren van diverse
'spammailservers'. Deze servers worden bepaald aan de hand van de
zogenaamde sbl-xbl.spamhaus.org RBL (realtime blackhole list). Deze RBL
zorgt ervoor dat 60 tot 70% van de totale hoeveelheid spammail wordt
geweerd. De praktijk wijst uit dat op basis van deze RBL als spam geweerde
mail ook inderdaad spam blijkt.
6. Storingen voor klanten op het BBned netwerk
In de maanden juli en oktober is tweemaal een forse storing opgetreden in
het BBned netwerk. Deze storingen hadden tot gevolg dat veel klanten hun
DSL verbinding verloren. Vanzelfsprekend probeerden deze klanten hun DSL
verbinding te herstellen. Doordat dit massaal plaatsvond leidde dit tot een
‘overload’ van enkele systemen in het Demon netwerk. Dit had tot gevolg dat
klanten soms tot 1 dag geen of beperkte toegang hadden tot internet.
Inmiddels zijn adequate maatregelen genomen om deze 'overloads' in de
toekomst te voorkomen.
7. Storingen voor klanten op het Tiscali netwerk
Vanaf midden september tot begin november heeft Tiscali haar centrales
voorzien van nieuwe software die nodig is om ADSL2+ te leveren aan klanten
met een ISDN-aansluiting. Deze software-upgrades van Tiscali hebben,
onaangekondigd voor Demon, voor veel verstoring gezorgd van alle DSL
aansluitingen (dus ook voor klanten met een reguliere, niet ISDN
telefoonaansluiting). Demon heeft getracht door intensief overleg met
Tiscali haar klanten zo goed mogelijk te informeren over de tijdstippen van
deze upgrades van de centrales en de wijze waarop opgetreden storingen zo
snel mogelijk konden worden verholpen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Heh???...was er een kortingsactie bij Demon???...waarom heb ik geen email ervan ontvangen???...potverdorie...betaal ik effe onterecht 31 euries voor mijn 3mb abbo.
Nou dan maar als een gek downloaden dan

Verwijderd
Nee, er was geen actie en ook geen email. Was interne actie om opzeggers langer te houden. Door de massale aanmeldingen via Tweakers heeft men de actie stopgezet.
Verwijderd
Ik ben nog steeds een Demon internet gebruiker maar niet voor lang. Ik heb namelijk gebruik gemaakt van een aanbieding van Tiscali waar je 6mbit lijn krijgt voor maar 15 euro. Misschien interessant voor de andere gebruikers hier.
Hoe is de download policy daar dan?...als heavy user download ik zo over 200 GB per maand.Verwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:24:
Ik ben nog steeds een Demon internet gebruiker maar niet voor lang. Ik heb namelijk gebruik gemaakt van een aanbieding van Tiscali waar je 6mbit lijn krijgt voor maar 15 euro. Misschien interessant voor de andere gebruikers hier.
Ja, daar is ook een apart topic voor geweest. Iemand die ik ken heeft ook meegedaan met die actie en dan voor het 3Mb abbo. Het leuke is nu dat hij nu 20€ betaald per maand, alleen heeft demon een foutje gemaak want het modem traint op bijna 8MbHeh???...was er een kortingsactie bij Demon???...waarom heb ik geen email ervan ontvangen???...potverdorie...betaal ik effe onterecht 31 euries voor mijn 3mb abbo.![]()
![]()
Als je naar Tiscali wilt omdat Demon door KPN is overgenomen, dan moet jet het niet doen. Tiscali maakt ook onderdeel uit van KPN.LaptopRookie schreef op maandag 04 december 2006 @ 12:21:
[...]
Hoe is de download policy daar dan?...als heavy user download ik zo over 200 GB per maand.
Verwijderd
Ooi bij Tiscali gekeken, maar die ondersteunde geen nieuwsgroepen. Daarom toch niet gedaanVerwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 09:24:
I see...1st prioriteit voor mij is toch dat er nieuwsgroepen en geen data limiet isVerwijderd schreef op maandag 04 december 2006 @ 19:20:
[...]
Ooi bij Tiscali gekeken, maar die ondersteunde geen nieuwsgroepen. Daarom toch niet gedaan
Ik heb ook mijn 12 mbit lijn opgeleverd gekregen
(upgrade vanaf 6 mbit + nieuw modem)
Zoals andere gebruikers lukt het mij helaas ook niet om de zyxel in bridge te configuren. M'n router (linksys wrt54gl) krijgt geen ip toegewezen als de zyxel in bridge staat.
Heb de tips (firewall uitschakelen en zyxel andere ip reeks (10.0.0) gegeven) ook geprobeerd, maar maakt geen verschil
Iemand nog tips? Heb netjes de stappen in de demon handleiding gevolgd + ip veranderen en firewall uitzetten...
Zoals andere gebruikers lukt het mij helaas ook niet om de zyxel in bridge te configuren. M'n router (linksys wrt54gl) krijgt geen ip toegewezen als de zyxel in bridge staat.
Heb de tips (firewall uitschakelen en zyxel andere ip reeks (10.0.0) gegeven) ook geprobeerd, maar maakt geen verschil
Iemand nog tips? Heb netjes de stappen in de demon handleiding gevolgd + ip veranderen en firewall uitzetten...
Eat my shorts !
Ik gooi mijn laatste bericht uit het actie-topic ook hier nog maar ff neer:
Dan wil ik er toch nog ff snel aan toe voegen dat ik net ook mijn nieuwe Zyxel hier heb neergezet en aan een switch heb gekoppeld. Ik haal tussen de 1,2 en 1,4 MB /sec
Maar wat ik als tip wil geven:
download de nieuwste firmware eerst!! had nogal last van een bug in NAT en DHCP, kreeg het niet op de manier hoe ik wilde aan de praat. Hier de url: ftp://ftp.zyxel.dk/P-2602R-61/firmware/ check ff die data, want pak wel de nieuwste versie
Na deze firmware werkte alles een stuk beter
Dus dirkie, probeer dat eens
Dan wil ik er toch nog ff snel aan toe voegen dat ik net ook mijn nieuwe Zyxel hier heb neergezet en aan een switch heb gekoppeld. Ik haal tussen de 1,2 en 1,4 MB /sec
Maar wat ik als tip wil geven:
download de nieuwste firmware eerst!! had nogal last van een bug in NAT en DHCP, kreeg het niet op de manier hoe ik wilde aan de praat. Hier de url: ftp://ftp.zyxel.dk/P-2602R-61/firmware/ check ff die data, want pak wel de nieuwste versie
Na deze firmware werkte alles een stuk beter
Dus dirkie, probeer dat eens
Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
ik heb al die stappen geloof ik ook zes keer moeten doorlopen, maar nu draait-ie dan toch fijn bridged. puntjes om op te letten :dirkie schreef op maandag 04 december 2006 @ 23:15:
- zet de firewall uit (klaarblijkelijk doet dat ding nog 'iets' ook als 't modem bridged)
- kijk _heel_ goed naar de instellingen in menu 11.1 (het actieve profiel). mij viel op dat daar nog steeds 'bridge : NO' stond, ondanks dat ik dat in het andere menu al wel goed had ingesteld
- misschien overbodig, maar ik vergat regelmatig naar het onderste item in het menu te lopen om de wijzigingen met 'enter te bevestigen (pas dan kirijg je de 'Saving to ROM' melding)
Verwijderd
Volgens mij zijn er mailserverproblemen bij demon.
Bij het ophalen krijg ik time-outs....
Dit is al 2 dagen aan de gang...maar ik heb gelukkig mijn onbelangrijke mail erop...en bij Gmail heb ik geen problemen...(tip dus)Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:04:
Volgens mij zijn er mailserverproblemen bij demon.
Verwijderd
Ik had Demon pas een mailtje gestuurt over dat de snelheid zich niet had aangepast terwijl mijn modem wel correct was ingetuned.
Inmiddels werkt alles (zonder de hulp van het mailtje) maar ik heb zojuist wel de FTP Speedtest 1.7 van Demon gekregen mocht het iemand interesseren.
Bij deze een linkje:
http://www.megaupload.com/nl/?d=30CSGMXH
Inmiddels werkt alles (zonder de hulp van het mailtje) maar ik heb zojuist wel de FTP Speedtest 1.7 van Demon gekregen mocht het iemand interesseren.
Bij deze een linkje:
http://www.megaupload.com/nl/?d=30CSGMXH
Bedankt voor de reacties, maar helaas nog geen bridged mode 
Nieuwste firmware erop gezet, en daarmee zijn ook de default router mode settings weg, dus dat heeft me ook weer even gekost om die te herstellen.
Ook de demon helpdesk gebeld, maar daar kom je helaas ook niet veel verder mee. Er is wel een ticket aangemaakt waar binnen 2-5 werkdagen opgereageerd wordt..
Als iemand de gouden tip heeft houd ik me aanbevolen
Maar voorlopig nog maar even router moded internetten 
ps. misschien kan iemand die bridged mode werkend heeft mij zijn conf file sturen? dirk (@) djk.demon.nl
Nieuwste firmware erop gezet, en daarmee zijn ook de default router mode settings weg, dus dat heeft me ook weer even gekost om die te herstellen.
Ook de demon helpdesk gebeld, maar daar kom je helaas ook niet veel verder mee. Er is wel een ticket aangemaakt waar binnen 2-5 werkdagen opgereageerd wordt..
Als iemand de gouden tip heeft houd ik me aanbevolen
ps. misschien kan iemand die bridged mode werkend heeft mij zijn conf file sturen? dirk (@) djk.demon.nl
Eat my shorts !
Verwijderd
van daar de factuur ontvangen van komende maand helaas staat er nog steeds het oude maand bedrag erop 31 euro terwijl op de demon website al een tijdtje op 20 euro staat.
Morgen maar ff bellen en vragen hoe het zit.
zijn er nog meer waar ook het oude bedrag nog gefactureerd word??
Ik zou nog 1 factuur afwachten, want het is pas een paar dagen doorgevoerd.Verwijderd schreef op donderdag 07 december 2006 @ 23:35:
van daar de factuur ontvangen van komende maand helaas staat er nog steeds het oude maand bedrag erop 31 euro terwijl op de demon website al een tijdtje op 20 euro staat.
Normaliter zou Demon dan de nieuwe prijs per dag doorvoeren (dus bijv op de 25e dag van de maand doorgevoerd: (31*(25/30) + 20*(5/30)) = 29,16 euro.
Mischien dat de rekening al eerder was klaargemaakt en dat de correctie dus pas de volgende maand doorgevoerd wordt. Dan heb je heel mischien zelfs kans dat je die maand mogelijk iets minder dan die 20 euro moet betalen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
heb net te horen gekregen dat ik het te veel betaalde geld in 2 a 3 weken terug gestort krijg
Nou ik heb dan _eindelijk_ mijn ZyXEL 2602R in bridge mode gekregen
Hoe? Door de multiplexing niet op LLC-based (zoals in de handleinding staat) maar op VC-based te zetten
Hoe? Door de multiplexing niet op LLC-based (zoals in de handleinding staat) maar op VC-based te zetten
Eat my shorts !
De multiplexing instelling hangt volgens mij af van het feit of je BabyXL of BBned als netwerkbeheerder hebt.dirkie schreef op zondag 10 december 2006 @ 21:29:
Nou ik heb dan _eindelijk_ mijn ZyXEL 2602R in bridge mode gekregen![]()
Ik kan niet meer met 6 threats downloaden van usenet (3x demon 3x xs4all)?? Meer mensen er last van. Krijg de volgende melding:
12-12-2006 19:54:01 Unable to connect / authenticate server: Newszilla (400 dreader31.news.xs4all.nl: Your host connection limit reached - newsmaster@xs4all.nl (400)).
Werkt hier gewoon goed hoor.Hurricane schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 20:04:
Ik kan niet meer met 6 threats downloaden van usenet (3x demon 3x xs4all)?? Meer mensen er last van. Krijg de volgende melding:
[...]
Zal wel een capaciteitstekort zijn.
Ze hebben bij Xs4All geen rekening gehouden met de extra klanten van Demon.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
Ik heb nu een 1536/768 verbinding die het best lekker doet (grrr, net te laat met de bel aktie) Er is een kans dat ik binnenkort ga verhuizen naar een andere gemeente en nu blijkt dat Demon ADSL verbindingen niet meer kan meeverhuizen. Ik draai een eigen servertje dus upload is wel belangrijk en download eigenlijk ruim voldoende zo. XS4All biedt alleen brakke 256k uploads aan in mijn prijsklasse (22 euro p/m) maar zut als Speedlinq of TeleNEE zie ik niet zo zitten. Wat zien jullie als fatsoenlijk alternatief?
Als de prijzen verdubbeld worden, van Demon naar Xs4All nivo dus,Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:22:
Ik heb nu een 1536/768 verbinding die het best lekker doet (grrr, net te laat met de bel aktie) Er is een kans dat ik binnenkort ga verhuizen naar een andere gemeente en nu blijkt dat Demon ADSL verbindingen niet meer kan meeverhuizen. Ik draai een eigen servertje dus upload is wel belangrijk en download eigenlijk ruim voldoende zo. XS4All biedt alleen brakke 256k uploads aan in mijn prijsklasse (22 euro p/m) maar zut als Speedlinq of TeleNEE zie ik niet zo zitten. Wat zien jullie als fatsoenlijk alternatief?
dan zal ik zelf waarschijnlijk naar TweakDSL gaan.
Zover ik weet zijn die op dit moment nog niet van KPN,
dus een betere kwaliteit/prijs verhouding.
Hun nieuwsserver is ook zo goed als die van Demon/Xs4All.
De upload en download zijn ook meer in balans, net zoals bij Demon.
Op zich wel interessant, als er meer mensen hun keuze hier doorgeven.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Ik ben in augustus overgestapt van Demon/BBNed 6mbit naar TweakDSL/Tiscali 6mbit. Overstap ging zo goed als probleemloos (half uurtje down geweest), moest alleen wat meer moeite doen om Demon stop te zetten
.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
*Knikt* Als Demon me helemaal niet meer bevalt, dan zou ik ook naar TweakDSL overstappen, die heb ik ook op het oog. Eigenlijk zit ik te wachten tot TweakDSL een aanbieding heeft met een prijsverlaging, wat dit December helaas niet het geval is.
Maar ik heb nog tijd, Demon heeft nog geen XS4ALL prijzen.
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Verwijderd
op het moment ervaar ik enorme performance problemen iemand anders ook last van?
download normaal 840 Kb nu 320 Kb
upload normaal 101 Kb nu 10 Kb
Verwijderd
nm probleem opgelost, denk dat het me stekker wasVerwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:08:
op het moment ervaar ik enorme performance problemen iemand anders ook last van?
Verwijderd
Hier totaal geen problemen, wat is je download source?Verwijderd schreef op zondag 17 december 2006 @ 12:08:
Verwijderd
Is het normaal dat Demon je bij een storing gewoon nu al 24(!) dagen zonder internet laat zitten? Er zit een (simpele) configuratiefout bij mijn aansluiting op hun Juniper ERX, waardoor ik geen downstream-packets en dus ook mijn IP-adres niet ontvang, maar blijkbaar zijn de medewerkers bij Demon, om wat voor reden dan ook, niet in staat om dit op te lossen of om er zelfs maar naar te kijken. Ik heb inmiddels minstens 30 keer telefonisch contact opgenomen, en in totaal zeker 6 uur met zowat alle medewerkers gesproken, maar ze kunnen, mogen of willen niet veel doen om dit probleem op te lossen, een wel vaker voorkomend euvel wanneer er gebruik gemaakt wordt van call-centers.
Ik zal proberen om een ontzettend lang en bizar verhaal samen te vatten. Op 20-11 heb ik een upgrade aangevraagd naar 16 Mbit/s. Op 24-11 in de namiddag viel mijn verbinding weg, plotseling tijdens het surfen, en is sindsdien niet meer hersteld. Omdat ik niets gewijzigd had, en ik die upgrade pas had aangevraagd, ging ik er vanuit dat daar iets misgegaan was. Ik heb de helpdesk gebeld, waarop een medewerker mij, zonder verdere controle, verzocht om het nieuwe (ADSL2) modem aan te sluiten, en voor een nieuw model ISDN NT1-kastje te zorgen. Achteraf bleek dit een onjuiste beoordeling, want mijn aansluiting zou, uiteraard op lagere snelheid, ook gewoon met mijn 'oude' (ADSL) modem moeten werken, en het NT1-kastje mag ook gewoon losgekoppeld worden als vermoed wordt dat de fout daaraan ligt, maar dat wist ik, evenals de helpdeskmewerker, toen nog niet.
Maar goed, uiteindelijk heb ik van KPN het nieuwste model NT1-kastje ontvangen, maar bleek mijn verbinding (natuurlijk) nog steeds niet hersteld. Ik heb weer contact opgenomen met de helpdesk (4-12), en na de gebruikelijke controle van mijn modem- en andere instellingen, wist de medewerker mij te vertellen dat het probleem bij BBned moest liggen. Er werd een ticket aangemaakt, en ik moest maar 3-5 werkdagen geduld hebben (ondanks dat ik op dat moment ik al 10 dagen geen verbinding had).
Na weer 7 dagen bleek er echter nog steeds niets bekend, en kon de (overigens immer vriendelijke) helpdesk mij weer niets anders vertellen, dan het advies om nog even geduld te hebben(!!). Vervolgens blijk ik op 12-11 door BBned gebeld te zijn, maar was ik niet bereikbaar, en helaas heeft deze medewerker geen berichtje op mijn antwoordapparaat ingesproken, en ook zijn nummerherkenning uitgezet, zodat ik niet meteen actie kon ondernemen.
Maar wat mij verbijsterde is het totale gebrek aan persoonlijke communicatie tussen het call-center van de Demon-helpdesk, alle afdelingen bij BBned, of zelfs ook maar de overige afdelingen van Demon, zoals hun eigen technische dienst. Alle communicatie verloopt uitsluitend via een uitermate inflexibel en traag ticketsysteem. Als dat niet geupdated wordt kan de helpdesk werkelijk niets ondernemen. In mijn geval betekende dit, dat ze mij niet konden vertellen waarom BBned mij nu precies gebeld had, dat ze ook geen mededelingen van mij omtrent afspraakmogelijkheden aan BBned konden doorgeven (aangezien BBned niet rechtstreeks met consumenten van hun klanten zoals Demon communiceert, kan ik dat zelf helaas ook niet), en dat ze niet eens zelf even aan BBned konden vragen wat er aan de hand is, en wat er nu gaat gebeuren.
Aangezien vermoed werd dat BBned een monteur bij mij langs wilde sturen voor een lijnmeting, heb mijn afspraken vezet en anderhalve dag thuis afgewacht(!), maar geen telefoontje van BBned meer, en de Demon helpdesk kon, zoals gebruikelijk, niets voor mij betekenen. Pas op 15-12 had ik dan eindelijk telefonisch contact met een medewerker van BBned. Hij heeft mijn storing onderzocht, en wist mij binnen een uur te vertellen dat de fout niet bij BBned lag, maar dat de Juniper ERX van Demon waar ik op aangesloten ben, voor mijn aansluiting verkeerd geconfigureerd is. Hij heeft deze fout direct teruggekoppeld aan de verantwoordelijken bij Demon, met het verzoek dit meteen even af te handelen, en mij duidelijk gemaakt dat deze simpele fout nog diezelde dag door Demon hersteld kon worden. Voor de zekerheid heb ik dit zelf ook nog even aan de Demon helpdesk gemeld. Zij waren nog niet op de hoogte, maar ook zij zouden (alweer) hun best voor mij doen.
Inmiddels is het 18-12, en heb ik nog steeds geen werkende verbinding. Ik heb vanmiddag de helpdesk maar weer eens gebeld, maar daar waren zij nog steeds(!!) niet op de hoogte van de bevindingen van de BBned-medewerker van afgelopen vrijdag, ondanks dat ook ik ze er persoonlijk die dag meteen van op de hoogte heb gesteld. En weer heb ik de toezegging gekregen dat ze hun best doen om allerlei afdelingen te bereiken, en dat ze alles in het werk zullen stellen om deze storing nu eindelijk eens op te lossen.
Maar ik heb er na 24 dagen aan het lijntje gehouden te zijn absoluut geen vertrouwen meer in, en mijn engelengeduld is volledig op. Dit is absurd, en kan toch zo niet langer doorgaan? Heeft iemand wellicht een succesvol idee wat ik als laatste nog zou kunnen ondernemen, of kan iemand iets voor mij betekenen? Want ondanks de in de afgelopen weken allerslechtste servicegerichtheid die ik ooit heb meegemaakt, ben ik voordien altijd zeer tevreden geweest, en ik zou het daarom jammer vinden om wegens een uiteindelijk simpel te verhelpen configuratiefoutje mijn contract met Demon te ontbinden, wat op grond van wanprestatie inmiddels juridisch geheel geen probleem meer zal zijn.
Bvd.
Ik zal proberen om een ontzettend lang en bizar verhaal samen te vatten. Op 20-11 heb ik een upgrade aangevraagd naar 16 Mbit/s. Op 24-11 in de namiddag viel mijn verbinding weg, plotseling tijdens het surfen, en is sindsdien niet meer hersteld. Omdat ik niets gewijzigd had, en ik die upgrade pas had aangevraagd, ging ik er vanuit dat daar iets misgegaan was. Ik heb de helpdesk gebeld, waarop een medewerker mij, zonder verdere controle, verzocht om het nieuwe (ADSL2) modem aan te sluiten, en voor een nieuw model ISDN NT1-kastje te zorgen. Achteraf bleek dit een onjuiste beoordeling, want mijn aansluiting zou, uiteraard op lagere snelheid, ook gewoon met mijn 'oude' (ADSL) modem moeten werken, en het NT1-kastje mag ook gewoon losgekoppeld worden als vermoed wordt dat de fout daaraan ligt, maar dat wist ik, evenals de helpdeskmewerker, toen nog niet.
Maar goed, uiteindelijk heb ik van KPN het nieuwste model NT1-kastje ontvangen, maar bleek mijn verbinding (natuurlijk) nog steeds niet hersteld. Ik heb weer contact opgenomen met de helpdesk (4-12), en na de gebruikelijke controle van mijn modem- en andere instellingen, wist de medewerker mij te vertellen dat het probleem bij BBned moest liggen. Er werd een ticket aangemaakt, en ik moest maar 3-5 werkdagen geduld hebben (ondanks dat ik op dat moment ik al 10 dagen geen verbinding had).
Na weer 7 dagen bleek er echter nog steeds niets bekend, en kon de (overigens immer vriendelijke) helpdesk mij weer niets anders vertellen, dan het advies om nog even geduld te hebben(!!). Vervolgens blijk ik op 12-11 door BBned gebeld te zijn, maar was ik niet bereikbaar, en helaas heeft deze medewerker geen berichtje op mijn antwoordapparaat ingesproken, en ook zijn nummerherkenning uitgezet, zodat ik niet meteen actie kon ondernemen.
Maar wat mij verbijsterde is het totale gebrek aan persoonlijke communicatie tussen het call-center van de Demon-helpdesk, alle afdelingen bij BBned, of zelfs ook maar de overige afdelingen van Demon, zoals hun eigen technische dienst. Alle communicatie verloopt uitsluitend via een uitermate inflexibel en traag ticketsysteem. Als dat niet geupdated wordt kan de helpdesk werkelijk niets ondernemen. In mijn geval betekende dit, dat ze mij niet konden vertellen waarom BBned mij nu precies gebeld had, dat ze ook geen mededelingen van mij omtrent afspraakmogelijkheden aan BBned konden doorgeven (aangezien BBned niet rechtstreeks met consumenten van hun klanten zoals Demon communiceert, kan ik dat zelf helaas ook niet), en dat ze niet eens zelf even aan BBned konden vragen wat er aan de hand is, en wat er nu gaat gebeuren.
Aangezien vermoed werd dat BBned een monteur bij mij langs wilde sturen voor een lijnmeting, heb mijn afspraken vezet en anderhalve dag thuis afgewacht(!), maar geen telefoontje van BBned meer, en de Demon helpdesk kon, zoals gebruikelijk, niets voor mij betekenen. Pas op 15-12 had ik dan eindelijk telefonisch contact met een medewerker van BBned. Hij heeft mijn storing onderzocht, en wist mij binnen een uur te vertellen dat de fout niet bij BBned lag, maar dat de Juniper ERX van Demon waar ik op aangesloten ben, voor mijn aansluiting verkeerd geconfigureerd is. Hij heeft deze fout direct teruggekoppeld aan de verantwoordelijken bij Demon, met het verzoek dit meteen even af te handelen, en mij duidelijk gemaakt dat deze simpele fout nog diezelde dag door Demon hersteld kon worden. Voor de zekerheid heb ik dit zelf ook nog even aan de Demon helpdesk gemeld. Zij waren nog niet op de hoogte, maar ook zij zouden (alweer) hun best voor mij doen.
Inmiddels is het 18-12, en heb ik nog steeds geen werkende verbinding. Ik heb vanmiddag de helpdesk maar weer eens gebeld, maar daar waren zij nog steeds(!!) niet op de hoogte van de bevindingen van de BBned-medewerker van afgelopen vrijdag, ondanks dat ook ik ze er persoonlijk die dag meteen van op de hoogte heb gesteld. En weer heb ik de toezegging gekregen dat ze hun best doen om allerlei afdelingen te bereiken, en dat ze alles in het werk zullen stellen om deze storing nu eindelijk eens op te lossen.
Maar ik heb er na 24 dagen aan het lijntje gehouden te zijn absoluut geen vertrouwen meer in, en mijn engelengeduld is volledig op. Dit is absurd, en kan toch zo niet langer doorgaan? Heeft iemand wellicht een succesvol idee wat ik als laatste nog zou kunnen ondernemen, of kan iemand iets voor mij betekenen? Want ondanks de in de afgelopen weken allerslechtste servicegerichtheid die ik ooit heb meegemaakt, ben ik voordien altijd zeer tevreden geweest, en ik zou het daarom jammer vinden om wegens een uiteindelijk simpel te verhelpen configuratiefoutje mijn contract met Demon te ontbinden, wat op grond van wanprestatie inmiddels juridisch geheel geen probleem meer zal zijn.
Bvd.
Verwijderd
Zo EINDELIJK antwoord gekregen van xs4all, nou dat wordt dus XS4NONE. Hieronder hun antwoord:Verwijderd schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:22:
Iemand nog alternatieven buiten TweakDSL?Geachte heer xxxxx,
Dank u voor uw e-mail en uw interesse voor de diensten van XS4ALL. Onze excuses voor de late reactie op uw e-mail. Wij kunnen u helaas geen ander ADSL aanbod doen qua upload snelheid en met de gewenste abonnentskosten.
Onze excuses voor het ongemak in deze.
Mocht u meer vragen hebben, beantwoorden wij deze graag.
Met vriendelijke groet,
<naam vriendelijke XS4ALL medewerker>
1e lijn Sales
XS4ALL Internet BV
Ehhm maar wat was je vraag precies aan XS4all?
Het antwoord is namelijk nogal standaard, maar kan dus betekenen dat ze alleen 256 kbit up hebben, maar ook dat ze een standaard account maken voor ex-Demon klanten, waardoor je dus 768 kbit up kunt behouden.
Het antwoord is namelijk nogal standaard, maar kan dus betekenen dat ze alleen 256 kbit up hebben, maar ook dat ze een standaard account maken voor ex-Demon klanten, waardoor je dus 768 kbit up kunt behouden.
Weet iemand wat het beleid bij demon is v.w.b. gratis modems?
Ik ben onlangs geupgrade naar 3 Mb. maar nu blijkt mijn modem de upload niet echt te ondersteunen.
Wanneer kun je nu wel en wanneer geen modem bij je upgrade krijgen?
Ik ben onlangs geupgrade naar 3 Mb. maar nu blijkt mijn modem de upload niet echt te ondersteunen.
Geen idee wat het officiele beleid is bij Demon, maar over het algemeen krijg je een nieuw modem als de oude niet meer voldoet. Bijvoorbeeld als je een ADSL-1 modem hebt en een abonnement van >8 Mbit hebt.wberkel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:30:
Weet iemand wat het beleid bij demon is v.w.b. gratis modems?
Maar zoals ik nu gebruik is een ADSL-1 modem ook niet geschikt voor 1 Mb upstream.TD-er schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 11:53:
[...]
Geen idee wat het officiele beleid is bij Demon, maar over het algemeen krijg je een nieuw modem als de oude niet meer voldoet. Bijvoorbeeld als je een ADSL-1 modem hebt en een abonnement van >8 Mbit hebt.
Is dat geen criterium?
Geen idee, wat Demon er van vind, maar welk modem is niet geschikt voor 1 Mbit upload?wberkel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:30:
[...]
Maar zoals ik nu gebruik is een ADSL-1 modem ook niet geschikt voor 1 Mb upstream.
Is dat geen criterium?
In principe elk ADSL-modem toch? Sommigen (de meeste) halen echter niet veel meer dan zo'n 832 - 864 kbit up. Bedoel je dat mischien?
Een ADSL1 modem is nooit 'geschikt' geweest voor een 1Mb upstream. Dat is het vanaf de eerste dag al niet dat mensen 1Mb upstream gingen verkopen.wberkel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 12:30:
[...]
Maar zoals ik nu gebruik is een ADSL-1 modem ook niet geschikt voor 1 Mb upstream.
Is dat geen criterium?
In een uiterst zeldzame situatie kom je boven de 832kbps uit op ADSL1. Zelfs de standaard gaat voor ADSL over analoog niet verder dan 832kbps officieel (ADSL over ISDN zelfs 640kbps).
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Ik heb inderdaad een ADSL-1 modem, maar ben onlangs geupgrade naar het 3 Mb abo van Demon.
En zou dus nu (max) een upload van 1 Mb kunnen hebben.
Nu begrijp ik dat dus met een (nieuw) ADSL-2 modem de kans dat ik dat ga halen groter wordt. (ik zit nu op 736 kbps)
Of gaat dat toch niet werken omdat het 3 Mb abo ADSL-1 is? Nee toch?
Nu begrijp ik dat dus met een (nieuw) ADSL-2 modem de kans dat ik dat ga halen groter wordt. (ik zit nu op 736 kbps)
Met een ADSL2 modem is het inderdaad mogelijk dat je aardig dicht bij die 1024 kbit upload aan komt, maar dat is van een hoop factoren afhankelijk en eerlijk gezegd denk ik niet dat je met een ADSL2 modem de 1 Mbit up wel zal halen, aangezien je nu nog niet eens de 832 kbit up haalt.
Die upload die je noemt, hoe heb je die gemeten/afgelezen?
Vaak kun je in het modem aflezen op welke snelheid de modem verbinding maakt met de centrale. Dat is eigenlijk de enige manier om de juiste upload te bepalen. Sites als speedtest.nl geven ook wel een indicatie in kbps, maar die houden geen rekening met eventuele overhead voor ADSL en zitten vrijwel altijd ook nog eens een stuk onder de werkelijke max die je kunt halen.
Die upload die je noemt, hoe heb je die gemeten/afgelezen?
Vaak kun je in het modem aflezen op welke snelheid de modem verbinding maakt met de centrale. Dat is eigenlijk de enige manier om de juiste upload te bepalen. Sites als speedtest.nl geven ook wel een indicatie in kbps, maar die houden geen rekening met eventuele overhead voor ADSL en zitten vrijwel altijd ook nog eens een stuk onder de werkelijke max die je kunt halen.
Oke, maar dit is dus waarschijnlijk niet iets waar demon nieuwe modem's voor weggeeft?TD-er schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:29:
Met een ADSL2 modem is het inderdaad mogelijk dat je aardig dicht bij die 1024 kbit upload aan komt, maar dat is van een hoop factoren afhankelijk en eerlijk gezegd denk ik niet dat je met een ADSL2 modem de 1 Mbit up wel zal halen, aangezien je nu nog niet eens de 832 kbit up haalt.
Dat is alleen weggelegd voor 'echte' ADSL-2 abo's. (> 8 Mb)
Die 736 upload komt inderdaad uit het modem.Die upload die je noemt, hoe heb je die gemeten/afgelezen?
(Zyxel menu 24-1)
Dan zou ik als ik jou was maar eens gaan kijken wat er te verbeteren valt aan je verbinding, want je zou dus met dat modem vrij makkelijk 832 - 896 kbit upload moeten kunnen halen, uiteraard afhankelijk van de afstand tot de centrale.wberkel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:33:
[...]
Die 736 upload komt inderdaad uit het modem.
(Zyxel menu 24-1)
In de startpost staan een grafiekje met wat je ongeveer kunt verwachten en een linkje naar de postcode database.
De afstand die je dmv die database vind geeft vrijwel nooit de totale afstand van het koper aan. In de praktijk ligt die afstand ongeveer tussen die waarde en 1.4x die waarde.
Volgend die site zit ik 800 m van de centrale.TD-er schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:41:
[...]
Dan zou ik als ik jou was maar eens gaan kijken wat er te verbeteren valt aan je verbinding, want je zou dus met dat modem vrij makkelijk 832 - 896 kbit upload moeten kunnen halen, uiteraard afhankelijk van de afstand tot de centrale.
In de startpost staan een grafiekje met wat je ongeveer kunt verwachten en een linkje naar de postcode database.
De afstand die je dmv die database vind geeft vrijwel nooit de totale afstand van het koper aan. In de praktijk ligt die afstand ongeveer tussen die waarde en 1.4x die waarde.
Lijkt me redelijk.
En een grafiekje in de startpost zie ik niet direct.
Wel een voor de download, maar die is prima bij mij. Het gaat over de upload
ehh grafiekje.. ik bedoelde natuurlijk tabelletje.

Maar goed, 800 m zou je toch wat meer moeten kunnen halen.
Ik zit hier op zo'n 350 meter aldus de postcode-check en ik haalde met de 650R van ZyXEL zo'n 864 - 896 kbit up en nu met mijn ADSL2-modem zo'n 992 - 1024 kbit up.
Kijk dus ook even de SNR na en de attenuation.
en controleer ook of je mischien storende apparaten naast de telefoonlijn hebt liggen, of een DECT-telefoon die vlak bij het modem staat.
Bij > 800 kbit upload komt er redelijk wat kijken wat allemaal de snelheid kan beïnvloeden.

Maar goed, 800 m zou je toch wat meer moeten kunnen halen.
Ik zit hier op zo'n 350 meter aldus de postcode-check en ik haalde met de 650R van ZyXEL zo'n 864 - 896 kbit up en nu met mijn ADSL2-modem zo'n 992 - 1024 kbit up.
en controleer ook of je mischien storende apparaten naast de telefoonlijn hebt liggen, of een DECT-telefoon die vlak bij het modem staat.
Bij > 800 kbit upload komt er redelijk wat kijken wat allemaal de snelheid kan beïnvloeden.
Volgens mij heb je een aansluiting op het BaByXL netwerk via Demon. Bijna heel het BaByXL netwerk is omgebouwd naar ADSL2+ geschikte apparatuur. Dus de poort waar je op bent aangesloten kan zowel ADSL1 als ADSL2/2+.wberkel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 14:22:
Ik heb inderdaad een ADSL-1 modem, maar ben onlangs geupgrade naar het 3 Mb abo van Demon.
Dat laat BaByXL ook toe. De verbindingstechniek is gewoon vrij te kiezen en afhankelijk wat je modem kan en doet (of jij instelt). Het is niet zo dat 3/1 dus perse ADSL1 is.
Verwijderd
Demon is echt een vreemde provider aan het worden.
Vooropgesteld dat ik al jaren tevreden ben en ook eigenlijk nooit eruit lig, geen reden voor mij dus om op te zeggen.
Het enige dat ik eigenlijk wel wil, is van 8Mbit (55 euro p/m) terug naar 6Mbit (35 euro p/m).
Want ik haal de 8Mbit toch niet (blijf steken vanaf snelle hosts op ongeveer 630KB/sec, dus waarom teveel betalen?).
Dus ik dacht even inloggen op de site, en aanpassen.
Maarre... kan niet...
Enkel 3Mbit of 1.5Mbit kan ik selecteren.
Dus ik de klantenservice bellen (die zeggen ook elke keer wat anders).
1. Dan is 6Mbit niet bij u mogelijk.
Ondanks het feit dat ik nu al 8Mbit heb, zou het toch niet mogelijk zijn om 6Mbit op mijn adres te krijgen. De helpdesk medewerker zou een ticket aanmaken en mij terug bellen. Dat was 2 weken geleden.
2. 6Mbit, dat kan de provider dan niet leveren (babyxl in mijn geval), dat 8Mbit wel kan snapte die persoon ook niet. Op de vraag of ik dan 8Mbit (waarvan ik max de 6Mbit haal) dan voor de prijs van 6Mbit kan krijgen om van het gezeik af te zijn kon er geen antwoord gegeven worden. Maar ook hier voor zou een ticket worden aangemaakt en zou ik terug worden gebeld. (1½ week geleden).
3. Ze zagen dat ik al 2x eerder heb gebeld en het uiteindelijke advies (vorige week) was: stapt u maar over op een andere provider? Maar ik zou toch nog even worden terug gebeld over die 2 eerdere tickets mochten ze wat meer weten.
Dus...
Wie kan me dit uitleggen?
Volgens mij zit er gewoon een foutje (of dat nu technisch is of administratief weet ik niet) in het systeem waardoor ik niet de 6Mbit kan aangeven. Waarschijnlijk omdat destijds dus die abonnementen veranderd zijn en je kon kiezen voor een upgrade naar ADSL 2 (wilde ik niet) of naar 6Mbit (wilde ik toen ook niet) of dat je 10 euro korting kreeg op je huidige abo (wilde ik wel). Uiteraard bleef het mogelijk om te up/down graden.
Welke provider geeft in godsnaam een tevreden klant die enkel tegen een klein issue aanloopt het advies om naar een andere provider te gaan (waarbij je dus veel meer rompslomp krijgt met IP's, facturen, downtime, etc)?
Demon, ik wil enkel naar 6Mbit en de bij behorende prijs betalen. Meer echt niet...
Hoe krijg ik ze nou zover?
Vooropgesteld dat ik al jaren tevreden ben en ook eigenlijk nooit eruit lig, geen reden voor mij dus om op te zeggen.
Het enige dat ik eigenlijk wel wil, is van 8Mbit (55 euro p/m) terug naar 6Mbit (35 euro p/m).
Want ik haal de 8Mbit toch niet (blijf steken vanaf snelle hosts op ongeveer 630KB/sec, dus waarom teveel betalen?).
Maarre... kan niet...
Ondanks het feit dat ik nu al 8Mbit heb, zou het toch niet mogelijk zijn om 6Mbit op mijn adres te krijgen. De helpdesk medewerker zou een ticket aanmaken en mij terug bellen. Dat was 2 weken geleden.
2. 6Mbit, dat kan de provider dan niet leveren (babyxl in mijn geval), dat 8Mbit wel kan snapte die persoon ook niet. Op de vraag of ik dan 8Mbit (waarvan ik max de 6Mbit haal) dan voor de prijs van 6Mbit kan krijgen om van het gezeik af te zijn kon er geen antwoord gegeven worden. Maar ook hier voor zou een ticket worden aangemaakt en zou ik terug worden gebeld. (1½ week geleden).
3. Ze zagen dat ik al 2x eerder heb gebeld en het uiteindelijke advies (vorige week) was: stapt u maar over op een andere provider? Maar ik zou toch nog even worden terug gebeld over die 2 eerdere tickets mochten ze wat meer weten.
Dus...
Volgens mij zit er gewoon een foutje (of dat nu technisch is of administratief weet ik niet) in het systeem waardoor ik niet de 6Mbit kan aangeven. Waarschijnlijk omdat destijds dus die abonnementen veranderd zijn en je kon kiezen voor een upgrade naar ADSL 2 (wilde ik niet) of naar 6Mbit (wilde ik toen ook niet) of dat je 10 euro korting kreeg op je huidige abo (wilde ik wel). Uiteraard bleef het mogelijk om te up/down graden.
Welke provider geeft in godsnaam een tevreden klant die enkel tegen een klein issue aanloopt het advies om naar een andere provider te gaan (waarbij je dus veel meer rompslomp krijgt met IP's, facturen, downtime, etc)?
Demon, ik wil enkel naar 6Mbit en de bij behorende prijs betalen. Meer echt niet...
Verwijderd
Ik vroeg om een alternatief voor mijn 1536/768 account bij demon als die aansluiting niet verhuisd kon worden.TD-er schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 10:28:
Ehhm maar wat was je vraag precies aan XS4all?
Nee, dat kan dus niet. De 768 kb up die ik nu heb zou gereduceerd worden tot 256kb. Daarvoor zou ik wel van 22 euro p/m naar 29,95 euro per maand gaan, of zelfs 59 euro als ik m'n 768 up wil houden!, No way natuurlijk. XS4all lijkt zo flexibel als een betonblok voor Demon klanten. Echt top (not). Ik ga maar gauw kijken welke andere provider wat fatsoenlijks kan leveren, ADSL 2 ofzo ....
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2006 20:09 ]
De modem enzo liggen wel in de meterkast. Daar zou ik me voor kunnen stellen dat er wat storende factoren zijn. Verder geen DECT of andere zaken in de buurt.TD-er schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 16:15:
Over de SNR. Kun je hier iets over zeggen aan de hand van deze gegevens?
ras> wan adsl linedata far
relative capacity occupation: 104%
noise margin upstream: 10.0 db
output power downstream: 20.0 dbm
attenuation upstream: 12.0 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
tone 0- 31: 00 00 00 08 99 9a ba bb bb bb bb aa 99 88 88 00
tone 32- 63: 00 00 00 45 56 67 77 77 77 77 77 77 77 77 77 72
tone 64- 95: 07 77 77 77 77 77 77 77 77 77 66 77 67 66 66 66
tone 96-127: 66 66 66 66 66 66 66 66 66 66 56 65 56 56 56 66
tone 128-159: 56 65 66 65 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 160-191: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55
tone 192-223: 55 55 55 55 55 55 55 55 55 55 54 44 44 44 44 44
tone 224-255: 44 44 44 43 33 33 32 22 22 22 20 00 00 00 00 00
ras> wan adsl linedata near
relative capacity occupation: 54%
noise margin downstream: 22.0 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 22.0 db
Ik heb in oudere Demon topics mijn meetwaarden van mijn ZyXEL erbij gezocht (ik gebruik al een tijd een Netopia 3346) en jouw meetwaarden lijken helemaal niet zo gek.wberkel schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 22:24:
[...]
Over de SNR. Kun je hier iets over zeggen aan de hand van deze gegevens?
ras> wan adsl linedata far
relative capacity occupation: 104%
noise margin upstream: 10.0 db
output power downstream: 20.0 dbm
attenuation upstream: 12.0 db
[...]
Dit had ik toen ik dus zo'n 864 - 896 kbit up haalde:
code:
1
2
3
4
5
| ras> wan adsl linedata far relative capacity occupation: 107% noise margin upstream: 7.0 db output power downstream: 12.0 dbm attenuation upstream: 11.0 db |
Jouw noise-margin is zelfs beter. Alleen de outputpower-downstream is veel hoger dan bij mij was.
Je attenuation is niets mee mis.
Ik weet niet precies of een hogere power-waarde slecht is of niet. Je zou zeggen van niet, maar kennelijk haal je wel langzamere upload.
Je zou kunnen proberen of je de max_tone limit mischien op 11 hebt staan. Het aantal bits per tone komt namelijk nergens boven de 'b' uit. Je zou die max_tone limit bijvoorbeeld even op 12 kunnen zetten om te testen. De verbinding kan er wel iets instabieler door worden.
Vreemd probleem toen ik gisteren bij mijn schoonouders (die ook bij Demon zitten) een nieuwe wireless Sitecom router aan het copperjet modem wilde hangen. Het ding kreeg geen IP adres van de copperjet. Alles gereset naar factory defaults, maar dat hielp niet. Het gekke is dat wanneer ik een laptop aan het modem hing dit wel gewoon werkte.
Daarna een tijd met een Demon support medewerker aan de telefoon gezeten die er ook niet uit kwam. Zijn uiteindelijke advies: zet het modem in router-mode, zodat de Sitecom een intern IP-adres krijgt. Verhip, dat werkte. Maar niet echt een heel chique oplossing als je het mij vraagt. Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Daarna een tijd met een Demon support medewerker aan de telefoon gezeten die er ook niet uit kwam. Zijn uiteindelijke advies: zet het modem in router-mode, zodat de Sitecom een intern IP-adres krijgt. Verhip, dat werkte. Maar niet echt een heel chique oplossing als je het mij vraagt. Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Ik heb even gekeken en die staat al op 'e'.TD-er schreef op woensdag 20 december 2006 @ 00:37:
[...]
Ik heb in oudere Demon topics mijn meetwaarden van mijn ZyXEL erbij gezocht (ik gebruik al een tijd een Netopia 3346) en jouw meetwaarden lijken helemaal niet zo gek.
Dit had ik toen ik dus zo'n 864 - 896 kbit up haalde:
code:
1 2 3 4 5 ras> wan adsl linedata far relative capacity occupation: 107% noise margin upstream: 7.0 db output power downstream: 12.0 dbm attenuation upstream: 11.0 db
Jouw noise-margin is zelfs beter. Alleen de outputpower-downstream is veel hoger dan bij mij was.
Je attenuation is niets mee mis.
Ik weet niet precies of een hogere power-waarde slecht is of niet. Je zou zeggen van niet, maar kennelijk haal je wel langzamere upload.
Je zou kunnen proberen of je de max_tone limit mischien op 11 hebt staan. Het aantal bits per tone komt namelijk nergens boven de 'b' uit. Je zou die max_tone limit bijvoorbeeld even op 12 kunnen zetten om te testen. De verbinding kan er wel iets instabieler door worden.
Gisteren heb ik ook nog even getest zonder splitter ertussen.
Toen haalde ik een upstream van 800 kbps.
Wel een fractie hoger dus.
Is dit te verklaren? (splitter zit goed aangesloten)
Verwijderd
Hebben ze een berg studenten neergezet bij de Demon Support. 1 jaar geleden was de support nog redelijk, 2 maanden geleden begon het slechter te worden, nou hebben ze studenten zitten die niet eens weten wat NAT is, en enkel volgens boekje bellen.
/me heeft aanvraag voor TweakDSL de deur uit gedaan.
/me heeft aanvraag voor TweakDSL de deur uit gedaan.
Verwijderd
Vandaag maar weer eens gebeld.Verwijderd schreef op dinsdag 19 december 2006 @ 18:16:
Demon is echt een vreemde provider aan het worden.
Maarre... kan niet...
Dus...
Ze kunnen me terug zetten naar 3Mbit, omdat 6Mbit niet mogelijk zou zijn bij mij.
(Dat ik nu 8Mbit heb vinden ze vreemd).
Tja... 55 euro betalen en blijven, of het gezeik van een verhuizing op je nek halen... maar waar heen dan?
Verwijderd
je hebt het wel over Sitecom....... als het werkt heb je iets voor weing geld, maar als het niet werkt krijg je dit......posttoast schreef op woensdag 20 december 2006 @ 08:34:
Vreemd probleem toen ik gisteren bij mijn schoonouders (die ook bij Demon zitten) een nieuwe wireless Sitecom router aan het copperjet modem wilde hangen. Het ding kreeg geen IP adres van de copperjet. Alles gereset naar factory defaults, maar dat hielp niet. Het gekke is dat wanneer ik een laptop aan het modem hing dit wel gewoon werkte.
Ik heb ook een een leuk setje Sitecom met USB wifi voor weinig geld gekocht, maar kreeg niet voor elkaar wat ik wilde. Helpdesk: tja, u bent onze doelgroep niet..
Dus spullen naar de winkel teruggebracht, geld terug en een Asus WL500g gekocht, daar heb je ook nog alt-firmware van..
Ik ben het toch niet helemaal met je eens hoor. Iets eenvoudigs als een IP adres oppikken kan toch elke router tegenwoordig wel? We hebben het hier niet over een of andere hypermoderne techniek. Goed, dat een goedkopere router misschien eerder plat gaat als er veel connecties tegelijk gemaakt worden, daar kan ik inkomen. Bovendien werkte de sitecom wél via mijn Zyxel modem.Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 22:25:
[...]
je hebt het wel over Sitecom....... als het werkt heb je iets voor weing geld, maar als het niet werkt krijg je dit......
Ik heb ook een een leuk setje Sitecom met USB wifi voor weinig geld gekocht, maar kreeg niet voor elkaar wat ik wilde. Helpdesk: tja, u bent onze doelgroep niet..![]()
Dus spullen naar de winkel teruggebracht, geld terug en een Asus WL500g gekocht, daar heb je ook nog alt-firmware van..
Soms val je gewoon nog van je stoel van die fabrikanten, zelfs met nieuwe productenposttoast schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:36:
[...]
Ik ben het toch niet helemaal met je eens hoor. Iets eenvoudigs als een IP adres oppikken kan toch elke router tegenwoordig wel?
Heb je dan wel geprobeerd je MAC te klonen danwel de sitecom MAC te registreren? Ik weet de huidige status niet voor 100%, maar als het goed is is dat nog steeds nodig voor 'oude' aansluitingen.posttoast schreef op donderdag 21 december 2006 @ 08:36:
[...]
Bovendien werkte de sitecom wél via mijn Zyxel modem.
Het clonen zou ik nog kunnen proberen inderdaad, maar volgens de Demon medewerker hoefde dit niet.Gilles de Geus schreef op donderdag 21 december 2006 @ 11:17:
[...]
Heb je dan wel geprobeerd je MAC te klonen danwel de sitecom MAC te registreren? Ik weet de huidige status niet voor 100%, maar als het goed is is dat nog steeds nodig voor 'oude' aansluitingen.
Ik weet niet of andere dit ook hebben..maar sinds 2 dagen is er bijna geen mail meer...het versturen met een mailtje naar mijzelf is ong 3-4 uur onderweg..waarvan weer sommige spoorloos verdwijnen..
Een kennis maakte gister de fout om mij te mailen naar het Demon adres...ik moet toch maar eens iedereen mailen dat hun eigenlijk geen mail ondersteunen...en hun alleen mijn gmail mogen gebruiken
Een kennis maakte gister de fout om mij te mailen naar het Demon adres...ik moet toch maar eens iedereen mailen dat hun eigenlijk geen mail ondersteunen...en hun alleen mijn gmail mogen gebruiken
[ Voor 5% gewijzigd door Von Henkel op 22-12-2006 09:42 ]
Verwijderd
@Von Henkel
ik heb precies hetzelfde probleem,
(zie het nieuwe topic die ik tegelijkertijd met je ben gestart)
ik heb precies hetzelfde probleem,
(zie het nieuwe topic die ik tegelijkertijd met je ben gestart)
Net de helpdesk gebeld...het mail probleem is bevestigd...alleen hun begrijpen niet wat er aan de hand is....hun begrijpen ook niet wat te doen....hun weten ook niet hoelang dit duurt.....maar hun weten wel hoe ze een telefoon opnemen
De UPC-mailserver schijnt ook al een paar dagen niet te werken wegens enorme hoeveelheden spam, aldus het nieuws op de radio gisteren en nu.nl
Mischien is er een verband. Het lijkt me namelijk niet dat alleen UPC-klanten gespammed worden.
Mischien is er een verband. Het lijkt me namelijk niet dat alleen UPC-klanten gespammed worden.
Voor zover ik weet is het 6 Mbit abo een BBNed lijn. Je geeft zelf al aan BabyXL te hebben, dus een ander netwerk, toch? Misschien is dat 6 Mbit BBNed lijntje bij jou simpelweg niet mogelijk ?Verwijderd schreef op woensdag 20 december 2006 @ 17:41:
Vandaag maar weer eens gebeld.
Ze kunnen me terug zetten naar 3Mbit, omdat 6Mbit niet mogelijk zou zijn bij mij.
(Dat ik nu 8Mbit heb vinden ze vreemd).
Tja... 55 euro betalen en blijven, of het gezeik van een verhuizing op je nek halen... maar waar heen dan?
't Gekke met die mailserver is, is dat de webmail prima werkt, de mailkick netjes elke 5 minuten probeert te mail-kicken, maar dat 't gewoon "brak" is...:
Wel suf dus, hij timed out, maar vervolgens doet Postfix er nog wel "iets" mee, maar ik zie ze niet in m'n inbox
Nog wel in de webmail though.
Dec 23 05:15:11 server postfix/smtpd[21581]: connect from mailkick-21.mail.nl.demon.net[194.159.73.159] Dec 23 05:15:11 server postfix/smtpd[21581]: NOQUEUE: filter: RCPT from mailkick-21.mail.nl.demon.net[194.159.73.159]: <spam-adresje>: Sender address triggers FILTER smtp-amavis:[127.0.0.1]:10024; from=<spam-adresje> to=<email-adres van mij> proto=SMTP helo=<mailkick-21.mail.nl.demon.net> Dec 23 05:15:11 server postfix/smtpd[21581]: 8601779E35: client=mailkick-21.mail.nl.demon.net[194.159.73.159] Dec 23 05:20:11 server postfix/smtpd[21581]: timeout after DATA from mailkick-21.mail.nl.demon.net[194.159.73.159] Dec 23 05:20:11 server postfix/smtpd[21581]: disconnect from mailkick-21.mail.nl.demon.net[194.159.73.159] Dec 23 05:20:11 server postfix/cleanup[21588]: 8601779E35: replace: header Received: from xdsl-13771.wroclaw.dialog.net.pl ([87.105.10.203]:2420)??by incoming-26.mail.nl.demon.net with smtp (Exim 4.54)??id 1GxlhG-0005cR-M9??for mijn-email-adresje; Fri, 22 Dec 2006 14:48:38 from mailkick-21.mail.nl.demon.net[194.159.73.159]; from=<spamadres> to=<mijnes weer> proto=SMTP helo=<mailkick-21.mail.nl.demon.net>: Received: from xdsl-13771.wroclaw.dialog.net.pl ([87.105.10.203]:2420)??by mijnsysteemnaam.demon.nl (Postfix) with SMTP id GxlhG-0005cR-M9??for mijn-email-adresje; Fri, 22 Dec 2006 14:48:38 +0000 Dec 23 05:20:11 server postfix/cleanup[21588]: 8601779E35: message-id=<48489719.59667902@decor.com>
Wel suf dus, hij timed out, maar vervolgens doet Postfix er nog wel "iets" mee, maar ik zie ze niet in m'n inbox

Ik heb laatst gebruik gemaakt van de tijdelijke actie en heb nu een 12MBit abbo.
Alleen komt het modem (een linksys wag54G v2) niet hoger dan 8352 kbps.
Als ik het modem uitzet en weer aan geeft hij tijdelijk 12 mbit aan, alleen dan valt om de minuut de verbinding er uit en even later weer terug te komen, die herhaald zich een aantal maal tot dan hij intraint op 8mbit.
Zijn er meer die dit probleem hebben gehad??
Als ik het modem uitzet en weer aan geeft hij tijdelijk 12 mbit aan, alleen dan valt om de minuut de verbinding er uit en even later weer terug te komen, die herhaald zich een aantal maal tot dan hij intraint op 8mbit.
4800Wp / Elga-Toshiba / HA / ESP's en andere rommel
Iemand een FritzBox 7140 als modem op Demon ADSL aangesloten zonder problemen?
Na 1 maand het als modem gebruikt te hebben en een paar keer per dag effe 2 minuten offline te raken ben ik het zat geworden. Ik gebruik nu weer de CopperJet 816-2P met de FritzBox 7140 als router nu. Volgens mij is dat ding gewoon niet compatibel met Demon/BBNed als modem....jammer geen lifeline dan...misschien verkoop ik hem wel...wil toch weer een Asus hebben. Mijn oude Asus WL-500G was gewoon super, alleen had het geen VOIP. Asus komt binnenkort met de AM200G zo te zien die VOIP met lifeline biedt.
Na 1 maand het als modem gebruikt te hebben en een paar keer per dag effe 2 minuten offline te raken ben ik het zat geworden. Ik gebruik nu weer de CopperJet 816-2P met de FritzBox 7140 als router nu. Volgens mij is dat ding gewoon niet compatibel met Demon/BBNed als modem....jammer geen lifeline dan...misschien verkoop ik hem wel...wil toch weer een Asus hebben. Mijn oude Asus WL-500G was gewoon super, alleen had het geen VOIP. Asus komt binnenkort met de AM200G zo te zien die VOIP met lifeline biedt.
Ik zit me even af te vragen over de prijs. Ik heb van de actie gebruik kunnen maken en heb 6/1 genomen voor 25 euro. Ik zie echter op m'n afschrift 26,91 staan. Is dat normaal of...? (Had hiervoor 1.5/768kbit gehad voor 22)
when the Evil Ones came!
Trinsec's Journal
Jamaar dan nog, dan had het dus minder dan 25 euro moeten zijn, omdat zijn vorige maandbedrag 22 was.Verwijderd schreef op zondag 24 december 2006 @ 00:46:
Zal geen volledige maand geweest zijn...
Maar goed, mischien een klein foutje van Demon, dat ze er administratief eerst 6/1 van gemaakt hebben en toen pas de korting berekend.
Gewoon ff afwachten wat er op de volgende afschrift staat.
Blijkbaar is op dat moment je lijn meer verstoort ergens door dan toen je hem aanzette en hij wel op 12Mbit kon verbinden. Laatste firmware geinstalleerd ook voor je WAG, want als je via BaByXL bent aangesloten is dat wel nodig anders werkt het sowieso beroerd dat modem.jorammeke schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:28:
Ik heb laatst gebruik gemaakt van de tijdelijke actie en heb nu een 12MBit abbo.
Hm, dat mailkick-probleem wat ik aankaartte was blijkbaar puur een probleem bij één mailtje. Toen ik de spam-meuQ verwijderde, werkte 't weer zoals voorheen.
Wel vreemd dat Demon's MTA brak gaat doen bij een bepaald spam-mailtje, maargoed...
Wel vreemd dat Demon's MTA brak gaat doen bij een bepaald spam-mailtje, maargoed...
Argghghh!...zelfs met de CopperJet krijg ik nu af en toe verlies van mijn internet. Jaren nooit last gehad en nu sinds de overname...Damn...blijkbaar zitten ze nu toch bij Demon/Xs4all wat te kutten daar en ligt het niet aan de FritzBox. Volgende week maar bellen en klagen...misschien toch maar kijken naar TweakDSL...LaptopRookie schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 12:57:
Iemand een FritzBox 7140 als modem op Demon ADSL aangesloten zonder problemen?

[ Voor 4% gewijzigd door LaptopRookie op 24-12-2006 14:16 ]
Er is qua DSL helemaal nog niets veranderd nu XS4all de mama van Demon is. En lijn problemen zijn bijna altijd individuele lijnproblemen. Overstappen heeft weinig verandering, mits je van DSL netwerk veranderd dat het opeens opgelost kan zijn.LaptopRookie schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:13:
[...]
Argghghh!...zelfs met de CopperJet krijg ik nu af en toe verlies van mijn internet. Jaren nooit last gehad en nu sinds de overname...Damn...blijkbaar zitten ze nu toch bij Demon/Xs4all wat te kutten daar en ligt het niet aan de FritzBox. Volgende week maar bellen en klagen...misschien toch maar kijken naar TweakDSL...
Kijk eens (nogmaals wellicht) naar je eigen aansluiting. Verleng stukken? Stekkertjes opnieuw aandrukken? Niet perongeluk een toestel voor je splitter? Of met het aansluiten van je Fritz!box met lifeline een aansluitfoutje gemaakt ofzo etc.
Meer mensen hier problemen met hun ping vandaag?
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=300ms TTL=61
Request timed out.
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=81ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=31ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=35ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=15ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=16ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=30ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=44ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=300ms TTL=61
Request timed out.
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=81ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=31ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=35ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=15ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=16ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=30ms TTL=61
Reply from 194.159.73.70: bytes=32 time=44ms TTL=61
motabeatz.com
Alle kabels zitten gewoon goed...het is gewoon raar dat haast altijd tussen 12:00 - 14:00, 18:00-20:00 en 0:00 - 02:00 ik plotseling 2 minuten offline raak...waar het aan ligt weet ik niet want voor de rest van de uren is het wel stabiel als de pest. Dacht eerst dat het aan de FritzBox lag, maar na terug plaatsing van Demon's modem was het probleem nog niet over...ik vermoedt toch sterk dat ze iets aan het uitspoken zijn daaroh. Ik heb mijn probleem met FritzBox fabrikant AVM opgenomen en zij zien niks raars in de eventlog van de FritzBox...line attenuation en noise zijn binnen de grenzen. Het is gewoon raar dat ik meer dan uren kan surfen/online ben en dan plotseling 2 minuten geen verbinding heb...daarna kan ik weer uren verder surfen/downloaden...vreemd.bjck schreef op zondag 24 december 2006 @ 14:41:
[...]
Er is qua DSL helemaal nog niets veranderd nu XS4all de mama van Demon is. En lijn problemen zijn bijna altijd individuele lijnproblemen. Overstappen heeft weinig verandering, mits je van DSL netwerk veranderd dat het opeens opgelost kan zijn.
Kijk eens (nogmaals wellicht) naar je eigen aansluiting. Verleng stukken? Stekkertjes opnieuw aandrukken? Niet perongeluk een toestel voor je splitter? Of met het aansluiten van je Fritz!box met lifeline een aansluitfoutje gemaakt ofzo etc.
Verwijderd
Nog een punt ik kom bijna tot niet meer op de news servers
news.demon.nl
newszilla.xs4all.nl
iemand meer last van?
news.demon.nl
newszilla.xs4all.nl
iemand meer last van?
Sinds vandaag ? Gisteravond stonden bij mij nog alle 9 lijntjes open....Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 13:55:
Nog een punt ik kom bijna tot niet meer op de news servers
news.demon.nl
newszilla.xs4all.nl
iemand meer last van?
PSN: TDBtje
Verwijderd
Inderdaad sinds vandaag..TDB schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:04:
[...]
Sinds vandaag ? Gisteravond stonden bij mij nog alle 9 lijntjes open....
En hoe kom jij aan 9 lijntjes
-edit- Wow ik check net even en inderdaad je kan 6 lijntjes bij newszilla gebruiken.
Dit is nog niet zo lang...
Maar het moet wel werken
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 14:26 ]
Kunnen we als Demon abonnee al op de newsserver van Xs4all??? Waar staan de gegevens van hun newsserver?...is het ook poort 119? Ik vind hun website werkelijk onoverzichtelijk.
Update: zie het al...krijg 3 verbindingen bij xs4all newsserver...dus in totaal 6 met Demon...scheelt weer een stukje download tijd
[ Voor 20% gewijzigd door LaptopRookie op 27-12-2006 21:36 ]
Grappig, ik heb er -momenteel- 6 van demon en 3 van xs4all....Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:22:
[...]
Inderdaad sinds vandaag..
En hoe kom jij aan 9 lijntjes, ik kom aan 6..... 2 X 3
-edit- Wow ik check net even en inderdaad je kan 6 lijntjes bij newszilla gebruiken.
Dit is nog niet zo lang...
Maar het moet wel werken
PSN: TDBtje
Dit topic is gesloten.