jeroen87 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:20:
Ik denk nog steeds dat de Gigabyte DQ6 het beste mobo is voor de C2D. In tegenstelling tot jullie die allemaal voor de asus gaan ?? alleen om de naam?? de DQ6 heeft namelijk een hartstikke mooie feature list en meer sloten dan de asus.
samengevat:
van klein naar groot ich8r familie: Msi p965 platinum > Gigabyte p965-ds4 > (Asus p5b deluxe = Gigabyte p965-DQ6).
de Gigabyte-DS4 is vooral een stuk rianter tov. de MSI P965 Platinum, vanwege:
-De mooie layout en cooling.
-De Marvel Lan controller (ipv. Realtek).
-1 of 2 sata poort(en) meer d8 ik.
-De Solid condensatoren (gaan langer mee)
-heeft een 2e volledige pci-e 16x slot (functioneerd wel x4) (de msi heeft kwa formaat een 4x geloof ik maar daar passen dus geen grote kaarten in)
-De gigabyte ziet er wat feature-rijker uit kwa software/bios en speciale mogelijkheden.
Persoonlijk vind ik deze verschillen het kleine prijsverschil wel waard, het scheelt maar een paar euro van elkaar.
Wil je graag dolby digital live, en zeker weten voorzien zijn van een Quadcore board, dan zou je de asus p5b deluxe en p965-PQ6 kunnen overwegen. Ook zullen de boarden nog nog uitgebreider zijn, maar uiteraard duurder. (asus: 2 gbit lan, wifi) (gigabyte: speciale stroomvorziening voor beter overklokken).
Je hebt ook nog de goedkopere ICH8 boarden zoals de:
Asus P5B - Deze heeft geen raid over sata, wel over IDE.
MSI p965 NEO - Erg goedkoop verschilt eigenlijk niet veel van de p5b, nu is het wel zo dat de p5b e-sata heeft (1 poortje meer dus). Het verschil tussen de p5b en MSI p965 NEO is 50 euro, dat zet je toch wel even aan het denken.
Gigabyte DS3 - Deze heeft ongeveer dezelfde specs als de P5B, wat wel beter bedacht is, dat dit board 2 interne sata poorten heeft die raid kunnen lopen, over een Jmicon controller.
[
Voor 3% gewijzigd door
duncanvdlinden op 12-07-2006 21:04
]