Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Dat zal inderdaad wel werken ja :) Die dingen hebben dezelfde ata-interaface, zolang de speler niet checkt op het type gaat het allemaal prima.

Het enige is dat bij harde schijven die worden gebruikt in mp3-spelers meestal geen cf-interface ondersteunen en daarom niet werken in camera's enzo.

Alleen kost een flashkaart een hoop geld, en had ik nog een harde schijf liggen :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net een Micro gekocht, helemaal braaf opgeladen enzo en er om te proberen een aantal nummers opgeknald met de Media Explorer. Eerst ging het allemaal goed, maar na een nummer of 30 waren ze ineens allemaal 'mislukt'. Dus ik annuleer de overdracht en haal hem uit de usb.

Dus ik probeer te luisteren, blijkt dat de nummers er wel op zijn gekomen, maar het geluid is heel vreemd. Hij slaat stukjes over en het geluid klinkt steeds om de beurt goed en dan weer ingeblikt.

Ik heb hierover met de zoekfunctie niets kunnen vinden. Iemand tipsss?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Heb je hem al via het 'geheime menu' gereset? En wat als je ze er opnieuw opzet? Ze zijn immers mislukt..

In het geheime menu kom je zo:

Batterij eruit
Aan-knop naar rechts
Batterij erin
Aan-knop los

Daar kun je de boel resetten/restoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb zelf (nog) geen problemen met de Zen maar kom sowieso niet in het menu... welke stap sla ik over/doe ik verkeerd?

EDIT: gevonden! Aan/uit knop naar rechts was een beetje vaag... lees: Aan/uit knop naar het gedeelte met het Aan/uit logotje (dus gewoon hoe je de Zen inschakeld...)

[ Voor 41% gewijzigd door hemiparo op 23-11-2006 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Phonehouse heeft op dit moment een actie met de Zen Micro 6 Gb met starterspack voor 129.95, daar heb ik hem ook gister besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Het probleem van 5 topics is dat zoeken soms wel heel lastig wordt... ik zit met het volgende probleem (mocht het al besproken zijn graag ff aangeven waar ;))
Ik wil mijn Zen Micro Photo opladen d.m.v. een USB ladertje zoals bv. deze. De vraag: gaat dit werken? Ik heb via via een andere USB lader gekrgen (leek hetzelfde) maar daarmee is de Zen niet op te laden. Het icoontje knippert wel maar na 6 uur is de batterij nog steeds even leeg.
Is het verstandig om eerder genoemde lader te kopen of moet het er echt een van Creative zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je moet ook naar de polariteit van USB lader kijken. Bij omgekeerde polariteit gaat de lader niet werken. Welk type geschikt is voor de ZM weet ik niet, maar je zou er eens wat informatie over kunnen proberen op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
RoD schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 21:58:
Welk type geschikt is voor de ZM weet ik niet, maar je zou er eens wat informatie over kunnen proberen op te zoeken.
En daar probeer ik dit topic nu juist voor te gebruiken ;)

(maar zal het sowieso doorgeven aan de technische mensen... thanks!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

hemiparo schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 22:33:
[...]

En daar probeer ik dit topic nu juist voor te gebruiken ;)

(maar zal het sowieso doorgeven aan de technische mensen... thanks!)
Tsja, nu heb je in ieder geval een richting waarnaar je moet zoeken. Verder kan ik je niet helpen aangezien ik geen kennis heb van wat nou precies de goede polariteit is. Desnoods kun je Creative een mailtje sturen, wellicht kunnen zij je het vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn batterij van een dag oud gaat na volledig opladen zo'n 8 uur mee, is dat goed genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Paar keer ontladen en weer opladen om em tot zn maximale capaciteit te laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Heb een beetje geGoogled naar de juiste (goedkoopste ;)) lader (stopcontact/USB) maar weet niet welke ik moet gebruiken (voor de Zen Micro Photo dus). Heb er een paar gehad die wel op de Zen Micro werken maar de Photo niet opgeladen krijgen...
Zijn er al mensen die een lader hebben (niet de officiele dus, prijs is gewoon best wel hoog) die het doet met de Zen Micro Photo? (graag ook een linkje met waar te krijgen!).

EDIT: Zou deze werken?

[ Voor 8% gewijzigd door hemiparo op 01-12-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Of die gaat werken kan ik zo niet zeggen, maar waar je naar moet kijken is de polariteit, zoals ik al schreef. Zolang dat van die oplader niet bekend is, is er dus niks over te zeggen. In het ZVM topic las ik laatst dat bij Creative de kern + moet zijn en de mantel -. Wellicht dat Conrad je meer informatie kan verschaffen over de polariteit van die oplader zodat je weet of ie gaat werken of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Klopt... en die polariteit kon ik idd niet vinden... had Conrad al een mailtje gestuurd maar verwacht hier sneller een reactie dan daar ;) Had eigenlijk wel verwacht dat veel mensen een lader hebben maar dat schijnt toch tegen te vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Het lijkt me dat de polariteit hetzelfde moet zijn als die van je computer. Het probleem is echter dat dat stomme ding niet op wil laden als hij niet herkent wordt door de computer... Hij heeft wel aan dat hij oplaadt, maar dat doet hij dus mooi niet. De rand pulseert dan ook niet trouwens, zoals hij normaal wel doet bij het opladen.

Onzinnig systeem.

[ Voor 13% gewijzigd door Punksmurf op 01-12-2006 12:12 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Same here... aangekoppeld op systeem op werk maar daar wordt het apparaat WEL herkend maar kan door rechten niet geinstalleerd worden. Icoontje knippert als een gek maar idd geen pulserende rand... dus ook niet opladen. Daarom dus op zoek naar een ladertje die ik in het stopcontact kan duwen (nog geen rechten voor nodig hier ;)) maar zie door de bomen het bos niet meer... En vindt € 30,00 voor een originele lader gewoon veel geld :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Punksmurf schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:11:
Het lijkt me dat de polariteit hetzelfde moet zijn als die van je computer.
Zou ik ook denken, maar toch schijnt er verschil in te zitten... Beter zeker weten dan er later achter komen dat het niet werkt. Heb al vaker gehoord dat sommige opladers toch niet werkten op mp3spelers. Alleen het is nogal lastig om er achter te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:04
Ik ben erg geïnteresseerd in deze MP3-speler maar ik snap één ding niet... Waarom is de zwarte versie twintig euro duurder dan een andere kleur (grijs en rood bijvoorbeeld)? Meer vraag ernaar of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Gekeken bij mp3shop.nl neem ik aan ;) Zat er ook mee en volgens de winkel worden de prijzen door Creative bepaald, inkoop voor de ene is lager dan voor de andere en ja, zal wel te maken hebben met populariteit :) (maar wel een beetje vreemd...). Overigens is de kleur alleen maar de voorkant van de speler. De rest is allemaal wit. Had zelf eigenlijk een complete kleur mooier gevonden...

[ Voor 22% gewijzigd door hemiparo op 01-12-2006 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:04
Heb ik idd van mp3shop.nl vandaan. ;) Die aanbieding van de kleur dark blue (€ 155) is ook fijn maar heb toch liever een zwarte. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
RoD schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 12:22:
[...]

Zou ik ook denken, maar toch schijnt er verschil in te zitten... Beter zeker weten dan er later achter komen dat het niet werkt. Heb al vaker gehoord dat sommige opladers toch niet werkten op mp3spelers. Alleen het is nogal lastig om er achter te komen :P
De opladers die niet werken zijn dan waarschijnlijk de opladers die de polariteit omdraaien. Openschroeven en draadjes omwisselen moet dat oplossen. Maar geen van die standaarddingen gaan werken voor deze speler gezien 't feit dat hij per se herkend moet worden door de computer :/

....Dus ik laad m gewoon op aan de computer, want 30 euro voor een adapter is idd te gek imo.

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Punksmurf schreef op maandag 04 december 2006 @ 11:02:
[...]

De opladers die niet werken zijn dan waarschijnlijk de opladers die de polariteit omdraaien. Openschroeven en draadjes omwisselen moet dat oplossen. Maar geen van die standaarddingen gaan werken voor deze speler gezien 't feit dat hij per se herkend moet worden door de computer :/

....Dus ik laad m gewoon op aan de computer, want 30 euro voor een adapter is idd te gek imo.
Ik geloof dat hij niet persé herkent hoeft te worden... Was het niet zo dat em op hold zetten genoeg was om em te laten opladen? Ik heb het hier ergens een keer gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Wel... heb de lader van Conrad in huis maar ook hier doet de Zen Micro het niet mee :( Welke lader is nu WEL bruikbaar hiermee of is het echt alleen de officiele Creative lader? Wordt er een beetje moedeloos van...

(oh ja, overigens ook de TravelBox ontvangen, via de Belgische site voor € 33,00 en ben er erg blij mee!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Creative Zen Micro van 5 GB (firmware 1.11.01) en een probleem. Ik ben superblij met t dingetje, maar hij is bijna vol. Nu heb ik een heleboel contacten van Outlook erin gezet omdat het wel handig is dat binnen handbereik te hebben, maar ik wil ze er weer graag vanaf. Misschien dat dat nog wat ruimte oplevert. Ik kan echter nergens vinden hoe ik ze er weer vanaf krijg. Ik heb al de andere topics doorzocht maar niets gevonden. Kan iemand mij helpen? Bvd.

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:04
op de manier zoals je ze erop hebt gekregen?
bij mij lukte het in ieder geval wel... (ik heb de 8 GB versie, met hogere firmware)

Verwijderd

Dag iedereen

Ik heb vandaag de Zen Microphoto gekocht _/-\o_ zeer knap ding.
Maar nu zit ik met een probleem. IK zou graag als ik op "artiesten" klik gewoon al de nummers van
de artiesten willen zien en niet eerst nog al die verschillende albums waar maar 1 of 2 liedjes in zitten
Ik wil ze dus gewoon op 1 scherm nadat ik op "Artiesten" heb geklikt.

Alvast bedankt!!!

• TheZeroorez
  • Niet online
Da's niet mogelijk, behalve als je de firmware zelf gaat verbouwen.

Verwijderd

oke dan weet ik het bedankt
Nog een klein vraagske, als ik muziek op mijn zen wil zetten loopt mijn het soms vast.
Dan stopt het balkje op mijn pc met overzetten en er gebeurt helemaal niks meer.
Dit gebeurt 1 keer op de 5. 8)7
:?

• RoD
  • Niet online

RoD

Probeer eens een andere pc om uit te sluiten of het aan je pc ligt. Je kunt ook een andere USB poort proberen en je USB drivers een refreshen.

Verwijderd

oke ik zal het een proberen
Alvast bedankt! ;)

Verwijderd

Oke hier vind ik veel antwoorde Hartelijk bedankt allemaal!!

Nu mijn volgend doel dat ik wil bereiken is het mogelijk om de interface te veranderen naar een ander kleurtje dan blauw. Niet naar de interfacen op je mp3 maar gewoon andere die je zelf maakt of van het internet haalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor de vele vragen maar ik heb eens een vraag. Ik weet niet of ze al gesteld is maar ik kan het moeilijk vinden. IS het niet ongelooflijk slecht om je batterij terug op te laden als ze nog niet helemaal plat is want ze wordt automatich altijd terug opgeladen als ik het aansluit op de pc. Mijn batterij gaat nu een vier uur mee denkik :/
P.s. Bedankt rOd voor de reactie van in een andere usb poort te steken dat was het probleem :D

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik zag dat er weer een nieuwe firmware van de Micro (Photo) is (sinds 4 december).

Versie 1.31.01
This download contains an improved version of the firmware found on your Creative ZEN™ `MicroPhoto. It enables you to play Audible® content on your player. For more details, read the rest of this web release note.

Enhancements:

* Supports the playback of Audible Type 4 tracks.
Important: to transfer Audible content, you must have AudibleManager® version 5 or later installed. AudibleManager allows you to download, burn, organize, transfer and hear Audible audio content. Download AudibleManager from www.audible.com/software.
* Adds the Volume Restriction feature, which allows you to restrict your player's maximum playback volume.
* Adds FM recording (for players with current firmware version 1.30.04)
* Provides better support for languages other than English
* Improves responsiveness of the player's onscreen interface.
* Improves transfer latency times for DRM-protected files
*

Enables the display of picture thumbnails from your player's icon in Windows Explorer (for computers with Windows Media® Player 11 only)
Creative.com MicroPhoto firmware

Het opnemen van radio is dus weer toegevoegd.
In vergelijking met 1.20 is het menu inderdaad sneller. Het starten van de radio / microphone / foto's gaat een stuk sneller (eerste 2 zijn bijna instant).

Verder wat bugs gefixt mbt de play count. Ik had nl een liedje wat een paar honderd keer geluisterd was (onterecht), dat is nu gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Versneld menu, dat is wel mooi. Zal hem eens gaan installeren.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gisteren deze zen micro photo gekockt , ik wil er vandaag liedjes opzetten .
Maar het programma zegt dater geen ZEN mp3 op aangesloten is .
Wie weet raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Das vaker voorbij gekomen. Andere usb-poort proberen of op andere pc. Bij mij zei ie dat bij mijn primaire windows installatie ook, maar bij de secundaire install werkte het prima. Geen idee wat precies de boosdoener is, misschien heeft iemand anders dat ondertussen uitgevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 10:07:
Ik heb gisteren deze zen micro photo gekockt , ik wil er vandaag liedjes opzetten .
Maar het programma zegt dater geen ZEN mp3 op aangesloten is .
Wie weet raad ?
Sorry, maar mijn glazen bol is stuk.
Dus, geef aan wat je specs zijn, of je al een andere USB poort hebt geprobeerd, of je de software al opnieuw hebt geïnstalleerd, of je al een andere pc hebt geprobeerd, of je de dataoverdracht al op een andere manier hebt geprobeerd, of je de firmware al opnieuw geïnstalleerd hebt, enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik syncroniseer gewoon met windows media player , maar sommige liedjes of artiesten kan ik wel niet zien ,maar als ik dan kijk bij alle nummers zie ik ze daar staan , ga ik naar de artiest van dat nummer is het niet te zien.
artiest onbekend enz.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Probeer het eens met de bijgeleverder creative software..

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:27:
Ik syncroniseer gewoon met windows media player , maar sommige liedjes of artiesten kan ik wel niet zien ,maar als ik dan kijk bij alle nummers zie ik ze daar staan , ga ik naar de artiest van dat nummer is het niet te zien.
artiest onbekend enz.
Zijn je tags wel op orde?

Verwijderd

Tags ?

Verwijderd

Ik heb vandaag de Zen Micro Photo besteld, omdat ik weer toe was aan
een nieuwe mp3-speler. Echter bedenk ik me nu pas dat het een hdd-speler is,
terwijl ik er graag mee zou sporten (sportschool, hardlopen). Dit is vast niet handig
met een dergelijke speler.. zijn er mensen die ervaring hebben met deze speler
in combinatie met sport? Of is dit uberhaupt een slecht idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

waarom niet? slaat niet over en is niet groot. Snap niet waarom het slecht zou zijn.

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:44

Piggen

Lekker bakkie

Zolang de nummers vanuit het buffergeheugen afgespeeld worden en de harde schijf niets doet, zal hij ook niet overslaan. Maar wanneer er nummer geladen moeten worden en jij loopt lekker lekker te stampen, is dat niet lekker voor zo'n schijf. Ik zal niet zeggen dat hij meteen kapot gaat, maar beter worden ze er niet van. Voor dat soort werk kun je beter een flash-speler hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb media monkey en heb echt al verschillende keren gezocht hoe het gaat voor muziek te syncroniseren naar m'n micro photo maar heb het nog steeds niet gevonden .
Iemand die me kan helpen ?
thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij kan ook op de lader van de PSP. Handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb al uren gezocht naar een oplossing maar nog niets kunnen vinden.

Mijn probleem:

Ik heb een 2e hands micro photo gekocht, 2e editie, firmware v.0.0.65, 4 maanden oud.
Als je de speler aanzet, blijft deze hangen. Je kan wel in het recovery menu komen, maar alle acties die je hier kan uitvoeren blijven hangen.

Ik heb geprobeerd nieuwe firmware erop te zetten, maar dit lukt niet. Als ik het programma start, geeft hij aan dat de speler niet connected is. Dit zowel bij aansluiten als de speler uit is en al hij in de recovery mode is.

Als ik de speler aanzet in recovery mode en hij geeft aan dat de batterij bijna leeg is, en ik sluit hem aan op mijn pc, start er geen software op de pc maar laadt de speler wel op(de led gaat langzaam aan en uit en de bliksemschicht is te zien.) Ook wordt de speler nu weergegeven bij apparaatbeheer, en hier staat dat de speler werkt. Als ik vervolgens de firmware wil starten, blijft deze hangen.

Ook kom ik als de speler staat weergegeven in apparaatbeheer niet in deze computer. Hier is alleen het zoekende zaklampje te zien, maar hij opent deze computer niet.

Ik heb mijn pc zojuist nog geformatteerd, en heb windows xp sp2 erop staan samen met windows media player 10.

Wie o wie kan mij helpen? Iemand die deze dingen repareerd of weet hoe? Ik heb namelijk geen kassabon.... Dus opsturen naar creative is geen optie 8)7 .

Ben benieuwd, alvast bedankt _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb een ZEN Micro(5gb). Nu heb een autoradio met een usb aansluiting. Op mijn USB stick staan wat nummertjes maar mijn usb stick is maar 265 mb. Nu wil ik mijn ZEN aansluiten, superhandig natuurlijk. Deze word niet gedetecteerd omdat hij niet plug and play is. Is er een manier om dmv firmware of een drivertje of iets om toch hem toch plug and play te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 januari 2007 @ 22:03:
Hallo,

Ik heb al uren gezocht naar een oplossing maar nog niets kunnen vinden.

Mijn probleem:

Ik heb een 2e hands micro photo gekocht, 2e editie, firmware v.0.0.65, 4 maanden oud.
Als je de speler aanzet, blijft deze hangen. Je kan wel in het recovery menu komen, maar alle acties die je hier kan uitvoeren blijven hangen.

Ik heb geprobeerd nieuwe firmware erop te zetten, maar dit lukt niet. Als ik het programma start, geeft hij aan dat de speler niet connected is. Dit zowel bij aansluiten als de speler uit is en al hij in de recovery mode is.

Als ik de speler aanzet in recovery mode en hij geeft aan dat de batterij bijna leeg is, en ik sluit hem aan op mijn pc, start er geen software op de pc maar laadt de speler wel op(de led gaat langzaam aan en uit en de bliksemschicht is te zien.) Ook wordt de speler nu weergegeven bij apparaatbeheer, en hier staat dat de speler werkt. Als ik vervolgens de firmware wil starten, blijft deze hangen.

Ook kom ik als de speler staat weergegeven in apparaatbeheer niet in deze computer. Hier is alleen het zoekende zaklampje te zien, maar hij opent deze computer niet.

Ik heb mijn pc zojuist nog geformatteerd, en heb windows xp sp2 erop staan samen met windows media player 10.

Wie o wie kan mij helpen? Iemand die deze dingen repareerd of weet hoe? Ik heb namelijk geen kassabon.... Dus opsturen naar creative is geen optie 8)7 .

Ben benieuwd, alvast bedankt _/-\o_ .
Klinkt als een kapotte HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

danii1986 schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 09:12:
Ik heb een ZEN Micro(5gb). Nu heb een autoradio met een usb aansluiting. Op mijn USB stick staan wat nummertjes maar mijn usb stick is maar 265 mb. Nu wil ik mijn ZEN aansluiten, superhandig natuurlijk. Deze word niet gedetecteerd omdat hij niet plug and play is. Is er een manier om dmv firmware of een drivertje of iets om toch hem toch plug and play te maken?
Je kunt een gedeelte van de hdd instellen als verwisselbare schijf.
Dit staat overigens gewoon in de TS.

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 16-01-2007 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 10:18:
[...]

Klinkt als een kapotte HD...
Is er iemand wat daar nog iets mee kan? ik weet wel hoe de speler uit elkaar moet: :+ http://www.hardwarezone.c...ew.php?id=1331&cid=9&pg=1

maar heb zelf geen nieuwe harddisk en ben bang dak m nie meer in elkaar krijg haha

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Laatst online: 30-09 22:41
Verwijderd schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 12:42:
Hij kan ook op de lader van de PSP. Handig :)
Hmm naar zoiets zat ik nou net te kijken. Ik heb al ruim een jaar een Zen, erg tevreden en geen problemen mee gehad. Nu zit ik een beetje te kijken naar een oplader, alleen heb ik gezien dat die van Creative 25 Euro kost, beetje hoop geld dacht ik zo. Dus ik zoek nu naar een andere oplossing. Weet iemand dus of het ook met een USB-oplader kan met een bepaald (?) voltage ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen.

Ik heb in het recovery menu "Format all" aangeklikt, en daarna "reload firmware". Sinds ik dat tweede gedaan heb, zou ik volgens de speler via USB de firmware opnieuw moeten installeren, maar sindsdien herkent de Mediamanager van Creative m'n speler niet meer. :S

Iemand enig idee hoe ik opnieuw firmware op m'n speler krijg?
Alvast bedankt!

Edit: Ik heb op een andere pc m'n firmware kunnen opdaten, waardoor hij op mijn pc de speler terug herkent. Gelukkig.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo :p

Ben de eigenaar van een creative zen micro 6gig, nu heb ik een tijdje geleden mijn firmware geupdate naar versie 2 (de nieuwste) gaat idd veel beter en sneller, muziek erop zetten in wmp10 is ook handig, alleen mijn probleem als ik er een album wil afhalen waar kan ik dit doen ?

Ik bedoel als ik dat nu wil doen staan die allemaal op artist in wmp10,in deze computer,..
Maar is nogal lastig als je zo elke artist van bvb hitclub moet gaan zoeken en deleten..
Is er een mogelijkheid ? update?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Kun je ze niet gewoon op album sorteren in WMP10?

Verder werkt hier in de Zen Micro zelf naar Album/Artist browsen en de boel deleten ook gewoon hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onno_Devine
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-09 20:29
Ik heb sinds kort een Firmware problem.
Ik wou mijn firmware flashen zodat mij Xbox 360 hem ook zag.
Dit heb ik via een site gedaan met een uitleg, wat simpel weg op neer kwam, flash hem met de nieuwste firmware.
Ik dat doen, loopt hij na een tijdje vast..
Ik hem afgesloten, met als gevolg, mijn speler wordt nog wel gezien als "verwisselbare schijf".
Maar verder herkent Creative software, en dus ook de firmware flash hem niet meer.
Ik kan er niets meer mee, hij start steeds op in dat verbogen menu met "Firmware problem"
Iemand enig idee?
Bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb een probleem met m'n zen micro 6gb, 2 jaar geleden gekocht ofzo dus iig geen garantie meer.
De contactjes van de oortelefoon doen het niet meer, als je er stevig op drukt dan hoor je weer muziek, maar dit is niet te doen.
Zelf heb ik al gekeken of ik het apparaat open kan krijgen, maar het is mij nog niet gelukt.
Het zilveren plaatje onder de batterij kun je verschuiven, zover ben ik, maar verder kom ik niet.
Ik hoop dat iemand het apparaat ook al eens open heeft gemaakt en mij kan vertellen hoe ik bij die contacten kan komen.
Bedankt alvast

Heb nog ff gezocht
Voor de mensen die t zelf willen proberen
http://www.noboundrees.com/micro_fix/

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 13:30
Kan iemand mij vertellen of de (originele) accu en acculaders van de Zen Micro en de Zen MicroPhoto onderling uitwisselbaar zijn? Geldt dit ook voor de afstandsbediening (accesoire)? Sta op het punt een accu (+lader) aan te schaffen, maar hier kon ik helaas nergens iets over vinden. Eerder in dit topic is er wel iets over gezegd, maar het betrof in die gevallen niet-originele accu (laders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dat werkt gewoon. Ik heb destijds voor mijn ZMP het accessoirespakket van de Zen Micro gekocht. Die lader doet het uiteraard, aangezien de Photo niet meer of minder is dan een zen micro met meer gb's en een kleurenschermpje ;)

Afstandsbediening heb ik ook, geen probleem.

• Daros
  • Laatst online: 30-09 18:44
GiLMORE80 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:08:
Kan iemand mij vertellen of de (originele) accu en acculaders van de Zen Micro en de Zen MicroPhoto onderling uitwisselbaar zijn? Geldt dit ook voor de afstandsbediening (accesoire)? Sta op het punt een accu (+lader) aan te schaffen, maar hier kon ik helaas nergens iets over vinden. Eerder in dit topic is er wel iets over gezegd, maar het betrof in die gevallen niet-originele accu (laders).
Ik heb allebei de spelers gehad en de accu van de ZMP is zwaarder dan die van de ZM. Ze verbruiken wel hetzelfde voltage.

de afstandbediening,lader oordopjes,cords,hoesjs etc.. zijn wel allemaal hetzelfde.

• Daros
Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 15:51:
Hallo,
Ik heb een probleem met m'n zen micro 6gb, 2 jaar geleden gekocht ofzo dus iig geen garantie meer.
De contactjes van de oortelefoon doen het niet meer, als je er stevig op drukt dan hoor je weer muziek, maar dit is niet te doen.
Zelf heb ik al gekeken of ik het apparaat open kan krijgen, maar het is mij nog niet gelukt.
Het zilveren plaatje onder de batterij kun je verschuiven, zover ben ik, maar verder kom ik niet.
Ik hoop dat iemand het apparaat ook al eens open heeft gemaakt en mij kan vertellen hoe ik bij die contacten kan komen.
Bedankt alvast

Heb nog ff gezocht
Voor de mensen die t zelf willen proberen
http://www.noboundrees.com/micro_fix/
Dit is een heeeeeel veel voorkomend problemen bij de eerste versies van de ZM, ik weet dat het niet eerlijk is maar probeer is RMA kijken wat er gebeurd.

• Daros
Onno_Devine schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:02:
Dit heb ik via een site gedaan met een uitleg, wat simpel weg op neer kwam, flash hem met de nieuwste firmware.
Ik hem afgesloten, met als gevolg, mijn speler wordt nog wel gezien als "verwisselbare schijf".
Maar verder herkent Creative software, en dus ook de firmware flash hem niet meer.
Ik kan er niets meer mee, hij start steeds op in dat verbogen menu met "Firmware problem"
Iemand enig idee?
Bedankt! _/-\o_
In dat verborgen me nu doe daar een firmwar reload en probeer het opnieuw.
Lijkt erop dat je firmware vernuckt is .. reload/herinstallatie wilt het (vaak) oplossen.

• Daros
TorpedoX_88 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 10:30:
[...]

Hmm naar zoiets zat ik nou net te kijken. Ik heb al ruim een jaar een Zen, erg tevreden en geen problemen mee gehad. Nu zit ik een beetje te kijken naar een oplader, alleen heb ik gezien dat die van Creative 25 Euro kost, beetje hoop geld dacht ik zo. Dus ik zoek nu naar een andere oplossing. Weet iemand dus of het ook met een USB-oplader kan met een bepaald (?) voltage ??
Dit kan gewoon, aangezien USB een standaard is. De USB laders geven dus max die standaard door aan de usb kabel die weer in jou speler loopt.

• Daros
Haha nu ik een beetje terugkijk had ik beter 1 groot reply kunnen maken, maar las van onder naar boven... niet verwacht dat er zoveel kleine maar irritante problemen waren...

Sorrrryyy... Slaap lekker allen

• hemiparo
  • Niet online
VerkerkSander schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 00:52:
[...]

Dit kan gewoon, aangezien USB een standaard is. De USB laders geven dus max die standaard door aan de usb kabel die weer in jou speler loopt.
Let hiermee op: heb al verschillende lichtnet-USB laders gebruikt en met de MicroPhoto werkt het dus helaas niet...

Verwijderd

Weet iemand of de meegeleverde software ook op vista werkt?

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Onno_Devine schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 21:02:
Iemand enig idee?
Bedankt! _/-\o_
ik heb exact hetzelfde probleem :(

Ik heb het via meerdere PC's geprobeerd, en verschillende keren Reload Firmware (wat dus gewoon de firmware VERWIJDERT -_- ) gedaan, nog steeds niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hemiparo schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 08:14:
[...]

Let hiermee op: heb al verschillende lichtnet-USB laders gebruikt en met de MicroPhoto werkt het dus helaas niet...
Met de USB-lader van mijn sagem gsm werkt het ook niet.
En het probleem is dat mijn zen micro met de lader aangekoppeld wel opstart, maar dus niet oplaad(op het schermpje staat het laad-symbool wel, maar het blauwe laadlicht gaat niet aan en uit)
Als je zen dus bijna leeg is, en je sluit hem hier op aan, dan loopt hij dus volledig leeg in plaats van op te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 14:39

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

-GSF-JohnDoe schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 22:12:
[...]

ik heb exact hetzelfde probleem :(

Ik heb het via meerdere PC's geprobeerd, en verschillende keren Reload Firmware (wat dus gewoon de firmware VERWIJDERT -_- ) gedaan, nog steeds niets.
Sorry voor het resurrecten van deze thread maar ik heb net een mailtje van Customer support gekregen, en dit heeft mijn probleem verholpen, en mogelijk dus ook handig voor anderen:
Thanks for contacting Creative Technical Support.

Please advise your player serial number and date of purchased.

Look like you have tried update the firmware using 3 different pc but
fails to update the player. Look like your player is having some
failure. You may try to reload the firmware again using your pc by
trying the troubleshooting steps below:

If your computer is already updated to Window Media Player 11, you may
wish to troubleshoot the problem by referring to the steps at http://uk.europe.creative...article.asp?l=3&sid=16737

After you done above, Reboot PC again and connect the Zen Touch. Run
the firmware upgrade.
Does it work? If not, do try the same steps on another pc also.

Note: Use ZenMicroP4S_PCFW_L16_2_21_02.exe firmware.

If your pc is not updated to window media player 11, try the
troubleshooting steps below:

1. Download and install the following updates for your PC if you have
not done so.
Windows XP Service Pack 2, http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/default.mspx

Windows Media Format 9.5 Runtime update, WindowsMedia-KB891122-x86
package
For more information about Windows Media Format 9.5 Runtime, its file
versions, and DRM license issues, please refer to Microsoft KB article
KB891122: Update for Windows Media Digital Rights Management-enabled
players.
Windows Media Player hotfix WindowsMedia10-KB902344-x86-INTL.exe
For more information about this hotfix, please refer to Microsoft KB
article KB902344: Some portable devices may take 30 seconds or longer to
start playing back a piece of content.
2. Close all background applications and applications that access or use
the MP3 player.
These applications include any anti-virus applications, Windows Media
Player, Creative MediaSource, Creative Media Explorer, Creative Sync
Manager, etc.
3. Double click on the firmware program that you have downloaded
previously to reload the firmware.
4. When prompted, connect the MP3 player to your PC. Follow the
directions on the screen to complete the firmware installation.
If the MP3 player is not detected by Windows as being connected, it will
be necessary to clean up and format the player by booting to its
Recovery Mode, and then reload the firmware.

Hope this will help.

Please retain all the previous correspondence when replying to this
email.
Best Regards
Chin
Creative Customer Support Services
Creative Labs Europe

Original Message Follows:
------------------------

==================================
Subject: CLE - Technical Support Request

Support Inquiry: ID(3) My Creative hardware stopped functioning
correctly
Product: Zen Micro SE
Serial Number:
Purchase Date:

Operating System: Windows XP
Creative Model Number:
Computer Brand/Model:
Processor/CPU: AMD Athlon XP 2500+
Memory: 1GB Kingston ValueRAM PC2700
BIOS Type/Revision:
System Board/Chipset: ASUS A7N8X deluxe (nForce2)

Detailed Problem Description:
A week ago my Zen Micro (6GB) had some odd display errors. After
looking around on the official creative forums it seemed that updating
or at least reloading my firmware might fix it. First I tried to upgrade
my regular firmware (v1.11.01) to version 2.21.02 (with playforsure,
etc). This seemed to go well (it made my ZM restart a few times) until
about 70%, where it stalled for a good 5 minutes. Eventually I figured
it must've crashed and clicks the 'Close' button on the firmware
installer (note: not the 'X'). When my Zen booted up it greeted me with
a 'Firmware Problem'. After looking around the creative forums some more
I found that I could chose 'Reload Firmware' in Recovery Mode (which
contrary to its title, does not reload the firmware but actually just
removes it??). I chose to 'Reload Firmware', and now when I try to run
one of the firmware upgrades (downloaded from this website:
ZenMicroPDE_PCFW_LB_1_11_01.exe and ZenMicroP4S_PCFW_L16_2_21_02.exe),
they give me the following message (after choosing the language
'English'): "Your player is not connected, please connect your player."
My player IS connected however, in fact it gets recognized as a
"Creative Zen Micro" (at least in Windows Explorer), and works as a
removable drive, but the firmware updates always fail. And since it
currently has no real firmware, it only boot into Recovery Mode and does
not function as an mp3 player. I have tried this on my own computer
(windows xp pro sp2), a Compaq Evo N600c laptop running windows xp pro
sp2 and a computer running windows millenium. I tried Reload Firmware,
Reboot and Format several times on my player. Always with the same
outcome. How can I get a working firmware on my Zen Micro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de creative zen micro (6gb) met nieuwste firmware erop..
Alles gaat naar wens alleen, als ik een mix ofzo luister en ik wil stoppen met luisteren dan doe ik dit : pauze=> afsluiten.Als ik hem terug opstart ziet hij wel op welk album ik gestopt ben maar speelt hij niet verder van waar ik gestopt ben :( iemand raad ?
Afsluiten terwijl hij speelt werkt helemaal niet dan crasht hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-09 16:59
Crashes heb ik nog niet gehad bij m'n inmiddels 2e micro 6GB (eerste had een stukke accu en is kwijt geraakt bij de garantie: er stond wel in het systeem dat ie verzonden was, maar niet waarheen, en 7 weken later was ie ook nog nergens aangekomen 8)7 )

Het niet verder doorspelen waar je gebleven was had ik ook bij 1 nr (MP3) van 80 minuten lang.
Bij een wav van 80 minuten is ie ook kwijt waar ie was.
Bij kortere nr's bijvoorbeeld 20 minuten gaat ie wel verder.

Ik kom niet verder als zeggen dat ie niet met lange nr's om kan gaan.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok tog bedankt :)

heb jij het niet voor dat als je hem afsluit terwijl hij aan het spelen is, bij de volgende opstartbeurt blijft hangen ?

Of zet je hem altijd eerst op pauze :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:19
Heb ook vele problemen met verschillende micro's gehad, bij de laatste had ik dat vastlopen. Heb ellelang gezeur met Creative gehad en uiteindelijk een compromis gesloten waarbij ik een Zen V Plus kreeg. Deze direct verkocht, voor mij nooit meer een (dure) Creative! Heb wel meer gezeur met dit bedrijf, tis dat ik te koppig ben van de eerste keer te leren, want het is iedere keer weer wat :X.

[ Voor 19% gewijzigd door The__Virus op 14-03-2007 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:23

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Is het mogelijk om de 1 inch micro drive harddisk te vervangen voor een grotere harddisk of een compact flash card (mirco drive is namelijk een compact flash card met een hdd ipv normaal geheugen)?

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Theoretisch gezien kan het wellicht. Echter bouwen fabrikanten vaak beveiligen in om te voorkomen dat men hdd's gaat vervangen. Als het zou kunnen zouden er tutorials van moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Punksmurf heeft er een keer een 4GB hardeschijf in gezet, en nomadness.net heeft er zelfs flashcards in gemod. Dat zit dus wel snor :P

Link: http://www.nomadness.net/...ms&file=viewtopic&t=18960

@onder: Dat 8GB weet ik niet zeker (niet heel die draad gelezen). Die van Punksmurf staat in dit topic, dus ff de search met 'flash' gebruiken ;)
So using the instructions on hardwarezone to disassemble the player I installed an 8 GB compact flash card (Transcend TS8GCF120, $109.99 from newegg). Everything went very smoothly. The player recognized the flash card and I was able to update the firmware with no problems.

[ Voor 85% gewijzigd door TheZeroorez op 23-03-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheZeroorez schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:45:
Punksmurf heeft er een keer een 4GB hardeschijf in gezet, en nomadness.net heeft er zelfs een 8GB flashkaart in gemod. Dat zit dus wel snor :P
Kijk aan. Kom maar op met de linkjes dan :Y) :+

Edit: Was dus een 4GB kaart. Het zou wel interessant zijn als er ook andere kaartjes in gemod konden worden. Een 8GB SDHC kaart kost maar rond de 55 euro, dus een interessante optie als je gehecht bent aan je Micro :)

[ Voor 26% gewijzigd door RoD op 23-03-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
RoD schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:46:
[...]

Kijk aan. Kom maar op met de linkjes dan :Y) :+

Edit: Was dus een 4GB kaart. Het zou wel interessant zijn als er ook andere kaartjes in gemod konden worden. Een 8GB SDHC kaart kost maar rond de 55 euro, dus een interessante optie als je gehecht bent aan je Micro :)
zeer intressant... heb nu een 8gb photo.
Maar mocht hij kapot gaan (geen garantie meer) of gewoon voor de leuk..

Flash geheugen is gewoon sneller met laden... zal wel chill zijn...
denk dat het ook scheelt in verbruik..

Wat jullie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik geloof dat flash inderdaad wel zuiniger is ja, maar pin me er niet op vast. Verder is flash schokbestendiger wat ik persoonlijk een groot voordeel vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander84
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 22:23

Xander84

GamerTag: D3 R4X

Ja mij is het vooral voor de schokbestendigheid te doen, ik ga nu niet hardlopen met mn zen omdat dan de hdd naar de klote gaat, met een flashgeheugen is dat geen probleem. Een paar maandjes wachten dan is mn garantie verlopen, misschien ga ik het dan eens proberen.

Inieder geval goed om te weten dat het ook daadwerkelijk mogelijk is voor het geval de hdd ooit de geest gaat geven :7

[ Voor 98% gewijzigd door Xander84 op 24-03-2007 12:02 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Hardlopen met je Zen gaat nu ook prima, behalve alsje hem aan je onderarm oid maakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eindelijk (na 2 maanden) mn "gratis dockingstation" ontvangen, alleen die was op. In plaats daarvan een wired remote ontvangen (had ik al) en een creative koptelefoon (eng ding wat je heel ver in je oor moet proppen). Maar dessalnietemin wel netjes van Creative om het zo op te lossen, al had ik veel liever de docking station gehad. Die heb ik dus maar besteld op de site van creative.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 14:13:
Heb eindelijk (na 2 maanden) mn "gratis dockingstation" ontvangen, alleen die was op. In plaats daarvan een wired remote ontvangen (had ik al) en een creative koptelefoon (eng ding wat je heel ver in je oor moet proppen). Maar dessalnietemin wel netjes van Creative om het zo op te lossen, al had ik veel liever de docking station gehad. Die heb ik dus maar besteld op de site van creative.
Dat zijn in-ears, en die zijn niet eng, maar goed ;)

Maargoed, je zou zo je geld terug kunnen vragen hoor, al zou je dat willen. Je had toch niet die dingen besteld, maar de docking station? ;) Laat maar, da's een domme zet aangezien hij gratis was :P

[ Voor 4% gewijzigd door TheZeroorez op 24-03-2007 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de ZMP ook op windows vista ?
of moet er nog een update uitkomen ?
mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Kijk hier eens...

[ Voor 70% gewijzigd door hemiparo op 01-04-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:57:
[...]

Met de USB-lader van mijn sagem gsm werkt het ook niet.
En het probleem is dat mijn zen micro met de lader aangekoppeld wel opstart, maar dus niet oplaad(op het schermpje staat het laad-symbool wel, maar het blauwe laadlicht gaat niet aan en uit)
Als je zen dus bijna leeg is, en je sluit hem hier op aan, dan loopt hij dus volledig leeg in plaats van op te laden.
Dat heeft de mijne ook als'k hem oplaad aan de PC.
Het rare is dat mijn vader enkele weken voor mij in dezelfde winkel eenzelfde ZMP gekocht heeft (enkel ander kleurtje) en die laadt perfect op.
Ik kan wel m'n batterij in de ZMP van m'n vader stoppen om hem op te laden maar ik denk dat het probleem echt wel bij m'n speler ligt.
Heeft er iemand ideeën over wat het probleem zou kunnen zijn? Teneiinde een lange periode zonder ZMP te kunnen vermijden doordat ie terug naar fabriek is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
RoD schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:53:
Ik geloof dat flash inderdaad wel zuiniger is ja, maar pin me er niet op vast. Verder is flash schokbestendiger wat ik persoonlijk een groot voordeel vindt.
Die van mij is al een paar keer goed op de grond gevallen.. denk dat ik een engeltje boven me hoofd heb dat hij nog niet kapot is...

hij is nu zo oud dat ik er niet echt rekening mee hou, zit ook redelijk onder de krassen en deuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Hij is me een keer uit mn zak gegleden , de auto uit.
Een val van 30/40CM, HDD de ***** op.
Sindsdien ben ik ook (te?) voorzichtig met mijn MicroPhoto.
Moet wel zeggen dat het geluid heerlijk is icm mijn sennheisers MX90VC'tjes.
De oude Zen koptelefoontjes zijn echter niet slechter dan gemiddeld philips/sony oortje, dus die heb ik voor onder het skien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hgestel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-07-2021
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:32:
Ik heb een standaard 220> USb lader gekocht om via het stopcontact op vakantie te kunnen laden.
Dit is niet specifiek een lader voor de zen. Helaas duurt het laden enórm lang met dit ding, lege accu duurt echt dagen, in tegenstelling tot via de pc opladen.

Ik vermoed dat ik een 'sterkere' lader moet hebben, bestaat er een specifieke lader?
Zoja, waar te koop, ik vind hier niets over...
dank
Eduardo,

Heb je al een oplossing gevonden voor het USB lader probleem.
Ik ervaar hetzelfde. Via PC USB gaat goed. Via lossen adapter knippert het oplaad teken maar er komt gewoon niets bij na bv 8 uur.

Tnks
Hgestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ookal is heel de TS naar de knoppen, hier toch nog een handig linkje voor mensen met een dode jack, en geen garantie meer: http://www.noboundrees.com/micro_fix/

Ikzelf wil trouwens een andere speler gaan kopen volgend schooljaar (dan gebruik ik hem pas weer veel), er staan namelijk een aantal discografiën ( :? ) klaar, en die passen natuurlijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57

DaWaN

'r you wicked ??

Ik heb hier dus ook een Zen Micro, ding deed het niet helemaal goed, nu heb ik in het recovery menu restore firmware gedaan maar als ik nu de firmware update draai zegt hij dat de speler niet verbonden is... Wat doe ik fout ?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
DaWaN schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 18:37:
Ik heb hier dus ook een Zen Micro, ding deed het niet helemaal goed, nu heb ik in het recovery menu restore firmware gedaan maar als ik nu de firmware update draai zegt hij dat de speler niet verbonden is... Wat doe ik fout ?
Hmm.. tja.. Heb ik ook een keer gehad, het werkte toen wel op een andere PC, maar wát ik ook met drivers/kabels deed, niet op 'die ene' computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:57

DaWaN

'r you wicked ??

TheZeroorez schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 19:24:
[...]

Hmm.. tja.. Heb ik ook een keer gehad, het werkte toen wel op een andere PC, maar wát ik ook met drivers/kabels deed, niet op 'die ene' computer.
Ik ben er al achter dat het aan de drivers ligt van WMP11, maar ik kan WMP11 niet uninstallen omdat hij in mijn installatie geintergreerd zit, net zoals de 3 andere PC's hier thuis...

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadLock
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 17:37

DeadLock

Vastlopen is relatief....

Ik heb net hetzelfde probleem, ik krijg men speler niet meer in orde. Het enigste wat ik te zien krijg is dat recovery menu.

Dit is gebeurd nadat ik een firmware update wilde doen, maar deze faalde blijbkaar en nu kan men speler niet meer connecteren met mijn pc. Ik heb het ook geprobeerd op pc's van enkele vrienden, maar hier lukte dit helaas ook niet.... Hoe kan ik mijn zen weer in orde krijgen aub ?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvados
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 16:16
Ik had dit weekend ook hetzelfde probleem, hij wou gewoon niet meer opstarten omdat ik "reload firmware" gedaan had. Ik kon de firmware ook niet opnieuw installeren omdat de speler zogezegd niet verbonden was.

WMP11 en de "Microsoft user-mode driver framework feature pack" (wat een naam) verwijderen hielp hier niet. Ik heb verschillende pc's gebruikt, maar het werkte uiteindelijk alleen bij een oude pc die nooit WMP11 heeft gehad.

Dus misschien is het de beste optie om even een oude versie van XP te dualbooten en de firmware updaten. Hierna werkte alles bij mij weer zoals tevoren, maar het probleem waardoor ik de firmware opnieuw wou installeren is nog steeds niet opgelost, ik kan nog steeds geen enkele (ook geen korte) nummers doorspoelen, en ik kan ook niet zien waar ik ergens zit in een nummer. Best vervelend :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit met een probleem ik heb een paar maanden geleden een zen micro photo gekocht.Mijn firmware is er op de een of andere manier afgeraakt. Nu ik dacht geen probleem, ik zal de firmware downloaden van de creative site en de firmware terug op mijn zen zetten, maar als ik de update open komt er op dat mijn mp3 niet aangesloten is aan de pc, terwijl hij dat wel is. :'( Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Heb je wel de drivers geïnstalleerd, en heb je het al op een andere PC geprobeerd? Kom je ook het recovery menu niet meer in?

Het recovery menu kom je als volgt in:
• Speler uit, batterij eruit
• Aan-knop geschoven houden, en vasthouden
• Batterij erin
• Aan-knop loslaten
• Even wachten...

Hier kun je dan de optie 'reload firmware' oid kiezen, en dan wordt verteld dat je de speler moet aansluiten enzo...

Anders kun je, als je nog (of net niet meer) garantie hebt, zou ik eens contact opnemen met Creative (niet de winkel dus), die willen je er graag mee helpen, en na een paar stapjes RMA geven waarschijnlijk.

[ Voor 48% gewijzigd door TheZeroorez op 26-06-2007 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Denk dat ik een engeltje heb in mijn Zen (Photo), dit weekend zoals normaal lam... lazert onder het fietsen uit me zak...

Raap hem op, shit shit shit... dacht ik...

Oorplug erin en wat dacht je...ja hoor Queen draaide weer lekker door...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
VerkerkSander schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 00:02:
Denk dat ik een engeltje heb in mijn Zen (Photo), dit weekend zoals normaal lam... lazert onder het fietsen uit me zak...

Raap hem op, shit shit shit... dacht ik...

Oorplug erin en wat dacht je...ja hoor Queen draaide weer lekker door...
Haha, had ik ook eens, met een speler die nu RMA is gegaan. Het scherm hing vast en er kwam alleen maar een brom uit.

Even de batterij eruit getrokken, voor de zekerheid het recovery menu opgestart (dan boot 'ie makkelijker is mijn ervaring), en 'reboot' gekozen. ...Tadaa.. Koude boot en hij deed het weer een maand of wat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:03:
Heb je wel de drivers geïnstalleerd, en heb je het al op een andere PC geprobeerd? Kom je ook het recovery menu niet meer in?

Het recovery menu kom je als volgt in:
• Speler uit, batterij eruit
• Aan-knop geschoven houden, en vasthouden
• Batterij erin
• Aan-knop loslaten
• Even wachten...

Hier kun je dan de optie 'reload firmware' oid kiezen, en dan wordt verteld dat je de speler moet aansluiten enzo...

Anders kun je, als je nog (of net niet meer) garantie hebt, zou ik eens contact opnemen met Creative (niet de winkel dus), die willen je er graag mee helpen, en na een paar stapjes RMA geven waarschijnlijk.
De drivers zijn al geïnstalleerd, en in het recovery menu geraak ik ook nog. Als ik op de functie reload firmware druk dan komt reload firmaware via USB op het schermpje en dan dubbelklik ik op de update die op mijn pc staat en dan komt er op dat de microphoto niet aangesloten is aan de pc.Mijn pc herkend mijn microphoto wel.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast