hehe zal ik je dan maar tegenspreken

hardwarematig zijn ze vrijwel identiek, de msi heeft zelfs een nieuwere lan controller.
Kwa prullaria zit het bij MSI ook wel goed, ik heb een via msi boardje met via kt800 chipset, met venice 3000+ erop (in gebruik door mijn broer, wij kochten nog wel is wat samen toen die tijd).
Eigenlijk geen problemen van hem gehoort, wel zit er 1 of ander led bracket bij, van wat moet ik er mee, de piepjes van het moederbord zijn voor mij ook wel voldoende.
Maar er zit dus echt veel prullaria verder bij, dat bracket (zit ook extra usb bij), 2 sata kabeltjes die wel passen, 2 rounded ide kabels, rounded floppy kabel.
Drivers zijn in princiepe wel up to date, maar komen ook echt van je chipsetfabrikant af he, zo heb je bij een SiS chipset altijd drivers uit de steentijd, tenminste ik vind dat echt amaturistisch ogen, die installatie ziet er echt zo win95 uit (en de drivers zelf zijn dat ook), maar dat zijn dus letterlijk de drivers die een moederbord fabrikant van de chipset fabrikant overnemen!
Mijn asus board download ik dus zowiezo mijn chipset drivers altijd van de Intel site, dan heb ik zeker weten de nieuwste en is verder gewoon universeel.
Maar ik denk dat jij een beetje doelt op de tools, als temperatuur/voltage monitoring en overklokken in windows, bios-flashen in windows.
Mjah daar vind ik dat liveupdate van MSI idd prut, dat gaat over IE en daar moet je dan een hele installatie voor uitvoeren.
Verder is het BIOS van MSI altijd erg standaard, waar asus een bootlogotje toevoegd, het bios op een asus manier aanpast.
Verder heeft asus vaak wel wat meer handige features, denk aan stekker eruit, bios gereset bij overklok etc.
Waarschijnlijk zal de p5b ook beter overklokken, maar dan nog is het een uitstekende deal, om voor 95 euro een compleet p965 board af te leveren, en is het zeker een concurent van de p5b, want die is dan in feite gewoon te duur voor die extratjes die ik hier boven opnoem.
ik meede mij te herrineren dat ik voor 15 euro meer een vergelijkbaar asus board kon kopen, ik had het niet gedaan omdat ik een beperkt budget had en mijn broer zo weer even vooruit kon en ik de p4 kon blijven gebruiken. gewoon een goedkope update dus. Daar zat dus wel 15 euro tussen die 2 boarden maar is altijd minder als 50 euro verschil.
[
Voor 9% gewijzigd door
duncanvdlinden op 10-07-2006 15:20
]