Gelukkig moet ik nu nog niet iedere dag naar school
Heb je na je 3e RMA niet zo iets van flikker een eind op met dat ding? Ik zou er niet meer zoveel vertrouwen in hebben eerlijk gezegd en denk dat ik naar een andere speler zou kijken....misschien wel een Creative maar een andere model in ieder geval. De Zen V Plus oidTheZeroorez schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 13:42:
Hmm.. m'n 3e RMA was teruggekomen toen ik op vakantie was, dus werd 'ie opnieuw verstuurd. Inmiddels is dat opnieuw versturen zo'n 3 weken geleden, en op www.parceline.com stond een heel andere procedure dan normaal. Hij is nu in Dublin met 'vehicle' afgeleverd, en 'BART has signed'. Ik heb dit even gemeld aan Creative, ze zijn een onderzoek gestart, en waarschijnlijk wordt er binnenkort een andere speler verzonden...
Gelukkig moet ik nu nog niet iedere dag naar school
Al ben ik zelf erg tevreden over mijn ZMP. Heb alleen nog niet echt het selecteren van nummers en dan het afspelen van deze geselecteerde nummers onder de knie.
Maarja, je kunt natuurlijk niets eisen. Ik kan als ik wil nog 3x verzendkosten declareren, maarja.. Dat doe ik over het algemeen alleen bij bedrijven die een klote-service geven.. (bij Siemens telefoons heb ik dit dus bijvoorbeeld wel gedaan, puur om te kunnen zeiken.. Creative geeft goede service, geen probleem dus)
[ Voor 33% gewijzigd door TheZeroorez op 10-08-2006 14:28 ]
Verwijderd
Dit lijkt heel erg op het probleem wat ik ook had met mijn nieuwe Zen microphoto (wie verzint er nou zo'n naam??????????).Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:37:
Ik heb net een nieuwe Zen Micro Photo 8GB, gekocht via Norrod.....
....Mijn conclusie is dat de speler defect is
Die van jullie ook?
Dank voor het meedenken alvast
Alleen had ik nooit verbinding en jij soms wel en soms niet dus het kan zijn dat mijn oplossing voor jouw niet gaat werken. De oplossing die ik heb is de volgende:
1. Download and install these Microsoft hot fixes:
Windows Media Format 9.5 Runtime:
Update for Windows Media Digital Rights Management-enabled players
DRM performance fix:
FIX: Some portable devices may take 30 seconds or longer to start playing back a piece of content when you play subscription content that is protected by Windows Media DRM that uses chained licenses
Fix for large data transfers:
FIX: Updates to the Windows Media Device Manager
2. Browse to Control Panel > Administrative Tools > Services. Scroll down to Windows User Mode Driver Framework. Double click this. Change the Startup type to Automatic.
3. Uninstall and reinstall WMP10. This is most easily done by browsing to C:\WINDOWS\RegisteredPackages\{981FB688-E76B-4246-987B-92083185B90A}. Then find the file named: WPD10.INF, right click and select install.
4. Open up Device Manager. Click on View -> Show Hidden Devices. Scroll down to Portable Media Devices. Remove everything listed there.
5. Start REGEDIT and navigate to HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEM\CurrentControlSet\Enum\USB. Right click the USB string and select Permissions. Make sure 'Administrator' and 'Everyone' have 'Allowed' ticked for Full Control permission. If you do not have 'Everyone' then click the Add button, add the username, and then give it Full Control.
Bron: http://www.delldjsite.com...ive/index.php/t-8881.html
En dan na afloop je speler terug zetten naar de fabrieks instellingen. Dat heeft voor mij in elk geval het probleem verholpen.
Unicharger
Ik heb hem namelijk gekocht voor mijn ZMP, maar als ik hem aansluit, schiet de ZMP wel aan en zie ik ook het oplaadicoontje, maar opladen ho maar. Ik heb hem er heel de nacht aangehangen en hij werd niet vol. Ik heb de oplader ook geprobeerd met mijn Mio 510 en daar doet ie het perfect.
