De Blob - downloadbare 3D studentengame

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 36.289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als jullie zo'n spel kunnen maken en zo'n filmpje met een kaasschaaf dan kunnen jullie toch ook een film zoals Over de Hedge maken? Kunnen jullie wel doen ;) Niet dat het makkelijk is maar misschien kunnen jullie daar wat geld mee verdienen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:19

Woohooo

Smilie, James Smilie

Haha superleuk spel en heel orgineel..

Nog ff een vraagje; ik weet niet hoe de publiciteit naar buiten is behalve dit forum en op jullie school maar ik zie nergens een sponsor staan ofzo.. Als ik jullie was zou ik bij zoveel mogelijk bedrijven die in de binnenstad zitten en vragen voor sponsoring en eventueel met missies als "Verf het rabobank gebouw" en logotjes verwerken of iets dergelijks :)

Volgens mij is dit ook niet helemaal de bedoeling :D
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/7866/untitled9aw2.jpg

Maaruhm heel leuk gedaan

[ Voor 15% gewijzigd door Woohooo op 05-07-2006 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 12:26

Sponge

Serious Game Developer

IceStorm schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 11:39:
Gewoon nieuwsgierig, wat is het resultaat studietechnisch gezien ;)? Als in, hoe erg onder de indruk waren je docenten en hoe is dat in een cijfer naar voren gekomen. Voor alles onder de 9 zou ik ze gewoon dit topic onder de neus schuiven.
Mijn ervaring is dat docenten vaak geen idee hebben van een fatsoenlijke waardering. Het mooiste project met een 9, en een bijzonder slechte met een 7. De cijfer/eindproduct ratio is vaak exponentieel zeg maar....

Ziet er mooi uit :). Jullie hebben het ook zeker aardig snel voor elkaar gekregen _/-\o_ . Soms baal ik enigszins dat ik mijn eigen spel compleet vanaf de grond op opgebouw heb (de 3D engine dus), omdat het zo tijd rovend is geweest.

Ben benieuwd hoe alles afloopt 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10-2024
Sponge schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 19:26:
[...]

Mijn ervaring is dat docenten vaak geen idee hebben van een fatsoenlijke waardering. Het mooiste project met een 9, en een bijzonder slechte met een 7. De cijfer/eindproduct ratio is vaak exponentieel zeg maar....

Ziet er mooi uit :). Jullie hebben het ook zeker aardig snel voor elkaar gekregen _/-\o_ . Soms baal ik enigszins dat ik mijn eigen spel compleet vanaf de grond op opgebouw heb (de 3D engine dus), omdat het zo tijd rovend is geweest.

Ben benieuwd hoe alles afloopt 8).
Gelukkig hadden we als docent een hoge pief uit de games-industrie die dus wél weet wat goed gemaakt is en wat niet. :)
Pimorez schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 15:44:
Als jullie zo'n spel kunnen maken en zo'n filmpje met een kaasschaaf dan kunnen jullie toch ook een film zoals Over de Hedge maken? Kunnen jullie wel doen ;) Niet dat het makkelijk is maar misschien kunnen jullie daar wat geld mee verdienen ;)
})

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:56
als je iets aflevert, dat mss kwa grafics enzo onder dit ligt, dan wil dat niet perse zeggen dat ze er geen werk aangehad hebben he, dus als je 4 maand aan zo'n project werkt en je hebt wat tegenslagen waar je nie echt aan kunt doen, dan denk ik dat je blij bent als je nog een 7 krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 08:24

ram.con

non-profit ram

Eehrm,
Ik krijg dit zodra het introfilmpje (ontwijk de inkts etc) is geweest...
Afbeeldingslocatie: http://home.studieaccess.nl/creyg111/foto/full/blob.jpg
Bewegen met de muis toggled geluiden en wat geflip van dit beeld uit de linkerbovenhoek, maar krijg nooit vol beeld.

-----
Blob NL via mirror
winxp home NL
1280x800 native laptopscherm, game eerst ingesteld op deze resolutie. Toen voor het eerst gestard. Kreeg ik deze fout. Al snel kwamen de hightscores in beeld... Daarna terug ingesteld op 1024x768 en hetzelfde gedoe.
Meer specs nodig? Doe ik iets fout?
---------

* ram.con ik wil zo graag verven!!! K'ga maar eens reinstallen die blob

Reinstal heeft geen zin. Precies hetzelfde probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door ram.con op 05-07-2006 21:15 . Reden: non-effect reinstall ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:46

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Hey Oogst en companen.. wat ik me nou eigenlijk al even afvraag.. ik ben niet zo heel bekend in Utrecht :P Maar die Inktpot (I.N.K.T. HQ?) wat is dat precies?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:49
Als student technische informatica zou mijn interesse vooral uitgaan naar de engine en dergelijke. Een zelf ontwikkelde engine zou mij vooral gaaf hebben geleken om te zien.

Ik weet natuurlijk dat dit vrijwel onmogelijk is in een project van een paar maanden en op het eindresultaat valt bar weinig af te dingen. De stijl is werkelijk geweldig en er is duidelijk te zien hoeveel werk erin heeft gezeten. Geen kritiek, puur mijn eigen interesses. Complimenten voor wat jullie hebben afgeleverd dus!

Jullie moeten ook duidelijk veel lol hebben gehad met het maken hiervan, want volgens mij gaat dit een stuk verder dan wat hoofdnoodzakelijk was om een voldoende voor het project te scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Afbeeldingslocatie: http://img244.imageshack.us/img244/6333/naamloos6hc.jpg

lol _/-\o_

Komen elke keer andere teksten op die schermen te staan wanneer je een andere kleur hebt :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://img417.imageshack.us/img417/8605/asdsadf0xi.png

Daarnet alle hoofdgebouwen gekleurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
ram.con schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:10:
Eehrm,
Ik krijg dit zodra het introfilmpje (ontwijk de inkts etc) is geweest...
[afbeelding]
Bewegen met de muis toggled geluiden en wat geflip van dit beeld uit de linkerbovenhoek, maar krijg nooit vol beeld.

-----
Blob NL via mirror
winxp home NL
1280x800 native laptopscherm, game eerst ingesteld op deze resolutie. Toen voor het eerst gestard. Kreeg ik deze fout. Al snel kwamen de hightscores in beeld... Daarna terug ingesteld op 1024x768 en hetzelfde gedoe.
Meer specs nodig? Doe ik iets fout?
---------

* ram.con ik wil zo graag verven!!! K'ga maar eens reinstallen die blob

Reinstal heeft geen zin. Precies hetzelfde probleem.
Hmm, interessant, dit probleem had ik nog nergens gezien. Wat voor videokaart heb je en heb je de nieuwste drivers ervoor geïnstalleerd?
Spike_wolf schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:12:
Hey Oogst en companen.. wat ik me nou eigenlijk al even afvraag.. ik ben niet zo heel bekend in Utrecht :P Maar die Inktpot (I.N.K.T. HQ?) wat is dat precies?
Gewoon een historisch gebouw, één van de bekendste landmarks van Utrecht, met als bijnaam De Inktpot. Daar staat tegenwoordig een gruwelijk lelijke schotelantenne op die wij veel meer op een UFO vinden lijken, vandaar. :+
BarôZZa schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 22:32:
Als student technische informatica zou mijn interesse vooral uitgaan naar de engine en dergelijke. Een zelf ontwikkelde engine zou mij vooral gaaf hebben geleken om te zien.

Ik weet natuurlijk dat dit vrijwel onmogelijk is in een project van een paar maanden en op het eindresultaat valt bar weinig af te dingen. De stijl is werkelijk geweldig en er is duidelijk te zien hoeveel werk erin heeft gezeten. Geen kritiek, puur mijn eigen interesses. Complimenten voor wat jullie hebben afgeleverd dus!

Jullie moeten ook duidelijk veel lol hebben gehad met het maken hiervan, want volgens mij gaat dit een stuk verder dan wat hoofdnoodzakelijk was om een voldoende voor het project te scoren.
Het zijn ook gewoon twee heel verschillende dingen. Als je een engine gaat maken, ga je eigenlijk per definitie al geen serieuze game meer maken, omdat daar gewoon geen tijd meer voor overblijft. Als mede-informatica-student ben ik trouwens meer geïnteresseerd in games dan in engines. :Y)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Oogst schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:37:
Gewoon een historisch gebouw, één van de bekendste landmarks van Utrecht, met als bijnaam De Inktpot. Daar staat tegenwoordig een gruwelijk lelijke schotelantenne op die wij veel meer op een UFO vinden lijken, vandaar. :+
haha sterker nog, het is geen schotelantenne maar echt een ufo.
ontworpen door Marc Ruygrok voor de kunstmanifestatie Panorama 2000
(en nog steeds ontzettend lelijk)

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21737

Kicke Oogst!

. . . Je krijgt van mij een 9+

(Ik moest ook wel lachen om bovenstaande quote :D )

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 21737 op 07-07-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Larixk schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 14:04:
[...]

haha sterker nog, het is geen schotelantenne maar echt een ufo.
ontworpen door Marc Ruygrok voor de kunstmanifestatie Panorama 2000
(en nog steeds ontzettend lelijk)
:X

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

@ Oogst:

Ik weet niet hoe de publiciteit naar buiten is behalve dit forum en op jullie school maar ik zie nergens een sponsor staan.. Als ik jullie was zou ik bij zoveel mogelijk bedrijven die in de binnenstad zitten en vragen voor sponsoring en eventueel met missies als "Verf het rabobank gebouw" en logotjes verwerken of iets dergelijks. Hebben jullie hier niks mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik vind die Inktpot trouwens een wijs gebouw. Het is net een gebouw uit LOTR. Heel groot, robuust en imponerend. Typisch een gebouw wat Albert Speer ontworpen zou kunnen hebben. Het is het grootste gebouw opgebouwd met bakstenen. Ik geloof dat ProRail er tegenwoordig inhuist. Het is een serie van 3 gebouwen. Die andere 2 ernaast zijn ook wel OK. Tot zover een stukje geschiedenis ;)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

allereerst wil ik zeggen dat ik het super vind dat een school zijn studenten de mogelijkheden bied om zo`n groot project uit te voeren, wat eigenlijk compleet buiten de lesstof om gaat. Hopelijk hebben jullie in al die weken wel genoeg geleerd of igg alles bijgehouden zodat je niet ineens je tentamens niet meer kan maken omdat je de lesstof niet hebt behandeld.

Ik heb het spel geprobeerd:

echt super origineel, leuk getekend en de beweging is heel leuk verzonnen, met een muis is het gewoon goed te doen.

alleen heb ik in 5 minuten al 2x het spel afgesloten omdat ik door een toetscombinatie een aflsuit venster krijgt en schijbaar op OK druk, ik ga het toch nog een x proberen en nuwel goed opletten.

kortom heel leuk spel.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 151099 op 08-07-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Woohooo schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 09:59:
@ Oogst:

Ik weet niet hoe de publiciteit naar buiten is behalve dit forum en op jullie school maar ik zie nergens een sponsor staan.. Als ik jullie was zou ik bij zoveel mogelijk bedrijven die in de binnenstad zitten en vragen voor sponsoring en eventueel met missies als "Verf het rabobank gebouw" en logotjes verwerken of iets dergelijks. Hebben jullie hier niks mee gedaan?
Het spel is al in opdracht, dus het is niet aan ons om dit te doen. Sowieso hebben we hier geen geld voor gekregen, dit soort sponsors zou niet ons, maar onze opdrachtgever betaald hebben. Mogelijk komt er wel in de game zelf wat info over onze opdrachtgever, omdat dat in de game nu niet zichtbaar is.
Anoniem: 151099 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 10:27:
allereerst wil ik zeggen dat ik het super vind dat een school zijn studenten de mogelijkheden bied om zo`n groot project uit te voeren, wat eigenlijk compleet buiten de lesstof om gaat. Hopelijk hebben jullie in al die weken wel genoeg geleerd of igg alles bijgehouden zodat je niet ineens je tentamens niet meer kan maken omdat je de lesstof niet hebt behandeld.
...
De Blob is een schoolproject. We hebben hier gewoon voor school vier maanden aan moeten werken. En het is de opleiding Game Design & Development, dus het gaat ook niet buiten de lesstof om, dit is juist waar de opleiding om draait. Niet voor niks dat ik dit zo'n vette opleiding vind... :9

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181528

hey als jullie me vertellen op welk programma van de computer ik zo iets kan maken dan download ik dit spel O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51925

Anoniem: 181528 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 19:02:
hey als jullie me vertellen op welk programma van de computer ik zo iets kan maken dan download ik dit spel O-)
Dat hebben 'ze' netjes verteld hoor :

De game is gemaakt met de engines Ogre voor graphics, FMOD voor audio en ODE voor physics en collision detection. De gebruikte tools zijn 3D Studio MAX voor modelling en level design, Photoshop voor textures en Reason en Sound Forge voor audio.

^^ Uit de startpost, waarschijnlijk C++ ofzo voor het spel zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151099

Oogst schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 14:42:
[...]

Het spel is al in opdracht, dus het is niet aan ons om dit te doen. Sowieso hebben we hier geen geld voor gekregen, dit soort sponsors zou niet ons, maar onze opdrachtgever betaald hebben. Mogelijk komt er wel in de game zelf wat info over onze opdrachtgever, omdat dat in de game nu niet zichtbaar is.

[...]

De Blob is een schoolproject. We hebben hier gewoon voor school vier maanden aan moeten werken. En het is de opleiding Game Design & Development, dus het gaat ook niet buiten de lesstof om, dit is juist waar de opleiding om draait. Niet voor niks dat ik dit zo'n vette opleiding vind... :9
inderdaad, maar je ziet (helaas) niet vaak dat leerlingen aan een dergelijk groot project worden gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con

ram.con

non-profit ram

Oogst schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:37:
[...]

Hmm, interessant, dit probleem had ik nog nergens gezien. Wat voor videokaart heb je en heb je de nieuwste drivers ervoor geïnstalleerd?
(...)
Heb een acer laptopje met geintegreerd spul (acer 5002Wmli met e.o.a. SIS chip) even zoeken...

...ha, hier: videochip : SIS M760 GX

Laptop is nog geen 3 maand oud, en k'heb nog geen nieuwe drivers geinstalleerd. Niet gevonden ook, maar ik zal eens zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181528

Anoniem: 51925 schreef op zaterdag 08 juli 2006 @ 22:59:
[...]

Dat hebben 'ze' netjes verteld hoor :

De game is gemaakt met de engines Ogre voor graphics, FMOD voor audio en ODE voor physics en collision detection. De gebruikte tools zijn 3D Studio MAX voor modelling en level design, Photoshop voor textures en Reason en Sound Forge voor audio.

^^ Uit de startpost, waarschijnlijk C++ ofzo voor het spel zelf ;)
bedankt ik zocht deze informatie omdat ik zelf ook gamedisigner wil worden en dan kon ik alvast gaan experimenteren hoe het werkt.Ik ben nog maar 12 maar dat geeft niks(is alleen maar leerzaam en leuk).
doei doei en groetjes nancy
ps ga zo door met de spelletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Als je een mini game gemaakt heb laat het dan weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
ram.con schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:17:
[...]

Heb een acer laptopje met geintegreerd spul (acer 5002Wmli met e.o.a. SIS chip) even zoeken...

...ha, hier: videochip : SIS M760 GX

Laptop is nog geen 3 maand oud, en k'heb nog geen nieuwe drivers geinstalleerd. Niet gevonden ook, maar ik zal eens zoeken.
Ah, ja, Ogre, de engine die we gebruiken, ondersteunt alleen videokaarten en geen bakstenen. ;) Dat was een beetje lomp gezegd, waar het op neer komt: kaarten zoals die jij hebt, doen willekeurig een paar features niet, een paar half, en de rest goed maar traag. Daardoor is het extreem moeilijk om een 3D-engine er geschikt voor te maken en hebben ze er bij Ogre voor gekozen dat niet te doen. Ik kan hier dus niks aan verhelpen. Nou zit je hiermee ook ver beneden de systeemeisen, dus wat dat betreft was het te verwachten. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: draait die kaart wel gewoon de nieuwste games?
Anoniem: 181528 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:23:
[...]

bedankt ik zocht deze informatie omdat ik zelf ook gamedisigner wil worden en dan kon ik alvast gaan experimenteren hoe het werkt.Ik ben nog maar 12 maar dat geeft niks(is alleen maar leerzaam en leuk).
doei doei en groetjes nancy
ps ga zo door met de spelletjes.
De programma's die wij gebruikt hebben zijn flink ingewikkeld. Als je daarmee begint, ben je zo een paar jaar verder voor je iets hebt. Daarom is het stukken leuker om als beginnend game designer te werken met een programma zoals Gamemaker of Flash, waarmee je al heel snel leuke spelletjes in elkaar kunt zetten. :)

Of, als je niet persé helemaal je eigen game wilt maken, maar het ook leuk vindt om andermans games aan te passen, kun je een level editor van een game zoeken. Bijvoorbeeld met de Warcraft III editor kun je geweldig veel gekke dingen doen en de game compleet omgooien, als je een beetje loos gaat. Werken met een level editor is denk ik de snelste manier om leuke dingen te doen. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Oogst op 10-07-2006 10:36 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ram.con

ram.con

non-profit ram

Oogst schreef op maandag 10 juli 2006 @ 10:34:
[...]

Ah, ja, Ogre, de engine die we gebruiken, ondersteunt alleen videokaarten en geen bakstenen. ;) Dat was een beetje lomp gezegd, waar het op neer komt: kaarten zoals die jij hebt, doen willekeurig een paar features niet, een paar half, en de rest goed maar traag. Daardoor is het extreem moeilijk om een 3D-engine er geschikt voor te maken en hebben ze er bij Ogre voor gekozen dat niet te doen. Ik kan hier dus niks aan verhelpen. Nou zit je hiermee ook ver beneden de systeemeisen, dus wat dat betreft was het te verwachten. Waar ik wel nieuwsgierig naar ben: draait die kaart wel gewoon de nieuwste games?
Ok... ik had even niet goed opgelet bij de systeemeisen... heb 1gig RAM en redelijk recent Turion ding dus ik dacht het moet wel gaan... maar ik zag over het hoofd dat deze laptop (van pa :+ ...of die games draait dus geen idee) geen echte graka heeft...
Heb nu op http://www.ogre3d.org/wiki/index.php/Hardware gekeken en dat maakt de boel duidelijk

Dank in ieder geval!

PS... "videokaart maakt niet eens zoveel uit voor framerate" is een beetje misleidend...maar het is inderdaad nogal evident dat j een serieuze graka met openGL ed nodig hebt, alleen ik zag dat op deze laptop over het hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Gaaf, ik wil wel eens zien hoe utrecht er uit gaat zien :)

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Leuk spelletje, maar voor mij niet te lang, wordt er draaiierig van :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 26235 op 10-07-2006 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bweijer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-03 15:16
Mijn oudste dochter (5 jaar) heeft inmiddels een uurtje of 8 er mee zitten spelen. Wel verspreid over een paar dagen natuurlijk. Ze vind het erg leuk.

Mooi gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146368

Ik heb hem al verschillende malen uitgespeeld, super heerlijk :) De mousegestures zijn wat wennen, maar het is wel fun :) Prachtig concept, kleuren zijn ook goed gedaan. En ja soms zit je vast, mja shit happens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
De Blob gaat de wereld rond :) Eerst op Bashers.nl, maar nu ook nog op het populaire Kotaku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Ah, Bashers.nl had ik nog niet eens gezien. Erg leuk dat mensen er nu zelf over beginnen te posten! 8) Ik zag ons ook al op eurogamer.nl, fun-motion, handcircus, lommersonline en tigsource. Allemaal sites overigens die ik persoonlijk helemaal niet ken, dus ik kan niet inschatten of het willekeurige blogs zijn, of veel bezochte dingen. Hoe dan ook erg cool dat mensen de moeite nemen erover te schrijven en anderen erover te vertellen. :D

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Straks zou ik er geld voor vragen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
En nu staat hij ook op Flabber !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84417

Hmm ik krijg hem niet aan de gang, bij het installeren lijkt hij het spel wel te installeren, maar dan gaat hij visual c++ installeren(denk ik) en dan krijg ik deze foutmelding "Error 1723, een dll voor de installatie kan niet worden uitgevoerd.. etc..etc.."
En als ik dan het spel wil opstarten "De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist is. Het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen."

Dus... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuitvD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 10:42
moet je bij die gozers van 't HKU zijn, niet hier :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-06 22:33
Een heel erg leuk spel en van hoog niveau moet ik zeggen.
Ik heb via mijn opleiding (multimedia vormgeving) ook een keer een spel gemaakt samen met een team van de IT, maar dat was echt niet zo lekker soepel en netjes als deze.

Hint om er wat mee te verdienen: http://www.nlgd.nl/site/i...task=view&id=13&Itemid=42

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14027

Anoniem: 84417 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 16:30:
Hmm ik krijg hem niet aan de gang, bij het installeren lijkt hij het spel wel te installeren, maar dan gaat hij visual c++ installeren(denk ik) en dan krijg ik deze foutmelding "Error 1723, een dll voor de installatie kan niet worden uitgevoerd.. etc..etc.."
En als ik dan het spel wil opstarten "De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie van de toepassing onjuist is. Het opnieuw installeren van de toepassing kan dit probleem oplossen."

Dus... Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen
Dit heb ik al eerder bij iemand gezien, ik geloof op het Gamedev.net forum. De oorzaak is waarschijnlijk het ontbreken van Windows Installer 3.0 (of hoger). Ik weet niet welk OS je gebruikt, maar hij wordt automatisch op je computer gezet als je Windows XP Service Pack 2 hebt. Je kan hem ook apart downloaden vanaf http://www.microsoft.com/...776fd4138c&DisplayLang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gasemans
  • Laatst online: 21:35
Super gaaf :D:

Heb ik tenminste weer wat om de kleine bezoekers bezig te houden
Stoer werk heren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103571

Het spelletje slaat hier trouwens enorm aan bij kinderen en niet-gamende vriendinnen. Allemaal willen ze blob spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Erg grappig, ik kwam een Franstalige review van De Blob tegen en die is wel érg positief:
The Blob est un petit bijou : frais, original, intuitif et très bien réalisé qui plus est, dans un style coloré et délirant pleinement assumé. A essayer absolument, pour petits et grands !
http://www.clubic.com/telecharger-fiche22784-the-blob.html

:D

Gelukkig is de eerste reactie op die review van iemand die vast kwam te zitten en niet meer los kwam, is het evenwicht er weer...
Ja, die hadden we al gezien, maar je krijgt bij die wedstrijd een opdracht, dus De Blob kan er niet aan meedoen. Ik geloof dat wel in elk geval 1 persoon uit ons team hier aan mee gaat doen. Je mag hierbij ook niet met meer dan 4 man zijn, zo meen ik me te herinneren.

We gaan met De Blob wel voor Slamdance (film festival dat ook een games wedstrijd heeft) en voor IGF. Meer interessante wedstrijden om aan mee te doen hadden we nog niet gevonden, weten mensen hier er nog meer?

[ Voor 41% gewijzigd door Oogst op 05-08-2006 16:06 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
wat zijn de toelatings eisen van zo'n opleiding? want ik ben ook wel geintereseerd om zoiets te gaan doen (vooral level/model design spreekt me aan, programmering zelf niet)

en heb je er ook wat aan als je af gestudeerd bent? dat je bijvoorbeeld ergens bij een game developer aan de slag kan, of zelf een team opricht.

[ Voor 30% gewijzigd door Bulls op 05-08-2006 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
WSaeNoTSoCK schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 16:53:
wat zijn de toelatings eisen van zo'n opleiding? want ik ben ook wel geintereseerd om zoiets te gaan doen (vooral level/model design spreekt me aan, programmering zelf niet)

en heb je er ook wat aan als je af gestudeerd bent? dat je bijvoorbeeld ergens bij een game developer aan de slag kan, of zelf een team opricht.
Er is al wel eens een topic over geweest:

is de Game Design & Development opleiding wat?

Wat betreft toelatingseisen: het is HBO, dus minimaal HAVO of MBO niveau 4 (geloof ik). Er is een strenge selectie aan de hand van een toelatingsopdracht en gesprek, iets van 1 op 5 tot 1 op 10 wordt toegelaten. En wat betreft werk: als je tijdens je opleiding hard werkt ben je aan het einde skilled en krijg je gemakkelijk een baan. Game developers nemen niet aan puur aan de hand van een diploma, maar met deze opleiding en genoeg inzet ben je naderhand zeker goed genoeg voor een baan. Veel mensen uit mijn klas kregen (inclusief ik zelf) na hun stage direct een baan aangeboden, een aantal heeft die voor part-time ook aangenomen. Er is op dit moment ook werk genoeg: kijk op de sites van game developers en je ziet zo misschien wel 50 vacatures in Nederland.

Als je de opleiding doet krijg je alles, dus ook programming, ook level design/modelling. En dat is maar goed ook, want als level designer zul je in toekomst waarschijnlijk steeds meer event kunnen programmeren in scripting talen zoals LUA.

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 06-08-2006 11:57 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-03 21:07
okee heb het net gespeeld en is denk ik wel grappig voor kleine kinderen, de graphics zijn wel goed gemaakt voor studenten. Ik heb heb zelf nooit geprobeerd dus ik weet niet hoe moeilijk het is (alleen een keer autodesk 3ds max. ik vind het echt goed gemaakt voor beginners. Alleen het menu mag wel in een ander lettertype, dit is best rot om te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Leuke game echt mooi gemaakt, voelde me wel aangesproken om hem ff te proberen :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86561

Grappig spel, eens een keer wat anders, leuk gemaakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik heb hem er al een tijdje af hoor maar het is toch leuk om te horen dat er heel veel mensen zijn die De Blob leuk vinden...

Ookal heb ik het niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Laatst online: 17-05 22:30
Oogst schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 11:56:
[...]

Er is al wel eens een topic over geweest:

is de Game Design & Development opleiding wat?

Wat betreft toelatingseisen: het is HBO, dus minimaal HAVO of MBO niveau 4 (geloof ik). Er is een strenge selectie aan de hand van een toelatingsopdracht en gesprek, iets van 1 op 5 tot 1 op 10 wordt toegelaten. En wat betreft werk: als je tijdens je opleiding hard werkt ben je aan het einde skilled en krijg je gemakkelijk een baan. Game developers nemen niet aan puur aan de hand van een diploma, maar met deze opleiding en genoeg inzet ben je naderhand zeker goed genoeg voor een baan. Veel mensen uit mijn klas kregen (inclusief ik zelf) na hun stage direct een baan aangeboden, een aantal heeft die voor part-time ook aangenomen. Er is op dit moment ook werk genoeg: kijk op de sites van game developers en je ziet zo misschien wel 50 vacatures in Nederland.

Als je de opleiding doet krijg je alles, dus ook programming, ook level design/modelling. En dat is maar goed ook, want als level designer zul je in toekomst waarschijnlijk steeds meer event kunnen programmeren in scripting talen zoals LUA.
waar loop je dan stage? bij een game developer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 12:44

BaRF

bijna kerst

zojuist de EN versie gestart maar daar loopt ie uit op een crash met als melding in het log: cant find file assets/nl/menu oid. Klopt ook wel als het de engelse versie is he :+

nu de NL dan maar eens prberen :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BaRF schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:14:
zojuist de EN versie gestart maar daar loopt ie uit op een crash met als melding in het log: cant find file assets/nl/menu oid. Klopt ook wel als het de engelse versie is he :+

nu de NL dan maar eens prberen :P
Dat krijg je als je de executable direct start -- als je de link in het startmenu (of op de desktop) gebruikt, is er niks aan de hand. Dit komt doordat de executable een parameter verwacht om aan te geven welke taal/versie gestart moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
WSaeNoTSoCK schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:40:
[...]

waar loop je dan stage? bij een game developer?
Niet persé, een klasgenoot liep stage bij Philips en eentje een jaar onder me gaat stage lopen bij Cinema 4D-developer Maxon. Maar de overgrote meerderheid loopt inderdaad stage bij een game-developer en doet daar gewoon echt werk voor een game die wordt gebouwd.

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibfranky
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-06 16:12
Laatst in GTA-SA multiplayer kwam ik dit tegen en ik dacht dat is wel iets leuks voor dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Hmm.. ik moet zeggen dat de game van Oogst en companen er 10 keer beter uit ziet dan zo'n high-budget spel als GTA- San Andreas :X

Neemt nite weg dat ik toch aardig wat uren plezier heb gehad aan SA ;) :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
W00t, ik kom er net achter dat we Internet Game of the Month zijn in Edge. Das echt vet! 8)

(hoog tijd om nog meer games te maken dus ;))

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Oogst schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:36:
W00t, ik kom er net achter dat we Internet Game of the Month zijn in Edge. Das echt vet! 8)

(hoog tijd om nog meer games te maken dus ;))
Gefeli *O*

En voor de overige games.. ik hou me nog steeds aanbevolen als beta tester enzo :+

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Spike_wolf schreef op zondag 03 september 2006 @ 18:38:
[...]

Gefeli *O*

En voor de overige games.. ik hou me nog steeds aanbevolen als beta tester enzo :+
Ik weet het, daar wilde ik ook misbruik van gaan maken. >:)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Laatst online: 27-05 16:05
Ik moet zeggen dat hij met trackball echt 10 keer zo goed te besturen is als met de muis...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Just to let you know: de Edge waar de Blob in staat is vanaf vandaag eindelijk in Nederland te krijgen (Ako, Bruna, ...). Het gaat om de issue met Viva Piñata op de voorkant, pagina 22 :9

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 14027 op 19-09-2006 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Ik wil ook nog steeds beta tester zijn dus maak maar meer games en spike en ik gaan testen :P

• Oogst
Als ik nou wat meer tijd had om mijn huidige project af te maken... Naast school hobbyen werkt niet altijd even lekker. :/

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Het spel staat in het oktober nummer van de PCGameplay. Netjes hoor, 78% gescoord. Feli!

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Vette shizzle! Bedankt dat je het even vermeldde, anders had ik het waarschijnlijk niet eens geweten. 8)7

Ik heb hem gekocht en ik zie nu dat we ook nog eens op de DVD erbij staan. :D Voor wie het wil lezen is hier een scan van het artikel:

http://student-kmt.hku.nl...play%20oktober%202006.jpg

We staan ook in de Edge van deze maand, waar we zowaar Internet Game of the Month zijn (ik weet het, dat had ik al gepost, maar ik heb hem nu gescand):

http://student-kmt.hku.nl...Edge%20oktober%202006.jpg

En we gaan ook op de CD van de PC Gamer UK staan, waarschijnlijk in het novembernummer. Ik zeg: 8)

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 29-09-2006 18:29 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Wow gefeli Oogst *O*
Jullie zijn het ook zeker waard met deze geweldige game.. m'n neefje beleeft er nog steeds een hoop plezier mee :P

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Congrats! Hopen dat het volgende project ook zo succesvol wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudgo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 12:19
grappig spel en zeker verslavend. Heel erg knap gedaan.

Kan iemand me vertellen wat er gebeurd als je alle muntjes verzameld hebt? Gebeurd er dan nog iets speciaals of krijg je alleen maar zo'n message net als bij de hoofdgebouwen?

kwam niet verder dan 43 van de 50 muntjes... die in de vlaggenstok was lastig te pakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 09:35

Dav0s

Hr?

Zeer verslavend spel. Ben blijven steken bij 47 van de 50 muntjes, had toen geen zin meer en wilde het spel sluiten maar ipv naar de high scores te gaan vloog ie met een error naar de desktop, had dit iedere keer bij hoge scores, maar 1x de high score tabel gezien, namelijk toen ik 1000 punten had. Heeft ie problemen met hoge scores?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, zelf geen problemen mee gehad.

Sterker nog, ik heb gelijk even mijn score flink omhoog gecheat (factor 100 of zo), en dat leverde ook geen problemen op. Ik denk niet dat het aan hoge scores ligt, maar waar het dan wel in zit... :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 14027 op 02-10-2006 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-06 09:35

Dav0s

Hr?

Eindelijk alle muntjes gevonden, leuk spel, een soort beloning als je alles gedaan hebt zou alleen wel leuk zijn, op zijn minst bijvoorbeeld een klein filmpje..

[ Voor 70% gewijzigd door Dav0s op 04-10-2006 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update: de Blob is inmiddels genomineerd als een van de 14 finalisten voor de Slamdance Guerrilla Gamemaker competition, woei!

Zie http://www.slamdance.com/...elease.asp?article_id=546 voor meer info en de volledige lijst met finalisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

nice

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:26

Hu9o

Schokkend

Die andere genomineerde spellen zien er ook wel grappig uit, zware tegenstand dus!

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85656

Gefeliciteerd, het gaat lekker met jullie game ;) Altijd fijn als je zulke waardering na een hoop hard werk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Mijn broer (The_Zeroorez) zag het ook op de gameplay (HCC!dagen) vertelde hij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

OMG.. er zijn 2 Zero's?!!! :o :o :o

:+

Maar gefeli Oogst en companen :)

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks!

De tegenstanders zien er inderdaad niet verkeerd uit, maar ik verwacht ook niet dat we daar gaan winnen. Alleen al genomineerd worden is natuurlijk al een hele eer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Anoniem: 14027 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 14:42:
Thanks!

De tegenstanders zien er inderdaad niet verkeerd uit, maar ik verwacht ook niet dat we daar gaan winnen. Alleen al genomineerd worden is natuurlijk al een hele eer :)
En je hebt het enige genomineerde spel wat buiten de USA en Canada valt aangezien alle andere genomineerde uit die landen komen.
Oh wacht er zit er ook nog 1 bij uit Singapore. Maargoed als nog erg knap.

[ Voor 8% gewijzigd door FabiandJ op 01-12-2006 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:00

killercow

eth0

Nog maar eens een vraagje.

Nu je game neem ik aan voldoende voor jouw heeft betekend, je hebt media over je zien praten, interesse gewekt, en naam gemaakt. Is het nu niet een leuke mogelijkheid om de game naar linux te porten, of open source te maken? Ik weet bijna zeker dat er hele drommen jonge kinders greting gebruik van je game willen maken, en dat de ouders (zeker hier op GOT) het erg prettig zouden vinden als deze game (en ook andere uiteraard) beschikbaar zouden zijn op linux.

Ook lijkt mij het opensourcen van je game de kwaliteit te goede komen, zeker de laatste kleine bugs kunnen zo opgelost worden door random developpers, en ook kunnen er nieuwe steden toegevoegd worden. (dit is met tuxracer ook zo gegaan).

Aangezien je grotendeels als opensource platform onafhankelijke engines en programma's gebruikt hebt om de boel te schrijven, lijkt het mij, A niet erg ingewikkeld, en B een mooie geste aan de opensource movement.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ach vergeet linux, ga naar de xbox 360: nieuws: Microsoft brengt ontwikkelsoftware Xbox 360 uit ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 20:11

Not Pingu

Dumbass ex machina

Wie is 'je'? Het is niet de game van Oogst alleen, maar van een aantal anderen. De programmeurs zullen het porting werk moeten doen. Granted, het gebruik van OpenGL maakt porten wel makkelijker.

Helaas kon ik niet bij het GMT colloqium van een paar weken geleden zijn, had me wel interessant geleken om wat meer over de game te horen.

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Pfft, no thanks, ik koop geen spullen van veroordeeld monopolisten, en helaas voor deze jongens moeten ze dan alles porten naar directX (zie je dan al gebeuren?), moeten ze alles testen op een platform wat ze wellicht niet hebben staan, en moeten ze 100 euro distributie kosten betalen om de homegrown software ook op andere systemen dan hun eigen kruisje dozen te draaien.
Not Pingu schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 13:18:
[...]

Wie is 'je'? Het is niet de game van Oogst alleen, maar van een aantal anderen. De programmeurs zullen het porting werk moeten doen. Granted, het gebruik van OpenGL maakt porten wel makkelijker.

Helaas kon ik niet bij het GMT colloqium van een paar weken geleden zijn, had me wel interessant geleken om wat meer over de game te horen.
Je moet idd Jullie zijn. Ze gebruiken niet alleen OpenGL, maar ook ogre (een cross platform grafische engine) , libdsl (of iets in die trant), en nog wat andere cross platform spul.

Oogst, en de rest van (je|het) team, is dit haalbaar?

[ Voor 34% gewijzigd door killercow op 12-12-2006 19:41 ]

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Ik heb dit project zelfs in de pc gameplay zien staan:p toch bekendheid in de benelux gehaald met dit project! xD

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

killercow schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 19:40:
ik koop geen spullen van veroordeeld monopolisten
boo fucking hoo :z
en helaas voor deze jongens moeten ze dan alles porten naar directX (zie je dan al gebeuren?)
Nope, geen DirectX. Wel het XNA framework, maar waarom zou dat niet onder linux kunnen werken, met een achterliggende opengl implementatie?
moeten ze alles testen op een platform wat ze wellicht niet hebben staan
Die snap ik niet helemaal... een Windows PC hebben ze overduidelijk staan anders hadden ze ook geen windows binary kunnen releasen.
en moeten ze 100 euro distributie kosten betalen om de homegrown software ook op andere systemen dan hun eigen kruisje dozen te draaien.
Alleen als je het daadwerkelijk op de X360 wilt draaien.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

Wat jij wil, in jouw tak van sport zijn ze atm redelijk voorop, Wat je niet ziet is dat ze weer net zo hard bezig zijn de rest weg te drukken, XNA is net als directX heerlijk cross-platform niet?
.oisyn schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:08:

Nope, geen DirectX. Wel het XNA framework, maar waarom zou dat niet onder linux kunnen werken, met een achterliggende opengl implementatie?
Geef jij ze even de weg aan naar de linux en mac implementaties van XNA? of uberhaupt een non windows omplementatie?
Hmm, die is er niet? en die is nogal lastig te creeren, omdat MS weer eens met andere maten meet dan in de standaards beschreven staat?
Die snap ik niet helemaal... een Windows PC hebben ze overduidelijk staan anders hadden ze ook geen windows binary kunnen releasen.
Jij shipped software zonder het te testen op je target platform?

Alleen als je het daadwerkelijk op de X360 wilt draaien.
Daar had jij het toch over?

Anyway, allemaal redelijk off-topic.

Ik vindt wat de jongens gemaakt hebben er erg leuk uit zien, ik kan het helaas niet spelen, maar zou dit wel graag willen. Ook denk ik dat de game een goede toekomst tegemoet kan zien op het linux platform. Een game van dit calliber, met wellicht wat extra internationale levels kan zeker tot de default installed games gaan behoren. 3d apps etc zijn immers langzaam aan standaard aan het worden (zie glx op suse etc), maar veel meer vrije maar simpele 3d games zijn er niet naast tuxracer.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

killercow schreef op dinsdag 12 december 2006 @ 22:45:
[...]

Wat jij wil, in jouw tak van sport zijn ze atm redelijk voorop, Wat je niet ziet is dat ze weer net zo hard bezig zijn de rest weg te drukken, XNA is net als directX heerlijk cross-platform niet?
Cross platform is dikke vette onzin in de gameindustrie, waar zowel windows als linux niet de dienst uitmaken. Elk platform heeft z'n eigen OS en 3D API.
Geef jij ze even de weg aan naar de linux en mac implementaties van XNA? of uberhaupt een non windows omplementatie?
Waarom zou MS die moeten maken dan? Mono bestaat toch ook? Is ook niet van MS, waarom kan er dan ook niet een linux XNA implementatie komen?
omdat MS weer eens met andere maten meet dan in de standaards beschreven staat?
Ach doe niet zo triest en kom met goede argumenten ipv dat standaard (pun intended) gezever over standaarden. Of is gcc soms fully ISO C++ compliant, om maar een voorbeeld te noemen? Over welke standaarden heb je het eigenlijk? Ik zie er hier geeneen die relevant is, en het MS vs standards verhaal gaat voornamelijk over IE.
Jij shipped software zonder het te testen op je target platform?
Hoe is dit anders als ze het op linux zouden moeten gaan ontwikkelen?

Maar goed, dit gaat waarschijnlijk toch nergens anders heen dan flames richting MS en hun monopolie en weetiknietwat. Altijd hetzelfde liedje. Beetje jammer dat het daarin moet verzanden terwijl het enige wat ik suggereerde was dat het ook makkelijk op de X360 zou kunnen draaien.

[ Voor 16% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[excuses voor de late reactie.]

We hebben het er serieus over had om te kijken of we het open source zouden gaan maken. Uiteindelijk hebben we besloten om dat niet te doen. Een van de redenen hiervoor is dat we misschien een deel van de code willen gaan gebruiken voor toekomstige commerciële projecten. Een andere reden is dat er (zoals ik in een interview in het Ublad van 16 november heb gezegd) commerciële interesse is in de Blob, en in afwachting van ontwikkelingen daar lijkt het me niet bepaald handig om de source code te gaan verspreiden ;)

Porten naar Linux (of andere platformen) dan: in principe zijn er van de gebruikte libs (ogre, ode en fmod) ook Linux builds. Tijdens het project hadden we hier alleen absoluut geen tijd voor, en het was ook geen eis vanuit de opdrachtgever. Nou ja, dan ga je er ook niet expliciet moeite voor doen op dat moment. Er zijn ook nog een paar kleine probleempjes, zo werkt als ik me goed herinner het spel niet goed met de OpenGL renderer van Ogre. Op dit moment zijn Oogst en ik allebei bezig met andere projecten, en er is weinig motivatie om de code nu nog gaan porten naar andere platformen.

Om het kort samen te vatten: de Blob is 'af', en er zal niet meer verder aan worden ontwikkeld. (Er zitten nog wat bugs in, maar die gaan we er ook niet meer uit halen.) Geen aanpassingen aan de code, en geen andere levels of whatever dus...

Het blijft cool dat zo veel mensen het spel leuk vinden, bedankt voor de reacties tot nu toe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
Hé, wat leuk, mensen praten nog steeds over De Blob hier! Ik zie eht nu pas... :D

Open-source is inderdaad leuk, maar zoals Networx al zei is dat geen optie door de aanwezigheid van commerciele interesse. Wat dat betreft is het een interessant punt dat het dus eigenlijk bij een serieuze game altijd dom is om hem open source te maken: eventuele commerciele interesse is dan meteen weg en dat is zonde voor de ontwikkelaar. Grappig eigenlijk, want zo had ik het nog niet bekeken.

Desalniettemin ben ik in mijn vrije tijd bezig met een game waarvan ik overweeg hem open source te maken. Daarvan gaan in elk geval de level editing tools vrijgegeven worden, dus voor toevoegingen is die sowieso open. Erger nog: die maak ik met het idee dat ik zelf geen tijd heb voor genoeg levels en dat ik hoop dat anderen die dan gaan maken.

Wat betreft OpenGL, DirectX, blabla: de grote clue is Ogre. We gebruiken Ogre en die is in principe zowel DirectX als OpenGL. Er waren wat probleempjes met OpenGL, maar met hulp van de developers van Ogre kan de game in naar verwachting een paar dagen op OpenGL werken. Ogre is ook multi-platform, net als ODE en FMOD, dus in principe is de game op een aantal details van een paar dagen na geschikt voor Linux en Mac. Hoop ik, want ik heb het niet geprobeerd en er ook geen ervaring mee, dus het zal wel tegenvallen als ik het zou proberen. Maar zoals Networx al zei: dat omzetten is geen leuk werk om te doen en net als Networx heb ook ik geen zin om er aan te beginnen. Jammer dus, maar dat zit er niet in. :|

Wat betreft ports naar nog andere platformen: we zitten vast aan waar Ogre, ODE en FMOD voor geschikt zijn. ODE en FMOD draaien in principe op alles dat los en vast zit, maar Ogre is open-source en dus per definitie niet voor consoles, want die geven geen devkits aan open-source projecten. Als we Unreal 3 hadden gebruikt, hadden we ook naar consoles kunnen porten. ;)

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Oogst schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 15:50:
Open-source is inderdaad leuk, maar zoals Networx al zei is dat geen optie door de aanwezigheid van commerciele interesse.
Nou weet ik niet in welke context ik die commercie moet zien, maar juist dan is Xbox Live Arcade een mogelijke stap :).
Wat betreft ports naar nog andere platformen: we zitten vast aan waar Ogre, ODE en FMOD voor geschikt zijn. ODE en FMOD draaien in principe op alles dat los en vast zit, maar Ogre is open-source en dus per definitie niet voor consoles, want die geven geen devkits aan open-source projecten.
Ik denk dat het niet heel lang duurt voordat er ook XNA implementaties van gratis 3rd party engines beschikbaar worden, wellicht dat Ogre ook ooit die kant uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
.oisyn schreef op vrijdag 15 december 2006 @ 16:31:
[...]

Nou weet ik niet in welke context ik die commercie moet zien, maar juist dan is Xbox Live Arcade een mogelijke stap :).
:X (ik kan niet op dit soort dingen ingaan, helaas: geheimhouding)
[...]

Ik denk dat het niet heel lang duurt voordat er ook XNA implementaties van gratis 3rd party engines beschikbaar worden, wellicht dat Ogre ook ooit die kant uit gaat.
Dat zou inderdaad niet onlogisch zijn, want iemand had ook al Ogre geport naar Xbox, maar dat wordt niet ondersteund omdat dat illegaal is. Met XNA zou dat misschien dus wel kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door Oogst op 15-12-2006 16:59 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyprexa
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-07-2013
Leuke game :)

download ging met 1MB/s bij uu dgk dusse bandbreedte genoeg lijkt me voorlopig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow

killercow

eth0

oogst,
ok, duidelijk.

Al is het open-sources van je game natuurlijk niet een doodsteek voor je commerciele mogelijkheden, tuxracer is ook open source, maar is net zo hard verkocht aan een arcade kast bouwer.
Mysql is ook open-source, maar voor support (en in jullie geval extra levels en textures) betaal je.

Mochten je commerciele opties toch niet zo lucratief blijken, ben je dan alsnog van plan om de game beschikbaar te maken voor andere platformen?

Vooral de zin: "The blob is af, er zal niet verder aan ontwikkeld worden", icm "er zitten wat foutjes in" stroken niet zo erg met elkaar. Een opensource release zou deze (en ook de openGL) puntjes vrij snel oplossen.

Ik zou het in ieder geval jammer vinden als de game alleen voor windows beschkbaar blijft, en dat de probleempjes waar je het over hebt niet opgelost worden. Zeker als het jullie verder ook niets meer oplevert. Het opensources kan min inziens jullie een goede naam bezorgen in de linux (en vast ook windows wereld), de game zal dan vast en zeker met enkele distro's meegeleverd kunnen worden, waardoor ook de commerciele kant van het verhaal weer interessant begint te worden, arcade-kast bouwers hebben tuxracer ook op die manier gevonden, en die kasten vond je ook door heel nederland, (in walibi staat er nog steeds een)

Naja, hoe dan ook succes, een verkoop is leuk, en geeft jullie volgens mij een welverdiende klop op de schouder, maar mocht dat niet gebeuren dan hoop ik op de source :)

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogst
killercow schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:36:Vooral de zin: "The blob is af, er zal niet verder aan ontwikkeld worden", icm "er zitten wat foutjes in" stroken niet zo erg met elkaar. Een opensource release zou deze (en ook de openGL) puntjes vrij snel oplossen.
Ik vind je daarmee toch wel erg optimistisch over de open source gemeenschap. Open source heeft een aantal prachtige producten opgeleverd, zoals Linux en Ogre, maar nog veel meer compleet gefaalde projecten. Ik betwijfel ten zeerste of als wij De Blob zouden releasen, die bugs dan serieus gefixd zouden worden. Zeker ook omdat een aantal bugs vrij pittig is en niet zo gemakkelijk op te lossen is. Het is toch ook vaak een zeldzaam geluk als een project opgepakt wordt en echt goed afgewerkt wordt. Als De Blob dat geluk zou hebben is dat cool, maar ik betwijfel het.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind open source een geweldig principe, maar het is niet een goude doos waar je je game instopt en dan komt die er glimmend en perfect afgewerkt uit.

[ Voor 9% gewijzigd door Oogst op 16-12-2006 19:38 ]

Devblog / portfolio
Swords & Soldiers
Awesomenauts
Proun
Cello Fortress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

killercow schreef op zaterdag 16 december 2006 @ 18:36:
[...]

Vooral de zin: "The blob is af, er zal niet verder aan ontwikkeld worden", icm "er zitten wat foutjes in" stroken niet zo erg met elkaar. Een opensource release zou deze (en ook de openGL) puntjes vrij snel oplossen.

[...]
Wat ik precies bedoelde met de twee stukken die je hier citeert is dat de Blob compleet is, gezien vanuit de opdrachtgever. Het project is afgelopen, het spel is feature-complete. Natuurlijk zitten er nog wel wat bugs in, maar die zijn niet ernstig genoeg om ze er na afloop van het project alsnog uit te gaan halen. Bovendien zijn sommige bugs vrij vervelend, zoals Oogst hierboven al heeft aangegeven.

Verder snap ik je motivatie voor het vrijgeven van de sourcecode wel, en het zou misschien inderdaad een populair Linux-spel kunnen worden zoals je voorschetst. Desondanks vinden we het op dit moment geen goed idee om het spel open source te maken, vanwege de redenen die Oogst en ik in de vorige paar posts hebben genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels is de Blob gekozen als een van de tien finalisten (van de 102 inzendingen) van de Independent Games Festival Student Competition... Dat betekent onder andere dat de game op de Game Developer's Conference van dit jaar te zien zal zijn! Woei! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.igf.com/images/header_01.gif

(Zie de nieuwsposting op www.igf.com voor meer details.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-05 16:02
ik vind het echt super goed bedacht en erg netjes gemaakt. Meteen even naar mijn buurman sturen hij heeft nog 2 kindjes :D. Ik wens jullie succes op ndependent Games Festival.

edit. zelf ook even gedownload en gespeeld ik vind dat het echt super vet gedaan is door jullie. besturing is wel ok kan iets beter maar werkt wel ok vind ik. Ziet er leuk uit.

[ Voor 34% gewijzigd door dewil1990 op 10-01-2007 10:27 ]

Anoniem: 209066

Hello !
I'm french and I don't speak NL (but a bit English ^^) ...

I discovered this game today : it's excellent !
Il love it :) Congratulations !

A Linux version is it envisaged ? (I am a Linux user and I would like to can play to Blob on my system :P). And ... Why not make a free game, a free software, a Foss (and not a proprietary software) ? It would be super ! :D

Finally, can I help you to translate Blob into French ? I would like to do that :)

Bye and still cheer ;)
Nicosmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vimy
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-10-2024

Vimy

Gaan met die banaan!

Prachtig nieuws: nieuws: Game van Nederlandse studenten komt op de Wii !

Proficiat aan alle studenten die hier aan gewerkt hebben _/-\o_

http://www.noizystudios.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Dikke proficiat jonges! Geweldige validatie van jullie schitterend werk!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

lol, te vet..

Echt gaaf spel voor als je ff niks te doen hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
Proficiat!!

Mooi hoe een 'simpel projectje' kan uitgroeien tot iets groots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimorez
  • Niet online
Heel mooi gedaan jongens!!! _O_

Als m'n broertje de Wii heeft ga ik hem zeker weer downloaden :D
Pagina: 1 2 3 Laatste