Ervaringen Demon DSL-Express # 21

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.636 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

Aalsmeer en ook nog steeds geen verbinding :(

Of misschien wel verbinding maar 99% packetloss. Ik krijg nu namelijk wel weer wat RxPkts op me modem terwijl die er vanmiddag nog niet waren.

Hij doet het weer :)
Router had z'n IP adres niet vernieuwd en internetten op 169.x.x.x werkt niet |:(

[ Voor 85% gewijzigd door NBK op 26-07-2006 01:15 ]

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07-2023
bjck schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:05:
[...]

blabla...

[...]

Als je hem hebt uitgezet, ook loskoppelen die lijn er naartoe. Kan nogsteeds verstoring opleveren.
Ja kastje staat achter de splitter...alles staat achter de splitter. Ben geen n00b :P ik heb al bijna 4 jaar een verbinding bij Demon..alleen laatste 6 maanden heb ik dus probzz

Overigens die lijn naar dat lijpe kastje hoef ik ook niet los te trekken.:) van israpunt gaat de kabel rechtstreeks naar de modem. Maar jah wat ik zeg..Dat kastje van de Thuiszorg hangt er ook al een jaar aan. Dus op zich ook niet relevant aan het probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Sjoq op 26-07-2006 08:55 . Reden: omdat het moet ]

Linux is zo cool dat ik het koud heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
Ik ga straks als ze wakker zijn bij Demon, maar weer ff bellen om te vragen of de verbinding vannacht uit is gevallen of niet. Er moet een oorzaak voor zijn. Aan de splitter ligt het niet, want die hangt er ook al die tijd aan.

Heb pas sinds 3 weken een aanvraag gedaan voor ADSL2 12mbit, wordt daar inmiddels alweer 6 dagen op gefactureerd zonder de lijn daadwerkelijk te hebben hahahaha :P

Nieuwe splitter aangesloten en nieuwe modem, maar jah tot de dag van vandaag nog geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Sjoq schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:52:
[...]

Ja kastje staat achter de splitter...alles staat achter de splitter. Ben geen n00b :P ik heb al bijna 4 jaar een verbinding bij Demon..alleen laatste 6 maanden heb ik dus probzz

Overigens die lijn naar dat lijpe kastje hoef ik ook niet los te trekken.:) van israpunt gaat de kabel rechtstreeks naar de modem. Maar jah wat ik zeg..Dat kastje van de Thuiszorg hangt er ook al een jaar aan. Dus op zich ook niet relevant aan het probleem.
Normaal gesproken gaat het van ISRA naar de splitter en dan van splitter naar je modem...

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
RRX schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:58:
[...]

Normaal gesproken gaat het van ISRA naar de splitter en dan van splitter naar je modem...
Moest in dit geval zonder splitter, maar rechstreeks van isra naar de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vandaag kan ik opeens niet meer direct naar port 25 connecten van niet-known smtp servers (mailservers die mensen privé draaien).

Dus alles moet via de Demon SMTP opeens.. iemand anders dit ook opgevallen?

Never mind, het lijkt iets tijdelijks te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intermusic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-03 14:05

intermusic

Marc Hoekstra

HKS-Skyline schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:40:
"kwaliteits" mag je doorstrepen wat mij betreft, dit is al de zoveelste keer dat ik er uit lig, ik ben het een beetje zat met deze jongens, ik ga maar gewoon eens even kijken naar andere opties zoals xs4all.
het gebeurd mij te vaak dat ik niet kan internetten, en duidelijke informatie, ho maar. :(
demon, de groeten!
Als je naar XS4ALL wil dan kan je net zo goed blijven zitten, want daar zit je zometeen automatisch bij. Demon => XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Sjoq schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:11:
[...]

Moest in dit geval zonder splitter, maar rechstreeks van isra naar de modem.
Oh, maar dan heb je dus een dedicated lijn voor je ADSL, das helemaal lekker :)

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richard-5
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:04
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:49:
Sinds vandaag kan ik opeens niet meer direct naar port 25 connecten van niet-known smtp servers (mailservers die mensen privé draaien).

Nope, hier geen enkel probleem krijg nog steeds vrolijk mail binnen op mijn eigen mailserver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:27
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:49:

Gelijk getest, mailtje naar een hotmail.com en mytweakers.net mailadres. Beide zijn goed aangekomen. Wel gaf de hotmail server een paar keer een timeout op poort 25.

Toevallig alleen geprobeerd naar een hotmail account?
Wat staat er in je mailprogramma logfile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry, het lag aan mij :)

Twee servers die allebei van die mail-relay dingen hebben, dus bij hun ISP werd port 25 geblocked en moest het via de relayer van de ISP.

Vervolgens had één van die servers een DNS probleempje waardoor ie mijn hostname weer niet herkende (A record not found) en de mailtjes dus bouncede :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
RRX schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:00:
[...]

Oh, maar dan heb je dus een dedicated lijn voor je ADSL, das helemaal lekker :)
lol :) net ff gebeld met Demon. Me lijn is inderdaad minstens 3-4 keer uitgevallen vannacht. Vanmiddag ff de nieuwe firmwareupdate doen van de modem en daarna weer dedicated naar de ISRA laten lopen. Vanaf vanavond tot morgenmiddag dedicated laten draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
HKS-Skyline schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:40:
het gebeurd mij te vaak dat ik niet kan internetten, en duidelijke informatie, ho maar. :(
demon, de groeten!
Ik zie dit verwijt de laatste tijd steeds vaker, maar wat bedoel je hier nu eigenlijk mee? Er is een storing, dit wordt direct op de statuspagina gezet, en zodra hij is opgelost wordt het weer afgemeld. Verder zijn er medewerkers van Demon in zowel demon.nl.support als hier die aangeven dat er aan gewerkt wordt en er is zelfs een uitgebreidere uitleg gegeven over wat is gebeurd door MarcoH. Welke informatie mis je nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus_at_work
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-10-2024
wietse.cc schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 07:59:
[...]

Ik word er ook poepziek van, en het is dat over een paar maanden de lijn toch weg moet omdat ik ga verhuizen, maar anders zou dit de druppel zijn en zou ik naar een andere provider gaan...

- Ik betaal teveel bij Demon
- Service vind ik niet je van het
- TE VEEL storingen, elk uur, precies op het halve uur, heb ik een seconde downtime op mijn bbNed lijn, hierover heb ik al vaak contact gehad, bekend is dat het bij Demon ergens zit maar ze kunnen er niets aan doen. Onhandig, want elk halve uur wordt m'n MSN, P2P, en de hele zut er even uitgeflikkerd.
bekend probleem van het wegvallen voor hele korte duur , het is dan even windows refresh gegevens en hoppa het is er weer , maar ondertussen loop je wel elk half uur te kutten

iets met lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele_ schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:20:
[...]

.... storing, dit wordt direct op de statuspagina gezet, en zodra hij is opgelost wordt het weer afgemeld. Verder zijn er medewerkers van Demon in zowel demon.nl.support als hier die aangeven dat er aan gewerkt wordt en er is zelfs een uitgebreidere uitleg ....
Hoewel ik al geruime tijd bij Demon zit alleen eerder deze maand een weekend er uit gelegen. De site was daar op aangepast (kwam pas na het weekend). Mijn voordeel was dat ik eens niet hoefte te werken in het weekend :Y)

Wel een onzinnig mailtje van de helpdesk gehad dat in 99,9% van de gevallen het probleem op de eigen pc aanwezig is (een lokaal probleem). Ik zou dat zelf nooit willen stellen.
Natuurlijk merk ik bij sommige klanten dat er vaak procedures geactiveerd zijn waardoor een verbinding niet werkt of uitvalt. Maar dat heeft meer te maken met het internetgebruik én internetgedrag van mijn klanten (velen kunnen niet zonder P2P software waardoor helaas soms
de verkeerde bestanden worden 'geïnstalleerd' ). Hoe dan ook: ik is nog blij met Demon en hoop dat in september a.s. wat meer duidelijkheid komt over de overname van KPN --> XS4All.

Wat zou er wijzigen ? Zal webnaam.demon.nl veranderd worden in xs4all/~webnaam ?
Wat gaat er gebeuren met de mailadressen ? Dat soort vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit nu sinds enkele maanden op BabyXL (zat eerst op BBNed) en het valt me op dat ik veel vaker last heb van timeouts en verbindingsproblemen. Werkelijk iedere avond valt mijn modem enkele keren uit, waarna hij na een minuut ofzo weer online is. 3 minuten later valt ie weer uit, en zo de hele avond door. vooral in het weekend is het dramatisch. bij BBNed had ik hier eigenlijk nooit last van.

nou ja ik wacht nog wel even tot Demon over is op XS4All in de hoop dat het dan beter wordt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:30:
nou ja ik wacht nog wel even tot Demon over is op XS4All in de hoop dat het dan beter wordt. :(
Misconceptie kan ik je mededelen ;)
Voor mij was Demon weer veel stabieler dan xs4al en blijven ze ook achter met de continuïteit van demon (babyxl, in mijn geval)

Zo lag mijn verbinding er vandaag ook 5 minuten uit. Dat mag natuurlijk niet :X (is niet bepaald voor het eerst in die twee maanden overigens) , maar het is ook wel weer veels te warm om je er echt druk over te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:30:
ik zit nu sinds enkele maanden op BabyXL (zat eerst op BBNed) en het valt me op dat ik veel vaker last heb van timeouts en verbindingsproblemen. Werkelijk iedere avond valt mijn modem enkele keren uit, waarna hij na een minuut ofzo weer online is. 3 minuten later valt ie weer uit, en zo de hele avond door. vooral in het weekend is het dramatisch. bij BBNed had ik hier eigenlijk nooit last van.

En de snelheid van je abonnement is gelijk gebleven? Niet van modem veranderd etc?

Dan zou het raar zijn, maar niet onmogelijk. 'k Vermoed alleen dat er veel meer veranderingen zijn zoals hogere snelheid en misschien een ander modem tijdens je netwerk omzetting.

Meldt het aan bij Demon. Dan kunnen ze er samen met BaByXL naar kijken en het voor je oplossen. Als je niets doet blijft het natuurlijk gewoon en wordt het voorlopig niet beter. Eerst ga je natuurlijk alleen maar op papier en administratief over naar XS4all. Je verbinding zal gewoon zo blijven als het is en dus ook je probleem....

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom worden ineens dns adressen die ik in mn router ovverride (vanwege feit dat ik met demon dns steeds bepaalde sites niet kan pakken) steeds door de dhcp weer her-override? Laatse keer dat ik het dee ( xs4all dns ipv demon) kon het gewoon nog wel. Het betreft een draytek 2600 annex A router/modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, vliegt WAN bij jullie er ook steeds om de paar minuten uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vanmorgen omgezet van Demon 6 mbit naar TweakDSL 6 mbit, welke 2 weken geleden is aangevraagd. Ongeveer 15 minuten down geweest en even het ADSL modem moeten omzetten van BBNed naar Tiscali.

Daarna Demon gebeld met de melding dat ik was overgezet en daar netjes te horen gekregen dat het allemaal aangepast zou worden en dat de kosten voor de komende maand zouden worden teruggestort.

Daarna ook TweakDSL gebeld met het laten stopzetten van mijn TweakNews abonnement en de aanvraag van een vast IP adres, welke ook binnekort bekend moet zijn.

Al met al een soepele overgang.

De reden van overstap was de prijs en de onzekere toekomstprijzen van Demon.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 23:20
Wie kan mij hier wat meer vertellen of het volgende:

Ik heb in december een 6mbit flexpress abo afgesloten , want dat was lekker handig want die kon je na 3 maanden opzeggen (wat ik dus niet gedaan heb want het beviel) maar nu zie ik bij mijn gegevens dat ik er nog tot december dit jaar aan het contract vast zit :?

Heb in de tussen tijd wel het abo verhoogd naar 12 mbit maar daarmee veranderde toen niks aan het abonnement kan me nog herinneren dat er toen ook gezegd werd dat je dus niet opnieuw aan een nieuw contract van een jaar vast zit ( vind het ook niet meer terug)

Iemand hier die het zelfde heeft? Of kan ik gewoon elke maand opzeggen?

Want ik zit met het volgende , sinds dat demon is over genomen is het steeds slechter geworden , weet niet of het zo lijkt maar ik vind demon niet meer dat wat het geweest is. Steeds vaker wegvallende verbindingen enzo, service van lik mijn vestje enz..........

Ook zit ik er mee dat ik dus op 15 mei dit jaar een demon digital voice abonnement heb afgesloten en dat is een grote fout van me geweest , want tot op de dag van vandaag werkt het nog niet en als het al werkt dan moet het niet zo als het wezen moet.
Heb zelfs al een andere modem gekocht om de verbinding te kunnen behouden als er gebeld werd.

Maar nu willen ze dus het contract niet ontbinden voor niet geleverde diensten. Dat willen ze alleen doen als support aangeeft dat het niet werkt.
Dus support al gemaild dat ze maar met customer service contact op moeten nemen dat het dus niet werkt en dat het contract voor demon digital voice ontbonden moet worden.
Maar ik weet nu al dat ze het niet doen en dat ze eerst willen kijken of ze het alsnog aan de gang krijgen waar ze nu dus al bijna 3 maanden mee bezig zijn

Maar dit is dus voor mij de druppel geweest om toch bij demon weg te gaan nog voor september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dancis schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 14:46:
Ook zit ik er mee dat ik dus op 15 mei dit jaar een demon digital voice abonnement heb afgesloten en dat is een grote fout van me geweest , want tot op de dag van vandaag werkt het nog niet en als het al werkt dan moet het niet zo als het wezen moet.
Heb zelfs al een andere modem gekocht om de verbinding te kunnen behouden als er gebeld werd.

Maar nu willen ze dus het contract niet ontbinden voor niet geleverde diensten. Dat willen ze alleen doen als support aangeeft dat het niet werkt.
Dus support al gemaild dat ze maar met customer service contact op moeten nemen dat het dus niet werkt en dat het contract voor demon digital voice ontbonden moet worden.
Maar ik weet nu al dat ze het niet doen en dat ze eerst willen kijken of ze het alsnog aan de gang krijgen waar ze nu dus al bijna 3 maanden mee bezig zijn

Maar dit is dus voor mij de druppel geweest om toch bij demon weg te gaan nog voor september
De wet koop op afstand regelt dat als een product binnen xx (14 of 30 oid) dagen niet geleverd is, de koop ontbonden is. Ik zou in die wet eens nakijken of dit ook voor diensten geldt. Op www.overheid.nl kun je de wet terug vinden.

Mocht het niet gelden dan zou ik een aangetekende brief sturen waarin je in één of twee zinnen uitlegt wat het probleem is. Dat je hoopt dat het probleem binnen 14 dagen is opgelost en dat je anders het contract als ontbonden beschouwt en je graag restitutie van je abonnementsgeld wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:13
Vanmorgen een brief ontvangen van xs4all "U kunt ongewijzigd gebruik blijven maken van alle producten en diensten die u bij Demon afneemt, tegen de huidige prijs."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ook gekregen. Maar begin 2007 krijgen we een ander aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fnc
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

fnc

De post moet hier nog komen, maar staat er in de brief ook al iets over wanneer demon klanten van de xs4all diensten gebruik kunnen gaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier ook gekregen, maar volgens mij werken ze langs elkaar heen. Ik ben namelijk sinds woensdag overgestapt naar TweakDSL (van BBNed naar Tiscali, maar ging soepel, kleine 15 minuten offline geweest). Uit de brief haal ik wel dat ze de ADSL portfolio willen aanpassen dat ze qua prijs en snelheid overeenkomen met de huidige van Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Dit is de brief:
Afbeeldingslocatie: http://got.td-er.nl/DemonTopic/XS4all%20brief.jpg

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aardige is wel:

Verlies ik mijn Demon e-mailadres?
Nee, zolang u klant blijft van XS4ALL kunt u gebruik blijven maken van uw Demon e-mailadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 03-09 12:12
Wat is de Customer service van Demon slecht zeg.... al vanaf 1 mei weg via de goede weg.
Dan schrijven ze nog 2 maanden af en ben ik alweer 7 weken bezig om mijn geld terug te krijgen.
Veel beloftes "deze week zie u het op uw bankrekening" maar helaas het geld blijft weg.

Wat moet je daar doen om je geld terug te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat betekent winst maken. Rente. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Passie-m
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:43
Even een klein vraagje

Hoeveel connections naar een server bij speedtest.nl is een beetje normaal bij een 6/1 demon verbinding ( schijnt dat ik 600m van de centrale zit )

In mijn andere huis had ik altijd rond de 1400 connections naar een server ( zat ik 3,5 km van centrale)
Nu rond de 900 max en soms 300 a 400

Internet loop opzich prima daar niet van. maar met een online game van mij
counter strike heb ik bij het refreshe van mijn server list last van een vaag probleem.

Hij vind weinig servers met een lage ping 20 a 30.
Als ik dan een server connect die 50 aan geeft, en ik zit er in blijkt mijn ping ingame 20 te zijn.
Connect ik met een server uit de lijst met een ping van 100 en ik ga er in.
dan is hij opeen ingame 50

De server lijst geeft dus een ping aan die 2x zo hoog is.
Best vervelend met het zoeken naar een goede server.

Heb de ports (27015 ect) al open gezet, cs opnieuw geinstalleerd. windows geupdate.
steam port test gedaan. firewall uit gedaan. maar geen oplossing

Heb wel een router er tussen: linksys 54 gc.
maar had dit probleem ook al voor dat ik deze router had.
dus denk niet dat het daar aan kan liggen.

iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flex schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:26:
Wat is de Customer service van Demon slecht zeg.... al vanaf 1 mei weg via de goede weg.
Dan schrijven ze nog 2 maanden af en ben ik alweer 7 weken bezig om mijn geld terug te krijgen.
Veel beloftes "deze week zie u het op uw bankrekening" maar helaas het geld blijft weg.

Wat moet je daar doen om je geld terug te krijgen?
+1
Ik ben reeds weg bij demon, maar ze hebben wel juni in rekening gebracht. Daar heb ik toen onmiddelijk over gebeld en het zou zo spoedig mogelijk verrekend worden, maar tot aan vandaag heb nog niks mogen ontvangen. |:(
(deze manier van verdienen@rente is webshop Azerty ook niet vies van trouwens...)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2006 03:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:10

BCM

Verwijderd schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 03:53:
[...]

+1
Ik ben reeds weg bij demon, maar ze hebben wel juni in rekening gebracht. Daar heb ik toen onmiddelijk over gebeld en het zou zo spoedig mogelijk verrekend worden, maar tot aan vandaag heb nog niks mogen ontvangen. |:(
Hier hetzelfde geval. Per 1 mei heb ik mn abbo stop gezet, ben verhuisd en heb op het nieuwe adres weer een demon abbonement genomen op een ander rekening nummer. Mijn oude abbo wordt iedere keer nog geincasseerd. Laatste keer heb ik gelukkig weten te storneren.

Ik heb ook al een aantal keren te horen gekregen dat het teruggestort wordt.

Cedo Nulli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:07

Rio

Ik heb al een boek

Weet iemand een list om je abo te kunnen stopzetten binnen het eerste jaar? Onze relatie is op de klippen en ons huis is verkocht. Beetje onhandig als de nieuwe bewoner geen ADSL kan aanvragen omdat de lijn bezet is.

Heb de situatie al uitgelegd bij Demon, maar ze zijn onvermurwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
je kan je abbonement toch wel afkopen (aantal resterende maanden * maandbedrag)

Ik baal echt van demon, 21 mei upgrade aangevraagd, maar nooit doorgevoerd (BBNed > BabyXL).

Ik denk dat ik maar naar TweakDSL ga..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rio schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 15:17:
Weet iemand een list om je abo te kunnen stopzetten binnen het eerste jaar? Onze relatie is op de klippen en ons huis is verkocht. Beetje onhandig als de nieuwe bewoner geen ADSL kan aanvragen omdat de lijn bezet is.

Heb de situatie al uitgelegd bij Demon, maar ze zijn onvermurwbaar.
Ze kunnen dan toch gewoon een overstap aanvragen? Gewoon aanvragen alsof er al DSL aanwezig is kan je proberen. Dit gaat niet lukken alleen als: KPN hun telefonie op dezelfde koperlijn heeft opgeleverd (wat niet mag) en als jij al een opzegging hebt gedaan die al verwerkt/ingepland staat.

Wat is de situatie daar? Hebben die mensen telefonie van KPN aangesloten gekregen, maar zit dit op de fysiek zelfde lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Ik heb een probleem met mijn internet verbinding

De situatie is als volgt:

Ik heb een zyxel router, daarachter e-tech draadloze router. Deze geeft alle 3 de computers een ip.
In de e-tech router heb ik het mac adres van mijn laptop gecloned.

De server staat altijd aan, maar deze is alleen bereikbaar wanneer mijn laptop thuis aan de router hangt:S

Nu zit ik op mijn werk, en nu kan ik mijn server niet bereiken.

zodra ik mijn computer in het netwerk hang werkt de server prima, koppel ik mijn laptop af van het netwerk is de server niet meer van buitenaf bereikbaar

Iemand?

//edit

ik heb internet via demon (babyxl)
en het is een linux web server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Is niet echt een vraag die typisch voor Demon-gebruikers is, maar goed.
Heb je de poortjes voor je webserver wel doorgelust dmv portforwarding?
en heb je echt 2 routers achter elkaar staan? In dat geval zou ik de ZyXEL router in bridge-mode zetten en dan in je router dus poortje 80 doorsturen naar het IP van je server.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
van extern niet bereikbaar? portforwarding controleren. dit heeft echter verder niet met het topic te maken, dus beetje foute post. en verder staan er een kleine 100000 identieke topics in andere delen van GoT.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
sariel schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:09:
van extern niet bereikbaar? portforwarding controleren. dit heeft echter verder niet met het topic te maken, dus beetje foute post. en verder staan er een kleine 100000 identieke topics in andere delen van GoT.
Het moet aan babyxl liggen, misschien mac adres ofzo?
Ik heb het mac adres van mijn laptop gecloned in mijn e-tech router

Portforwarding is allemaal goed, de zyxel staat in bridge, en de e-tech is de router.
Zodra ik mijn laptop op het netwerk zet, kunnen mensen van buiten de website bereiken.

Haal ik mijn laptop uit het netwerk is de server onbereikbaar, pingen gaat niet, helemaal niets..

[ Voor 5% gewijzigd door Nimoleda op 08-08-2006 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Mag ik vragen waarom je het MAC-adres van je laptop gecloond hebt in je router?
Het lijkt me dat daar op de een of andere manier toch wat conflicten door ontstaan, omdat het met je laptop in het netwerk de boel wel werkt en zonder laptop niet. Net alsof routing tables door de war raken.
Wat gebeurd er als je je router even restart als je laptop los is van het netwerk? Werkt dan je server wel van buiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
TD-er schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:20:
Mag ik vragen waarom je het MAC-adres van je laptop gecloond hebt in je router?
Het lijkt me dat daar op de een of andere manier toch wat conflicten door ontstaan, omdat het met je laptop in het netwerk de boel wel werkt en zonder laptop niet. Net alsof routing tables door de war raken.
Wat gebeurd er als je je router even restart als je laptop los is van het netwerk? Werkt dan je server wel van buiten?
Je moet toch in je router een mac adres hebben staan dat bij demon geregistreerd staat?
Of kan ik gewoon mac adres van de router zelf gebruiken?
Ik heb mijn router gerestart without de laptop, maar dat heeft geen resultaat.

Maar kan het met het mac adres te maken hebben? Ik zou niet weten wat het anders moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

bjck schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 07:34:
[...]

Ze kunnen dan toch gewoon een overstap aanvragen? Gewoon aanvragen alsof er al DSL aanwezig is kan je proberen. Dit gaat niet lukken alleen als: KPN hun telefonie op dezelfde koperlijn heeft opgeleverd (wat niet mag) en als jij al een opzegging hebt gedaan die al verwerkt/ingepland staat.

Wat is de situatie daar? Hebben die mensen telefonie van KPN aangesloten gekregen, maar zit dit op de fysiek zelfde lijn?
Ja, zitten op dezelfde lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
Ik ben erachter wat het probleem is,

mijn verbinding valt precies na een uur uit, de server is dan niet meer van buitenaf te bereiken.

Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rio schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:06:
[...]

Ja, zitten op dezelfde lijn.
Ah, dat is de meest lastige en vervelendste situatie. Wat er nu is gedaan door KPN (wat niet mag!) is dat ze telefonie opgeleverd hebben op hetzelfde aderpaar. In hun netwerk administratie staat de telefonie nu nogsteeds 'in aanleg' en staat de achtergebleven DSL aansluiting 'actief'.

Maar in de centrale zelf hebben ze de telefonie ingeprikt en DSL ligt helemaal los van die lijn. Demon zou nu een ticket bij BBned of BaByXL in kunnen dienen voor een DSL storing, maar dat kan KPN dan alleen oplossen door het weer om te prikken en dan werkt telefonie niet.

Dan zou de persoon die er nu woont met KPN weer de telefonie storing kunnen verhelpen en met een beetje mazzel heb je een persoon die het probleem inziet en een tweede aderpaar gaat laten activeren/ingraven voor telefonie (of DSL, welke waar komt maakt niet uit dan).

Landurig process, veel bellen en als er gegraven moet worden ben je zo 6 weken verder soms.

Makkelijkste oplossing is als Demon de aansluiting opheft, misschien moet je het nog eens met de helpdesk proberen en het uit te leggen (met behulp van dit verhaal). Het is niet jou fout, niet de fout van Demon en het probleem van de nieuwe bewoner. Het is de fout van KPN, maar die zien het niet zo. Die zien het als een achtergebleven DSL aansluiting die jij en Demon hadden moeten weghalen bij je verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

bjck schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:29:
[...]

Ah, dat is de meest lastige en vervelendste situatie. Wat er nu is gedaan door KPN (wat niet mag!) is dat ze telefonie opgeleverd hebben op hetzelfde aderpaar. In hun netwerk administratie staat de telefonie nu nogsteeds 'in aanleg' en staat de achtergebleven DSL aansluiting 'actief'.

Maar in de centrale zelf hebben ze de telefonie ingeprikt en DSL ligt helemaal los van die lijn. Demon zou nu een ticket bij BBned of BaByXL in kunnen dienen voor een DSL storing, maar dat kan KPN dan alleen oplossen door het weer om te prikken en dan werkt telefonie niet.

Dan zou de persoon die er nu woont met KPN weer de telefonie storing kunnen verhelpen en met een beetje mazzel heb je een persoon die het probleem inziet en een tweede aderpaar gaat laten activeren/ingraven voor telefonie (of DSL, welke waar komt maakt niet uit dan).

Landurig process, veel bellen en als er gegraven moet worden ben je zo 6 weken verder soms.

Makkelijkste oplossing is als Demon de aansluiting opheft, misschien moet je het nog eens met de helpdesk proberen en het uit te leggen (met behulp van dit verhaal). Het is niet jou fout, niet de fout van Demon en het probleem van de nieuwe bewoner. Het is de fout van KPN, maar die zien het niet zo. Die zien het als een achtergebleven DSL aansluiting die jij en Demon hadden moeten weghalen bij je verhuizing.
Is toch heel gebruikelijk dat telefoon en ADSL op 1 lijn je huis binnen komen, of ben ik nou gek? Ik ken niemand die daar een apart stuk koper voor heeft laten aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Rio schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:33:
[...]

Is toch heel gebruikelijk dat telefoon en ADSL op 1 lijn je huis binnen komen, of ben ik nou gek? Ik ken niemand die daar een apart stuk koper voor heeft laten aanleggen.
Dat klopt wel, maar dan heb je eerst telefonie en wordt daar DSL bijgezet (linesharing).

Toen jij telefonie weghaalde bleef er alleen DSL achter op die koperlijn. (dedicated of kaal-koper). Daarvan kan geen linesharing meer gemaakt worden, dat process is er niet. En wat als jij bijvoorbeeld een analoge lijn had met ADSL en de nieuwe bewoners ISDN willen, dat kan ook niet ;)

Het kan ook een oplossing zijn voor het probleem hoor, dat KPN er toch weer linesharing van maakt. Dan kan de huidige bewoner jou aansluiting gebruiken van ADSL of aanvragen elders en aangeven dat hij reeds DSL heeft.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 09-08-2006 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

aj viasco schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 11:37:
[...]

Je moet toch in je router een mac adres hebben staan dat bij demon geregistreerd staat?
Of kan ik gewoon mac adres van de router zelf gebruiken?
Ik heb mijn router gerestart without de laptop, maar dat heeft geen resultaat.

Maar kan het met het mac adres te maken hebben? Ik zou niet weten wat het anders moet zijn
Ik snap niet waarom mensen het mac adres van hun pc klonen naar hun router.
Zolang jouw pc/laptop achter jouw router blijft is het geen groot probleem,
maar 2 keer hetzelfde mac adres direct op internet is vragen om problemen.
Als je met een "bij Demon onbekend" mac adres op internet probeert te komen,
zal je vanzelf op de mac registratie pagina uitkomen.
Daarna vul je jouw systeemnaam en paswoord in, en het werkt.
In veel gevallen is zelfs dat helemaal eens nodig,
hangt af van je netwerk-type (Babyxl/BBNed/opleverdatum).
Mocht het helemaal niet lukken kun je altijd met Demon bellen,
die kunnen jouw mac adres handmatig invoeren.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

bjck schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 09:40:
[...]

Dat klopt wel, maar dan heb je eerst telefonie en wordt daar DSL bijgezet (linesharing).

Toen jij telefonie weghaalde bleef er alleen DSL achter op die koperlijn. (dedicated of kaal-koper). Daarvan kan geen linesharing meer gemaakt worden, dat process is er niet. En wat als jij bijvoorbeeld een analoge lijn had met ADSL en de nieuwe bewoners ISDN willen, dat kan ook niet ;)

Het kan ook een oplossing zijn voor het probleem hoor, dat KPN er toch weer linesharing van maakt. Dan kan de huidige bewoner jou aansluiting gebruiken van ADSL of aanvragen elders en aangeven dat hij reeds DSL heeft.
Oh, sorry, dan begreep ik je niet goed. Het telefoonabo loopt nog hoor. Er is dus sprake van linesharing.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:52

RayNbow

Kirika <3

Ik ben nu op vakantie, maar ik heb vernomen dat die brief naar het adres van m'n lijn is gestuurd... en niet naar het factuuradres... 8)7

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• bjck
Rio schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:30:
[...]

Oh, sorry, dan begreep ik je niet goed. Het telefoonabo loopt nog hoor. Er is dus sprake van linesharing.
Jouw telefoonnummer/telefonie abonnement ligt daar nog? Met jouw DSL aansluiting?

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

bjck schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 07:20:
[...]

Jouw telefoonnummer/telefonie abonnement ligt daar nog? Met jouw DSL aansluiting?
Ja, huis wordt pas op 8 september verkocht en ex zit er nu nog in; die kan niet zonder internet :-)

• bjck
Rio schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 10:14:
[...]

Ja, huis wordt pas op 8 september verkocht en ex zit er nu nog in; die kan niet zonder internet :-)
En jij wilt het nummer echt persé meenemen? Want anders laat je beide op haar naam zetten en ben je klaar toch?

Als jij de telefoon verhuisd blijft DSL achter, die kan je dan op haar naam zetten gewoon. Het probleem kan gaan ontstaan als ze zij een telefonie abonnement bij KPN gaat bestellen. Dat kan het eerder genoemde 'doom scenario' opleveren. Of KPN levert dat netjes op een appart aderpaar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
418O2 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:54:
11 Mei 16mbit aangevraagd en een week er na een modem ontvangen
19 Juni aanvraag omgezet naar 12mbit
27 Juli, nog steeds op 8mbit..
Oke net even gebeld.

Er is iets mis gegaan. Ojajoh?

Maar er zou naar gekeken worden en dan werd het zo snel mogelijk gefixxed.

Ik denk dat ik toch alsnog overstap naar TweakDSL. Ik zie die overname niet zo zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
bjck schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:11:
[...]

En jij wilt het nummer echt persé meenemen? Want anders laat je beide op haar naam zetten en ben je klaar toch?

Als jij de telefoon verhuisd blijft DSL achter, die kan je dan op haar naam zetten gewoon. Het probleem kan gaan ontstaan als ze zij een telefonie abonnement bij KPN gaat bestellen. Dat kan het eerder genoemde 'doom scenario' opleveren. Of KPN levert dat netjes op een appart aderpaar op.
Ik begreep dat het huis verkocht gaat worden, dus dan is een nieuw abonnement leveren op dat adres pas zinnig wanneer de nieuwe bewoners er komen wonen.
Dus dan zou het toch alleen maar een kwestie zijn van melden dat er een DSL-signaal op die lijn zit aan de nieuwe bewoners en dan gaat de KPN toch gewoon een nieuw aderpaar gebruiken voor die nieuwe bewoners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Na 2 augustus te zijn overgestapt naar TweakDSL heb ik die dag ook Demon gebeld om de opzegging door te geven. Demon zou deze opzegging doorvoeren.

Na een week had ik nog geen bericht gehad van Demon hoe het met de opzegging zat, dus afgelopen vrijdag maar weer eens bellen. Toen bleek dat de opzegging vanuit TweakDSL pas de 3e was binnengekomen, maar de medewerker zou de opzegging nogmaals in werking zetten.

Vanmorgen eens ingelogd op de webmail van Demon en verrek, vandaag hebben ze de opzegging doorgestuurd naar de DSL partner. Vraag ik mij af wat die er nou nog wat mee kan doen, aangezien ik over ben gegaan van BBNed naar Tiscali.

Plus wat ik ook niet handig vind is dat Demon de voortgang van de opzegging telkens stuurt naar mijn Demon email adres. Want als het straks allemaal is afgesloten, zal ik die mail niet kunnen lezen lijkt mij :P . Er is bij Demon ook een ander emailadres bekend, maar die gebruiken ze niet.

Nou ja, we zullen wel zien hoe het allemaal verder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
TD-er schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 16:49:
[...]

Ik begreep dat het huis verkocht gaat worden, dus dan is een nieuw abonnement leveren op dat adres pas zinnig wanneer de nieuwe bewoners er komen wonen.
Dus dan zou het toch alleen maar een kwestie zijn van melden dat er een DSL-signaal op die lijn zit aan de nieuwe bewoners en dan gaat de KPN toch gewoon een nieuw aderpaar gebruiken voor die nieuwe bewoners.
Je hoeft niets te melden, al zou het wel lekker zijn als Demon zorgt dat de nieuwe bewoners geen gebruik meer van de lijn zouden kunnen maken. Maar waarom niet gewoon opheffen dan immers, ligt alleen maar in de weg.

Als een nieuwe bewoner het DSL signaal vindt en allemaal spam gaat versturen ben jij verandwoordelijk!

Je hoeft niets te melden opzich, maar netjes is het wel wellicht.
megatronics schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:01:
Na 2 augustus te zijn overgestapt naar TweakDSL heb ik die dag ook Demon gebeld om de opzegging door te geven. Demon zou deze opzegging doorvoeren.

Na een week had ik nog geen bericht gehad van Demon hoe het met de opzegging zat, dus afgelopen vrijdag maar weer eens bellen. Toen bleek dat de opzegging vanuit TweakDSL pas de 3e was binnengekomen, maar de medewerker zou de opzegging nogmaals in werking zetten.

Vanmorgen eens ingelogd op de webmail van Demon en verrek, vandaag hebben ze de opzegging doorgestuurd naar de DSL partner. Vraag ik mij af wat die er nou nog wat mee kan doen, aangezien ik over ben gegaan van BBNed naar Tiscali.

Plus wat ik ook niet handig vind is dat Demon de voortgang van de opzegging telkens stuurt naar mijn Demon email adres. Want als het straks allemaal is afgesloten, zal ik die mail niet kunnen lezen lijkt mij :P . Er is bij Demon ook een ander emailadres bekend, maar die gebruiken ze niet.

Nou ja, we zullen wel zien hoe het allemaal verder gaat.
Alleen communiceert TweakDSL niets naar Demon. Dat heeft Tiscali richting BBned gedaan ;)

Blijkbaar laat verwerkt bij BBned of laat doorgestuurd naar Demon of laat verwerkt bij Demon. Want Tiscali moet dat binnen 24u na de fysieke overgang (en afmelding van KPN dus) aan de latende telco melden (BBned).

[ Voor 45% gewijzigd door bjck op 14-08-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

megatronics schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 15:01:
Dan zou je zeggen dat er een ander systeem wordt gehanteerd bij een overstap naar xs4all. Mij is bij demon ruim een maand voor de overstap verteld dat het stopzetten automatisch als ook direct zou plaatst vinden op het moment van de hop naar xs4all. Een opzegtermijn kwam er niet aan te pas.
Nu hebben ze mooi wel geld afgeschreven voor Juni en heb ik dat twee maanden na mijn telefoontje nog steeds niet terug gezien... (nee voor beloftes nakomen en communiceren krijgen ze geen voldoende meer van mij)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Alleen communiceert TweakDSL niets naar Demon. Dat heeft Tiscali richting BBned gedaan ;)

Blijkbaar laat verwerkt bij BBned of laat doorgestuurd naar Demon of laat verwerkt bij Demon. Want Tiscali moet dat binnen 24u na de fysieke overgang (en afmelding van KPN dus) aan de latende telco melden (BBned).
Aha, maar toch vreemd dat ik dan een week later moet bellen om het alsnog in gang te laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

bjck schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 12:11:
[...]

Vanaf 8 september woont geen van ons beiden daar meer. We willen niets meenemen, we willen eigenlijk gewoon overal van af; zowel van telefoon als van ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-04-2023
2 vragen:

Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat ik telkens de mailkick opnieuw moet activeren. Met support gebeld, en als reden wordt opgegegeven dat de mailserver dan offline gaat. Dat lijkt me sterk, ik zie het niet terug in wat voor log dan ook, en zodra ik de mailkick opnieuw start komt mail weer (tijdelijk) binnen.

Nu las ik net onderstaande quote, en ik vroeg me af of dat roet in het eten kan gooien, eventueel samen met de vele neerslag die gevallen is.

Voor mijn verhuizing had ik exact dezelfde config (Echter met een copperjet 810 modem dacht ik) en heb ik bijna nooit mailkick problemen gehad. Nu in ons nieuwe huis met de Zyxel 2602 vaker. Voor het verplaatsen van het ISRA punt is er buiten in de KPN grondkabel een nieuwe las gemaakt, en een nieuw invoerpunt in huis gemaakt.

Kan onderstaande quote van invloed zijn op het verhaal van een uitvallende mailkick?
TD-er schreef op zondag 09 juli 2006 @ 20:24:
Het kan voorkomen dat tijdens de dataoverdracht fouten gevonden worden. Indien het modem gedurende een langere tijd (15 minuten) veel fouten ontdekt, zal deze de verbinding opnieuw trainen.
De verbinding valt tijdens het trainen uit.
Indien dit vaker voorkomt, is de gekozen onderhandeling tussen het modem en de wijkcentrale te kritisch en kun je als gebruiker proberen het modem te forceren om wat minder bits per toon te gebruiken. Met het (CLI commando) "wan adsl maxtonelimit" is het mogelijk om het aantal bits per (upstream!) toon te verlagen. Hiermee kan een betere upstream SNR worden geforceerd. Bijvoorbeeld met "wan adsl maxtonelimit 10" naar 10 bits per toon. Dit gaat mogelijk ten koste van de upstreamsnelheid maar de verbinding wordt er wel stabieler door.

Het signaalverlies tussen de wijkcentrale en modem wordt vaak uitgedrukt in een aantal dB Attennuation. Gemiddeld is het signaalverlies 10 tot 15 dB/km. Indien deze waaarde te hoog wordt (bijvoorbeeld boven de 60) dan lukt het vaak niet meer om alle informatie in de beschikbare "tonen" kwijt te raken, met als gevolg dat de modem opnieuw gaat "trainen" en de verbinding tijdelijk uitvalt.

Technische achtergrond: (Bron:)
2e vraag:

Ik heb de Zyxel in bridge staan, met daarachter een Linksys WRT54 router. Kan ik (eventueel met wat truukjes) de zyxel nu nog over het interne netwerk bereiken om aan de config te sleutelen, uiteraard zonder dat ik de router er tussen uit haal. (Elke keer naar de kelder lopen om e.e.a. om te prikken en je vrouw zonder internet te zetten gaat ook zo vervelen.)

Graag jullie tips.

Koop een taart en ga het vieren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjl
  • Laatst online: 17:20

mjl

Ugh

Zo na een jaar heen en weer mailen met technical support eindelijk een uitkomst (helaas zonder oplossing). Al 2 jaar last van wegvallende verbinding, dit wordt ook steeds erger, telkens werd ontkend dat het aan het modem lag, ik zou het wel zelf vernaggelen....

Komt er op neer dat het modem dat ze me gegeven hebben niet geschikt is voor intensief internet gebruik, lever dan wat fatsoenlijks !! Ik heb me in de kosten gestoken om een losse router aan te schaffen (want de Zyxel in routermode werd niet ondersteund) en nu mag ik lekker ook nog eens een modem aanschaffen, als ik dat eerder gweten had was mijn aaschaf wel een router/modem geweest !!

Nu dus maar eens opzeggen, de service en uptime was op zich prima, tot dit probleem kwam, maar nu XS4All het overneemt ga ik meteen maar ergens anders heen. Jammer Demon. Rest me nu nog de manier waarop er opgezegt moet worden, die staat natuurlijk nergens makkelijk te vinden...

Costumer service gebeld: Opzeggen kan;

1. Telefonisch (maar dan heb je 2 factuurnummers nodig die heb ik natuurlijk niet bij me ...).
2. Schriftelijk per post of fax (postcode en huisnummer is afdoende en uiteraard een handtekening).
Het aantal verbindingen dat met het modem gemaakt kan worden is
inderdaad beperkt op een Zyxel-modem. U kunt rond de 200 connecties maken,
naast de connecties die Windows en standaard programma's met het modem
maken. Over het algemeen kunt u het aantal gelijktijdige verbindingen in
het peer-to-peer-programma beperken, ik kan u dan ook adviseren dit in
te stellen.

Het is niet mogelijk uw modem om deze redenen om te ruilen voor een
beter werkend exemplaar. Ten eerste werkt uw modem goed, alleen het aantal
gelijktijdige verbindingen die u kunt maken ligt rond de 200
verbindingen, ten tweede heeft u geen garantie meer op uw modem en ten derde
heeft u geheel zelf in de hand hoeveel verbindingen u gelijktijdig naar uw
modem maakt.

U kunt het zien als een lijn die dichtslibt; er kan een beperkt aantal
verbindingen naar het modem gemaakt worden. Zijn het er meer komen de
datapakketten die teveel zijn in de wachtrij gezet, waardoor er een
soort van filevorming ontstaat. Het kan ook heel goed mogelijk zijn dat uw
p2p-verbinding wel in stand blijft en de 'rest van uw verbinding' niet
meer.

Wat ik u kan adviseren is in dit geval op zoek te gaan naar een modem
waarnaar meer connecties mogelijk zijn of het aantal verbindingen naar
uw modem te beperken. U moet weten dat Demon geen beperkingen stelt aan
het gebruik van uw internetverbinding en hopen u dan ook als klant te
kunnen behouden.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen
hebben horen wij deze graag.

[ Voor 4% gewijzigd door mjl op 21-08-2006 15:24 ]

-------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Laatst online: 15:39

cjdijk

Hans favoriete radiostation

mjl schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:12:
Zo na een jaar heen en weer mailen met technical support eindelijk een uitkomst (helaas zonder oplossing). Al 2 jaar last van wegvallende verbinding, dit wordt ook steeds erger, telkens werd ontkend dat het aan het modem lag, ik zou het wel zelf vernaggelen....

Komt er op neer dat het modem dat ze me gegeven hebben niet geschikt is voor intensief internet gebruik, lever dan wat fatsoenlijks !! Ik heb me in de kosten gestoken om een losse router aan te schaffen (want de Zyxel in routermode werd niet ondersteund) en nu mag ik lekker ook nog eens een modem aanschaffen, als ik dat eerder gweten had was mijn aaschaf wel een router/modem geweest !!

[...]
Ik ben sinds een half jaar geswitched van het ene naar het andere Zyxel modem.
Had eerst zo'n oud model 630 (adsl 1), nu zo'n nieuw model 2502H (adsl 2+voice).
Maar heb helemaal nooit last van een wegvallende verbinding,
terwijl ik zo'n beetje dag en nacht de volledige up en download benut.
Dus niet geschikt voor intensief gebruik is onzin.
Wel moet ik zeggen dat al mijn pc's absoluut spyware vrij zijn.
Zet regelmatig en preventief een windows image terug,
maar ben ook zeer selectief met het installeren van software.
Maar volgens de verhalen, schijnt dat Zyxel 2602R modem minder goed te zijn.
Die heb ik hier nog nooit in huis gehad, kan daar niets over zeggen.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Garage schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:26:
2 vragen:

Ik heb sinds een paar dagen het probleem dat ik telkens de mailkick opnieuw moet activeren. Met support gebeld, en als reden wordt opgegegeven dat de mailserver dan offline gaat. Dat lijkt me sterk, ik zie het niet terug in wat voor log dan ook, en zodra ik de mailkick opnieuw start komt mail weer (tijdelijk) binnen.

Nu las ik net onderstaande quote, en ik vroeg me af of dat roet in het eten kan gooien, eventueel samen met de vele neerslag die gevallen is.

Voor mijn verhuizing had ik exact dezelfde config (Echter met een copperjet 810 modem dacht ik) en heb ik bijna nooit mailkick problemen gehad. Nu in ons nieuwe huis met de Zyxel 2602 vaker. Voor het verplaatsen van het ISRA punt is er buiten in de KPN grondkabel een nieuwe las gemaakt, en een nieuw invoerpunt in huis gemaakt.

Kan onderstaande quote van invloed zijn op het verhaal van een uitvallende mailkick?
Ik heb zelf ook eens gespeeld met die mailkick, maar dat werkte niet echt soepel. Bij mij moest ik 'm ook steeds weer activeren en dat terwijl de verbinding rotsvast was. Ik heb er toen niet verder meer naar gekeken.
Garage schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 10:26:
2e vraag:

Ik heb de Zyxel in bridge staan, met daarachter een Linksys WRT54 router. Kan ik (eventueel met wat truukjes) de zyxel nu nog over het interne netwerk bereiken om aan de config te sleutelen, uiteraard zonder dat ik de router er tussen uit haal. (Elke keer naar de kelder lopen om e.e.a. om te prikken en je vrouw zonder internet te zetten gaat ook zo vervelen.)

Graag jullie tips.
Bij de ZyXEL werd ook een serieele kabel meegeleverd.
Mischien dat je die kunt verlengen en dan via hyperterminal de modem kunt benaderen. Seriele kabels kunnen vrij lang worden en je hebt toch al geen handshake, dus dan maakt een grotere lengte toch al niet echt uit.
Maar wat wil je op de modem aanpassen als 'ie in bridge-mode staat? alleen de modem soms resetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Laatst online: 11:23
Wil iemand met ook een demon account eens proberen om hier op te komen:
http://www.demon.nl/links/password

Bovenstaande link staat op deze pagina:
http://www.demon.nl/thuisgebruik/support/wachtwoord.html

Maar hij werkt bij mij helaas niet.
wilde wachtwoord voor mail wijzigen en mail account aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
werkt hier ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
TD-er schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:23:
[...]

Ik heb zelf ook eens gespeeld met die mailkick, maar dat werkte niet echt soepel. Bij mij moest ik 'm ook steeds weer activeren en dat terwijl de verbinding rotsvast was. Ik heb er toen niet verder meer naar gekeken.

[...]

Bij de ZyXEL werd ook een serieele kabel meegeleverd.
Mischien dat je die kunt verlengen en dan via hyperterminal de modem kunt benaderen. Seriele kabels kunnen vrij lang worden en je hebt toch al geen handshake, dus dan maakt een grotere lengte toch al niet echt uit.
Maar wat wil je op de modem aanpassen als 'ie in bridge-mode staat? alleen de modem soms resetten ofzo?
Bedankt voor je antwoord. De mailkick lijkt het nu weer beter te doen. Het waarom is me nog steeds onduidelijk. Ik vind aan mijn kant geen aanwijsbare oorzaak, want niet betekent dat die er niet is. Maar dan verwacht ik constant het probleem, en niet een paar dagen heel heftig en dan weer een paar dagen zonder problemen.

Het verlengen van de seriele kabel is geen optie. modem en werkplek staan meerdere verdiepingen uit elkaar. Waarom ik hem wil bereiken? Om bijvoorbeeld de lijn waardes te kunnen uitlezen en dat soort zaken.

Is er iemand bekend om een extra route in de Linksys WRT54G aan te leggen. Of gaat die router nooit over de WAN kant naar 192.168.* en 10.*?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garage
NielsHarley schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:06:
Wil iemand met ook een demon account eens proberen om hier op te komen:
http://www.demon.nl/links/password

Bovenstaande link staat op deze pagina:
http://www.demon.nl/thuisgebruik/support/wachtwoord.html

Maar hij werkt bij mij helaas niet.
wilde wachtwoord voor mail wijzigen en mail account aanmaken
Dat staat ook al een tijdje op de statussite van Demon:
http://www.demon.nl/overdemon/netwerkstatus/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
Ik heb een Zyxel modem (2602). zijn er nog tip en tweaks via het telnet menu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Sinds gisteren eindelijk mijn account bij Demon afgesloten. Ik ben per 2 augustus overgestapt naar TweakDSL, maar ik heb daarvoor verschillende keren met demon moeten bellen en mailen en zelfs het maandbedrag voor september moeten stoneren. Maar goed na 3 weken is het eindelijk afgesloten, hoewel ik nog steeds een deel van de abonnementskosten van augustus zou moeten terug krijgen in september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:08
Dan toch maar eens voorleggen wat voor problemen ik zo nu en dan ondervind met mijn verbinding.

Eerst even wat kleine feitjes:
Modem: Copperjet 816
Abbo: 6/1 (speedtest waarden: +-810KByte/sec down en +- 95KByte/sec up)
Netwerk: BBned (Hoe kan ik dat eventueel controleren na al die wijzigingen binnen demon?)

Het probleem:
Zo nu en dan valt de verbinding weg, echter als ik dan op het modem kijk zie ik dat op dat moment het ADSL lampje ook uit is. Vrij vaak nadat deze uit gegaan is begint het lampje eigenlijk alweer met knipperen (5-10sec) en heb ik weer mijn verbinding terug. Echter valt de verbinding dan vaak weer heeel snel weg (denk aan 30sec -1 min) en herhaald zich bovenstaande nog talloze keren.

Wat mij verbaast:
Even vooropgesteld dat het klopt als ik zeg: Dat het ADSL lampje niks te maken heeft met Demon maar slechts met de verbinding naar de wijkcentrale. (is mij ooit verteld)

1) Ik vind het vreemd dat hij wegvalt en vrij snel weer terug is om dan weer weg te vallen.
2) Het gaat soms tijden goed (misschien dat ik het in een niet-vakantie tijd minder doorheb) en dan heb ik opeens een middag/avond last ervan.
3) Als ik er verder niks aan doe en even TV ga kijken ofzo (aangezien echt dingen op internet gaan doen geen zin hebben met een knipperlicht verbinding) Hersteld het probleem zich eigenlijk wel vanzelf.
4) Ik wil ook nog wel eens het modem resetten in zo een situatie als ik deze een tijdje uit laat komt het ook wel voor dat het probleem daarna voorbij is. (echter lang niet altijd)

Waar ik zelf aan denk:
1) Het modem traint te hoog in (deze term hier wel vaker zien langskomen) echter weet ik niet waar ik in de webconfig dit kan verlagen
2) I.c.m. 1 is de verbinding door voor mij overklaarbare reden misschien af en toe wat slechter (misschien drukte in de wijkcentrale etc) Waardoor 1) echt een probleem wordt (misschien houd ie het op een gegeven moment nog wel maar als de verbinding dan wat slechter wordt houd hij het niet meer vol)

Ik weet verder niet echt hoe een modem werkt (hoe vaak hij automatisch de verbinding vernieuwd of dat hij altijd de waarden vast houd etc) Maar ik hoop dat jullie meer weten en misschien wat suggesties kunnen doen?

Alvast bedankt. :)

Photography Portfolio Straaljager filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Het lijkt er inderdaad sterk op dat je modem te veel storingen binnen krijgt waardoor de verbinding te slecht is voor je snelheid.

Bij het opzetten van een ADSL verbinding (zie ook startpost) testen de modem en de centrale voor elke frequentie-band (zijn er 256 van) hoe goed de kwaliteit is en hoeveel bits ze goed en wel kunnen overzenden per frequentie. Dit meten heet ook wel "intrainen" van het modem.

Aangezien je ruim 800 kB/s haalt, zal je in de praktijk een 8/1 verbinding hebben.
Dit is het maximale wat er met ADSL-1 over de lijn kan, oftewel alles wat beschikbaar is per frequentie zal ook gebruikt worden.
Kortom als er op 1 frequentie een storing komt, waardoor er langere tijd (dus over meerdere pakketten) data fout binnen komt, zal het modem de verbinding opnieuw laten intrainen.

Een dergelijke storing kan komen doordat er bijvoorbeeld iemand anders die van dezelfde bundel telefoonkabels gebruik maakt ineens flink gaat downloaden, of doordat er in de buurt van de kabels een of ander apparaat staat te storen.
Dit zou zelfs een draadloze telefoon van de buren kunnen zijn.

Je zou het aantal bits per frequentie kunnen beperken door de max_tone_limit wat lager te zetten. (geen idee hoe dat bij niet-ZyXEL-modems heet)
Die waarde heeft in de praktijk meer invloed op de upload, dus kijk eerst even of de SNR veel lager is bij de upload of bij de download richting. Indien dat laatste een veel lagere SNR waarde heeft, heeft het verlagen van de max_tone_limit vrijwel geen zin
Kijk dus eens naar hoeveel bits per tone de modem gebruikt. Dat tabelletje is vast wel ergens via de webinterface te vinden.
en wat de SNR is en de attenuation.
Als er in het tabelletje van aantal bits per tone een dip zit bij 1 frequentie kan het ook heel goed zijn dat er ergens een scherpe knik in de kabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Bedankt voor je zeer duidelijke en uitgebreide reactie :)

De echte technische termen zeggen mij niet veel (ik snap het principe maar de bijbehorende waarden zeggen mij zeg maar niks; wat goed is en wat slecht) Ik ben gaan spitten door mijn webinterface en kwam via een advanced list wel die termen tegen. Het nadeel is dus dat het mij verder niks zegt, vandaar dat ik maar de hele lijst met meerdere desktop shots aan elkaar heb geplakt.

Advanced list (let op; erg grote dimensies)

Maar omdat deze zo groot is heb ik alvast delen gemarkeerd waarvan ik vermoed dat jij ze bedoeld.

Verder kwam ik in de eventlog ook wel erg veel rare foutmeldingen tegen...

Eventlog list

Ik hoop dat je de moeite wilt nemen om eens door die data heen te gaan en ben benieuwd naar je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zo te zien connect je modem op een ADSL2+ profiel. Heb je toevallig een BBNed aansluiting? Hetzelfde gehad bij mijn Demon aansluiting. Ik kan in het modem opgeven of ik op een ADSL2+ of een ADSL profiel wilde connecten. Ik heb toen gekozen voor een ADSL connectie, aangezien ik op de ADSL2+ een enorme hoeveelheid upload errors kreeg.

Verder heb ik met mijn oude Zyxel modem toen ook problemen gehad met het wegvallen van de verbinding, alleen niet zo vaak als jij. Ik heb het uiteindelijk opgelost door de Zyxel te vervangen door een Speedtouch 585, waarna de problemen verdwenen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
megatronics schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 18:45:
Zo te zien connect je modem op een ADSL2+ profiel. Heb je toevallig een BBNed aansluiting? Hetzelfde gehad bij mijn Demon aansluiting. Ik kan in het modem opgeven of ik op een ADSL2+ of een ADSL profiel wilde connecten. Ik heb toen gekozen voor een ADSL connectie, aangezien ik op de ADSL2+ een enorme hoeveelheid upload errors kreeg.

Verder heb ik met mijn oude Zyxel modem toen ook problemen gehad met het wegvallen van de verbinding, alleen niet zo vaak als jij. Ik heb het uiteindelijk opgelost door de Zyxel te vervangen door een Speedtouch 585, waarna de problemen verdwenen waren.
Dus toch! Ik kwam dit al eens tegen:

Device Information

--------------------------------------------------------------------------------
Product: CopperJet 816-2P Router VoATM
Vendor: Allied Data Technologies

MAC address: 00:01:71:0B:72:21
Serial number: 41496919

Hardware revision: R6 - 816-2P (Argon 330 / Turbo)
Software version: 6.02

DSL: 1 ADSL2 over PSTN (ATM-based)
Ethernet: 1 10/100 Mbit/s
Voice: 2 POTS (VoATM)

En toen vond ik het al erg vreemd maar ik denk, dat kan toch niet? Ik dacht dat dat namelijk niet zou werken, aangezien wij een gewoon 6/1 abbo hebben kan hij toch niet via ADSL 2+ werken?
Maar dat terzijde enig idee welke settings ik moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

geen idee of dat kan in zo'n Copperjet. Ik heb het getest met die speedtouch, die kom je instellen via de command line. misschien dat iemand anders het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Banjy schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 17:09:
Bedankt voor je zeer duidelijke en uitgebreide reactie :)

De echte technische termen zeggen mij niet veel (ik snap het principe maar de bijbehorende waarden zeggen mij zeg maar niks; wat goed is en wat slecht) Ik ben gaan spitten door mijn webinterface en kwam via een advanced list wel die termen tegen. Het nadeel is dus dat het mij verder niks zegt, vandaar dat ik maar de hele lijst met meerdere desktop shots aan elkaar heb geplakt.

Advanced list (let op; erg grote dimensies)

Maar omdat deze zo groot is heb ik alvast delen gemarkeerd waarvan ik vermoed dat jij ze bedoeld.

Verder kwam ik in de eventlog ook wel erg veel rare foutmeldingen tegen...

Eventlog list

Ik hoop dat je de moeite wilt nemen om eens door die data heen te gaan en ben benieuwd naar je reactie. :)
Margins zijn echt prima, ruim boven de 6dB.

Die onderste die je aangekleurt hebt is een instelling en die hoort op 0dB, is geen actieve waarde maar een instelling.

De meldingen die je ziet zijn Firewall meldingen die inkomende connecties blokkeert zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
bjck schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:16:
[...]

Margins zijn echt prima, ruim boven de 6dB.

Die onderste die je aangekleurt hebt is een instelling en die hoort op 0dB, is geen actieve waarde maar een instelling.

De meldingen die je ziet zijn Firewall meldingen die inkomende connecties blokkeert zo te zien.
Zojuist eens vlak na een uitval even de waarde bekeken in het modem (tijdens uitval staat alles op 0dB, wat mij logisch lijkt):

Remote Line Attn 11.5 dB
Remote SNR Margin 2.0 dB en ietsjes later 5.5dB en nog een minuut later 7dB
Op het plaatje was het: 10.5dB

Misschien heeft het te maken met het feit dat ik toen ik de data verzamelde de verbinding prima werkte? En hij nu een stuk minder stabiel is...

En zelfs als alles goed zou zijn, heb jij dan enig idee wat deze instabiliteit veroorzaakt?

[ Voor 5% gewijzigd door Banjy op 25-08-2006 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Banjy schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:25:
[...]

Zojuist eens vlak na een uitval even de waarde bekeken in het modem (tijdens uitval staat alles op 0dB, wat mij logisch lijkt):

Remote Line Attn 11.5 dB

Misschien heeft het te maken met het feit dat ik toen ik de data verzamelde de verbinding prima werkte? En hij nu een stuk minder stabiel is...

En zelfs als alles goed zou zijn, heb jij dan enig idee wat deze instabiliteit veroorzaakt?
De attenuation (attn in jouw scherm) is de maat voor het signaal verlies en is vrijwel evenredig met de afstand tot de centrale.
Gezien jouw attn waardes zit je dus rond de 0,6 - 1 km van de centrale (10 - 15 dB per km, met een beetje extra voor de stekkers enz.)
Het sterk wisselen van de SNR-waardes kan zeker een indicatie zijn waarom bij jou de verbinding wegvalt.
Hoe groter deze waarde, hoe beter het signaal boven de ruis uit komt. Vergelijk het met een gesprek in een kroeg (lage SNR) of een gesprek in een voor de rest stille vergaderzaal (hoge SNR)

Het kan dus zijn dat er een extra signaal op de lijn verschijnt, waardoor de modem en de centrale elkaar niet meer verstaan. Maar het is ook goed mogelijk dat het modem niet helemaal stabiel is en dat data welke bedoeld is voor de ene frequentie ineens (ook) op de aangrenzende freq. te ontvangen is.
Dit laatste is uiteraard alleen maar uit te sluiten door een ander modem te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Banjy schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:25:
[...]

Remote Line Attn 11.5 dB

Je zou bijna denken dat je een toestel voor je splitter hebt aangesloten of een ander apparaat op je lijn. Zit je modem wel zonder verleng kabel met de splitter direct als eerste bij/op de hoofdaansluiting?

Een aftakking voor je splitter kan zelfs zonder apparatuur (toestel bijv) al dit soort dingen geven. Of heb je last van onweer toevallig als het gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
bjck schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 23:28:
[...]

Je zou bijna denken dat je een toestel voor je splitter hebt aangesloten of een ander apparaat op je lijn. Zit je modem wel zonder verleng kabel met de splitter direct als eerste bij/op de hoofdaansluiting?

Een aftakking voor je splitter kan zelfs zonder apparatuur (toestel bijv) al dit soort dingen geven. Of heb je last van onweer toevallig als het gebeurt?
Ik heb wel eens af en toe het idee dat het weer er wat mee te maken heeft... Maar als het ook kabels of apparatuur kunnen zijn heb ik al een vermoeden. 8)7

Wij hadden bij ons vorige Adsl abbo een copperjet 810 op de zolder (2e verdieping) staan die foutloos werkte! Echter is hij waarschijnlijk tussen het switchen tussen de abbo's overleden. Het komt er op neer dat we het nieuwe modem op de 1e verdieping (waar wel het ISRA punt zit, niet echt een modern huis...) op mijn kamer staat zodat wij de huidig liggende kabels optimaal konden gebruiken. Echter kwam het er wel op neer dat we de telefoonlijn die door mijn kamer liep moesten knippen en weer fixen, dit uit eindelijk vrij amateuristisch gedaan (kroon steentje en juiste kabeltjes zoeken dmv trial and error) Gewoon gammel dus. :/ Ondanks dat hij opzich prima lijkt te werken is het misschien wel wat storingsgevoeliger...?

Is er misschien een setting in het modem die het modem (ten kosten van snelheid, lijkt mij) wat minder storings gevoelig maakt? Aangezien die kabel niet 1-2-3 netjes gefixed kan worden, daarvoor ligt hij te moeilijk voor in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Ben al bijna 4 jaar klant bij Demon, maar moet toch echt afscheid namen. Voor 25 euro minder per maand ga ik mijn geluk zoeken bij Tiscali. Ze adverteren met dezelfde snelheid, maar dit is altijd maar afwachten. Persoonlijk vind ik de service van Demon de laatste maanden ook sterk achteruit gegaan. Ze reageren geeneens meer op mijn mailtjes.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoq
Krijg ook de neiging om Demon ADSL op te zeggen en over te gaan naar een andere ISP..

Me internetlijntje is nog steeds bagger traag en storend nadat de kpn ticket al 3 keer heropend is.
Stelletje prutsers, betaal ook nog voor jan met de korte achternaam een 12mbit adsl2 lijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een 3mb abbo. en mijn modem geeft aan dat hij in adsl2+ mode werkt.
en alles werkt verder goed geen problemen. snelheid is gewoon de snelhiedn die staat voor het abbo.

maar zou bbned het extra op adsl2 gezet hebben voor het overbruggen van de afstand (ongeveer 4 km)?
want ik zou eigenlijk toch een adsl (1) signaal moeten hebben?

hebben meer klanten van demon dit ook?

heb trouwns de ZyXEL prestige 2602R analoog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 14:42

altec

Plop

Ik ben blij dat ik dit topic weer eens voorbij zie komen :)
Was namelijk vergeten dat ik nog +/- 45 euro tegoed heb van demon..
Even mailen dus.. Als extra's. de service is inderdaad achteruit gegaan.. demon WAS top :(

Ben overgestapt op 20 Mbit abbo van Orange.. (toen nog wanadoo) voor het luttele bedrag van 25 euros per maand incl bellen.. tot op heden 1x problemen gehad.. modem reset verhielp het.

Demon is gewoon te duur voor wat ze je bieden denk ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, ik zit nu eigenlijk al ruim 3 maanden te wachten tot ik weer toegang mag hebben tot news.demon.nl....steeds weer bellen, steeds weer vragen wat de status is, steeds niets gebeurd...ik zit steeds sterker te denken om over te stappen naar orange of zo....goedkoper, sneller, news-voorziening....alleen geen xxxx.demon.nl adres....

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste 3 dagen is mijn verbinding meer down dan up. Geen support... wat een gedoe. Ik begin heel erg ontevreden te worden.

Ga maar alternatieven zoeken. Demon raakt mij kwijt. Er is vast beter te vinden voor 75 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Laatst online: 03-09 12:12
altec schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 11:47:
Ik ben blij dat ik dit topic weer eens voorbij zie komen :)
Was namelijk vergeten dat ik nog +/- 45 euro tegoed heb van demon..
Even mailen dus..
Even mailen zit er niet in bij Demon...net als het 20 keer bellen waar je geld blijft.
Zit al 4 maanden te wachten op 80 euro wat ik nog van ze tegeod heb,alleen maar smoesen krijg je te horen.
Net weer gebeld...ze gaan weer over tot betaling,jammer dat ik dat antwoord al 4 maanden door de telefoon te horen krijg.
Het is echt 1 grote trieste bedoeling bij Demon,jammer...heel erg jammer.

[ Voor 0% gewijzigd door Flex op 04-09-2006 14:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oele e.a.,

Ik zit met een uitdaging:

DSLExpress aansluiting 8MB/1MB i.c.m. Zyxel Prestige 650 R33 (ISDN, annex b) met laatst mogelijke FW release in bridged mode (zoals opgeleverd door Demon een X aantal jaar geleden.

De huidige opstelling: Demon (BabyXL) --> Prestige Router --> PC. Dit werk perfect. De gebruiker (huis, tuin en keuken) heeft inmiddels 2 laptops (zakelijk gebruik) en wil graag wireless gebruik maken van de internet aansluiting, om zo een VPN op te zetten met de zaak. Hiervoor is dus een Access Point nodig. Nu zijn Access Points relatief gezien duurder dan Modem/Router met WLAN functionaliteit en is de Zyxel ook niet meer de jongste. Dus we willen een vervangende modem aanschaffen die gerenomeerd is en alle mogelijkheden biedt. Keuze valt hierbij op een DrayTek 2800G (annex b), dit i.v.m. de mogelijke opwaardering naar ADSL2+ in de nabije toekomst. De drayteks doen hun werk netjes en ook zakelijk is dit ingezet, dus wel zo makkelijk als dat 1:1 te snappen is voor de gebruiker om te beheren (deze reden wuift alle andere mogelijke modem routers met WLAN functie dus hierbij uit)

Wat wil nou het feit:
De verbinding opzetten met Demon op de DrayTek 2800G gaat zoals verwacht tot op het moment van verkrijging WAN IP address. De handshake (en showtime) op de verbinding zijn dus OK. Er wordt echter maar geen IP afgegeven door de DHCP servers van Demon. Er is al gebeld met de Support van zowel Demon als Draytek (officieel ondersteund Demon geen andere modems). Zij weten niet verder te helpen.

Voor we nu overgaan tot het omgooien van de provider (naar XS4All+KPN lijn) wilde ik toch nog proberen uit te vissen wat hier de bottleneck kan zijn. Ik zag in de startpost (pasted from earlier versions of the topic) dat sommige verbindingen nog op 'hele oude' setups gebaseerd zijn en nog moeten worden gemigreerd (dit gebeurt bij voorkeur bij een up/down migratie). Nu deze verbinding al een behoorlijke tijd actief is, heb ik het idee dat we het hier over zo'n Demon Oer-connectie hebben.

Kan er dus nog iets 'getest' worden om te zorgen dat m.b.v. een DrayTek 2800G de huidige verbinding omgetoverd wordt van single PC bridged --> Multi PC (wired/wireless mixed usage) routed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banjy
Ligt bij jullie Demon nu er ook uit? Het invullen van een alternatief DNS adres lijkt wel te werken... Maar mijn homepage is nog steeds down.

Of was dit aangekondigt en had ik dat niet door?

Abbo: BBned 6/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op maandag 04 september 2006 @ 17:27:
[...]

Kan er dus nog iets 'getest' worden om te zorgen dat m.b.v. een DrayTek 2800G de huidige verbinding omgetoverd wordt van single PC bridged --> Multi PC (wired/wireless mixed usage) routed?
Je zou het IP-adres van je ZyXEL in kunnen vullen in de Draytek op de WAN-poort.
Als je een oude abonnee bent, moet je MAC-aders namelijk geregistreerd staan.
Indien dat dus niet werkt, dat registreren, dan kun je dat omzeilen door je huidige MAC-adres in te vullen.
Als het dan wel werkt, heb je heel waarschijnlijk inderdaad zo'n oud abonnement.

Controleer ook nog even of je via BBned of BabyXL gaat en controleer of je de VPI/VCI waarden goed hebt staan.
Je modem kan namelijk wel een DSL-sync krijgen met de verkeerde waarden, maar geen (goede) communicatie.
Zit er bij de Draytek niet ook een los velletje met de instellingen voor elke DSL-provider in NL? (KPN/BBned/BabyXL etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Nu online
nou, na 2,5 maand (eik 3,5 maand) nog geen zicht op een upgrade. Beetje jammer

daarnaast krijg ik in die klote zyxel geen poorten geforward, snap geen kloot van dat menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:44:
[...]

Je zou het IP-adres van je ZyXEL in kunnen vullen in de Draytek op de WAN-poort.
Als je een oude abonnee bent, moet je MAC-aders namelijk geregistreerd staan.
Indien dat dus niet werkt, dat registreren, dan kun je dat omzeilen door je huidige MAC-adres in te vullen.
Als het dan wel werkt, heb je heel waarschijnlijk inderdaad zo'n oud abonnement.

Controleer ook nog even of je via BBned of BabyXL gaat en controleer of je de VPI/VCI waarden goed hebt staan.
Je modem kan namelijk wel een DSL-sync krijgen met de verkeerde waarden, maar geen (goede) communicatie.
Zit er bij de Draytek niet ook een los velletje met de instellingen voor elke DSL-provider in NL? (KPN/BBned/BabyXL etc.)
Het IP address is recent gewijzigd (nieuwe DHCP kliek) op de WAN. Deze is ingevuld (ook de oude geprobeerd) maar geen oplossing. Het MAC moest geregistreert staan. Het is volgens de support desk van Demon een 'normale' BabyXL lijn en dus zouden de VCI/VPI juist moeten zijn (0/34) met een 1483 Bridged setting. hij neemt dit soort zaken netjes waar en geeft dan ook lijnverbinding, daarna is waar het staakt. Een sync krijgen met andere settings is onmogelijk gebleken, daar deze idioot zekerheid wilde en alle andere mogelijkheden die binnen NL gebruikt worden heeft toegepast op het VCI/VPI niveau.

Het 'faken' van het MAC adres dat geregistreert staat bij Demon (de NIC van de PC, vreemd genoeg) is ook niet een oplossing.

je ziet, reden genoeg om mij ernstig te irriteren aan het feit dat er geen andere uitweg mogelijk lijkt dan overstappen naar KPNdochterXS (nu dat toch al van toepassing gaat zijn). Ik vind dat een vluchtroute die overbodig zou moeten zijn, omdat het vervangen van de Zyxel ten alle tijde moet kunnen (wat nou als hij stuk is?). Overigens doet en Cisco router het ook niet.. dus de Vigor 2800G van DrayTek is ook niet een mislukking te noemen (ik heb zo'n beetje iedere 'beheerde' aansluiting bij Demon en/of XS lopen over ofwel een DrayTek danwel een Cisco (budget gerechtigden nemen hier de voorkeur aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oele_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:09:
[...]

Het IP address is recent gewijzigd (nieuwe DHCP kliek) op de WAN. Deze is ingevuld (ook de oude geprobeerd) maar geen oplossing. Het MAC moest geregistreert staan. Het is volgens de support desk van Demon een 'normale' BabyXL lijn en dus zouden de VCI/VPI juist moeten zijn (0/34) met een 1483 Bridged setting. hij neemt dit soort zaken netjes waar en geeft dan ook lijnverbinding, daarna is waar het staakt. Een sync krijgen met andere settings is onmogelijk gebleken, daar deze idioot zekerheid wilde en alle andere mogelijkheden die binnen NL gebruikt worden heeft toegepast op het VCI/VPI niveau.

Het 'faken' van het MAC adres dat geregistreert staat bij Demon (de NIC van de PC, vreemd genoeg) is ook niet een oplossing.
Zou ik je systeemnaam en het MAC adres van je DrayTek mogen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:09:
[...]

Het IP address is recent gewijzigd (nieuwe DHCP kliek) op de WAN. Deze is ingevuld (ook de oude geprobeerd) maar geen oplossing.
[...]
Ehh IP-adres ingevuld?
Die moet je verkrijgen via DHCP, of in elk geval moet er telkens een DHCP request gedaan worden, anders werkt de routing niet en dan komt er niet veel bij jou terecht.

En een ander modem zou inderdaad te allen tijden (mits MAC-adres bekend) moeten werken.
* TD-er heeft hier ook al meerdere modems anders dan de ZyXEL gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door TD-er op 05-09-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Probleem waar ik al een tijdje last van heb maar ik nog niet eerder aan toe gekomen ben om het eens na te vragen..
Ik ben een absolute leek op het gebied van verbindingen dus acties zoals tracers e.d. uitvoeren is er voor mij niet echt bij..tenzij het in een zeer gedetailleerd stappenplan uitgelegd wordt }:O

De situatie:
Ik heb een 6Mbit lijn via Demon aangesloten op een ZyXel 650..voor de upgrades had ik een 1024 lijntje en deze heeft altijd perfect gewerkt..geen last van het modem die eruit knalt of wat dan ook..
Echter heb ik sinds de upgrade hier last van.

Wanneer ik EvE online speel ( online mmo) en de telefoon gaat over dan verlies ik plotseling de connectie en knalt het modem eruit om dan een aantal minuten naderhand weer op te komen..echter heb ik dan af en toe nog dat het icoontje "netwerkadres verkrijgen" verschijnt.
Deze kan ook niet altijd worden gevonden zodat ik geen netwerk meer heb.. de optie herstellen bij de lanverbinding heeft dan geen effect en het modem uit en aan zetten heeft ook geen resultaat.
Na een aantal minuten of nog iets meer dan een aantal komt dan de verbinding vanzelf terug.

Nu is er dus helemaal niets veranderd aan de opstelling van het modem/splitter of wat dan ook en dit heeft voor de lijnupgrade dus gewoon ook perfect gewerkt.
Verder heb ik dit alleen ervaren wanneer ik EvE aan het spelen was en elk ander programma wat een internetverbinding nodig had zorgde er niet voor dat het modem eruit klapte.
Heeft iemand ook maar enig idee waar het eventueel aan zou kunnen liggen of waar het mee te maken zou kunnen hebben?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Heel waarschijnlijk dat je de splitter niet goed geplaatst hebt.
Die moet echt tussen de plek waar de lijn het huis binnen komt en de eerste telefoon zitten. Ook andere dingen zoals een antwoordapparaat of alarminstallatie moeten pas na de splitter aangesloten worden. (staat ook in de startpost)

Waarom dat bij het spel Eve wel gebeurd en niet bij andere dingen zou ik niet zo gauw weten. Mischien dat Eve wel dusdanig veel verkeer geeft dat het modem sneller in de war raakt bij storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06 15:57

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

dat is dus het probleem...er zit maar 1 telefoon op de aansluiting en deze zit na de splitter.
tussen de splitter en het aansluitpunt zit het bijgeleverde kabeltje van een 20 cm schat ik en vanuit daar dus de kabel naar het modem en een kabel naar de telefoon.
Dit heeft altijd al zo aangesloten gezeten en heeft dus ook altijd perfect gewerkt tot ik de upgrade kreeg.

Verder gebeurt dit in situaties waarin veel verkeer voor komt of wanneer ik "idle" ben...zodra die telefoon overgaat en wordt opgenomen kan erop rekenen dat de verbinding wegvalt.
Het bellen ondervindt hier overigens geen hinder van.

[ Voor 29% gewijzigd door ScytheNL op 05-09-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Mischien dat je splitter dan niet helemaal van optimale kwaliteit is.
Bij een 1 Mbit verbinding gebruik je veel minder van de beschikbare bandbreedte dan met een 6/1 verbinding (waarschijnlijk 8/1 in jouw geval). Dan moet de verbinding al erg storen, wil het signaal niet meer goed te verwerken zijn.
Met een 8/1 verbinding heb je (vrijwel) geen marge voor fouten meer en heb je dus veel meer kans op fouten in de data.

Kijk ook of er niet andere dingen mogelijk voor storing kunnen zorgen wanneer de telefoon over gaat. Denk aan een draadloze telefoon waarvan het basisstation vlak bij de modem staat enzo.

NOg even iets.
Wat voor telefoon gebruik je?
Meestal staat er onder op de telefoon wel een aansluitfactor.

Voor moderne toestellen is die laag, bijv. 0.5 - 1 Voor oude toestellen met draaischijf zit die al snel op 2,5 - 3.
De aansluitfactor van alle op de lijn aangesloten toestellen bij elkaar opgeteld mag niet boven de 2,5 uitkomen, anders komt er te veel ruis op de lijn tijdens het bellen. Je modem zelf heeft ook zo'n 0.5 als aansluitfactor.

[ Voor 27% gewijzigd door TD-er op 05-09-2006 13:43 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.