Anoniem: 186367

pvds schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 08:34:
[...]

Telefoon was niet aangekomen #$%!!~
Vandaag dan maar.

GRoet
Hoop voor je dat telefoon er vandaag wel is, heb je in ieder geval met het weekend voor de boeg wat te doen. Als je een oplossing weet voor mijn probleempje ben ik je zeer erkentelijk. Ik heb overigens nog geen tijd gehad om te controleren of je vermoeden juist is. Zal dat vanavond doen.

groet,

• pvds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2024
Anoniem: 186367 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 10:03:
[...]

Hoop voor je dat telefoon er vandaag wel is, heb je in ieder geval met het weekend voor de boeg wat te doen. Als je een oplossing weet voor mijn probleempje ben ik je zeer erkentelijk. Ik heb overigens nog geen tijd gehad om te controleren of je vermoeden juist is. Zal dat vanavond doen.

groet,
Hier nog wat info
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
___________________Configuration in Hex___Configuration in ASCII
64 bit encryption key__10 characters (0-F)___5 alphanumeric characters
128 bit encryption key_26 characters (0-F)___13 alphanumeric characters
152 bit encryption key_32 characters (0-F)___16 alphanumeric characters

If the WPA/PSK or 802.11i/PSK security mode is configured, then the appropriate PSK pass phrase must be configured. The PSK pass phrase consists of a alpha numeric string from 8 to 63 characters.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik kan hier in iedergeval een hoop contoleren bv alle EAP instellingen inclusief EAP-TTLS.
Maar eerst even zien of SIP naar buiten wil via mijn firewall en dan de corparate firewall.

Het AP dat ik gebruik thuis is een Orrinoco AP-4000 en op het werk gebruiken wij een MERU systeem dat speciaal gemaakt is voor het probleemloos roamen van VOIP clients.

Ik hou jullie op de hoogte.

GRoet

[ Voor 134% gewijzigd door pvds op 24-08-2006 14:44 ]

• pvds
UPDATE,

Telefoon ontvangen werkt prima probleempje ontdekt met IP4 instellingen als je een vast IP instelt maakt de telefoon wel verbinding maar kan je niet het WEB op.

Verder zou ik willen weten hoe je een budgetphone prepaid aan de gang kan krijgen. ik heb van alles geprobeerd en krijg nu last van stramme vingers dus een beetje hulp zou handig zijn.

WLan instellingen werken prima WEP & WPA/TKIP andere instellingen nog niet geprobeerd omdat ik eerst mijn budgetphone account werkend wil hebben.

GRoet

• Acroach
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:31
pvds schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:34:

Verder zou ik willen weten hoe je een budgetphone prepaid aan de gang kan krijgen. ik heb van alles geprobeerd en krijg nu last van stramme vingers dus een beetje hulp zou handig zijn.

GRoet
Kijk eens in het Nokia-E series topic, daar staat goede uitleg op die manier heb ik voipbuster en voipcheap ook aan de gang gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pvds schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 21:34:
UPDATE,

Telefoon ontvangen werkt prima probleempje ontdekt met IP4 instellingen als je een vast IP instelt maakt de telefoon wel verbinding maar kan je niet het WEB op.

WLan instellingen werken prima WEP & WPA/TKIP andere instellingen nog niet geprobeerd omdat ik eerst mijn budgetphone account werkend wil hebben.

GRoet
Goedemorgen,

Heel erg bedankt voor je tip, ik heb mijn wlan werkend gekregen, Was inderdaad de prasscode ipv de 64 bits! werkt perfect! Nu nog internetbellen. Ik heb alle instellingen opgenomen zoals in het form worden gemeld (voipstunt en easy pabx maar bij registeren blijft E70 steeds aanvragen en na enige tijd als antwoord geven dat dienst niet beschikbaar is. Ik heb het zowel in de avond als in de morgen geprobeerd. Weten jullie hoe ik dit kan oplossen? Doe ik iets fout of is de dienst echt niet bereikbaar?

pvds: heel plezier met je nieuwe mobiel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Las op tpoic zakelijke e toestellen onderstaande bericht:

"Het internetten via mijn wlan gaat trouwens de ene keer vrij rap en vlak daarna weer traag of zelfs gateway niet beschikbaar"

Sinds gisteren de instellingen goed staan van Wlan. Internetten ging gisteren goed. Ik heb niets veranderd aan de instellingen en vandaag werkt het niet. Hij verbindt wel met netwerk maar daarna gebeurt er niks of krijg melding gateway niet beschikbaar. Kan het zijn dat ik vandaag ook mijn draadloze verbinding van de laptop aan heb staan of maakt dat niks uit?

Iemand dezelfde problemen en een oplossing wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186367 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:52:
Las op tpoic zakelijke e toestellen onderstaande bericht:

"Het internetten via mijn wlan gaat trouwens de ene keer vrij rap en vlak daarna weer traag of zelfs gateway niet beschikbaar"

Sinds gisteren de instellingen goed staan van Wlan. Internetten ging gisteren goed. Ik heb niets veranderd aan de instellingen en vandaag werkt het niet. Hij verbindt wel met netwerk maar daarna gebeurt er niks of krijg melding gateway niet beschikbaar. Kan het zijn dat ik vandaag ook mijn draadloze verbinding van de laptop aan heb staan of maakt dat niks uit?

Iemand dezelfde problemen en een oplossing wellicht?
Mezelf even helpen....blijkt inderdaad zo te zijn dat als laptop niet draadloos is verbonden alles werkt. Schijnbaar heeft mijn Belkin maar 1 draadloos punt. Ander probleem van registeren SIP is nog niet opgelost...wie helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvds
Anoniem: 186367 schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:53:
[...]

Mezelf even helpen....blijkt inderdaad zo te zijn dat als laptop niet draadloos is verbonden alles werkt. Schijnbaar heeft mijn Belkin maar 1 draadloos punt. Ander probleem van registeren SIP is nog niet opgelost...wie helpt?
Hoi,

Ik krijg mijn VOIP account ook met geen mogelijkheid aan de praat alles al geprobeerd maar ik denk dat mijn FW de boosdoener is!!! helaas, redirects en portforwarding mochten niet helpen ik ben een beetje uit geëxperimenteerd SIP komt vermoedelijk niet door de NAT translation.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvds
pvds schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 20:17:
[...]

Hoi,

Ik krijg mijn VOIP account ook met geen mogelijkheid aan de praat alles al geprobeerd maar ik denk dat mijn FW de boosdoener is!!! helaas, redirects en portforwarding mochten niet helpen ik ben een beetje uit geëxperimenteerd SIP komt vermoedelijk niet door de NAT translation.

Iemand nog een tip?
van de nokia site:
Q: Does my Nokia device support voice over IP (VoIP)?

A:

Yes, your Nokia device support VoIP telephony based on the SIP (Session Initiation Protocol). This means that the service has to be based on the same technology standard.
Please consult your VoIP service provider for more information about compatibility.

In the first phase, your Nokia device has been designed to be used with a SIP based VoIP server which resides on the same side of the firewall as the phone, for example inside company premises.

Mobile VoIP telephony is unique compared to the fixed VoIP telephony, because users expect to be able to use their mobile phones in multiple different spaces, such as in the office, at home or under WLAN hotspot. Hence the IP phone call should be able to cross different kinds of firewalls on its way to the server. In order to be able to do this, a method called Network Address Translation (NAT) is needed to translate different IP addresses on different sides of the firewall.
Your Nokia device do not currently support a technique to enable the crossing of the firewall (called NAT traversal).

Your Nokia device support compatible enterprise voice solutions from Avaya and Cisco which operate inside the company firewall and hence do not require NAT traversal.
We are also working on ways to enable the NAT traversal. Our current plan is to build support for the most common methods for NAT traversal, called STUN, TURN and ICE.
STUN support is expected to become available during 2006, and TURN and ICE during 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja ikheb dat stuk van Nokia gelezen, toch gek dat een hele hoop andere E70 bezitters (en ook E61) het wel lukt middels Easepbx en voicestunt. Ik heb echt alle instellingen nagelopen, staan echt goed, echter bij registreren krijg ik na verloop van tijd elke keer de melding dienst niet beschikbaar.....wordt er een beetje gek van. Maar ben wel erg tevreden over de rest van het toestel. Weet iemand of Nokia de update van SIp met STURN ook voor huidige bezitters beschikbaar stelt?

TripleE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipsel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-06 16:06
Sinds vorige week ben ik ook in het bezit van een E70 en ik vind het echt een geweldig apparaat. Een van de dingen die ik echt vervelend vindt is dat de contact manager geen tussenvoegsels accepteert.
Jammer dat een telefoon die zo uitgebreid is, zo'n beperkte contactmanager heeft.

Vandaag heb ik ook een de berg software op My-symbian doorgespit en autolock maar eens gedownload en ginstalleerd. Nu heb ik ook automatische toetsenbordblokkering. Best handig voor iemand als ik (ooit eens voor € 90,- ongewild gewapt vanuit Duistland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 17:16
Ik zit zelf aan dit toestel te denken omdat de feature-set gewoon een van de uitgebreidste is en goed is toegespitst op mijn wensen.
Echter, wat ik mij afvraag is hoe het klap-mechanisme het uithoudt.

Kunnen jullie aangeven hoe lang jullie het toestel in gebruik hebben en of dit het nog steeds goed heeft uitgehouden (en of er andere hardware-matige zaken wellicht goed/slecht zijn).

En een stomme vraag wellicht: kunnen BT en wi-fi uitgeschakeld worden?
Ik ben nl. wel benieuwd naar de impact hiervan op battery-life: hoe vaak moeten jullie je toestel opladen?

[ Voor 18% gewijzigd door eduardtee op 29-08-2006 15:48 . Reden: vraagje over bt en wi-fi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

Tazzios

..

eduardtee schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:14:
Ik zit zelf aan dit toestel te denken omdat de feature-set gewoon een van de uitgebreidste is en goed is toegespitst op mijn wensen.

Kunnen jullie aangeven hoe lang jullie het toestel in gebruik hebben en of dit het nog steeds goed heeft uitgehouden (en of er andere hardware-matige zaken wellicht goed/slecht zijn).

Ik ben nl. wel benieuwd naar de impact hiervan op battery-life: hoe vaak moeten jullie je toestel opladen?
Ik heb mijn foon nu iets meer als een maand, de joy-stick heeft al op 3 kanten slijt plekken(kan aan mij liggen >:) ). Veder heeft hij ook al wat val/gebruiks schade,maar met uit het klappen nog geen enkel probleem.
hij is wel wat groot, maar het is zeker een vooruitgang aangezien kwa functies vergeleken met mijn 4,5 jaar oude 8310.

bleutooth heb ik altijd uit wifi eigenlijk ook, alleen thuis soms even op msn`n of mail,emule te checken of winamp te bedienen*. Wat mij ook meteen bij het volgende brengt omdat hij zo uitgebreid is gebruik je hem veel meer zeker in het begin (progs uit proberen ) ik moet hem zelf om de 3-4 dagen opladen.
Binnen kort krijg ik thuis overal wifi bereik en zal ik ook op inholland op het netwerk te vinden zijn(als het certificaat werkt :X ) dus dan zal het wat harder gaan.

* op het openings topic staat het een beetje verkeerd
Bemused is een nieuwe musicplayer voor de E70"
1 het is geen music player winamp remote zo beter zijn
2 nieuw is het ook niet echt 20040316 helaas aangezien er toch nog een paar bugjes inzitten>probeer maar een een complete map toetevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:16

Zym0tiC

^_^

eduardtee schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:14:

Ik heb mijn e70 nu bijna een maandje denk ik. Klap mechanisme is wat ik heb gemerkt erg goed. Zie het niet zo snel gebeuren dat het kapot gaat.
Enig nadeeltje is dat het een aantal secondes duurt voordat hij overschakelt naar landscape mode. Bluetooth en wifi is trouwens gewoon uit te schakelen.

Wat ik mij afvraag is het mogelijk om aan de achterkant het bovenste klepje (waar het glaasje in zit voor de camera) los te maken? Op een of andere manier is er stof achter gekomen en nu wil ik dit graag schoonmaken. Enige wat ik kon vinden waren 2 torkx schroefjes ter hoogte van de batterijen maar veel verder kom ik niet nadat ik deze heb losgemaakt.
Tazzios schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:59:
[...]

Binnen kort krijg ik thuis overal wifi bereik en zal ik ook op inholland op het netwerk te vinden zijn(als het certificaat werkt :X ) dus dan zal het wat harder gaan.
Even over dat certificaat. Bij ons op de hoge school werken ze ook met certificaten om toegang te krijgen met wifi. Heb je meer info hierover hoe ik dat moet instellen?

[ Voor 14% gewijzigd door Zym0tiC op 29-08-2006 19:04 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Even over dat certificaat. Bij ons op de hoge school werken ze ook met certificaten om toegang te krijgen met wifi. Heb je meer info hierover hoe ik dat moet instellen?
Ik ging naar de helpdesk daar zeiden ze we zijn er meebezig en het is ons nog niet gelukt, was niet echt hoopvol dus.

Het certificaat zetten ik op foon,... kon ik hem gewoon openen hij vroeg alleen om het wachtwoord (zodat je het certificaat niet zomaar kan installeren) er zat geen ww maar zonder iets in tevullen kon ik niet verder(er was geen ok) :'(.
Vervolgens heb ik het certificaat op de PC geinstalleerd en van de PC weer een export gemaakt met wel een installatie wachtwoord. nu staat hij er als het goed is op :*) ik moet maandag pas weer naar school dus kan het dan pas uitproberen.
Maar ik neem aan dat het gewoon werkt aangezien het een business telefoon is en veel bedrijven van deze inlog methode gebruik maken.

ow even xtra infomatie;
certificaat is een .p12 file
de pc export is een .pfz

info die ik deels heb gebruikt om het certificaat verkrijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

ah ok thanx!

straks maar eens kijken of het certificaat nog op mijn laptop staat. Zou niet meer zeker weten of ik deze in de vakantie heb geformateerd. En maandag maar eens gaan proberen als hij er nog opstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Bedankt voor de antwoorden! Ik had in een aantal reviews namelijk gelezen dat het niet mogelijk zou zijn om de wi-fi module uit te schakelen. Dit leek mij een beetje raar, omdat je telefoon anders vrij snel leeg gaat.

Na wat meer uitzoekwerk verrricht te hebben, lijkt de E70 (en alle Nokia S60 series telefoons overigens) geen kandidaat meer te zijn.
Ik had namelijk gelezen dat de Calendar-items geen notitieveld hebben. Klopt dit?
Als dit inderdaad zo is, dan houdt het gewoon op, aangezien ik vaak genoeg afspraken toegestuurd krijg (in Outlook) die in het notitieveld allerlei opmerkingen hebben toegevoegd en ik dus ook in m'n telefoon wil hebben...

Dan wordt het toch een SonyEricsson of een Windows Mobile toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

eduardtee schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:33:
...

Na wat meer uitzoekwerk verrricht te hebben, lijkt de E70 (en alle Nokia S60 series telefoons overigens) geen kandidaat meer te zijn.
Ik had namelijk gelezen dat de Calendar-items geen notitieveld hebben. Klopt dit?
Als dit inderdaad zo is, dan houdt het gewoon op, aangezien ik vaak genoeg afspraken toegestuurd krijg (in Outlook) die in het notitieveld allerlei opmerkingen hebben toegevoegd en ik dus ook in m'n telefoon wil hebben...

Dan wordt het toch een SonyEricsson of een Windows Mobile toestel...
je kan inderdaad geen notities bij een afspraak neerzetten,
Maar het zou natuurlijk kunnen dat de notitie wel op je telefoon wordt gezet, dat ligt er aan hoe de synchronisatie software ermee omgaat..

toevoeging:
of je moet gaan kijken voor ander calender programma maar das natuurlijk ook wat omslachtig :S

[ Voor 6% gewijzigd door Tazzios op 29-08-2006 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Tazzios schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 21:55:
[...]

je kan inderdaad geen notities bij een afspraak neerzetten,
Maar het zou natuurlijk kunnen dat de notitie wel op je telefoon wordt gezet, dat ligt er aan hoe de synchronisatie software ermee omgaat
Het ontbreken van het veld geeft niet veel vertrouwen voor het goed synchroniseren ervan. Het inzien ervan lijkt al helemaal lastig te worden...
Ik vind het heel jammer omdat Nokia toch een aantal leuke modellen heeft, maar dit soort (in mijn optiek) basisvelden voor smartphones dient minimaal goed te gaan bij synchronisatie. Als het nu heel exotische velden zouden zijn, dan zou ik het kunnen begrijpen. Notities bij afspraken (en ook bij contacts overigens) zijn echt basisvelden die door bijna elk bedrijf volgens mij worden gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185867

eduardtee schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 22:04:
[...]

Het ontbreken van het veld geeft niet veel vertrouwen voor het goed synchroniseren ervan. Het inzien ervan lijkt al helemaal lastig te worden...
Ik vind het heel jammer omdat Nokia toch een aantal leuke modellen heeft, maar dit soort (in mijn optiek) basisvelden voor smartphones dient minimaal goed te gaan bij synchronisatie. Als het nu heel exotische velden zouden zijn, dan zou ik het kunnen begrijpen. Notities bij afspraken (en ook bij contacts overigens) zijn echt basisvelden die door bijna elk bedrijf volgens mij worden gebruikt...
Ik weet niet wie deze onzin de wereld in heeft geholpen maar bij mij wordt het notitieveld uit outlook gewoon gesynchroniseerd naar het veld "beschrijving" in de e70 agenda . Vanuit de agenda in de E70 kun je bij een nieuw agenda-item via "opties" een agendabeschrijving (= notitie) toevoegen.

Niek

e70 inmiddels 2 maanden in gebruik en een happy user!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 185867 op 30-08-2006 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Anoniem: 185867 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:37:
[...]
Ik weet niet wie deze onzin de wereld in heeft geholpen maar bij mij wordt het notitieveld uit outlook gewoon gesynchroniseerd naar het veld "beschrijving" in de e70 agenda . Vanuit de agenda in de E70 kun je bij een nieuw agenda-item via "opties" een agendabeschrijving (= notitie) toevoegen.

Niek

e70 inmiddels 2 maanden in gebruik en een happy user!
Wellicht dat niet iedereen even bekend is met Outlook synchronisatie en daarom niet begrijpt wat ik eigenlijk bedoeld.

Maar goed om te weten dat het dus wel mogelijk is. Dit houdt de Nokia-telefoons voorlopig nog wel op de shortlist :)

Kan je mij wellicht iets meer vertellen over het synchroniseren? Ik zeur hier wellicht een beetje over door, maar voor mij is het zeer belangrijk. Het probleem is alleen dat je in reviews hier vrij weinig informatie over terug vindt.
Stuit je wel eens op problemen qua synchronisatie: velden die op een rare plek komen, informatie die niet goed wordt gesynchroniseerd?
En gebruik je ActiveSync of PCSuite? Met ActiveSync heb ik nl. goede ervaringen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eduardtee schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 10:13:
[...]
Wellicht dat niet iedereen even bekend is met Outlook synchronisatie en daarom niet begrijpt wat ik eigenlijk bedoeld.

Maar goed om te weten dat het dus wel mogelijk is. Dit houdt de Nokia-telefoons voorlopig nog wel op de shortlist :)

Kan je mij wellicht iets meer vertellen over het synchroniseren? Ik zeur hier wellicht een beetje over door, maar voor mij is het zeer belangrijk. Het probleem is alleen dat je in reviews hier vrij weinig informatie over terug vindt.
Stuit je wel eens op problemen qua synchronisatie: velden die op een rare plek komen, informatie die niet goed wordt gesynchroniseerd?
En gebruik je ActiveSync of PCSuite? Met ActiveSync heb ik nl. goede ervaringen...
Ik synchroniseer volledig automatisch over bluetooth via PCSuite versie 6.81.13.0 (laatste)

Er zijn nog wel kleine probleempjes bijvoorbeeld het niet meenemen van tussenvoegsels als je die appart in outlook invoert (via volledige naam).
Op de e70 kun je een heleboel extra vaste velden aan een contact koppelen maar geen eigen gedefinieerde. Het synchroniseren van extra, zelf gedefinieerde,mappen is ook nog niet ingebouwd.
Voor mij geen probleem maar voor een zware gebruiker misschien wel. Er bestaat ook een synchronisatiesoftware voor exchange maar daar heb ik geen ervaring mee.

Voor mij niet belangrijk maar voor een zware gebruiker misschien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Anoniem: 185867 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:12:
[...]
Ik synchroniseer volledig automatisch over bluetooth via PCSuite versie 6.81.13.0 (laatste)

Er zijn nog wel kleine probleempjes bijvoorbeeld het niet meenemen van tussenvoegsels als je die appart in outlook invoert (via volledige naam).
Op de e70 kun je een heleboel extra vaste velden aan een contact koppelen maar geen eigen gedefinieerde. Het synchroniseren van extra, zelf gedefinieerde,mappen is ook nog niet ingebouwd.
Voor mij geen probleem maar voor een zware gebruiker misschien wel. Er bestaat ook een synchronisatiesoftware voor exchange maar daar heb ik geen ervaring mee.

Voor mij niet belangrijk maar voor een zware gebruiker misschien wel.
Hartstikke bedankt voor de informatie!

Klopt het dan als ik het volgende zeg:
- alle direct zichtbare velden op het eerste tabblad (General/Algemeen) worden goed gesynchroniseerd (dus ook de notities en de foto);
- alle direct zichtbare velden op het tweede tabblad (Details) worden goed gesynchroniseerd (bijv. bijnaam, geboortedatum, anniversary)

Zijn er ook meerdere emailvelden, adresvelden (business en home) en telefoonnummers (ongeveer 4/5 stuks) beschikbaar?

Voor agenda-items maak ik alleen gebruik van de velden (dus ook notities) die je op het eerste tabblad vindt in Outlook aangevuld met herhalingen en genodigden. Gaat dit goedkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eduardtee schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:32:
[...]

Hartstikke bedankt voor de informatie!

Klopt het dan als ik het volgende zeg:
- alle direct zichtbare velden op het eerste tabblad (General/Algemeen) worden goed gesynchroniseerd (dus ook de notities en de foto);
- alle direct zichtbare velden op het tweede tabblad (Details) worden goed gesynchroniseerd (bijv. bijnaam, geboortedatum, anniversary)

Zijn er ook meerdere emailvelden, adresvelden (business en home) en telefoonnummers (ongeveer 4/5 stuks) beschikbaar?

Voor agenda-items maak ik alleen gebruik van de velden (dus ook notities) die je op het eerste tabblad vindt in Outlook aangevuld met herhalingen en genodigden. Gaat dit goedkomen?
Beschikbare standaard velden in in de e70:(ik gebruik engelse versie)

thumbnail
title
first name
last name
suffix
company
job title
nickname
telephone
tel.( home)
tel. (bussines)
mobile/ mobiel
mobile (home)
Mobile (business)
video call
video call (home)
video call (bus.)
internet telephone
internet tel (home)
internet tel. (bus.)
push tot talk.
share view
sip
fax
fax (home)
Fax (business)
pager
email (home)
e-mail (buisiness)
web adress
web addr. (home)
web.addr. (bus.)
adress (home)
adress (bus)
dtmf
birthday
note

Of ze allemaal synchroniseren met outlook durf ik niet te zeggen. Algemeen tabblad standaard in ieder geval wel in mijn outlook 2000 versie (is een beetje oud. ik weet 't, maar voldoet nog prima) Tweede tabblad nickname/birthday synchroniseren i.i.g. ook goed.

Voor genodigden moet je volgens mij een online-verbinding hebben met de exchange-server. Hiervoor moet je de exchange-connector (mail for exchange) van Nokia installeren maar daar heb ik geen ervaring mee.(geen exchangeserver in gebruik)

• Skipsel

Meerder emailadressen is zeker mogelijk (iig 3) en je kunt ook meerdere adresvelden en telefoonnummers invoeren.

• eduardtee
Anoniem: 185867 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 22:15:
[...]

Beschikbare standaard velden in in de e70:(ik gebruik engelse versie)

[lading informatie die ik nodig had!]

Of ze allemaal synchroniseren met outlook durf ik niet te zeggen. Algemeen tabblad standaard in ieder geval wel in mijn outlook 2000 versie (is een beetje oud. ik weet 't, maar voldoet nog prima) Tweede tabblad nickname/birthday synchroniseren i.i.g. ook goed.

Voor genodigden moet je volgens mij een online-verbinding hebben met de exchange-server. Hiervoor moet je de exchange-connector (mail for exchange) van Nokia installeren maar daar heb ik geen ervaring mee.(geen exchangeserver in gebruik)
Ik durfde er niet om te vragen, maar je hebt me precies de informatie gegeven die ik nodig had!
Als ik er vanuit ga dat al deze velden worden gesynchroniseerd (tja, je moet toch wat), dan is het toch nog steeds een hele goede kandidaat....

Waar ik voorlopig nog tussen twijfel zijn eigenlijk deze phone en de QTek 8300... deze laatste heeft een mindere gesprekskwaliteit als ik de reviews mag geloven, maar door een BT headset te gebruiken zou dat verholpen moeten kunnen worden... prijs scheelt ook veel: in totaal scheelt het zo'n €160 in het voordeel van de QTek (€279 bij smartphoneshop, waarbij de E70 op €439 uitkomt)...

• joepadmiraal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-04 07:47
Ik heb met de qtek 8310 gespeeld en kwam op de volgende punten:
Bijvoorbeeld PDF en Word attachments kunnen niet geopend worden.
Er zit wel een Word en PDF viewer bij de telefoon maar deze wordt niet geactiveerd vanuit het email programma.
Het Scherm van de E70 heeft een hogere resolutie.
De E70 heeft een klapscherm.
Ik vind Symbian S60-3 een stuk handiger werken qua contactpersonen/sms/agenda/menu dan WM5.
Maar dit laatste is natuurlijk persoonlijk.
Een nadeel van de E70 is dan weer dat indien je gebruik maakt van Mail for Exchange je alleen je standaard inbox kunt gebruiken en niet je submappen. Dit kan op de qtek dan weer wel.

[ Voor 16% gewijzigd door joepadmiraal op 31-08-2006 15:09 ]

• eduardtee
Hartstikke top voor de vergelijking!
Series60 ken ik zelf niet, maar heb er goede (en ook wat slechtere) verhalen over gelezen. Windows Mobile Smartphone Edition ben ik zelf tot nu toe alleen bekend mee.

Tot op heden synch ik mijn phone alleen met Outlook en niet met Exchange. Mail synchroniseer ik al helemaal niet: ik maak alleen gebruik van m'n Calendar/Contacts en Tasks. Dus het openen van bestanden hieruit is voor mijzelf minder van belang. Maar het is wel goed om te weten: bedankt ervoor.

Heb je alleen met die Qtek kunnen spelen, of echt een weeklang ervaring ermee kunnen opdoen?

• joepadmiraal
Ik heb de qtek voor mijn baas besteld en ingericht.
Heb er ongeveer een week mee gespeeld.
Ook mijn baas was (behalve de Exchange synchronisatie) niet echt tevreden over het apparaat.
Maar hij was dan ook een Nokia gewend.
Een maandje later hoorde ik dat de E serie van Nokia ook zonder extra server rechtstreeks met Exchange kan syncen.
Ik heb toen eigenlijk vrijwel meteen besloten om te wachten tot de E70 uit kwam aangezien ik een camera erg handig vind.
En achteraf blijkt het toetsenbord ook heel erg handig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nieuwhier
  • Laatst online: 05-04-2024
Heb toch bijna dagelijks een probleempje met mijn E70.

Hij stopt met het ontvangen van SMS berichten zonder dat ik het weet. Als ik dan hem uit en weer aanzet komen ze alsnog binnen. Heeft iemand anders dit ook ?

Ik heb het idee dat het komt na gebruik gemaakt te hebben van de browser maar dat weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

nieuwhier schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:23:

Hij stopt met het ontvangen van SMS berichten zonder dat ik het weet. Als ik dan hem uit en weer aanzet komen ze alsnog binnen. Heeft iemand anders dit ook ?

Ik heb het idee dat het komt na gebruik gemaakt te hebben van de browser maar dat weet ik niet zeker.
Het probleem komt me niet bekend voor. Maak regelmatig gebruik van de browser en krijg 's morgens na het aanzetten van mijn e70 eigenlijk nooit berichtjes die eigenlijk voor de dag ervoor bedoeld waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176284

Super telefoon. Kheb nu ook via Intellisync(http://www.intellisync.com/) mijn outlook data altijd en overal bij de hand.
Jammer alleen dat de e70 accu ZUIPT bij prof. dagelijks gebruik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Ik ben eigenlijk op zoek naar een skin voor mijn e70. Op zich is er genoeg te vinden maar het is net niet wat ik wil hebben. Bij de meeste skins heb je custom icons maar ik heb het idee dat deze skins niet primair bedoeld zijn voor de e70 aangezien in het hoofdmenu een mapje zoals "kantoor" niet een custom icon krijgt maar gewoon het standaard icoontje. Niet echt mooi dus.
Verder hebben alle skins wel een drukke achtergrond waardoor info op het standby scherm niet duidelijk af te lezen is.

Waar ik dus naar op zoek ben is het volgende:
Een rustige achtergrond (liefst in een grijstint ofzo)
Standaard icons

Dan zou je zeggen stel gewoon een achtergrond in maar dit ziet er niet echt mooi uit. Verder werkt dat progje van nokia om zelfs skins te maken niet echt niet lekker. Ding is zo traag als maar kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187924

Ik heb nu Mail for Exchange versie 1.3 op mijn E70. Dit is ook niet de oplossing voor het synchroniseren met onze Exchange server. Het heeft even gewerkt. Echter zonder reden, schiet het weer in 'systeemfout, probeer het later nog eens'

Kan iemand mij verder helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184973

Anoniem: 187924 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 16:44:
Ik heb nu Mail for Exchange versie 1.3 op mijn E70. Dit is ook niet de oplossing voor het synchroniseren met onze Exchange server. Het heeft even gewerkt. Echter zonder reden, schiet het weer in 'systeemfout, probeer het later nog eens'

Kan iemand mij verder helpen
Ik had dit ook als ik met de onbeveiligde verbinding werkte. Met de beveiligde heb ik geen problemen.

Wel heb ik nog steeds problemen om het certificaat op mijn E70 geïnstalleerd te krijgen. Nu moet hij steeds de vraag stellen waarop je dus moet antwoorden 'doorgaan' Als ik gedurende lange tijd niet antwoord op deze vraag (omdat ik de telefoon heb weggelegd vooraleer die vraag te beantwoorden bv) blokkeert de synchronisatie volledig en brengt alleen een volledige reset via *#7370# oplossing. Ik moet dan wel telkens mijn backup terug installeren. Dus als iemand mij kan helpen met dat certificaat zou ik heel dankbaar zijn. Ik heb op mijn laptop een .CER bestand maar op mijn E70 doet hij daar niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178430

Nokia E61 in absolute nieuwstaat geheel compleet met doos etc + aankoopbewijs
Te ruil tegen een Nokia E70 (af te halen in Delft of Den Haag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 178430 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:18:
Nokia E61 in absolute nieuwstaat geheel compleet met doos etc + aankoopbewijs
Te ruil tegen een Nokia E70 (af te halen in Delft of Den Haag)
Ik kan me niet voorstellen dat iemand die een e70 gekocht heeft deze nu al wil ruilen voor een e61. De e61 is ook goedkoper dus als je die zou willen kies je daar wel meteen voor.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackRyan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 21:17
nieuwhier schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 19:23:

Dat probleem heb ik ook! Aan/uit zetten en de smsjes komen weer binnen.

Ik ben vorige week maandag van nummer geporteerd van KPN naar T-Mobile, dus ik hoop dat het wat aanloop problemen zijn van de nummerportering. Anders eens met Nokia mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178430

Marzman schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 23:14:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die een e70 gekocht heeft deze nu al wil ruilen voor een e61. De e61 is ook goedkoper dus als je die zou willen kies je daar wel meteen voor.
Het prijsverschil van 60 euro wil ik wel bijleggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Ik ben eruit! Het gaat de E70 worden!

In eerste instantie wilde ik deze los kopen, maar heb gezien dat het een stuk goedkoper kan (qua totaalprijs) als ik mijn huidige Tele2 abo opzeg en een nieuw Telfort abo afsluit...
Bij anewmobile.nl hebben ze ook nog eens een leuke korting als je Mobiel Internet van Telfort afsluit. Je betaalt hiervoor 9,50 per maand (maximaal 1Gb over EDGE) en krijgt dan nog eens 50 euro extra toestelkorting.

In mijn geval, in combinatie met een Telfort 400 abo, kost het toestel dan nog maar 1 euro! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Anoniem: 184973 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 22:03:
[...]

Ik had dit ook als ik met de onbeveiligde verbinding werkte. Met de beveiligde heb ik geen problemen.

Wel heb ik nog steeds problemen om het certificaat op mijn E70 geïnstalleerd te krijgen. Nu moet hij steeds de vraag stellen waarop je dus moet antwoorden 'doorgaan' Als ik gedurende lange tijd niet antwoord op deze vraag (omdat ik de telefoon heb weggelegd vooraleer die vraag te beantwoorden bv) blokkeert de synchronisatie volledig en brengt alleen een volledige reset via *#7370# oplossing. Ik moet dan wel telkens mijn backup terug installeren. Dus als iemand mij kan helpen met dat certificaat zou ik heel dankbaar zijn. Ik heb op mijn laptop een .CER bestand maar op mijn E70 doet hij daar niets mee.
eerst het .cer certificaat oip de Pc installeren en dan exporteren (ww aanzetten)
.pfx en .p12 files kan die wel mee omgaan (moet wel een wachtwoord op zitten anders verschijnt de OK knop niet)
Helaas kan ik nog steeds niet op het inholland netwerk komen ;(
iemand ervaring met inlog certificaten enzo?

owke weer wat verder wezen klooien
ik heb nu als beveiliging 802.1x
en toen kon ik bij EAP-TLS, EAP-PEAP, EAP-TTLS het gebruikers-certificaat kiezen ik heb ze alle drie maar aangezet.
ik denk dat alleen de eerste nodig is aangezien daar RSA SHA instaan, deze staan in het certificaat als algoritme voor de handtekening.

verder kon je bij alledrie ook nog CA-certificaat aanzetten maar daar stonden alleen een heleboel andere certificaten tussen(moet je wat kiezen?)

morgen maar is proberen, als het gelukt is zal ik een stap voor stap handleiding maken.

[ Voor 22% gewijzigd door Tazzios op 05-09-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Waar ik ook nog naar op zoek ben is een goede Bluetooth headset voor de E70. Heeft iemand nog een goede optie?

Ik heb in eerste instantie zitten kijken naar Nokia-modellen, omdat ik er vanuit ga (ik weet trouwens niet of dit klopt) dat Nokia-telefoons de beste contacten leggen met Nokia-BT-headsets. Als dit onzin is, hoor ik het graag, want ik heb geen flauw idee van hoe of wat... Wellicht is het gewoon zo dat een BT-headset goed of slecht performt, onafhankelijk van het toestel waarmee het is gekoppeld. Maar als iemand deze onduidelijkheid kan beantwoorden, heel graag...

Ik zoek er in ieder geval eentje die lekker zit, waarbij ik als belemmering heb, dat ik een bril draag. Ik heb nu verschillende modellen gezien (Nokia BH-900 die je weer anders op je hoofd bevestigt dan bijv. een Jabra BT-500, etc) maar heb nog niet kunnen inschatten welke modellen nu wel/niet lekker zitten.
Gewicht maakt op zich niet zoveel uit, zolang de headset maar lekker zit. Ik kan me wel voorstellen dat hoe lichter, hoe prettiger het zit.

Daarnaast wil ik ook goede spraak- en geluidskwaliteit. Ik zal deze met name gebruiken in de metro/trein en terwijl ik over straat loop. Het toestel zal altijd wel in mijn zak of tas zitten, dus een groot bereik zal niet nodig zijn. Voor dit gebruik heb ik begrepen dat iets als DSP goed zou zijn om het achtergrondgeluid te filteren(?).

De prijs maakt mij op zich niet zoveel uit, zolang maar aan bovengenoemde eisen wordt voldaan.

Tips? Ik heb veel goede ervaringen (wel met andere toestellen) gelezen over de Plantronics 510, Motorola HS 850, maar verder eigenlijk geen echte uitschieters...

Wie helpt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipsel
Ik wilde eigenlijk net dezelfde vraag stellen :) Dus weet er iemand welke bluetooth headsets er compatible zijn? Ik zoek iets wat in kwaliteit te vergelijken is met éénvoudige Sennheiser dopjes. Ik ga hem namelijk alleen gebruiken om mp3's en podcasts te kunnen luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24
Ik heb vrijwel precies hetzelfde. Goede headset nodig, vooral lange standby tijd, batterij indicatie op het ding, opladen via USB, goede geluidskwaliteit, ook buiten met een beetje wind.

Op GoT is erg weinig te vinden over headsets, misschien handig om er een nieuw topic over te starten? Ik heb wat zitten kijken naar de Jabra JX10 en de BT800 maar je hoort overal enorm tegenstrijdige verhalen. Met telefoon X werkt het perfect, met telefoon Y gaat het bagger. Gebruiker A heeft geweldige ervaringen, gebruiker B heeft het ding na 2 dagen weer verkocht. Zelfde met vrijwel alle headset reviews. Ik heb tot nu toe vooral naar de customer reviews gekeken op Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Leuk om te lezen dat anderen met dezelfde vraag als ik zitten. Ik vond het zelf ook al vreemd dat over Bluetooth headsets geen "groot" topic te vinden was.

Is het verstandig om een groot Bluetooth headset topic te openen, of het gewoon in de topics van de desbetreffende toestellen/merken te laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Headsets zijn niet voor een specifiek toestel of merk. Een nieuw, algemeen topic lijkt me een heel stuk practischer.

Ik ben nu druk aan het werk (of hoor iig druk aan het werk te zijn) misschien dat ik later vandaag wel even een topic kan maken als jij er ook nog niet aan toegekomen bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188340

Vooruitlopend op een headsettopic bij deze alvast mijn bevindingen. Ik ben begonnen (en geeindigd) bij de Media Markt om de eenvoudige reden dat je daar alles weer terug kunt brengen nadat je het hebt uitgeprobeerd. Zo kon het dus gebeuren dat ik binnen een week een headset van Jabra, Logitech, Motorola, Sony Ericsson, Samsung, LG en Bluetek in huis heb gehad. Waar ik extra op heb gelet is de "pasvorm" omdat ik jaren een Jabra 250 heb gehad die altijd uit mijn oor kroop. Het bleek al snel dat de headsets die ik prettig vond een wat langer luidspreker gedeelte hadden dat in je oor haakt (Bluetek,LG). Anderen liggen alleen tegen je oor aan (Samsung, Motorola, Sony) en dan moet het haakje de zaak op zijn plaats houden waardoor het allemaal wat los zit.
Uiteindelijk bleek de Bluetrek X2 perfect te zitten. Bij de Bluetrek X2 (waterdicht en schokbestendig) worden 2 rubber ringetjes geleverd die bedoeld zijn voor gebruik onder extreme omstandigheden maar het standaard haakje dat erbij zit voldoet prima. Er zitten ook nog rubber dopjes bij waarmee je de aansluiting met het oor kun aanpassen, maar ook die had ik niet nodig. Verder bedraagt de spreektijd een fenomenale 14 uur en kan je hem weken op standby laten staan.
Helaas is er een probleem. Iedere keer dat je met voice-dailing werkt of de headset koppelt, gaat het volume op de laagste stand. Ik heb eerst Bluetrek met het probleem geconfronteerd maar zij verwezen me door naar Nokia omdat het volgens hun een bug in hun software was. Van Nokia heb ik nog niets gehoord maar op diverse forums heb ik mensen met hetzelfde probleem aangetroffen, ook met headsets van andere merken.
Conclusie: als je een headset koopt, zorg dat je hem kunt terugbrengen/ruilen en test hem eerst goed met de E70.

Anoniem: 175100

Ik heb het probleem dat elke keer als ik een spelletje installeer, ik hem weergegeven krijg in 1/4e van mijn scherm. Heel klein dus. Iemand een id hoe dit komt? En hoe dit is op te lossen?
Alvast bedankt

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:29
Anoniem: 188340 schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:14:
Vooruitlopend op een headsettopic bij deze alvast mijn bevindingen. Ik ben begonnen (en geeindigd) bij de Media Markt om de eenvoudige reden dat je daar alles weer terug kunt brengen nadat je het hebt uitgeprobeerd. Zo kon het dus gebeuren dat ik binnen een week een headset van Jabra, Logitech, Motorola, Sony Ericsson, Samsung, LG en Bluetek in huis heb gehad. Waar ik extra op heb gelet is de "pasvorm" omdat ik jaren een Jabra 250 heb gehad die altijd uit mijn oor kroop. Het bleek al snel dat de headsets die ik prettig vond een wat langer luidspreker gedeelte hadden dat in je oor haakt (Bluetek,LG). Anderen liggen alleen tegen je oor aan (Samsung, Motorola, Sony) en dan moet het haakje de zaak op zijn plaats houden waardoor het allemaal wat los zit.
Uiteindelijk bleek de Bluetrek X2 perfect te zitten. Bij de Bluetrek X2 (waterdicht en schokbestendig) worden 2 rubber ringetjes geleverd die bedoeld zijn voor gebruik onder extreme omstandigheden maar het standaard haakje dat erbij zit voldoet prima. Er zitten ook nog rubber dopjes bij waarmee je de aansluiting met het oor kun aanpassen, maar ook die had ik niet nodig. Verder bedraagt de spreektijd een fenomenale 14 uur en kan je hem weken op standby laten staan.
Helaas is er een probleem. Iedere keer dat je met voice-dailing werkt of de headset koppelt, gaat het volume op de laagste stand. Ik heb eerst Bluetrek met het probleem geconfronteerd maar zij verwezen me door naar Nokia omdat het volgens hun een bug in hun software was. Van Nokia heb ik nog niets gehoord maar op diverse forums heb ik mensen met hetzelfde probleem aangetroffen, ook met headsets van andere merken.
Conclusie: als je een headset koopt, zorg dat je hem kunt terugbrengen/ruilen en test hem eerst goed met de E70.
Ik heb precies hetzelfde probleem met een Logitech headset..

https://wren.co/join/Devian

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Anoniem: 175100 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 00:48:
Ik heb het probleem dat elke keer als ik een spelletje installeer, ik hem weergegeven krijg in 1/4e van mijn scherm. Heel klein dus. Iemand een id hoe dit komt? En hoe dit is op te lossen?
Alvast bedankt
jouw resolutie is hoger dan waar die spellen voor waren gemaakt. Je moet gewoon nieuwe spellen hebben die wel voor de E70 zijn.

Multimonitor is relax :P

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Vandaag mijn E70 ter reparatie gebracht omdat joystick niet meer goed deed. Moet helaas opgestuurd worden, maar kreeg een Nokia E60 mee als vervanger. Dat is wel netjes van Nokia :)

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

het is nog niet gelukt :'(
iemand ervaring met het instellen van 802.1x certificaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwste firmware updates zijn bij Nokia via de volgende URL te krijgen:

http://www.nokia.co.uk/no...html?orig=/softwareupdate

Ik heb ze zelf nog niet geprobeerd maar hopelijk lost het hier en daar wat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:33
Ik ben hem nu aan het downloaden en ga hem zo proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:33
Mijn phone was al up tot date, en heb hem zeker al een maand :( Dus vervelende bugs zitten er vast nog in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Dersan schreef op maandag 11 september 2006 @ 20:34:
Mijn phone was al up tot date, en heb hem zeker al een maand :( Dus vervelende bugs zitten er vast nog in...
welke versie heb je er dan op staan?
weten wij of het nog nuttig is voor ons of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Zie:
http://discussions.europe...d=swupdate&message.id=791
voor meer redenen om nog geen update te doen. Erg jammer dit, hopen dat Nokia dit ook erg snel onderkent en dadelijk niet met duizenden E70 machines zit waarna ze het hele online update verhaal uit de lucht halen ivm de problemen.

Edit:

Hmm, lijkt er op dat de firmware op de site niet nieuwer is dan wat er (af fabriek) al op mijn telefoon stond:
http://discussions.europe...pdate&message.id=785#M785

[ Voor 25% gewijzigd door bartvb op 11-09-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

bartvb schreef op maandag 11 september 2006 @ 21:02:
Zie:
http://discussions.europe...d=swupdate&message.id=791
voor meer redenen om nog geen update te doen. Erg jammer dit, hopen dat Nokia dit ook erg snel onderkent en dadelijk niet met duizenden E70 machines zit waarna ze het hele online update verhaal uit de lucht halen ivm de problemen.

Edit:

Hmm, lijkt er op dat de firmware op de site niet nieuwer is dan wat er (af fabriek) al op mijn telefoon stond:
http://discussions.europe...pdate&message.id=785#M785
Balen berichtje komt voor mij dus net te laat. E70 kapot :'( En als ik het goed begrijp is er verder ook niets te doen dan hem terug te brengen naar een nokia service point.

Hoe gaat dat trouwens in z'n werk? Ruilen ze het ding om? kunnen ze op een of andere manier toch nog flashen?

[ Voor 6% gewijzigd door Zym0tiC op 11-09-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, ook in de val getrapt! Halverwege de update vroeg het programma mij de batterij te verwijderen en weer te plaatsen en daarna zie je alleen nog een Nokia-logo aan en uit gaan op het schermpje van de telefoon. Wat een stelletje prutsers.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Schijnbaar is:

3 + groen + *

tijdens het booten inhouden een harde reset. Je zou kunnen kijken of dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3+groen+* helpt niet. De E70 blijft steeds opnieuw starten en de batterij moet er elke keer weer uit om hem stil te krijgen. Het ziet ernaar uit dat ik een Nokia servicepunt moet vinden in de buurt van Groningen. Kon wel eens lastig worden, zo ver weg van de bewoonde wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
Andere tip die ik ergens zag is opstarten zonder SIM. Is het proberen waard lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

bartvb schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 08:02:
Andere tip die ik ergens zag is opstarten zonder SIM. Is het proberen waard lijkt me :)
helaas probleem blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150801

E70 ook USB-Host?

Even een vraagje, weet iemand of het mogelijk is om van de E70 een USB-Host te maken? Volgende is het geval.

Ik heb een E70 en een image tank (eentje uit de early days zonder lcd om foto's terug te zien) om de compact flash kaartjes de m'n D70 vol pompt op te slaan. Mijn vraag is of het mogelijk is de image tank op de E70 aan te sluiten en vervolgens de foto's terug te kijken.

Ik heb begrepen dat met sommige ppc dit een mogelijkheid is. Kan deze briljante tel dat ook??

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-01 16:44
Ik wacht nog maar even met het installeren van de nieuwe firmware :P

Is er al iemand die het wel is gelukt om de firmware te installeren? :?

Originele startpagina - Stadindex.nl

• bartvb
Schijnbaar is de update (eindelijk) offline gehaald. Ik heb nog nergens iets gelezen over mensen die hun E70 geupdate hebben zonder deze te bricken.

Ben benieuwd of hier nog een officiele mededeling over komt vanuit Nokia en nu ook maar hopen dat ze snel met een wel werkende update komen. Die memory errors en crashes in de browser beginnen best irritant te worden. Idem met het schakelen tussen portrait en landscape bij het open/dichtklappen van het toestel.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

kraats

Ik rol

Ik had begrepen dat de software-versie die online stond de 1.0610.05.07 was? Deze staat bij mij al standaard op het toestel en helaas is daar ook nog niet alles ideaal in, hoor. Vooral schermwissel bij openklappen gaat me behoorlijk traag. Weet natuurlijk niet hoe enorm slecht het is bij oudere versies.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• cdgrit
bartvb schreef op woensdag 13 september 2006 @ 10:41:
Schijnbaar is de update (eindelijk) offline gehaald.
Ik kan hem nog steeds downloaden hier: http://europe.nokia.com/softwareupdate

• pieter87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-06 10:04
Ik heb nog een vraagje....

Hoe zit het met de leesbaarheid van websites met zo'n hoge resolutie?
Had er namelijk negatieve berichten over gelezen op verschillende sites (letters te klein, onleesbaar)

PvOutput

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
pieter87 schreef op woensdag 13 september 2006 @ 13:06:
Ik heb nog een vraagje....

Hoe zit het met de leesbaarheid van websites met zo'n hoge resolutie?
Had er namelijk negatieve berichten over gelezen op verschillende sites (letters te klein, onleesbaar)
je kunt letters ook gewoon vergroten of verder inzoomen op de site. Gaat dus prima!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Wat betreft de gruwelijke berichtgeving over de stervende E70's het volgende. Ene Karim (werkzaam bij Nokia) zegt dat het plaatsen van berichten op forums (ook die van Nokia zelf) niet doordringt tot de verantwoordelijken bij Nokia omdat de forums alleen voor gebruikers bestemd zijn. Het feit dat iemand van Nokia ze wel leest is bemoedigend, maar niet voldoende. Om effectief melding te kunnen doen van de E70 firmware-ellende moet je dus een bericht sturen via

www.nokia.com/support

Als iedereen die een overleden E70 in de familie heeft een bericht naar bovenstaande URL stuurt, dringt er misschien iets door tot de verantwoordelijke persoon(en).

Ik heb het zelf ook gedaan maar helaas al een aantal dagen niets gehoord.

Bij Linux hebben ze ooit een pinguin gekozen als symbool, misschien dat ze bij Nokia eens een struisvogel moeten proberen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 188340 op 13-09-2006 20:05 ]

• bartvb
Volgens de laatste berichten staat er nu een nieuwe firmware online die wel werkt.

Vanavond eens proberen :)

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

bartvb schreef op donderdag 14 september 2006 @ 16:38:
Volgens de laatste berichten staat er nu een nieuwe firmware online die wel werkt.
Weet je ook welke versie dat is? Heb ik zo snel nog niet kunnen vinden.

• bartvb
Versie:

2.0618.07.10
31-08-06
RM-10

http://discussions.europe...ate&message.id=1106#M1106

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

bartvb schreef op donderdag 14 september 2006 @ 17:04:
Versie:

2.0618.07.10
31-08-06
RM-10
Hij staat er op. Updaten ging prima. Miste alleen wat op de telefoon zelf geïnstalleerde progjes toen ik de backup terugzette. Autolock, bijvoorbeeld. Verder geen idee wat ik er op vooruitga, maar dat ga ik vanzelf ondervinden ;)

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Zelfs na dit positief berichtje durf ik het echt niet meer aan om zelf te updaten wanneer ik hem terugkrijg. Zou ongeveer 10 werkdagen gaan duren. Volgende keer ga ik wel naar een servicepoint, krijg je met een beetje geluk tenminste nog koffie tijdens het updaten ipv een kapotte telefoon :p

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 22:36
ook hier zonder problemen geinstalleerd... duurt ongeveer 10-15min, samengeknepen handen, maar ook daarna zonder problemen weer online... voelt wat sneller aan, gebruikt wat minder geheugen in vertical mode. zou op internet ook wat minder geheugen gebruiken... kan ik nog niet bevestigen

maar... heb er zeker geen spijt van ;)

• bartvb
Ook hier geen problemen.

Geheugengebruik lijkt met de nieuwe firmware een stuk beter. Webbrowser is zelfs bruikbaar :) Voorheen crashte deze op sites als www.nrc.nl, dat gaat nu prima. Verder nog niet heel veel gedaan...

Behalve het geheugen lijken het vooral wat kleinere bugfixes te zijn, geen enorme verbeteringen tegen gekomen op Internet tot nu toe. Nu hopen dat de batterij het ook wat langer uithoud. Zelfs met UMTS en BT en Wifi uit mocht ik blij zijn met 2 dagen standby (met 4x kort bellen ofzo).

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Hoe zit het met switchen naar portrait mode, gaat dit al een stuk sneller?

• bartvb
Lijkt idd een stuk soepeler te gaan. Vrijwel altijd binnen 2 seconden, na iets van 3 a 4 kan je typen. Nog steeds geen wereldprestatie maar iig een stuk beter dan de oude situatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acroach
Ik ga het vanavond ook maar eens proberen die update. Met het zweet in de handen denk ik! Met welk programma checken jullie het geheugen van je E70?

Ben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipsel
Zojuist mijn telefoon succesvol geupdate met deze firmware! Ik moest alleen wel de hele tijd (ong 5 minuten) m'n usb kabel vasthouden om te zorge dattie de verbinding niet verbrtak. Wat een TUK connectie is dat zeg. Het switchen van beeldschermodus gaat iig een stuk sneller, nu nog checken of wlan al minder buggy is...

Dat verhaal met die kabel heb ik vaker gehoord. Ik heb er zelf last van (bluetooth is wat dat betreft een uitkomst) en mijn vriend heeft precies hetzelfde. Grappig eigenlijk, dat je voor zo'n firmware update uitgerekend de verbindingsvorm moet gebruiken die het minst betrouwbaar is :(

• cdgrit
Ook hier is het gelukt om mijn E70 met de nieuwste firmware uit te rusten. Installatie verliep soepeltjes.

Mijn eerste indruk is ook dat alles ietsje sneller werkt. Vooral open en dicht klappen gaat duidelijk een stukje sneller.

• Tazzios

Tazzios

..

bij mij komt hij telkens met een update software failed melding na het downloaden.

@kraats

nou uiteindelijk toch nog gelukt
ik had alles al goed bij de 4x deed die het wel

[ Voor 39% gewijzigd door Tazzios op 17-09-2006 15:24 ]

• kraats
  • Nu online

kraats

Ik rol

Tazzios schreef op zaterdag 16 september 2006 @ 12:01:
bij mij komt hij telkens met een update software failed melding na het downloaden.
Heb je je toestel netjes op General profiel staan, met SIM er in? Bij mij hielp het wel de kabel even in een andere USB-poort te steken, omdat de eerste nog bezet bleef door PC Suite. Maar toen herkende 'ie mijn telefoon helemaal niet met de updater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipsel
Mijn toestel wil van het ene op het andere moment geen wlan netwerken meer detecteren terwijl dit voorheen prima werkte. Mijn laptop en telefoons van huisgenoten zien gewoon wel alle beschikbare netwerken (en kunnen hier verbinding mee maken). Ik had gehoopt dat de firmware update zou helpen, maar helaas. M'n toestel reageert nu absoluut sneller, maar kan helaas nog steeds geen wlan netwerken detecteren. Ook resetten van de telefoon heeft tot nu toe niks opgeleverd. Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Skipsel op 17-09-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

mm volgens mij werkt de gegevensoverdrachtmodus niet meer, meer mensen hier last van?
werkt dus nog

maar als ik internet opga vraagt hij niet meer hoe ik wil verbinden ook al staat hij op altijd vragen

het is me trouwens ook gelukt me aan temelden op het draadloze netwerk van inholland<heeft niks met de update temaken hoor. :+

[ Voor 60% gewijzigd door Tazzios op 18-09-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:29
aaaaaaaaaaargh...

is tie net 10 sec bezig valt de verbing door die klote bagegr stekker weg... ik hoor het nog DING DONG windows geluid van een disconnected usb device...

hij gaat niet eens meer aan nu...

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acroach
Ik heb m in 1 keer succesvol geupdate. Nog geen problemen tegengekomen, ben tot nu toe goed tevreden over de update.

Waar ik niet tevreden over ben is die KL*TE stekker. Ik heb ook tijdens het updaten een hele constructie gemaakt om te zorgen dat de verbinding niet weg viel.
Ik werk altijd als volgt...
iets onder de kabel leggen (vlakbij de telefoon) zodat die omhoog wordt geduwd en dan iets op zwaars op de telfoon leggen zodat die naar beneden wordt geduwd. Op die manier valt je verbinding niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar ik niet tevreden over ben is die KL*TE stekker. Ik heb ook tijdens het updaten een hele constructie gemaakt om te zorgen dat de verbinding niet weg viel.
Ik werk altijd als volgt...
iets onder de kabel leggen (vlakbij de telefoon) zodat die omhoog wordt geduwd en dan iets op zwaars op de telfoon leggen zodat die naar beneden wordt geduwd. Op die manier valt je verbinding niet weg.
Heb je een foto van jouw update-opstelling? Het lijkt me prachtig om te zien hoe moderne hardware (Nokia E70) met behulp van conventionele techniek (vermoedelijk boeken, blokken of bakstenen?) aan de praat gehouden moet worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepadmiraal
Bij mij geeft het update programma aan dat er geen updates voor mijn telefoon beschikbaar zijn. Ben ik de enige nederlander die dit heeft of zijn er nog instellingen die ik na kan kijken?
Ik gebruik de usb kabel overigens bijna elke dag om te synchroniseren en heb nooit last van connectie problemen.

[ Voor 23% gewijzigd door joepadmiraal op 18-09-2006 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189839

Ik probeer het nu maar ik krijg de melding dat er geen updates zijn, terwijl ik toch:
1.0610.05.07
30-05-06
RM-10

Heb, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

joepadmiraal schreef op maandag 18 september 2006 @ 11:12:
Bij mij geeft het update programma aan dat er geen updates voor mijn telefoon beschikbaar zijn. Ben ik de enige nederlander die dit heeft of zijn er nog instellingen die ik na kan kijken?
Ik gebruik de usb kabel overigens bijna elke dag om te synchroniseren en heb nooit last van connectie problemen.
Nop heb hetzelfde, lijkt erop dat we net te laat zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 00:37
weet iemand trouwens inmiddels al waar in nederland je een zwart model kan krijgen? Welke provider biedt een combi-pakket aan met de zwarte? Die is namelijk wel een heel erg stuk mooier :P

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

Anoniem: 189839 schreef op maandag 18 september 2006 @ 21:40:
[...]

Nop heb hetzelfde, lijkt erop dat we net te laat zijn
of er zit weer een bug in en hebben jullie dus geluk. ik heb bij voorbeeld het probleem dat hij niet vraagt welke verbind hij mag gebruiken bij het internetten, terwijl dat wel aanstaat.
Aesculapius schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 00:30:
weet iemand trouwens inmiddels al waar in nederland je een zwart model kan krijgen? Welke provider biedt een combi-pakket aan met de zwarte? Die is namelijk wel een heel erg stuk mooier :P
waarschijnlijk niet en nooit, het lijkt er op dat deze niet in NL wordt uitgebracht.

[ Voor 32% gewijzigd door Tazzios op 19-09-2006 16:59 ]

Anoniem: 185385

Sinds de firmware upgrade van mijn E70 werkt de Blackberry Connect software niet meer.

Op de Nokia Business site staat nog de oude softwareversie maar die is dus niet compatibel.

Voor de E60 en E61 staat er wel een nieuwe versie, de E70 wordt op Blackberry gebied nogmaals stiefmoederlijk behandeld (na de aankoop van het toestel heeft het ook zeer lang geduurd voordat de software er was).

Mensen die hetzelfde probleem hebben wil ik vragen om dit massaal te melden aan Nokia zodat ze snel een nieuwe versie online kunnen plaatsen.
Dit kan via de Nokia website : http://www.businesssoftware.nokia.com/contact.php

Alvast bedankt.

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Nou fijn, hen net in de gaten dat mijn E70 wss niet meer fatsoenlijk werkt.
Ik krijg geen tonen meer als iemand mij belt en ook niet als ik gewoon een MP3 afspeel.
Maar wel als ik de headset erin doe. Net alsof hij de heletijd denkt dat de headset nog is aangesloten, maar het icoontje is weg. Ondertussen een harde reset gedaan maar dat heeft niet geholpen. Jammer, want nu ben ik al mijn afspraken etc kwijt...

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Ik probeer putty op mijn nokia E70 te zettn maar tot op heden geen succes ik krijg de melding dat het certificaat niet klopt, iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 00:37
Je moet ergens in je menu (Tools - Application Management dacht ik) aangeven dat je ook niet-gecertificeerde appz mag installeren, dan gaat het goed...

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste