ik heb ook een e70, en na 1 dag alles geprobeert maar mn Letters en getallen komen niet overeen met wat ik in typ een Q wordt een A een A wordt een Q enz,
echt klotuh!!!!! Wie kan mij helpen?
Anoniem: 198965
Al een software update geprobeerd met de SU tool van Nokia?Anoniem: 198965 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:47:
ik heb ook een e70, en na 1 dag alles geprobeert maar mn Letters en getallen komen niet overeen met wat ik in typ een Q wordt een A een A wordt een Q enz,
Dan komt je software niet overeen met je toetsenbord indeling. Het kan zijn dat je een Frans/Belgisch toetsenbord hebt en een Nederlandse software, óf dat je een Nederlands toetsenbord hebt en een Frans/Belgische software.Anoniem: 198965 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:47:
Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet
Al geprobeerd om gewoon terug te gaan naar de winkel waar je hem gehaald hebt?Anoniem: 198965 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 22:47:
https://wren.co/join/Devian
standaard kan dat volgens mij nietDesertShooter schreef op zondag 15 april 2007 @ 18:32:
Ik zoek al de hele dag naar een optie om mijn inbox te beveiligen met een code. Elke mobiel heeft dat, maar ik kan het op mijn E70 niet vinden. Hopelijk heb ik het gewoon over het hoofd gezien.
Weet iemand hoe het moet?
Ik heb niets te melden.
[ Voor 31% gewijzigd door joeltje op 27-04-2007 14:49 ]
Ik heb niets te melden.
[ Voor 13% gewijzigd door pvds op 28-04-2007 22:28 ]
Ik heb 'm er net op staan en gelukkig doet m'n phone het nogpvds schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 21:52:
Hallo,
Wat zijn de ervaringen met de nieuwe firmware? versie 3.0633.09.04
Peter
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Ik heb hem er ook op staan en TomTom blijft het gewoon doenkraats schreef op zaterdag 28 april 2007 @ 23:25:
[...]
Ik heb 'm er net op staan en gelukkig doet m'n phone het nogMoet wel al mijn progjes opnieuw installeren, want blijkbaar heeft 'ie die niet goed gebackupped
Misschien slim om ook een file-niveau backup te maken van je E70!
Eerste testjes lijken oké. Geen idee wat er gewijzigd zou moeten zijn. Zodra ik grote verschillen heb gemerkt laat ik het hier weten.
Anoniem: 76345
Ik heb hem zo ingesteld dat hij altijd vraagt via welke connectie er een verbinding gemaakt moet worden. Als er dus iemand is die weet hoe je een voorkeursverbinding kunt instellen hoor ik het ook graag.Iemand enig idee hoe ik kan forceren dat hij altijd eerst WiFi probeert?
Da's al een begin idd, dat kon ik ook niet vinden, hoe doe ik dit?joepadmiraal schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:33:
Ik heb hem zo ingesteld dat hij altijd vraagt via welke connectie er een verbinding gemaakt moet worden.
I second that.Als er dus iemand is die weet hoe je een voorkeursverbinding kunt instellen hoor ik het ook graag.
Geen slechte, maar ook geen goede... Ik merk nog weinig verschil. Ik denk dat het verschil echt grotendeels in het VOIP-gedeelte zit. En daar doe ik (nog) niks mee. Maar je gaat er tenminste niet op achteruit, behalve dan het werk van het updaten en het daarna opnieuw instellen van sommige voorkeuren.joepadmiraal schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:33:
Nog geen slechte ervaringen met de nieuwe firmware?
Dan ga ik hem morgen ook proberen
Anoniem: 218595
Als het goed is, wordt er aan het begin van dit forum uitgelegd hoe je je mail kan instellen op de E70
Anoniem: 218595
Bedankt voor de reactie. Jammer genoeg staat er alleen uitleg over de mailsinstellingen zelf en die lijken in orde te zijn want ik kan mijn mail gebruiken via WLAN. Alleen schijn ik niet de juiste toegangspunten te hebben om het ook over het Proximus netwerk te doen.xs2ddup schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 08:39:
[...]
Als het goed is, wordt er aan het begin van dit forum uitgelegd hoe je je mail kan instellen op de E70
wat ik irri vind is dat je rssfeeds ophalen niet kan instellen met "altijd vragen" ook als je bij je browser heb ingesteld dat tie het moet vragen, doet tie dat niet als je feeds ophaalt. hij gebruikt dan de laatst ingestelde toegangpunt van de browser.joepadmiraal schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:33:
[...]
Ik heb hem zo ingesteld dat hij altijd vraagt via welke connectie er een verbinding gemaakt moet worden. Als er dus iemand is die weet hoe je een voorkeursverbinding kunt instellen hoor ik het ook graag.
Nog geen slechte ervaringen met de nieuwe firmware?
Dan ga ik hem morgen ook proberen
Anoniem: 91841
Je zou het voor jezelf eigenlijk even moeten uitproberen, het is maar net hoe erg je er over valt. Ik kon er niet mee leven; ik heb nu een Samsung i600 en die voelt veel levendiger aan in gebruik. Niet zo snel als mijn 6820 (voorloper van de 6822) overigens, die generatie toestellen is nog steeds snelheidskampioen qua UI.Anoniem: 91841 schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:30:
Is dit echt zo extreem?,
Anoniem: 91841
Een voorkeursvolgorde geef je aan in een groep: in het menu van de verbindingen zit direct onder de optie toegangspunt de optie toegangspuntgr. (=groep). Maak een groep aan, geef de toegangspunten en de volgorde aan. Daarna kun je in een aantal programma's gebruik maken van de groep als toegangspunt. Dan loopt hij de door jou aangegeven volgorde af.joepadmiraal schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:33:
Ik heb hem zo ingesteld dat hij altijd vraagt via welke connectie er een verbinding gemaakt moet worden.
Da's al een begin idd, dat kon ik ook niet vinden, hoe doe ik dit?
Kryz schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 13:48:
[...]
Da's al een begin idd, dat kon ik ook niet vinden, hoe doe ik dit?
[...]
I second that.
Het instellen én het gebruik ervan is niet echt gebruikersvriendelijk, zacht gezegd. Er is echter een veel gemakkelijkere manier: Ga naar www.fring.com, en haal daar de applicatie op. Met fring kun je ook een SIP-account gebruiken (een willekeurige, ze verkondigen het alleen niet al te duidelijk). Voorgeprogrammeerd is onder meer VOIPSTUNT! Het installeren is in 5 minuten gepiept, je kunt voor de verbinding gebruik maken van WIFI, maar ook van UMTS. Ook als je provider VOIP heeft geblokkeerd is met fring bellen via UMTS mogelijk. Fring laat zien hoe nokia het had moeten doen, naar mijn mening. Fring is daarbij nog gratis ook, en heeft als extra leukigheid dat het mogelijk is om gratis te bellen van de ene (SIP)provider naar de andere, bijvoorbeeld van voipstunt naar Skype.Devian schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:40:
kan iemand nog eens 1x posten hoe ik in vredesnaam Voipstunt aan de gang krijg?
Ik had het eerst werkend via easypabx echter zijn hun niet gratis meer. Ik draai de nieuwste firmware. De instellingen die ik gevonden heb werken niet. Heb poort 5060 open staan op mijn router.
[ Voor 5% gewijzigd door andreas2005 op 27-05-2007 14:54 ]
Op je telefoon zit een optie waarmee je een backup kan maken van je telefoongeheugen naar het geheugenkaartje.cdgrit schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 10:03:
Als ik de nieuwste firmware installeer, ben ik dan alle eerder geinstalleerde java-toepassingen kwijt?
Zo ja, kan ik hier een backup van maken? Ik kan mijn java-games ook met sysexplorer niet terugvinden.
ZIet Fring mijn contacten ook?andreas2005 schreef op zondag 27 mei 2007 @ 14:50:
[...]
Een voorkeursvolgorde geef je aan in een groep: in het menu van de verbindingen zit direct onder de optie toegangspunt de optie toegangspuntgr. (=groep). Maak een groep aan, geef de toegangspunten en de volgorde aan. Daarna kun je in een aantal programma's gebruik maken van de groep als toegangspunt. Dan loopt hij de door jou aangegeven volgorde af.
Nadelen zijn:
1. De groep verschijnt niet in elk programma. Als de groep niet getoond wordt is die ook niet te gebruiken.
2. In VOIP is het niet te gebruiken! Nokia, wat is dit voor prutswerk??
[...]
Het instellen én het gebruik ervan is niet echt gebruikersvriendelijk, zacht gezegd. Er is echter een veel gemakkelijkere manier: Ga naar www.fring.com, en haal daar de applicatie op. Met fring kun je ook een SIP-account gebruiken (een willekeurige, ze verkondigen het alleen niet al te duidelijk). Voorgeprogrammeerd is onder meer VOIPSTUNT! Het installeren is in 5 minuten gepiept, je kunt voor de verbinding gebruik maken van WIFI, maar ook van UMTS. Ook als je provider VOIP heeft geblokkeerd is met fring bellen via UMTS mogelijk. Fring laat zien hoe nokia het had moeten doen, naar mijn mening. Fring is daarbij nog gratis ook, en heeft als extra leukigheid dat het mogelijk is om gratis te bellen van de ene (SIP)provider naar de andere, bijvoorbeeld van voipstunt naar Skype.
Anoniem: 96554
Yep! Bij het er op zetten worden alle contacten overgenomen, en als je later contacten toevoegt komen ze ook direct in fring terecht.
Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker
Heb je toevallig Fring aanstaan? Die slurpt in één dag je batterij leeg? Of misschien een andere applicatie die aan blijft staan?Aesculapius schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:17:
Ik heb ook een vreemd verhaal...nouja, niet zo vreemd als Kryzmaar mijn E70 gaat opeens wel érg snel leeg
Vannacht de hele nacht aan de stroom geweest, vandaag twee telefoontjes gedaan (in totaal iets van een uurtje) en nu geeft hij nog maar één klein streepje aan :-S. Halverwege de avond wel overgeschakeld op de headset, dus bluetooth heeft een uurtje of drie aangestaan nu....maar zó snel kan het ding toch niet leeglopen
?
Weet iemand waar ik - voor het geval dát - een nieuwe (grotere?) battery kan kopen?
[ Voor 31% gewijzigd door Aesculapius op 22-06-2007 08:44 ]
Ik heb hetzelfde, de mijne is ook bijna om de dag leeg. Heb wel fring geinstalleerd. Zal hem eens verwijderen.Aesculapius schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:56:
De wekker? Verder niets eigenlijk... ik heb hem nu weer opgeladen en zal even kijken of het eenmalig iets was of dat het terug komt...
edit: het ding is nu alweer bijna leeg, ditkeer zónder dat er lang mee getelefoneerd is of bluetooth aangestaan heeft
Ik heb het ook regelmatig, vaak helpt het dan om ff de batterij te verwijderen voor 5 minuutjes, ik blaas dan ff een paar keer in de telefoon (niet dat t helptAesculapius schreef op woensdag 20 juni 2007 @ 22:17:
Ik heb ook een vreemd verhaal...nouja, niet zo vreemd als Kryzmaar mijn E70 gaat opeens wel érg snel leeg
Vannacht de hele nacht aan de stroom geweest, vandaag twee telefoontjes gedaan (in totaal iets van een uurtje) en nu geeft hij nog maar één klein streepje aan :-S. Halverwege de avond wel overgeschakeld op de headset, dus bluetooth heeft een uurtje of drie aangestaan nu....maar zó snel kan het ding toch niet leeglopen
?
Weet iemand waar ik - voor het geval dát - een nieuwe (grotere?) battery kan kopen?
Anoniem: 224787
naam opnoemen is zowiezo niet al te verstaanbaarAnoniem: 224787 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:14:
een goedemorgen,
ik heb in finland onlangs een e70 aangeschaft nu heb ik 2 kleine vraagjes.
mijn os heeft niet de nederlandse taal alleen fins noors deens zweeds en engels.
nu vind ikzelf engels op zich niet zo erg. alleen nu vraag ik me af of het spraakgedeelte van de contacten dan niet alleen in het nederlands kan. als de telefoon tegen me zegt wie dr beld dan is het eerder grappig dan verstaanbaar met al die nederlandse namen. en zelf iemand opbellen met een nederlandse naam met voice vind ik dan ook niet echt goed (of is dit in nederlands ook niet al te best?)
verder een vraagje over wlan ik zit momenteel aan boord met een draadloos netwerk.
ik heb bij tools settings connections een acces point gemaakt met wpa en bij wpa mode een preshared sleutel ingevoerd.(diegene die gebruikt wordt) en ik heb ok een accespoint groep aangemaakt waar wlan bovenaanstaat als ik nu naar connection manager ga en kijk bij active data connection dan staat er niks ga ik naar availible wlan dan vindt die het netwerk. daar in options kan ik dus define accespoint doen maar dan zegt die define accespoints for secure wlan networks in acces points in connections. maar dat had ik al gedaan volgens mij ... ook als ik de telefoon naar netwerken laat zoeken zegtr die dat er network availible is maar maakt geen conectie met het wlan....
hopelijk kan iemand mij hierbij helpen ik zal wellicht iets fout doen
mvr gr rene
Alle wlan netwerken worden getoond, behalve verborgen natuurlijk.Tazzios schreef op zondag 01 juli 2007 @ 11:43:
[...]
naam opnoemen is zowiezo niet al te verstaanbaar
wlan zoeken werkt alleen voor onbeveiligde netwerken.
om op je beveiligde netwerk te komen moet je gewoon je toegevoegde accespoint kiezen.
dat er niks bij "active data connection" staat klopt hij verbind pas als een applicatie dat nodig vind.
nu mijn vraag:
werkt de E70 ook met een bluetooth stereo head set? en kun je dan ook tegelijker tijd met ene GPS verbonden zijn?
UMTS heb ik vanaf de eerste dag uit gezet ik gebruik het niet en er is hier toch geen goed bereik wat ook zkr niet goed is voor je accuduur.Aesculapius schreef op zondag 01 juli 2007 @ 18:32:
Geen idee, hij doet het prima met de BH-600 maar die is mono; ik zou niet weten waarom stereo niet zou werken?
Mijn batterij probleem lijkt veroorzaakt te worden door het 3G / UMTS signaal; als ik mijn phone schakel op "alleen GSM gebruiken" blijft hij weer enkele dagen opgeladen, maar met UMTS is het dus binnen een dag gedaan
ja das waar verborgen netwerken zul je zelf eerst toe moeten voegen, en kom je niet tegen als je "wlan zoeken" kiest.Alle wlan netwerken worden getoond, behalve verborgen natuurlijk.
De E70 blauwe tand, kan 6 connnecties tegelijkertijd aan. dus GPS en stereo oordopjes is geen probleem
Anoniem: 225988
En waarschijnlijk geen recente backup??? of synchroniseerde je met outlook.... er is hoop... probeer die harde reset... met ehm... * 3 groen (of hoe was ie ook al weer) dan doe je een factory reset...Anoniem: 225988 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:45:
In de reeks van "rare gedrag" verhalen over E70. Hier is dan mijne:
het werkte prima 14 manden lang. Ik was verliefd op mijn E70, TT6 draaide er op, alle mijn contacten stonden in, notes, todos etc. Eigenlek ik vond dit toestel gewoon als vervanging van laptop…and i loved it. Een nacht stelde ik alarm, zoals ik iedere avond deed. Volgende ochtend ging alarm, zoals gebruikelijk, op tijd die ingesteld was. Ik heb alarm uitgeschakeld en opeens opgemerkt dat toetsen branden niet en wat nog erger ze reageerden niet. Dus dacht ik laat even toestel uitzetten en opnieuw opstarten, misschien help dat, dacht ik. Sinds dien heb ik mijn lieve E70 nooit kunnen opstarten – het blijft bij NOKIA logo hangen. En nu….leven is over
[ Voor 5% gewijzigd door Acroach op 18-07-2007 15:51 ]
Dat was ook exact wat ik dacht... Ik zie het dagelijks. Ik hoop voor de vraagsteller dat er een recente backup is. Ik doe het van mijn toestel (ook tot de nok toe gevuld met 'mijn leven') wekelijks.Acroach schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:46:
En waarschijnlijk geen recente backup???
Acroach schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:46:
[...]
En waarschijnlijk geen recente backup??? of synchroniseerde je met outlook.... er is hoop... probeer die harde reset... met ehm... * 3 groen (of hoe was ie ook al weer) dan doe je een factory reset...
ff weer synchroniseren met outlook en klaar... ;-)
edit: semi harde reset kan je ook nog eerst proberen: *#7370# (gevolgde door je beveiligingscode, standaard 12345)
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 225988 op 19-07-2007 08:01 ]
Ik heb niets te melden.
Ik ga naar Georgië langs NOKIA service point om proberen laten repareren, anders wacht ik tot E90i komt (hopelijk ever een jaar of zo)joeltje schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 10:53:
als je een nieuwe wilt, de mijn gaat eruit, ik heb een touch besteld...
Mailen mag
en of dat lukt!!! als ie uit staat: 3 en sterretje en groen en dan aanzetten... dan start ie als t goed is zo weer op... try it!CanonG1 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:00:
[...]
Voor wat betreft de klacht is er weinig wat je kunt doen, als hij niet voorbij het Nokia-logo komt zal een software-update of een hard-reset dmv de toetscombinatie je ook niet niet lukken.
Ik heb niets te melden.
[ Voor 4% gewijzigd door Tazzios op 01-08-2007 21:09 ]
[ Voor 101% gewijzigd door Tazzios op 02-08-2007 13:22 ]
Anoniem: 145881
MIjn vrouw heeft een andere Nokia (l'amour serie). Die had na twee maand ook het probleem datie dacht dat er een koptelefoon aan zat. Terug naar de winkel, naar Nokia gestuurd, blijkt dat ze nieuwe firmware d'r overheen hebben gezet, waarna het probleem verholpen was.FC_ schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 13:12:
Ik heb nu al ruim een half jaar de E70, en hij bevalt me erg goed, maar heb er sinds kort een probleem mee. Hij heeft al veel mee gemaakt, zoals in de sloot gevallen, maar hij deed het sinds kort nog steeds perfect.
Een paar dagen terug op een feestje, werd er bier over me heen gemorst, en dus ook over me broek waar de E70 inzat, en nu denkt hij dat er een headset aangekoppelt zit, ook al is dat niet zo. Het headset icoontje staat altijd boven in beeld. En me microfoon en speaker van me telefoon werken dus niet.
Door de eerdere waterschade heb ik geen garantie meer, dus ik heb hem zelf maar helemaal open gemaakt (tot op de printplaat) en schoon proberen te maken (heb speciale spray hiervoor), maar dit had geen nut. Ik heb hem daarna geformatteerd door groen 3 en * ingedrukt te houden bij het opstarten, maar nog steeds stond het headset icoontje in beeld.
Als ik er een headset aanhang werkt die ook gewoon, maar ik zou hem graag ook zonder willen gebruikenHebben jullie nog een idee over wat ik kan doen? Of zal ik hem toch naar Nokia moeten opsturen, en weten jullie misschien wat het dan zal gaan kosten?
Ik denk niet dat het veel uitmaakt, dezelfde firmware er opnieuw opzetten (want ik heb al de nieuwste), of het hele ding formatteren.MIjn vrouw heeft een andere Nokia (l'amour serie). Die had na twee maand ook het probleem datie dacht dat er een koptelefoon aan zat. Terug naar de winkel, naar Nokia gestuurd, blijkt dat ze nieuwe firmware d'r overheen hebben gezet, waarna het probleem verholpen was.
Is het misschien een idee om de firmware te upgraden, of, als je de meest recente al hebt, deze nog een keer te installeren? (weet niet of dit kan hoor),...
Ik zou kijken of jij wel de nieuwste firmware erop heb staan. Het openklappen is een tijd terug erg versneld.Zelf gebruik ik de E70, en merk dat ie af en toe wat instabiel is, gebruik Mail for Exchange, maar dit werkt zo af en toe niet. Als ik de telefoon dan uitzet en weer aan, werkt het weer wel...ook merk ik dat open klappen errug traag is af en toe. Enig idee?
Anoniem: 145881
3.0633.09.04, van 20-11-06.Ik zou kijken of jij wel de nieuwste firmware erop heb staan. Het openklappen is een tijd terug erg versneld.
Anoniem: 152007
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 152007 op 28-08-2007 11:00 ]
Met de nieuwste firmware heb ik er vrijwel geen last meer van. Met vorige firmware versies was er vaak te weinig geheugen bij het laden van grote websites. Dit is wel zo goed als opgelost volgens mij.Anoniem: 152007 schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 16:39:
En hoe is het nu gesteld met de out of memory errors enzo?
Heb je dat gevonden zo'n progje ??Tazzios schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 21:08:
maar s even een progje zoeken waarbij je de cijfers als joystick kan gebruiken
Anoniem: 232937
[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 16-01-2008 14:06 . Reden: Aanhef en groeten niet nodig ]
Net de E70 binnen op m'n werk en dit is inderdaad de firmware die er op staat.Anoniem: 145881 schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:26:
[...]
3.0633.09.04, van 20-11-06.
Volgens mij is dat de nieuwste...
Anoniem: 191215
heb je +31 er wel bij staan dan?Anoniem: 76345 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 15:11:
Ik heb wat problemen met het verzenden van SMS berichten in het buitenland, kwam ik twee weken geleden achter toen ik op vakantie ging. Maakt niet uit op welk netwerk ik zit, ik kan geen SMS berichten versturen (krijg een foutmelding, weet niet exact wat, maar wat zoekwerk leverde op dat er mogelijk een probleem was met message center nummer). E70 resetten helpt niet, ik denk dat alleen het handmatig aanpassen van het message center nummer een oplossing zou bieden, maar ik vroeg me af of dat nummer altijd hetzelfde is, of dat je dat per netwerk weer moet wijzigen. Of misschien is er iemand hier die met de E70 hetzelfde probleem gehad heeft en de oplossing weet.Ik heb overigens een Orange abonnement, voor de volledigheid.
[ Voor 6% gewijzigd door Tazzios op 04-12-2007 21:03 ]
Het is al ff geleden? Maar heeft iemand dit voor mekaar gekregen?MAher schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 13:33:
Heeft iemand een sdhc-kaartje functionerend gekregen? 2 Gb is wat krapjes met wat muziek en een hoop kaarten voor GPS...
Anoniem: 55563
[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]
je hebt 2 jaar garantie.vargo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:16:
mijn toetsenbord / joystick is ook aan het stukgaan. Belachelijk voor een toestel dat ik ruim een jaar heb en niet eens intensief gebruik.
Grootste nadeel vind ik nog wel symbian als telefoon OS: instabiel, traag, gebruiksonvriendelijk...
Ben benieuwd wat de iphone in NL gaat brengen...
Multimonitor is relax :P
Welke FW versie heb je ? Ik heb de E70 met versie 3.06 werkt prima.Ik heb hem sinds begin apr 2007.vargo schreef op maandag 10 maart 2008 @ 19:16:
mijn toetsenbord / joystick is ook aan het stukgaan. Belachelijk voor een toestel dat ik ruim een jaar heb en niet eens intensief gebruik.
Grootste nadeel vind ik nog wel symbian als telefoon OS: instabiel, traag, gebruiksonvriendelijk...
Ben benieuwd wat de iphone in NL gaat brengen...