help?!Anoniem: 86243 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 18:15:
Ik zou mij binnenkort graag een 20" breedbeeld-LCD aanschaffen.Nu,mijn budget is ongeveer 450euro en het scherm zou vooral gebruikt worden voor: foto en videobewerking,films,programmeren(),grafische toestanden en af en toe een game'ke(bijna geen shooters,of mss eens enemy territory).
Welk schermke raden jullie mij aan?!Ter info: ik woon in belgie,ma zie er nie echt op tegen om net over de grens te gaan shoppen!![]()
Ik volg dit topic al eventjes maar kom er niet echt uit...!En is DHCP een reden om voor een bepaald scherm te kiezen?!![]()
Volgende LCD'kes spreken mij aan:
-LG L203WT
-ViewSonic VX2025wm
-Dell UltraSharp™ 2007WFP
-Belinea 102030W
Iemand hier iets op aan te merken?
Bij de MediaMarkt hebben ze iig geen ViewSonic & Dell, dus de enige die je daar kunt zien is misschien de LG en Belinea.
Ik zou voor de ViewSonic gaan omdat die er qua uiterlijk goed uit ziet en het een bedrijf is die zich richt/fixeerd op het maken van schermen en hier ook goede ervaring mee hebben plus dat ze een no dead pixel warranty hebben.
LG daarintegen heeft scherm van zichzelf.. van LG Philips fabriek
Ik zou voor de ViewSonic gaan omdat die er qua uiterlijk goed uit ziet en het een bedrijf is die zich richt/fixeerd op het maken van schermen en hier ook goede ervaring mee hebben plus dat ze een no dead pixel warranty hebben.
57696520646974206c65657374206973206e657264
Yup, én de LG schijnt HDCP te ondersteunen (volgens CT) máár, een hele grote maar, de LG is een ISO-3 schermSluuut schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:18:
Bij de MediaMarkt hebben ze iig geen ViewSonic & Dell, dus de enige die je daar kunt zien is misschien de LG en Belinea.
Vreemd, maar kwam desalniettemin zeer goed uit de test van Computer Totaal (samen met de Dell 2007WFP en een Eizo scherm)
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Anoniem: 86243
Welke zou dan de betere koop zijn: de viewsonic of de dell?YellowNeck schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 16:21:
[...]
Yup, én de LG schijnt HDCP te ondersteunen (volgens CT) máár, een hele grote maar, de LG is een ISO-3 scherm. Oftewel, 'mindere kwaliteit' oftewel mag veel dode pixels hebben.
Vreemd, maar kwam desalniettemin zeer goed uit de test van Computer Totaal (samen met de Dell 2007WFP en een Eizo scherm)
Dell is meer een budgetmerk, maar er zijn zat gebruikers die zeggen dat hij beter presteerd dan een Viewsonic. Daarintegen zijn er ook andersom zat gebruikers die beweren dat Viewsonic beter zijn
Ik kan ze mss best allebei kopen!Sluuut schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:17:
Dell is meer een budgetmerk, maar er zijn zat gebruikers die zeggen dat hij beter presteerd dan een Viewsonic. Daarintegen zijn er ook andersom zat gebruikers die beweren dat Viewsonic beter zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 86243 op 11-07-2006 18:48 ]
Ik heb die Philips 200w.
Aleen zie ik heel wazige soort van korreltjes over het scherm het is niet irritant ma iemand enig iedee hoe dit komt.
Alvast bedankt.
Ben nieuw hier dus als ik iets fout doe laat het even weten.
Aleen zie ik heel wazige soort van korreltjes over het scherm het is niet irritant ma iemand enig iedee hoe dit komt.
Alvast bedankt.
Ik heb inderdaad afgelopen vrijdag besteld, status stond op verzending binnen 48 uur. Vandaag contact gehad maar helaas verwachte leverdatum is 14-7. Ik heb gelukkig inmiddels weer een scherm staan ( Dell 17 inch LCD ) geleend, had een defecte CRT zit dus te springen om een nieuw scherm.
Nitai schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 14:47:
Yep, Axeman heeft besteld (paar posts boven die van jou) [rml]Axeman in "[ 20" TFT en groter] De Ultieme TFT - Dee..."[/rml]
PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D
Wat bedoel je met korreltjes? Welke resolutie heb je ingesteld, bedoel je niet gewoon 'kartels' langs lijnen want dat zou een verkeerde resolutie kunnen zijn..tomblok schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 19:40:
Ik heb die Philips 200w.
Alvast bedankt.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Sja, Viewsonic MVA, Dell S-IPS. Ik ga zelf voor de Dell, ziet er mooier uit, meer in- en uitgangen, 3 jaar next businessday on-site garantie, USB poorten, PivotAnoniem: 86243 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 18:47:
[...]
Ik kan ze mss best allebei kopen!![]()
Nee serieus,want ik wil gewoon het beste voor all-round gebruik!
Sja, bij Viewsonic ben je wel verzekerd van 0 dodepixels, maar bij Dell kan je em ook wel omruilen.
Enige pluspunt (vind ik) van de Viewsonic is de energieconsumptie, 35W bij normaal gebruik. Dell verbruikt 55W bij normaal gebruik.
[ Voor 24% gewijzigd door Yellowneck op 11-07-2006 21:06 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
mischien een leuke voor in de startpost: magictune is 160MB

dat is dus niet zeker... ik heb zelf van dell vernomen dat ze niks kunnen zeggen over het type scherm nog het merk scherm dat erin zit. Je kunt een philips S-ips krijgen maar net zo goed een samsung pva en zelfs al ergens gelezen dat er mva's in omloop zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 11-07-2006 22:48 ]
duidelijkheid is dus niet de sterkste kant van dell!FreeMen schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:47:
[...]
dat is dus niet zeker... ik heb zelf van dell vernomen dat ze niks kunnen zeggen over het type scherm nog het merk scherm dat erin zit. Je kunt een philips S-ips krijgen maar net zo goed een samsung pva en zelfs al ergens gelezen dat er mva's in omloop zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 86243 op 12-07-2006 00:53 ]
Anoniem: 154971
Zijn er hier mensen in het bezit van een Viewsonic vp2030b? Ik heb deze besteld bij Azerty 2 weken geleden na veel gepeins. Ben benieuwd wat de ervaringen zijn tot op heden.
In de reviews komt dit scherm er op alle fronten steeds wel goed van af. Plus de dode pixel afhandeling van Viewsonic hebben mij tot dit scherm gedreven.
Helaas moet ik nog wachten tot volgende week vrijdag tot ik mijn schermpje krijg
In de reviews komt dit scherm er op alle fronten steeds wel goed van af. Plus de dode pixel afhandeling van Viewsonic hebben mij tot dit scherm gedreven.
Helaas moet ik nog wachten tot volgende week vrijdag tot ik mijn schermpje krijg
Ik twijfel tussen de Samsung 204B en de Viewsonic VP2030b.. totaal niet met elkaar te vergelijken qua specs, maar ook niet qua prijs. Zou de Viewsonic de forse meerprijs echt waard zijn?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Ja.Demoniac schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:37:
Ik twijfel tussen de Samsung 204B en de Viewsonic VP2030b.. totaal niet met elkaar te vergelijken qua specs, maar ook niet qua prijs. Zou de Viewsonic de forse meerprijs echt waard zijn?
Beide 20", maar de Samsung 204B is een TN paneel, waardoor de inkijkhoek minder goed is en de kleuren wat fletser. De Viewsonic 2030b heeft een PVA paneel met overdrive, waardoor er wel een klein beetje input lag is. Maar dit schijnt niet zo goed merkbaar te zijn op een 20", eerder op 23/24" schermen dat je er echt last van krijgt.
Verder is de viewsonic natuurlijk veel mooier in het design en hebben ze zero dead pixel warranty.
Als je iets koopt, doe het dan gelijk goed zodat je geen spijt kunt krijgen, is mijn mening
Ik denk dat'k toch maar voor de viewsonic vx2025wm ga...!
Dat ze bij dell met verschillende panelen werken zint me zowiezo niet dus keuze is snel gemaakt!
Iemand hier iets op aan te merken?!
Dat ze bij dell met verschillende panelen werken zint me zowiezo niet dus keuze is snel gemaakt!
Niks op aan te merken, eerder wat toe te voegen. De ViewSonic bevalt mij nu theorethisch gezien ook beter dan de NEC die ik eerst wilde halen.Anoniem: 86243 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:26:
De iets lagere prijs en de goede recenties hebben me aan het denken gezet. Maar toch blijft het lastig...
Bij pixmania hier in belgie 428€(staat in promotie!).Ik heb geen reden meer om niet voor de viewsonic te kiezen,tenzij HDCP...Ik zal later wel een HDCP-schermpie kopen!XeNoBiTe schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:53:
[...]
Niks op aan te merken, eerder wat toe te voegen. De ViewSonic bevalt mij nu theorethisch gezien ook beter dan de NEC die ik eerst wilde halen.
De iets lagere prijs en de goede recenties hebben me aan het denken gezet. Maar toch blijft het lastig...
Mjah, ik wil ook graag die Viewsonic hebben maar moest het even 'gerechtvaardigd' hebbenSluuut schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 10:13:
[...]
Ja.
Beide 20", maar de Samsung 204B is een TN paneel, waardoor de inkijkhoek minder goed is en de kleuren wat fletser. De Viewsonic 2030b heeft een PVA paneel met overdrive, waardoor er wel een klein beetje input lag is. Maar dit schijnt niet zo goed merkbaar te zijn op een 20", eerder op 23/24" schermen dat je er echt last van krijgt.
Verder is de viewsonic natuurlijk veel mooier in het design en hebben ze zero dead pixel warranty.
Als je iets koopt, doe het dan gelijk goed zodat je geen spijt kunt krijgen, is mijn mening
Input lag en ghosting zegt me eerlijk gezegd niet zoveel, ik ken 2 gamers waarvan er 1 een laptop gebruikt en de ander een 15" TFT en die vegen me beiden compleet van de kaart in de meeste FPS games
Een 15" TFT had in die tijd vaak een TN paneel, die heel goed/snel zijn voor games, vooral omdat ze zo klein zijn versnelt dat de refresh rate ook nog eens (minder ghosting dan op een 17" of 19"). Verder hadden die schermen geen overdrive, waardoor er geen Input Lag optreedt.Demoniac schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 13:32:
[...]
Mjah, ik wil ook graag die Viewsonic hebben maar moest het even 'gerechtvaardigd' hebben
Input lag en ghosting zegt me eerlijk gezegd niet zoveel, ik ken 2 gamers waarvan er 1 een laptop gebruikt en de ander een 15" TFT en die vegen me beiden compleet van de kaart in de meeste FPS games
Als je meer wilt weten over Input Lag, ik heb geprobeerd een uitleg ervoor te maken op wikipedia; http://en.wikipedia.org/wiki/Input_lag
Het enigste wat ik nog mis bij de viewsonic wat voor mij de keuze moeilijk maakt is het missen van de 4:3 (gamen) mogelijkheid en de pivot mogelijkheid (browsen/documenten) als de viewsonic dat nu wel had dan was mijn keuze klaar.Anoniem: 86243 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 12:26:
Signature
Dell lapt er nog maar eens 10% korting bij voor de breedbeeld LCD's,ik denk dat ik nu toch weer voor de dell ga?!
Deze prijs is nu toch echt wel uiterst aantrekkelijk,tzou stom zijn om nu niet voor de dell te kiezen?!
[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 86243 op 12-07-2006 15:57 ]
Anoniem: 111114
ik zou een 20" widescreen tft willen kopen om vooral films en series op te kijken. Na wat zoeken en rekening houdend met mijn budget ben ik op deze 3 schermen gekomen:
- Benq FP202W
- Samsung 205BW
- Acer AL2016Ws
Zijn deze schermen geschikt om video's op te bekijken? Na wat nalezen blijkt video's afspelen het moeilijkste voor tft schermen en zou ik een prijsklasse hoger moeten kijken voor een tft, maar voorlopig laat mijn budget dat niet toe.
- Benq FP202W
- Samsung 205BW
- Acer AL2016Ws
Zijn deze schermen geschikt om video's op te bekijken? Na wat nalezen blijkt video's afspelen het moeilijkste voor tft schermen en zou ik een prijsklasse hoger moeten kijken voor een tft, maar voorlopig laat mijn budget dat niet toe.
* phoenix is nu de trotse eigenaar van de Samsung 205BW.
Hier een paar puntjes van mij:
edit:
- Ik had geen dooie pixels, maar wel een iets beschadigde voet (krasje). Het is aan de achterkant dus moeilijk doe ik niet.
- Van het "input lag" waar het de laatste tijd over gaat is wat mij betreft geen sprake. Ik merk er niks van, in ieder geval.
- Dat dit een TN-paneel is, is inderdaad merkbaar aan de inkijkhoek. De hoek van links en rechts is gewoon goed; je kan makkelijk een filmpje erop kijken met 5 man ofzo zonder dat het beeld verrot wordt. Echter van boven en beneden is merkbaar dat het scherm donkerder/onduidelijker wordt.
- Maar dan is er de height adjustable stand functie een oplossing. Als je het scherm precies zo zet dat je als je naar het midden kijkt de afstand tot de ene hoek even groot is als de afstand tot de andere hoek (maw. je ogen staan loodrecht op het scherm) dan is de slechte inkijkhoek bijna geen probleem meer. Het scherm blijft een beetje onegaal, maar dat kleine beetje boeit me niet zo erg.
- Aan de onder en bovenkant wordt het scherm iets donkerder, het gaat om een halve centimeter hier ongeveer. Geeft op zich wel een mooi effect aan m'n menubalk.
edit:
Op de Samsung vind ik het er goed uitzien hoor (tvrips in dvdrip-xvid of hdtvrip-xvid). Pure HD-rips heb ik nog niet kunnen bekijken op dit scherm. Maar het ziet er niet slecht uit, seizoen 6 van 24 wordt knallen! Natuurlijk zal er beter zijn, en zal er een "expert" zeggen dat het feit dat de Samsung een TN-paneel heeft het scherm niet de moeite waard maakt, maar je moet zelf beslissen of je die meerprijs wilt uitgeven voor een beter scherm.Anoniem: 111114 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:12:
[ Voor 25% gewijzigd door phoenix op 12-07-2006 16:24 ]
Anoniem: 145944
Cool... Ik heb deze ViewSonic VP2030B toen bij Azerty aangevraagd omdat ik deze ook wil kopen zodra de rest van de onderdelen (Core 2 Duo systeem) er zijn.Anoniem: 154971 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 09:14:
Zijn er hier mensen in het bezit van een Viewsonic vp2030b? Ik heb deze besteld bij Azerty 2 weken geleden na veel gepeins. Ben benieuwd wat de ervaringen zijn tot op heden.
Als je zo vriendelijk wilt zijn om je ervaringen hier even te plaatsen wanneer je deze monitor hebt, zou ik echt super vinden!
Hopelijk/Waarschijnlijk zal het scherm je niet tegenvallen, want ook ik las in reviews dat het scherm het over het algemeen erg goed doet en daardoor voor meerdere doeleinden zeer geschikt is.
Je kan hem op een Neo-Flex LCD voet monteren.Eboman schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 14:33:
Het enigste wat ik nog mis bij de viewsonic wat voor mij de keuze moeilijk maakt is het missen van de 4:3 (gamen) mogelijkheid en de pivot mogelijkheid (browsen/documenten) als de viewsonic dat nu wel had dan was mijn keuze klaar.
Steam/uPlay: EvulKlowne
Gefeliciteerd ! Lang op moeten wachten ?, een aantal vragen, heeft het scherm nu wel of geen pivot functie ? Wat voor videokaart gebruik je ?nfm schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:14:
* Axeman412 is nu de trotse eigenaar van de Samsung 205BW.
Wordt tijd voor een nieuwe videokaart. 60 fps haal ik niet meer op 64-man servers
PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D
net de dell binnen gekregen en wat ziet dat ding er gelikt uit. Materiaal is super. Over de pixelgarantie ook geen zorgen, gewoon terugsturen binnen 8 dagen. Overal wordt hij goed tot zeer goed getest en heeft bijna alle features die je kunt bedenken. Enig nadeel was het banding probleem en dat is met de a02 weg (in normale windows modus althans) dus geen reden meer om dit scherm te kiezen lijkt me. Naja, enige reden kan nog zijn dat dell wat onduidelijk is over het type scherm dat je kunt krijgen, volgens hen kan het ips, mva, pva zijn afhankelijk van de batch. Das op zich wel vreemd maar ik zal vanavond eens even checken wat er bij mij in zit. Om de een of andere reden verwacht ik toch de s-ips van philips en dat de andere genoemde varianten uitzonderingen zijn ten tijde van het verhelpen van het banding probleem. Nu ze het probleem gevonden hebben en het kunnen fixen met een nieuwe revisie lijkt het me dat ze weer gewoon terug zitten op de s-ips.Anoniem: 86243 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:56:
Dell lapt er nog maar eens 10% korting bij voor de breedbeeld LCD's,ik denk dat ik nu toch weer voor de dell ga?!Deze prijs is nu toch echt wel uiterst aantrekkelijk,tzou stom zijn om nu niet voor de dell te kiezen?!
oh ja...nu bestellen = in huis over 2 dagen
[ Voor 3% gewijzigd door FreeMen op 12-07-2006 16:51 ]
Anoniem: 154971
Het geinige is dat ik jouw post las en zag dat hij bij Azerty leverbaar kwam. Omdat hij toen daar veruit het goedkoopste was heb ik hem meteen besteldAnoniem: 145944 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:33:
[...]
Cool... Ik heb deze ViewSonic VP2030B toen bij Azerty aangevraagd omdat ik deze ook wil kopen zodra de rest van de onderdelen (Core 2 Duo systeem) er zijn.
Als je zo vriendelijk wilt zijn om je ervaringen hier even te plaatsen wanneer je deze monitor hebt, zou ik echt super vinden!
Hopelijk/Waarschijnlijk zal het scherm je niet tegenvallen, want ook ik las in reviews dat het scherm het over het algemeen erg goed doet en daardoor voor meerdere doeleinden zeer geschikt is.
Het enige is dat ik er nog tot volgende week vrijdag op moet wachten. Hun leverancier had een kleine vertraging zeiden ze me.
Zodra ik hem heb zal ik mijn ervaringen posten.
Het scherm heeft geen pivot functie, en ik heb een 6600 GT. Alles draait wel soepel nog maar ik zit op het randje, en effects enzo moet ik uitzetten. De verwachte leverdatum was een week geleden (had hem ongeveer anderhalve week terug besteld), gister binnengekomen. De mensen die hem willen moeten gewoon een preorder plaatsen bij de winkel waar ze hem kopen; als je wacht tot ze op de vrije voorraad zitten dan kan je lang wachten.Axeman schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:48:
[...]
Gefeliciteerd ! Lang op moeten wachten ?, een aantal vragen, heeft het scherm nu wel of geen pivot functie ? Wat voor videokaart gebruik je ?
Serieus 2 dagen ?FreeMen schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:50:
[...]
net de dell binnen gekregen en wat ziet dat ding er gelikt uit. Materiaal is super. Over de pixelgarantie ook geen zorgen, gewoon terugsturen binnen 8 dagen. Overal wordt hij goed tot zeer goed getest en heeft bijna alle features die je kunt bedenken. Enig nadeel was het banding probleem en dat is met de a02 weg (in normale windows modus althans) dus geen reden meer om dit scherm te kiezen lijkt me. Naja, enige reden kan nog zijn dat dell wat onduidelijk is over het type scherm dat je kunt krijgen, volgens hen kan het ips, mva, pva zijn afhankelijk van de batch. Das op zich wel vreemd maar ik zal vanavond eens even checken wat er bij mij in zit. Om de een of andere reden verwacht ik toch de s-ips van philips en dat de andere genoemde varianten uitzonderingen zijn ten tijde van het verhelpen van het banding probleem. Nu ze het probleem gevonden hebben en het kunnen fixen met een nieuwe revisie lijkt het me dat ze weer gewoon terug zitten op de s-ips.
oh ja...nu bestellen = in huis over 2 dagen
Ik heb gister het geld overgemaakt; dat zou dan betekenen dat ik hem vrijdagen binnen heb
Waar heb jehem dan besteld?nfm schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 17:07:
[...]
Het scherm heeft geen pivot functie, en ik heb een 6600 GT. Alles draait wel soepel nog maar ik zit op het randje, en effects enzo moet ik uitzetten. De verwachte leverdatum was een week geleden (had hem ongeveer anderhalve week terug besteld), gister binnengekomen. De mensen die hem willen moeten gewoon een preorder plaatsen bij de winkel waar ze hem kopen; als je wacht tot ze op de vrije voorraad zitten dan kan je lang wachten.
En heb je dode (sub)pixels? Zo ja, hoeveel? en Zo nee, had je een pixelgarantie?
@YellowNeck: oeps niet gezien
[ Voor 3% gewijzigd door Perzikvrucht op 12-07-2006 18:09 ]
matsume schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:00:
[...]
Waar heb jehem dan besteld?
En heb je dode (sub)pixels? Zo ja, hoeveel? en Zo nee, had je een pixelgarantie?
nfm schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 16:14:
* Yellowneck is nu de trotse eigenaar van de Samsung 205BW.
[list]
• Ik had geen dooie pixels, maar wel een iets beschadigde voet (krasje). Het is aan de achterkant dus moeilijk doe ik niet.
.........
Als ik 20 inch LCD scherm wil aanschaffen, kan ik kiezen uit normale en breedbeeld versie.
Na bekijken van diverse modellen kom ik al snel tot conclusie tussen normale en breedbeeld:
Breedbeeld heeft:
- kleinere beeldoppervlakte, ook in pixels
- wat goedkoper
Wie echter maximaal aan pixels uit wil halen, moet normale 20 inch nemen.
Of je kan beter meteen 24 inch nemen.
Op dit moment is 24 inch zowat meer dan dubbele prijs dan 20 inch.
Je hebt dus al snel 2 tot 3x breedbeeld 20 inch tegenover 24 inch in prijs. Dat zet je even aan het denken.
(19 inch is beter voor ogen bij normaal 4:3, maar puur qua pixels eigenlijk nutteloos en kan je net zo goed compactere en goedkopere 17 inch nemen.)
Bij 17 en 19 inch is breedbeeld minder fijn omdat hoogte nog lager is, en is iets duurder dan gangbare 17/19 inch scherm. 24 inch normale scherm is nog zeldzamer en wellicht veel duurder dan breedbeeld.
Wat zeldzamer is 23 inch breedbeeld. Maar omdat 24 inch iets meer gemaakt is is het vrijwel net zo duur geworden als 23 inch. We kunnen zeggen dat 23 inch steeds meer in de steek wordt gelaten.
21 inch breedbeeld lijkt meer prijziger omdat er minder van gemaakt is dan 20 inch.
Verder is normale goedkope 20 inch zelfs 1400x1050 en niet 1600x1200 (wel bij iets duurdere versies) en dat is even uitkijken... 1400x1050 heeft bijna zelfde prijsniveau als 20 inch breedbeeld: keuze is snel gemaakt. Maar 1600x1200 is wel meer prijzig, 50-100 Euro meer. Maar nog te doen voor pixelverslaafden.
Conclusie:
17 inch breedbeeld -> duur en pixels te weinig -> 17 inch normale scherm is beter en goedkoper
19 inch breedbeeld -> pixels ook niet echt ideaal -> 19 inch normale is duur qua pixels -> niks kopen
20 inch breedbeeld -> goedkoper dan normale 20 inch, maar sommigen vinden wel pixelhoogte, die amper toegenomen is tov 17 inch, jammer (1024->1050.... 26 pixels maar)....
21 inch breedbeeld -> duur en zeldzamer, bijna net zo'n verspilling als 19 inch versie qua pixels.
23 inch breedbeeld -> door 24 inch toename is deze niet meer aanbevolen, wel meer pixels.
24 inch breedbeeld -> meer gemaakt dan 23 inch en dus goedkoper. Helaas is prijs nog 2-3x zo duur dan 20 inch breedbeeld.
Kortom: op dit moment is 20 inch breedbeeld aanbevolen en scherpst geprijsd, maar ben je pixelverslaafd en geld is geen probleem, ga naar 24 inch breedbeeld. 19 inch is door laag pixels gewoon dood. In steek gelaten door kritische mensen, naar mijn verwachting. 21 inch dreigt ook in steek gelaten te worden door hoge prijzen.
Na bekijken van diverse modellen kom ik al snel tot conclusie tussen normale en breedbeeld:
Breedbeeld heeft:
- wat goedkoper
Je hebt dus al snel 2 tot 3x breedbeeld 20 inch tegenover 24 inch in prijs. Dat zet je even aan het denken.
(19 inch is beter voor ogen bij normaal 4:3, maar puur qua pixels eigenlijk nutteloos en kan je net zo goed compactere en goedkopere 17 inch nemen.)
Bij 17 en 19 inch is breedbeeld minder fijn omdat hoogte nog lager is, en is iets duurder dan gangbare 17/19 inch scherm. 24 inch normale scherm is nog zeldzamer en wellicht veel duurder dan breedbeeld.
Wat zeldzamer is 23 inch breedbeeld. Maar omdat 24 inch iets meer gemaakt is is het vrijwel net zo duur geworden als 23 inch. We kunnen zeggen dat 23 inch steeds meer in de steek wordt gelaten.
21 inch breedbeeld lijkt meer prijziger omdat er minder van gemaakt is dan 20 inch.
Verder is normale goedkope 20 inch zelfs 1400x1050 en niet 1600x1200 (wel bij iets duurdere versies) en dat is even uitkijken... 1400x1050 heeft bijna zelfde prijsniveau als 20 inch breedbeeld: keuze is snel gemaakt. Maar 1600x1200 is wel meer prijzig, 50-100 Euro meer. Maar nog te doen voor pixelverslaafden.
Conclusie:
17 inch breedbeeld -> duur en pixels te weinig -> 17 inch normale scherm is beter en goedkoper
19 inch breedbeeld -> pixels ook niet echt ideaal -> 19 inch normale is duur qua pixels -> niks kopen
20 inch breedbeeld -> goedkoper dan normale 20 inch, maar sommigen vinden wel pixelhoogte, die amper toegenomen is tov 17 inch, jammer (1024->1050.... 26 pixels maar)....
21 inch breedbeeld -> duur en zeldzamer, bijna net zo'n verspilling als 19 inch versie qua pixels.
23 inch breedbeeld -> door 24 inch toename is deze niet meer aanbevolen, wel meer pixels.
24 inch breedbeeld -> meer gemaakt dan 23 inch en dus goedkoper. Helaas is prijs nog 2-3x zo duur dan 20 inch breedbeeld.
Kortom: op dit moment is 20 inch breedbeeld aanbevolen en scherpst geprijsd, maar ben je pixelverslaafd en geld is geen probleem, ga naar 24 inch breedbeeld. 19 inch is door laag pixels gewoon dood. In steek gelaten door kritische mensen, naar mijn verwachting. 21 inch dreigt ook in steek gelaten te worden door hoge prijzen.
Ik heb zelf na lang wikken en wegen gekozen voor de Samsung 205BW. Ik heb hem vandaag bij Alternate besteld en ga hem vrijdag ophalen. Ik heb de Alternate pixelgarantie erbij genomen, omdat deze voor een heel jaar dekking biedt. Dus niet die onnozele en nutteloze 7 dagen pixelgarantie die andere webshops aanbieden.
Voor de liefhebbers: bij Alternate wisten ze me te vertellen dat er vrijdag a.s. bij hen een partij van 25 x 205BW binnenkomt, dus als je er snel een wilt.....!!
Uiteraard post ik dit pas nadat ik er zelf 1 heb gereserveerd, want ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat m'n medetweakerts het gras voor m'n voeten wegmaaien
Voor de liefhebbers: bij Alternate wisten ze me te vertellen dat er vrijdag a.s. bij hen een partij van 25 x 205BW binnenkomt, dus als je er snel een wilt.....!!
Uiteraard post ik dit pas nadat ik er zelf 1 heb gereserveerd, want ik wil natuurlijk niet het risico lopen dat m'n medetweakerts het gras voor m'n voeten wegmaaien
Bij alternate is ie alleen beetje duurder dan bv euromaxi, 305 vs 330.XXlerator schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:11:
Ik heb zelf na lang wikken en wegen gekozen voor de Samsung 205BW. Ik heb hem vandaag bij Alternate besteld en ga hem vrijdag ophalen. Ik heb de Alternate pixelgarantie erbij genomen, omdat deze voor een heel jaar dekking biedt. Dus niet die onnozele en nutteloze 7 dagen pixelgarantie die andere webshops aanbieden.
Ik weet niet hoelang het bij euromaxi duurt(iemand miss gevraagd), maar wil hem dus ook bestellen...
Beetje vreemde conclusies trek je daarMrDummy schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:37:
Als ik 20 inch LCD scherm wil aanschaffen, kan ik kiezen uit normale en breedbeeld versie.
Breedbeeld heeft:
- wat goedkoper
Conclusie:
Waarom zou 23" niet meer aanbevolen zijn? Apple heeft er zelfs express voor gekomen omdat 24" 'te groot' zou zijn en 23" scherper/ook nog goed voor je ogen zou zijn. Verder is tot nu toe elk 24" scherm een PVA paneel terwijl de meeste 23" schermen S-IPS zijn. PVA heeft inpot lag, S-IPS niet.
Maar als je enkel naar het pixel oppervlak kijkt dan is je conclusie vast goed
Kijk jij maakt met deze tip mijn keuze heel wat makkelijker voor 25-07 bestellen btw voor die extra 10% korting.Anoniem: 86243 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:56:
Dell lapt er nog maar eens 10% korting bij voor de breedbeeld LCD's,ik denk dat ik nu toch weer voor de dell ga?!Deze prijs is nu toch echt wel uiterst aantrekkelijk,tzou stom zijn om nu niet voor de dell te kiezen?!
Signature
één nadeel aan mijn monitor (215TW) heb ik al wel ontdekt: Ik kan geen lekkere instelling voor mijn muis vinden. 't is òf te snel, of te langzaam, te veel accelleratie, dan weer te weinig.
Mischien moet ik wel gewoon wennen aan een beeldoppervlak dat 1,5x zo groot is, maar het is wel lastig
Mischien moet ik wel gewoon wennen aan een beeldoppervlak dat 1,5x zo groot is, maar het is wel lastig
Anoniem: 170000
Dat betekend dat je gewoon meer moet oefenen.Raymond schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:33:
één nadeel aan mijn monitor (215TW) heb ik al wel ontdekt: Ik kan geen lekkere instelling voor mijn muis vinden. 't is òf te snel, of te langzaam, te veel accelleratie, dan weer te weinig.
't ligt iig niet aan de monitor: Als ik mijn oude resolutie draai en die niet gestretched (Dus ik heb dan zwarte randen rond mijn beeld) weergeef, dan muist het prima. 't Is dus puur het extra oppervlak waar ik aan moet wennen.
Maf
Maf

Dat begreep ik al.Raymond schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 21:54:
't ligt iig niet aan de monitor: Als ik mijn oude resolutie draai en die niet gestretched (Dus ik heb dan zwarte randen rond mijn beeld) weergeef, dan muist het prima. 't Is dus puur het extra oppervlak waar ik aan moet wennen.
Maf
Daarom zei ik al dat je meer moest oefenen
Straks dan wil je niet anders meer.
1 van die 25 heeft mijn naam er opXXlerator schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:11:
De 2007WFP is nu bij samenkopen.net ook in prijs verlaag: €388,- !!Anoniem: 86243 schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 15:56:
Aan dit bericht kunnen geen rechten ontleend worden.
Anoniem: 179886
Ik hoop binnen nu en 4 weken een nieuw systeem te krijgen. Op dit moment maak ik nog gebruik van mijn oude TFT scherm van 17". Nu viel mijn oog op een Acer AL2051W, maar ik lees daar bijzonder weinig over in dit topic. Nu is mijn vraag eigenlijk, waarom?
Is het de prijs-kwaliteits verhouding? Of is die spiegelende laag toch niet zo mooi als het lijkt?! Ik heb het scherm nog niet in het echt gezien, maar misschien is er iemand die ervaring heeft met dit scherm...
Is het de prijs-kwaliteits verhouding? Of is die spiegelende laag toch niet zo mooi als het lijkt?! Ik heb het scherm nog niet in het echt gezien, maar misschien is er iemand die ervaring heeft met dit scherm...
Bij mijn acer-laptop(1694WLMi) heb ik ook zo'n spiegelende laag en het heeft/geeft een mooi effect(ten koste van realiteit?!) zolang er maar geen licht aan te pas komt..Qua kijkhoek is het echt een ramp wanneer er licht weerkaatst op het scherm,ik moet er niet meer van weten,van die spiegelende lagen!Anoniem: 179886 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:51:
maar misschien is er iemand die ervaring heeft met dit scherm...

Heb ik ook naar gekeken, maar die spiegelende laag ben ik niet zo van gecharmeerd, kan me niet voorstellen dat dat de beeldkwliteit ten goede komt anders dan dat je jezelf ziet in je schermAnoniem: 179886 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:51:
Ik hoop binnen nu en 4 weken een nieuw systeem te krijgen. Op dit moment maak ik nog gebruik van mijn oude TFT scherm van 17". Nu viel mijn oog op een Acer AL2051W, maar ik lees daar bijzonder weinig over in dit topic. Nu is mijn vraag eigenlijk, waarom?
Kijk is wat ik net in het dell 20/24" topic tegen kwam :Nico Klus schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:31:
[...]
De 2007WFP is nu bij samenkopen.net ook in prijs verlaag: €388,- !!
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26123982
Nog eens 5% korting waardoor hij ook op 388 komt
Signature
Ik ben er gewoon nog steeds niet uit of ik nou 2x20" of 1x24" moet nemen.
Wat ik doe;
- Films kijk ik op m'n TV dus daar gebruik ik de monitor niet voor. Maar ik moet wel zeggen dat als ik een 24" widescreen zou hebben, vast wel films zou gaan kijken erop.
- Gamen. Vooral Counterstike Source. Hierbij heb je een voordeel met widescreen, want de FOV (field of view) word groter.
- Beetje internetten, forums lezen etc. Daarvoor is dualscreen te gek want ik heb in Windows altijd meerdere schermen openstaan en gebruik dualscreen nu volledig.
- Photoshoppen zo nu en dan. Kan allebei.. op widescreen en 5:4
Ik heb nu 2x19" 1280x1024 dus ik ben al een beetje "gewend" aan dualscreen en ben een klein beetje bang dat als ik overstap op widescreen er toch op de een of andere manier spijt van kan gaan krijgen.
Mag ik advies vragen?
Wat zouden jullie doen en waarom?
Wat ik doe;
- Films kijk ik op m'n TV dus daar gebruik ik de monitor niet voor. Maar ik moet wel zeggen dat als ik een 24" widescreen zou hebben, vast wel films zou gaan kijken erop.
- Gamen. Vooral Counterstike Source. Hierbij heb je een voordeel met widescreen, want de FOV (field of view) word groter.
- Beetje internetten, forums lezen etc. Daarvoor is dualscreen te gek want ik heb in Windows altijd meerdere schermen openstaan en gebruik dualscreen nu volledig.
- Photoshoppen zo nu en dan. Kan allebei.. op widescreen en 5:4
Ik heb nu 2x19" 1280x1024 dus ik ben al een beetje "gewend" aan dualscreen en ben een klein beetje bang dat als ik overstap op widescreen er toch op de een of andere manier spijt van kan gaan krijgen.
Mag ik advies vragen?
Koop een 24 inch.
Op die manier maak je altijd gebruik van het scherm. Anders staat een scherm 'stil' als je aan het gamen bent of film kijken. En, wat houdt je tegen om later nog een tweede 24 inch aan te schaffen
Op die manier maak je altijd gebruik van het scherm. Anders staat een scherm 'stil' als je aan het gamen bent of film kijken. En, wat houdt je tegen om later nog een tweede 24 inch aan te schaffen
Dat het niet op m'n bureau past?bartsmakman schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:18:
Koop een 24 inch.
Tja ik vind het echt een enorm moeilijke keuze..
Hoe kan die Dell opeens zo goedkoop wordenEboman schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:17:
[...]
Kijk is wat ik net in het dell 20/24" topic tegen kwam :
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/26123982
Nog eens 5% korting waardoor hij ook op 388 komtlol..
Ik heb hem net 3 dagen gelden besteld en toen was hij nog € 472 en nu is hij alweer € 409...
-edit- Ff kijken of ik de bestelling nog op een of andere manier kan annuleren en opnieuw bestellen. Scheelt me toch meer dan 60 euro
-edit2- Weet iemand of Dell echt zulke hoge kosten (€ 65,45) mogen rekenen voor het retouneren van een product binnen 7 dagen na ontvangst
[ Voor 35% gewijzigd door Bravebart op 13-07-2006 20:15 ]
Dat lijkt me alleen maar een goed teken, omdat er dan weinig problemen mee zijnAnoniem: 179886 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 00:51:
Over de spiegelende laag: als er licht in schijnt is het erg irritant en op erg zonnige dagen kan het ook storend zijn. De mijne staat met de rug naar het zuiden, bij een raam, en de zon die van achteren komt zorgt zelfs voor reflectie heb ik het idee (hoewel ik precies achter me ook een dakraam heb die misschien wel wat zonlicht erop laat schijnen.
Ik zal wel even wat fotos maken en hier posten met de reflectie.
edit: hier staan wat fotos: http://www.flickr.com/photos/siema/sets/72157594197865095/
[ Voor 5% gewijzigd door kramon op 13-07-2006 16:02 ]
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Anoniem: 179886
Bedankt voor de replies om mijn vraagKRaMoN schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 15:46:
[...]
Dat lijkt me alleen maar een goed teken, omdat er dan weinig problemen mee zijn
Over de spiegelende laag: als er licht in schijnt is het erg irritant en op erg zonnige dagen kan het ook storend zijn. De mijne staat met de rug naar het zuiden, bij een raam, en de zon die van achteren komt zorgt zelfs voor reflectie heb ik het idee (hoewel ik precies achter me ook een dakraam heb die misschien wel wat zonlicht erop laat schijnen.
Ik zal wel even wat fotos maken en hier posten met de reflectie.
edit: hier staan wat fotos: http://www.flickr.com/photos/siema/sets/72157594197865095/
Ik moet zeggen dat ik die spiegeling niet eens zo storend vind, hetzelfde geldt eigenlijk voor de kijkhoek, vooral aangezien ik praktisch de enige ben die van het scherm gebruik zal maken...
Verder vind ik de vormgeving van het geheel echt prachtig. Ik denk dat ik toch overweeg om het scherm aan te schaffen, waarmee in principe de Samsung 205BW af zou vallen!
Bedankt voor het maken van de foto's Kramon!!
Trouwens nog een vraagje, met gamen / films bekijken, hoe is je mening over de kleurweergave en eventueel ghosting?
Anoniem: 131051
Goede analyse, en in die conclusie kan ik mij zeker vinden.MrDummy schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 18:37:
Kortom: op dit moment is 20 inch breedbeeld aanbevolen en scherpst geprijsd, maar ben je pixelverslaafd en geld is geen probleem, ga naar 24 inch breedbeeld.
Feit is gewoon dat voor de 'gewone mens' die graag nog wat geld overheeft voor andere dingen en computers niet pér se op de eerste plaats komen een 24" te duur is.
20" blijft nog altijd vrij duur maar is betaalbaarder en is op zich ook al een grote vooruitgang tov wat vroeger de standaard was (namelijk 17" 1024*768 crt-schermpjes). En toch net die meerprijs waard tov die vreemde verhouding en iets lagere res op de <20" schermen. 5:4 spreekt me namelijk niet aan... Voor een beetje meer heb je een nette 1600*1200 resolutie op 20". En 20" is eigenlijk ook echt een goede reden om voor tft te gaan, omdat een 21-22" crt toch wel echt heel groot wordt.
Echter, 20" breedbeeld ziet er heel laag uit, en daarom ook ontchoogelend klein (als ik het in de winkel bekijk dan toch, zelf heb ik nog geen tft). Die staan dan uitgestald naast de 17" 5:4 schermen en alhoewel ze even hoog zijn en toch breder ogen ze nog steeds vrij klein, net zoals de gewone 17".
Mijn voorlopige conclusie is dat de sweet spot qua prijs en additionele waarde de klassieke 4:3 20" is. (spijtig genoeg begint breedbeeld steeds meer terein te winnen) En voor wie het grote budget heeft en computers prioriteit nummer 1 zijn, is er de luxueuzere 24". Al bij al is 20" voorlopig een mooie maat.
Ooit zal 24" misschien wel de maatstaf zijn, maar daarvoor is het nu nog te vroeg, 24" is en blijft erg high-end en een niche product.
Anoniem: 181998
Ik volg nu al een tijdje dit topic doordat ik een nieuw scherm wil. Ik ben niet bang voor glossy doordat ik geen lichtinval heb in op werk/hobby plek, dus reflecties is niet aan de orde. Ik wil het beeldscherm gebruiken voor oa fotobewerking, dus moet goed callibreerbaar zijn mbv colorspider. Tevens vind ik het weleens lachen een FPS game te spelen. Films kijken doe ik er niet op.
Mijn voor keur voorlopig gaat uit naar de NEC 20WGX2, aan de specs te zien lijkt me dit de beste optie.
Optie 2 is de Asus PW201, veruit het mooiste design, maar prestaties tov de NEC ???, 1 review erover heb ik gelezen, maar daar werd hij afgekraakt door het glossy dus. Verder niets gevonden.
Optie 3 is dan de bekende Samsung 215TW, maar daar zijn de ook de bevindingen wisselend over.
Welke zouden jullie kiezen en waarom ?
Nog meer opties ? Let me know, absolute max is 650 euro. Meer wil ik er echt niet voor uitgeven.
Mijn voor keur voorlopig gaat uit naar de NEC 20WGX2, aan de specs te zien lijkt me dit de beste optie.
Optie 2 is de Asus PW201, veruit het mooiste design, maar prestaties tov de NEC ???, 1 review erover heb ik gelezen, maar daar werd hij afgekraakt door het glossy dus. Verder niets gevonden.
Optie 3 is dan de bekende Samsung 215TW, maar daar zijn de ook de bevindingen wisselend over.
Welke zouden jullie kiezen en waarom ?
Nog meer opties ? Let me know, absolute max is 650 euro. Meer wil ik er echt niet voor uitgeven.
Anoniem: 157033
Ik heb zelf nu een tijd al de Acer 2051WS, en het bevalt me uitstekend. Geen last van ghosting, films doen het er ook goed op. En hij is aangesloten op me 360 (vga) en me pc (dvi). Op het moment dat 1 van de apparaten aan staat gaat die automatisch daarop, werkt uitstekend!!
kwam er laatst zelfs achter dat er ook wel een relaxte speaker in zit ^^. Ik heb zelf geen last van die spiegeling heb hem zo opgesteld
_RAAM_
|//
|
de 2 schuine strepen zijn het beeldscherm. Heb de luxaflex niet altijd dicht, moet ook zon krijgen he. Maar zelfs met luxaflex helemaal open, zie je natuurlijk wel reflectie, maar echt storend....neuh.
Als de zon echt fel is, ben ik zowiezo niet echt achter die monitor te vinden.
kwam er laatst zelfs achter dat er ook wel een relaxte speaker in zit ^^. Ik heb zelf geen last van die spiegeling heb hem zo opgesteld
_RAAM_
|//
|
de 2 schuine strepen zijn het beeldscherm. Heb de luxaflex niet altijd dicht, moet ook zon krijgen he. Maar zelfs met luxaflex helemaal open, zie je natuurlijk wel reflectie, maar echt storend....neuh.
Als de zon echt fel is, ben ik zowiezo niet echt achter die monitor te vinden.
Lol, ik heb vanmiddag(rond 12 uur) een 205bw besteld bij euromaxi. de levertijd maakte niet heel veel uit want heb wel tijd zat
. Ik kwam nu dus thuis en check mijn mail, uw aankoop is verzonden
. Ze verwachten dat ik hem morgen thuis heb!!. Bij hun status staat wel dat het lang duurt(minimaal 2 weken) maar dat klopt dus niet... Een min punt en een plus punt.
min: levertijd klopt niet
plus: heb hem morgen!!
Hier nog een mooie review van de 204b. ik weet niet of deze al was langsgekomen 
http://www.tweaknews.net/reviews/sam204b/
http://www.tweaknews.net/reviews/sam204b/
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een ViewSonic VX2025wm. Top-schermpje. Omdat ik problemen had met het aan de praat krijgen van mijn DVI (SUB werkte prima) en ook nog eens op allerlei fora las dat dit regelmatig voorkomt bij dit scherm i.c.m. Nvidia-kaarten, wil ik de (simpele) oplossing die bij mij het probleem deed verdwijnen delen.
Eerst heb ik de standaardzaken geprobeerd. Nieuwe nvidia-drivers, nieuwe ViewSonic-drivers, allerlei vage trucjes zoals 10sec stekker eruit en op het laatst was ik bezig met het maken van een bootdisk met daarop DVI_Recover waarmee ik de EDID wilde aanpassen (deze zou corrupt zijn volgens de fora). Gelukkig kwam ik net op tijd op het Dell-forum de volgende post van Demix tegen:
Eerst heb ik de standaardzaken geprobeerd. Nieuwe nvidia-drivers, nieuwe ViewSonic-drivers, allerlei vage trucjes zoals 10sec stekker eruit en op het laatst was ik bezig met het maken van een bootdisk met daarop DVI_Recover waarmee ik de EDID wilde aanpassen (deze zou corrupt zijn volgens de fora). Gelukkig kwam ik net op tijd op het Dell-forum de volgende post van Demix tegen:
1. Connect the monitor using the DVI cable (yes, you won't see anything) > D-SUB-kabel eruit trekken terwijl het apparaat aan staat.
2. Reboot the computer. I memorized the key strokes to do it (in my case <Windows> <UP> <ENTER> <RIGHT> <RIGHT> <ENTER>
3. Enjoy!
When the computer started rebooting, the monitor woke up.
Lekker is dat. Ik heb hem vorige week vrijdag besteld maar heb nog niets gehoord, eerlijke toestandmatsume schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:16:
Lol, ik heb vanmiddag(rond 12 uur) een 205bw besteld bij euromaxi. de levertijd maakte niet heel veel uit want heb wel tijd zat. Ik kwam nu dus thuis en check mijn mail, uw aankoop is verzonden
. Ze verwachten dat ik hem morgen thuis heb!!. Bij hun status staat wel dat het lang duurt(minimaal 2 weken) maar dat klopt dus niet... Een min punt en een plus punt.
Dat is idd wel heel vaag..stippel schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:12:
[...]
Lekker is dat. Ik heb hem vorige week vrijdag besteld maar heb nog niets gehoord, eerlijke toestand

Of ze hebben fout gemailed naar mij? ik zal het morgen zien(of juist niet
PS. heb geen track & trace nummer gekregen, ik weet niet of je dat normaal wel krijgt?
[ Voor 12% gewijzigd door Perzikvrucht op 14-07-2006 00:10 ]
Misschien hadden ze nog een exemplaartje met wat dode pixelsstippel schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 23:12:
[...]
Lekker is dat. Ik heb hem vorige week vrijdag besteld maar heb nog niets gehoord, eerlijke toestand
lol @ Axeman 
Heeft iemand hier de ViewSonic VP231WB?
Heeft iemand hier de ViewSonic VP231WB?
Ik hoop het nietAxeman schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 09:12:
[...]
Misschien hadden ze nog een exemplaartje met wat dode pixels

@stippel: had jij er pixel garantie bij?
Miss is het dan toch waar wat Axeman zegt..
[ Voor 18% gewijzigd door Perzikvrucht op 14-07-2006 11:01 ]
Ik heb nog nooit ghosting kunnen bespeuren, wel een beetje backlight bleeding in de hoeken tijdens het bekijken van films - alleen bij zwart trouwens). De kleurweergave vind ik geweldig, heb nog nooit zo'n goed beeldscherm gehad. Het is natuurlijk ook niet helemaal eerlijk om dit scherm te gaan vergelijken met een LG scherm van 129 euro natuurlijkAnoniem: 179886 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 16:32:
[...]
Bedankt voor de replies om mijn vraag![]()
Ik moet zeggen dat ik die spiegeling niet eens zo storend vind, hetzelfde geldt eigenlijk voor de kijkhoek, vooral aangezien ik praktisch de enige ben die van het scherm gebruik zal maken...
Verder vind ik de vormgeving van het geheel echt prachtig. Ik denk dat ik toch overweeg om het scherm aan te schaffen, waarmee in principe de Samsung 205BW af zou vallen!
Bedankt voor het maken van de foto's Kramon!!![]()
Trouwens nog een vraagje, met gamen / films bekijken, hoe is je mening over de kleurweergave en eventueel ghosting?
P2 20" PP Snow Launch Edition 2020 | XPENG G9 Performance 2024
Mmm, nog geen mail van Alternate dat m'n scherm onderweg is
Het is net middag dus het kan nog.
[ Voor 7% gewijzigd door Axeman412 op 14-07-2006 12:31 ]
Hmm ik keek net even wanneer hij precies is verzonden(iig de mail van de bevestiging). En dat was om 10 voor 7(18:50). Is het niet zo dat ik hem dan pas morgen krijg?
Mijn moeder zegt namelijk altijd dat post om 18:00 word opgehaald, en dat wat voor 18:00 op de post is gedaan de volgende dag meestal/altijd dan aankomt. Na 18:00 is het over 2 dagen(dus in mijn geval morgen), klopt dit?
Mijn moeder zegt namelijk altijd dat post om 18:00 word opgehaald, en dat wat voor 18:00 op de post is gedaan de volgende dag meestal/altijd dan aankomt. Na 18:00 is het over 2 dagen(dus in mijn geval morgen), klopt dit?
Jamatsume schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:50:
Hmm ik keek net even wanneer hij precies is verzonden(iig de mail van de bevestiging). En dat was om 10 voor 7(18:50). Is het niet zo dat ik hem dan pas morgen krijg?
Ik volg deze thread al een tijdje, en ik vroeg me af of er lurkers zijn die misschien een dell 2007FP (dus niet de widescreen) hebben. Ik kan namelijk weinig of geen echt goede user-reviews vinden van deze monitor.
Ik zit namelijk al een tijdje sterkt te dubben tussen deze 2 20" 4:3 monitoren:
Ik wil het scherm voornamelijk voor games gaan gebruiken, daarnaast voor kantoorachtige toepassingen als programmeren en internet, maar daar zijn alle monitoren prima voor geschikt, en af en toe wat films. Ik ga er GEEN high-end video- of fotoediting mee doen, en ben geen w00tl33t-highspeed CSer. Ik vind het voordeel van de dell dat hij svideo in heeft, handig voor de ps2, en het voordeel van de samsung is weer dat hij wat sneller lijkt.
Ik maak me ook niet enorm druk over de kijkhoek, die bij de samsung minder zal zijn, ivm. het TN scherm. Ik maak me meer druk om de kleuren. Gezien het TN scherm was ik wel verbaast dat veel reviewers enthousiast zijn over de helderheid en contrast en kleurechtheid van het scherm.
Ik ben erg benieuwd naar de meningen van jullie, welke van deze 2 jullie zouden aanschaffen, en waarom. Bedankt voor de reacties vast!
Ik zit namelijk al een tijdje sterkt te dubben tussen deze 2 20" 4:3 monitoren:
- De Samsung 204B
- De Dell 2007FP
Ik wil het scherm voornamelijk voor games gaan gebruiken, daarnaast voor kantoorachtige toepassingen als programmeren en internet, maar daar zijn alle monitoren prima voor geschikt, en af en toe wat films. Ik ga er GEEN high-end video- of fotoediting mee doen, en ben geen w00tl33t-highspeed CSer. Ik vind het voordeel van de dell dat hij svideo in heeft, handig voor de ps2, en het voordeel van de samsung is weer dat hij wat sneller lijkt.
Ik maak me ook niet enorm druk over de kijkhoek, die bij de samsung minder zal zijn, ivm. het TN scherm. Ik maak me meer druk om de kleuren. Gezien het TN scherm was ik wel verbaast dat veel reviewers enthousiast zijn over de helderheid en contrast en kleurechtheid van het scherm.
Ik ben erg benieuwd naar de meningen van jullie, welke van deze 2 jullie zouden aanschaffen, en waarom. Bedankt voor de reacties vast!
[ Voor 3% gewijzigd door Blaurens op 14-07-2006 14:27 . Reden: Typo's en verduidelijking. ]
Axeman schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 12:31:
Mmm, nog geen mail van Alternate dat m'n scherm onderweg is![]()
offtopic:
Nou reken er maar niet op.. Ik belde net naar Alternate, want ik zou de mijne vandaag gaan ophalen, maar nu blijkt dat de zending is vertraagd naar de 26e
Ga meteen m'n bestelling annuleren, want ik heb hem alleen daar besteld omdat ze hem snel konden leveren.
Nou reken er maar niet op.. Ik belde net naar Alternate, want ik zou de mijne vandaag gaan ophalen, maar nu blijkt dat de zending is vertraagd naar de 26e
Ga meteen m'n bestelling annuleren, want ik heb hem alleen daar besteld omdat ze hem snel konden leveren.
[ Voor 4% gewijzigd door XXlerator op 14-07-2006 15:24 ]
Dat is Kortom Uitermate Treurig, en ze laten de voorraadstatus gewoon op leverbaar binnen 48 uur staan. Ga maar eens bellen, als het de 26e wordt ga ik ook annuleren anders wordt hij geleverd als ik op vakantie ben.XXlerator schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 15:12:
[...]
Niet dus!! Hij is binnen!!..
Ik ga hem nu even aansluiten
To be continued!
EDIT: echt een pracht van een scherm, heb 1 dode pixel(heletijd zwart), en las ergens dat je die niet kan maken?(dood)
Maja ben er echt heel blij mee, ook omdat ie zo snel is geleverd!!
[ Voor 33% gewijzigd door Perzikvrucht op 14-07-2006 19:13 ]
ik las net op samenkopen.net dat een aantal schermen volgende week worden geleverd
http://www.samenkopen.net...6177/150281/117040#117040
kan niet wachten op de 2407
Wacht maar tot je het bij je thuis hebt staan.Ghosty J schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 19:23:
ik las net op samenkopen.net dat een aantal schermen volgende week worden geleverd
Dan ben je er helemaaaaaaaaaaalllllllllll blij mee.
@Matsume
Ik heb er inderdaad pixelgarantie bijgenomen en dat is het hem waarschijnlijk geweest.
Ben nu wel blij dat ik die erbij genomen heb want nu heb jij er een met een kapotte pixel gekregen.
Maar gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Ik heb er inderdaad pixelgarantie bijgenomen en dat is het hem waarschijnlijk geweest.
Ben nu wel blij dat ik die erbij genomen heb want nu heb jij er een met een kapotte pixel gekregen.
Maar gefeliciteerd en veel plezier ermee.
Een dode pixel is niet zo erg (vind ik persoonlijk) een hotpixel gaat je veel meer irriteren...matsume schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 18:06:
[...]
Niet dus!! Hij is binnen!!..
Ik ga hem nu even aansluiten
To be continued!
EDIT: echt een pracht van een scherm, heb 1 dode pixel(heletijd zwart), en las ergens dat je die niet kan maken?(dood)
Maja ben er echt heel blij mee, ook omdat ie zo snel is geleverd!!
Ik weet het nu niet meer, of wachten op de Samsung 205BW tot hij weer beter leverbaar is ( ik verwacht dat behalve Alternate de andere winkels hem ook niet kunnen leveren ). Andere optie is om voor de Dell 2007FPW te gaan, staat met promotie code voor 393,49 euro bij me thuis. Enige nadeel is dat je van te voren niet weet wat voor paneel er in zit of is dit inmiddels niet meer zo ? Ook weet ik niet precies wat voor een pixel policy ze hanteren bij Dell iemand daar ervaring mee ?
Bij Dell kan je gewoon je monitor terug sturen als je een dode pixel hebt; daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Ik zou persoonlijk voor de Dell gaan omdat die ook pivot heeft wat af en toe best handig isAxeman schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:38:
Ik weet het nu niet meer, of wachten op de Samsung 205BW tot hij weer beter leverbaar is ( ik verwacht dat behalve Alternate de andere winkels hem ook niet kunnen leveren ). Andere optie is om voor de Dell 2007FPW te gaan, staat met promotie code voor 393,49 euro bij me thuis. Enige nadeel is dat je van te voren niet weet wat voor paneel er in zit of is dit inmiddels niet meer zo ? Ook weet ik niet precies wat voor een pixel policy ze hanteren bij Dell iemand daar ervaring mee ?
yup,en hoogst waarschijnlijk krijg je een S-IPS paneel(NEC anyone?Bravebart schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 22:46:
[...]
Bij Dell kan je gewoon je monitor terug sturen als je een dode pixel hebt; daar doen ze helemaal niet moeilijk over. Ik zou persoonlijk voor de Dell gaan omdat die ook pivot heeft wat af en toe best handig is
Ik heb bij Funprice een 205bw uit voorraad gekocht, ze hadden er zelfs een op demo staan(filliaal arnhem). Maar zie dat hij nu op voorraad status op bestelling staat. Heb dus ff geluk gehad. Scherm bevalt prima. Alleen waar ze bij samsung beter over na hadden kunnen denken is het gewicht van de voet in combinatie met de knoppen aan de uiteinde van de monitor. Wanneer je namelijk het powerknopje in wil drukken, draait de hele voet om zjin as en staat de monitor schuin. Misschien dat ik hem toch nog op een walmount ga maken, maar dan kan je hem weer moeilijk in hoogte verstellen.
I, for one, like Roman numerals
Ik heb dezelfde monitor, maar ik heb dit niet hoor.Def_P schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 09:07:
Ik heb bij Funprice een 205bw uit voorraad gekocht, ze hadden er zelfs een op demo staan(filliaal arnhem). Maar zie dat hij nu op voorraad status op bestelling staat. Heb dus ff geluk gehad. Scherm bevalt prima. Alleen waar ze bij samsung beter over na hadden kunnen denken is het gewicht van de voet in combinatie met de knoppen aan de uiteinde van de monitor. Wanneer je namelijk het powerknopje in wil drukken, draait de hele voet om zjin as en staat de monitor schuin. Misschien dat ik hem toch nog op een walmount ga maken, maar dan kan je hem weer moeilijk in hoogte verstellen.
Als ik op het power knopje druk(of 1 van de andere knopjes), blijft ie gewoon stil staan, als ik dan met mijn 2 handen aan de zijkanten duw(naar 1 kant) dan draait ie wel
als iemand mij verteld waar je dat kan zien kan ik het je melden. Heb het scherm nu halve week in huis en werkt als een zonnetje. Overigens zouden de S-IPS panelen van phillips komen.Anoniem: 86243 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 08:58:
[...]
yup,en hoogst waarschijnlijk krijg je een S-IPS paneel(NEC anyone?)
[ Voor 8% gewijzigd door FreeMen op 15-07-2006 22:18 ]
1- Turn off your screenFreeMen schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:17:
[...]
als iemand mij verteld waar je dat kan zien kan ik het je melden. Heb het scherm nu halve week in huis en werkt als een zonnetje. Overigens zouden de S-IPS panelen van phillips komen.
2- Press simultaneously the 'Menu' and '+' button of the screen.
3- While holding the 2 buttons, press now the 'Power' button.
4- Once the screen in ON, unpress the 3 buttons.
5- Just press '-' button.
Anoniem: 152030
Nou word ik dus echt gillend gek. Wat is nou beter, de 930BF of 940BF van Samsung? Als specificaties van de fabrikant nauwelijks te vertrouwen zijn, de 940BF met 2 ms soms ghosting lijkt te hebben, een nieuwe model niet automatisch beter hoeft te beteken... ga zo maar, dan ben ik de draag kwijt. Het moet een allround monitor zijn, waar zo'n beetje alles goed uit de verf komt.
Nog een ander vraagje: kan een dode pixel onstaan na onbeperkte tijd? Dus ook nog na bijv. een jaar? Ik dacht namelijk van wel...
Nog een ander vraagje: kan een dode pixel onstaan na onbeperkte tijd? Dus ook nog na bijv. een jaar? Ik dacht namelijk van wel...
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 152030 op 16-07-2006 13:07 ]
Ja, een dode pixel kan ook nog na een jaar ontstaan, of langer.. Maar de kans is dan vele malen kleiner dan wanneer je hem uit de doos pakt of de eerste maand krijgt.
En als de Samsung 940BF langs heeft van ghosting en de 930BF niet, dan is het toch simpel?
En als de Samsung 940BF langs heeft van ghosting en de 930BF niet, dan is het toch simpel?
Nieuwe HP 24" gespot
HP LP2465
Nu nog rond de € 1000,-
PC World: First Look: New 24-Inch LCDs From Dell and HP
HP LP2465
Nu nog rond de € 1000,-
PC World: First Look: New 24-Inch LCDs From Dell and HP
[ Voor 29% gewijzigd door Youri Carma op 17-07-2006 02:34 ]
Has Balls
De HP is 1000 Euro exclusief BTW he, misschien wel zo handig om dat te vermelden... Niet iedereen krijgt BTW terug namelijk <was al enorm enthousiast namelijk, nu wat minder>
Nickname does not reflect reality
Hmmz, ik zou wel liever 24" dan 23" hebben, omdat het net iets lekkerder kijkt in Windows en gewoon groter beter is 
Maar helaas zijn alle 24" schermen PVA panels met dus input lag.
Dan neem ik liever een 23" S-IPS scherm zonder input lag.
Ik zit nu te twijfellen tussen de ViewSonic vp231bw en de Sony p234b, beide hetzelfde S-IPS paneel van LG Philips. De Sony scoort enorm goed, heeft wel een mooi design, alleen een enorme kutvoet en geen zero-dead-pixel garantie. En de ViewSonic heeft dus wel een enorm relaxte voet...
Trouwens, Azerty heeft ze allebei op hun website gezet omdat ik erover mailde, echt toffe service die gasten
ViewSonic vp231bw Sony p243b
Maar helaas zijn alle 24" schermen PVA panels met dus input lag.
Dan neem ik liever een 23" S-IPS scherm zonder input lag.
Ik zit nu te twijfellen tussen de ViewSonic vp231bw en de Sony p234b, beide hetzelfde S-IPS paneel van LG Philips. De Sony scoort enorm goed, heeft wel een mooi design, alleen een enorme kutvoet en geen zero-dead-pixel garantie. En de ViewSonic heeft dus wel een enorm relaxte voet...

Trouwens, Azerty heeft ze allebei op hun website gezet omdat ik erover mailde, echt toffe service die gasten
ViewSonic vp231bw Sony p243b
[ Voor 27% gewijzigd door Sluuut op 17-07-2006 09:16 ]
Een nieuwe voet koop je voor 50-150 euro, afhankelijk van welke mogelijkheden de voet moet hebben. Op een scherm van 800 euro zou ik daar niet al te zeer op letten (beetje afhankelijk van de onderlinge prijsstelling van die schermen natuurlijk)Sluuut schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:09:
Voorbeeldje: www.ergotron.nl (de simpele "recht-op-en-neer" voet kost 5 of 6 tientjes, de uitgebreide bureau standaard zit rond de 150 euro)
True, daar heb ik ook naar zitten kijken maar ik zie niets wat ik echt mooi vind..Raymond schreef op maandag 17 juli 2006 @ 11:16:
[...]
Een nieuwe voet koop je voor 50-150 euro, afhankelijk van welke mogelijkheden de voet moet hebben. Op een scherm van 800 euro zou ik daar niet al te zeer op letten (beetje afhankelijk van de onderlinge prijsstelling van die schermen natuurlijk)
Voorbeeldje: www.ergotron.nl (de simpele "recht-op-en-neer" voet kost 5 of 6 tientjes, de uitgebreide bureau standaard zit rond de 150 euro)
Ach aan de andere kant is een niet-in-hoogte-verstelbare-voet niet een enorme ramp, ik kan nog altijd gewoon m'n verhogings tafeltje gebruiken die ik nu voor m'n 2x19" heb. Alleen blijf ik die ViewSonic poot mooier vinden
En trouwens het is helaas geen 800 euro maar eerder 1300 a 1400
Dan hoef je al helemaal niet meer op die laatste 100 euro te letten 
Dit vind ik trouwens wel een nette arm:
http://www.ergotron.nl/nl...eneoflex/desk/default.asp
Dit vind ik trouwens wel een nette arm:
http://www.ergotron.nl/nl...eneoflex/desk/default.asp
Heb hier al enkele dagen een Eizo S2100 op test en ik moet zeggen, dit is wat ik van een LCD niet had verwacht. Had er al vele gaan zien om mijn T965 Eizo CRT te vervangen maar geen enkele kon mij bekoren.
Mits de hoge prijs kan ik hem tot nu toe nog op geen foutje betrappen, zelf zwart komt heel dicht in de buurt van echt zwart. Ook de snelheid is dik in orde.
Al weet ik niet of het 1000 euro waard is...
Mits de hoge prijs kan ik hem tot nu toe nog op geen foutje betrappen, zelf zwart komt heel dicht in de buurt van echt zwart. Ook de snelheid is dik in orde.
Dat is iets wat jij zelf moet bepalenlaonightwolf schreef op maandag 17 juli 2006 @ 21:24:
Heb hier al enkele dagen een Eizo S2100 op test en ik moet zeggen, dit is wat ik van een LCD niet had verwacht. Had er al vele gaan zien om mijn T965 Eizo CRT te vervangen maar geen enkele kon mij bekoren.
Als ik op kieskeurig.nl kijk op HP LP2465 vind ik hem bij OBCS voor € 982,- INCLUSIEF BTW.Brad Pitt schreef op maandag 17 juli 2006 @ 03:07:
De HP is 1000 Euro exclusief BTW he, misschien wel zo handig om dat te vermelden... Niet iedereen krijgt BTW terug namelijk <was al enorm enthousiast namelijk, nu wat minder>
En nog zo'n rijtje van 4All Clients, Zercom Online Shop,Central Point.....en meer zie kijk op kieskeurig.nl
Has Balls
Als ik op http://www.plovershop.nl/...e9651596e69c8581af40b3509 kijk dan zie ik bovenaan de Samsung 20 inch tft 205BW voor € 316,19 en als ik daaronder kijk zie ik SAMSUNG 205BW LCD SCHERM 20 INCH WIDESCREEN DUAL INPUT (20IN LCD 205BW SIL DUAL MNTR NM 6MS H160 V160 600:1 TCO03 IN (NMS) voor € 310,05... Is dat nou hetzelfde scherm?!
Dit topic is gesloten.