• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
De batterij moet inderdaad eerst enkele malen helemaal leeg gebruikt worden. Daarna gaat ie ook wat langer mee.

Vervolgens is het niet zo heel belangrijk dat ie helemaal leeg gaat, maar ik zou hem niet steeds pas op de helft ofzo alweer aan de oplader hangen. Dat zal de levensduur niet ten goede komen lijkt mij.
Ik laad hem meestal op als ie op het laatste groene blokje staat. En ik gebruik hem 1x per maand helemaal op.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hmm.. m'n 3e RMA was teruggekomen toen ik op vakantie was, dus werd 'ie opnieuw verstuurd. Inmiddels is dat opnieuw versturen zo'n 3 weken geleden, en op www.parceline.com stond een heel andere procedure dan normaal. Hij is nu in Dublin met 'vehicle' afgeleverd, en 'BART has signed'. Ik heb dit even gemeld aan Creative, ze zijn een onderzoek gestart, en waarschijnlijk wordt er binnenkort een andere speler verzonden...

Gelukkig moet ik nu nog niet iedere dag naar school :Y)

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-09 18:59
TheZeroorez schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:42:
Hmm.. m'n 3e RMA was teruggekomen toen ik op vakantie was, dus werd 'ie opnieuw verstuurd. Inmiddels is dat opnieuw versturen zo'n 3 weken geleden, en op www.parceline.com stond een heel andere procedure dan normaal. Hij is nu in Dublin met 'vehicle' afgeleverd, en 'BART has signed'. Ik heb dit even gemeld aan Creative, ze zijn een onderzoek gestart, en waarschijnlijk wordt er binnenkort een andere speler verzonden...

Gelukkig moet ik nu nog niet iedere dag naar school :Y)
Heb je na je 3e RMA niet zo iets van flikker een eind op met dat ding? Ik zou er niet meer zoveel vertrouwen in hebben eerlijk gezegd en denk dat ik naar een andere speler zou kijken....misschien wel een Creative maar een andere model in ieder geval. De Zen V Plus oid :)

Al ben ik zelf erg tevreden over mijn ZMP. Heb alleen nog niet echt het selecteren van nummers en dan het afspelen van deze geselecteerde nummers onder de knie.

grahamofthewheels.com

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik had een Zen Micro, welke het jack-probleem had. Mijn vervangspeler was per ongeluk niet de SE, dus had dit na een week of twee ook. Mijn derde speler deed het nu bijna een jaar, maar zag de batterij opeens als 'leeg' als de speler uit geweest was. Nu krijg ik het 6GB model, wel jammer dat ik geen Photo (8GB) krijg ja..

Maarja, je kunt natuurlijk niets eisen. Ik kan als ik wil nog 3x verzendkosten declareren, maarja.. Dat doe ik over het algemeen alleen bij bedrijven die een klote-service geven.. (bij Siemens telefoons heb ik dit dus bijvoorbeeld wel gedaan, puur om te kunnen zeiken.. Creative geeft goede service, geen probleem dus)

[ Voor 33% gewijzigd door TheZeroorez op 10-08-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:37:
Ik heb net een nieuwe Zen Micro Photo 8GB, gekocht via Norrod.....

....Mijn conclusie is dat de speler defect is
Die van jullie ook?
Dank voor het meedenken alvast
Dit lijkt heel erg op het probleem wat ik ook had met mijn nieuwe Zen microphoto (wie verzint er nou zo'n naam??????????).

Alleen had ik nooit verbinding en jij soms wel en soms niet dus het kan zijn dat mijn oplossing voor jouw niet gaat werken. De oplossing die ik heb is de volgende:

1. Download and install these Microsoft hot fixes:

Windows Media Format 9.5 Runtime:
Update for Windows Media Digital Rights Management-enabled players
DRM performance fix:
FIX: Some portable devices may take 30 seconds or longer to start playing back a piece of content when you play subscription content that is protected by Windows Media DRM that uses chained licenses
Fix for large data transfers:
FIX: Updates to the Windows Media Device Manager

2. Browse to Control Panel > Administrative Tools > Services. Scroll down to Windows User Mode Driver Framework. Double click this. Change the Startup type to Automatic.

3. Uninstall and reinstall WMP10. This is most easily done by browsing to C:\WINDOWS\RegisteredPackages\{981FB688-E76B-4246-987B-92083185B90A}. Then find the file named: WPD10.INF, right click and select install.

4. Open up Device Manager. Click on View -> Show Hidden Devices. Scroll down to Portable Media Devices. Remove everything listed there.

5. Start REGEDIT and navigate to HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB. Right click the USB string and select Permissions. Make sure 'Administrator' and 'Everyone' have 'Allowed' ticked for Full Control permission. If you do not have 'Everyone' then click the Add button, add the username, and then give it Full Control.

Bron: http://www.delldjsite.com...ive/index.php/t-8881.html

En dan na afloop je speler terug zetten naar de fabrieks instellingen. Dat heeft voor mij in elk geval het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-09 11:35
Zijn er meer mensen die deze universele oplader gebruiken?

Unicharger

Ik heb hem namelijk gekocht voor mijn ZMP, maar als ik hem aansluit, schiet de ZMP wel aan en zie ik ook het oplaadicoontje, maar opladen ho maar. Ik heb hem er heel de nacht aangehangen en hij werd niet vol. Ik heb de oplader ook geprobeerd met mijn Mio 510 en daar doet ie het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nurret
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-09-2021
Ik heb ooit een witte zen 2e hands gekocht. Deze heeft de geest gegeven. Ik kan nu via de garantie een nieuwe krijgen, maar ik twijfel tussen zwart of donker blauw.

Ik heb de zwarte inmiddels al gezien. Zou iemand foto's kunnen posten van de donkerblauwe versie?
Het liefst bij daglicht.

Zou heel tof zijn, bedankt alvast _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp dat de Zen Micro nooit als station herkend wordt, hij wordt als 'MTP Device'gezien en is niet geheel toegankelijk als normaal station of schijfletter
Dit betekent nu ook dat ik mijn podcasts niet rechtstreeks kan downloaden naar de speler
Ik gebruik Ipodder en kon voorheen de station letter van de 'verwisselbare schijf' als download locatie aangeven .. dat kan nu niet meer. Is hier een trucje oid voor?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 21:50
Ik heb een probleempje/vraagje:

Als ik mijn zen micro aansluit op de pc(met usb kabel) dan laad hij wel op, windows herkent hem ook(in deze computer), maar als je dan daarin gaat staat er niks op, terwijl er toch echt 3gb aan muziek op staat. Mediamonkey ziet hem niet, waar ik hem altijd mee sync. Ik gebruik firmware 2 dus eigelijk zou ik geen drivers nodig moeten hebben, maar denk toch dat daar het probleem ligt niet?
Alleen weet ik niet goed wat ik nodig heb van de creative site, dus zou iemand mij kunnen helpen met wat ik moet installleren.
Of ligt het heel ergens anders aan en weet 1 van jullie de oplossing?

Alvast bedankt

ps op de mp3 speler zie jeook geen icoontje dat ie is aangesloten(wel dat is aan het opladen is)

[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-08-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het GoT forum, maar ik heb al heel erg veel topics doorgeneusd. Zelf heb ik een oranje Zen Microphoto 8gb. Dit is niet mijn eerste, ik heb deze net nieuw omdat mijn eerste een kapotte harddisk had, zelfde probleem als iemand hierboven. In 6 dagen had ik een nieuwe!

Nu waarom ik hier post. Mijn eerste ZMP werd namelijk eerst ook niet herkend door mijn pc. Ik heb Creative meerdere malen gebeld en ze begonnen te vragen of mijn USB poorten wel goed waren en of ik wel XP had, maar omdat ik geen leek ben had ik dit natuurlijk allemaal al gecontroleerd.
Ik had alle software al weer ge-deinstalleerd. Toen kwam opeens de beta uit van Windows Media Player 11. Ik wilde deze even testen. Toen ik mijn ZMP wilde opladen en ik hem aan de USB hing, werd hij plots herkend door WMP11! Ik kon er zelfs zonder Creative drivers en programma's muziek op zetten! Ik heb dit aan Creative doorgegeven, maar het lijkt er niet op dat ze er wat mee gedaan hebben. Ik heb nu trouwens alles van Creative weer geinstalleerd en nu werken ook die programma's!

Download de WMP11 beta op: http://www.microsoft.com/...ia/player/11/default.aspx

Veel succes iedereen!

Jorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Interessant. Ik gebruikte de WMP11beta al een tijd maar bij mij werkte hij niet. Pas nieuwe install gedaan dus ik ga het nog eens proberen. Bedankt voor de info.

Verwijderd

Ik vind het toch allemaal maar raar dat de Microphoto het op sommige pc's niet (goed) doet. Al met al ben ik er zeer tevreden mee, maar merk dat ik hem laatste tijd niet veel meer gebruik en dat vind ik zonde :(

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:31:
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het GoT forum, maar ik heb al heel erg veel topics doorgeneusd. Zelf heb ik een oranje Zen Microphoto 8gb. Dit is niet mijn eerste, ik heb deze net nieuw omdat mijn eerste een kapotte harddisk had, zelfde probleem als iemand hierboven. In 6 dagen had ik een nieuwe!

Nu waarom ik hier post. Mijn eerste ZMP werd namelijk eerst ook niet herkend door mijn pc. Ik heb Creative meerdere malen gebeld en ze begonnen te vragen of mijn USB poorten wel goed waren en of ik wel XP had, maar omdat ik geen leek ben had ik dit natuurlijk allemaal al gecontroleerd.
Ik had alle software al weer ge-deinstalleerd. Toen kwam opeens de beta uit van Windows Media Player 11. Ik wilde deze even testen. Toen ik mijn ZMP wilde opladen en ik hem aan de USB hing, werd hij plots herkend door WMP11! Ik kon er zelfs zonder Creative drivers en programma's muziek op zetten! Ik heb dit aan Creative doorgegeven, maar het lijkt er niet op dat ze er wat mee gedaan hebben. Ik heb nu trouwens alles van Creative weer geinstalleerd en nu werken ook die programma's!

Download de WMP11 beta op: http://www.microsoft.com/...ia/player/11/default.aspx

Veel succes iedereen!

Jorn Veltman
Nou ik heb dus ook WMP11, maar bij mij werkt het dus niet(hij heeft nog nooit gewerkt onder WMP11). maar het probleem is dus dat hij hem wel ziet(in deze computer, verder nergens), maar hij is leeg... Mischien ga ik maar even WMP10 weer installeren.

Verwijderd

Heb je de Creative drivers en software nog geinstalleerd staan? Misschien dat het wat uit maakt of je eerst de software deinstalleert, dan WMP11 installeert en dan de Creative software weer installeert?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20
Weet iemand waar ik de drivers kan vinden? Ben op het werk en wil mijn zen even opladen aan de usb poort maar dat gaat nu niet omdat ie hem niet herkent? Op de creative site staat alle software behalve de drivers.

Verwijderd

Huh, hij behoort gewoon te werken met de usb kabel, moet sowieso opgeladen worden.

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:29:
Huh, hij behoort gewoon te werken met de usb kabel, moet sowieso opgeladen worden.
hij vindt hem niet zonder driver. Heb het opgelost door 128MB te reserveren als externe hd en nu kan ik hem wel opladen.

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:31:
Heb je de Creative drivers en software nog geinstalleerd staan? Misschien dat het wat uit maakt of je eerst de software deinstalleert, dan WMP11 installeert en dan de Creative software weer installeert?
Alles was toen nog niet eens geinstalleerd. Ik heb de software pas na WMP11 geinstalleerd.
Maar ik heb nu bijna alles geprobeerd en het werkt nog steeds niet :S...
iemand? _/-\o_

EDIT: Ik heb nu ook WMP10 geinstalleerd maar heb hetzelfde probleem.
Dus iemand nog een oplossing? _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-08-2006 15:46 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is het wel mogelijk om terug te gaan naar WMP10 als je WMP11 geinstalleerd hebt? Ik had eens ergens gelezen dat zodra je WMP11 geinstalleerd hebt, en het werkt niet, je geen kans meer hebt om het te restoren. Ik weet echter niet zeker of dit nou voor deze speler geldt, maar het zou goed kunnen. Probeer eerst eens een andere pc om uit te sluiten of het aan je speler ligt.

• TheZeroorez
  • Niet online
Ik heb pas (voor de gein, gebruik eigenlijk altijd foobar2000/DivX..) WMP11 geïnstalleerd, en zag bij de installatie toevallig een 'herstelpunt aanmaken' voorbij komen, je zou dus prima terug moeten kunnen denk ik.. :)

Verwijderd

Je kunt gewoon bij software en dan wmp en dan aanpassen/verwijderen en dan komt er de optie: terugzetten naar wmp 10 :)

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:32:
Je kunt gewoon bij software en dan wmp en dan aanpassen/verwijderen en dan komt er de optie: terugzetten naar wmp 10 :)
Jup zo heb ik het dus ook gedaan, alleen het werkt niet, help? _/-\o_

Verwijderd

Hmm zou je microphoto dan kapot zyn..?

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:39:
Hmm zou je microphoto dan kapot zyn..?
Het is geen micro photo.
Ik test hem vanavond even op een andere computer, alleen daar mag niet wat extra's op geinstalleerd worden(vader's computer).
Hij heeft wel WMP10, en ik heb firmware 2, dus dat zou moeten werken toch?

• RoD
  • Niet online

RoD

Ja.
TheZeroorez schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:26:
Ik heb pas (voor de gein, gebruik eigenlijk altijd foobar2000/DivX..) WMP11 geïnstalleerd, en zag bij de installatie toevallig een 'herstelpunt aanmaken' voorbij komen, je zou dus prima terug moeten kunnen denk ik.. :)
Dat zou ik ook denken ja, maar wat ik begreep is dat het dan nog niet werkte in veel gevallen. Misschien bugs door de beta versie? Maargoed, zoals ik al zei, ik ben er niet zeker van. Het lijkt er hier echter wel op dat het zo is.

• Perzikvrucht
Nou normaal doet ie het niet, maar verwisselbareschijf werkt wel gewoon perfect.
Ik zelf kan hier niet echt wat uithalen wat nou de oplossing zou kunnen zijn, maar jullie? }:O

Verwijderd

Zoals ik al zei, ik kon gewoon probleemloos terug naar wmp 11

• TheZeroorez
  • Niet online
Heb je al een firmware reset geprobeert, en dan gewoon even 1.x erop, met de ZMMe ?
Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:45:
Zoals ik al zei, ik kon gewoon probleemloos terug naar wmp 11
Waar heb je 12 vandaan dan :?

Verwijderd

10 dan ;)

• Perzikvrucht
Bij mijn vaders pc werkt hij wel gewoon, het ligt dus aan mijn pc.
Ik zit nu alle software te verwijderen van creative(daar deed h ij het zonder iets erop).
Ik vertel hier nog wel of het werkt, of dat ik toch jullie advies nodig heb.. :D

Edit: nou het werkt nog steeds niet :(
iemand?

[ Voor 8% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-08-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus paar dagen geleden de MP gekocht van 4gig... In eerste instantie werd ie wel herkend als externe hardeschijf en tevens ook als zoon windows media device oid maar daarna niet meer. Om het op te lossen wilde ik de firmware update (weet niet of dat de juiste oplossing is) maar ik kan op de site van creative geen 2.xxxx versie van de firmware vinden.. alleen de 1.2 firmware en die staat al op mijn MP :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:32:
Ik heb dus paar dagen geleden de MP gekocht van 4gig... In eerste instantie werd ie wel herkend als externe hardeschijf en tevens ook als zoon windows media device oid maar daarna niet meer. Om het op te lossen wilde ik de firmware update (weet niet of dat de juiste oplossing is) maar ik kan op de site van creative geen 2.xxxx versie van de firmware vinden.. alleen de 1.2 firmware en die staat al op mijn MP :/
Dit is firmware 2 voor de zen micro(non photo!):

http://files2.europe.crea...oP4S_PCFW_L16_2_21_02.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:32:
Heb je die schijf die je erbij kreeg al in je computer geduwt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:47:
[...]

Heb je die schijf die je erbij kreeg al in je computer geduwt :?
natuurlijk ... alles geinstaleer etc en de eerste keer werd ie ook herkend als harde schijf maar vervolgens niet meer :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Mp3shop heeft de Zen Micro 6GB versie voor 129 euro in de aanbieding. Dat is goedkoper dan de 5GB versie. Misschien handig voor de mensen die er nog eentje willen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou mij deze speler willen kopen, maar ik heb nog een vraag.
De batterij wordt blijkbaar opgeladen via een usb kabel. maar hoe moet je hem dan opladen als je op vakantie bent en geen pc in de buurt hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Niet. Je kunt natuurlijk ook een uitbreidings-pakket kopen, of een losse USB-oplader voor zo'n €5,- bij de MediaMarkt..

RoD, eerst was het zelfs zo dat de Photo 8GB goedkoper was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

TheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:39:
Niet. Je kunt natuurlijk ook een uitbreidings-pakket kopen, of een losse USB-oplader voor zo'n €5,- bij de MediaMarkt..
Zon USB naar stopcontact lader is erg handig. Universeel en goedkoop. Ideaal imo.
Leuk die aanbiedingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tss ik word himmel gek van de remote die erbij zit... nu heb ik wel 2m snoer om me nek hangen bijna :/
iemand een slimme oplossing behalve dan dat ik het door moet knippen of nieuwe oordopjes met kleinere lengte snoer moet kopen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn oordopjes die een heel kort snoer hebben met een verlengstuk. Het korte snoer is ideaal voor spelers met een afstandsbediening. Misschien moet je daar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij de mediamarkt heb je trouwens een pakketje met:
- 1extra accu
- universele lichtnet adapter
- remote
- oordopjes ( EP - 380)
voor maar 45 euries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:43:
tss ik word himmel gek van de remote die erbij zit... nu heb ik wel 2m snoer om me nek hangen bijna :/
iemand een slimme oplossing behalve dan dat ik het door moet knippen of nieuwe oordopjes met kleinere lengte snoer moet kopen? ;)
Ehmm.. het snoer korter toveren :?

Maar nee, je zult het zonder AB moeten stellen, of Sony earbuds bijvoorbeeld aan moeten schaffen, die hebben, zoals al gezegd is een snoer in twee delen. Ze zijn er nog in 't wit ook :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik lees hier en daar dat de radio functie van dit apparaatje niet al te best is. Wat is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Het ligt er net aan waar je bent en welke zender je wilt ontvangen. Prima is hij niet, maar het is goed te doen. Maarja, met 4/5/6/8Gb heb je denk ik niet echt radio nodig.

Eigenlijk alle MP3-spelers met radio hebben deze kwaliteit, dit omdat het snoertje van de headphones als antenne gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm wel jammer dat de kwaliteit zo matig is, 6 gb is opzich wel genoeg ruimte maar als je toevallig even zin hebt om naar bijv. slamfm te luisteren in de trein dan is het toch wel geinig dat het erop zit.

Wel grappig dat ze de draadjes van je headphone gebruiken om de radio te ontvangen, probeer dat probleem altijd te voorkomen (woon in hilversum en hoor meestal skyradio als ik geen muziek draai maar wel power op mijn 'speakers' heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
TheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:39:

Hmm, ik ben benieuwd of dit wel zo is. Ik heb ook zo'n universele lader gekocht en daarmee lukte het dus niet om de ZMP mee op te laden. Ik las op een andere site dat dit komt doordat de originele lader van Creative dataoverdracht simuleert en dat de ZMP alleen oplaadt als ie ook data binnenkrijgt. Of die theorie klopt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de universele lader van bol.com in ieder geval niet werkt. Heb nu de originele lader en die werkt wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Sja, in dat geval werken ze inderdaad niet. Maar dat zou ik raar vinden. Als je dus niet met je ZMP bezig bent op de pc, maar em gewoon wilt laten opladen gaat dat dus niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij werkt gewoon op de lichtnetadapter hoor ...
en de kwaliteit van de radio is idd niet al te best, de radio van mijn vorige mp3 speler ( iRiver van 265mb) was beter. Waar ik vroeger moeiteloos kon ontvangen heb ik nu vaak last van ruis... beetje jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansvd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2022
kadoendra schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:05:
[...]

Hmm, ik ben benieuwd of dit wel zo is. Ik heb ook zo'n universele lader gekocht en daarmee lukte het dus niet om de ZMP mee op te laden. Ik las op een andere site dat dit komt doordat de originele lader van Creative dataoverdracht simuleert en dat de ZMP alleen oplaadt als ie ook data binnenkrijgt. Of die theorie klopt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de universele lader van bol.com in ieder geval niet werkt. Heb nu de originele lader en die werkt wel gewoon.
De universele lader van bol.com werkte wel bij mijn ZM. Raar dat de Photo daar dan niet op werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo.

Als jullie nou de keus hadden, voor een Zen Micro Photo (8 GB) of een Zen Sleek (20 GB)
Welke zouden jullie dan kiezen?
Zijn er over het algemeen veel problemen met de Micro en de Sleek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
ZMP omdat ik de sleek te groot vind.

En we zijn pas bij deel 5 dus als je wilt weten of er problemen zijn zou je wat threads door kunnen lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja maar de Photo heeft 8 GB en de Sleek 20 GB, is dat dan niet overtreffender tov het gewicht? (wat een kutzinsbouw, maar ik weet niet hoe ik het anders kan verwoorden :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Dat is erg persoonlijk.

Ik heb ruim voldoende aan de 8gb van mn ZMP, ik verwissel toch om de maand ofzo de nummers die erop staan en ik heb hem nog nooit vol gekregen.

Daarbij vind ik de sleek, zoals ik al zei, gewoon te groot. De zen micro is makkelijker mee te nemen en dus heeft die mijn voorkeur. Maar zoals ik al zei, dat is persoonlijk. Als jij de afmetingen minder belangrijk vind en 20gig ipv 8 wel, dan is de sleek jou speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Sleek echt zo groot dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:52

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Ik heb sinds een aantal dagen de Sleek, vind het wel meevallen (maar ik ken de Micro weer niet :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royco_100 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:03:
[...]

Ik heb sinds een aantal dagen de Sleek, vind het wel meevallen (maar ik ken de Micro weer niet :P )
En, hoe bevalt 'ie?
Wat is er slecht aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Misschien was het je nog niet opgevallen, maar dit topic gaat over de ZM(P), voor de Sleek is een ander topic. Voor de rest zul je toch echt zélf een keuze moeten maken. Het zijn 2 verschillende spelers dus weeg voor jezelf af aan welke features je het meeste waarde hecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-09 11:52

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:05:
[...]

En, hoe bevalt 'ie?
Wat is er slecht aan?
Hij bevalt mij super! Het enige minpunt vind ik dat het schermpje of helemaal aan staat of helemaal uit (hoe leg ik dit beter uit.... na max 30. seconden is het schermpje uit kun je er niks meer op zien, en moet je weer ff ergens op drukken wil hij weer aangaan, rare zin 8)7)

@hierboven, is er een sleek topic :? :$

[ Voor 4% gewijzigd door royco_100 op 28-08-2006 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gelukkig hebben we op GoT een search.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07 22:38

rvd50

...................

Ik heb een goede oplossing gevonden voor een originele oplader van creative toch goedkoop te kunnen verkrijgen. Er is een Creative Accessory Kit Premium in omloop.
Dit pakket bevat:
♦ Accu
♦ Oplader (netstroom)
♦ Case
♦ Oordopjes, de EP-330.
♦ Neckstrap
_/-\o_

Deze kit kan je bestellen op www.laptopplein.nl. Ik krijg ze morgen binnen.
Ik weet niet precies welke versie van de accu je erbij krijgt. Er zijn namelijk 2 versies, de 830 mAh, standaard voor Zen MicroPhoto, en de 630 mAh versie, deze is standaard voor Zen Micro

Deze kit kost 32 euro :9 terwijl in de meeste (online) winkels de prijs voor de oplader alleen al rond de 26 euro schommelt, dan is 32 euro voor deze kit toch helemaal niet verkeerd als je kijkt wat je ervoor allemaal voor krijgt!

Plaatje weg totdat je een kleinere hebt. - DeeD2k2

dit is een afbeelding van de Accessory Kit, alleen wel afgebeeld met de EP 630 earphones. Dit zijn hele goede oordopjes, maar deze heeft creative verwisseld voor de EP 330. Vraag me niet waarom, helaas wel mindere oordopjes, jammer jammer, maar helaas niets aan te doen. Hieronder plaatje van de EP 330

Afbeeldingslocatie: http://www.cambridgesoundworks.com/images/gold/full/l1ep330e.jpg

Reden van deze post: veel mensen zeuren hier op het forum over de te dure oplader van creative. Ik geef ze daar groot gelijk. Slechte ontwikkeling van Creative vind ik zelf. Ik was verbaasd dat er geen oplader in de doos zat toen ik deze open maakte. Maar dan komt de volgende tegenvaller, de oplader is idd reteduur. Begrijpelijk dus! Dus met deze kit heb je veel meer waar voor je geld!

ps: als je bij laptopplein.nl deze kit gaat bestellen, kijk dan ook even naar de Wired Remote, de kost maar 11 euro. Koopje toch?! ;)

[ Voor 83% gewijzigd door een moderator op 31-08-2006 13:39 ]

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Gelukkig staat dit allang in de TS. Zou je trouwens dat plaatje even weg kunnen halen/resizen? Dit is wel erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

oh sorry, dat had ik niet gelezen. Maar waarom zeuren de mensen dan nog zo lang door over die adapter :S Ik ga plaatje zsm resizen, even Adobe Photoshop CS2 installeren en dan doe ik het. (Net windows opnieuw geinstalleerd ;) )

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
rodian50 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:
oh sorry, dat had ik niet gelezen. Maar waarom zeuren de mensen dan nog zo lang door over die adapter :S Ik ga plaatje zsm resizen, even Adobe Photoshop CS2 installeren en dan doe ik het. (Net windows opnieuw geinstalleerd ;) )
Mensen zeuren over de adapter, omdat die best duur is. Ook dat accessoire pakket is niet echt goedkoop (heb dat pakket inmiddels ook, maar dan die voor de ZMP die iets anders is dan die jij hebt laten zien). Zo;n pakket kost ook 40 euro, terwijl je eigenlijk verwacht dat die oplader er gewoon bij zit.

Andere reden waarom er posts over adapters worden geplaatst is dat er kennelijk ook universele (lees: veel goedkopere) opladers zijn die ook schijnen te werken. Ik had er een gekocht die niet werkte met de ZMP vandaar dat ik alsnog dat accessoirepakket heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
rodian50 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:
oh sorry, dat had ik niet gelezen. Maar waarom zeuren de mensen dan nog zo lang door over die adapter
Omdat ze, net als jij, die topicstart niet lezen misschien :?

En ja, je kunt erover zeuren, maar van te voren weet je wat er bij zo'n speler zit.. Als opladen een must is, moet je gewoon zorgen dat je een adapter hebt/een andere speler koopt die hem wél heeft (niet veel meer overigens, in die klasse..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:07:
Ik gebruik een (zwarte) Creative Zen Microphoto al enkele maanden, erg tevreden over.

Ben echter de afgelopen tijd regelmatig naar het strand gegaan met als gevolg dat er wat zand in mijn oordopjes terecht is gekomen, enig idee hoe ik dit op een veilige manier kan verwijderen?
Simpelweg blazen helpt niet ;(

Het gevolg van dit zand is overigens dat het ene dopje nu een stuk zachter de muziek brengt dan de ander.
stofzuiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-09 19:07

Technicality

Vliegt rechtsom...

RoD schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:17:
Sja, in dat geval werken ze inderdaad niet. Maar dat zou ik raar vinden. Als je dus niet met je ZMP bezig bent op de pc, maar em gewoon wilt laten opladen gaat dat dus niet werken?
Ik heb sinds gister ook een ZMP, maar ik kan je vertellen dat dat inderdaad waar is. Mijn laptop heeft een wat oudere xp vesie oid (hij herkende hem niet automatisch) geen wmp10, maar na hij de hele nacht eraan gehangen heeft is ie geen mm opgeladen. Hang ik em aan mijn pc begint-ie heftig op te laden.

Als ik aan het touchpad kwam zag ik trouwens wel zon bliksemflitsje (@ laptop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvd50

rvd50

...................

hele TopicStart doorgelezen, staat niks over Creative Zen Premium Accessory Kit.. :S

R.D50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Die heeft er toch echt bij gestaan, bij 'links' > 'accessoires'.

Hij is blijkbaar weg :?

@hieronder: Ziet er raar uit ja, is alleen geen post waardig. Het stond er bij jou trouwens nog fout ook.

[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 30-08-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

assecoires? accessoires

haha sorry moest ff, het ziet er zo raar uit zo.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:37:
assecoires? accesoires

haha sorry moest ff, het ziet er zo raar uit zo.
Als je er dan nog acceSSoires van maakt zijn we het eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee dat stond er! de eerste keer iig, na het editen blijkbaar niet meer, want moest ff de reden opgeven waarom ik het moest neerzetten ;)

maar nu na 2x editten is het weer goed geloof ik ;)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sinds hedenochtend ben ik ook in het bezit van een zmp (zwart) en ben er tot nu toe erg tevreden over. Alleen ik zou er graag de 2.xx.xxx.xx firmware opzetten maar kan die op de site van creative niet vinden... kan iemand een linkje geven of misschien uitleggen waar ik het kan vinden (en hoe je hem erop zet)?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:44

Piggen

Lekker bakkie

Die is er alleen voor de non-Photo. De Photo is standaard al PlaysForSure-compatible.

• RoD
  • Niet online

RoD

Technicality schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:04:
[...]

Ik heb sinds gister ook een ZMP, maar ik kan je vertellen dat dat inderdaad waar is. Mijn laptop heeft een wat oudere xp vesie oid (hij herkende hem niet automatisch) geen wmp10, maar na hij de hele nacht eraan gehangen heeft is ie geen mm opgeladen. Hang ik em aan mijn pc begint-ie heftig op te laden.

Als ik aan het touchpad kwam zag ik trouwens wel zon bliksemflitsje (@ laptop)
Dat is echt belachelijk. Als je dus geen oplader voor het stopcontact hebt, en dus veroordeeld bent tot het opladen aan de pc, kun je em dus niet eens gewoon een nachtje aan de pc laten :/ Ultiem slecht van Creative imo.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:44

Piggen

Lekker bakkie

Zo werkt het volgens mij helemaal niet. Bij mijn broertje z'n Zen Micro zit een papiertje met tips voor het laden. Daarin staat dat je de de speler op hold moet zetten als je de speler oplaadt aan een PC zonder de software geinstalleerd. "Als u dit nalaat, neemt het opladen aanzienlijk meer tijd in beslag".

Tevens staat er.
Sluit de speler niet aan op een USB-hub of een notebook, aangezien deze wellicht niet over een toereikende stroomvoorziening beschikken om de speler op te laden.
Als ik de speler aan mijn eigen Windows 2000-PC zonder software hang en op hold zet, begint hij gewoon netjes op te laden.
Met de Photo zal het waarschijnlijk net zo zijn.

Dus zo erg is het helemaal niet gesteld met Creative. Gewoon een kwestie van de documentatie lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 31-08-2006 14:32 ]

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 26-09 20:39

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Duurt bij mij ook een volle nacht voor hij volledig opgeladen is, en na zo'n 8 uur is 'tie weer leeg (alleen muziek afspelen, geen onnodig browsen, volume op 18, geen foto's kijken/radio luisteren/contacts gebruiken)...

't grootste nadeel vind ik nog dat ik 'm op m'n werk niet als usb stick kan gebruiken omdat ik hier beperkte rechten op de pc's heb....

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• RoD
  • Niet online

RoD

MPmad schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:31:
Zo werkt het volgens mij helemaal niet. Bij mijn broertje z'n Zen Micro zit een papiertje met tips voor het laden. Daarin staat dat je de de speler op hold moet zetten als je de speler oplaadt aan een PC zonder de software geinstalleerd. "Als u dit nalaat, neemt het opladen aanzienlijk meer tijd in beslag".

Tevens staat er.

[...]

Als ik de speler aan mijn eigen Windows 2000-PC zonder software hang en op hold zet, begint hij gewoon netjes op te laden.
Met de Photo zal het waarschijnlijk net zo zijn.

Dus zo erg is het helemaal niet gesteld met Creative. Gewoon een kwestie van de documentatie lezen.
Aha. Ik vond het ook al vreemd. Wel raar dat je de speler er voor op hold moet zetten.

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-09 19:55
Ik heb even een vraag over de accu. Komende winter wil ik op vakantie naar Nieuw Zeeland 8) . Zoals jullie wellicht weten is het een lange reis van ongeveer 22 a 24 uur. Één accu is dan niet genoeg. Als ik er twee koop en beide oplaad, is de accuduur (inhoud) van degene die ik voor de 2e helft van de reis gebruik en dus al opgeladen is niet vermindert? Of zit ik hier onzin uit te kramen :?

AULXJMHR

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee hoor, dat valt ontzettend mee. Voor zon korte periode zul je daar absoluut geen last van hebben.

• B-Buster
Ik gebruik ook een 2e accu voor mijn ZMP en de 2e was na 2 weken in de kast gelegen te hebben nog helemaal vol. Dus zal geen problemen opleveren. Zorg wel dat je de nieuwe een aantal keren van te voren hebt opgeladen en ontladen. Het is bekend dat de eerste paar keer de accu nog niet 100% werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:58:
Die is er alleen voor de non-Photo. De Photo is standaard al PlaysForSure-compatible.
o oke, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:18

Vuvuzela

My spire is forming

Ik heb net m'n micro terug gekregen van RMA.. leuke is dat ik precies dezelfde problemen heb als hiervoor 8)7 Ik denk dus dat het aan m'n accu ligt.. Als ik hem aan wil zetten reageert hij niet. Als ik hem aan stroom hang gaat hij wel laden.
Het stomme is dat ik de accu goed behandelt heb. En de voltmeter zegt 3.45 wat 3.7 hoort te zijn. Dus dat vind ik ook wel meevallen qua dood.

Edit// Accu was 2 maandne niet gebruikt.. dus na nachtje is hij weer oké :)

[ Voor 12% gewijzigd door Vuvuzela op 02-09-2006 19:15 ]

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net een Creative 6gb Zen Micro . Deze werkte prima met de bijgeleverde CD en usb kabel. Echter nu heb ik het probleem dat als de speler is aangesloten , hij zichtbaar is in Windows .. maar programmas als firefox en thunderbird starten niet meer op als deze is aangesloten (proces gaat wel lopen echter er komt niks in beeld :S) . Windows verkenner doet het wel. Vensters die nog open waren van bijv. firefox werken ook naar behoren..

Nu heb ik de speler geflashed met de nieuwste firmware (slepen in verkenner etc.) in de hoop dat dit probleem ook weg zou zijn.. maar het blijft :(

Ik heb ook geklooi gehad met een "verclsid" proces van een windows update .. deze heb ik inmiddels verwijderd misschien heeft dat er iets mee te maken ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Heb je dit enkel met de Zen Micro, of met meerdere USB-apparaten? Hoe zit het als je een andere USB-poort gebruikt? Gebeurt dit ook op een andere PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:36:
Heb je dit enkel met de Zen Micro, of met meerdere USB-apparaten? Hoe zit het als je een andere USB-poort gebruikt? Gebeurt dit ook op een andere PC?
Alleen met de Zen en bij alle usb poorten .. ik zal een andere pc nog proberen maar ben bang dat ie het daar wel gewoon goed doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadat mijn zen micro kapot was heb ik via creative een nieuwe zen microphoto gekeregen... leuk maar geen driver cd en die drivers zijn nergens te vinden.

Nu heb ik even contact gehad met de "help"desk van creative... ik kon een nieuwe cd bestellen... voor 12 euro 50! Een CD echt vind ik geen steil en het ergste is dat die drivers nergens zijn te vinden.

Heb al op driversguide enzo gekeken en door google gezocht maar niks kunnen vinden.

Mischien kan iemand zo vriendelijk kunnen zijn deze naar mij toe te kunnen sturen want ik ga echt geen 12 euro voor een driver cdtje betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Zijn die echt nergens te downloaden? Heb nu geen tijd om even te zoeken maar lijkt me dat je zulke drivers toch wel moet kunnen vinden. Zou wel slecht zijn als die nergens gepubliceerd zijn.

Anyway, mocht het niet lukken dan kan je van mij tegen de kostprijs van het cd'tje en de postzegel een kopie van mijn cd krijgen. b-buster [at] hotmail [.] com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Er staat standaard firmware versie 2 op, dus ik weet niet wat jij met drivers wilt gaan doen maar.. :X

Anders moet je even met Creative mailen, krijg je altijd top service d:)b Wat voel ik me genaaid zeg, met m'n 4e Zen Micro, die dan wel 6GB is..
B-Buster schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:33:
Zijn die echt nergens te downloaden? Heb nu geen tijd om even te zoeken maar lijkt me dat je zulke drivers toch wel moet kunnen vinden. Zou wel slecht zijn als die nergens gepubliceerd zijn.

Anyway, mocht het niet lukken dan kan je van mij tegen de kostprijs van het cd'tje en de postzegel een kopie van mijn cd krijgen. b-buster [at] hotmail [.] com
Je zou nog even in je explorer d:/ in kunnen tikken, volgens mij staat er gewoon ergens een executable in die je zo kunt mailen/uploaden :p

[ Voor 53% gewijzigd door TheZeroorez op 05-09-2006 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt B-Buster hoewel je best zelf mag zoeken heb heb ze niet kunnen vinden echt erg ik heb best wel wat kennis van computers etc en heb al veel drivers opgezocht maar deze kan ik echt nergens vinden.

Ik kan ook een ftptje opzetten waar heb bestand kan worden ge-upload of als het niet al te groot is via email.

Ik heb de firmware ook geprobeert maar die vind mijn speler ook niet heb dit nu op 4 pc's geprobeert 3 xp pro's (thuis, school, werk) en een xp home geen van de pc's ziet de speler.

Hoewel ze vinden allemaal de speler maar kunnen deze dan niet installeren?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Ik heb wel ff gekeken maar er staat volgens mij geen kant-en-klare .exe. Cd zelf is iets van 491 mb dus uploaden wordt wat lastig met 50kb/s :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zie je niet gewoon in 'Deze Computer' 'Zen Micro' ofzo staan, zonder stationsletter erbij?

Dan zou ik gewoon Creative mailen, zij horen natuurlijk gewoon drivers voor je te leveren! Werken ook de oude drivers niet, de non-photo?

Als dit allemaal niet werkt/gaat moet B-Buster inderdaad even de executable uploaden, en als die er niet 'los' op staat even de image van de hele CD 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
Hij staat er niet los op. Heb alle .exe's geprobeerd die erop staan (zijn er best veel :D ) en ik heb wel gevonden welke map op de cd de driver is, maar nadat ik de map naar mn HD gekopieerd had werkte hij niet.. miste nog bestanden.

Makkelijkste is dus de volledige cd versturen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee er komt niks te staan en de oude drivers werken ook niet.

Ik heb creative al aan de telefoon gehad en ik kon een nieuwe cd krijgen voor 12euro...

En om nu die hele image op te sturen is ook weer zowat mischien werk driver magician hoewel deze ook niet altijd werkt met complexe drivers maar worth a try denk ik zo.

Driver magician is zowiso een top programma must have voor elke tweaker (imho) linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Je zou al die files eraf kunnen halen.. :+ Maar hij zal inderdaad wel bijna alle files gebruiken ja, gewoon het complete menu dat 'ie weer wil geven, waar ook weer vanalles voor nodig is. Je kunt dan inderdaad, als Creative er geen wil sturen/het niet met de oude werkt, het best een ISO van de CD, of de CD zelf versturen.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:11:
Ik heb creative al aan de telefoon gehad en ik kon een nieuwe cd krijgen voor 12euro...
Je moet mailen, dan krijg je geen 8e graads-miep, maar een iets meer ervaren persoon. Vaak krijg je dan Tony, Xavier of Sivan.

En nog iets: Je hebt het de hele tijd over een 'nieuwe', mijn idee is ook dat het niet helemaal goed over gekomen is. Je wilt namelijk geen nieuwe, maar een andere, die wél werkt ;)

[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 05-09-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:20:nieuwe zen microphoto gekeregen... leuk maar geen driver cd en die drivers zijn nergens te vinden.
De Zen MicroPhoto is een MTP-mediaspeler die geen drivers nodig heeft. Die zitten namelijk ingebouwd in Windows Media Player 10 & hoger (welke alleen op Windows XP & hoger te installeren is).
Mocht je toch een oudere versie van Windows willen gebruiken dan is dat overigens niet het einde van de wereld. Gebruik dan de legacy OS driver.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zei ik het niet, drivers = niet nodig ;)

In de meeste gevallen dan..

[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 05-09-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tony Vroon schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:15:
[...]

De Zen MicroPhoto is een MTP-mediaspeler die geen drivers nodig heeft. Die zitten namelijk ingebouwd in Windows Media Player 10 & hoger (welke alleen op Windows XP & hoger te installeren is).
Mocht je toch een oudere versie van Windows willen gebruiken dan is dat overigens niet het einde van de wereld. Gebruik dan de legacy OS driver.
Ik heb dus XP and media player 11 en hij vind ook de speler als ik deze aansluit krijg ik alsnog een error .
The drivers for this device are not installed. (Code 28)

To reinstall the drivers for this device, click Reinstall Driver.
Dit heb dit bij 4 pc's zo dus het is niet mijn installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Gelieve de normaal ondersteunde software te gebruiken, dat is Windows Media Player 10, build 3802 of hoger. Media Player 11 is een beta, wat inhoudt dat de software nog niet perfect is. Het lijkt erop dat je inderdaad een imperfectie gevonden hebt...

Overigens kan 'Hitman Pro' de MTP-ondersteuning onder Windows in enkele gevallen onbruikbaar maken.

Bij het beantwoorden ben ik er vanuit gegaan dat je de bijgeleverde USB 2.0 kabel van de originele Micro gebruikt, en deze hebt aangesloten op een van de USB-poorten aan de achterzijde van de machine.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast