Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Emos
Lijkt wel alsof hun DNS half ziek is. Sommige pagina's kom ik gewoon op zoals GoT. Maar gamer.nl en zelfs de demon site zelf kom ik niet op...
Modem heb ik al gerestart.
Nog een probleem wat ik laatste tijd tegen kom is dat mijn internet weg valt. Ik restart het modem en ik geen IPadres meer krijg. Net duurde het ook 10min voordat ik iets kreeg.
Verwijderd
Ik heb Demon gebeld. Ze hadden (voor de zoveelste keer) belooft om mij terug te bellen, kijken of ze deze belofte na kunnen komen. Ze bellen maar in 20% van de gevallen terug. De rest hoor je niets meer van.53 Wed Nov 01 11:42:44 2006 PP0b WARN MPOA Link Down
55 Wed Nov 01 11:42:44 2006 PP10 INFO vc closed, vc=1, vpi=0, vci=35
56 Wed Nov 01 11:42:44 2006 PP10 -WARN SNMP TRAP 2: link down
57 Wed Nov 01 11:42:45 2006 PP10 WARN netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=947cb0cc
58 Wed Nov 01 11:42:45 2006 PP0b WARN Last errorlog repeat 23 Times
59 Wed Nov 01 11:42:45 2006 PP0b WARN MPOA Link Up
60 Wed Nov 01 11:42:45 2006 PP10 INFO vc opened,vc=1,vpi=0,vci=35,qos=2
61 Wed Nov 01 11:42:45 2006 PP10 -WARN SNMP TRAP 3: link up
Als ze AS woensdag geen serieuze oplossing hebben (na 3 jaar vechten), dan ga ik bij hun "alle" documentatie en klantgegevens opeisen die ze van mij hebben. Alle opdrachten naar KPN / BBNed. Iedere keer dat ik gebeld heb, ik ga echt ALLES opeisen bij Demon. Hierna ga ik die informatie doorsturen naar TweakDSL, en kijken of ze bij TweakDSL kunnen ontdekken waar het probleem in zit.
Na telefonisch contact vandaag moet ik zeggen dat ik "nou al" meer vertrouwen heb in TweakDSL dan in Demon. Ik hoop echt dat ze daar het probleem wat sneller kunnen tackelen (als het bij KPN / BBNed blijkt te zitten, waarvan ik al 3 jaar denk dat het KPN is). Het probleem zit (99%) zeker NIET bij Demon, alleen ze willen niet zoeken naar een oplossing.
Verwijderd
heb al een paar keer gegoogeld maar dat leverde weinig op. ik heb namelijk wel benieuwd welke modem het stabielst is op grotere afstanden.
Ik heb zelf geen ervaring met lange afstanden, maar ik gebruik sinds mijn ZyXEL modem overleden is een Netopia 3346 modem (de ADSL2 versie en op mijn werk de ADSL1 versie)Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 20:44:
Weet eigelijk iemand ergens nog een goede site waar reviews of testen staan over ADSL modems/router?
heb al een paar keer gegoogeld maar dat leverde weinig op. ik heb namelijk wel benieuwd welke modem het stabielst is op grotere afstanden.
Dat modem is super stabiel en ook met heel veel connecties (is tevens een 4-poorts router)
Mag ook wel voor dat geld, want het zijn geen goedkope jongens (bij de aanvraag van het Demon business dsl-abonnement van mijn werkgever kostte het modem 175 euro extra)
Maar goed, je merkt heel duidelijk verschil met die ZyXEL's en met die speedtouch die mijn ouders hebben.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Maar je weet niet zo 123 een site waar test staan?
Verwijderd
Ze zouden terugbellen. Niet dus. En ik kom er weer niet door, wachttijden tot forever....
Ik weet ook wel dat niemand iets kan met dit bericht....maar het lucht weer heel even op.
Emos
Oele_ is druk
Voor de duidelijkheid; ik ben werkzaam ben op de software development-afdeling, en heb dus eigenlijk niets (direct) met klantenservice en allerlei netwerktechnische dingen te maken. Desondanks kan ik natuurlijk wel af en toe even iets opzoeken ofzo.
Bij jou moeten we dus zijn om problemen met de ZyXEL 2602HW-61C, AJE modem aan te kaarten? De firmware voor dit modem zit nog vol bugs momenteel. Ben benieuwd..Oele_ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:15:
[...]
Oele_ is drukHad je een specifieke vraag? Of wil je gewoon even dat ik kijk wat de status van je probleem is? Heb je misschien een ticketnummer van die mailwisseling?
Voor de duidelijkheid; ik ben werkzaam ben op de software development-afdeling, en heb dus eigenlijk niets (direct) met klantenservice en allerlei netwerktechnische dingen te maken. Desondanks kan ik natuurlijk wel af en toe even iets opzoeken ofzo.
Nee, die firmware wordt door ZyXEL geschreven. Waar ik me mee bezig hou is interne, vooral administratieve software. Denk aan ordering, billing, servicepagina, etc.Chutney schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:59:
[...]
Bij jou moeten we dus zijn om problemen met de ZyXEL 2602HW-61C, AJE modem aan te kaarten? De firmware voor dit modem zit nog vol bugs momenteel. Ben benieuwd..
Oke dat is inderdaad een andere tak, jullie als ISP kunnen ism. ZyXEL snel de problemen de wereld uit helpen.. tov. de klant. Misschien dat daar eens naar gekeken kan worden binnen DemonOele_ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:33:
[...]
Nee, die firmware wordt door ZyXEL geschreven. Waar ik me mee bezig hou is interne, vooral administratieve software. Denk aan ordering, billing, servicepagina, etc.
Verwijderd
Als ik a.s. Woensdag geen telefoontje heb gehad, of een manier dat mogelijke vooruitgang kan opleveren binnen mijn ADSL uitval, dan ga ik bij Demon eisen om alle documentatie, tickets die ik heb aangemeld, alle acties die zijn uitgevoerd. Echt alles wat bij Demon in het systeem staat over mij ga ik dan opeisen. Zodra ik dan die informatie heb dan ga ik asap overstappen naar TweakDSL. Gelukkig heb ik nou al meer vertrouwen in de support van TweakDSL (even gesproken of ze dachten dat het probleem bij Demon lag, of bij BBNed/KPN, ze denken het laatste, dus dat moet wel op te lossen zijn, ze wouden iig wel wat ondernemen om mn verbinding stabiel te krijgen).
Verwijderd
ook nuttig. Heb je wel een indruk waar de problemen van de laatste tijd vandaan komen? Demon was altijd erg goed. Het zou jammer zijn als dit zo doorgaat dat binnen een jaar de helft vd klanten weggaat. Immers het aanbod, eventueel met VOIP erbij dan wel eventueel glasvezel (volgend jaar in onze wijk) wordt steeds groter. Als het echt zo doorgaat heeft de koper dan over een jaar een lijk in de kast met het "oude" Demon in een nieuw jasje. Een toekomstig krantenberichtje is dan niet moeilijk te verzinnen.Oele_ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 19:33:
[...]
Nee, die firmware wordt door ZyXEL geschreven. Waar ik me mee bezig hou is interne, vooral administratieve software. Denk aan ordering, billing, servicepagina, etc.
Back to the topic: waar komen de problemen vandaan? Een (korte) toelichting met uitzicht op de nabije toekomst zou erg fijn zijn.
Een ongelukkige samenloop van omstandigheden ben ik bang. Het grootste probleem waar ik me van bewust ben, is dat van de verbindingen die na BaByXL-software-upgrades opeens raar gaan doen. (toch?) De problemen met het mailsysteem zijn ook niet bepaald migratie- of overname-gerelateerd. Misschien mis ik bepaalde fundamentele structurele problemen die jullie bedoelen, dan komt dat waarschijnlijk doordat ik maar eens in de zoveel dagen dit forum even vluchtig bekijk de laatste tijd, ik heb het nogal druk.. Nou ja, een ander probleem waar ik me wel van bewust ben, is dat bij ieder probleem dat de laatste maanden de kop op steekt, mensen in nieuwsgroepen en fora beginnen te roepen dat ze zeker weten dat het door de overname komtVerwijderd schreef op donderdag 02 november 2006 @ 20:44:
[...]
ook nuttig. Heb je wel een indruk waar de problemen van de laatste tijd vandaan komen? Demon was altijd erg goed. Het zou jammer zijn als dit zo doorgaat dat binnen een jaar de helft vd klanten weggaat. Immers het aanbod, eventueel met VOIP erbij dan wel eventueel glasvezel (volgend jaar in onze wijk) wordt steeds groter. Als het echt zo doorgaat heeft de koper dan over een jaar een lijk in de kast met het "oude" Demon in een nieuw jasje. Een toekomstig krantenberichtje is dan niet moeilijk te verzinnen.
Back to the topic: waar komen de problemen vandaan? Een (korte) toelichting met uitzicht op de nabije toekomst zou erg fijn zijn.
Verder is het natuurlijk wel degelijk zo dat er het een en ander verandert bij Demon. Verkoop en productontwikkeling gebeuren niet meer, met het gevolg dat er ook een behoorlijk aantal functies is vervallen of nog gaat vervallen. Er blijft een relatief klein team over, dat zich vooral richt op day-to-day service en voorbereiding op de migratie naar XS4ALL. Over wat eea voor jou als klant gaat inhouden kan ik op dit moment niet veel zeggen, behalve dat het handig is om jezelf in te schrijven op de "overname" mailinglijst ('nieuwsbrief'), zodat je op de hoogte gehouden wordt. Zie www.demon.nl. Wat ik wel kan zeggen, is dat het absoluut niet de bedoeling is om de boel nu te laten verslonzen ofzo. Zoals je zelf al aangeeft heeft niemand, inclusief de nieuwe eigenaar van Demon, daar iets aan. Als jij als klant een probleem hebt, dan moet dat gewoon opgelost worden, net zo goed als voor de overname.
Emos
Verwijderd
Ik denk eerder dat het met de toename van SPAM te maken heeft, gezien botnets zorgen voor sterke toename van SPAM. Zou SPAM dan toch de ondergang van internet worden?Oele_ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 22:20:
De problemen met het mailsysteem zijn ook niet bepaald migratie- of overname-gerelateerd.
Weer dezelfde stappen ondernomen met de helpdesk en weer (3e) een ticket aangemaakt. Woensdag middag eindelijk weer een ip adres.
Ik zal wel even kijken, maar dat wordt dan maandag waarschijnlijk.Emos schreef op donderdag 02 november 2006 @ 23:46:
He Oele_ hallo. Kijk ik wil je niet misbruiken hier via dit forum. Je collega's moeten het natuurlijk eigenlijk oplossen. Wel wil ik je zeggen dat ik sinds gisteravond 21:30 uur weer geen IP had en nu net om 23:34 weer een IP heb gekregen. Dat is dus meer dan 24 uur uitval, zonder dat er iets over staat op de website of dat ik er iets over hoor. Storingsnummer is: 625982. Verder heb ik nog een referentienummer van een mail die ik Demon gestuurd heb, toen ik enigszins aangeslagen en geirriteerd was (642561). Nogmaals, je hoeft niet te kijken hoor, maar als je het doet wordt het zeker gewaardeerd.
Verwijderd
ik weet het, ik bereik niets met dit verhaal maar het lucht wel ff op
Emos
Verwijderd
Ik heb ook 2 zondagen na elkaar hier last van gehad. Blijkbaar hebben de DHCP servers van Demon problemen met het geheugen oid.Emos schreef op maandag 06 november 2006 @ 00:45:
En ja hoor. Wederom de gehele zondag geen internet.
Verwijderd
niet alleen de DHCP servers, fatsoenlijk je mail ophalen schijnt ook een zeldzaam iets te wordenVerwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 10:12:
[...]
Ik heb ook 2 zondagen na elkaar hier last van gehad. Blijkbaar hebben de DHCP servers van Demon problemen met het geheugen oid.
Verwijderd
Via BaByXL of BBNed? Ik heb met BBNed (buiten mijn 3 jaar lang spelende probleem) geen uitval op DHCP (email weet ik niet, gebruik ik niet).
Ondertussen iedere dag (ongeveer) wel weer een MPOA Link down/up gehad. En nog geen telefoontje gehad van enige Demon medewerker (wat al 6 maanden beloofd is, en vorige week nogmaals, dus het zal wel). As woensdag ga ik alle documentatie opvragen en beginnen met de overstap procedure (eerst docs/tickets per post laten versturen).
De laatste medewerker die ik sprak heeft wel een nieuwe splitter verstuurd, hopelijk is die er snel, dan kan ik uitsluiten of het hier misschien in zit (al heb ik hem al vervangen, maar misschien waren ze allebei wel stuk. Klein beetje kans wil ik ze nog geven, maar dat dacht ik 3 jaar geleden ook al.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2006 20:28 ]
Hier wil ik mee aantonen dat zeker van heden t/m afgelopen week E-mails op dit moment bij Demon gewist worden....Houd hier dus rekening mee!!!!
[ Voor 21% gewijzigd door Von Henkel op 07-11-2006 01:32 ]
Verwijderd
Have been looking at Tweakdsl
4-10mb €39.95
10-19 € 49.95
Orange ADSL Family & Telefonie
tot 20mb € 24.95
Fiberworld
12mb & Telefonie € 34.95
Concept ict
10mb € 29.72
Qfast
10mb & Tel € 29.90
Well guess there is more, but my question is, what is smart to choose?
PS Soory i'm wrighting in english, but i''m an "forenger" , but please answere in dutch,,,
Je bedoelt dat er letterlijk e-mails verdwijnen? Dus niet vertraagd alsnog binnenkomen ofzo? Ook niet in je spambox?Von Henkel schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 00:57:
Leuk nog steeds geen mail....normaal niet op te halen en het doorsturen van de Gmail lukt ook al een aantal dagen niet...en dat terwijl het lijkt dat soms overdag het mail probleem opgelost is...ook al meent Oele van niet...maar deze KPN trekken worden voorspelbaar...
Hier wil ik mee aantonen dat zeker van heden t/m afgelopen week E-mails op dit moment bij Demon gewist worden....Houd hier dus rekening mee!!!!
Zelfs al zouden ze de prijzen gaan verhogen, dan nog is dat pas na aankondiging die ruim op tijd zal moeten gedaan worden.Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:38:
Hallo. Have demon 6/1 abo today. After what I have heard is there a big change that the price for the abo will rice 1.1.2007 to a xs4all pricelist.
[...]
Well guess there is more, but my question is, what is smart to choose?
Wat mij betreft zijn ze daar nu (minder dan 2 maand voor 2007) al te laat mee, dus ik verwacht het zelf niet meer.
De KPN heeft Demon overgenomen en als ze dan ineens de prijzen gaan verhogen, lopen klanten weg, dus dan hebben ze betaald voor klanten die ze meteen wegjagen. Dat zullen ze dus ook niet zo snel doen.
Daarnaast is al vaker voorbij gekomen dat ze bij XS4all een speciaal abonnement zullen neerzetten voor de Demon-gebruikers, dus dat zal dan ook wel met vergelijkbare prijzen zijn.
Kortom ik verwacht dat je geen goedkoper XS4all abonnement kunt krijgen dan door nu bij Demon te blijven
Mochten de prijzen toch hoger worden, dan kun je op dat moment alsnog overstappen. Puur op basis van geruchten zou ik niet gaan overstappen.
Zelf denk ik niet dat de prijs zal stijgen als je vasthoudt aan het huidige Demon abbonnement. Ik denk eerder dat ze er iets bij doen, zoals VOIP en dat je dan iets meer zal gaan betalen. De overname tot nu toe is geen reden voor mij om bij Demon (XS4All) te vertrekken. De slechte lijn en service is dat wel.
Emos
Belangrijkste reden om over te stappen naar kabel (Casema) is dat ik:
- Nu (historische reden) op ISDN zit. Dus hoog KPN abbo kosten. Kabel is voorlopig incl telefoon.
- Ook nog ga verhuizen over 3 maanden. Ipv telefoon, kabel en ADSL verhuizen is het straks alleen kabel... scheelt ook weer wat euro's
Als kabel niet bevalt... zit ik zo weer op een analoge lijn met demon/XS4all denk ik...
Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!
Klopt zijn normale mails...waar in mijn gmail een kopie achter blijft...had zelfs weer nieuwe software met serie nummer...gelukkig dat ik die op g mail laat komen....en vanmiddag weer geen mail...ga zo door..:(Oele_ schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:48:
[...]
Je bedoelt dat er letterlijk e-mails verdwijnen? Dus niet vertraagd alsnog binnenkomen ofzo? Ook niet in je spambox?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
De reactie van de server was een fout. Account: 'mail.demon.nl', Server: 'pop3.demon.nl' etc, etcChiron schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 17:52:
Ik krijg nu steeds time out errors op de pop3 server.. meer mensen last van?
zegt genoeg zou ik zo zeggen, zou toch mooi zijn als ze nu eens weten te vertellen wat er de laatse tijd aan de hand is toch?
Verwijderd
Heb sinds kort steeds vaker storingen zoals uitval internet of zoals nu geen mail.
Heb eigenlijk nooit last hiervan gehad.Hoe kan dit nu?
07 november 2006 | Storingen DSL
Door een probleem met onze mailservers kan er
vertraging ontstaan in de E-mail afhandeling.
Hierdoor kan het voorkomen dat E-mail vertraagt
binnenkomt en dat er time-outs optreden bij het
verzenden en ontvangen van E-mail. Ook kan het
voorkomen dat u geen berichten aantreft in uw
webmail terwijl dit wel zo zou moeten zijn.
Dit probleem is bekend en er wordt alles aan
gedaan om het probleem zo spoedig mogelijk te
verhelpen.
Verwijderd
dito ervaring hier... 2/1 was erg goed, maar we hangen nu met meer mensen eraan dus leek 6/1 logisch. Maar ook als er nu maar 1 bezig is.... is het niet beter.Haay schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 20:26:
Heb eigenlijk nooit problemen gehad met mijn Demon verbinding. Begonnen met 1024/512 abo, daarna een hele tijd 2/1 mbit gehad, en sinds de laatste upgrade een 6/1 mbit verbinding. Helaas is nu ook mijn mail-verbinding weg. Hopelijk wordt het probleem met de POP servers snel verholpen! En hopelijk raken er geen emails verloren.
Op tijden dat het goed is halen we die 6/1 makkelijk, maat er zijn gewoon teveel timouts...
Emos
Ik heb het ticket trouwens opgezocht maandag. Het staat inderdaad nog open bij ons. Ik heb de verantwoordelijke persoon gevraagd om er extra aandacht aan te geven. Meer kan ik helaas niet doen.Oele_ schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 07:59:
[...]
Ik zal wel even kijken, maar dat wordt dan maandag waarschijnlijk.
Oh, en nu krijg ik zelfs een "The page cannot be displayed" melding als ik naar webmail.demon.nl ga!
Verwijderd
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'mail.demon.nl', Server: 'pop3.demon.nl', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socketsfout: 10061, Foutnummer: 0x800CCC0E
Ik ben verd... afhankelijk van mijn email, ik vindt dit kort gezegt een schandelijke zaak
08 november 2006 | Storingen DSL
Door een probleem met onze mailservers is het momenteel niet mogelijk mail op te halen en kunnen er time-outs optreden bij het verzenden van E-mail. Webmail is als gevolg hiervan "disabled"
Dit probleem is bekend en er wordt alles aan gedaan om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.
Verwijderd
Zelfde antwoord als gisteren, maar wat kopen we hier voor?Von Henkel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:33:
Probleem met email
08 november 2006 | Storingen DSL
Door een probleem met onze mailservers is het momenteel niet mogelijk mail op te halen en kunnen er time-outs optreden bij het verzenden van E-mail. Webmail is als gevolg hiervan "disabled"
Dit probleem is bekend en er wordt alles aan gedaan om het probleem zo spoedig mogelijk te verhelpen.
ik ontvang elke dag mijn werk van KPN via mijn mail nu moet ik dit gaan veranderen omdat demon
niet voor werkende mailservers kan zorgen?
Ik ben al E-mails kwijt die ze gewist hebben ..hou hier rekening mee!!!!Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:36:
[...]
Zelfde antwoord als gisteren, maar wat kopen we hier voor?
ik ontvang elke dag mijn werk van KPN via mijn mail nu moet ik dit gaan veranderen omdat demon
niet voor werkende mailservers kan zorgen?
Degene die via Gmail doorgestuurd werden heb ik nog...ben alleen zo stom geweest ook sommige alleen bij Demon te laten komen.
[ Voor 13% gewijzigd door Von Henkel op 08-11-2006 14:39 ]
Verwijderd
Ik heb nog nergens last van gehad (buiten m'n 3 jarige probleem). Vaag is dat iig. Weet je zeker dat de bekabeling in huis goed is (max 30cm tussen IS-RA en splitter en 1 meter tussen splitter en modem), en de router firmware up2date?Emos schreef op woensdag 08 november 2006 @ 21:21:
En weer dikke IP adres ellende.
Ik word gek hier.
• KPN 3x langs geweest voor lijnmeting.
• BBNed 2x langs geweest lijnmeting.
• 2x nieuwe splitter gehad van Demon
• Nieuw modem gehad van Demon
• Nieuw IS-RA punt aangesloten door KPN (oude was van lood, gevuld met hars).
• Ingeprikt op nieuwe DSLAM
Nou zegt BBNed dat mijn uitval bij Demon ligt. Demon zegt dat het bij KPN ligt, en KPN zegt dat de lijn volgens hun standaarden "goed" is.
Kijk je echter naar de lijn noise verhoudingen:
Aan de lage kant dus, ook hoor iets "ietswat ruis" over de KPN lijn, dit is echter beperkt.noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 8 db
attenuation upstream: 7 db
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db
Ik gok dat het aan de telefoonlijn van KPN ligt, gezien metingen van mijn ADSL lijn. En het kleine beetje ruis op de lijn. De vraag blijft echter: Hoe krijg ik KPN zo gek om een nieuwe telefoonlijn aan te sluiten?
Ik kan bijvoorbeeld 2 extra telefoonlijnen afnemen bij KPN. De contractduur van deze lijnen zal wel minimaal 1 jaar zijn denk ik? In ieder geval een nummer portatie doen van mijn huidige lijn, naar de nieuwe lijn. Inclusief internet. Maarja, ligt het echt aan de lijn?
Wat kan ik doen om hier achter te komen, en te zorgen voor een stabiele verbinding?
Ik vind het een beetje een vreemd verhaal.. Ik heb hier verder ook nog geen andere klanten over gehoord. Er zijn zeker mailproblemen, maar die beperken zich tot vertragingen, het onbereikbaar zijn van de mailservers, waardoor mail niet kan worden opgehaald of aangenomen, maar mail die wordt aangepakt door de MX-hosts van Demon, moet altijd in je mailbox (of spambox) terecht komen.Von Henkel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 14:38:
[...]
Ik ben al E-mails kwijt die ze gewist hebben ..hou hier rekening mee!!!!
Degene die via Gmail doorgestuurd werden heb ik nog...ben alleen zo stom geweest ook sommige alleen bij Demon te laten komen.
Heb je gechecked:
- of de betreffende mails zijn gebounced?
- of de mails misschien nog ergens aan de verzendende kant in een queue (smarthost van een ISP
ofzo?) staan, omdat de MX-hosts van Demon tijdelijk onbereikbaar waren?
- of de mails niet toevallig in je spam-box zijn terechtgekomen?
Voor de duidelijkheid, ik zeg niet dat je liegt; ik vind het alleen erg vreemd dat je de enige bent die dit meldt, en dat de beheerders van het mailsysteem, aan wie ik het probleem net voorlegde, zich ook niet kunnen voorstellen dat dit probleem zich voordoet.
Vandaag kreeg ik ook mail die verstuurd is door gmail om 16.00u naar demon...demon stuurt het me om 20.30u...maar ik krijg hem..die andere heb ik niet terug gevonden in de spam maar wel als kopie op gmail...uiteraard ken het een combinatie van problemen bij gmail en demon zijn...het vreemde is dat ik in 2 jaar nog nooit een gmail probleem heb gehad...met demon helaas wel..wat ook altijd de oorzaak mogen zijn...maar ik probeer zoveel mogenlijk van mijn mail nu in gmail te wijzigen...de onbelangrijke mogen verder via demon binnen komen...
Verwijderd
KPN heeft het volgende gedaan vanmiddag:
[list]• Veranderen van dikader tussen mijn huis en de wijkkast (dus het andere paar gebruiken in grondkabel).• Veranderen van dikader tussen wijkkast en centrale.
Resultaten mbt noise margins:
Datum | noise margin upstream | output power downstream | attenuation upstream | noise margin downstream | output power upstream | attenuation downstream |
2006-10-22 | 6 db | 8 db | 8 db | 6 db | 12 db | 17 db |
2006-11-10 | 6 db | 8 db | 8 db | 5 db | 12 db | 18 db |
Ik weet niet exact waar de waardes voor staan, maar ik merk het in mijn download/upload snelheid.
Week geleden:
Download: 720kB/s
Upload: 95kB/s+
Nu:
Download: 650kB/s
Upload: 90kB/s
Fijn, erg fijn.
Ook lijkt het nou alsof ik "meer" ruis op mijn lijn heb (via telefoon).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2006 19:51 ]
Verwijderd
als je de oude metingen een aantal keren herhaald zou hebben ........
De opgave in hele getallen suggeren dus een fout van minimaal +/- 1 dB. Dan zouden de 2 metingen voor en na de modificatie binnen de meetfouten vallen.
Kortom: pas op met het gevoel dat het anders lijkt tov de metingen.... die amper verschil aangeven...
Wel: je had het graag veel beter willen hebben dus de klus is nog niet af, maar dat is een ander verhaal.
Verwijderd
Oude metingen heb ik voldoende (stuk of 30), staan allemaal op de zelfde waardes, nou na de aanpassing zijn de waardes veranderd. Deze metingen komen direct uit mijn modem, maar ook de DSLAM van BBNed vind ongeveer het zelfde.Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 20:12:
wat is de nauwkeurigheid van deze metingen?
als je de oude metingen een aantal keren herhaald zou hebben ........
Dit is trouwens een stukje van de werk brief die KPN achterliet (mbt de lijn meting die vandaag gedaan is).

Ik weet nog niet of de uitval nou weg is, als dit zo is dan laat ik het hier bij. Mocht er nog uitval zijn dan ga ik weer verder.
Het volgende is nou vervangen: Modem, kabel modem naar splitter, splitter, kabel naar isra, isra, DIKADER in grondkabel tussen mijn huis->wijkkast, Dikader tussen wijkkast en centrale, kabels in centrale naar splitter, kabel van splitter naar DSLAM, DSLAM.
Het enige wat ik me nog kan indenken wat kapot is:
• Splitter in centrale (of samenvoeger).
• Grondkabel tussen mijn huis->wijkkast (oude kabel uit 1950).
• ISRA (is nou RJ11 doosje gemonteerd door KPN, al verwacht ik dat deze goed is).
Bij de eerstvolgende uitval ga ik vragen of de buren adsl hebben, en ook uitval. En of er ruis op de telefoonlijn zit.
/me snapt er iig niets meer van.
De waarden die aangepast zijn, zijn de attenuation en de noise-margin.Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 19:49:
[...]
Resultaten mbt noise margins:
Datum noise
margin
upstreamoutput
power
downstreamattenuation
upstreamnoise
margin
downstreamoutput
power
upstreamattenuation
downstream2006-10-22 6 db 8 db 8 db 6 db 12 db 17 db 2006-11-10 6 db 8 db 8 db 5 db 12 db 18 db
Ik weet niet exact waar de waardes voor staan, maar ik merk het in mijn download/upload snelheid.
[...]
Die eerste geeft de verslechtering van het signaal aan. Dus een hogere waarde wil dus zeggen een slechter signaal. In de start-post staat er meer info over.
De noise-margin wil zeggen hoeveel ruimte er zit tussen het signaal en de ruis. Hoe lager die waarde, hoe dichter de ruis bij het signaal ligt, oftewel hoe minder duidelijk het signaal waar te nemen is.
Dat komt ook precies overeen met je meetwaarden qua snelheid.
Emos
Die meting van KPN uit de brief wijkt wel af van wat je zou willen zien. Of is die gemeten toen het bij jou allemaal losgekoppeld was?Verwijderd schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 21:20:
[...]
Oude metingen heb ik voldoende (stuk of 30), staan allemaal op de zelfde waardes, nou na de aanpassing zijn de waardes veranderd. Deze metingen komen direct uit mijn modem, maar ook de DSLAM van BBNed vind ongeveer het zelfde.
Dit is trouwens een stukje van de werk brief die KPN achterliet (mbt de lijn meting die vandaag gedaan is).
[afbeelding]
Ik weet nog niet of de uitval nou weg is, als dit zo is dan laat ik het hier bij. Mocht er nog uitval zijn dan ga ik weer verder.
Het volgende is nou vervangen: Modem, kabel modem naar splitter, splitter, kabel naar isra, isra, DIKADER in grondkabel tussen mijn huis->wijkkast, Dikader tussen wijkkast en centrale, kabels in centrale naar splitter, kabel van splitter naar DSLAM, DSLAM.
Het enige wat ik me nog kan indenken wat kapot is:
• Splitter in centrale (of samenvoeger).
• Grondkabel tussen mijn huis->wijkkast (oude kabel uit 1950).
• ISRA (is nou RJ11 doosje gemonteerd door KPN, al verwacht ik dat deze goed is).
Bij de eerstvolgende uitval ga ik vragen of de buren adsl hebben, en ook uitval. En of er ruis op de telefoonlijn zit.
/me snapt er iig niets meer van.
Je wilt bij ADSL (linesharing) 2x een weerstand zien zowel bij A/B als bij B/A. En hier is A/B 10kOhm en dus 'geen weerstand'.
Je zou waardes 'moeten hebben' (cq verwachten) van ongeveer 400Ohm en 200Ohm bij die twee (kunnen andersom staan). Als je alles loskoppelt en dan meet moet je alleen de ongeveer 200Ohm zien staan. De weerstand van 200Ohm staat voor de splitter op de centrale van BBned waar je lijn doorheen gaat en die van 400Ohm voor de splitter in huis.
KPN concludeert hieruit vermoed ik ook dat er mogelijk een aansluitfout aan de klantzijde is. De overige waardes zijn normaal/prima gewoon. Maar gezien je al zoveel monteurs over de vloer hebt gehad lijkt me dat het wel goed aangesloten zit, of zien zij ook iets over het hoofd wat achter of in een muur is weggewerkt ooit ofzo....
Zou je mij even willen mailen op bjck@tweakersEmos schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 02:23:
Zo de historie gaat verder. Vandaag het modem van een vriend gebruikt. Hij heeft ook een Zyxel 650 en die kon ik gelukkig lenen. Er waren namelijk mensen bij de HD die het op mijn Netgear gooien, maar ik geloof daar niets van. Vandaag dus "weer" dat modem geinstalleerd. Firmware ge-upgrade naar V3.40 en het heeft gewerkt voor een halve avond. Gelukkig, ja inderdaad gelukkig, viel de verbinding weg in de loop van de avond en nu net om 02:20 uur kreeg ik weer een IP adres. Hetgeen dus wel degelijk bewijst dat er iets niet goed zit bij Demon of BabyXL. De HD'er vandaag meldde dat na de upgrade van de deelcentrale de lijn en firmware van de DHCP server gevoeliger was geworden en dat daarom mijn Netgear het niet meer goed deed. Oftewel, beetje eigen schuld meneer. Maar dat dus nu ook weer onderuit gehaald. De klachtenbrief is inmiddels de deur uit (helaas).
[ Voor 25% gewijzigd door bjck op 11-11-2006 13:36 ]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Verwijderd
Ik wil gewoon m'n huidige 6/1 abo houden! Als dit vertaald zou worden naar Xs4all snelheiden, dan wordt 't 6/768 voor 50 EuroVon Henkel schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:01:
Vandaag brief gekregen over de nieuwe aanstaande abbo 's...omdat het KPN is zullen ze de prijzen wel verhogen..dan moet ik helaas overstappen...ik begin maar eens rond te kijken
En krijg gratis een nieuw modem
Ga nu dus 31 euro betalen.
Eens kijken wat het is, tegen de tijd dat alles a la xs4all is, zien we wel weer.
Dat is helemaal niet gezegd natuurlijk. Dat zijn de mxstream producten van XS4all.Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 14:34:
[...]
Ik wil gewoon m'n huidige 6/1 abo houden! Als dit vertaald zou worden naar Xs4all snelheiden, dan wordt 't 6/768 voor 50 Euro
XS4all zet de HCCnet/CistroN/Power ADSL klanten om naar een nieuw product en een ander netwerk van KPN. Gewoon met RFC1483Bridged en 0/35 of 34 net als bij BBned/Tiscali. Hier zijn de snelheden heel anders, zie hier maar eens. Ze noemen het 'XS4all Only', dus ook maar 1 nota van XS4all en niet van KPN.
[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 11-11-2006 15:19 ]
Is dat een brief van Demon/XS4all over de overstap van Demon naar XS4all?Von Henkel schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 11:01:
Vandaag brief gekregen over de nieuwe aanstaande abbo 's...omdat het KPN is zullen ze de prijzen wel verhogen..dan moet ik helaas overstappen...ik begin maar eens rond te kijken
* TD-er heeft net nog de brievenbus bekeken en hier nog niets over gelezen.
Geachte heer, mevrouw,
In augustus hebben we u per brief geinformeerd dat XS4ALL de activiteiten overneemt van Demon Nederland. De komende tijd willen we u, mits er voldoende nieuws is, maandelijks op de hoogte houden via een nieuwsbrief per e-mail.Deze nieuwsbrief zal onder meer informatie bevatten over de voortgang van het overzetten van Demon diensten naar XS4ALL.
De nieuwsbrief gaan we per e-mail verzenden naar uw postmasteradres, dus postmaster@systeemnaam.demon.nl. Wilt u de nieuwsbrief graag op een ander e-mailadres ontvangen, dan kunt u dat aangeven op de website van Demon, www.demon.nl/xs4all/nieuwsbrief.html, ook als u de nieuwsbrief liever niet ontvangt. We raden u echter aan de nieuwsbrief te lezen zodat u goed op de hoogte blijft.
Zoals we in de vorige brief aankondigden, is XS4ALL bezig met de ontwikkeling van nieuwe ADSL abonnementen waarvan de verhouding prijs/snelheid overeenkomt met uw huidige Demon abonnement.
U kunt daarbij rekenen op vele extra's, zoals zeer grote mailboxen, beveiligingssoftware, wereldwijd veilig e-mailen met Secure Webmail en voordelig bellen over Internet met VoIP, inclusief VoIP-nummers.
Dit alles inbegrepen in de abonnementskosten! Kijk voor alle extras op www.xs4all.nl/allediensten/extra/
De overstap naar deze nieuwe abonnementen wordt zorgvuldig voorbereid. Meer informatie over de nieuwe abonnementen, evenals de aankondiging en bevestiging van de daadwerkelijke overstap zult u gewoon per post ontvangen. Voor vragen kunt u nog steeds terecht bij Demon. E-mailadressen en telefoonnummers vindt u op www.demon.nl/overdemon/contact.html .
Met vriendelijke groet,
XS4ALL Internet B.V.
Verwijderd
Dat is altijd met overnames dat er heel lang niets tot weinig concreets te melden valt. Zie dat nu pas de CistroN aansluitingen bij XS4all veranderd gaan worden. En eigenlijk niet eens echt veranderd, want je hoeft zelfs niets anders in te stellen.Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:59:
Of wel er is niks nieuws te melden en we maken maar een nieuwsmail aan om de klanten aan het lijntje te houden
Verwijderd
KPN wou graag weten hoe de kale kabel er uit zag qua meting, ze hebben ook een meting gedaan met apparatuur er aan, maar die meting zie ik niet op het werkbriefje van de monteur staan. De meting bevat dus mijn "oude" dikaders + splitter in centrale + mijn isra. Verder niets.bjck schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 12:12:
Die meting van KPN uit de brief wijkt wel af van wat je zou willen zien. Of is die gemeten toen het bij jou allemaal losgekoppeld was?
Verwijderd
Dat belooft dus absoluut niet veel goeds. Alleen voor 4 MBit down durven ze al 40 Euro te vragen, dus zal 6 MBit nog duurder zijn.bjck schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 15:18:
[...]
Dat is helemaal niet gezegd natuurlijk. Dat zijn de mxstream producten van XS4all.
XS4all zet de HCCnet/CistroN/Power ADSL klanten om naar een nieuw product en een ander netwerk van KPN. Gewoon met RFC1483Bridged en 0/35 of 34 net als bij BBned/Tiscali. Hier zijn de snelheden heel anders, zie hier maar eens. Ze noemen het 'XS4all Only', dus ook maar 1 nota van XS4all en niet van KPN.
Jammer, als dat zo zou zijn dan moet ik overstappen naar 'n andere provider...
SRK35ZS-W
Ja inderdaad.Scooper schreef op zondag 12 november 2006 @ 16:00:
Plus dat we nu nog met het feit zitten dan BBNed geen 6Mbit profielen heeft en wij daardoor 8Mbit hebben. Ik kan me niet voorstellen dat dat zo blijft. Dus dat extraatje zullen we wel kwijt zijn. Jammer!
Ik heb nu 8192/1024 voor €36,50 (officieel is dat 6144/1024).
Bij Xs4All kost exact diezelfde snelheid €79,95.
Ik moet er wel bijzeggen dat Voip bij Demon 7.50 extra kost,
terwijl dat bij Xs4All bij de prijs inbegrepen zit.
Verder is het ook wel fijn dat er geen snelheidsbeperking
op de nieuwsserver zit bij Xs4All, dat scheelt een payserver.
Maar zelfs dan is Xs4All ongeveer twee keer zo duur.
Over Voip gesproken.
Volgende maand kan dat niet meer via Demon.
Heb een aanbieding gehad om via Xs4All te gaan bellen.
Gelukkig stond er duidelijk bij dat dit geheel los stond van Adsl,
het is zelfs mogelijk dit te nemen als je een hele andere provider hebt.
Verder krijg ik 2.45 korting, zodat het maandbedrag hetzelfde blijft,
gezien Xs4All ook voor bellen net wat duurder is dan Demon.
Mocht het toekomstige adsl aanbod van Xs4All mij niet bevallen,
dan kan ik gewoon overstappen naar een andere provider,
maar moet wel minimaal 1 jaar Voip van Xs4All houden.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Verwijderd
Alternatief mocht het met Demon/XS4ALL "mis" gaan?
Is er ervaring met:
- * Abel Telecom - Pro 8 Mb 8192/1024 29,95 euro incl VOIP (geen migratie KPN )
- * 8192/1024 kbps abonnementskosten (per mnd) ACTIE: Eerste jaar € 17,95, daarna € 21,95
edit: weggehaald "met migratie" (andere prijs)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2006 07:25 ]
Verwijderd
Want als we wel om worden gezet naar kpn ben ik heel benieuwd hoe ze het hier bij mij gaan fixen aangezien kpn niet sneller dan 1,5 mb adsl wil leveren op mijn adres (volgens hun woon ik te ver van de centrale)
terwijl ik hier eerst via tiscali (eerst 512 toen 1,5 en als laatste snelheid 2 mb) en nu via bbned al een tijd op 3 mb verbinding zit zonder snelheids verlies of andere storingen
Verwijderd
Net even gebeld met demon in verband met het willen opzeggen van mijn 6 mbit verbinding.
Wilde eigenlijk niet opzeggen maar de prijs snelheidverhouding is niet meer up to date zal ik maar zeggen.
Even kort door de bocht:
Medewerker vraagt aan mij waarom wil je opzeggen?
Ik zeg "ik heb het gevoel dat ik teveel betaal voor relatief weinig snelheid"
en nu komt het:
Medewerker : Als ik u een ander tarief kan bieden blijft u dan bij ons
Ik : Ik denk het wel ik heb nu 6 mbit voor 36,50
Medewerker : ik kan u 12 mbit aan bieden voor 35 euro
Ik : Meteen doen
Over ongeveer drie weken heb ik een gratis nieuwe modem en 12 mbit down
Kon het niet laten om jullie het mede te delen doe er je voordeel mee
O ja 16 Mbit was iets van 44 euro
Verwijderd
en als dit pakket naar XS4ALL gemigreeerd wordt,,, welke prijs wordt het dan? Ik hoop dat gemeend was voor langere tijd....en niet om aan het lijntje te houden tot de migratie (waar je wellicht onderuit kunt...?)Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 17:32:
.........en nu komt het:
Medewerker : Als ik u een ander tarief kan bieden blijft u dan bij ons
Ik : Ik denk het wel ik heb nu 6 mbit voor 36,50
Medewerker : ik kan u 12 mbit aan bieden voor 35 euro
Ik : Meteen doen
Over ongeveer drie weken heb ik een gratis nieuwe modem en 12 mbit down![]()
Kon het niet laten om jullie het mede te delen doe er je voordeel mee
O ja 16 Mbit was iets van 44 euro
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de nieuwe tarieven, maar ik ga nog even niet bellen om op te zeggen
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Lekker boeiend? Zodra je prijs/snelheids verhouding veranderd kun je per direct opzeggen omdat aan de ISP kant een wijziging van het contract plaats vindt. Ook al wordt je overgezet naar xs4all zodra er maar iets in die combinatie veranderd, kun je al opzeggen. Je hebt immers 12Mbit aangevraagd voor 35 euroChiron schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 00:14:
Of je zit in je maag gesplitst met een nieuw jaarcontract (zodat je, mocht je willen verhuizen het komende jaar alsnog de sjaak bent).
Ik ben ook heel erg benieuwd naar de nieuwe tarieven, maar ik ga nog even niet bellen om op te zeggen
12Mbit voor 35 euro en 16Mbit voor 44 euro is erg schappelijk.
En dat vraag ik me dus af, of er ook daadwerkelijk iets gaat veranderen in de prijs/snelheidsverhouding. Voor hetzelfde geld trekken ze het gelijk, en verandert er niks. En dan zit je misschien vast aan een nieuw jaarcontract.Chutney schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 08:26:
[...]
Lekker boeiend? Zodra je prijs/snelheids verhouding veranderd kun je per direct opzeggen omdat aan de ISP kant een wijziging van het contract plaats vindt. Ook al wordt je overgezet naar xs4all zodra er maar iets in die combinatie veranderd, kun je al opzeggen. Je hebt immers 12Mbit aangevraagd voor 35 euro
12Mbit voor 35 euro en 16Mbit voor 44 euro is erg schappelijk.
Bovendien moeten ze het je wel aanbieden, 12 mbit voor 35 euro, zoals in de post hierboven
En voor mij persoonlijk komt een nieuw jaarcontract gewoon niet handig uit (ik verwacht hier niet langer dan een jaar te zitten op dit adres).
Verwijderd
Even over dat Vermeende nieuwe jaar contract.Chiron schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 10:24:
[...]
En dat vraag ik me dus af, of er ook daadwerkelijk iets gaat veranderen in de prijs/snelheidsverhouding. Voor hetzelfde geld trekken ze het gelijk, en verandert er niks. En dan zit je misschien vast aan een nieuw jaarcontract.
Bovendien moeten ze het je wel aanbieden, 12 mbit voor 35 euro, zoals in de post hierboven
En voor mij persoonlijk komt een nieuw jaarcontract gewoon niet handig uit (ik verwacht hier niet langer dan een jaar te zitten op dit adres).
De medewerker zei dat als het niet bevalt dan mocht ik alsnog opzeggen.
Geen probleem zal ik maar zeggen.
Wel kon het zijn dat ik dit aangeboden kreeg omdat ik al vrij lang lid ben misschien, maar dit betwijfel ik eigenlijk.
Kent iemand dit? En staan er firmwares op de demon site? (ik ga nu kijken)
Verwijderd
Ik ben blijkbaar als een van de weinige die zeer te vreden is met demon 6/1 (bbnet)
Alhoewel mijn verbinding er de afgelopen maand ook 2 of 3 keer is uit gesprongen was deze binnen een afzienbare tijd weer in de lucht. Op 1 keer na toen heeft de een helpdesk medewerker even een kaart in de centrale gereset, en nog voordat de medewerker vertelde dat ik even mijn modem moest resetten had ik alweer verbinding.
Verder ben ik zeer gelukkig dat ik nu ook newzilla kan misbruiken.
Dus kortom ik ben een zeer gelukkige demon gebruiker.
Verwijderd
ik heb met de helpdesk zelf ook alleen maar erg positieve ervaringen; nemen alle tijd, zijn technisch goed onderlegd en proberen mee te denken (heb zelf redelijk wat netwerkervaring).Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:24:
Ik wilde toch even een reactie posten op de hoop negatieve reacties hier.
Ik ben blijkbaar als een van de weinige die zeer te vreden is met demon 6/1 (bbnet)
Alhoewel mijn verbinding er de afgelopen maand ook 2 of 3 keer is uit gesprongen was deze binnen een afzienbare tijd weer in de lucht. Op 1 keer na toen heeft de een helpdesk medewerker even een kaart in de centrale gereset, en nog voordat de medewerker vertelde dat ik even mijn modem moest resetten had ik alweer verbinding.
Verder ben ik zeer gelukkig dat ik nu ook newzilla kan misbruiken.
Dus kortom ik ben een zeer gelukkige demon gebruiker.
Ik vind de aantallen storingen voor 6/1 wel sterk toegenomen tov 2/1 en dat is eerlijk gezegd wel jammer. En dat mag en moet gezegd worden zodat Demon de kans krijgt zich te verbeteren.
Aan de andere kant is het afwachten wat XS4ALL met de prijs gaat doen. 36.50 euro voor 6/1 is niet aan de lage kant vgl Abel (€ 21,95 per maand voor 8 MB nu zelfs 17.95)... maar ik ken de kwaliteit ervan niet.
Als de prijs omhoog gaat wordt het verschil wel erg groot.... Eigenlijk zou de prijs omlaag moeten bij de definitieve overname... gezien de markt. Aangezien er toch maar een paar grote netwerken overblijven, zullen de kwaliteitsverschillen op den duur toch wel kleiner worden en wordt een aanbieder als Abel steeds mogelijk steeds aantrekkelijker...
Maar nu nog even niet, nu nog Demon
Mwah..vroeger kreeg je binnen 5x telefoonring iemand aan de lijn. Maar dat is nu ook niet meer. Laatste keer ook 3kwartier aan de lijn gehangen. Weleens waar 0800 maar daar gaat het niet om. Verder betaal ik voor (hou je vast_ 34,95 voor een 2mbit verbinding. En vermoed dat de overname niet veel goeds brengt.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:38:
[...]
ik heb met de helpdesk zelf ook alleen maar erg positieve ervaringen; nemen alle tijd, zijn technisch goed onderlegd en proberen mee te denken (heb zelf redelijk wat netwerkervaring).
Ik vind de aantallen storingen voor 6/1 wel sterk toegenomen tov 2/1 en dat is eerlijk gezegd wel jammer. En dat mag en moet gezegd worden zodat Demon de kans krijgt zich te verbeteren.
Aan de andere kant is het afwachten wat XS4ALL met de prijs gaat doen. 36.50 euro voor 6/1 is niet aan de lage kant vgl Abel (€ 21,95 per maand voor 8 MB nu zelfs 17.95)... maar ik ken de kwaliteit ervan niet.
Als de prijs omhoog gaat wordt het verschil wel erg groot.... Eigenlijk zou de prijs omlaag moeten bij de definitieve overname... gezien de markt. Aangezien er toch maar een paar grote netwerken overblijven, zullen de kwaliteitsverschillen op den duur toch wel kleiner worden en wordt een aanbieder als Abel steeds mogelijk steeds aantrekkelijker...
Maar nu nog even niet, nu nog Demon
Daarom zeg ik ook aufwienersnitzel tegen DEMON...aan ga voor 25 euro en 20mbit verbinding aan.
Tubes....It's what make music music!
Verwijderd
die 2 MBit had je naar 1.5 (€ 21,95) of 3 MB (€ 31,00 kunnen overzetten (per maand toch?); 1.5 scheelt maar weinig maar wel veel geld. Zelfs 3 MB Express is goedkoper. Je had daar actiever kunnen zijn??? Waarom niet? Dat hangt niet alleen van Demon af.silitek schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:51:
[...]
Mwah..vroeger kreeg je binnen 5x telefoonring iemand aan de lijn. Maar dat is nu ook niet meer. Laatste keer ook 3kwartier aan de lijn gehangen. Weleens waar 0800 maar daar gaat het niet om. Verder betaal ik voor (hou je vast_ 34,95 voor een 2mbit verbinding. En vermoed dat de overname niet veel goeds brengt.
Daarom zeg ik ook aufwienersnitzel tegen DEMON...aan ga voor 25 euro en 20mbit verbinding aan.
En: welke 20MBit wordt het?
Daar heb je gelijk in!!..had zelf actiever moeten zijn. Eerlijk gezegd was ik er niet mee bezig. Maar demon had ook wel een briefing uit mogen doen van de handel en wandel wat betreft: Prijs/snelheid verhouding. Niet alleen een overname XS4ALL. Maar wil voor Orange gaan 20mbit + overname telefonie KPN voor 24,95 (eerste jaar). Haal i.v.m afstand centrale 15mbit dus dat is mooi..Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 20:57:
[...]
die 2 MBit had je naar 1.5 (€ 21,95) of 3 MB (€ 31,00 kunnen overzetten (per maand toch?); 1.5 scheelt maar weinig maar wel veel geld. Zelfs 3 MB Express is goedkoper. Je had daar actiever kunnen zijn??? Waarom niet? Dat hangt niet alleen van Demon af.
En: welke 20MBit wordt het?
Verwijderd
ik praat het niet recht, maar om elke klant overal van op de hoogte te houden? Zou wel beter zijn, maar zo werkt het vaak niet, doen andere providers ook niet. En hoeveel mensen lezen die berichten...silitek schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:07:
[...]
Daar heb je gelijk in!!..had zelf actiever moeten zijn. Eerlijk gezegd was ik er niet mee bezig. Maar demon had ook wel een briefing uit mogen doen van de handel en wandel wat betreft: Prijs/snelheid verhouding. Niet alleen een overname XS4ALL. Maar wil voor Orange gaan 20mbit + overname telefonie KPN voor 24,95 (eerste jaar). Haal i.v.m afstand centrale 15mbit dus dat is mooi..
In deze snelle wereld kun je zelf deels beter eea in de gaten houden....
Orange wordt dan € 34,90, lijkt niet gek, maar wel complex:
1 euro erbij voor Telefonie Basis, 6 voor totaal en hub tariven buiten de blokuren zijn met Basis niet goekoop (2.5 cent). Voipbuster kost me 2.70 euro per maand "fair use gratis bellen"... zonder extra kosten. Die 6 euro startgeld vind ik hoog.
Daar heb je weer gelijk!!..twijfel nog over orange wat betreft, beetje ingewikkeld concept wat ze hanteren.Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 21:19:
[...]
ik praat het niet recht, maar om elke klant overal van op de hoogte te houden? Zou wel beter zijn, maar zo werkt het vaak niet, doen andere providers ook niet. En hoeveel mensen lezen die berichten...
In deze snelle wereld kun je zelf deels beter eea in de gaten houden....
Orange wordt dan € 34,90, lijkt niet gek, maar wel complex:
1 euro erbij voor Telefonie Basis, 6 voor totaal en hub tariven buiten de blokuren zijn met Basis niet goekoop (2.5 cent). Voipbuster kost me 2.70 euro per maand "fair use gratis bellen"... zonder extra kosten. Die 6 euro startgeld vind ik hoog.
Vooral de overname KPN zitten nog wat haken en ogen aan.
Heb ook Tweakdsl op het netvlies..
Tip voor Demon gebruikers!
In het kort:
Ze hebben een actie voor mensen die twijfelen om over te stappen ivm de prijzen.
- bellen naar 0800-0251220
- vertellen dat je over dit aanbod hebt gehoord
- kiezen uit de volgende mogelijkheden:
1) 1,5Mbit / 768Kbit voor €15
2) 3Mbit / 1Mbit voor €20
3) 6Mbit / 1Mbit voor €25
4) 12Mbit / 1Mbit voor €35
5) 16Mbit / 1Mbit voor €45
Het schijnt dat ze compleet platgebeld worden door tweakers die dat topic gelezen hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Emos op 21-11-2006 10:35 ]
Emos
Ik heb nu een 8mbit abbo via isdn voor 55 euro
Nu kan ik wel gebruik maken van deze speciale aktie maar dan kan ik maar tot 6mbit voor 25euro
Ik zou via analoog wel hoger kunnen, 12 of 16mbit maar dan zou ik een nieuw aboo moeten aanvragen en deze die ik nu heb zou gesloopt moeten worden, alleen....... ze accepteren vanaf gisteren geen nieuwe abbo's meer bij demon, dus dat gaat ook niet door....
xs4all kan op mijn adres wel via isdn 20mbit leveren, alleen die prijs van bijna 80 euro staat me niet aan.
Nu kan ik dus gewoon lekker 55 euro blijven dokke voor dat 8mbit abbo of over een paar maanden nog ens proberen.
Heeft xs4all niet ook adsl2 via bbned, of is dat weer wat anders.
Ik neem aan dat als xs4all 20mbit kan leveren via isdn dat demon dat ook kan ?
Tja, je kunt je dan afvragen wat het je waard is. 2mbit minder maar ook 30 euro per maand minder (360 euro per jaar!) lijkt mij niet eens zo gek.Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:22:
Zojuist ook maar eens gebeld, en wat blijkt.....
Nu kan ik wel gebruik maken van deze speciale aktie maar dan kan ik maar tot 6mbit voor 25euro
Ik zou via analoog wel hoger kunnen, 12 of 16mbit maar dan zou ik een nieuw aboo moeten aanvragen en deze die ik nu heb zou gesloopt moeten worden, alleen....... ze accepteren vanaf gisteren geen nieuwe abbo's meer bij demon, dus dat gaat ook niet door....
xs4all kan op mijn adres wel via isdn 20mbit leveren, alleen die prijs van bijna 80 euro staat me niet aan.
Nu kan ik dus gewoon lekker 55 euro blijven dokke voor dat 8mbit abbo of over een paar maanden nog ens proberen.
Heeft xs4all niet ook adsl2 via bbned, of is dat weer wat anders.
Ik neem aan dat als xs4all 20mbit kan leveren via isdn dat demon dat ook kan ?
en die 2 Mbit minder is in de praktijk ook niet eens minder ook.posttoast schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:25:
[...]
Tja, je kunt je dan afvragen wat het je waard is. 2mbit minder maar ook 30 euro per maand minder (360 euro per jaar!) lijkt mij niet eens zo gek.
* TD-er heeft (nu nog) 6/1 wat in de praktijk 8/1 is.
edit:
Zonet even gebeld... Hmm 12 Mbit is niet mogelijk op dit moment, dus dan maar "6/1" voor 25 euro.
Toch apart, want de centrale heeft volgens de postcodecheck wel ADSL-2+ mogelijkheden.
[ Voor 19% gewijzigd door TD-er op 21-11-2006 11:46 ]
Ik heb precies hetzelfde. Tiscali heeft pas de centrale omgebouwd, zodat ADSL2+ ook leverbaar is over ISDN. Ik denk dat dat nog niet helemaal doorgevoerd is in het systeem. BBned kon al langer ADSL2+ over ISDN leveren.Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 11:22:
Zojuist ook maar eens gebeld, en wat blijkt.....
Ik denk dat ik het volgende week nog maar eens probeer.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik neem aan dat ze met die poort onze poort bedoelen op de DSLAM. Als het inderdaad die poort is zal dit probleem ook niet worden gemeld op de storingspagina van Demon, omdat dit slechts gevolgen heeft voor maar een paar mensen. Maar zo'n poort zit toch op een insteekkaart? Kunnen ze die kaart niet gewoon vervangen? Let wel, ik wordt niet gehinderd door kennis op dit gebied, dus ik kan het heel goed verkeerd hebben!
Ja, maar ze moeten wel toegang regelen tot de centrale en morgen is het vrijdag, dan weekend.ableeker schreef op donderdag 23 november 2006 @ 16:41:
[...]
Maar zo'n poort zit toch op een insteekkaart? Kunnen ze die kaart niet gewoon vervangen? Let wel, ik wordt niet gehinderd door kennis op dit gebied, dus ik kan het heel goed verkeerd hebben!
Geen idee hoe snel toegang te regelen is bij de KPN, maar ik kan me best voorstellen dat ze een slag om de arm houden.
Dit topic is gesloten.