[HDD] Het Creative Zen Micro (Photo) Topic deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 15.860 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Theoretisch gezien kan het wellicht. Echter bouwen fabrikanten vaak beveiligen in om te voorkomen dat men hdd's gaat vervangen. Als het zou kunnen zouden er tutorials van moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Punksmurf heeft er een keer een 4GB hardeschijf in gezet, en nomadness.net heeft er zelfs flashcards in gemod. Dat zit dus wel snor :P

Link: http://www.nomadness.net/...ms&file=viewtopic&t=18960

@onder: Dat 8GB weet ik niet zeker (niet heel die draad gelezen). Die van Punksmurf staat in dit topic, dus ff de search met 'flash' gebruiken ;)
So using the instructions on hardwarezone to disassemble the player I installed an 8 GB compact flash card (Transcend TS8GCF120, $109.99 from newegg). Everything went very smoothly. The player recognized the flash card and I was able to update the firmware with no problems.

[ Voor 85% gewijzigd door TheZeroorez op 23-03-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheZeroorez schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:45:
Punksmurf heeft er een keer een 4GB hardeschijf in gezet, en nomadness.net heeft er zelfs een 8GB flashkaart in gemod. Dat zit dus wel snor :P
Kijk aan. Kom maar op met de linkjes dan :Y) :+

Edit: Was dus een 4GB kaart. Het zou wel interessant zijn als er ook andere kaartjes in gemod konden worden. Een 8GB SDHC kaart kost maar rond de 55 euro, dus een interessante optie als je gehecht bent aan je Micro :)

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 23-03-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 18:44
RoD schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:46:
[...]

Kijk aan. Kom maar op met de linkjes dan :Y) :+

Edit: Was dus een 4GB kaart. Het zou wel interessant zijn als er ook andere kaartjes in gemod konden worden. Een 8GB SDHC kaart kost maar rond de 55 euro, dus een interessante optie als je gehecht bent aan je Micro :)
zeer intressant... heb nu een 8gb photo.
Maar mocht hij kapot gaan (geen garantie meer) of gewoon voor de leuk..

Flash geheugen is gewoon sneller met laden... zal wel chill zijn...
denk dat het ook scheelt in verbruik..

Wat jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik geloof dat flash inderdaad wel zuiniger is ja, maar pin me er niet op vast. Verder is flash schokbestendiger wat ik persoonlijk een groot voordeel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:23

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Ja mij is het vooral voor de schokbestendigheid te doen, ik ga nu niet hardlopen met mn zen omdat dan de hdd naar de klote gaat, met een flashgeheugen is dat geen probleem. Een paar maandjes wachten dan is mn garantie verlopen, misschien ga ik het dan eens proberen.

Inieder geval goed om te weten dat het ook daadwerkelijk mogelijk is voor het geval de hdd ooit de geest gaat geven :7

[ Voor 98% gewijzigd door Xander84 op 24-03-2007 12:02 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hardlopen met je Zen gaat nu ook prima, behalve alsje hem aan je onderarm oid maakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk (na 2 maanden) mn "gratis dockingstation" ontvangen, alleen die was op. In plaats daarvan een wired remote ontvangen (had ik al) en een creative koptelefoon (eng ding wat je heel ver in je oor moet proppen). Maar dessalnietemin wel netjes van Creative om het zo op te lossen, al had ik veel liever de docking station gehad. Die heb ik dus maar besteld op de site van creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:13:
Heb eindelijk (na 2 maanden) mn "gratis dockingstation" ontvangen, alleen die was op. In plaats daarvan een wired remote ontvangen (had ik al) en een creative koptelefoon (eng ding wat je heel ver in je oor moet proppen). Maar dessalnietemin wel netjes van Creative om het zo op te lossen, al had ik veel liever de docking station gehad. Die heb ik dus maar besteld op de site van creative.
Dat zijn in-ears, en die zijn niet eng, maar goed ;)

Maargoed, je zou zo je geld terug kunnen vragen hoor, al zou je dat willen. Je had toch niet die dingen besteld, maar de docking station? ;) Laat maar, da's een domme zet aangezien hij gratis was :P

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 24-03-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de ZMP ook op windows vista ?
of moet er nog een update uitkomen ?
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Kijk hier eens...

[ Voor 70% gewijzigd door hemiparo op 01-04-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:57:
[...]

Met de USB-lader van mijn sagem gsm werkt het ook niet.
En het probleem is dat mijn zen micro met de lader aangekoppeld wel opstart, maar dus niet oplaad(op het schermpje staat het laad-symbool wel, maar het blauwe laadlicht gaat niet aan en uit)
Als je zen dus bijna leeg is, en je sluit hem hier op aan, dan loopt hij dus volledig leeg in plaats van op te laden.
Dat heeft de mijne ook als'k hem oplaad aan de PC.
Het rare is dat mijn vader enkele weken voor mij in dezelfde winkel eenzelfde ZMP gekocht heeft (enkel ander kleurtje) en die laadt perfect op.
Ik kan wel m'n batterij in de ZMP van m'n vader stoppen om hem op te laden maar ik denk dat het probleem echt wel bij m'n speler ligt.
Heeft er iemand ideeën over wat het probleem zou kunnen zijn? Teneiinde een lange periode zonder ZMP te kunnen vermijden doordat ie terug naar fabriek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
RoD schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:53:
Ik geloof dat flash inderdaad wel zuiniger is ja, maar pin me er niet op vast. Verder is flash schokbestendiger wat ik persoonlijk een groot voordeel vindt.
Die van mij is al een paar keer goed op de grond gevallen.. denk dat ik een engeltje boven me hoofd heb dat hij nog niet kapot is...

hij is nu zo oud dat ik er niet echt rekening mee hou, zit ook redelijk onder de krassen en deuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Hij is me een keer uit mn zak gegleden , de auto uit.
Een val van 30/40CM, HDD de ***** op.
Sindsdien ben ik ook (te?) voorzichtig met mijn MicroPhoto.
Moet wel zeggen dat het geluid heerlijk is icm mijn sennheisers MX90VC'tjes.
De oude Zen koptelefoontjes zijn echter niet slechter dan gemiddeld philips/sony oortje, dus die heb ik voor onder het skien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgestel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07-2021
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:32:
Ik heb een standaard 220> USb lader gekocht om via het stopcontact op vakantie te kunnen laden.
Dit is niet specifiek een lader voor de zen. Helaas duurt het laden enórm lang met dit ding, lege accu duurt echt dagen, in tegenstelling tot via de pc opladen.

Ik vermoed dat ik een 'sterkere' lader moet hebben, bestaat er een specifieke lader?
Zoja, waar te koop, ik vind hier niets over...
dank
Eduardo,

Heb je al een oplossing gevonden voor het USB lader probleem.
Ik ervaar hetzelfde. Via PC USB gaat goed. Via lossen adapter knippert het oplaad teken maar er komt gewoon niets bij na bv 8 uur.

Tnks
Hgestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ookal is heel de TS naar de knoppen, hier toch nog een handig linkje voor mensen met een dode jack, en geen garantie meer: http://www.noboundrees.com/micro_fix/

Ikzelf wil trouwens een andere speler gaan kopen volgend schooljaar (dan gebruik ik hem pas weer veel), er staan namelijk een aantal discografiën ( :? ) klaar, en die passen natuurlijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb hier dus ook een Zen Micro, ding deed het niet helemaal goed, nu heb ik in het recovery menu restore firmware gedaan maar als ik nu de firmware update draai zegt hij dat de speler niet verbonden is... Wat doe ik fout ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
DaWaN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:37:
Ik heb hier dus ook een Zen Micro, ding deed het niet helemaal goed, nu heb ik in het recovery menu restore firmware gedaan maar als ik nu de firmware update draai zegt hij dat de speler niet verbonden is... Wat doe ik fout ?
Hmm.. tja.. Heb ik ook een keer gehad, het werkte toen wel op een andere PC, maar wát ik ook met drivers/kabels deed, niet op 'die ene' computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57

DaWaN

'r you wicked ??

TheZeroorez schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:24:
[...]

Hmm.. tja.. Heb ik ook een keer gehad, het werkte toen wel op een andere PC, maar wát ik ook met drivers/kabels deed, niet op 'die ene' computer.
Ik ben er al achter dat het aan de drivers ligt van WMP11, maar ik kan WMP11 niet uninstallen omdat hij in mijn installatie geintergreerd zit, net zoals de 3 andere PC's hier thuis...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik heb net hetzelfde probleem, ik krijg men speler niet meer in orde. Het enigste wat ik te zien krijg is dat recovery menu.

Dit is gebeurd nadat ik een firmware update wilde doen, maar deze faalde blijbkaar en nu kan men speler niet meer connecteren met mijn pc. Ik heb het ook geprobeerd op pc's van enkele vrienden, maar hier lukte dit helaas ook niet.... Hoe kan ik mijn zen weer in orde krijgen aub ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 16:16
Ik had dit weekend ook hetzelfde probleem, hij wou gewoon niet meer opstarten omdat ik "reload firmware" gedaan had. Ik kon de firmware ook niet opnieuw installeren omdat de speler zogezegd niet verbonden was.

WMP11 en de "Microsoft user-mode driver framework feature pack" (wat een naam) verwijderen hielp hier niet. Ik heb verschillende pc's gebruikt, maar het werkte uiteindelijk alleen bij een oude pc die nooit WMP11 heeft gehad.

Dus misschien is het de beste optie om even een oude versie van XP te dualbooten en de firmware updaten. Hierna werkte alles bij mij weer zoals tevoren, maar het probleem waardoor ik de firmware opnieuw wou installeren is nog steeds niet opgelost, ik kan nog steeds geen enkele (ook geen korte) nummers doorspoelen, en ik kan ook niet zien waar ik ergens zit in een nummer. Best vervelend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een probleem ik heb een paar maanden geleden een zen micro photo gekocht.Mijn firmware is er op de een of andere manier afgeraakt. Nu ik dacht geen probleem, ik zal de firmware downloaden van de creative site en de firmware terug op mijn zen zetten, maar als ik de update open komt er op dat mijn mp3 niet aangesloten is aan de pc, terwijl hij dat wel is. :'( Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Heb je wel de drivers geïnstalleerd, en heb je het al op een andere PC geprobeerd? Kom je ook het recovery menu niet meer in?

Het recovery menu kom je als volgt in:
• Speler uit, batterij eruit
• Aan-knop geschoven houden, en vasthouden
• Batterij erin
• Aan-knop loslaten
• Even wachten...

Hier kun je dan de optie 'reload firmware' oid kiezen, en dan wordt verteld dat je de speler moet aansluiten enzo...

Anders kun je, als je nog (of net niet meer) garantie hebt, zou ik eens contact opnemen met Creative (niet de winkel dus), die willen je er graag mee helpen, en na een paar stapjes RMA geven waarschijnlijk.

[ Voor 48% gewijzigd door TheZeroorez op 26-06-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Denk dat ik een engeltje heb in mijn Zen (Photo), dit weekend zoals normaal lam... lazert onder het fietsen uit me zak...

Raap hem op, shit shit shit... dacht ik...

Oorplug erin en wat dacht je...ja hoor Queen draaide weer lekker door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
VerkerkSander schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:02:
Denk dat ik een engeltje heb in mijn Zen (Photo), dit weekend zoals normaal lam... lazert onder het fietsen uit me zak...

Raap hem op, shit shit shit... dacht ik...

Oorplug erin en wat dacht je...ja hoor Queen draaide weer lekker door...
Haha, had ik ook eens, met een speler die nu RMA is gegaan. Het scherm hing vast en er kwam alleen maar een brom uit.

Even de batterij eruit getrokken, voor de zekerheid het recovery menu opgestart (dan boot 'ie makkelijker is mijn ervaring), en 'reboot' gekozen. ...Tadaa.. Koude boot en hij deed het weer een maand of wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:03:
Heb je wel de drivers geïnstalleerd, en heb je het al op een andere PC geprobeerd? Kom je ook het recovery menu niet meer in?

Het recovery menu kom je als volgt in:
• Speler uit, batterij eruit
• Aan-knop geschoven houden, en vasthouden
• Batterij erin
• Aan-knop loslaten
• Even wachten...

Hier kun je dan de optie 'reload firmware' oid kiezen, en dan wordt verteld dat je de speler moet aansluiten enzo...

Anders kun je, als je nog (of net niet meer) garantie hebt, zou ik eens contact opnemen met Creative (niet de winkel dus), die willen je er graag mee helpen, en na een paar stapjes RMA geven waarschijnlijk.
De drivers zijn al geïnstalleerd, en in het recovery menu geraak ik ook nog. Als ik op de functie reload firmware druk dan komt reload firmaware via USB op het schermpje en dan dubbelklik ik op de update die op mijn pc staat en dan komt er op dat de microphoto niet aangesloten is aan de pc.Mijn pc herkend mijn microphoto wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Tsja.. Ehm. Probeer het eens op een andere PC?

Werkt dit niet zou ik contact met Creative opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben onlangs naar vandenborre (multimedia zaak in belgië) geweest om eens te vragen hoelang het zou duren en hoeveel het zou kosten om zo'n lader voor deze mp3 te kunnen verkrijgen.
Antwoord : €39.99 en 3 tot 4weken.
Nu vind ik dit zeer veel, en ik heb binnen een weekje eentje nodig om hem opreis te kunnen opladen.
Men ma had zo'n goedkoop ladertje gekocht (15euro) maar hij kreeg wel stroom maar het opladen ging (bijna) niet. (hij is maar 250ma) Dan heb ik er eentje zelf gemaakt (5.2volt en 2A) hier een usb kabeltje aangehangen (rood als + en zwart als ground -) hij geeft het teken dat hij aan het opladen is maar het schiet maar niet op hij blijft altijd op zo'n leeg batterij-vakje staan.

Weet iemand waar dit aan kan liggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Schijnt dat er USB Host geëmuleerd moet worden om er voor te zorgen dat het ding wil opladen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:07:
Schijnt dat er USB Host geëmuleerd moet worden om er voor te zorgen dat het ding wil opladen...
Ik ben maar een simpele noob in zo'n dingen. :p
Dat betekent ?
Hij moet een teken krijgen dat het een pc is die erop aangesloten is of wat ?
Kan ik dit niet oplossen door iets? Creative heeft dat tog ook gedaan met hun opladers, alleen weet ik niet wat daar juist inzit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Heb al veel laders geprobeerd maar kreeg alleen een oplossing met een echte Creative lader. Liggen bij de MediaMarkt voor € 25,00 maar niet altijd even goed leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:16:
[...]

Ik ben maar een simpele noob in zo'n dingen. :p
Dat betekent ?
Hij moet een teken krijgen dat het een pc is die erop aangesloten is of wat ?
Kan ik dit niet oplossen door iets? Creative heeft dat tog ook gedaan met hun opladers, alleen weet ik niet wat daar juist inzit ..
Het wil inderdaad een PC of iets 'zien', in plaats van een USB-aansluiting waar alleen de 5v en GRND aangesloten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spijtig.. want ik heb em echt nodig voor ik op reis ga.
Er is dus buiten een van creative kopen geen oplossing?
Niemand weet wat er op de creativelader allemaal verbonden is ?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag iedereen, kzit sinds gistere met een vrij groot probleemke ivm men creative zen microphoto.
Sinds gistere morgen wanneer ik de zen opstart blijft het scherm hangen op het CREATIVE logo. Kheb dus zinds 3-4 weken niets aangepast (geupload naar de zen) enzo. Kheb men Zen al is volledig laten leeglopen en opnieuw opladen, alsook aan de computer hangen helpt niet...

Iemand enig idee of oplossing?:x Kzou hem wille resette maar bij de microphoto moet dit via pc zeker?

Alvast bedankt,
Deuske.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ooit ook al eens zo'n problemen voorgehad, probeer onderstaande dingen eens, kunnen mss wat helpen :). Ik zou beginnen met de clean up => format all => reload firmware..

>Als er sprake is van een probleem met uw speler dan hebben wij de te>volgen stappen reeds voor u uitgewerkt.
>>Hierbij wordt het verborgen servicemenu van uw speler gebruikt.
>U kunt dit menu bereiken door de batterij uit te nemen, en de vervolgens>de aan/uit schakelaar op de stand aan vast te houden terwijl u de batterij terugplaatst.
Laat de schakelaar pas los als de tekst "Recovery Mode" in beeld verschijnt.
>Wees voorzichtig met het activeren van opties, aangezien sommige opties uw muziek & gegevens kunnen wissen.
>>De volgende opties zijn beschikbaar: 1. Clean Up: Voert een schijfcontrole uit. Ongeldige gegevens worden verwijderd, maar uw muziek & gegevens blijven behouden. 2. Format All: Voert een formattering van de harde schijf uit - ALLE>MUZIEK & GEGEVENS GAAN HIERBIJ ONHERROEPELIJK VERLOREN. 3. Reload Firmware: Met deze optie dwingt u het bijwerken van de firmware af. Ga alsvolgt te werk: a) download de nieuwste series 1 firmware (gebruik alleen series 2 als u al PlaysForSure in Media Player gebruikte) voor de speler vanaf: http://nl.europe.creative.com/support/downloads/ en sla deze op het bureaublad op.
b) Activeer de optie ?Reload Firmware? en wacht het bericht "Reload Firmware Now" af. Start nu het firmwarebestand op de computer. Dit proces neemt meer tijd als een normale firmwareupgrade. Doe geen pogingen om dit proces te onderbreken en koppel onder geen beding de USB-kabel af.
c) De speler start zichzelf automatisch in de normale stand op als deze upgrade is voltooid.
4. Reboot (Start de speler in normale stand op.
Deze optie beëindigt het gebruik van het servicemenu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

super, kga het direct is probere;). alvast bedankt , update volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spijtig genoeg lukt geen enkele van de 3 opties, wanneer ik de menuutjes selecteer blijft menz en steeds hangen bij formattin..scanning now..erasing firmware...

nog suggesties?:x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al eens geprobeert de firmare up te daten via de pc ?
Of gewoon eens opnieuw de firmware installeren?
Deze kan je gewoon vinden bij het downloadcenter van creative.com ;)

Anders zou ik eens een mailtje sturen naar de support, deze mensen zijn zeer vriendelijk en je krijgt rap een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:24:
spijtig genoeg lukt geen enkele van de 3 opties, wanneer ik de menuutjes selecteer blijft menz en steeds hangen bij formattin..scanning now..erasing firmware...

nog suggesties?:x
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met een pas gekochte 2de hands (microphoto firmware v0.0.65)...
Het menu blijft hangen op "Scan Disk...", "erasing firmware..." etc.
De harddisk van de speler maakt kortstondig een geluid en dan blijft ie hangen.
Als er al zo veel mensen zijn die dit probleem hebben is er toch wel een oplossing? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
ik kan zelfs geen connectie maken met de pc:x. firmware installen lukt dus ook niet.. eigenaardig probleemke toch.Aangezien veel mensen hiermee kampen...

Deuske.
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:01:
Heb je al eens geprobeert de firmare up te daten via de pc ?
Of gewoon eens opnieuw de firmware installeren?
Deze kan je gewoon vinden bij het downloadcenter van creative.com ;)

Anders zou ik eens een mailtje sturen naar de support, deze mensen zijn zeer vriendelijk en je krijgt rap een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stuur eens een mailtje naar de creative support en zeg er ook bij wat je al geprobeert hebt,
zij zullen zeker met een oplossing komen of hem omwisselen.
Bij mij waren ze uiterst vriendelijk en wouden hem zonder problemen omwisselen zonder de verzendkosten zelf te betalen enz. :D

Ik denk dat je voor de rest niet veel zelf hieraan kan doen..

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:56
Daar is vraag en aanbod voor

[ Voor 7% gewijzigd door Vihaio op 05-07-2007 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-07-2023
Ik heb een probleempje:

Tijdens het luisteren op de Creative Zen Microphoto was ik in het menu van "seek", waarna ik afgeleid werd en de mp3-speler in idle shutdown ging. Toen ik hem weer aandeed reageerden de knopjes niet meer, alleen de volumeschuif deed het nog. Ook de uitknop doet het niet meer, alleen om hem aan te zetten nadat ik de batterij er uit heb gehaald (hold doet ie overigens wel). Kortom: ik kan er niets mee. Heb m nu een maand of 15, dus de garantie is net verlopen -O- Firmwareversie is die 2.nogwat, aangezien hij met mappen werkt (ik kan dus niet controleren welke versie ik heb).

Hebben jullie tips? Aangesloten op de pc kan ik alles doen, ga m nu ook even backuppen en firmware resetten, maar ik weet niet zeker of dat de trick zal doen.
Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Firmware resetten/restoren is natuurlijk het eerste wat je moet doen in dit soort gevallen. Kan best zijn dat de software gecrashed is ofzo. Het zou vreemd zijn als er ineens een hardwareprobleem zou zijn. Mocht het herstellen van de firmware niks uithalen dan zou je eens de hdd op fouten kunnen scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
RoD schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:42:
Firmware resetten/restoren is natuurlijk het eerste wat je moet doen in dit soort gevallen. Kan best zijn dat de software gecrashed is ofzo. Het zou vreemd zijn als er ineens een hardwareprobleem zou zijn. Mocht het herstellen van de firmware niks uithalen dan zou je eens de hdd op fouten kunnen scannen.
Helaas, upgraden naar een nieuwe firmware helpt niet, en de restore functie kan ik niet aanzetten omdat alleen de scroll/volume knop het doet. zucht. Maar eventjes Ierland bellen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
afterparty05 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:02:
[...]

Helaas, upgraden naar een nieuwe firmware helpt niet, en de restore functie kan ik niet aanzetten omdat alleen de scroll/volume knop het doet. zucht. Maar eventjes Ierland bellen dan.
Volgens Creative heb ik dikke pech. Mijn microphoto is 14 maanden oud en van coulance hebben ze niet gehoord. Voor 120 euro kan ik een nieuwe bij ze kopen. Ze zeiden ook dat de life expectancy van dat ding 1 jaar is, wat ik wel erg weinig vind voor een product van toendertijd 200 euro.

Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan aanpakken? Het is toch niet normaal dat iets na 14 maanden kapot gaat en je dan gewoon de pineut bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk zoiets als een creative service point oid? Mijn MP is er namelijk mee opgehouden en alleen de recovery mode is te bereiken... ook wordt ie niet meer herkend door de pc dus firmware upgraden lukt ook niet. Misschien dat als een service point bestaat ze het daar kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Je kunt contact opnemen met Creative ja. Zoals je ook op de site van Creative kunt lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:08:
Je kunt contact opnemen met Creative ja. Zoals je ook op de site van Creative kunt lezen.
Ja maar er is geen plek waar je het naartoe kan brengen en waar ze ter plekke voor je kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:20:
Hallo iedereen.

Ik heb in het recovery menu "Format all" aangeklikt, en daarna "reload firmware". Sinds ik dat tweede gedaan heb, zou ik volgens de speler via USB de firmware opnieuw moeten installeren, maar sindsdien herkent de Mediamanager van Creative m'n speler niet meer. :S

Iemand enig idee hoe ik opnieuw firmware op m'n speler krijg?
Alvast bedankt!

Edit: Ik heb op een andere pc m'n firmware kunnen opdaten, waardoor hij op mijn pc de speler terug herkent. Gelukkig.
mag ik vragen hoe je dit precies hebt gedaan? zit namelijk met hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:09:
[...]

Ja maar er is geen plek waar je het naartoe kan brengen en waar ze ter plekke voor je kunnen kijken?
Niet dat ik weet. Afaik is het altijd opsturen.
Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:27:
[...]

mag ik vragen hoe je dit precies hebt gedaan? zit namelijk met hetzelfde probleem...
Zoals je kunt lezen heeft hij een andere pc gebruikt om de firmware te proberen up te daten.

[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 22-07-2007 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:27:

[...]

Zoals je kunt lezen heeft hij een andere pc gebruikt om de firmware te proberen up te daten.
Nja lezen gaat mij prima af hoor ;) maar heb het ook op een andere pc geprobeerd en de pc herkent em ook wel aangezien hij gedocked wordt en windows vraagt wat voor actie ie moet ondernemen maar het programmatje van creative herkent em niet. en als ik de firmware wil instaleren zegt dat ook dat de speler niet is aangesloten... dus tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Tsja, firmware-issues zijn lang niet altijd gelijk. Het kan prima zo zijn dat je speler gewoon niet meer in staat is om normaal te functioneren. Wat dat betreft kunnen firmware-issues best dodelijk zijn.

Maar wellicht is er nog een methode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hm ja vandaar dus dat ik nogal chagerijnig ervan word :P
Zwaar frustrerend zoiets....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:40:
[...]

Nja lezen gaat mij prima af hoor ;) maar heb het ook op een andere pc geprobeerd en de pc herkent em ook wel aangezien hij gedocked wordt en windows vraagt wat voor actie ie moet ondernemen maar het programmatje van creative herkent em niet. en als ik de firmware wil instaleren zegt dat ook dat de speler niet is aangesloten... dus tja...
zag vandaag dus dat ik het bonnetje nog heb en dat ik de 1jaar garantie nog loopt tot 28-08-07. Kan ik em dan ook gewoon naar de Mediamarkt brengen om te ruilen of moet dat perse via creative?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:39:
[...]

zag vandaag dus dat ik het bonnetje nog heb en dat ik de 1jaar garantie nog loopt tot 28-08-07. Kan ik em dan ook gewoon naar de Mediamarkt brengen om te ruilen of moet dat perse via creative?
Moet via creative...
Bel ze even en je kan hem omwisselen (in de meeste gevallen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Natuurlijk hoeft dat niet via Creative. Als je dat ding bij de MM gekocht heb kun je daar ook terecht voor garantie. Je hebt een overeenkomst met de winkel dus die zijn je ook verplicht te helpen. Het lijkt me verder ook handiger om het via de MM te doen, wellicht krijg je dan direct een nieuwe mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet er iemand waar ik de setup van de removable disc manager kan vinden?

dbv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zou even contact opnemen wat de MM precies doet. Gezien de leeftijd kan ik me voorstellen dat ze niet omruilen maar opsturen en dan gaat via Creative sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 30-09 18:04
Nou zeg.

Sinds vorige week zit ik ook met het probleem dat hierboven al vaker voorkomt: de speler doet niks meer nadat CREATIVE in beeld verschijnt bij het aanzetten. Aansluiten op de pc werkt niet, opladen doet hij dan wel via USB.
Recovery Mode geprobeerd, alle mogelijkheden, maar bij alle (behalve reboot) blijft hij net zo goed hangen.

Vandaag terug naar MM (had hem in Duitsland gehaald vanwege de kleur die daar wel aanwezig was, 14 maanden geleden, heerlijk die garantie van 12 maanden). Daar met de klantenservice gebeld (had ik net zo goed zelf kunnen doen), en ik kan alleen nog een nieuw exemplaar krijgen à 119 euro. Geweldig! Ik koop een mp3 speler van 200 euro, na 14 maanden houd hij ermee op en ik kan een nieuwe kopen voor 119 euro. Jezus wat een service.

Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem op zit ik nu met een lijk opgescheept? Vind dit erg balen, gaf 200 euro uit voor de speler en na 14 maanden zit ik ermee, geen service of niks meer. Zeker nu dit probleem al tientallen keren op internet te lezen is, zonder echte oplossing.

Heeft een van de personen die hier ook melding gaf van dit probleem, al een oplossing gevonden? Of had deze gewoon geluk met garantie die nog geldig was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
Leauwie schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:37:
Nou zeg.

Sinds vorige week zit ik ook met het probleem dat hierboven al vaker voorkomt: de speler doet niks meer nadat CREATIVE in beeld verschijnt bij het aanzetten. Aansluiten op de pc werkt niet, opladen doet hij dan wel via USB.
Recovery Mode geprobeerd, alle mogelijkheden, maar bij alle (behalve reboot) blijft hij net zo goed hangen.

Vandaag terug naar MM (had hem in Duitsland gehaald vanwege de kleur die daar wel aanwezig was, 14 maanden geleden, heerlijk die garantie van 12 maanden). Daar met de klantenservice gebeld (had ik net zo goed zelf kunnen doen), en ik kan alleen nog een nieuw exemplaar krijgen à 119 euro. Geweldig! Ik koop een mp3 speler van 200 euro, na 14 maanden houd hij ermee op en ik kan een nieuwe kopen voor 119 euro. Jezus wat een service.

Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem op zit ik nu met een lijk opgescheept? Vind dit erg balen, gaf 200 euro uit voor de speler en na 14 maanden zit ik ermee, geen service of niks meer. Zeker nu dit probleem al tientallen keren op internet te lezen is, zonder echte oplossing.

Heeft een van de personen die hier ook melding gaf van dit probleem, al een oplossing gevonden? Of had deze gewoon geluk met garantie die nog geldig was..
Nee, nog geen oplossing. Maar, zonder de huid te verkopen voor de beer geschoten is, is de winkel die mij m'n Zen heeft verkocht nu wel aan het kijken of ze m vervangen of repareren, terwijl ze hem in eerste instantie niet aan wilden nemen. Ik heb een beetje gesmeten met wetsartikelen waaruit blijkt dat ik wel degelijk garantie heb na hun periode van een jaar. Dat werkte blijkbaar. Zodra ik weet of het gefixt wordt of niet zal ik het laten weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
afterparty05 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:44:
[...]

Nee, nog geen oplossing. Maar, zonder de huid te verkopen voor de beer geschoten is, is de winkel die mij m'n Zen heeft verkocht nu wel aan het kijken of ze m vervangen of repareren, terwijl ze hem in eerste instantie niet aan wilden nemen. Ik heb een beetje gesmeten met wetsartikelen waaruit blijkt dat ik wel degelijk garantie heb na hun periode van een jaar. Dat werkte blijkbaar. Zodra ik weet of het gefixt wordt of niet zal ik het laten weten :)
Ow dan ben ik eens benieuwd wat daar uit voort komt. Hopelijk snel een reactie van de winkel. Waar had je hem gekocht?

EDIT: Zojuist nog eens met de Helpdesk gebeld. Zelfde verhaal, na garantie doet creative niet meer aan reparaties. Volgens Pieter, zo heette de man, is gewoon mijn harde schijf kapot. Ik kan een nieuwe, zeg maar kale, speler kopen (zonder boekjes, doosje, cd, kabels etc. aangezien ik die al heb) voor 119 euro. Hier ga ik niet meer voor, zo denk ik nu.

[ Voor 20% gewijzigd door Leauwie op 01-08-2007 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
Leauwie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:06:
[...]
Ow dan ben ik eens benieuwd wat daar uit voort komt. Hopelijk snel een reactie van de winkel. Waar had je hem gekocht?

EDIT: Zojuist nog eens met de Helpdesk gebeld. Zelfde verhaal, na garantie doet creative niet meer aan reparaties. Volgens Pieter, zo heette de man, is gewoon mijn harde schijf kapot. Ik kan een nieuwe, zeg maar kale, speler kopen (zonder boekjes, doosje, cd, kabels etc. aangezien ik die al heb) voor 119 euro. Hier ga ik niet meer voor, zo denk ik nu.
Datzelfde aanbod heb ik ook gekregen van Creative. Echt belachelijk, wie zegt dat ik nu niet weer 120 euro betaal voor een mp3-speler om er vervolgens één jaar van te genieten?! Haal liever mijn recht met het wet aan mijn kant. Als dan blijkt dat ik het voor elkaar krijg wil ik rustig weer een Creative, want dan weet ik dat het werkt. Anders neem ik echt geen Creative meer, die gasten weten niet wat het woord coulance betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leauwie
afterparty05 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:43:
[...]

Datzelfde aanbod heb ik ook gekregen van Creative. Echt belachelijk, wie zegt dat ik nu niet weer 120 euro betaal voor een mp3-speler om er vervolgens één jaar van te genieten?! Haal liever mijn recht met het wet aan mijn kant. Als dan blijkt dat ik het voor elkaar krijg wil ik rustig weer een Creative, want dan weet ik dat het werkt. Anders neem ik echt geen Creative meer, die gasten weten niet wat het woord coulance betekent.
En? Al wat gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:55
Erg apart, echt een dag na al deze verhalen gelezen te hebben (en ik dacht nog; gelukkig gebeurd mij dit niet) kapt de mijne er ook ineens mee, ik krijg niks te zien na "Creative", met een beetje geluk kom ik het recoverymenuutje nog in, maar daar kan ik verder ook niks... Ik denk dat de HDD dood is, en ik vrees dat ik hetzelfde aanbod krijg van Creative (13 maanden oud). Erg jammer dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afterparty05
HendrikN schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:08:
Erg apart, echt een dag na al deze verhalen gelezen te hebben (en ik dacht nog; gelukkig gebeurd mij dit niet) kapt de mijne er ook ineens mee, ik krijg niks te zien na "Creative", met een beetje geluk kom ik het recoverymenuutje nog in, maar daar kan ik verder ook niks... Ik denk dat de HDD dood is, en ik vrees dat ik hetzelfde aanbod krijg van Creative (13 maanden oud). Erg jammer dit.
Snel bellen, coulance geven ze 1 maand na het vervallen van de garantie.

En nee, zelf nog niets gehoord, morgen hebben ze m twee weken. Als ik maandag nog niets gehoord heb ga ik bellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
afterparty05 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:10:
[...]

Snel bellen, coulance geven ze 1 maand na het vervallen van de garantie.

En nee, zelf nog niets gehoord, morgen hebben ze m twee weken. Als ik maandag nog niets gehoord heb ga ik bellen :)
Vanavond even de bon opzoeken ;) Want ik neem aan dat ik die ook nodig heb als ik het direct via Creative doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Laatst online: 29-09 23:00
Mijn Zen Micro is dood, vrees ik :'(
Heb via Recovery Mode per ongeluk de firmware verwijderd en er weer op zetten werkt niet omdat 'ie zegt dat m'n Zen niet aangesloten is ...
Is er geen manier om firmware er handmatig op te zetten?

Verwijderd

Hoihoi! Ik heb me hier ook maar eens aangemeld. Ik heb al zo`n 9 a 10 maanden mijn Micro Photo 4gb en ik ben er ontzettend tevreden over. Aangezien `t m`n eerste harddisk speler was, was ik in het begin een beetje bang dat ik er te voorzichtig mee moest doen. Hij is echter in de eerste twee maanden een aantal keer op de grond gestuiterd (ik ben wat onhandig hehe), niet altijd even hard gelukkig, en hij had alleen beschadigingen aan dat witte, maar functioneerde nog prima! In het begin moest ik wel erg wennen aan het feit dat je je ID3 tags zo goed moet invullen, maar dat is geen probleem meer (gebruik MediaMonkey).
Ik word wel een beetje bang van bovenstaande verhalen alleen... Ben aan het sparen voor een Creative Zen Vision M, maar zou `t wel leuk vinden als deze ook nog een tijdje blijft functioneren.
Anyway, ik dacht even een positief geluid :). Bij deze ook een bedankje, want ik lurk al eeuwen op dit forum en alle linkjes en info in dit topic zijn heel handig bij het kiezen van een speler.

• afterparty05
Om even mijn verhaal af te maken:

Vandaag van de webshop waar ik m heb gekocht (zal geen namen noemen) een nieuwe Zen Creative MicroPhoto ontvangen *O*

Blijkbaar was mijn argumentatie goed, en zagen ze in dat ik in mijn recht stond. Ik heb dus een hele nieuwe ontvangen (wel dezelfde batterij en accessoires terug gekregen, en de nieuwe is grijs ipv zwart), waar ik echt blij mee ben want het begon wel erg vervelend te worden allemaal.

Dit precedent betekent wel dat als je de juiste wetsartikelen aanhaalt, er door de winkels wordt ingezien dat je in je recht staat. Ik zou daarom ook iedereen aanraden die een mp3-speler heeft waarvan de fabrieksgarantie officieel verlopen is, maar nog minder dan twee jaar oud is, een RMA aan te vragen en je recht te halen, want deze gang van zaken is natuurlijk belachelijk. Als ik het gepikt had, had ik 120 euro moeten betalen terwijl ik m wettelijk (zo blijkt nu dus) gratis hoor te krijgen!

Hierbij dus de verwijzing naar de wetsartikelen en het stukje uit mijn klachtenbrief zoals ik dat opgestuurd heb:
Gelukkig voorziet de Nederlandse en Europese wetgeving in gevallen waarbij de fabrikant claimt dat de garantie verlopen is, iets wat mijns inziens ook niet meer dan logisch is. Volgens de Nederlandse wetgeving dient er namelijk garantie aangeboden te worden gedurende de gehele redelijkerwijs te verwachten levensduur van een product, wat zeker in het geval van een mp3-speler langer dan één jaar is. Zoals in het BW Boek 7 Titel 1 Afdeling 1 Artikel 6 Lid 3 staat, mag de garantieperiode zoals deze bepaald wordt door de Nederlandse wetgeving niet ten nadele van de koper afwijken van de door het Europese Parlement bepaalde minimumtermijn van twee jaar, zoals vermeld in richtlijn 1999/44/EG (PbEG L 171), Artikel 5 Lid 1.
In effect betekent dit dus, dat u als [insert naam winkel]mij garantie moet verlenen op het bovenstaande product gedurende ten mínste twee jaar.
Veel succes iedereen die ook zijn recht wilt halen! *O*

• Leauwie
afterparty05 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:00:
Om even mijn verhaal af te maken:

Vandaag van de webshop waar ik m heb gekocht (zal geen namen noemen) een nieuwe Zen Creative MicroPhoto ontvangen *O*

Blijkbaar was mijn argumentatie goed, en zagen ze in dat ik in mijn recht stond. Ik heb dus een hele nieuwe ontvangen (wel dezelfde batterij en accessoires terug gekregen, en de nieuwe is grijs ipv zwart), waar ik echt blij mee ben want het begon wel erg vervelend te worden allemaal.

Dit precedent betekent wel dat als je de juiste wetsartikelen aanhaalt, er door de winkels wordt ingezien dat je in je recht staat. Ik zou daarom ook iedereen aanraden die een mp3-speler heeft waarvan de fabrieksgarantie officieel verlopen is, maar nog minder dan twee jaar oud is, een RMA aan te vragen en je recht te halen, want deze gang van zaken is natuurlijk belachelijk. Als ik het gepikt had, had ik 120 euro moeten betalen terwijl ik m wettelijk (zo blijkt nu dus) gratis hoor te krijgen!

Hierbij dus de verwijzing naar de wetsartikelen en het stukje uit mijn klachtenbrief zoals ik dat opgestuurd heb:

[...]

Veel succes iedereen die ook zijn recht wilt halen! *O*
Fantastisch nieuws. :)
Zeker een om te onthouden. Heb zelf al een nieuwe gehaald, een iPod. Ik hoefde geen creative meer na alweer een kapotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
Ik ga vanavond een Zen Micro ophalen die ik via ebay heb gekocht. Zijn er nog bijzondere aandachtspunten waar ik op moet letten?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20
Wijnands schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:03:
Ik ga vanavond een Zen Micro ophalen die ik via ebay heb gekocht. Zijn er nog bijzondere aandachtspunten waar ik op moet letten?
Hoofdtelefoon connector kan wel eens kraken.. komt veel voor bij creative mp3 spelers. gewoon een beetje mee rammelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ok, was toch al van plan om 'm even aan de laptop te hangen en een paar tracks erop te zetten. Zal er om denken m'n sennheiser mee te nemen om te testen. tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou, gehaald. Dame die 'm verkocht was een beetje nerveus, kreeg ding niet uit recovery mode. Firmware gewiped en 2.0x op gezet, draait prima nu. Zag er keurig uit verder, compleet ook minus de oordopjes.

Eerste indruk, heel verzorgd spelertje, klinkt bijna net zo goed als de iRiver die m'n vrouw heeft. Vraag is alleen, kan ik wennen aan die vreemde click interface? Geef 't een week of wat anders gaat íe in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wijnands schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:43:
Nou, gehaald. Dame die 'm verkocht was een beetje nerveus, kreeg ding niet uit recovery mode. Firmware gewiped en 2.0x op gezet, draait prima nu. Zag er keurig uit verder, compleet ook minus de oordopjes.

Eerste indruk, heel verzorgd spelertje, klinkt bijna net zo goed als de iRiver die m'n vrouw heeft. Vraag is alleen, kan ik wennen aan die vreemde click interface? Geef 't een week of wat anders gaat íe in de verkoop.
Ik zou even spelen met de gevoeligheid van de scroller, nadat ik dat had gedaan was ik er zo aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heb 'm nu op meest ongevoelig gezet. Tja, kijken of ik kan wennen, had hiervoor een 256mb muvo stickie maar die heeft m'n dochtertje nu ingepikt.

Wat ik er in ieder geval aan over heb gehouden is mediamonkey, wat een geinig programma is dat zeg!

Ik denk maar zo, mocht 't niet wennen dan moet ik die 50 euro die ik er nu voor betaald heb toch via marktplaats wel weer terug kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philotra
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-01-2022

philotra

Hier had uw tekst kunnen staan

Ik heb sinds kort ook de zen micro, ik heb hem geflashed naar 2.21.02 maar hij liep vast bij het flashen. De mp3 speler doet het prima en geeft aan dat hij 2.21.02 erop heeft staan. Ik wilde hem nog een keer flashen, maar hij herkent de speler niet, ook niet bij het flashen naar de 1.11.01 versie. hoort dit?

Alvast bedankt.

Edit: Ik heb de speler geresettet en toen de firmware er opniew op gezet, nu wel succesvol.

[ Voor 12% gewijzigd door philotra op 24-08-2007 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Nou.... geluid is dik in orde, batterij heel behoorlijk. Ik wordt alleen knap neurotisch van die aai interface van dat ding. Weet iemand een spelertje wat dit bezwaar niet heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Misschien de gevoeligheid op z'n laagst zetten, en jezelf dwingen gewoon op dat ding te 'drukken' ipv 'aaien' :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Staat laag en ik probeer mezelf al te dwingen. Ben zeker niet subtiel genoeg. MAar serieus, bestaat zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je wilt ongeveer 5GB, en een niet al te hoog budget? Dan zou je voor een Zen V of een Archos 104 kunnen gaan. Ook heb je natuurlijk altijd nog spelers van oudere series.

Wat misschien nog handiger (goedkoper!) is is een afstandsbediening voor de Zen Micro kopen. Zo'n Creative afstandsbediening kost niet echt veel, en heeft 'gewoon' drukknoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
TheZeroorez schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:03:
Je wilt ongeveer 5GB, en een niet al te hoog budget? Dan zou je voor een Zen V of een Archos 104 kunnen gaan. Ook heb je natuurlijk altijd nog spelers van oudere series.
Die hebben ook gewoon knoppen?
Wat misschien nog handiger (goedkoper!) is is een afstandsbediening voor de Zen Micro kopen. Zo'n Creative afstandsbediening kost niet echt veel, en heeft 'gewoon' drukknoppen.
Ook een idee, ga ik 's ff over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjekroketje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 12:57
TheZeroorez schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:03:
Die afstandbediening heb ik ook. Ik wil 'm gebruiken op een Zen Micro 5GB met firmware 2.21.02. Alleen: er gebeurt helemaal niets met dat ding aangesloten. Raar maar waar. Ik vraag me af of het aan mijn speler kan liggen, omdat de vorige eigenaar de aansluiting van de koptelefoon heeft geprobeerd te repareren, iets dat ik inmiddels zelf heb opgelost.
Links en rechts naar de koptelefoon doen het nu weer OK, dus de eerste 3 aansluitingen zijn goed. De vierde aansluiting, de extra "ring"op de jackplug is toch specifiek voor de afstandbediening? Dat is de enige die nu bij mij niets lijkt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had hierboven al eens mijn tevredenheid uitgesproken over mijn micro photo, maar mijne heeft wel iets waarvan ik me toch begin af te vragen de mijne nou behekst is ofzo haha. Het blauwe lichtje aan de zijkant gaat namelijk soms aan. Meestal gebeurt dit als de speler een paar uur uitstaat en het is echt 1 seconde en dan gaat `ie weer uit. Ik weet niet of hij het vaker doet, want ik zie het natuurlijk niet altijd.
Nou, ik ben benieuwd of er nog iemand een speler heeft die dat doet :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
edjekroketje schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:11:
[...]

Die afstandbediening heb ik ook. Ik wil 'm gebruiken op een Zen Micro 5GB met firmware 2.21.02. Alleen: er gebeurt helemaal niets met dat ding aangesloten. Raar maar waar. Ik vraag me af of het aan mijn speler kan liggen, omdat de vorige eigenaar de aansluiting van de koptelefoon heeft geprobeerd te repareren, iets dat ik inmiddels zelf heb opgelost.
Links en rechts naar de koptelefoon doen het nu weer OK, dus de eerste 3 aansluitingen zijn goed. De vierde aansluiting, de extra "ring"op de jackplug is toch specifiek voor de afstandbediening? Dat is de enige die nu bij mij niets lijkt te doen.
Het zal aan die ring liggen ja. Ik kan me niet voorstellen dat het aan firmware versie 2 ligt. Dat zou in ieder geval erg vreemd, en goed stom zijn van Creative ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjekroketje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-08 12:57
TheZeroorez schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:32:
[...]

Het zal aan die ring liggen ja. Ik kan me niet voorstellen dat het aan firmware versie 2 ligt. Dat zou in ieder geval erg vreemd, en goed stom zijn van Creative ;)
Ik zal eens kijken of de afstandbediening sowieso wel werkt, en van daar uit bepalen wat er nu eigenlijk stuk is. Ik begrijp wel dat ik uniek ben met deze storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Laatst online: 31-10-2020
Volgens mij ben ik wel een van de lucky bastards... Heb m'n ZMP nu bijna 2 jaar... Nog nooit problemen mee gehad. Af en toe loopt ie een keer vast, of blijft ie bij Creative logo hangen... maar na uit/aan zetten (of batterij eruit en weer in doen) doet ie het weer :)

Dik tevreden over Creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikN
Ik heb hier een geheel werkende ZMP, alleen met een kapotte HDD, dus iedereen die ermee wil spelen mag van mij een bod(je) doen op het stuk ongeluk :P

Ik heb hem zojuist ook van zijn laatste kleine beetje leven ontnomen, helaas dus... (ik ben er niet geheel rouwig om ;))

[ Voor 30% gewijzigd door HendrikN op 17-09-2007 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor verkoop mag je je toevlucht zoeken tot Vraag & Aanbod

[ Voor 86% gewijzigd door DeeD2k2 op 24-09-2007 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen...

Ik heb zo'n 2 jaar geleden een Creative Zen Micro (GEEN Photo) van mijn vriend gekregen en heb er nooit problemen mee gehad, tot een paar weken geleden, waar hij problemen begon te geven voor het afspelen van muziek (hij begon liedjes door elkaar de spelen).

Hiervoor heb ik van iemand de goede raad gekregen de speler te herformatteren (dat ik als leek daar al in geslaagd ben, is een wonder).
Maar helaas lukt het mij nu niet meer er firmware op te krijgen.
Mijn pc ziet de speler wel, maar wanneer ik firmware wil installeren (ik heb meerdere versies geprobeerd), krijg ik de vermelding dat de speler niet is geconnecteerd, wat dus wel degelijk het geval is aangezien ik in de files geraak).

Ik heb gemerkt dat al meerdere mensen dit probleem hebben gehad, maar ik heb nog geen echte oplossing gevonden (toch niet genoeg in detail opdat een leek als ik het zou begrijpen :S I know, I suck 8)7 ).

Zou iemand mij aub uit de nood kunnen helpen? (Mijn vriend vermoord mij als hij te weten komt dat ik zijn cadeau naar de zak geholpen heb)

Alvast heel erg bedankt allemaal...
Julie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdenboer
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:27:
Zou iemand mij aub uit de nood kunnen helpen? (Mijn vriend vermoord mij als hij te weten komt dat ik zijn cadeau naar de zak geholpen heb)

Alvast heel erg bedankt allemaal...
Julie
Kijk eens op deze website voor de recoverytool van Creative:
http://nl.europe.creative...rRecoveryTool/welcome.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Zijn er nog meer mensen die last hebben van storing van de radio als de lader op de Zen Micro Photo wordt aangesloten. Als ik de lader verwijder is de radio storingsvrij, met de lader alleen maar ruis op de zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Da's waarschijnlijk 'gewoon' de 50Hz uit je stopcontact die in de micro door wat transformertjes loopt. Kun je weinig aan doen.

• Neil CB
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 07:45
Ik vroeg me af of er net als bij digitale camera's. Ook websites zijn waar ze Creative Zen Micro Foto accus worden verkocht die zeg maar niet door Creative zelf zijn gemaakt (en dus goedkoper zijn).

Er is een prachtige naam voor, maar ik zit al 10min erover te piekeren en ik schijn er niet op te komen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Mijn Creative Zen Micro Photo 8 GB heeft zojuist de geest gegeven. Echt geen idee hoe dit zo ineens kan.

Toen ik de speler aan deed ging hij meteen weer uit. Dat deed ik een paar keer. Omdat dat niet werkte heb ik hem even aan mijn PC gehangen om op te laden. Hij startte eindelijk op en ging chargen, maar na ongeveer 15 seconden viel hij weer uit. Nu krijg ik hem helemaal niet meer aan de praat. Ik kom niet in het recovery menu en hij gaat gewoon uberhaupt niet aan. Bij aansluiten aan de PC doet hij ook niks.

Er zit dus maar 1 jaar garantie op? Jammer... als het 2 jaar zou zijn had ik nog garantie gehad. :| Maar ach ik ben altijd wel tevreden geweest over de speler, wellicht tijd voor een nieuwe. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 01-09 13:19
Misschien eens poging wagen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Zover ik weet moeten dit soort producten 2 jaar garantie hebben volgens europese wetgeving. Ik weet alleen niet precies in hoeverre dat in dit geval bindend is.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Laatst online: 31-10-2020
Creative heeft naar horen zeggen een prima service... Ik zou het proberen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn die batterijen nog ergens te koop???

ik heb rondgezocht, maar zelfs op de creative site kan ik ze niet vinden. Ik denk dat mijn batterij naar de kote is en denk aan het kopen van een Zen of een nieuwe batterij, wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
In het 'bonus pakket' van 25 euro destijds zat een extra batterij, samen met betere oordopjes, een afstandsbediening en een siliconen hoes.

Als je die niet meer kan vinden of niet wil kopen denk ik dat je even contact met Creative op moet nemen, die hebben overigens een behoorlijk goede klantenservice.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast