Ervaringen Demon DSL-Express # 21

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.642 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:09

TDB

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:35:
Ik weet niet of het al eerder is gemeld hier, het staat in ieder geval niet in de frontpage, maar om bij de newsgroepen een extra 3 draadjes te krijgen kan je newszilla.xs4all.nl toevoegen.

8)

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

news.xs4all.nl werkt ook maar is afgeknepen :/

Maar 6 draadjes is ook leuk :P
hmmm.... daar had ik nog niet over nagedacht..... maar wat houdt afgeknepen eigenlijk in: 1 Kb/s ?!

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDB schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:54:
[...]

hmmm.... daar had ik nog niet over nagedacht..... maar wat houdt afgeknepen eigenlijk in: 1 Kb/s ?!
Klopt volgensmij kan je er alleen Headers mee downloaden.. :o

ff een edit, zouden meerdere mensen kunnen kijken hoe de snelheid is want ik denk dat mijn pc te traag is om het bij te houden, ik download nu met ongeveer de snelheid 400Kb/s

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word een beetje moe van Demon, al moet ik zeggen dat ik door een van de medewerkers wel erg goed geholpen word (hij doet iig z'n best, heb hem al 3x aan lijn gehad).

Heeft iemand enig idee waar de MPOA Link down door zou kunnen komen?[list]• Splitter is 3x vervangen.
• IS-RA punt heeft KPN vervangen.
• KPN heeft al 3x lijnmeting gedaan en iedere keer is de lijn goed volgends KPN.
• BBNed heeft lijnmeting gedaan en in huis gekeken naar mijn kabelsetup (die was goed, wat ik al wist).
• BBNed heeft me op een nieuwe DSLAM geprikt.
• Ik heb nou een ZyXEL Prestige 2602R-61 ipv een ZyXEL Prestige 650R-31, maar zoals ik al verwachte zat het niet in mijn modem.

Hier een mooi logje. Zoals je ziet klapt mijn IRC er uit, als ik verbonden ben met een Citrix server van mijn werk, dan valt deze ook weg. Ik zie deze fout (MPOA link down/up) wel vaker langs komen in mijn logs, nou ik er op ga letten.
IRC Logje:
----------------------------------
[09:07] Ping? Pong!
-
[09:08] Ping? Pong!
-
[09:18] * [10101] Host disconnected
-
[09:18] * Disconnected
-
[09:18] * Connect retry #1 osiris.parse.nl (6667)
----------------------------------

ZyXEL System Log:
-----------------------
51 Thu Oct 19 10:11:21 2006 PP0b WARN MPOA Link Down
53 Thu Oct 19 10:11:21 2006 PP10 INFO vc closed, vc=1, vpi=0, vci=35
54 Thu Oct 19 10:11:21 2006 PP10 -WARN SNMP TRAP 2: link down
55 Thu Oct 19 10:11:21 2006 PP10 WARN netMakeChannDial: err=-3001 rn_p=947cb0cc
56 Thu Oct 19 09:11:21 2006 PP0b WARN Last errorlog repeat 1 Times
57 Thu Oct 19 09:11:21 2006 PP0b WARN MPOA Link Up
58 Thu Oct 19 09:11:21 2006 PP10 INFO vc opened,vc=1,vpi=0,vci=35,qos=2
59 Thu Oct 19 09:11:21 2006 PP10 -WARN SNMP TRAP 3: link up
Zodra ik mijn moden een MPOA Link Up geeft, dan ziet Demon het volgende langs komen in hun DHCP server: dhcp discover offer.
Dit betekend dat de verbinding geheel was weg gevallen, en mijn modem automatisch een nieuw IP adres opvraagt. De vraag is, waarom genereerd hij een MPOA Link Down? Ik en de supportmedewerkers die ik gespoken heb snappen er iig niets van. De support zou er vanochtend, als het goed is, weer naar gekeken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:35:
Ik weet niet of het al eerder is gemeld hier, het staat in ieder geval niet in de frontpage, maar om bij de newsgroepen een extra 3 draadjes te krijgen kan je newszilla.xs4all.nl toevoegen.

8)

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

news.xs4all.nl werkt ook maar is afgeknepen :/

Maar 6 draadjes is ook leuk :P
Dat wist ik nog niet! Echt super handig dit. van 300kb/sec naar 775kb/sec +- 8)
Wel ff wennen hoe je er optimaal gebruik van moet maken... nu maar via 2 servers downloaden (50/50) al is xs4all iets sneller volgens mij per draardje...

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Banjy schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:56:
[...]

Dat wist ik nog niet! Echt super handig dit. van 300kb/sec naar 775kb/sec +- 8)
Wel ff wennen hoe je er optimaal gebruik van moet maken... nu maar via 2 servers downloaden (50/50) al is xs4all iets sneller volgens mij per draardje...
Damn net wat ik dacht mijn servertje houd het niet bij :'( toch maar een upgrade doen dit weekeind dan maar 8)

Klopt XS4all is inderdaad sneller per draadje, gaat wel lekker nu dat downloaden.

Ben wel benieuwd hoe lang dit zo door gaat, of dat ze news.xs4all.nl ook vrijgeven voor ons >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:05:
[...]

Damn net wat ik dacht mijn servertje houd het niet bij :'( toch maar een upgrade doen dit weekeind dan maar 8)

Klopt XS4all is inderdaad sneller per draadje, gaat wel lekker nu dat downloaden.

Ben wel benieuwd hoe lang dit zo door gaat, of dat ze news.xs4all.nl ook vrijgeven voor ons >:)
Dat had ik eerder moeten weten, had net weer wat tegoed op mijn payserver overgemaakt. ;)
newszilla.xs4all.nl werkt hier gewoon full-speed (heb een 8/1MB abbo bij Demon). :P
Is in elk geval niet afgeknepen hier (800KiloByte/sec).
Overgens heb ik news.xs4all.nl niet geprobeerd, is volgens mij text-only,
terwijl newszilla.xs4all.nl naast tekst ook binaries doorgeeft.
Weet eigenlijk zowiso geen reden waarom iemand news.xs4all.nl zou willen gebruiken. 8)7

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Oele_ schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:31:
[...]

Klopt, er is vandaag ook een creditfactuur aangemaakt voor de teveel in rekening gebrachte dagen. Je krijgt geld terug nu :)
Even een melding Oele_, het bedrag is deze week gestort ;)

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Owja, ik was iets vergeten te melden: Demon maakt een dikke fout, of ZyXEL, i don't care. Er gaat iig ergens iets goed mis met de firmwares.

Als je vanaf de firmware site de laatste download: P2602R-61-340AJI1b2.zip, dan gaat er iets mis. :+
Ik had voordat ik begon met flashen de beschikking over de b1 firmware (zelfde als hier boven, alleen 1 versie ouder). Nou heb ik hem 3x geflashed icm een hard-reset om alle instellingen te verwijderen, en kijk eens welke versie ik nou heb:
code:
1
2
3
4
 ZyNOS version: V3.40(AJI.1)b1_042006 | 4/20/2006
 romRasSize: 2289240
 system up time:   103:43:06 (239bde8 ticks)
 bootbase version: V1.10 | 12/02/2004

Nou denk je dat het flashen misschien verkeerd gaat, maar nee hoor, zodra je de B2 firmware onder een loep bekijkt, dan zie je op meerdere plaatsen in de firmware dat het duidelijk om de b1 variant gaat.

/me denkt dat er helemaal geen nieuwe firmware is, enkel om de klanten "bezig" te houden, dus het is gewoon een HOAX !

Ik begin mijn vertrouwen in Demon steeds meer te verliezen.

[edit261123 ofzo]
Oké, net weer een uitval gehad. Opnieuw de MPOA Link down en up. De netwerkafdeling van Demon zou gisterenochtend naar mijn MPOA Link down probleem kijken, echter nadat ik vandaag had gebeld om mijn MPOA uitval door te geven icm mooie logjes, bleek dat de netwerkafdeling niet gekeken had. In dit geval kan ik mezelf 2 scenario's bedenken: 1) Demon heeft niet gekeken, tegen de belofte in. 2) Demon heeft wel gekeken, maar niets gevonden en gelogged.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Blijkbaar hebben ze de .bin file b2 genoemd, maar is het een iets andere versie. Denk niet dat het erg is dat hij in je modem ietsjes anders heet en dat ze het expres doen. De AJI.1b1_042006 is nieuwer dan de AJI.b1 in iedergeval.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cjdijk schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 13:17:
[...]

Dat had ik eerder moeten weten, had net weer wat tegoed op mijn payserver overgemaakt. ;)
newszilla.xs4all.nl werkt hier gewoon full-speed (heb een 8/1MB abbo bij Demon). :P
Is in elk geval niet afgeknepen hier (800KiloByte/sec).
Overgens heb ik news.xs4all.nl niet geprobeerd, is volgens mij text-only,
terwijl newszilla.xs4all.nl naast tekst ook binaries doorgeeft.
Weet eigenlijk zowiso geen reden waarom iemand news.xs4all.nl zou willen gebruiken. 8)7
:D Jazeker er komt heeeeel snel een snellere server. Ben nu wel blij dat ik geen Pay server hoef.
Go demon _/-\o_

News.xs4all.nl tja wat zal ik er van zeggen, ik ben gewoon aan het proberen gegaan en de rest weten jullie. Gewoon getest of het werkte. en tadaaa :+ werken en even met jullie gedeeld natuurlijk O-)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2006 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 17:51:
Blijkbaar hebben ze de .bin file b2 genoemd, maar is het een iets andere versie. Denk niet dat het erg is dat hij in je modem ietsjes anders heet en dat ze het expres doen. De AJI.1b1_042006 is nieuwer dan de AJI.b1 in iedergeval.
Oké, misschien ivm een volgende update, omdat dit meer iets van een fix is en geen nieuwe feature.

Ik vind het na 3 jaar uitval en bellen, allemaal een beetje verdacht worden. Omdat ik geen stap verder kom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 01:48:
[...]

Oké, misschien ivm een volgende update, omdat dit meer iets van een fix is en geen nieuwe feature.

Ik vind het na 3 jaar uitval en bellen, allemaal een beetje verdacht worden. Omdat ik geen stap verder kom. ;)
Had jij hiervoor niet ook al zoveel problemen met @home?
Kortom zit jij niet gewoon in een internet-zwart-gat of internet vacuum?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 02:30:
Had jij hiervoor niet ook al zoveel problemen met @home?
Kortom zit jij niet gewoon in een internet-zwart-gat of internet vacuum?
Ik had ook problemen met @home, correct. De wijk heeft hier nogsteeds veel problemen met @home, sinds ik weg ben in 2003/2004 is er niets verbeterd (zover ik weet).

Ik zit op 500 meter afstand van centrum Den Bosch, ik ga er van uit dat de verbindingsafstand niet zo'n probleem is (1100 meter ongeveer vanaf mijn IS-RA naar DSLAM). Misschien dmv de oude grondkabels (~1940 1950) voor telefonie, misschien hangt in de wijkverdeelkast wel een nieuwe kabel, maar tussen die kast en mijn huis niet. Misschien zit er een draadbreuk in de kabel, en als er een vrachtwagen langsrijd er een drukverschil of trilling ontstaat, waardoor de verbinding verbreekt.

Internet vacuum, ik weet het niet. Ben ik nou zoveel eisend? Of zeur ik terecht als mijn verbinding 2 a 4x per week uitvalt (op een tijdsbasis van nog geen seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 04:40:
[...]

Internet vacuum, ik weet het niet. Ben ik nou zoveel eisend? Of zeur ik terecht als mijn verbinding 2 a 4x per week uitvalt (op een tijdsbasis van nog geen seconde).
Wat mij betreft is het zelfs geen zeuren, maar volkomen terecht klagen.
Ikzelf zou het ook niet accepteren als de verbinding er zo regelmatig uit zou liggen. Maar het viel me gewoon op.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

And here we go again!
IRC Log:
---------------
[05:03] Ping? Pong!
-
[05:05] Ping? Pong!
-
[05:15] * [10101] Host disconnected
-
[05:15] * Disconnected
-
[05:15] * Connect retry #1 osiris.parse.nl (6667)
-----------------
MRTG Stats:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a29a45772a88a4bc5c654c12e5f91367/full.png

Ik zie in mijn router syslog niets terugkomen, ook in de netlog (alle ongecheckte packets) is niets te vinden. Tot op het moment dat ik mijn router uit/aangezet heb bleef de verbinding OFFLINE. Nou kan ik weer op internet komen omdat hij een schop heeft gehad.

Normaal heb ik 24/7 verkeer op mijn lijn, via Torrent (zwaar gelimiteerd om te zorgen dat ADSL stabiel blijft), via mijn HTTP server. Er is hier genoeg wat snachts zorgt voor dataverkeer.

Wat is er toch aan de hand hier? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
BaByXL of via BBned? En welke centrale in DenBosch? Modem type? Welke DHCP client die je IP oppakt (in je modem? aparte router? linux doos?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 13:34:
BaByXL of via BBned? En welke centrale in DenBosch? Modem type? Welke DHCP client die je IP oppakt (in je modem? aparte router? linux doos?)
Volgends deze pagina zit ik op deze centrale:
[list]• Korte naam: Ht-C• Lange naam: s-Hertogenbosch-Centrum• Adres: Prins Bernhardstraat 12• Postcode: 5211HE• CGB (wasda?): 7300• Afstand tot centrale: 827 meter (volgends Demon ongeveer 1100 meter).
Ik had vroeger een ZyXEL Prestige 650R-31, deze is gerolen voor een ZyXEL Prestige 2602R-61. Die staat in router modus, en zal dus het IP accepteren. Deze draait de laatste firmware die beschikbaar is vanaf de Demon Support pagina.

Ik heb ook getest met alleen een laptop op de verbinding en het modem in bridge modus, hier heb ik ongeveer de zelfde problemen (al kan ik niet lang genoeg testen omdat rest van netwerk dan zonder inet zit). Maar gezien het probleem al bestond voordat ik de nieuwe modem/router kreeg, verwacht ik niet dat het iets te maken heeft met mijn modem. BBNed heeft me ook al op een nieuwe DSLAM gehangen (was nog een oud model), dit maakt ook geen verschil.

Voor mijn postcode (en als je Demon medewerker bent het TicketID), via DM. ;)

[edit]
Ik heb ook al vaak gespeeld met wan adsl maxtonelimit 11 (en andere waarden), ook dit mag geen verschil leveren.

Overigens zijn de up/downstream noise waarde's wel vaag, dit zie ik zelf en Demon ziet het ook (geven ze aan).
Upstream noise:
noise margin upstream: 6 db
output power downstream: 8 db
attenuation upstream: 8 db

Downstream noise:
noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 17 db

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Geen Demon medewerker.

Je moet dus je modem herstarten om de verbinding weer tot stand te brengen? Of komt het vanzelf weer terug na een korte onderbreking?

Linesync blijft dus gewoon UP? een IP lease als je die in de ZyXEL bekijkt met 'ip dhcp wanif0 client status'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer.

Zit er hier niet toevallig een Demon medewerker die kan helpen? 1 van de medewerkers op de support afdeling wil helpt me goed via telefoon (mits ik hem te pakken krijg). Misschien een medewerker op GoT, zou handig zijn.
Je moet dus je modem herstarten om de verbinding weer tot stand te brengen? Of komt het vanzelf weer terug na een korte onderbreking?

Linesync blijft dus gewoon UP? een IP lease als je die in de ZyXEL bekijkt met 'ip dhcp wanif0 client status'?
Bij een normale uitval zal mijn modem automatisch de verbinding herstellen, zie ook deze post, dit dmv MPOA Link down en MPOA Link up. De uitval duurt dan nog geen seconde, maar is voldoende om IRC / Citrix / RDP / SSH connecties te killen.

De uitval van vandaag was extremer dan normaal, geen idee waar het door kwam. Op de webinterface zag ik dat mijn modem/router nogsteeds een IP had, het IP was in dit geval nog aanwezig (denk ik). Bij een volgende volledige uitval zal ik mijn 'ip dhcp wanif0 client status' opvragen, maar bij een normale uitval is hij weer online voordat ik het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:38

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Ik zit erover te denken om te overstappen naar een andere ISP puur omdat de snelheden voor die prijs nogal achterhaald zijn. (Kan een 8/1 nemen voor bijna dezelfde prijs namelijk).

Ik heb begrepen dat voor een migratie ik een service ID van mijn ADSL lijntje nodig heb, ik heb dus een email gestuurd naar Demon met welke ID ik heb. Hopelijk krijg ik komende week antwoord.

Maar wat ik me eigenlijk afvraag (Dit is de eerste keer dat ik van ADSL naar een ander ADSL provider wil verhuizen), moet ik dat 1 maand tevoren in acht nemen, of gaat dat allemaal zelf bij de nieuwe provider als ik bij hen ga inschrijven? Is hier wat meer informatie over?

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:20:
[...]

Jammer.

Zit er hier niet toevallig een Demon medewerker die kan helpen? 1 van de medewerkers op de support afdeling wil helpt me goed via telefoon (mits ik hem te pakken krijg). Misschien een medewerker op GoT, zou handig zijn.

[...]

Bij een normale uitval zal mijn modem automatisch de verbinding herstellen, zie ook deze post, dit dmv MPOA Link down en MPOA Link up. De uitval duurt dan nog geen seconde, maar is voldoende om IRC / Citrix / RDP / SSH connecties te killen.

De uitval van vandaag was extremer dan normaal, geen idee waar het door kwam. Op de webinterface zag ik dat mijn modem/router nogsteeds een IP had, het IP was in dit geval nog aanwezig (denk ik). Bij een volgende volledige uitval zal ik mijn 'ip dhcp wanif0 client status' opvragen, maar bij een normale uitval is hij weer online voordat ik het merk.
Marges zijn minimaal met 6dB, maar je hebt vermoed ik ook een 8/1 lijntje die maximaal loopt qua snelheid. Als ze niet schommelen is het geen probleem, je zou de errors op je DSL lijn er eens bij kunnen pakken. In de 2602R is dat 'wan adsl perf' volgensmij (uit m'n hoofd even). Die MPoA link DOWN -> UP is het klapperen van je DSL verbinding wat veroorzaakt kan worden door errors.

Heb je nog KPN telefonie op die annexA lijn?

Heb je toevallig ook een ISDN thuis ernaast in hetzelfde ISRA punt?

Welk abonnement (snelheid) heb je en wat is je lijnsnelheid die je haalt bij deze margins/waardes?
Trinsec schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 14:31:
Ik zit erover te denken om te overstappen naar een andere ISP puur omdat de snelheden voor die prijs nogal achterhaald zijn. (Kan een 8/1 nemen voor bijna dezelfde prijs namelijk).

Ik heb begrepen dat voor een migratie ik een service ID van mijn ADSL lijntje nodig heb, ik heb dus een email gestuurd naar Demon met welke ID ik heb. Hopelijk krijg ik komende week antwoord.

Maar wat ik me eigenlijk afvraag (Dit is de eerste keer dat ik van ADSL naar een ander ADSL provider wil verhuizen), moet ik dat 1 maand tevoren in acht nemen, of gaat dat allemaal zelf bij de nieuwe provider als ik bij hen ga inschrijven? Is hier wat meer informatie over?
Er is een communicatie tussen telco's (DSL netwerk leveranciers zoals BBNed/BaByXL(tiscali)/KPN-DSL(mxstream) etc. Maar daar kan je als klant niet op vertrouwen dat de oude ISP die berichten krijgt van de telco en ze ook verwerkt als opzegging. De weg van het geld volgen en dan zie je de contract en contact verplichtingen bij het overstappen.

Jij hebt een binding met Demon, dus bij Demon moet jij ook even netjes opzeggen. Maar zeg pas op als je de overstap hebt aangevraagd en deze is bevestigd dat het is ingepland voor je lijn. Je hebt dan ook een datum ontvangen op welke dag het is ingepland. Deze kan afwijken van de wensdatum die je opgeeft voor de overstap soms.

Dus:

- Demon heeft een opzegtermijn van 1 maand.
- Nieuwe ISP kan je aanvraag zo'n 7 dagen laten liggen omdat je nog kan annuleren. Houdt daar rekening mee met je planning.
- Vraag aan bij de nieuwe ISP en geef een wensdatum op van 1 maand + 2 weken.
- Wacht tot je bevestiging hebt met de ingeplande datum dat alles inorde is van je nieuwe ISP.
- Zeg op voor een datum na de overstap bij Demon. Je kunt aangeven dat je ovestapt als extra informatie.

[ Voor 36% gewijzigd door bjck op 22-10-2006 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm en weer geen verbinding, begint nu toch wel een beetje op chello te lijken, iemand anders ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:39:
hmm en weer geen verbinding, begint nu toch wel een beetje op chello te lijken, iemand anders ook last van?
In demon.nl.support (newsgroep) meldt ook iemand al een probleem. Alles normaal, maar geen IP van de DHCP server. Iemand met Demon/BBned is dat...

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 22-10-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 12:12
Ik krijg hier nu al sinds een uur ongeveer geen IP meer... Op de netwerkstatus pagina is niets te lezen, maar dat was er de vorige keer ook niet, dus dat hoeft niets te zeggen. Hebben meer mensen hier last van?

edit:
Ah, ik ben dus niet de enige :)

[ Voor 9% gewijzigd door Chris_eBK op 22-10-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fdisk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:30

fdisk

XBL: fd1sk

same here, postcode 3892

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Er is inderdaad een DHCP server gecrashed. Er is iemand mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook sinds 'n half uur offline. Nijmegen / BBNed. Gelukkig zijn er hier in de buurt nog genoeg open accesspoints :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:41:
[...]

In demon.nl.support (newsgroep) meldt ook iemand al een probleem. Alles normaal, maar geen IP van de DHCP server. Iemand met Demon/BBned is dat...
inderd. demon/bbned
zeer vervelend, gaat nu een beetje een gewoonte worden

postcode gebied 1825

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Hier kan ik ook niet internet op.
BBned
Postcode: 6921 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:01

Chiron

Moderator Discord
Same here, BBned postcode 1191 :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga nu na 2.5 jaar over naar een andere provider....

Waarom???
a. Ben inmiddels al ruim een maand bezig met de helpdesk over een probleem met mn modem, het schiet gewoon totaal niet op :'(

b. In mijn ogen ligt hier het internet er veeeel vaker uit als voorheen

c. De prijs voor de snelheid/kwaliteit is gewoon te hoog :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En weer up (Nijmegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-08 23:44
* Emielio gaat nu een nieuwe provider zoeken!!! Ik ben Demon KOTS BEU!!!!!!! :r :r :r
Sinds de snelheid verhogingen ben ik 1 op de 2 zondagen gewoon de halve dag offline!!!! :r :r :r

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Eindhoven, was gvd een uur down :(
Ik heb anders NOOIT problemen
vroeger kreeg je keurig een emailtje wanneer er onderhoud was,
nu het XS4all is, niet meer zeker :r

[ Voor 10% gewijzigd door Rebels op 22-10-2006 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_eBK
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-09 12:12
Inmiddels inderdaad weer up. Ik blijf het toch wel slordig vinden dat Demon dit soort storingen niet meer op de netwerkstatus pagina zet. De storing van 1 oktober (een paar uur) was ook al het vermelden niet waard ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebels
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05-2023

Rebels

watev?!

Chris_eBK schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:24:
Inmiddels inderdaad weer up. Ik blijf het toch wel slordig vinden dat Demon dit soort storingen niet meer op de netwerkstatus pagina zet. De storing van 1 oktober (een paar uur) was ook al het vermelden niet waard ofzo..
ik vermoed omdat het overgenomen is door xs4all
baal er behoorlijk van

toch maar op tweakdsl overstappen oid

[ Voor 7% gewijzigd door Rebels op 22-10-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook het idee dat het daarmee te maken heeft, vooral na de snelheidverhoging veeeeel problemen :(
Heb eigenlijk helemaal geen zin over te stappe....

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:10
Ik had ook geen internet maar dat is gelukkig weer verholpen.

Weet iemand hoe dat zit als je de firmware van de router upgrade met een nieuwere als je dan nog support op de router krijgt? Laatst is me naar de versie gevraagd toen ik support nodig had namelijk :P.

Ik heb een zyxel 2602hw ZyNOS F/W Version: V3.40(AJE.0) | 01/26/2006 en die wil nog geregeld vast lopen en de web interface is nooit bereikbaar. na een reset kan ik een paar dagen wel op de web interface inloggen en op een gegeven moment vind hij die pagina niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Die zou ik maar eens upgraden... Deze versie is behoorlijk oud. Het lijkt niet zo qua datum, maar er zijn al nieuwere die deze opvolgen omdat er wat bugs in zitten.

[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 22-10-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:38:
Ik heb ook het idee dat het daarmee te maken heeft, vooral na de snelheidverhoging veeeeel problemen :(
Heb eigenlijk helemaal geen zin over te stappe....
heb ook geen zin om over te stappen maar de gedachte komt wel steeds vaker voor, ik vindt het rond uit slecht dat dit vaker en vaker voor komt zonder enige uitleg op hun status page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:49:
Hier ook sinds 'n half uur offline. Nijmegen / BBNed. Gelukkig zijn er hier in de buurt nog genoeg open accesspoints :D
Je weet dat dat sinds kort strafbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De storing was trouwens een DHCP server probleem, maar dat was al duidelijk ;)

Storing DSL DHCP server

22 oktober 2006 | Opgelost

Door een storing hebben klanten met een Demon DSL verbinding die hun IP adres via DHCP verkrijgen vanavond enige tijd (ongeveer tussen 17:00 en 18:30 uur) geen IP adres kunnen verkrijgen. Mogelijkerwijs heeft daardoor de DSL verbinding enige tijd niet gewerkt. Inmiddels is het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 10:42:
De storing was trouwens een DHCP server probleem, maar dat was al duidelijk ;)

Storing DSL DHCP server

22 oktober 2006 | Opgelost

Door een storing hebben klanten met een Demon DSL verbinding die hun IP adres via DHCP verkrijgen vanavond enige tijd (ongeveer tussen 17:00 en 18:30 uur) geen IP adres kunnen verkrijgen. Mogelijkerwijs heeft daardoor de DSL verbinding enige tijd niet gewerkt. Inmiddels is het probleem verholpen.
Nou het probleem begon al wat eerder dan 17 uur.
Ik zat midden in een skype-gesprek en ineens was de internet verbinding dood.
En als het goed is krijgen alle Demon gebruikers toch hun IP via DHCP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 15:01:
Marges zijn minimaal met 6dB, maar je hebt vermoed ik ook een 8/1 lijntje die maximaal loopt qua snelheid. Als ze niet schommelen is het geen probleem, je zou de errors op je DSL lijn er eens bij kunnen pakken. In de 2602R is dat 'wan adsl perf' volgensmij (uit m'n hoofd even). Die MPoA link DOWN -> UP is het klapperen van je DSL verbinding wat veroorzaakt kan worden door errors.

Heb je nog KPN telefonie op die annexA lijn?

Heb je toevallig ook een ISDN thuis ernaast in hetzelfde ISRA punt?

Welk abonnement (snelheid) heb je en wat is je lijnsnelheid die je haalt bij deze margins/waardes?
Ik heb hier een KPN telefonie (AnnexA, als inkomende telefoonlijn+telnr)+Demon ADSL 6/1mbit op 1 lijn (dmv linesharing). Via VoIP bel ik naar buiten.

Dmv 'wan adsl perf' krijg ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
near-end FEC error fast:   0
near-end FEC error interleaved:1396
near-end CRC error fast:   0
near-end CRC error interleaved:   3
near-end HEC error fast:   0
near-end HEC error interleaved:   0
far-end FEC error fast:   0
far-end FEC error interleaved:56168
far-end CRC error fast:   0
far-end CRC error interleaved:   6
far-end HEC error fast:   0
far-end HEC error interleaved: 408
Error second in 15min           : 0
Error second in 24hr            : 3
Error second after power-up     : 3
Op het moment is er nog GEEN uitval geweest sinds een powerdown/up van het modem.
Snelheidsrapport:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Download:
  sommerville.uvt.nl              750kB/s (download met firefox over http)
  speedtest.nl                    723kB/s
  speedtest.net                   6040 kpbs
  wget onder linux van sommerville.uvt.nl   ~ 742.5K/s

Upload
  speedtest.nl       82kB/s
  speedtest.net      699 kbps
  De upload is normaal hoger, volgends mij zit er een gebruiker op mijn webserver.

Onder menu 24.1 kan ik zien hoe het modem verbind met Demon, die staan zo:
code:
1
2
3
4
WAN:
  Line Status: Up
  Upstream Speed:   992 kbps
  Downstream Speed:  7104 kbps

En in deze post staan de upstream/downstream noise margin's vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-07 13:37

riffey#4

aka Beever#4

Niet dat het veel toevoegt, maar ook in 9715 valt de verbinding met regelmaat weg. Soms een avond goed, soms zomaar 10 minuten offline...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
  • Laatst online: 14:17
Ik heb enige tijd geleden gepost dat ik de afgelopen tijd zeer veel uitval heb. Bijna elk weekend ligt mijn internet er uit en dan praat ik over de hele zaterdag en zondag. Door de week weet ik de uitval niet, want dan ben ik niet thuis. Dit is zowel met mijn eigen Netgear modem als met de Demon Zyxel 650. Ik krijg dus steeds geen IP adres. Iemand op deze site (het leek wel een Demon medewerker) antwoordde dat het door mijn modem kon komen en dat het dan mijn eigen schuld was. Wat een onzin. Het heeft altijd gewerkt en sinds de BabyXL update van 20 september is de lijn bagger. Op beide modems dus. En het feit dat iemand een ander modem installeert buiten de meegeleverd modem wil niet zeggen dat die persoon dan een digibeet is en dat het meteen door dat modem veroorzaakt wordt. Elke keer bel ik Demon en krijg dan steeds het zelfde te horen. Maak de stekker los, verander de netwerkkaart, is de kabel niet te lang. Ze behandelen je alsof je een sukkel bent. Na 5 calls, meerdere mails en dagenlange uitval had ik in ieder geval een serieuzere benadering van mijn probleem verwacht. Ik zie overigens op dit forum dat ik niet de enige ben. Zo benadert Demon het overigens wel. Ik ben het nu zat. Afgelopen weekend lag mijn verbinding het hele weekend er uit, de hulp schiet te kort en het oplossend vermogen blijft uit. Ik was altijd een Demon adept, maar nu begint Demon mij te irriteren.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Oh ja dat was ik nog even vergeten bij mijn verhaal hiervoor. Demon stuurt een week voor 20 september een mail stuurt met de BabyXL update melding, maar meldt niet in die mail dat er eventueel een firmware upgrade moet worden uitgevoerd op de Zyxel 650 of dat de verbinding kan uitvallen. Toen ik de helpdesk belde met de mededeling dat ik geen IP adres krijg, werd mij verteld dat alles in die mail zou staan. Nou mooi niet dus. De helpdesk medewerker meldde mij doodleuk dat die mail wel degelijk verstuurd was en dat ik dan blijkbaar de enige was die hem niet had ontvangen. Sorry, maar je wordt op dat moment gewoon uitgemaakt voor leugenaar of halve zool. Die mail met die melding heb ik niet ontvangen omdat hij gewoonweg niet verstuurd is. Dat vond ik niet leuk van Demon.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 23:34
Zelfde problemen als Emos in postcode 1091.
2 weekenden naar de knoppen vanwege geen internet (geen ip).

Probleem bleek bij BabyXL te liggen, kreeg binnen 2 uur, na melding gedaan te hebben bij de helpdesk, weer internet. Helaas moest ik wel een dag wachten omdat de helpdesk slecht bemand is in de weekeinden en korte openingstijden hebben.

Afgelopen week opgebeld door de technische dienst met de mededeling dat ik mijn firmware moest upgraden, meteen gedaan en voorlopig geen grote uitvallen gehad.

Gister morgen het DHCP probleem, maar na een reset van de modem deed alles gelukkig weer.
Gister avond rond 23:00 korstondig uitval.

Moet nu wel een keer ophouden anders is het voor mij ook overstappen geblazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Emos schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:09:
Oh ja dat was ik nog even vergeten bij mijn verhaal hiervoor. Demon stuurt een week voor 20 september een mail stuurt met de BabyXL update melding, maar meldt niet in die mail dat er eventueel een firmware upgrade moet worden uitgevoerd op de Zyxel 650 of dat de verbinding kan uitvallen. Toen ik de helpdesk belde met de mededeling dat ik geen IP adres krijg, werd mij verteld dat alles in die mail zou staan. Nou mooi niet dus. De helpdesk medewerker meldde mij doodleuk dat die mail wel degelijk verstuurd was en dat ik dan blijkbaar de enige was die hem niet had ontvangen. Sorry, maar je wordt op dat moment gewoon uitgemaakt voor leugenaar of halve zool. Die mail met die melding heb ik niet ontvangen omdat hij gewoonweg niet verstuurd is. Dat vond ik niet leuk van Demon.
Is het nu wel opgelost?

Onjuiste aansluitingen kunnen gewerkt hebben, maar na het onderhoud van BaByXL nu problemen geven alsnog. Dus hoe stom het ook klinkt, loop dat ook altijd even na of het goed zit en alle stekkertjes goed vast zitten. Splitter op de juiste plaats etc etc etc.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 24-10-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
He bjck alles goed?

