De Blob - downloadbare 3D studentengame

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 36.397 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem al verschillende malen uitgespeeld, super heerlijk :) De mousegestures zijn wat wennen, maar het is wel fun :) Prachtig concept, kleuren zijn ook goed gedaan. En ja soms zit je vast, mja shit happens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
De Blob gaat de wereld rond :) Eerst op Bashers.nl, maar nu ook nog op het populaire Kotaku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 09:33
Ah, Bashers.nl had ik nog niet eens gezien. Erg leuk dat mensen er nu zelf over beginnen te posten! 8) Ik zag ons ook al op eurogamer.nl, fun-motion, handcircus, lommersonline en tigsource. Allemaal sites overigens die ik persoonlijk helemaal niet ken, dus ik kan niet inschatten of het willekeurige blogs zijn, of veel bezochte dingen. Hoe dan ook erg cool dat mensen de moeite nemen erover te schrijven en anderen erover te vertellen. :D

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Straks zou ik er geld voor vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
En nu staat hij ook op Flabber !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik krijg hem niet aan de gang, bij het installeren lijkt hij het spel wel te installeren, maar dan gaat hij visual c++ installeren(denk ik) en dan krijg ik deze foutmelding "Error 1723, een dll voor de installatie kan niet worden uitgevoerd.. etc..etc.."
En als ik dan het spel wil opstarten "De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist is. Het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen."

Dus... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuitvD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-09 19:04
moet je bij die gozers van 't HKU zijn, niet hier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Een heel erg leuk spel en van hoog niveau moet ik zeggen.
Ik heb via mijn opleiding (multimedia vormgeving) ook een keer een spel gemaakt samen met een team van de IT, maar dat was echt niet zo lekker soepel en netjes als deze.

Hint om er wat mee te verdienen: http://www.nlgd.nl/site/i...task=view&id=13&Itemid=42

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:30:
Hmm ik krijg hem niet aan de gang, bij het installeren lijkt hij het spel wel te installeren, maar dan gaat hij visual c++ installeren(denk ik) en dan krijg ik deze foutmelding "Error 1723, een dll voor de installatie kan niet worden uitgevoerd.. etc..etc.."
En als ik dan het spel wil opstarten "De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist is. Het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen."

Dus... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen
Dit heb ik al eerder bij iemand gezien, ik geloof op het Gamedev.net forum. De oorzaak is waarschijnlijk het ontbreken van Windows Installer 3.0 (of hoger). Ik weet niet welk OS je gebruikt, maar hij wordt automatisch op je computer gezet als je Windows XP Service Pack 2 hebt. Je kan hem ook apart downloaden vanaf http://www.microsoft.com/...776fd4138c&DisplayLang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:22
Super gaaf :D:

Heb ik tenminste weer wat om de kleine bezoekers bezig te houden
Stoer werk heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het spelletje slaat hier trouwens enorm aan bij kinderen en niet-gamende vriendinnen. Allemaal willen ze blob spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Erg grappig, ik kwam een Franstalige review van De Blob tegen en die is wel érg positief:
The Blob est un petit bijou : frais, original, intuitif et très bien réalisé qui plus est, dans un style coloré et délirant pleinement assumé. A essayer absolument, pour petits et grands !
http://www.clubic.com/telecharger-fiche22784-the-blob.html

:D

Gelukkig is de eerste reactie op die review van iemand die vast kwam te zitten en niet meer los kwam, is het evenwicht er weer...
Ja, die hadden we al gezien, maar je krijgt bij die wedstrijd een opdracht, dus De Blob kan er niet aan meedoen. Ik geloof dat wel in elk geval 1 persoon uit ons team hier aan mee gaat doen. Je mag hierbij ook niet met meer dan 4 man zijn, zo meen ik me te herinneren.

We gaan met De Blob wel voor Slamdance (film festival dat ook een games wedstrijd heeft) en voor IGF. Meer interessante wedstrijden om aan mee te doen hadden we nog niet gevonden, weten mensen hier er nog meer?

[ Voor 41% gewijzigd door Oogst op 05-08-2006 16:06 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
wat zijn de toelatings eisen van zo'n opleiding? want ik ben ook wel geintereseerd om zoiets te gaan doen (vooral level/model design spreekt me aan, programmering zelf niet)

en heb je er ook wat aan als je af gestudeerd bent? dat je bijvoorbeeld ergens bij een game developer aan de slag kan, of zelf een team opricht.

[ Voor 30% gewijzigd door Bulls op 05-08-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:53:
wat zijn de toelatings eisen van zo'n opleiding? want ik ben ook wel geintereseerd om zoiets te gaan doen (vooral level/model design spreekt me aan, programmering zelf niet)

en heb je er ook wat aan als je af gestudeerd bent? dat je bijvoorbeeld ergens bij een game developer aan de slag kan, of zelf een team opricht.
Er is al wel eens een topic over geweest:

is de Game Design & Development opleiding wat?

Wat betreft toelatingseisen: het is HBO, dus minimaal HAVO of MBO niveau 4 (geloof ik). Er is een strenge selectie aan de hand van een toelatingsopdracht en gesprek, iets van 1 op 5 tot 1 op 10 wordt toegelaten. En wat betreft werk: als je tijdens je opleiding hard werkt ben je aan het einde skilled en krijg je gemakkelijk een baan. Game developers nemen niet aan puur aan de hand van een diploma, maar met deze opleiding en genoeg inzet ben je naderhand zeker goed genoeg voor een baan. Veel mensen uit mijn klas kregen (inclusief ik zelf) na hun stage direct een baan aangeboden, een aantal heeft die voor part-time ook aangenomen. Er is op dit moment ook werk genoeg: kijk op de sites van game developers en je ziet zo misschien wel 50 vacatures in Nederland.

Als je de opleiding doet krijg je alles, dus ook programming, ook level design/modelling. En dat is maar goed ook, want als level designer zul je in toekomst waarschijnlijk steeds meer event kunnen programmeren in scripting talen zoals LUA.

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 06-08-2006 11:57 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-07 17:39
okee heb het net gespeeld en is denk ik wel grappig voor kleine kinderen, de graphics zijn wel goed gemaakt voor studenten. Ik heb heb zelf nooit geprobeerd dus ik weet niet hoe moeilijk het is (alleen een keer autodesk 3ds max. ik vind het echt goed gemaakt voor beginners. Alleen het menu mag wel in een ander lettertype, dit is best rot om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Leuke game echt mooi gemaakt, voelde me wel aangesproken om hem ff te proberen :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig spel, eens een keer wat anders, leuk gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik heb hem er al een tijdje af hoor maar het is toch leuk om te horen dat er heel veel mensen zijn die De Blob leuk vinden...

Ookal heb ik het niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Oogst schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:56:
[...]

Er is al wel eens een topic over geweest:

is de Game Design & Development opleiding wat?

Wat betreft toelatingseisen: het is HBO, dus minimaal HAVO of MBO niveau 4 (geloof ik). Er is een strenge selectie aan de hand van een toelatingsopdracht en gesprek, iets van 1 op 5 tot 1 op 10 wordt toegelaten. En wat betreft werk: als je tijdens je opleiding hard werkt ben je aan het einde skilled en krijg je gemakkelijk een baan. Game developers nemen niet aan puur aan de hand van een diploma, maar met deze opleiding en genoeg inzet ben je naderhand zeker goed genoeg voor een baan. Veel mensen uit mijn klas kregen (inclusief ik zelf) na hun stage direct een baan aangeboden, een aantal heeft die voor part-time ook aangenomen. Er is op dit moment ook werk genoeg: kijk op de sites van game developers en je ziet zo misschien wel 50 vacatures in Nederland.

Als je de opleiding doet krijg je alles, dus ook programming, ook level design/modelling. En dat is maar goed ook, want als level designer zul je in toekomst waarschijnlijk steeds meer event kunnen programmeren in scripting talen zoals LUA.
waar loop je dan stage? bij een game developer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:28

BaRF

bijna kerst

zojuist de EN versie gestart maar daar loopt ie uit op een crash met als melding in het log: cant find file assets/nl/menu oid. Klopt ook wel als het de engelse versie is he :+

nu de NL dan maar eens prberen :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaRF schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:14:
zojuist de EN versie gestart maar daar loopt ie uit op een crash met als melding in het log: cant find file assets/nl/menu oid. Klopt ook wel als het de engelse versie is he :+

nu de NL dan maar eens prberen :P
Dat krijg je als je de executable direct start -- als je de link in het startmenu (of op de desktop) gebruikt, is er niks aan de hand. Dit komt doordat de executable een parameter verwacht om aan te geven welke taal/versie gestart moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:40:
[...]

waar loop je dan stage? bij een game developer?
Niet persé, een klasgenoot liep stage bij Philips en eentje een jaar onder me gaat stage lopen bij Cinema 4D-developer Maxon. Maar de overgrote meerderheid loopt inderdaad stage bij een game-developer en doet daar gewoon echt werk voor een game die wordt gebouwd.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-09 16:50
Laatst in GTA-SA multiplayer kwam ik dit tegen en ik dacht dat is wel iets leuks voor dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm.. ik moet zeggen dat de game van Oogst en companen er 10 keer beter uit ziet dan zo'n high-budget spel als GTA- San Andreas :X

Neemt nite weg dat ik toch aardig wat uren plezier heb gehad aan SA ;) :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
W00t, ik kom er net achter dat we Internet Game of the Month zijn in Edge. Das echt vet! 8)

(hoog tijd om nog meer games te maken dus ;))

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Oogst schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:36:
W00t, ik kom er net achter dat we Internet Game of the Month zijn in Edge. Das echt vet! 8)

(hoog tijd om nog meer games te maken dus ;))
Gefeli *O*

En voor de overige games.. ik hou me nog steeds aanbevolen als beta tester enzo :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Spike_wolf schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:38:
[...]

Gefeli *O*

En voor de overige games.. ik hou me nog steeds aanbevolen als beta tester enzo :+
Ik weet het, daar wilde ik ook misbruik van gaan maken. >:)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 17-07 12:50
Ik moet zeggen dat hij met trackball echt 10 keer zo goed te besturen is als met de muis...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Just to let you know: de Edge waar de Blob in staat is vanaf vandaag eindelijk in Nederland te krijgen (Ako, Bruna, ...). Het gaat om de issue met Viva Piñata op de voorkant, pagina 22 :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik wil ook nog steeds beta tester zijn dus maak maar meer games en spike en ik gaan testen :P

• Oogst
Als ik nou wat meer tijd had om mijn huidige project af te maken... Naast school hobbyen werkt niet altijd even lekker. :/

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Het spel staat in het oktober nummer van de PCGameplay. Netjes hoor, 78% gescoord. Feli!

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Vette shizzle! Bedankt dat je het even vermeldde, anders had ik het waarschijnlijk niet eens geweten. 8)7

Ik heb hem gekocht en ik zie nu dat we ook nog eens op de DVD erbij staan. :D Voor wie het wil lezen is hier een scan van het artikel:

http://student-kmt.hku.nl...play%20oktober%202006.jpg

We staan ook in de Edge van deze maand, waar we zowaar Internet Game of the Month zijn (ik weet het, dat had ik al gepost, maar ik heb hem nu gescand):

http://student-kmt.hku.nl...Edge%20oktober%202006.jpg

En we gaan ook op de CD van de PC Gamer UK staan, waarschijnlijk in het novembernummer. Ik zeg: 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 29-09-2006 18:29 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Wow gefeli Oogst *O*
Jullie zijn het ook zeker waard met deze geweldige game.. m'n neefje beleeft er nog steeds een hoop plezier mee :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Congrats! Hopen dat het volgende project ook zo succesvol wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-09 07:29
grappig spel en zeker verslavend. Heel erg knap gedaan.

Kan iemand me vertellen wat er gebeurd als je alle muntjes verzameld hebt? Gebeurd er dan nog iets speciaals of krijg je alleen maar zo'n message net als bij de hoofdgebouwen?

kwam niet verder dan 43 van de 50 muntjes... die in de vlaggenstok was lastig te pakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23

Dav0s

Hr?

Zeer verslavend spel. Ben blijven steken bij 47 van de 50 muntjes, had toen geen zin meer en wilde het spel sluiten maar ipv naar de high scores te gaan vloog ie met een error naar de desktop, had dit iedere keer bij hoge scores, maar 1x de high score tabel gezien, namelijk toen ik 1000 punten had. Heeft ie problemen met hoge scores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, zelf geen problemen mee gehad.

Sterker nog, ik heb gelijk even mijn score flink omhoog gecheat (factor 100 of zo), en dat leverde ook geen problemen op. Ik denk niet dat het aan hoge scores ligt, maar waar het dan wel in zit... :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:23

Dav0s

Hr?

Eindelijk alle muntjes gevonden, leuk spel, een soort beloning als je alles gedaan hebt zou alleen wel leuk zijn, op zijn minst bijvoorbeeld een klein filmpje..

[ Voor 70% gewijzigd door Dav0s op 04-10-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update: de Blob is inmiddels genomineerd als een van de 14 finalisten voor de Slamdance Guerrilla Gamemaker competition, woei!

Zie http://www.slamdance.com/...elease.asp?article_id=546 voor meer info en de volledige lijst met finalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

nice

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:43

Hu9o

Schokkend

Die andere genomineerde spellen zien er ook wel grappig uit, zware tegenstand dus!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd, het gaat lekker met jullie game ;) Altijd fijn als je zulke waardering na een hoop hard werk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Mijn broer (The_Zeroorez) zag het ook op de gameplay (HCC!dagen) vertelde hij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

OMG.. er zijn 2 Zero's?!!! :o :o :o

:+

Maar gefeli Oogst en companen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks!

De tegenstanders zien er inderdaad niet verkeerd uit, maar ik verwacht ook niet dat we daar gaan winnen. Alleen al genomineerd worden is natuurlijk al een hele eer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:42:
Thanks!

De tegenstanders zien er inderdaad niet verkeerd uit, maar ik verwacht ook niet dat we daar gaan winnen. Alleen al genomineerd worden is natuurlijk al een hele eer :)
En je hebt het enige genomineerde spel wat buiten de USA en Canada valt aangezien alle andere genomineerde uit die landen komen.
Oh wacht er zit er ook nog 1 bij uit Singapore. Maargoed als nog erg knap.

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 01-12-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 16:02

killercow

eth0

Nog maar eens een vraagje.

Nu je game neem ik aan voldoende voor jouw heeft betekend, je hebt media over je zien praten, interesse gewekt, en naam gemaakt. Is het nu niet een leuke mogelijkheid om de game naar linux te porten, of open source te maken? Ik weet bijna zeker dat er hele drommen jonge kinders greting gebruik van je game willen maken, en dat de ouders (zeker hier op GOT) het erg prettig zouden vinden als deze game (en ook andere uiteraard) beschikbaar zouden zijn op linux.

Ook lijkt mij het opensourcen van je game de kwaliteit te goede komen, zeker de laatste kleine bugs kunnen zo opgelost worden door random developpers, en ook kunnen er nieuwe steden toegevoegd worden. (dit is met tuxracer ook zo gegaan).

Aangezien je grotendeels als opensource platform onafhankelijke engines en programma's gebruikt hebt om de boel te schrijven, lijkt het mij, A niet erg ingewikkeld, en B een mooie geste aan de opensource movement.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ach vergeet linux, ga naar de xbox 360: nieuws: Microsoft brengt ontwikkelsoftware Xbox 360 uit ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 09:21

Not Pingu

Dumbass ex machina

Wie is 'je'? Het is niet de game van Oogst alleen, maar van een aantal anderen. De programmeurs zullen het porting werk moeten doen. Granted, het gebruik van OpenGL maakt porten wel makkelijker.

Helaas kon ik niet bij het GMT colloqium van een paar weken geleden zijn, had me wel interessant geleken om wat meer over de game te horen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Pfft, no thanks, ik koop geen spullen van veroordeeld monopolisten, en helaas voor deze jongens moeten ze dan alles porten naar directX (zie je dan al gebeuren?), moeten ze alles testen op een platform wat ze wellicht niet hebben staan, en moeten ze 100 euro distributie kosten betalen om de homegrown software ook op andere systemen dan hun eigen kruisje dozen te draaien.
Not Pingu schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:18:
[...]

Wie is 'je'? Het is niet de game van Oogst alleen, maar van een aantal anderen. De programmeurs zullen het porting werk moeten doen. Granted, het gebruik van OpenGL maakt porten wel makkelijker.

Helaas kon ik niet bij het GMT colloqium van een paar weken geleden zijn, had me wel interessant geleken om wat meer over de game te horen.
Je moet idd Jullie zijn. Ze gebruiken niet alleen OpenGL, maar ook ogre (een cross platform grafische engine) , libdsl (of iets in die trant), en nog wat andere cross platform spul.

Oogst, en de rest van (je|het) team, is dit haalbaar?

[ Voor 34% gewijzigd door killercow op 12-12-2006 19:41 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb dit project zelfs in de pc gameplay zien staan:p toch bekendheid in de benelux gehaald met dit project! xD

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

killercow schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:40:
ik koop geen spullen van veroordeeld monopolisten
boo fucking hoo :z
en helaas voor deze jongens moeten ze dan alles porten naar directX (zie je dan al gebeuren?)
Nope, geen DirectX. Wel het XNA framework, maar waarom zou dat niet onder linux kunnen werken, met een achterliggende opengl implementatie?
moeten ze alles testen op een platform wat ze wellicht niet hebben staan
Die snap ik niet helemaal... een Windows PC hebben ze overduidelijk staan anders hadden ze ook geen windows binary kunnen releasen.
en moeten ze 100 euro distributie kosten betalen om de homegrown software ook op andere systemen dan hun eigen kruisje dozen te draaien.
Alleen als je het daadwerkelijk op de X360 wilt draaien.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Wat jij wil, in jouw tak van sport zijn ze atm redelijk voorop, Wat je niet ziet is dat ze weer net zo hard bezig zijn de rest weg te drukken, XNA is net als directX heerlijk cross-platform niet?
.oisyn schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:08:

Nope, geen DirectX. Wel het XNA framework, maar waarom zou dat niet onder linux kunnen werken, met een achterliggende opengl implementatie?
Geef jij ze even de weg aan naar de linux en mac implementaties van XNA? of uberhaupt een non windows omplementatie?
Hmm, die is er niet? en die is nogal lastig te creeren, omdat MS weer eens met andere maten meet dan in de standaards beschreven staat?
Die snap ik niet helemaal... een Windows PC hebben ze overduidelijk staan anders hadden ze ook geen windows binary kunnen releasen.
Jij shipped software zonder het te testen op je target platform?

Alleen als je het daadwerkelijk op de X360 wilt draaien.
Daar had jij het toch over?

Anyway, allemaal redelijk off-topic.

Ik vindt wat de jongens gemaakt hebben er erg leuk uit zien, ik kan het helaas niet spelen, maar zou dit wel graag willen. Ook denk ik dat de game een goede toekomst tegemoet kan zien op het linux platform. Een game van dit calliber, met wellicht wat extra internationale levels kan zeker tot de default installed games gaan behoren. 3d apps etc zijn immers langzaam aan standaard aan het worden (zie glx op suse etc), maar veel meer vrije maar simpele 3d games zijn er niet naast tuxracer.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

killercow schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:45:
[...]

Wat jij wil, in jouw tak van sport zijn ze atm redelijk voorop, Wat je niet ziet is dat ze weer net zo hard bezig zijn de rest weg te drukken, XNA is net als directX heerlijk cross-platform niet?
Cross platform is dikke vette onzin in de gameindustrie, waar zowel windows als linux niet de dienst uitmaken. Elk platform heeft z'n eigen OS en 3D API.
Geef jij ze even de weg aan naar de linux en mac implementaties van XNA? of uberhaupt een non windows omplementatie?
Waarom zou MS die moeten maken dan? Mono bestaat toch ook? Is ook niet van MS, waarom kan er dan ook niet een linux XNA implementatie komen?
omdat MS weer eens met andere maten meet dan in de standaards beschreven staat?
Ach doe niet zo triest en kom met goede argumenten ipv dat standaard (pun intended) gezever over standaarden. Of is gcc soms fully ISO C++ compliant, om maar een voorbeeld te noemen? Over welke standaarden heb je het eigenlijk? Ik zie er hier geeneen die relevant is, en het MS vs standards verhaal gaat voornamelijk over IE.
Jij shipped software zonder het te testen op je target platform?
Hoe is dit anders als ze het op linux zouden moeten gaan ontwikkelen?

Maar goed, dit gaat waarschijnlijk toch nergens anders heen dan flames richting MS en hun monopolie en weetiknietwat. Altijd hetzelfde liedje. Beetje jammer dat het daarin moet verzanden terwijl het enige wat ik suggereerde was dat het ook makkelijk op de X360 zou kunnen draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[excuses voor de late reactie.]

We hebben het er serieus over had om te kijken of we het open source zouden gaan maken. Uiteindelijk hebben we besloten om dat niet te doen. Een van de redenen hiervoor is dat we misschien een deel van de code willen gaan gebruiken voor toekomstige commerciële projecten. Een andere reden is dat er (zoals ik in een interview in het Ublad van 16 november heb gezegd) commerciële interesse is in de Blob, en in afwachting van ontwikkelingen daar lijkt het me niet bepaald handig om de source code te gaan verspreiden ;)

Porten naar Linux (of andere platformen) dan: in principe zijn er van de gebruikte libs (ogre, ode en fmod) ook Linux builds. Tijdens het project hadden we hier alleen absoluut geen tijd voor, en het was ook geen eis vanuit de opdrachtgever. Nou ja, dan ga je er ook niet expliciet moeite voor doen op dat moment. Er zijn ook nog een paar kleine probleempjes, zo werkt als ik me goed herinner het spel niet goed met de OpenGL renderer van Ogre. Op dit moment zijn Oogst en ik allebei bezig met andere projecten, en er is weinig motivatie om de code nu nog gaan porten naar andere platformen.

Om het kort samen te vatten: de Blob is 'af', en er zal niet meer verder aan worden ontwikkeld. (Er zitten nog wat bugs in, maar die gaan we er ook niet meer uit halen.) Geen aanpassingen aan de code, en geen andere levels of whatever dus...

Het blijft cool dat zo veel mensen het spel leuk vinden, bedankt voor de reacties tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hé, wat leuk, mensen praten nog steeds over De Blob hier! Ik zie eht nu pas... :D

Open-source is inderdaad leuk, maar zoals Networx al zei is dat geen optie door de aanwezigheid van commerciele interesse. Wat dat betreft is het een interessant punt dat het dus eigenlijk bij een serieuze game altijd dom is om hem open source te maken: eventuele commerciele interesse is dan meteen weg en dat is zonde voor de ontwikkelaar. Grappig eigenlijk, want zo had ik het nog niet bekeken.

Desalniettemin ben ik in mijn vrije tijd bezig met een game waarvan ik overweeg hem open source te maken. Daarvan gaan in elk geval de level editing tools vrijgegeven worden, dus voor toevoegingen is die sowieso open. Erger nog: die maak ik met het idee dat ik zelf geen tijd heb voor genoeg levels en dat ik hoop dat anderen die dan gaan maken.

Wat betreft OpenGL, DirectX, blabla: de grote clue is Ogre. We gebruiken Ogre en die is in principe zowel DirectX als OpenGL. Er waren wat probleempjes met OpenGL, maar met hulp van de developers van Ogre kan de game in naar verwachting een paar dagen op OpenGL werken. Ogre is ook multi-platform, net als ODE en FMOD, dus in principe is de game op een aantal details van een paar dagen na geschikt voor Linux en Mac. Hoop ik, want ik heb het niet geprobeerd en er ook geen ervaring mee, dus het zal wel tegenvallen als ik het zou proberen. Maar zoals Networx al zei: dat omzetten is geen leuk werk om te doen en net als Networx heb ook ik geen zin om er aan te beginnen. Jammer dus, maar dat zit er niet in. :|

Wat betreft ports naar nog andere platformen: we zitten vast aan waar Ogre, ODE en FMOD voor geschikt zijn. ODE en FMOD draaien in principe op alles dat los en vast zit, maar Ogre is open-source en dus per definitie niet voor consoles, want die geven geen devkits aan open-source projecten. Als we Unreal 3 hadden gebruikt, hadden we ook naar consoles kunnen porten. ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oogst schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:50:
Open-source is inderdaad leuk, maar zoals Networx al zei is dat geen optie door de aanwezigheid van commerciele interesse.
Nou weet ik niet in welke context ik die commercie moet zien, maar juist dan is Xbox Live Arcade een mogelijke stap :).
Wat betreft ports naar nog andere platformen: we zitten vast aan waar Ogre, ODE en FMOD voor geschikt zijn. ODE en FMOD draaien in principe op alles dat los en vast zit, maar Ogre is open-source en dus per definitie niet voor consoles, want die geven geen devkits aan open-source projecten.
Ik denk dat het niet heel lang duurt voordat er ook XNA implementaties van gratis 3rd party engines beschikbaar worden, wellicht dat Ogre ook ooit die kant uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
.oisyn schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:31:
[...]

Nou weet ik niet in welke context ik die commercie moet zien, maar juist dan is Xbox Live Arcade een mogelijke stap :).
:X (ik kan niet op dit soort dingen ingaan, helaas: geheimhouding)
[...]

Ik denk dat het niet heel lang duurt voordat er ook XNA implementaties van gratis 3rd party engines beschikbaar worden, wellicht dat Ogre ook ooit die kant uit gaat.
Dat zou inderdaad niet onlogisch zijn, want iemand had ook al Ogre geport naar Xbox, maar dat wordt niet ondersteund omdat dat illegaal is. Met XNA zou dat misschien dus wel kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 15-12-2006 16:59 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyprexa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07-2013
Leuke game :)

download ging met 1MB/s bij uu dgk dusse bandbreedte genoeg lijkt me voorlopig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

oogst,
ok, duidelijk.

Al is het open-sources van je game natuurlijk niet een doodsteek voor je commerciele mogelijkheden, tuxracer is ook open source, maar is net zo hard verkocht aan een arcade kast bouwer.
Mysql is ook open-source, maar voor support (en in jullie geval extra levels en textures) betaal je.

Mochten je commerciele opties toch niet zo lucratief blijken, ben je dan alsnog van plan om de game beschikbaar te maken voor andere platformen?

Vooral de zin: "The blob is af, er zal niet verder aan ontwikkeld worden", icm "er zitten wat foutjes in" stroken niet zo erg met elkaar. Een opensource release zou deze (en ook de openGL) puntjes vrij snel oplossen.

Ik zou het in ieder geval jammer vinden als de game alleen voor windows beschkbaar blijft, en dat de probleempjes waar je het over hebt niet opgelost worden. Zeker als het jullie verder ook niets meer oplevert. Het opensources kan min inziens jullie een goede naam bezorgen in de linux (en vast ook windows wereld), de game zal dan vast en zeker met enkele distro's meegeleverd kunnen worden, waardoor ook de commerciele kant van het verhaal weer interessant begint te worden, arcade-kast bouwers hebben tuxracer ook op die manier gevonden, en die kasten vond je ook door heel nederland, (in walibi staat er nog steeds een)

Naja, hoe dan ook succes, een verkoop is leuk, en geeft jullie volgens mij een welverdiende klop op de schouder, maar mocht dat niet gebeuren dan hoop ik op de source :)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
killercow schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:36:Vooral de zin: "The blob is af, er zal niet verder aan ontwikkeld worden", icm "er zitten wat foutjes in" stroken niet zo erg met elkaar. Een opensource release zou deze (en ook de openGL) puntjes vrij snel oplossen.
Ik vind je daarmee toch wel erg optimistisch over de open source gemeenschap. Open source heeft een aantal prachtige producten opgeleverd, zoals Linux en Ogre, maar nog veel meer compleet gefaalde projecten. Ik betwijfel ten zeerste of als wij De Blob zouden releasen, die bugs dan serieus gefixd zouden worden. Zeker ook omdat een aantal bugs vrij pittig is en niet zo gemakkelijk op te lossen is. Het is toch ook vaak een zeldzaam geluk als een project opgepakt wordt en echt goed afgewerkt wordt. Als De Blob dat geluk zou hebben is dat cool, maar ik betwijfel het.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind open source een geweldig principe, maar het is niet een goude doos waar je je game instopt en dan komt die er glimmend en perfect afgewerkt uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 16-12-2006 19:38 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killercow schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:36:
[...]

Vooral de zin: "The blob is af, er zal niet verder aan ontwikkeld worden", icm "er zitten wat foutjes in" stroken niet zo erg met elkaar. Een opensource release zou deze (en ook de openGL) puntjes vrij snel oplossen.

[...]
Wat ik precies bedoelde met de twee stukken die je hier citeert is dat de Blob compleet is, gezien vanuit de opdrachtgever. Het project is afgelopen, het spel is feature-complete. Natuurlijk zitten er nog wel wat bugs in, maar die zijn niet ernstig genoeg om ze er na afloop van het project alsnog uit te gaan halen. Bovendien zijn sommige bugs vrij vervelend, zoals Oogst hierboven al heeft aangegeven.

Verder snap ik je motivatie voor het vrijgeven van de sourcecode wel, en het zou misschien inderdaad een populair Linux-spel kunnen worden zoals je voorschetst. Desondanks vinden we het op dit moment geen goed idee om het spel open source te maken, vanwege de redenen die Oogst en ik in de vorige paar posts hebben genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is de Blob gekozen als een van de tien finalisten (van de 102 inzendingen) van de Independent Games Festival Student Competition... Dat betekent onder andere dat de game op de Game Developer's Conference van dit jaar te zien zal zijn! Woei! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.igf.com/images/header_01.gif

(Zie de nieuwsposting op www.igf.com voor meer details.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:12
ik vind het echt super goed bedacht en erg netjes gemaakt. Meteen even naar mijn buurman sturen hij heeft nog 2 kindjes :D. Ik wens jullie succes op ndependent Games Festival.

edit. zelf ook even gedownload en gespeeld ik vind dat het echt super vet gedaan is door jullie. besturing is wel ok kan iets beter maar werkt wel ok vind ik. Ziet er leuk uit.

[ Voor 34% gewijzigd door dewil1990 op 10-01-2007 10:27 ]

Verwijderd

Hello !
I'm french and I don't speak NL (but a bit English ^^) ...

I discovered this game today : it's excellent !
Il love it :) Congratulations !

A Linux version is it envisaged ? (I am a Linux user and I would like to can play to Blob on my system :P). And ... Why not make a free game, a free software, a Foss (and not a proprietary software) ? It would be super ! :D

Finally, can I help you to translate Blob into French ? I would like to do that :)

Bye and still cheer ;)
Nicosmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Prachtig nieuws: nieuws: Game van Nederlandse studenten komt op de Wii !

Proficiat aan alle studenten die hier aan gewerkt hebben _/-\o_

http://www.noizystudios.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Dikke proficiat jonges! Geweldige validatie van jullie schitterend werk!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:13

Woohooo

Smilie, James Smilie

lol, te vet..

Echt gaaf spel voor als je ff niks te doen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Proficiat!!

Mooi hoe een 'simpel projectje' kan uitgroeien tot iets groots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Heel mooi gedaan jongens!!! _O_

Als m'n broertje de Wii heeft ga ik hem zeker weer downloaden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

Wow gefeli jongens :)
Is er al bekend hoe de besturing gaat werken?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Spike_wolf schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:01:
Wow gefeli jongens :)
Is er al bekend hoe de besturing gaat werken?
Er is net een nieuwsbericht over, lijkt me niet dan :> .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
Oogst schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:50:
Hé, wat leuk, mensen praten nog steeds over De Blob hier! Ik zie eht nu pas... :D

Open-source is inderdaad leuk, maar zoals Networx al zei is dat geen optie door de aanwezigheid van commerciele interesse. Wat dat betreft is het een interessant punt dat het dus eigenlijk bij een serieuze game altijd dom is om hem open source te maken: eventuele commerciele interesse is dan meteen weg en dat is zonde voor de ontwikkelaar. Grappig eigenlijk, want zo had ik het nog niet bekeken.

Desalniettemin ben ik in mijn vrije tijd bezig met een game waarvan ik overweeg hem open source te maken. Daarvan gaan in elk geval de level editing tools vrijgegeven worden, dus voor toevoegingen is die sowieso open. Erger nog: die maak ik met het idee dat ik zelf geen tijd heb voor genoeg levels en dat ik hoop dat anderen die dan gaan maken.

Wat betreft OpenGL, DirectX, blabla: de grote clue is Ogre. We gebruiken Ogre en die is in principe zowel DirectX als OpenGL. Er waren wat probleempjes met OpenGL, maar met hulp van de developers van Ogre kan de game in naar verwachting een paar dagen op OpenGL werken. Ogre is ook multi-platform, net als ODE en FMOD, dus in principe is de game op een aantal details van een paar dagen na geschikt voor Linux en Mac. Hoop ik, want ik heb het niet geprobeerd en er ook geen ervaring mee, dus het zal wel tegenvallen als ik het zou proberen. Maar zoals Networx al zei: dat omzetten is geen leuk werk om te doen en net als Networx heb ook ik geen zin om er aan te beginnen. Jammer dus, maar dat zit er niet in. :|

Wat betreft ports naar nog andere platformen: we zitten vast aan waar Ogre, ODE en FMOD voor geschikt zijn. ODE en FMOD draaien in principe op alles dat los en vast zit, maar Ogre is open-source en dus per definitie niet voor consoles, want die geven geen devkits aan open-source projecten. Als we Unreal 3 hadden gebruikt, hadden we ook naar consoles kunnen porten. ;)
Allereest, gefeliciteert natuurlijk, iets waar je zeker op trots op mag zijn. Ikzelf heb dan ook wel aardiga wat projecten voor school/stage mogen maken, maar als technische informatica student zijn ze vaak niet zo 'leuk' :)

Ik wil echter wel reageren op de platform/portability. Zie dit aub niet als flame, maar als opbouwende krietiek! :)

Misschien is het een idee om voortaan games multiplatform vanaf het begin te bouwen. Het blijft uiteindelijk allemaal C/C++ code en dat is vaak het probleem niet, alle platformen ondersteunen dat op het moment. Doordat jullie allemaal FOSS libraries hebben gekozen voor jullie product, was multi-platform eigenlijk al helemaal geen issue geweest. En door ervoor te zorgen dat je eigenlijk nix van MSDN af haalt, maar gewoon 'echte' C/C++ boeken gebruikt is de kans wel erg klein dat je 'zaare' port niets anders is een recompile op/voor de Mac/Linux.

Bij dit soort projecten, die erg leunen/steunen op bestaande (FOSS) libraries is dit dan vaak ook geen issue, het probleem is vaak als een bedrijf een game gaat schrijven, die ook vaak de volledige engine zelf schrijven. En die is vaak niet platform onafhankelijk.
Grappig hierbij is trouwens als je erop let menig game stiekum ook in OpenGL mode goed werkt (WoW, Hitman om ff iets te noemen). De reden hiervoor is heel simpel. Ze zijn multiplatform vanaf het begin af aan ontwikkeld, om de simpele redenen dat ze vaak ook op consoles/van consoles af komen. In het geval van WoW is dat iets anders, die game wilden ze zowel op de Mac als de PC releasen, maar hitman b.v. is zowel een PC game, alsmede een PS2 game. Echter worden veel games dus niet ge-released voor linux, wegens de support issue. WoW b.v. had in de beta al een linux client, en als je door de binary zoekt, zie je nog genoeg linux references. Waarom brengen ze hem niet onder linux uit? Omdat dat extra geld kost in de support afdeling. 'Hij doet het niet' soort crap moet namelijk ook voor die groep dan op gelost worden, dus heb je speciaal getrainede staff etc nodig die dat afhaneld.

Dat jullie game in OpenGL trouwens moet kunnen werken, is voor ene wii poort heel erg van belang, omdat De wii alleen OpenGL kent, gen geen DX. Tevens is de wii geen windows, dus zal hij toch (door de 3rde partij) gepoort moeten worden, naar mijn weten was de wii iets wat leek op linux ironish genoeg. Ik vermoed dat deze game echter geen gebruik maakt van 'extra' speciale windows dingen dus is een poort eigenlijk een non-issue.

Zo, de draad in mn verhaal zal wel zoek zijn :) maar denk dat het wel beetje duidelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Nu online

Spike_wolf

hello_moto schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:25:
[...]
Er is net een nieuwsbericht over, lijkt me niet dan :> .
Als je een spel met een unieke besturing als de Blob gaat porten naar een console met een unike controller als de Wii mag ik hopen dat je eerst nadenkt voor je de beslissing neemt om het te doen :>
Geen gekke vraag dus ;)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-09 14:01
Ik heb het even gespeeld even een paar kritische noten plaatsen :> :

- Het menu werkt voor geen meter. Waarom kan je bijvoorbeeld niet met een muis klikken? Ook als ik op Escape klik, kan ik helemaal niks doen op Crtl - Alt - Delete na.

- Hij draait ook heel langzaam op mijn pc. Ik heb een 2.4 GHz Pentium 4 processor met 512 MB Ram en een Radeon 9000 videokaart. Hij zou dus aardig moeten draaien. Ik draai ook op de laagste instellingen.

Verder wel geinig, maar het werkt niet zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmertjuh
  • Laatst online: 31-10-2021

Remmertjuh

CSS: [Got] Remmertjuh

is dit niet die game die ook op de PU: Gameplay gespeeld werd ?

XBL: Warheadheadshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Leuk man, maar ik vind het iets te weing game om hem te kopen. Maar misschien word de multieplayer wel leuk genoeg om hem te kopen voor 10 a 15 euro ofzo.

Of hebben jullie nog iets veranders zins vorig jaar?

[ Voor 32% gewijzigd door mad_max234 op 29-06-2007 19:08 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessewillem
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:38
Leuke game!!!
Zeer veel plezier mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 15-09 12:44
oliveroms schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:26:
[...]

Allereest, gefeliciteert natuurlijk, iets waar je zeker op trots op mag zijn. Ikzelf heb dan ook wel aardiga wat projecten voor school/stage mogen maken, maar als technische informatica student zijn ze vaak niet zo 'leuk' :)

Ik wil echter wel reageren op de platform/portability. Zie dit aub niet als flame, maar als opbouwende krietiek! :)

Misschien is het een idee om voortaan games multiplatform vanaf het begin te bouwen. Het blijft uiteindelijk allemaal C/C++ code en dat is vaak het probleem niet, alle platformen ondersteunen dat op het moment. Doordat jullie allemaal FOSS libraries hebben gekozen voor jullie product, was multi-platform eigenlijk al helemaal geen issue geweest. En door ervoor te zorgen dat je eigenlijk nix van MSDN af haalt, maar gewoon 'echte' C/C++ boeken gebruikt is de kans wel erg klein dat je 'zaare' port niets anders is een recompile op/voor de Mac/Linux.

Bij dit soort projecten, die erg leunen/steunen op bestaande (FOSS) libraries is dit dan vaak ook geen issue, het probleem is vaak als een bedrijf een game gaat schrijven, die ook vaak de volledige engine zelf schrijven. En die is vaak niet platform onafhankelijk.
Grappig hierbij is trouwens als je erop let menig game stiekum ook in OpenGL mode goed werkt (WoW, Hitman om ff iets te noemen). De reden hiervoor is heel simpel. Ze zijn multiplatform vanaf het begin af aan ontwikkeld, om de simpele redenen dat ze vaak ook op consoles/van consoles af komen. In het geval van WoW is dat iets anders, die game wilden ze zowel op de Mac als de PC releasen, maar hitman b.v. is zowel een PC game, alsmede een PS2 game. Echter worden veel games dus niet ge-released voor linux, wegens de support issue. WoW b.v. had in de beta al een linux client, en als je door de binary zoekt, zie je nog genoeg linux references. Waarom brengen ze hem niet onder linux uit? Omdat dat extra geld kost in de support afdeling. 'Hij doet het niet' soort crap moet namelijk ook voor die groep dan op gelost worden, dus heb je speciaal getrainede staff etc nodig die dat afhaneld.

Dat jullie game in OpenGL trouwens moet kunnen werken, is voor ene wii poort heel erg van belang, omdat De wii alleen OpenGL kent, gen geen DX. Tevens is de wii geen windows, dus zal hij toch (door de 3rde partij) gepoort moeten worden, naar mijn weten was de wii iets wat leek op linux ironish genoeg. Ik vermoed dat deze game echter geen gebruik maakt van 'extra' speciale windows dingen dus is een poort eigenlijk een non-issue.

Zo, de draad in mn verhaal zal wel zoek zijn :) maar denk dat het wel beetje duidelijk is :)
hmm, ik weet niet hoe de SDK van de Wii in elkaar zit, maar werkt die niet gewoon met een eigen framework ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Gaaf, maar wel ff het speelveld 200m groter maken zodat ook mijn huis er op komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Wat leuk een spel van de HKU! Haha. Ik neem aan buiten school geregeld? HKU en communicatie is namelijk al maanden hopeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ik mag eigenlijk niet echt ergens op reageren op het moment, maar laat ik het er maar op houden dat bijna alle reacties ver van de werkelijkheid zitten. Met name die onder de nieuws-topic gaan bijna allemaal uit van dingen die niet kloppen. Maar okee, dat zal over een tijdje nog wel duidelijk worden. :) Bijzonder grappig om te zien hoe snel dingen hun eigen level gaan lijden en allerlei geruchten over wat het inhoud opduiken en overal anders zijn. :D

Wat wel klopt is dat het inderdaad om onze game gaat en om een Wii-versie daarvan en dat we dat natuurlijk supervet vinden en dat we er kei trots op zijn! >:)

Eentje die ik trouwens wel zo kan ontkrachten, is deze onder de nieuwstopic: iemand zegt dat dit een leuke stimulans is voor mensen die geen hardcore C++ programmeur zijn en zo. Dat is onzin, want de game is juist wel hardcore C++ werk en modelwerk. Er zijn engines gebruikt, maar voor de rest is dit bepaald geen hobbywerk van thuisgebruikers geweest.
[...]

Misschien is het een idee om voortaan games multiplatform vanaf het begin te bouwen.

...
Leuk betoog, maar hoezo is dit "opbouwende kritiek"? Alles dat je beschrijft hebben we namelijk al gedaan tijdens het project. :) Het enige dat miste, was dat we nooit getest hebben op Mac en Linux wegens tijdgebrek en geen ervaring met Mac. In principe is alles in de originele Blob vanaf het begin volledig multi-platform (that is, Linux/Mac/PC). Ik ben het dan ook je eens, daar niet van. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Oogst op 30-06-2007 19:44 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oliveroms
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 18:55
opbouwende krietiek was mss verkeerde woordkeuze, maar ik wilde je(jullie) absluut niet aanvallen, en jullie ook dat gevoel zeker niet geven dat je aangevallen werd. Mensen worden tegenwoordig te snel aggresief :)

Maare, gewoon een 'use on own risk' binaries releasen dan op andere platforms :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 17:25
Lache game, zelfs ik als 25 jarige heb er 15 minuten mee gespeeld en dat is meer dan de average game die ik download :P

Echt een Wii game trouwens :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Mag ik het wel zien als flame :P? (Ik heb overigens niets met dit project te maken)
Je strooit hier nogal met krachttermen terwijl statement A niet meteen ook statement B impliceert. Je hebt het bijvoorbeeld over FOSS libraries en waarom dat een voordeel is voor multiplatform code. Ten eerste is het niet zo dat niet-FOSS libraries multiplatform games automatisch tegenwerken. Integendeel, zeker de libraries waar je voor moet betalen worden vaak ook uitgebracht op andere platforms, dus dat hoeft helemaal geen probleem te zijn. Ten tweede kan open source ook erg limiterend werken, en dan heb ik het even specifiek over de GPL licentie. Hoe het met de Wii zit weet ik niet, maar voor de overige consoles moet je een dikke NDA tekenen om ervoor te kunnen ontwikkelen, en dat betekent ook dat je onder geen geding zomaar even je sourcecode die gebruik maakt van de APIs op die consoles mag publiceren (ter indicatie in hoeverre dit wordt nageleefd: als ik een willekeurige platform-specifieke functie in de Xbox360 of PS3 SDK opzoek en dat intik op google, dan krijg ik letterlijk 0 results). Aangezien GPL viraal werkt, betekent het linken tegen dergelijke code dat je eigen code ook meteen GPLed wordt. Dat is op de meeste consoles (en volgens mij ook de Wii) een dikke vette no-go. (En daarom heb ik een gruwelijke hekel aan GPL, niet zozeer aan OSS in het algemeen - de BSD licentie staat mij veel meer aan)

Nog even over de C en C++ informatie van de MSDN - de huidige C++ compiler van microsoft is op een aantal punten na fully standard compliant (en zeker niet slechter dan iets als gcc), en in de MSDN staat duidelijk aangegeven wat standaard C++ is, en wat extensions van Microsoft zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik kan een goed neutraal C++ boek altijd aanraden, maar wat je hier beweert is een beetje kort door de bocht :).
Gamedevelopers zijn pragmatische lui, het is onzin om platformonafhankelijke code te schrijven als je toch niet voor andere platforms gaat ontwikkelen. Echter, als je later toch voor een ander platform wilt releasen, en dat blijkt heel veel werk omdat platform-code zo verweven zit in je eigen code, dan heb je gewoon slecht ontworpen software. Als je je gamecode gewoon goed modulair opzet, dan is het vrij simpel om later bepaalde (sub)modules te vervangen door implementaties die op andere platformen werken, zonder dat je van tevoren naar libraries hoeft te zoeken die op alle platforms beschikbaar (kunnen) zijn :).
... OpenGL ...
OpenGL is interessant voor linux en Mac, de twee meest ondervertegenwoordigde platforms in de gamedevelopment zoals je zelf ook al zegt :). De consoles draaien geen OpenGL, daarnaast verschilt OpenGL niet zo heel erg veel van Direct3D qua opzet. Ja, de PS3 ondersteunt OpenGL ES, de Gamecube/Wii iets wat lijkt op OpenGL en de Xbox/Xbox 360 "Direct3D", maar al die APIs zijn niet equivalent aan hun tegenhanger op de PC en bovendien ga je je op dat niveau toch al heel erg bezig houden met platform-specifieke optimalisaties en low-level API functies, waardoor portability ver te zoeken is.

Maar goed, de hele OpenGL vs D3D discussie is natuurlijk sowieso niet interessant als je ervoor kiest om een 3rd party renderer te gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door .oisyn op 02-07-2007 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravenger
  • Laatst online: 15-09 12:44
THQ Announces de Blob For Wii, DS

THQ Announces de Blob For Wii, DS Publisher THQ has announced that developers Blue Tongue and Helixe will be bringing color-spreading action puzzle title and IGF student game finalist de Blob to the Nintendo Wii and DS in February of 2008.

de Blob, originally a Utrecht University School of the Arts student production for the Dutch city of Utrecht, tasks players with taking the role of a Katamari-esque rolling and bouncing blob character who must "liberate an alien city from the evil, monochromatic I.N.K.T. Corporation" by "splattering buildings, landmarks, and citizens with color."

THQ's Australia-based studio Blue Tongue will be handling the Wii port of the title, and the publisher's Helixe studio will be working on the handheld version for the Nintendo DS.

As noted on sister site GameSetWatch, the PC original is still available from the student group's website. The game will be significantly expanded on from that demo, promising an "intricate single player campaign" as well as multiplayer support for up to four local players.

Said THQ executive VP of worldwide publishing Kelly Flock, "In the spirit of some of Nintendo's most innovative properties, de Blob's simple game mechanic will be fun and easy for core and casual gamers to learn and reveal unbelievably addicting levels of depth and complexity as they progress through the game. We look forward to unveiling de Blob at next week's E3 press event."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn spel. Ik blijf in gebouwen vastzittn en rondtollen en daarna crasht het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
M'n PC heeft te weinig power, maar toch werkt het wel. Leuk spelletje. Ik moet maar eens een sneller systeem aanschaffen :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03 23:25
Blobberdeblobberdeblob, is het zo laat alweer, ik zat helemaal in het spel, alleen in het zuidoosten zat Blob vast op een dak boven het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henri
  • Laatst online: 24-01-2024
Grappig zit dit te lezen en hoor op de radio (1) Jasper Koning een stuk uiteenzetten hierover.
Leuk spel ook trouwens :P

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

spuit 11 hier.

ik las in de metro/spits/dag/pers (pick one) dat het inderdaad op de Wii kwam. Ik dacht, huh dat ken ik toch en inderdaad! Een beetje verlaat gefeliciteerd dus ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefSOFT
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 23:22

StefSOFT

Caravanshaker Nr. 1

Las net dit artikel, vroeg me af in hoeverre jullie nog betrokken zijn bij het project, aangezien ik zag dat er een Australische gamedeveloper bij betrokken is.

'I'm nearly thirty you know. I'm not 15. By now I should be able to talk to a woman without accidentally saying "nipples" or "gusset". Or, or, "Did you know you can make candles out of human fat"'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Game Kings sprak er net ook weer over. Dus jullie worden geïnterviewt? Echt gaaf hoe ver dit spel is gekomen _O_, Game Kings noemde het het meest originele spel dit jaar! Voor de Wii is dat toch wel heel bijzonder :9~

Vind het wel jammer dat jullie het spel niet voor de Wii mochten maken.. Al vraag ik me stiekem ook af of jullie genoeg kracht/kennis hebben daarvoor.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom niet, ze hebben het toch ook voor de PC gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ja, maar er zit nogal wat nieuws in :+
Ik weet verder niet hoe moeilijk dat is te maken natuurlijk, maar het word er ook niet makkelijker op.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ras
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Ras

Ik word misselijk (geen beeldspraak) van dit spelletje als ik het speel op m'n 24" computerscherm. Verder wel een geinig spelletje waar je je wel even mee kunt vermaken.

Antec Fusion Black, Intel e8400, EAH3450 512MB, 2x2GB pc6400 kingston, p5e-vm hdmi, 1x1TB 1x500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Blob is maar half gevuld :/
Afbeeldingslocatie: http://i301.photobucket.com/albums/nn64/JordiJi/Chars/Blob.jpg
Pagina: 1 2 3 Laatste