Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:33

voodooless

Sound is no voodoo!

CanonG1 schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:10:
Niet dat ik weet. En dat zou niet handig zijn want voorzover ik weet (ik ben er niet helemaal in thuis) moet je dan een aparte webdav-server hebben, en dat is voor de meeste normale gebruikers geen optie.
Klopt, maar voor mij is dat geen probleem :P
Het mooiste zou zijn als er een aantal plugins zouden zijn voor alle mogelijke mobiele apparaten. Heb je een Nokia? Download de Nokia plugin, etc.
Nee, het mooiste zou zijn als iedereen de zelfde standaarden zou gebruiken i.p.v voor ieder apparaat/merk weer wat nieuws verzinnen!
Ik denk dat dit wel één van de zwakke punten van OSS is. Dit zou een zeer nuttige functie zijn, maar hij is lastig te programmeren, o.a. doordat je het op meerdere toestellen moet testen. De gemiddelde ontwikkelaar heeft natuurlijk niet meerdere toestellen liggen. Daarom gebeurt het niet, terwijl de vraag ernaar groot is (check maar wat SunBird forums, daar wordt geschreeuwd om sync-mogelijkheden met mobiele apparaten). Aan de andere kant: SB is pas bij versie 0.3, wie weet wat er nog komt.
Again, het probleem is niet OSS, maar het gebrek aan standaarden. Er zijn er wel een paar, maar ik heb het gevoel dat daar te weinig in geinversteerd wordt. Jammer :( De OSS'ers zouden daar ook hun bijdrage aan kunnen leveren.

Als het goed is zou de E70 ook syncml moeten ondersteunen. Daar is heel wat software voor te vinden, oa een thunderbird plugin... Ik ga er vanavond eens mee spelen :)

Persoonlijk vind ik het ook vreselijk irri als ik mijn telefoon eerst ergen op aan moet sluiten om te syncen. Ik haat die vage datakabeltjes en dan ook nog eens een berg software die je nodig hebt om het aan het werk te krijgen. Gewoon wireless :)

Ondertussen ben ik er al uit dat zo'n syncml servertje vermoedelijk gaat werken :D Zal er verder in duiken.

[ Voor 16% gewijzigd door voodooless op 29-11-2006 17:18 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:56
voodooless schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:46:
Nee, het mooiste zou zijn als iedereen de zelfde standaarden zou gebruiken i.p.v voor ieder apparaat/merk weer wat nieuws verzinnen!
Dat is ook weer waar!
Als het goed is zou de E70 ook syncml moeten ondersteunen. Daar is heel wat software voor te vinden, oa een thunderbird plugin... Ik ga er vanavond eens mee spelen :)
Dat klinkt interessant. Als dat werkt horen we dat graag! :)
Persoonlijk vind ik het ook vreselijk irri als ik mijn telefoon eerst ergen op aan moet sluiten om te syncen. Ik haat die vage datakabeltjes en dan ook nog eens een berg software die je nodig hebt om het aan het werk te krijgen. Gewoon wireless :)
Daar gaan we ook heen he. Alles over the air. Transparant voor de gebruiker.

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 00:37

Ondertussen ben ik er al uit dat zo'n syncml servertje vermoedelijk gaat werken :D Zal er verder in duiken.
Super, als je het werkend hebt zou het een mooi begin zijn om de feitelijke meerwaarde van het toestel pas echt te laten spreken....het wordt dan opeens ook een halve pda :) Een servertje draaien is idd geen probleem, die draaien er toch al (als het dan maar onder linux is ;))
We horen het graag :P

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:33

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, als nu eens opensync zou compileren :'(

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 199272

Hoi,

Heb sinds een week een Nokia E70 toestel gekocht perfect toestel.
Ik heb maar 1 probleem ik kom niet op het internet de E70 herkent mijn netwerk perfect maar na een lange verbindingstijd geeft hij aan geen reactie van gateway 25502.
Op het toestel heb ik alle gegevens in de ipv4 instelling ingevoerd en op mijn router het mac adres van mijn toestel.
Blijkbaar zie ik iets over het hoofd waardoor het uiteindelijk niet werkt grrr :? Ik hoop dat iemand het geduld heeft mij met dit probleem te helpen ;-)

bvd pat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Heb je iets bijzonders in je router ingesteld? Ik wandel met mijn E70 van netwerk naar netwerk en eigenlijk geen enkel probleem mee gehad. WEP/WPA-instelleingen zijn juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CanonG1 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 10:36:
Heb je iets bijzonders in je router ingesteld? Ik wandel met mijn E70 van netwerk naar netwerk en eigenlijk geen enkel probleem mee gehad. WEP/WPA-instelleingen zijn juist?
thnx Heb mijn beveiliging zelfs uitstaan op dit moment en een nieuw accespoint van conceptronic gekocht met het zelfde resultaat .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Anoniem: 199272 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:09:
thnx Heb mijn beveiliging zelfs uitstaan op dit moment en een nieuw accespoint van conceptronic gekocht met het zelfde resultaat .
Hmmm.... weird. Het zou een probleem met je firmware kunnen zijn, of als je pech hebt zelfs met je hardware. Wat is je FW-versie? *#0000#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184626

Anoniem: 186367 schreef op donderdag 23 november 2006 @ 08:37:
[...]

Hoi Henk,

Ik heb alles als beschreven uitgevoerd, in Voxalot staat voipbuster geregistreerd, maar de registratie vanaf mijn E70 wil maar niet lukken. Kan het zijn dat je eerst een saldo bij voipbuster moet storten of moet dat niet uitmaken? Weet jij de oplossing?

groet,
Ik heb zonder de hulp van Voxalot Voipbuster aan de praat gekregen in mijn e70. Het is gewoon een kwestie van de juiste instellingen. En zonder ook maar een cent te hebben betaald!

1. Ga eerst naar Instellingen -> Verbinding -> SIP - instelligen:

Profielnaam: Voipbuster

Dienstprofiel: IETF

Standaardtoegangspunt: (Hier het toegangspunt van je WLAN invullen)

Openbare gebruikersnaam: gebruikersnaam@vopibuster.com

Compressie gebruiken: Nee

Registratie: Wanneer nodig

Beveiliging: Nee

Proxyserver: Hier hoef je niks in te vullen....standaard instellingen zijn goed.

Registrar-server: Registrar serveradres: sip.voipbuster.com
Beveligingsdomein: voipbuster.com
Gebruikersnaam: je voipbuster gebruikersnaam
Wachtwoord: je voipbuster wachtwoord
Overdrachtstype: UDP
Poort: 5060

2. Ga dan naar Instellingen -> Verbinding -> Instellingen Internettelefonie

Naam: Voipbuster
SIP-Profielen: Voipbuster.

3. Ga dan naar Connectiviteit -> Internettelefoon:

Voorkeursprofiel: Voipbuster
Registratiestatus: Hier moet je je e70 laten aanmelden bij Voipbuster. Gewoon doorklikken tot dat deze geregistreerd staat.

Bij problemen om te registreren: Is je e70 wel geupdated naar de laatste software versie? Laat je router wel UDP verkeer toe? Heb je poort 5060 open staan?

Enigste probleem is nog dit: Ook al ben ik "online" met mijn e70...iemand anders ziet mij niet online in Voipbuster. Als iemand hier nog een oplossing voor heeft ben ik helemaal tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CanonG1 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 11:39:
[...]

Hmmm.... weird. Het zou een probleem met je firmware kunnen zijn, of als je pech hebt zelfs met je hardware. Wat is je FW-versie? *#0000#
Eens even kijken heb hem geupdate nadat ik hem gekocht heb *#0000# = 2.0618.07.10 31-08-06 RM 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186367

Anoniem: 185867 schreef op maandag 27 november 2006 @ 22:12:
[...]

Al die omwegen heeft mij er een hele tijd van weerhouden . Veel te onstabiel. Maar toen kreeg ik de handleding van voiptalk.org onder ogen. Vervolgens de gegevens van voipbuster ingevuld en het werkt als een tiet.

Oja, ip-adres voor proxyserver is (niet) meer nodig. . Gewoon sip:sip.voipbuster.com invoeren (dus 2x sip)!
Hoi, Ik heb nu voiptalk.org geregistreerd. Als ik nu als test mijn huisnumme rbel hoor ik verbinding op nokia 2x overgaan, echter telefoon thuis niet, daarna krijg ik melding dat adres niet bereikbaar is. Kun je me vertellen hoe ik nu sip kan bellen? Los daarvan heb ik de vraag waarom je naast voiptalkm ook voipbuster heb ingesteld, met welke bel je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
Trouwens, ik heb vaak dat soms mijn datum wel gewoon op mn scherm staat in het eerste menu zegmaar, maar soms ook niet. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198630

Iemand al ervaring bij het aanmelden van de E70 op een 084 (InternetPlusBellen (IPB)) nummer?

Ik krijg hem nu wel aangemeld (moest de realm van KPN InternetPlusBellen achterhalen door een log te bekijken van een softphone). Bellen naar dat 084 nummer gaat ook prima.

Als ik probeer een Internet call te doen naar een nummer dat niet geporteerd is naar IPB krijg ik de melding "Internet telphone service not available".

Dus in het kort:
- registeren als 084 nummer OK
- gebeld worden op 084 OK
- bellen vanuit 084 alleen naar IPB nummers

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acroach
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:41
Dersan schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:12:
Trouwens, ik heb vaak dat soms mijn datum wel gewoon op mn scherm staat in het eerste menu zegmaar, maar soms ook niet. Hoe kan dat?
Heeft met je profiel te maken, als je Algemeen hebt geselecteerd geeft ie altijd de datum weer, bij ieder ander profiel geeft de E70 op de plaats van de datum de profielnaam weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:58

Tazzios

..

vnc viewer voor symbian, nog wel in ontwikkeling

http://symvnc.sourceforge.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

ok ben ik nu gek of hoe zit 't? hij ziet mijn wireless netwerk keurig. dan heb ik netjes een wireless toegangspunt gedefinieerd met de juiste informatie. en toen? hoe kan ik nu browsen via m'n wifi? als ik op web klik wil ie gewoon connecten via t-mobile gprs. m'n wifi staat ook niet in dat lijstje. maar ik kan mijn toegangspunt daar ook niet toevoegen alszijnde beschikbaar voor web.

of ik denk te moeilijk of ik kijk ergens gruwelijk overheen... hoe maak ik gebruik van m'n wifi?

8)7 gewoon web / instellingen / toeg.punt / altijd vragen en 't was gepiept

[ Voor 8% gewijzigd door iH8 op 05-12-2006 12:02 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

iH8 schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:44:
ok ben ik nu gek of hoe zit 't? hij ziet mijn wireless netwerk keurig. dan heb ik netjes een wireless toegangspunt gedefinieerd met de juiste informatie. en toen? hoe kan ik nu browsen via m'n wifi? als ik op web klik wil ie gewoon connecten via t-mobile gprs. m'n wifi staat ook niet in dat lijstje. maar ik kan mijn toegangspunt daar ook niet toevoegen alszijnde beschikbaar voor web.

of ik denk te moeilijk of ik kijk ergens gruwelijk overheen... hoe maak ik gebruik van m'n wifi?

8)7 gewoon web / instellingen / toeg.punt / altijd vragen en 't was gepiept
ik heb hem er ook opstaan maar soms verbind hij gewoon met de gene die ik het laatst als vast toegangspunt had ingesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Bij problemen om te registreren: Is je e70 wel geupdated naar de laatste software versie? Laat je router wel UDP verkeer toe? Heb je poort 5060 open staan?
Alledrie: ja. (zelfs firewall volledig uit gezet voor test)

En toch werkt het nog altijd niet. Ik krijg na een paar seconden de melding 'Dienst niet beschikbaar.' Mijn gegevens kloppen zeker weten, ik heb een freeware SIP-softphone geïnstalleerd en daarmee kan ik wel bellen. Ik snap er helemaal niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-06 17:16
Totaa irrelevant t.o.v. de vorige posts, maar ook ik heb een firmware upgrade gedaan.
Zweet in de handjes, maar gelukkig is alles goed gegaan.
Ik merk direct dat ie sneller is geworden. Het openen van 'Contacts' gaat nu instant en het switchen naar landscape geeft ook bijna geen vertraging. Of de out-of-memory errors nu minder zijn, heb ik nog niet echt getest, maar tot nu toe ben ik in ieder geval heel tevreden!
Opera Mini 3 staat er ook al op, dus ik ben weer ff zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
eduardtee schreef op woensdag 06 december 2006 @ 15:17:
Totaa irrelevant t.o.v. de vorige posts, maar ook ik heb een firmware upgrade gedaan.
Zweet in de handjes, maar gelukkig is alles goed gegaan.
Ik merk direct dat ie sneller is geworden. Het openen van 'Contacts' gaat nu instant en het switchen naar landscape geeft ook bijna geen vertraging. Of de out-of-memory errors nu minder zijn, heb ik nog niet echt getest, maar tot nu toe ben ik in ieder geval heel tevreden!
Opera Mini 3 staat er ook al op, dus ik ben weer ff zoet :)
moeten we daaruit afleiden dat er een nieuwe firmware is, of dat jij nog wat laat was met upgraden ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Sorry, ik was vrij laat... geen nieuwe firmware... wilde niemand per ongeluk geinteresseerd maken :)
Wel een probleempje na het upgraden: mijn EDGE-verbinding met Telfort (Spot) werkt niet meer.
Na de upgrade heb ik de backup die op m'n memory-card stond, gewoon gerestored, zoals in de instructies stond.

Maar sindsdien kan ik dus geen verbinding meer maken met Spot... iemand enig idee waarom en wat ik eraan kan doen? Instellingen heb ik alweer opnieuw aangevraagd (SPOT naar 500 sms-en), maar ik heb ze niet opnieuw ontvangen...

Help would be appreciated! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198630

CanonG1 schreef op woensdag 06 december 2006 @ 08:09:
[...]

[...]

Alledrie: ja. (zelfs firewall volledig uit gezet voor test)

En toch werkt het nog altijd niet. Ik krijg na een paar seconden de melding 'Dienst niet beschikbaar.' Mijn gegevens kloppen zeker weten, ik heb een freeware SIP-softphone geïnstalleerd en daarmee kan ik wel bellen. Ik snap er helemaal niets van.
Er is 1 groot verschil tussen een SIP softphone en de wondermooie E70, en dat is het gebrek van STUN ondersteuning. Volgens de site van Nokia komt dit wel (voor eind 2006??). Ik heb de telefoon overigens wel aangemeld gekregen bij easypabx.com (free sip pabx). Je moet daar een account openen en vervolgens daar je huidige sip provider aanmelden. Helaas gebruikt easypabx poort 5060 en niet anders terwijl mijn provider (KPN InternetplusBellen - 084 nummer) op poort 5076 luistert. Ondertussen kan ik de E70 ook direct aanmelden bij KPN IPB ja ... ja, was even zoeken naar de realm naam, maar uit een trace van de softphone kwam die naar boven. Ik kan nu op dat 084 nummer gebled worden (op de E70), maar kan helaas nog niet bellen naar nummer die niet geporteerd zijn naar IPB. Natuurlijk werkt dit wel met mijn SIP sofphone. Ik vermoed dat het echt wachten is op de STUN ondersteuning voor de E70.

Iemand andere ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
eduardtee schreef op woensdag 06 december 2006 @ 23:47:
Sorry, ik was vrij laat... geen nieuwe firmware... wilde niemand per ongeluk geinteresseerd maken :)
Wel een probleempje na het upgraden: mijn EDGE-verbinding met Telfort (Spot) werkt niet meer.
Na de upgrade heb ik de backup die op m'n memory-card stond, gewoon gerestored, zoals in de instructies stond.

Maar sindsdien kan ik dus geen verbinding meer maken met Spot... iemand enig idee waarom en wat ik eraan kan doen? Instellingen heb ik alweer opnieuw aangevraagd (SPOT naar 500 sms-en), maar ik heb ze niet opnieuw ontvangen...

Help would be appreciated! :)
het lijkt erop dat het edge problemen waren die los staan van de upgrade. Weer een kopzorg minder!

Anoniem: 199510

kan iemand mij vertellen waarom dit mobieltje uit productie is gehaald?
ben vandaag 4 winkels af geweest en overal kreeg ik hetzelfde te horen???

• Dersan
Anoniem: 199510 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:11:
kan iemand mij vertellen waarom dit mobieltje uit productie is gehaald?
ben vandaag 4 winkels af geweest en overal kreeg ik hetzelfde te horen???
Ik weet het niet maar dat is niet zo mooi want wil volgende week ofzo naar de winkel terug, het 5 punts joystickje doet het niet meer goed.

ja ik vond het ook erg vreemd,
ik ben bij de media markt geweest
bij Tfor Telecom bij Belcompany
en nog 1 (weet ff niet welke)
zag overal de E61 en nog een paar E series van nokia,
maar nergens de E70
liet de verkopers in de computer kijken en overal kreeg ik
te horen, dat dit model niet meer verkocht werdt en
uit de productie gehaald werdt,
had ik eindelijk een beslissing genomen welke ik wilde kopen,
maar wilde hem eerst in de winkel zien en alles, omdat ik best veel lees dat
hij vrij groot was,
via internet is hij nog wel te bestellen zag ik, maar maak me gelijk zorgen
waarom dit mobieltje zo snel uit de productie gehaald zijn, zou er iets mis mee zijn?
of gewoonweg weinig vraag naar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 20:30
Dat zou enorm balen zijn; Nokia, & 3e partijen zullen niet verder investeren in een platform dat uit produktie gehaald is. Gelukkig wordt het OS op de gehele E series gebruikt (en ik meen soms ook op het N platform - N91 bijv)

Heeft iemand al wel eens zelf apps voor het symbian platform ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik zie hem zelf ook vrijwel nergens liggen. Heb hem tot nu toe alleen bij office centre gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik ben ook inmiddels een eigenaar van een nokia E70
ondanks de vele winkels die hem niet meer hebben
kon ik hem nog kopen bij de pdashop in rotterdam kralingen
vind het echt een super gaaf mobieltje
moet nog erg wennen aan het menu, aangezien alles erg goed verstopt zit..
wat ik wel erg vreemd vind van media menu is dat hij de ringtones en gewone
muziek bij elkaar in 1 map zet en door elkaar, als ik in bestands beheer dan mapjes
maak met ringtones etc etc, dan kan ik ze er ook in verplaatsen, maar zodra ik weer
naar gallerij gaat bij media, dan staat gewoon alles door elkaar..
maar het is echt een super gaaf ding, ben er erg blij mee,
bij mij zit er niet zo veel delay tussen het switchen van scherm, wel moest ik hem na 3dagen alweer
opladen maar dat is vaak in het begin met batterijen, na 3x laden moet hij wat langer mee gaan geloof ik, en ook heb ik nu hele dagen zitten spelen met mn nieuwe phone natuurlijk haha
moet alleen nog ff uitproberen via wlan op mn draadloze netwerk in te loggen, maar via gprs
ging het prima, en nog erg snel ook, en al die instellingen van gprs enzo waren al ingesteld van zelf, hoefde nix meer te doen, dus dat was ook makkelijk
alleen waar ik nog niet over uit ben is welke bestandjes nou op dit mobieltje gezet kunnen worden??

want ik heb diverse leuke bestandjes van sites weten te downloaden voor dit mobieltje(althans dat stond er wel steeds bij) zoals Emsn,msn live,tetris,pacman etc etc
maar de bestandjes zijn JAR,JAD,SIS en SISX??

welke van deze bestanden kunnen nou naar dit mobieltje gezet worden?
want daar vind ik weinig tot nix over in de beschrijving...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
JAR zijn JAVA files en die kan je E70 prima draaien. SIS zijn Symbian Executables en SISX ook denk ik, dus die slikt hij ook wel, mits het natuurlijk voor de Series3 gemaakt is... gewoon proberen kan geen kwaad :) je merkt vanzelf als het niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:45
[...]

Klopt, maar voor mij is dat geen probleem :P

[...]

[...]

Again, het probleem is niet OSS, maar het gebrek aan standaarden. Er zijn er wel een paar, maar ik heb het gevoel dat daar te weinig in geinversteerd wordt. Jammer :( De OSS'ers zouden daar ook hun bijdrage aan kunnen leveren.

Werkend gekregen?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185867

Anoniem: 186367 schreef op zondag 03 december 2006 @ 11:12:
[...]

Hoi, Ik heb nu voiptalk.org geregistreerd. Als ik nu als test mijn huisnumme rbel hoor ik verbinding op nokia 2x overgaan, echter telefoon thuis niet, daarna krijg ik melding dat adres niet bereikbaar is. Kun je me vertellen hoe ik nu sip kan bellen? Los daarvan heb ik de vraag waarom je naast voiptalkm ook voipbuster heb ingesteld, met welke bel je dan?
Ik gebruik alleen voipbuster. De beschrijving bij voiptalk is universeel te gebruiken voor alle aanbieders van voip op de Nokia e-series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177098

eduardtee schreef op zaterdag 09 december 2006 @ 01:16:
[...]

het lijkt erop dat het edge problemen waren die los staan van de upgrade. Weer een kopzorg minder!
Hoi Eduardtee, ik kan sinds enkele dagen niet meer op Telfort Spot met mijn Nokia N80. De helpdesk zegt dat er bij hen niets aan de hand is en heeft de instellingen nog een keer gestuurd, maar dat helpt niets. Ik las dat jij er ook last van had?

Anoniem: 202503

Anoniem: 177098 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:58:
[...]

Hoi Eduardtee, ik kan sinds enkele dagen niet meer op Telfort Spot met mijn Nokia N80. De helpdesk zegt dat er bij hen niets aan de hand is en heeft de instellingen nog een keer gestuurd, maar dat helpt niets. Ik las dat jij er ook last van had?
Ik heb net m'n E70 teruggekregen van reparatie door Nokia, maar krijg nu edge niet meer aan de praat. Voorheen werkte dit wel prima. Ik heb de instellingen automatisch gekregen en ook al drie keer handmatig gecontroleerd, maar er is zo te zien niets mis. Geen idee of dit nu ligt aan het toestel of aan edge. Heb jij ook nog steeds problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarcol
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 13:30
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig of er voor de E70 al een applicatie bestaat zodat HID (human interface device) mogelijk is.. Ben ik namelijk wel voorstander van, kan het goed gebruiken!

Weet iemand hier wat over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Acroach schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:10:
[...]

Ja is zeker mogelijk --> Menu --> instrumenten --> instellingen --> Telefoon --> Standby modus --> Toepassingen actief standby!

Daar kan je alles wijzigen wat je wil!
Daar kun je de standaard icoontjes wijzigen, maar, kun je ook programma's toevoegen, dus meer dan er nu staan?

En wat ik graag wil, is dat er meerdere agenda punten op het standby scherm staan, dus niet alleen de eerst volgende, maar ook die daarna. Is dat ergens in te stellen, of is daar een extra progje voor?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Heeft iedereen de E70 alweer verkocht? Of werkt jullie WiFi niet meer?

:+

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
err....heb em nog niet verkocht en de WiFi werkt nog prima :S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Aesculapius schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:04:
err....heb em nog niet verkocht en de WiFi werkt nog prima :S?
Ik ook... wifi werkt perfect. Nog ff 's avonds in bed mail checken (neenee, ik ben niet verslaafd :+ ), of zelfs als je op straat loopt of zo even checken of er een onbeveiligd AP in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Maar jullie weten niet of je meerdere agenda items op het active standby screen kunt krijgen dan?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
joeltje schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:38:
Maar jullie weten niet of je meerdere agenda items op het active standby screen kunt krijgen dan?
Hoe bedoel je dat? Als ik op een dag meerdere afspraken heb laat hij die keurig in het normale scherm zien... Ik heb er nu 3 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-06 20:30
Jarcol schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:42:
Ik ben eigenlijk nieuwsgierig of er voor de E70 al een applicatie bestaat zodat HID (human interface device) mogelijk is.. Ben ik namelijk wel voorstander van, kan het goed gebruiken!

Weet iemand hier wat over?
Ja: Salling Clicker - voor zowel windows als mac
Er bestaat een Java versie welke al voor de E70 schijnt te werken (alleen bluetooth, geen wifi helaas, dus nog niet getest).
De native client schijnt in beta stadium te verkeren: http://www.e-series.org/archives/240

Heeft iemand al een officieel bericht over het wel/niet continueren vd E70 serie gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:00
Daar kun je de standaard icoontjes wijzigen, maar, kun je ook programma's toevoegen, dus meer dan er nu staan?
Nee, het zijn er altijd 5. Je kunt wel zelf geïnstalleerde programma's selecteren (naast de standaard op de telefoon aanwezige dus).
En wat ik graag wil, is dat er meerdere agenda punten op het standby scherm staan, dus niet alleen de eerst volgende, maar ook die daarna. Is dat ergens in te stellen, of is daar een extra progje voor?
Dat ligt volgens mij puur aan de beschikbare schermruimte. Als je de mailboxweergave in het standbyscherm uitschakelt heb je genoeg ruimte voor enkele agendapunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik krijg er echt maar 1, geen mailbox aan staan... alleen de eerst volgende afspraak komt in beeld...

Als ik, zoals vandaag niets heb, komt er te staan vandaag geen agenda punt. Op de tweede regel komt dan weer de eerst volgende op het scherm. Maar gisteren had ik twee meetings, en dan laat hij alleen de eerste zien, tot die is afgelopen (volgens de kalender) en dan komt de volgende pas in beeld.

Kun je dat ook nog ergens instellen?

(software is geupdate naar laatste versie)

[ Voor 45% gewijzigd door joeltje op 05-01-2007 14:58 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC_
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

FC_

Ik volg dit topic al heel lang, en heb nu eindelijk sinds een week mijn E70. :)

Hij bevalt me echt goed, vind hem echt geweldig, maar ik heb een rare bug met nieuwe email.

Soms, als ik een nieuw mailtje krijg, dan kan ik hem niet openen. Als ik op het Messaging icoontje druk (het envelopje) opent het menutje, en voordat allles geladen is sluit het alweer af. Ik kan zovaak klikken als ik wil, maar het opent, en sluit gelijk weer. Ook op mijn activestandby maillijstje drukken werkt niet, dat doet precies hetzelfde.

Alleen uit, en weer aan zetten verhelpt het probleem, activestandby uit/aan werkt ook niet. Als ik hem niet uit zet, kan ik geen sms of email maken of lezen.

Toen ik hem kreeg stond de nieuwste firmware er al op. Ik heb 2 mail accounts ingesteld, en hij haalt me mail op via wifi.

[edit]Als ik in connection manager, me wifi verbinding verbreek, doet hij het weer :/

[ Voor 5% gewijzigd door FC_ op 06-01-2007 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Hoe groot is dat mailtje?
Attachments?
Opmaak?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FC_
  • Niet online

FC_

Ik weet niet meer welk mailtje het was eigenlijk. Volgens mij was het een test emailtje met een paar woorden erin. Maar het zou kunnen dat het ook met een mail met plaatjes erin is gebeurd.

Ik vind het wel raar, dat als ik me wifi connectie verbreek, dat het over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
kan een time out zijn of zoiets toch? verder geen problemen?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Anoniem: 199510 schreef op donderdag 14 december 2006 @ 16:25:
ja ik vond het ook erg vreemd,
ik ben bij de media markt geweest
bij Tfor Telecom bij Belcompany
en nog 1 (weet ff niet welke)
zag overal de E61 en nog een paar E series van nokia,
maar nergens de E70
liet de verkopers in de computer kijken en overal kreeg ik
te horen, dat dit model niet meer verkocht werdt en
uit de productie gehaald werdt,
had ik eindelijk een beslissing genomen welke ik wilde kopen,
maar wilde hem eerst in de winkel zien en alles, omdat ik best veel lees dat
hij vrij groot was,
via internet is hij nog wel te bestellen zag ik, maar maak me gelijk zorgen
waarom dit mobieltje zo snel uit de productie gehaald zijn, zou er iets mis mee zijn?
of gewoonweg weinig vraag naar?
Na jouw vraag ben ik maar zo brutaal geweest om contact op te nemen met Nokia. Het toestel is niet uit de handel genomen, dus niemand hoeft zich zorgen te gaan maken :)

Ik zou jullie graag even lastig willen vallen met mijn probleem:
Ongeveer een week geleden heb ik een .doc bestand gemaakt met mijn E70. Nu wilde ik deze een paar dagen geleden openen, maar hij geeft telkens de melding "Ongeldige bestandsindeling". Nu weet ik dat deze melding tevoorschijn komt als ik een niet-.doc bestand zou willen openen, maar dit is niet het geval. Hebben jullie enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? :?

Ps. Het lukt me ook niet om het bestand op mijn computer te openen met Word... en dit terwijl ik hem toch echt een week geleden heb gemaakt! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97846

Weet iemand of je met de E70 in combinatie met een orange-abonnement op internet kan
surfen via WLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Anoniem: 97846 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 15:51:
Weet iemand of je met de E70 in combinatie met een orange-abonnement op internet kan
surfen via WLAN?
Dat kan met iedere E70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat dacht ik ook maar welke instellingen heb ik dan nodig?
Ik dacht dat ik ook speciale instellingen van Orange zelf nodig heb?
Of is dat niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Anoniem: 97846 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:33:
[...]

Ja dat dacht ik ook maar welke instellingen heb ik dan nodig?
Ik dacht dat ik ook speciale instellingen van Orange zelf nodig heb?
Of is dat niet zo?
WLAN is onafhankelijk van je provider; wat je ervoor nodig hebt is een open access point, of eentje waarvan je de key weet natuurlijk :) en gaan met die banaan.
Wat orange aanbiedt is op dit moment een gprs-bundel voor iets van 6 euro per maand; daar kan je dan onbeperkt mee internetten in heel nederland maar wel met een beperkte snelheid (helaas nog geen umts bij orange :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat dacht ik dus ook maar ik heb met de handleidign het één en ander ingesteld.
Het een toegangspunt toegevoegd voor thuis en daar alles voor ingesteld.
Maar ik als ik dan de browser opstart maakt hij verbinding enz. maar dan laadt hij niks
en krijg ik uiteindelijk een melding van: time-out verbinding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188277

Als ik tomtom op de E70 in de auto gebruik, dan mute bij iedere aanwijzing mijn autoradio.
Dit is natuurlijk goed als er een telefoontje komt, maar de gesproken instructies van Tomtom hoeven mijn radio niet te muten

versie: tomtom6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
Check dit!
Gratis navigatie op je E70 met Nav4All. Het enige wat je nodig hebt, is een GPS ontvanger (deze is te bestellen op www.nav4all.com; goedkoper ga je hem nergens vinden) en je moet gebruikmaken van GPRS. Na wat rond te lezen (zie dit topic:[Nav4All] Gratis navigatie op je Telefoon) ben ik er zo enthousiast over geworden dat ik het zelf ook aan ga schaffen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Anoniem: 188277 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:32:
Als ik tomtom op de E70 in de auto gebruik, dan mute bij iedere aanwijzing mijn autoradio.
Dit is natuurlijk goed als er een telefoontje komt, maar de gesproken instructies van Tomtom hoeven mijn radio niet te muten

versie: tomtom6
Lijkt me een functie van je mutebox/radio: zodra je toestel geluid maakt schakelt het geluid van de radio uit. Daar is niet zoveel aan te doen, behalve de gesproken aanwijzingen van je TT uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb iets vaags met mijn E70: voor de SW-update was het zo dat je het toestel open kon klappen en direct kon beginnen met typen, er werd dan een nieuwe notitie geopend waarin je dan dus direct aan het typen was. Dit werkte hetzelfde als mijn Nokia 6820, en dat vond ik erg fijn.

Na de software-update is deze functie er niet meer; als je na het openklappen begint met typen verschijnen de letters groot op het scherm (alsof je een telefoonnummer aan het typen bent, maar dan letters). Als ik dus nu een nieuwe notitie wil maken - en dat is nogal vaak - moet ik dus helemaal naar menu -> Organiser -> Notities -> Optie -> Nieuwe notitie. Dat hangt me een beetje de keel uit, maar kan niet vinden hoe ik dat weer terugzet.

Iemand een idee? Ik heb nu SW-versie 2.0618.07.10, daarvoor had ik 1.zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
xs2ddup schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:59:
Check dit!
Gratis navigatie op je E70 met Nav4All. Het enige wat je nodig hebt, is een GPS ontvanger (deze is te bestellen op www.nav4all.com; goedkoper ga je hem nergens vinden) en je moet gebruikmaken van GPRS. Na wat rond te lezen (zie dit topic:[Nav4All] Gratis navigatie op je Telefoon) ben ik er zo enthousiast over geworden dat ik het zelf ook aan ga schaffen :*)
Ik kan niet anders zeggen, dit is ten minste eerlijk:
7. Waarom is Nav4All gratis?
Omdat we willen dat je onze kwaliteit leert kennen. Zodat je op termijn geen ander systeem meer wilt, ook niet als je er jaarlijks een klein bedrag voor moet betalen.
Andere bedrijven (en drugsdealers) doen dit ook maar die liegen er over :)

Verder hou ik het toch voorlopig nog even bij mijn PDA+TT6, navigatie op een telefon vind ik toch niet je van het. Ik mis vooral touchscreen en een groot scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185867

Groot scherm is nergens voor nodig imho. Ik heb nu een paar lange ritten gemaakt met NAV4ALL en het bevalt mij redelijk goed . Als je zoals ik maar een enkele keer navigatie nodig hebt is, dit de meest ideale en goedkope oplossing, Zelfs als er een klein bedrag voor een abonnement wordt gevraagd. Maar iedereen die zeer regelmatig de navigatiehulp nodig heeft en veel vanuit de auto belt, raad ik toch 2 apparte devices aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acroach
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 15:41
CanonG1 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 14:39:
Ik heb iets vaags met mijn E70: voor de SW-update was het zo dat je het toestel open kon klappen en direct kon beginnen met typen, er werd dan een nieuwe notitie geopend waarin je dan dus direct aan het typen was. Dit werkte hetzelfde als mijn Nokia 6820, en dat vond ik erg fijn.

Na de software-update is deze functie er niet meer; als je na het openklappen begint met typen verschijnen de letters groot op het scherm (alsof je een telefoonnummer aan het typen bent, maar dan letters). Als ik dus nu een nieuwe notitie wil maken - en dat is nogal vaak - moet ik dus helemaal naar menu -> Organiser -> Notities -> Optie -> Nieuwe notitie. Dat hangt me een beetje de keel uit, maar kan niet vinden hoe ik dat weer terugzet.

Iemand een idee? Ik heb nu SW-versie 2.0618.07.10, daarvoor had ik 1.zoveel.
als je m open klapt en begint met control Z (andere combi's zijn ook mogelijk) dan zit je meteen in je notities!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Acroach schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:16:
als je m open klapt en begint met control Z (andere combi's zijn ook mogelijk) dan zit je meteen in je notities!
Inderdaad, CRTL+willekeurige toets brengt je in het notities menu, maar dan moet ik nog steeds handmatig een nieuwe notitie openen... Ik maak vele malen per dag een notitie, dus dat wordt snel vervelend.

Niemand een idee hoe ik het kan krijgen zoals ik het had voor de software-update? Dus openklappen -> beginnen met typen -> nieuwe notitie wordt automatisch gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

CanonG1 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:22:
[...]

Inderdaad, CRTL+willekeurige toets brengt je in het notities menu, maar dan moet ik nog steeds handmatig een nieuwe notitie openen... Ik maak vele malen per dag een notitie, dus dat wordt snel vervelend.

Niemand een idee hoe ik het kan krijgen zoals ik het had voor de software-update? Dus openklappen -> beginnen met typen -> nieuwe notitie wordt automatisch gestart?
werkt prima hoor, openklappen, 1 letter in tikken wachten tot je notitieblok verschijnt met je eerste letter en verder tikken.

bedankt voor de tip ik wist dit nog niet! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Tazzios schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:51:
bedankt voor de tip ik wist dit nog niet! _/-\o_
Ja, geen dank, maar ik heb dat dus niet meer en ik weet niet hoe ik het terugkrijg :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb alle VoIP-instellingen ingesteld en een account bij voipbuster.com

Ik ging voor het eerst proberen te bellen naar mijn vaste huistelefoon
dat ging allemaal prima heb daarna oook geprobeerd om naar andere vaste lijnen te bellen.
Toen geprobeerd om naar de mobiel van mijn broertje te bellen, maar die viel ineens weg.

Nu kan ik alleen nog maar naar vaste lijnen bellen?
Iemand enig idee hoe dat kan? Of kan je met voipbuster alleen maar naar vaste lijnen bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 97846 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:10:
Ik heb alle VoIP-instellingen ingesteld en een account bij voipbuster.com

Ik ging voor het eerst proberen te bellen naar mijn vaste huistelefoon
dat ging allemaal prima heb daarna oook geprobeerd om naar andere vaste lijnen te bellen.
Toen geprobeerd om naar de mobiel van mijn broertje te bellen, maar die viel ineens weg.

Nu kan ik alleen nog maar naar vaste lijnen bellen?
Iemand enig idee hoe dat kan? Of kan je met voipbuster alleen maar naar vaste lijnen bellen?
Als er geld op staat kun je ook naar mobiele nummers bellen (maar waarschijnlijk is het dan goedkoper gewoon via het gsmnetwerk te bellen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

CanonG1 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 20:54:
[...]

Ja, geen dank, maar ik heb dat dus niet meer en ik weet niet hoe ik het terugkrijg :'(
ik heb net als jou ook de laatste firmware zal toch het zelfde moeten zijn?

je moet meteen een letter indrukken dus als je de alleen de achtergrond ziet na het openklappen
als je langer wachten tot je het standby scherm(sms, afspraken enz.) ziet werkt het niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Laatst online: 19-05 10:12
wat mij opvalt is, als ik een afspraak maak in outlook,
en vervolgens onderin wat extra gegevens toevoeg
ik deze niet na synchronisatie niet in m`n telefoon te zien krijgt ...

is hier een foefje voor ?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 12:29
Het instellen van Poivy (kloon van voipbuster / voipstunt etc) volgens de instellingen die hier zijn gepost ging op zich prima. Alleen kreeg ik een melding "dienst niet beschikbaar". Zoekend op internet kwam ik tot de conclusie dat mijn brakke zyxel modem van Tiscali de oorzaak moest zijn, maar ook nadat ik alle poorten had opgengezet en de instellingen had gecontroleerd hield ik het probleem. En ik ben niet de enige, getuige de diverse vragen hier en op andere forums.
Maar bij toeval ben ik er nu achter waarom het niet werkte: De E70 zet (in ieder geval bij mij) standaard een hoofdletter aan het begin van een zin, en dus ook bij het opgeven van de gebruikersnaam, en ook in de adressen. En die hoofdletters zijn het probleem! Alle hoofdletters vervangen door een kleine letter (ook bij "sip.poivy.com"en poivy.com!), en hupsakee, de boel draait als een tierelier.
Moet zeggen, voelde me wel errug blond toen ik er achter kwam... ;)

Weet niet of dit bij anderen ook de oorzaak kan zijn, maar ik hoop van wel. Dan ben ik niet als enige blond... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
Een vriend van me heeft een Sony Ericson telefoon waarbij hij, wanneer hij een bluetooth connectie heeft met een computer, de telefoon als "joystick" kan gebruiken om bijvoorbeeld powerpoint slides te besturen.
Is er een stuk software bij iemand bekend dat dit ook voor de E70 doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 00:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
zoiets ja :-) dat is er natuurlijk niet freeware right :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Iemand al met PC Suite en Vista gewerkt? Ik wil upgraden, maar mijn tel. moet blijven syncen...

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZoo
  • Laatst online: 16-06 20:33

TheZoo

Animals Behind Bars

xs2ddup schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:45:
[...]
Na jouw vraag ben ik maar zo brutaal geweest om contact op te nemen met Nokia. Het toestel is niet uit de handel genomen, dus niemand hoeft zich zorgen te gaan maken :)
Na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen om ook dit toestel aan te gaan schaffen.
Afgelopen weekend bij Belcompany in Breda geweest, waar ze hem niet meer hadden, en ook niet meer besteld kon worden nieuw. Wel konden ze hem nog uit een filiaal laten aanrukken, maar dit waren dan geretourneerde dan wel gerepareerde toestellen. Een goed alternatief konden ze me niet bieden.
Ik had hem graag gewoon in een winkel gekocht, maar het wordt nu waarschijnlijk toch 2call of algebeld. Ondanks dat hij dus niet uit de handel genomen is, is er niet makkelijk aan te komen.

Owja, bij de Mediamarkt in Breda heb ik hem wel nog in m'n handen gehad afgelopen weekend.

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
Mijn E70 is dus kapot...

Het 4 richting joystickje zit dus los...hij deed het al slecht maar nu is hij helemaal kapot...inwisseln maar...

Weet iemand hoe dat werkt bij Belcompany? Krijg je dan meteen een nieuw toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182217

mijm joystickje was ook kapot.
en mijn speakertje ook.
teruggebracht naar de phone house en aangezien er nog garantie op zat werdt die zo opgestuurd en een anderhalve week later had ik hem weer zo goed als nieuw terug.
nu een half jaar in bezit dus wel redelijk snel kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
TheZoo schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:05:
[...]

Na lang zoeken ben ik tot de conclusie gekomen om ook dit toestel aan te gaan schaffen.
Afgelopen weekend bij Belcompany in Breda geweest, waar ze hem niet meer hadden, en ook niet meer besteld kon worden nieuw. Wel konden ze hem nog uit een filiaal laten aanrukken, maar dit waren dan geretourneerde dan wel gerepareerde toestellen. Een goed alternatief konden ze me niet bieden.
Ik had hem graag gewoon in een winkel gekocht, maar het wordt nu waarschijnlijk toch 2call of algebeld. Ondanks dat hij dus niet uit de handel genomen is, is er niet makkelijk aan te komen.

Owja, bij de Mediamarkt in Breda heb ik hem wel nog in m'n handen gehad afgelopen weekend.
Mijne ook bij 2call.nl gehaald en beviel prima; snel afgehandeld allemaal en snel geleverd. Geen idee hoe het met garantie zit enzo maar aangezien het gewoon fabrieksgarantie is lijkt me dat ook voor 2call geen probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMachiel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03-2024
de melding 'dienst niet beschikbaar' blijf ik ook krijgen, zelfs als ik de hoofdletters weghaal. Op mn E70 komt er wel steeds sip: voor te staan, i.e. mn gebruikersnaam wordt bijvoorbeeld sip:pietje@voipbuster.com.

Is de prefix sip: normaal of werkt het daardoor niet? Verder heb ik een speedtouch modem (KPN) en daarin poort 5060 open gezet voor mn wlan E70.

Iemand enig idee?

www.skratchamental.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 12:29
Het "sip:" vóór je gebruikersnaam is normaal. Geen idee wat het daar moet, maar het werkt.
Wel echt álle hoofdletters weggehaald? Eentje is al voldoende om niet te kunnen registreren, weet ik uit ervaring.

Mogelijk is je wachtwoord niet meer ingesteld? Bij mij gebeurde dat toen ik de gebruikersnaam aanpaste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMachiel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03-2024
ik ben eruit. Nadat een portscan van buitenaf een time-out gaf ben ik verder gaan spitten in het poort 5060 verhaal.

Ik heb een speedtouch 716 modem waar ook telefoonuitgangen op zitten (voip), Na flink wat googlen kwam ik hier:

http://forum.asteriskport...4ea1d77eded&topic=379.new

Wat zeggen ze:
"Indien je gebruikt maakt van een speedtouch modem is bij de meeste bekend dat je de zogenaamde NAT helpers het beste uit kunt schakelen
....
Op de speedtouch 716 serie gaat het als volgt

connection unbind application=SIP port=5060

alvorens je de commando's uit kunt voeren dien je te telneten naar het modem

voor de 716 is dit normaal 192.168.1.254 (10.0.0.138 werkt ook)"

Die NAT-helpers instellingen ben ik nergens tegengekomen in de GUI van de 716. Aan telnet heb ik niet eens gedacht...

Concluderend, ik heb dit commando via telnet gerunt, en hoppa, nu kan m'n E70 netjes registreren en bellen gaat prima!

www.skratchamental.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

ik gebruik nu super om video`s om te zetten
maar weet iemand een knappe resolutie/ratio en bitrate?

instellingen heb ik nu op:
video:
mpeg4
bitrate 160
resolutie 176*144

audio:
AAC
22050khz
1 channel

prisonbreak(1uur 107MB) had k eens knap maar weet niet met welke instellingen.
rome(2uur 154MB) met bovenstaande instellingen is wat lelijk<bitrate of resolutie omhoog?
alle resolutie wijken erg af van wat de phone ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
Tazzios schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:45:
ik gebruik nu super om video`s om te zetten
maar weet iemand een knappe resolutie/ratio en bitrate?

instellingen heb ik nu op:
video:
mpeg4
bitrate 160
resolutie 176*144

audio:
AAC
22050khz
1 channel

prisonbreak(1uur 107MB) had k eens knap maar weet niet met welke instellingen.
rome(2uur 154MB) met bovenstaande instellingen is wat lelijk<bitrate of resolutie omhoog?
alle resolutie wijken erg af van wat de phone ondersteunt.
Ik raad je aan om Plato Video To 3GP Converter Free 3.36 te gaan gebruiken.
Ik zet de film(s) dan om naar .3gp in de resolutie 320 x 240; de bitrate stelt hij vanzelf in... werkt super! :)

• MeIsTwisted
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

ik zet films gewoon om naar Xvid en gebruik dan smartmovie of de gratis divX player

Multimonitor is relax :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

xs2ddup schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:49:
[...]

Ik raad je aan om Plato Video To 3GP Converter Free 3.36 te gaan gebruiken.
Ik zet de film(s) dan om naar .3gp in de resolutie 320 x 240; de bitrate stelt hij vanzelf in... werkt super! :)
jammer hij kan geen .ts bestanden aan, aangezien mijn dreambox(sat decoder met linux) daar in wegschrijft blijf ik nog even bij super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
Anoniem: 177098 schreef op woensdag 27 december 2006 @ 15:58:
[...]

Hele late reply, maar wellicht dat jij (of peev) er nog iets aan hebt.
Ik had er toendertijd inderdaad veel last van. Maar het is vervolgens ook zomaar weg gegaan.

De enige tip die ik je kan geven, is dat je op een plek moet zijn waar je in ieder geval een hele goede verbinding met het telfort-netwerk hebt. Ik had bijv. thuis niet zo'n goed bereik.
Probeer het dan nog eens om het werkende te krijgen. Wie weet lukt het dan wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvds
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik heb een bluetooth GPS muis gekocht die SPP Serial Port Profile gebruikt.
Wordt dit ondersteund door de E70?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198965

ik heb ook een e70, en na 1 dag alles geprobeert maar mn Letters en getallen komen niet overeen met wat ik in typ een Q wordt een A een A wordt een Q enz,

echt klotuh!!!!! Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Laatst online: 01-03 22:15
Anoniem: 198965 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:47:
ik heb ook een e70, en na 1 dag alles geprobeert maar mn Letters en getallen komen niet overeen met wat ik in typ een Q wordt een A een A wordt een Q enz,

Al een software update geprobeerd met de SU tool van Nokia?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH

Dan komt je software niet overeen met je toetsenbord indeling. Het kan zijn dat je een Frans/Belgisch toetsenbord hebt en een Nederlandse software, óf dat je een Nederlands toetsenbord hebt en een Frans/Belgische software.

Een vraag: als je op de linkerhelft van het toetsenbord kijkt, zie je dan de letters

Q W E R T Y

of

A Z E R T Y?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:45

Al geprobeerd om gewoon terug te gaan naar de winkel waar je hem gehaald hebt?

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Ik zoek al de hele dag naar een optie om mijn inbox te beveiligen met een code. Elke mobiel heeft dat, maar ik kan het op mijn E70 niet vinden. Hopelijk heb ik het gewoon over het hoofd gezien.
Weet iemand hoe het moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios

Tazzios

..

DesertShooter schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:32:
Ik zoek al de hele dag naar een optie om mijn inbox te beveiligen met een code. Elke mobiel heeft dat, maar ik kan het op mijn E70 niet vinden. Hopelijk heb ik het gewoon over het hoofd gezien.
Weet iemand hoe het moet?
standaard kan dat volgens mij niet
ook nog nooit een progje tegen gekomen.(niet naar gezocht ook hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Mijn E70 is alweer naar zijn grootje... linkerdeel van het qwerty-toetsenbord werkt niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Ik krijg bij het bellen naar mijn voicemailbox (lang op de 1 drukken) steeds de vraag of hij een gewoon of een internet oproep moet doen... Ik krijg niet gevonden waar je dat kan instellen, het moet altijd een "gewone oproep" zijn...

Iemand?

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xs2ddup
Menu --> Instrum. --> Instell. --> Netwerk --> Netwerkmodus op GSM zetten... volgens mij is het dan opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeltje
  • Niet online
Geelaas ;(

Ik krijg nog steeds de keuze na 1 verlengd inhouden voor de voicemailbox:

Mlbx mob. opr.
Mlbx internetopr.

Ik wil gewoon Mlbx mob. opr. als standaard...

EDIT:

Er stond nog een half internetprofiel ingesteld, dat ook verwijderd, en weg is de optie... Tjees, dat je daar nou 3 weken mee zoet kan zijn hè? :+

[ Voor 31% gewijzigd door joeltje op 27-04-2007 14:49 ]

Ik heb niets te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvds
Hallo,

Wat zijn de ervaringen met de nieuwe firmware? versie 3.0633.09.04

Peter

[ Voor 13% gewijzigd door pvds op 28-04-2007 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:00

kraats

Ik rol

pvds schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:52:
Hallo,

Wat zijn de ervaringen met de nieuwe firmware? versie 3.0633.09.04

Peter
Ik heb 'm er net op staan en gelukkig doet m'n phone het nog ;) Moet wel al mijn progjes opnieuw installeren, want blijkbaar heeft 'ie die niet goed gebackupped :( Misschien slim om ook een file-niveau backup te maken van je E70!
Eerste testjes lijken oké. Geen idee wat er gewijzigd zou moeten zijn. Zodra ik grote verschillen heb gemerkt laat ik het hier weten.

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvds
kraats schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:25:
[...]
Ik heb 'm er net op staan en gelukkig doet m'n phone het nog ;) Moet wel al mijn progjes opnieuw installeren, want blijkbaar heeft 'ie die niet goed gebackupped :( Misschien slim om ook een file-niveau backup te maken van je E70!
Eerste testjes lijken oké. Geen idee wat er gewijzigd zou moeten zijn. Zodra ik grote verschillen heb gemerkt laat ik het hier weten.
Ik heb hem er ook op staan en TomTom blijft het gewoon doen ;) en alles lijkt wel weer wat sneller, soepeler te gaan.
Verder heb ik er geen extra programma's op gezet maar ik hoop dat SIP nu wel werkt ga ik volgendeweek testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

Ik denk dat mijn probleempje met de E70 vast heel simpel op te lossen moet zijn, maar ik kan het maar nergens vinden. Als ik een internetconnectie wil leggen, gaat het ding ongevraagd altijd via GPRS / UMTS connecten, terwijl ik thuis en op mijn werk gewoon WiFi kan gebruiken, vanaf stations die ook geconfigureerd zijn in de E70. Iemand enig idee hoe ik kan forceren dat hij altijd eerst WiFi probeert?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste