Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 58.093 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-02 10:44
TheVMaster schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:41:
[...]

Heb je een koophuis? Zo ja, je kunt dan voorlopige teruggaaf aanvragen. In mijn geval zorgt dat ervoor dat ik de bijtelling kan compenseren :)
Maar dan nog heb je steeds de maandelijkse bijtelling van de auto die er in hakt. Die kosten verdwijnen natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
L-VIS schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:25:
[...]

Nee das niet helemaal waar. Het gaat over het totale aantal kilometers per jaar in een alle lease auto's, maar dan wel naar ratio. Ik had dat probleem dus. Ik had eerst een auto voor twee maanden waarmee ik niet prive heb gereden. Sinds vorige maand heb ik een andere auto en daarmee rijdt ik wel prive. Nu kom ik boven de 500 km en moet ik dus ook over de vorige auto bijtelling betalen, terwijl dat nooit van mijn loon is ingehouden :(
Ik heb dit vorig jaar aan de Belastingtelefoon voorgelegd en die vertelden dat ik geen bijtelling hoef te betalen over de maanden waarin ik een kilometerregistratie kon overleggen met, naar rato, niet meer dan 500km per jaar. Dus als ik een half jaar niet prive rijd (< 250km) en een kilometerregistratie bijhoudt en daarna een half jaar wel prive rijd (i.e. veel meer dan 500km op jaarbasis) dan hoef ik alleen bijtelling te betalen over het tweede half jaar.

Of ze gelijk hebben weet ik niet want ik rijd toch maar niet prive. Wie heeft je verteld dat je ook over de eerste auto bijtelling moet betalen? Denkt iemand dat of weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
anarchitect713 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:19:
[...]

Maar dan nog heb je steeds de maandelijkse bijtelling van de auto die er in hakt. Die kosten verdwijnen natuurlijk niet.
Nee maar de kosten voor het zelf rijden van een auto verdwijnen ook niet. Voor mij is het niet echt een optie om naast mijn lease-auto nog een eigen auto aan te schaffen. Dan ben ik zeker meer geld kwijt dan dat ik de bijtelling neem. De enige seriuze optie is om de lease-auto helemaal niet te nemen en dan mijn prive auto ook zakelijk te rijden. Financieel gezien zou dat ongeveer wel uitkomen. Maar ik heb geen zin om voor het kleine beetje geld wat ik dan over hou het risico te nemen. Voor mijn lease auto ben ik relatief weinig geld kwijt en ik heb gewoon de zekerheid dat ik altijd een werkende auto heb.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:47
anarchitect713 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:23:
[...]

Ik heb dit vorig jaar aan de Belastingtelefoon voorgelegd en die vertelden dat ik geen bijtelling hoef te betalen over de maanden waarin ik een kilometerregistratie kon overleggen met, naar rato, niet meer dan 500km per jaar. Dus als ik een half jaar niet prive rijd (< 250km) en een kilometerregistratie bijhoudt en daarna een half jaar wel prive rijd (i.e. veel meer dan 500km op jaarbasis) dan hoef ik alleen bijtelling te betalen over het tweede half jaar.

Of ze gelijk hebben weet ik niet want ik rijd toch maar niet prive. Wie heeft je verteld dat je ook over de eerste auto bijtelling moet betalen? Denkt iemand dat of weet iemand dat?
De belastingdienst :P

Wel gek dat ze twee verschillende verhalen ophouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:33
Johny58 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:34:
Ben in dit topic al meerdere malen tegengekomen dat bij het leasen van een auto via Atos Origin er niet veel (geen?) onderhandelingsruimte overblijft bij de dealer. Is het nou daadwerkelijk geen? of weinig (en zo ja hoeveel ongeveer)?

Het lijkt mij toch dat zelfs met die hoge kortingen die dealers aan leaseplan moeten geven (ik hoorde 10%) de autodealers er nog steeds winst op maken. Waarom zou je er dan voor kiezen een auto bij een bepaalde dealer te bestellen als je eigenlijk alleen maar naar de prijzen in de folder hoeft te kijken? Dan kan je dus een willekeurige merkdealer kunnen binnenlopen als je eenmaal weet welke auto je wil hebben, aangezien ze dan overal evenveel zouden moet kosten.

Ten slotte komt daar ook nog een stukje onderhoud bij. Het zou toch mogelijk moeten zijn om met een dealer af te spreken dat in ruil voor korting bij de aanschaf het onderhoud in hun garage wordt uitgevoerd?

Ik ga zelf proberen er toch nog wat opties bij te lullen onderhandelen. Maar in dit soort gevallen is handelen met enige voorkennis wel fijn. Dus hoe gaat dat in de praktijk? Is het echt geen korting, weinig korting of is er toch nog wat ruimte voor onderhandeling?

Deze vraag is dus voornamelijk gericht op mensen die ervaring hebben met het bestellen van een auto bij Atos Origin, maar misschien zijn er ook werkenemers van andere detacheerders die vanwege afspraken met de leasemaatschapijen in dezelfde situatie komen?
Afspraak met de dealer wbt onderhoud levert je weinig tot nix op, omdat alle onderhoudszaken ook volgens vaste afspraken zijn geregeld. Dus ook daar weinig marges. En als je bij een klus een merkdealer om de hoek hebt zitten heb je uiteindelijk vaak toch weer de neiging om hem daar ff in onderhoud te doen zodat je geen gedoe hebt met vervangend vervoer.
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit welke werkgever je hebt, het ligt er vooral aan welke afspraken er liggen. Meeste dealers hebben een overzicht met de afspraken tussen werkgevers, importeurs en leasemaatschappijen. Maximale korting die je op basis van de catalogusprijs
(kale prijs, dus zonder bpm en de hele rambam!) kan behalen is voor een particulier zo ongeveer 11%.
Een leasemij pakt meestal zo'n 7% hiervan, blijft dus 4% over. Mijn werkgever heeft ook die 4% al belegd (in elk geval bij PON (=VW, skoda, audi, seat...), zodoende kan ik 11% pakken. Die 4% is opgedeeld in 3% voor de dealer, en 1% van PON. Die ene procent heb ik er nog uitgeperst met een goedkopere trekhaak, zodat ik uiteindelijk op 12% uitkwam. Dus op basis van de bestaande afspraken een extra korting van 175 euro, dus reken je niet rijk! (Skoda Octavia Elegance)

Meeste korting krijg je op zaken die niet af fabriek zijn, en waar arbeid bij zit. bv inbouw van een carkit of zo. (of in mijn geval een trekhaak)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
L-VIS schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:24:
[...]

De belastingdienst :P

Wel gek dat ze twee verschillende verhalen ophouden.
De Belastingtelefoon van de Belastingdienst. Staan erom bekend dat ze niet altijd het juiste antwoord geven, dus ik houd een slag om de arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anarchitect713
rwb schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 09:52:
[...]

Nee maar de kosten voor het zelf rijden van een auto verdwijnen ook niet. Voor mij is het niet echt een optie om naast mijn lease-auto nog een eigen auto aan te schaffen. Dan ben ik zeker meer geld kwijt dan dat ik de bijtelling neem. De enige seriuze optie is om de lease-auto helemaal niet te nemen en dan mijn prive auto ook zakelijk te rijden. Financieel gezien zou dat ongeveer wel uitkomen. Maar ik heb geen zin om voor het kleine beetje geld wat ik dan over hou het risico te nemen. Voor mijn lease auto ben ik relatief weinig geld kwijt en ik heb gewoon de zekerheid dat ik altijd een werkende auto heb.
Dat snap ik, dat snap jij, maar er zijn ook mensen die simpelweg denken dat ze het een tegen het ander weg kunnen strepen en dat de auto dan 'gratis' is. Net zoals mensen die denken dat zoveel mogelijk hypotheekrente betalen ook het beste is omdat je dan het meeste terugkrijgt van de belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisTraller schreef op maandag 22 januari 2007 @ 12:25:
[...]

Afspraak met de dealer wbt onderhoud levert je weinig tot nix op, omdat alle onderhoudszaken ook volgens vaste afspraken zijn geregeld. Dus ook daar weinig marges. En als je bij een klus een merkdealer om de hoek hebt zitten heb je uiteindelijk vaak toch weer de neiging om hem daar ff in onderhoud te doen zodat je geen gedoe hebt met vervangend vervoer.
Volgens mij maakt het niet zo heel veel uit welke werkgever je hebt, het ligt er vooral aan welke afspraken er liggen. Meeste dealers hebben een overzicht met de afspraken tussen werkgevers, importeurs en leasemaatschappijen. Maximale korting die je op basis van de catalogusprijs
(kale prijs, dus zonder bpm en de hele rambam!) kan behalen is voor een particulier zo ongeveer 11%.
Een leasemij pakt meestal zo'n 7% hiervan, blijft dus 4% over. Mijn werkgever heeft ook die 4% al belegd (in elk geval bij PON (=VW, skoda, audi, seat...), zodoende kan ik 11% pakken. Die 4% is opgedeeld in 3% voor de dealer, en 1% van PON. Die ene procent heb ik er nog uitgeperst met een goedkopere trekhaak, zodat ik uiteindelijk op 12% uitkwam. Dus op basis van de bestaande afspraken een extra korting van 175 euro, dus reken je niet rijk! (Skoda Octavia Elegance)

Meeste korting krijg je op zaken die niet af fabriek zijn, en waar arbeid bij zit. bv inbouw van een carkit of zo. (of in mijn geval een trekhaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

anarchitect713 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 13:42:
[...]

Dat snap ik, dat snap jij, maar er zijn ook mensen die simpelweg denken dat ze het een tegen het ander weg kunnen strepen en dat de auto dan 'gratis' is. Net zoals mensen die denken dat zoveel mogelijk hypotheekrente betalen ook het beste is omdat je dan het meeste terugkrijgt van de belasting.
True, maar als ik mijn leaseauto en dus bijtelling de laatste vier maanden van het jaar niet had gehad, dan had ik niet genoeg belasting betaald om mijn hypotheekrenteaftrek van het hele jaar volledig te benutten :+ (ik heb 8 maanden van dit jaar fulltime gestudeerd en over het salaris van mijn bijbaan nauwelijks belasting betaald)

Als ik zie hoe lastig het nog is om een leaseauto te selecteren, dan ben ik blij dat ik gewoon dezelfde startersauto heb zoals iedere starter bij het bedrijf waar ik werk. Geen eigen keuze, maar ik geloof wel dat er een goede volumekorting is bedongen, want ik rijd nu een prima Polo. Ik zou hem zelf voor het leasebedrag dat bij veel bedrijven aan starters wordt verstrekt niet hebben kunnen samenstellen denk ik.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leex70
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
ok, ik mag niet klagen met een lease overeenkomst zoals deze? :
-geen eigen bijdrage...
-40.000km (20 zakelijk)
-48 mnd
max leasebedrag 850 ex btw

Ben 36 jr en werk als operationeel manager bij een klein bedrif 10-20 man

.... reacties welkom
heb nog wel meer vragen maar ben nieuw in dit forum en weet niet goed waar ik ze moet plaatsen...wie geeft me links of tips voor gathering.tweakers in het algemeen?

thanx
Lee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

leex70 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 19:57:
ok, ik mag niet klagen met een lease overeenkomst zoals deze? :
-geen eigen bijdrage...
-40.000km (20 zakelijk)
-48 mnd
max leasebedrag 850 ex btw

Ben 36 jr en werk als operationeel manager bij een klein bedrif 10-20 man

.... reacties welkom
heb nog wel meer vragen maar ben nieuw in dit forum en weet niet goed waar ik ze moet plaatsen...wie geeft me links of tips voor gathering.tweakers in het algemeen?

thanx
Lee
dit zegt niet zoveel. Wat voor auto je kan leasen hangt immers af van contract werkgever/leasemaatschppij (volume-afname). Grote werkgevers kunnen vaak veel korting bedingen. Ik heb nu een leasebudget van 980 en kan net een kale passat leasen.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leex70
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11-2023
Il Ljama schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 08:18:
[...]

dit zegt niet zoveel. Wat voor auto je kan leasen hangt immers af van contract werkgever/leasemaatschppij (volume-afname). Grote werkgevers kunnen vaak veel korting bedingen. Ik heb nu een leasebudget van 980 en kan net een kale passat leasen.
Heb nu een auto besteld cat waarde 34000. Zoals gezegd, klein bedrijf, zeker geen grote kortingen. Doordat ik zelf via de dealer wat rommel, kun je de maximale korting van 10% voor elkaar krijgen. Dat krijgen de meeste leasemaatschappijen ook wanneer ze auto's bestellen bij dealers.
Heb verder geen beperkende factor, mag alle soorten auto's uitzoeken. Het is nu een 4x4 geworden. Dat is heel persoonlijk maar blijft toch een auto wat bij me past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mag een auto uitzoeken in de klasse opel Corsa e.d. Denken jullie dat de Peugeot 207 hier nog in valt? want een klasse hoger is meteen de 307 natuurlijk. maar de 207 is wel duurder dan de Corsa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jep, de 207 valt net als de Corsa in de Compacte middenklasse, de 207 hoeft nog niet eens duurder te zijn dan de Corsa, want die eerste is volgens mij erg populair in de lease.

De Clio, Yaris, Grande Punto en Ibiza zijn ook bekenden in deze klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kazuka schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:27:
Jep, de 207 valt net als de Corsa in de Compacte middenklasse, de 207 hoeft nog niet eens duurder te zijn dan de Corsa, want die eerste is volgens mij erg populair in de lease.

De Clio, Yaris, Grande Punto en Ibiza zijn ook bekenden in deze klasse.
oke. zou mooi zijn... kwam tot mijn conclussie omdat de verkoopprijzen van de peugeot 207 ca 2000,- hoger liggen dan de corsa (instapmodellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog mensen meningen hier over welke auto het meeste waar voor zijn geld opleverd in de opel corsa, 207 klasse? andere merken enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 11:29:
nog mensen meningen hier over welke auto het meeste waar voor zijn geld opleverd in de opel corsa, 207 klasse? andere merken enzo?
Ik heb nu het nieuwe model Renault Clio. Ik moet zeggen dat ik dat ook een leuke auto vindt die niet al te duur is. Ik denk dat het vooral persoonlijke voorkeur is welke je het mooiste vindt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Heb zelf een Grande Punto 1.4 Sport. Voor dat geld had ik bij de concurentie een (veel) kalere auto en buiten dat is het ook nog eens de mooiste in z'n klasse :+

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

leex70 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 20:37:
[...]

Heb nu een auto besteld cat waarde 34000. Zoals gezegd, klein bedrijf, zeker geen grote kortingen. Doordat ik zelf via de dealer wat rommel, kun je de maximale korting van 10% voor elkaar krijgen. Dat krijgen de meeste leasemaatschappijen ook wanneer ze auto's bestellen bij dealers.
Heb verder geen beperkende factor, mag alle soorten auto's uitzoeken. Het is nu een 4x4 geworden. Dat is heel persoonlijk maar blijft toch een auto wat bij me past.
netjes. ik kom in de buurt, maar zit vast aan diesel en volkswagen. Niet-diesel, 4x4 etc. is geen optie. We hebben gelukkig een deal met een dealer waardoor ik per maart een redelijk complete Passat binnen leasebudget kan nemen.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga waarschijnlijk de peugeot 207 Colour-line, 1.6 HDI 90PK rijden. Volgens mij een aardig compleet model. crusecontrol erbij is ook erg voordelig. denk dat ik dat erbij neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:42:
ga waarschijnlijk de peugeot 207 Colour-line, 1.6 HDI 90PK rijden. Volgens mij een aardig compleet model. crusecontrol erbij is ook erg voordelig. denk dat ik dat erbij neem.
Goede keus. Ik heb ook een 207 gekozen, zelfde motor alleen in XS pack uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50

MicroWhale

The problem is choice

Mijn criteria (in volgorde van belangrijkheid):
- max. 24000 waarde voor bijtelling (= ong. 200€p.m. netto aan bijtelling, etc...)
- meeste auto voor m'n geld
- laagste leaseprijs

Ik heb afgelopen weken in de volgende auto's gereden:
- Renault Clio
- Opel Corsa
- Suzuki Swift

Van Peugeot en Citroën ga ik niks rijden, evenals de andere merken uit het oosten. Deze gaan voor de uitrusting die ik wil over het budget een. Als je het anders zegt: Deze geven voor de €24000 te weinig uitrusting.

Mijn bevindingen:
Suzuki Swift
+ rijdt prima
+ ziet er van de buitenkant mooi uit
- oerlelijk van binnen
- laag uitrustingsnivo

Opel Corsa
+ redelijk van binnen
+ mooi van buiten
+ redelijk complete uitrusting
- plastic afwerking in een Corsa? ja... (de verkoper zei dat het de "duurste uitvoering" was)
- motor voelde niet solide aan (reageert niet direct op wat je doet)
- heeft electronische stuurbekrachtiging (ik ben hydraulische gewend, en dat is schrikken!!)

Renault Clio
+ mooi van binnen
+ mooi van buiten
+ zeer complete uitrusting
- je voelt niet echt goed wat de voorwielen doen
Het wordt dus de Clio. Waarom?
1. Die electronische stuurbekrachtiging rijdt eng voor mij, omdat deze bij de minste of geringste beweging aan het stuur corrigeert. Hierdoor rijd je auto niet de kant op waarop je denkt dat ie rijdt, vooral op de snelweg,
2. Voor hetzelfde geld krijg je bij de Clio (1.5 dCi 85 Exception 5 deurs+ opties) extra(tov Corsa):
- hand-free card,
(Zonder sleutel openen en starten. De auto herkent de sleutel en als je je hand op de handgreep legt, opent de auto automatisch. Voor het starten hoeft de kaart niet in de sleuf gestoken te worden.)
- electrisch bedienbare ramen achter,
- regen- en lichtsensor,
- automatische zijverlichting als je door een scherpe bocht gaat,
- panoramisch schuifdak, (gratis tot 1-3-2007 => actie)
- lichtmetalen velgen 16" en verbreedde wielbakken,
- electrisch inklapbare zijspiegels,

en dan zit je op € 23.380,00.

Netjes toch?

*edit* voor deze Clio geldt een lease-prijs van tussen de 540-580 euro. Natuurlijk afhankelijk van de kortingsafspraken van je werkgever met lease-maatschappijen.

[ Voor 3% gewijzigd door MicroWhale op 30-01-2007 11:40 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het echt allemaal niet meer... zoveel bedragen zoveel bedrijven zoveel merken zoveel leasebedrijven en zoveeel ... ik word er een beetje gek van..

het is toch niet normaal dat je in een kleine auto moet rijden en je zelf een consultant moet noemen...... ook is het niet gezond.. dagelijks naar wek en weer naar huis in een gammelbak en dan bij je vrienden kunnen noemen dat je een auto vd zaak hebt... en wat voor een... sjesus man

* ik ben een young professional
* max bedrag is 666 'ik weet niet of het incl of excl brandstf is'
* diesel of benzine week ook niet
* 4 jr 35.000
* eigen bijdrage weet ik ook niet
* prive km weet ik ook niet
* bedrijf is getronics
* nieuwe baan

heb vorige week gesolliciteerd bij dit bedrijf en heb een gesprek gehad, maar nog niet alles gevraagd over mijn leaseauto... dat komt binnenkort wel

maar wat voor bedragen of bijtelling kan ik verwachten straks..

iedereen typt maar wat en zelf kom ik er niet meer uit... op die websites staan bedragen maar er zijn nog andere tellingen die komen etc.

wie kan me helpen met het bedrag wat ik uiteindelijk moet betalen

ik wil het liefst een auto met een cosnumentenprijs van 35.000 ja het gaat inderdaad om een wat luxe uitvoering met veel opties.. en zonder deze opties is het 30.000

aan de hand van de bovenste informatie wat zou ik bruto of netto moeten betalen, wat wordt dus van me loon ingehouden

wat is het verschil tussen bruto en netto inhouden

kan ik na aftrek van het bedrag 12 keer op mijn loon aan het einde van 2007 bij de belastingdienst iets terugvragen

bij voorbaat dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:o

Nou ik denk dat je wensen qua leaseauto bij Getronics niet helemaal zullen uitkomen zeg maar.
Misschien moet je gewoon maar eens bij de belastingdienst kijken en daar het verhaal lezen. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

ps. solliciteren naar een baan met een leaseauto om het aan je vrienden te vertellen ? (zo komt je post bij mij over) dat zijn vast niet de beste ICT'ers denk ik dan maar. :|

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Voor 666 EUR kun je geen auto van 35k uitzoeken. Dus droom lekker verder :Z

En trouwens die kleine auto's zijn echt niet verkeerd en rijden erg goed tegenwoordig. En je hoeft geen leaseauto te nemen, mijn advies koop zelf een auto, en neem de km vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Voor dat bedrag rijd je een goed aangeklede Grande Punto bv en dat kan je toch niet echt een rammelbak noemen :? Als YP een auto van 35.000 euro wensen (reken dat nog is ff om!!) lijkt me wat hoog gegrepen (rijd je een 1 serie, A3 of C30 met opties voor, zie ik niet echt als instapauto).
Mijn vrienden waardeerden mijn auto van de zaak, al is het maar een simpele en kleine rammelbak (GP :P) in ieder geval wel. Zeker als je een goed geluidssysteem in je opties meeneemnt en vertelt dat ze geen bezine meer hoeven bij te lappen ;)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met andere woorden, jij wil dus een basis Volvo S40 gaan leasen (Seat Leon zit namelijk rond de 27k/28k) als groentje.

Voor dat bedrag kun je beter gaan kijken in de range van 19k/20k en dan kom je bij kleinere auto's uit.

Voor een auto van 30k/35k zit je met 35.000km/48mnd zo rond de 850/900 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je sowieso bij GTN als YP niet vast aan een basis Astra in het zilver met stickers ?
Of denk ik nu te slecht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:23:
[...]

Met andere woorden, jij wil dus een basis Volvo S40 gaan leasen (Seat Leon zit namelijk rond de 27k/28k) als groentje.

Voor dat bedrag kun je beter gaan kijken in de range van 19k/20k en dan kom je bij kleinere auto's uit.

Voor een auto van 30k/35k zit je met 35.000km/48mnd zo rond de 850/900 euro per maand.
... en dat is neem ik aan alleen de lease-prijs. Je betaalt minimaal 184 zelf bij.

Je krijgt van de belastingdienst nog een bijtelling van ongeveer 770 euro bruto. Dit is netto (inclusief wat je zelf op het lease-bedrag legt) ongeveer 372 euro per maand.

[ Voor 4% gewijzigd door MicroWhale op 06-02-2007 11:18 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 00:12:

* max bedrag is 666 'ik weet niet of het incl of excl brandstf is'
* diesel of benzine week ook niet
* 4 jr 35.000

ik wil het liefst een auto met een cosnumentenprijs van 35.000 ja het gaat inderdaad om een wat luxe uitvoering met veel opties.. en zonder deze opties is het 30.000
Ik denk inderdaad dat dit veel te hoog gegrepen is.
Of je krijgt een enorme hoge eigenbijdrage.

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:33
[TAG]Speedy schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:13:
... en vertelt dat ze geen bezine meer hoeven bij te lappen ;)
Doe je verkeerd hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:25
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 10:39:
Zit je sowieso bij GTN als YP niet vast aan een basis Astra in het zilver met stickers ?
Of denk ik nu te slecht ?
Volgens ander topic kun je bij GTN kiezen uit Audi, BMW, Renault, Opel, Ford, Seat, Peugot, Volvo, Volkswagen en is de 661 euro inclusief brandstof. Daar rijd je in de verste verste geen 35K auto voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

sverzijl schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 11:55:
[...]

Volgens ander topic kun je bij GTN kiezen uit Audi, BMW, Renault, Opel, Ford, Seat, Peugot, Volvo, Volkswagen en is de 661 euro inclusief brandstof. Daar rijd je in de verste verste geen 35K auto voor.
Dan zit je volgens directlease zo rond de 16k tot 20k. Afhankelijk van het merk natuurlijk.

Ik ben benieuwd wat fbhastasi daarvan denkt.

[ Voor 6% gewijzigd door DeeJee op 06-02-2007 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Lease prijzen zijn allereerst natuurlijk geheel afhankelijk van de lease maatschappij en het contract dat jouw werkgever met die maatschappij heeft afgesloten. Zaken als standaard vervangend vervoer, winterbanden regeling etc hebben allemaal invloed op de prijs - zonder dat er nog iets over een auto gezegd is.

Daarnaast is er niet direct een verband tussen de catalogus waarde van een auto en de lease prijs. Natuurlijk, hoe duurder de auto - hoe hoger het lease bedrag. Maar zaken als onderhoud, restwaarde, hoe makkelijk de auto te verkopen is - dat zijn zaken die direct invloed hebben op de lease prijs.

Maar zoals al eerder aangegeven is.. een auto van 35.000 voor een junior kan je echt vierkant vergeten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat wordt vast nog even verder solliciteren.... want daar kun je bij je vrienden niet mee aankomen natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 12:38:
Dat wordt vast nog even verder solliciteren.... want daar kun je bij je vrienden niet mee aankomen natuurlijk :+
Je moet het een afwegen tegen het ander. Vergeet niet dat je net begint als "young professional", dus verwacht geen grote auto. Doorgaans rijden de meeste consultants ook niet in peperpdure Audi A4s of BMW 3-series.

Als je daar liever in rijdt, dan kan je beter een gebruikte auto kopen en wellicht het lease bedrag bij je salaris krijgen. Hou er wel rekening mee dat een eigen auto onder de streep altijd duurder en minder comfortabel is als een lease auto. (Problemen met je eigen auto zijn dus jouw probleem, bij problemen met een lease auto krijg je gewoon een tijdelijke huur auto o.i.d.).

In Nederland zou ik mijn huidige auto (een relatief jonge BMW 3-serie Touring) ook niet gauw als lease auto krijgen en daar bovendien mega veel bijtelling voor moeten lappen. Dat ligt dan in Duitsland iets anders maar goed, da's appels en peren vergelijken. Maar zou ik een baan in Nederland nemen, dan verwacht ik niet dat ik een BMW 3-serie terug zou krijgen als lease auto.

Hoewel ik verwacht zeker een aardig lease bedrag te krijgen, dan zou ik waarschijnlijk niet eens een 3-er nemen als lease auto als dat zou kunnen. Dan neem ik liever meer waar voor mijn geld... en neem een Mazda 6 met full-options o.i.d.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Wat voor een auto had je zelf in gedachte?

[ Voor 33% gewijzigd door DeeJee op 06-02-2007 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn werkgever is het allemaal stuk eenvoudiger geregeld. Je mag gewoon een auto uit een klasse kiezen (A = 20.000, B=25.000, C=30.000, D=35.000, E=40.000, etc.) die je toegewezen krijgt. Hoe meer dienstjaren/ervaring/eisen hoe hoger je klasse wordt. Het uiteindelijke leasebedrag/brandstofprijs doet er verder niet toe.

Daarnaast zijn verplicht:
- Metallic lak, Airco, Airbags, Bluetoothh carkit en radio
Deze worden betaald door de werkgever, bovenop de nieuwprijs van de auto. Eventuele andere opties tot 10% van het klassebedrag mag je erbij nemen en daar betaal je dan prive bijdrage voor.

Zo kan je dus een auto nemen van 19.999 euro, daar voor 2000 euro de verplichte opties op schroeven om vervolgens nog 2000 euro extra te besteden voor prive opties als bijvoorbeeld cruisecontrol.

Volgens mij dus wel aardig geregeld :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Laatst online: 26-07-2020
tazzman schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 13:09:
[...]

Je moet het een afwegen tegen het ander. Vergeet niet dat je net begint als "young professional", dus verwacht geen grote auto. Doorgaans rijden de meeste consultants ook niet in peperpdure Audi A4s of BMW 3-series.
Voor de 'young professional' is het begrip JAC-bak (Jonge ACademicus) uitgevonden. Dat wil soms zeggen dat je een auto toegewezen krijgt uit een pool van (soms gebruikte) wagens uit de lagere categorie. Een bak van 35.000+ is als beginner, zelfs bij de topwerkgevers, volslagen ondenkbaar.

Gelukkig is voor de meeste jonge academici dan ook niet zo heel relevant wat voor auto ze krijgen. Inhoudelijk werk doen > op de weg zitten en (de facto) tijd verspillen.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Metallic lak verplicht? Geinig hoor. ;) Wel tof dat men airco en airbags (hoewel die vaak min of meer standaard in nieuwe auto's zitten) betaalt.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Ik ben ook benieuwd of er ook leasemaatschappijen of werkgevers zijn die parkeersensoren betalen. Deze dingen kosten immers maar een paar honder euro en kunnen redelijk makkelijk kleine schade voorkomen (paaltje in de bumper). Ik denk dat zo'n investering voor een leasemaatschappij wel uit kan.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:38
argro schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:31:
Ik ben ook benieuwd of er ook leasemaatschappijen of werkgevers zijn die parkeersensoren betalen. Deze dingen kosten immers maar een paar honder euro en kunnen redelijk makkelijk kleine schade voorkomen (paaltje in de bumper). Ik denk dat zo'n investering voor een leasemaatschappij wel uit kan.
Volgens mij gebeurd dit meerendeel bij bedrijfsbusjes, ken wel een aantal bedrijven die in ieder geval al hun busjes voorzien van sensoren, en het scheelt hun inderdaad.
Maar bij een auto? Weet het niet maar lijkt mij meer een kwestie van 'het is maar een leaseauto'.
Dat mensen wat nonchalant zijn met het inparkeren e.d.

[ Voor 28% gewijzigd door Fire_Bird op 06-02-2007 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Fire_Bird schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:39:
[...]

Maar bij een auto? Weet het niet maar lijkt mij meer een kwestie van 'het is maar een leaseauto'.
Dat mensen wat nonchalant zijn met het inparkeren e.d.
Er is nog altijd een eigen risico. Dus dat nonchalante zal wel meevallen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:05:
Metallic lak verplicht? Geinig hoor. ;) Wel tof dat men airco en airbags (hoewel die vaak min of meer standaard in nieuwe auto's zitten) betaalt.
;) Er zijn zelfs nog auto's schijnbaar zonder metallic lak ;)
Radio was ik nog vergeten, die krijg je ook whehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom in de grote wereld.
De dingen die jij nu wenst/eist moet je eerst verdienen. Je hebt 0,0 ervaring en denkt meteen al van alles te kunnen. Zulke mensen vliegen er bij mij meteen uit.

Maar om niet van een koude kermis thuis te komen, ga al vast maar kijken naar een Clio, Corsa, 206. Dat zijn meer de auto's die je (met een kleine bijdrage) kan leasen voor dat bedrag.
Overigens mag je maar een bepaalt percentage over je leasebedrag heen gaan. Dus wat je wilt gaat dus echt niet lukken.

Kom over een paar jaar maar terug, dan heb je misschien die vette bak (met vette bijtelling en eigen bijdrage ?). En bewijs je eerst maar eens tegen over je werkgever. Ben je goed en verdien je het, dan krijg je het gerust wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik werk zelf bij GPR (getronics pink roccade) en het hangt van je functie af wat je mag leasen.
Voor de mensen in het veld is dat een meriva of astra. Grijs met stickers. En de basis versie.
Voor de meeste andere mensen heb je vrije auto keuze uit een lijst met 9 merken (zijn hier al genoemd). Dan heb je een lease bedrag. En je mag 30% boven je lease bedrag leasen.
Dus voor 666,- euro als lease bedrag mag je maximaal tot 865,- leasen.
Let er dus wel op dat je dan fiks bijbetaald!
Voor dat lease bedrag moet je gewoon rekenen op corsa's, clio's etc. Een YP stelt niet veel voor.
En je rijdt dan ook niet in een dure auto. Als je een categorie hoger komt. Dan kan je al best een leuke auto rijden. Rijdt zelf een auto van zo'n 31000,-. Maar als jij meer over hebt om bij te betalen, dan kom je vast wel aan je 35.000,-

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel:
Je kan voor 865 euro een auto van 35.0000 leasen.
Dan ga JIJ netto betalen:
Bruto bijtelling: 22% van 35.000 = 7700 per jaar, dus 641 euro per maand
Je eigen bijdrage is 865-666 = 199 euro
Je moet GPR ook betalen als je hem prive gebruikt, was geloof ik 45 euro.

Dus je maandelijk bruto bijtelling is 641 - 199 - 45 = 397 euro
Dus netto betaal je: 167 ( = 42% van 397 ) + 199 + 45 = 411 euro per maand.
En als YP verdien je nog geen top salaris, 2000 ? Wat houd je dan netto over ?
Dus als je nog thuis woont, dan is het heel misschien mogelijk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

nare man schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 14:04:
[...]

Gelukkig is voor de meeste jonge academici dan ook niet zo heel relevant wat voor auto ze krijgen. Inhoudelijk werk doen > op de weg zitten en (de facto) tijd verspillen.
Voor mij was de auto wel degelijk belangrijk - niet zo zeer van pk's of merk gericht maar ik had ook projecten in het verre Noorden of Zuiden van het land, dus ik zat relatief veel in de auto (en veel in de file). Voor mij waren/zijn zaken als veiligheid en comfort erg belangrijk. Dus voor betere stoelen, de armleuning of die extra airbags wilde ik best een duurder modelletje nemen en daarvoor zelf wat bij betalen.

Ik heb ook enige tijd in tijdelijke (huur) auto's gereden waar ik na 160 - 200km uitstapte en gewoon last van mijn rug had.. die sleutels lagen zo bij mijn manager weer op het bureau. Daarintegen heb ik heerlijk getuft in knal gele of knal oranje auto's.. zag er niet uit.. maar ja, ik zat lekker :)

Gebruikte pool auto's is altijd een optie - dat deed ik zelf ook, zo kon ik altijd een klasse duurder rijden dan mijn lease bedag toe liet zonder een hoge eigen bijdrage. Maar pool-regelingen verschillen enorm per werkgever natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
tazzman schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 16:56:
[...]
Maar pool-regelingen verschillen enorm per werkgever natuurlijk.
Dat kan je wel stellen ja. Bij huidige werkgever waar ik net een paar maanden geleden begonnen ben kon ik ook kiezen uit een aantal poolauto's, maar ging je vervolgens kijken naar de leaseprijzen dan waren die vrijwel even hoog als dezelfde auto maar dan nieuw (scheelde misschien een 30-40 euro bruto/maand). En als ik dan toch een leasebak rijd die me ruim 700 euro bruto/maand aan bijtelling kost, dan wil ik wel een nieuwe met alle opties die ik zelf uitgekozen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

sverzijl schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 17:40:
[...]

Dat kan je wel stellen ja. Bij huidige werkgever waar ik net een paar maanden geleden begonnen ben kon ik ook kiezen uit een aantal poolauto's, maar ging je vervolgens kijken naar de leaseprijzen dan waren die vrijwel even hoog als dezelfde auto maar dan nieuw.
Bij mijn vorige werkgever nam men het originele lease bedrag van de auto, deelde het verschil met je eigen lease bedrag door 2 - de helft betaalde de werkgever, de andere helft betaalde jij. Dat vond ik altijd een schappelijke regeling.

Auto's van ex-rokers werden op kosten van de werkgever geheel chemisch schoongemaakt waarbij ook de airconditioning geheel uit elkaar gehaald werd, filters verwijderd etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 17:01

FreakNL

Well do ya punk?

Er zijn een hoop mensen hier die het voor onmogelijk achten om als YP in een auto van 35.000 te gaan rijden.

Dat is niet helemaal waar natuurlijk, het is in principe wel mogelijk. Alleen bij zo'n wagen en dat kilometrage moet je toch al gauw gaan denken aan een leasetarief wat richting de 900 euro kruipt. Dit is toch al meerbedrag (boven die 666) van rond de 200 euro (laten we het laag inschatten). Weet niet hoe het bij Getronics geregeld is, maar bij ons (Sogeti) is dat (meer)bedrag bruto. 200 euro bruto is 140 in de portemonnee. Je kan het ook netto betalen, en later van de belasting aftrekken, same difference, in the end is het gewoon 140 in de portemonnee...

En dan je bijtelling nog dat is dan (35.000*22% / 12 ) = 641 per maand, waar je dus zo'n 210 euro (netto!) belasting over betaald (Aangezien je YP bent zul je wel in de laagste schaal zitten)

140 euro netto + 210 netto = 350 euro netto zou je kwijt zijn voor deze wagen. Dit lijkt mee te vallen, maar besef je wel dat dit 'meerprijs' is, want die 666 (je mobiliteitsbudget) ben je dus ook al kwijt.

Even ter vergelijking; Doe je gewoon normaal, en ga je in een auto van 666 rijden met een fiscale waarde van zo'n 18.000 euro (moet kunnen voor dat bedrag), dan ben je dus die 666 ook kwijt, maar geen bedrag daarbovenop, en betaal je dus alleen nog maar bijtelling over die 18.000, wat zo'n 110 euro netto zal zijn. Verschil tussen patserbak (350 euro) en 'normale' auto (110) is dus 250 euro NETTO in de maand, dat is 3000 euro in het jaar. Ik kan daar hele leuke dingen voor doen, en ook voor 18.000 zijn er leuke wagens te vinden..

Maargoed, één en ander is ook afhankelijk van of je bijvoorbeeld nog thuis woont, of misschien veel spaargeld hebt. Als je het wil, en je kunt het betalen, waarom niet... Sommige mensen hebben het er niet voor over, jij misschien wel...

/disclaimer
Bovenstaande zijn ruwe schattingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:34

ralpje

Deugpopje

Bij mijn baas is het nog anders geregeld: het is een vrij klein bedrijf dus auto's van de zaak zijn ook echt van de zaak. Geen lease of iets dergelijks, de auto's zijn gewoon gekocht door het bedrijf, en worden na x jaar of x kilometers gewoon weer verkocht of ingeruild.
Vandaar dat ik nu in een auto van zo rond de €30.000 rijd, zonder dat ik me druk hoef te maken om lease-tarieven, mobiliteitsvergoedingen, etc. Een auto mag een x bedrag kosten (cataloguswaarde) afhankelijk van ervaring, functie en salaris: je fiscale bijtelling moet natuurlijk in vergelijking tot je salaris niet te hoog worden :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Hoe zit dat eigenlijk met winterbanden?

Ik heb net afgelopen zaterdag me echte lease auto kunnen ophalen (eindelijk van die voorloper af) en ik heb winterbanden in me contract zitten. Ik lease bij translease en kan volgens de papieren alleen bij euromaster langs voor me winterbanden. Rij ik daar gewoon langs en men knoopt daar gelijk 4 andere banden er onder of moet ik daar ook nog een afspraak voor maken? o en krijg ik dan van die zwart stalen velgen of leggen ze hem om me mooie 17" lichtmetalen velgjes? :D

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
the_Emperor schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:26:
bij euromaster langs voor me winterbanden. Rij ik daar gewoon langs en men knoopt daar gelijk 4 andere banden er onder of moet ik daar ook nog een afspraak voor maken?
Als je ze even opbelt weet je het meteen. Kan me niet voorstellen dat je dit zonder afspraak kan doen.
o en krijg ik dan van die zwart stalen velgen of leggen ze hem om me mooie 17" lichtmetalen velgjes? :D
Dat was een retorische vraag neem ik aan ;) Even snel 4 wielen verwisselen die al goed uitgebalanceerd zijn, of 2+ uur bezig zijn om banden eraf te wippen, nieuwe erop, opnieuw uitbalanceren en als je terugkomt voor je zomerbanden weer hetzelfde verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me anders goed voorstellen dat er wel een maximum bestaat voor je leasebedrag. Het is ook een gedeelte bescherming van de medewerker, die niet direct door heeft dat hij opeens 300 euro netto in de maand mag gaan bijlappen.

Volgens mij hadden wij maximaal 50 euro meer per maand als maximum (maar dat was 4 jaar geleden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Laatst online: 14:12

Arno

PF5A

sverzijl schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:36:
Dat was een retorische vraag neem ik aan ;) Even snel 4 wielen verwisselen die al goed uitgebalanceerd zijn, of 2+ uur bezig zijn om banden eraf te wippen, nieuwe erop, opnieuw uitbalanceren en als je terugkomt voor je zomerbanden weer hetzelfde verhaal.
Doorgaans worden de banden omgezet. Ik rij ook op winterbanden op mn eigen LM velgen, wel zo netjes ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:57
Arno schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:40:
[...]
Doorgaans worden de banden omgezet. Ik rij ook op winterbanden op mn eigen LM velgen, wel zo netjes ;)
En dodelijk voor de levensduur van je banden, die kunnen niet zo vaak verwisseld worden word namelijk redelijk geforceerd erop gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Mijn 17"-ers worden ook gewoon behouden tijdens de winter. Die 4x dat er winterbanden op moeten zullen ze wel overleven :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Eskimootje schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:45:
En dodelijk voor de levensduur van je banden, die kunnen niet zo vaak verwisseld worden word namelijk redelijk geforceerd erop gezet.
Mja, daar is het uiteraard een leasewagen voor ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Arno schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:53:
[...]
Mja, daar is het uiteraard een leasewagen voor ;)
Inderdaad. De leasemaatschappij moet zelf maar beslissen wat ze willen.
Daarvoor zou ik zelf niet extra gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Idd ook mijn winterbanden zijn gewoon netjes op mijn LM velgen gezet. Ik denk dat dat gewoon bij de meeste lease wagens gebeurd.
Om ze er op te laten zetten heb ik even een afspraak gemaakt bij een Profile Tire Center in de buurt en daar kon ik mijn auto brengen. 5 kwartier later kon ik de auto weer ophalen.
Ik zou gewoon even met de lease-maatschappij bellen. Die kunnen je het vast allemaal perfect vertellen hoe het in zijn werk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:38:
[...]

Ik kan me anders goed voorstellen dat er wel een maximum bestaat voor je leasebedrag. Het is ook een gedeelte bescherming van de medewerker, die niet direct door heeft dat hij opeens 300 euro netto in de maand mag gaan bijlappen.

Volgens mij hadden wij maximaal 50 euro meer per maand als maximum (maar dat was 4 jaar geleden).
Bij ons betaal je de extra bijdrage (dus het bedrag wat je leaseauto duurder is dan het mobiliteitsbudget) uit een 'potje', waar je zelf de verantwoording hebt om te zorgen dat dat gevuld is.

Je kan dat potje vullen door een deel van je bruto loon af te staan (ten behoeve van dat potje). Je kan maximaal 16/116e van je salaris erin stoppen. Als je 2000 euro bruto hebt, komt dat neer op 275 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 08:49:
Er zijn een hoop mensen hier die het voor onmogelijk achten om als YP in een auto van 35.000 te gaan rijden.

Dat is niet helemaal waar natuurlijk, het is in principe wel mogelijk. Alleen bij zo'n wagen en dat kilometrage moet je toch al gauw gaan denken aan een leasetarief wat richting de 900 euro kruipt.
Deze YP zit bij GPR. Hier gelden enkele regeltjes omtrend het leasen
- Men mag maximaal 30% boven het normleasebedrag zitten, dus bij 666 euro is dat ±200 euro.
- Men dient bij privé gebruik een privébijdrage te betalen, 6.5% van het norm leasebedrag, dus ± 43 euro.

Dus max leasebedrag mag 866 euro zijn. Als je daar een 35k auto voor krijgt, dan zal zijn netto leasekosten het volgende zijn:
= ((35000*0,22/12)-200-43)*0,42+200+43 = 410,44 euro in de maand

En dat is nogal wat op een YP-salaris. Maar hij zal wel thuis wonen en kan dat dan wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Arno schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:40:
[...]
I stand corrected :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Betaal je 42 procent belasting over je bijtelling? Nee toch? Dat is toch afhankelijk van je totale belastbare inkomen? Of is het bij betelling altijd 42%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Nee het komt boven op je salaris. Meestal komt dat neer op ongeveer 42 procent. aangezien de meeste niet in de 52 procent schaal vallen en vanaf ik geloof iets van 18.000 euro betaal je 41, nog wat procent. Dus het zal mischien net iets minder zijn als 42 % voor sommige

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Mja, ik zie het nu ook, ik was in de veronderstelling dat je pas vanaf 30.000 euro in de 40%+ schaal viel, maar dat is al vanaf 18.000 ofzo :)

Mijn berekening hierboven loopt dus ook een beetje mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot en met € 17.046: 34,15%
van € 17.047 t/m € 30.631: 41,45%
van € 30.632 t/m € 52.228: 42%
€ 52.229 en hoger: 52%

bron: http://www.belastingdiens...2006/aangifte2006-20.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 13:17:
tot en met € 17.046: 34,15%
van € 17.047 t/m € 30.631: 41,45%
van € 30.632 t/m € 52.228: 42%
€ 52.229 en hoger: 52%
Is dit het totale inkomen met of zonder de bijtelling van de catalogus waarde van de auto? Of gaat dit over de catalogus waarde van de auto zelf? Of mag ik straks, wanneer ik weer naar NL kom, 52% belasting afdragen over mijn salaris *EN* mijn auto?

Ben nu bezige met mijn Duitse belastingopgave .. en dat is net zo'n ellende. Ik kon het in NL al soms niet meer volgen maar tis hier nog een stapje ingewikkelder. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel gemaakte fout.

Je betaalt alleen 52% over het deel wat boven de 52.229 euro uit komt.

Verdien je 53.000, dan moet je over de 771 euro 52% belasting betalen.
over € 30.632 t/m € 52.228: 42% belasting
etc.

Dus verdien je 52.000 euro en je hebt een bruto bijtelling van bijv 800 p/m, dan zal je over het verschil tussen 61600 ( = 52.000 + 800*12) en 52.229 ( = 9371 euro) 52% belasting betalen. Dus niet over de hele bijtelling betaal je 52% belasting, over (9600-9371=) 229 euro betaal je 42%.

Etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Zou ook niet werken als dit dan over het gehele loon zou zijn. Verdien je in totaal 52.228 euro dan zou je 21935 euro belasting betalen, verdien je 1 euro meer zou je ineens ruim 5K euro meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dank voor de uitleg - dat scheelt dan tenminste weer.

Wat voor auto's rijden YP's doorgaans eigenlijk?

[ Voor 33% gewijzigd door tazzman op 07-02-2007 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Deze YP rijd een Grande Punto Sport ("helaas" de benzine versie) incl diverse opties. Ik klaag niet 8)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05-2021
Hey [Tag]Speedy.. Ik ben ook aan't kijken voor de GP :) Welke versie rij je psies? De drie deurs 16v Sport? En wat is daar dan het lease bedrag van (en benzine?)

Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Ja de 1.4 16v benzine Sport (heb stiekum even gekeken naar de 130pk diesel, maar die kwam in de lease 125-150 euro duurder uit en dan nog de bijtelling!)

Moet er 696 euro aan lease (incl. brandstof) voor neerleggen. Zitten wel de nodige opties bij dus het zal wat goedkoper uitvallen als je zaken als het geluidssysteem en de winterbanden achterwege laat :P
Leasebedrag hangt natuurlijk wel af van de afspraken die je werkgever heeft met de leasemij. (zit zelf bij Sogeti, auto geleased via ING)

[ Voor 16% gewijzigd door Speedy op 07-02-2007 15:58 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tyrion70
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik begin 1 maart bij Sogeti :) En wist idd al dat jij daar ook werkte.. dus je houdt nu 50 euro van je mobiliteits budget over?

Kun je me anders jouw specs van die punto eens PM-en?

Doe maar gek! Anderen doen al gewoon genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Nee, ik moet 26 bijleggen, 670 is de eigenlijke mobiliteitsvergoeding. Voor nieuwe medewerkers is het inderdaad een ander bedrag maar zal de auto ook 70 euro duurder zijn.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[TAG]Speedy schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 16:27:
Nee, ik moet 26 bijleggen, 670 is de eigenlijke mobiliteitsvergoeding. Voor nieuwe medewerkers is het inderdaad een ander bedrag maar zal de auto ook 70 euro duurder zijn.
Dat is mooi naaierij.

"Kom bij ons werken, dan krijg je een 50 euro hogere mobiliteitsvergoeding."
Maar vergeten te vertellen dat de prijzen met 70 euro omhoog gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:21:
[...]

Dat is mooi naaierij.

Zo zit het ook niet. De vergoedingen zijn onlangs van 600 naar 670 gegaan. Echter, Sogeti betaalt ook mee aan de kosten. Daarom wordt er gesteld dat je budget in feite nog eens 80 euro hoger is. Deze 80 euro wordt vervolgens in de leaseprijs extra meegenomen. Ik heb dit echter nog niet gezien in de praktijk, en volgens mij moet het nog ingeregeld worden. Maar dat is dus puur om het inzichtelijk te maken.
Boeit feitelijk dus ook helemaal niet, ben sinds 1 jan. gewoon 70 euro bruto goedkoper uit.
Het enige wat voor nieuwe medewerkers voelbaar is, is dat de nieuwprijzen en brandstofprijzen blijven stijgen, dus zodoende duurder uit zijn voor dezelfde auto. Maar daar heb je als leaserijder altijd last van nadat je je wagen inlevert. Tis altijd weer schrikken.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

MisTraller schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:26:
Maar daar heb je als leaserijder altijd last van nadat je je wagen inlevert. Tis altijd weer schrikken.
Verklaar je nader? Als je bij ons (een middelgrote ICT dienstverlener) binnen je budget bleef - dan hoefde je bij uit dienst gaan niets te betalen, en anders alleen het deel wat boven je lease bedrag zat. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hij bedoelt als het na 4 jaar weer tijd wordt voor een nieuwe wagen. Vroeger leasde je voor 1000 gulden een hele degelijke middenklasser, daar moet je tegenwoordig minstens 800 euro voor uittrekken.. In 4 jaar tijd verandert er natuurlijk een hoop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 19:21:
[...]

Dat is mooi naaierij.

Zoals Mistraller al aanhaalt, medewerkers gaan er 70 euro op vooruit. Nieuwe medewerkers 150 euro, maar de leaseprijzen stijgen ook met 80, vandaar :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Maar betekent dat als je nu je oude lease auto ook "op" is en weer een nieuwe moet dat je ook die 80 euro hogere vergoeding krijgt? of zit dat dus al bij die 670 inbegrepen en merk je dat dus niet, maar je krijgt het dus wel.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

FreakNL schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:09:
Hij bedoelt als het na 4 jaar weer tijd wordt voor een nieuwe wagen. Vroeger leasde je voor 1000 gulden een hele degelijke middenklasser, daar moet je tegenwoordig minstens 800 euro voor uittrekken.. In 4 jaar tijd verandert er natuurlijk een hoop....
Ik heb nog nooit 4 jaar gedaan met mijn lease auto... na 2 jaar zat er toch al gauw 120.000 km op de teller en vooral bij zowel mijn Golf als Passat begon de ellende toen echt letterlijk. :)

Wat betreft die prijs heb je gelijk, als ik het goed herinner was mijn Renault Megane Coupe Sport 1.9 dTi met een waslijst aan extra opties in 2000 nog 1248 gulden per maand. Een auto die toen ongeveer 50.000 NLG was.. terwijl je daar tegenwoordig echt geen Megane meer voor koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Weet iemand een site waar je (net zoals bij directlease) de leaseprijs kunt opvragen van een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
tazzman schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 09:06:
[...]
dTi met een waslijst aan extra opties in 2000 nog 1248 gulden per maand. Een auto die toen ongeveer 50.000 NLG was.. terwijl je daar tegenwoordig echt geen Megane meer voor koopt.
Mijn eerste leaseauto (ruim 10 jaar geleden) was slechts zo'n 25.000 gulden (Corsa 1.6), dat waren nog eens tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

ja de auto prijzen maken het toch iets minder leuk.
Het is eigenlijk niet te geloven dat ik in een auto rij van iets meer dan €30.000 (ruim fl 60.000,-)
En dat dit maar een opel astra is. Een aantal jaren geleden reed je daar een vol geladen vectra/passat voor. Hoewel ik over 3 a 4 jaar meer verdien dan nu (ga ik wel van uit) vraag ik me af wat ik dan voor auto kan leasen? Hoeveel astra krijg je dan voor €30.000,-?

ok de auto's van nu zijn wel volgeladen met extra's die er vroeger niet waren (ecc, navi etc) maar het blijft een helehoop geld

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
DarkSide schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:02:
Het is eigenlijk niet te geloven dat ik in een auto rij van iets meer dan €30.000 (ruim fl 60.000,-)
En dat dit maar een opel astra is. Een aantal jaren geleden reed je daar een vol geladen vectra/passat voor. Hoewel ik over 3 a 4 jaar meer verdien dan nu (ga ik wel van uit) vraag ik me af wat ik dan voor auto kan leasen? Hoeveel astra krijg je dan voor €30.000,-?

ok de auto's van nu zijn wel volgeladen met extra's die er vroeger niet waren (ecc, navi etc) maar het blijft een helehoop geld
Daarom heb ik Opel ook vaarwel gezegd, en rijdt ik nu Skoda Octavia, voor mijn gevoel toch een klasse hoger dan de astra. Ik heb de 1.9tdi elegance met diverse opties, voor € 29k en een beetje.
Ook de leaseprijs is netjes (829).
En uiteindelijk is het gewoon een volkswagen.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkSide schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 13:02:
Wat veel mensen vergeten is dat auto's wel misschien hetzelfde blijven heten, maar dit intussen wel peren zijn geworden ten opzichte van appels die het waren.
Ik bedoel een Astra van nu is practisch net zo groot als een Vectra toen. Ik las net ook iets over een Megane, nou dat is al helemaal geen vergelijk meer met het huidige model...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:13
Vergeet daarbij ook niet dat die auto's steeds luxer worden

hoeveel auto's in de categorie boodschappenwagentje zie je al niet met dual zone climate control, cruise control, regensensor, parkeersenor, automatisch dimmende spiegels etc...

Een aantal jaren geleden waren dat soort dingen voorbehouden aan de grotere en duurdere klasse auto's. De doorsnee auto is nu zo'n beetje net zo luxe als een S klasse toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:33:
[...]

Wat veel mensen vergeten is dat auto's wel misschien hetzelfde blijven heten, maar dit intussen wel peren zijn geworden ten opzichte van appels die het waren.
Ik bedoel een Astra van nu is practisch net zo groot als een Vectra toen. Ik las net ook iets over een Megane, nou dat is al helemaal geen vergelijk meer met het huidige model...
Beetje flauwekul. Kijk eens naar de pc's van nu en van 10 jaar gelden. Nu een stuk uitgebreider dan toen en een stuk goedkoper ....
In de autowereld zal het misschien wel iets anders gaan, maar de autowereld heeft mooi gebruik gemaakt van de invoering van de euro en wij met zijn allen slikken dat maar. (maar we moeten niet vergeten dat we nu ook veel meer verdienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens ik heb weer een vraagje over de bijtelling en zo..

ik ga binnenkort beginnen bij getronics denk ik, vandaar de vraag, als YP inderdaad en leasebedrag van 666 ongeveer

dus als ik het goed heb :
ik mag een auto rond het bedrag van 666 euro kiezen, natuurlijk mag meer ook, maar dan wordt het verschil nog eens afgetrokken van mijn loon

-dus als ik een lease auto neem van 700 ero, dan gaat het verschil van 34 euro (700-666) af mijn bruto inkomen ?

-laten we zeggen dat ik precies uitkom op het bedrag van 666 of eronder zit, en ik rijd jaarlijks meer dan 500 km prive, dan wordt er dus bij een auto met een cataloguswaarde van 22500 euro, (22500/100*22=4950 euro en dan maandelijks 4950/12=412,50 euro bruto van mijn bruto inkomen afgetrokken??)

www.directlease.nl kom ik deze bedragen tegen bij de seat ibiz

€ 591,- / € 708,- excl. btw
(resp excl. en incl. brandstof)
De prijs kan nog lager!

wat houden deze bedragen in? inclusief exclusief... moet ik bijbetalen met mijn 666 euro leasebedrag? of zit er juist onder?? snap het niet echt

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2007 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Vergeet niet dat GPR leased incl brandstof, dus die 666 gaat brandstof vanaf en dan kun je de meeste auto's al snel vergeten.

Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je op de site van directlease een auto voor je neus hebt, heb je ergens in het linkermenu de optie "bereken netto lasten". Daar staat de hele berekering uitgewerkt en uitgekauwd ;)

Volgens Arno is de leaseprijse van GPR incl. brandstof. Dat betekend dat je bij directlease de prijs van 708 euro aan moet houden. In jouw geval betekend dit dus 708 - 666 = 42 euro eigen bijdrage.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en mijn eesrte 2 vragen ... kan iemand die vragen beantwoorden, hieronder nogmaals:

jongens ik heb weer een vraagje over de bijtelling en zo..

ik ga binnenkort beginnen bij getronics denk ik, vandaar de vraag, als YP inderdaad en leasebedrag van 666 ongeveer

dus als ik het goed heb :
ik mag een auto rond het bedrag van 666 euro kiezen, natuurlijk mag meer ook, maar dan wordt het verschil nog eens afgetrokken van mijn loon

-dus als ik een lease auto neem van 700 ero, dan gaat het verschil van 34 euro (700-666) af mijn bruto inkomen ?

-laten we zeggen dat ik precies uitkom op het bedrag van 666 of eronder zit, en ik rijd jaarlijks meer dan 500 km prive, dan wordt er dus bij een auto met een cataloguswaarde van 22500 euro, (22500/100*22=4950 euro en dan maandelijks 4950/12=412,50 euro bruto van mijn bruto inkomen afgetrokken??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
Dit wordt al heel vak in dit topic behandeld.
Globaal werkt het als volgt. Bij jou wordt er dan 4950 eur bij het belastbaar inkomen opgeteld. Wat neer komt op 412,50 per maand. Hierover betaal je loonbelasting. Meestal dus ongeveer 42 %. Dit is 173 EUR per maand.

Neem je een eigen bijdrage (in jouw geval 42 eur) dan mag je dit van je belastbaar inkomen afhalen. Dus 412,50 - 42 eur = 370, 50 EUR. Hierover betaal je dus weer 42 % belasting. Dit is 155,61 EUR. Uiterraard moet je ook die 42 EUR aan je werkgever betalen, dus wordt het totaal 155,61 + 42 = 192,61 EUR.

@ fbhastasi: Je haalt bruto inkomen en belastbaar inkomen door elkaar. Bruto is wat je uitbetaald krijgt, zonder dat daar belastingen over betaald zijn, belastbaar inkomen is inkomen waarover belasting betaald moet worden. Netto is wat er op je bankrekening komt 8)

[ Voor 19% gewijzigd door L-VIS op 08-02-2007 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja klopt, ik weet dat de vraag heel vaak terugkomt, maar elke keer een onduidelijk eantwooord, of voor mij niet begrijpelijk.

nu di ebedragen voor mij van toepassing zijn en jouw uitleg, is het mij WEL duidelijk geworden.

heel erg bedankt wat een opluchting.. ;) thx man !!
ik dacht al.. wat een hoog bedrag

thx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Verwijderd schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 14:33:
[...]

Daar kijk ik niet eens naar.
Als ik op dit moment exact dezelfde auto zou willen bestellen als ik nu heb, dan ben ik al meteen duurder uit.
Bij ons kan je ook onderling contracten overnemen, vaak worden deze auto's aangeboden met als extra ondertitel; "Let op, als je deze auto nieuw leased ben je xx euro duurder uit!"
Ik vond het dan ook erg jammer dat de auto die ik besteld had, een week of 2 later werd aangeboden op onze autopagina.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:42

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heeft er iemand toevallig ervaring met / kennis van de leasetarieven bij Athlon, en dan misschien zelf icm de afspraken met Accenture? Ik zou voor 621 ex. een auto uit mogen zoeken...en ik wil eigenlijk wel een Leon Business line...maar ik weet dus niet wat de afspraken zijn en of ie binnen het tarief zal passen. Anders heb ik ineens geen voorkeursauto meer ben ik bang - en mocht het dna niet werken ben ik stevig de lul :/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno

Arno

PF5A

Ex is ex btw of ex brandstof? Ex brandstof is best wel wat te regelen voor 621e ;)

Jeremy Clarkson

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.