mdmeijer schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:55:[...]En daar ben ik het weer niet mee eens. Zeker wat healing betreft doen resto shamans niet onder voor druids, zelfs met Swiftmend. In onze guild zijn een flink aantal shamans betere en efficientere healers dan de gemiddelde priest (ook wanneer je overhealing meeneemt), maar ik moet toegeven dat dat ook grotendeels skills based is.
Dit ligt aan de speler en niet aan de class.
Ik kan met mijn resto shammy makkelijk meekomen. Wordt altijd in de MT groep gestopt en sta meestal in de top 5 van healers. Alleen moet ik veel harder werken dan de druid/priest. Hoe beter de uitrusting wordt, hoe groter het verschil in het voordeel van de druid/priest.
Daarnaast kunnen shamans makkelijker omschakelen van pure healing naar een klein beetje dps als er healing genoeg is,
In raids doen shaman geen dps. Alleen als ze zich vervelen bij trashmobs mogen ze wat hakken/nuken. De dps die ze dan doen valt in het niet bij die van een echte dps class. Verder is het zo dat priests (shadow) en druids tegenwoordig ook een goede dps kunnen leveren, een betere dps dan shaman zelfs.
en zijn ze zinvolle aanvulling op decursing van poisons en diseases.
Hier moet ik je gelijk in geven de cleanse poison.disease totems zijn zeer handig. Maar zijn niet noodzakelijk.
Totems geven juist wel dat unieke in een raid. Alleen in een paar end-game gevechten komt het statische aspect van totems naar voren, voor de rest zijn ze pima te gebruiken door het hele spel heen.
We hebben het over end-game raiding, niet over de content van level 1-59. In de begin levels lijken totems een goed systeem. Maar hoe verder je komt, hoe duidelijker wordt dat het systeem zeer bugged is.
Tenslotte gaat de dps van een melee dpsgroep ongeveer 100% omhoog met een shaman erbij, en die toename in damage ga je niet compenseren met 1 mage/warlock/rogue/hunter erbij.
Nee. Dit klopt gewoon niet. In een melee groep kan een shaman een SoE en een GoA or een SoE en een WF totem neerzetten. Dat is +77 strength en +77 agility of +77 strength en 20% kans op een extra attack en extra AP. Dit is zeker geen 100% meer damage.
De WF totem gaat trouwens generfd worden, die gaat in de toekomst waarschijnlijk niet meer worden gebruikt.
Shamans zijn juist uniek door het gebruik van totems en zijn als support class zeker zinnig voor een raid.
Shaman zijn inderdaad uniek. Totems zijn ook uniek. Maar ze voegen niets toe dan niet beter door een andere class kan worden gedaan.
Dat deze totems onderdoen voor de buffmogelijkheden van een paladin is zo onderhand ook wel duidelijk geworden, maar omdat daar toch niets aan gedaan wordt, kan je er maar beter mee leren omgaan.
Is dat niet een beetje vreemd? Waarom moet één faction veel slechter zijn dan de andere in PvE content? Het wachten is op nieuwe content die alleen door alliance kan worden gedaan.