Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Op alle 4 de PC's toevallig WMP11? Probeer dan 10 eens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:29:
Gelieve de normaal ondersteunde software te gebruiken, dat is Windows Media Player 10, build 3802 of hoger. Media Player 11 is een beta, wat inhoudt dat de software nog niet perfect is. Het lijkt erop dat je inderdaad een imperfectie gevonden hebt...
Dankje! dat was alles met WMP 10 werkt het wel (hadden ze me ook wel eens mogen vertellen bij de helpdesk heb duidelijk gezecht dat ik wmp11 gebruikte <_<) Ik gebruik normal al geen WMP alleen WMP clasic dus op de andere pcs stond nog verie 9 ofzo heb even een pc'tje ge-update naar versie 10 en nu werkt het dus wel.

Gelukig kunnen ze nu dat cd'tje van 12 euro steken where the sun don't shine :)

Nogmaals bedankt Tony!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Mooi dat het zo opgelost is :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:47:
Gelukig kunnen ze nu dat cd'tje van 12 euro steken where the sun don't shine :)
Ben ik nu de enige die vind dat ze bij de helpdesk hun best hebben gedaan voor je? :N

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik denk niet dat hij weet dat jij, een paar maanden geleden nu gebukt met een CD zou staan.. :X

Ik wilde zeggen dat jij er werkt, maar las net dat je ondertitel veranderd is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het klopt dat de Zen (micro) niet kan worden opgeladen met een universele lader. Zelfs via de pc kan dit niet wanneer de drivers niet zijn geinstallleerd. Hij geeft wel aan dat ie laadt, maar doet dat gewoon niet. Hij pulseert dan ook niet.

Erg jammer dat ik nu weer een aparte lader moet kopen. Ga straks op reis, niet leuk meer hoeveel laders je mee moet zeulen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 19:07

Technicality

Vliegt rechtsom...

Klopt het dat je nummers die wél een artiest-tag hebben, maar geen album-tag, niet kan terugvinden onder de betreffende artiest? Dus dat je ze alleen kan vinden onder de lange lijst met alle nummers?

Dat zou erg slordig zijn van creative :/

[ Voor 5% gewijzigd door Technicality op 07-09-2006 00:31 . Reden: wat minder flame-erig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je wel terugvinden, maarre als je zo begint ga je maar lekker een appeltje halen :P

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 22:03:
Kun je wel terugvinden, maarre als je zo begint ga je maar lekker een appeltje halen :P
Komt het zo bijtend over? Dat was niet mijn bedoeling, sorry.

Het lijkt me toch een van de meest basic functies, en jij zegt dat-ie erin zit. Geloof ik best, maar waar dan? het zou mijn mening over creative positief kunnen bijstellen ;)

edit: daarnaast zijn we op dit forum om elkaar te helpen, niet om te gaan flamen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Technicality op 07-09-2006 00:29 ]

Verwijderd

zette laatst mijn ZMP aan om te luisteren op de fiets... krijg ik ineens te zien dat er een fout is met de firmware terwijl ik de firmware (nog) niet heb geupdate... uitzetten lukte ook niet en niets werkte. Enige mogelijkheid was om de batterij eruit te halen en dan opnieuwe te proberen waarna ie het wel weer deed... meer mensen hier last van?

Verwijderd

Technicality schreef op donderdag 07 september 2006 @ 00:25:
[...]

Komt het zo bijtend over? Dat was niet mijn bedoeling, sorry.

Het lijkt me toch een van de meest basic functies, en jij zegt dat-ie erin zit. Geloof ik best, maar waar dan? het zou mijn mening over creative positief kunnen bijstellen ;)

edit: daarnaast zijn we op dit forum om elkaar te helpen, niet om te gaan flamen ;)
haha sorry maar het stond er zo lullig tegenover de ZMP ;) , was meer een cynische opmerking ;)

Ik heb alles getagd op album, maar soms staan er ook wat artiest tags en als daar bijvoorbeeld u2 staat, scroll ik bij artiest naar u2 en alle nummers van u2 staan daar.

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:53:
[...]

haha sorry maar het stond er zo lullig tegenover de ZMP ;) , was meer een cynische opmerking ;)

Ik heb alles getagd op album, maar soms staan er ook wat artiest tags en als daar bijvoorbeeld u2 staat, scroll ik bij artiest naar u2 en alle nummers van u2 staan daar.
Aha, het klopt, als je in het menu van die artiest zit kun je een album kiezen maar ook functietoets (rechtsonder) > alles bekijken klikken. Dan staan alle nrs van die artiest bij elkaar. Best handig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

ik heb sinds een maandje een ZMP. Ik ben er heel blij mee etc. etc. Maar daar gaat het niet om.
Ik plugde mijn ZMP daarnet aan mijn computer via de USB, zet er een album op via MediaMonkey, koppel hem weer los en plots zit er een felblauwe verticale streep door mijn beeldscherm heen. Even uit en aanzetten en hij zit er nog steeds. Daarna zette ik hem uit, koppelde hem weer aan de computer, de ZMP ging aan en plots was de streep weer weg.
Iemand enig idee wat het kan zijn en/of hetzelfde probleem gehad?

Alvast bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zeker weten dat er niet iets in de trend van 'Even geduld A.U.B.' op je scherm stond toen je je kabel eruit trok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Inderdaad altijd even wachten tot ie klaar is om losgekoppelt te worden.

Al moet ik zeggen dat ik dat soms ook niet doe. Maar dat is meer kwestie van vergeten dat ie eraan hangt en de pc uitzetten zonder t ding er eerst af te halen. Echter nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,
ik heb een creative zen micro 6GB, maar ik wilde m gisteren luisteren en toen deed het scherm het niet meer.. terwijl ik m niet heb laten vallen of iets geks mee heb gedaan, hij zat gewoon in mn tas :/ Het licht van het scherm doet het wel nog steeds.. heeft iemand ervaring hiermee? Ik neem aan dat ik m gewoon terug kan sturen naar creative, maar een beetje support van jullie zou ik fijn vinden :)
o, ik heb m trouwens gekocht bij mp3shop.nl, is het misschien handiger om hem daar naar toe te sturen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2006 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op zaterdag 09 september 2006 @ 22:51:
Zeker weten dat er niet iets in de trend van 'Even geduld A.U.B.' op je scherm stond toen je je kabel eruit trok?
Nee, hij was al klaar met alles over zetten en toen ik hem loskoppelde sprong hij meteen naar "Now playing" toe zonder aan te geven dat ik even moest wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op zondag 10 september 2006 @ 12:27:
hey,
ik heb een creative zen micro 6GB, maar ik wilde m gisteren luisteren en toen deed het scherm het niet meer.. terwijl ik m niet heb laten vallen of iets geks mee heb gedaan, hij zat gewoon in mn tas :/ Het licht van het scherm doet het wel nog steeds.. heeft iemand ervaring hiermee? Ik neem aan dat ik m gewoon terug kan sturen naar creative, maar een beetje support van jullie zou ik fijn vinden :)
o, ik heb m trouwens gekocht bij mp3shop.nl, is het misschien handiger om hem daar naar toe te sturen?
Als je scherm het echt niet meer doet valt er weinig aan te doen dan hem terug te sturen denk ik. Lijkt me duidelijk een technisch probleem.

Denk dat het handiger is contact met creative op te nemen, als mp3shop er nog tussen zit duurt het allemaal weer wat langer (verder niets ten nadele van die shop hoor) en van wat ik van anderen hier gezien heb regelt creative het altijd netjes.

Even emailtje sturen of belletje doen naar Creative dus :)

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
Handig, net PC geformat. Ikke windows mp 11 erop gezet.
Zen microphoto doet het niet.
Ik probeer terug te gaan naar WMP 10, lukt niet.
Alle software vd CD geinstalleerd (wmp10 wou niet) en nog niets
iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik heb iets vreemds en ben het nog niet tegengekomen in eerdere posts na veel gezoek. :|

Als ik mijn Creative Zen Micro Photo 8GB Black oplaadt gaat het rechtsboven gewoon knipperen als altijd... (bliksemschicht)... hij zou dus moeten opladen. Het lijkt erop dat - zelfs na vele uren - er totaal geen power bij komt. Dat streepje blijft dus gewoon rood. :(

Het kan natuurlijk ook gewoon alleen zijn dat het rechtsboven niet goed wordt weergegeven? Dat kan ik alleen testen door het ding gewoon lekker net zolang te laten spelen tot de batterij op is... of is dat misschien niet slim? Hij speelt dus wel gewoon af... maar lijkt niet meer op te laden.

De speler pulseert niet als hij aan de PC hangt. De bliksemschicht knippert wel. Hij gaat gewoon naar "standby" modus als ik hem uit doe en aan de PC heb hangen.

Ik heb hem pas één maand ongeveer. Ik heb het op 3 verschillende PC's geprobeerd, same problem. :( Firmwareversie is 1.20.01e

[ Voor 29% gewijzigd door Barca op 15-09-2006 23:56 ]

Verwijderd

Ik heb een ZMP van 4 GB. Ik ben echter mijn installatieCD kwijt... Nu kan ik mijn afspeellijsten die ik voordien reeds gemaakt had niet meer wijzigen... Zijn er andere mogelijkheden om dit te doen (via WMP misschien?). Of kan ik ergens aan de Creative Zen media player geraken, waarmee dit wel mogelijk was?

Thanks!

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:35
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 01:08:
Ik heb een ZMP van 4 GB. Ik ben echter mijn installatieCD kwijt... Nu kan ik mijn afspeellijsten die ik voordien reeds gemaakt had niet meer wijzigen... Zijn er andere mogelijkheden om dit te doen (via WMP misschien?). Of kan ik ergens aan de Creative Zen media player geraken, waarmee dit wel mogelijk was?

Thanks!
Met een beetje moeite kan je op de site van creative bijna alles vinden... Ook zelfs de nieuwere versies! En als dat MediaSource niet op de site staat (wat meen ik wel zo is) dan kan je altijd alleen de Zen Micro driver installeren en het dan op een andere manier aanpassen...

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Barca schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 23:48:
Ik heb iets vreemds en ben het nog niet tegengekomen in eerdere posts na veel gezoek. :|

Als ik mijn Creative Zen Micro Photo 8GB Black oplaadt gaat het rechtsboven gewoon knipperen als altijd... (bliksemschicht)... hij zou dus moeten opladen. Het lijkt erop dat - zelfs na vele uren - er totaal geen power bij komt. Dat streepje blijft dus gewoon rood. :(

Het kan natuurlijk ook gewoon alleen zijn dat het rechtsboven niet goed wordt weergegeven? Dat kan ik alleen testen door het ding gewoon lekker net zolang te laten spelen tot de batterij op is... of is dat misschien niet slim? Hij speelt dus wel gewoon af... maar lijkt niet meer op te laden.

De speler pulseert niet als hij aan de PC hangt. De bliksemschicht knippert wel. Hij gaat gewoon naar "standby" modus als ik hem uit doe en aan de PC heb hangen.

Ik heb hem pas één maand ongeveer. Ik heb het op 3 verschillende PC's geprobeerd, same problem. :( Firmwareversie is 1.20.01e
Mijn zen micro laadt ook van de een op de andere dag niet meer op via USB. Zoals bij jou zie ik de bliksemschicht, maar er komt geen lading bij. met de mini usb < > stroomadapter van Creative laadt de speler wel op. Glowen aan de pc doet ie soms..echt random.

Echter blijft ie aangeven "select music to play from the music library", ook al voeg ik die liedjes steeds toe. Lijkt alsnof de info van de mp3tjes foetsie is. Hij speelt wel af, maar dat is het dan ook. Ben bang dat het ding niet meer te fixen is en de 1 jaar garantie is natuurlijk allang voorbij. Gok dat de mini usb aansluiting aardig rip is, kan namelijk ook niet (om mogelijk t probleem te fixen) nog een keer de nieuwste firmware erop knikkeren.."player is not connected" :X

Volledig absurd dat een speler die 100% werkt in 1 dag dit soort kuren gaat vertonen..
Heb pech met dit type zen micro, 2e defect al binnen 1,5 jaar! Toch maar semi gedwongen een V of een ander merk :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Ik heb ondertussen de website van Creative eens geraadpleegd. Ik heb ook de Media-Source van Creative gedownload maar ik kan nog steeds mijn afspeellijsten niet aanpassen in mijn CZM. Vroeger moest ik een programmaatje van Creative openen waarin ik eerst de keuze kreeg tussen: muziek rippen van CD naar apparaat, muziek op apparaat organiseren, apparaat synchroniseren op outlook, muziek naar apparaat kopieren,...

Het is dat programma dat ik nu aan het zoeken ben. Indien er andere mogelijkheden zijn om mijn afspeellijsten te veranderen zijn die ook altijd welkom.

Is er niemand die me de installatie-CD zou kunnen bezorgen want ik heb al naar Creative gebeld maar mijn apparaat is meer dan 60 dagen geleden gekocht. Ik heb ook al gemaild maar daar kreeg ik een standaardantwoord op....

Alvast bedankt!

• KoHa
  • Laatst online: 11:35
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:41:
Ik heb ondertussen de website van Creative eens geraadpleegd. Ik heb ook de Media-Source van Creative gedownload maar ik kan nog steeds mijn afspeellijsten niet aanpassen in mijn CZM. Vroeger moest ik een programmaatje van Creative openen waarin ik eerst de keuze kreeg tussen: muziek rippen van CD naar apparaat, muziek op apparaat organiseren, apparaat synchroniseren op outlook, muziek naar apparaat kopieren,...

Het is dat programma dat ik nu aan het zoeken ben. Indien er andere mogelijkheden zijn om mijn afspeellijsten te veranderen zijn die ook altijd welkom.

Is er niemand die me de installatie-CD zou kunnen bezorgen want ik heb al naar Creative gebeld maar mijn apparaat is meer dan 60 dagen geleden gekocht. Ik heb ook al gemaild maar daar kreeg ik een standaardantwoord op....

Alvast bedankt!
Wat jij bedoelt is Creative Zen Media Explorer:

http://us.creative.com/su...S=10&drivertype=0&x=8&y=9

Hier is een Web Update (o.i.d.) waar dit inzit...

http://us.creative.com/su...N+Micro&OSName=Windows+XP
Directe download link

• Barca
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik quote mezelf even. Vandaag even zitten prutsen. De speler laadt weer op. Als ik de speler namelijk gewoon aansluit via USB als de PC helemaal is opgestart... dan start hij dus de Creative software... en dan laadt hij gewoon perfect op. :) Als ik hem echter aan een USB poort hang waarbij de Creative software niet opstart (dus b.v. even een laptop bij iemand, of op het werk... of in de USB poort van mijn toetsenbord) dan werkt het niet. Dan komt alleen de bliksemschicht.

Het werkt weer maar het is wel vaag. Ik weet ZEKER dat hij in het recente verleden namelijk wel gewoon oplaadde als ik hem aan een willekeurige USB poort hing zonder software dat opstartte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_Tyre
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:05
Sinds 2 dagen problemen met mijn Creative Zen Micro 6Gb. Hij ging nog wel aan, maar er verscheen niks op het scherm, bleef gewoon wit. Zomaar ineens gewoon. Maar blauwe led ging wel aan, en je zag duidelijk het aan/uit gaan van het scherm zoals altijd bij opstarten.

Ik rekening opgezocht. 15-09-2005 gekocht, kapot gegaan, 16-09-2006. Vandaag dus terug naar de winkel geweest (Paradigit Arnhem).

Hij is nu opgestuurd naar Ierland, maar omdat de garantieperiode 3 dagen voorbij is, zal het me wel geld gaan kosten. Heb er duidelijk bij gezegd dat ik in geldnood zit en mocht het geld kosten ik eerst gebeld wil worden, en hem anders gewoon terug wil hebben.

Weet iemand hoe lang dit ongeveer duurt, hoeveel kans er is dat ik een nieuwe/gerepareerde terug krijg? En hoeveel het kán gaan kosten?

Wel balen zeg!! Als het nou paar dagen eerder was. Heb hem al eens omgeruild omdat ik het bekende oordopjes probleem had, dit konden ze niet natrekken, heb toendertijd geen nieuwe rekening van gerkegen, deze had k eigenlijk pas 11 maanden, die andere heb ik na een maand omgeruild.

[ Voor 5% gewijzigd door Burning_Tyre op 18-09-2006 18:19 ]

12xIQ7+ ZO (125) + 3xIQ7+ NW (310) +3xIQ7+ ZW (214) PVOutput

Verwijderd

Ik zag hier ergens een uitleg staan over wat te doen als je totaal geen verbinding krijgt. Kan iemand mij dit even uitleggen in het nederlands want mijn pc is ingesteld op nederlands maar de stappen over wat te doen zijn in het engels. Ik krijg bovenin mijn besturingsmenu het bericht dat er geen speler is aangesloten terwijl dat toch echt het geval is + dat ik (denk ik daardoor) totaal geen opties beschikbaar heb in het besturingsmenu. Kan iemand mij een paar tips geven om alsnog te kunnen genieten van mijn nieuwe MP3 speler ?? Alvast bedankt !!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 11:57:
[...]
Mijn zen micro laadt ook van de een op de andere dag niet meer op via USB. Zoals bij jou zie ik de bliksemschicht, maar er komt geen lading bij. met de mini usb < > stroomadapter van Creative laadt de speler wel op. Glowen aan de pc doet ie soms..echt random.

Echter blijft ie aangeven "select music to play from the music library", ook al voeg ik die liedjes steeds toe. Lijkt alsnof de info van de mp3tjes foetsie is. Hij speelt wel af, maar dat is het dan ook. Ben bang dat het ding niet meer te fixen is en de 1 jaar garantie is natuurlijk allang voorbij. Gok dat de mini usb aansluiting aardig rip is, kan namelijk ook niet (om mogelijk t probleem te fixen) nog een keer de nieuwste firmware erop knikkeren.."player is not connected" :X

Volledig absurd dat een speler die 100% werkt in 1 dag dit soort kuren gaat vertonen..
Heb pech met dit type zen micro, 2e defect al binnen 1,5 jaar! Toch maar semi gedwongen een V of een ander merk :P
Gefixed..en ook handig voor anderen die probs hebben met hun micro: Recovery mode (met de aan knop ingehouden accu erin/eruit) en defragmenteren/formatteren maarrr.... :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zette net mijn microphoto aan... krijg ik 'rebuilding library' toen dat afgelopen was waren al mijn playlists weg maar stond muziek er nog wel op...
Wil ik em aansluiten op de pc... krijg ik wél een berichtje dat ie gedocked is maar de zenmicrophoto Media Explorer herkent em niet :{ kheb ook de cd ofzo niet bij de hand :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een standaard 220> USb lader gekocht om via het stopcontact op vakantie te kunnen laden.
Dit is niet specifiek een lader voor de zen. Helaas duurt het laden enórm lang met dit ding, lege accu duurt echt dagen, in tegenstelling tot via de pc opladen.

Ik vermoed dat ik een 'sterkere' lader moet hebben, bestaat er een specifieke lader?
Zoja, waar te koop, ik vind hier niets over...
dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:32:
Ik heb een standaard 220> USb lader gekocht om via het stopcontact op vakantie te kunnen laden.
Dit is niet specifiek een lader voor de zen. Helaas duurt het laden enórm lang met dit ding, lege accu duurt echt dagen, in tegenstelling tot via de pc opladen.

Ik vermoed dat ik een 'sterkere' lader moet hebben, bestaat er een specifieke lader?
dank
Je moet gewoon data-transfer hebben of faken, wat dat ding van jou niet kan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 12:32:

dank
Toen ik mijn zen micro kocht zat er al een stopcontact lader bij :P
Ze bestaan dus wel en hij is in een paar uur opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je doelt denk ik op dit?:
:'Daarin staat dat je de de speler op hold moet zetten als je de speler oplaadt aan een PC zonder de software geinstalleerd. "Als u dit nalaat, neemt het opladen aanzienlijk meer tijd in beslag".'
Dit is niet relevant , dit betreft immers laden via de pc en niet via 220
Jegorex schreef op zondag 24 september 2006 @ 21:45:
[...]

Toen ik mijn zen micro kocht zat er al een stopcontact lader bij :P
Ze bestaan dus wel en hij is in een paar uur opgeladen.
Hmm..aha. wat is dan nu echt het verschil tussen die laders? Weet iemand dat, kortom: hoe weet ik of ik de juiste koop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Laatst online: 03-09 23:24
Verwijderd schreef op zondag 24 september 2006 @ 22:05:
Hmm..aha. wat is dan nu echt het verschil tussen die laders? Weet iemand dat, kortom: hoe weet ik of ik de juiste koop..
Op de site van creative staat de officiele stekker:
http://www.creative.com/products/mp3/zenmicro/accessories/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleempje met mn Zen Micro 6GB

De inhoud van de mappen was niet meer zichtbaar, heb het apparaat dus verwijderd en opnieuw de drivers geinstalleerd. Nu kan de inhoud weer zien; maar als ik muziek erheen wil slepen krijg ik de melding; "kan niet op het apparaat worden gezet. U hebt geen machtigingen om dit item te maken"

Vreemd is ook dat de folder nu dit pad heeft : Deze computer\My Zen\Storage Media\Music

Dat was voorheen volgens mij anders. Is er nu speciale software vereist ofzo om muziek erheen te slepen? Wat doe ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022

Staat hij op hold en uit als je hem aansluit? Ik had namelijk een keer hetzelfde en toen zette ik hem uit en op hold en toen werkte hij wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:19
Heb de mijne eindelijk ontvangen (heb lang RMA proces gehad, ben van 5GB Micro naar 8GB Photo gegaan). Wat me opvalt is dat alle versies ruis hebben als je niets afspeelt. Vind het niet erg storend, enkel als ik er op let. Als er muziek afgespeeld wordt, hoor je het niet. Het volume heeft er totaal geen invloed op...

edit:
het treedt alleen op als het scherm aan is bij deze. Bij de Micro was dat altijd zo... De photo daarentegen gaat uit, dat merk je gelijk.

anderen die dit ook ervaren?

[ Voor 26% gewijzigd door The__Virus op 05-10-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-07 10:33
Probleempje:
Heb bijna 2 jaar geleden een 2e hands Zen Micro 5gb gekocht.
Deed het altijd perfect, maar laatse tijd niet meer.
Het lijkt erop alsof de aan/uit knop gewoon helemaal lam is oid.
Ik kan hem nu alleen opstarten door de oplader in het stopcontact te doen, dan aansluiten en alstie dan gaat opstarten snel de stekker eruit halen.
Uit gaat alleen nog door de accu eruit te halen.

De speler was door de 1ste eigenaar gekocht op mp3man.nl dunkt mij, maar daar zat een jaar garantie op. Daar heb ik zowiezo dus niks aan. Wat kan ik nu het beste doen? Zijn er bepaalde punten voor waar ik hem kan laten repareren ofzo, ik heb verder geen idee wat ik eraan kan doen.

Bvd,
Japie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
The__Virus schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 14:56:
Heb de mijne eindelijk ontvangen (heb lang RMA proces gehad, ben van 5GB Micro naar 8GB Photo gegaan). Wat me opvalt is dat alle versies ruis hebben als je niets afspeelt. Vind het niet erg storend, enkel als ik er op let. Als er muziek afgespeeld wordt, hoor je het niet. Het volume heeft er totaal geen invloed op...

edit:
het treedt alleen op als het scherm aan is bij deze. Bij de Micro was dat altijd zo... De photo daarentegen gaat uit, dat merk je gelijk.

anderen die dit ook ervaren?
Inderdaad, dat viel me al meteen op toen ik mn ZMP net had. Als schermpje uit is is het ook bij mij vrijwel helemaal verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Japie Gijs schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:43:
Probleempje:
Heb bijna 2 jaar geleden een 2e hands Zen Micro 5gb gekocht.
Deed het altijd perfect, maar laatse tijd niet meer.
Het lijkt erop alsof de aan/uit knop gewoon helemaal lam is oid.
Ik kan hem nu alleen opstarten door de oplader in het stopcontact te doen, dan aansluiten en alstie dan gaat opstarten snel de stekker eruit halen.
Uit gaat alleen nog door de accu eruit te halen.

De speler was door de 1ste eigenaar gekocht op mp3man.nl dunkt mij, maar daar zat een jaar garantie op. Daar heb ik zowiezo dus niks aan. Wat kan ik nu het beste doen? Zijn er bepaalde punten voor waar ik hem kan laten repareren ofzo, ik heb verder geen idee wat ik eraan kan doen.

Bvd,
Japie
Je hebt 2 jaar recht op garantie op dit soort apparaten, Creative is verplicht te helpen. Ik zou de klantenservice BELLEN, is gratis nummer:
http://nl.europe.creative.com/recall/welcome.asp (onderaan)

Mijn MicroPhoto wordt weer ingenomen. Heb al 3 maanden lang een RMA procedure achter de rug, dit was voor mij de druppel. Krijg nu, als ie weer als zijnde kapot wordt getest, mijn geld terug. Het verhaal:
Kocht een 5GB Zen Micro toen ie nog gloednieuw was voor 250 euro. Na iets meer dan een jaar kreeg ik last van een bekende fabricagefout: de koptelefoonuitgang deed het niet meer.
Ik bellen, had recht op garantie en het apparaat zou worden omgewisseld. Duurde ontzettend lang, was blijkbaar kwijtgeraakt in magazijn, maar kreeg uiteindelijk netjes voor alle ongemak een 6GB versie terug.
Maar deze wilde nauwelijks aan of uit, moest hard en schuin zelfs op de knop drukken om hem aan of uit te krijgen, dat werkte niet zo. Dus weer RMA.
Ik stuur hem op, krijg nog binnen 5 dagen een nieuwe, aangezien ik bijna op vakantie ging. Zodra de oude was verstuurd, werd er een nieuwe naar mij toegezonden.
Op vakantie echter niets dan problemen. Heel vaak liep het apparaat vast, telkens tijdens het opstarten. Moest dan de batterij eruit halen en opnieuw proberen. Soms deed ie het vrijwel direct daarna weer goed, soms moest ik tientallen keren proberen of in de Recovery Mode de schijfcontrole uitvoeren. Ik weer bellen, leek erg onwaarschijnlijk probleem. Het trad bijna altijd op als het apparaat volledig moest opstarten, niet vanuit standby, en als er voor het afsluiten een nummer aan het afspelen was (dus als hij moest resumen). Dus werd er gesuggeerd dat het mijn MP3's waren. Is natuurlijk belachelijk, heb er nooit problemen mee op de pc, heb ze gescand met MP3 Checker 1.08 (allemaal gewoon goed) en bovendien, wat is een MP3-speler die niet overweg kan met MP3's :S. Maar ook na het formatteren bleef de speler wel eens hangen, dus moest het wel het apparaat zijn. Echter, het probleem treedt niet altijd op en na testen kreeg ik precies dezelfde speler terug, ze hadden geen problemen kunnen constateren.
Ik boos bellen, zouden ze hem weer testen, is toen ook als kapot zijnde getest en kreeg een Zen MicroPhoto. Maar deze leed al aan hetzelfde probleem! Had de speler net een uur en al bij de eerste keer opstarten was het raak! Dacht dat het toevallig was en bleef testen, maar weer af en toe trad het probleem op. Ik was het helemaal zat en heb nu mijn geld terug geëist. Hij moet nu weer getest worden, ben benieuwd of ze hem weer zo terugsturen. Stuur nu dan ook echt alles mee, kabel, CD, oplader, accu's, kortom, alles wat in de verpakking zat van mn Micro 5GB Special Edition. Dit werkt zo niet.

Heb even gauw een lijstje gemaakt van de problemen die ik ondervond de eerste paar uren met mijn Photo:
- Crashes when resuming an MP3 during boot up, sometimes it does, sometimes it doesn't. Doesn't matter which song. Sometimes it just resumes this song, sometimes it crashes while booting with the same song.
- All MP3’s that were on the player have been tested with MP3 checker 1.08 from download.com.
- Stuttering of the MP3 player during playing, especially when shutting down or right after booting up. Player responds very slow in those cases.
- Tried multiple programs to transfer the files: Winamp, Windows Media Player and Creative MediaSource Organizer.
- Crashed after formatting harddisk, during bootup. So the harddrive was empty. Recreated the problem 5 times.
- Crashed after startup when connected to a computer when I wanted to find out if the computer was the problem. One time the screen became black. One time it remained on the main screen. Both times the player didn't respond to the power button. After disconnecting, the player still wouldn't respond. One time I removed the battery while it remained connected to the computer. The blue light on the head side remained on. After putting the battery back again, the player still didn't respond until I removed the cable.
- Sometimes it responds very slow and the dimming of the light goes very shockery.

The problem only occurs when it must fully boot, not resume from standby.

[ Voor 66% gewijzigd door The__Virus op 06-10-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 12:15:
Heb een probleempje met mn Zen Micro 6GB

De inhoud van de mappen was niet meer zichtbaar, heb het apparaat dus verwijderd en opnieuw de drivers geinstalleerd. Nu kan de inhoud weer zien; maar als ik muziek erheen wil slepen krijg ik de melding; "kan niet op het apparaat worden gezet. U hebt geen machtigingen om dit item te maken"

Vreemd is ook dat de folder nu dit pad heeft : Deze computer\My Zen\Storage Media\Music

Dat was voorheen volgens mij anders. Is er nu speciale software vereist ofzo om muziek erheen te slepen? Wat doe ik niet goed?
iemand?
Op het creative support forum komt ook geen antwoord..

vreemd is dat ik wel andere bestanden erheen kan slepen alleen geen mp3 :?
Ik kan dus een mp3 hernoemen naar .txt, er heen slepen en weer naar .mp3 hernoemen..maar niet rechtstreeks slepen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2006 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat de Creative Zen Micro Photo ook covers zien (bvb een jpg die in een album map staat) als je een nummer afspeelt?

Thanks,
Slutty

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 17:22:
Laat de Creative Zen Micro Photo ook covers zien (bvb een jpg die in een album map staat) als je een nummer afspeelt?

Thanks,
Slutty
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje wat ik eigelijk wel goed in dit topic vind passen....:)
Nou...ik heb nu nog een goedkope mp3 speler van de MM van 512MB, uit de tijd dat iedereen die had...
Nou is ondertussen dat schermpje al een tijdje kapot en zit ik te kijken naar iets anders
Bijna overal worden namaak nano's aangeboden, niet mijn ding, leuk geval maar but navigatie en batterijduur...
Ik zit zo te surfen, vind ik voor rond de 50 euro een zen micro 4GB.....wat moet ik hier van denken qua qualiteit?Of beter voor een nieuwe gaan?(ander merk en type dan, geld is beperkt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

Ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen, want het begint me de keel uit te hangen.

Ik heb nu iets meer dan een jaar een Creative Zen Micro 5 gig. Nooit problemen mee gehad maar een aantal maanden geleden wilde hij niet meer meewerken en niks hielp.
Sinds kort heb ik hem toch weer aan de praat gekregen en werkt alles weer, alleen het muziek om één of andere reden altijd fout. Daarom heb ik er maar een nieuwe firmware opgezet: 2.21.02.

Allemaal heel leuk en aardig want mijn mp3 speler wordt zonder problemen herkend. Het muziek overzetten gaan na 1 liedje goed, maar bij de 2de blijft het kopiëren op hetzelfde punt hangen???
Vervolgens krijg ik een foutmelding dat het bestand al bestaat of mogelijk gebruikt wordt door een ander programma (wat niet zo is)!!?? |:(

Ik heb vanalles al geprobeert, stuurprogramma's, andere firmware, andere manieren om muziek over te zetten niks werkt. Hij stopt elke keer na een aantal liedjes en blijft hangen bij het kopiëren....

Herkent iemand dit? of heeft iemand een oplossing. Anders ga ik echt een nieuwe mp3 speler kopen want ik wordt er niet goed van... :|

Alvast heel erg bedankt :*)

Tomm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Laatst online: 21-09 20:28
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 13:50:
Hey allemaal,

Ik hoop dat jullie mij met het volgende probleem kunnen helpen, want het begint me de keel uit te hangen.

Ik heb nu iets meer dan een jaar een Creative Zen Micro 5 gig. Nooit problemen mee gehad maar een aantal maanden geleden wilde hij niet meer meewerken en niks hielp.
Sinds kort heb ik hem toch weer aan de praat gekregen en werkt alles weer, alleen het muziek om één of andere reden altijd fout. Daarom heb ik er maar een nieuwe firmware opgezet: 2.21.02.

Allemaal heel leuk en aardig want mijn mp3 speler wordt zonder problemen herkend. Het muziek overzetten gaan na 1 liedje goed, maar bij de 2de blijft het kopiëren op hetzelfde punt hangen???
Vervolgens krijg ik een foutmelding dat het bestand al bestaat of mogelijk gebruikt wordt door een ander programma (wat niet zo is)!!?? |:(

Ik heb vanalles al geprobeert, stuurprogramma's, andere firmware, andere manieren om muziek over te zetten niks werkt. Hij stopt elke keer na een aantal liedjes en blijft hangen bij het kopiëren....

Herkent iemand dit? of heeft iemand een oplossing. Anders ga ik echt een nieuwe mp3 speler kopen want ik wordt er niet goed van... :|

Alvast heel erg bedankt :*)

Tomm
Misschien een beetje beidehand, maar heb je al eens een ander computer geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is vast al beantwoord in een van de vorige topics maar ik kon het niet snel vinden;

Is het nou mogelijk om (zonder die belachelijk dure A/C opladerset van 29 e of de accesoiry pack van 59 e) de Micro Photo op te laden (met dezelfde snelheid en veiligheid van de creative lader?)

Overigens; de microphoto bevalt prima :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 20:50

Wokker

De avond wokkel

Ik zit bij pricewatch te kijken en een winkel azerty bied de zen micro aan voor 106 euro als je dan naar de site gaat kan je hem niet in je winkel mannetje plaatsen. Ook staat dit product niet in de gewonne lijst waar allee mp3 spelers staan iig niet voor die prijs als ze op pricewatch beweren... iemand enig idee hoe of ze de boel lopen te fleshen ?

pricewatch: Creative Zen Micro, 6GB (USB 2.0, Radio)

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Misschien dat ze hem uit het assortiment hebben gehaald waardoor je hem niet meer via de site kunt vinden en hebben ze vervolgens vergeten de pricewatch entry weg te halen.

Azerty is nou niet een shop die de boel flest voor zover ik weet, gewoon een foutje waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is nieuwe Firmware uit voor de Micro Photo.
http://nl.europe.creative...=10&drivertype=0&x=16&y=7

LET OP: This firmware removes your player's FM recording feature.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:29:
Er is nieuwe Firmware uit voor de Micro Photo.
http://nl.europe.creative...=10&drivertype=0&x=16&y=7

LET OP: This firmware removes your player's FM recording feature.
de optie die ze eruit hebben gehaald na druk van de RIAA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Zo te zien voegt ie voor mij geen nuttige functies toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een creative zen micro van paps en nu wil ik alle tracks die daarop staan op mijn computer zetten.
ik heb alle drivers en benodigde software al op mijn pc gezet alleen ik krijg het de fuck niet voor elkaar om die bestanden van de mp3 speler op m'n computer te zetten..

p.s. het is de gewone zen micro versie dus niet de photo versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en hoe krijg ik deze blauwe slotjes voor de nummers weg?
Afbeeldingslocatie: http://img262.imageshack.us/img262/4927/vvvvok0.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
1. Niet kicken binnen 24 uur.
2. Die slotjes betekenen vast en zeker dat het met DRM beveiligde bestanden zijn.
3. Downloaden kon volgens mij met de laatste MediaSource Organizer, anders zijn er wel alternatieve tools. Moet je maar even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet, heb je bij de micro ook geen andere software nodig dan Windows XP, correct me if im wrong though...

Die slotjes betekenen dat het de songs zijn die je bij aanschaf erbij krijgt van Creative, die kan je vanzelfsprekend dus niet downloaden naar je PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:57

steveman

Comfortabel ten onder

Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 02:40:
Voor zover ik weet, heb je bij de micro ook geen andere software nodig dan Windows XP, correct me if im wrong though...

Die slotjes betekenen dat het de songs zijn die je bij aanschaf erbij krijgt van Creative, die kan je vanzelfsprekend dus niet downloaden naar je PC...
Ik weet zeker dat ze bij Creative geen nummers van Hazes meeleveren ;)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 02:40:

DRM dus. Op die 2 nummers die er standaard op zitten zit DRM, maar ook op die andere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds zaterdag ook mijn Zen Micro Photo ontvangen en hoewel ik er nog niet veel mee heb kunnen werken hier snel even mijn eerste indruk:

Voor:
- klein formaat
- sterke batterij (met volle accu van 8:00 tot 0:00 afspelen vindt ik niet verkeerd!)
- mooi design (als is daar natuurlijk altijd over te twisten)

Tegen:
- niet kunnen afspelen en aansluiten op computer gelijk
- volgens mij krasgevoelig (nog niet gemerkt maar idee heb ik)
- soms lijkt het apparaat even vast te lopen, ook het bladeren in agenda, contactpersonen en foto's gaat traag

Vragen:
- Als ik de Zen met een AC-adapter aansluit kan ik dan wel de muziek afspelen?
- De mini-USB aansluiting lijkt dieper te zitten dan het hoort: soms gaat de Zen bij aansluiten wel laden maar wordt deze niet door de computer herkend (opladen en afspelen is dan wel mogelijk :) ) en moet ik echt goed aanduwen. Is dit bewust gedaan (dan heb ik meteen een oplossing voor mijn eerste tegen gevonden) of moet er meteen contact gemaakt worden met de conmputer?

Maar alles bij elkaar ben ik tot nu toe niet ontevreden... nu nog 5 topics over de Zen doorworstelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

weet iemand of de zen micro 6gb al werkt met WMP 11? die is vandaag uitgekomen namelijk...
ik zie hier nl geen updates staan t.a.v. WMP 11

[ Voor 57% gewijzigd door Pretorian_ op 31-10-2006 22:57 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrsRossi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-10-2020
hemiparo schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 08:10:
Sinds zaterdag ook mijn Zen Micro Photo ontvangen en hoewel ik er nog niet veel mee heb kunnen werken hier snel even mijn eerste indruk:

Voor:
- klein formaat
- sterke batterij (met volle accu van 8:00 tot 0:00 afspelen vindt ik niet verkeerd!)
- mooi design (als is daar natuurlijk altijd over te twisten)

Tegen:
- niet kunnen afspelen en aansluiten op computer gelijk
- volgens mij krasgevoelig (nog niet gemerkt maar idee heb ik)
- soms lijkt het apparaat even vast te lopen, ook het bladeren in agenda, contactpersonen en foto's gaat traag

Vragen:
- Als ik de Zen met een AC-adapter aansluit kan ik dan wel de muziek afspelen?
- De mini-USB aansluiting lijkt dieper te zitten dan het hoort: soms gaat de Zen bij aansluiten wel laden maar wordt deze niet door de computer herkend (opladen en afspelen is dan wel mogelijk :) ) en moet ik echt goed aanduwen. Is dit bewust gedaan (dan heb ik meteen een oplossing voor mijn eerste tegen gevonden) of moet er meteen contact gemaakt worden met de conmputer?

Maar alles bij elkaar ben ik tot nu toe niet ontevreden... nu nog 5 topics over de Zen doorworstelen :)
Even een opmerking over de krasgevoeligheid... Ik heb m'n MicroPhoto nu bijna een jaar, en er zit nog geen kras op! Nou moet ik zeggen dat ik er wel erg voorzichtig mee ben... trouwens de achterkant is wel krasgevoelig, ergens staat "microphoto" maar bij mij is dat bijna weggekrast zegmaar.

@ iedereen: Is de nieuwe firmware het waard om erop te zetten?
Wat bedoelden ze precies met dit punt?: "Verbetert de reactiesnelheid van de scherminterface van de speler. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Pretorian_ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:55:
weet iemand of de zen micro 6gb al werkt met WMP 11? die is vandaag uitgekomen namelijk...
Ja hoor... de Zen en WMP 11 werken goed samen. Zit wel met de NL Beta te werken dus het is even wachten op de release van de NL versie maar ik denk dat het ook dan nog steeds werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pretorian_ schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 22:55:
Micro 6G weet ik niet...
Voor de mensen die het boeit: Zen MP 8G werkt met de firmware vóór de firmware die de RM recording verwijdert perfect met WMP 11 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Laatst online: 16:16
Ik heb sinds vandaag ook mn micro photo van 8GB. Hij bevalt me tot nu toe zeeer goed.
Alleen ik begrijp tot nu toe dat firmware 2.21.02 alleen voor de 'gewone' zen micro is (en niet de photo).

Is der iemand die dit kan bevestigen of verduidelijken? Aangezien hij niet bij firmware staat op de creative website voor de photo versie.

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoals je hier kun zien is de firmware voor de MP nog steeds in de 1.xx.x serie. De 2.xx serie gaat niet werken :)

edit:
Sorry Marc, ik had een korter verhaaltje, maar jouw verhaaltje geeft exacte getallen, doordat jij die hebt was jij langer bezig ;) B)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2006 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_22
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-09 13:32
Danjel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:46:
Ik heb sinds vandaag ook mn micro photo van 8GB. Hij bevalt me tot nu toe zeeer goed.
Alleen ik begrijp tot nu toe dat firmware 2.21.02 alleen voor de 'gewone' zen micro is (en niet de photo).

Is der iemand die dit kan bevestigen of verduidelijken? Aangezien hij niet bij firmware staat op de creative website voor de photo versie.
Volgens de Creative site is dit inderdaad zo, als je de firmware voor de Micro opzoekt staat er de 2.21.02 en als je de firmware van de MicroPhote opzoekt is 1.30nog iets de nieuwste.

Mi©hel was me net voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Hmz, dus het is niet mogelijk om zonder software te installeren je muziek erop te zetten zoals wel mogelijk is met de zogenaamde playforsure (2.21.02) firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Danjel schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:59:
Hmz, dus het is niet mogelijk om zonder software te installeren je muziek erop te zetten zoals wel mogelijk is met de zogenaamde playforsure (2.21.02) firmware?
Mijn Zen MP is op de pc van mn ouders wel redelijk plug en play :)
USB stekkertje in de PC, Zen eraan en dan zegt hij dat hij ATP (geloof ik :X ) Portable Media Player vindt. Dan kun je met exlorer gewoon op je Zen HDD komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Hmz, dat met de explorer erop komen dat wil hij hier dus niet...
Hij wil wel openen met windows media player. Maar dan gebeurt er verder niks.

Ik zou graag willen dat ik dan gewoon kan drag/droppen.

Hmz, als ik 512MB instel als verwisselbare schijf dan ziet ie em ook niet 8)7

Heeft iemand een idee of doe ik het gewoon fout?

-edit-
Je moet em dus eerst naar extra/removable disk gaan en dan werkt ie wel :)

[ Voor 35% gewijzigd door Danjel op 09-11-2006 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga hem vandaag halen en ben erg benieuwd. Maar begrijp ik nu dat je géén adapter erbij krijgt als je hem koopt? Hoe moet je hem dan opladen? Beetje bijzonder.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:15

fmb

Opladen gaat dan via de USB kabel.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een Micro aan te schaffen, maar weet nog niet waar.

Op bol.com stond tot voor kort een gewone voor 99 euro, maar die is nu weg. Zal dus wel een restje van de 1e generatie zijn geweest. Nu is de goedkoopste 180, en dat is de photo 8GB, terwijl de gewone 6 GB daar 210 kost. Wie kan me dat verschil in prijs verklaren en waar raden jullie me aan hem te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
http://tweakers.net/pricewatch/zoeken?keyword=zen+micro ;)

[ Voor 27% gewijzigd door TheZeroorez op 13-11-2006 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja... Slim :)

Heb je toevallig nog een goede tip om erachter te komen of ik een 1e of 2e generatie online koop?
En heeft iemand ervaring met de garantie/service e.d. bij online shops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Verwijderd schreef op maandag 13 november 2006 @ 20:43:
Oh ja... Slim :)

Heb je toevallig nog een goede tip om erachter te komen of ik een 1e of 2e generatie online koop?
En heeft iemand ervaring met de garantie/service e.d. bij online shops?
Sja, beetje lastige vraag, als je nu eens specifieker een online-shop opgaf?

[hint]shopsurvey[/hint]

www.mp3man.nl (site heet anders maar dit domein werkt nog steeds) heb ik in ieder geval zelf heel goede ervaringen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3shop.nl vind ik een van de beste webshops die er is, en met iDeal is het ideaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:35
Tip voor de mensen die nog een wired remote zoeken voor de Zen Micro(photo): bij de Mediamarkt (in Groningen in ieder geval) is deze nu te koop voor 5 Euro!
Ik dacht eerst dat het een fout was, maar bij de kasse bleek het inderdaad slechts 5 euro te zijn.... Weet niet of het misschien een verkeerde prijs is bij de MM zelf, maar het is wel goedkoop iig! Het is de officiele Creative remote, ligt bij de Ipod accesoires aan de zijkant (bij de tv's) onderaan in het rek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:02:
[...]

Mijn Zen MP is op de pc van mn ouders wel redelijk plug en play :)
USB stekkertje in de PC, Zen eraan en dan zegt hij dat hij ATP (geloof ik :X ) Portable Media Player vindt. Dan kun je met exlorer gewoon op je Zen HDD komen :)
Maar... Je kan dan niet alles knippen/plakken/renamen etc. Je kan alleen kopieren, verwijderen en plakken...

Mijn ZMP is overleden na een lullig valletje. Volgende keer toch maar een flashplayer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:41:
Tip voor de mensen die nog een wired remote zoeken voor de Zen Micro(photo): bij de Mediamarkt (in Groningen in ieder geval) is deze nu te koop voor 5 Euro!
Ik dacht eerst dat het een fout was, maar bij de kasse bleek het inderdaad slechts 5 euro te zijn.... Weet niet of het misschien een verkeerde prijs is bij de MM zelf, maar het is wel goedkoop iig! Het is de officiele Creative remote, ligt bij de Ipod accesoires aan de zijkant (bij de tv's) onderaan in het rek.
Wow, dat is wel heel goedkoop...

Het mooie (:() aan de MM is dat elke MM andere prijzen hanteert, maar ik kan morgen wel even langsgaan bij die in Den Haag/Zoetermeer of ze misschien dezelfde fouten maken ;)

Ontopic: Nu al een maand een blije eigenaar, net mooie Creative EP630 Ear In oordopjes besteld :)

Edit: Fuck, fuck, in Den Haag 29.99 euro, in Zoetermeer niet op voorraad, maar iig geen 5 euro :(

Is er een tweaker in Grunn zo aardig om een arme student uit de randstad te helpen, roep maar wat je wil hebben :P :>

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
Hm, ik ga dan donderdag ook ff langs de MM in leeuwarden, ben benieuwd wat ie daar dan kost. Als ie daadwerkelijk 5 euro kost dan neem ik er een paar mee. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik heb hem net gekocht op bol.com voor 149.95 8)7 :X
Desondanks toch wel errug benieuwd natuurlijk ;)

edit:

gelukkig, het was maar een wired remote
:P

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2006 20:37 ]

Verwijderd

In de topic start las ik dat dit geen RMA topic is en (bijna) alle problemen met de Zen al zijn besproken maar in search krijg ik niet het antwoord op mijn vraag. Ook flink wat gegoogled maar ook daar niets gevonden. Lijkt wel alsof ik 1 van de lucky bastards ben met dit probleem.

Het gaat om het volgende:

"John Legend 01 Save Room could not be placed on the device. You don't have premission to create this item"

Deze transfer error krijg ik nu al 2 weken.
Het is een originele cd dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb ook op meerdere pc's geprobeerd verschillende muziekbestanden over te zetten. Geen van alle werkt. Als ik het in de Creative Explorer met het programma van de Zen bestanden probeer over te zetten blijft de voortgangsbalk onderin stil staan en achter het nummer staat in behandeling voor een minuut of 10, daarna ineens achter alles 'mislukt'. |:(

Op de dag dat ik er achter kwam heb ik in de ochtend voordat ik naar mijn werk vertrok nog muziek op de Zen gezet en toen ik thuiskwam en mijn nieuwe CD op de Zen wilde zetten deed hij niets meer.
Nieuwe update van de Creative software op de pc, nieuwe firmware op de Zen. Ook dat helpt niet

Gelijk Creative een bericht gestuurd maar daar wacht ik al 2 weken op, volgens de website is de wachttijd 1 tot 3 werkdagen :? niet dus.

Iemand enig idee??

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 10:35 ]

• Daros
  • Laatst online: 30-09 18:44
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:31:
In de topic start las ik dat dit geen RMA topic is en (bijna) alle problemen met de Zen al zijn besproken maar in search krijg ik niet het antwoord op mijn vraag. Ook flink wat gegoogled maar ook daar niets gevonden. Lijkt wel alsof ik 1 van de lucky bastards ben met dit probleem.

Het gaat om het volgende:

"John Legend 01 Save Room could not be placed on the device. You don't have premission to create this item"

Deze transfer error krijg ik nu al 2 weken.
Het is een originele cd dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb ook op meerdere pc's geprobeerd verschillende muziekbestanden over te zetten. Geen van alle werkt. Als ik het in de Creative Explorer met het programma van de Zen bestanden probeer over te zetten blijft de voortgangsbalk onderin stil staan en achter het nummer staat in behandeling voor een minuut of 10, daarna ineens achter alles 'mislukt'. |:(

Op de dag dat ik er achter kwam heb ik in de ochtend voordat ik naar mijn werk vertrok nog muziek op de Zen gezet en toen ik thuiskwam en mijn nieuwe CD op de Zen wilde zetten deed hij niets meer.
Nieuwe update van de Creative software op de pc, nieuwe firmware op de Zen. Ook dat helpt niet

Gelijk Creative een bericht gestuurd maar daar wacht ik al 2 weken op, volgens de website is de wachttijd 1 tot 3 werkdagen :? niet dus.

Iemand enig idee??
Ga naar het recover menu en format je speler. Miss dat hij hierna het weer doet, of probeer een firmware reload.

Verwijderd

VerkerkSander schreef op donderdag 16 november 2006 @ 10:42:
[...]

Ga naar het recover menu en format je speler. Miss dat hij hierna het weer doet, of probeer een firmware reload.
Clean up, Format en daarna Reboot geprobeerd maar werkt niet.
Op andere fora gelezen dat een firmware reload ook kan helpen, dus gelijk de nieuwste versie gedownload en een Reload gestart, alleen nu doet de Zen helemaal niets meer 8)7
Als ik de update wil starten geeft hij aan dat de speler niet aangesloten is terwijl hij wel door de PC herkend wordt.

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Technicality schreef op maandag 13 november 2006 @ 23:44:
Mijn ZMP is overleden na een lullig valletje. Volgende keer toch maar een flashplayer...
Jeps... en die heb ik overgenomen :)

Ik had zelf ook een speler met een harde schijf, de sitecom easy mp3 nogwat. Leuk ding voor het geld (was e150 een jaar of 2, 3 terug, voor 4gb), maar hij had ook zijn nadelen - voornamelijk dat het vaak wel een minuut of 2 duurde voordat hij opgestart was. Plus dat hij z'n looks totaal niet meehad :P

Gisteravond heb ik de Zen opengewerkt en de harde schijf van mijn oude speler erin gezet. Het was een hoop gekloot maar hij doet het prima :D

Alleen een nadeel, ik hoor een zacht gezoem (doet me denken aan de harde schijf) door de koptelefoon. Als je de muziek aanhebt valt het verder niet echt op, maar ik vind het toch slordig. Komt dit vaker voor, of komt dat (waarschijnlijk) door het andere type harde schijf?

met een hamer past alles

Verwijderd

Dat hoorde ik wanner ik m'n oude zen (Nomad Zen USB2.0 20gb) aan de lading had liggen, waarschijnlijk toch een contactje?

Verwijderd

Punksmurf schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:28:
[...]

Ik had zelf ook een speler met een harde schijf, de sitecom easy mp3 nogwat. Leuk ding voor het geld (was e150 een jaar of 2, 3 terug, voor 4gb), maar hij had ook zijn nadelen - voornamelijk dat het vaak wel een minuut of 2 duurde voordat hij opgestart was. Plus dat hij z'n looks totaal niet meehad :P

Gisteravond heb ik de Zen opengewerkt en de harde schijf van mijn oude speler erin gezet. Het was een hoop gekloot maar hij doet het prima :D

Alleen een nadeel, ik hoor een zacht gezoem (doet me denken aan de harde schijf) door de koptelefoon. Als je de muziek aanhebt valt het verder niet echt op, maar ik vind het toch slordig. Komt dit vaker voor, of komt dat (waarschijnlijk) door het andere type harde schijf?
Bij mijn Zen hoorde ik een hoge pieptoon als hij aan het zoeken was op de HDD :D
Nu hoor ik niets meer want hij start niet meer op 8)7 hehehe, vanavond maar even klooien

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2006 14:09 ]

• Punksmurf
@hierboven: ai, lijkt me toch een ontwerpfoutje dan? :/

@daarboven:

Hoe bedoel je, 'een contactje'? Er zitten denk ik geen contactjes meer los hoor, als je dat bedoelde :) Al had ik een flatcable losgetrokken bij het demonteren :( maar dat heb ik prima kunnen fixen, al was het lastig. Dat was overigens de aansturing van het touchpanel.

Het geluidje verandert ook een beetje, het klinkt precies als m'n oude laptop als die op z'n hd bezig was (maar dan zachter). Ik zal er eens op letten met hd-activiteit.

Oh, bij het openslopen van het apparaat ook de 'gloeiende' rand op 2 plekken beschadigd. Wel jammer, maar ik kan er mee leven. Voor weinig geld een mooie speler zo :) En Technicality heeft er ook wat meer voor gekregen dan van de vuilnisman :)

[ Voor 5% gewijzigd door Punksmurf op 16-11-2006 14:14 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:05:
[...]

Clean up, Format en daarna Reboot geprobeerd maar werkt niet.
Op andere fora gelezen dat een firmware reload ook kan helpen, dus gelijk de nieuwste versie gedownload en een Reload gestart, alleen nu doet de Zen helemaal niets meer 8)7
Als ik de update wil starten geeft hij aan dat de speler niet aangesloten is terwijl hij wel door de PC herkend wordt.
Ga naar het recover menu selecteer hier reload firmware (REBOOT NIET) hij geeft dan zelf aan wanneer je hem moet aansluiten en moet installeren...

Wanneer je namelijk reload doet verwijder je de huidige waardoor windows hem niet meer herkent.
(is tijdje geleden dat ik dit heb gedaan, dus kan zijn dat het iets anders gaat)

SUCCES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VerkerkSander schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 00:08:
[...]

Ga naar het recover menu selecteer hier reload firmware (REBOOT NIET) hij geeft dan zelf aan wanneer je hem moet aansluiten en moet installeren...

Wanneer je namelijk reload doet verwijder je de huidige waardoor windows hem niet meer herkent.
(is tijdje geleden dat ik dit heb gedaan, dus kan zijn dat het iets anders gaat)

SUCCES
Precies gedaan zoals je zei en de Zen werkt weer!
Thanks _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Iemand bekend met de betrouwbaarheid van DEMOSHOP? Hier wordt een TravelDock aangeboden voor € 33,00. Niet echt duur in mijn ogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:22:
[...]

Precies gedaan zoals je zei en de Zen werkt weer!
Thanks _/-\o_ _/-\o_
Kijk hiervoor doe je het toch eigenlijk... Ik heb mijn Zen echt maanden niet meer gebruikt... vorige week weer uit de kast getrokken (ging vaak met meerdere tegelijk met de bus dus luister je geen muziek of ik pakte de auto) helaas nieuw blok dus moet ik alleen reizen... Maarja nu niet meer alleen want me Zen is weer terug.. Wat ish et toch een top ding... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
hemiparo schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 13:51:
Iemand bekend met de betrouwbaarheid van DEMOSHOP? Hier wordt een TravelDock aangeboden voor € 33,00. Niet echt duur in mijn ogen...
Ik raad je aan de http://tweakers.net/shopsurvey te gebruiken om de betrouwbaarheid van shops te testen. Aangezien Demoshop er niet in staat, zou ik hier niet zomaar kopen. Kijk dan liever in de pricewatch: Creative TravelDock Zen Micro (2.0) , om te zien welke shops hem verkopen, en dat de prijs van die Demoshophp complete BS is :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
TheZeroorez schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:24:
[...]

Ik raad je aan de http://tweakers.net/shopsurvey te gebruiken om de betrouwbaarheid van shops te testen. Aangezien Demoshop er niet in staat, zou ik hier niet zomaar kopen. Kijk dan liever in de pricewatch: Creative TravelDock Zen Micro (2.0) , om te zien welke shops hem verkopen, en dat de prijs van die Demoshophp complete BS is :-)
http://www.mp3shop.nl/pro...traveldock-zen-micro.html

49 euro.
Wel chill ding... kan iemand wat vertellen over de kwaliteit ? Kan die een beetje hard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Punksmurf schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:13:
@hierboven: ai, lijkt me toch een ontwerpfoutje dan? :/

@daarboven:

Hoe bedoel je, 'een contactje'? Er zitten denk ik geen contactjes meer los hoor, als je dat bedoelde :) Al had ik een flatcable losgetrokken bij het demonteren :( maar dat heb ik prima kunnen fixen, al was het lastig. Dat was overigens de aansturing van het touchpanel.

Het geluidje verandert ook een beetje, het klinkt precies als m'n oude laptop als die op z'n hd bezig was (maar dan zachter). Ik zal er eens op letten met hd-activiteit.

Oh, bij het openslopen van het apparaat ook de 'gloeiende' rand op 2 plekken beschadigd. Wel jammer, maar ik kan er mee leven. Voor weinig geld een mooie speler zo :) En Technicality heeft er ook wat meer voor gekregen dan van de vuilnisman :)
Inderdaad, prima deal wmb ;)
Maar ik had alleen last van een soort ruis als de rand aanstond, misschien even kijken of je niet ergens dat ding soort van "altijd-aan" staat ipv na een paar seconden uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Van de PriceWatch wist ik al... en ook dat mp3shop.nl redelijk goedkoop was maar... op dit moment niet op voorraad. Heb ondertussen contact gehad met Demoshop en met met BTW en verzenden komt het op € 45,00 uit... dan wacht ik liever even op mp3shop. Demoshop is ook bezig op eBay en daar zijn de reacties positief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Technicality schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:58:
[...]

Inderdaad, prima deal wmb ;)
Maar ik had alleen last van een soort ruis als de rand aanstond, misschien even kijken of je niet ergens dat ding soort van "altijd-aan" staat ipv na een paar seconden uit?
Ik heb er toevallig gisteravond nog even mee zitten kloten en het is toch niet de HD inderdaad, maar als het display aanstaat hoor ik die ruis. Deze verandert ook van volume en toonhoogte als ik het contrast van het schermpje verander en zodra het schermpje uit is hoor ik het helemaal niet. Het viel me al op dat ik het toch niet hoorde als ik naar muziek luisterde, maar nu snap ik waarom.

Nou ja, is goed mee te leven :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The One Pizza
  • Laatst online: 21-09 20:28
Punksmurf schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:28:
[...]

Op www.nomadness.net heeft iemand een flashkaart in zijn zen micro gezet werkt net zo goed. ;-)
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast