Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 58.095 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 16:12:
jongens ik heb weer een vraagje over de bijtelling en zo..

ik ga binnenkort beginnen bij getronics denk ik, vandaar de vraag, als YP inderdaad en leasebedrag van 666 ongeveer

dus als ik het goed heb :
ik mag een auto rond het bedrag van 666 euro kiezen, natuurlijk mag meer ook, maar dan wordt het verschil nog eens afgetrokken van mijn loon

-dus als ik een lease auto neem van 700 ero, dan gaat het verschil van 34 euro (700-666) af mijn bruto inkomen ?

-laten we zeggen dat ik precies uitkom op het bedrag van 666 of eronder zit, en ik rijd jaarlijks meer dan 500 km prive, dan wordt er dus bij een auto met een cataloguswaarde van 22500 euro, (22500/100*22=4950 euro en dan maandelijks 4950/12=412,50 euro bruto van mijn bruto inkomen afgetrokken??)

www.directlease.nl kom ik deze bedragen tegen bij de seat ibiz

€ 591,- / € 708,- excl. btw
(resp excl. en incl. brandstof)
De prijs kan nog lager!

wat houden deze bedragen in? inclusief exclusief... moet ik bijbetalen met mijn 666 euro leasebedrag? of zit er juist onder?? snap het niet echt
Als jij als YP bij Getronics gaat werken mag je denk ik helemaal niks uitkiezen. Zolang je een contract voor bepaalde tijd hebt krijg je gewoon een poolauto toegewezen lijkt me zo. Is op de meeste plekken. Als je een contract voor onbepaalde tijd hebt dan mag je eens gaan rondkijken ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

The Eagle schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:21:
Heeft er iemand toevallig ervaring met / kennis van de leasetarieven bij Athlon, en dan misschien zelf icm de afspraken met Accenture? Ik zou voor 621 ex. een auto uit mogen zoeken...en ik wil eigenlijk wel een Leon Business line...maar ik weet dus niet wat de afspraken zijn en of ie binnen het tarief zal passen. Anders heb ik ineens geen voorkeursauto meer ben ik bang - en mocht het dna niet werken ben ik stevig de lul :/
Arno schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 19:22:
Ex is ex btw of ex brandstof? Ex brandstof is best wel wat te regelen voor 621e ;)
Ex is Ex btw en ex brandstof :)
Maar als ik die prijzen van Directlease zie, ga ik zelfs met een Leon 1.8 tdi business line over die 621 heen, dus vandaar mijn vraag :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:09

Arno

PF5A

De 1.9 tdi business vind ik ex/ex voor 635.82, op basis van 48 maanden/35k per jaar. Die 15e zelf dokken is het probleem toch niet ?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: Lease Plan heeft vaak een leaseprijs die per maand 50 euro lager is dan vergelijkbare auto op DirectLease.

Echter, GPR heeft weer andere afspraken met de leasemaatschappij (ING lease)

Edit: bovenstaand bedrag komt al van Lease Plan.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik heb net een leaseofferte gekregen die hoger is dan bij directlease :(

Dat wordt onderhandelen...

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:42
DeeJee schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:58:
Ik heb net een leaseofferte gekregen die hoger is dan bij directlease :(

Dat wordt onderhandelen...
Bij welke maatschappij ?
(wat voor auto/specs?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Fire_Bird schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:12:
[...]

Bij welke maatschappij ?
(wat voor auto/specs?)
Peugeot 307 SW 1.6-16v Premium
Rouge lucifer metallic
Lichtmetalen velgen velgen 16" Equinoxe (205/55R16 banden)
Geïntegreerde Bluetooth-carkit
Trekhaak met 13 polige stekker
Elektrisch bedienbare achterportierruiten met tipschakelaar en stopsensor en elektrisch inklapbare buitenspiegels

Dutchlease 779 incl. brandstof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
DeeJee schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:28:
[...]

Rouge lucifer metallic
Elektrisch bedienbare achterportierruiten met tipschakelaar en stopsensor en elektrisch inklapbare buitenspiegels

Kun je die trekhaak er niet bij regelen bij de betreffende leverancier? De marges op lease-auto's zijn er eigenlijk niet, dat weet ik, maar een dealer heeft graag een lease-auto in onderhoud. In ruil daarvoor wil hij best wat toeleggen bij de "aanschaf".

Ik heb zelf geen lease-auto maar mijn vader heeft tot dusver bij iedere auto de radio (indien niet geintegreerd) en trekhaak buiten de leasemaatschappij om geregeld. Desnoods betaal je de trekhaak zelf en schroef je dat ding er weer onderweg wanneer je de auto weer in moet leveren.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Ik ga deze week zelf een offerte laten maken bij de dealer.
Dan lul ik er wel het een en ander aan. We zullen zien.

Ik wacht nu nog op een offerte van de andere leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 21:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Arno schreef op zondag 11 februari 2007 @ 23:25:
De 1.9 tdi business vind ik ex/ex voor 635.82, op basis van 48 maanden/35k per jaar. Die 15e zelf dokken is het probleem toch niet ?
Nee, die 15 euro is idd het problem niet. Zou echter wel een probleem kunnen zijn als het door de extra opties geen voorkeursauto is - mocht het dan onverhoopt niet werken in die baan dan mag ik achteraf "even" afrekenen :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeeJee schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:28:
[...]

Rouge lucifer metallic

Zo.... die prijzen zijn wel flink gezakt sinds mei vorig jaar zeg. Dankzij de brandstofprijzen natuurlijk. Ik mag voor een Megane 1.6 16v Business Line meer dan 800 euro betalen elke maand. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
argro schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:33:
De marges op lease-auto's zijn er eigenlijk niet, dat weet ik, maar een dealer heeft graag een lease-auto in onderhoud. In ruil daarvoor wil hij best wat toeleggen bij de "aanschaf".
Wat voor garantie heeft de dealer dat je ook daadwerkelijk bij hem komt voor onderhoud, en niet bij de buurman? Bovendien staan ook de prijzen voor onderhoudsbeurten redelijk vast, de leasemaatschappijen zijn ook niet gek.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
The Eagle schreef op maandag 12 februari 2007 @ 10:54:
[...]

Nee, die 15 euro is idd het problem niet. Zou echter wel een probleem kunnen zijn als het door de extra opties geen voorkeursauto is - mocht het dan onverhoopt niet werken in die baan dan mag ik achteraf "even" afrekenen :/
Bij ons is het zo dat je alleen het bedrag boven je lease-norm verekend wordt op het moment dat je uit dienst gaat. Dat zou in dit geval dus maximaal € 720 zijn. Ok dat is nog steeds een aardig bedrag maar ik ga er vanuit dat je de intentie hebt om gewoon voor langere tijd bij het bedrijf te blijven werken.
Zelf zou ik het er overigens niet voor over hebben maar het is gewoon een keuze die je kan maken. Je loopt maximaal € 720 euro risico

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-03 21:19
Kun je een leaseauto ook uitlenen aan je broer/zus als hij even ergens naartoe moet?
En indien dit mogelijk is wat zijn dan de gevolgen als men een ongeluk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Laatst online: 07-09 17:05

sjaak

un giorno credi

lazrambo schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 11:00:
Kun je een leaseauto ook uitlenen aan je broer/zus als hij even ergens naartoe moet?
En indien dit mogelijk is wat zijn dan de gevolgen als men een ongeluk maakt.
Hangt ervanaf wat er in het contract staat. Ik heb b.v. Dat alleen collega's, partner/huisgenoot of iemand die bij zelfde leasemij zit mag sturen. (En ikzelf natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57
In mijn auto mag iedereen rijden, zolang hij/zij maar in bezit van een geldig rijbewijs is en ik er als passagier in zit. Maar ik mag mn auto dus niet uitlenen aan bijvoorbeeld m'n broer. Zou ook wat vreemd zijn, ivm brandstof usage enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
verschilt inderdaad per leasemaatschappij. Ik mag mijn auto aan iedereen uitlenen die maar een geldig rijbewijs heeft. Alleen moet het natuurlijk niet te gek worden, bijvoorbeeld dat ik mijn auto uitleen aan mijn buurman die ermee op vakantie naar noorwegen gaat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazrambo
  • Laatst online: 12-03 21:19
Nee maar als mijn broer bijvoorbeeld een keer naar groningen moet ofzo zonder dat ik er bij ben maar dat hij zelf de brandstofkosten betaald.

is dit wel mogelijk bij Sogeti?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Niet online
lazrambo schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:44:
Nee maar als mijn broer bijvoorbeeld een keer naar groningen moet ofzo zonder dat ik er bij ben maar dat hij zelf de brandstofkosten betaald.

Neem je contract eens door of vraag het aan de wagenparkbeheerder ofzo. Zelf brandstofkosten betalen voor een lease auto zou ik iig niet doen. Als mijn werkgever de limiet van het aantal prive kilometers handhaaft betaalt men 0,05/km; dus geen gedoe om de brandstof etc. dat is juist het voordeel van leaserijden toch?

[ Voor 8% gewijzigd door bite op 17-02-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Bij mogen 1e graads familie (ouders/broer/zus) in de auto rijden. Ik hoef er dan niet naast te zitten. En ze mogen ook tanken op de tankpas. Het maakt niet uit of ik nu rij en tank of mijn ouders dat doen. Tevens mag mijn vrouw ook in de auto rijden.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:28

-ET-

Phone Home

lazrambo schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:44:

voor zover ik weet mag iedereen erin rijden als jij erbij bent als ze maar een rijbewijs hebben. Tevens mogen huisgenoten erin rijden, mits het familie is of je vriend(in).

Dus je als je nog thuis woont dan mag je broer er gewoon in rijden.

Maar vraag het voor de zekerheid na bij mobiliteit. Dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 03-04-2014
waar checken jullie de lease tarieven?

Hoeveel zou een audi a3 kosten? wat prijzen bekend?

Das mijn droomauto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
wicked schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:00:

In je profiel zie ik dat je nog student bent, dus als je van school komt hoef je niet op een A3 te rekenen als je uberhaupt al een baan krijgt met auto.
Zoals velen in dit topic (Young Professionals) zal je in de 206-7/Corsa/etc terecht komen.

Staan wel wat links vermeld in dit topic waar je prijzen kan berekenen, even goed doorlezen dus :)
www.directlease.nl
www.leaseplandirect.nl

[ Voor 29% gewijzigd door Fire_Bird op 20-02-2007 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05-2021
Een beetje A3 zit rond de 1000 á 1100 per maand.. dus 3 á 400 euro boven lease budget. Daarnaast is je bijtelling dan natuurlijk ook een stuk hoger.. Al met al kost dat je (extra) netto ongeveer een euro of 350 a 400 per maand!
Al met al.. Het kan.. Maar of het verstandig is....

Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01
wicked schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 01:00:

Ik heb even voor je opgezocht wat de volgende auto je bij ingcarlease kost:

A3 1.9 TDi 77kW Ambiente catpr: 31,390.00 Diesel 3deurs 5bak leasepr: 715.72 EX brandstof.
Sogeti Brandstofregeling: 143,73

Dus totaal 859,45 aan leasekosten, en de bijtelling kan je zelf berekenen op basis van de catologusprijs.

En dit is dus uitgaande van de kale leaseprijs, dus opties zoals metallic lak, radio, winterbanden, komen er nog bij.

Als YP zou ik dit er niet voor over hebben, maar als het je droomauto is, dan komt het vast wel goed. Ik heb ook 2 jaar naar mijn huidige auto zitten lonken voordat het zover was. Maar toen het zover was had ik het budget ook om hem fluitend full options te bestellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mistraller op 20-02-2007 09:56 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:38

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Ik heb zelf heel lang zitten te twijfelen of ik (weer) een leaseauto zou nemen of niet. Mijn werkgever heeft namelijk ook een geweldige kilometervergoeding ( 26cent/km netto ).

De keuze was of een Seat Ibiza 1.9TDI sport leasen of zelf een auto kopen en voor de kilometervergoeding gaan. Voor mij is netto de kilometervergoeding vele malen voordeliger. Als ik ongeveer 100km/dag rijdt voor de baas dan kan het al uit. Ik werk inmiddels een kleine 9 jaar in de detachering en ik heb nog nooit een klus dichterbij gehad dan 50km van m/n huis af.

Voordeel nu is dat ik geen bijtelling meer heb voor de belasting en zelfs kan verdienen aan mijn auto. Daarbij heb ik rekening gehouden met :

- verzekering
- afschrijving
- onderhoud
- wegenbelasting
- brandstofverbruik.

Edit : Ik heb vorige week vrijdag een Seat Leon 1.9TDI 110PK 2e hands gekocht. :-)

[ Voor 5% gewijzigd door mkleinman op 20-02-2007 10:00 ]

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisTraller schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 09:53:
[...]

Ik heb even voor je opgezocht wat de volgende auto je bij ingcarlease kost:

A3 1.9 TDi 77kW Ambiente catpr: 31,390.00 Diesel 3deurs 5bak leasepr: 715.72 EX brandstof.
Sogeti Brandstofregeling: 143,73

Dus totaal 859,45 aan leasekosten, en de bijtelling kan je zelf berekenen op basis van de catologusprijs.

En dit is dus uitgaande van de kale leaseprijs, dus opties zoals metallic lak, radio, winterbanden, komen er nog bij.

Als YP zou ik dit er niet voor over hebben, maar als het je droomauto is, dan komt het vast wel goed. Ik heb ook 2 jaar naar mijn huidige auto zitten lonken voordat het zover was. Maar toen het zover was had ik het budget ook om hem fluitend full options te bestellen.
Ook dit zegt nog niet veel natuurlijk. Wie weet heeft Sogeti wel een dijk van een leaseregeling met ING afgesproken (lees : x% korting)... of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Fire_Bird schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 07:45:
[...]

In je profiel zie ik dat je nog student bent, dus als je van school komt hoef je niet op een A3 te rekenen als je uberhaupt al een baan krijgt met auto.
Zoals velen in dit topic (Young Professionals) zal je in de 206-7/Corsa/etc terecht komen.

Staan wel wat links vermeld in dit topic waar je prijzen kan berekenen, even goed doorlezen dus :)
www.directlease.nl
www.leaseplandirect.nl
Tijd om mijn profiel aan te passen dan... ben al 3 jaar afgestudeerd ;)

Wel dure grap die A3... had gehoopt op een eigen bijdrage van max 150... dan had ik het nog wel gedaan. Zal dan nog ff moeten wachten...:(

[ Voor 10% gewijzigd door wicked op 20-02-2007 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
wicked schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 10:21:
[...]

Tijd om mijn profiel aan te passen dan... ben al 3 jaar afgestudeerd ;)

Wel dure grap die A3... had gehoopt op een eigen bijdrage van max 150... dan had ik het nog wel gedaan. Zal dan nog ff moeten wachten...:(
Tsja had zelf ook een A3 willen leasen, maar kwam ver boven de 1000,= uit, en daar werd ik niet blij van. Geen idee wat jou budget is, maar zal ook wel rond de 600/700 liggen? Heb me voorgenomen om toch maar niet te kijken naar de duurdere (Golf/A3) en heb nu gekozen voor een Octavia 1.9TDI Business Edition. Enorm veel luxe, ruimte en comfort voor een redelijk prijs vindt ik.
Komt totaal op € 820,= bij leaseplan met uitgebreid pakket, heb een budget van 700,= dus betaal dan 120,= per maand bij.
Betaal inclusief de bijtelling netto ongeveer € 295,= per maand voor de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Tja audi, bmv, volvo etc zijn natuurlijk hele leuke auto's om in te rijden. Maar ze zijn voor de meeste mensen gewoon te duur. Heb zelf een lease bedrag van 719 en heb mijn auto uitgezocht voor 780,-
Heb dan een full options astra station (wel met basis diesel motor). En ben ongeveer 290,- kwijt per maand. Netto wel te verstaan.
Dit rijdt toch prettiger dan een kale audi die me meer dan 290,- euro. per maand kost.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 12:30:
Tja audi, bmv, volvo etc zijn natuurlijk hele leuke auto's om in te rijden. Maar ze zijn voor de meeste mensen gewoon te duur. Heb zelf een lease bedrag van 719 en heb mijn auto uitgezocht voor 780,-
Heb dan een full options astra station (wel met basis diesel motor). En ben ongeveer 290,- kwijt per maand. Netto wel te verstaan.
Dit rijdt toch prettiger dan een kale audi die me meer dan 290,- euro. per maand kost.
Moah, dat hangt af van wat je kaal noemt.

Ik rijd voor 290 euro netto per maand (uitsluitend bijtelling, geen eigen bijdrage) / leasebedrag 811 euro ex BTW / ex brandstof (40K per jaar / 48 maanden) een A3 1.9 TDI Attraction met Proline pakket + speciale lak. Uitrusting:
- abs
- achterbank neerklapbaar
- afdekhoes bagageruimte
- airbag bestuurder
- airbag passagier
- airbags hoofd
- airbags zij
- armsteun voor
- automatic climate control
- bekleding stof
- leren stuur, pook, etc.
- centrale deurvergrendeling
- cruise control
- getint glas
- gordelspanners
- hoofdsteunen achter
- hoogteverstelling stoel
- radio/cd speler met 8 boxen incl. sub
- spiegels electrisch
- spiegels verwarmd
- stuurbekrachtiging
- stuur in hoogte verstelbaar
- traction control
- warmtewerend glas
- zijruiten electrisch voor
- parelmoer lak

Ok, de stoelen zijn niet van leer, er zit geen navigatie in (maar ik heb zelf een Garmin), ik heb geen licht / zicht pakket maar verder is deze auto voor mij meer dan voldoende uitgerust. En bovendien: wat nog veel belangrijker is, is dat deze auto echt subliem rijdt wbt comfort, stilte en wegligging. Zeker persoonlijk maar ik vind deze auto beter rijden dan een Golf, Astra, 307, Leon, etc. waar ik ook allemaal in gereden heb.

Als je je het kan veroorloven wbt leasebedrag: ik raad hem echt van harte aan! Voor die 2 / 3 tientjes per maand extra (t.o.v. een full option Golf / Astra) mag je hem eigenlijk niet laten staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

jouw lease bedrag is ex brandstof. Mijn leasebedrag is incl brandstof.
Anders praten we ook over een hele andere orde. De catalogus waarde van mijn auto is 31.000 euro.
En ik moet dus nog bij betalen vanwege de overscheiding van het lease bedrag.
Als ik voor 810 ex brandstof kon leasen kan ik ook een audi leasen van bijna 40.000 euro.
In mijn geval komt de audi gewoon op een lease bedrag van ruim 900,- uit (inlc brandstof)
Ik moet dan 200 bijbetalen plus zo'n 290 aan de belasting. Word een beetje teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 13:16:
[...]

Moah, dat hangt af van wat je kaal noemt.

Ik rijd voor 290 euro netto per maand (uitsluitend bijtelling, geen eigen bijdrage) / leasebedrag 811 euro ex BTW / ex brandstof (40K per jaar / 48 maanden) een A3 1.9 TDI Attraction met Proline pakket + speciale lak. Uitrusting:
* knip*

Ok, de stoelen zijn niet van leer, er zit geen navigatie in (maar ik heb zelf een Garmin), ik heb geen licht / zicht pakket maar verder is deze auto voor mij meer dan voldoende uitgerust. En bovendien: wat nog veel belangrijker is, is dat deze auto echt subliem rijdt wbt comfort, stilte en wegligging. Zeker persoonlijk maar ik vind deze auto beter rijden dan een Golf, Astra, 307, Leon, etc. waar ik ook allemaal in gereden heb.

Als je je het kan veroorloven wbt leasebedrag: ik raad hem echt van harte aan! Voor die 2 / 3 tientjes per maand extra (t.o.v. een full option Golf / Astra) mag je hem eigenlijk niet laten staan :)
Zeker niet vekeerd, als ik zo'n budget kreeg wist ik het ook wel ;)
Alleen zit ik helaas op de 700 Inc. brandstof (35K per jaar/ 48 Maanden).
Kom met de Skoda dus op 800 inc. en rijdt dan ook voor 290,= per maand. Als ik dus de audi zou kiezen kost deze al bijna op 860. Zou betekenen nog eens 40,= per maand netto erop. :)
DarkSide schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:19:
jouw lease bedrag is ex brandstof. Mijn leasebedrag is incl brandstof.
Anders praten we ook over een hele andere orde. De catalogus waarde van mijn auto is 31.000 euro.
En ik moet dus nog bij betalen vanwege de overscheiding van het lease bedrag.
Als ik voor 810 ex brandstof kon leasen kan ik ook een audi leasen van bijna 40.000 euro.
In mijn geval komt de audi gewoon op een lease bedrag van ruim 900,- uit (inlc brandstof)
Ik moet dan 200 bijbetalen plus zo'n 290 aan de belasting. Word een beetje teveel.
Zelfde verhaal dus als DarkSide.
Wat voor uitvoering (+opties) / motor rijd jij nu dan DarkSide?

[ Voor 21% gewijzigd door Fire_Bird op 20-02-2007 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn privé auto kost mij nu 250 euro per maand (excl. afschrijving). Rij er weinig mee (net 10.000 per jaar)

Bij mijn nieuwe werkgever geen leasenorm, alleen privé bijdrage van ongeveer 70 euro/maand.

Een audi A3 SB 2.0 TDI Ambient Pro Line met wat opties, zou mij het volgende kosten:
Bijtelling: ±40.000 ( cat.waarde ) * 0,22 = 8800
Eigen bijdrage: 840 ( = 70 x 12 )
Fiscale bijtelling: 8800 - 840 = 7960
Daar belasting over betalen (52% tarief): 7960 * 0,52 = 4139,20 ( = 345 x 12 )
Dus auto kost mij per maand: 345 + 70 = 415 euro.

Dus voor 165 euro extra per maand kan ik een 'dikke' Audi A3 rijden.
Ik betaal liever 165 euro per maand meer voor een Audi dan 40 euro per maand meer voor een Opel Astra SW.

Maar een Volvo V50 2.0 D lijkt me ook wel wat ... Of een Altea FR. ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik heb een astra H station 1.3 CDTI Executive (hele mond vol zeg :) ).
De exec is gebasseerd op de Cosmo (duurste uitvoering) en heeft extra cruise control en navi (monochroom en benelux op cd).
Ik heb nu:

-Donker getinte achterramen
-Chrome sierstrips voor, achter en langs de zijkant.
-Zilveren dakrails
-Automatische verlichting
-Automatisch dimmende binnenspiegel
-Automatische ruitenwissers.
-16" lmv
-Electrische verstelbare, verwarmde en inklapbare buitenspiegels
-Ambiant binnenverlichting (verlichte deurhendels en pookknop)
-Leren sportstoelen met stoelverwarming.
-Electronic Climate control (helaas maar 1 zone)
-DVD navigatie (europa) met digitale reisgids (marco polo) en kleurenscherm
-bluetooth radio met mp3 ondersteuning, stuur bediening en telefoon is tevens spraak gestuurd.
-Airbags voor bestuurder, passagier
-Zij- en hoofd airbags
-Bestuurdersstoel en passagiersstoel in hoogte te verstellen (tevens kantelbaar en lendesteun)
-Leren stuur (in hoogte en diepte te verstellen)
-Zonnenbrilhouder
-En electrische ramen voor

Redelijk compleet dus. Maar wel met de 90PK (200nm) 1248cc motor. De 1.9 100 PK was net zo duur als kale executive uivoering, dan een complete 1.3.
Heb dus voor wat meer luxe gekozen. En ben daar nog steeds blij mee.

PS. het is mooi om voor 415 euri in een audi te rijden. Maar ik heb de grens op ongeveer €300,- gelegd. Om dan nog 115 extra uit te geven voor een audi? Nee dank je. En dan heb ik ook geen laadruimte van 500 liter. Ik heb niet voor niets een station genomen.

(mijn auto)

[ Voor 8% gewijzigd door DarkSide op 20-02-2007 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Verwijderd schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 14:46:
Mijn privé auto kost mij nu 250 euro per maand (excl. afschrijving). Rij er weinig mee (net 10.000 per jaar)

Bij mijn nieuwe werkgever geen leasenorm, alleen privé bijdrage van ongeveer 70 euro/maand.

Een audi A3 SB 2.0 TDI Ambient Pro Line met wat opties, zou mij het volgende kosten:
Bijtelling: ±40.000 ( cat.waarde ) * 0,22 = 8800
Eigen bijdrage: 840 ( = 70 x 12 )
Fiscale bijtelling: 8800 - 840 = 7960
Daar belasting over betalen (52% tarief): 7960 * 0,52 = 4139,20 ( = 345 x 12 )
Dus auto kost mij per maand: 345 + 70 = 415 euro.

Dus voor 165 euro extra per maand kan ik een 'dikke' Audi A3 rijden.
Ik betaal liever 165 euro per maand meer voor een Audi dan 40 euro per maand meer voor een Opel Astra SW.

Maar een Volvo V50 2.0 D lijkt me ook wel wat ... Of een Altea FR. ....
Hmz, welke werkgever doet dat dan? :? Geen leasenorm, wel appart moet ik zeggen.
Maar uiteraard wel leuk om zo te kunnen rijden !
Zit je inderdaad wel dat je natuurlijk steeds hoger in de boom gaat zitten, omdat je erg verwend bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:14
Ervaringsvraagje,

Ik heb een auto van de zaak gekregen en heb besloten om deze niet prive te gaan gebruiken.
Heb dus nu ook een verklaring bij de belastingdienst aangevraagd. scheelt mij 140,- per maand, omdat wij toch al een kleine auto thuis hadden staan.

het probleem is dat ik na het behalen van nog 2 microsoft examens in aanmerking kom voor een andere auto.
Deze wil ik wel graag prive gaan rijden.

Nu lees ik tegenstrijdige verhalen.
Als ik op de website van de belastingdienst kijk staat er zelfs iets tegenstrijdigs op 1 pagina:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vervoer/lb22_vervoer-11.html

Oftewel: ik stap over 6 maanden over naar een andere auto, deze ga ik prive rijden, krijg ik dan nog 6 maanden naheffing, ondanks dat ik met mijn huidige auto 0 prive km's gereden heb?
Of werkt het als ik de wijziging "auto niet langer tot mijn beschikking" invul?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
jmderonde schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:40:
Ervaringsvraagje,

Ik heb een auto van de zaak gekregen en heb besloten om deze niet prive te gaan gebruiken.
Heb dus nu ook een verklaring bij de belastingdienst aangevraagd. scheelt mij 140,- per maand, omdat wij toch al een kleine auto thuis hadden staan.

het probleem is dat ik na het behalen van nog 2 microsoft examens in aanmerking kom voor een andere auto.

Als ik op de website van de belastingdienst kijk staat er zelfs iets tegenstrijdigs op 1 pagina:
http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/loonheffingen/lb22_vervoer/lb22_vervoer-11.html

Oftewel: ik stap over 6 maanden over naar een andere auto, deze ga ik prive rijden, krijg ik dan nog 6 maanden naheffing, ondanks dat ik met mijn huidige auto 0 prive km's gereden heb?

Alvast bedankt!
De bijtelling geld over de 500km per kalenderjaar.
Dus je zult alsnog inderdaad een naheffing gaan krijgen als je besluit om erna toch de andere auto prive te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmderonde schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 15:40:
Ervaringsvraagje,

Alvast bedankt!
Precies wat Fire_bird zegt. Je krijgt een naheffing. Het is dus het overwegen waard om gedurende de laatste 6 mnd toch niet prive te rijden met je auto.
Wanneer je de laatste maand toch meer dan 500 km prive rijdt met de auto, dan wordt over het hele jaar een naheffing gedaan.

Overigens ben ik van mening dat het prive rijden van een leaseauto iets duurder is dan het rijden in een prive auto. De extra kosten betaal je voor een nieuwere auto, geen zorgen voor onderhoud etc .
Dus je moet voor je zelf dan even een berekening maken en het je afvragen of het je waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Ik heb net een volvo s40 samengetseld... Totaalprijs 30.885,00 EUR
Leaseprijs:
€ 641 / € 739

Wat zou dan ongeveer mijn maandelijkse extra kosten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:19
wicked schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 03:21:
Ik heb net een volvo s40 samengetseld... Totaalprijs 30.885,00 EUR
Leaseprijs:
€ 641 / € 739

Wat zou dan ongeveer mijn maandelijkse extra kosten zijn?
Hangt af van je leasetarief. Verschil tussen genoemde leaseprijs en je leasetarief bepaalt je maandelijkse eigen bijdrage (is fiscaal aftrekbaar, dus vermenigvuldig maal 58% voor netto eigen bijdrage).
Daarnaast 22% van 30.885 = 566/maand (wat netto zo'n 328/maand is ervan uitgaande dat je in de 42% belastingschaal zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Fire_Bird schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 16:10:
[...]

De bijtelling geld over de 500km per kalenderjaar.
Dus je zult alsnog inderdaad een naheffing gaan krijgen als je besluit om erna toch de andere auto prive te gaan gebruiken.
Ja, maar ik lever m'n auto in, ik beeindig de lease-overeenkomst...
Overigens ben ik van mening dat het prive rijden van een leaseauto iets duurder is dan het rijden in een prive auto. De extra kosten betaal je voor een nieuwere auto, geen zorgen voor onderhoud etc .
Dus je moet voor je zelf dan even een berekening maken en het je afvragen of het je waard is.
Dit is dus niet zo. We zijn thuis met z'n tween. de bijtelling is 140 euro. De 2e auto heeft geen afschrijving, en we gaan denk ik tussen de 40 en 60euro benzine wegrijden.
De enige mogelijkheid is dan om die andere auto weg te doen, zodat je ook geen wegenbelasting/verzekering erbij heb. maar af en toe hebben we 2auto's tegelijk nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

even offtopic. Werkt bij jullie directlease.nl wel? De homepage werkt maar als ik specifiek op een auto zoek dan krijg ik een error. Zit nu op mijn werk, misschien ligt het aan de brakke verbinding daar.

de site is dus vernieuwd (weet niet hoelang dit al zo is). En directlease.be doet het wel.

[ Voor 18% gewijzigd door DarkSide op 21-02-2007 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Mooie offerte van een Peugeot 307 SW 1.6 16v Premium (bezine dus)

Opties:
Metallic lak
16" lm velgen
Electrische ramen achter + autom. inklapbare buitenspiegels
Privacy glas
Bluetooth carkit
Trekhaak

Lease bedrag incl. brandstof: 769 euro
Fiscale waarde is maar 25555. Dus belasting technisch gunstig.

Niet slecht voor zo'n complete auto.
Mijn eigen bijdrage is 40 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door DeeJee op 21-02-2007 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
jmderonde schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:20:
[...]

Ja, maar ik lever m'n auto in, ik beeindig de lease-overeenkomst...

[...]

Dit is dus niet zo. We zijn thuis met z'n tween. de bijtelling is 140 euro. De 2e auto heeft geen afschrijving, en we gaan denk ik tussen de 40 en 60euro benzine wegrijden.
De enige mogelijkheid is dan om die andere auto weg te doen, zodat je ook geen wegenbelasting/verzekering erbij heb. maar af en toe hebben we 2auto's tegelijk nodig.
Het beeindigen van de lease overeenkomst is niet voor belang van de fiscus.
Jij hebt tenslotte een zakelijke auto gereden, ook al niet prive.
Er wordt puur gekeken naar de 500km op jaarbasis die jij rijd, ga je dus 6maand niet prive rijden en vervolgens 6 maand wel kom je al over die 500 km heen en krijg je de volle mep over de beide auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmderonde schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:20:
[...]
De 2e auto heeft geen afschrijving, en we gaan denk ik tussen de 40 en 60euro benzine wegrijden.
Dus als jij een auto koopt, zet hem voor je huis neer en gebruikt hem niet tot nauwelijks, dan denk jij dat wanneer je hem over een jaar verkoopt, dezelfde prijs voor terug krijgt dan dat hij jou gekost heeft ?
Dit 'verlies' behoort ook tot de afschrijving. En inderdaad, bij een oude auto zal deze afschrijving veel minder zijn dan bij een nieuwe. Maar als je twee auto's nodig hebt, dan zij het zo.

Binnenkort zit ik met hetzelfde probleem. Dan moeten we ook aan een tweede auto. Wordt er dan wel eentje die niet meer zo nieuw is, ivm met deze afschrijving dus ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fire_Bird schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:43:
[...]

Het beeindigen van de lease overeenkomst is niet voor belang van de fiscus.
Jij hebt tenslotte een zakelijke auto gereden, ook al niet prive.
Er wordt puur gekeken naar de 500km op jaarbasis die jij rijd, ga je dus 6maand niet prive rijden en vervolgens 6 maand wel kom je al over die 500 km heen en krijg je de volle mep over de beide auto's.
De duidelijke uitleg hierboven is ook, hetzij wat omslachtiger, na te lezen bij de belastingdienst: http://www.belastingdiens...voer/lb22_vervoer-08.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
sverzijl schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 06:57:
[...]

Hangt af van je leasetarief. Verschil tussen genoemde leaseprijs en je leasetarief bepaalt je maandelijkse eigen bijdrage (is fiscaal aftrekbaar, dus vermenigvuldig maal 58% voor netto eigen bijdrage).
Daarnaast 22% van 30.885 = 566/maand (wat netto zo'n 328/maand is ervan uitgaande dat je in de 42% belastingschaal zit)
Mijn leasetarief is 670 euro..
Als ik het goed begrijp zou ik naast dit verschil maandelijks ook nog 328 euro netto moeten betalen voor me lease auto? Danis een leaseauto niet bepaad voordelig:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
't is echter wel voordelig als je je bedenkt dat je daarvoor een gloednieuwe, redelijk geprijsde (30K+) auto rijdt zonder dat je je ooit zorgen hoeft te maken over brandstofprijzen,onderhoudskosten, verzekeringen, vervangend vervoer en wegenbelasting. En over 4(?) jaar lever je hem gewoon weer in zonder dat je je druk hoeft te maken over inruil/verkoop etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

auto kost 30885 euro. Je betaald 22% omdat je er prive mee rijdt
Komt op €6794,7. Als je 42% belasting betaald komt dat op €2583,774 in 1 jaar
Dus €237,8 per maand. (scheelt al weer zo'n €100)
Dan moet je nog het verschil van de leaseprijs en jouw leasenorm er bij optellen.
en eventueel een eigenbijdrage van je werkgever voor prive gebruik auto.
Hij is dus wat goedkoper dan sverzijl zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
DarkSide schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:14:
auto kost 30885 euro. Je betaald 22% omdat je er prive mee rijdt
Komt op €6794,7. Als je 42% belasting betaald komt dat op €2583,774 in 1 jaar
Dus €237,8 per maand. (scheelt al weer zo'n €100)
Dan moet je nog het verschil van de leaseprijs en jouw leasenorm er bij optellen.
en eventueel een eigenbijdrage van je werkgever voor prive gebruik auto.
Denk dat hij de eigen bijdrage er al bij op heeft, want volvo is niet bepaald goedkoop in de lease :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked
Idd... veel kosten als benzine en verzekering vallen "weg" waardoor een leaseauto wel gunstig is ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
Heb net een berekening gemaakt om te kijken wat voordeliger zou zijn.. Een Seat Leon van 25000 euro (diesel), ervanuitgaande dat ik het geld daarvoor moet lenen (via de dealer bijvoorbeeld).

De lease auto wint het dan op een euro of 75.. Als je die 25000 eurie gewoon neer kunt leggen zonder het te hoeven lenen zou het net uit kunnen, aangezien je ruim 100 per maand aan rente kwijt bent.. Alleen een occassion kun je goedkoper rijden lijkt het.. Maar ja daar heb je weer wat meer risico vwb onderhoud ed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

tyrion70 schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 11:46:
Heb net een berekening gemaakt om te kijken wat voordeliger zou zijn.. Een Seat Leon van 25000 euro (diesel), ervanuitgaande dat ik het geld daarvoor moet lenen (via de dealer bijvoorbeeld).

De lease auto wint het dan op een euro of 75.. Als je die 25000 eurie gewoon neer kunt leggen zonder het te hoeven lenen zou het net uit kunnen, aangezien je ruim 100 per maand aan rente kwijt bent.. Alleen een occassion kun je goedkoper rijden lijkt het.. Maar ja daar heb je weer wat meer risico vwb onderhoud ed..
Wat heb je berekend dan? Je moet natuurlijk rekening houden met je afschrijving.
En je moet natuurlijk eerst 25.000 op tafel leggen wil je uberhaupt kunnen rijden.
Ik ben zo'n 290 euro p/m kwijt wat neerkomt op iets meer dan €13.000 in 4 jaar tijd (lease duur).
Je zou voor je leon dus na 4 jaar 12.000 terug moeten krijgen om na 4 jaar uiteindelijk even veel geld kwijt te zijn. Maar dan moet je nog wegen belasting e.d betalen. Waardoor een prive auto toch duur word. Ik heb dan al 4 jaar zorgeloos rondgereden.
Maar als jouw baas een goede km vergoeding kent, dan kan het best zo zijn dat jij beter kunt kopen dan leasen.
Je moet gewoon alle opties goed nagaan en goed uitrekenen wat het beste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
't was nogal een ingewikkelde berekening :P

aan de ene kant afschrijving, wegenbelasting, verzekering en benzine, aan de andere kant de km vergoeding, en het restand van mijn lease bedrag (dat ik dan gewoon uitbetaald krijg).. Maar zoals ik al zei, het kan juist net niet uit.. Ben voordeliger uit als ik lease.. Dus dat ga ik ook maar doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
DarkSide schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 10:14:
oeps, my bad. Verkeerd perc. gepakt.

• jmderonde
Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 08:52:
[...]

Dus als jij een auto koopt, zet hem voor je huis neer en gebruikt hem niet tot nauwelijks, dan denk jij dat wanneer je hem over een jaar verkoopt, dezelfde prijs voor terug krijgt dan dat hij jou gekost heeft ?
Dit 'verlies' behoort ook tot de afschrijving. En inderdaad, bij een oude auto zal deze afschrijving veel minder zijn dan bij een nieuwe. Maar als je twee auto's nodig hebt, dan zij het zo.
Wij hebben met zekere regelmaat 2 auto's nodig. Dus die 2e auto staat er al. Die kost wegenbelasting, verzekering en (weinig)afschrijving.
Waarom zal ik voor m'n leaseauto nu 140 en met de nieuwe auto, 235 euro bijtelling/eigen bijdrage gaan betalen als ik ook klaar ben door 50euro in de 2e auto te gooien en daar prive km's mee te rijden...

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Question Mark heeft net de bestelling voor zijn nieuwe leaseauto de deur uit gedaan. :)

Skoda Octavia Station 2.0 TDI Business Edition, met oa:
  • 16" Lichtmetalen velgen
  • Af-fabriek Navigatie
  • Xeon verlichting
  • Park Distance control voor-en-achter
  • Af-fabriek bluetooth carkit
Leaseprijs excl. brandstof komt op 806 euro. Zes euro eigen bijdrage dus, dat overleef ik wel :+

Nu nog een maand of drie wachten.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• wicked
Duurt het 3 maanden als je een lease auto bestelt?

• -W0kk3L-
  • Laatst online: 29-08 09:34
Verschilt per dealer. De ene dealer levert in 2 maanden, en de andere in 4. Ik heb net eergisteren mijn Renault Scenic II gekregen. 2,5 maand nadat ik hem besteld had.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:01

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Da's een lange wachttijd. Ik begin in juni in Zweden en krijg ook een leasebak. Zal wel eerste tijd met een huurkarretje worden dan.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

wicked schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:04:
Duurt het 3 maanden als je een lease auto bestelt?
Als je auto niet toevallig ergens bij een dealer op voorraad staat, zal deze vanaf de fabriek moeten komen. De dealer gaf aan dat de levertijd vanaf de fabriek momenteel 11 weken is. Reken er nog een extra weekje bij op, ivm rijklaar maken en dergelijke, en je zit zo op 3 maanden.

De levertijd van mijn huidige auto (Peugeot 307) was bijna 4 maanden. Een collega van mij had laatst een standaard uitvoering van een auto besteld (dus zonder extra opties), in een redelijk gangbare kleur. Levertijd was twee weken. Waarschijnlijk stond deze auto dus bij een andere dealer (of importeur) op voorraad.

Het ligt er dus een beetje aan wat je besteld.
Hillie schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 18:14:Da's een lange wachttijd. Ik begin in juni in Zweden en krijg ook een leasebak. Zal wel eerste tijd met een huurkarretje worden dan.
Ligt er ook een beetje aan. Veel (Nederlandse) werkgevers wachten met het bestellen van een lease-auto (met een contract van ong. 4 jaar), totdat de nieuwe werknemer succesvol zijn proeftijd doorlopen heeft. Dat zou kunnen betekenen dat je eerst 2/3 maanden je proeftijd af moet wachten, en daarna pas mag bestellen. Dat zou betekenen dat je totale "wachttijd" je proeftijd + levertijd wordt.

Maar, het zou ook zomaar kunnen dat je nieuwe werkgever een lease-auto over heeft ivm uitdienstreding van een werknemer en dat je die toegewezen krijgt.

[ Voor 32% gewijzigd door Question Mark op 23-02-2007 08:58 ]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Bij mij was het inderdaad 2 maanden in een huurauto in de proeftijd, daarna mogelijkheid tot het bestellen van de definitieve auto. Dit heb ik 13 november gedaan bij mn werk, deze is 21 november goedgekeurd en behandeld, daarna besteld bij ING. ING heeft hem weer besteld bij de dealer, die hem op zijn beurt weer besteld heeft bij de importeur. Verwachte leverdatum toen: 3 maart 2007. Vorige week vrijdag heb ik hem opgehaald. Uiteindelijk heeft het dus 3 maanden geduurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:16:
Bij mij was het inderdaad 2 maanden in een huurauto in de proeftijd, daarna mogelijkheid tot het bestellen van de definitieve auto. Dit heb ik 13 november gedaan bij mn werk, deze is 21 november goedgekeurd en behandeld, daarna besteld bij ING. ING heeft hem weer besteld bij de dealer, die hem op zijn beurt weer besteld heeft bij de importeur. Verwachte leverdatum toen: 3 maart 2007. Vorige week vrijdag heb ik hem opgehaald. Uiteindelijk heeft het dus 3 maanden geduurd :)
Altijd leuk zo'n nieuwe auto halen, wat rijd je nu voor een? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Een Seat Leon, net als mn overigens ook nieuwe voorloopauto. Echter was dat een Reference in een niet geweldige kleur en heb ik nu een Sportstyle met een aantal opties. Hier kun je wat foto's vinden :) Leaseprijs overigens komt op iets van 775 eur geloof ik, 4 jaar en 40k/jaar.

[ Voor 11% gewijzigd door J0YR1D3R op 23-02-2007 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:39
J0YR1D3R schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 09:38:
Een Seat Leon, net als mn overigens ook nieuwe voorloopauto. Echter was dat een Reference in een niet geweldige kleur en heb ik nu een Sportstyle met een aantal opties. Hier kun je wat foto's vinden :) Leaseprijs overigens komt op iets van 775 eur geloof ik, 4 jaar en 40k/jaar.
Volgens mij zit je ook op Autoweek.nl :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Question Mark schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 07:50:
Ligt er ook een beetje aan. Veel (Nederlandse) werkgevers wachten met het bestellen van een lease-auto (met een contract van ong. 4 jaar), totdat de nieuwe werknemer succesvol zijn proeftijd doorlopen heeft. Dat zou kunnen betekenen dat je eerst 2/3 maanden je proeftijd af moet wachten, en daarna pas mag bestellen. Dat zou betekenen dat je totale "wachttijd" je proeftijd + levertijd wordt.
Tja, ik zie het wel. Looptijd is drie jaar voor de leasebak en voor zover ik begrepen heb doet men niet zo heel moeilijk. De proeftijd is overigens toch een formaliteit, want er zit toch een heel trainingstraject in, maar daarnaast kent het bedrijf me al, dus op zich voorzie ik daarin geen problemen. Ik zal waarschijnlijk al wel snel de weg op moeten, dus er zal wel wat geregeld worden. Maakt me verder ook niet heel veel uit. ;)
Maar, het zou ook zomaar kunnen dat je nieuwe werkgever een lease-auto over heeft ivm uitdienstreding van een werknemer en dat je die toegewezen krijgt.
Denk het niet, aangezien degene die ik opvolg dan al een jaar weg is. Het is verder niet zo'n groot kantoor (iets van 15 man o.i.d.), en volgens mij laten ze de leasemaatschappij die auto dan gewoon weer innemen. Och ja, we zullen wel zien. Ik verwacht dat er toch wel iets geregeld moet worden (huur ofzo) als de aflevertermijn in de maanden gaat lopen. Misschien sneller als ik een lokale bak scoor (Saab of Volvo ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:01
Hillie schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:28:
[...]

Tja, ik zie het wel. Looptijd is drie jaar voor de leasebak en voor zover ik begrepen heb doet men niet zo heel moeilijk. De proeftijd is overigens toch een formaliteit, want er zit toch een heel trainingstraject in, maar daarnaast kent het bedrijf me al, dus op zich voorzie ik daarin geen problemen. Ik zal waarschijnlijk al wel snel de weg op moeten, dus er zal wel wat geregeld worden. Maakt me verder ook niet heel veel uit. ;)
Proeftijd mag dan wel een formaliteit zijn, maar een leasecontract verbreken kost veel geld. Als jijzelf om wat voor reden dan ook in je proeftijd vertrekt, en je bedrijf heeft je reeds een leasecontract aangeboden, zijn de kosten erg hoog. Dus in proeftijd geen leasecontract.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:57
MisTraller schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 12:02:
[...]
Proeftijd mag dan wel een formaliteit zijn, maar een leasecontract verbreken kost veel geld. Als jijzelf om wat voor reden dan ook in je proeftijd vertrekt, en je bedrijf heeft je reeds een leasecontract aangeboden, zijn de kosten erg hoog. Dus in proeftijd geen leasecontract.
Hij gaat wel naar Zweden toe, dat maakt de situatie wel een beetje anders. Zijn verhuizing wordt al geregeld... Ik denk de proeftijd echt alleen maar een formaliteit is in zijn situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Precies. Als ik binnen de proeftijd zou vertrekken, dan heb ik m'n naam in het wereldje ook wel te grabbel gegooid. En er is ook een tekort aan mensen in die richting, waardoor ze me er niet "zomaar" uit zullen gooien. Maar goed, wat ik begrepen heb is het systeem min of meer gelijk aan het Nederlandse systeem, voor wat betreft het regelen van zo'n auto. Wat een voordeel is, is dat je in Zweden geen BPM betaalt en daardoor gewoon in een fatsoenlijke auto rond kunt rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een vraag in de ondoorzichtige wereld van de leaseprijzen..

Wat kun je leasen bij GPR voor € 769,- ?

Cheers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:37:

Cheers
Zoals je dus alweet hang dit af van het bedrijf. Maar ik kan voor 780,- een auto van zo'n 30.000 leasen bij GPR. Ik moet dan wel 60,- bijbetalen omdat ik maar een lease bedrag van 719 heb.
Ik rij dan in een full options astra. Maar dan wel met 1.3 CDTI motor (die overigens niet slecht is)
JIj hebt dus wat meer speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40

ralfbosz

xm create bosz -c

Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:37:

Cheers
Vorige week mijn nieuwe lease-auto opgehaald, zit in dezelfde lease norm en dit is mijn keuze:

Renault Mégane 1.5DCI 105 Business Line GT
met:
Metaal lak
Navigatie systeem (NL, B, L, D, AU, CH, DK, FL, PL en hoofdwegen van Europa)
elektrisch inklapbare buiten spiegels
lederen bekleding van stuur en pook
metalen velgen
bandenspanning controle systeem (hiervoor zijn metalen velgen verplicht)
en een panoramische zonnedak. Alleen was dit een actie en zit dit dus niet in mijn lease norm verwerkt, sinds de garage dit cadeau van ruim 1200 euro heeft betaald ;)

Ik kom hierbij 7,51 euro boven mijn norm. Er was ook een USB-MP3 connectie box van 300 euro bij besteld, maar die werkt niet op mijn navigatie systeem. Die moet nog er nog uit, dus dan kom ik op waarschijnlijk 1 euro boven mijn norm.

Bestel datum: 20 november.
Aanpassing ivm velgen en gelijk panoramische zonnedak er nog tussen laten drukken: 28 november
Akkoord baas/ING: 5 december
Levering: Vorige week vrijdag, dus 16 februari.

De eerste 1200km er al op zitten ;).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 22:09

Arno

PF5A

Alleen jammer van de Renault :P

Hoor ik alleen maar slechte ervaringen over :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -W0kk3L-
  • Laatst online: 29-08 09:34
Volgens mij is dat sterk overdreven. Bij de Megane die ik afgelopen half jaar gereden heb, heb ik totaal 0.0 problemen gehad. En ze zijn standaard met veel opties, en toch goedkoop.

[ Voor 18% gewijzigd door -W0kk3L- op 24-02-2007 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Laatst online: 16:32
Wat is nou wijsheid. Ik heb nu een leaseauto. (astra 1.6 twin)
414 euro bijtelling + bijdrage prive (samen). Ik vind dit veel!
Ik denk niet dat ik er veel zelf mee ga rijden. Maar ik ga wel over de 500 km, laten we zeggen dat ik er 1500 km per jaar mee ga rijden.

Moet ik nu de geen prive verklaring gaan halen en tekenen? Ik heb geen andere auto. Ik twijfel. Wie kan me (beargumenteerd) adviseren / helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wvkreg schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:08:[...]

Ik denk niet dat ik er veel zelf mee ga rijden. Maar ik ga wel over de 500 km, laten we zeggen dat ik er 1500 km per jaar mee ga rijden.
Hoe zuur de appel ook is, volgens mij heb je hier het antwoord al gegeven. Boven de 500 prive kilometers moet je bijtelling betalen. En blijf je daar onder dan moet je dat aantonen adv. een kilometer administratie.

(tenzij je bereid bent te frauderen met je kilometer administratie, maar dat is een hellend vlak he? Geloof niet dat dat de bedoeling is hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Ik vind die 414 euro van mijn netto salaris eraf aardig pijn doen. Vandaar dat ik het vraag...
Is dat normaal 343 + 79 eigen bijdrage prive voor een opel astra 1.6 twinset benzine?
Verwijderd schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:41:
[...]

Hoe zuur de appel ook is, volgens mij heb je hier het antwoord al gegeven. Boven de 500 prive kilometers moet je bijtelling betalen. En blijf je daar onder dan moet je dat aantonen adv. een kilometer administratie.

(tenzij je bereid bent te frauderen met je kilometer administratie, maar dat is een hellend vlak he? Geloof niet dat dat de bedoeling is hier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 343,- is toch zeker bruto? Wat kost die Astra nieuw? Rond de 20 - 22.000,- Euro?

Ik rij in een auto van bijna 31,000,- en heb een bijtelling van 557,- bruto. Netto is dat ongeveer de helft. Dus zeg 300,- Daar komt mijn eigen bijdrage bij (50,-) dus voor 350,- netto per maand rij ik in een mooie nieuwe auto. Maar goed, ik rij er dan ook prive in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
L-VIS schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 11:18:
[...]

Volgens mij zit je ook op Autoweek.nl :P
Klopt inderdaad. Ik ben er 250 per maand netto aan kwijt, auto van ongeveer 27k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
die 343 is netto + 79 prive vergoeding van mijn salaris gehaald!
dus netto salaris - 414 was mijn salaris..klopt dit?
astra is rond 23000

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 24-02-2007 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk deze pagina even, daar staat een bijtellingscalculator.

Lijkt erop dat je een rekenfoutje maakt, ik kom zo rond de 202,- netto per maand uit, uitgaande van de gegevens die je hier verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 21:16

ralpje

Deugpopje

Lijkt me niet kloppen, mijn vorige auto (voorloopauto zeg maar) was een astra van zo'n 21500 euro, en dat koste me nog geen 200 euro per maand. Denk er ook om dat je de eigen bijdrage die je aan de baas betaald weer mag aftrekken, belastingtechnisch gezien.
Ik rijd nu btw een Seat Altea XL, net een week of drie oud nu :)
Stylance uitvoering met 1.9 tdi met als extra's parkeersensoren achter en het af-fabriek 2-dins radio/cd/navigatiesysteem met iPod connector. Cataloguswaarde net iets meer dan 30000 euro, uit m'n hoofd.
Ik rijd er ook privé in, om de doodsimpele reden dat mijn vrouw geen rijbewijs heeft. Een eigen auto zou dus zeker 10 uur per werkdag ongebruikt voor de deur staan.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
tsja als ik kijk op salarisstrook staat er

netto : bedrag :-)
omb. bijtelling leaseauto t/m feb 2007: 414,24 -
bijdrage prive gebruik: 2,25 -
uiteindelijk bedrag

dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus? Effe terug naar de salaris administratie lijkt me. Laat het maar uileggen. Misschien is er een plausibele verklaring. Zo staat er "t/m februari" , dat vind ik vreemd. Gaat dat bedrag over twee maanden en heb je in januari geen bijtelling gehad?

Maar hoe je het ook wendt of keert, 22% van 23.000 en dat gedeeld door 12 is bij mij toch echt 421,- . (lijkt heel veel op die 414,24 waar jij het over hebt.)

Anyway, deze 414,- is de bijtelling die je van de belastingdienst bruto kado krijgt, Hier moet je dus loonbelasting over betalen (maar dus niet simpelweg van je netto salaris aftrekken).

Werk je bij een groot bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
atos origin? ik ben 1-2 begonnen :)
het is allemaal nieuw voor me ...leg even uit svp :)

[ Voor 43% gewijzigd door wvkreg op 24-02-2007 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, bij een bedrijf als Atos Origin (waar het hele parkeerterrein vol staat met leasewagens) moet een medewerker van de salarisadministratie al je vragen wel kunnen beantwoorden. Je bent niet de eerste met een liesbakkkie.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
ok thx
ik zal het vragen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
wvkreg schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:26:
tsja als ik kijk op salarisstrook staat er

netto : bedrag :-)
omb. bijtelling leaseauto t/m feb 2007: 414,24 -
bijdrage prive gebruik: 2,25 -
uiteindelijk bedrag

dus?
Als het goed is staat er iets meer naar boven op je strook ook een bedrag wat bij je bruto inkomen wordt opgeteld. Wat er in feite gebeurt is dat er een x bedrag (waarschijnlijk die 414,24) bij je bruto inkomen wordt opgeteld, over dit bruto totaal betaal je vervolgens belasting en onder de streep wordt die 414,24 weer van je netto bedrag afgetrokken. Dus je bent niet 414,24 kwijt. Als dat wel zo is dan moet je idd even contact opnemen met je teamleider of je back-office want 414,24 netto missen voor een Astra is gewoonweg teveel.

Wel is die 2,25 voor eigen bijdrage vreemd, dit zou 79,- moeten zijn.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Abbadon schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:18:
Als het goed is staat er iets meer naar boven op je strook ook een bedrag wat bij je bruto inkomen wordt opgeteld. Wat er in feite gebeurt is dat er een x bedrag (waarschijnlijk die 414,24) bij je bruto inkomen wordt opgeteld, over dit bruto totaal betaal je vervolgens belasting en onder de streep wordt die 414,24 weer van je netto bedrag afgetrokken.
Volgens mij kan dat wel aardig kloppen ja. Mijn auto is ongeveer 26k, daarvoor komt er op mijn loonstrook 467,77 euro bruto bij m'n inkomen :) Lijkt me dus inderdaad sterk dat je uiteindelijk netto dat bedrag ook kwijt bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralfbosz schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:51:
[...]

Vorige week mijn nieuwe lease-auto opgehaald, zit in dezelfde lease norm en dit is mijn keuze:

met:
Metaal lak
metalen velgen
en een panoramische zonnedak. Alleen was dit een actie en zit dit dus niet in mijn lease norm verwerkt, sinds de garage dit cadeau van ruim 1200 euro heeft betaald ;)

Ik kom hierbij 7,51 euro boven mijn norm. Er was ook een USB-MP3 connectie box van 300 euro bij besteld, maar die werkt niet op mijn navigatie systeem. Die moet nog er nog uit, dus dan kom ik op waarschijnlijk 1 euro boven mijn norm.

Aanpassing ivm velgen en gelijk panoramische zonnedak er nog tussen laten drukken: 28 november

He Ralf,

Mooie auto hoor :) Heb je de grand tour of de sedan? Welke auto's heb je nog meer bekeken?
Mag ik vragen in welke functie jij zit? Kan het zijn dat er ook nog een leasecat 3b en 3c bestaat?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2007 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ralfbosz schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 09:51:
[...]

met:
Metaal lak
metalen velgen

Heb je bij de dealer nog wat kunnen onderhandelen over extraatjes en dergelijke? Dat panoramisch zonnedak is neem ik aan gewoon een actie op het model en niet een extraatje van de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Abbadon schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 23:18:
[...]

Als het goed is staat er iets meer naar boven op je strook ook een bedrag wat bij je bruto inkomen wordt opgeteld. Wat er in feite gebeurt is dat er een x bedrag (waarschijnlijk die 414,24) bij je bruto inkomen wordt opgeteld, over dit bruto totaal betaal je vervolgens belasting en onder de streep wordt die 414,24 weer van je netto bedrag afgetrokken. Dus je bent niet 414,24 kwijt. Als dat wel zo is dan moet je idd even contact opnemen met je teamleider of je back-office want 414,24 netto missen voor een Astra is gewoonweg teveel.

Wel is die 2,25 voor eigen bijdrage vreemd, dit zou 79,- moeten zijn.
Het staat inderdaad opgeteld bij brutoloon die 414, maar als het daarna van je nettoloon wordt afgehaald betaal je toch wel degelijk veel voor een Astra... :) Teveel imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk inmiddels ook al een paar maanden bij Atos en mij valt hetzelfde op omtrent de bijtelling van de lease auto.

Het bedrag van de bijtelling wordt eerst bruto verwerkt en vervolgens netto weer ingehouden. Het lijkt mij vreemd dat er eerst belasting wordt ingehouden op een bedrag (wat dus gebeurd voor de bijtelling) en dat dan hetzelfde bedrag netto wordt ingehouden.

Bij mijn vorige werkgever, gebeurde dit niet! Bijtelling werd alleen bruto verwerkt. Er ging niets van mijn netto salaris af.

Ik heb het gevraagd aan mijn manager en die zei dat dit de manier is zoals het gebeurd bij AO. Hij kon echter geen specifieke uitleg geven.

Hoe is de bijtelling geregeld bij werknemers van andere bedrijven? Wordt daar ook een bedrag netto ingehouden?

Zijn er andere AO-collega's die tekst en uitleg kunnen geven?

Dank.
wvkreg schreef op zondag 25 februari 2007 @ 16:19:
[...]

Het staat inderdaad opgeteld bij brutoloon die 414, maar als het daarna van je nettoloon wordt afgehaald betaal je toch wel degelijk veel voor een Astra... :) Teveel imho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De bijtelling wordt bij je brutoloon opgeteld. i.e. dus meerloon, daar betaal je belasting over en na heffing van belasting wordt het bedrag weer afgetrokken. Het verschil is dus de loonheffing over je bijtelling.

Als ze dat bedrag niet zouden aftrekken na belastingheffing heb je dus ook nog eens je bijtelling als loon erbij. Dat kan niet ( ja eigenlijk wel ) de bedoeling zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 14:32:
De bijtelling wordt bij je brutoloon opgeteld. i.e. dus meerloon, daar betaal je belasting over en na heffing van belasting wordt het bedrag weer afgetrokken. Het verschil is dus de loonheffing over je bijtelling.

Als ze dat bedrag niet zouden aftrekken na belastingheffing heb je dus ook nog eens je bijtelling als loon erbij. Dat kan niet ( ja eigenlijk wel ) de bedoeling zijn :)
toch is dit niet de standaardmethode en uiteindelijk kost je auto dan 58% van je bijtelling...in mijn geval dus 220 euro...dat zou een normaal bedrag zijn...maar zodra het van je nettoloon afgaat in een bedrag van 414 netto is het dus meer. Ik overleg het morgen met HRM, even duidelijkheid hebben...
Hoop dat het duidelijk is....:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
wvkreg schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 20:45:
[...]

toch is dit niet de standaardmethode en uiteindelijk kost je auto dan 58% van je bijtelling...in mijn geval dus 220 euro...dat zou een normaal bedrag zijn...maar zodra het van je nettoloon afgaat in een bedrag van 414 netto is het dus meer. Ik overleg het morgen met HRM, even duidelijkheid hebben...
Hoop dat het duidelijk is....:-)
Nee dat is wel de normale manier en je betaald niet 48% maar 42%

kijk maar bij de volgende berekening ( fictieve bedragen en ook alleen met 42 % belasting voor het rekengemak. )

Stel je hebt 2.000 euro salaris

Normaal hou je daar 2.000 - ( 2.000 * 42% ) = 1.160 aan over

Met een lease auto van 20.000 ( ongeveer 366,66 bijtelling bruto is ongeveer 154 euro netto )

2.000 + ( 20.000 * 22% / 12 ) ~= 2.366,66

2.366,66 - ( 2.366,66 * 42 % ) = 1372.66

Daar moet die 366.66 dan nog af getrokken worden aangezien het een fictief salaris is

1.372,66 - 366,66 = 1.006,-

Zonder lease auto had je dus 154 euro netto meer gehad. Dus dat is weer precies die 42 % van je bijtelling.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Kortom, wat is wijsheid, een auto nemen met een lagere cataloguswaarde? Zoveel scheelt dat nou ook weer niet toch? Bedankt voor je uitleg....= duidelijk!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je betaald ongeveer 10% ( iets minder maar dat is makkelijk rekenen ) van catalogus waarde netto aan een lease auto. Het is dan aan je zelf wat je wilt doen. Wil je een mooie dure auto rijden en heb je daar geld voor over of wil je een goedkopere auto rijden en wat meer geld over houden.

[ Voor 8% gewijzigd door Woy op 27-02-2007 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:15
wvkreg schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 21:53:
Kortom, wat is wijsheid, een auto nemen met een lagere cataloguswaarde? Zoveel scheelt dat nou ook weer niet toch? Bedankt voor je uitleg....= duidelijk!!!
Belangrijkste is dat je qua leasebedrag niet (ver) boven norm gaat zitten. 1000~2000 Euro verschil in cataloguswaarde zullen de maandelijkse kosten idd niet echt opdrijven.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.