Ik heb elke keer als ik uitval had alles nagelopen. Instellingen op de pc, instellingen op de modems en de bekabeling. Meerdere modems geprobeerd. De Zyxel geupdate met de Demon firmware. En die instellingen en modems zijn gewoon goed. Het rare is dus dat het opeens uitvalt en als ik dan bijvoorbeeld terug kom van boodschappen doen hij opeens een IP adres heeft gekregen. Dat kan een uur duren, maar afgelopen zondag dus de hele zondag tot maandagochtend 08:32 uur aan toe. Dat een lijn uitvalt snap ik nog wel en dat hardware weigert dat snap ik ook. Maar wat mij enigszins begint te irriteren is dat als ik dan bel het probleem elke keer vanaf het begin wordt opgepakt, terwijl het al weken bekend is (betreffende mijn situatie) bij Demon. Je moet dus steeds alles weer verifieren, uitleggen en resetten. Om dan te eindigen met de mededeling dat ze het zullen loggen. Maar het is al 5 of 6 keer gelogd. Ik verwacht gewoon dat ze er dieper in duiken nu.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoooooooooooooo.... wat ben ik blij dit forum gevonden te hebben. Na 4 jaar Demon, zonder een storing heb ik de laatste maanden dat ie zo veel uitvalt...

Vandaag 24 october: NIETS...
Centrum Amsterdam.
Helpdesk: uuuuren wachten.

Elke keer als ik bel willen ze m'n modem trouwens eerst in routerstand zetten, wat testjes doen... Nu al 5 keer gedaan. De volgende DAG, ergens smiddags doet de verbinding het wel weer ja... en dan sturen ze een mailtje de monteur niets kon vinden dat mis was. Nee, nu niet meer.

Bha... Ik dacht dat het aan mij lag... Is mijn telefoon kabel stuk? Modem stuk? Maar nu hoor ik dat het aan iets heeeeeeeeeeeeel anders ligt... Pfffff... Wat schijnheilig dat ze bij de helpdesk niet zeggen: ja, honderden gebruikers hebben dezelfde problemen, nu al een paar maanden... Nee, dat mag natuurlijk niet van de baas... Dan zou hij zijn bmw misschien moeten inruilen...

M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Emos schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:02:
Iemand op deze site (het leek wel een Demon medewerker) antwoordde dat het door mijn modem kon komen en dat het dan mijn eigen schuld was.
Ik kan mij vergissen, maar volgens mij ben ik de enige Demon-medewerker die hier post, en ik heb dit zeker niet gezegd.
En het feit dat iemand een ander modem installeert buiten de meegeleverd modem wil niet zeggen dat die persoon dan een digibeet is en dat het meteen door dat modem veroorzaakt wordt. Elke keer bel ik Demon en krijg dan steeds het zelfde te horen. Maak de stekker los, verander de netwerkkaart, is de kabel niet te lang. Ze behandelen je alsof je een sukkel bent. Na 5 calls, meerdere mails en dagenlange uitval had ik in ieder geval een serieuzere benadering van mijn probleem verwacht.
Als je ooit op een helpdesk hebt gewerkt, dan weet je dat een belangrijke eigenschap van de gemiddelde digibeet is, dat hij altijd heel hard roept dat hij geen digibeet is :) (en dat hij al sinds 1970 met internet bezig is, en ook nog MCSE is) Nou ben jij natuurlijk de uitzondering op de regel, maar dat is voor een helpdeskmedewerker aan de telefoon is dat moeilijk vast te stellen. Daarnaast kunnen zelfs hele slimme mensen wel eens over het hoofd zien. Daarom zijn er standaardprocedures voor dit soort problemen. Dat wil niet zeggen dat je niet serieus genomen wordt. Sommige problemen zijn ook gewoon moeilijk op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:05:
Wat schijnheilig dat ze bij de helpdesk niet zeggen: ja, honderden gebruikers hebben dezelfde problemen, nu al een paar maanden...
Honderden? Overdrijf je nu niet een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand trouwns al weer nieuwe informatie gehoord over de overgang naar X4all??

Het is namelijk erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Hallo Oele_,

nou niet meteen in de verdediging. Ik had het blijkbaar niet over jou, maar over bjck. Zijn antwoord leek zo afkomstig te zijn van de HD. Het grappige is dat ik wel degelijk ervaring op een HD heb. Ik heb namelijk jaren bij de AbnAmro gewerkt waaronder op de ICT HD. En inderdaad het is heel belangrijk dat jullie de juiste info hebben en krijgen en dat jullie niet alle modems ondersteunen snap ik ook. Maar als je iemand 5 keer of meer aan de lijn krijgt en alle resets en checks verhelpen het probleem niet dan moet je niet de klant een digibeet gaan noemen, want ik begin eerder in de onkunde van de Demon HD te geloven. Sorry hoor, maar het stoort mij welke kant het opgaat hier. Ik krijg een mail van Demon met daarin de melding dat er een upgrade plaatsvindt. Niets meer niets minder. Daarna krijg ik vrolijk te horen dat er ook een mail is gestuurd betreffende eventuele benodigde aanpassingen aan de hardware bij mensen thuis. Ik heb die mail nooit gekregen, omdat die nooit verstuurd is. De collega beweert van wel en dat ik dan net de enige ben die die mail niet gekregen heeft. Kom op Oele_. Demon zegt hier dus dat ik lieg of dat Demon de mailing niet naar iedereen verstuurd heeft. In beide gevallen een slechte zaak lijkt mij. Met het laatste wat jij schrijft ben ik het helemaal eens. Je hebt gelijk. De meeste mensen zeggen er verstand van te hebben en soms is het inderdaad een kabel of een setting. Maar het gaat er bij mij niet in dat na 5X de zelfde zaken gecontroleerd te hebben dat ik het de zesde keer weer moet controleren. Verder was ik dus niet de enige, want hier op de site lees je dat verscheidene mensen last hebben van het niet toegewezen IP adres. Nogmaals, ik respecteer de Demon medewerkers en heb altijd goede en positieve gesprekken, maar ik vind het niet leuk dat het probleem zich nog steeds voordoet en Demon doet alsof haar neus bloedt.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
* bjck werkt niet bij Demon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
bjck.... dat weet ik dat je er niet werkt. Je antwoord van enige tijd geleden echter leek heel erg op het antwoord dat ik toendertijd van de HD kreeg. Vandaar mijn verwijzing...

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij de laatste tijd verbaast is 't feit dat grote storingen domweg niet meer vermeld worden op de netwerkstatus pagina van Demon. Er zijn nu al 2 Zondagen (kort achter elkaar) geweest waarbij het een grote landelijke storing betrof.
Het lijkt er nu echt op dat iedereen bij Demon het bijltje erbij heeft neergegooid in afwachting vd. migratie naar Xs4all. Jammer, ik was altijd zeer tevreden over Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Dat van die drie extra xs4all lijntjes met de nieuwsgroepen vind ik wel weer tof. :)

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Emos schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 13:23:
Hallo Oele_,

nou niet meteen in de verdediging. Ik had het blijkbaar niet over jou, maar over bjck. Zijn antwoord leek zo afkomstig te zijn van de HD. Het grappige is dat ik wel degelijk ervaring op een HD heb. Ik heb namelijk jaren bij de AbnAmro gewerkt waaronder op de ICT HD. En inderdaad het is heel belangrijk dat jullie de juiste info hebben en krijgen en dat jullie niet alle modems ondersteunen snap ik ook. Maar als je iemand 5 keer of meer aan de lijn krijgt en alle resets en checks verhelpen het probleem niet dan moet je niet de klant een digibeet gaan noemen, want ik begin eerder in de onkunde van de Demon HD te geloven. Sorry hoor, maar het stoort mij welke kant het opgaat hier. Ik krijg een mail van Demon met daarin de melding dat er een upgrade plaatsvindt. Niets meer niets minder. Daarna krijg ik vrolijk te horen dat er ook een mail is gestuurd betreffende eventuele benodigde aanpassingen aan de hardware bij mensen thuis. Ik heb die mail nooit gekregen, omdat die nooit verstuurd is. De collega beweert van wel en dat ik dan net de enige ben die die mail niet gekregen heeft. Kom op Oele_. Demon zegt hier dus dat ik lieg of dat Demon de mailing niet naar iedereen verstuurd heeft. In beide gevallen een slechte zaak lijkt mij.
Hij heeft het inderdaad mis. De tekst over het upgraden van firmware is pas op 6 Oktober aan de mails toegevoegd. Klanten die voor die datum een aankondiging van het onderhoud hebben gehad hebben een mail zonder die tekst ontvangen. De tekst over bekabeling is zelfs pas op de 17e toegevoegd.
Met het laatste wat jij schrijft ben ik het helemaal eens. Je hebt gelijk. De meeste mensen zeggen er verstand van te hebben en soms is het inderdaad een kabel of een setting. Maar het gaat er bij mij niet in dat na 5X de zelfde zaken gecontroleerd te hebben dat ik het de zesde keer weer moet controleren. Verder was ik dus niet de enige, want hier op de site lees je dat verscheidene mensen last hebben van het niet toegewezen IP adres. Nogmaals, ik respecteer de Demon medewerkers en heb altijd goede en positieve gesprekken, maar ik vind het niet leuk dat het probleem zich nog steeds voordoet en Demon doet alsof haar neus bloedt.
Wat er door Demon-medewerkers aan de telefoon is gezegd weet ik natuurlijk niet precies, maar ik kan je wel zeggen dat dit soort problemen zeker wel serieus genomen worden. Het is bekend dat er sinds de BaByXL upgrades verschillende verbindingen kuren zijn gaan vertonen, maar in veruit de meeste gevallen blijkt eea uiteindelijk terug te voeren op slechte bekabeling, oude firmware versies en andere zaken binnen het domein van de klant. Meestal werkte het "net" met de oude software van BaByXL, en na de upgrade lukt het net niet meer...

Overigens, ik weet niet welke postings hier je precies bedoelt, maar een hoop van de meldingen van mensen die geen IP kregen, hadden te maken met de storing aan de DHCP server van afgelopen zondag. Dit was een tijdelijke storing (DHCP server was letterlijk gecrashed). Dat heeft dus niets te maken met de BaByXL-software-upgrades.

Om nog even op die storing terug te komen, het heeft inderdaad even geduurd totdat hiervan melding op de netwerkstatuspagina werd gemaakt. Het duurde door omstandigheden even totdat de verantwoordelijke persoon op de hoogte van het probleem was, achter een computer zat, ingelogd was en een tekstje geschreven had. Er was overigens wel direct een engineer bezig om de storing op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
Trouwens, iemand een ISP'tje kopen? :)

http://www.telegraph.co.u...ey/2006/10/24/cndem24.xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

logische actie na de verkoop van Demon-NL aan de KPN. Apart makkelijker te verkopen aan lokale grotere ISP dan samen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Nou alles lag er net dus weer uit voor dik 30 minuten. Spontaan geen IP adres meer. Ik heb Demon een mail gestuurd waarin ik meld dat dit voor mij de druppel was. Ik eis aktie nu en eventueel een vergoeding, want sinds 20 september heb ik zeker 8 dagen uitval gehad als het niet meer is. Met alle respect voor Oele_ en Demon en haar medewerkers, maar ik vind dit nu een dusdanige verstoring van de service dat m.i. datgene wat in het contract gemeld wordt niet geleverd wordt. Ik vind het echt jammer en wil niet zeuren noch klagen, maar er rest mij niets anders. Ik wil gewoon een stabiele lijn en geen gepraat over kabels die dan opeens niet meer goed zouden zijn. Het werkte en nu werkt het niet meer. Nergens is mij verteld dat er eventuele gevolgen voor mij waren van die upgrade. Laat staan dat de kabels niet zouden voldoen. Kabels overigens geleverd door Demon zelf. Als dat aan mijn kabels ligt dan moet Demon mij dat vooraf duidelijk maken en mij de kans geven er iets aan te doen en de keuze mogelijkheid geven ergens anders de service af te nemen. Nu word ik geconfronteerd met een niet werkende lijn die voorheen gewoon prima werkte.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
Emos schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 17:53:
Dat van die drie extra xs4all lijntjes met de nieuwsgroepen vind ik wel weer tof. :)
Ik hoop niet dat 't een stille hint is qua uit-fasering van de Supernews-server, aangezien Newszilla een bagger-retentie heeft t.o.v. Supernews :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Emos schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:34:Nu word ik geconfronteerd met een niet werkende lijn die voorheen gewoon prima werkte.
Zoals eerder door _Oele gemeld kan het zijn dat je het aangesloten hebt zodat het eerst wel werkte, maar het toch niet goed zit en dat nu de of een mede oorzaak is van je verstoring af en toe. Dat het altijd goed gewerkt heeft is een begrijpelijk argument voor een helpdesk/ISP, maar zegt eigenlijk helemaal niets-noppes-nada. Het kan, en is vaak, echt de oorzaak zijn van opeens problemen...

Vooraf aangeven wordt lastig, achteraf het controleren bij problemen is voor een ISP wel mogelijk. Vooraf informeren kan ook, maar dat is iets wat later is toegevoegd aan de informatie mail begrijp ik. Sommige informatie is helaas niet op dag 1 bekend en beschikbaar.

Amsterdam was zo goed als de eerste regio waar BaByXL ging upgraden. Kan dus heel goed zijn dat Demon ook nog niet op de hoogte was van die informatie en dat die pas duidelijk(er) werd nadat een grotere regio zoals Amsterdam werd geupgrade.

Controleer het desnoods, zoveel tijd kan het niet kosten. Hoofdaansluitpunt zoeken, lijntje naar de splitter en vanaf je splitter pas alles verder. Het komt gewoon erg vaak voor dat mensen hun splitter niet als eerste op de lijn aansluiten en dat er toch een afsplitsing voor zit naar een ander/extra aansluitpunt in huis nog.

Je gebruikt ook een Netgear modem begrijp ik? Verlies die linesync of puur alleen geen IP ondanks hij (dat nemen we aan) dat verzoekt op dat moment?

[ Voor 62% gewijzigd door bjck op 25-10-2006 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
HI bjck,
ik zal het nog eens uitzoeken om jou te plezieren. :) Maar ik blijf er bij. Die lijn heeft jaren goed gewerkt en opeens na die upgrade is het bagger. Dan moet Demon niet aankomen met slechte aanlsuitpunten of bekabeling, want die zit in de kast en daar komt niemand aan. Ik maak normaal gesproken gebruik van een Netgear, maar ook met de Zyxel geeft het geen sjoege. De splitter zit overigens direct op het hoofdaansluitpunt. Dat komt namelijk in de kast binnen vanuit de gang. Dan komt meteen mijn splitter en dan gaat het verder. Precies zoals jij dus zegt en zoals Demon het graag ziet. _/-\o_ Verder vind ik het ook niet erg als er zo nu en dan een storing is of als info niet bekend is. Maar waar het mij hier om gaat is dat er achteraf informatie toegevoegd wordt en dat ik dus vele malen al aan de lijn heb gehangen en geen steek verder ben gekomen dan mijn verhaal vertellen voor de zoveelste keer en mijn modem resetten op verzoek. De linesynch blijft behouden. Voor zover ik kan zien is het puur het IP adres dat niet meer uitgegeven wordt. Overigens, bedankt voor het meedenken en de tijd die je er in steekt. Ik wikl gewoon een stabiele lijn.. Ik ben gewoon verslaafs aan internet. Ik geef het toe. Ik kan niet zonder. Ik heb hulp nodig. hahahahaha. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Emos op 25-10-2006 01:50 ]

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Osiris schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:46:
[...]

Ik hoop niet dat 't een stille hint is qua uit-fasering van de Supernews-server, aangezien Newszilla een bagger-retentie heeft t.o.v. Supernews :X
Dat was vroeger zo, een retentie van enkele dagen i.p.v. weken.
Net zoals ook het uitfilteren van veel movies groepen.
Maar tegenwoordig liggen beide op vergelijkbaar nivo kwa retentie,
en worden vrijwel alle groepen doorgegeven.

Op dit moment heeft Newszilla zijn hogere snelheid als voordeel.
Wel vind ik jammer dat er voor Newszilla geen retentionchecker is,
zoals bij Supernews: http://www.supernews.com/support/retention.cgi

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emos schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 00:34:
Nou alles lag er net dus weer uit voor dik 30 minuten. Spontaan geen IP adres meer. Ik heb Demon een mail gestuurd waarin ik meld dat dit voor mij de druppel was. Ik eis aktie nu en eventueel een vergoeding, want sinds 20 september heb ik zeker 8 dagen uitval gehad als het niet meer is. Met alle respect voor Oele_ en Demon en haar medewerkers, maar ik vind dit nu een dusdanige verstoring van de service dat m.i. datgene wat in het contract gemeld wordt niet geleverd wordt...........
laat je nog weten hoe en waarmee ze reageren. Helaas hier ook meer uitval (wel signaal, geen IP adres) dan me lief is. Altijd op het verkeeerde moment. Jammer, voorheen (2.5 Mbit) geen enkel probleem, nu met 6 MBit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dikkie
  • Laatst online: 23:34
Emos schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 01:49:
HI bjck,
ik zal het nog eens uitzoeken om jou te plezieren. :) Maar ik blijf er bij. Die lijn heeft jaren goed gewerkt en opeens na die upgrade is het bagger. Dan moet Demon niet aankomen met slechte aanlsuitpunten of bekabeling, want die zit in de kast en daar komt niemand aan. Ik maak normaal gesproken gebruik van een Netgear, maar ook met de Zyxel geeft het geen sjoege. De splitter zit overigens direct op het hoofdaansluitpunt. Dat komt namelijk in de kast binnen vanuit de gang. Dan komt meteen mijn splitter en dan gaat het verder. Precies zoals jij dus zegt en zoals Demon het graag ziet. _/-\o_ Verder vind ik het ook niet erg als er zo nu en dan een storing is of als info niet bekend is. Maar waar het mij hier om gaat is dat er achteraf informatie toegevoegd wordt en dat ik dus vele malen al aan de lijn heb gehangen en geen steek verder ben gekomen dan mijn verhaal vertellen voor de zoveelste keer en mijn modem resetten op verzoek. De linesynch blijft behouden. Voor zover ik kan zien is het puur het IP adres dat niet meer uitgegeven wordt. Overigens, bedankt voor het meedenken en de tijd die je er in steekt. Ik wikl gewoon een stabiele lijn.. Ik ben gewoon verslaafs aan internet. Ik geef het toe. Ik kan niet zonder. Ik heb hulp nodig. hahahahaha. 8)7
Alsof ik het berichtje zelf getikt hebt lol

