Kees schreef op zondag 16 juli 2006 @ 13:25:
[...]
Dan huilde je zeker ook toen paladins alle adds nog konden tanken (pre 1.9). Maar waarom zou die tank iets anders doen? stance dancen omdat horde dat ook doen? 2h gebruiken en alles en iedereen outdpsen in berserker?
Dont blame us als we de tools gebruiken die we hebben, ik klaag ook niet (veel) als in bg je eerst trinket dan wotf dan tremor totem en elke 6 seconden earthshock krijgt terwijl alles en iedereen bij ons nonstop gefeared wordt.
Uiteraard heeft iedereen WoTF, maar Dwarf Priests zijn een enorme zeldzaamheid, right? Zolang jij het verschil niet weet tussen 10 minuten alleen maar Sunder Armor rossen en 10 minuten Fear breken elke 30 seconden en communiceren/werken met 2 offtanks, moet je echt niet beginnen met argumenteren over iets waar je blijkbaar geen enkel idee over hebt.
Maar goed, zeur lekker verder over PvP, iets wat een minigame is in dit spel. De echte spelers zijn de raiders, en de gear van die raiders bepaalt het niveau van die PvP-minigame die jij zo waardeert. Straks zijn je queue's 12 uur voor een simpel AV-tje omdat er geen Horde meer over zijn, want iedereen die PvE wil spelen gaat naar de Alliance kant.
Oh, en even voor de duidelijkheid, ik huil over niks. Ik doe mijn eerlijke beklag over hoe een spel wat ik verder graag speel met een geweldige guild, de grond in gejaagd wordt door een dev team die geen enkele sense of reality heeft over hoe het er ECHT aan toegaat aan beide kanten. En dan heb ik echt geen kindertjes nodig die zonder een enkele toekomstvisie staan te juichen bij elke Horde nerf.
Ik val jou echt niet aan op je persoonlijke skills, want die zul je vast hebben. Dat hebben alle spelers wel. Het probleem is dat ik 40 geconcentreerde, met gefarmde potions gebuffde spelers nodig heb om op hetzelfde niveau te komen als een Alliance raid met standaard buffs/blessings en een standaard team.
Mijn commentaar is gebaseerd op een video die ik daadwerkelijk heb gezien, waarin het Nef gevecht gesimplificeerd wordt tot 10 minuutjes HP eraf rammen. En ik heb genoeg Alliance tanks meegemaakt en gesproken, die geen flauw idee hebben wat een Horde tank soms moet doen in hetzelfde gevecht. En tot op een zeker niveau kon het me nog niet zo veel schelen; Horde deed ook mee, had ook first kills en een groot gedeelte van het verschil in Horde progress was de pop imbalance. Het probleem komt echter nu het gat steeds groter wordt. Kun jij je voorstellen hoeveel extra stats Blessing of Kings geeft straks met Tier 3 terwijl wij nog steeds op 77 agility en 77 strength vastzitten? Kun jij je voorstellen wat een verschrikkelijk DPS vermindering die Windfury totem nerf inhoudt?
Ik weet niet of je PvE speelt en zo ja, hoe ver je bent, maar ik wil je wel even uitleggen waar wij zijn. Patchwerk in Naxxramas, met Spider Wing cleared. Weet jij wat Patchwerk doet? Elke 2-3 seconden mept hij een offtank voor 6-8k, de MT voor 2k-3k en het is de bedoeling dat je hem in 7 minuten neerlegt of die 6-8k meppen wordt 24k meppen. Hij heeft bijna 4 miljoen HP. Alliance heeft extra armor, extra health, betere manaregen (dit is serieus 7 minuten nonstop healen, iedere raidmember heeft een Flask nodig bij ons) en betere healing. Horde kan hem aan, want met Windfury kunnen we die DPS er wel uitpersen. Nu nerfen ze Windfury. Shamans zijn nauwelijks verbeterd tov het begin van het spel, behalve in die waardeloze Elemental tree, en ze liepen al achter tov Paladins. In 1.12 worden ze nog waardelozer. Kun jij je voorstellen hoe demoraliserend dat werkt?
Weet je wat, ik ben er klaar mee. Als die nerf er doorgaat in Live, ben ik weg. Ik kap, of ik zoek een Alliance guild die nog iemand nodig heeft zoals ik. Dan kan ik in ieder geval het spel nog meemaken, want zo leuk vind ik het wel. Bij de expansion zien we wel waar het schip strandt, en dan zien we wel wie er gelijk heeft.