Conroe (Core 2 Duo) moederborden Deel 2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 4.210 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
nieuws: Mogelijk kleine vertraging Conroe en G965-chipset

Dat zet menig koper wel aan het denken :D

P965 - problemen met fast access memory (komt een nieuwe stepping eind juli)
Conroe proc's die last hebben in RAID van hangers/vertragingen.

Denk dat ik rustig op vakantie ga en na d'r hand wel weer verder kijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chutney schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:24:

Dat conroe probleem met raid gaat enkel over raid 5.
Iemand hier die raid 5 onboard wou gaan gebruiken?

Verder, vertraging van conroe, ze zijn er uberhaupt nog niet! ondertussen benchen de ES zich te pletter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Chutney schreef op maandag 10 juli 2006 @ 11:24:

Ja maar je zegt eind Juli alsof dat nog lang duurt. Je moet bedenken dat er nog geen enkel 965 bord echt te koop is/ uit voorraad leverbaar. De fouten die geconstateerd worden is nog op ES pre-release borden. Dus de kans dat je voor 23 juli een "slecht" bord krijgt is klein denk ik.

En dan nog, als het zo is terug ermee...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor 27 juli zul je bedoelen en mischien wel later (8>

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-02 09:56
Hoe herken je een "goede" E6600 en een "goede" P965 (zonder te testen)?

P.S.: Komen er voor de Kentsfield ook nieuwe chipsets? Anders wacht ik nog ff...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
Djoekie schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:43:
[...]

Niet helemaal waar. Wat jij bedoeld is hyperthreading, dat is in principe 1 processor. Maar een dual-core is wel degelijk 2 processors en zul je ook een licentie moeten hebben voor twee processors indien dat vanuit de softwarefabrikant nodig is.

http://news.com.com/2100-1014_3-5464572.html?type=pt

Maar ik zeg ook erbij dat het per softwarefabrikant kan wisselen. Microsoft bijv doet wel per-processor in plaats van per-core:
http://www.microsoft.com/licensing/highlights/multicore.mspx
staat hierbij: http://www.heise.de/preisvergleich/a207415.html, leverbaar binnen 5 dagen, voor een msi p965 neo.
Zit het probleem nou in de ich8r bridge of ook in de ich8, want het probleem zal zich toch wel ontstaan over de ich8r raid, of ook over een losse/onboard(non-ich8r) raid controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Ik zie nu pas dat ze het hebben over de G965!?!?!? Dus de P965 is goed? Dat zijn ook de borden die gaan uitkomen over 4-5 dagen. Mij boeit de raid-5 van de ich8r niet, moet je zowiezo niet gebruiken omdat dat processortijd snoept. Wat ik wel niet zo leuk zou vinden als mijn losse raid controller vreemd gaat doen omdat ik ineens overstap op een Cre 2 duo? Maar dat is juist het probleem met dit bericht, wat bedoelen ze nu eigenlijk. Wat is het echte probleem?
r00t schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:50:
P.S.: Komen er voor de Kentsfield ook nieuwe chipsets? Anders wacht ik nog ff...
Wederom een vraag die jezelf kunt beantwoorden aangezien je ook actief was in deel 1. Kort gezegd, Kentsfield werkt op de moederborden die ook Conroe ondersteunen. Of er een nieuwe chipset komt na de 975 en de 965 is nog niet bekend.

[ Voor 43% gewijzigd door Dukey op 10-07-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Djoekie schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:58:
Ik zie nu pas dat ze het hebben over de G965!?!?!? Dus de P965 is goed? Dat zijn ook de borden die gaan uitkomen over 4-5 dagen. Mij boeit de raid-5 van de ich8r niet, moet je zowiezo niet gebruiken omdat dat processortijd snoept. Wat ik wel niet zo leuk zou vinden als mijn losse raid controller vreemd gaat doen omdat ik ineens overstap op een Cre 2 duo? Maar dat is juist het probleem met dit bericht, wat bedoelen ze nu eigenlijk. Wat is het echte probleem?
De P965-chipset zou niet aan de verwachtingen voldoen door ondermaatste prestaties met betrekking tot Fast Memory Access, maar ook dit probleem zou opgelost worden met een nieuwe stepping die eind juli zal verschijnen.
bron: nieuws: Mogelijk kleine vertraging Conroe en G965-chipset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand toevalig wanneer de RD600 uitkomt ?
Is het wel wachten waard anders neem ik gewoon de P5W DH Deluxe of de P5WDS-PRO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
pff gelukkig de berichten gaan idd over g965 maar er waren toch ook berichten over die steppin c-2 die vernieuwd moest worden, was dat toevallig ook niet g965?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb nog 1 vraagje waar ik geen antwoord op kan vinden in de reviews van de P5W DH Deluxe. Wat ik wil weten of het bord ook halve multipliers ondersteunt, het gaat mij dan vooral om de optie 8.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Ja maar het bericht is weer vol "mogelijk", "kunnen krijgen", "naar verluidt", "problemen zou hebben". Dus niks concreets, maar ik zie wel. Deze week vrijdag de Asus P5B Deluxe op voorraad zijn bij een winkel waar ik graag shop. Vervolgens vervang ik alleen het moederbord en plaats dus alle andere spullen terug daarop. Kijken of ik problemen heb met performance tegenover m'n oude bord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limit-NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-08 13:27
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:09:
Is het wel wachten waard anders neem ik gewoon de P5W DH Deluxe of de P5WDS-PRO.
Ik neem aan dat je een Asus wilt nemen. Daar heb ik geen idee van...

Van de DFI LP UT RD600-T2R/G weet ik daarintegen meer... dankzij de DFI roadmap.

M.P. betekent Market Production (denk ik), die begint voor de RD600 in augustus. Als ik dat vergelijk met de DFI Infinity 975X/G (waarvan de MP in juli begon en die nu al te pre-orderen is), dan is mijn gok dat begin september de eerste pre-orders komen en dat je iig voor oktober dat mobo binnen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toolskyn
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-06 11:01

Toolskyn

€ 500,-

Ik zou zeggen maak je niet al te veel zorgen als je een P965 (of G965) bord hebt besteld, als het niet werkt (naar behoren) dan stuur je het terug, want het werkt dan gewoon niet zoals het hoort.

[ Voor 14% gewijzigd door Toolskyn op 10-07-2006 13:31 ]

gewooniets.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Toolskyn schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:30:
Ik zou zeggen maak je niet al te veel zorgen als je een P965 (of G965) bord hebt besteld, als het niet werkt (naar behoren) dan stuur je het terug, want het werkt dan gewoon niet zoals het hoort.
Ja misschien is het bericht ook wat laat gepubliceerd. Op xtremesystem forum wordt dit ook bevestigd.
Sorry That's old news bud, the new stepping is in the retail box's which are already in the retail shops, heck if you have $1200 looks like you can walk in and buy a XE6800 this friday there apear to be loads of them; how does the saying go - move along nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Djoekie schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:43:
[...]

Ja misschien is het bericht ook wat laat gepubliceerd. Op xtremesystem forum wordt dit ook bevestigd.

[...]
Al zie ik een x6800 komende vrijdag nog niet echt beschikbaar?
Lijkt me toch een tikkie voorbarig.
Maar het is wel waarschijnlijk dat de 965P moederborden er zijn voordat de conroe officieel uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:58:
[...]

Al zie ik een x6800 komende vrijdag nog niet echt beschikbaar?
Lijkt me toch een tikkie voorbarig.
Maar het is wel waarschijnlijk dat de 965P moederborden er zijn voordat de conroe officieel uitkomt.
LOL :+
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106276
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106369

Het gaat echt niet lang meer duren, het schijnt dat bepaalde groothandels/winkels de C2D op voorraad hebben, maar iets van de 14de pas mogen gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
hmm mooi ik zit toch sterk te twijfelen om eerst een msi p965 te nemen, heeft toch wel een zeer aantrekkelijke prijs, wat is die asus p5b dan eigenlijk duur!
Die is namelijk bijna identiek aan de msi p965 neo, maar wel 50 euro duurder.
Dan zou die prijs toch naar beneden moeten kunnen van een dergelijk board van asus, ik denk ook dat we dat nog wel gaan verwachten, prijsdalingen.

[ Voor 24% gewijzigd door duncanvdlinden op 10-07-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05 08:14

ambi

IGN: EvulKlowne

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:09:
September misschien? Zie INQ berichtje van vandaag.
Geen idee, als ik mijn E6600 veel eerder ontvang neem ik misschien in afwachting ook een ander conroe bord, dat ik dan weer verkoop wanneer de DFI LP met RD600 beschikbaar is en beter blijkt.

Steam/uPlay: EvulKlowne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Heeft de ICH8 ook dat probleem?
Of is het alleen de ICH8R?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

duncanvdlinden schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:09:
hmm mooi ik zit toch sterk te twijfelen om eerst een msi p965 te nemen, heeft toch wel een zeer aantrekkelijke prijs, wat is die asus p5b dan eigenlijk duur!
Die is namelijk bijna identiek aan de msi p965 neo, maar wel 50 euro duurder.
Dan zou die prijs toch naar beneden moeten kunnen van een dergelijk board van asus, ik denk ook dat we dat nog wel gaan verwachten, prijsdalingen.
Ten eerste is er wel degelijk verschil tussen die twee en ten tweede je wilt geen MSI :+ , tenminste ik zal nooit meer een MSI kopen.

Eerste MSI bord wat ik kocht was qua hardware wel in orde maar de drivers wat je erbij kreeg waren heel oud en hun eigen software is echt amateuristisch |:( ...
Tweede bord heb ik nog in gebruik maar als ik die cold-boot dan moet ik hem eerst drie keer aan- uitzetten voordat ik een windows bootscreen zie en dat allemaal onder luid gepiep :+ . Ook hebben ze het gepresteerd Sata kabels erbij te doen die niet eens paste op hun eigen bord 8)7 (kwam door vorm rondom de stekker).

Daarintegen zijn de door mijn gekochte Asus moederborden voor mijn eigen pc altijd goed qua hardware, software en prularia wat je erbij krijgt. M'n volgende word dan ook weer een Asus en qua prijs tja ik betaalde tot nu toe altijd rond de 200 euro voor een bord :O .

Zullen mensen zijn die me tegenspreken, maar dat moet natuurlijk ieder voor zichzelf uitmaken.
r00t schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:19:
Heeft de ICH8 ook dat probleem?
Of is het alleen de ICH8R?
Uhm ICH8 heeft geen raid? Hoe wil je dan raid-5 gaan gebruiken, laat staan een "probleem" hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door Dukey op 10-07-2006 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ambi schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:10:
[...]

September misschien? Zie INQ berichtje van vandaag.

[...]

Geen idee, als ik mijn E6600 veel eerder ontvang neem ik misschien in afwachting ook een ander conroe bord, dat ik dan weer verkoop wanneer de DFI LP met RD600 beschikbaar is en beter blijkt.
hoezo koffiedik kijken:
"For the time being, Intel 975 and P965 are the only good Conroe chipsets although Nvidia might have its C19+C51 Northbridge chipset at the launch to support Conroe as well"

Het is duidelijk, de conroe gekte slaat toe!
Velen zitten er op te wachten, ben benieuwd of intel z'n voorraden en distributie in orde heeft anders wordt het een zwaar slagveld.

En een beetje hele merken gaan zitten afkraken heeft weinig toegevoegde waarde imho behalve dat we dan een flamewar krijgen. Dat jij iets niet meer koopt omdat je een keer een slechte ervaring hebt gehad is weinig spannend, laten we een beetje objectief blijven aub.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:04:
[...]

Ik vind het een beetje vreemd om een duur mobo en CPU te kopen en het dan te koelen met het goedkoopste setje dat er is.

Ik ben zelf ook van plan dat mobo te halen alleen dan met een E6600 CPU. Kwa waterkoeling ga ik voor Alphacool spul. Zelf heb ik zoiets van als je high-end hardware aanschaft mag er ook wel high-end koeling op.

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten maar ik zou iets meer geld steken in kwaliteits koeling.

Wat ik ga halen kan je vinden in het waterkoelings topic.
Je hebt wel gelijk dat het een goedkoop setje is, maar de prestaties die eruit komen zijn wel tamelijk goed voor de prijs die je ervoor betaald. Daarnaast is het nog helemaal niet zeker, en koop ik niet direct de waterkoeling. Eerst zat ik nog te denken aan de Zalman Reserator 1 Plus, maar aangezien er alweer een deel 2 van uit komt, kan ik ook daarop wachten. Een tikkie duurder, maar natuurlijk betere kwaliteit en betere prestaties. Ik zal een e-mail naar beide bedrijven sturen (sorry Djoekie, dat ik niet aan zo'n voordehand liggend iets dacht =P) om te kijken of het allemaal wel past.

(het probleem trouwens van de Reserator 1 Plus is dat 't extern is. Dit is bij meerdere setjes, maar ik heb 't liever allemaal in de kast zelf. Nouja ach, om betere prestaties te behalen moet 't haast wel extern...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Djoekie schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:25:
[...]

Ten eerste is er wel degelijk verschil tussen die twee en ten tweede je wilt geen MSI :+ , tenminste ik zal nooit meer een MSI kopen.
hehe zal ik je dan maar tegenspreken :p
hardwarematig zijn ze vrijwel identiek, de msi heeft zelfs een nieuwere lan controller.
Kwa prullaria zit het bij MSI ook wel goed, ik heb een via msi boardje met via kt800 chipset, met venice 3000+ erop (in gebruik door mijn broer, wij kochten nog wel is wat samen toen die tijd).
Eigenlijk geen problemen van hem gehoort, wel zit er 1 of ander led bracket bij, van wat moet ik er mee, de piepjes van het moederbord zijn voor mij ook wel voldoende.
Maar er zit dus echt veel prullaria verder bij, dat bracket (zit ook extra usb bij), 2 sata kabeltjes die wel passen, 2 rounded ide kabels, rounded floppy kabel.
Drivers zijn in princiepe wel up to date, maar komen ook echt van je chipsetfabrikant af he, zo heb je bij een SiS chipset altijd drivers uit de steentijd, tenminste ik vind dat echt amaturistisch ogen, die installatie ziet er echt zo win95 uit (en de drivers zelf zijn dat ook), maar dat zijn dus letterlijk de drivers die een moederbord fabrikant van de chipset fabrikant overnemen!

Mijn asus board download ik dus zowiezo mijn chipset drivers altijd van de Intel site, dan heb ik zeker weten de nieuwste en is verder gewoon universeel.

Maar ik denk dat jij een beetje doelt op de tools, als temperatuur/voltage monitoring en overklokken in windows, bios-flashen in windows.
Mjah daar vind ik dat liveupdate van MSI idd prut, dat gaat over IE en daar moet je dan een hele installatie voor uitvoeren.
Verder is het BIOS van MSI altijd erg standaard, waar asus een bootlogotje toevoegd, het bios op een asus manier aanpast.
Verder heeft asus vaak wel wat meer handige features, denk aan stekker eruit, bios gereset bij overklok etc.

Waarschijnlijk zal de p5b ook beter overklokken, maar dan nog is het een uitstekende deal, om voor 95 euro een compleet p965 board af te leveren, en is het zeker een concurent van de p5b, want die is dan in feite gewoon te duur voor die extratjes die ik hier boven opnoem.

ik meede mij te herrineren dat ik voor 15 euro meer een vergelijkbaar asus board kon kopen, ik had het niet gedaan omdat ik een beperkt budget had en mijn broer zo weer even vooruit kon en ik de p4 kon blijven gebruiken. gewoon een goedkope update dus. Daar zat dus wel 15 euro tussen die 2 boarden maar is altijd minder als 50 euro verschil.

[ Voor 9% gewijzigd door duncanvdlinden op 10-07-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
(het probleem trouwens van de Reserator 1 Plus is dat 't extern is. Dit is bij meerdere setjes, maar ik heb 't liever allemaal in de kast zelf. Nouja ach, om betere prestaties te behalen moet 't haast wel extern...)
Voor goede prestaties hoeft het niet extern te zijn. Als je een triple 120mm rad pakt heb je daarmee betere prestaties dan met een Reserator. Als de kast een beetje groot is past die triple rad ook gewoon boven in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:12
Zit nu op een AMD64 3000+ en wil toch echt wel naar een dual core proc. Vraag me echter af of ik veel geld moet gaan uitgeven voor een Conroe, nieuw mobo en nieuw DDR2 ram. Of dat ik dadelijk met die prijsverlagingen een dual core AMD 3800 zal gaan halen.

Ik denk namelijk dat de snelheidswinst voor mijn doeleinden niet echt merkbaar zullen zijn (bijna tot geen spellen, voornamelijk Office, Internet, Powerarchiver en quickpar..).

Iemand een zinning idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NightMare schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:26:
Zit nu op een AMD64 3000+ en wil toch echt wel naar een dual core proc. Vraag me echter af of ik veel geld moet gaan uitgeven voor een Conroe, nieuw mobo en nieuw DDR2 ram. Of dat ik dadelijk met die prijsverlagingen een dual core AMD 3800 zal gaan halen.

Ik denk namelijk dat de snelheidswinst voor mijn doeleinden niet echt merkbaar zullen zijn (bijna tot geen spellen, voornamelijk Office, Internet, Powerarchiver en quickpar..).

jawel maar dit is niet de plek voor deze discussie!
Dit topic gaat over conroe moederborden, er zijn hele lappen tekst geschreven over het wel en wee van dual core. Zoek en gij zult vinden. ik wil je niet beledigen maar dit topic graag een beetje clean houden, da's al moeilijk genoeg bij dit soort en zeker dit topic, sorry...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

NightMare schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:26:

Ja, niet een nieuwe processor kopen. Heeft toch niet echt veel zin gezien je doeleinden :)
Kijk; als deed je nou veel aan 3d modelling, games of het comprimeren van x264 films.... sjah, das een andere zaak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op maandag 10 juli 2006 @ 15:15:
[...]

Voor goede prestaties hoeft het niet extern te zijn. Als je een triple 120mm rad pakt heb je daarmee betere prestaties dan met een Reserator. Als de kast een beetje groot is past die triple rad ook gewoon boven in de kast.
Natuurlijk, daarom zei ik ook 'haast wel'. Het is niet zo dat elke externe waterkoeling beter is dan een interne, maar gemiddeld zullen externe wel beter presteren dan interne. Gewoonweg omdat de warme lucht beter afgevoerd kan worden, en er meer plaats is om te koelen. Althans, dat is waar ik van uit ga. ^^;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
offtopic:
Ik denk toch dat een triple 120mm rad betere temps neer zal zetten dan een Reserator, daar zitten dan natuurlijk wel fans op en daar zal het verschil ook wel aan liggen. Ik wil het er opzich wel verder over hebben maar dat kunnen we dan beter doen in het WC topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Is het verschil tussen ICH8 en ICH8R enkel de RAID-ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
bij pczaak.nl hebben ze de e6600 op voorraad staat er op de site.
was vanmiddag nog niet geloof ik toen ik keek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
r00t schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:41:
nee, er is meer, zie hier:
http://www.intel.com/design/chipsets/datashts/313056.htm

ennu:
edgarf28 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:44:
ik zie 1 tot 5 werkdagen...
http://www.pczaak.nl/cata...1_23_255&products_id=6927

gelukkig komt het nauwelijks voor dat webshops een ietswat optimistische kijk op leveringsdata hebben. Maar een mailtje en je weet het zeker.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:44:

[...]

ik zie 1 tot 5 werkdagen...
ow sorry, ik zag een groen blokje dus ik dacht op voorraad...

maar vanmiddag was het nog geel volgens mij...

zou dan de 14e toch kloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m00n
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 11:01
edgarf28 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:47:
[...]

ow sorry, ik zag een groen blokje dus ik dacht op voorraad...

maar vanmiddag was het nog geel volgens mij...

zou dan de 14e toch kloppen?
Heb gemaild, hopelijk krijg ik snel antwoord, ik laat jullie het dan wel weten.

SteamID: m00n22NL | GT: m00n22 | My Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 20:36
edgarf28 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:44:
Ik kan me haast niet voorstellen dat het klopt wat er staat, aangezien de officiele release pas eind van de maand is. Alle Core 2 Duo cputjes leverbaar binnen 5 dagen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

r00t schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:41:
ICH8R gebruikt Intel Matrix Storage Technology voor RAID0/1/5/10 support, heeft 6 SATA poorten ipv 4 (ICH8) en AHCI support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bajaking schreef op maandag 10 juli 2006 @ 17:49:
[...]

Ik kan me haast niet voorstellen dat het klopt wat er staat, aangezien de officiele release pas eind van de maand is. Alle Core 2 Duo cputjes leverbaar binnen 5 dagen :+
op xtreme systems staat dat dealers die de conroes al hebben door intel gevraagd is om te wachten met verkoop tot na de officiele release...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:28:
[...]

op xtreme systems staat dat dealers die de conroes al hebben door intel gevraagd is om te wachten met verkoop tot na de officiele release...
t'is net als met haring moet je ook altijd wachten tot nieuwe haring officieel verkocht mag worden (winkels hebben ze al een dag van tevoren) :+

[ Voor 9% gewijzigd door duncanvdlinden op 10-07-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIj de AH gooizen ze hem anders direct vanaf de vrachtwagen het schap in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
precies, er hoeft maar 1 dealer te zijn die zich niet aan de afspraken houdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De e6600 kan nog wel eens een probleem worden.
De e6700 en de X6800 zullen denk ik wel te krijgen zijn.
Ik zie niet heel veel mensen 500 tot 1000 euro neerleggen voor een processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 19:55:
De e6600 kan nog wel eens een probleem worden.
De e6700 en de X6800 zullen denk ik wel te krijgen zijn.
Ik zie niet heel veel mensen 500 tot 1000 euro neerleggen voor een processor.
Ik ben ook benieuwd of ze een beetje goed leverbaar worden. Volgens mij gaat zo'n beetje half tweakers.net zo'n ding halen zodra ze te koop zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:16
Verwacht aub geen grote en goede beschikbaarheid van de Conroe CPU's, in het begin komen er wat batches, dan wordt het shortage omdat alles naar OEM zal gaan. Daarna wordt het beter en beter maar voor Q1 2007 zal het continue een shortage zijn. Dit wil overigens niet zeggen dat ze niet te koop zijn hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ambi schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:50:
[...]

Wat ik bedoel, is dat mensen vaak bij een bepaald merk/fabrikant willen blijven omdat ze er al eerder een goede ervaring mee gehad hebben. Nuja, het was maar een voorstel. Mij maakt het niets uit.
Ofwel een OC'er kijkt bij OC-bordjes en gaat dan op zoek naar zijn merk.

Nog ff vraagje mbt het volgende:
-Daniël- schreef op zondag 09 juli 2006 @ 14:46:
Nog één maal over het nieuwe topic wat ik en catscit aan het samenstellen zijn, ik kan eigenlijk onmogelijk alle bordjes indexeren. Stemmen jullie ermee in, dat we het lijstje iets beknopter maken, maar per doelgroep bordjes uitkiezen en die in een lijst zetten? Denk aan Gamer, OC'er, M-Atx bordjes, etc. Anders kan de lijst natuurlijk oneindig worden..
Wat wordt er over het algemeen over M-Atx bordjes verstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zeker dat ik een X6800 te pakken kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:44
Voor mensen die een idee willen krijgen wanneer de P5B uitkomt. Ik heb deze besteld bij Salland, en ze zeggen me dat ik hem 28 Juli heb.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan de keuze maar niet maken, welke mobo moet ik kopen voor mijn e6600?

Het moet een moet een bord zijn met goede overclock funties maar toch stabiel.
(hoeft niet tot 5ghz maar 4 wil toch wel halen).

ik had verschillende in gedachten namelijk.

- Asus P5B Deluxe WiFi-AP

- Gigabyte GA-965P-DQ6

Ik heb goede ervaringen met de merken hierboven maar misschien heeft iemand anders nog een ander mobo in gedachten. vertel ook waarom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
r00t schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:50:
Hoe herken je een "goede" E6600 en een "goede" P965 (zonder te testen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lees het topic op XS.
Er zijn geen slechte conroes en slechte p965, tegen de tijd dat ze in de winkel verkrijgbaar zijn zijn alle bugs eruit (tenminste dat zegt men daar). Deze "problemen" stammen van een veel eerder tijdstip maar blijven opduiken.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106443
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 21:44:
Ik kan de keuze maar niet maken, welke mobo moet ik kopen voor mijn e6600?

Het moet een moet een bord zijn met goede overclock funties maar toch stabiel.
(hoeft niet tot 5ghz maar 4 wil toch wel halen).

ik had verschillende in gedachten namelijk.

- Asus P5B Deluxe WiFi-AP

- Gigabyte GA-965P-DQ6

Ik heb goede ervaringen met de merken hierboven maar misschien heeft iemand anders nog een ander mobo in gedachten. vertel ook waarom O-)
niemand weet nog hoe deze boarden overklokken, lees de reviews als ze er zijn.
De gigabyte heeft wel een mooiere featureset dacht ik.

en onder matx bordjes verstaan we moederborden met een matx formaat :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net zoiets als dat die AMD+Twinmos horror telkens terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 22:04:
[...]

lees het topic op XS.
Er zijn geen slechte conroes en slechte p965, tegen de tijd dat ze in de winkel verkrijgbaar zijn zijn alle bugs eruit (tenminste dat zegt men daar). Deze "problemen" stammen van een veel eerder tijdstip maar blijven opduiken.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106443
Dus we maken ons allemaal zorgen om niets?
Waar blijft dan de update op de Frontpage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zorgen om niets, dat moet nog blijken. Ik denk dat de kans dat intel iets problematisch de wereld in brengt heel klein is. Dus of er komt een vertraging, of het probleem is allang voorbij en de conroe is er gewoon de 27e. We zullen zien. Als ik verder zie hoe de ES cpus het doen dan vrees ik bar weinig.
Dus als alle angsthazen hier nu even wachten met bestellen dan koop ik wel een e6600 van de eerste serie en test ik em grondig, en als ie goed is dan gaan jullie, ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op tomshardware en XS zeggen veel mensen ook dat het oud nieuws en bangmakerij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Dus ik kan zonder zorgen een E6600 en P5B Deluxe (P965+ICH8R) kopen? O-)

[ Voor 46% gewijzigd door Conroe op 10-07-2006 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:09
http://forum.giga-byte.nl...12&topic=43.msg286#msg286
Op dit moment verwachten we dat de borden in Augustus beschikbaar gaan zijn.
Helaas weet ik nog geen exacte datum.
Damn
Ik had gehoopt dat ze beschikbaar kwamen op de release van C2D

[ Voor 28% gewijzigd door FireWood op 10-07-2006 23:11 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh dan ben ik toch wel blij dat ik niet op de dq6 gewacht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
[edit] klopt niet meer

[ Voor 88% gewijzigd door Potame op 11-07-2006 16:00 ]

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arg :( nu is mijn keuze nog moeilijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tja, zou het dan toch?

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=105625
http://www.theinquirer.net/default.aspx?article=32793

De 14e?

Ik heb de rest van m'n hardware nog geeneens binnen!
De NDA verloopt waarschijnlijk dus de 14e, dat betekend dat er dan in iedergeval meer reviews komen en dat ook overklokken tot in de puntjes getest zal worden door alle grote sites.
Misschien zijn er dan ook al conroes te koop al blijft de officieele introductie op de 27e staan en krijgen winkels te horen dat de geen conroes mogen verkopen voor de officieele introductie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Zou wat zijn :( haal ik em op, kan ik daarna direct met vakantie.

Maakt in principe niet uit, anders ligt hij toch in mijn kamer als ik thuis kom.
verder moet ik mijn bestelling qua bord, geheugen, hdd en graka nog plaatsen omdat ik pas eind deze week geld verwacht te hebben :(

P5W DH word het zeker weten. Bordje clockt echt goed over als ik het zo lees.
Hierna is het afwachten wat RD600 gaat doen, ben benieuwd. Ik hoop echt dat er in de toekomst borden komen die 600 Mhz FSB halen. zal wel teveel gedroom zijn :z

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Omdat mijn moederbord 1e keus er nog (lang) niet is (nf590, als de reviews goed zijn), heb ik een p5wdh besteld, samen met een d805, kan ik weer even overklokken oefenen voor ik aan de conroe ga.

de p5wdh lijkt het inderdaad best aardig te doen, beter als de dfi infinity.

top end boarden:

Maar let op de msi borden! die oosterse cooldinges dude haalt er toffe trukjes mee uit!
Voor mensen die niet NU een boardje willen, zeker de moeite waard om even op te wachten denk ik.
Mooie feature set, goeie overklokkers, kwaliteits spul van een groot merk met een goeie overklok historie (nforce 2, 3 en 4 amd). Zowel de 975X als de 2 P965 zien er goed uit.

Verder blijft de gigabyte p965 dq6 een goeie kandidaat, is er al vroeg bij, dus volwassen als ie uitkomt (is de verwachting), zeeer uitgebreide featureset, lijkt goed over te klokken en er is al tenminste 1 review van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Waarom willen jullie allemaal de "Asus P5W DH Deluxe" en niet de "Asus P5B Deluxe"? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

r00t schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:04:
Waarom willen jullie allemaal de "Asus P5W DH Deluxe" en niet de "Asus P5B Deluxe"? :?
Ik denk vanwege de featureset en dat er op het moment een topic loopt waar een E6600 getest / gereviewed wordt icm P5W-DH, waar goede resultaten uit komen. Daarnaast heeft de P5W x975 chipset en de P5B de 965 chipset, maar naar mijn idee is dat meer iets persoonlijks, bij de lancering van de C2D en de Mobo's zal moeten blijken hoe alles op elkaar afgestemd is.

C2D E6600 + P5W DH Dlx Die Hard OCing topic

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en de p5b is nog niet verkrijgbaar?

Verder is het nog steeds de vraag wat sneller is, de 975x of de p965.

De features set van de p965 borden is beter als die van de 975x borden (in de meeste gevallen toch).

Maar ik denk dat veel mensen voor NU beschikbaar en bekend gaan.
Of dat slim is is een tweede maar tweakers wachten niet graag.

Verder is de verwachting dat de p965 meer op de c2d is afgestemd als de 975x, de p965 is een echte c2d chipset

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 12:22:
en de p5b is nog niet verkrijgbaar?

Verder is het nog steeds de vraag wat sneller is, de 975x of de p965.

De features set van de p965 borden is beter als die van de 975x borden (in de meeste gevallen toch).

Maar ik denk dat veel mensen voor NU beschikbaar en bekend gaan.
Of dat slim is is een tweede maar tweakers wachten niet graag.

Verder is de verwachting dat de p965 meer op de c2d is afgestemd als de 975x, de p965 is een echte c2d chipset
Daar heb je helemaal gelijk in Catscit, my bad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-09 13:01
Ik ben van plan om het volgende aan te schaffen :

Moederbord : Asus P5B ???
CPU : E6600( conroe dus ;) )
Videokaart : club 3d 7950 X2

Nu is mijn vraag of die videokaart gaat samen werken met mijn moederbord ? omdat ik dit las

Daar schrijven ze dat je een sli moederbord nodig hebt voor die kaart.
En omdat een 7950 x2 ook 2 gpu's heeft dacht ik ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ibfranky schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:05:
Ik ben van plan om het volgende aan te schaffen :

Moederbord : Asus P5B ???
CPU : E6600( conroe dus ;) )
Videokaart : club 3d 7950 X2

Nu is mijn vraag of die videokaart gaat samen werken met mijn moederbord ? omdat ik dit las

Daar schrijven ze dat je een sli moederbord nodig hebt voor die kaart.
En omdat een 7950 x2 ook 2 gpu's heeft dacht ik ....
Mjah moederbord zou ik nooit een P5B nemen want, waarom moet een moederbord met een Asus label 50 euro duurder zijn dan een MSI variant (p965 NEO).
Ik kan mij de P5B deluxe nog wel voorstellen, als je die bijvoorbeeld naast een MSI p965 Platinum zet, dan heeft de Asus toch wel veel intressantere features, overigens verschillen die maar 35 euro van elkaar.

Om maar wat op te noemen, de 2x Mavel lan (ipv. 1x realtek), de heatpipe, dolby digital live, allemaal in het voordeel van de ASUS. Dat is echt wel 35 euro meer waard. Zeker voor een Asus, toch een stukje naamsbekendheid gemaakt door gewoon erg goed spul, daar wil ik niks over zeggen.

Dus die prijs moet nog gaan zakken van de p5b? of gaat de prijs van MSI stijgen? lijkt me niet meer dan logisch, want ik vind het prijsverschil tussen de 2 wel erg groot.

[ Voor 25% gewijzigd door duncanvdlinden op 11-07-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Laatst online: 10-09 14:40

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Aangezien de Gigabytes nog niet beschikbaar zijn bij de launch ging mijn keus eerst nog uit naar de P5B Deluxe. Maar ik heb nu al een shitload aan reviews gelezen en daaruit blijkt dat de P5WD2-E toch ook wel een lekker bord is met een leuke prijs.
Moet ik alleen ff opletten dat ik de 1.03G revisie te pakken krijg, maar ik zou niet weten wat de meerwaarde van de P5WDH is tegenover de P5WD2-E. Het lijkt net alsof je alleen 30 euro meer betaald voor een andere naam :?

[edit]
Mmz, ik begin er onderhand al aan te denken om maar eerst een AsRock ConRoeXFire-eSATA2 te halen om pas als de betere chipsets goed en wel uit zijn (RD600, NF590, ...) een fatsoenlijk moederbord te halen.

Twijfels, twijfels, twijfels! Aargh! Ik word er serieus bijna gek van 8)7 Heb ik eens de tijd en het geld om zelf een supersysteem in elkaar te duwen, weet ik niet meer wat ik moet kopen. |:(

[ Voor 31% gewijzigd door --MeAngry-- op 11-07-2006 15:32 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

--MeAngry-- schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:26:
Twijfels, twijfels, twijfels! Aargh! Ik word er serieus bijna gek van 8)7 Heb ik eens de tijd en het geld om zelf een supersysteem in elkaar te duwen, weet ik niet meer wat ik moet kopen. |:(
welcome to the club :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hehe, ohja, dat was het doel van dit topic he? :P

Het vervelendste vind ik nog dat ik volgende week maandag op vakantie ga (nouja, das absoluut niet vervelend), en dat ik precies op de 27e terugkom en dan nog 1,5 week vrij heb van m'n werk.
Het plezierigste is dan natuurlijk meteen met m'n nieuwe systeem aan de slag te kunnen om er de rest van m'n vakantie mee te kunnen 'spelen'. :) Maar het is dus net afwachten welke moederborden er op de 27e beschikbaar zijn.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
--MeAngry-- schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:45:
[...]

Hehe, ohja, dat was het doel van dit topic he? :P

Het vervelendste vind ik nog dat ik volgende week maandag op vakantie ga (nouja, das absoluut niet vervelend), en dat ik precies op de 27e terugkom en dan nog 1,5 week vrij heb van m'n werk.
Het plezierigste is dan natuurlijk meteen met m'n nieuwe systeem aan de slag te kunnen om er de rest van m'n vakantie mee te kunnen 'spelen'. :) Maar het is dus net afwachten welke moederborden er op de 27e beschikbaar zijn.
ik ben zelf geen voorstander van wachten, want je kunt blijven wachten, maar er zijn nu een aantal punten die wel van belang zijn en binnenkort duidelijk worden.

Er is een NDA op reviews en zeker overklokbaarheid van de c2d processor (en dus mobo). Deze NDa wordt de 14e of 27e opgeheven en de verwachting is dat er dan een berg reviews op ons afkomt.
Verder is de verwachting dat rond de introductie de 27e er ook van alle kanten moederborden te voorschijn komen en de keuze dus groter en duidelijker wordt (meer info beschikbaar). Zo is bijvoorbeeld het hele ati en nvidia chipset gebeuren nog voornamelijk een zwart gat.
Verder is puur praktisch gezien ons hele topic overbodig omdat je geen bal aan een c2d moederbord hebt als je de processor geeneens kunt kopen.
De availability van de c2d cpus en moederborden zal er na de 27e zeker niet slechter op worden, dus da's ook geen reden om nu al te kopen.
sommige mensen hebben geen zelfbeheersing en die kopen nu al (ikke bijvoorbeeld, einde van de week zou ik wel es het meeste binnen kunnen hebben) met alle risico's van dien.
Dus geniet van je vakantie zou ik zeggen, wij zijn nog hier als je terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
--MeAngry-- schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:26:
meerwaarde van de P5WDH is tegenover de P5WD2-E. Het lijkt net alsof je alleen 30 euro meer betaald voor een andere naam :?
Volgensmij beschikt de wd2-e niet over een afstandbediening :p
Je zou als tijdelijke oplossing ook de p965 neo van msi kunnen overwegen,
die zal wel sneller zijn ook als de asrock.
ook al zou je een oudere steppin hebben dan heb je niet geweldige prestaties over dat fast memory access, maar dat zit al helemaal niet op de asrock, dus dat zou niet zo'n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
en de msi p965 zou wel eens binnenkort beschikbaar kunnen zijn:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=320345

de msi 975x platinum ziet er nog mooier uit
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=317061
(let ook even op de prijs, die 965 is echt zo goedkoop!)
alleen is dat volgens mij niet de powerup edition die je nodig hebt voor de c2d

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:21:
en de msi p965 zou wel eens binnenkort beschikbaar kunnen zijn:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=320345

de msi 975x platinum ziet er nog mooier uit
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=317061
(let ook even op de prijs, die 965 is echt zo goedkoop!)
alleen is dat volgens mij niet de powerup edition die je nodig hebt voor de c2d
de p965 neo: http://www.heise.de/preisvergleich/a207415.html
vind ik nog wel de beste prijskiller van MSI :p

de gigabyte p965-ds4 zit momenteel in duitsland op 153 euro, maar dat duurt denk ik nog wel even tot die er is.

[ Voor 16% gewijzigd door duncanvdlinden op 11-07-2006 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Gigabyte mobo's voor Conroe beschikbaar vanaf volgende week (in Frankrijk)?
http://www.matbe.com/actu...gabyte-conroe-core-2-duo/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
  • Laatst online: 28-08-2023
Is er nou wat meer bekend over welke bios versie werkt op de asus p5w dh deluxe?? Ik heb bios versie 0402. En heb geen proc om te kunnen flashen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donski schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:38:
Is er nou wat meer bekend over welke bios versie werkt op de asus p5w dh deluxe?? Ik heb bios versie 0402. En heb geen proc om te kunnen flashen helaas.
Even zoeken op 0402 en je vindt het.. helaas dus..

Is er al iets bekend overdeze mobo? Ik kan niets vinden op Google met als term 'Intel Lemont'.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-Daniël- schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:41:
[...]

Even zoeken op 0402 en je vindt het.. helaas dus..
Op xtreme systems staat hoe je kunt hotflashen met een ander mobo, anders ergens een cpu lenen.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=106563
staat een en ander beschreven over de asus p5wdh

die intel "lemont" is gewoon het intel mobo voor de p965, ik heb er ergens al iets over gelezen, weet niet meer waar (franse site?) anders op de intel site?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2006 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
Ik vroeg het trouwens omdat er gister iemand een reply hier neergezet had, en die gene schreef: volgens iemand die bij asus werkt boot hij wel gewoon met c2d. Vandaar dat ik het vraag. Dat eerste stukje waar je naar toe linkt had ik uiteraard al gelezen. Alleen kan ik die reply van die gene niet meer vinden. Stond er vannacht nog op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hmm, nou ik heb de bestelling van alle onderdelen al zo'n beetje klaar staan, (de kast, voeding en dvd-brander heb ik al wel binnen, die zijn niet zo prijsgevoelig) dus ik denk dat ik op vakantie gewoon even een internetcafé opzoek, dit topic zover mogelijk weer ga doorspitten en dan de uiteindelijke keuze maak.

Ik weet feitelijk toch van alles al zeker wat ik wil halen, alleen het moederbord is nog ff toekijken en dan maar hopen dat ik op het beste product klik B)

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

-Daniël- schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:41:
Is er al iets bekend overdeze mobo? Ik kan niets vinden op Google met als term 'Intel Lemont'.
http://intel.com/products/motherboard/dp965lt/index.htm

gaat ongeveer 120incl kosten en is nog niet te krijgen (via officiele kanalen).

edit, rest van de intel desktop boards:

BOXDG965MSCKMARBLESPRINGSG965MBTX
BOXDG965MQMKRMEQUONG965MBTX
BOXDG965PZMKRPELZERG965PBTX
BOXDG965RYCKROGERCITYG965ATX
BOXDG965SSCKSHREWSBURYG965MATX
BOXDG965OTMKRSTOUGHTONG965ATX
BOXDG965WHMKRWESTCHESTERG965ATX
BOXDP965LTCKLEMONTP965ATX
BOXDQ965COEKRCOUPEVILLEQ965MBTX
BOXDQ965GFEKRGUARDFISHQ965MATX
BOXDQ965WCEKRWESTCOTTQ965PBTX
BOXD975XBXLKRBAD AXE975XATX

weet niet of die hier allemaal al stonden, deze topic gaat me iets te snel :+

[ Voor 58% gewijzigd door iH8 op 11-07-2006 18:07 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou morgen systeem afbouwen.

- Asus P5W DH Deluxe
- Pentium D 930 (tot de e6700 of x6800 er is)
- 3x Raptor 74GB
- 1x Seagate 750GB
- MSI NX7900GTX
- Nec3550

Begint wel een leuk ding te worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Potame
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-09 09:47
Donski schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 17:21:
Ik vroeg het trouwens omdat er gister iemand een reply hier neergezet had, en die gene schreef: volgens iemand die bij asus werkt boot hij wel gewoon met c2d. Vandaar dat ik het vraag. Dat eerste stukje waar je naar toe linkt had ik uiteraard al gelezen. Alleen kan ik die reply van die gene niet meer vinden. Stond er vannacht nog op.
Dat was ik :) Maar bij nader inzien bleek het toch iets ingewikkelder te zijn dan ik in eerste instantie dacht. Conroe Stepping 4 (dit zijn enginering samples) boot gewoon van een 0402 bios, echter stepping 5 e6600, e6700 en x6800 NIET maar de 6300 en 6400 WEL... De versie die wij in handen krijgen is stepping 6 en dat gaat dus gewoon niet werken op een 0402 bios.
Om deze reden heb ik dus een celeron d voor 35 euro aangeschaft :) Wie wil deze overkopen van me na m'n flash? :D

Ryzen 3700X, RX5700, 16gb ram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Donski schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:38:
Wil hem wel voor je flashen, heb een celeron 330J liggen extra. Ik woon zelf in Maastricht, zal wel niet in de buurt liggen :+ .

offtopic:
Yes, misschien vrijdagmiddag dat ik trotse eigenaar ben van een Asus P5B Deluxe (status leverancier geeft dit tenminste op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
Hahaha dan is ie tweedehands he!! Maar bedankt voor de reply. Ik heb de winkel gebelt waar ik mn asus bord heb gekocht en hun flashen hm maar. Hadden ze moeten zeggen, anders had ik wel gewacht met het kopen tot een juiste bios versie!! Trouwens kan ik die processor niet ff van je lenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donski
Cool, bedankt voor het aanbod. Maar ik woon in Den Haag en heb geen beschikking tot een auto enz. Maar heel erg bedankt voor het aanbod!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Kijk, kijk, 975X+ICH8(!) (jammer genoeg niet ICH8R?):

http://www.hardware.fr/ne...ex-i975-ich8-foxconn.html

Verder niets over bekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

ambi schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:23:
Kijk, kijk, 975X+ICH8(!) (jammer genoeg niet ICH8R?):

http://www.hardware.fr/ne...ex-i975-ich8-foxconn.html

Verder niets over bekend :(
http://www.foxconnchannel...tail.aspx?ID=en-us0000154

Vindt hem heel veel hierop lijken welke ook als "new" wordt betiteld, kijk maar naar kleur, koeler op northbridge, kleur aansluitingen etc. En die heeft geen ich8r maar een ich7r. Staat niet eens bij dat ie Conroe ondersteund. Beetje vreemd he want Foxconn heeft wel al lang en breed hun 965 mobo's online staan.

EDIT:
Tis ook geen typfout want hij heeft 6x sata (4x van de Ich7r en 2x van een aparte raidchip). Maar dat zou wel weer kloppen als het de ich8 is, maar waarom zou je op een topbord een ich8 zetten?

[ Voor 27% gewijzigd door Dukey op 11-07-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

####Weggehaalde 'Wat moet ik nemen???' lijstje :z #####

Modbreak:Goed, dit is dus _niet_ de bedoeling. De topicwarning lijkt me toch meer dan duidelijk genoeg?

[ Voor 83% gewijzigd door Abbadon op 11-07-2006 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

nForce 4 590/570 SLI Intel Family Preview @ motherboards.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:04
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:15:
ok mijn oog gaat naar:

P5W DH Deluxe
Intel Core 2 Duo E6600 (S775, 2,4GHz, 1066MHz FSB, 4MB Boxed)
Kingston KHX6400D2 x 2 512mb
x1600xt ati gfx card

en heb 2 hd's en 1 dvd brander, trekt mijn 350W voeding dat een beetje?
of moet ik hem vervangen voor een eentje die meer aankan?
Dat gaat hij waarschijnlijk wel trekken,
Conroe's zijn geen energiezuipers, je VDOkaart is niet heel erg zwaar, dus opzich moet het imo wel lukken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaspers schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 21:29:
[...]

Dat gaat hij waarschijnlijk wel trekken,
Conroe's zijn geen energiezuipers, je VDOkaart is niet heel erg zwaar, dus opzich moet het imo wel lukken ;).
Thnx dat was nog de enige bottleneck waar ik over in zat, nu maar wachten op de release :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conroe
Djoekie schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:32:
[...]

http://www.foxconnchannel...tail.aspx?ID=en-us0000154

Vindt hem heel veel hierop lijken welke ook als "new" wordt betiteld, kijk maar naar kleur, koeler op northbridge, kleur aansluitingen etc. En die heeft geen ich8r maar een ich7r. Staat niet eens bij dat ie Conroe ondersteund. Beetje vreemd he want Foxconn heeft wel al lang en breed hun 965 mobo's online staan.

EDIT:
Tis ook geen typfout want hij heeft 6x sata (4x van de Ich7r en 2x van een aparte raidchip). Maar dat zou wel weer kloppen als het de ich8 is, maar waarom zou je op een topbord een ich8 zetten?
Bedoel je dat de ICH8R beter presteert dan de ICH8?
Het verschil tussen beide is me nog niet helemaal duidelijk...

edit:
Djoekie, wil je a.u.b. eens je volledige configuratie posten?

[ Voor 10% gewijzigd door Conroe op 11-07-2006 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

Grootste verschil is dat ICH8R RAID ondersteunt. Idd, heeft het niet veel zin om een zogezegde high-end chip zoals de 975X te combineren met de ICH8 ipv ICH8R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
ambi schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:18:
Grootste verschil is dat ICH8R RAID ondersteunt. Idd, heeft het niet veel zin om een zogezegde high-end chip zoals de 975X te combineren met de ICH8 ipv ICH8R.
Mjah lijkt mij ook heel erg appart ik wist uberhaupt niet dat het gemaakt werdt, de refference is toch echt i975x+ich7(r) of p965+ich8(r).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ambi

ambi

En 975X+ICH7DH heb je ook, zoals bij de MSI 975X Platinum PowerUp Edition, maar ben niet zeker wat nou precies het verschil is tss ICH7R en ICH7DH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

r00t schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:11:
[...]
Djoekie, wil je a.u.b. eens je volledige configuratie posten?
Ben der nog niet uit of ik meteen een E6600 erop zet of dat ik het nog rustig aan doe met m'n huidige 830 en dan vervolgens een vork geld uitgeef aan een Kentsfield aan het einde van dit jaar (de verwachte X8000).

Maar de rest staat wel vast :+ :

- Asus P5B Deluxe (persoonlijke keuze, maar grotendeels vanwege universeel pci-e 4x slot)
- 2x 1Gb Corsair Value Select PC4300 CL4 DDR2 (goedkoop en toch kwaliteit, haalt iig PC6400 cl4)
- XFX 7600GS (omdat ie passief is)
- Intel koeler of Zalman 7700CU (ik kan kiezen, maar probeer eerst de Intel vanwege PWM)
- Tagan 530watt easycon (vanwege de intel 830 en een hoop hd's)
- Plextor 712SA (k'wilde al vroeg een Sata DVD brander)

Storage is een apart verhaal:
Promise EX8350 pci-e 4x (+/- performance van een Areca, tegen een veel gunstigere prijs)
5x 250gig Maxtor DM10 sata (raid-5 config, enlight 5 HD sata backplane)
2x 500gig Maxtor DM11 sata (raid-1 config)
1x 40gig Samsung sata (boot)

Dit alles in een stevige no-name alu kast met genoeg plaats. Qua geluid en beeld heb ik ook wel leuk spul, maar dat gaat buiten de scoop van deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
Djoekie schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:15:
Dit alles in een stevige no-name alu kast met genoeg plaats. Qua geluid en beeld heb ik ook wel leuk spul, maar dat gaat buiten de scoop van deze thread.
Welke no-name alu kast heb jij? ik was van plan om het systeem in een Lian-li pc-7 plusII black :9~ te doen. Deze heeft 2x120mm en officieel 3 plekken voor hdd's maar kan er ook nog wel 1 van de 2x externe 3,5inch brackets pikken. Maar welke Alu kast heb jij?
Kheb op het moment 1x320gb, maar wil dat gaan uitbreiden met 2x 160gb in raid-0.
Dus dan besteed ik nog maar 3hdd plekken.

Als ik er uberhaupt 1 nog later bij zou doen dan is dat wellicht een grote datadisk, en dan kan mijn 320gb al weer naar de server doorschuiven dus veel ruimte heb ik niet nodig in de kast.

en kun je serieus dat corsair geheugen op pc6400c4 draaien? dat maakt het wel heel intressant.

[ Voor 20% gewijzigd door duncanvdlinden op 11-07-2006 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

duncanvdlinden schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 23:25:
[...]

Welke no-name alu kast heb jij? ik was van plan om het systeem in een Lian-li pc-7 plusII black :9~ te doen. Deze heeft 2x120mm en officieel 3 plekken voor hdd's maar kan er ook nog wel 1 van de 2x externe 3,5inch brackets pikken. Maar welke Alu kast heb jij?
Kheb op het moment 1x320gb, maar wil dat gaan uitbreiden met 2x 160gb in raid-0.
Dus dan besteed ik nog maar 3hdd plekken.

Als ik er uberhaupt 1 nog later bij zou doen dan is dat wellicht een grote datadisk, en dan kan mijn 320gb al weer naar de server doorschuiven dus veel ruimte heb ik niet nodig in de kast.

en kun je serieus dat corsair geheugen op pc6400c4 draaien? dat maakt het wel heel intressant.
CF-1009 is het type iig en ik heb hem gekocht bij Zercom voor kleine 100 euro paar maanden geleden. Schijnt echt een makkelijke mod-kast te zijn, maar ik heb hem dus verder standaard.

http://images.google.nl/i...&hl=nl&lr=&q=cf-1009+case

En van dat geheugen zal ik anders een cpu-z van maken, das iets voor morgen ;) .

[ Voor 10% gewijzigd door Dukey op 11-07-2006 23:31 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Houd 't on-topic, dus geen vragen over welk moederbord of cpu je het beste kunt nemen. Ook geen lijstjes posten met de vraag of dat goede hardware is om te kopen :)