Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 57.972 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204123

Thanks weer!

Het bedrag van Raet is inclusief bijtelling. Ik zat ook te kijken naar de Leon, maar dat was me net een paar tientjes over de grens, maar zoals jij stelt valt het weer mee.

Maar zeg je nu dat ik voor 661 een auto mag kiezen ex brandstof ??? Dat scheelt namelijk gigantisch. Ik dacht namelijk gelezen te hebben dat je lease-bedrag inclusief brandstof is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:33
MR_VIPER schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:56:
Prijzen tov Direct Lease en GPR verschillen. Leaseauto's worden gecalculeerd op 48 maanden 35.000 p/j.
Dat klopt, maar dat is het contract naar de werknemer toe. Het contract wat GPR afsluit met de leasemaatschappij (volgens mij ING Carlease) is voor drie jaar. De leaseprijs voor een auto met een driejarig contract is hoger dan voor dezelfde auto bij een vierjarig contract, dus als werknemer krijg je minder auto voor meer geld. Dat komt omdat de autodesk van GPR niet kostendekkend werkt, maar net als iedere andere BU gewoon winst moet maken.

Wat ik ook eigenaardig vind is dat je alleen maar auto's op gas of op diesel kunt bestellen. Dat wil niet zeggen dat je er ook zo eentje krijgt, het kan best dat je een op benzine krijgt. Maar dan moet je wel de gasinstallatie betalen. Als je daar wat van zegt krijg je als antwoord: je bent juist gematst, want nu ben je geen ruimte kwijt voor de installatie, de auto is lichter dus feller, je hoeft minder vaak te tanken, en de prijs van de brandstof maakt voor jou niet uit want je hebt sowieso een tankpas. Ik kan er geen speld tussen krijgen, maar ergens klopt het niet dat je betaalt voor iets dat je niet krijgt. Iedereen aan wie ik dit vertel begint ook altijd heel hard te lachen.

[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 16-05-2007 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 10:23

MR_VIPER

Ik ben niet te ondertitelen!

grun93 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 01:35:
[...]

Dat klopt, maar dat is het contract naar de werknemer toe. Het contract wat GPR afsluit met de leasemaatschappij (volgens mij ING Carlease) is voor drie jaar. De leaseprijs voor een auto met een driejarig contract is hoger dan voor dezelfde auto bij een vierjarig contract, dus als werknemer krijg je minder auto voor meer geld. Dat komt omdat de autodesk van GPR niet kostendekkend werkt, maar net als iedere andere BU gewoon winst moet maken.

Wat ik ook eigenaardig vind is dat je alleen maar auto's op gas of op diesel kunt bestellen. Dat wil niet zeggen dat je er ook zo eentje krijgt, het kan best dat je een op benzine krijgt. Maar dan moet je wel de gasinstallatie betalen. Als je daar wat van zegt krijg je als antwoord: je bent juist gematst, want nu ben je geen ruimte kwijt voor de installatie, de auto is lichter dus feller, je hoeft minder vaak te tanken, en de prijs van de brandstof maakt voor jou niet uit want je hebt sowieso een tankpas. Ik kan er geen speld tussen krijgen, maar ergens klopt het niet dat je betaalt voor iets dat je niet krijgt. Iedereen aan wie ik dit vertel begint ook altijd heel hard te lachen.
Dat je gas besteld hebt en niet geleverd hebt gekregen is iets om je auto gewoon te weigeren. Maar goed heel het HR-desk gedeelte is dikke ruk bij GPR.

Wat betreft de calculatie kun je beter uitgaan van wat er voor jouw gecalculeerd word. Dat de HR desk vervolgens het personeel nog "oplicht" door onder heel andere voorwaarden de bestelling te doen om er zelf beter van te worden das weer iets anders.

Ook zal Rieeeees moeten bedenken dat als hij eerder weggaat bij GPR als de lease termijn is afgelopen dat hij dan de rest "luxe" bijdrage ineens mag voldoen of moet proberen te slijten aan een ander.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:37

FreakNL

Well do ya punk?

Dik 746 euro voor een trage en bijna kale Polo. Wat is dat voor oplichterij dan? Dan kan je hem beter zelf kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was inderdaad mijn volgende vraag. Je zit dus drie jaar vast aan een auto? En als je contract nog loopt dan betaal je ----welke kosten---- ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 204123 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:54:
Dat was inderdaad mijn volgende vraag. Je zit dus drie jaar vast aan een auto? En als je contract nog loopt dan betaal je ----welke kosten---- ??
Nee, vier jaar. Als je een auto hebt waarvoor je niet hoeft bij te betalen betaal je niks. Ik had wat extra accessoires bijbesteld waardoor ik per maand ruim 50 euro bijbetaalde. Na een jaar ging ik weg waardoor ik nog 36 x 50 euro bij moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:59:
[...]

Nee, vier jaar. Als je een auto hebt waarvoor je niet hoeft bij te betalen betaal je niks. Ik had wat extra accessoires bijbesteld waardoor ik per maand ruim 50 euro bijbetaalde. Na een jaar ging ik weg waardoor ik nog 36 x 50 euro bij moest betalen.
jezus dat is genaaid....

Bij andere bedrijven kan je hem inleveren (meest gunstige) of op een interne marktplaats zetten...

Maar dat kan toch niet...zit je twee tientjes erboven wat je geen drol kost maar dan moet je opeens 3 jaar lang dat voor niks gaan betalen.... :? :?

Tja...sprakeloos

Daarom wou ik eerst een 2 jarig contract. 4 Jarig contract is dan niet normaal man...Je kan je lease-contract wel naar je nieuwe werkgever overhevelen toch ? Maar dan nog.. :/

edit: ik mag dan hopen dat ik **** een Golf of Leon kan leasen met deze voorwaarden en looptijd.

Ik zou superblij zijn met die polo, maar na 2 jaar toch echt niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 204123 op 16-05-2007 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anoniem: 204123 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:54:
Afhankelijk van wat je met je werkgever afspreekt. Het eerste jaar kan dat aardig oplopen, kan bijvoorbeeld bij een 207 als je na 3 maanden weggaat bij mij 7000 eur kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MR_VIPER schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:50:
Dat je gas besteld hebt en niet geleverd hebt gekregen is iets om je auto gewoon te weigeren. Maar goed heel het HR-desk gedeelte is dikke ruk bij GPR.
Nee, het schijnt ergens in de kleine lettertjes van het contract te staan dat de directie de uiteindelijke beslissing neemt. Zij mogen jouw keuze overrulen als zij inschatten dat je per jaar te weinig kilometers maakt voor een gas of dieselauto (ik geloof dat de grenzen respectievelijk bij 20k en 30k kilometers/jaar liggen). Dat kan ik ook wel billijken, maar ik weiger te snappen waarom ik moet betalen voor iets wat ik niet krijg.

Daar komt dan nog bij dat ze dit niet communiceren, je komt er pas achter als je de auto ophaalt. In mijn geval speelde de dealer het spel mee door eerst de sleutels van m'n oude auto te willen hebben en daarna pas de nieuwe op te halen. Daar trap ik dus ook niet weer in.

Mijn manager snapte dit ook niet en heeft er zelfs nog een klachtenprocedure voor opgestart. Een telefoontje van die club gehad, en daarna nooit meer iets gehoord.

[ Voor 19% gewijzigd door grun93 op 16-05-2007 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 204123 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:02:
Daarom wou ik eerst een 2 jarig contract. 4 Jarig contract is dan niet normaal man...Je kan je lease-contract wel naar je nieuwe werkgever overhevelen toch ? ik mag dan hopen dat ik **** een Golf of Leon kan leasen met deze voorwaarden en looptijd. Ik zou superblij zijn met die polo, maar na 2 jaar toch echt niet meer.
Op zich is een vierjarig contract niet vreemd. Daar ligt het probleem niet. Omdat het een benzineversie is kan ik hem niet meenemen naar de nieuwe werkgever. Maar goed, diens arbeidsvoorwaarden zijn zoveel beter dat ik de extra kosten er binnen 2-3 maanden weer uit heb. Plus dat ik daar een auto van 30k zonder bijbetaling krijg.

Ik betwijfel of je voor het leasebedrag een Golf of Leon kunt rijden zonder bij te betalen. Misschien een kale versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het principe betalen voor wat je niet krijgt vind ik dan toch wel te ver doorgevoerd en erg schofterig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Anoniem: 204123 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:21:
het principe betalen voor wat je niet krijgt vind ik dan toch wel te ver doorgevoerd en erg schofterig.
offtopic:
Snap je dan ook dat ik blij ben dat ik daar inmiddels weg ga. Het word wat dat betreft alleen maar erger en kaler.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
grun93 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 09:04:
Nee, het schijnt ergens in de kleine lettertjes van het contract te staan dat de directie de uiteindelijke beslissing neemt. Zij mogen jouw keuze overrulen als zij inschatten dat je per jaar te weinig kilometers maakt voor een gas of dieselauto (ik geloof dat de grenzen respectievelijk bij 20k en 30k kilometers/jaar liggen).
...
Daar komt dan nog bij dat ze dit niet communiceren, je komt er pas achter als je de auto ophaalt.
Is dat laatste écht zo, en hebben ze daar ook werkelijk het recht toe? Of je dat recht dan ook daadwerkelijk moet halen is weer een ander verhaal, maar ik kan het me nauwelijks voorstellen.
Jij tekent immers een contract voor iets, maar je krijgt iets anders.

Ik kan het wel billijken dat ze jouw keuze kunnen overrulen, maar dan wél voordat je contract getekend wordt. Je moet zélf de mogenlijkheid krijgen naar een alternatief te kijken.

Ik ga er vanuit dat je die auto ook privé gaat rijden. Een werkgever kan dat immers ook verbieden.
Je betaalt die auto dan voor een deel zelf (bijtelling), en zou dus ook gewoon inspraak moeten hebben.
Jíj moet een contract tekenen waar je aan vastzit, dan moet je ook krijgen waar jij voor getekend hebt.
Stel dat je in je vrije tijd veel met een aanhanger of caravan moet/wilt rijden, dan gaat je voorkeur waarschijnlijk eerder uit naar een diesel vanwege het hogere koppel. Dan kan er zonder inspraak vooraf natuurlijk niet zomaar een benzine-variant worden voorgeschoteld, lijkt me.

Op zich doet zich hier een raar schisma voor:
Enerzijds bepaalt de werkgever voor een groot deel in wat voor auto jij moet gaan rijden. Sommige merken worden door bepaalde werkgevers gewoonweg uitgesloten.
Anderzijds wordt het door de overheid wél als inkomen gezien, ofschoon je dus soms niet eens zélf kan bepalen hoe dat inkomen precies wordt besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Beuzelarij schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 10:55:
Is dat laatste écht zo, en hebben ze daar ook werkelijk het recht toe? Ik ga er vanuit dat je die auto ook privé gaat rijden.
Ja, het is echt zo. Eigen ervaring, ik zweer het. Je ertegen verzetten helpt niet, het is alsof je water in een zeef gooit, alles schijnt juridisch dichtgetimmerd te zijn.

Dat de werkgever enige inspraak in het merk en type heeft is vrij algemeen denk ik. Ik ken geen werkgever waar ze dat niet doen. Geen 4x4 of cabriolet bijvoorbeeld vanwege het verkeerde imago als je daarmee bij de klant komt. Of geen Multipla omdat ze met dat ding blijven zitten als je eerder vertrekt. Bij GPR mag je kiezen uit 9 courante merken: Volvo BMW Opel VW Ford Seat Renault Peugeot en de laatste ben ik even kwijt. Geen Koreaan of Japanner bijvoorbeeld.
Mijn huidige werkgever maakt het merk niets uit, maar stelt het wel op prijs als je een zilvergrijze neemt vanwege de uniforme uitstraling, bovendien komt dan de bedrijfsnaam het beste uit. Wil je per se een rode of blauwe, dan kan wel maar dan wordt het budget lager.

Nee, ik rijd niet prive in de auto van de baas. Dat zou wel mogen maar dat wil ikzelf niet sinds je fiscaal alleen maar kunt kiezen tussen 0 of 22% bijtelling. Vroeger waren er meer tussenstapjes mogelijk, jammer dat dat weg is. Ik rijd maar iets van 2000 km prive per jaar, dat kan voor mij niet uit. Tot 500 km rijd ik nu in de leasebak, daarna de overige km in een Greenwheels auto.

[ Voor 41% gewijzigd door grun93 op 17-05-2007 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
grun93 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:15:
[...]
Nee, ik rijd niet prive in de auto van de baas. Dat zou wel mogen maar dat wil ikzelf niet sinds je fiscaal alleen maar kunt kiezen tussen 0 of 22% bijtelling. Vroeger waren er meer tussenstapjes mogelijk, jammer dat dat weg is.
Is het niet voordelig om dan ook de zakelijke kilometers met een prive auto te rijden? Ik rijdt ook prive met mijn lease auto, maar ik zou zelfs iets goedkoper uit zijn als ik een eigen auto zo hebben waar ik ook zakelijk mee rijd.
De enige reden waarom ik dit niet heb gedaan is dat ik op deze manier geen omkijken heb naar de auto en ook niet opeens grote onverwachte uitgaven kan hebben.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
rwb schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 11:42:
Is het niet voordelig om dan ook de zakelijke kilometers met een prive auto te rijden?
Ik weet het niet, heb er eigenlijk nooit zo over nagedacht, laat staan uitgerekend. Misschien wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar jongens,

Theoretisch:

Ik heb een budget van 661.

Ik lease een auto van 725. Ik moet hier dus 64 euro bruto zelf voor neerleggen.

Ik ga na 1.5 jaar omhoog in schaal en krijg daarbij een lease budget van 719 euro. Dat betekent neem ik aan dat mijn bijdrage dan verrekent wordt voor het huidige contract. Dus de eigen bijdrage wordt 6 euro (en die 6 procent voor prive rijden).

En als ik dan wegga betaal ik 6 euro per maand door...

Stimmt das ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Volgens mij niet. Als je nu een budget hebt van 661 zit je daar de gehele looptijd aan vast. Pas daarna gaat de dan voor jou geldende nieuwe norm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grun93 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Volgens mij niet. Als je nu een budget hebt van 661 zit je daar de gehele looptijd aan vast. Pas daarna gaat de dan voor jou geldende nieuwe norm in.
Dat vind ik raar. Gezien de bijdrage van je firma losstaat van je lease contract..

tja...lekker dit.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Anoniem: 204123 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:24:
Maar jongens,

Theoretisch:

Ik heb een budget van 661.

Ik lease een auto van 725. Ik moet hier dus 64 euro bruto zelf voor neerleggen.

Ik ga na 1.5 jaar omhoog in schaal en krijg daarbij een lease budget van 719 euro. Dat betekent neem ik aan dat mijn bijdrage dan verrekent wordt voor het huidige contract. Dus de eigen bijdrage wordt 6 euro (en die 6 procent voor prive rijden).

En als ik dan wegga betaal ik 6 euro per maand door...

Stimmt das ?
Nopes, althans niet bij mijn werkgever

Op het moment dat je een leasecontract afsluit wordt er op dat moment gekeken wat het leasebedrag is.

Elke half jaar volgens mij wordt de indexatie bijgesteld, vergelijk het met inflatiecorrectie.

Het bedrag gaat elke keer 10-20 euro omhoog. Dit komt omdat het bedrag wordt gebaseerd op een gemiddelde leaseprijs van 3 gangbare modellen (golf/focus/C4).
Aangezien auto's tegenwoordig alleen maar duurder worden wordt het bedrag elke keer wat hoger.

Uiteindelijk is het zo dat je leasebedrag hoger ligt maar de leaseprijs van de auto's ook vaak iets hoger liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

grun93 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:39:
[...]

Het klopt wat Grun93 zegt. De nieuwe norm gaat dan pas gelden bij een nieuwe bestelling. Ingang leasecontract/bestelling is bepalend voor de leasenorm voor de duur van het leasecontract.

Oftewel. Na een jaar heb je dan nog steeds 661 euro als norm en hier worden geen correcties op uitgevoerd.

Tevens de eigen bijdrage voor privegebruik moet je ook nog mee gaan tellen. Weet niet of je de lease regeling al onder ogen hebt gehad rieeeees. Veel van dit soort dingen staan daar duidelijk in uitgelegd. Ik neem aan dat ze bij het contract ook de arbeidsvoorwaarden en de leaseregeling meegestuurd hebben.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Staat dat op die CD ?

Ik ben in ieder geval blij dat ik dit weet. Want ik ben niet vies om maandelijks 50 euro neer te tellen voor een wat leukere auto en/of wat meer opties.

Maar 50 euro p/m voor een auto die je niet meer hebt gaat me te ver.

Tevens vind ik vier jaar veel te lang voor als je net in dienst komt...

Dat wordt dus een Fiat Panda 1.0 uit 1994 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MR_VIPER

MR_VIPER

Anoniem: 204123 schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 13:28:
Staat dat op die CD ?

Ik ben in ieder geval blij dat ik dit weet. Want ik ben niet vies om maandelijks 50 euro neer te tellen voor een wat leukere auto en/of wat meer opties.

Maar 50 euro p/m voor een auto die je niet meer hebt gaat me te ver.

Tevens vind ik vier jaar veel te lang voor als je net in dienst komt...

Dat wordt dus een Fiat Panda 1.0 uit 1994 :P
Ik weet niet of het op die CD staat. Ken heel de CD niet. Maar ik mag verwachten dat als ze je een contract opsturen en de arbeidsvoorwaarden dat er dan ook de mobiliteitsregelingen/leaseregelingen etc etc toegestuurd zijn.

*empty*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-05 09:59
Bij Atos Origin werkt het op die manier wel, je omhoog ik lease categorie, dan word je eigen bijdrage minder.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-05 07:14
MR_VIPER schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 12:56:
[...]

Het klopt wat Grun93 zegt. De nieuwe norm gaat dan pas gelden bij een nieuwe bestelling. Ingang leasecontract/bestelling is bepalend voor de leasenorm voor de duur van het leasecontract.

Oftewel. Na een jaar heb je dan nog steeds 661 euro als norm en hier worden geen correcties op uitgevoerd.

Tevens de eigen bijdrage voor privegebruik moet je ook nog mee gaan tellen. Weet niet of je de lease regeling al onder ogen hebt gehad rieeeees. Veel van dit soort dingen staan daar duidelijk in uitgelegd. Ik neem aan dat ze bij het contract ook de arbeidsvoorwaarden en de leaseregeling meegestuurd hebben.
Vage regeling zeg...

Als je bij mijn werkgever een schaal omhoog gaat met een aanpassing in je lease bedrag tot gevolg dan wordt dit gebruikt als basis voor je nieuwe bijtelling per maand.

Dus stel mijn norm is 610 ik lease iets voor 690. Dan moet ik 80 bijleggen. Ik ga een schaal omhoog mijn norm wordt dan 710 en ik ga elke maand 20 krijgen op mijn salaris. Wat wel het geval is, is dat mijn nieuwe norm het norm bedrag is wat geldig was ten tijde van het bestellen van mijn auto.

In mijn ogen is bovenstaande de meest eerlijke regeling voor werkgever en werknemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6. Functiewijziging
Functiewijzigingen, waarbij het voldoen aan de toekenningsvoorwaarden niet in het geding is, hebben geen wijziging van bedrijfsauto tot gevolg tot het moment dat het leasecontract voor de desbetreffende bedrijfsauto eindigt, tenzij de werkgever anders beslist. Wanneer een deelnemer door functiewijziging in een hogere of een lagere leasecategorie komt te vallen, dan worden de eigen bijdrage voor prive gebruik en een eventuele aanvullende eigen bijdrage voor prive gebruik als gevolg van overschrijding van de normleaseprijs aangepast bij wisseling van de auto.
7. Uitdiensttreding
7.1 Bij uitdiensttreding op eigen initiatief van een deelnemer die beschikt over een bedrijfsauto met een maandelijks leasebedrag dat hoger is dan de voor hem geldende leasecategorie, wordt hem het verschil tussen het leasebedrag en de grens van de leasecategorie over de nog resterende looptijd van het leasecontract op het netto salaris in rekening gebracht.Deze kosten zijn begrepen in de eindafrekening. Deze eindafrekening dient op het moment van uitdiensttreding volledig te zijn afgewikkeld.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 204123 op 18-05-2007 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-05 15:10

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Die eerste "regeling" is behoorlijk waardeloos...

Ik werk inmiddels bij mijn derde werkgever en geen van allen kenden ze deze regeling. Allen hanteren de regeling dat een evt. eigen bijdrage per direct aangepast wordt indien je van leaseschaal veranderd.

Die tweede regeling is wel redelijk normaal. Die regeling is ook de reden geweest dat ik bij mijn eerste 'jobhop' mijn leaseauto over heb laten nemen door mijn nieuwe werkgever om dit probleem te omzeilen.

Ik vraag me wel af hoe deze tweede regeling fiscaal gezien werkt. Een overschrijding van je leasenorm omdat je in een luxere auto wilt rijden is fiscaal afrekbaar. Stel dat je nog 20 maanden had moeten rijden in een auto met een eigen bijdrage van 50 euro. Is die 1000 euro boete dan ook nog aftrekbaar? (aangezien de werkgever van "rieeeees" deze inhoudt van het netto salaris).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Question Mark schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 09:52:
Ik vraag me wel af hoe deze tweede regeling fiscaal gezien werkt. Een overschrijding van je leasenorm omdat je in een luxere auto wilt rijden is fiscaal afrekbaar. Stel dat je nog 20 maanden had moeten rijden in een auto met een eigen bijdrage van 50 euro. Is die 1000 euro boete dan ook nog aftrekbaar? (aangezien de werkgever van "rieeeees" deze inhoudt van het netto salaris).
Daar zat ik ook aan te denken ja. Eigenlijk zou je kunnen stellen dat die boete een extra bijdrage over de al verstreken looptijd is. Eigenlijk zou je die dus van je al betaalde bijtelling af mogen trekken lijkt me. Maar over een verstreken termijn is dat nogal lastig. Mischien dat je het bij het huidige jaar kunt verwerken? Wel interesant om eens na te vragen bij de BD als je in zo'n situatie zit

[ Voor 20% gewijzigd door Woy op 19-05-2007 10:58 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219948

Misschien is het al een paar keer behandeld, maar omdat ik geen duidelijk antwoord kon vinden stel ik mijn vraag hier dan alsnog:

Ik moet binnenkort een leaseauto uitzoeken bij mijn huidige werkgever. Maar ik ben bang dat ik veel te lang aan deze auto vast kom te zitten. Ik weet namelijk helemaal niet of ik sowieso nog wel 4 jaar (de duur van het leasecontract) in het vakgebied waar ik nu zit actief wil zijn (ICT.)

Een vriend van me vertelde me dat als je een klasse A auto uitzoekt deze ten aller tijde zonder terugbetalingen/boetes kan inleveren.

Is dit zo? Of moet ik alsnog een boete betalen? En zo ja, hoe hoog wordt deze dan?

Gegevens:
Leasebijdrage: 680 euro
Kosten auto: 673 euro (Fiat Grande Punto)
Benzine: Inclusief
Km's: 180.000 (voor 4 jaar)
Prive gebruik: Ja
Km prive: Onbeperkt
Leasemaatschappij: ING Carlease

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219948 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:55:
Misschien is het al een paar keer behandeld, maar omdat ik geen duidelijk antwoord kon vinden stel ik mijn vraag hier dan alsnog:

Ik moet binnenkort een leaseauto uitzoeken bij mijn huidige werkgever. Maar ik ben bang dat ik veel te lang aan deze auto vast kom te zitten. Ik weet namelijk helemaal niet of ik sowieso nog wel 4 jaar (de duur van het leasecontract) in het vakgebied waar ik nu zit actief wil zijn (ICT.)

Een vriend van me vertelde me dat als je een klasse A auto uitzoekt deze ten aller tijde zonder terugbetalingen/boetes kan inleveren.

Is dit zo? Of moet ik alsnog een boete betalen? En zo ja, hoe hoog wordt deze dan?

Gegevens:
Leasebijdrage: 680 euro
Kosten auto: 673 euro (Fiat Grande Punto)
Benzine: Inclusief
Km's: 180.000 (voor 4 jaar)
Prive gebruik: Ja
Km prive: Onbeperkt
Leasemaatschappij: ING Carlease
deze kan je kosteloos inleveren :)

Ik zit met hetzelfde dilemma. Echter ben ik 200 procent zeker dat dit mijn branche is. Echter weet ik niet of mijn perspectieven voor de komende vier jaar bij het huidige bedrijf liggen. Ik ga ervan uit dat ik twee jaar toch wel volmaak. Dus ik lease binnen mijn budget van 661 of als ik een erg mooie auto zie die net 2 tientjes erboven valt, die betreffende auto waardoor ik dan 24 x 20 euro moet betalen bij vertrek.

Wat ik wel achterlijk vind is het feit dat ik ervan uit mag gaan dat ik een gerespecteerde functie heb over vier jaar en dan nog in een kut 3-deurs autootje rijd van nog geen 2k op deze manier..

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 204123 op 21-05-2007 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:36

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 219948 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 11:55:
Dat ligt dus compleet aan wat voor autoregelement jou baas gebruikt.
Er is geen gouden regel die zegt 'als je een auto van bedrag x leased mag je deze altijd teruggeven'. dit verschilt echt per werkgever.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

deze kan je kosteloos inleveren :)

Ik zit met hetzelfde dilemma. Echter ben ik 200 procent zeker dat dit mijn branche is. Echter weet ik niet of mijn perspectieven voor de komende vier jaar bij het huidige bedrijf liggen. Ik ga ervan uit dat ik twee jaar toch wel volmaak. Dus ik lease binnen mijn budget van 661 of als ik een erg mooie auto zie die net 2 tientjes erboven valt, die betreffende auto waardoor ik dan 24 x 20 euro moet betalen bij vertrek.
Maar stel je voor dat ik een auto uitkies en na een half jaar mijn biezen pak, kan ik dan de auto dan kosteloos inleveren?

PS ik heb bij dit bedrag (673 euro) de bijtelling nog niet opgeteld. Maakt dit nog enig verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dat kunnen wij niet zeggen. Staat in de berijdersovereenkomst/contract.

Dit kan je overigens gewoon in goed overleg, overleggen met je werkgever hoor.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219948 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:13:
[...]

PS ik heb bij dit bedrag (673 euro) de bijtelling nog niet opgeteld. Maakt dit nog enig verschil?
weet je wel wat bijtelling is? :?

(als ik zo op je vraag afga....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet je wel wat bijtelling is? :?

(als ik zo op je vraaf afga....)
Als ik het goed begrijp is het de bealsting die je moet betalen wanneer je je lease auto ook prive gebruikt. Dit geld alleen wanneer je meer dan 500 km per jaar rijdt en bedraagt 22% van de nieuw waarde van de auto.

Dus het lijkt mij logisch dat je hierover niets extra hoeft te betalen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Anoniem: 219948 schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:26:
Dus het lijkt mij logisch dat je hierover niets extra hoeft te betalen, toch?
Lijkt mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Hmmja, ik ben ook weer aan de beurt voor een nieuwe leaseauto..

En dan begint altijd weer het drama van wat je wil bijleggen voor extra meuk in de auto. Privebijdrage is opzich niet zo erg, maar een collega roept dat het nog maar afwachten is hoelang diy aftrekbaar van de belasting blijft.

Hij zegt dat de europese hogeraad aan het kijken is of een privebrijdrage nu aftrekbaar is, of dat deze onder extra luxe valt (en dus niet aftrekbaar is).. en dat de kans redelijk aanwezig is dat het belastingvoordeel gaat verdwijnen...

Iemand die hier met wat meer achtergrond iets over kan roepen?

200 euro bijleggen is wel wat veel

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

MrBarBarian schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:49:
Hmmja, ik ben ook weer aan de beurt voor een nieuwe leaseauto..

En dan begint altijd weer het drama van wat je wil bijleggen voor extra meuk in de auto. Privebijdrage is opzich niet zo erg, maar een collega roept dat het nog maar afwachten is hoelang diy aftrekbaar van de belasting blijft.

Hij zegt dat de europese hogeraad aan het kijken is of een privebrijdrage nu aftrekbaar is, of dat deze onder extra luxe valt (en dus niet aftrekbaar is).. en dat de kans redelijk aanwezig is dat het belastingvoordeel gaat verdwijnen...

Iemand die hier met wat meer achtergrond iets over kan roepen?

200 euro bijleggen is wel wat veel
Los daarvan moet je bij de meeste werkgevers bij vertrek de eigen bijdrage over de resterende periode als boete betalen. Is ook een punt van overweging om veel bij te betalen (hoelang zit je nog goed op je plek en hoelang duurt dat contract (vaak 4 jr) nog.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22-05 19:21

Daniel

Kapitein NCC-1701
MrBarBarian schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:49:.
Het is maar ernstig de vraag of een Europese instantie in mag grijpen in de fiscale wetgeving van een lidstaat, maar dat terzijde.
Waat het om gaat is dat de eigen bijdrage die afgetrokken mag worden van de bijtelling een bijdrage voor privé-gebruik is, oftewel een vergoeding aan de werkgever voor de privé-kilometers die je met de auto rijdt. De achterliggende gedachte van de fiscale bijtelling is dat je privé een voordeel hebt van de bedrijfsauto als je ermee rijdt, simpelweg omdat je dan zelf geen auto hoeft aan te schaffen. Dat voordeel is door middel van de bijtelling belast. Als je vervolgens ook nog eens een bepaald bedrag aan je werkgever zou moeten betalen voor het privé-gebruik zou je dubbel betalen, vandaar dat de eigen bijdrage afgetrokken mag worden van de fiscale bijtelling.

Echter, het wordt een ander verhaal als je geen eigen bijdrage betaald voor het privé-gebruik (bijvoorbeeld omdat je werkgever dat helemaal niet toestaat) maar omdat je een duurdere auto hebt willen leasen dan het door de werkgever gegeven budget toelaat. Die bijdrage werd ook afgetrokken van bijtelling terwijl het niets met privé-gebruik te maken heeft. De Belastingdienst was van mening dat dit niet door de beugel kon en accepteerde de aftrek niet. Na wat juridisch getouwtrek is dat uiteindelijk weer teruggedraaid omdat het volstrekt oncontroleerbaar is. Wat je aan een auto mag besteden is een onderhandeling tussen jou en je werkgever, daar kan de Belastingdienst geen controle op uitvoeren. Voor mij is bijvoorbeeld helemaal geen maximaal budget in mijn arbeidsovereenkomst opgenomen, dat wordt gewoon in overleg bepaald. Het wordt dan nogal lastig om te bepalen of een eventueel te betalen eigen bijdrage nu voor privé-gebruik is, of een bijbetaling vanwege overschrijding van het leasebudget.

Kwestie van een slimme afspraak maken met je werkgever, om te zorgen dat de bijdrage die je betaald als bijdrage voor privé-gebruik wordt benoemd. Voor je werkgever maakt het niks uit, jij hebt er voordeel van. Als in de leaseregeling letterlijk staat dat de eigen bijdrage wordt betaald voor extra auto-features wordt het lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Il Ljama schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 11:21:
[...]

Los daarvan moet je bij de meeste werkgevers bij vertrek de eigen bijdrage over de resterende periode als boete betalen. Is ook een punt van overweging om veel bij te betalen (hoelang zit je nog goed op je plek en hoelang duurt dat contract (vaak 4 jr) nog.
Ik ben met mijn huidige auto 3x van werkgever gewisselt. Mijn ervaring is dat er niet zo moeilijk wordt gedaan over het meenemen van je auto. Vervelender is het alleen als je nieuwe werkgever perse wil dat de auto wordt overgenomen door hun leasemaatschapij. Daardoor wordt de auto over het algemeen iets duurder.

@Daniel:
Tnx for the info! Die slimme afspraak heb ik al met mijn werkgever ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Verder zijn er genoeg werkgevers die het boetebedrag graag voor je willen overnemen als je bij hun in dienst komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:15
Bij Sogeti kan als optie "Vervroegd Inleveren" meenemen in je leasebedrag. Kost wel wat, maar dan heb je in elk geval zekerheid over dit soort dingen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-05 22:35
Ik hoor hier een hoop mensen over de 'Sogeti brandstofvoorschot'. Is dit ongeveer hetzelfde als het verschil met of zonder brandstof bij LeaseplanDirect? Ik krijg dus 670 euro mobiliteit + 80 euro leasekosten ofzo, dus zeg maar 750. De auto die ik wil (Fiat Bravo 1.9TDi 115pk Emotion) kost bij Leaseplan 800 euro incl. Europa pas bij 4 jaar en 40.000km/jaar, de auto zonder pas kost 640. Kan dit ongeveer overeenkomen of is de benzinevoorschot bij Sogeti veel hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Heeft iemand ervaring met Lease Quality uit Assen?

Sinds 1 mei heb ik een andere werkgever en die gaven me, gedurende de proeftijd, een voorloopauto van Lease Quality. Er zat echter geen brandstofpas bij en gedurende de hele maand mei heb ik alle brandstof voorgeschoten. Probleem is om het geld terug te krijgen (in totaal 10 declaraties, ongeveer 440 euro). Zelf zeggen ze dat het normaal binnen 3 dagen gestort wordt. Ik heb al tig keer gebeld en iedere keer krijg ik te horen dat het net dezelfde dag overgemaakt is. Maar iedere keer blijkt dat weer een slappe smoes. De werkgever heeft ook al een keer of wat gebeld, maar die zegt verder weinig te kunnen doen.

Iemand een tip hoe te handelen?

[aanvulling] Dit probleem is opgelost. Achteraf bleek het geld wel degelijk gestort maar waren twee cijfers van mijn rekeningnummer verwisseld. Tja, dan komt het niet bij mij terecht. Wel slordig dat er kennelijk niet op nummer en naam gecontroleerd is.

[ Voor 15% gewijzigd door grun93 op 10-06-2007 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-05 22:37

FreakNL

Well do ya punk?

Martijn, dat komt wel redelijk overeen hoor, scheelt misschien hooguit een paar tientjes.

Let wel op dat je budget niet 750 is, maar 670...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Weet iemand wat er gebeurd als ik mijn vader in mijn leaseauto laat rijden en deze veroorzaakt een ongeluk? Mijn leasecontract zegt dat alleen mijn vrouw en ik hierin mogen rijden. Iemand anders mag alleen rijden als ik er naast zit.

Is mijn vader in dit geval dan niet verzekerd? Ben erg benieuwd naar het antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
xantos schreef op zaterdag 09 juni 2007 @ 23:20:
Weet iemand wat er gebeurd als ik mijn vader in mijn leaseauto laat rijden en deze veroorzaakt een ongeluk? Mijn leasecontract zegt dat alleen mijn vrouw en ik hierin mogen rijden. Iemand anders mag alleen rijden als ik er naast zit.

Is mijn vader in dit geval dan niet verzekerd? Ben erg benieuwd naar het antwoord..
Wat houd je tegen om je leasemaatschappij te bellen? Ieder contract heeft andere voorwaarden, als in jouw contract staat opgenomen dat alleen jouw partner verzekerd is lijkt dat me duidelijk. Vaak is het echter wel zo (bij mij iig) dat eerstegraads familie ook gewoon verzekerd is, mits ik inderdaad ook aanwezig ben (geloof ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xantos
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ga ik ook zeker doen. Dacht dat iemand hier misschien het antwoord wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Meeste houden het simpel en verhalen de kosten op de leaserijder. Die mag dan weer gaan uitzoeken met degene die er echt in reed.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bij mijn lease-contract staat volgens mij inderdaad dat alleen ik, mijn partner, of eerste graads familie er in mag rijden. Als ik zelf ook in de auto zit dan mag iedereen met geldig nederlands rijbewijs erin rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110265

Bij mijn nieuwe werkgever kan ik straks als het goed is zonder eigen bijdrage een auto gaan leasen voor 725 euro per maand, exclusief brandstof (krijg er een tankpas bij voor NL en Europa en mag 15k km/j privé rijden meen ik). Ik moet rekenen op een contract voor 4 jaar of maximaal 160k km's.

Toen ik nog niet wist welk bedrag ik zou krijgen leek een Focus me wel wat (niet echt fan van Golf of Astra), maar vervolgens riep iemand dat dat wel erg klein was en ging ik kijken naar een A3 1.8T ( 8) niet groter maar wel klasse hoger/duurder). Ik vraag me alleen af of dat haalbaar is... want een beetje opties (metallic lak, lichtmetaal, fatsoenlijke stereo enzo) wil je natuurlijk altijd wel.

Ze leasen via ING Carlease, maar daar kan ik zelf geen tarieven vinden, dus nou vraag ik me heel erg af wat voor auto ik voor dat bedrag ongeveer kan rijden? Ik heb trouwens geen idee of ik diesel moet rijden, of dat benzine ook mag. Verder weet ik wel dat ik volledig vrije keuze heb welk merk en model het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223772

Ik lease ook via ING Lease en mijn budget is 717 euro p/m. Aangezien ik diesel MOET rijden ga ik nu een 207 full options bestellen. Dit kan zonder eigen bijdrage.

Een basis golf of focus is ook zonder EB. Neem je een 'business' cq 'executive' variant dat zit je gauw op 50 tot 100 euro EB.

Als je benzine mag rijden wordt het verhaal anders (benzine is een stuk goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223772 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:01:
Ik lease ook via ING Lease en mijn budget is 717 euro p/m. Aangezien ik diesel MOET rijden ga ik nu een 207 full options bestellen. Dit kan zonder eigen bijdrage.

Een basis golf of focus is ook zonder EB. Neem je een 'business' cq 'executive' variant dat zit je gauw op 50 tot 100 euro EB.

Als je benzine mag rijden wordt het verhaal anders (benzine is een stuk goedkoper).
Als ik bij Directlease een A3 1.9TDI Attraction (77kW, 105pk) een beetje aankleed (pro line, airco en metallic, lichtmetaal 16", electrisch schuif-/kanteldak, mistlampen, dakspoiler) en 40k/48mnd invul kom ik op 777 euro p/m. Een A3 1.8T Attraction (118kW, 160pk) met dezelfde opties kost 783 p/m bij een contract van 40k/45mnd.
Hoe zit dat bij ING dan? Ik rij liever een A3 dan een 207 moet ik zeggen ;), en als me dat 50 euro eigen bijdrage kost (aftrekbaar dus netto minder dan 35 euro) dan weet ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 09:13
Anoniem: 110265 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:28:
[...]

Als ik bij Directlease een A3 1.9TDI Attraction (77kW, 105pk) een beetje aankleed (pro line, airco en metallic, lichtmetaal 16", electrisch schuif-/kanteldak, mistlampen, dakspoiler) en 40k/48mnd invul kom ik op 777 euro p/m. Een A3 1.8T Attraction (118kW, 160pk) met dezelfde opties kost 783 p/m bij een contract van 40k/45mnd.
Hoe zit dat bij ING dan? Ik rij liever een A3 dan een 207 moet ik zeggen ;), en als me dat 50 euro eigen bijdrage kost (aftrekbaar dus netto minder dan 35 euro) dan weet ik het wel.
Plus nog eens een hogere bijtelling :w
Is maar net wat je er voor over hebt he :)

Zelf rijd ik nu een nieuwe Octavia
1.9TDI DPF Elegance, climatecontrol, cruisecontrol, xenon, 17", sportonderstel, parkeersensoren, licht- en regensensor, ruitenwisser achter, maxidot en door een foutje van de dealer/lease komt er nog lederen bekleding in...
730 p/m ex brandstof (35k/48mnd)

[ Voor 19% gewijzigd door Fire_Bird op 09-07-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21405

Ik rij liever een A3 dan een 207 moet ik zeggen ;), en als me dat 50 euro eigen bijdrage kost (aftrekbaar dus netto minder dan 35 euro) dan weet ik het wel.
Dat doen de meeste mensen wel denk ik ;)
Maar hebben die mensen ook de dubbele bijtelling er voor over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 223772

Anoniem: 21405 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:49:
[...]

Dat doen de meeste mensen wel denk ik ;)
Maar hebben die mensen ook de dubbele bijtelling er voor over ?
Inderdaad, bovendien gaat je maandelijkse leasebedrag bij ING Lease ook nog omhoog als je een auto neemt met meer dan 140 pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
  • Laatst online: 10-02 22:31
En 16 / 17" kost je ook nog een 10 á 15 euro in de maand extra ;)

Tip voor de A3: kies een niveau hoger, een editie waarin vele opties inzitten is goedkoper dan een mindere editie aankleden.

Indertijd toen ik voor de keuze stond had ik dacht een A3 2.0 TDI, Ambition + proline gekozen. Dat was goedkoper in de lease (toen: 36/150k ; +/- 960 euro incl. brandstof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire_Bird schreef op maandag 09 juli 2007 @ 10:34:
Plus nog eens een hogere bijtelling :w
Is maar net wat je er voor over hebt he :)

Zelf rijd ik nu een nieuwe Octavia
...
730 p/m ex brandstof (35k/48mnd)
Bijtelling is gebaseerd op catalogusprijs voor zover ik weet :), dus wat is dan het verschil? En ja, ik heb het er wel voor over om een euro of 300 per maand kwijt te zijn aan een mooie en fijne auto met een beetje sex-appeal ;). Ik zit er tenslotte ook minstens twee uur per dag in. Daarbij komt dat mijn nieuwe salaris ruim anderhalf keer zo hoog is als wat ik nu krijg, en nu rijd ik een Volvo 460 Turbo uit '91 die me elke maand ook zo'n 150 euro kost, exclusief afschrijving (schat zo'n 50 euro per maand).
Anoniem: 223772 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 11:04:
Inderdaad, bovendien gaat je maandelijkse leasebedrag bij ING Lease ook nog omhoog als je een auto neemt met meer dan 140 pk.
Oeh dat is wel balen dan, want ik wil er eigenlijk niet onder zitten :P. Hoeveel scheelt het ongeveer?

En wat die A3 betreft, ik had inderdaad in eerste instantie een Ambition Pro Line uitvoering op het oog, maar wat voor motor is dus even de vraag en ik weet dus absoluut niet wat de tarieven van ING zijn. Hoe verhoudt zich dat tot Direct Lease?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Het is een goede eerste indruk, niet meer.

Het hangt af onder welke voorwaarden je leased. Reken + of - 50 euro, zit je in 99% van de gevallen goed.

[ Voor 6% gewijzigd door blue eyes op 09-07-2007 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 23-05 23:11
< nvm, kinda slow :D >

[ Voor 102% gewijzigd door Abom op 09-07-2007 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anoniem: 110265 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 13:18:
[...]
Bijtelling is gebaseerd op catalogusprijs voor zover ik weet :), dus wat is dan het verschil?
Dat klopt. Stel dat de A3 10.000 euro duurder is qua catalogusprijs. Je krijgt 22% bijtelling dus dat is 2.200 euro * 42% belasting / 12 maanden = € 77,- euro netto meer kosten, tel daar je eigen bijdrage dan nog bij op.

Ook een punt om rekening mee te houden is de regeling die er is op het moment dat je uit dienst gaat. Bij veel bedrijven is het zo dat je je eigen bijdrage over de resterende maanden dan nog moet betalen. Stel je hebt een eigen bijdrage van € 100,- per maand en je wilt na 2 jaar bij een ander bedrijf gaan werken. Dan zul je 2 jaar * 12 maanden * € 100,- = € 2.400,- moeten betalen als je uit dienst gaat ( Of je auto meenemen naar een nieuwe werkgever ). Hoe het precies zit verschilt natuurlijk per werkgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Die "boete" kan je dan wel weer aftrekken bij de belastingdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
blue eyes schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:21:
Die "boete" kan je dan wel weer aftrekken bij de belastingdienst.
Kan je die boete 100% aftrekken van de belasting? Is het niet zo dat je het maximaal af kunt trekken tot het bedrag wat je aan bijtelling hebt dat jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blue eyes
Bij mijn weten volledig, het zijn kosten die je maakt voor je leaseauto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:29
blue eyes schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:05:
iemand een link van de belastingdienst hoe dit nu precies zit?

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rwb schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:20:
[...]

Dat klopt. Stel dat de A3 10.000 euro duurder is qua catalogusprijs. Je krijgt 22% bijtelling dus dat is 2.200 euro * 42% belasting / 12 maanden = € 77,- euro netto meer kosten, tel daar je eigen bijdrage dan nog bij op.
Ja ok, maar een full options Octavia zoals boven beschreven lijkt mij ook niet erg goedkoop. Of de leaseprijs daarvan is in verhouding hoog, dat kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Anoniem: 110265 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 17:38:
[...]

Ja ok, maar een full options Octavia zoals boven beschreven lijkt mij ook niet erg goedkoop. Of de leaseprijs daarvan is in verhouding hoog, dat kan ook.
Octavia zoals beschreven kost € 29.000
ten opzichte van een 207 inderdaad een stukje duurder, maar zet maar eens een audi zo neer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fire_Bird schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:04:
Octavia zoals beschreven kost € 29.000
ten opzichte van een 207 inderdaad een stukje duurder, maar zet maar eens een audi zo neer :)
Klopt, die A3 is wat duurder in de catalogus, maar ik kan me voorstellen dat een A3 ook wat waardevaster is dan een Skoda en dus een in verhouding wat lager leasetarief heeft tov cataloguswaarde.
Maar stel je staat in de file, in welke van de twee kun je beter flirten, een A3 of een Octavia? }) Ik heb een aantal vrouwen in mijn omgeving die vrijwel direct "A3!" riepen toen ik vroeg wat ze een mooie auto vinden. Oh, en een Mini Cooper :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
blue eyes schreef op maandag 09 juli 2007 @ 15:05:
De aftrek die je voor kosten van je lease-auto hebt ( bijvoorbeeld eigen bijdrage ) mogen niet hoger zijn dan het bedrag wat je als bijtelling hebt.
Belastingdienst
Het kan in een loontijdvak voorkomen dat uw eigen bijdrage meer is dan de waarde van het privégebruik auto. Dit mag in een loontijdvak wel tot een negatief saldo leiden als de totale bijtelling in het kalenderjaar maar niet negatief wordt. Als aan het einde van het kalenderjaar blijkt dat per saldo te veel aan eigen bijdrage is verrekend, moet uw werkgever voor de eerdere aangiftetijdvakken correcties opsturen. Dit heeft effect op uw loon over die loontijdvakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Anoniem: 110265 schreef op maandag 09 juli 2007 @ 19:17:
[...]
Maar stel je staat in de file, in welke van de twee kun je beter flirten, een A3 of een Octavia? }) Ik heb een aantal vrouwen in mijn omgeving die vrijwel direct "A3!" riepen toen ik vroeg wat ze een mooie auto vinden. Oh, en een Mini Cooper :P .
Het is maar waarvoor je een auto wilt hebben he.. Ik ga liever voor vrouwen die in mij geïntresseerd zijn en niet in mijn auto ;)

De Octavia is gewoon een zeer nette auto voor een zeer nette prijs, de Business Edition is (imo) compleet te noemen, zelfs xenon zit in het pakket, voor een A3 met dezelfde opties betaal je een godsvermogen :X

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:53

Wok

Dakloos...

Met hem ^^ :)

Daarnaast is de leaseauto voor mij voornamelijk een stuk gereedschap om mijn werk te kunnen doen. Omdat ik voor mijn werk veel onderweg ben, hecht ik meer waarde aan comfort en luxe dan aan uitstraling. In dat opzicht is - wat MisteRMeesteR zegt - een Octavia een betere deal dan een A3. Je krijgt meer spulletjes voor je geld, de cataloguswaarde is lager (scheelt bijtelling), je hebt meer ruimte en de Octavia vind ik persoonlijk ook een nette auto waar je prima mee voor kunt rijden bij de klant.

Ik rijd momenteel weliswaar in een Mini Cooper (doorschuivertje), maar met minimaal 60k per jaar is meer comfort toch wel wenselijk. Binnenkort mag ik een auto uitzoeken en alle leuke reacties die ik op mijn Cooper krijg ten spijt, de volgende wordt geen Cooper meer ;)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Nooit van mijn leven een skoda.

Ik ben het helemaal met hem eens, een audi is een baby magnet.

Ik stond voor de keuze, A3 SB met leuke opties.
Standaard A4, sedan.
Leuke BMW 1 serie.
OF standaard 3 sesie.

Het is uiteindelijk een Leon FR TDI Full Options geworden.

Waarom????

170pk, 0 tot 100 in 7,8 seconden. Mega stoelen en alle opties die je maar kan bedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Tylen schreef op maandag 09 juli 2007 @ 21:14:
Nooit van mijn leven een skoda.

Ik ben het helemaal met hem eens, een audi is een baby magnet.

Ik stond voor de keuze, A3 SB met leuke opties.
Standaard A4, sedan.
Leuke BMW 1 serie.
OF standaard 3 sesie.

Het is uiteindelijk een Leon FR TDI Full Options geworden.

Waarom????

170pk, 0 tot 100 in 7,8 seconden. Mega stoelen en alle opties die je maar kan bedenken.
Van 0 tot 50 zal je bedoelen, want dan is het gewoon achteraan sluiten achter de skoda in de file
(volg de skoda rijder) _O-
Ach, persoonlijk kan mij het "merk" weinig boeien. Ik kijk toch echt meer naar de praktische kant van een auto. Ik rijd liever comfortable en van alles erop in er aan en voor een leuk bedrag (lees niet te veel bijtelling) als dat ik een kale A3 met handbediende ramen zogenaamd een babe-magnet moet hebben. Zegt ook wat over de vrouwen die meer intresse hebben in je auto dan in jou.

Eerlijk is eerlijk; een mooie auto is natuurlijk mooi meegenomen.
In mij situatie (2 kids) kijk ik momenteel naar:
Skoda Octavia
Toyota Avensis
Toyota Verso
Megane Scenic
Seat Altea XL

Mijn babe vind deze wagens "stoer" genoeg ;)

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al tijden geen 'babe' meer :(, maar diverse vrouwen in mijn directe omgeving krijgen wel glinstertjes in hun ogen als je 'A3' zegt. Uiteraard moet ik geen vrouw die meer in mijn auto geïnteresseerd is dan in mij, maar als het een beetje helpt om de aandacht te vestigen en de eerste indruk ermee iets makkelijker gemaakt wordt dat ik een kerel ben die wat van zichzelf gemaakt heeft... ach... why not? :P

Anyway, on topic, belangrijkste criteria voor mezelf (naast basiscriterium dat ie comfortabel genoeg moet zijn voor minstens 40.000 km/jaar) zijn een sterke motor, goeie stereo en mooie, vlotte looks. Kinderen heb ik voorlopig zeker nog niet (daarvoor moet ook eerst die vrouw aan de haak geslagen worden), dus een familiebak moet ik echt niet. Dat kan altijd nog...
Nee, geef mij liever een kleine snelle auto dan een grote trage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
MisteRMeesteR schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:18:
[...]

Het is maar waarvoor je een auto wilt hebben he.. Ik ga liever voor vrouwen die in mij geïntresseerd zijn en niet in mijn auto ;)

De Octavia is gewoon een zeer nette auto voor een zeer nette prijs, de Business Edition is (imo) compleet te noemen, zelfs xenon zit in het pakket, voor een A3 met dezelfde opties betaal je een godsvermogen :X
Nou inderdaad, hoe noemen ze dat nog maar weer? Golddiggers? :P
ik heb nog altijd een andere troef..de motor (die doet het ook zeer goed bij vrouwen)
Auto boeit me niet zoveel, gewoon veel luxe, ruimte, comfort, en gadgets voor een acceptabele prijs..
En de looks? De meeste reacties die ik van vrouwen heb gehad (blond) was; is het een vw/passat/jetta/audi a4 ? :D
ach dit is toch nog niet zo gek, kijk zelf..
Afbeeldingslocatie: http://www.jjager.nl/skoda/thumb_CIMG0146.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jjager.nl/skoda/thumb_CIMG0152.JPG Afbeeldingslocatie: http://www.jjager.nl/skoda/thumb_CIMG0164.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Laatst online: 00:01

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

* MisteRMeesteR rijdt ook Skoda (weliswaar het broertje van de Octavia, de Fabia, (combi)).

Rijdt prima en ik kan niet wachten op het moment dat ik een nieuwe auto uit mag kiezen, als het budget het toelaat zal het vrijwel zeker een Octavia combi worden, maar dan kijk ik wel heel ver vooruit ;)

Het is op zich niet zo vreemd dat de dames denken dat ze in een passat zitten, heel veel komt direct uit de Volkswagen, neem de automatische airco, die is identiek aan die van een passat, om maar een voorbeeld te noemen.

Edit: @ Fire_Bird, is jou versie een 1.9TDI (te zien aan de toerenteller en het ontbreken van een 6e versnelling) Business Edition?

[ Voor 11% gewijzigd door MisteRMeesteR op 10-07-2007 08:06 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 08:01:
* MisteRMeesteR rijdt ook Skoda (weliswaar het broertje van de Octavia, de Fabia, (combi)).

Rijdt prima en ik kan niet wachten op het moment dat ik een nieuwe auto uit mag kiezen, als het budget het toelaat zal het vrijwel zeker een Octavia combi worden, maar dan kijk ik wel heel ver vooruit ;)

Het is op zich niet zo vreemd dat de dames denken dat ze in een passat zitten, heel veel komt direct uit de Volkswagen, neem de automatische airco, die is identiek aan die van een passat, om maar een voorbeeld te noemen.

Edit: @ Fire_Bird, is jou versie een 1.9TDI (te zien aan de toerenteller en het ontbreken van een 6e versnelling) Business Edition?
Heb inderdaad een 1.9TDI, zie specs uit eerdere post.
Gekozen voor deze uitvoering ivm sportonderstel/17" velgen. En kreeg een leuke aanbieding van mn leasemaatschappij :)
Scheelde weinig tov de Business edition.

1.9TDI DPF Elegance, climatecontrol, cruisecontrol, xenon, 17", sportonderstel, parkeersensoren, licht- en regensensor, ruitenwisser achter, maxidot, pioneer d3bt en door een foutje van de dealer/lease komt er nog lederen bekleding in...

[ Voor 6% gewijzigd door Fire_Bird op 10-07-2007 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Zucht, alle skoda rijders vergelijken hun octavia met een passat.
Maar skoda zelf positioneerd hem met een golf (www.volgdeskodarijder.nl een tijd geleden)
En de Fabia is vergelijkbaar met een polo en niet golf.

Sorry dat ik het zeg maar het blijft gewoon een ouwe lullen merk, en ik vind de looks echt achterhaald.

Maar smaken verschillen.

Ik rij liever hierin.

Afbeeldingslocatie: http://www.groeneschuur.nl/zooi/Seat/IMAGE_022.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[...]

Volgens mij heb je wel heel positieve tarieven gevonden ;) De allersimpelste A3 TDi zonder ook maar 1 optie kost mij namelijk al 840 euro. Kun je nagaan als je jouw opties erbij gaat tellen, dan ga je wel over de 900 heen denk ik zo. Toch een aardig verschil met een Peugeot die "kaal" 690 kost. Je hebt dan tenslotte al de meest luxe versie.
Daar zit wel _iets_ meer dan 35 euro netto tussen hoor. Kaal bij mij al iets van 120 euro.

offtopic:
:w naar Tyl, heb wel eens foto's van je auto gemaakt/gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

J0YR1D3R schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:11:
offtopic:
:w naar Tyl, heb wel eens foto's van je auto gemaakt/gestuurd :)
offtopic:
:w Ook een SO'r??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Volgens mij heb je wel heel positieve tarieven gevonden ;) De allersimpelste A3 TDi zonder ook maar 1 optie kost mij namelijk al 840 euro. Kun je nagaan als je jouw opties erbij gaat tellen, dan ga je wel over de 900 heen denk ik zo. Toch een aardig verschil met een Peugeot die "kaal" 690 kost. Je hebt dan tenslotte al de meest luxe versie.
Ik vul gewoon in wat ik beschreven heb bij DirectLease en dan kom ik op die prijzen, bij contractduren zoals aangegeven. Waar kijk jij dan? Is er trouwens nog iemand die bij ING kan kijken voor me?

[Hoe zit dat bij ING dan? Ik rij liever een A3 dan een 207 moet ik zeggen , en als me dat 50 euro eigen bijdrage kost (aftrekbaar dus netto minder dan 35 euro) dan weet ik het wel.]

Daar zit wel _iets_ meer dan 35 euro netto tussen hoor. Kaal bij mij al iets van 120 euro.
Ik bedoel, als ik een full options 207 rij voor ongeveer 725 euro per maand, dan kost me dat geen eigen bijdrage. Als ik voor 50 euro meer een leuke A3 kan rijden, dan kost me dat dus 50 euro bruto eigen bijdrage. Uiteraard is de bijtelling van die A3 vast anders dan die van een gepimpte 207, maar dan moet ik catalogusprijzen vergelijken en voor het gemak heb ik dat even niet gedaan. Ik had het puur over eigen bijdrage boven de 725 euro die ik krijg. Ik ga er overigens niet vanuit dat ik extra bruto loon krijg als ik onder die 725 blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Anoniem: 110265 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:48:
Ik bedoel, als ik een full options 207 rij voor ongeveer 725 euro per maand, dan kost me dat geen eigen bijdrage. Als ik voor 50 euro meer een leuke A3 kan rijden, dan kost me dat dus 50 euro bruto eigen bijdrage. Uiteraard is de bijtelling van die A3 vast anders dan die van een gepimpte 207, maar dan moet ik catalogusprijzen vergelijken en voor het gemak heb ik dat even niet gedaan. Ik had het puur over eigen bijdrage boven de 725 euro die ik krijg. Ik ga er overigens niet vanuit dat ik extra bruto loon krijg als ik onder die 725 blijf.
De berekening die je maakt kun je gewoon simpelweg vergeten, dat verschil ligt veel hoger. Er speelt behoorlijk wat meer mee dan alleen de cataloguswaarde, een A3 ligt een stuk hoger met verbruik, onderhoud etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J0YR1D3R schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:56:
[...]

De berekening die je maakt kun je gewoon simpelweg vergeten, dat verschil ligt veel hoger. Er speelt behoorlijk wat meer mee dan alleen de cataloguswaarde, een A3 ligt een stuk hoger met verbruik, onderhoud etc.
Onderhoud zit in leasecontract of ben ik gek? En brandstofpas krijg ik voor zowel Nederland als Europa, en ik mag er ook 15000km per jaar privé in rijden, dus ook daar heb ik niks mee te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 110265 op 10-07-2007 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moerk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 11:24
Onderhoud zit inderdaad in je leasebedrag, dus als je onderhoudskosten hoger zijn dan zijn je leasekosten ook hoger. Wat J0YR1D3R bedoelt is dat je met 50 euro in de maand extra waarschijnlijk geen A3 kunt rijden. Misschien een hele kale...

Wat ik wel als tip wil meegeven: Zorg dat je een auto kiest waar je ook 4 jaar plezier van hebt. Een A3 is echt een hele fijne auto waar dat zeker mee gaat lukken. Een 207 blijft een 207 ongeacht hoe dik je hem aankleedt. Als je van je dikke 207 in een relatief kale A3 stapt merk je alsnog een heel groot verschil in bouwkwaliteit, isolatie van rijgeluiden enz. Dat heb ik zelf ervaren toen ik even in een BMW 118d business line reed terwijl ik mijn Seat Ibiza FR TDI gewend was. Ondanks dat die BMW kaler was qua uitrusting, had je echt het gevoel een flinke klasse hoger te rijden.

bla-di-bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
Anoniem: 110265 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 13:27:
[...]

Onderhoud zit in leasecontract of ben ik gek? En brandstofpas krijg ik voor zowel Nederland als Europa, en ik mag er ook 15000km per jaar privé in rijden, dus ook daar heb ik niks mee te maken.
Een leasebedrag komt tot stand dmv een berekening van vele factoren:
1. leasetermijn
2. contractuele kilometers
3. catalogus waarde
4. benzine of diesel
5. verzekering of geen verzekering
6. vervangend vervoer (dan ook nog gelijkwaardig om minder)
7. Type auto:
7a.afschrijving auto
7b gemiddelde kosten onderhoudsbeurten
7c restwaarde auto
7d gemiddeld verbruik auto

Allicht nog meer factoren; maar oa dit bepaald volgens mij het leasebedrag.
Zo kan bijvoorbeeld auto:
Merk X nieuwaarde: 26.000
Merk Y nieuwaarde: 21.000

Beide hetzelfde leasebedrag hebben mede door bovenstaande factoren.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

8. Winterbanden regeling.
9. Maat banden.
etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61153

Volgens mij heb je wel heel positieve tarieven gevonden ;) De allersimpelste A3 TDi zonder ook maar 1 optie kost mij namelijk al 840 euro. Kun je nagaan als je jouw opties erbij gaat tellen, dan ga je wel over de 900 heen denk ik zo.
Dat is niet noodzakerlijkerwijs correct: mijn audi A3 1.9 TDI attraction proline met parelmoerlak en 17'' Audi-velgen (225-45-17) kost me 811 euro per maand. Ja, ik had graag de 2.0 TDI gehad maar aangezien ik toch 50K per jaar op vooral snelweg rijd, volstaat de 1.9 (@Tylen: 170pk is zeker aantrekkelijk maar is vooral een persoonlijk keuze; dat vermogen zou ik ook willen maar voor mij mocht dat niet ten koste gaan van een keuze voor de A3 :))

Maak maar eens een proefrit met zo'n A3. Ik heb ook met de Golf, Leon, 307, Octavia gereden en geloof me: de A3 overklast in grote mate die anderen. Deze auto rijdt als een koets en je zit erin als een koning. Je hoort de diesel veel minder dan bij de Golf, Octavia, Leon, etc. Bovendien: standaard een hele dikke geluidsinstallatie erin.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 61153 op 10-07-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Laatst online: 23-05 20:18
Anoniem: 110265 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:48:
[...]

Ik vul gewoon in wat ik beschreven heb bij DirectLease en dan kom ik op die prijzen, bij contractduren zoals aangegeven. Waar kijk jij dan? Is er trouwens nog iemand die bij ING kan kijken voor me?

[...]

Ook is het per bedrijf waarschijnlijk anders. Ik werk dan bij GPR, op dit moment is het voor mij zo dat de allergoedkoopste A3 (A3 1.9 TDi 77kW Attraction, 3-deurs, consumentenprijs van: 29500.00) al 817 euro pm kost. (Mijn leasebedrag is 720 euro). Ik zie veel 1.9 TDi-tjes in de lijst staan de prijzen zweven tussen e 850 en mijn max van 950 euro. Dat betekend dat je al snel 150+ euro netto per maand neer moet tellen.

De duurste 207 (207 1.6HDIF 110pk Feline, 5 deurs, consumentenprijs van: 26250.00) zit "maar" op 750 euro.

Dit zijn dan nog maar de standaard auto's, spelen met opties en pakketten dan komt de prijs hoger te liggen. En ik kan alleen kiezen voor diesel, gas is goedkoper maar je keuze is ook veel beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:48

DarkSide

theres no place like ::1

Ik lees dat Rogger voor 725,- mag leasen zonder brandstof. Dus dan ligt het bedrag incl brandstof dus hoger. Ikzelf mag voor 720 incl brandstof leasen. En dan rijd je dus redelijk kale astra, focus of luxe clio, corsa voor. Ikzelf heb gekozen voor een luxe astra sw.van €30.125, en heb een lease bedrag van 780,- Een kale audi komt idd boven de 800,- uit. Maar als je voor 725 zonder brandstof mag leasen kan je wel een auto van boven de 900 incl brandstof leasen en toch niet al te veel kwijt zijn. Dan moet een leuke A3 wel te doen zijn lijkt me.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Denk dat DarkSide een goede opmerking maakt, wie weet kijkt Rogger wel naar de prijs ex brandstof. Dan kan het wel aardig kloppen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

J0YR1D3R schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 08:48:
Denk dat DarkSide een goede opmerking maakt, wie weet kijkt Rogger wel naar de prijs ex brandstof. Dan kan het wel aardig kloppen ja :)
Dat doe ik inderdaad, aangezien het leasebedrag van 725 ook inderdaad ex brandstof is :D.
Quote uit mijn arbeidsovereenkomst:
"Er zal u een leaseauto ter beschikking worden gesteld waarvoor tot een maximum leasebedrag van 725 Euro per maand (exclusief geschat brandstofverbruik) geen eigen bijdrage verschuldigd is."

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 110265 op 11-07-2007 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Anoniem: 61153 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 17:38:
[...]

Dat is niet noodzakerlijkerwijs correct: mijn audi A3 1.9 TDI attraction proline met parelmoerlak en 17'' Audi-velgen (225-45-17) kost me 811 euro per maand. Ja, ik had graag de 2.0 TDI gehad maar aangezien ik toch 50K per jaar op vooral snelweg rijd, volstaat de 1.9 (@Tylen: 170pk is zeker aantrekkelijk maar is vooral een persoonlijk keuze; dat vermogen zou ik ook willen maar voor mij mocht dat niet ten koste gaan van een keuze voor de A3 :))

Maak maar eens een proefrit met zo'n A3. Ik heb ook met de Golf, Leon, 307, Octavia gereden en geloof me: de A3 overklast in grote mate die anderen. Deze auto rijdt als een koets en je zit erin als een koning. Je hoort de diesel veel minder dan bij de Golf, Octavia, Leon, etc. Bovendien: standaard een hele dikke geluidsinstallatie erin.
Ik heb als voorloop auto een A3 SportBack gereden en ik ken de kwaliteit. Maar een "gewone A3", dus de 3 deurs versie, zie je op elke hoek van de straat rijden. Niet leuk dus. Een Leon FR daarintegen is iets welke je niet elke dag ziet rijden. Ik houd meer van iets exclusief.

Ik kon een A3 SportBack Ambition , ProLine, S-Line, Opbergpakket, Lichtpakket, Chroompakket, zilverendakreling en trekhaak leasen. Maar heb lekker de Leon gekozen. Tuurlijk is de kwaliteit van een Audi hoger. Maar ik ging van een Ibiza FR TDI (130pk en 6 versnellingen) naar een veeel zwaardere A3 SB met 105pk en 5 versnellingen. Daarom is voor mij de keuze gevallen op een Leon FR met 170pk. Welke binnen nu en 1 maand gechipt word naar plusminus 210pk. (door de leasemaatschappij zelf).

Misschien zit het tussen de oren, maar ik wil per definitie geen instap model van een model. :+
Maarja, ik ben ook verwent met een norm lease bedrag van 900 (ex brandstof) met max 1000 (ex brandstof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

* The Eagle gaat deze jongen leasen:

Afbeeldingslocatie: http://img113.imageshack.us/img113/3792/altearobijn1dy7.jpg

Altea Lifestyle 1.9 TDI. Zit eigenlijk alles op behalve navigatie, en rijd als een trein :)

Leaseplan / Athlon vragen d'r iets van 685 per maand ex brandstof voor (obv 48mnd / 35k km)
Nou moet ik daar wel bij zeggen dat we hele goede deals hebben met de leasemij, dus aardige kortingen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:48

DarkSide

theres no place like ::1

The Eagle schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 09:51:
* The Eagle gaat deze jongen leasen:

[afbeelding]

Altea Lifestyle 1.9 TDI. Zit eigenlijk alles op behalve navigatie, en rijd als een trein :)

Leaseplan / Athlon vragen d'r iets van 685 per maand ex brandstof voor (obv 48mnd / 35k km)
Nou moet ik daar wel bij zeggen dat we hele goede deals hebben met de leasemij, dus aardige kortingen :)
Is dat echt deze jongen met die velgen? Want dat zijn wel leuke velgen.
En idd het hangt ook een beetje af van de deals die je werkgeven evt gemaakt heeft met een merk.
Zo is opel bij ons gewoon goedkoper, en dus voor mij uiteindelijk ook aantrekkelijker geweest.

En voor 725,- ex brandstof kan je wel een leuke A3 rijden.
Maar neem hem dan aub niet in het zwart. Daar zie je er echt zoveel van rondrijden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

DarkSide schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 10:09:
[...]

Is dat echt deze jongen met die velgen? Want dat zijn wel leuke velgen.
En idd het hangt ook een beetje af van de deals die je werkgeven evt gemaakt heeft met een merk.
Zo is opel bij ons gewoon goedkoper, en dus voor mij uiteindelijk ook aantrekkelijker geweest.

En voor 725,- ex brandstof kan je wel een leuke A3 rijden.
Maar neem hem dan aub niet in het zwart. Daar zie je er echt zoveel van rondrijden.
Het is niet deze bewuste auto. maar wel met deze velgen :)
De Lifestyle is een pakketmodel op basis van de Stylance. Verder weinig aan te veranderen qua opties (BT op de radio is bijvoorbeeld niet eens mogelijk 8)7 ) maar wel heel erg compleet. Zoals gezegd: het is de business line, maar dan zonder navigatie. Wat er dan wel extra opzit: mistlampen voor, donker getinte ramen achter, 17" lichtmetaal met extra brede banden, parkeersensoren achter en nog wat kleine dingen geloof ik.
En in zwart / grijs rijden er al genoeg rond, dus daarom een mooie rode :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

Leuk, weer een Seat erbij. Lekkere bak hoor.

Jammer dat je de bleutooth radio/carkit niet kan. Dat ding is meesterlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:00:
Leuk, weer een Seat erbij. Lekkere bak hoor.

Jammer dat je de bleutooth radio/carkit niet kan. Dat ding is meesterlijk...
Parrot erin en het is opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Tylen schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 10:36:
Zucht, alle skoda rijders vergelijken hun octavia met een passat.
Maar skoda zelf positioneerd hem met een golf (www.volgdeskodarijder.nl een tijd geleden)
En de Fabia is vergelijkbaar met een polo en niet golf.

Sorry dat ik het zeg maar het blijft gewoon een ouwe lullen merk, en ik vind de looks echt achterhaald.

Maar smaken verschillen.

Ik rij liever hierin.

[afbeelding]
Ik vergelijk m met een golf, kreeg alleen een paar keer die reactie.
passat in skoda vorm moet je de superb hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

J0YR1D3R schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:21:
[...]

Inderdaad. Die kijg ik straks toch al kostenloos ingebouwd van de zaak, dus da's het probleem niet. Moet alleen nog even kijken of die mutebox die bijgeleverd gaat worden en beetje makkelijk te tweaken is, dan kan ik er evt ook een PDA met NAV aanhangen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Nu online

Tylen

J0YR1D3R schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 13:21:
[...]

Maar dan heb je geen stuurbediening en een uitgebreide boardcomputer met veeeeeeeeel meer extra functies... :P

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.