Dat vind ik wel een hele ruime vuist regel. Catalogus waard van mijn auto is ong 21850 (Peugoet 207). De bijtelling hierover bedraagt dan 400,58 EUR. Wat ik dan afdraag aan de belasting is 168,25 EUR. Ik kom uit op 0,7 % per maand. Of snap ik niet wat je bedoeltrwb schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:01:
Je betaald ongeveer 10% ( iets minder maar dat is makkelijk rekenen ) van catalogus waarde netto aan een lease auto. Het is dan aan je zelf wat je wilt doen. Wil je een mooie dure auto rijden en heb je daar geld voor over of wil je een goedkopere auto rijden en wat meer geld over houden.
Je bijtelling is 22% en in de meeste gevallen betaal je daar ongeveer 42% over ( of 41,40 % als je iets minder verdiend ). Dat komt netto op 9,24 % uit per jaar. ( naar boven afgerond op 10% ).L-VIS schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:43:
[...]
Dat vind ik wel een hele ruime vuist regel. Catalogus waard van mijn auto is ong 21850 (Peugoet 207). De bijtelling hierover bedraagt dan 400,58 EUR. Wat ik dan afdraag aan de belasting is 168,25 EUR. Ik kom uit op 0,7 % per maand. Of snap ik niet wat je bedoelt
21.850 is dus 2.018,94 euro wt je netto betaald als alles in de 42 % schaal valt. Als je nog een eigen bijdrage betaald kan dat anders zijn. Maar je kan ook zien dat je dat van je bruto salaris mag betalen.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
das leuk maar gaat voor atos mensen niet op, die betalen echt meer...L-VIS schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 09:43:
[...]
Dat vind ik wel een hele ruime vuist regel. Catalogus waard van mijn auto is ong 21850 (Peugoet 207). De bijtelling hierover bedraagt dan 400,58 EUR. Wat ik dan afdraag aan de belasting is 168,25 EUR. Ik kom uit op 0,7 % per maand. Of snap ik niet wat je bedoelt
Verwijderd
Leg dat eens uit dan. Hebben Atos mensen zo'n hoge eigen bijdrage ofzo?
Wat hierboven uitgelegd wordt zijn gewoon de regels van de belastingdienst.
Wat hierboven uitgelegd wordt zijn gewoon de regels van de belastingdienst.
Idd. Ik vraag me dan ook af wat er bij atos dan zo anders is als bij ieder ander. Het zijn gewoon de normale regels lijkt me.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
lees:
Ik werk inmiddels ook al een paar maanden bij Atos en mij valt hetzelfde op omtrent de bijtelling van de lease auto.
Het bedrag van de bijtelling wordt eerst bruto verwerkt en vervolgens netto weer ingehouden. Het lijkt mij vreemd dat er eerst belasting wordt ingehouden op een bedrag (wat dus gebeurd voor de bijtelling) en dat dan hetzelfde bedrag netto wordt ingehouden.
Bij mijn vorige werkgever, gebeurde dit niet! Bijtelling werd alleen bruto verwerkt. Er ging niets van mijn netto salaris af.
Ik heb het gevraagd aan mijn manager en die zei dat dit de manier is zoals het gebeurd bij AO. Hij kon echter geen specifieke uitleg geven.
Hoe is de bijtelling geregeld bij werknemers van andere bedrijven? Wordt daar ook een bedrag netto ingehouden?
Ik werk inmiddels ook al een paar maanden bij Atos en mij valt hetzelfde op omtrent de bijtelling van de lease auto.
Het bedrag van de bijtelling wordt eerst bruto verwerkt en vervolgens netto weer ingehouden. Het lijkt mij vreemd dat er eerst belasting wordt ingehouden op een bedrag (wat dus gebeurd voor de bijtelling) en dat dan hetzelfde bedrag netto wordt ingehouden.
Bij mijn vorige werkgever, gebeurde dit niet! Bijtelling werd alleen bruto verwerkt. Er ging niets van mijn netto salaris af.
Ik heb het gevraagd aan mijn manager en die zei dat dit de manier is zoals het gebeurd bij AO. Hij kon echter geen specifieke uitleg geven.
Hoe is de bijtelling geregeld bij werknemers van andere bedrijven? Wordt daar ook een bedrag netto ingehouden?
Verwijderd
Nog een keer uitgelegd:
Je bijtelling wordt eerst bij je bruto loon opgeteld, Dan gaan alle belastingen van je bruto loon af.
Er blijft dan een netto "over" dat uiteraard hoger is dan hetzelfde salaris zonder bijtelling. Vervolgens gaat die bijtelling weer van je netto loon af.
Per saldo heb je dan extra belasting betaald over het bedrag van de bijtelling.
(als het goed is)
Je bijtelling wordt eerst bij je bruto loon opgeteld, Dan gaan alle belastingen van je bruto loon af.
Er blijft dan een netto "over" dat uiteraard hoger is dan hetzelfde salaris zonder bijtelling. Vervolgens gaat die bijtelling weer van je netto loon af.
Per saldo heb je dan extra belasting betaald over het bedrag van de bijtelling.
(als het goed is)
Ja hoorwvkreg schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:39:
Ook bij mij wordt het op exact dezelfde manier verrekend als RWB eerder al uitlegde.
Er word in mijn geval 443,95 euro bij mijn bruto salaris opgeteld.
Vervolgens wordt over mijn normale salaris + deze 443.95 bijtelling de loonheffingen ingehouden, en komt er een netto salaris uitrollen. In dit 'netto' salaris zit echter nog de 443,95 aan extra bruto salaris bij (wat geen salaris is, het wordt alleen meegenomen om de heffingen te bereken). Aangezien dit geen netto salaris is, zal dit nog verrekend moeten worden. Wat dus ook gebeurd aangezien dit bedrag later wer van mijn salaris ingehouden wordt.
Het verschil is het bedrag wat je extra aan belasting en loonheffingen betaald. Het enige wat dus extra betaald wordt, zijn de loonheffingen over deze 443,95.
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Verwijderd
Dit werkt zo sinds 1 januari 2006. Voorheen werd de bijtelling pas bij de aangifte IB verwerkt. Misschien ben je daarmee in de war ?wvkreg schreef op woensdag 28 februari 2007 @ 13:39:
lees:
Ik ben aangenomen bij Sogeti als Testconsultant en begin vanaf 2 April met m'n werkzaamheden.
Nou heb ik een pak papier ontvangen waarin alle arbeidsvoorwaarden staan en een A4'tje met alleen de wijzigingen die gelden voor het jaar 2007.
Nu kom ik bij de Mobiliteitsregeling bij één voorwaarde niet uit met wat ze ermee willen zeggen, het gaat
om het volgende:
Standaard bedrijfsauto met gesloten beurs voor mobiele medewerkers
In plaats van zelf een lease auto te zoeken, krijgt de mobiele medewerker de mogelijkheid met gesloten beurs (leaseprijs 750 euro per maand) een lease-auto inclusief brandstof te kiezen.
Wat houdt gesloten beurs nou in?
Ik weet wel dat het hierbij om een Peugeot 207 gaat maar willen ze zeggen dat ik geen keus heb om een kleur uit te zoeken of dat ik gewoon een kant en klare 207 moet uitkiezen?
Nou heb ik een pak papier ontvangen waarin alle arbeidsvoorwaarden staan en een A4'tje met alleen de wijzigingen die gelden voor het jaar 2007.
Nu kom ik bij de Mobiliteitsregeling bij één voorwaarde niet uit met wat ze ermee willen zeggen, het gaat
om het volgende:
Standaard bedrijfsauto met gesloten beurs voor mobiele medewerkers
In plaats van zelf een lease auto te zoeken, krijgt de mobiele medewerker de mogelijkheid met gesloten beurs (leaseprijs 750 euro per maand) een lease-auto inclusief brandstof te kiezen.
Wat houdt gesloten beurs nou in?
Ik weet wel dat het hierbij om een Peugeot 207 gaat maar willen ze zeggen dat ik geen keus heb om een kleur uit te zoeken of dat ik gewoon een kant en klare 207 moet uitkiezen?
Net even gekeken;
Peugeot 207 1.6.16v HDI 90pk XS Pack 3 of 5 deurs uitvoering
extra's Metaallak, Upgrade MP3 speler en winterbanden.
Je mag de opties trouwens uitbreiden lees ik (kost uiteraard meer). Voordeel is dat je er maar 2 jaar aan vast zit. Maar je kan natuurlijk altijd zelf even kijken of je een betere aanbieding kan krijgen voor dat geld (lees, een auto die je wel aan staat als je dit niks vindt).
Peugeot 207 1.6.16v HDI 90pk XS Pack 3 of 5 deurs uitvoering
extra's Metaallak, Upgrade MP3 speler en winterbanden.
Je mag de opties trouwens uitbreiden lees ik (kost uiteraard meer). Voordeel is dat je er maar 2 jaar aan vast zit. Maar je kan natuurlijk altijd zelf even kijken of je een betere aanbieding kan krijgen voor dat geld (lees, een auto die je wel aan staat als je dit niks vindt).
[ Voor 77% gewijzigd door Speedy op 05-03-2007 08:40 ]
Aha dat is het dus, ik hoef niet perse een andere auto uit te zoeken want de 207 die er dan wordt aangeboden vind ik wel een mooie en fijne auto voor een starter.
Dus ik kan eventueel een sterkere motor, de Hdif 110 pk versie, nemen met als optie 17 inch velgen eronder. Ik weet dat ik dan moet bijbetalen maar wat als ik een contract accepteer van 3 jaar in plaats van 2 jaar, word mijn leasetarief dan minder of is het een vast bedrag voor 2 jaar en de 3 jaar.
Ik denk niet dat het een ramp zal zijn om 3 jaar in een 207 te rijden
Dus ik kan eventueel een sterkere motor, de Hdif 110 pk versie, nemen met als optie 17 inch velgen eronder. Ik weet dat ik dan moet bijbetalen maar wat als ik een contract accepteer van 3 jaar in plaats van 2 jaar, word mijn leasetarief dan minder of is het een vast bedrag voor 2 jaar en de 3 jaar.
Ik denk niet dat het een ramp zal zijn om 3 jaar in een 207 te rijden
Die aanbieding staat vast voor 2 jaar. Wil je anders dan moet je zelf wat regelen, en die sterkere motor is denk ik niet wat ze met opties bedoelen (denk daar meer aan carkit, JBL sound system etc.)
Speedy bedankt voor de informatie!
Zoals ik zei voor mij is het echt geen ramp om in een 207 te rijden dus ik denk dat ik daar wel mee akkoord ga maar bij de arbeidsvoorwaarden staat er:
Het betreft een snel te leveren Peugeot 207 met een 40.000 km contract en een kortere looptijd van 2 tot 3 jaar.
Ik neem aan dat het wel mogelijk is om voor 3 jaar te gaan zodat de leasetarief per maand nog gunstiger uitvalt, zo kan ik die ruimte gebruiken voor meer accesoires of opties.
Speedy correct me if i am wrong
Zoals ik zei voor mij is het echt geen ramp om in een 207 te rijden dus ik denk dat ik daar wel mee akkoord ga maar bij de arbeidsvoorwaarden staat er:
Het betreft een snel te leveren Peugeot 207 met een 40.000 km contract en een kortere looptijd van 2 tot 3 jaar.
Ik neem aan dat het wel mogelijk is om voor 3 jaar te gaan zodat de leasetarief per maand nog gunstiger uitvalt, zo kan ik die ruimte gebruiken voor meer accesoires of opties.
Speedy correct me if i am wrong
Ik heb geen idee hoe/of die 2 / 3 jaar verschil uit maakt voor je leasebedrag, maar daar kan je een mailtje/telefoontje aan wagen richting S&M. Heb me er zelf niet in verdiept (mijne was reeds besteld en had em anders ook niet genomen
).
Verwijderd
Dat lijkt me niet, aangezien het klaarblijkelijk om een auto gaat die al besteld is / in omloop is (toch ?) en zo'n contract heeft een vaste duur... je zult daar geen keuze in hebben.lazrambo schreef op maandag 05 maart 2007 @ 15:12:
Ik rijd rond in een Grande Punto inderdaad 
Maar het gaat om een nieuwe auto, alleen volgens redelijk vaste specs. Zal wel een of andere korting bedongen zijn bij Peugeot.
Maar het gaat om een nieuwe auto, alleen volgens redelijk vaste specs. Zal wel een of andere korting bedongen zijn bij Peugeot.
Een auto leasen voor 3 jaar is inderdaad goekoper dan 2 jaar.
Zelf heb ik net besteld een Seat Leon FR TDi met Regensensor pakket, Winterpakket, armsteun, afneembare trekhaak, bluetooth, privacyglas, sierlijsten.
Hij word geleased op 3 jaar 50.000 per jaar. Maar met mijn huidige jaarkilometrage (72.000) zal het rond 2 jaar wel weer inleveren worden
Zelf heb ik net besteld een Seat Leon FR TDi met Regensensor pakket, Winterpakket, armsteun, afneembare trekhaak, bluetooth, privacyglas, sierlijsten.
Hij word geleased op 3 jaar 50.000 per jaar. Maar met mijn huidige jaarkilometrage (72.000) zal het rond 2 jaar wel weer inleveren worden
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Verwijderd
De Seat Leon FR is zeker een mooi wagen, goede keus hoor.
Zit nu zelf ook te kijken, maar qua ruimte is hij wat beperkt. Zit zelf te kijken naar de Seat Altea XL, iets minder mooi wagen, maar toch nog steeds een lust voor het oog en super ruim.
Zit nu zelf ook te kijken, maar qua ruimte is hij wat beperkt. Zit zelf te kijken naar de Seat Altea XL, iets minder mooi wagen, maar toch nog steeds een lust voor het oog en super ruim.
Ik heb een vraagje over de fiscale waarde vwb gratis opties. Het gaat niet over de opties die je hebt onderhandeld bij de dealer, maar speciale aanbiedingen van de fabrikant. Zo heeft/had Renault een aanbieding van een gratis panorama-dak voor een aantal modellen. De verkoper bij de dealer zei dat dit niet wordt meegenomen bij het bepalen van de fiscale waarde omdat er geen BPM over wordt betaald.
Ik twijfel hieraan. Ik heb op internet alleen kunnen vinden dat alle opties die op de prijslijst van de fabrikant staan meetellen voor het bepalen van de fiscale waarde, ook al worden ze gratis geleverd.
Ik denk dat het hierbij belangrijk is of ze door de dealer of fabrikant worden geleverd.
Iemand ervaringen hiermee ?
Edit: Ik zie net dat Ralf The.Bosz een megane met dat dak heeft genomen.
Ralf The.Bosz, is de waarde van dat dak meegenomen in de fiscale waarde ?
Thx
Ik twijfel hieraan. Ik heb op internet alleen kunnen vinden dat alle opties die op de prijslijst van de fabrikant staan meetellen voor het bepalen van de fiscale waarde, ook al worden ze gratis geleverd.
Ik denk dat het hierbij belangrijk is of ze door de dealer of fabrikant worden geleverd.
Iemand ervaringen hiermee ?
Edit: Ik zie net dat Ralf The.Bosz een megane met dat dak heeft genomen.
Ralf The.Bosz, is de waarde van dat dak meegenomen in de fiscale waarde ?
Thx
[ Voor 9% gewijzigd door c64flash op 10-03-2007 16:27 ]
'Gratis' opties van de dealer, zoals speciale acties, hoef je niet te betalen.
Als Renault een actie heeft met een gratis panorama dak. Wordt dit niet bij de fiscale waarde van de auto opgeteld. En betaal je er dus ook geen belasting over.
Bij mijn auto was cruisecontrol en navigatie in een pakket beschikbaar. De fiscale waarde van de auto is lager dan het was geweest als ik zelf de opties had aangevinkt. Ik betaal dus ook geen belasting over deze opties.
Als Renault een actie heeft met een gratis panorama dak. Wordt dit niet bij de fiscale waarde van de auto opgeteld. En betaal je er dus ook geen belasting over.
Bij mijn auto was cruisecontrol en navigatie in een pakket beschikbaar. De fiscale waarde van de auto is lager dan het was geweest als ik zelf de opties had aangevinkt. Ik betaal dus ook geen belasting over deze opties.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Doen! Rijd hem sinds vijf weken, en vind het een absolute top-bak. Ik heb de Stylance uitvoering, met als extra's het kleuren-navigatie systeem met bluetooth carkit, en parkeersensoren. In 1.9 TDI komt 'ie net iets boven de 30 mille cataloguswaarde uit, geloof ik.Verwijderd schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 15:51:
Zit zelf te kijken naar de Seat Altea XL, iets minder mooi wagen, maar toch nog steeds een lust voor het oog en super ruim.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Verwijderd
En heb je nog gebeld?
Ik werk sinds kort ook bij Atos Origin en mij was het ook opgevallen... Volgens mij betaal ik echt veel te veel. Als jij nu een verklaring weet en hoe ik het kan terugkrijgen dan heel graag!!!
Verwijderd
Kan iemand de leasetarieven van CapGemini eens op een rijtje zetten. Zit in het sollicitatietraject en stap waarschijnlijk in als professional met 2 jaar werkervaring. Wat is de meest waarschijnlijk vergoeding die je dan krijgt? En nog belangrijker...wat kan je daar zoal voor leasen (auto/looptijd/km)?
Waarom denk je dat?
MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B
Verwijderd
Ik denk dat om de volgende reden:
Het bedrag van de bijtelling wordt eerst bruto verwerkt en vervolgens netto ingehouden.
Dus ik heb een lease auto van 20.000*22%/12 = 366 per maand.
En dan gaat van de 366 euro nog mijn eigen bijdrag van 79 euro af dat is 287,60.
Het bedrag van 287,60 euro wordt van mijn netto salaris afgehaald.
Volgens mij moet het zijn dat 287,60 bij mijn bruto salaris opgeteld moeten worden.
En zou ik op deze wijze uiteindelijk maar iets van 200 euro als bijtelling moeten betalen.
Of maak ik nu een berekeningsfout, als ik op http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html
kijk dan lijkt het echt dat ik maandelijks teveel betaal.
Het bedrag van de bijtelling wordt eerst bruto verwerkt en vervolgens netto ingehouden.
Dus ik heb een lease auto van 20.000*22%/12 = 366 per maand.
En dan gaat van de 366 euro nog mijn eigen bijdrag van 79 euro af dat is 287,60.
Volgens mij moet het zijn dat 287,60 bij mijn bruto salaris opgeteld moeten worden.
En zou ik op deze wijze uiteindelijk maar iets van 200 euro als bijtelling moeten betalen.
Of maak ik nu een berekeningsfout, als ik op http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html
kijk dan lijkt het echt dat ik maandelijks teveel betaal.
Bij deze berekening betaal je over die 287,60 belasting, stel dat dat 42% is dan betaal je netto € 120.79. Daarbij moet je je eigen bijdrage nog betalen dus dat wordt dan € 120.79 + 79 = 199.79 netto. Dus dat klopt wel ja dat je rond de € 200,- moet betalen.
Verwijderd
Precies dat dacht ik ook.rwb schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:12:
Bij deze berekening betaal je over die 287,60 belasting, stel dat dat 42% is dan betaal je netto € 120.79. Daarbij moet je je eigen bijdrage nog betalen dus dat wordt dan € 120.79 + 79 = 199.79 netto. Dus dat klopt wel ja dat je rond de € 200,- moet betalen.
Ik vind het alleen onbegrijpelijk dat de salarisadministratie van een grote organisatie als Atos Origin dit niet goed zou doen. Nu is alleen de vraag nog hoe krijg ik dat teveel aan bijtelling terug....
Controleer je salarisstrook eens goed, het moet nl. ook zo zijn dat deze 287,60 euro eerst bij je bruto-salaris opgeteld moet worden. Vervolgens worden alle inhoudingen en premies berekend over dit bedrag (dus over je bruto-salaris + bijtelling).Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:22:
Hier komt een netto salaris uitrollen, waar echter nog de bijtelling in meegenomen is. Aangezien dit geen loon is, dient dit bedrag er nog vanaf getrokken te worden. Anders zou een bijtelling nog geld op gaan leveren ook
Effectief heb je nu dus enkel je inhoudingen over je bijtelling betaald. Ook zal de eigen bijdrage nog ergens van je netto salaris afgetrokken dienen te worden.
Zie voor een andere uitleg (van hetzelfde): wvkreg in "Ervaringen leasevergoedingen, -regelinge..."
Verwijderd
Dat bruto bedrag wordt inderdaad bruto opgeteld bij mijn bruto salaris dus 287,60 euro + mijn bruto salaris. Daarna worden de premies van dat bruto bedrag ingehouden en daarna komt er een netto salarisbedrag uit, van dat netto salaris bedrag wordt nogmaals 287,60 euro afgehaald. Nu betaal ik toch twee keer? Of vergis ik me?Question Mark schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:50:
[...]
Controleer je salarisstrook eens goed, het moet nl. ook zo zijn dat deze 287,60 euro eerst bij je bruto-salaris opgeteld moet worden. Vervolgens worden alle inhoudingen en premies berekend over dit bedrag (dus over je bruto-salaris + bijtelling).
Hier komt een netto salaris uitrollen, waar echter nog de bijtelling in meegenomen is. Aangezien dit geen loon is, dient dit bedrag er nog vanaf getrokken te worden. Anders zou een bijtelling nog geld op gaan leveren ook![]()
Effectief heb je nu dus enkel je inhoudingen over je bijtelling betaald. Ook zal de eigen bijdrage nog ergens van je netto salaris afgetrokken dienen te worden.
Zie voor een andere uitleg (van hetzelfde): wvkreg in "Ervaringen leasevergoedingen, -regelinge..."
Klopt precies dus:
Je "krijgt" het één keer extra, er worden premies en belastingen over ingehouden en het bedrag wordt later weer "ingenomen". Effectief betaal je dus alleen de premies en belastingen.
Je zegt het ook zelf al:
Je "krijgt" het één keer extra, er worden premies en belastingen over ingehouden en het bedrag wordt later weer "ingenomen". Effectief betaal je dus alleen de premies en belastingen.
Je zegt het ook zelf al:
De eerste keer wordt het er bij opgeteld, later wordt het weer ingehouden.Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:57:
[...]Dat bruto bedrag wordt inderdaad bruto opgeteld bij mijn bruto salaris dus 287,60 euro + mijn bruto salaris.
[ Voor 45% gewijzigd door Question Mark op 19-03-2007 20:02 ]
Verwijderd
Sorry ik denk toch dat het anders moet zijn... namelijk:
Bruto salaris + 287,60 euro = Bruto tussenbedrag
Bruto tussenbedrag - allerlei premies = Netto salaris
Netto salaris - Nogmaals 287,60 euro = Salaris wat ik ontvang
Volgens http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html
zou mijn bijtelling echt rond de 200 euro moeten zitten.
Dus ik denk nu dat het moet zijn: Netto salaris - 200 euro = Salaris wat ik ontvang
Van mijn netto salaris zou toch die circa 200 euro moeten gaan en niet die 287,60 euro?
Of begrijp ik nu niet waar die 200 euro van www.berekenhet.nl vandaan komt?
Bruto salaris + 287,60 euro = Bruto tussenbedrag
Bruto tussenbedrag - allerlei premies = Netto salaris
Netto salaris - Nogmaals 287,60 euro = Salaris wat ik ontvang
Volgens http://www.berekenhet.nl/...ing-auto-van-de-zaak.html
zou mijn bijtelling echt rond de 200 euro moeten zitten.
Dus ik denk nu dat het moet zijn: Netto salaris - 200 euro = Salaris wat ik ontvang
Van mijn netto salaris zou toch die circa 200 euro moeten gaan en niet die 287,60 euro?
Of begrijp ik nu niet waar die 200 euro van www.berekenhet.nl vandaan komt?
Die 200 euro is het totaal aan belasting over die 287,60 euro + je eigen bijdrage.
Nogmaals, de berekening klopt gewoon, het bedrag wordt tijdelijk bij je salaris opgeteld (en later weer afgetrokken) om de hoogte van de belasting te kunnen bepalen over dit bedrag.
Het bedrag wat je netto kost ga je ook nergens terugvinden op je salarisstrook als inhouding, dit zit samen met alle andere inhoudingen verwerkt.
Nogmaals, de berekening klopt gewoon, het bedrag wordt tijdelijk bij je salaris opgeteld (en later weer afgetrokken) om de hoogte van de belasting te kunnen bepalen over dit bedrag.
Het bedrag wat je netto kost ga je ook nergens terugvinden op je salarisstrook als inhouding, dit zit samen met alle andere inhoudingen verwerkt.
Verwijderd
Sorry ik snap het echt niet....Question Mark schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:32:
Die 200 euro is het totaal aan belasting over die 287,60 euro + je eigen bijdrage.

Ik heb nu ook eens gekeken op www.loonwijzer.nl en daar mijn gegevens ingevoerd. Op de bruto netto check van www.loonwijzer zie ik ook echt maar 1 keer bruto bijtelling auto staan en al helemaal niet nog een keer hetzelfde bedrag dat nog een keer van mijn netto salaris afgaat.
Ik zie op mijn eigen loonstrook twee keer de post bijtelling lease auto staan, het bedrag 287,60 euro gaat een keer bruto bij mijn bruto salaris erbij en het bedrag 287,60 euro gaat netto nog een keer van mijn netto salaris. Klopt nu de loonwijzer ook niet?
probeer anders http://www.e-prepay.nl/e-prepay2007/ even, daarvan weet ik vrijwel 100% zeker dat die goed is
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Het bedrag wordt er eerst bruto bij opgeteld zodat er ook belasting over wordt berekend. Maar dat bedrag betalen ze natuurlijk niet uit, dus wordt het er natuurlijk ook weer af getrokken. Dat moet wel van het netto bedrag zijn anders betaal je er nog geen belasting over.
Vooruit dan quote ik mezelf nog maar een keer.
Vooruit dan quote ik mezelf nog maar een keer.
rwb schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:25:
[...]
Nee dat is wel de normale manier en je betaald niet 48% maar 42%
kijk maar bij de volgende berekening ( fictieve bedragen en ook alleen met 42 % belasting voor het rekengemak. )
Stel je hebt 2.000 euro salaris
Normaal hou je daar 2.000 - ( 2.000 * 42% ) = 1.160 aan over
Met een lease auto van 20.000 ( ongeveer 366,66 bijtelling bruto is ongeveer 154 euro netto )
2.000 + ( 20.000 * 22% / 12 ) ~= 2.366,66
2.366,66 - ( 2.366,66 * 42 % ) = 1372.66
Daar moet die 366.66 dan nog af getrokken worden aangezien het een fictief salaris is
1.372,66 - 366,66 = 1.006,-
Zonder lease auto had je dus 154 euro netto meer gehad. Dus dat is weer precies die 42 % van je bijtelling.
[ Voor 59% gewijzigd door Woy op 19-03-2007 22:33 ]
Verwijderd
Beste mensen,
Op korte termijn ga ik aan de slag bij Logicacmg als consultant, na enkele jaren actief geweest te zijn in een kleiner ICT bedrijf.
Nu mag ik ook (voor het eerst) een leaseauto uit gaan zoeken en ben ik vast wat vooronderzoek gaan doen naar de leaseregelingen in het algemeen en natuurlijk ook de leaseregeling van LogicaCMG specifiek.
Ik mis echter nog wel wat informatie om mijn plaatje compleet te maken en ik hoop dat hier wat nieuwe collega's rondzwerven die mij van een paar antwoorden kunnen voorzien.
1. Hoeveel km op jaarbasis berekend Logica? Ik kom 32.000 tegen, maar ook 40.000 en zelfs 45.000km..... kan iemand hier uitsluitsel over geven?
2. Het leasebedrag is € 720,-, maar doen ze er erg moeilijk over als je een duurdere auto wil met een eigen bijdragen van +/- € 250,-
3. Is diesel nou wel of niet verplicht?
Nou laat het maar weten, ik ben erg beniewd.
Op korte termijn ga ik aan de slag bij Logicacmg als consultant, na enkele jaren actief geweest te zijn in een kleiner ICT bedrijf.
Nu mag ik ook (voor het eerst) een leaseauto uit gaan zoeken en ben ik vast wat vooronderzoek gaan doen naar de leaseregelingen in het algemeen en natuurlijk ook de leaseregeling van LogicaCMG specifiek.
Ik mis echter nog wel wat informatie om mijn plaatje compleet te maken en ik hoop dat hier wat nieuwe collega's rondzwerven die mij van een paar antwoorden kunnen voorzien.
1. Hoeveel km op jaarbasis berekend Logica? Ik kom 32.000 tegen, maar ook 40.000 en zelfs 45.000km..... kan iemand hier uitsluitsel over geven?
2. Het leasebedrag is € 720,-, maar doen ze er erg moeilijk over als je een duurdere auto wil met een eigen bijdragen van +/- € 250,-
3. Is diesel nou wel of niet verplicht?
Nou laat het maar weten, ik ben erg beniewd.
Volgens mij is het 40k/jaar, heb het nog nergens terug kunnen vinden, collega zei dat het 45 was.Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:41:
Nee, zolang jij gewoon betaald is volgens mij alles mogelijk.2. Het leasebedrag is € 720,-, maar doen ze er erg moeilijk over als je een duurdere auto wil met een eigen bijdragen van +/- € 250,-
Afhankelijk of je < of >32k/jaar zit.3. Is diesel nou wel of niet verplicht?
Net een nieuwe baan 
Ik mag ook een Leasewagen uitzoeken van het indrukwekkende bedrag van 300 Euro
Dit is exclusief brandstof, 4 jaar en 35K KM's
Dat lijkt dus een beetje klasse Clio
Voor brandstof krijg ik per maand 100 Euro.

hmmm voor dat bedrag moet je wel wat kleiner denken vrees ik:Priyantha Bleeker schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 16:23:
Net een nieuwe baan
bv een Smart Fortwo 45kW Coupe Pure 9,495.00 Euro loodvrij 297.83
Brandstofvoorschot bij Sogeti: €178
is wel obv 40k km.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
32.000 km per jaarVerwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 12:41:
Beste mensen,
717 euro en daar mag je net zoveel overheen als jij leuk vind, Hummer is vrij duur kan ik je vertellen.2. Het leasebedrag is € 720,-, maar doen ze er erg moeilijk over als je een duurdere auto wil met een eigen bijdragen van +/- € 250,-
Doe 220 dagen * woon werk +13.500 km als je dan onder de 32000 blijft heb je een kans dat je benzine mag rijden. Gaat altijd op aanvraag.3. Is diesel nou wel of niet verplicht?
En je mag 13.500 km per jaar prive rijden daarna betaaln je per KM. Ohaj auto selecteren doe je via intranet, mag je wel bij je eigen dealer bestellen je mag wel pas na je proeftijd bestellen. Tot de tijd dat je eigen auto geleverd wordt rij je in een huur auto in een door jou gekozen klasse.Nou laat het maar weten, ik ben erg beniewd.
Succes met je nieuwe baan.
Oops zei ik 300 euro ?MisTraller schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 17:08:
[...]
hmmm voor dat bedrag moet je wel wat kleiner denken vrees ik:
bv een Smart Fortwo 45kW Coupe Pure 9,495.00 Euro loodvrij 297.83
Brandstofvoorschot bij Sogeti: €178
is wel obv 40k km.
Het was 350
Verwijderd
Ik werk bij Atos en moet het doen met het startersbudget van 489 euro (dit is incl branstof).
Voor iemand met mijn lengte (2.03m) is het gewoon niet prettig rijden in een auto van dat budget. Ik zit nu (tijdelijk) in een VW Polo. Dat gáát wel, maar op lange afstanden krijg ik gewoon kramp in mijn poten.
Eigenlijk zou ik qua zitcomfort iets in de categorie Skoda Octavia/VW Golf moeten rijden.
Heeft iemand ervaringen bij bedrijven die op grond van ARBO-regels voor dit soort situaties een extra vergoeding geven? Ik vind het namelijk niet eerlijk 100 euro uit mijn eigen portomonnee te moeten bijleggen voor dit probleem.
Voor iemand met mijn lengte (2.03m) is het gewoon niet prettig rijden in een auto van dat budget. Ik zit nu (tijdelijk) in een VW Polo. Dat gáát wel, maar op lange afstanden krijg ik gewoon kramp in mijn poten.
Eigenlijk zou ik qua zitcomfort iets in de categorie Skoda Octavia/VW Golf moeten rijden.
Heeft iemand ervaringen bij bedrijven die op grond van ARBO-regels voor dit soort situaties een extra vergoeding geven? Ik vind het namelijk niet eerlijk 100 euro uit mijn eigen portomonnee te moeten bijleggen voor dit probleem.
Een hoger lease-budget is natuurlijk gewoon fijn, want je kan een grotere auto rijden, en vooral, een auto met meer PK's. Je kan echter niet zeggen dan je een hoger lease-budget nodig hebt om ruim te zitten. Een grotere auto betekent per definitie niet dat je meer ruimte hebt.
Ik ben zelf 2.00, en ik rij momenteel (niet vrijwillig) in een Skoda Fabia, en er is geen auto waarin in meer ruimte heb gehad dan in deze. En die dingen kun je echt al wel leasen vanaf 489 euro... Alleen heb je dan wel een 1.2 benzine...
Ik ben zelf 2.00, en ik rij momenteel (niet vrijwillig) in een Skoda Fabia, en er is geen auto waarin in meer ruimte heb gehad dan in deze. En die dingen kun je echt al wel leasen vanaf 489 euro... Alleen heb je dan wel een 1.2 benzine...

Kijk eens naar de nieuwe leon. Die heb je ook in goedkopere versies. En dat is de eerste auto waarin ik de stoel niet in de maximale stand heb staan. Doe ik dat wel, dan kan ik niet meer bij de pedalen. (Tylen = 1,96m)FreakNL schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 15:22:
Een hoger lease-budget is natuurlijk gewoon fijn, want je kan een grotere auto rijden, en vooral, een auto met meer PK's. Je kan echter niet zeggen dan je een hoger lease-budget nodig hebt om ruim te zitten. Een grotere auto betekent per definitie niet dat je meer ruimte hebt.
Komende week wordt deze besteld..zeer complete auto voor een heerlijk maandbedrag 
Lease kwam hij op 724 ex. brandstof in de maand..eigen bijdrage van ongeveer 45,- plus de bijtelling, maar dat valt ook mee, nieuwwaarde kwam nu op 31.500 ofzo.
Heb erin gereden en was echt een heerlijke auto, ben zelf trouwens 1.84 en totaal geen moeite met de zitpositie, stoel ook lang niet op de achterste stand staan...
Skoda Octavia Hatchback 1.9TDI DPF
Elegance uitvoering (standaard climate control, pdc, licht- en regensensor, mistlampen, middenarmsteun, etc, etc)
Black magic mica lak
Verder nog als opties erbij genomen:
- Xenon verlichting
- MaxiDOT boordcomputer
- Sportpakket (17" velgen (zoals op de foto), sportonderstel en sportinterieur (sportstoelen, lederen handrem/stuur/versnellingspookje, 3 spaaks stuurwiel)
- ruitenwisser achter
en laat achteraf de nieuwe Pioneer D3BT inbouwen (radio, carkit, navigatie)

Lease kwam hij op 724 ex. brandstof in de maand..eigen bijdrage van ongeveer 45,- plus de bijtelling, maar dat valt ook mee, nieuwwaarde kwam nu op 31.500 ofzo.
Heb erin gereden en was echt een heerlijke auto, ben zelf trouwens 1.84 en totaal geen moeite met de zitpositie, stoel ook lang niet op de achterste stand staan...
Elegance uitvoering (standaard climate control, pdc, licht- en regensensor, mistlampen, middenarmsteun, etc, etc)
Black magic mica lak
- Xenon verlichting
- MaxiDOT boordcomputer
- Sportpakket (17" velgen (zoals op de foto), sportonderstel en sportinterieur (sportstoelen, lederen handrem/stuur/versnellingspookje, 3 spaaks stuurwiel)
- ruitenwisser achter
en laat achteraf de nieuwe Pioneer D3BT inbouwen (radio, carkit, navigatie)

[ Voor 23% gewijzigd door Fire_Bird op 30-03-2007 17:35 ]
Ziet er mooi uit! Tja, het zou me een hoop geld schelen als ik net als jou zou denken...
Maar ik heb een aangeboren afwijking dat ik nog niet dood gevonden wil worden in een Skoda. En ook niet in een Seat, Citroen of Fiat for that matter...
Maar ik heb een aangeboren afwijking dat ik nog niet dood gevonden wil worden in een Skoda. En ook niet in een Seat, Citroen of Fiat for that matter...
Heb net de Passat Variant Comfortline Business editie besteld (105pk). Tot die tijd de Trendline-variant met dezelfde motor. Meer dan voldoende PK's voor het filelandschap Nederland. Auto zit net in budget (995 eur).
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Zo erg joh? Wat rijd je straks dan? (zag dat je nu een Fabia rijd)FreakNL schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:38:
Ziet er mooi uit! Tja, het zou me een hoop geld schelen als ik net als jou zou denken...
Ik geef niet veel om auto's moet er leuk uitzien, comfort, luxe
rijd voornamelijk zakelijk..voor de rest; doe mij maar een motor..daar moet het geld in
Feli! Heb ook een Octavia in bestelling staan, maar ik heb de business edition besteld. Mag ik vragen waarom jij deze niet besteld hebt?Fire_Bird schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:24:
Komende week wordt deze besteld..zeer complete auto voor een heerlijk maandbedrag
<knip>
Black magic mica lak
- Xenon verlichting
- MaxiDOT boordcomputer
- ruitenwisser achter
De business is nl. gebasseerd op de Elegance met als extra's Xeon, Maxidot, klein lederpakket, 16" velgen en PDC ook aan de voorzijde. En het mooiste is: de catalogusprijs is vanwege prijsafspraken lager dan de Elegance (scheelt 700 euro of zo). Nadeel is wel dat de leaseprijs iets hoger ligt, aangezien de marges voor de leasemaatschappij nihil zijn.
Ik heb destijds ook offertes opgevraagd voor een compleet aangeklede Elegance, maar deze kwam rekening houdend met eigen bijdrage en bijtelling duurder uit dan een Business Edition. Ik heb de 2.0 TDI Combi besteld en deze kwam incl. Cruise navigatiesysteem net onder de 800 ex. brandstof.
Leasebedrag voor de Business lag zoveel hoger dat het in de eigen bijdrage kwam...Question Mark schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 10:42:
[...]
Feli! Heb ook een Octavia in bestelling staan, maar ik heb de business edition besteld. Mag ik vragen waarom jij deze niet besteld hebt?
De business is nl. gebasseerd op de Elegance met als extra's Xeon, Maxidot, klein lederpakket, 16" velgen en PDC ook aan de voorzijde. En het mooiste is: de catalogusprijs is vanwege prijsafspraken lager dan de Elegance (scheelt 700 euro of zo). Nadeel is wel dat de leaseprijs iets hoger ligt, aangezien de marges voor de leasemaatschappij nihil zijn.
Ik heb destijds ook offertes opgevraagd voor een compleet aangeklede Elegance, maar deze kwam rekening houdend met eigen bijdrage en bijtelling duurder uit dan een Business Edition. Ik heb de 2.0 TDI Combi besteld en deze kwam incl. Cruise navigatiesysteem net onder de 800 ex. brandstof.
nu minder eigen bijdrage, nieuwwaarde maakt dusdanig weinig verschil in de bijtelling dat ik dus hiervoor gekozen heb.
Iets hoger nieuwwaarde, iets meer bijtelling, minder eigen bijdrage.
En heb in de Elegance met de 17" gereden, en reed heerlijk..
Als ik die 17" op de BE wou had ik een hoger leasebedrag, geen sportinterieur/onderstel...vindt die stoelen net iets beter zitten ook
Verwijderd
Ik ga als alles goedgaat binnenkort bij yacht beginnen.
Ze hebben mij een Klasse 2 lease auto geboden.
Weet iemand meer van het budget?
Als voorbeeld werd gegeven dat ik in die klasse een bmw 118d mag rijden.
Ik zoek eigenlijk concrete bedragen of richt bedragen. Ik heb dit inmiddels gevraagd bij yacht maar de HR afdeling geeft geen duidelijk antwoord omdat ik eingelijk qua functie in klasse 1 hoor te zitten, maar de manager klasse 2 heeft opgegeven.
Ze hebben mij een Klasse 2 lease auto geboden.
Weet iemand meer van het budget?
Als voorbeeld werd gegeven dat ik in die klasse een bmw 118d mag rijden.
Ik zoek eigenlijk concrete bedragen of richt bedragen. Ik heb dit inmiddels gevraagd bij yacht maar de HR afdeling geeft geen duidelijk antwoord omdat ik eingelijk qua functie in klasse 1 hoor te zitten, maar de manager klasse 2 heeft opgegeven.
Nog even een Atos Origin specifieke lease vraag:
Ik heb een vraag over de bijtelling en de eigen bijdrage zoals die word berekent bij Atos Origin. In het vervoersregelement word gesproken over het bedrag bovennorm. Dit bedrag word netto van je salaris afgehaald. Is het nu zo dat wanneer ik bv 100,- bovennorm leas ik dan die 100,- netto betaal? Of word die van de bijtelling afgehaald?
Ik heb een vraag over de bijtelling en de eigen bijdrage zoals die word berekent bij Atos Origin. In het vervoersregelement word gesproken over het bedrag bovennorm. Dit bedrag word netto van je salaris afgehaald. Is het nu zo dat wanneer ik bv 100,- bovennorm leas ik dan die 100,- netto betaal? Of word die van de bijtelling afgehaald?
Met gestrekt been.
Verwijderd
je eigen bijdrage wordt altijd op je totale bijtelling verrekend.
Stel je voor dat 22 procent van X = 5000 euro en jij betaalt 100 euro eigen bijdrage per maand.
Dan moet je belasting betalen over 5000 - (12 * 100) = 3800 euro..
Correct me if I am wrong
Stel je voor dat 22 procent van X = 5000 euro en jij betaalt 100 euro eigen bijdrage per maand.
Dan moet je belasting betalen over 5000 - (12 * 100) = 3800 euro..
Correct me if I am wrong
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 11:49 ]
Dan komt dus het Atos specifieke, er staat in de vervoersregeling dat het netto van je salaris word ingehouden.
Met gestrekt been.
Verwijderd
Doen ze bij Atos niet:
Salaris + lease bedrag + eigen bijdrage = X
X - Premies = Y
Y - Netto lease bedrag - eigen bijdrage = netto salaris
Dat zou kloppen nl..
Salaris + lease bedrag + eigen bijdrage = X
X - Premies = Y
Y - Netto lease bedrag - eigen bijdrage = netto salaris
Dat zou kloppen nl..
Je hebt gelijk, dat zou kloppen, maar ik wil het graag weten van mensen die bij atos werken en er eventueel ervaring mee hebben.
Met gestrekt been.
Verwijderd
Dat doen ze bij Atos zo, ze verekenen de evt boven norm bijdrage en privebijdrage direct als korting op de bijtelling.
Dus zo:
1. Bruto Salaris + ( Bijtelling - ( Privebijdrage + evt Bovennorm ))
2. Afdracht belasting
3. Netto bedrag - ( Bijtelling - ( Privebijdrage + evt Bovennorm ))
Dat is je netto loon, en daar wordt nog eens Privebijdrage + evt Bovennorm van afgehaald.
Die 100,- betaal je dus netto aan het einde van de rit maar wordt wel als korting op je bijtelling meegenomen.
Dus zo:
1. Bruto Salaris + ( Bijtelling - ( Privebijdrage + evt Bovennorm ))
2. Afdracht belasting
3. Netto bedrag - ( Bijtelling - ( Privebijdrage + evt Bovennorm ))
Dat is je netto loon, en daar wordt nog eens Privebijdrage + evt Bovennorm van afgehaald.
Die 100,- betaal je dus netto aan het einde van de rit maar wordt wel als korting op je bijtelling meegenomen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2007 12:12 ]
Deze week ben ik voor een nieuwe werkgever gaan werken en daar vertelden ze me dat je voor woon-werk verkeer per dag 5km bovenop de werkelijke afstand mag schrijven vanwege omrijden bij files, per ongeluk verkeerd gereden enzovoort. Dit wordt ook door de belastingdienst geaccepteerd, schijnt het? Dagelijks rijd ik gemiddeld wel meer dan 250 km woon-werk trouwens.
Ik vraag dit omdat ik niet prive rijd in mijn leaseauto en daar ook een beschikking van de belastingen voor heb. Dus ook geen bijtelling. In werkelijkheid rijd ik wel mee, naar de supermarkt, de slijter, het tuincentrum en dergelijke, zolang het maar niet meer dan 500 km/jaar is. Uiteraard houd ik ook een administratie bij.
Het zou me wel goed uitkomen als ik per dag 5 km extra kan sparen om die prive op te kunnen rijden.
Iemand die dit verhaal ook gehoord heeft en het kan bevestigen?
Ik vraag dit omdat ik niet prive rijd in mijn leaseauto en daar ook een beschikking van de belastingen voor heb. Dus ook geen bijtelling. In werkelijkheid rijd ik wel mee, naar de supermarkt, de slijter, het tuincentrum en dergelijke, zolang het maar niet meer dan 500 km/jaar is. Uiteraard houd ik ook een administratie bij.
Het zou me wel goed uitkomen als ik per dag 5 km extra kan sparen om die prive op te kunnen rijden.
Lijkt me erg vreemd.grun93 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:57:
Deze week ben ik voor een nieuwe werkgever gaan werken en daar vertelden ze me dat je voor woon-werk verkeer per dag 5km bovenop de werkelijke afstand mag schrijven vanwege omrijden bij files, per ongeluk verkeerd gereden enzovoort. Dit wordt ook door de belastingdienst geaccepteerd, schijnt het?
Als je ook op de site van de belastingdienst kijkt bij de eisen van een rittenregistratie, staat er ook gewoon vermeld dat je de gereden route aan moet geven die je gereden hebt indien dit niet de meest gebruikelijke is. (zoals bv. omrijden bij files/ongelukken).
Ik kan nergens op de site vinden dat een standaard afwijking van vijf km. per dag mag aangeven, en dat dat ook geaccepteerd wordt door de belastingdienst. Dat zou tevens betekenen dat na één dag rijden je rittenadministratie al niet meer klopt met je km. tellerstand. (vanwege de 5 km die je niet rijdt, maar wel opgeeft in je rittenadministratie als zakelijk).
Ik zal het nog eens navragen maandag, voor alle zekerheid. Ik weet niet precies hoe een en ander gecontroleerd wordt, en/of door wie. Het schijnt dat er programma's voor zijn. Stel, ik woon in Groningen en werk in Hilversum. Dan kan ik over de A7/A6/A27 of over de A28/A1 rijden. Die laatste is korter, maar duurt langer vanwege de files rondom Amersfoort en Zwolle (in de spits). Dus ga ik liever langs de eerste route. Dan zouden mijn kilometers ook al niet meer met dat programma kloppen, als die vindt dat de kortste route per definitie de juiste is.Question Mark schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 19:44:
Als je ook op de site van de belastingdienst kijkt bij de eisen van een rittenregistratie, staat er ook gewoon vermeld dat je de gereden route aan moet geven die je gereden hebt indien dit niet de meest gebruikelijke is. (zoals bv. omrijden bij files/ongelukken).
[...]
Dat zou tevens betekenen dat na één dag rijden je rittenadministratie al niet meer klopt met je km. tellerstand. (vanwege de 5 km die je niet rijdt, maar wel opgeeft in je rittenadministratie als zakelijk).
De administratie is nog wel een punt ja.
Ik heb zaterdag de nieuwe Fiat Bravo gereden (150 pk jd sport)
Ik vond hem zelf zeer meevallen, ik had toch wel wat vooroordelen over Fiat
Stoelen zaten lekker, motor is lekker, zag er goed uit verder.
Enige wat ik zo apart vind is dat er geen dimmende binnenspiegel in zit, en hier zelfs geen optie voor is.
Een auto van 30.000 euro met een klapspiegel, erg jammer dan weer
Ik kijk ook uit naar de I30
Enige wat ik zo apart vind is dat er geen dimmende binnenspiegel in zit, en hier zelfs geen optie voor is.
Verwijderd
Ik heb ook een auto van 30 mille, heeft ook geen zelfdimmende binnenspiegel, maar idd gewoon met de hand omklappen.
Wist niet dat dat een nadeel was.
Wist niet dat dat een nadeel was.
Standaard een dimmende binnenspiegel op een auto van 30K? Dat heb ik nog nooit gezien.Viper® schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 12:10:
Ik heb zaterdag de nieuwe Fiat Bravo gereden (150 pk jd sport)
En dan heb ik het natuurlijk niet over een polo/ibiz/fabia die je tot 30K opkrikt.
Ik heb een Leon van 36K en daat heb ik hem ook bij moeten kopen.
Verwijderd
Je moet het aannemelijk kunnen maken dat die kilometers zakelijk waren. Dus een simpele rekensom leert: ((5*2) * (365 - 131) = 2340km extra per jaar door 5km per rit te schrijven. Dat pikt de belastingdienst echt niet... Dat is bijna 5x de norm voor prive gebruik.... 5km totaal per dag is 1170km (2x de norm) zou kunnen dat ze daar niet moeilijk over doen, maar ik zou het er niet op gokken... Het is de kortste LOGISCHE route geldt. Als je tussen 2 snelwegen kunt kiezen, geldt de kortste route. Echter kun je kiezen tussen 80km binnendoor of 85km over de snelweg, dan gaat de snelweg op...grun93 schreef op zaterdag 05 mei 2007 @ 18:57:
Deze week ben ik voor een nieuwe werkgever gaan werken en daar vertelden ze me dat je voor woon-werk verkeer per dag 5km bovenop de werkelijke afstand mag schrijven vanwege omrijden bij files, per ongeluk verkeerd gereden enzovoort. Dit wordt ook door de belastingdienst geaccepteerd, schijnt het? Dagelijks rijd ik gemiddeld wel meer dan 250 km woon-werk trouwens.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 19:22 ]
Zo bijzonder is een automatisch dimmende binnenspiegel toch niet? Was bij m´n vorige auto van 30K ook standaard. Zelfs bij de BMW 1 serie die m´n zwager pas bij de postcodeloterij gewonnen had (25K ofzo?) ook standaard. Bij m´n huidige auto eveneens standaard, maar die is wel 38K.Tylen schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:27:
[...]
Standaard een dimmende binnenspiegel op een auto van 30K? Dat heb ik nog nooit gezien.
Wat is een dimmende binnenspiegel
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik heb het nog even nagevraagd bij de werkgever, en zij zijn er vast van overtuigd dat deze regeling fiscaal toelaatbaar is. Dus mocht het achteraf toch niet kloppen dan leg ik gewoon de aanslag bij hen neer.Verwijderd schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 19:20:
Je moet het aannemelijk kunnen maken dat die kilometers zakelijk waren.
[...]
Het is de kortste LOGISCHE route geldt. Als je tussen 2 snelwegen kunt kiezen, geldt de kortste route. Echter kun je kiezen tussen 80km binnendoor of 85km over de snelweg, dan gaat de snelweg op...
Los daarvan: stel dat ik extra kilometers schrijf omdat ik zogenaamd een file wilde ontwijken. Hoe wil iemand een jaar later nog kunnen bewijzen dat op dat weggedeelte, op die datum en op dat tijdstip, een file stond? Lijkt me vrijwel onmogelijk.
Elke goedkopere auto heeft een handmatig dimmende binnenspiegel. Onder de spiegel zit dan een knop die je naar je toe kunt halen of van je af kunt drukken. Gevolg is dat je binnenspiegel een beeld laat zien dat een aantal tinten donkerder is, wat vooral 's avonds erg fijn is. Dit zorgt er namelijk voor dat je achterliggers minder fel met hun koplampen in jouw spiegel schijnen en het is dus minder storend en rustiger is om 's avonds auto te rijden.
Een automatisch dimmende binnenspiegel is qua functionaliteit niet veel anders, echter hoef je niet zelf aan het pootje te trekken/duwen. Doordat hij kijkt naar de hoeveelheid licht etc, zal hij zichzelf dimmen waardoor je geen last hebt van de achterliggers.
Verwijderd
Geen werkgever die daar in trapt natuurlijk en dat voor je gaat betalen. Denk nou zelf, het is je eigen verantwoordelijkheid. Bovendien zit je hier ruiterlijk toe te geven dat je dagelijks 5 km zou kunnen gaan pikken en deze bij je vrije kilometers gaat optellen. Een heel klein stukje omrijden om even een boodschap op te halen zal heus wel kunnen, maar de dagen dat je niet omrijdt meteen maar die 5km "in een potje stoppen" trapt niemand in natuurlijk. Zo werkt het niet.grun93 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:05:
[...]
Ik heb het nog even nagevraagd bij de werkgever, en zij zijn er vast van overtuigd dat deze regeling fiscaal toelaatbaar is. Dus mocht het achteraf toch niet kloppen dan leg ik gewoon de aanslag bij hen neer.
Je kunt het draaien hoe je het wilt, het blijft valsheid in geschrifte. Als de belastingdienst er achter komt kun je dokken. En geen werkgever die dat voor je gaat betalen, dat kun je uittellen.
Het is immers jouw eigen keuze om niet privé te berijden, jouw werkgever maakt het niets uit...
Dat hoeft de belastingdienst niet, de bewijslast ligt bij jougrun93 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:05:
Los daarvan: stel dat ik extra kilometers schrijf omdat ik zogenaamd een file wilde ontwijken. Hoe wil iemand een jaar later nog kunnen bewijzen dat op dat weggedeelte, op die datum en op dat tijdstip, een file stond? Lijkt me vrijwel onmogelijk.
Wederom van de site bij de belastingdienst:
Oftwel jij moet bewijzen dat je minder dan 500 km privé gereden hebt. Ga je hier vragen over krijgen, en kun je dit niet voldoende aantonen dan ben je alsnog het haasje.Uw werkgever hoeft geen bijtelling op uw loon te doen als u overtuigend kunt bewijzen dat u, omgerekend naar een kalenderjaar, niet meer dan 500 privékilometers met de auto rijdt.
Overigens verwacht ik dat die controle wel iets meevalt, maar zo werkt de regelgeving in ieder geval.
Verwijderd
Daarom moet je ook per dag bij houden wat begin adres en eind adres van de route was, inclusief huisnummer. Dat is wat de belastingdienst van je wil zien... + kilometerstandengrun93 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:05:
[...]
Ik heb het nog even nagevraagd bij de werkgever, en zij zijn er vast van overtuigd dat deze regeling fiscaal toelaatbaar is. Dus mocht het achteraf toch niet kloppen dan leg ik gewoon de aanslag bij hen neer.
Volgens mij lees je het niet helemaal goedTylen schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:27:
[...]
Standaard een dimmende binnenspiegel op een auto van 30K? Dat heb ik nog nooit gezien.
En dan heb ik het natuurlijk niet over een polo/ibiz/fabia die je tot 30K opkrikt.
Er zit dus GEEN dimmende binnenspiegel op de sport uitvoering, en er is zelfs geen optie voor een automatisch dimmende spiegel.
Zo mis ik ook de optie voor Xenon verlichting.
Deze is wel weer te selecteren vanaf de duitse fiat.de website.
Erg jammer
Me hoop is gevestigd op de nieuwe I30.
bron: http://www.auto55.be/nieuws/10719-hyundai-i3-altijd-met-espWanneer de i30 deze zomer op de Belgische markt verschijnt, bestaat het gamma uit twee nieuwe benzinemotoren en drie diesels. In het eerste geval gaat het om een 1.4i met 109pk en een 1.6i met 115pk. Beiden krijgen ze een handgeroerde vijfbak, maar de 1.6 kan ook met een automaat geleverd worden. Dieselen kan met een 1.6 diesel die minstens 90pk levert, maar in een andere versie 115 paarden op stal neemt. De topversie heeft een 2.0 CRDi met 136pk onder de kap en wordt steeds met een zesbak geleverd. Hyundai deelt ook meteen de basisprijs van de 1.6 diesel (90pk) mee. Die zal vanaf € 16.499 te koop zijn.
Volgens de importeur duurt het vanaf vandaag toch nog wel 2.5 maand voordat de I30 volop in de showroom staat
Nee, jij leest mijn post verkeerd 
De vraag die ik stelde aan jou was, waarom je verwacht dat er standaard een auto-dim binnenspiegel in hoort te zitten? Omdat hij 30K kost?
Met mijn antwoord erop, dat ik dat nog nooit heb gezien in een auto van 30K.
Maar sverzijl geeft aan dat BMW het wel standaard heeft
Maarja dan noem je ook wel want op.
De vraag die ik stelde aan jou was, waarom je verwacht dat er standaard een auto-dim binnenspiegel in hoort te zitten? Omdat hij 30K kost?
Maar sverzijl geeft aan dat BMW het wel standaard heeft
Verwijderd
Om het nog maar wat verwarrender te maken (hoop ik niet), maar er zijn natuurlijk ZAT auto's met aut. dimmende binnenspiegel onder de 30.000 euro. Wat dacht je van een simpele Renault Mégane, Scenic, noem maar op.Tylen schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:31:
Nee, jij leest mijn post verkeerd
Maar sverzijl geeft aan dat BMW het wel standaard heeftMaarja dan noem je ook wel want op.
Vooral franse merken hebben inderdaad zo'n spiegel. Maar dat vind ik niet zo heel gek gezien de paupere xenonverlichting die Renault zelf monteertVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:16:
Om het nog maar wat verwarrender te maken (hoop ik niet), maar er zijn natuurlijk ZAT auto's met aut. dimmende binnenspiegel onder de 30.000 euro. Wat dacht je van een simpele Renault Mégane, Scenic, noem maar op.
De Bravo trouwens lijkt mij een heel fijne auto gezien de leaseprijzen, als hij er in december al was had ik hem serieus in overweging genomen
[ Voor 7% gewijzigd door J0YR1D3R op 09-05-2007 16:37 ]
Verwijderd
Dat schitteren lijkt mij gewoon een foute afstelling, die kun je namelijk van binnenuit prachtig regelen voor als je bijvoorbeeld een caravan aan het trekken bent. Pauper lijkt me dan ook niet het juiste woord. Niet direct het hele merk naar beneden halen vanwege 1 fout van de bestuurder ervan, nergens voor nodig... dat lees ik hier al veels te veel.J0YR1D3R schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:35:
[...]
Vooral franse merken hebben inderdaad zo'n spiegel. Maar dat vind ik niet zo heel gek gezien de paupere xenonverlichting die Renault zelf monteertDie schittert in een normale binnenspiegel namelijk gewoon alle kanten op als er 1 achter je rijdt.
De Bravo trouwens lijkt mij een heel fijne auto gezien de leaseprijzen, als hij er in december al was had ik hem serieus in overweging genomen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2007 16:46 ]
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:45:
Dat schitteren lijkt mij gewoon een foute afstelling, die kun je namelijk van binnenuit prachtig regelen voor als je bijvoorbeeld een caravan aan het trekken bent. Pauper lijkt me dan ook niet het juiste woord. Niet direct het hele merk naar beneden halen vanwege 1 fout van de bestuurder ervan, nergens voor nodig... dat lees ik hier al veels te veel.
offtopic:
Af-fabriek xenon moet automatische hoogteregeling hebben
Voor een gebruiker valt er dus weinig te regelen. Het valt me gewoon op dat de auto's die negatief opvallen juist de Espace, Vel Satis en Laguna zijn
Verder heb ik niets tegen Renault, maar andere merken hebben gewoon niet _altijd_ dat probleem.
Af-fabriek xenon moet automatische hoogteregeling hebben
Nee ik snap het nog steeds. Maar om de bal weer terug te kaatsen. We hadden het hier over standaard. Dus niet als optie erbij gekochtVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:16:
[...]
Om het nog maar wat verwarrender te maken (hoop ik niet), maar er zijn natuurlijk ZAT auto's met aut. dimmende binnenspiegel onder de 30.000 euro. Wat dacht je van een simpele Renault Mégane, Scenic, noem maar op.
En dan hebben die dat ook niet hoor.
Elke nieuwe fiat die ik nu zie, kijk ik of hij zo'n spiegel heeft
Bmw 1 serie heeft standaard geen automatisch dimmende binnenspiegel in de kaalste uitvoeringen. Deze specifieke optie zit alleen bij de High Executive uitvoering of je moet het er bij bestellen.Tylen schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 15:31:
Maar sverzijl geeft aan dat BMW het wel standaard heeftMaarja dan noem je ook wel want op.
M'n Focus á 26k had er standaard eentje, en standaard automatische lichten en standaard regensensorenTylen schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:27:
[...]
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
Verwijderd
Ja en dan nog, wat doet het er toe of het standaard is, je betaald er toch uiteindelijk voor.... Bij wijze van spreken heb ik het liefst een kale auto die ik zelf helemaal aankleed, zo'n zelfdimmende binnenspiegel zou nou zo'n beetje meteen de 1e optie zijn die ik totaal onbelangrijk vind namelijk
Wat betreft opties en dimmende spiegels binnen/buiten: Check ook de Skoda Octavia eens. (Zie eerder in dit topic) Veel auto voor weinig geld 
Ik heb een aangeklede Elegance (sportinterieur, trekhaak, stream radio, etc, zit net aan de 29k (modeljr 2006), met dimspiegel dus
leaseprijs incl brandstof: 829, met winterbanden in pakket.
Na 55k in afgelopen jaar nog steeds geen enkel mankementje, en rijdt absoluut heeeerlijk!
Ik heb een aangeklede Elegance (sportinterieur, trekhaak, stream radio, etc, zit net aan de 29k (modeljr 2006), met dimspiegel dus
Na 55k in afgelopen jaar nog steeds geen enkel mankementje, en rijdt absoluut heeeerlijk!
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Verwijderd
Of de Business Line versies van de Seat. Zelfde materiaal als de Skoda en Volkswagen.. De BL's hebben echter nog een hoop meer toevoegingen en voor bovengenoemde bedrag heb je wel een BL 2.0TDI met leer enzovoorts.MisTraller schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 21:47:
Wat betreft opties en dimmende spiegels binnen/buiten: Check ook de Skoda Octavia eens. (Zie eerder in dit topic) Veel auto voor weinig geld
Geloof ik niet. (Ja, sorry, ik ben eigenwijs) Dit zal vast een pakket geweest zijn. Wat erbij is gekocht.T-8one schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 19:45:
[...]
M'n Focus á 26k had er standaard eentje, en standaard automatische lichten en standaard regensensoren
Die heeft hem wel standaard jaVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 22:11:
[...]
Of de Business Line versies van de Seat. Zelfde materiaal als de Skoda en Volkswagen.. De BL's hebben echter nog een hoop meer toevoegingen en voor bovengenoemde bedrag heb je wel een BL 2.0TDI met leer enzovoorts.
[ Voor 39% gewijzigd door Tylen op 10-05-2007 08:28 ]
Ik ga binnenkort voor m'n 2e lease bak, ik ben nu al aan het rond kijken en heb wat proefritjes gemaakt. Wat ik me nou af vraag is of er mensen zijn die leuke freebies hebben los weten te peuteren van de dealers en hoe jullie dit hebben aangepakt?
Ik kijk momenteel specifiek naar de Seat Altea/Leon en de Auris. Sogeti heeft met deze merken al prijs afspraken en ik mag dus niet direct om meer korting vragen.
Zijn er ook nog mensen die direct met de lease maatschappij hebben onderhandelt?
Sogeti heeft 3 maatschapijen en bij allen kunnen we inloggen om de prijzen te vergeleiken en daar zit best veel verschil tussen.
Ik kijk momenteel specifiek naar de Seat Altea/Leon en de Auris. Sogeti heeft met deze merken al prijs afspraken en ik mag dus niet direct om meer korting vragen.
Zijn er ook nog mensen die direct met de lease maatschappij hebben onderhandelt?
Sogeti heeft 3 maatschapijen en bij allen kunnen we inloggen om de prijzen te vergeleiken en daar zit best veel verschil tussen.
Verwijderd
Kijk even op het intranet van Sogeti, daar staan zeer waarschijnlijk de kortingsafspraken met oa. Audi, Ford, Peugeot, Seat, Volkswagen en nog een paar andere merken op.
Ik werk bij Capgemini (zeg maar zelfde bedrijf) en daar hebben we ook op intranet.
Of even bellen met de leaseafdeling.
Ik werk bij Capgemini (zeg maar zelfde bedrijf) en daar hebben we ook op intranet.
Of even bellen met de leaseafdeling.
Het klopt dat er via Sogeti afspraken zijn en deze zijn duidelijk.
Ik ben echter benieuwd of mensen ook nog extratjes hebben weten los te peuteren bij de dealers en hoe ze dit hebben gedaan.
Ik ben echter benieuwd of mensen ook nog extratjes hebben weten los te peuteren bij de dealers en hoe ze dit hebben gedaan.
Nee niet echt. Maar als je altijd je onderhoud bij dezelfde doet is er wel iets los te peuteren, zoals een jas of spanbanden.
Over een maand of wat mag ik ook een leaseauto bestellen en in dat licht ben ik zo 'ns een beetje aan het rond kijken. Nu zijn er toch wat vraagtekens.
Echt veel sites zijn er niet die gewoon de leaseprijs benoemen zoals die is. DirectLease is 1 van de weinigen, maar ik krijg echt sterk het gevoel dat die een stuk lager qua prijs zitten dan de prijzen die ik in dit topic voorbij hoor komen. Klopt dit? Zijn de prijzen van DirectLease een beetje representatief of moet ik die site sterk vermijden. Of is het verschil tussen leasemaatschappijen zo groot dat die vergelijking nooit op kan gaan?
Echt veel sites zijn er niet die gewoon de leaseprijs benoemen zoals die is. DirectLease is 1 van de weinigen, maar ik krijg echt sterk het gevoel dat die een stuk lager qua prijs zitten dan de prijzen die ik in dit topic voorbij hoor komen. Klopt dit? Zijn de prijzen van DirectLease een beetje representatief of moet ik die site sterk vermijden. Of is het verschil tussen leasemaatschappijen zo groot dat die vergelijking nooit op kan gaan?
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Kijk eens op www.pcl.nl ik vind hun prijzen redelijk overeen komen met mijn huidige lease maat. (wittebrug) Maar het licht er ook helemaal aan hoeveel auto's er bij jullie bedrijf rijden. De prijzen op www.pcl.nl zijn bijvoorbeeld 100 euro hoger dan wat ik bij mijn vorige werkgever had. En die hadden 30 auto's rijden.mOrPhie schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:41:
Over een maand of wat mag ik ook een leaseauto bestellen en in dat licht ben ik zo 'ns een beetje aan het rond kijken. Nu zijn er toch wat vraagtekens.
Directlease is over het algemeen redelijk representatief. Als internettoko kunnen ze wat goedkoper werken maar aan de andere kant zie je bepaalde fleet-afspraken die je werkgever kan hebben niet terug. Per saldo zal het redelijk bij elkaar in de buurt liggen, zeker voor de courante auto's.
Een Golf V 3d 1.6 Trendline Business kost bij Directlease bijv. 685 euro per maand incl. brandstof (48 mnd 25k per jaar), in mijn calculator staat die voor 664 euro.
Per specifiek model kan het natuurlijk behoorlijk verschillen, dit is ook mede afhankelijk van de kortingen die de leasemaatschappij kan bedingen. Als je bijv. Directlease de dealer laat kiezen scheelt dat twee tientjes in de leaseprijs. Over het algemeen geldt dat hoe incouranter het model, hoe relatief goedkoper een internetmaatschappij is. Een leip ding als de Audi S4 Avant kost bij ING bijv. 1900 euro per maand incl. brandstof, terwijl ie bij MyLeasecar 'slechts' 1670 is.
Myleasecar en Leaseplandirect zijn beduidend goedkoper dan de gemiddelde leasemaatschappij, maar zeker Myleasecar biedt dan ook een uitgekleed product. Genoemde Golf kost bij Leaseplandirect ongeveer 630 euro per maand, bij Myleasecar een tientje meer.
Een Golf V 3d 1.6 Trendline Business kost bij Directlease bijv. 685 euro per maand incl. brandstof (48 mnd 25k per jaar), in mijn calculator staat die voor 664 euro.
Per specifiek model kan het natuurlijk behoorlijk verschillen, dit is ook mede afhankelijk van de kortingen die de leasemaatschappij kan bedingen. Als je bijv. Directlease de dealer laat kiezen scheelt dat twee tientjes in de leaseprijs. Over het algemeen geldt dat hoe incouranter het model, hoe relatief goedkoper een internetmaatschappij is. Een leip ding als de Audi S4 Avant kost bij ING bijv. 1900 euro per maand incl. brandstof, terwijl ie bij MyLeasecar 'slechts' 1670 is.
Myleasecar en Leaseplandirect zijn beduidend goedkoper dan de gemiddelde leasemaatschappij, maar zeker Myleasecar biedt dan ook een uitgekleed product. Genoemde Golf kost bij Leaseplandirect ongeveer 630 euro per maand, bij Myleasecar een tientje meer.
Ik heb net even bij Directlease mijn nieuwe leaseauto bij elkaar geklikt incl. alle toeters en bellen die ik er ook bij besteld heb. De werkelijke prijs van de leasemaatschappij die de auto uitlevert (MKB Lease) is 794 euro (ex brandstof).
Dezelfde auto doet bij Directlease 817 euro. Scheelt niet zoveel dus.
Overigens is het erg lastig vergelijken omdat je ook goed rekening moet houden met de overige afspraken die in het leasecontract opgenomen zijn mbt. eigen risico bij schade, vervangend vervoer tijdens garagewerkzaamheden, etc.
Elke extra service zal uiteindelijk doorberekend worden in de leaseprijs.
Dezelfde auto doet bij Directlease 817 euro. Scheelt niet zoveel dus.
Overigens is het erg lastig vergelijken omdat je ook goed rekening moet houden met de overige afspraken die in het leasecontract opgenomen zijn mbt. eigen risico bij schade, vervangend vervoer tijdens garagewerkzaamheden, etc.
Elke extra service zal uiteindelijk doorberekend worden in de leaseprijs.
Verwijderd
Hey luitjes,
Heb na lang wikken en wegen besloten welke auto ik ga leasen met mijn bescheiden budget.
Het wordt de Volkswagen Polo 1.4 TDI 51kW Comfortline (3d) 51kw.
Ik heb bewust voor de Comfortline gekozen ipv de Trendline. De kleine dingen zoals boordcomputer, 12V aansluiting (ik heb TomTom), Cruise Control en nog meer van die kleine dingen vind ik toch wel belangrijk.
Ik heb er telefoonuitrusting als optie waarbij een radio systeem hoort. Ik heb de goedkoopste genomen, namelijk de VW Radiosysteem RCD 200.
Dan kom ik met 2 jaar leasen, 35k KM per jaar, DL kiest de dealer, Budget Auto op een mooi bedrag van: 746 euro.
Ik heb een budget van 661 plus een eigen bijdrage van 43 euro. Kortom mijn volledige eigen bijdrage wordt 128 euro. Volgens Raet met een salaris van 1900 euro houd ik hiervan 1215 euro over.
1) Zou iemand zo aardig willen zijn binnen GPR om te kijken of het lease-bedrag niet al te (negatief) devieert van het bedrag hierboven.
2) Kan iemand me met dit salaris en soortgelijke auto etc. vertellen of mijn Netto salaris een beetje klopt. Niet dat ik straks 1000 euro heb ipv 1215...
Alvast bedankt
Mocht dit allemaal kloppen. Dan rijd ik toch met enige trots in mijn eerste autootje
Heb na lang wikken en wegen besloten welke auto ik ga leasen met mijn bescheiden budget.
Ik heb bewust voor de Comfortline gekozen ipv de Trendline. De kleine dingen zoals boordcomputer, 12V aansluiting (ik heb TomTom), Cruise Control en nog meer van die kleine dingen vind ik toch wel belangrijk.
Ik heb er telefoonuitrusting als optie waarbij een radio systeem hoort. Ik heb de goedkoopste genomen, namelijk de VW Radiosysteem RCD 200.
Dan kom ik met 2 jaar leasen, 35k KM per jaar, DL kiest de dealer, Budget Auto op een mooi bedrag van: 746 euro.
Ik heb een budget van 661 plus een eigen bijdrage van 43 euro. Kortom mijn volledige eigen bijdrage wordt 128 euro. Volgens Raet met een salaris van 1900 euro houd ik hiervan 1215 euro over.
1) Zou iemand zo aardig willen zijn binnen GPR om te kijken of het lease-bedrag niet al te (negatief) devieert van het bedrag hierboven.
2) Kan iemand me met dit salaris en soortgelijke auto etc. vertellen of mijn Netto salaris een beetje klopt. Niet dat ik straks 1000 euro heb ipv 1215...

Alvast bedankt
Mocht dit allemaal kloppen. Dan rijd ik toch met enige trots in mijn eerste autootje
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2007 20:25 ]
Heb zelf nog een setje alu pedalen en een slotbouten voor de LM wielen erbij gepraat. Niet echt spectaculair (samen een keer 150 euro), maar volgens de dealer zat er ook amper marge op voor hem. Hoe? Gewoon vragen of hij er nog wat voor je kan betekenen als je de auto bij hem afneemt ipv bij de leasemij.Johnny E schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:19:
Het klopt dat er via Sogeti afspraken zijn en deze zijn duidelijk.
Dit kon hij ook alleen doen met dealeraccessoires en niet met zaken die af fabriek geleverd worden (dus op factuur/bestelbon).
Wou zelf toch bij de lokale dealer de auto laten leveren (als je er dan eens wat mee hebt vind ik het prettiger om daar dan aan te komen) en die paar euro erbij praten was meer voor de lol dan dan het daadwerkelijk zoden aan de dijk zet
[ Voor 6% gewijzigd door Speedy op 15-05-2007 20:42 ]
Prijzen tov Direct Lease en GPR verschillen. Leaseauto's worden gecalculeerd op 48 maanden 35.000 p/j. Reken ook op de bijtelling belastingdienst mocht je geen verklaring geen prive indienen. Dat drukt ook je netto bedrag. Daarnaast heeft GPR afspraken met dealers waardoor de prijs misschien iets gedrukt word. Prijs van 700+ voor een polo vind ik aan de hoge kant. Rij zelf een Seat Leon 1.9TD(rode)I voor een prijs van +/- 725 ex brandstof. Brandstof hoef je niet te tellen in de calculatie.Verwijderd schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 20:14:
Hey luitjes,
2) Kan iemand me met dit salaris en soortgelijke auto etc. vertellen of mijn Netto salaris een beetje klopt. Niet dat ik straks 1000 euro heb ipv 1215...![]()
Alvast bedankt
*empty*
Dit topic is gesloten.