Klopt, maar voor mij is dat geen probleemCanonG1 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:10:
Niet dat ik weet. En dat zou niet handig zijn want voorzover ik weet (ik ben er niet helemaal in thuis) moet je dan een aparte webdav-server hebben, en dat is voor de meeste normale gebruikers geen optie.
Nee, het mooiste zou zijn als iedereen de zelfde standaarden zou gebruiken i.p.v voor ieder apparaat/merk weer wat nieuws verzinnen!Het mooiste zou zijn als er een aantal plugins zouden zijn voor alle mogelijke mobiele apparaten. Heb je een Nokia? Download de Nokia plugin, etc.
Again, het probleem is niet OSS, maar het gebrek aan standaarden. Er zijn er wel een paar, maar ik heb het gevoel dat daar te weinig in geinversteerd wordt. JammerIk denk dat dit wel één van de zwakke punten van OSS is. Dit zou een zeer nuttige functie zijn, maar hij is lastig te programmeren, o.a. doordat je het op meerdere toestellen moet testen. De gemiddelde ontwikkelaar heeft natuurlijk niet meerdere toestellen liggen. Daarom gebeurt het niet, terwijl de vraag ernaar groot is (check maar wat SunBird forums, daar wordt geschreeuwd om sync-mogelijkheden met mobiele apparaten). Aan de andere kant: SB is pas bij versie 0.3, wie weet wat er nog komt.
Als het goed is zou de E70 ook syncml moeten ondersteunen. Daar is heel wat software voor te vinden, oa een thunderbird plugin... Ik ga er vanavond eens mee spelen
Persoonlijk vind ik het ook vreselijk irri als ik mijn telefoon eerst ergen op aan moet sluiten om te syncen. Ik haat die vage datakabeltjes en dan ook nog eens een berg software die je nodig hebt om het aan het werk te krijgen. Gewoon wireless
Ondertussen ben ik er al uit dat zo'n syncml servertje vermoedelijk gaat werken
[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 29-11-2006 17:18 ]
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?