Ik heb precies dezelfde klachten gehad. Gelukkig zijn de ip problemen voorbij (afkloppen)

Gisteren even online gegamed, maar ik bleef connection problems houden en werd meerdere keren van de server geflikkerd. Modem gereboot en het was weer ok, maar het moet toch niet zo worden dat ik elke dag voor het gamen mijn modem moet rebooten toch?
Ook bij mij heeft het 3 jaar lang uitstekend gewerkt zonder enkele problemen, maar de laatste maand is het echt diep triest :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 07:25:
[...]
laat je nog weten hoe en waarmee ze reageren. Helaas hier ook meer uitval (wel signaal, geen IP adres) dan me lief is. Altijd op het verkeeerde moment. Jammer, voorheen (2.5 Mbit) geen enkel probleem, nu met 6 MBit wel.
Ik heb ook een 6Mbit lijn en tot op heden geen reaktie. Helaas.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mindwalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 10:12

Mindwalker

zappen is zinloos

Ik lees zo hier en daar wat berichten over haperende verbindingen en andere ergernissen. Betreft die haperingen kan ik me identificeren. Sinds enkele weken is het bij m'n 6 Mb lijntje om de haverklap mis: ofwel een dagdeel geen verbinding of steeds korte onderbrekingen. Daarbij zie ik om me heen snellere verbindingen voor een gunstigere prijs.

Binnenkort ga ik verhuizen (december). Een mooi moment om te zeggen: ik wil van Demon af :)

Omdat ik dus ook nog ga verhuizen, kan ik nu toch het best gewoon een compleet nieuwe ADSL-lijn aanvragen bij een nieuwe provider en Demon opzeggen? Migratie heeft nu toch niet veel zin.

Hanteert Demon in dit geval de opzegtermijn van een maand (ik heb de lijn nu meer dan 48 maanden in bezit)?

I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-08 10:16
Bij mij lijkt het onderhoud van een paar dagen geleden ook een vreemde uitkomst te hebben: waar ik voorheen lekker met 8 mbps nieuwsgroepjes kon leegtrekken kom ik nu niet meer hoger dan 6,2 mbps.

Maar nog een paar dagen Demon en dan ben ik weg, dus ik ga er maar niet eens voor bellen. Kan ik weer de bekende helpdeskmolen door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
cjdijk schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 05:29:
[...]

Dat was vroeger zo, een retentie van enkele dagen i.p.v. weken.
Net zoals ook het uitfilteren van veel movies groepen.
Maar tegenwoordig liggen beide op vergelijkbaar nivo kwa retentie,
en worden vrijwel alle groepen doorgegeven.

Op dit moment heeft Newszilla zijn hogere snelheid als voordeel.
Wel vind ik jammer dat er voor Newszilla geen retentionchecker is,
zoals bij Supernews: http://www.supernews.com/support/retention.cgi
Enige voordeel is inderdaad de snelheid die ik haal via IPv6: 10 IP's met 3 threads each, zodat ik m'n volledige 6 Mbit haal. Echter, Supernews heeft vrijwel overal 40+ dagen retentie, waarbij ik bij Newszilla nog zó vaak bij 20 daagjes "article not found" te zien krijg... Dus nee, in mijn ervaring is het niet vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoera....ik ben niet alleen! Dat is in ieder geval een troost.
Na zo'n vijf jaar zo goed als geen problemen is het de laatste weken een ramp, met de afgelopen week als toppunt: de verbinding is al dagenlang weg.
Ook na resetten van de router, rechtstreeks aansluiten....het blijft dood.
Bellen heeft geen zin, je wordt tot in de eeuwigheid in de wacht gezet. Mailen reageert ook niemand op. Ik wordt er inmiddels lichtelijk gek van.
Ik hoor alleen over onderhoud in Amsterdam en omgeving, weet niet hoe het aan de andere kant van het land zit...maar er is in ieder geval iets goed mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Ik hoop dat dit soort problemen mij niet te wachten staan. op dit moment ligt mijn 1.5mbit verbinding er helemaal uit.. ik hoop dat ik m snel terug heb.
(bij iemand wat bekend over een storing in tilburg?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
Ik woon in Tilburg en bij mij is de verbinding nog gewoon up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
h mmm.. weird... k zit op de wijkcentrale bij de badenpowelllaan geloof ik.. (richting de westermarkt) woon in de blaak

/thuis kunnen ze niet op internet/ en ik kan niet op men server vanaf hier dus denk toch echt dat t bij demon ligt?/

[ Voor 37% gewijzigd door Reloader op 27-10-2006 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgimi
Ik zit (niet letterlijk uiteraard) op de wijkcentrale Reeshof, dus het zou in je wijkcentrale kunnen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Mijn schoonouders in Oldenzaal liggen er ook uit met een 1,5 mbit BBNed aansluiting. Ik kom nu tot de bbned-10k-01-bbned-ic4.router.nl.demon.net [82.161.247.142]. Modem staat bij hun 24/7 aan in de meterkast.

[ Voor 42% gewijzigd door MegaTronics op 27-10-2006 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik kamp met verschrikkelijke problemen. Verbinding die wegvalt, soms tijden achtereen. Hoge ping, time outs. En dat alles de laatse 4 - 5 weken.
De helpdesk kunnen ze net zo goed sluiten, want afgezien van de wachttijd van meer dan 30!!! wtf minuten kreeg ik echt een "zo dan ben ik van het gezeur af" antwoord op m`n vraag;

"nee dan is de splitter kapot" "ja hoor dat gebeurt vaak, gewoon even een ander halen" Ik bedoel: een splitter is gewoon een doorverbindings kastje, met feitelijk alleen maar contacten erin. Dan zou mijn netwerkkaart -hey daar zitten ook contacten in!- van bovennatuurlijke kwaliteit zijn; die doet het namelijk al jaaaren.

Ik ga in ieder geval op zoek naar een nieuw provider. Sinds de overname lijkt het alsof ze op alles bezuinigd hebben; ik wil geen helpdesk die ALTIJD wachttijden heeft van meer dan een kwartier, en ik wil zeker geen internet wat het soms wel, soms niet doet. Erg jammer, want Demon beviel altijd goed, maar dit... Geen goed woord meer voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:28:"nee dan is de splitter kapot" "ja hoor dat gebeurt vaak, gewoon even een ander halen" Ik bedoel: een splitter is gewoon een doorverbindings kastje, met feitelijk alleen maar contacten erin. Dan zou mijn netwerkkaart -hey daar zitten ook contacten in!- van bovennatuurlijke kwaliteit zijn; die doet het namelijk al jaaaren.
Niet om het een of ander, een splitter kan wel degelijk defect zijn. Heb ik ook eens gehad. Was nog een klus om een nieuwe te vinden die wel werkte.

[ Voor 31% gewijzigd door MegaTronics op 27-10-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Ik heb nog niets gehoord van Demon over mijn mail met daarin twee eisen. We wachten nog even af.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja het zou kunnen, maar dan zou ik toch niet echt kunnen verklaren hoe ik soms wel verbinding heb maar met time-outs? Die hebben toch alleen invloed op pakket groote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emos
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 12:48:
Tja het zou kunnen, maar dan zou ik toch niet echt kunnen verklaren hoe ik soms wel verbinding heb maar met time-outs? Die hebben toch alleen invloed op pakket groote?
Wat jij moet doen om dit verhaal te ontkrachten is gewoon even zo'n ding van een vriend lenen. Dan zal je zien dat het niet aan je splitter ligt, noch aan de kabeltjes.

Emos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Laatst online: 26-04 20:04
Hi,

Momenteel heb ik een 3Mb/1Mb abonnement met een Allied Copperjet 816-2P modem. Ik zou deze graag willen vervangen door de volgende adsl modem+router met voip en WLAN:

FRITZ!Box Fon 7140 WiFi VoIP (2xFXS, Lifeln, 4xLAN, analoog)

Ik ben enigszins bang dat de lijn instabiel wordt of er zich problemen zullen voor doen. Heeft iemand deze adsl modem/router of een niet-Demon geleverde modem draaien? Mijn verbinding loopt al 3 jaren zonder problemen en ik hoor graag ervaringen van anderen die geen standaard modem gebruiken.
Alvast bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@LaptopRookie:
In principe zou je elk ADSL modem moeten kunnen gebruiken wat je in kunt stellen op de juiste VPI/VCI waarden (ziet startpost)
Maar ik raad je aan om je "oude" modem te bewaren. Mocht die Fritz-box niet stabiel werken op jouw verbinding om wat voor reden dan ook, dan kun je altijd nog terug.
Maar waarom wil je een goed werkend systeem vervangen?
Je lijn gaat er waarschijnlijk niet sneller van worden, maar mischien dat 'ie in router-mode wat rapper is of wat meer connecties aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TD-er schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:53:
@LaptopRookie:
In principe zou je elk ADSL modem moeten kunnen gebruiken wat je in kunt stellen op de juiste VPI/VCI waarden (ziet startpost)
Zeg dat niet te snel... ondanks het in princiepe wel moet werken zijn er altijd combinaties die beroerd werken of zelfs niet goed werken. Een modem is net zo goed als de versie code die erin zit voor de DSL chipset....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaptopRookie
  • Laatst online: 26-04 20:04
TD-er schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 22:53:
@LaptopRookie:
Maar waarom wil je een goed werkend systeem vervangen?
Ik wil graag gebruik gaan maken van voip en lifeline, bellen via voipbuster zonder dat mijn pc aanstaat met QoS garantie. Zo te horen is deze wens dus niet zonder gevaren...getver |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
LaptopRookie schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 00:48:
[...]

Ik wil graag gebruik gaan maken van voip en lifeline, bellen via voipbuster zonder dat mijn pc aanstaat met QoS garantie. Zo te horen is deze wens dus niet zonder gevaren...getver |:( |:(
Het was niet mijn bedoeling om gelijk een schrikbeeld te bouwen, maar voorzichtigheid is wel geboden. Overleg met je verkoper/leverancier bijvoorbeeld dat je het een week ruim kan proberen of het goed aansluit bij je lijn en dsl-netwerk provider. Als je het product kan terug brengen mocht het niet naar wens functioneren is er geen gevaar.

Het komt gewoon voor dat er producten zijn die uitgeleverd worden nog uit de doos van een eerdere productie waar nog oude software (firmware) in zit. Die zal je sowieso kunnen updaten vanaf de website van de leverancier/importeur/fabrikant in veel gevallen. Maar er zijn situaties waar ook zo'n fabrikant geen oplossing voor heeft nog.

Een voorbeeld is Linksys die voor het BaByXL netwerk in hun FAQ aangeeft dat de nieuwste firmware versie geinstalleerd moet worden in een hele reeks aan producten om het goed te laten functioneren. En ook Sitecom heeft met een nieuw product een probleempje momenteel waar heel druk naar een oplossing wordt gewerkt.

Kijk je nu naar een firma zoals AVM die de Fritzbox maakt en levert die zal prima belangen hebben om het te laten werken op alle netwerken in Nederland en daar ontwikkelingstijd in stoppen constant. Maar je kunt je ook indenken dat een andere firma zich wellicht minder druk maakt om de in de wereld natuurlijk relatief minder grote netwerken als BBned en Tiscali in Nederland bijvoorbeeld.

Gebruikers ervaring is altijd nog het beste om dat vooraf te hebben. Als iemand anders het geprobeerd heeft zegt het nog niet alles, maar je hebt wel een stukje zekerheid meer dan niets.

Elke lijn is anders qua signaal en karakteristiek, geen lijn is gelijk. En netwerken zoals BBned en BaByXL gebruiken ook nog eens diverse apparatuur door elkaar in hun netwerken omdat ze nog bezig zijn met een laatste stukje ombouwen (BaByXL) bijvoorbeeld of omdat ze twee type apparatuur naast elkaar gebuiken (BBned).

Dit is de achtergrond van mijn mening, niet om iedereen af te schrikken als bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Emos schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 13:24:
[...]

Wat jij moet doen om dit verhaal te ontkrachten is gewoon even zo'n ding van een vriend lenen. Dan zal je zien dat het niet aan je splitter ligt, noch aan de kabeltjes.
Ik heb op het moment gewoon de splitter er van tussen gehaald, en het probleem blijft gewoon :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een normaal percentage waarbij je geen ping hebt als je elke seconde gedurende bijv meer dan 10 uur een ping laat lopen via ping -t www.google.nl (demon was achteraf beter geweest)?
Ik had er 358 loss op ruim 54000 pings.
500 tussen de 50 ms en 100 ms
54 duizend... kleiner dan 50 ms waarvan ca 53.700 kleiner dan 23 ms voor Google
Dus 0.67 % loss...
De middag, avond en de nacht zaten "erbij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Een ping helemaal naar een webserver van google.com kan niemand je een bepaalde loss garanderen lijkt me. Zeker geen particuliere ISP die dat doet in Nederland momenteel. Er zitten andere netwerken tussen je ISP en google....

Je zou wel een webserver bij je ISP kunnen pingen (niet je gateway!!) om te kijken wat dat doet. Dan zegt het iets meer over je verbinding en je ISP dan naar een machine ergens op internet.

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 28-10-2006 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 15:08:
Een ping helemaal naar een webserver van google.com kan niemand je een bepaalde loss garanderen lijkt me. Zeker geen particuliere ISP die dat doet in Nederland momenteel. Er zitten andere netwerken tussen je ISP en google....

Je zou wel een webserver bij je ISP kunnen pingen (niet je gateway!!) om te kijken wat dat doet. Dan zegt het iets meer over je verbinding en je ISP dan naar een machine ergens op internet.
thnx, vandaar mijn opmerking tussen haakjes... mijn "demon ping" staat net aan...

edit: 503 losses op nu bijna 60.000 pings, iets meer dus dan bij de eerdere meting met Google,
461 pings tussen 50 en 100 ms,
dus beeld vrijwel hetzelfde...
alleen de snelste pings zijn uiteraard beter dan via Google (nu 17 ms)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb hier even een testje laten lopen voor een 5567 sec :)
code:
1
2
3
--- www.www.nl.demon.net ping statistics ---
5567 packets transmitted, 5567 received, 0% packet loss, time 5621649ms
rtt min/avg/max/mdev = 20.311/21.244/99.666/1.817 ms

Kortom 0% packet-loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:02:
Ik heb hier even een testje laten lopen voor een 5567 sec :)
code:
1
2
3
--- www.www.nl.demon.net ping statistics ---
5567 packets transmitted, 5567 received, 0% packet loss, time 5621649ms
rtt min/avg/max/mdev = 20.311/21.244/99.666/1.817 ms

Kortom 0% packet-loss.
das beter....
Toch nog maar eens verder bekijken, helpdesk getallen doorsturen? Tips? Een ping van 17 ms op zich is niet slecht verder en dat zijn de meesten, maar die loss heb ik toch liever niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 12:54:
[...]
das beter....
Toch nog maar eens verder bekijken, helpdesk getallen doorsturen? Tips? Een ping van 17 ms op zich is niet slecht verder en dat zijn de meesten, maar die loss heb ik toch liever niet.
Heb je er daadwerkelijk last van? Ik bedoel: wat merk je ervan in de praktijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13
Steeds vaker problemen met inkomende mail...duurt steeds langer voor respons...vanaf nu komt de mail niet meer binnen...uitgaande is geen probleem...merken jullie hier iets van?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13
Storing mbt binnenkomende e-mail
31 oktober 2006 | Storingen overig

Momenteel kunnen klanten problemen ondervinden mbt binnenkomende e-mail. Technici onderzoeken het probleem

Ze zijn er aan bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 13:06:
[...]

Heb je er daadwerkelijk last van? Ik bedoel: wat merk je ervan in de praktijk?
mijn buren hadden er last van, vandaar dat ik het ben gaan checken. Ik zag het zelf ook wel maar blijkbaar minder vaak dan zij. Volgens de buren reageerde het net erg traag op diverse tijden (Google ook s' nachts...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier wel eens te maken gehad het teveel downloaden per maand.. En om wat voor een aantal GB moet ik dan denken ?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.