Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!
De verbinding loopt inderdaad ook op naar een bijna 8/1..de splitter is degene die is bijgeleverd ten tijde dat ik mn abbo afsloot.
Zou het iets te maken kunne hebben met corrosie ofzo of moet ik gewoon een nieuw splittertje kopen en het telefoonstation iets verplaatsen?
Je zou 3 dingen vrij simpel kunnen doen.
• de kabel tussen de splitter en het modem vervangen door een beter geisoleerd exemplaar, of bijvoorbeeld een UTP kabel
• de modem meteen naast de splitter plaatsen en dan de rest avn de afstand tot de PC overbruggen met een UTP kabel. Netwerkkabel mag namelijk 100m zijn van punt naar punt.
• het basisstation van de draadloze telefoon verder wegzetten van de splitter en het modem.
Controleer ook of de kabel tussen de splitter en het modem in een lus ligt of niet. Indien wel, dan kan die kabel heel makkelijk signalen oppikken.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Hoe bekijk ik de snelheid waarop het modem verbinding maakt? hoe kom ik bijvoorbeeld in het webinterface van m'n modem?
Zodra ik thuis ben zal ik alles wel eens nalopen m.b.t. lussen.
[ Voor 7% gewijzigd door ScytheNL op 05-09-2006 14:06 ]
Verwijderd
Doh!TD-er schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 10:35:
[...]
Ehh IP-adres ingevuld?
Die moet je verkrijgen via DHCP, of in elk geval moet er telkens een DHCP request gedaan worden, anders werkt de routing niet en dan komt er niet veel bij jou terecht.
En een ander modem zou inderdaad te allen tijden (mits MAC-adres bekend) moeten werken.
* TD-er heeft hier ook al meerdere modems anders dan de ZyXEL gebruikt.

Me knows.. normaliter gebruik je gewoon DHCP , maar we heeft het verkregen adres op de Zyxel ook eens geprobeerd static te zetten op de DrayTek.. je weet maar nooit wat er gebeurt
uiteindelijk heb ik zo'n beetje alles dus gehad, of mis ik nou echt nog een optie?
ik sweerr d'r izz wad med die lijnz
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 19:44 ]
Toen er een tijd geleden problemen waren met de DHCP heb ik mijn demon-lijntje ook gewoon op vast ip ingesteld, werkte zonder problemen. Toen de problemen weer verholpen waren heb ik hem weer op DHCP gezet.Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:43:
[...]
Doh!![]()
...
![]()
Me knows.. normaliter gebruik je gewoon DHCP , maar we heeft het verkregen adres op de Zyxel ook eens geprobeerd static te zetten op de DrayTek.. je weet maar nooit wat er gebeurt![]()
uiteindelijk heb ik zo'n beetje alles dus gehad, of mis ik nou echt nog een optie?
ik sweerr d'r izz wad med die lijnz
Je systeemnaam en het MAC adres van je Draytek geven?Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:43:
[...]
Verwijderd
Ik zal het eens opsnorren. zit er nu niet bij (lekker op de bank dit topi te lezen), maar da is inderdaad een stuk handige info voor jou ja. (hoewel je de DrayTek niet kunt zien in zijn kartonnen doosOele_ schreef op woensdag 06 september 2006 @ 11:19:
[...]
Je systeemnaam en het MAC adres van je Draytek geven?
Nou dat opsnorren is toch niet zo'n probleem.Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:42:
[...]
Ik zal het eens opsnorren. zit er nu niet bij (lekker op de bank dit topi te lezen), maar da is inderdaad een stuk handige info voor jou ja. (hoewel je de DrayTek niet kunt zien in zijn kartonnen doos
Ga naar deze site.
Rechtsboven staat je IP-adres. Dat knip & plak je in het venstertje op die site met de titel "Reverse DNS lookup"
Dan krijg je een pagina te zien waarin ook je eigen systeemnaam staat.
(vorm is <bladiebla>.demon.nl en die bladiebla heb je ooit zelf ook nog eens verzonnen ook.)
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
De systeemnaam is de gebruikersnaam die je zelf hebt gekozen bij het aanvragen van je Demon-account, dus die zou je wel moeten weten. Als alternatief kan ik ook met een combinatie postcode/huisnummer uit de voeten.Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:42:
[...]
Ik zal het eens opsnorren. zit er nu niet bij (lekker op de bank dit topi te lezen), maar da is inderdaad een stuk handige info voor jou ja. (hoewel je de DrayTek niet kunt zien in zijn kartonnen doos
Dat MAC adres van je Draytek is in zoverre handig, dat als je de afgelopen dagen nog pogingen hebt gedaan om verbinding te krijgen met dat apparaat, daar waarschijnlijk iets van in de logs van de DHCP-server van Demon terug te zien is. Op die manier kunnen wij misschien zien wat er fout gaat.
Verwijderd
Inmiddels zijn we nu op 1 week na 3 maanden verder, en nogsteeds heb ik geen centen terug. Zelfs geen mailtje of telefoontje gehad, gewoon he-le-maal geen reactie ondanks mijn telefoontjes. Beloftes maar geen daden. Ik word hier zo moe van he.Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 03:53:
[...]
+1
Ik ben reeds weg bij demon, maar ze hebben wel juni in rekening gebracht. Daar heb ik toen onmiddelijk over gebeld en het zou zo spoedig mogelijk verrekend worden, maar tot aan vandaag heb nog niks mogen ontvangen.
BCM: Jij je geld al terug gezien?
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 12:42 . Reden: BMC-> BCM ]
Systeemnaam?Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 12:40:
[...]
Inmiddels zijn we nu op 1 week na 3 maanden verder, en nogsteeds heb ik geen centen terug. Zelfs geen mailtje of telefoontje gehad, gewoon he-le-maal geen reactie ondanks mijn telefoontjes. Beloftes maar geen daden. Ik word hier zo moe van he.
[ Voor 3% gewijzigd door Oele_ op 07-09-2006 14:30 ]
Verwijderd
roxx (je bent de eerst die hierom vraagt trouwens)Oele_ schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:28:
[...]
Systeemnaam?(geldt ook voor BCM trouwens)
Verwijderd
Ik zal het vandeweek even proberen om te gooien (ze hebben daar de verbinding wel nodig, want anders zien ze de belangrijke zakelijke mails niet wanneer ze thuis zitten)Oele_ schreef op donderdag 07 september 2006 @ 02:07:
[...]
De systeemnaam is de gebruikersnaam die je zelf hebt gekozen bij het aanvragen van je Demon-account, dus die zou je wel moeten weten. Als alternatief kan ik ook met een combinatie postcode/huisnummer uit de voeten.
Dat MAC adres van je Draytek is in zoverre handig, dat als je de afgelopen dagen nog pogingen hebt gedaan om verbinding te krijgen met dat apparaat, daar waarschijnlijk iets van in de logs van de DHCP-server van Demon terug te zien is. Op die manier kunnen wij misschien zien wat er fout gaat.
Adres heb ik wel voor je (3071AE190), maar dan moet je ook een actieve poging (of meer) hebben van de DrayTek).
Verwijderd
Ik zit al vanaf dag 1 (3 jaar terug?) met het probleem zodra ik iets upload dat ik een ping krijg van minimaal 300ms (vanaf intern pingen). Downloaden gaat zonder problemen, maar zodra ik wat load veroorzaak op mijn upload (meerdere connecties), dan stort mijn hele lijn in (geen upload is geen communicatie). Gisteren zat ik via RDP te werken, bleef er slechts 24kB/s download over, en de upload lag op 70kB/s. Ik was op dat moment de enige op het netwerk (gezien de MRTG stats).
Ik beschik over een Demon 6/1mbit lijn, dit met een ZyXEL Prestige 650R-31 (waarvan bleek dat Demon niet eens meer garantie kon bieden, gezien ouder dan 2 jaar). Hier heb ik nooit iets over kunnen lezen in de voorwaarden/waardanook toen ik mijn modem opgestuurd kreeg.
Maargoed, vanaf het ISRA heb ik hier 30cm kabel naar mijn splitter, daarna nog eens 30cm kabel naar mijn modem. Dit is allemaal goed aangesloten (ook getest met andere splitter). Het interne netwerk beschikt hier over goed gepatchde Cat5E kabels icm een 3Com SuperStack II 3000 als switch. Ook heb ik ter test even een 20 meterige patchkabel van mijn werk mee genomen (nieuw uit zakje). Dit maakt intern dus geen verschil (maar daar was ik eigenlijk al achter dmv pingen naar mijn modem zodra ik upload).
KPN heeft al een 3tal lijnmetingen gedaan, blijkt niets aan de hand te zijn. Mijn modem traint wel verkeerd in (upload minder hoog dan moet). Ook is de upload noise margin 7.5db a 8db (wat minimaal 6db moet zijn).
Demon wil best BBNed inschakelen, maar mocht het niet bij hun blijken te zitten dan zijn de kosten voor mij. Ik heb vanaf Demon nooit echt support gekregen, ik heb ze voorzien van bergen resultaten, maar nooit iets over gehoord van "kijk daar eens naar". Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Toen ik zelf ging bellen naar KPN wouden ze daar wel een meting doen, maar Demon heeft dus 0.0 voor mij geregeld.
Ik ben Demon nou echt zat! Er loopt een zoveelste ticket voor het zelfde probleem, kijken of ze ditmaal wel actie ondernemen. Zoniet dan ben ik weg naar TweakDSL. Zeker nou ze zijn overgenomen door KPN, en ik bij XS4ALL terecht kom (wat ook niet alles meer is, gezien de hackersgroep (Hanno, Braam, Rop, etc) die het oprichte er niet meer is). En ik moet zeggen dat XS4ALL ook lekker bezig is sinds het van KPN is (not).
/me haat KPN tot diep in z'n hart.
Ik heb even gekeken, er staat inderdaad nog een bedrag open, ik heb de verantwoordelijke afdeling nogmaals gevraagd om het naar je over te maken. Laat het even weten als je over een week nog niets hebt ontvangen..Verwijderd schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:20:
[...]
roxx (je bent de eerst die hierom vraagt trouwens)
edit: ah laat maar, ze doen het opeens alle drie weer.
[ Voor 28% gewijzigd door Scotch op 13-09-2006 20:11 ]
Dus vandaag weer eens terug naar de oude settings (ADSL2+ meen ik) en het verbaasd mij eigenlijk gewoon dat het werkt en verder heb ik gewoon weer de max snelheid... ik vermoed dat hij snel weer zal gaan disconnecten etc, maar vind het toch wel apart.
Heb je je ZyXEL ingesteld als router?
Zo ja, dan moet je eens proberen of je wel fatsoenlijke snelheid overhoud als je je modem in bridge mode hebt staan.
Het achterliggende idee is dat de CPU-power van die ZyXEL niet echt is om over naar huis te schrijven en als de ZyXEL niet meer hoeft te te NAT-en, dat je dan wat CPU-power over houdt.
Probeer anders ook eens een ander modem te gebruiken.
Mijn ZyXEL is ook overleden op een nogal vreemde manier. De snelheid werd steeds lager, instabiele verbinding en op het laatst was er vrijwel geen traffic meer mogelijk. (dit was na 2 jaar en een paar week)
Verwijderd
15-09-2006 was het binnen, bedankt Oele_Oele_ schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 20:17:
[...]
Ik heb even gekeken, er staat inderdaad nog een bedrag open, ik heb de verantwoordelijke afdeling nogmaals gevraagd om het naar je over te maken. Laat het even weten als je over een week nog niets hebt ontvangen..
(maar volgensmij hebben jullie nu teveel overgemaakt, om maar weer eerlijk te zijn. Of ik moet een foutje maken, dat kan natuurlijk...)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-09-2006 14:58 ]
Vroeger kon ik mijn Zyxel modem makkelijk een paar weken aan laten staan, voordat die het niet meer snapte. Ik kan dan nog wel verbinding maken met de modem, is er nog wel een "verbinding", maar moet hem resetten (reset van de lijn is ook goed). om weer data te kunnen versturen.
Dat begint mij te irriteren, gisteravond wou die niet eens meer verbinden en meestal klapt de modem er al na een paar uur uit. Het lijkt erop dat de verbinding instabieler wordt. Ik zou ook een intilligentere modem kunnen nemen, alleen ga ik over een jaar verhuizen en heb dan glasvezel, dus niet veel zin om daar in te investeren.
Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.
Oude systeemnaam derf-2, betreft 2 creditfacturen van 9-5 (fact nr 2970663) en 16-5
(fact.nr. 2994700), totaalbedrag € 35,36
Nog steeds geen geld gezien, na herhaaldelijk bellen !

Verwijderd
Het nieuwe modem doet wel "raar", de webinterface werkt niet meer op het moment en zover ik weet geen nieuwere firmware beschikbaar. Gelukkig werkt telnet nog. Uploadprobleem is bijna opgelost, ipv een ping van 2000ms heb ik nou 300ms als ik mijn gehele upload gebruik (vanaf buiten mijn verbinding gemeten).
Ook is BBNed langs gekomen om de lijn na te kijken, deze is perfect. De DSLAM kaart is wel vervangen, dat was blijkbaar een oud type. Gezien Demon het als ATM afneemt zou het alleen een IP probleem bij Demon kunnen zijn volgends de BBNed monteur. Dit ga ik monitoren.
Ik hoop dat de spontane uitval iig over is.
23-05-2006 tot 06-07-2006, oftewel 1 maand + 13 dagen. Bij een maandbedrag van 36.50 geeft dat 36.50 + (36.50 / 30) * 13 = ongeveer 53 euro.Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 14:57:
[...]
15-09-2006 was het binnen, bedankt Oele_
(maar volgensmij hebben jullie nu teveel overgemaakt, om maar weer eerlijk te zijn. Of ik moet een foutje maken, dat kan natuurlijk...)
Klopt wel hoor
Klopt, er is vandaag ook een creditfactuur aangemaakt voor de teveel in rekening gebrachte dagen. Je krijgt geld terug numegatronics schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:48:
Vandaag een herinnering gekregen van Demon dat ik mijn abonnement voor September nog moet betalen. meteen maar weer gebeld en meteen iemand aan de lijn gekregen.Na het controleren van de gegevens bleek er in het systeem wel te staan dat de verbinding per 3-8 opgeheven was, maar dat het administratief niet goed geregeld was. Weer te horen gekregen dat ze het zouden wijzigen en dat ik nog een deel van mijn centen van Augustus terug zou krijgen. Dus Oele_ als je dit even in de gaten wilt houden
Systeemnaam was megatronics.
Gaan we regelen...derfie schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:13:
Oele, misschien wil je voor mij ook eens nakijken hoe het zit.
Oude systeemnaam derf-2, betreft 2 creditfacturen van 9-5 (fact nr 2970663) en 16-5
(fact.nr. 2994700), totaalbedrag € 35,36
Nog steeds geen geld gezien, na herhaaldelijk bellen !
Ik heb nu hetzelde probleem als dat jij had. Alleen de waarden die het modem geeft over de lijn zijn bij mij gemiddelt tot goed te noemen.Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:16:
Ik heb nou een nieuw modem, demon was zo stom om een modem op te sturen terwijl ik mijn modem niet had verstuurd (iets met een baksteen en een nette brief). Toen ik mijn modem binnen had direct mijn oude verstuurd. Er is in ieder geval om het bureaucratische gedoe heen te "social engineeren", kost je wel wat moeite.
Het nieuwe modem doet wel "raar", de webinterface werkt niet meer op het moment en zover ik weet geen nieuwere firmware beschikbaar. Gelukkig werkt telnet nog. Uploadprobleem is bijna opgelost, ipv een ping van 2000ms heb ik nou 300ms als ik mijn gehele upload gebruik (vanaf buiten mijn verbinding gemeten).
Ook is BBNed langs gekomen om de lijn na te kijken, deze is perfect. De DSLAM kaart is wel vervangen, dat was blijkbaar een oud type. Gezien Demon het als ATM afneemt zou het alleen een IP probleem bij Demon kunnen zijn volgends de BBNed monteur. Dit ga ik monitoren.
Ik hoop dat de spontane uitval iig over is.
Achter de verbinding waar ik het over heb hangt een IP Netwerk Camera. Ping ik de verbinding zonder dat de camera actief is krijg ik een nette ping van rond de 30 ms. Begin ik de beelden af te kijken via een MPEG4 stream wat ervoor zorgt dat de upstream heel licht belast wordt (ongeveer 10 kb/s) dan schiet de ping omhoog richting de 500~600 ms.
Dit is dus funest voor de MPEG4 stream, de software (VLC) die ik gebruik crashed of het beeld stopt in ieder geval door de hoge ping. De verbinding is speciaal voor deze IP Camera aangevraagd, zo heb ik er dus niets aan.
Ik heb ook een Zyxel modem/router, de Prestige 2602R-61 met een CPU belasting van zo'n 8~12% als ik de upload belast met de MPEG4 stream. Het lijkt mij dat het dus niet aan gebrek aan CPU kracht ligt. Het modem is afgemonteerd bij het ISRA punt, tussen splitter, IS/RA en modem zit ongeveer 1 meter telefoonkabel max. Daar ligt het dus ook al niet aan en dit is in lijn met de waarden die het modem doorgeeft.
1
2
3
4
5
6
7
| noise margin upstream: 13 db output power downstream: 18 db attenuation upstream: 9 db noise margin downstream: 28 db output power upstream: 12 db attenuation downstream: 26 db |
Niet echt waarden om over naar huis te schrijven, maar goed genoeg om een stabiele verbinding op te leveren.
Heeft iemand een idee waarom ik zo'n hoge ping krijg als ik de upload van de ADSL verbinding belast (al is het maar licht belast)? Heeft iemand nog een suggestie wat ik zou kunnen proberen om dit op te lossen?
De verbinding is pas sinds deze week in gebruik.
BlaaT het niet dan SchaapT het niet!
Heb je je modem in router mode of als bridge?
ThnxOele_ schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 12:31:
[...]
Klopt, er is vandaag ook een creditfactuur aangemaakt voor de teveel in rekening gebrachte dagen. Je krijgt geld terug nu
Het modem draaide als router, ik heb 'm sinds m'n vorige bericht ingesteld als bridge. Verder heb ik thuis nu een linux bakkie als router draaien en hierdoor kan ik mijn eigen bandbreedte gebruik veel beter monitoren. Het blijkt dat de MPEG4 stream af en toe "peaked", heel veel bandbreedte verbruikt. Op het moment dat dit gebeurt en het verbruik is hoger dan de beschikbare bandbreedte blijft de volledige bandbreedte constant in gebruik. Waarom weet ik nog niet precies.TD-er schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 18:37:
@Blaat:
Heb je je modem in router mode of als bridge?
Ik ben dus nog het één en ander aan het testen.....
BlaaT het niet dan SchaapT het niet!
Verwijderd
Ik kruip net weer van de Demon af, dus die doet het gewoon hoorHaay schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:45:
Ik wil net wat downloaden van een nieuwsgroep en kan niet meer connecten naar de Demon newsserver. Heb ik iets gemist en moet ik nu de XS4ALL newsserver gebruiken ofzo? Weet iemand hier meer over ?
Verwijderd
Ik heb eindelijk een combinatie van beschikken over de router en toegang tot het adres.Oele_ schreef op donderdag 07 september 2006 @ 02:07:
[...]
De systeemnaam is de gebruikersnaam die je zelf hebt gekozen bij het aanvragen van je Demon-account, dus die zou je wel moeten weten. Als alternatief kan ik ook met een combinatie postcode/huisnummer uit de voeten.
Morgen avond (dinsdag 26 sept) kan ik vanaf 17:30 uur terecht. ik zal dan de Zyxel afkoppelen en de Draytek inschakelen. Kijken of we verbinding krijgen. Ik verwacht te komen tot een handshake=showtime status en dan dus enkel nog een WAN IP van demon op de lijn.
Als hij het tot dusver doet, dan is er overeengekomen de router te laten draaien, dan kan Demon (in Oele persoon) even kijken of hij op die verbinding iets kan zien. Heb je bij activiteit nog meer nodig dan het adres, MAC adres en een alive status van de router? (aanvraag van account is iets moeilijker, want die gasten bewaren alles netjes in een grote dikke bundel van ordners (net niet handig zoeken dus)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2006 21:51 ]
Ping:
>ping news.demon.nl
Pinging demon-nl.vsrv-ams.supernews.net [138.199.67.64] with 32 bytes of data:
Destination host unreachable.
Ping statistics for 138.199.67.64:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
Tracert naar de nieuwsserver:
>tracert news.demon.nl
Tracing route to demon-nl.vsrv-ams.supernews.net [138.199.67.64]
over a maximum of 30 hops:
1 Destination host unreachable.
Trace complete.
Ter vergelijking, tracert naar de Demon website:
>tracert www.demon.nl
Tracing route to www.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
over a maximum of 30 hops:
1 2 ms 2 ms 2 ms 192.168.1.1
2 24 ms 23 ms 24 ms bbned-10k-07.router.nl.demon.net [82.161.60.1]
3 24 ms 25 ms 23 ms tc1-core-2-bbned-ic6.router.nl.demon.net [82.161.247.133]
4 24 ms 23 ms 23 ms www-3.www.nl.demon.net [194.159.73.70]
Trace complete.
Iemand enig idee wat het probleem hier kan zijn?
Hier net even gedaan en zowel de ping als de tracert komen netjes uit bij de newsserver aan.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| C:\Documents and Settings\gijs>ping news.demon.nl Pinging demon-nl.vsrv-ams.supernews.net [138.199.67.64] with 32 bytes of data: Reply from 138.199.67.64: bytes=32 time=21ms TTL=123 Reply from 138.199.67.64: bytes=32 time=21ms TTL=123 Reply from 138.199.67.64: bytes=32 time=21ms TTL=123 Reply from 138.199.67.64: bytes=32 time=20ms TTL=123 Ping statistics for 138.199.67.64: Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 20ms, Maximum = 21ms, Average = 20ms |
Ik heb de accountnaam kunnen achterhalen met het adres dat je me hebt gegeven. Het vreemde is dat het een BaByXL account is. Voor BaByXL worden IP-adressen niet uitgegeven op basis van mac adressen, maar op basis van option 82, oftewel de ID van de lijn. Het aansluiten van een ander apparaat zou dus niet tot gevolg moeten kunnen hebben dat er opeens geen IP adres meer uitgegeven wordt ofzo. Je weet zeker dat de Draytek wel gewoon DHCP requests doet?Verwijderd schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:50:
[...]
Ik heb eindelijk een combinatie van beschikken over de router en toegang tot het adres.
Morgen avond (dinsdag 26 sept) kan ik vanaf 17:30 uur terecht. ik zal dan de Zyxel afkoppelen en de Draytek inschakelen. Kijken of we verbinding krijgen. Ik verwacht te komen tot een handshake=showtime status en dan dus enkel nog een WAN IP van demon op de lijn.
Als hij het tot dusver doet, dan is er overeengekomen de router te laten draaien, dan kan Demon (in Oele persoon) even kijken of hij op die verbinding iets kan zien. Heb je bij activiteit nog meer nodig dan het adres, MAC adres en een alive status van de router? (aanvraag van account is iets moeilijker, want die gasten bewaren alles netjes in een grote dikke bundel van ordners (net niet handig zoeken dus)
Hoe dan ook, we kunnen altijd even kijken of we aan onze kant uberhaupt iets zien binnenkomen natuurlijk. Ik weet niet of ik vanavond in de buurt van een PC ben, als dat niet zo is dan kijk ik morgenochtend even.
Overigens: ik heb nog wel het mac adres van die Draytek nodig. Post je die vanavond ook even dan?
Verwijderd

Ik heb de laatste tijd (sinds modem vervangen is en ik op andere DSLAM kaart hang) problemen dat ik veel bestanden/filmpjes niet krijg gedownload. De gehele website werkt altijd zonder problemen, zodra ik een executable/movie/whatever download, dan komt er niets. Bij sommige sites weer wel, en andere niet.
Ik kan NIETS van nVidia downloaden, SourgeForge werkt voor geen meter (de surfnet mirror). Ik had bv van SF het progje Notepad++ gedownload, dit ging via de surfnet mirror op 250byte/s (geen kB of kb/s maar b/s). Vanaf mijn werk ging dat echter met 300kB/s, dus de server was niet overbelast.
Demon is nou weer zo stom bezig om te zeggen dat het in mijn modem zit, maar die is al vervangen geweest 2 weken terug. Verklaar mij dan maar eens waarom de ene site wel goed werkt, en SF/nVidia (en vele andere) niet? Hij gaat echt niet op DNS naam een uitval generen mijn modem, dus het "lijkt mij" een routeringsprobleem bij Demon.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
| Tracing route to kingofdos.com [213.239.183.74] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms 1 ms <1 ms router.wei.polderzicht.net.ce2.be [10.13.37.1] 2 2 ms 2 ms 2 ms router.polderzicht.net.ce2.be [10.0.0.1] 3 17 ms 16 ms 16 ms bbned-10k-07.router.nl.demon.net [82.161.60.1] 4 16 ms 16 ms 17 ms tc1-core-1-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.161.247.129] 5 16 ms 17 ms 17 ms tc1-border-2-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.38] 6 21 ms 17 ms 18 ms 10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163] 7 17 ms 17 ms 18 ms 10ge-6-1.e600-1.ams7.true.nl [87.233.192.30] 8 * 18 ms 17 ms server1.dynamic-ict.nl [213.239.183.74] ---------------------------------- Tracing route to surfnet.dl.sourceforge.net [130.59.138.20] over a maximum of 30 hops: 1 <1 ms 1 ms <1 ms router.wei.polderzicht.net.ce2.be [10.13.37.1] 2 2 ms 2 ms 2 ms router.polderzicht.net.ce2.be [10.0.0.1] 3 16 ms 16 ms 16 ms bbned-10k-07.router.nl.demon.net [82.161.60.1] 4 17 ms 16 ms 16 ms tc1-core-1-bbned-ic5.router.nl.demon.net [82.161.247.129] 5 17 ms 16 ms 17 ms tc1-border-2-ge-0-0-0-0.router.nl.demon.net [82.161.255.38] 6 17 ms 17 ms 16 ms 0.so-3-0-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.7.17] 7 17 ms 17 ms 17 ms 0.so-6-0-0.xr2.3d12.xs4all.net [194.109.5.5] 8 18 ms 17 ms 17 ms asd2-rou-1012.NL.eurorings.net [134.222.97.17] 9 41 ms * 42 ms asd2-rou-1001.NL.eurorings.net [134.222.231.249] 10 19 ms 18 ms 18 ms asd2-rou-1021.NL.eurorings.net [134.222.231.193] 11 28 ms 29 ms 29 ms nntr-s1-rou-1021.FR.eurorings.net [134.222.231.178] 12 40 ms 40 ms 41 ms gnve-s1-rou-1003.CH.eurorings.net [134.222.228.162] 13 60 ms 54 ms 56 ms swice2-g2-4.switch.ch [192.65.185.130] 14 49 ms 41 ms 43 ms swils2-10ge-1-3.switch.ch [130.59.37.2] 15 42 ms 43 ms 44 ms swicp2-g1-0-28.switch.ch [130.59.36.14] 16 41 ms 44 ms 42 ms rhea.switch.ch [130.59.138.20] ------------------------- Tracing route to download.nvidia.com [216.228.115.13] over a maximum of 30 hops: 1 1 ms <1 ms 1 ms router.wei.polderzicht.net.ce2.be [10.13.37.1] 2 2 ms 2 ms 2 ms router.polderzicht.net.ce2.be [10.0.0.1] 3 16 ms 16 ms 16 ms bbned-10k-07.router.nl.demon.net [82.161.60.1] 4 16 ms 16 ms 16 ms tc1-core-2-bbned-ic6.router.nl.demon.net [82.161.247.133] 5 16 ms 16 ms 16 ms tc1-border-2-ae-1-0.router.nl.demon.net [82.161.255.42] 6 17 ms 17 ms 16 ms 0.so-3-0-0.xr1.sara.xs4all.net [194.109.7.17] 7 17 ms 17 ms 17 ms 0.so-6-0-0.xr1.3d12.xs4all.net [194.109.5.1] 8 17 ms 17 ms 17 ms 0.so-6-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10] 9 17 ms 17 ms 17 ms ge2-8.br01.ams01.pccwbtn.net [195.69.145.37] 10 177 ms 176 ms 175 ms pos2-1.br01.sjo01.pccwbtn.net [63.218.6.130] 11 174 ms 172 ms 172 ms layer42.ge3-4.br01.sjo01.pccwbtn.net [63.218.7.42] 12 172 ms 173 ms 172 ms 69.36.237.26 13 172 ms 171 ms * 216.228.115.13 14 165 ms 165 ms 165 ms 216.228.115.13 |
Ik kan bijvoorbeeld naar de nVidia ftp mirror wel een connectie leggen (met ftp.exe), inloggen en een ls opvragen gaat zonder probleem. Echter zodra ik een get geef op het bestand, dan komt hij niets verder. Dit doet hij ook via HTTP.
Waarom doet Demon zo moeilijk en laten ze mij altijd mijn modem vervangen/up2date brengen? Ik heb pas 3 jaar lang continu problemen, en dan verwachten ze nogsteeds van mij dat ik hier ga testen, het ligt fucking niet aan mijn kant van de lijn.
Maargoed, kan iemand die route's vergelijken, of ze over de zelfde router (10k-07 of andere gelijke) lopen, en het zelfde probleem ondervinden? Zodat ik kan kijken vanaf welk apparaat bij Demon het probleem veroorzaakt word. Ik verwacht namelijk dat het bij hun ligt.
/me haat Demon steeds meer.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
Heb je ook al getest via een Linux-live-CD (knoppix ofzo) of het dan allemaal nog steeds zo bagger gaat?
Dan weet je zeker dat het niet aan je PC ligt (of je netwerk kaart/switch zou brak moeten zijn).
Verwijderd
Waar klinkt het dan wel naar?bjck schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:06:
En toch klinkt het allemaal niet als een ISP of telco probleem wat je hier uitlegt.
Ik heb hier de afgelopen jaren het volgende gedaan (ongeveer):[list]• ISRA laten vervangen door KPN• KPN heeft 3x een lijnmeting uitgevoerd• BBNed heeft lijnmeting uitgevoerd, vond het signaal wel zwak, maar goed genoeg.• Alle interne netwerkbekabeling vervangen (is netjes Cat5E met certificaat op kabels)• Splitter 4x vervangen• Modem vervangen• Modem 563452345x geupgrade naar nieuwste firmware (of huidige firmware omdat misschien bitje was omgevallen tijdens flashen).• BBNed heeft me op nieuwe DSLAM kaart geprikt.
Het probleem dat ik niet snel kan downloaden van bepaalde websites is pas vanaf het moment dat ik hier een nieuw modem heb (denk ik). Op mijn werk / via andere verbindingen dan mijn Demon verbinding werken die websites WEL goed. Op het moment dat ik vanaf nVidia niets gedownload krijg kan ik tegelijkertijd een linux-iso downloaden (om te kijken of het verkeer niet uitvalt), maar die blijft wel netjes door draaien.
Gezien ik wel kan downloaden van andere sites, maar van sommige niet, lijkt het me ergens een probleem bij Demon. Zeker gezien het probleem alleen optreed op deze Demon verbinding, en niet bij anderen (de uitval/niet kunnen downloaden).
Ik snap er in ieder geval niets meer van, en download de bestanden wel via Citrix op mijn werk, waarna ik ze naar mijn eigen pc kopieër.
[edit]
Ik heb hier een 3 tal servers en 3 clients (excl 2 laptops), dit probleem doet zich voor op IEDERE computer. Tijdens het downloaden van een linux iso (op 650 a 700kB/s) kan ik dus niets van SF af downloaden. De verbinding is dus wel zeker goed en stabiel.TD-er schreef op woensdag 27 september 2006 @ 15:13:
@KingOfDos:
Heb je ook al getest via een Linux-live-CD (knoppix ofzo) of het dan allemaal nog steeds zo bagger gaat?
Het enige wat ik me kan indenken is een routeprobleem bij Demon/BBNed/andere provider die tussen mij en nVidia/SF zit. Maar ook weer niet, gezien ik wel kan verbinden met de ftp server (via ftp.exe) en een LS gewoon werkt. Enkel de download zelf komt niet door via http en/of ftp.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 15:20 ]
Verwijderd
Hoe heb je bijvoorbeeld het internet gedeeld over die pc's? gebruik je een firewall enz.
Verwijderd
Het rooie draadje aan de rooie, groen bij groen en dan werkt internet toch?Verwijderd schreef op woensdag 27 september 2006 @ 16:40:
Het lijkt mij meer een software fout aan jouw kant en denk dat demon en BBned er weinig aan kunnen doen.
Hoe heb je bijvoorbeeld het internet gedeeld over die pc's? gebruik je een firewall enz.

[/flauw]
ZyXEL Prestige 2602R-61 staat "normaal" in router modus, maar ook in bridge modus werkt het niet (goed). Ik weet wel waar ik mee bezig ben, en ik kan met 100% zekerheid zeggen dat het probleem niet hier lokaal zit (vooral gezien dat het probleem nou paar dagen speelt, en ik niets heb veranderd sinds 4 weken ofzo, behalve modem/router vervangen en andere DSLAM kaart).
Er is trouwens geen nieuwere firmware te vinden voor mijn modem, laat ik het anders zeggen, er is GEEN firmware te vinden voor mijn modem. Zowel op de site van Demon als ZyXEL is voor mijn type niets te vinden.
[edit]
Oké. Het zat dus wel lokaal, maar op een plaats waar ik het niet verwachte. En de symptonen waren ook erg vaag om op dit probleem te duiden, anders had ik het denk ik wel sneller gevonden.
Ik heb bij mijn modem een hub staan, zodat mijn SIP ATA ook op het netwerk kan, hier moest dus al het verkeer overheen. Dit heeft 2 a 3 maanden perfect gewerkt, echter begon hij nou de geest te geven. Ik vond het wel vreemd, gezien ik vanaf "sommige" websites wel op volle snelheid kon downloaden. Na wat testen met mijn modem in brigde modus (direct in laptop, ipv nog over de hub beneden), toen was het probleem weg.
Ik had geen switch liggen, anders lag die er al vanaf het begin. Bij deze ligt die er dus wel eentje (binnenkort even nieuwe kabels trekken, dan kan die switch ook weg).
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2006 22:31 ]
Mijn redenen om te vertrekken waren de uit de pan rijzende prijzen en de druppel was de overname door xs4all. Daarnaast bleef Demon wiegeren wat te doen aan de wegvallende verbinding, waar mijn idee alleen een vervanging van het modem voldoende zou zijn geweest.
Het opzegproces is soepeltjes verlopen, opgezegd per fax en een bevestiging gekregen per mail. Enige rare is wel dat zodra de daadwerkelijke afsluiting gereed is er een mailtje naar postmaster@systeemnaam.demon.nl gestuurd zal worden
Nu nog even afwachten of de betalingen ook stoppen het eventueel teveel betaalde ook netjes terugkomt, maar dat lijkt me toch geen probleem.
-------
Verwijderd
Soms zit het mee, soms dus niet.. was helaas door storing elders ontboden van mijn plan.Oele_ schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 10:46:
[...]
Ik heb de accountnaam kunnen achterhalen met het adres dat je me hebt gegeven. Het vreemde is dat het een BaByXL account is. Voor BaByXL worden IP-adressen niet uitgegeven op basis van mac adressen, maar op basis van option 82, oftewel de ID van de lijn. Het aansluiten van een ander apparaat zou dus niet tot gevolg moeten kunnen hebben dat er opeens geen IP adres meer uitgegeven wordt ofzo. Je weet zeker dat de Draytek wel gewoon DHCP requests doet?
Hoe dan ook, we kunnen altijd even kijken of we aan onze kant uberhaupt iets zien binnenkomen natuurlijk. Ik weet niet of ik vanavond in de buurt van een PC ben, als dat niet zo is dan kijk ik morgenochtend even.
Overigens: ik heb nog wel het mac adres van die Draytek nodig. Post je die vanavond ook even dan?
Deze actie is dus nog even uitgesteld tot nader order. Je verifieert me in de zin van BabyXL. dat weet ik dus nu zeker van beide kanten af. Dat Option82 op die lijn actief is, geeft mij de informatie dat het mogelijk moet zijn om deze router te koppelen. misschien dat er toch ergens diep iets verkeerd staat. voor de "sureness of things" zal ik bij de volgende poging de settins backuppen van de Vigor en een reset to default uitvoeren, van daaruit een nieuwe poging ondergaan (nogmaals) om zeker te zijn van de juiste settings "according to drs. BXL and the furious five".
Bedankt voor je hulp zover,
bij de volgende poging zal ik hier weer even melden dat ik ga beginnnen. Het MAC staat helaas niet op de routers aan de onderkant of zo (vroegah was alles beter). wanneer we hem aansluiten prop ik dat meteen ff hier in het topic.
...

Ik blijf he vaag vinden, maar uit eigenwijsheid hebben we een Vigor 2800 met enkel routing en wireless functie (een WLAN router dus) meegenomen en die aan de Zyxel gehangen, waardoor trusty old Zyxel haar modem kunsten mocht vertonen in een nieuwe opzet. daar was ze zo blij mee, dat ze een WAN adres aanvroeg en de verbinding overhandigde aan de Vigor router. (normaliter is dezesetup bij iedere andere klant vervangen door een modem router uit de Vigor series. zal de ouderdom van de lijn wel zijn met die option 81.6 erachter
Iedereen bdnkt voor de info/hulp.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2006 08:30 ]
Ik wordt er geflipt van. (ach, ik ben al geflipt... dus wat zeur ik nou?
Maar echt bijna alle bestanden zijn incompleet. Eerst dacht ik dat het grabit was, maar ook met andere software is het probleem niet verholpen, ik gebruik momenteel versie 1.0 van newsleecher. Toen dacht dat het wat van doen heeft met quick-par, want alle bestanden zijn wel netjes op de bit na compleet in de explorer. Maar bij het unrarren krijg ik toch de melding dat de bestanden beschadigd zijn...
Veelal heb ik ogenschijnlijk genoeg par bestanden om het setje te repareren... Maar het vreemde is dat na de reparatie-slag er toch nog enkele bestanden fout zijn. En als ik dan nogmaals het setje par-bestanden gebruik, dan geeft hij aan dat het weer allemaal netjes gerepareerd kan worden, maar uiteindelijk blijken de bestanden toch weer te mislukken... Erg vreemd vind ik dit...
Hebben meer van jullie dergelijke problemen?
Twist each pair of letters and you'll know at least something of me...
29-9-06, mijn geld is eindelijk binnen.
Hardstikke bedankt voor je moeite Oele
Als je na reparatie met Quickpar nog fouten in je rar's hebt,Ejorne schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 17:57:
Ik heb de laatste tijd ontzettend veel incomplete bestanden van news.demon.nl.
Ik wordt er geflipt van. (ach, ik ben al geflipt... dus wat zeur ik nou?)
Maar echt bijna alle bestanden zijn incompleet. Eerst dacht ik dat het grabit was, maar ook met andere software is het probleem niet verholpen, ik gebruik momenteel versie 1.0 van newsleecher. Toen dacht dat het wat van doen heeft met quick-par, want alle bestanden zijn wel netjes op de bit na compleet in de explorer. Maar bij het unrarren krijg ik toch de melding dat de bestanden beschadigd zijn...
Veelal heb ik ogenschijnlijk genoeg par bestanden om het setje te repareren... Maar het vreemde is dat na de reparatie-slag er toch nog enkele bestanden fout zijn. En als ik dan nogmaals het setje par-bestanden gebruik, dan geeft hij aan dat het weer allemaal netjes gerepareerd kan worden, maar uiteindelijk blijken de bestanden toch weer te mislukken... Erg vreemd vind ik dit...![]()
Hebben meer van jullie dergelijke problemen?
zijn ze gewoon verkeerd aangemaakt en gepost.
Heeft dus niks met demon te maken.
Ik zelf heb trouwens nergens last van,
niet veel meer incompletes dan voorheen.
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Het vreemde is (was) dat na de reparatie, quicpar zelf aangaf dat de reparatie telkens toch nog mislukt was. Quicpar had dus vaak genoeg blokken, maar na de reparatie loopt quicpar het gehele setje nog eens na, en dan gaf hij aan dat er toch nog weer enkele blokken ontbraken... met als gevolg dat de reparatie mislukt was.cjdijk schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 04:40:
[...]
Als je na reparatie met Quickpar nog fouten in je rar's hebt,
zijn ze gewoon verkeerd aangemaakt en gepost.
Heeft dus niks met demon te maken.
Ik zelf heb trouwens nergens last van,
niet veel meer incompletes dan voorheen.
Maar het lag inderdaad niet aan demon, maar aan mijn harde schijven...
Ik heb een spinpoint SATA schijf en een ide western digital.
Nu heb ik op die SATA mijn OS (xp pro) staan en ik had de download lokatie op die IDE schijf.
Dat werkt op eoa manier niet goed, met newsleecher en ook met grabit niet... Nu heb ik de download lokatie verplaatst naar de SATA schijf. Maar wanneer ik met de explorer de bestsanden alsnog naar de IDE schijf kopieer gaat het wel gewoon goed...
Dus met de schijf is waarschijnlijk niets mis...
Maar ik heb nu iig weer 99,9999% van de bestanden netjes compleet.
dus hierbij excuses voor de overlast in deze topic
Momenteel zit ik via Vario 2 en PIT van t-mobile online. Maar mailserver ligt op deze manier nog wel plat
*empty*
Verwijderd
iemand anders ook dit probleem? (regio alkmaar)
*empty*
Verwijderd
helemaal geen nutMR_VIPER schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 08:41:
Ik vraag me werkelijk af wat je aan die hele takke netwerkstatus pagina hebt als ze er toch niks op vermelden. Dat staat me wel al lang tegen van Demon. Uren verbindingen plat en gewoon geen statusmelding op die speciale pagina. Wat is het nut dan?
Verwijderd
Valt me behoorlijk tegen...
misschien verbeterd dit als overname door XS4ALL rond is...
Edit: BBNED verbinding. Postcode 7604
[ Voor 15% gewijzigd door Hurricane op 01-10-2006 10:00 ]
Soms helpt een postcode ook.
*empty*
*empty*
Verwijderd
Als ik bel krijg ik de mededeling dat het bijzonder druk is en dat de verbinding wordt verbroken. Laat dan een ingesproken tekst horen met meer info over de aard van de storing en een verwachte tijdstip van oplossing. Ik weet uit ervaring dat dit vroeger wél was. Naast Multikabel en Demon ken ik overigens weinig providers die dergelijke inspreekteksten doen/ hebben gedaan.
Tiscali doet dat ook, maar als het echt mis gaat is het zo druk met inkomende gesprekken dat je niet meer kan bellen eigenlijk waardoor je die boodschap ook niet meer hoort. Maar dan weet je ook genoeg...
Verwijderd
If Linux doesn't have the solution, you have the wrong problem.
Ik kan er niet doorheen komen, maar de openingstijden van support zouden wel goed moeten zijn. Telefoon gaat een keer over en dan hoor ik niets meer. Lijn lijkt wel open te blijven.
Postcode 3892
Verwijderd
hier schiet me verbinding weer online, tests geven een zeer strakke verbinding, nu maar hopen dat het zo blijftJanus2700 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:05:
en hier ligt de handel er ook uit (Tiel)
*empty*
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Verwijderd
Verwijderd
Ziehier de invloed van de overname...
Verwijderd
Zoals ik in mijn vorige post beschreef dat ik een probleem met mijn modem had, en geen reactie van de helpdesk... (30 min na mn post een mailtje!!, op zondag!)
Maar daar heb ik helaas niets aan:
Geachte heer,
U schreef:
Ik heb sinds een tijdje een probleem met mijn Zyxell 600 series modem.
Ik heb regelmatig dat ik geen internet meer heb en na een reset werkt het weer. ook kom ik niet in het instellingmenu van het modem (via de procedure in de handleiding)
Wij verzoeken u gerichte vragen te stellen, het is ons niet duidleijk wat u me bovenstaande bericht bedoelt. U kunt tevens contact opnemen met onze demon support op 0800 - 336 66 68 en het probleem voorleggen.
--
Met vriendelijke groet,
Jammer, opnieuw duidelijker, hopelijk iets snellere reactie
BaByXL (Tiscali) heeft werkzaamheden gedaan in Almere vorige week (26 september). Als het al voor die tijd speelde heeft het weinig met elkaar te maken. Dan zal je bij Demon de klacht neer moeten leggen zodat ze na wat controleren en onderzoeken eventueel met BaByXL in overleg kunnen wat er aan de hand is.Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:42:
Oele, welke werkzaamheden zijn er de laatste weken in Almere aan de hand? De verbinding is al weken bagger. Gaat men over (in mijn geval) van babyXL naar KPN netwerk?
Pas sinds een uurtje ofzo werkt de boel hier weer.
Verwijderd
Erg lastig net als je veel wilt doen... hopelijk wordt het geen gewoonte....
We hebben altjd goede ervaringen gehad met Demon, ook de helpdesk, petje af altijd.
Verwijderd
Misschien dat de werkzaamheden wat hebben opgelost. Sinds gisteren geen uitval meer en redelijk stabiel. X my fingers.bjck schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:08:
[...]
BaByXL (Tiscali) heeft werkzaamheden gedaan in Almere vorige week (26 september). Als het al voor die tijd speelde heeft het weinig met elkaar te maken. Dan zal je bij Demon de klacht neer moeten leggen zodat ze na wat controleren en onderzoeken eventueel met BaByXL in overleg kunnen wat er aan de hand is.
Dit komt de stabiliteit natuurlijk ernstig ten goede deze nieuwe, verfijnde techniek.
Het is juist andersom.nicolai schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 09:26:
amsterdam west ook geen verbinding deze zondag ochtend. afgelopen nacht om 1 uur nogwel. die staus pagina is inderdaad totaal nutteloos als er niks vermeld wordt.
misschien verbeterd dit als overname door XS4ALL rond is...
Toen Demon nog niet was overgenomen, werkte alles perfect.
Nu ze door KPN zijn overgenomen beginnen de problemen,
(net zoals ik 3 jaar geleden ook al had toen ik nog bij KPN zat).
Typisch een fout van de uploader geweest.Ejorne schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 13:21:
[...]
Het vreemde is (was) dat na de reparatie, quicpar zelf aangaf dat de reparatie telkens toch nog mislukt was. Quicpar had dus vaak genoeg blokken, maar na de reparatie loopt quicpar het gehele setje nog eens na, en dan gaf hij aan dat er toch nog weer enkele blokken ontbraken... met als gevolg dat de reparatie mislukt was.
Bij aanmaken van de par2-set niet alle rar bestanden geselecteerd.
Als je dan toevallig een incompleet rar bestand binnen hebt,
die niet in de par2 selectie zat, kan je die niet herstellen,
ondanks dat je ruim voldoende par2 bestanden hebt.
[ Voor 40% gewijzigd door cjdijk op 04-10-2006 13:25 ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
Neen, eerst dacht ik ook iets dergelijks... Echter toen ik in de gaten kreeg dat elke download incompleet was, ongeacht welke uploader, welke groep of met welke software... dacht ik dat Demon mogelijk de boosdoener was... Maar nee, ook Demon was de boosdoener niet...cjdijk schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:21:
Typisch een fout van de uploader geweest.
Bij aanmaken van de par2-set niet alle rar bestanden geselecteerd.
Als je dan toevallig een incompleet rar bestand binnen hebt,
die niet in de par2 selectie zat, kan je die niet herstellen,
ondanks dat je ruim voldoende par2 bestanden hebt.
Ikzelf (nouja, mijn computer) was de boosdoener, de combi SATA en IDE loopt op de een of andere manier niet lekker met usenet-downloads...
vandaar dat ik mij ook excuseerde voor het overlast in deze topic... omdat Demon helemaal niets van doen had met mijn probleem
Maar iig bedankt voor je ondersteuning...
[ Voor 8% gewijzigd door Emos op 11-10-2006 17:19 ]
Emos
Bij mij thuis niets aan de hand, maar op mijn werk en bij vrienden is het wel mis.
Krijgt geen IP-adres.
* TD-er baalt hier van omdat de KPN-verbinding op het werk ook problemen geeft en de Demon (business-DSL) verbinding dus als backup diende, maar deze nu ook offline is.
Is sinds een uur of 10:30 al teruggedraaid. Vanavond gaan ze opnieuw een poging doen om de router te updaten.TD-er schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:44:
Op dit moment een storing bij BBned-verbindingen. (het staat op de Demon-statuspagina)
Bij mij thuis niets aan de hand, maar op mijn werk en bij vrienden is het wel mis.
Krijgt geen IP-adres.
* TD-er baalt hier van omdat de KPN-verbinding op het werk ook problemen geeft en de Demon (business-DSL) verbinding dus als backup diende, maar deze nu ook offline is.
Dus dat ik hier nog steeds geen ip-adres krijg heeft met een ander probleem te makenmegatronics schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:07:
[...]
Is sinds een uur of 10:30 al teruggedraaid. Vanavond gaan ze opnieuw een poging doen om de router te updaten.
edit:
Hmm nu net nog even getest en het werkt nu wel. 5 mins geleden nog niet.
edit2:
en 5 mins later is de verbinding alweer weg.
[ Voor 17% gewijzigd door TD-er op 18-10-2006 14:17 ]
Na dat onderhoud kan een aansluitfoutje thuis (verlengkabels/splitter niet op de juiste plaats etc) ook roet in het eten gooien. En een Netgear levert Demon niet dus weet ook niet wat er misschien wel niet goed of wel goed aan is. Kan dus prima zijn dat die niet werkt zonder een firmware update opeens, je kiest er zelf voor om die te kopen/gebruiken toch?Emos schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 17:16:
Op 20 september heeft BabyXL hier in Amsterdam (Rivierenbuurt) postode 1078 een update aan haar netwerk gedaan. Sindsdien is het bagger. Ik heb nu al drie weekenden achter elkaar dat mijn internet er compleet uitligt. Mijn Netgear D824g krijgt geen IP adres meer. Het zelfde geldt overigens voor de Zyxel 600 die er standaard bij kwam. De afgelopen drie dagen lag mijn internet er sowieso uit. Gebeld met de helpdeks. Het zijn altijd wel aardige jongens en meisjes daar. Maar hun antwoord was niet geheel bevredigend. Het lag wel aan die update, maar ik had de firmware moeten upgraden van de modem. Pardon? Ik heb daar geen bericht over gekregen. Wel over de update, maar niet dat het gevolgen had voor de gebruiker en dat er aktie moest worden ondernomen door de gebruiker. Anywas, het werkt nu weer op mijn Netgear en de Zyxel geeft nog steeds geen sjoege. Vandaag kreeg de Zyxel wel een IP adres, maar werkte de DHCp blijkbaar niet. Ik ben in principe wel een positieve Demon gebruiker, maar de laatste weken prutsen ze mij toch iets te veel. En elke keer kan je weer de lijst van settings doornemen, terwijl je zeker weet dat het daar niet aan ligt.
dat lijkt dan een ander probleem. het probleem met die core router bij BBNed is rond 10:30 opgelost door de update terug te draaien. Nu hopen dat het vanavond wel goed gaat, anders krijg ik morgen weer erg veel telefoontjesTD-er schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:11:
[...]
Dus dat ik hier nog steeds geen ip-adres krijg heeft met een ander probleem te maken
edit:
Hmm nu net nog even getest en het werkt nu wel. 5 mins geleden nog niet.
edit2:
en 5 mins later is de verbinding alweer weg.
Geachte klant,
Naar aanleiding van de spoedwerkzaamheden van afgelopen nacht gaat onze netwerk provider BBned vannacht, 19 oktober, opnieuw spoedonderhoud plegen op haar netwerk. De routeringsproblemen die zich vanmorgen hebben voorgedaan zullen daarmee in de toekomst niet meer voorkomen.
Dit noodzakelijke onderhoud heeft impact heeft op uw xDSL verbinding.
Door dit onderhoud kan er een korte onderbreking ontstaan op uw xDSL verbinding tussen 00:01 en 06:00 uur. Zowel data als spraak kan onderbroken worden.
Verwijderd
Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.
news.xs4all.nl werkt ook maar is afgeknepen

Maar 6 draadjes is ook leuk
Dit topic is gesloten.