Ik heb de zwarte inmiddels al gezien. Zou iemand foto's kunnen posten van de donkerblauwe versie?
Het liefst bij daglicht.
Zou heel tof zijn, bedankt alvast
Verwijderd
Dit betekent nu ook dat ik mijn podcasts niet rechtstreeks kan downloaden naar de speler
Ik gebruik Ipodder en kon voorheen de station letter van de 'verwisselbare schijf' als download locatie aangeven .. dat kan nu niet meer. Is hier een trucje oid voor?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2006 11:02 ]
Als ik mijn zen micro aansluit op de pc(met usb kabel) dan laad hij wel op, windows herkent hem ook(in deze computer), maar als je dan daarin gaat staat er niks op, terwijl er toch echt 3gb aan muziek op staat. Mediamonkey ziet hem niet, waar ik hem altijd mee sync. Ik gebruik firmware 2 dus eigelijk zou ik geen drivers nodig moeten hebben, maar denk toch dat daar het probleem ligt niet?
Alleen weet ik niet goed wat ik nodig heb van de creative site, dus zou iemand mij kunnen helpen met wat ik moet installleren.
Of ligt het heel ergens anders aan en weet 1 van jullie de oplossing?
Alvast bedankt
ps op de mp3 speler zie jeook geen icoontje dat ie is aangesloten(wel dat is aan het opladen is)
[ Voor 7% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-08-2006 18:33 ]
Verwijderd
Ik ben nieuw op het GoT forum, maar ik heb al heel erg veel topics doorgeneusd. Zelf heb ik een oranje Zen Microphoto 8gb. Dit is niet mijn eerste, ik heb deze net nieuw omdat mijn eerste een kapotte harddisk had, zelfde probleem als iemand hierboven. In 6 dagen had ik een nieuwe!
Nu waarom ik hier post. Mijn eerste ZMP werd namelijk eerst ook niet herkend door mijn pc. Ik heb Creative meerdere malen gebeld en ze begonnen te vragen of mijn USB poorten wel goed waren en of ik wel XP had, maar omdat ik geen leek ben had ik dit natuurlijk allemaal al gecontroleerd.
Ik had alle software al weer ge-deinstalleerd. Toen kwam opeens de beta uit van Windows Media Player 11. Ik wilde deze even testen. Toen ik mijn ZMP wilde opladen en ik hem aan de USB hing, werd hij plots herkend door WMP11! Ik kon er zelfs zonder Creative drivers en programma's muziek op zetten! Ik heb dit aan Creative doorgegeven, maar het lijkt er niet op dat ze er wat mee gedaan hebben. Ik heb nu trouwens alles van Creative weer geinstalleerd en nu werken ook die programma's!
Download de WMP11 beta op: http://www.microsoft.com/...ia/player/11/default.aspx
Veel succes iedereen!
Jorn
Verwijderd
Nou ik heb dus ook WMP11, maar bij mij werkt het dus niet(hij heeft nog nooit gewerkt onder WMP11). maar het probleem is dus dat hij hem wel ziet(in deze computer, verder nergens), maar hij is leeg... Mischien ga ik maar even WMP10 weer installeren.Verwijderd schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 21:31:
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op het GoT forum, maar ik heb al heel erg veel topics doorgeneusd. Zelf heb ik een oranje Zen Microphoto 8gb. Dit is niet mijn eerste, ik heb deze net nieuw omdat mijn eerste een kapotte harddisk had, zelfde probleem als iemand hierboven. In 6 dagen had ik een nieuwe!
Nu waarom ik hier post. Mijn eerste ZMP werd namelijk eerst ook niet herkend door mijn pc. Ik heb Creative meerdere malen gebeld en ze begonnen te vragen of mijn USB poorten wel goed waren en of ik wel XP had, maar omdat ik geen leek ben had ik dit natuurlijk allemaal al gecontroleerd.
Ik had alle software al weer ge-deinstalleerd. Toen kwam opeens de beta uit van Windows Media Player 11. Ik wilde deze even testen. Toen ik mijn ZMP wilde opladen en ik hem aan de USB hing, werd hij plots herkend door WMP11! Ik kon er zelfs zonder Creative drivers en programma's muziek op zetten! Ik heb dit aan Creative doorgegeven, maar het lijkt er niet op dat ze er wat mee gedaan hebben. Ik heb nu trouwens alles van Creative weer geinstalleerd en nu werken ook die programma's!
Download de WMP11 beta op: http://www.microsoft.com/...ia/player/11/default.aspx
Veel succes iedereen!
Jorn Veltman
Verwijderd
hij vindt hem niet zonder driver. Heb het opgelost door 128MB te reserveren als externe hd en nu kan ik hem wel opladen.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 14:29:
Huh, hij behoort gewoon te werken met de usb kabel, moet sowieso opgeladen worden.
Alles was toen nog niet eens geinstalleerd. Ik heb de software pas na WMP11 geinstalleerd.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 12:31:
Heb je de Creative drivers en software nog geinstalleerd staan? Misschien dat het wat uit maakt of je eerst de software deinstalleert, dan WMP11 installeert en dan de Creative software weer installeert?
Maar ik heb nu bijna alles geprobeerd en het werkt nog steeds niet
iemand?
EDIT: Ik heb nu ook WMP10 geinstalleerd maar heb hetzelfde probleem.
Dus iemand nog een oplossing?
[ Voor 9% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-08-2006 15:46 ]
Verwijderd
Jup zo heb ik het dus ook gedaan, alleen het werkt niet, help?Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:32:
Je kunt gewoon bij software en dan wmp en dan aanpassen/verwijderen en dan komt er de optie: terugzetten naar wmp 10
Het is geen micro photo.Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:39:
Hmm zou je microphoto dan kapot zyn..?
Ik test hem vanavond even op een andere computer, alleen daar mag niet wat extra's op geinstalleerd worden(vader's computer).
Hij heeft wel WMP10, en ik heb firmware 2, dus dat zou moeten werken toch?
Dat zou ik ook denken ja, maar wat ik begreep is dat het dan nog niet werkte in veel gevallen. Misschien bugs door de beta versie? Maargoed, zoals ik al zei, ik ben er niet zeker van. Het lijkt er hier echter wel op dat het zo is.TheZeroorez schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 16:26:
Ik heb pas (voor de gein, gebruik eigenlijk altijd foobar2000/DivX..) WMP11 geïnstalleerd, en zag bij de installatie toevallig een 'herstelpunt aanmaken' voorbij komen, je zou dus prima terug moeten kunnen denk ik..
Ik zelf kan hier niet echt wat uithalen wat nou de oplossing zou kunnen zijn, maar jullie?
Waar heb je 12 vandaan danVerwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:45:
Zoals ik al zei, ik kon gewoon probleemloos terug naar wmp 11
Ik zit nu alle software te verwijderen van creative(daar deed h ij het zonder iets erop).
Ik vertel hier nog wel of het werkt, of dat ik toch jullie advies nodig heb..
Edit: nou het werkt nog steeds niet
iemand?
[ Voor 8% gewijzigd door Perzikvrucht op 24-08-2006 18:58 ]
Verwijderd
Dit is firmware 2 voor de zen micro(non photo!):Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:32:
Ik heb dus paar dagen geleden de MP gekocht van 4gig... In eerste instantie werd ie wel herkend als externe hardeschijf en tevens ook als zoon windows media device oid maar daarna niet meer. Om het op te lossen wilde ik de firmware update (weet niet of dat de juiste oplossing is) maar ik kan op de site van creative geen 2.xxxx versie van de firmware vinden.. alleen de 1.2 firmware en die staat al op mijn MP
http://files2.europe.crea...oP4S_PCFW_L16_2_21_02.exe
Heb je die schijf die je erbij kreeg al in je computer geduwtVerwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:32:
Ik heb dus paar dagen geleden de MP gekocht van 4gig... In eerste instantie werd ie wel herkend als externe hardeschijf en tevens ook als zoon windows media device oid maar daarna niet meer. Om het op te lossen wilde ik de firmware update (weet niet of dat de juiste oplossing is) maar ik kan op de site van creative geen 2.xxxx versie van de firmware vinden.. alleen de 1.2 firmware en die staat al op mijn MP
Verwijderd
natuurlijk ... alles geinstaleer etc en de eerste keer werd ie ook herkend als harde schijf maar vervolgens niet meerTheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 13:47:
[...]
Heb je die schijf die je erbij kreeg al in je computer geduwt
Verwijderd
De batterij wordt blijkbaar opgeladen via een usb kabel. maar hoe moet je hem dan opladen als je op vakantie bent en geen pc in de buurt hebt?
RoD, eerst was het zelfs zo dat de Photo 8GB goedkoper was
Zon USB naar stopcontact lader is erg handig. Universeel en goedkoop. Ideaal imo.TheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:39:
Niet. Je kunt natuurlijk ook een uitbreidings-pakket kopen, of een losse USB-oplader voor zo'n €5,- bij de MediaMarkt..
Leuk die aanbiedingenRoD, eerst was het zelfs zo dat de Photo 8GB goedkoper was
Verwijderd
iemand een slimme oplossing behalve dan dat ik het door moet knippen of nieuwe oordopjes met kleinere lengte snoer moet kopen?
Verwijderd
- 1extra accu
- universele lichtnet adapter
- remote
- oordopjes ( EP - 380)
voor maar 45 euries
Ehmm.. het snoer korter toverenVerwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:43:
tss ik word himmel gek van de remote die erbij zit... nu heb ik wel 2m snoer om me nek hangen bijna![]()
iemand een slimme oplossing behalve dan dat ik het door moet knippen of nieuwe oordopjes met kleinere lengte snoer moet kopen?
Maar nee, je zult het zonder AB moeten stellen, of Sony earbuds bijvoorbeeld aan moeten schaffen, die hebben, zoals al gezegd is een snoer in twee delen. Ze zijn er nog in 't wit ook
Verwijderd
Eigenlijk alle MP3-spelers met radio hebben deze kwaliteit, dit omdat het snoertje van de headphones als antenne gebruikt wordt.
Verwijderd
Wel grappig dat ze de draadjes van je headphone gebruiken om de radio te ontvangen, probeer dat probleem altijd te voorkomen (woon in hilversum en hoor meestal skyradio als ik geen muziek draai maar wel power op mijn 'speakers' heb
Hmm, ik ben benieuwd of dit wel zo is. Ik heb ook zo'n universele lader gekocht en daarmee lukte het dus niet om de ZMP mee op te laden. Ik las op een andere site dat dit komt doordat de originele lader van Creative dataoverdracht simuleert en dat de ZMP alleen oplaadt als ie ook data binnenkrijgt. Of die theorie klopt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de universele lader van bol.com in ieder geval niet werkt. Heb nu de originele lader en die werkt wel gewoon.TheZeroorez schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:39:
Niet. Je kunt natuurlijk ook een uitbreidings-pakket kopen, of een losse USB-oplader voor zo'n €5,- bij de MediaMarkt..
RoD, eerst was het zelfs zo dat de Photo 8GB goedkoper was
Verwijderd
en de kwaliteit van de radio is idd niet al te best, de radio van mijn vorige mp3 speler ( iRiver van 265mb) was beter. Waar ik vroeger moeiteloos kon ontvangen heb ik nu vaak last van ruis... beetje jammer
De universele lader van bol.com werkte wel bij mijn ZM. Raar dat de Photo daar dan niet op werkt!kadoendra schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:05:
[...]
Hmm, ik ben benieuwd of dit wel zo is. Ik heb ook zo'n universele lader gekocht en daarmee lukte het dus niet om de ZMP mee op te laden. Ik las op een andere site dat dit komt doordat de originele lader van Creative dataoverdracht simuleert en dat de ZMP alleen oplaadt als ie ook data binnenkrijgt. Of die theorie klopt weet ik niet. Wat ik wel weet is dat de universele lader van bol.com in ieder geval niet werkt. Heb nu de originele lader en die werkt wel gewoon.
Verwijderd
Als jullie nou de keus hadden, voor een Zen Micro Photo (8 GB) of een Zen Sleek (20 GB)
Welke zouden jullie dan kiezen?
Zijn er over het algemeen veel problemen met de Micro en de Sleek?
En we zijn pas bij deel 5 dus als je wilt weten of er problemen zijn zou je wat threads door kunnen lezen
Verwijderd
Ik heb ruim voldoende aan de 8gb van mn ZMP, ik verwissel toch om de maand ofzo de nummers die erop staan en ik heb hem nog nooit vol gekregen.
Daarbij vind ik de sleek, zoals ik al zei, gewoon te groot. De zen micro is makkelijker mee te nemen en dus heeft die mijn voorkeur. Maar zoals ik al zei, dat is persoonlijk. Als jij de afmetingen minder belangrijk vind en 20gig ipv 8 wel, dan is de sleek jou speler.
Ik heb sinds een aantal dagen de Sleek, vind het wel meevallen (maar ik ken de Micro weer nietVerwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:01:
Is de Sleek echt zo groot dan?
Verwijderd
En, hoe bevalt 'ie?royco_100 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:03:
[...]
Ik heb sinds een aantal dagen de Sleek, vind het wel meevallen (maar ik ken de Micro weer niet)
Wat is er slecht aan?
Hij bevalt mij super! Het enige minpunt vind ik dat het schermpje of helemaal aan staat of helemaal uit (hoe leg ik dit beter uit.... na max 30. seconden is het schermpje uit kun je er niks meer op zien, en moet je weer ff ergens op drukken wil hij weer aangaan, rare zinVerwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:05:
[...]
En, hoe bevalt 'ie?
Wat is er slecht aan?
@hierboven, is er een sleek topic
[ Voor 4% gewijzigd door royco_100 op 28-08-2006 13:10 ]
Dit pakket bevat:
♦ Accu
♦ Oplader (netstroom)
♦ Case
♦ Oordopjes, de EP-330.
♦ Neckstrap
Deze kit kan je bestellen op www.laptopplein.nl. Ik krijg ze morgen binnen.
Ik weet niet precies welke versie van de accu je erbij krijgt. Er zijn namelijk 2 versies, de 830 mAh, standaard voor Zen MicroPhoto, en de 630 mAh versie, deze is standaard voor Zen Micro
Deze kit kost 32 euro
Plaatje weg totdat je een kleinere hebt. - DeeD2k2
dit is een afbeelding van de Accessory Kit, alleen wel afgebeeld met de EP 630 earphones. Dit zijn hele goede oordopjes, maar deze heeft creative verwisseld voor de EP 330. Vraag me niet waarom, helaas wel mindere oordopjes, jammer jammer, maar helaas niets aan te doen. Hieronder plaatje van de EP 330

Reden van deze post: veel mensen zeuren hier op het forum over de te dure oplader van creative. Ik geef ze daar groot gelijk. Slechte ontwikkeling van Creative vind ik zelf. Ik was verbaasd dat er geen oplader in de doos zat toen ik deze open maakte. Maar dan komt de volgende tegenvaller, de oplader is idd reteduur. Begrijpelijk dus! Dus met deze kit heb je veel meer waar voor je geld!
ps: als je bij laptopplein.nl deze kit gaat bestellen, kijk dan ook even naar de Wired Remote, de kost maar 11 euro. Koopje toch?!
[ Voor 83% gewijzigd door een moderator op 31-08-2006 13:39 ]
R.D50
R.D50
Mensen zeuren over de adapter, omdat die best duur is. Ook dat accessoire pakket is niet echt goedkoop (heb dat pakket inmiddels ook, maar dan die voor de ZMP die iets anders is dan die jij hebt laten zien). Zo;n pakket kost ook 40 euro, terwijl je eigenlijk verwacht dat die oplader er gewoon bij zit.rodian50 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:
oh sorry, dat had ik niet gelezen. Maar waarom zeuren de mensen dan nog zo lang door over die adapterIk ga plaatje zsm resizen, even Adobe Photoshop CS2 installeren en dan doe ik het. (Net windows opnieuw geinstalleerd
)
Andere reden waarom er posts over adapters worden geplaatst is dat er kennelijk ook universele (lees: veel goedkopere) opladers zijn die ook schijnen te werken. Ik had er een gekocht die niet werkte met de ZMP vandaar dat ik alsnog dat accessoirepakket heb gekocht.
Omdat ze, net als jij, die topicstart niet lezen misschienrodian50 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:20:
oh sorry, dat had ik niet gelezen. Maar waarom zeuren de mensen dan nog zo lang door over die adapter
En ja, je kunt erover zeuren, maar van te voren weet je wat er bij zo'n speler zit.. Als opladen een must is, moet je gewoon zorgen dat je een adapter hebt/een andere speler koopt die hem wél heeft (niet veel meer overigens, in die klasse..)
Verwijderd
stofzuiger?Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:07:
Ik gebruik een (zwarte) Creative Zen Microphoto al enkele maanden, erg tevreden over.
Ben echter de afgelopen tijd regelmatig naar het strand gegaan met als gevolg dat er wat zand in mijn oordopjes terecht is gekomen, enig idee hoe ik dit op een veilige manier kan verwijderen?
Simpelweg blazen helpt niet![]()
Het gevolg van dit zand is overigens dat het ene dopje nu een stuk zachter de muziek brengt dan de ander.
Ik heb sinds gister ook een ZMP, maar ik kan je vertellen dat dat inderdaad waar is. Mijn laptop heeft een wat oudere xp vesie oid (hij herkende hem niet automatisch) geen wmp10, maar na hij de hele nacht eraan gehangen heeft is ie geen mm opgeladen. Hang ik em aan mijn pc begint-ie heftig op te laden.RoD schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:17:
Sja, in dat geval werken ze inderdaad niet. Maar dat zou ik raar vinden. Als je dus niet met je ZMP bezig bent op de pc, maar em gewoon wilt laten opladen gaat dat dus niet werken?
Als ik aan het touchpad kwam zag ik trouwens wel zon bliksemflitsje (@ laptop)
R.D50
Hij is blijkbaar weg
@hieronder: Ziet er raar uit ja, is alleen geen post waardig. Het stond er bij jou trouwens nog fout ook.
[ Voor 40% gewijzigd door TheZeroorez op 30-08-2006 20:39 ]
Verwijderd
haha sorry moest ff, het ziet er zo raar uit zo.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 20:39 ]
Als je er dan nog acceSSoires van maakt zijn we het eensVerwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 20:37:
assecoires? accesoires
haha sorry moest ff, het ziet er zo raar uit zo.
Verwijderd
maar nu na 2x editten is het weer goed geloof ik
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 20:40 ]
Verwijderd
thnx
Dat is echt belachelijk. Als je dus geen oplader voor het stopcontact hebt, en dus veroordeeld bent tot het opladen aan de pc, kun je em dus niet eens gewoon een nachtje aan de pc latenTechnicality schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:04:
[...]
Ik heb sinds gister ook een ZMP, maar ik kan je vertellen dat dat inderdaad waar is. Mijn laptop heeft een wat oudere xp vesie oid (hij herkende hem niet automatisch) geen wmp10, maar na hij de hele nacht eraan gehangen heeft is ie geen mm opgeladen. Hang ik em aan mijn pc begint-ie heftig op te laden.
Als ik aan het touchpad kwam zag ik trouwens wel zon bliksemflitsje (@ laptop)
Tevens staat er.
Als ik de speler aan mijn eigen Windows 2000-PC zonder software hang en op hold zet, begint hij gewoon netjes op te laden.Sluit de speler niet aan op een USB-hub of een notebook, aangezien deze wellicht niet over een toereikende stroomvoorziening beschikken om de speler op te laden.
Met de Photo zal het waarschijnlijk net zo zijn.
Dus zo erg is het helemaal niet gesteld met Creative. Gewoon een kwestie van de documentatie lezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 31-08-2006 14:32 ]
't grootste nadeel vind ik nog dat ik 'm op m'n werk niet als usb stick kan gebruiken omdat ik hier beperkte rechten op de pc's heb....
EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+
Aha. Ik vond het ook al vreemd. Wel raar dat je de speler er voor op hold moet zetten.MPmad schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:31:
Zo werkt het volgens mij helemaal niet. Bij mijn broertje z'n Zen Micro zit een papiertje met tips voor het laden. Daarin staat dat je de de speler op hold moet zetten als je de speler oplaadt aan een PC zonder de software geinstalleerd. "Als u dit nalaat, neemt het opladen aanzienlijk meer tijd in beslag".
Tevens staat er.
[...]
Als ik de speler aan mijn eigen Windows 2000-PC zonder software hang en op hold zet, begint hij gewoon netjes op te laden.
Met de Photo zal het waarschijnlijk net zo zijn.
Dus zo erg is het helemaal niet gesteld met Creative. Gewoon een kwestie van de documentatie lezen.
AULXJMHR
Verwijderd
o oke, thnxMPmad schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 23:58:
Die is er alleen voor de non-Photo. De Photo is standaard al PlaysForSure-compatible.
Het stomme is dat ik de accu goed behandelt heb. En de voltmeter zegt 3.45 wat 3.7 hoort te zijn. Dus dat vind ik ook wel meevallen qua dood.
Edit// Accu was 2 maandne niet gebruikt.. dus na nachtje is hij weer oké
[ Voor 12% gewijzigd door Vuvuzela op 02-09-2006 19:15 ]
I served in a company of heroes.
Verwijderd
Nu heb ik de speler geflashed met de nieuwste firmware (slepen in verkenner etc.) in de hoop dat dit probleem ook weg zou zijn.. maar het blijft
Ik heb ook geklooi gehad met een "verclsid" proces van een windows update .. deze heb ik inmiddels verwijderd misschien heeft dat er iets mee te maken ;/
Verwijderd
Alleen met de Zen en bij alle usb poorten .. ik zal een andere pc nog proberen maar ben bang dat ie het daar wel gewoon goed doet.TheZeroorez schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 09:36:
Heb je dit enkel met de Zen Micro, of met meerdere USB-apparaten? Hoe zit het als je een andere USB-poort gebruikt? Gebeurt dit ook op een andere PC?
Verwijderd
Nu heb ik even contact gehad met de "help"desk van creative... ik kon een nieuwe cd bestellen... voor 12 euro 50! Een CD echt vind ik geen steil en het ergste is dat die drivers nergens zijn te vinden.
Heb al op driversguide enzo gekeken en door google gezocht maar niks kunnen vinden.
Mischien kan iemand zo vriendelijk kunnen zijn deze naar mij toe te kunnen sturen want ik ga echt geen 12 euro voor een driver cdtje betalen.
Anyway, mocht het niet lukken dan kan je van mij tegen de kostprijs van het cd'tje en de postzegel een kopie van mijn cd krijgen. b-buster [at] hotmail [.] com
Anders moet je even met Creative mailen, krijg je altijd top service
Je zou nog even in je explorer d:/ in kunnen tikken, volgens mij staat er gewoon ergens een executable in die je zo kunt mailen/uploadenB-Buster schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:33:
Zijn die echt nergens te downloaden? Heb nu geen tijd om even te zoeken maar lijkt me dat je zulke drivers toch wel moet kunnen vinden. Zou wel slecht zijn als die nergens gepubliceerd zijn.
Anyway, mocht het niet lukken dan kan je van mij tegen de kostprijs van het cd'tje en de postzegel een kopie van mijn cd krijgen. b-buster [at] hotmail [.] com
[ Voor 53% gewijzigd door TheZeroorez op 05-09-2006 18:46 ]
Verwijderd
Ik kan ook een ftptje opzetten waar heb bestand kan worden ge-upload of als het niet al te groot is via email.
Ik heb de firmware ook geprobeert maar die vind mijn speler ook niet heb dit nu op 4 pc's geprobeert 3 xp pro's (thuis, school, werk) en een xp home geen van de pc's ziet de speler.
Hoewel ze vinden allemaal de speler maar kunnen deze dan niet installeren?
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2006 18:51 ]
Dan zou ik gewoon Creative mailen, zij horen natuurlijk gewoon drivers voor je te leveren! Werken ook de oude drivers niet, de non-photo?
Als dit allemaal niet werkt/gaat moet B-Buster inderdaad even de executable uploaden, en als die er niet 'los' op staat even de image van de hele CD
Makkelijkste is dus de volledige cd versturen denk ik.
Verwijderd
Ik heb creative al aan de telefoon gehad en ik kon een nieuwe cd krijgen voor 12euro...
En om nu die hele image op te sturen is ook weer zowat mischien werk driver magician hoewel deze ook niet altijd werkt met complexe drivers maar worth a try denk ik zo.
Driver magician is zowiso een top programma must have voor elke tweaker (imho) linkje
Je moet mailen, dan krijg je geen 8e graads-miep, maar een iets meer ervaren persoon. Vaak krijg je dan Tony, Xavier of Sivan.Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 19:11:
Ik heb creative al aan de telefoon gehad en ik kon een nieuwe cd krijgen voor 12euro...
En nog iets: Je hebt het de hele tijd over een 'nieuwe', mijn idee is ook dat het niet helemaal goed over gekomen is. Je wilt namelijk geen nieuwe, maar een andere, die wél werkt
[ Voor 44% gewijzigd door TheZeroorez op 05-09-2006 19:13 ]
De Zen MicroPhoto is een MTP-mediaspeler die geen drivers nodig heeft. Die zitten namelijk ingebouwd in Windows Media Player 10 & hoger (welke alleen op Windows XP & hoger te installeren is).Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 18:20:nieuwe zen microphoto gekeregen... leuk maar geen driver cd en die drivers zijn nergens te vinden.
Mocht je toch een oudere versie van Windows willen gebruiken dan is dat overigens niet het einde van de wereld. Gebruik dan de legacy OS driver.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
In de meeste gevallen dan..
[ Voor 36% gewijzigd door TheZeroorez op 05-09-2006 20:23 ]
Verwijderd
Ik heb dus XP and media player 11 en hij vind ook de speler als ik deze aansluit krijg ik alsnog een error .Tony Vroon schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:15:
[...]
De Zen MicroPhoto is een MTP-mediaspeler die geen drivers nodig heeft. Die zitten namelijk ingebouwd in Windows Media Player 10 & hoger (welke alleen op Windows XP & hoger te installeren is).
Mocht je toch een oudere versie van Windows willen gebruiken dan is dat overigens niet het einde van de wereld. Gebruik dan de legacy OS driver.
Dit heb dit bij 4 pc's zo dus het is niet mijn installatie.The drivers for this device are not installed. (Code 28)
To reinstall the drivers for this device, click Reinstall Driver.
Gelieve de normaal ondersteunde software te gebruiken, dat is Windows Media Player 10, build 3802 of hoger. Media Player 11 is een beta, wat inhoudt dat de software nog niet perfect is. Het lijkt erop dat je inderdaad een imperfectie gevonden hebt...Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:24:
Ik heb dus XP and media player 11
Overigens kan 'Hitman Pro' de MTP-ondersteuning onder Windows in enkele gevallen onbruikbaar maken.
Bij het beantwoorden ben ik er vanuit gegaan dat je de bijgeleverde USB 2.0 kabel van de originele Micro gebruikt, en deze hebt aangesloten op een van de USB-poorten aan de achterzijde van de machine.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast