Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
bij euromaxi is het ook al lastig dit scherm te bestellen. op de site stond een levertijd van 1 week, maar ik heb voor de zekerheid eerst maar een mailtje gestuurd omdat ik het niet zie zitten om een maand te wachten op een bestelling...XXlerator schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:56:
[...]
Ik heb er de 15e een besteld bij Alternate en nog steeds niets gehoord. Volgens hun site weten ze op dit moment ook niet wanneer ze weer geleverd gaan worden.
Toen ik bestelde dacht ik ook dat Alternate snel kon leveren, nog nagebeld ter bevestiging en ja dat was geen enkel probleem, want er zouden er 25 binnenkomen. Tot de dag dat ik hem op kon komen halen. Voor de zekerheid maar even bellen. Toen zou het ineens nog 2,5 week gaan duren. Ik vertrouw die levertijdindicaties bij Alternate dus niet meer.
het volgende berichtje lag net in mijn mailbox:
misschien nog even verder kijken of ie nog ergens staat.....Het klopt inderdaad dat de monitor moeilijk leverbaar is. Wanneer ik de monitor weer binnenkrijg weet ik helaas niet. Ik heb er verschillende ondertussen in backorder staan bij mijn leverancier. Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag van je.
Met vriendelijke groeten,
Weet iemand hier een goed FULLSCREEN programma voor ?
57696520646974206c65657374206973206e657264
pixmania heeft hem op voorraad, maar komt in de shopsurvey niet zo heel betrouwbaar kwa voorraad indicaties naar voren.Prulleman schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:14:
[...]
bij euromaxi is het ook al lastig dit scherm te bestellen. op de site stond een levertijd van 1 week, maar ik heb voor de zekerheid eerst maar een mailtje gestuurd omdat ik het niet zie zitten om een maand te wachten op een bestelling...
het volgende berichtje lag net in mijn mailbox:
[...]
misschien nog even verder kijken of ie nog ergens staat.....
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Bestaat niet: http://www.behardware.com...bration-for-0-to-100.htmlSluuut schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:19:
Ik wil eigelijk mijn monitor toch nog maar wel calibreren
Weet iemand hier een goed FULLSCREEN programma voor ?
dat zijn de foto's, die wil ik ook maken.SymenGT schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:22:
[...]
Kijk eens in het 2407 topic. Ongeveer op de helft van de eerste pagina.
ik wil daarom ook die plaatjes hebben, misschien is het wat voor in de openingspost om daar die plaatjes te plaatsen
Het vorige scherm (wat was je vorig scherm? vergelijk met je nieuwe)
Mijn vorige schermen waren twee Iiyama E481S TFT's van 25ms. Voor die tijd waren dit echt top schermen vanwege de geringe ghosting voor een 25ms een de zeer goede kleurweergave. De Dell 24” gaat deze vervangen en de twee oude schermen gaan naar mijn afstudeerplek. De reden dat ik een 24” nam is natuurlijk vanwege het feit dat ik graag ongeveer wel even veel beeld oppervlak wilde behouden en liever op 1 totaal scherm game ipv maar 50%.
Bijzonderheden (bijzonderheden van de verkoper? pixeldefecten? speciale features?)
Ook gehaald bij Supradictus, aardige gast, is verder concreet en communicatief goed bezig.
De prijs was 864e met Zero pixelgarantie voor een maand, dus dat was zeker niet mis. Zo te zien heb ik 0 dode (sub)pixels dus dat is erg fijn.
Kleurweergave (natuurgetrouw? t.o.v. je CRT?)
De kleurweergave is zeker goed, ik heb wat foto’s goed bekeken en vond alles overtuigend. Ik kan geen overloopverschillen zien vanwege een tekort een kleurenweergave op bijvoorbeeld de huid.
Ghosting (mate van nagloei of detailvermindering bij beweging van het beeld, bij films, bij spellen)
Ghosting heeft het scherm wel iets, maar minder dan mijn oude IIyama’s(vooral in Titan Quest zag ik dat gras ghosten) Toch merk je het wel iets in FPS, maar dit is het niet hinderlijk voor het gamen.
Contrast & helderheid (diepte van het zwart, felheid van het wit, tevree? eigen instellingen?)
Heel de contrast optie ontbreekt, dit is absoluut een groot nadeel. Dit gaat naar mijn mening ten koste van mijn wit t.o.v. de andere kleuren vanwege het feit dat met alleen brightness ik niet naar 100% tevredenheid alles kan instellen. Zodra blauw en alle andere kleuren goed zijn (minder fel), is mijn wit niet meer zo mooi wit als eerst.
Het scherm kan overigens i.i.g. erg fel, ook ik moest hem lager zetten dan de originele stand 50, 100 is de max, maar das veelte wit en wellicht leuk als de TFT-TL oud en versleten is(overcapaciteit)
Uniformiteit van het scherm (wit overal even wit? backlight leakage bij donkere beelden aan de zijkant?)
Absoluut geen blacklight bleeding, maar desondanks is bij het gebruik van het scherm de rechter boven- en onderhoek ietsje donkerder dan links, welke iets te fel is(zie je alleen als je er echt op gaat letten)
Kijkhoek (kwaliteit van het beeld bij inkijk vanaf de zijkant)
Kijkhoek is gewoon zeer goed, het beeld wordt niet geelachtig vanaf een hoek, hooguit een beetje donkerder/grijzer, maar dan heb je het al over 150+ graden.
Bouwkwaliteit (stevigheid van de voet en de knopjes, afwerking )
Het scherm is een beetje wankel met trillingen, maar dat is blijkbaar in met breedbeeldschermen Die van mijn vader en zusje hebben dit namelijk ook. De knopjes zijn mooi groot, maar wellicht ietsje te stug.
Vormgeving (foto's, persoonlijke mening, het 'aan' ledje; irritant fel?)
Sluuuut heeft al netjes voldoende foto’s gepost, dus ik ga niet nog meer foto’s plaatsen
Ook geen irritante ledjes en de vormgeving is ok, maar niet byzonder. Overigens heeft dit niet echt een overweegpunt bij mij tenzij de TFT echt spuuglelijk is.
Overig
Het scherm-menu van Dell vind ik niet efficiënt en makkelijk werken, Ik heb het gevoel dat ik teveel moet klikken en kijken om iets ff snel te veranderen, bij mijn Iiyama’s vond ik het beter werken.
Tenslotte de belangrijkste voor- en nadelen.
Voordelen:
Veel features/specs en kwaliteit voor weinig geld.
Goed helder beeld, en ook erg goed leesbaar met direct zonlicht.
Mooie kleuren.
Voldoende snelheid voor games.
Kijkhoek.
Nadelen:
Ontbreken van de contrastoptie voor wat betere wit-kleuren verhoudingen.
Beetje irritant menuutje.
Rechts wat donkerder dan links(miniem).
[ Voor 15% gewijzigd door Carel op 27-07-2006 19:57 ]
Kun je misschien ook vertellen waar je dit op baseert, ik kan het namelijk in die review nergens vinden. Of ik kan weer eens niet lezen.[b]jacobvdm schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 15:32
[knip]
...........- S-IPS schermen kunnen ook last hebben van input lag, zoals CNET bij de Philips 230WP7 constateert. Het gebruik van overdrive-achtige technologieën is niet gelimiteerd tot *VA en TN schermen. S-IPS heeft wel andere voordelen boven *VA en TN panelen (maar ook nadelen), maar helaas hebben grotere (23" en daarboven) S-IPS panelen ongeveer net zo veel last van input lag. Overigens heb ik het nu niet tegen jou Sluuut.
[ Voor 3% gewijzigd door cornelisprul op 28-07-2006 14:31 ]
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Mja die nokia test zou ik wel willen eigelijk. Daar had ik al eens op gegoogled maar ik kon zo 1-2-3 niet vinden.. Heb jij misschien een link? 't is beter dan niks.
Anoniem: 145944
NEC MultiSync® LCD2070VX
link

Technische gegevens:
Benaming | NEC MultiSync® LCD2070VX |
Displaytype | TN+ film TFT |
Actief weergaveoppervlakte | 408 x 306 mm |
Kijkhoeken | 160 graden hor. en vert. (contrastverhouding 10:1) |
Aanbevolen resolutie | 1600 x 1200 (bij 60 Hz) |
Helderheid | 300 cd/m² |
Contrastverhouding | 800:1 |
Reactietijd | 5 ms |
Weer te geven kleuren | 16,7 miljoen |
ErgoDesign® | Ja |
Aansluitingen | DVI-D; Mini D-sub 15 pin |
Modelvarianten | zwart/zilver, wit/zilver |
TadaSluuut schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 14:48:
[...]
Mja die nokia test zou ik wel willen eigelijk. Daar had ik al eens op gegoogled maar ik kon zo 1-2-3 niet vinden.. Heb jij misschien een link? 't is beter dan niks.
Danku, ik ga straks aan de slag
http://www.hardware.fr/ar...rd-affichage-crt-oui.html
(...binnen enkele dagen waarschijnlijk in het engels op behardware.com)
[testresultaten]
[ Voor 81% gewijzigd door ambi op 29-07-2006 10:18 ]
Steam/uPlay: EvulKlowne
Thanxambi schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 09:47:
"Must read" artikel ivm Input Lag met vergelijkende test tussen 7 LCDs op hardware.fr:
http://www.hardware.fr/ar...rd-affichage-crt-oui.html
(...binnen enkele dagen waarschijnlijk in het engels op behardware.com)
Ach, hier gaat het immers om:
Edit, zo te zien niet linkable
[ Voor 17% gewijzigd door Carel op 29-07-2006 10:03 ]
De VX922, de winnaar van de test, heeft overdrive, en de 204B, die geen overdrive heeft, doet het niets beter dan overdrive MVA's...
De Nec 20WGX2(IPS+overdrive) doet het zelfs beter dan de AL2032W.
Op Lesnumeriques vindt je die nieuwe metingen trouwens ook...
[ Voor 11% gewijzigd door n-i-x op 29-07-2006 14:08 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Anoniem: 114719
Kijk in de startpost daar staat een grafiek:aex351 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:30:
Een 20" Breedbeeld heeft minder "beeld" als een normale 19", klopt dit ?
http://img65.imageshack.u...itordimensions5jc17ar.jpg
Ik ben vandaag bij de lokale computerboer geweest en heb ff goed naar een samsung 20" widescreen lcd gekeken en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.
Ik volg deze topic al een hele poos en je kan er erg veel info vinden maar je moet toch echt ff naar een shop gaan om de monitor te bekijken, ik had de 20" erg klein verwacht en tot mijn verbazing is het toch een flinke beest.
Dus het wordt een 20" samsung lcd scherm.
Huh, hoe bedoel je dat. Hij heeft iets minder hoogte, maar hij heeft veel meer beeld (zowel resolutie als x2)...aex351 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:30:
[ Voor 6% gewijzigd door Hoedje op 29-07-2006 20:09 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
20.1"
4:3 ---> 1600x1200 = 1920000
16:9 --> 1680x1050 = 1764000
[edit]
O, 19" 4 op 3, tja, dan is het iets anders: 1280x1024 = 1310720
[ Voor 42% gewijzigd door Saturnus op 29-07-2006 20:15 ]
Klopt, maar er zijn meerder van dat soort grafieken beschikbaar, en sommige zijn dat weer totaal anders. Ik heb namelijk ook interesse in de 205BW.Anoniem: 114719 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:52:
[...]
Kijk in de startpost daar staat een grafiek:
http://img65.imageshack.u...itordimensions5jc17ar.jpg
Ik ben vandaag bij de lokale computerboer geweest en heb ff goed naar een samsung 20" widescreen lcd gekeken en moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben.
Ik volg deze topic al een hele poos en je kan er erg veel info vinden maar je moet toch echt ff naar een shop gaan om de monitor te bekijken, ik had de 20" erg klein verwacht en tot mijn verbazing is het toch een flinke beest.
Dus het wordt een 20" samsung lcd scherm.
Ik heb de 19" variant de 940BW al gezien bij mediamarkt maar dan is het beeld oppervlakte echt bedroevend klein vergeleken met de normale 940BF. De 20" BW is voor mij dan ook de minimale formaat dat een breedbeeld moet hebben.
Daarnaast wil ik dat de 20" breedbeeld wel groter moet zijn dan de normale 19", anders heeft het weinig nut.
Het is ook jammer dat ik nergens de zwarte variant van de 205BW tegenkom.
[ Voor 6% gewijzigd door aex351 op 29-07-2006 21:01 ]
Anoniem: 132833
Nee man!aex351 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:30:
hoogte 19": 1024 pixels
hoogte 20": 1050 pixels
Dan nog maar niet te spreken over de breedte van 1680 ipv 1280 pixels... dus altijd meer beeld.
1280x1024=1310720 pixels
1680x1050=1764000 pixels
Oftewel 1,35 maal zo veel beeld.
En als je het niet over de resolutie hebt, maar over de centimeters oppervlak van je "beeldbuis", dan heb je volgens mij met 20" toch ook sowieso meer beeld. Maar dan moet je effe met de stelling van Piet-Jan Goras in de weer om dat zelf te checken...
Weet iemand toevallig waarneer de LG L203WT in de winkels ligt?
Dit lijkt me namelijk de prima monitor om mijn oude CRT te vervangen.
uhuuummm
Hij is te lang voor dit forum, dus moet ik het via een linkje doen. Ja, het is een LANG en UITGEBREID review geworden! Als er nog vragen en of dingen zijn die ik gemist heb, dan hoor ik het wel!
Thy Kings NEC 20wgx² Tweakers.net Review
'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone
Anoniem: 50770
Nou ben ik aardig wat schermen bij langs geweest qua specs en tests, maar ik kan weinig vinden waarop ik echt een goede keuze kan baseren.
Waar ik het voor gebruik zijn voornamelijk games, dus de voorkeur gaat uit naar een scherm zonder dikke input lag, weinig tot geen ghosting (al valt mij die ghosting nooit zoveel op als anderen) en redelijke weergave van kleuren (om zoveel mogelijk uit zaken als hdr te halen).
Een 204b wordt b.v. aangeprezen als de gamers tft voor 20" 4:3, echter zijn er mensen die er ervaring mee hebben om te kunnen oordelen of deze wat voor mij zou zijn ?
de 204b is qua kleuren geen topper begreep ik, dus nog andere schermen waar ik weinig merk van input lag/ghosting die aan te raden vallen ?
Anoniem: 183515
Geen 1 model.Anoniem: 183515 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 16:47:
Ik ben precies op zoek naar hetzelfde... Maar ik word er niet veel wijzer van. Het liefst wil ik een Samsung met S-IPS, maar welke modellen hebben deze?
Samsung gebruikt hun eigen standaard PVA en TN voor de goedkopere modellen.
[ Voor 62% gewijzigd door n00bs op 30-07-2006 18:10 ]
Dell monitoren gebruiken ook Samsung panelen... maar een paneel is weer wat anders. Of bedoel jij dat je een Samsung paneel wilt in een ander merk schermAnoniem: 183515 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 19:17:
Hmm, ik las ook ergens (weet niet meer waar) dat die Dell's Samsung screens gebruikte, mja, maar hoe zit het met de kwaliteits verschillen qwua kleur tussen die TN / S-PIS
Kwaliteit van IPS en PVA is heel wat beter dan van TN. Laptops hebben TN panelen en zijn meestal ook flets, niet levendig van kleur, bandings, kleine kijkhoek en laag contrast dat erg sterk afneemt met een kijkhoek dat groter is dan een paar graden.
Sommigen merken dit al niet en vinden het meevallen... ik zelf vind het een ramp
S-PVA heeft een hoger contrast dan S-IPS, en een iets kleinere kijkhoek.
TN's hebben opzij een prima kijkhoek, naar boven wordt het al minder, en naar beneden wordt het beeld vrij snel zwart.
TN's zitten qua contrast net iets onder PVA, MVA, en(moderne) IPS schermen.
[ Voor 47% gewijzigd door n-i-x op 30-07-2006 22:52 ]
Maar het gaat met niet eens zo erg om de behuizing, het gaat me echt om het 'scherm', panel?, iig de behuizing interesseert me minder, zeker als het ook meteelt in de prijs.
Dus wat is er nou hetzelfde aan de samsungs en de 2007WFP van Dell bv... Die heeft 16/8 Ms lag?
Mn 'gut' zegt toch dat ik voor een Samsung moet gaan, aangezien de prijzen weinig verschillen ben ik toch benieuwd of er een Samsung is met een identiek scherm als de Dell, beter, of niet aan te raden vanwege oude revisie. De Dell is inmiddels A02 toch?
Je klinkt als een expert Noobs, geweldig (wat een paradox lol).
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 183515 op 30-07-2006 20:31 . Reden: blonde typo. ]
S-PVA hoger contrast dan S-IPSn-i-x schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:02:
Dell gebruikt inderdaad een Samsung S-PVA paneel in hun 24" monitor.
S-PVA heeft een hoger contrast dan S-IPS, en een iets kleinere kijkhoek.
TN's hebben opzij een prima kijkheok, naar boven wordt het al minder, en naar beneden wordt het beeld vrij snel zwart.
TN's zitten qua contrast net iets onder PVA, MVA, en(moderne) IPS schermen.
De 215TW wat zogenaamd 1 van de betere schermen moet zijn, haalt het bij lange na niet bij de Nec... lees mijn review maar uit de startpost.
En dat TN's een prima kijkhoek hebben?! wat is prima? Dat is natuurlijk hardstikke subjectief!
Lees mijn review van de Samsung 215TW eens uit de startpost. (ik weet niet naar welk Samsung scherm je keek?). Die Samsung's hebben dus om 1 of andere rare reden meer last van Input lag dan andere schermen en ik vond het echt vreselijk.Anoniem: 183515 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:03:
Ik weet zeker dat ik het merk, ik ben verschrikkelijk kieskeurig, daarom twijfel ik ook. Wil gewoon iets goeds kopen...
Maar het gaat met niet eens zo erg om de behuizing, het gaat me echt om het 'scherm', panel?, iig de behuizing interesseert me minder, zeker als het ook meteelt in de prijs.
Dus wat is er nou hetzelfde aan de samsungs en de 2007WFP van Dell bv... Die heeft 16/8 Ms lag?
Mn 'gut' zegt toch dat ik voor een Samsung moet gaan, aangezien de prijzen weinig verschillen ben ik toch benieuwd of er een Samsung is met een identiek scherm als de Dell, beter, of niet aan te raden vanwege oude revisie. De Dell is inmiddels A02 toch?
Je klinkt als een expert Noobs, geweldig (wat een paradox lol).
Ik zelf zou je die Nec aanraden... koop anders bij een winkel waar je gewoon je geld terug kan krijgen. Dan kan je het gewoon uittesten.
Nog ff een editje, hoeveel scherper/helderder/kleurrijker zijn die NEC's tbv die Dell's? Het lijkt met toch dat ik dan voor die Dell moet gaan..
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 183515 op 30-07-2006 20:35 ]
Als het om breedbeeld gaat zou ik deze Nec LCD20WGX2 absoluut in je lijstje opnemen.Anoniem: 183515 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:33:
Je zegt dus dat de NEC's beter zijn dan Dell / Samsung? Welke modellen zou ik moeten bekijken voor mijn vergelijking noobs?
Maar goed, alles naar zijn geld en ieder heeft een ander beeld over wat wel of niet mooi is. Ik kan alleen met zekerheid zeggen dat deze Nec veruit de grootste kijkhoek heeft van alle schermen die ik tot nu toe hebben gezien. En het contrast blijft horizontaal en verticaal hoog ook bij een grote kijkhoek in tegenstelling tot de 215TW van Samsung en vele andere schermen (al moet ik zeggen dat de 215TW mij wel heel erg teleurstelde en ik wel beter gezien heb van Samsung bij de oudere modellen).
De kleuren van de Nec zijn fantastisch en zeker al je een glosse coating mooi vind... kleuren springen er hardstikke levendig uit. Maar als je veel licht in je kamer hebt, spiegelt het ook erg!
Met Delletjes ben ik niet bekend
[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 30-07-2006 20:37 ]
Anoniem: 50770
Die nec heeft overigens een AS-IPS scherm, dat ben ik bij anderen nog niet tegengekomen, komt zo te zien ook heel goed uit de les-numeriques tests, zo te zien nog iets beter dan de meeste ipsérs.\
Die nieuwe 20" 4:3 nec is jammergenoeg een tn met film (neem aan coating).
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 50770 op 30-07-2006 21:13 ]
Prijzen in Amerika zijn iig al zonder 19% BTW, dat kan je de NL winkels moeilijk aanrekenen.aex351 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:37:
prijzen in nederland voor lcd schermen zijn nog steeds veels te hoog vergeleken met buiten land. de 204b kost in amerika bijvoorbeeld 296 dollar wat 233 euro is.
Ik zit er daarom aan te denken om de Nec uit de VS te halen... daar kost de volwassenere versie rond de 450 Euro. Ruim 100 Euro minder dan in NL en daarvoor krijg je extra: HDCP support, ingebouwde TV tuner, speakers, kabels, afstandbediening...aex351 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 21:37:
prijzen in nederland voor lcd schermen zijn nog steeds veels te hoog vergeleken met buiten land. de 204b kost in amerika bijvoorbeeld 296 dollar wat 233 euro is.
Alleen zal de verzending wel niet al te goedkoop zijn.
NL is gewoon een duur land, je betaalt 10000 keer belasting over alles

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 30-07-2006 22:01 ]
S-PVA heeft net als normale PVA's een contrast van rond de 1000:1, IPS blijft steken rond de 700:1(en de oudere IPS schermen nog een stuk lager).n00bs schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:31:
[...]
S-PVA hoger contrast dan S-IPSlol, dan heb je zeker nooit bv de Nec gezien?
De 215TW wat zogenaamd 1 van de betere schermen moet zijn, haalt het bij lange na niet bij de Nec... lees mijn review maar uit de startpost.
De Nec dimt alleen de backlight als er geen wit weergegeven hoeft te worden, maar dat is niet een truk die je alleen met S-IPS uit kan voeren.
Het is dus onjuist om te zeggen dat S-IPS een hoger contrast heeft, je kan hooguit zeggen dat de nec een hoog dynamisch contrast heeft.
Kijk, en beoordeel zelf.n00bs schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:31:
En dat TN's een prima kijkhoek hebben?! wat is prima? Dat is natuurlijk hardstikke subjectief!
Bekijk maar een aantal TN monitoren, en vertel me wat er mis is met de horizontale kijkhoek.
Zeker! Ik ben iig tevreden met mijn keus, nu ik 'm heb!n00bs schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:36:
[...]
Als het om breedbeeld gaat zou ik deze Nec LCD20WGX2 absoluut in je lijstje opnemen.
Ik heb m nu in gebruik, en ik heb helemaal geen last van ernstige spiegeling?? Misschien verschillen onze defenities van erg (afhankelijk van wat we gewend zijn uiteraard), maar voor zover ik kan zien reflecteerd die coating maar ietsje meer dan een gewone crt, precies zoals ik ook in mijn review heb gemeld. Ik heb dan wel het scherm niet naar de zon staan, maar mijn kamer is altijd ruim verlicht en van erge spiegeling merk ik niks.De kleuren van de Nec zijn fantastisch en zeker al je een glosse coating mooi vind... kleuren springen er hardstikke levendig uit. Maar als je veel licht in je kamer hebt, spiegelt het ook erg!
Mischien dat het heel veel lijkt als je geen CRT meer gewent bent, want mijn TN die ik hiervoor had spiegelde ook niet. Voor zover ik weet is dit het zelfde als bij PVA en MVA zonder coating. Heb je zelf nog een CRT staan?
'I had a thought but it hurt, so i let it go.' Collective Soul - Never Here Alone
Je hebt je woorden goed gekozen, want mijn ervaring met ELK TN scherm die ik tot nu toe heb gezien wordt enorm snel minder als je er niet precies recht voorzit in verticaal vlak.n-i-x schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:50:
Kijk, en beoordeel zelf.
Bekijk maar een aantal TN monitoren, en vertel me wat er mis is met de horizontale kijkhoek.
Of Nec's beter zij hangt ervan af wat je wilt gaan doen.Anoniem: 183515 schreef op zondag 30 juli 2006 @ 20:33:
Je zegt dus dat de NEC's beter zijn dan Dell / Samsung? Welke modellen zou ik moeten bekijken voor mijn vergelijking noobs?
Nog ff een editje, hoeveel scherper/helderder/kleurrijker zijn die NEC's tbv die Dell's? Het lijkt met toch dat ik dan voor die Dell moet gaan..
De breedbeeld 20" Nec is erg snel en heeft weinig last van lag, maar volgens Behardware Zijn de kleuren op de Dell 2007FPW beter.
Bovendien moet je eerst bedenken of je wel een glimmend scherm wilt, niet iedereen is daar even tevreden over.
Daarom heb ik in mijn oorspronkelijke post ook gezegd dat de kijkhoek omhoog een stuk minder is, en dat naar beneden echt prutje is.Thy King schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:56:
[...]
Je hebt je woorden goed gekozen, want mijn ervaring met ELK TN scherm die ik tot nu toe heb gezien wordt enorm snel minder als je er niet precies recht voorzit in verticaal vlak.
Mijn stelling is dan ook dat je geen TN moet nemen als de kleurweergave belangrijk is, juist vanwege de vertikale kijkhoek.
Jouw contrast verhaal gaat enkel op bij een kijkhoek van 0 graden.n-i-x schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:50:
[...]
S-PVA heeft net als normale PVA's een contrast van rond de 1000:1, IPS blijft steken rond de 700:1(en de oudere IPS schermen nog een stuk lager).
De Nec dimt alleen de backlight als er geen wit weergegeven hoeft te worden, maar dat is niet een truk die je alleen met S-IPS uit kan voeren.
Het is dus onjuist om te zeggen dat S-IPS een hoger contrast heeft, je kan hooguit zeggen dat de nec een hoog dynamisch contrast heeft.
[...]
Kijk, en beoordeel zelf.
Uit praktijk ervaring weet ik 100% zeker dat IPS een gemiddeld hoger contrast heeft. Je zit vaak net even wat scheef voor je scherm etc... en het contrast neemt echt snel af met niet-ips schermen.
Wat er mis is? kleuren worden fletser en het contrast neemt af. Echter bekijk ik nu niet de foto's ik heb al genoeg schermen in real life gezien om die uitspraak te maken (ook van recente schermen).
Helemaal mee eens, maar er zijn genoeg schermen met een redelijke prijs die het beste van beide wereldjes bieden: goede kleuren, goede inkijkhoeken, en goed gamescherm (aka: snel)! Het enige wat de TN (in mijn mening) mee heeft, is enorme goedkope schermen.n-i-x schreef op zondag 30 juli 2006 @ 22:58:
[...]
Daarom heb ik in mijn oorspronkelijke post ook gezegd dat de kijkhoek omhoog een stuk minder is, en dat naar beneden echt prutje is.
Mijn stelling is dan ook dat je geen TN moet nemen als de kleurweergave belangrijk is, juist vanwege de vertikale kijkhoek.
Dat de kijkhoek bij IPS monitoren groter is moet ik toegeven, maar mijn ervaringen met *VA panelen is niet dat het contrast al bij 5-10 graden zichtbaar afneemt.n00bs schreef op zondag 30 juli 2006 @ 23:06:
[...]
Jouw contrast verhaal gaat enkel op bij een kijkhoek van 0 graden.
Uit praktijk ervaring weet ik 100% zeker dat IPS een gemiddeld hoger contrast heeft. Je zit vaak net even wat scheef voor je scherm etc... en het contrast neemt echt snel af met niet-ips schermen.
Als jouw ervaring met de 215TW wel zo is dan zou het ook kunnen zijn dat je toevallig een 'rotte appel' hebt gekregen, ik kan niks zeggen over de 215TW omdat ik die nooit real-life heb gezien.
Zoiets als hier(links) wel aardig zichtbaar is?Wat er mis is? kleuren worden fletser en het contrast neemt af. Echter bekijk ik nu niet de foto's ik heb al genoeg schermen in real life gezien om die uitspraak te maken (ook van recente schermen).
Dat je dat bij de nieuwere TN's niet op de foto ziet kan natuurlijk ook betekenen dat ze het een beetje verbeterd hebben...
[ Voor 36% gewijzigd door n-i-x op 31-07-2006 02:40 ]
Anoniem: 183587
Voor het geld is het gewoon een goed scherm, echter wat voor jou goed genoeg is, kan voor een ander totaal anders zijn.Anoniem: 183587 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 13:29:
Wat vinden jullie van de Samsung 205BW, het is vooral voor mij dat deze en aantrekkelijke prijs heeft maar kan ik hier goed mee gamen/allround? of zou ik moeten doorsparen voor iets beters? Iemand ervaringen ermee?
Ga gewoon het scherm bekijken in de winkel en bespaar eventueel een miskoop
Wacht ik dus ook op...het wordt de LG 204WT of de Samsung 205BW. Waar heb je hem dan gezien?Cableguy schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:31:
Iemand bekend met de LG 204WT. Nieuwe Philips TN panel, 5ms. Ik zag hem te koop voor 312 euro op bestelling.
LCD-tft is heel wat anders dan een echte tft...lijkt me dat je hier niets uit concluderenn00bs schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:32:
Interessant leesvoer en gelijk weer een tegenvaller van Samsung: http://www.behardware.com...-extended-gammut-led.html
Een tft is een lcd, maar een lcd is niet persee een tftBvK P4 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 18:59:
[...]
LCD-tft is heel wat anders dan een echte tft...lijkt me dat je hier niets uit concluderen
Bedoel dat je een platte tv niet kunt vergelijken met platte computerschermenaex351 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 20:52:
[...]
Een tft is een lcd, maar een lcd is niet persee een tft
Anoniem: 180101
ik zie door de bomen het bos eigenlijk niet meer...
eerst was samsung (een van) de beste en nu NEC opeens met een scherm van 500+ euro
ik vind de samsung 205 bw wel heel erg aantrekkelijk worden als je die al bijna onder de 300 euro kunt krijgen.
Ik kan je een simpele indicatie geven, maar uiteindelijk moet je toch zelf beslissen:
- Voor alleen spellen en snelheid, en met nadruk op goedkoop: kijk in de richting van TN schermen
- Voor allround en een beste tradeoff tussen snelheid en kleuren, prijs niet echt belangrijk: ga voor PVA/MVA overdrive schermen
- Voor allround, maar minder/weinig games, en superieure kleuren: ga IPS
- --> voor een combinatie van het beste van die laatste 2, zoek op AS-IPS.
Zo zoek ik altijd mijn nieuwe spullen af. Beste prijs/kwaliteit verhouding bestaat eigenlijk niet in het algemeen. Het bestaat wel per individu. Zoek naar wat jij wenst, en zoek info over elk van je keuzes. Streep ze af op defecten of dingen die je gaan hinderen in het dagelijks gebruik. Zo hou je uiteindelijk vaak iets van 3 of minder over voor de uiteindelijke keus.
Hopelijk helpt dit.
Anoniem: 180101
ik zie die helemaal niet op LG's site staan..Cableguy schreef op maandag 31 juli 2006 @ 16:31:
Iemand bekend met de LG 204WT. Nieuwe Philips TN panel, 5ms. Ik zag hem te koop voor 312 euro op bestelling.
1. Het vorige scherm
Een sony 15inch lcd van 5 jaar oud , die volledig versleten was ...Tegenover een 15inch lcd is 24 gigantisch maar moet zeggen dat je aan die 24 snel gewend raakt.
2. Bijzonderheden
We hebben zelf een zaak thuis ... rechtstreeks bij ingramicro besteld en geen dode pixels aanwezig.
3. Kleurweergave
Kluren zijn zeker beter dan men sony ...Gebruik hem hoofdzakelijk voor Photoshop en heb hem perfect kunnen calibreren met hulp van een vergelijkingstabel en een fotostudio... de kleuren die ik op het scherm heb zijn de kleuren die ik later op afgeprint krijg ... meer moet dta voor mij niet zijn ...
Ook bij het afspelen van HD-trailers zijn de kleuren super.
4. Ghosting
Ik ben hier geen kei in maar heb er geen last van , ook niet bij het bekijken films...
5. Contrast & helderheid
niets op aantemerken
6. Uniformiteit van het scherm
terug niets op aan te merken , alles is mooi uniform ook bij tets in ps2
7. Kijkhoek
ronduit fantastisch de aangegeven 178° klopt echt !
8. Bouwkwaliteit
Alles is zeer stabiel en kwalitatief gemaakt . De pivot is vlot en handig.
enkele minpuntjes: scherm warmt erg op, zeker in de linker bovenhoek.
roteren om zen as kost wat moeite en werkt soms echt niet... men tafeltje staat op wieltjes en ik draai het scherm dus met tafel , dit gaat vlotter...
9. Vormgeving
foto's volgen nog... in tegenstelling tot wat officiele fots doen vermoeden is het scherm gemakkelijk iun hoogte verstelbaar en kan hij laag komen , het scherm kan naar onderen en boven kantelen. Deze kanteling mocht wel wat meer zijn ...
Ook dacht ik dta het scherm lomper ging zijn ... eigenlijk is enkel de voet wat lomp...
Er zijn wel mooiere schermen op deze grootte ( sony/apple) ik zou hem als "gewoon" omschrijven (maar wel beter als verwacht ....)
10. Tenslotte de belangrijkste voor- en nadelen.
pro :
kleuren
kijkhoek
voelt zeer stevig aan
de pivot
true high def
contra:
saai uiterlijk " gewoontjes"
driver ondersteuing
rotatie om as loopt stroef
wamte productie
4 usb poorten hadden gemogen...
grote lompe voet
If they took al the porn of the net , there would be one site left : www.bringbacktheporno.com
Anoniem: 132833
De Samsung 205BW heeft natuurlijk de beste prijs/kwaliteitsverhouding. Hij was ook goed getest en zijn prijs is onoverwinnelijk.Anoniem: 180101 schreef op maandag 31 juli 2006 @ 22:12:
welk scherm heeft nou volgens jullie de beste prijs/kwaliteit verhouding?
ik vind de samsung 205 bw wel heel erg aantrekkelijk worden als je die al bijna onder de 300 euro kunt krijgen.
BenQ FP241W
Verwacht ergens eind Augustus (optimistisch) / September (waarschijnlijk)
http://www.techshout.com/...orlds-first-hdmi-monitor/
en
http://www.reghardware.co...benq_fp241w_hdmi_monitor/
met als link naar HDMI GraKa's http://www.reghardware.co...aunches_hdmi_x1600_board/
Verwachte prijs omgerekend:
Live mid-market rates as of: Tuesday, August 01, 2006 - 6:02:20 AM EST
680 GBP = 995.6805 EUR
1 GBP = 1.4642 EUR 1 EUR = 0.6829 GBP
En anders bestel ik m gewoon in engeland
[ Voor 5% gewijzigd door Webbah op 01-08-2006 22:45 ]
Wat is het voordeel om een HDMI grafische kaart nu te kopen, zeker wanneer HDCP nog niet in gebruik is? Geeft dit betere kwaliteit tegenover DVI in de praktijk?Webbah schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:42:
met als link naar HDMI GraKa's http://www.reghardware.co...aunches_hdmi_x1600_board/
Just because I rock, doesn't mean im made of stone
Volgens mij bedoelen ze ook de LG L203WT, maar zeker weten doe ik het niet.Anoniem: 180101 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 18:31:
[...]
ik zie die helemaal niet op LG's site staan..
uhuuummm
Volgens mij is de kwaliteit gelijkwaardig tussendeze twee (beide digitaal)flanger schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:07:
[...]
Wat is het voordeel om een HDMI grafische kaart nu te kopen, zeker wanneer HDCP nog niet in gebruik is? Geeft dit betere kwaliteit tegenover DVI in de praktijk?
Trouwens ook hopen dat t met de imput lag goed zit, maar ook als is t even erg als de huidige 24" schermen, denk ik dat ik dit scherm toch wel koop, heeft nu wel lang genoeg geduurd dat wachten!! Of de nieuwe samsung 245T moet zoveel beter worden (lees een stuk goedkoper) en gauw uitkomen! Komt wel een reviewtje natuurlijk!
[ Voor 39% gewijzigd door Webbah op 02-08-2006 02:09 ]
HDMI is zelfs hetzelfde signaal als DVI, alleen met een andere connector (+ audio) (volgens mijCarel schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:12:
Volgens mij is de kwaliteit gelijkwaardig tussendeze twee (beide digitaal)
[ Voor 3% gewijzigd door Okyah op 02-08-2006 09:14 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Klopt, want er zijn zelfs al verloopjes tussen beide (HDMI>DVI), en dan zal het wel hetzelfde signaal moeten zijnOkyah schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 09:13:
[...]
HDMI is zelfs hetzelfde signaal als DVI, alleen met een andere connector (+ audio) (volgens mij).
http://www.lge.com/products/model/detail/l204wt.jhtmlBargemanos schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:12:
[...]
Volgens mij bedoelen ze ook de LG L203WT, maar zeker weten doe ik het niet.
Anoniem: 114719
Ik blijf ook wachten op reviews van dat schermpje, natuurlijk zullen andere merken ook monitoren met hdmi uitbrengen maar Benq zal volgens mij toch wel de goedkoopste zijn en proberen te blijven.Webbah schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 22:42:
Woeihij komt eraan!!
BenQ FP241W
Verwacht ergens eind Augustus (optimistisch) / September (waarschijnlijk)
http://www.techshout.com/...orlds-first-hdmi-monitor/
en
http://www.reghardware.co...benq_fp241w_hdmi_monitor/
Verwachte prijs omgerekend:
Live mid-market rates as of: Tuesday, August 01, 2006 - 6:02:20 AM EST
680 GBP = 995.6805 EUR
1 GBP = 1.4642 EUR 1 EUR = 0.6829 GBP
En anders bestel ik m gewoon in engeland
Nu nog hopen dat dit schermpje goed is voor games en films enz.
17 en 19" vallen af omdat ik toch eens wat meer plek op mijn desktop wil.
Dus het moet een 20" worden, groter hoeft niet en het moet wel een allround scherm worden.
Nu weet ik eigenlijk nog steeds niet of ik een breedbeeld of een traditioneel 4:3 sherm wil.
20" WS heeft eigenlijk maar 50 pixels meer in de breedte maar wel 150 pixels minder in de hoogte t.o.v. een 20" 4:3 scherm.
Hier in de buurt zit ook niet echt een fatsoenlijke PC-boer waar ik e.e.a. eens kan vergelijken.
Ik ben gisteren even naar Mediamarkt in Arnhem geweest en daar stond maar liefts 1 20" WS sherm.
Dus weinig kunnen vergelijken daar.
Ik heb wel een paar schermen op het oog, nl:
Dell 2007WFP of FP > Wat heeft de FP voor een panel??
Viewsonic VX2025WM > Komt eigenlijk altijd goed uit de reviews, hooguit wat backlight bleeding
Nec LCD20WGX2 > Zeer mooie kleuren maar duur en uniformiteit van scherm wat minder.
LG L203WT > Nog weinig over te vinden.
Belinea 102035W.
In het overzicht van Computer totaal staat bij veel schermen dat ze geen 4:3 ondersteunen.
Wat moet ik me hier bij voorstellen?
Als je een game speelt die niet op een WS-resolutie kan dat dan het beeld uitgerekt wordt?
En bij de LG staat een uitstekende allround monitor terwijl er een TN-panel in zit.
Ik dacht dat de TN panels echte gameschermen zijn. Dus minder kleuren en een kleinere kijkhoek.
Ik zit in hetzelfde schuitje als jou, of een 4:3 scherm of breedbeeld. De 940BW lijkt me ook wel wat, maar voor wat geld meer heb je de 205BW, en die heeft wel wat extra's. Ik wil hem grotendeels gebruiken voor webdesign, Photoshop, Films en af en toe een game.
Ik zelf vind de 205BW wel wat, maar misschien kan iemand me helpen om de knoop door te hakken
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Ik heb niets gezien over dat de levensduur van het scherm van de NEC kort zou zijn? Ik ben zelf ook aan een nieuwe monitor toe, zit nu met een 19" 1600*1200@85Hz monitor, maar overweeg nu een 20-21 inch WS TFT monitor. Echt goede CRTs worden niet meer gemaakt en widescreen is goed bruikbaar in alle nieuwe spellen en in de meeste recente spellen. Tja, inderdaad raak je verticaal iets kwijt, maar ik wil alleen in native resolutie spelen en als je NOG een stap hoger gaat, ga je naar true HD resoluties. Dan wordt het een stuk lastiger je fps hoog te houden. En het formaat en de prijs van de monitor gaan nogal omhoogcoob schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:11:
I heb wel een paar schermen op het oog, nl:
Dell 2007WFP of FP > Wat heeft de FP voor een panel??
Viewsonic VX2025WM > Komt eigenlijk altijd goed uit de reviews, hooguit wat backlight bleeding
Nec LCD20WGX2 > Zeer mooie kleuren maar duur en uniformiteit van scherm wat minder.
LG L203WT > Nog weinig over te vinden.
Belinea 102035W.
Ik zit zelf nu vooral naar die NEC & Viewsonic die je noemt te kijken. Beiden komen erg goed uit de tests, heb alleen nog niets over de Viewsonic gelezen wat de input lag betreft... Bij de NEC schijnt die erg goed te zijn. Maarja, die glossy coating, ik weet niet of ik dat wel wil... Ik weet wel dat ik GEEN input lag wil hebben
Maar over de duur en uniformiteit van het scherm heb ik ieg weinig negatiefs gelezen.
Hehe, toevallig. Ik overwoog eerst ook die 205BW, omdat die ZO goedkoop is en geweldig is voor spellen (snelheid). Er zit helaas wel een TN scherm in en de kijkhoek schijnt niet subliem te zijn. Kleuren enzo zullen ook onder doen voor de NEC & Viewsonic. Maarja, die prijs, he..GGS_106 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 12:51:
Misschien is de 205BW ook een optie voor je? Zie ik niet in je lijstje staan.
Ik zit in hetzelfde schuitje als jou, of een 4:3 scherm of breedbeeld. De 940BW lijkt me ook wel wat, maar voor wat geld meer heb je de 205BW, en die heeft wel wat extra's. Ik wil hem grotendeels gebruiken voor webdesign, Photoshop, Films en af en toe een game.
Ik zelf vind de 205BW wel wat, maar misschien kan iemand me helpen om de knoop door te hakken
Btw, erg jammer dat geen van die 3 schermen een pivot functie heeft
[ Voor 27% gewijzigd door Okyah op 02-08-2006 13:19 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
http://www.tomshardware.c...7/xxl_displays/page9.html
Het scherm is bovenin erg donker, dat bedoelde ik. Rond de 60% van het lichtste punt van het scherm.
De 205BW heeft een TN panel wat ik dus niet wil.
[ Voor 8% gewijzigd door coob op 02-08-2006 14:32 ]
Op foto's van het scherm heb ik er niet veel van gezien. Hier bijvoorbeeld.coob schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:27:
Over de uniformiteit van de Nec kun je hier lezen:
http://www.tomshardware.c...7/xxl_displays/page9.html
Het scherm is bovenin erg donker, dat bedoelde ik. Rond de 60% van het lichtste punt van het scherm.
De 205BW heeft een TN panel wat ik dus niet wil.
En dat over die 205BW was ook niet voor jou bedoeld
Alone at last
Just nostalgia and I
En dan wordt de NEC dus weer een heel leuk schermpje.Okyah schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 14:33:
[...]
Op foto's van het scherm heb ik er niet veel van gezien. Hier bijvoorbeeld.
En dat over die 205BW was ook niet voor jou bedoeld
Maar wel zo'n 600€ met pixelgarantie.
Voor de Dell zijn we helaas te laat.
Of er moet weer een aktie komen?
De aktie gaat wel door op de 24" variant.
Anoniem: 179525
Ik heb zelf altijd iiyama monitoren gebruikt en naar volle tevredenheid maar aangezien ik nu groter wil dan 17" ben ik eens verder gaan kijken en kom ik op het merk Belinea.
Heeft iemand ervaring met het volgende type: Belinea 2080s1?
Dit is een 20,1inch 4:3 tft met een resolutie van 1600x1200.
Hij word aangeboden voor €549,-- en dan lijkt mij niet duur of zit ik er nu helemaal naast? Ik wil geen breedbeeld tft btw.
Waar heb je hem gevonden?
Hij staat niet in de pricewatch, toch?
Bij OBCS voor 499,12€, maar niet op voorraad.
[ Voor 16% gewijzigd door coob op 02-08-2006 15:12 ]
Anoniem: 179525
Ik zie alle pluspunten maar kan zo snel niet een minpunt ontdekken. Natuurlijk moet je een scherm eigenlijk in rl bekijken om de kleurverhouding te kunnen beoordelen.
Oh ja, net nog even bij een lokale pc-boer hier geweest.
Verkoper; Nee meneer, die grote schermen hebben we niet op voorraad staan want die zitten toch al snel op de 700€ .
Anoniem: 157953
Binnenkort kunnen jullie dus een review'tje verwachten.
dan hoop ik dat ie bij meer winkels snel weer geleverd wordt....... heb em vorige week bij euromaxi besteld en daar is ie een paar dagen geleden van 1 week naar 2-4 weken levertijd gegaan.......Anoniem: 157953 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 19:55:
Jaja, vorige week de SyncMaster 205BW besteld bij alternate.nl en net de verzendbevestiging ontvangen. Morgen staat ie dus op de stoep![]()
Binnenkort kunnen jullie dus een review'tje verwachten.
Ik heb hetzelfde bij Euromaxi, de verkoper heeft mij verteld dat ie in back order staat, en zodra die de exacte leverdatum weet laat hij het weten, hij zegt dat ie dat deze week weet....Prulleman schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:41:
[...]
dan hoop ik dat ie bij meer winkels snel weer geleverd wordt....... heb em vorige week bij euromaxi besteld en daar is ie een paar dagen geleden van 1 week naar 2-4 weken levertijd gegaan.......
dus ben benieuwd
Intel Core2 QUAD 6600, Asus P5K Deluxe, Scythe Infinity, OCZ Reaper HPC Edition 6144MB PC8500, 4x 500GB Samsung HD502IJ (stripe) SATA2, MSI N460GTX Hawk 1gb, Creative X-FI Xtreme Gamer Fatal1ty, Dell Ultrasharp 2209WA, Antec P182, Logitech Z-5500
1. hogere resolutie geeft dan 1280x1024
2. kleurecht is (photoshop, foto's an sich)
3. goed op te gamen valt, geen ghosting
4. aardig films op kan kijken
5. grote inkijkhoek heeft
6. in hoogte verstelbaar is
7. liefst zwarte casing heeft
8. onder de 500 euro kost
9. kan roteren
De Samsung 205BW valt af vanwege punt 2 & 5 (althans, volgens de recensies), Samsung 204B vanwege punt 3. De iiyama prolite E511S-B2 klinkt volgens de specs goed maar ik kan nergens een recensie of ervaring vinden. Anyone ?
Maar als je ECHT kleurechte schermen wilt, moet je voor IPS (-varianten) gaan.
monitoren lijst op widescreengamingforum Zie hier in welke schermen allemaal IPS zit..
Als je voor goed gamen zonder lag wilt gaan: TN of AS-IPS. Heel selectief kan je ook voor MVA/PVA gaan, maar die hebben nog wel eens last van lag (verschilt van scherm tot scherm). In de starterspost vind je aardig wat reviews, en op google kom je ook het een en ander tegen.
Android fanboy
Supradictus heeft geen WFP. Alleen FP. Toch?Ivo NL schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:44:
Dell 2007wfp bij supradictus (410 euro)? Voldoet volgens mij aan al je eisen
PSN: Shiver23
Android fanboy
Anoniem: 107573
Waarom is er op een 204B niet goed te gamen? Heb hem nu al weer een tijdje en het gamen gaat echt uitstekend hoor? Er zullen vast genoeg minpunten zijn aan een 204B, maar met gamen heb ik iig nergens last van.thies schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:29:
Mensen, ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik ben op zoek naar een TFT die (in volgorde van prio):
1. hogere resolutie geeft dan 1280x1024
2. kleurecht is (photoshop, foto's an sich)
3. goed op te gamen valt, geen ghosting
4. aardig films op kan kijken
5. grote inkijkhoek heeft
6. in hoogte verstelbaar is
7. liefst zwarte casing heeft
8. onder de 500 euro kost
9. kan roteren
De Samsung 205BW valt af vanwege punt 2 & 5 (althans, volgens de recensies), Samsung 204B vanwege punt 3. De iiyama prolite E511S-B2 klinkt volgens de specs goed maar ik kan nergens een recensie of ervaring vinden. Anyone ?
Of ik ben niet zo veeleisend, dat kan natuurlijk ook nog
Niet meer geleverd gaat worden, dat ding is nauwelijks leverbaar geweest naar mijn idee.bapemania schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 10:11:
Ik werk in een computerzaak, en daar kregen wij van Samsung te horen dat de 205BW end-of-life is, en dus niet meer geleverd gaat worden. Heel snel na introductie vond ik al, maar als zij het zeggen...

Zou jammer zijn, ik zit eigenlijk nog steeds te wachten totdat hij op voorrraad komt en ik hem ergens kan bestellen.
Bestellen jullie die dingen trouwens rechtstreeks bij samsung? niet via een leverancier (Quote ofzo)?
[ Voor 8% gewijzigd door T-8one op 04-08-2006 15:29 ]
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Ik las dat in een aantal reviews, misschien zijn dat mieren**kersAnoniem: 107573 schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 15:11:
[...]
Waarom is er op een 204B niet goed te gamen? Heb hem nu al weer een tijdje en het gamen gaat echt uitstekend hoor? Er zullen vast genoeg minpunten zijn aan een 204B, maar met gamen heb ik iig nergens last van.
Of ik ben niet zo veeleisend, dat kan natuurlijk ook nog
met die prijs wel inderdaadIvo NL schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 14:44:
Dell 2007wfp bij supradictus (410 euro)? Voldoet volgens mij aan al je eisen
Hoe meer pixels je hebt des te minder erg lelijk is je scherm op een niet native reso. Dit lijkt mij niet direct iets wat je type/merkgebonden beoordeelt.thies schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 16:28:
[...]
met die prijs wel inderdaadziet dat scherm er ook nog goed uit bij een niet-native resolutie ? (was nog een eis die ik vergeten ben)
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Dit topic is gesloten.