Tsja.. Ehm. Probeer het eens op een andere PC?
Werkt dit niet zou ik contact met Creative opnemen.
Werkt dit niet zou ik contact met Creative opnemen.
Verwijderd
Verwijderd
Ik ben maar een simpele noob in zo'n dingen.RoD schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:07:
Schijnt dat er USB Host geëmuleerd moet worden om er voor te zorgen dat het ding wil opladen...
Het wil inderdaad een PC of iets 'zien', in plaats van een USB-aansluiting waar alleen de 5v en GRND aangesloten zijn...Verwijderd schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 19:16:
[...]
Ik ben maar een simpele noob in zo'n dingen.
Dat betekent ?
Hij moet een teken krijgen dat het een pc is die erop aangesloten is of wat ?
Kan ik dit niet oplossen door iets? Creative heeft dat tog ook gedaan met hun opladers, alleen weet ik niet wat daar juist inzit ..
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 21:04 ]
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb inderdaad hetzelfde probleem met een pas gekochte 2de hands (microphoto firmware v0.0.65)...Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 21:24:
spijtig genoeg lukt geen enkele van de 3 opties, wanneer ik de menuutjes selecteer blijft menz en steeds hangen bij formattin..scanning now..erasing firmware...
nog suggesties?:x
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 22:01:
Heb je al eens geprobeert de firmare up te daten via de pc ?
Of gewoon eens opnieuw de firmware installeren?
Deze kan je gewoon vinden bij het downloadcenter van creative.com
Anders zou ik eens een mailtje sturen naar de support, deze mensen zijn zeer vriendelijk en je krijgt rap een antwoord.
Verwijderd
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2010 21:03 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Vihaio op 05-07-2007 16:47 ]
Helaas, upgraden naar een nieuwe firmware helpt niet, en de restore functie kan ik niet aanzetten omdat alleen de scroll/volume knop het doet. zucht. Maar eventjes Ierland bellen dan.RoD schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:42:
Firmware resetten/restoren is natuurlijk het eerste wat je moet doen in dit soort gevallen. Kan best zijn dat de software gecrashed is ofzo. Het zou vreemd zijn als er ineens een hardwareprobleem zou zijn. Mocht het herstellen van de firmware niks uithalen dan zou je eens de hdd op fouten kunnen scannen.
Volgens Creative heb ik dikke pech. Mijn microphoto is 14 maanden oud en van coulance hebben ze niet gehoord. Voor 120 euro kan ik een nieuwe bij ze kopen. Ze zeiden ook dat de life expectancy van dat ding 1 jaar is, wat ik wel erg weinig vind voor een product van toendertijd 200 euro.afterparty05 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:02:
[...]
Helaas, upgraden naar een nieuwe firmware helpt niet, en de restore functie kan ik niet aanzetten omdat alleen de scroll/volume knop het doet. zucht. Maar eventjes Ierland bellen dan.
Verwijderd
Verwijderd
Ja maar er is geen plek waar je het naartoe kan brengen en waar ze ter plekke voor je kunnen kijken?RoD schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:08:
Je kunt contact opnemen met Creative ja. Zoals je ook op de site van Creative kunt lezen.
Verwijderd
mag ik vragen hoe je dit precies hebt gedaan? zit namelijk met hetzelfde probleem...Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:20:
Hallo iedereen.
Ik heb in het recovery menu "Format all" aangeklikt, en daarna "reload firmware". Sinds ik dat tweede gedaan heb, zou ik volgens de speler via USB de firmware opnieuw moeten installeren, maar sindsdien herkent de Mediamanager van Creative m'n speler niet meer.
Iemand enig idee hoe ik opnieuw firmware op m'n speler krijg?
Alvast bedankt!
Edit: Ik heb op een andere pc m'n firmware kunnen opdaten, waardoor hij op mijn pc de speler terug herkent. Gelukkig.
Niet dat ik weet. Afaik is het altijd opsturen.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:09:
[...]
Ja maar er is geen plek waar je het naartoe kan brengen en waar ze ter plekke voor je kunnen kijken?
Zoals je kunt lezen heeft hij een andere pc gebruikt om de firmware te proberen up te daten.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:27:
[...]
mag ik vragen hoe je dit precies hebt gedaan? zit namelijk met hetzelfde probleem...
[ Voor 35% gewijzigd door RoD op 22-07-2007 03:28 ]
Verwijderd
Nja lezen gaat mij prima af hoorRoD schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:27:
[...]
Zoals je kunt lezen heeft hij een andere pc gebruikt om de firmware te proberen up te daten.
Verwijderd
zag vandaag dus dat ik het bonnetje nog heb en dat ik de 1jaar garantie nog loopt tot 28-08-07. Kan ik em dan ook gewoon naar de Mediamarkt brengen om te ruilen of moet dat perse via creative?Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 03:40:
[...]
Nja lezen gaat mij prima af hoormaar heb het ook op een andere pc geprobeerd en de pc herkent em ook wel aangezien hij gedocked wordt en windows vraagt wat voor actie ie moet ondernemen maar het programmatje van creative herkent em niet. en als ik de firmware wil instaleren zegt dat ook dat de speler niet is aangesloten... dus tja...
Moet via creative...Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 13:39:
[...]
zag vandaag dus dat ik het bonnetje nog heb en dat ik de 1jaar garantie nog loopt tot 28-08-07. Kan ik em dan ook gewoon naar de Mediamarkt brengen om te ruilen of moet dat perse via creative?
Nee, nog geen oplossing. Maar, zonder de huid te verkopen voor de beer geschoten is, is de winkel die mij m'n Zen heeft verkocht nu wel aan het kijken of ze m vervangen of repareren, terwijl ze hem in eerste instantie niet aan wilden nemen. Ik heb een beetje gesmeten met wetsartikelen waaruit blijkt dat ik wel degelijk garantie heb na hun periode van een jaar. Dat werkte blijkbaar. Zodra ik weet of het gefixt wordt of niet zal ik het laten wetenLeauwie schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:37:
Nou zeg.
Sinds vorige week zit ik ook met het probleem dat hierboven al vaker voorkomt: de speler doet niks meer nadat CREATIVE in beeld verschijnt bij het aanzetten. Aansluiten op de pc werkt niet, opladen doet hij dan wel via USB.
Recovery Mode geprobeerd, alle mogelijkheden, maar bij alle (behalve reboot) blijft hij net zo goed hangen.
Vandaag terug naar MM (had hem in Duitsland gehaald vanwege de kleur die daar wel aanwezig was, 14 maanden geleden, heerlijk die garantie van 12 maanden). Daar met de klantenservice gebeld (had ik net zo goed zelf kunnen doen), en ik kan alleen nog een nieuw exemplaar krijgen à 119 euro. Geweldig! Ik koop een mp3 speler van 200 euro, na 14 maanden houd hij ermee op en ik kan een nieuwe kopen voor 119 euro. Jezus wat een service.
Is er al een oplossing gevonden voor dit probleem op zit ik nu met een lijk opgescheept? Vind dit erg balen, gaf 200 euro uit voor de speler en na 14 maanden zit ik ermee, geen service of niks meer. Zeker nu dit probleem al tientallen keren op internet te lezen is, zonder echte oplossing.
Heeft een van de personen die hier ook melding gaf van dit probleem, al een oplossing gevonden? Of had deze gewoon geluk met garantie die nog geldig was..
Ow dan ben ik eens benieuwd wat daar uit voort komt. Hopelijk snel een reactie van de winkel. Waar had je hem gekocht?afterparty05 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 08:44:
[...]
Nee, nog geen oplossing. Maar, zonder de huid te verkopen voor de beer geschoten is, is de winkel die mij m'n Zen heeft verkocht nu wel aan het kijken of ze m vervangen of repareren, terwijl ze hem in eerste instantie niet aan wilden nemen. Ik heb een beetje gesmeten met wetsartikelen waaruit blijkt dat ik wel degelijk garantie heb na hun periode van een jaar. Dat werkte blijkbaar. Zodra ik weet of het gefixt wordt of niet zal ik het laten weten
[ Voor 20% gewijzigd door Leauwie op 01-08-2007 11:38 ]
Datzelfde aanbod heb ik ook gekregen van Creative. Echt belachelijk, wie zegt dat ik nu niet weer 120 euro betaal voor een mp3-speler om er vervolgens één jaar van te genieten?! Haal liever mijn recht met het wet aan mijn kant. Als dan blijkt dat ik het voor elkaar krijg wil ik rustig weer een Creative, want dan weet ik dat het werkt. Anders neem ik echt geen Creative meer, die gasten weten niet wat het woord coulance betekent.Leauwie schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:06:
[...]
Ow dan ben ik eens benieuwd wat daar uit voort komt. Hopelijk snel een reactie van de winkel. Waar had je hem gekocht?
EDIT: Zojuist nog eens met de Helpdesk gebeld. Zelfde verhaal, na garantie doet creative niet meer aan reparaties. Volgens Pieter, zo heette de man, is gewoon mijn harde schijf kapot. Ik kan een nieuwe, zeg maar kale, speler kopen (zonder boekjes, doosje, cd, kabels etc. aangezien ik die al heb) voor 119 euro. Hier ga ik niet meer voor, zo denk ik nu.
En? Al wat gehoord?afterparty05 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 23:43:
[...]
Datzelfde aanbod heb ik ook gekregen van Creative. Echt belachelijk, wie zegt dat ik nu niet weer 120 euro betaal voor een mp3-speler om er vervolgens één jaar van te genieten?! Haal liever mijn recht met het wet aan mijn kant. Als dan blijkt dat ik het voor elkaar krijg wil ik rustig weer een Creative, want dan weet ik dat het werkt. Anders neem ik echt geen Creative meer, die gasten weten niet wat het woord coulance betekent.
Snel bellen, coulance geven ze 1 maand na het vervallen van de garantie.HendrikN schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 00:08:
Erg apart, echt een dag na al deze verhalen gelezen te hebben (en ik dacht nog; gelukkig gebeurd mij dit niet) kapt de mijne er ook ineens mee, ik krijg niks te zien na "Creative", met een beetje geluk kom ik het recoverymenuutje nog in, maar daar kan ik verder ook niks... Ik denk dat de HDD dood is, en ik vrees dat ik hetzelfde aanbod krijg van Creative (13 maanden oud). Erg jammer dit.
Vanavond even de bon opzoekenafterparty05 schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 10:10:
[...]
Snel bellen, coulance geven ze 1 maand na het vervallen van de garantie.
En nee, zelf nog niets gehoord, morgen hebben ze m twee weken. Als ik maandag nog niets gehoord heb ga ik bellen
Verwijderd
Veel succes iedereen die ook zijn recht wilt halen!Gelukkig voorziet de Nederlandse en Europese wetgeving in gevallen waarbij de fabrikant claimt dat de garantie verlopen is, iets wat mijns inziens ook niet meer dan logisch is. Volgens de Nederlandse wetgeving dient er namelijk garantie aangeboden te worden gedurende de gehele redelijkerwijs te verwachten levensduur van een product, wat zeker in het geval van een mp3-speler langer dan één jaar is. Zoals in het BW Boek 7 Titel 1 Afdeling 1 Artikel 6 Lid 3 staat, mag de garantieperiode zoals deze bepaald wordt door de Nederlandse wetgeving niet ten nadele van de koper afwijken van de door het Europese Parlement bepaalde minimumtermijn van twee jaar, zoals vermeld in richtlijn 1999/44/EG (PbEG L 171), Artikel 5 Lid 1.
In effect betekent dit dus, dat u als [insert naam winkel]mij garantie moet verlenen op het bovenstaande product gedurende ten mínste twee jaar.
Fantastisch nieuws.afterparty05 schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 15:00:
Om even mijn verhaal af te maken:
Vandaag van de webshop waar ik m heb gekocht (zal geen namen noemen) een nieuwe Zen Creative MicroPhoto ontvangen
Blijkbaar was mijn argumentatie goed, en zagen ze in dat ik in mijn recht stond. Ik heb dus een hele nieuwe ontvangen (wel dezelfde batterij en accessoires terug gekregen, en de nieuwe is grijs ipv zwart), waar ik echt blij mee ben want het begon wel erg vervelend te worden allemaal.
Dit precedent betekent wel dat als je de juiste wetsartikelen aanhaalt, er door de winkels wordt ingezien dat je in je recht staat. Ik zou daarom ook iedereen aanraden die een mp3-speler heeft waarvan de fabrieksgarantie officieel verlopen is, maar nog minder dan twee jaar oud is, een RMA aan te vragen en je recht te halen, want deze gang van zaken is natuurlijk belachelijk. Als ik het gepikt had, had ik 120 euro moeten betalen terwijl ik m wettelijk (zo blijkt nu dus) gratis hoor te krijgen!
Hierbij dus de verwijzing naar de wetsartikelen en het stukje uit mijn klachtenbrief zoals ik dat opgestuurd heb:
[...]
Veel succes iedereen die ook zijn recht wilt halen!
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Hoofdtelefoon connector kan wel eens kraken.. komt veel voor bij creative mp3 spelers. gewoon een beetje mee rammelen.Wijnands schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 11:03:
Ik ga vanavond een Zen Micro ophalen die ik via ebay heb gekocht. Zijn er nog bijzondere aandachtspunten waar ik op moet letten?
Ik zou even spelen met de gevoeligheid van de scroller, nadat ik dat had gedaan was ik er zo aan gewend.Wijnands schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:43:
Nou, gehaald. Dame die 'm verkocht was een beetje nerveus, kreeg ding niet uit recovery mode. Firmware gewiped en 2.0x op gezet, draait prima nu. Zag er keurig uit verder, compleet ook minus de oordopjes.
Eerste indruk, heel verzorgd spelertje, klinkt bijna net zo goed als de iRiver die m'n vrouw heeft. Vraag is alleen, kan ik wennen aan die vreemde click interface? Geef 't een week of wat anders gaat íe in de verkoop.
[ Voor 12% gewijzigd door philotra op 24-08-2007 14:09 ]
Die hebben ook gewoon knoppen?TheZeroorez schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:03:
Je wilt ongeveer 5GB, en een niet al te hoog budget? Dan zou je voor een Zen V of een Archos 104 kunnen gaan. Ook heb je natuurlijk altijd nog spelers van oudere series.
Ook een idee, ga ik 's ff over denken.Wat misschien nog handiger (goedkoper!) is is een afstandsbediening voor de Zen Micro kopen. Zo'n Creative afstandsbediening kost niet echt veel, en heeft 'gewoon' drukknoppen.
Die afstandbediening heb ik ook. Ik wil 'm gebruiken op een Zen Micro 5GB met firmware 2.21.02. Alleen: er gebeurt helemaal niets met dat ding aangesloten. Raar maar waar. Ik vraag me af of het aan mijn speler kan liggen, omdat de vorige eigenaar de aansluiting van de koptelefoon heeft geprobeerd te repareren, iets dat ik inmiddels zelf heb opgelost.TheZeroorez schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:03:
Wat misschien nog handiger (goedkoper!) is is een afstandsbediening voor de Zen Micro kopen. Zo'n Creative afstandsbediening kost niet echt veel, en heeft 'gewoon' drukknoppen.
Verwijderd
Het zal aan die ring liggen ja. Ik kan me niet voorstellen dat het aan firmware versie 2 ligt. Dat zou in ieder geval erg vreemd, en goed stom zijn van Creativeedjekroketje schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 16:11:
[...]
Die afstandbediening heb ik ook. Ik wil 'm gebruiken op een Zen Micro 5GB met firmware 2.21.02. Alleen: er gebeurt helemaal niets met dat ding aangesloten. Raar maar waar. Ik vraag me af of het aan mijn speler kan liggen, omdat de vorige eigenaar de aansluiting van de koptelefoon heeft geprobeerd te repareren, iets dat ik inmiddels zelf heb opgelost.
Links en rechts naar de koptelefoon doen het nu weer OK, dus de eerste 3 aansluitingen zijn goed. De vierde aansluiting, de extra "ring"op de jackplug is toch specifiek voor de afstandbediening? Dat is de enige die nu bij mij niets lijkt te doen.
Ik zal eens kijken of de afstandbediening sowieso wel werkt, en van daar uit bepalen wat er nu eigenlijk stuk is. Ik begrijp wel dat ik uniek ben met deze storing.TheZeroorez schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 19:32:
[...]
Het zal aan die ring liggen ja. Ik kan me niet voorstellen dat het aan firmware versie 2 ligt. Dat zou in ieder geval erg vreemd, en goed stom zijn van Creative
[ Voor 30% gewijzigd door HendrikN op 17-09-2007 20:02 ]
Verwijderd
[ Voor 86% gewijzigd door DeeD2k2 op 24-09-2007 18:32 ]
Verwijderd
Kijk eens op deze website voor de recoverytool van Creative:Verwijderd schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 22:27:
Zou iemand mij aub uit de nood kunnen helpen? (Mijn vriend vermoord mij als hij te weten komt dat ik zijn cadeau naar de zak geholpen heb)
Alvast heel erg bedankt allemaal...
Julie
Verwijderd
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq