Haay schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:34:
[...]
Schijnbaar belast TQ de grafische kaart zwaarder dan andere recente games als F.E.A.R. of Oblivion. Tenminste, dat hebben meerdere mensen aangegeven op het titanquest.net forum. Of dit voor de TQ game-engine noodzakelijk is of een programmeerfout laten we even in het midden. Gevolg is in ieder geval wel dat de grafische kaart onder TQ behoorlijk zwaar belast wordt en ook erg heet wordt. En dat heeft tot gevolg bovengenoemde problemen als dat de tekstvelden witte blokvelden worden, dat het beeld vol komt met blokjes, en zelfs complete lock-ups.
Bij de Geforce 6600 kaarten komt het probleem vooral veel voor, wat mij doet vermoeden dat die kaarten van zichzelf al vrij warm worden en de extra hitte veroorzaakt door TQ niet goed kunnen verwerken. Er zijn mensen die het probleem konden verhelpen door hun GF6600 iets te onderclocken, wat je natuurlijk eigenlijk niet wilt omdat je performance verliest, maar als dat het probleem verhelpt is het een mogelijke work-around.
Verder kan het goed stofvrij maken van je grafische kaart ook nut hebben, zoals hierboven ook al is aangegeven.
Bij games met erg veel shaders en shadows wordt de kaart bijna altijd maximaal belast. bij dit soort shader intensieve spellen waaronder ook oblivion is me videokaart 5 graden warmen dan spellen zoals battlefield 2 en prey. Dit on comibinatie met het hete weer kan zeker artifacts op leveren als je videokaart standard al heet wordt. Een extra fan/opening met stoffilter aan de zijkant/voorkant/bovenkant kan wonderen doen.
Of gewoon een beter koeling kopen voor je kaart. Mijn kaart wordt nu max 74 graden als ik TQ een paar uur speel, maar die temparatuur stuigt als het heter wordt in me kamer. (draai tq mat alles max en aa in 1284x1024, draait zeer vloeiend op x1900xt)
ontopic: Ben een nieuw mannetje begonnen, Earth lvl 10 atm. Jezus wat is ongelooflijk sterk als ik vergelijk met mijn lvl 44 warfare dual wield/ spirit. Die fire orbs, omg

ik ren gewoon een rondje probeer monster dicht bij elkaar te krijgen en ze zijn allemala dood

ff wennen aan de one hit- mass murder spells. Die stoneskinn is ook uber als je in een netje gevangen worden - stoneskin en 6 sec later heb je full hp en zijn al je cooldowns klaar.
Ik ga niet voor de coredweller want dat vindt ik persoonlijk te makkelijk, ik "outmicro" de boel liever en maak me eigen char beter door andere dmg skills te nemen. Weet iemand nog een leuke 2de mastery voor meer dmg spells of handige truckjes voor een caster?
Persoonlijk haat ik altijd caster, ik wil hakken. Maar heb wel gemerkt dat je op epic/legendary gewoon niet geraakt kan worden en dat gaat niet als je melee bent
[
Voor 3% gewijzigd door
evilpin0 op 14-07-2006 11:11
]