[20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Deel 8

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 3.525 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 17:15

T-8one

take it easy, take a sisi

earthknake schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:44:
Als ik op http://www.plovershop.nl/...e9651596e69c8581af40b3509 kijk dan zie ik bovenaan de Samsung 20 inch tft 205BW voor € 316,19 en als ik daaronder kijk zie ik SAMSUNG 205BW LCD SCHERM 20 INCH WIDESCREEN DUAL INPUT (20IN LCD 205BW SIL DUAL MNTR NM 6MS H160 V160 600:1 TCO03 IN (NMS) voor € 310,05... Is dat nou hetzelfde scherm?! :?
Waarschijnlijk wel, de pagina wordt waarschijnlijk dynamisch opgebouwd a.d.h.v. informatie van de leveranciers. De ene leverancier zal de monitor wel net ietsje ander genoemd hebben als de anderen, ook de inkoopprijs verschilt waarschijnlijk een klein beetje.
Vaak wordt er gewoon rechtstreeks info van de site van de leverancier afgehaald inclu inkoopprijs waar dan een standaard marge bij opgeteld wordt.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ja, dat is een beetje raar bij OBCS en een vriend van mij had ze daar over gebeld.

Ze denken zo meer hits te krijgen via Google. De programmeur is niet van die kwaliteit dat hij deze info simpelweg niet zichtbaar kan maken.

De bestelling gaat gewoon goed (kies dan de goedkoopste voor de zekerheid) maar let vooral op het bestelnummer. Dat is ook steeds hetzelfde zoals je zult zien.

Heeft dus niks met inkoopprijzen te maken of zoiets.

:o Plover shop....mmm misschien hetzelfde al hierboven bij OBCS?

[ Voor 17% gewijzigd door Youri Carma op 18-07-2006 14:03 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomblok
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-03-2024
Demoniac schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 20:56:
[...]
Wat bedoel je met korreltjes? Welke resolutie heb je ingesteld, bedoel je niet gewoon 'kartels' langs lijnen want dat zou een verkeerde resolutie kunnen zijn..
nee gewoon net als je na een wzige foto kijkt korrel achtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:10

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Viewsonic 2030b besteld :9~
edit:
Binnenkort uiteraard een verslag, over 2 weken heb ik een LAN van een week dan zal ik de ingame-prestaties van dit ding eens goed testen :) Input lag-fotootje wil ik voor de liefhebbers ook wel doen.

[ Voor 80% gewijzigd door Demo op 19-07-2006 20:59 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-05 13:18
Demoniac schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:42:
edit:
Input lag-fotootje wil ik voor de liefhebbers ook wel doen.
* Anoniem: 149196 meld
weten we meteen of input lag alleen bij overdrive PVA een probleem is, of ook bij overdrive mva.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brekki
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Weer een review van de Samsung 215TW, deze keer door bit-tech.net:

http://www.bit-tech.net/h...g_syncmaster_215tw/1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66358

Sinds gisteren heb ik de Samsung 205BW staan. Op het eerste gezicht een prima scherm, al moet ik hem nog finetunen, qua kleuren is hij nu nog wat flets. Wel heb ik last van kleurverschil in de hoeken en wat lekkage met name aan de bovenkant.

Na installatie bleek overigens mijn videokaart (Geforge FX5200 bij DVI niet de resolutie 1680 x 1050 aan te kunnen. Dat was even balen. Gelukkig trok hij het wel met de VGA aansluiting en het beeld vind ik best goed.
Nu is mijn vraag, heeft het zin om weer een hoop geld te investeren in een nieuwe videokaart? Wordt het (DVI) beeld dan echt beter dan nu met de VGA? Spelletjes speel ik overigens niet, daar hoef ik het niet voor te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-06 22:47

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Een aantal van de schermen in de startpost zijn al wat ouder, en nieuwere 20" schermen (die ook nog eens goedkoper zijn) staan er niet in. Ik noem er een paar:
Acer AL2023 (20", 8ms g>g, D-sub/DVI-D) EUR 443,95
Belinea 102005 20" TFT EUR 464,-
LG L2000C (20", 8ms, D-Sub/DVI-D, Zwart) EUR 442,96
Samsung SyncMaster 204B (20.1", 5ms, D-sub/DVI-D, Zilver) EUR 379,90

Het zijn allemaal 8ms of sneller schermen, dus ik denk dat die (of een paar ervan) wel in de startpost thuis horen. Iig die Samsung 204TS die niet meer gemaakt wordt vervangen door de 204B, want volgens mij is die laatste in alles het betere scherm.

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 20-07-2006 14:23 ]

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Maasluip schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 14:10:
Het zijn allemaal 8ms of sneller schermen, dus ik denk dat die (of een paar ervan) wel in de startpost thuis horen.
Die Belinea die je noemt is 25ms.
Iig die Samsung 204TS die niet meer gemaakt wordt vervangen door de 204B, want volgens mij is die laatste in alles het betere scherm.
Niet echt.
De 204T heeft een grotere kijkhoek en betere kleurenweergave, dus de 204B is alleen iets sneller.
Maar als de 204T niet meer te krijgen is dan moet ie inderdaad maar uit de startpost...

De LG L2000C heeft een slechte kleurweergave(veel te lichte kleuren).

Dus alleen de 204B en de AL2023 zouden mischien de TS in kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
  • Laatst online: 29-05 21:39
Demoniac schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 18:42:
Viewsonic 2030b besteld :9~
edit:
Binnenkort uiteraard een verslag, over 2 weken heb ik een LAN van een week dan zal ik de ingame-prestaties van dit ding eens goed testen :) Input lag-fotootje wil ik voor de liefhebbers ook wel doen.
Oeh ja, daar ben ik ook zeeeeer in geinteresseerd! Een kleine review zou al heel mooi zijn :)

57696520646974206c65657374206973206e657264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Review van HP LP2065
Ziet er goed uit.
Zo te zien hetzelfde paneel als de 204T.
In Duitsland is ie te koop voor €460,- , nu nog even wachten tot ie in Nederland te koop komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-05 18:56

Thy King

Ruler Of Thy World

Ik heb net de bestelling geplaatst voor de NEC 20wgx2. Ik zal als ik hem binnen heb een uitgebreide bijdrage leveren aan de mensheid.

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Zal ik ook eens een foto'je maken van de inputlag van m'n 204Ts?

Trouwens, er was ook melding van een Samsung 205T in de SP, wordt dat de opvolger van de 204Ts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Anoniem: 120284 schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 12:22:
Zal ik ook eens een foto'je maken van de inputlag van m'n 204Ts?
graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobvdm
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-10-2021
Sluuut schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:05:
[...]

Een 15" TFT had in die tijd vaak een TN paneel, die heel goed/snel zijn voor games, vooral omdat ze zo klein zijn versnelt dat de refresh rate ook nog eens (minder ghosting dan op een 17" of 19"). Verder hadden die schermen geen overdrive, waardoor er geen Input Lag optreedt.

Als je meer wilt weten over Input Lag, ik heb geprobeerd een uitleg ervoor te maken op wikipedia; http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag
OT: Die stub heb jij niet gemaakt, dat is publiekelijk te zien ;)
(tenzij jij die Australiër bent :+ )

En effe voor de duidelijkheid (gezien alle onwaarheden die hier worden verkondigd) - S-IPS schermen kunnen ook last hebben van input lag, zoals CNET bij de Philips 230WP7 constateert. Het gebruik van overdrive-achtige technologieën is niet gelimiteerd tot *VA en TN schermen. S-IPS heeft wel andere voordelen boven *VA en TN panelen (maar ook nadelen), maar helaas hebben grotere (23" en daarboven) S-IPS panelen ongeveer net zo veel last van input lag. Overigens heb ik het nu niet tegen jou Sluuut.

[ Voor 33% gewijzigd door jacobvdm op 21-07-2006 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
jacobvdm schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:32:
[...]

OT: Die stub heb jij niet gemaakt, dat is publiekelijk te zien ;)
(tenzij jij die Australiër bent :+ )

En effe voor de duidelijkheid (gezien alle onwaarheden die hier worden verkondigd) - S-IPS schermen kunnen ook last hebben van input lag, zoals CNET bij de Philips 230WP7 constateert. Het gebruik van overdrive-achtige technologieën is niet gelimiteerd tot *VA en TN schermen. S-IPS heeft wel andere voordelen boven *VA en TN panelen (maar ook nadelen), maar helaas hebben grotere (23" en daarboven) S-IPS panelen ongeveer net zo veel last van input lag. Overigens heb ik het nu niet alleem tegen jou Sluuut.
Damn, dat is wel zwaar slecht nieuws.. Ik ben er eindelijk uit om een S-IPS scherm te halen, de ViewSonic vp231wb.. Maar als die ook al input lag heeft, dan word het erg lastig :/m Heb je misschien een linkje naar die review? Als ze evenveel lag hebben ga ik me opnieuw orentieren en wss gaat het dan een S-PVA 24" worden, als ze toch evenveel input lag hebben...
Edit: Link gevonden, maar niks over Input Lag ?

Maar trouwens, ik heb wel het artikel gemaakt, alleen bestonden er al 3 regels van iemand anders, en is hij daarna ook nog qua taal aangepast, was niet 100% vloeiend engels.. maar 80% heb ik er neer gezet van wat er staat en ik gebruik geen Australische proxy :P

[ Voor 6% gewijzigd door Sluuut op 21-07-2006 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154971

Nou kan nog een tijdje wachten op mijn vp2030b :'( Eerst zou het een weekje later worden (vandaag). Nu krijg ik te horen van Azerty dat het rond 10 augustus gaat worden. Beetje een klerestreek van ze. Had ik hem nou maar bij een andere winkel besteld die hem wel op voorraad had voor een paar tientjes meer ;(

Maarja eerst maar eens op vakantie en als ik terugkom zou die er moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
^^
Beetje een "klerenstreek" van hun leverancier of de leverancier daar weer van, Azerty kan er waarschijnlijk weinig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Ik heb een probleem met mijn 940BF.

Monitor is nu een circa 1 week oud en ik heb last van een rode verticale streep rechts in mijn beeld

Foto:

http://members.home.nl/cstruik/FOK/IMG_0699.jpg

Wat is er aan de hand?

Ik heb reeds de nieuwste drivers voor de monitor en de videokaart geinstalleerd, wat het probleem niet heeft verholpen.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacScum op 22-07-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:33

aex351

I am the one

De 205BW volgende chinese review websites is beter dan de viewsonic.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Rekkie schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:57:

Monitor is nu een circa 1 week oud en ik heb last van een rode verticale streep rechts in mijn beeld

Foto:

Wat is er aan de hand?

Ik heb reeds de nieuwste drivers voor de monitor en de videokaart geinstalleerd, wat het probleem niet heeft verholpen.
Loopt hij ook door de startbalk of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Rekkie schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:57:

Foto:

Wat is er aan de hand?

Kun je het toevallig niet met een andere monitor testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
Sluuut schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 01:46:
[...]

Loopt hij ook door de startbalk of niet?
Ja.... is wel moelijker zichtbaar omdat dit grijs is, maar hij loopt over de gehele hoogte van het beeldscherm.

Testen op een andere monitor is geen optie.... want mijn vorige heb ik reeds verkocht.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webbah
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-08-2022
Bij tweakers nieuws:

http://tweakers.net/nieuw...nieuwe-TFT-monitoren.html

Over drie nieuwe samsung schermen. nu hopen dat de 2*5T series gauw volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Ik denk dat ik toch maar voor de Dell 24" ga aangezien iemand hier poste dat S-IPS ook input lag had.. anders zou ik het niet doen, maar ik heb meer vertrouwen in een S-PVA scherm qua kleuren/contrast/brightness/inkijkhoek dan een S-IPS..

En voor 865 euro inclusief btw en inclusief zero dead pixels plus dat je hem eerst kan bekijken.. Wat wil je nog meer? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Webbah schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:20:
Bij tweakers nieuws:

http://tweakers.net/nieuw...nieuwe-TFT-monitoren.html

Over drie nieuwe samsung schermen. nu hopen dat de 2*5T series gauw volgen!
de 204B is er al, en die lijkt ongeveer van dezelfde serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132833

stippel schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 13:12:
De winkels die de Samsung 205w zo goedkoop aanbieden hebben wel een godsgruwelijk dure pixelgarantie.
En aangezien ik geen zin in gezeur heb ook niet met die wet op afstand garantie wil ik dat er juist wel bij hebben. En dan lopen ze gemiddeld tegen de €400,-
Wet koop op afstand kost geen geld :) Bij elke particuliere aankoop op internet heb je sowieso 7 dagen niet goed = geld terug. Dus pixelgarantie (binnen 1 week) is ook alleen maar geldklopperij. Maar ik geloof dat OBCS en CentralPoint die wet omzeilen door te zeggen dat ze alleen aan bedrijven verkopen?

Bij de MediaMarkt en Aldi kun je trouwens ook alles terugbrengen binnen een week en zonder opgaaf van reden je geld terugkrijgen. Ben benieuwd of ze de Samsung 205BW daar hebben en wat ie kost.

Enne, waarom staat de 20" iMac niet in de openingspost? Zit geloof ik een erg goed scherm in, en dat je er nou voor 1000 euro extra ook nog een leuke ingebouwde computer bij krijgt, dat is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 19:55
Anoniem: 132833 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 15:00:
[...]
Bij de MediaMarkt en Aldi kun je trouwens ook alles terugbrengen binnen een week en zonder opgaaf van reden je geld terugkrijgen. Ben benieuwd of ze de Samsung 205BW daar hebben en wat ie kost.
Ik ben vorige week voor het laatst wezen kijken bij de MediaMarkt (vestiging Utrecht) maar ze hadden geen 205bw in het assortiment :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 179886

Greetings Tweakers,

Wat een dilemma's toch weer op deze hete dag...
De situatie:
Geheel nieuw systeem in bestelling, voor specs van het nieuwe systeem verwijs ik naar m'n sig. Daar zou ik graag een nieuw scherm bij willen kopen, ik heb nog €450,- over. €10,- meer of minder is geen probleem. Ik zal het scherm voornamelijk gebruiken voor high-end games, veel ook voor de studie, ik moet de nodige artikelen lezen en om deze nou allemaal uit te gaan printen is ook niks, dus een rustig scherm is ook belangrijk aangezien ik veel vanaf het scherm zal lezen.

De Opties:
Dell UltraSharp™ 2007WFP ( heeft op het moment mijn voorkeur )
Ik vind het uiterlijk van het scherm erg mooi, het oogt rustig en solide, HDCP, aantal reviews gelezen, kleurweergave is mooi en de service van Dell is volgens mij ook ok. Enige waar ik mee zit is de 16ms, zou dit voor de high end games een probleem kunnen vormen?!

Samsung 205BW ( staat op de 3e plaats )
Naar mijn idee ook een mooi scherm, alles er op en eraan, het is een snel scherm en de prijs is ook netjes. Alleen is de kleurweergave soms wat minder volgens een aantal reviews.

Acer AL2051Ws ( tweede plaats op het moment )
Ik vind de vormgeving van dit scherm persoonlijk het mooiste, helaas geen pivot en draai mogelijkheid, de spiegelende laag lopen de meningen over uiteen, ik heb een aantal schermen gezien, persoonlijk vind ik het bijzonder prettig die spiegelende laag en het scherm komt in een omgeving waar de lichtinval goed te bepalen is. Alleen mist het scherm HDCP, gezien de toekomst, Blu-ray etc. vind ik dat bijzonder jammer...Als er HDCP op had gezeten had ik sowieso voor dit scherm gekozen, nu twijfel ik nog.

Ik heb flink wat reviews gelezen, maar mijn ervaring is dat wanneer je de situatie uitlegt en mensen vraagt naar hun meningen dat je een stuk verder komt dan alleen reviews te lezen...Daarom hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen. Suggesties zijn altijd welkom!

Bij voorbaat dank :Y)

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 179886 op 22-07-2006 18:15 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:31
Anoniem: 179886 schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 16:42:
Greetings Tweakers,

De situatie:
Geheel nieuw systeem in bestelling, voor specs van het nieuwe systeem verwijs ik naar m'n sig. Daar zou ik graag een nieuw scherm bij willen kopen, ik heb nog €450,- over. €10,- meer of minder is geen probleem. Ik zal het scherm voornamelijk gebruiken voor high-end games, veel ook voor de studie, ik moet de nodige artikelen lezen en om deze nou allemaal uit te gaan printen is ook niks, dus een rustig scherm is ook belangrijk aangezien ik veel vanaf het scherm zal lezen.

De Opties:
Ik vind het uiterlijk van het scherm erg mooi, het oogt rustig en solide, HDCP, aantal reviews gelezen, kleurweergave is mooi en de service van Dell is volgens mij ook ok. Enige waar ik mee zit is de 16ms, zou dit voor de High End games een probleem kunnen vormen?!

Samsung 205BW ( staat op de 3e plaats )
Naar mijn idee ook een mooi scherm, alles er op en eraan, het is een snel scherm en de prijs is ook netjes. Alleen is de kleurweergave soms wat minder volgens een aantal reviews.

Acer AL2051Ws ( tweede plaats op het moment )
Ik vind de vormgeving van dit scherm persoonlijk het mooiste, helaas geen pivot en draai mogelijkheid, de spiegelende laag lopen de meningen over uiteen, ik heb een aantal schermen gezien, persoonlijk vind ik het bijzonder prettig die spiegelende laag en het scherm komt in een omgeving waar de lichtinval goed te bepalen is. Alleen mist het scherm HDCP, gezien de toekomst, Blu-ray etc. vind ik dat bijzonder jammer...Als er HDCP op had gezeten had ik sowieso voor dit scherm gekozen, nu twijfel ik nog.

Ik heb flink wat reviews gelezen, maar mijn ervaring is dat wanneer je de situatie uitlegt en mensen vraagt naar hun meningen dat je een stuk verder komt dan alleen reviews te lezen...Daarom hoop ik dat jullie mij verder kunnen helpen. Suggesties zijn altijd welkom!

Bij voorbaat dank :Y)
Ik heb de samsung 205bw en ik vind dat de kleurweergave zeker wel goed is hoor, wit is wit, en zwart is bij mij wel zwart.
Ik zelf heb geen last van backlight bleeding, dat is wel apart want in reviews lees ik dat wel, miss uitzondering?
Verder vind ik het een fijn scherm, enige minpunt(en) wat ik kan verzinnen is:

- Geen pivot modus (gebruik ik toch niet, dus dat is niet echt een nadeel voor mij)
- Hij word wat warm, nu heb ik alleen een 17" tft gehad, die was niet zo warm, maar hij word niet gloeiend heet ofzo hoor. Maar miss omdat deze warmer word(miss bij elke 20") omdat er een licht in zit die veller is of meer lichten inzit, dus sowieso warmer is. Maar dat kan ik niet echt vergelijken, miss iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-01 11:21
Ik heb ook de 205BW. Vind de kleuren ook wel mooi. Echter is er wel een heel klein beetje backlight bleeding, namelijk boven en onder aan de randen. Dit is maar 4 of 5 millimeter, dus het geeft wel een mooi effect aan je startbalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-05 13:10

Ikke!

aka Netfinity

Ik zit er toch steeds meer aan te denken om een Samsung 204B te kopen. Heb nu een Eizo F930. Maar nu vraag ik me af of ik ook 2 pc's kan aansluiten op die Samsung en dan kan wisselen tussen de 2 pc's? Nu gebruik ik die functie op mijn Eizo ook namelijk. De 204B heeft zoals veel schermen een d-sub en dvi aansluiting, maar kan er verder niks over vinden in de handleiding.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:31
nfm schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:29:
Ik heb ook de 205BW. Vind de kleuren ook wel mooi. Echter is er wel een heel klein beetje backlight bleeding, namelijk boven en onder aan de randen. Dit is maar 4 of 5 millimeter, dus het geeft wel een mooi effect aan je startbalk.
Word jou 205BW ook warm?? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.Kebab
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ikke! schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:18:
Ik zit er toch steeds meer aan te denken om een Samsung 204B te kopen. Heb nu een Eizo F930. Maar nu vraag ik me af of ik ook 2 pc's kan aansluiten op die Samsung en dan kan wisselen tussen de 2 pc's? Nu gebruik ik die functie op mijn Eizo ook namelijk. De 204B heeft zoals veel schermen een d-sub en dvi aansluiting, maar kan er verder niks over vinden in de handleiding.
Hey, ik heb het scherm en je kan door op een knop te drukken wisselen tussen dvi en d-sub,
dus waarschijnlijk kan je de ene pc aan de d-sub hangen en de andere aan de dvi aansluiting en dan met dat knopje wisselen tussen de pc's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Enige waar ik mee zit is de 16ms, zou dit voor de high end games een probleem kunnen vormen?!
De 2007FPW is 16ms zwart->wit->zwart(net als veel monitoren met grote kijkhoek tegewoordig), maar 6ms GtG.
De snelheid zal dus niet echt zo'n probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:56
Greetings Tweakers,

De situatie:

De Opties:
Ik vind het uiterlijk van het scherm erg mooi, het oogt rustig en solide, HDCP, aantal reviews gelezen, kleurweergave is mooi en de service van Dell is volgens mij ook ok. Enige waar ik mee zit is de 16ms, zou dit voor de high end games een probleem kunnen vormen?!
Dit scherm heb ik toevallig gisteren besteld voor € 393,40 inc btw en verzendkosten! In dit topic kan je lezen hoe je deze t/m uiterlijk a.s. dinsdag met 40% korting via Dell kan kopen!

Succes met je keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Laatst online: 06-01 11:21
matsume schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 19:22:
[...]

Word jou 205BW ook warm?? :*)
Ja, best wel. Maar wel na minstens een uur gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
.

Dell 2407FPW (flat panel wide) Review by Sluuut
Afbeeldingslocatie: http://accessories.euro.dell.com/sna/images/products/large/860-10023.jpg
Test materiaal:
Ervaringen met andere monitoren: Onbekend merk 15" CRT, Iiyama 17" CRT, Iiyama 19" CRT, 22" CRT, 19" MVA, 19" Iiyama, 14" notebook, 15.4" notebook.
(Op werk nog een 17" AOC maar die telt niet mee want dat is gewoon echt ruk-kwalliteit :P)
Hardware:
AMD X2 4200+ @ 2.5Ghz
Corsair Twin-X 2GB Dual channel CAS2
Sapphire ATi Radeon X1900XTX
2x Raptor 74GB Raid0
Logitech MX518 muis & Logitech Ultra-X keyboard.

Voor-verhaaltje
Daar zat ik dan, met mijn dualscreen 19" (1x Iiyama Prolite 481S, een IPS paneel met 25ms responsetime en een Acer AL922 met ook 25ms responsetime, maar dan een MVA paneel).
Resolutie van 2560x1024 in totaal, maar geen widescreen. Omdat het twee verschillende monitoren zijn en ik wel weer eens zin had in nieuwe hardware, ging ik online allerlei monitoren bekijken.
Ik was er vrijwel zeker van dat ik 2x20" wou gaan nemen, omdat dualscreen me beviel, alleen de resolutie van 1280x1024 per scherm is net wat te weinig. Je moet natuurlijk wel optimaal kunnen genieten van je X1900XTX en AMD X2 4200+ @ 2.5Ghz met tenslotte nog 2GB cas2 werkgeheugen.

Toen ik www.widescreengamingforum.com tegenkwam en Counter Strike Source zag, was ik ineens omgeslagen naar widescreen. Je kunt namelijk in CSS in de game zelf (online iig) niet de FOV (field of view) veranderen. Maar wat blijkt, heb je een widescreen, dan word het automatisch voor je gedaan!
Ik heb nog eens op mijn Iiyama 19" in plaats van de normale 1280x1024 op 1200x800 gespeeld, waarmee ik meer zag én beter speelde.
Nou zal ik een monitor niet alleen voor CSS kopen, dus heb naar meerdere dingen gekeken, zoals HDCP ready. Het kan nog een aantal jaar duren, maar ik wil er toch wel gelijk voor zijn voorbereid.

Uiteindelijk hield ik de ViewSonic vp231wb en de Apple Cinema Display en de Sony 243 over.
Allemaal rond de 1300 euro en allemaal hetzelfde S-IPS paneel. Apple de mooiste maar geen OSD/kans op geen BIOS/DOS/Safemode beeld, Sony goed uit de reviews en aardig design maar geen adjustable feet en als laatste de ViewSonic met HDCP support en zero-dead-pixel warranty, maar niet zo goed uit de reviews en toch best duur, 1400 euro namelijk.
Toen was ik er dus redelijk uit om toch voor de ViewSonic te gaan.

Ik heb er uiteindelijk 2 maanden over gedaan om een monitor uit te kiezen, totdat ik op het "20 inch en groter" monitor topic op gathering.tweakers.net las dat iemand ervan was overtuigt dat S-IPS panelen ook input lag zouden hebben.
Dat deed me omslaan. Ik had op een ander forum ook een erg lange thread lopen over een nieuwe monitor, waarbij meerdere mensen de Dell 2407FPW (flat panel wide) aanboden als advies. Ik had er al reviews over gelezen, maar ben toch verder gaan kijken..

Afbeeldingslocatie: http://accessories.us.dell.com/sna/images/products/mv_large/24_860-10023.jpg
Specs:
* Grootte en type van beeldscherm : 24-inch (61,0 cm) active matrix TFT
* Resolutie : 1920 x 1200 / WUXGA
* Reactietijd / helderheid / contrastverhouding : 16 ms (zwart naar wit) of 6 ms (grijs naar grijs) / 450 cd/m2/ 1.000:1
* Afmeting b x h x d : 585mm x 388mm (gecomprimeerd / uitgebreid) x 560mm x 195mm
* Gewicht : 8,3 kg
* Ingangen : Analoog DVI-D (digitaal) met HDCP / S-Video / Composiet / Component
* In hoogte verstelbare standaard, geluid : Ja /optionele AS500 Sound Bar
* Compatibiliteit met VESA-ophanging, beveiligingsslot : Ja (100 mm) / ja
* Geïntegreerde USB 2.0-hub met stroomvoorziening, 9-in-2-kaartlezer : 4 downstream-poorten, 1 upstream-poort / CompactFlash type I/II-kaart, MicroDrive, Smart Media-kaart, Memory Stick-kaart, Memory Stick Pro-kaart, Memory Stick Duo (met adapter), Secure Digital-kaart, MultiMedia Card, Mini Secure Digital (met adapter)
* Garantie : 3 jaar garantie met omruilen op de volgende werkdag

Research:
Toen ging ik eens kijken voor de grap of er niet iemand was op Marktplaats die een 2e hands had staan ofzo. Daar stond een gozer die ze nieuw verkocht voor 849,- euro inclusief BTW, in plaats van de ~1050 op de Dell website. Dus ik nog wat meer reviews lezen en nog binnen 24 uur de knoop doorgehakt en deze meneer gemailt. Hij woont dichtbij dus na een paar mailtjes ben ik langsgeweest en heeft hij hem afgegeven.

Mochten jullie ook deze Dell willen aanschaffen dan kan ik je zeker aanraden om het bij hem te doen, hij kan het ook versturen en je krijgt hem gewoon op factuur met 3 jaar garantie. Niks vrachtwagen ofzo.
Plus hij rekent maar 15 euro voor zero-dead-pixel warranty!

Eerste impressie/verpakking
Inmiddels thuis aangekomen na een zware tocht van 20 minuten (is toch 9 kilo waarmee je loopt te slepen!) de oude monitoren van m'n bureau gehaald en de nieuwe uit de doos.
DAMN!! Ik wist wel dat hij groot was maar dit is echt wel groter dan dat ik eigelijk had verwacht.

Hoe was hij verpakt? Stevig in een doos, netjes in dik piepschuim met allerlei schuim dingen erbij om de monitor heen enzo je kent het wel. Gewoon zoals een monitor ingepakt hoort te zijn.
Echter bij het uit-tillen van het scherm leek het alsof het paneel een milimeter of ~2 kon bewegen, alsof het niet goed vast zat aan de monitor zelf. Hier heb ik verder geen tijd aan besteed, als hij inmiddels staat dan staat ie zéér stabiel).

De voet was ook redelijk groot bij het uitpakken, groter dan m'n 19" voeten maar niet storend. Het moet ook wel om een 24" stabiel te houden.
Na een simpele klik zat de voet erop;

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dell/attach_stand.jpg
Twee kabeltjes erop (aan de achterkant van de monitor kunnen ze mooi door de voet heen worden weggewerkt, ik zie beide kabels niet als ik op mn stoel zit) en aan met die banaan;

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dell/cable_holder.gif

Oja, PC moet ook nog aan.. bijna vergeten. Schrik! Wat een POST komt er voorbij. Hier kan zelfs iemand met een jampotglazen-bril z'n bril afzetten.
Windows logo verschijnt en booten maar. Eenmaals in Windows de resolutie aangepast. Lekker veel desktop ruimte, ik mis tot nu toe absoluut geen ruimte in vergelijking met de 2560x1024 die ik eerst had.

Een vriend die erbij was zei dat hij scheef stond.. en inderdaad, omdat hij de o-zo-geweldige pivot mode ondersteund, staat hij niet 100% recht. Ik heb hier vaker ervaringen mee gehad, klanten die waar ik werk monitoren terugstuurde omdat hij niet recht stond.
Maar ik moet zeggen dat ik er bij deze Dell totaal geen last van heb. Mocht ik er toch nog last van gaan krijgen, dan zet ik onder de rechtervoet een klein papiertje zodat hij 100% recht komt te staan.
Eenmaal in Windows aanbeland heb ik een dvdr aangezet...

Movies:
Fantastisch beeld, mooie kleuren en gewoon erg groot. Xvid aangezet. Wat een lelijkheid deluxe!! op m'n 19" was dit nog goed te kijken, maar op een 24" is het echt te groot en ga je de compressie teveel zien.
Maargoed, voor films gebruik ik toch m'n xbox & philips breedbeeld TV met al z'n filters, dus dat maakt niet zo uit.

Geen last van tearing/pixels die blijven zitten omdat de kleuren bijna identiek blijven in de film, echter wel van dichtbij de lelijkheid van DVD te zien. Net zoals jij Xvid lelijk zou vinden vanwege de compressie, begint DVD ook al in de buurt te komen om de compressie te zien.
Nou hangt dat wel van meerdere dingen af, zoals de compressie van de DVD zelf en alle filters die ze erop hebben toegepast plus het camerawerk.

Brightness/Contrast:
Dan wit en zwart testen. Mooi egaal, wit is echt wit en nergens witter dan ergens anders op het scherm. Het ziet er witter uit dan op m'n 2 oude schermen en zwarter is ook zwarter geworden. Vervolgens het complete scherm zwart gevult en geen backlight leakage, helemaal nippes nada, totaal egaal. M'n oude Iiyama had hier wel veel last van.

Na een uurtje met deze monitor "gespeeld" te hebben ging ik eens kijken of de brightness op m'n laptop (crystal clear scherm, superhelder vergeten met andere schermen) wel op z'n helderst stond. En dat was zo.. dus dat zegt ook wel waar wat van het Dell scherm, dat de brightness/contrast echt super zijn. Wit;

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dell/dell013_resize.jpg
Door de bagger camera ziet het er misschien niet helemaal egaal en wit uit maar ik kan je verzekeren dat het witter dan wit is en totaal egaal! Hetzelfde geld voor zwart;

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dell/dell020_resize.jpg
Geen backlight leakage en zwart is echt mooi egaal zwart.

Gaming & Input Lag: Hey wacht, ik ben Input lag vergeten? Eventjes met de muis bewegen. Krijg nou wat, helemaal geen last van input lag? Dat is vreemd.. Ik ben toch wel een echte die-hard Quaker (quake1 ja) dus ik merk in mijn ogen elke miliseconde lag.

Nou goed, Counterstrike Source aangezet. Resolutie veranderen naar 1920x1200 met 2xAA + Temporal AA = 4xAA en 16x AF. Connecten naar een willekeurige server.. Damn again, what a pretty screen!
Die resolutie is echt superb, alles ziet er zo gedetailleerd uit en je kunt gewoon eindelijk van een enorme afstand al goed zien of je een copper of terror ziet. Ik speelde vanmiddag eventjes bij een vriend op een 15" scherm en daar zag ik dus echt niet het verschil tussen een terror en cop van veraf.
Plus dat het niet te spelen was, ik had zegmaar 1-8 ofzo :P Overigens constant 60 fps met m'n x1900xtx.

CSS is een hele nieuwe ervaring op dit scherm. Ik begon met 4-0, toen 7-1 en eindigde met 11-4. Volgens mij een ini-mini klein beetje input lag gemerkt, namelijk 1x toen ik me heel snel omdraaide. Maar het was niet zo dat de muis tever bewoog, want de beweging zit er al in. Ik bedoel dat ik weet dat ik een aantal milimeter met de muis moet bewegen om 180 graden te draaien. Dat gevoel zit er gewoon in en met input lag krijg je daar geen last van. Het leek alsof er een soort slug overheen kwam, alsof er een miliseconde lag was echt zoals input lag beschreven word. Maar voor mij is dit absoluut geen probleem want dat was het enige moment in de 15 minuten die ik speelde, dus zeker acceptabel. Ik zie het ook zo; of je speelt zonder input lag op een 20" of je speelt met minimale input lag op een 24". Een betere keuze is er op dit moment gewoon nog niet.

Ghosting? Zag ik niks van, maar dat zag ik al miniscuul op m'n oude Iiyama 25ms IPS scherm dus dat mag je met een klein korreltje zout nemen :) Toch zien andere mensen het ook niet en zijn andere reviewers online er ook tevreden over qua ghosting.
Counter Strike Source:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/css_resize.jpg
Verder nog een potje Command & Conquer Generals gespeeld die geen widescreen support heeft. Wel gespeeld op 1920x1200 en ik moet zeggen dat dat prima ging, ik had niet echt het gevoel alsof er dingen werden uitgerekt.

Calibratie:
Dan maar eens de monitor calibreren (opzettelijk BMP gelaten gezien dat de volledige kleuren weergeeft en JPEG niet precies genoeg is hiervoor;

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dell/color_calibration.bmp
Bovenste rijtje kleuren zijn de kleuren die de monitor weergeeft terwijl de onderste rij de kleuren zijn die het meest realistisch over zouden komen op het menselijk oog.
Kleuren zijn dus out-of-the-box zeer goed te noemen, waardoor ik momenteel geen zin heb om te caliberen. Misschien later nog eens een goed programmatje ervoor vinden en dat draaien.

Foto's:
Wat is een topic zonder foto's? Precies, worthless :D
Ik heb helaas geen Canon 350 maar een ~4 jaar oude PowerShot A70 met redelijke bagger-kwalliteit.

Scherm naast notebook op m'n bureau (notebook is 15.4" breedbeeld);
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dell/dell010_resize.jpg

Zijkant;
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dell/dell027_resize.jpg

Windows XP Professional inc SP2, meerdere schermpjes naast elkaar;
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~lind1469/dell/dell014_resize.jpg

Voordelen:
- Huge! 1920x1200 rox
- Mooie kleuren default uit doos
- Mooie helderheid/contrast default uit doos (50% brightness, contrast is niet aan te passen op DVI, alleen D-SUB)
- OSD is mooi (gradient) en gemakkelijk te bedienen
- Geen dode pixels (wel gechecked vantevoren, maar toch..)
- Geen backlight leakage
- Wit is wit, zwart is zwart.
- Kleuren zijn bijna-perfect default uit de doos
- Geeft relatief weinig warmte af
- Design vind ik persoonlijk erg mooi, misschien niet zo mooi als de Apple Cinema Display maar zeker zo mooi als de ViewSonic/Sony 23" al dan niet mooier. Blijft natuurlijk wel persoonlijk!
- Pivot mogelijkheden (al gebruik ik het niet zelf)
- HDCP ready, al heb ik gelezen dat er hier 3 verschillende modussen van zijn waarvan er maar 2 mogelijk zijn).
- 3 jaar next busines day onsite garantie
- Snelle responsetime, geen ghosting zichtbaar
- USB & Cardreader aan de zijkant
- Veel inputmogelijkheden (component, S-video
- Erg scherp beeld, tekst is niet te klein en niet te groot (persoonlijk..)

Nadelen:
- Paneel zit niet 100% straks/goed vast in het scherm
- OSD Knopjes moet je nét iets te hard indrukken
- Scherm staat een klein beetje scheef door pivot mode
- Geen blauwe ledjes maar nog steeds groen (bij power knopje)
- Miniscuul beetje input lag al ben ik daar niet eens zeker van..
- Support van Dell op de website is niet wat het zou moeten wezen, tussen de drivers staan er geen voor de 2407FPW dus die heb ik van de FTP moeten downloaden (ik ben te lui om de CD te pakken..)
- Paneel valt qua diepte ongeveer 5mm in het scherm waardoor er aan de zijkanten gedeeltelijke weerkaatsing van de icoontjes op de desktop verschijnen (niet irriterent imo!)
- In de manual staat "Operating Temperature: 5° to 35°C (41° to 95°F)".. Dat kan lastig worden in Nederland als het 36 graden is op een dag zoals voorheen :P
- Als je de monitor beweegd bibbert hij eventjes na, dus het kan theoretisch gezien stabieler. Echter heb ik hier 0,0 last van.
- Van de zijkant gezien is het diepe zwart beter te onderscheiden van elkaar, terwijl als je er recht voor zit allemaal "zwart" is.

De nadelen zijn niet echt noemenswaardig te noemen voor mij, misschien is alleen het feit dat hij niet 100% recht staat vervelend voor sommige mensen, maar ik ben er zeker van dat dit probleem zich absoluut niet bij elk scherm voordoet in deze reeks Dell type's.
Of als je aan photoshop doet dan heb je van de voorkant niet de beste zwart tinten en ook niet 100% de beste kleuren, maar het komt in de buurt.
Het zou realistisch zijn als er maar een aantal % dit probleem hadden. Stel jij hebt er wel last van, dan is Dell vast wel zo coulant om hem om te laten ruilen. nadeel is dan natuurlijk wel dat je een refurbisched krijgt (eentje die al eerder gerepareerd is en daardoor een beetje vies kan zijn of andere mankementen kan hebben/krijgen zoals dode (sub)pixels).

Al met al een heel goed scherm..

Ratings:
Design: 9
Gaming: 8,5
Movies: 8,5
Photoshop: 8
office-work: 9,5
Downscaling: 8
Overal: 8,6

Ik ben heel erg kritisch, objectief én eerlijk, dus je kunt er zeker van op aan dat deze monitor geen miskoop zal zijn! :)
(Ben absoluut geen kieskeurig.nl meneertje die alles een 10 geeft omdat hij het zelf gekocht heeft en-dan-moet-het-wel-goed-zijn..)

Ik hoop dat jullie wat aan deze erg lange review hebben gehad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Allereerst complimenten voor de mooie review hierboven. Vind zelf een nadeel van Dell de EUR 89,- verzendkosten.

Dan nu over het volgende:
nfm schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:29:
Over de 205BW: Ik hoor iedereen over backlight bleeding/leakage. Ik heb nu zelf een IIyama X486S, volgens mij ook een TN panel. Heb nu totaal geen last van leakage en/of slechte kijkhoek. Zal ik dat dan met de 205BW wel hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
Anoniem: 132833 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 03:19:
Allereerst complimenten voor de mooie review hierboven. Vind zelf een nadeel van Dell de EUR 89,- verzendkosten.
Thanx, vind die verzendkosten ook een nadeel bij Dell, maar er zijn dus ook andere mensen waar je hem met 15 euro verzendkosten kan kopen een fikse korting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
LG komt binnenkort met een nieuwe 20" breedbeeld scherm. De 204WT. Ziet er naar mijn mening echt top uit, alleen is de voet een beetje lelijk van de zijkant. Daar had ik liever dezelfde voet gezien als bij de LG 1970H(R). Hier een foto:

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y237/BvK/10075693.jpg

De specs zien er ook wel goed uit.

HDCP support
5ms response
2000 contrast
VGA + DVI

Helaas schijnt er een TN paneel in te komen. Maar volgens mij heeft de LG 1970H(R) ook een TN paneel, en daar was ik dik tevreden over.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:53

Yucko

One clown to rule them all !

Sluuut schreef op zondag 23 juli 2006 @ 03:07:
...

Een vriend die erbij was zei dat hij scheef stond.. en inderdaad, omdat hij de o-zo-geweldige pivot mode ondersteund, staat hij niet 100% recht.

...
Tja, hier hetzelfde ... maar gewoon gebeld en men stond de volgende dag met een nieuwe voet (+ monitor 8)7) voor de deur :)
...

- Support van Dell op de website is niet wat het zou moeten wezen, tussen de drivers staan er geen voor de 2407FPW dus die heb ik van de FTP moeten downloaden (ik ben te lui om de CD te pakken..)

...
Volgens mij staat er op de CD helemaal geen driver, ik heb 'm nl. niet kunnen vinden. Als ik inlog op FTP.DELL.COM wordt mij een login+ww gevraagd en na een willekeurig email-adres ingevuld te hebben met een wachtwoord wordt ik eruit gegooid.

Op http://ftp1.us.dell.com/monitors staan er zoveel, maar ik kan niet echt opmaken welke nu voor de 2407WPFb is.

Kun jij me aan die driver helpen :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
JaJoah schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:57:
[...]

Tja, hier hetzelfde ... maar gewoon gebeld en men stond de volgende dag met een nieuwe voet (+ monitor 8)7) voor de deur :)

[...]

Volgens mij staat er op de CD helemaal geen driver, ik heb 'm nl. niet kunnen vinden. Als ik inlog op FTP.DELL.COM wordt mij een login+ww gevraagd en na een willekeurig email-adres ingevuld te hebben met een wachtwoord wordt ik eruit gegooid.

Op http://ftp1.us.dell.com/monitors staan er zoveel, maar ik kan niet echt opmaken welke nu voor de 2407WPFb is.

Kun jij me aan die driver helpen :?
Ik laat die voet wel zitten zo. Er zit nu een onzichtbaar papiertje onder waardoor hij 100% recht staat.

Op ftp.dell.com kan ik gewoon inloggen met flashfxp zonder pass/username. Echter heb ik de driver daar achteraf toch niet gevonden en de cd erbij gepakt. Daarop staan 3 bestanden in de root van de CD.. lekker onlogisch, maar ze staan er wel. Ik heb ze ff online gezet voor je. :)
Ik kan trouwens geen verschil ontdekken tussen Plug & Play monitor driver en deze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:53

Yucko

One clown to rule them all !

[quote]Sluuut schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:33:

Ik laat die voet wel zitten zo. Er zit nu een onzichtbaar papiertje onder waardoor hij 100% recht staat.

...
[/qouote]

Natuurlijk, als het echt minimaal is zou ik dat ook doen, echter de onderkant van mijn scherm hing links 1,1 CM hoger boven mijn bureau dan rechts :( Dan moet ik bijna een half post-it notes blokje eronder leggen.

Die nieuwe voet heeft het probleem helemaal verholpen, dus ik blij :D (foto's van scheef geval)
Op ftp.dell.com kan ik gewoon inloggen met flashfxp zonder pass/username. Echter heb ik de driver daar achteraf toch niet gevonden en de cd erbij gepakt. Daarop staan 3 bestanden in de root van de CD.. lekker onlogisch, maar ze staan er wel. Ik heb ze ff online gezet voor je. :)
Ik kan trouwens geen verschil ontdekken tussen Plug & Play monitor driver en deze..
Tering eey 8)7 Anonymous mode helemaal vergeten |:(
En vreemd dat windows ze niet vond, daar ik gezocht had naar .INF bestanden :{

Iig bedankt voor je reactie

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Anoniem: 132833 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 03:19:
Je betaalt bij monitoren helemaal geen 89 euro, maar nog geen 5 euro.

En over de driver... in de handleiding staat dat je de driver alleen moet installeren als je problemen hebt o.i.d. Dus niet standaard, ik heb hem dan ook helemaal niet geïnstalleerd bij mijn 2007wpf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-06 21:30
laonightwolf schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:24:
Heb hier al enkele dagen een Eizo S2100 op test en ik moet zeggen, dit is wat ik van een LCD niet had verwacht. Had er al vele gaan zien om mijn T965 Eizo CRT te vervangen maar geen enkele kon mij bekoren.
Mits de hoge prijs kan ik hem tot nu toe nog op geen foutje betrappen, zelf zwart komt heel dicht in de buurt van echt zwart. Ook de snelheid is dik in orde.
Al weet ik niet of het 1000 euro waard is...
Na mijn reactie van enkele dagen geleden ben ik eraan uit.
De Eizo S2100 vind ik supergoed alleen vind ik de prijs overdreven in vergelijking met de concurrentie.
Ook het ontbreken van S-vid en composite vind ik een minpunt daar ik later toch graag een PS3 ofzo wou aansluiten.
Ook met het oog op SED wil ik nog geen supergroot budget uitleggen.
Probleem is met deze Eizo dat de prijs vanaf aankoop sterk gaat dalen en dat je bij verkoop later er nauwelijks wat voor zal terugkrijgen.
Nu dat zal wel zijn met alle LCD monitoren maar als je maar 420 euro uitgeeft voor een monitor ipv 1000 euro dan ben je een stuk minder kwijt.

Daarom zie ik maar een 2-tal mogelijkheden..

- Dell 2007FP

of een andere scherm die ook svid en composite heeft, maar buiten de gateway 21", die slechts 1 jaar garantie heeft vind ik er geen.. Deze is dan ook nog eens Widescreen.

De Samsung 204B of 215TW valt weg daar deze geen SVID of composite heeft..

Waar ik wel benieuwd in ben is welke nieuwe 20/21" schermen er de komende maanden uitkomen waar ik mijn oog zou kunnen op laten vallen..
Bestaat er geen site waar er previews van de opkomende modellen kunnen gezien worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:11
laonightwolf schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:56:
De Samsung 204B of 215TW valt weg daar deze geen SVID of composite heeft..
Ik denk dat je nog even heel goed naar de aansluitingen van de 215TW moet kijken. Er maar weinig monitoren met meer aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 20:52

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Heb nu een 2 maand een Samsung 215TW. Geweldige monitor, vooral de kleuren en de helderheid vallen op. Nu ziet het scherm van mijn 17 inch Hercules er wel heel vreemd uit. Maar die Hercules doet het tenminste altijd. Met de Samsung nog weinig geluk gehad.
Na levering heb ik hem weer retour kunnen sturen, vanwege een gele streep in het scherm. Verticaal volledig over het scherm. Netjes een nieuwe 215TW van Alternate gekregen, maar vanmiddag brak mijn klomp. Na 6 weken goed te hebben gedraaid heb ik ook op deze plots een gele streep door het beeld. en ook nog eens op bijna dezelfde plaats.
Kortom deze kan ook retour. Probeer het op pixelgarantie te gooien, het zijn immers een hele rij dode subpixels. In dat geval krijg ik gewoon een nieuwe en anders krijg ik een gerepareerde van Samsung terug.

Gelukkig heb ik mijn oude trouwe Hercules scherm nog. _/-\o_
... en nu mijn klompen weer in elkaar lijmen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170000

OkselFris schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:30:
Heb nu een 2 maand een Samsung 215TW. Geweldige monitor, vooral de kleuren en de helderheid vallen op. Nu ziet het scherm van mijn 17 inch Hercules er wel heel vreemd uit. Maar die Hercules doet het tenminste altijd. Met de Samsung nog weinig geluk gehad.
Na levering heb ik hem weer retour kunnen sturen, vanwege een gele streep in het scherm. Verticaal volledig over het scherm. Netjes een nieuwe 215TW van Alternate gekregen, maar vanmiddag brak mijn klomp. Na 6 weken goed te hebben gedraaid heb ik ook op deze plots een gele streep door het beeld. en ook nog eens op bijna dezelfde plaats.
Kortom deze kan ook retour. Probeer het op pixelgarantie te gooien, het zijn immers een hele rij dode subpixels. In dat geval krijg ik gewoon een nieuwe en anders krijg ik een gerepareerde van Samsung terug.

Gelukkig heb ik mijn oude trouwe Hercules scherm nog. _/-\o_
... en nu mijn klompen weer in elkaar lijmen.
Ja dat zijn idd erg lullige dingen.
Nou het is zeker garantie omdat het om een rij gaat maar of je dan nu nog (na 6 a 7weken) meteen een nieuwe krijgt dat durf ik niet zo te zeggen hoor het kan best zo zijn dat Alternate je door verwijst naar Samsung en dat je dan alsnog een gereviseerd model krijgt hoor.
Of dat Alternate het voor je regelt met Samsung en je dan alsnog een gereviseerd model krijgt. :?

Pas maar op dat jij je vingers niet aan elkaar lijmt joh!! :P
Succes ermee. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
OkselFris schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:30:
Na levering heb ik hem weer retour kunnen sturen, vanwege een gele streep in het scherm.
Wanneer verschijnt die gele streep?
is die er ook als je de monitor op een andere pc, of geen pc aansluit?
Als je dezelfde soort gele streep hebt als eerder, dan is er ook de mogelijkheid dat er iets met je DVI-poort ofzo mis is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 20:52

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

n-i-x schreef op zondag 23 juli 2006 @ 23:40:
[...]

Wanneer verschijnt die gele streep?
is die er ook als je de monitor op een andere pc, of geen pc aansluit?
Als je dezelfde soort gele streep hebt als eerder, dan is er ook de mogelijkheid dat er iets met je DVI-poort ofzo mis is...
De streep is er ook wanneer ik hem loskoppel van de pc.
Mijn oude TFT heeft er altijd goed op gewerkt, lijkt me dus een pech gevalletje. 2 keer hetzelfde defect.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Inderdaad behoorlijke pech dan...
Laatst was er ook al iemand met een 940BF met hetzelfde probleem...(alleen andere kleur lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:50

_WgV_

It's a magical world!

Vandaag is de laatste dag dat je de Dell 2007FP met 35% korting kan kopen. Ik zit echt zwaar te twijfelen of ik het zal doen. Wie haalt me over?

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_WgV_ schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:36:
Vandaag is de laatste dag dat je de Dell 2007FP met 35% korting kan kopen. Ik zit echt zwaar te twijfelen of ik het zal doen. Wie haalt me over?
DOEN!! :Y) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Ik bedoelde meer met argumenten enzo :P
Ik ga vanaf aanstaande donderdag tot en met 4 augustus op vakantie met de hele familie, hoe regel ik dat met die bestelling?

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
_WgV_ schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:48:
[...]

Ik ga vanaf aanstaande donderag tot en met 4 augustus op vakantie met de hele familie, hoe regel ik dat met die bestelling?
Bij een vriend laten afleveren.

En ja doen, dell owned (zie review hierboven :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_WgV_ schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:48:
[...]

Ik ga vanaf aanstaande donderdag tot en met 4 augustus op vakantie met de hele familie, hoe regel ik dat met die bestelling?
Het lijkt mij dat als je dit topic door leest daarbij idd de review van sluuut ;) eventueel nog de topic: Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 2 (ik weet het jij wilt een 4:3 model) er genoeg argumenten zijn om te besluiten een 2007FP te nemen. :Y)

Oja en qua levering bij iemand die je vertrouwd natuurlijk 8)

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 170000 op 24-07-2006 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Anoniem: 170000 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:29:
[...]

Het lijkt mij dat als je dit topic door leest daarbij idd de review van sluuut ;) eventueel nog de topic: Dell UltraSharp 2007WFP (20,1") & 2407WFP (24") - Deel 2 (ik weet het jij wilt een 4:3 model) er genoeg argumenten zijn om te besluiten een 2007FP te nemen. :Y)

Oja en qua levering bij iemand die je vertrouwd natuurlijk 8)
De ouders van m'n vriendin vertrouw ik genoeg. Waarschijnlijk ga ik hem straks via de telefoon bestellen. (dan kan ik zorgen dat hij niet al bezorgd wordt voor dat zij thuis zijn, ze komen zaterdagnacht thuis)

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 17:33
Weet iemand tot hoe laat die acties gelden? ik ben nogal een twijfelaar, en wacht dus tot het laatste moment met al dan niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Blaurens schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:54:
Weet iemand tot hoe laat die acties gelden? ik ben nogal een twijfelaar, en wacht dus tot het laatste moment met al dan niet bestellen.
Hetzelfd geld voor mij, ik weet alleen geen eindtijd. Ik lees net op het forum van dell dat je niet zeker weet of je een S-IPS of een S-PVA paneel krijgt... Ik hoop dat iemand van dell aan de telefoon dat aan mij kan vertellen. Ik ga straks bellen als ik thuis ben.

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrijver
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:56
_WgV_ schreef op maandag 24 juli 2006 @ 14:36:
Ik heb nog wel een reden extra voor je:

Code voor nog eens 5% korting: W8JTBGX$337XWJ

25% + 10% + 5% korting kom je op totaal 40% korting!

:Y) Met dank aan bartsmakman voor het melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
Geld die code ook voor de Belgische Dell site?

Ik zie dat er 5% toegepast zou zijn maar zie deze niet verrekend:

Ingevoerde waardebonnen
De volgende waardebonnen zijn ingevoerd, maar vereisen extra gegevens of voldoen niet aan de geldigheidseisen. Klik op Details bekijken voor meer informatie.
Nu 5% korting op uw order!
Vervalt vrijdag 28 juli 2006 Details bekijken Waardebon verwijderen

Kan iemand mij helpen of uitleg geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Dan kijk je even op Dell.nl en probeer je het daar ;) Op Dell.nl werkt het prima (heb het even voor je geprobeerd) dus heb je gelijk antwoord op je vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
Had het ondertussen ook zelf al even geprobeerd via de Nederlandse site, daar werkt het inderdaad.
Maar iemand een idee hoe je aan die waardebon codes geraakt? Ik kan hem moeilijk in Nederland bestellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:33

aex351

I am the one

schrijver schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:31:
[...]

waar komt die 10% vandaan ?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Blaurens schreef op maandag 24 juli 2006 @ 15:54:
Net iemand van Dell aan de telefoon, en hij beweerde dat de acties gewoon tot 23:59 duren :)

musica | fotografica | amalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
aex351 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 18:27:
[...]
waar komt die 10% vandaan ?
Zomerkorting, zie dell site, naast de 25% die op de monitor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had gisteren bijna de Dell 20" breedbeeld gekocht, zat inderdaad met een fikse korting in mijn winkelmandje en de verzendkosten waren nog geen 5 euro zoals iemand al opmerkte.

Toch heb ik mijn bestelling niet afgerond, ik kreeg opeens een leuk idee en ben naar de Apple site gegaan en heb daar een 20" iMac besteld. :+

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 132833 op 24-07-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik heb vandaag met de Nec 20WGX2 mogen spelen en deze eens goed kunnen testen
(even geen zin om hier een goede review van te schrijven) maar na mijn zeer slechte ervaring van de 215TW was ik echt extreem tevreden over de Nec...

De kleuren zijn zo onwijs levendig en vol echt ontiegelijk mooi... ik heb nog nooit een scherm gezien met zulke fijne kleuren om naar te kijken. Of je nu je foto's van je digitale camera bekijkt, een spel of een HD film bekijkt alles is een genot voor het oog en vaak lijkt het net of je de dingen in 3D bekijkt. Echt totaal het tegenovergestelde van de mattige kleuren bij de 215TW

De scherpte van het scherm is ook het scherpste wat ik tot nu toe heb gezien en natuurlijk is deze 1 inch minder in schermdiameter met evenveel pixels...

De kijkhoek is echt enorm, horizontaal en dan vlak tegen het scherm kijkend, blijft het beeld mooi van kleur en hoog contrast!! in tegenstelling tot de 215TW waarbij je al bij een hoek van 5-10 graden al contrastverschillen ziet!

Gaming was super op het scherm, geen ghosting of input lag ingame te merken... met sommige menu's van games lijkt er enigszins wat lag maar valt in het niets in vergelijking met de 215TW

De coating vind ik zelf echt zeer mooi, het maakt de kleuren levendiger en glansrijker en foto's op het scherm gemaakt op mijn vakantie laatst lijken ook gewoon zoals ik mij de beelden in het echt herinner... de coating spiegeld wel enigszins maar ik vind het dus niet storend. Als het scherm uitstaat heb je daarnaast nog eens een hele mooi zwarte spiegel :)

Film kijken was volgens vele sites een negatief punt met dit scherm en je ziet inderdaad twinkelingen van dichtbij, echter kijk ik nooit een film op 50cm afstand en op een afstand van 1 meter of meer ziet het beeld er toch erg goed uit en met de mooie levendige kleuren vind ik het filmbeeld toch mooier dan van de 215TW

Mijn oordeel van deze Nec:

Gaming: 9
Fotobewerking: 10
Films: 8
Office, internet e.d: 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy King
  • Laatst online: 30-05 18:56

Thy King

Ruler Of Thy World

Ik heb net dat scherm besteld, en verwacht deze in een dag of 2 thuis! Bedankt voor het herbevestigen van een goede keus. Mijn review houd iedereen hier nog tegoed :D

'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _WgV_

_WgV_

It's a magical world!

Ik heb hem inmiddels besteld, jammer dat ik pas op 4 augustus weer thuis ben om hem uit te pakken :/
schrijver schreef op maandag 24 juli 2006 @ 16:31:
[...]

Ja die had ik ook al gebruikt, kwam ik op € 422,88 inclusief bezorgen.
Maar dat is geen 40% korting hoor: ((422 - 670) / 670) * 100 = -37.0149254

O.k. o.k. het komt in de buurt, maar ze passen eerst die 35% korting toe, en waar je dan op komt wordt weer die 5% op toegepast. Vandaar.

Edit:
Blijkbaar geldt deze aanbieding vandaag ook nog: http://accessories.euro.d...s=dhs&cs=nldhs1&sku=59202 !!

[ Voor 26% gewijzigd door _WgV_ op 25-07-2006 08:39 ]

#StopBurningStuff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Uhu, de korting op de monitor geldt geloof ik tot de 28e ofzo?
De extra 10 procent zomerkorting heb je nu niet meer..

Gister probeerde ik trouwens de 2407WFP te bestellen via hun website, maar ging elke keer fout. Na het invoeren van het aanvraagformulier voor gespreidde betaling, kwam ik elke keer bij een server error, en was mn winkelmandje ook fucked up.. erg irritant.

musica | fotografica | amalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-05 17:33
Wel hoor, ik heb het zojuist nog geprobeerd; werkt in ieder geval bij de 2007FP en 2007WFP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
2nosedt schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 09:00:
Uhu, de korting op de monitor geldt geloof ik tot de 28e ofzo?
De extra 10 procent zomerkorting heb je nu niet meer..

Gister probeerde ik trouwens de 2407WFP te bestellen via hun website, maar ging elke keer fout. Na het invoeren van het aanvraagformulier voor gespreidde betaling, kwam ik elke keer bij een server error, en was mn winkelmandje ook fucked up.. erg irritant.
Koop hem bij iemand anders: supradictus apestaart gmail punt com
849,- inclusief btw nieuw en met zero-dead-pixel garantie. Gewoon 3 jaar onsite met factuur, 100% legaal! Zeg maar dat Sander je gestuurd heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Niet online
wat doen jullie met je oude monitor?
ik krijg deze week mn 20' 205b syncmaster binnen, en heb nog een 17' tft staan. verkopen voor 125? dual screen?

[ Voor 8% gewijzigd door indexample op 25-07-2006 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
205b? Het is 205BW of 204B.
Oude...als je geld nodig hebt verkopen, anders (zou ik) hem er naast gebruiken (als het een lekker werkend scherm is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Laatst online: 24-05 13:31

Jack

MHz Matters

Ik ben nu voor mijn broertje aan het kijken naar een nieuwe monitor.
Hij speelt veel SOF en wil Battlefield gaan spelen.
Mijn oog was gevallen op de 205B, gezien de goede prijs.
Kleurechtheid en inkijkhoek is niet zo belangrijk.
Wat ik me nog wel afvroeg, is er merkbare input lag? Heeft iemand dit getest bij de 205B?
Dit is wel cruciaal namelijk.
Ik heb dit topic ff doorgespit maar kon er niets over vinden...

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 15:43

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

BvK P4 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:02:
LG komt binnenkort met een nieuwe 20" breedbeeld scherm. De 204WT. Ziet er naar mijn mening echt top uit, alleen is de voet een beetje lelijk van de zijkant. Daar had ik liever dezelfde voet gezien als bij de LG 1970H(R). Hier een foto:

[afbeelding]

De specs zien er ook wel goed uit.

HDCP support
5ms response
2000 contrast
VGA + DVI

Helaas schijnt er een TN paneel in te komen. Maar volgens mij heeft de LG 1970H(R) ook een TN paneel, en daar was ik dik tevreden over.
Oei! Het lijkt me dat dit dus een toppertje word om mee te gamen!

Wat is het verschil tussen VGA en DVI?

En nog 1 vraagje..

Een CRT heeft bij gamen toch alleen de ping naar de gameserver als lag, bijv: 20 ms
Een TFT heeft toch ping, input lag en response time als lag, bijv: 20 ms + 4 ms + 8 ms = 36 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

barcawinner schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:54:
[...]

Wat is het verschil tussen VGA en DVI?

En nog 1 vraagje..

Een CRT heeft bij gamen toch alleen de ping naar de gameserver als lag, bijv: 20 ms
Een TFT heeft toch ping, input lag en response time als lag, bijv: 20 ms + 4 ms + 8 ms = 36 ms
DVI is digitaal en superieur (beter beeld, minder fouten) aan een analoge aansluiting. Dat laatste is echt allang achterhaald.

Ping heeft niets te maken met de input lag en valt ook echt niet op die manier op te tellen.

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 25-07-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuut
eperon schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 17:39:
wat doen jullie met je oude monitor?
ik krijg deze week mn 20' 205b syncmaster binnen, en heb nog een 17' tft staan. verkopen voor 125? dual screen?
Ik heb mijn ene 19" verkocht aan een vriend voor 50 en de ander ga ik verkopen voor 100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 14:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
barcawinner schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:54:
[...]

Puur kijkent naar de specs (response tijd waarschijnlijk). Oei!, volgens mij maak je daar een enorme inschattingsfout.
Zoals al is gezegd, ping heeft er niks mee te maken. Input lag bij de TFT betrekken als een "TFT eigenschap" is ook onzin. Response tijd heeft zowel een CRT als TFT, dus eigenlijk loopt je complete berekening gewoon scheeft.

Gewoon tip: laat je niet dol maken door de response tijden, want anders ga je gezien het bovenstaande verhaaltje wellicht een miskoop tegemoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

n00bs schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:56:
[...]

DVI is digitaal en superieur (beter beeld, minder fouten) aan een analoge aansluiting. Dat laatste is echt allang achterhaald.

Ping heeft niets te maken met de input lag en valt ook echt niet op die manier op te tellen.
Grootste nadeel met analoog bij een TFT vind ik dat door het analoge signaal de pixels 'scheef' aangestuurd worden. Bij DVI hoef je de breedte en positie van het beeld niet meer bij te stellen, omdat ie precies weet welke pixel er aangestuurd moet worden.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157953

Vandaag bij Alternate de Samsung SyncMaster 205BW besteld. :D :D :D
In de orderbevestiging stond:
"Wordt 26 juli weer verwacht!". ;)

Dus voor wie er eentje snel wil hebben:
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=V4LU09& >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:11
matsume schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 18:13:
[...]

Ik heb de samsung 205bw en ik vind dat de kleurweergave zeker wel goed is hoor, wit is wit, en zwart is bij mij wel zwart.
Ik zelf heb geen last van backlight bleeding, dat is wel apart want in reviews lees ik dat wel, miss uitzondering?
Verder vind ik het een fijn scherm, enige minpunt(en) wat ik kan verzinnen is:

- Geen pivot modus (gebruik ik toch niet, dus dat is niet echt een nadeel voor mij)
- Hij word wat warm, nu heb ik alleen een 17" tft gehad, die was niet zo warm, maar hij word niet gloeiend heet ofzo hoor. Maar miss omdat deze warmer word(miss bij elke 20") omdat er een licht in zit die veller is of meer lichten inzit, dus sowieso warmer is. Maar dat kan ik niet echt vergelijken, miss iemand anders?
zou iemand dit kunnen bevestigen??? Ik lees namelijk op bv de specs van de alternate site dat de 205bw wel pivot functie heeft...

ook als je naar dit plaatje kijkt lijkt het erop af het scherm wel kan draaien.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsung.com/se/products/monitors/tft21_40/images/205bw_s_l.jpg

verder vraag ik me af (zoals ook al eerder is aangegeven) heeft het wel zin om een pixel garantie te nemen? Ik heb zelf ook een tijdje bij een winkel gewerkt en voor zover ik weet sta je als klant in je recht als je een product wilt omruilen als het niet aan je verwachtingen voldoet.. nou als ik 300 euro uitgeef en ik krijg er dooie pixels voor dan voldoet dat zeker niet aan mijn verwachtingen.....

zijn er winkels die beweren dat ze geopende dozen niet terug nemen (mogen ze dat eigenlijk wel) of is die pixel garantie allemaal oplichterij en moeten ze gewoon de klant zijn geld terug geven?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik heb trouwens gisteren mijn Viewsonic VP2030b binnen gekregen, wat een monster! :9
Nog groter dan ik verwacht had en 1600x1200 levert een enorm bureaublad op als je 1024x768 gewend bent :P De pivot werkt ook prima, tijdens het internetten heb ik het scherm nu meestal gedraaid omdat vrijwel geen enkele website rekening houdt met mensen die >1200 pixels breed hebben.
Gamen ging op het eerste gezicht ook lekker, hoewel het toch wel zwaar loopt op zo'n hoge reso. (met 7800GT SLI ja :X) Input lag moet ik nog even testen, maar ik kan niet zeggen dat het voor mijn gevoel erg traag reageert in games. (CoD2 multiplayer en HL²)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
  • Laatst online: 03-02 21:49
3 dingen,

1: heb net de 2007WFP besteld voor maar 393.49 euro -> hoe komt het dat het lager is dan de rest? :P (heb wel die 5% korting via die waardebon gebruikt)
2: Verschil 2007WFP en 2007FP (kan ik nog annuleren als het iets belangrijks is :? )
3: topicstart -> staat 2007FPW ... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbbs
W staat voor widescreen, hangt er dus vanaf wat je wil en waarvoor je hem wil gebruiken.
Volgens mij is die ook iets goedkoper dan de 2007FP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:19

Nitai

Live the life you love.

SilentNL schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:01:
3 dingen,

1: heb net de 2007WFP besteld voor maar 393.49 euro -> hoe komt het dat het lager is dan de rest? :P (heb wel die 5% korting via die waardebon gebruikt)
2: Verschil 2007WFP en 2007FP (kan ik nog annuleren als het iets belangrijks is :? )
3: topicstart -> staat 2007FPW ... :X
1. Ieder fabrikant staat vrij om zijn prijzen te maken, hier komen verschillende factoren bij kijken, functionaliteit, design, etc. Vandaar verschillende prijzen :P
2. Er zit een W-tje in van Widescreen. De eerste is dus breedbeeld, de andere niet.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbel Fristie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-06 21:53
de 205BW heeft GEEN !!! pivot funcie, maar dat gellukig nog nooit gezegt :+
Ik zit er nu trouwens voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n-i-x
Prulleman schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:26:
[...]

zou iemand dit kunnen bevestigen??? Ik lees namelijk op bv de specs van de alternate site dat de 205bw wel pivot functie heeft...

ook als je naar dit plaatje kijkt lijkt het erop af het scherm wel kan draaien.

[afbeelding]
zijn er winkels die beweren dat ze geopende dozen niet terug nemen (mogen ze dat eigenlijk wel)[/quote]
Ja er zijn winkels die dat beweren, en nee volgens de wet moeten ze ook monitoren met geopende dozen terug nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131051

Demoniac schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:46:
tijdens het internetten heb ik het scherm nu meestal gedraaid omdat vrijwel geen enkele website rekening houdt met mensen die >1200 pixels breed hebben.
huh? Je gaat toch niet fullscreen zitten browsen op een scherm met zo een hoge res? Gebruik dan windows die net groot genoeg zijn? Om nu telkens je scherm te draaien omdat je fullscreen-window knopje niet weet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120284

Jack schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 21:45:
Ik ben nu voor mijn broertje aan het kijken naar een nieuwe monitor.
Hij speelt veel SOF en wil Battlefield gaan spelen.
Mijn oog was gevallen op de 205B, gezien de goede prijs.
Kleurechtheid en inkijkhoek is niet zo belangrijk.
Wat ik me nog wel afvroeg, is er merkbare input lag? Heeft iemand dit getest bij de 205B?
Dit is wel cruciaal namelijk.
Ik heb dit topic ff doorgespit maar kon er niets over vinden...
En hoe dacht je BF2 op een normale manier op 1680x1050 te krijgen? Ja, dat gaat dus vervormen.

Verder: als hij niet zo'n zware PC heeft (lastig die resolutie kan draaien) zou ik een CRT voor hem kopenl (19 inch ofzo)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 120284 op 26-07-2006 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145944

Demoniac schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 23:46:
Ik heb trouwens gisteren mijn Viewsonic VP2030b binnen gekregen, wat een monster! :9
Nog groter dan ik verwacht had en 1600x1200 levert een enorm bureaublad op als je 1024x768 gewend bent :P De pivot werkt ook prima, tijdens het internetten heb ik het scherm nu meestal gedraaid omdat vrijwel geen enkele website rekening houdt met mensen die >1200 pixels breed hebben.
Gamen ging op het eerste gezicht ook lekker, hoewel het toch wel zwaar loopt op zo'n hoge reso. (met 7800GT SLI ja :X) Input lag moet ik nog even testen, maar ik kan niet zeggen dat het voor mijn gevoel erg traag reageert in games. (CoD2 multiplayer en HL²)
Zou je een review willen maken met de belangrijkste dingen zoals: Ghosting, input lag, kleurechtheid, service etc...

Zou ik en waarschijnlijk nog andere je zeer dankbaar voor zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 131051 schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 08:23:
[...]

huh? Je gaat toch niet fullscreen zitten browsen op een scherm met zo een hoge res? Gebruik dan windows die net groot genoeg zijn? Om nu telkens je scherm te draaien omdat je fullscreen-window knopje niet weet staan...
Jah ik kan ook mijn vensters verkleinen, maar dan heb ik alsnog flinke randen die niet gebruikt worden. Je moet niet zo conservatief denken en gewoon eens wat proberen. Ik vind het echt een uitkomst, nieuwsberichten en mailtjes en dergelijke lezen zonder te scrollen :D
En het is nou niet bepaald dat ik de hele dag aan mijn scherm zit te draaien, gisteravond heb ik 'm gewoon gedraaid toen ik wat langer ging zitten browsen en een uur later weer terug gedraaid :P

[ Voor 14% gewijzigd door Demo op 26-07-2006 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 21:06
Iemand al ervaringen met de Mirai 20" met 1400 x 1050 resolutie? Ik namelijk te overwegen om die te kopen, zodat ik met mijn kippige ogen toch alles kan zien en toch een 4:3 resolutie heb ipv 5:4. Al heeft het niet echt haast omdat ik er momenteel toch geen geld voor heb (net 420,- uitgegeven aan vliegtichets om terug gaan naar mijn vakantievriendinnetje :/ O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
laonightwolf schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 00:04:
W staat voor widescreen, hangt er dus vanaf wat je wil en waarvoor je hem wil gebruiken.
Volgens mij is die ook iets goedkoper dan de 2007FP
hmmm,
denkt datk de bestelling dan maar ga annuleren, niet zo leuk om widescreen te gamen tog?

1600x1200 is beter voor games of nie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

SilentNL schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:42:
[...]

hmmm,
denkt datk de bestelling dan maar ga annuleren, niet zo leuk om widescreen te gamen tog?

1600x1200 is beter voor games of nie?
Volgens mij volg jij dit hele topic en de startpost niet :/

Breedbeeld is juist ultiem om mee te gamen, je ziet meer dan je tegenstander en je ogen kijken in het echt ook breed, dus het is ook natuurlijker dan 4:3 of 5:4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
n00bs schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:52:
[...]

Volgens mij volg jij dit hele topic en de startpost niet :/

Breedbeeld is juist ultiem om mee te gamen, je ziet meer dan je tegenstander en je ogen kijken in het echt ook breed, dus het is ook natuurlijker dan 4:3 of 5:4
JA!?!?!

maar kheb gelezen dat nog steeds veel games widescreen niet supporten >.>

en is hoge resolutie > widescreen niet zo dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Nu online

n00bs

Het is weer Zomer!

SilentNL schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 11:06:
[...]

JA!?!?!

maar kheb gelezen dat nog steeds veel games widescreen niet supporten >.>

en is hoge resolutie > widescreen niet zo dan?
Steeds meer games supporten widescreen en daarnaast kijkt het ook wel heel wat fijner naar films ;)

Verder wanneer een game geen WS support kan je het beeld laten stretchen of gewoon met zwarte balken spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentNL
dus wat raden jullie mij aan voor games:

2007FP of 2007WFP?

:9~
straks heb ik gwoon de goede besteld, wat een toeval
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.