skatebiker schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 19:35:
Sinds apr 2007 heb ik de E70, leuk toestel met :
+ Makkelijk toetsenbord
+ Veel programma's er voor (Symbian S60v3)
+ Een 'gewoon' ogende telefoon die veel kan
+ Schermpje is erg scherp (hoge pixeldichtheid 352x416 op slechts 2.1" schermpje)
- Wat te klein scherm 2.1"
- Geen aanraakscherm
- Browsers (zowel de ingebouwde als Opera Mobile 8.65) 'renderen' erg traag
- Geen nieuwe firmware meer sinds eind 2006 toen het toestel nog maar half jaar op de markt was.
Als ik nu een nieuwe koop wordt het geen Nokia meer omdat er nog steeds geen aanraakscherm is.
Wellicht de HTC Diamond of de iPhone...
-Scherm is vergeleken met wat er nu op de markt is te klein ja.Resolutie zie je helaas nergens alles is 320*240.
- aanraakgevoelig op 2.1" wil je denk ook niet

.Als het bedieningsgemak maar goed is.
- Heel het toestel is wat traag(heb nu een E71 wereld van verschil).
-de laatste firmware 3.0633.09.04 is 2007 april uitgebracht, wel gedateerd van 2006 ja.
E70 is voor zover ik weet niet meer te koop begin 2008 was mijn joystick toch echt te slecht (waterschade). Dus wilde ik nog een dezelfde halen maar kon hem nergens vinden.
Als alternatief de E61i genomen met huge scherm. toetsen was wel even wennen maar goed te doen. Software en specs waren verder hetzelfde.
Ik was wel bang dat het er lelijk uit zou zien 2 keer zo groot scherm en 2 keer zo lage resolutie. Maar het grotere scherm was toch een groot voordeel.
Het enige wat ik jammer vond na 4 maanden gebruik:
Geen GPS
Geen AD2P (stereobleutooth)
Snelheid(klikken 1,2,3, actie.wel Even snel als de E70 maar ik had wat leuke progs gevonden)
Heb nu 2 Maanden de E71 die alle drie de punten oplost:
GPS
Bleutooth 2.0 met AD2P
En als je nu oip een knop drukt gebeurd er meteen wat, ook geen problemen met te vele programma`s open.
Verschillen E61i(en dus ook E70) vs. E71
Phone E61i E71
CPU 200Mhz 369Mhz
werkgeheugen 45MB 110MB
vrij werkgeheugen 17MB 72MB
opslag 61MB 119MB
Ik zou geen functionaliteiten kunnen verzinnen die ik nu nog mis,..... tv-out misschien

De toetsen zijn wel een stuk krapper, maar na enig oefenen gaat dat ook goed.
[
Voor 10% gewijzigd door
Tazzios op 03-01-2009 18:27
. Reden: toevoeging, spelling,toevoeging,toevoeging. ]