Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 58.092 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04
kazz1980 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 11:09:
[...]

Ik heb destijds een vergelijk gemaakt tussen de leaseprijs die ik via Sogeti kreeg en de leaseprijs als ik via de garage zelf zou leasen met een leuke korting die zij konden bieden. Bij twee garages was de garage-eigenaar ZEER te spreken over de korting die ik via Sogeti kon krijgen en kreeg ik de melding dat hij dat absoluut niet kon bieden en dat ik dus zeker via Sogeti moest leasen!

Dus... toch wel aantrekkelijke kortingen - al weet ik natuurlijk niet of dat bij alle merken geldt. Bovendien heb ik bij de leasemaatschappij nog wat extra korting weten af te dingen door met een aantal collega's gelijktijdig een offerte aan te vragen ;)

Even vergelijk:
Lease via Citroen, incl. korting. Komt op 655 euro onder zelfde voorwaarden als ik nu heb bij Sogeti.

Ik heb deze ruim een jaar terug genomen voor nog geen 580 euro per maand. Lijkt me netjes niet waar ;)
Bedoel je nu gewoon helemaal zelf leasen?
Want dan is het natuurlijk logisch, grote leasemaatschappijen werken met grote volumes, en big deals met allerlei bedrijven. Dat drukt de prijs uiteraard nogal.

[ Voor 26% gewijzigd door Mistraller op 24-10-2006 20:30 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Il Ljama schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 12:15:
niet netjes en daarnaast niet slim omdat je met de dealer soms nog wat zaken buiten de cataloguswaarde om kan regelen (handig met bijtelling). Zo heb ik van mijn dealer gratis autoradio , dakdragers en trekhaak. Scheelt opgeteld weer een paar tientjes bijtelling
Helemaal waar, maar bij sommige werkgevers (de mijne) kan je de dealer niet zelf uitzoeken. Daarnaast werkt de lease maatschappij met bulkinkoop en zal de leaseprijs wat lager zijn dan normaal, waardoor je een iets luxere auto kan leasen. Dit vergelijk is denk ik om het even.

Al met al hoop ik mijn Peugeot 207 1.6 hdi 90 pk xs pack in week 1 te krijgen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Aangezien ik in België woon is de situatie wel iets anders, maar met mijn €495,- leasevergoeding heb ik een BMW 118d comfort line en tankpas die ik ook voor privé mag gebruiken :)
Hoe komt het eigenlijk dat de leaseprijzen zo enorm verschillen tussen Nederland en België?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Thardus schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:50:
Aangezien ik in België woon is de situatie wel iets anders, maar met mijn €495,- leasevergoeding heb ik een BMW 118d comfort line en tankpas die ik ook voor privé mag gebruiken :)
Hoe komt het eigenlijk dat de leaseprijzen zo enorm verschillen tussen Nederland en België?
Omdat de auto's ook duurder zijn denk ik. Dus moet je ook meer per maand betalen om de auto er uit te halen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Thardus schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 11:50:
Zelfde reden als dat auto's (waarschijnlijk) goedkoper zijn dan in NL denk ik; Accijnzen, BTW, allerlei toeslagen...

Voor €495,- lease je hier vlgs mij een VW Fox ofzo... :s

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

de BPM en daarnaast is de toslag op diesels ook behoorlijk. Ik kan me nog een bestelling herinneren op 29-12 om de verhoging in cat. waarde van 3500 euro op mijn auto per 1-1 te voorkomen ;) . Nederland is in dit opzicht weer eens uniek :(

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een aanbod gehad van LCMG en ben erg benieuwd naar de leaseregeling.
Mij is verteld dat er geen merkenbeleid is en dat het leasebedrag zo rond de 730 incl verzekering en brandstofkosten ligt.
Zou iemand me wat meer kunnen vertellen? Bijvoorbeeld: welke leasemaatschappijen, boete bij weggaan, brandstofvergoeding in buitenland, letten ze erg op prive km?
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 01:30:
Ik heb een aanbod gehad van LCMG en ben erg benieuwd naar de leaseregeling.
Mij is verteld dat er geen merkenbeleid is en dat het leasebedrag zo rond de 730 incl verzekering en brandstofkosten ligt.
Zou iemand me wat meer kunnen vertellen? Bijvoorbeeld: welke leasemaatschappijen, boete bij weggaan, brandstofvergoeding in buitenland, letten ze erg op prive km?
Thnx
717/maand incl brandstof, ing carlease + leaseplan, 13500prive/jaar. Buitenland durf ik niet te zeggen. Boetes ken ik ook niet uit mn hoofd of ze die hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
J0YR1D3R schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:37:
[...]

717/maand incl brandstof, ing carlease + leaseplan, 13500prive/jaar. Buitenland durf ik niet te zeggen. Boetes ken ik ook niet uit mn hoofd of ze die hebben.
Yep, er is ook brandstofvergoeding in het buiteland. BTW, met je tankpas kun je alleen bij Shell-tankstations tanken in NL en buiteland. Anders zul je alles moeten voorschieten en declareren.

Ik dacht dat het boetebeleid voor het eerste jaar iets van 3 of 4 maanden leaseprijs was, maar dat weet ik niet zeker. Dat moet ik nog maar een keer goed doorlezen.

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:34

admiral866

The King Personality Disorder

hmz ik hoorde van een vriend dat als je andere, dus niet standaard, velgen bij je lease auto kiest dat je dan minder bijtelling betaald.
Omdat de catalogus prijs lager is.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

admiral866 schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:22:
hmz ik hoorde van een vriend dat als je andere, dus niet standaard, velgen bij je lease auto kiest dat je dan minder bijtelling betaald.
Omdat de catalogus prijs lager is.

Klopt dit?
Licht er aan. Als ik goedkopere velgen zou nemen dan standaard wel. Dan is de catalogus prijs idd lager. Als ik hele dure velgen neem wordt de prijs duurder. Maar zoveel scheelt dat niet.
Mijn standaard velgen zijn volgens opel 1100,- En die krijg ik gratis. Als ik andere velgen zou nemen bv 600,- dan ben ik alsnog duurder uit omdat de velgen al in de catalogus prijs verwerkt zijn.

tevens moet je rekening houden dat je misschien ook andere banden nodig hebt (als je een andere maat velg neemt) Die moet je dan ook betalen. De lease prijs wordt dan alleen maar duurder. En je bijtelling ook.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 17:46
Suf vraagje misschien, maar al die leasebedrijven bieden altijd het leasebedrag excl. BTW aan. Ik neem aan dat wat er uiteindelijk van je vergoeding moet worden betaald incl. BTW is? Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
JeroenB schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 19:03:
Suf vraagje misschien, maar al die leasebedrijven bieden altijd het leasebedrag excl. BTW aan. Ik neem aan dat wat er uiteindelijk van je vergoeding moet worden betaald incl. BTW is? Of niet?
Dat lijkt me niet aangezien bedrijven BTW gewoon terug krijgen en dus niet hoeven te betalen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:06:
[...]

Hangt er vanaf hoe je het wil doen.

Een echt mooie acteraf inbouw radio kost ook geld. Of vind je het prima om "gewoon" een standaard radio-frontje te hebben, dan is het zeker een optie. Ik heb liever een mooie ingebouwde radio, 2-din dashboard vullend. Iets duurder, maar wel mooier en je hebt er 3-4 jaar plezier van.

Laat je de boxen achteraf inbouwen? Kan best in de papieren lopen, eengezien ze steeds verder zijn ingebouwd.

Andere velgen kan natuurlijk wel altijd.

Voor de rest houdt het snel op, omdat de meeste dingen simpelweg niet achteraf ingebouwd kunnen worden.

Wat vaak wel goed te doen is, is een chip. Op Turbo-Benzine en Diesel motoren scheelt dit aanzienlijk, en zou je er eventueel voor kunnen kiezen een iets mindere motor te nemen, en hem te chippen, zodat je toch op de prestaties van het duurdere model zit.

De meeste leasemaatschappijen doen het. Ik heb nu een 1.9TDI 130 gechipt naar 170Pk, en ga straks mijn nieuwe Golf GT chippen van 170 naar 200+ PK.
Weet iemand wat meer over het chippen van een auto? Pikken alle leasemaatschappijen dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 02:35:
[...]

Weet iemand wat meer over het chippen van een auto? Pikken alle leasemaatschappijen dat?
Bij ons (Sogeti) is het in elk geval toegestaan door de 3 leasemaatschappijen die we hebben. Gaat wel je brandstofbijdrage omhoog, maar het mag in elk geval wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry schreef op maandag 06 november 2006 @ 09:28:
[...]
Bij ons (Sogeti) is het in elk geval toegestaan door de 3 leasemaatschappijen die we hebben. Gaat wel je brandstofbijdrage omhoog, maar het mag in elk geval wel :)
Hoeveel zou jij moeten bijbetalen als je een Polo tdi 130pk sport edition met chip wil hebben? Dat lijkt mij namelijk een erg fijn bakkie. Jullie krijgen toch een leasebudget van 600 euro? Is dit excl of incl brandstof? Of kun je die 600 besteden aan een auto en dat je er een tankpas bij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:28:
[...]

Hoeveel zou jij moeten bijbetalen als je een Polo tdi 130pk sport edition met chip wil hebben? Dat lijkt mij namelijk een erg fijn bakkie. Jullie krijgen toch een leasebudget van 600 euro? Is dit excl of incl brandstof? Of kun je die 600 besteden aan een auto en dat je er een tankpas bij krijgt?
Zou niet weten hoveel ik zou moeten bijbetalen. Is ook afhankelijk van hoeveel het chippen gaat kosten. Zo'n 500 euro schat ik? Zal er ongeveer 10 euro p/mnd bijkomen voor het leasen. Wat er dan bijkomt aan brandstofkosten zou ik niet weten. Dacht 10% vd 'normale' brandstofkosten, maar dat weet ik niet zeker...

Leasebudget is 600 euro excl. brandstof. Je krijgt er een tankpas bij. En alle brandstofkosten in t buitenland mogen worden gedeclareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:36:
[...]

Zou niet weten hoveel ik zou moeten bijbetalen. Is ook afhankelijk van hoeveel het chippen gaat kosten. Zo'n 500 euro schat ik? Zal er ongeveer 10 euro p/mnd bijkomen voor het leasen. Wat er dan bijkomt aan brandstofkosten zou ik niet weten. Dacht 10% vd 'normale' brandstofkosten, maar dat weet ik niet zeker...

Leasebudget is 600 euro excl. brandstof. Je krijgt er een tankpas bij. En alle brandstofkosten in t buitenland mogen worden gedeclareerd.
Dat is nog een aardig leasebudget dan. Kun je een prima autotje voor rijden als je wat bijbetaald. Wel raar dat de brandstofkosten bij een diesel omhoog gaan, een diesel met chip gaat namelijk voordeliger rijden. Benzine met chip daarentegen niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
curry schreef op maandag 06 november 2006 @ 11:36:
[...]

Dat is dus incl. brandstof! En dan wordt de soep al een stuk dunner ;)
Met chip gaan je brandstofkosten 20% omhoog.

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 06-11-2006 20:38 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 06 november 2006 @ 13:39:
Dat is nog een aardig leasebudget dan. Kun je een prima autotje voor rijden als je wat bijbetaald. Wel raar dat de brandstofkosten bij een diesel omhoog gaan, een diesel met chip gaat namelijk voordeliger rijden. Benzine met chip daarentegen niet...
Lijkt mij zoals degene hierboven ook zegt inclusief brandstof, uit eigen ervaring/van horen zeggen weet ik dat bijna zeker :) Overigens vind ik het niet gek dat je brandstofprijzen omhoog gaan, ik zou ook zeggen dat je leaseprijs zelf omhoog moet. Simpelweg omdat je meer slijtage hebt dan met een standaardauto..

Een diesel met chip gaat echt niet voordeliger rijden, dat is net zoiets als v-power.. Diesel met een chip gaat hooguit zuiniger rijden bij vrachtwagens, daarom hebben veel transportbedrijven hun vrachtwagens ook gechipped :) Of je nou 1:2,5 of 1:3 rijdt scheelt een boel op die afstanden. Leaserijders daarentegen gaan hun vermogen juist gebruiken en dat zorgt voor een hoger verbruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:40:
[...]

Lijkt mij zoals degene hierboven ook zegt inclusief brandstof, uit eigen ervaring/van horen zeggen weet ik dat bijna zeker :) Overigens vind ik het niet gek dat je brandstofprijzen omhoog gaan, ik zou ook zeggen dat je leaseprijs zelf omhoog moet. Simpelweg omdat je meer slijtage hebt dan met een standaardauto..

Een diesel met chip gaat echt niet voordeliger rijden, dat is net zoiets als v-power.. Diesel met een chip gaat hooguit zuiniger rijden bij vrachtwagens, daarom hebben veel transportbedrijven hun vrachtwagens ook gechipped :) Of je nou 1:2,5 of 1:3 rijdt scheelt een boel op die afstanden. Leaserijders daarentegen gaan hun vermogen juist gebruiken en dat zorgt voor een hoger verbruik :)
Een VAG diesel gaat zuiniger lopen met chip.......als je het niet gelooft. Bekijk iedere chiptuner in NL maar, bijv. de bekendste http://www.chipmeister.nl/merken/vw.html.

En de opmerking "dat is net zoiets als V-power" Tja.....dan weet je dus echt niet waar het om gaat. Dat ze de leaseprijs omhoog zouden gooien kan ik begrijpen en zou ook eerlijk zijn. Maar de brandstofprijs omhoog, dat slaat feitelijk nergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[TAG]Speedy schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:36:
[...]

Met chip gaan je brandstofkosten 20% omhoog.
[TAG]Speedy, werk je zelf ook bij Sogeti? Ik weet van Curry dat hij wel bij Sogeti zit (zie avatar). Lijkt me dat hij het wel weet, maargoed hij kan zich natuurlijk ook vergist hebben. Voor 600incl brandstof kun je echt bar weinig leasen. Dan wordt het echt een polotje 1.2 ofzo. Om daar nou 4 jaar in te rijden lijkt me echt een verschrikkelijk. Dan leg ik zelf liever een paar centen bij voor een fatsoenlijke motor.

Zou het niet goedkoper zijn om gewoon zelf een auto (Golf4 tdi uit 2001 met 150.000km op de klok) te kopen van 6 a 7000E en daar 35.000km per jaar mee te rijden en die 600E bruto bij je salaris op te zetten? Dat zou ik liever rijden dan een polotje 1.2. De afschrijving zal een keer max 3 a 4000 euro zijn in 4 jaar tijd. Dit maak ik op, uit de huidige prijzen van een Golfje met over de 2 ton op teller uit 97. Kreeg je ook niet 19cent per gemaakte kilometer, bovenop die 600bruto? Of is dit dan weer dubbel op? Heb geen idee hoe het precies zit.... misschien weten jullie meer? Ben me een beetje aan het orienteren namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:55:
[...]
Zou het niet goedkoper zijn om gewoon zelf een auto (Golf4 tdi uit 2001 met 150.000km op de klok) te kopen van 6 a 7000E en daar 35.000km per jaar mee te rijden en die 600E bruto bij je salaris op te zetten? Dat zou ik liever rijden dan een polotje 1.2. De afschrijving zal een keer max 3 a 4000 euro zijn in 4 jaar tijd. Dit maak ik op, uit de huidige prijzen van een Golfje met over de 2 ton op teller uit 97. Kreeg je ook niet 19cent per gemaakte kilometer, bovenop die 600bruto? Of is dit dan weer dubbel op? Heb geen idee hoe het precies zit.... misschien weten jullie meer? Ben me een beetje aan het orienteren namelijk...
Dat is heel persoonlijk. 2e hands is altijd minder luxe dan nieuw en daarom moeilijk vergelijkbaar. Voor de rest is het een kwestie van bruto naar netto rekenen van het uitgekeerde leasebedrag en een goed inschatting proberen te maken van totaal verzekeringen, afschrijving (hoeveel jaar ga je erin rijden) en benzinekosten (dus ook schatting aantal km's).
Ik heb zelf een leasebedrag van 965 eur (maar zit bij kleine toko dus daar lease je net een kale passat van) en heb deze laten uitbetalen. Daarvan rij ik een C5 uit 2002 (9500 euro) en hou daar geld op over. Bij 500 euro leasebedrag zal het nauwelijks wat opleveren is mijn inschatting

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:37:
[...]

Correct, het bedrag staat op dit moment op € 717,- (dit wordt om de zoveel tijd bijgesteld)
een leaseauto is een optie als je minimaal 16000 km per jaar rijdt (woon/werk/zakelijk), tevens moet het bij je functie horen.

je mag 13500 km privé rijden (zoals al vermeld was) daarboven betaal je 0,12 € per km. Dit lijkt veel, maar als je een privé slurpende benzine auto hebt valt dit i.c.m. geen afschrijvingen/slijtage/schade heel erg mee)
In principe mag je zelf elke auto uitzoeken die je wenst bij elke dealer. Tot de levering (mag maximaal 6 maanden duren) rij je een tijdelijke auto.

Benzine mag je rijden als je op (voorcalculatie) onder de 32000 km per jaar blijft. Daarboven is het verplicht dieselen.
Gas is uit den boze :P

ps. Sinds kort zijn de Subaru Impreza sti, Mitsubishi Lancer Evo 9 en de ferrari van de lijst geschrapt :(

[ Voor 5% gewijzigd door Viper® op 07-11-2006 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
[TAG]Speedy schreef op maandag 06 november 2006 @ 20:36:
[...]

Misschien voor de YP's, die hebben vlgs mij nml een andere regeling en een lager leasebedrag. Bij mij kwam er nog een bedrag bij voor de brandstof, dus vandaar die 600 excl. brandstof :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reup
  • Laatst online: 31-05 15:25
curry schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:56:
[...]

Misschien voor de YP's, die hebben vlgs mij nml een andere regeling en een lager leasebedrag. Bij mij kwam er nog een bedrag bij voor de brandstof, dus vandaar die 600 excl. brandstof :)
Jij krijgt 600 euro voor een auto, en daarbovenop krijg je nog benzine/diesel vergoed?
Ik kan straks voor 600 euro een auto kiezen, maar daar gaan de brandstofkosten nog vanaf. Dus -200 euro aan diesel = 400 euro voor de auto.
Dacht eigenlijk dat dat door heel Sogeti hetzelfde was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Il Ljama schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 08:56:
[...]

Dat is heel persoonlijk. 2e hands is altijd minder luxe dan nieuw en daarom moeilijk vergelijkbaar. Voor de rest is het een kwestie van bruto naar netto rekenen van het uitgekeerde leasebedrag en een goed inschatting proberen te maken van totaal verzekeringen, afschrijving (hoeveel jaar ga je erin rijden) en benzinekosten (dus ook schatting aantal km's).
Ik heb zelf een leasebedrag van 965 eur (maar zit bij kleine toko dus daar lease je net een kale passat van) en heb deze laten uitbetalen. Daarvan rij ik een C5 uit 2002 (9500 euro) en hou daar geld op over. Bij 500 euro leasebedrag zal het nauwelijks wat opleveren is mijn inschatting
Klopt

Keuze tussen Privé rijden/lease is altijd een optie

Maar hou deze punten in gedachten: (ik ga ervanuit dat je meer dan 500 km privé rijdt per jaar)

Lease

voordelen:
- Nieuwe auto
- Geen verzekeringskosten
- Geen brandstof kosten
- Geen wegenbelasting
- Geen onderhoudsproblemen
- Geen afschrijving mbt de waarde van de auto
- na het contract weer een nieuwe auto uitzoeken
- Privé kilometers kosten je niks extra's
- Eventuele schades kosteloos gemaakt (eventueel eigen risico)
- Verzekerd in het buitenland
- Automatisch pechhulp
- Flink die motor laten brullen, brandstof kosten niet doorberekend (maak het niet te gek dan)

nadelen:
- Contract van vaak 3/4 jaar
- Bij contractopzegging/breuk zit je soms met kosten van de auto
- Bijtelling (ook wanneer je een maand heel weinig privé rijdt, betaal je dus in verhouding veel)
- Eigen bijdrage + bijtelling = lager inkomen elke maand
- Opletten, niet iedereen kan er zonder problemen in rijden (verzekerd)
- Je wordt lui en pakt overal de auto voor

Privé rijden

voordelen:

- Je eigen auto uitzoeken. Dit kan dus van alles zijn. SUV, sportmodel, 2dehands, LPG
- Het is jouw eigen auto, je kan er mee doen wat je wilt. Dus je kan elk jaar een nieuwe auto rijden.
- Reiskostenvergoeding. Rij je een zuinige auto, kom je voordeliger uit
- Hoe minder je rijdt hoe minder (brandenstof/slijtage) kosten je hebt

nadelen:

- Schade = dokken of noclaim kwijt. Tevens moet je zelf alles regelen, ook vervangend vervoer.
- Afschrijving op de auto
- brandstof prijzen omhoog, meer kosten
- rechtervoet linkerbaan, meer kosten
- Privé rijden kost direct geld. Op vakantie naar portugal is dus flink dokken. Een dure zuipende auto heeft tot gevolg dat je veel betaalt voor privé km's

[ Voor 3% gewijzigd door Viper® op 07-11-2006 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
reup schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 10:49:
[...]

Jij krijgt 600 euro voor een auto, en daarbovenop krijg je nog benzine/diesel vergoed?
Ik kan straks voor 600 euro een auto kiezen, maar daar gaan de brandstofkosten nog vanaf. Dus -200 euro aan diesel = 400 euro voor de auto.
Dacht eigenlijk dat dat door heel Sogeti hetzelfde was?
Aaaah, total confusion! :D Ik haal weer eens wat door elkaar... Mijn auto kost mij zo'n 700 excl brandstof. Dat bedrag komt er dan dus bij en maakt een totaal van 820 euro. Wat ik wilde zeggen is dat je inderdaad voor 600 een auto kan kiezen, maar dat daar dus nog brandstofkosten bij gaan komen... Vandaar dat ik het over 600 excl had. Sorry voor de verwarring 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:42:
[...]

Een VAG diesel gaat zuiniger lopen met chip.......als je het niet gelooft. Bekijk iedere chiptuner in NL maar, bijv. de bekendste http://www.chipmeister.nl/merken/vw.html.

En de opmerking "dat is net zoiets als V-power" Tja.....dan weet je dus echt niet waar het om gaat. Dat ze de leaseprijs omhoog zouden gooien kan ik begrijpen en zou ook eerlijk zijn. Maar de brandstofprijs omhoog, dat slaat feitelijk nergens op.
owja ? mijn PD130 die gechipt is naar 170pk, loopt echt gemiddeld een liter per 100km meer hoor ;)
Waar Chipmeister die waarden vandaan haalt, weet ik ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SileX schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:23:
[...]

owja ? mijn PD130 die gechipt is naar 170pk, loopt echt gemiddeld een liter per 100km meer hoor ;)
Waar heb jij je chip vandaan? wat is een PD130 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:34

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik gok op een 130 pk tDI dieselmotor met pompverstuiver ;)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:42:
[...]

Onzin, elk gezond persoon weet dat iemand die gaat chippen dat niet om de zuinigheid doet, behalve het voorbeeld wat ik gaf van transportbedrijven. Ja, op papier is een gechipte auto zuiniger als je hem hetzelfde gaat gebruiken als de standaardversie. Waar het in de praktijk op neer komt is dat veelvuldig de turbodruk omhoog gegooid wordt en er ook wat extra brandstof doorheen gegooid wordt.

Tenzij je betere brandstof gaat gebruiken, zal er uit dezelfde hoeveelheid brandstof niet meer vermogen geleverd worden. Een auto chippen -> meer vermogen -> meer ingespoten brandstof. Ja, dat is alleen als je dat gebruikt, maar je chipped je auto niet van 105 naar 140pk om er dan 90 op de rechterbaan mee te gaan rijden..

Ik weet best wel hoe of wat qua chippen hoor :) Wat ik bedoelde te zeggen met het v-power voorbeeld is dat het alleen in theorie zuiniger is, in de praktijk maakt het maar bar weinig uit. Het zal het in het geval van chippen zelfs ongunstiger zijn tov de standaardauto en meer slijtage veroorzaken aan je onderdelen.

Wat betreft het verhogen van de brandstofprijs -> een leaseprijs incl brandstof bevat een zogenaamd brandstofvoorschot. Bij de samenstelling van dit bedrag wordt er rekening gehouden met het verbruik. Dit verbruik is afhankelijk van het vermogen (op papier) en vooral in de praktijk. Wanneer je leasemaatschappij weet dat je gaat chippen vind ik het niet meer dan logisch dat je brandstofvoorschot omhoog gaat. En dat je leaseprijs omhoog gaat in zn geheel naast het brandstofvoorschot is ook redelijk normaal. Je banden, remmen etc gaan er allemaal eerder aan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:11:
[...]

Onzin, elk gezond persoon weet dat iemand die gaat chippen dat niet om de zuinigheid doet, behalve het voorbeeld wat ik gaf van transportbedrijven. Ja, op papier is een gechipte auto zuiniger als je hem hetzelfde gaat gebruiken als de standaardversie. Waar het in de praktijk op neer komt is dat veelvuldig de turbodruk omhoog gegooid wordt en er ook wat extra brandstof doorheen gegooid wordt.

Tenzij je betere brandstof gaat gebruiken, zal er uit dezelfde hoeveelheid brandstof niet meer vermogen geleverd worden. Een auto chippen -> meer vermogen -> meer ingespoten brandstof. Ja, dat is alleen als je dat gebruikt, maar je chipped je auto niet van 105 naar 140pk om er dan 90 op de rechterbaan mee te gaan rijden..

Ik weet best wel hoe of wat qua chippen hoor :) Wat ik bedoelde te zeggen met het v-power voorbeeld is dat het alleen in theorie zuiniger is, in de praktijk maakt het maar bar weinig uit. Het zal het in het geval van chippen zelfs ongunstiger zijn tov de standaardauto en meer slijtage veroorzaken aan je onderdelen.

Wat betreft het verhogen van de brandstofprijs -> een leaseprijs incl brandstof bevat een zogenaamd brandstofvoorschot. Bij de samenstelling van dit bedrag wordt er rekening gehouden met het verbruik. Dit verbruik is afhankelijk van het vermogen (op papier) en vooral in de praktijk. Wanneer je leasemaatschappij weet dat je gaat chippen vind ik het niet meer dan logisch dat je brandstofvoorschot omhoog gaat. En dat je leaseprijs omhoog gaat in zn geheel naast het brandstofvoorschot is ook redelijk normaal. Je banden, remmen etc gaan er allemaal eerder aan..
Onzin!

Dit is totaal afhankelijk van je rijstijl, en staat volledig los van het chiptuning verhaal.

Tuurlijk, dat de leasemaatschappij chiptuning koppelt aan meer verbruik + meer slijtage mogen ze zelf weten, maar ze hoeven bij mij niet aan te komen met feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
SileX schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 16:23:
[...]

Wat je bedoelt te zeggen is dat jouw 170pk auto meer verbruikt dan toen je 130 pk had.

Ik zeg, logisch. Je zal dat rechterpedaal wel net zo ver intrappen als normaal (de bodem dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Viper® schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:18:
Onzin!

Dit is totaal afhankelijk van je rijstijl, en staat volledig los van het chiptuning verhaal.

Tuurlijk, dat de leasemaatschappij chiptuning koppelt aan meer verbruik + meer slijtage mogen ze zelf weten, maar ze hoeven bij mij niet aan te komen met feiten.
Binnen LCMG is het niet eens toegestaan om te chippen.. Natuurlijk zullen mensen met een hoger verbruik en een hogere slijtage aan banden met een standaardauto ook "gestraft" worden. De leasemaatschappij heeft gewoon een pool auto's, zeker ING, waarin ze bijhouden wat het verbruik is. Als 99/100 auto's 1:17 rijdt en 45k met een setje banden doet en jij komt aan met 1:14 en 20k/band is er toch wel iets mis. Dan kun je misschien niet direct een naheffing verwachten, maar het valt wel op. En het heeft als 99/100 auto's zo onzuinig rijden invloed op de leaseprijs :)

[ Voor 9% gewijzigd door J0YR1D3R op 07-11-2006 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 01:55:
[...]

[TAG]Speedy, werk je zelf ook bij Sogeti? Ik weet van Curry dat hij wel bij Sogeti zit (zie avatar). Lijkt me dat hij het wel weet, maargoed hij kan zich natuurlijk ook vergist hebben. Voor 600incl brandstof kun je echt bar weinig leasen. Dan wordt het echt een polotje 1.2 ofzo. Om daar nou 4 jaar in te rijden lijkt me echt een verschrikkelijk. Dan leg ik zelf liever een paar centen bij voor een fatsoenlijke motor.
Ja ik werk zelf ook bij Sogeti en heb net mijn leaseauto mogen bestellen (Grande Punto Sport met wat leuke opties, helaas nog even geduld :() en heb me zo redelijk verdiept in het wel en wee dat leasen heet. Bij mijn weten is het bedrag voor iedereen gelijk, 600 euro voor je mobiliteit en of je dat nu besteed aan je auto of er een vouwfiets voor neemt is aan jou.

Een 2e hands kan wel goedkoper zijn, als je klus dichtbij is en het je niet boeit of je in een nieuwe of in een oudere wagen rijd kan je het gaan uitreken. Ben er zelf niet aan begonnen, nieuw rijden kan niet goedkoper en een tankpas is ook wel fijn :P

[ Voor 3% gewijzigd door Speedy op 07-11-2006 20:40 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SileX
  • Niet online
Question Mark schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:41:
[...]
Ik gok op een 130 pk tDI dieselmotor met pompverstuiver ;)
Klopt - een pompedeuse dus
Verwijderd schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 18:37:
[...]

Waar heb jij je chip vandaan? wat is een PD130 eigenlijk?
Het is een JD chip
Viper® schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 19:21:
[...]

Wat je bedoelt te zeggen is dat jouw 170pk auto meer verbruikt dan toen je 130 pk had.

Ik zeg, logisch. Je zal dat rechterpedaal wel net zo ver intrappen als normaal (de bodem dus).
Yup, dus hij is niet zuiniger geworden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Laatst online: 10-06 11:56
ik zit te denken over een seat leon sportstyle 1.9 TDI :D met winterbanden en een armsteun extra.
Of zijn er erg veel redenen om toch de business uitvoering te nemen (wel+/- 40,- duurder). Zelf zie ik alleen kleine extras zoals alarm.

Nu zijn er 2 versies van deze auto een met DRF en een zonder. Kost dit DRF (roetfilter)nog vermogen ofzo?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

Hm ik heb nu 2 offertes aangevraagd voor een seat leon 1.9 TDI
eentje een sport-up, en de ander een sportstyle.
En dan met accesoire 18" twin spoke velgen, van SEAT Sport.

Dus ik dacht joh bij de sport-up zal er een lager bedrag bij komen; daar zitten immers al duurdere velgen dan de sportstyle op.
Maar op de offerte wordt dit als "stelpost" gerekend, en voor beide staat hier hetzelfde bedrag.

Dit bedrag, stelpost, wordt niet bij de zogenaamde fiscale waarde opgeteld. De bijtelling blijft dus hetzelfde ongeacht welke velgen ik erbij lease?

Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? :)
Heb ook even om uitleg gevraagd bij de leasemaatschappij, maar dacht meldt/vraag 't hier ook even.

[ Voor 5% gewijzigd door admiral866 op 09-11-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
bokkie11 schreef op woensdag 08 november 2006 @ 09:25:
Nu zijn er 2 versies van deze auto een met DRF en een zonder. Kost dit DRF (roetfilter)nog vermogen ofzo?
Nee :)
admiral866 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 09:30:
Hm ik heb nu 2 offertes aangevraagd voor een seat leon 1.9 TDI
eentje een sport-up, en de ander een sportstyle.
En dan met accesoire 18" twin spoke velgen, van SEAT Sport.

Dus ik dacht joh bij de sport-up zal er een lager bedrag bij komen; daar zitten immers al duurdere velgen dan de sportstyle op.
Maar op de offerte wordt dit als "stelpost" gerekend, en voor beide staat hier hetzelfde bedrag.

Dit bedrag, stelpost, wordt niet bij de zogenaamde fiscale waarde opgeteld. De bijtelling blijft dus hetzelfde ongeacht welke velgen ik erbij lease?

Kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? :)
Heb ook even om uitleg gevraagd bij de leasemaatschappij, maar dacht meldt/vraag 't hier ook even.
Die velgen zijn accesoires. Accesoires zijn niet af-fabriek en verhogen dus ook niet je catalogusprijs. Je bijtelling wordt gebaseerd op die prijs. Alleen je leasebedrag per maand zal hoger uitvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866

admiral866

J0YR1D3R schreef op donderdag 09 november 2006 @ 15:59:
[...]

Nee :)

[...]

Die velgen zijn accesoires. Accesoires zijn niet af-fabriek en verhogen dus ook niet je catalogusprijs. Je bijtelling wordt gebaseerd op die prijs. Alleen je leasebedrag per maand zal hoger uitvallen.
ok. Maar is het dan niet raar dat de velgen zowel bij de sportstyle (16" lm) als bij de sportup evenveel moeten kosten?
Ik bedoel die standaard velgen krijg ik er niet ook nog es bij.

Dan kan ik haast beter gewoon de standaard bak nemen en dan die velgen verkopen en die nieuwe erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
admiral866 schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:58:
[...]

ok. Maar is het dan niet raar dat de velgen zowel bij de sportstyle (16" lm) als bij de sportup evenveel moeten kosten?
Ik bedoel die standaard velgen krijg ik er niet ook nog es bij.

Dan kan ik haast beter gewoon de standaard bak nemen en dan die velgen verkopen en die nieuwe erbij kopen.
Euh, waarschijnlijk is het je dealer die je een oor aannaait :P Waar het op neer kan komen is dat hij de velgen bij de sport-up goedkoper kan aanbieden dan op de sportstyle, die laatste heeft weinig marge meer. Heb je het er wel over gehad dat je je "oude" velgen+ banden inruilt? Ik kan op een sportstyle voor 570 eur 17" originele sport-up velgen erbij krijgen.

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 01:49
Deze en volgende posts zijn gemerged met deze draad

Misschien een mooi moment on over te gaan in een nieuw topic.
Bij werken bij Atos Origin wordt er veel gesproken over het leasen van een auto.

Misschien dat we dat hiet duidelijk kunnen krijgen..

Mijn verhaal..
Mij is het niet helemaal duidelijk wat er allemaal komt kijken bij het leasen van een auto.
Ik hoor 2 verhalen.

Colega 1
Je moet bijtelling betalen of je hem nu wel of niet prive gebruikt. het kost je dus "afhankelijk van de auto" 300 euro

Colega 2
Als je de auto niet voor prive gebruikt dan hoe je geen bijtelling te betalen alleen het bedrag dat je voor luxe heb. Een auto die durder is dan wat het leasbedrag is.

Zijn er mensen die bij Atos Origin werken die mij er wat duidelijk over willen geven.

[ Voor 4% gewijzigd door een moderator op 16-11-2006 13:05 ]

• bartgabriels
  • Laatst online: 15-03-2022
Atos Origin Belgie ? Of Nederland ??

Want in Belgie is het namelijk zo, als je je wagen gebruikt voor Woon - Werk verkeerd, je een bijtelling moet betalen voor het prive gebruik (aangezien een werkgever niet verplicht is om woon-werk verkeer te vergoeden).

ls je verkoper bent, en rechtstreeks van thuisuit naar de klant gaat, hoef je in principe niets bij te betalen (enkel als je over je leasebedrag gaat natuurlijk).

Maar ik weet niet of het in Nederland ook zo is.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

of je nou bij atos of dirk van de broek werkt. In NL is het zo dat je bijtelling krijgt indien je de auto meer dan 500km per jaar prive gebruikt. Daarnaast kan de werkgever nog een eigen bijdrage vragen als je bijvoorbeeld een auto wenst die boven het leasebudget valt.

Mocht je onder de 500 blijven dan kost het je dus niets.

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

Voor Atos NL is het volgens mij zo:

Situatie 1 - Prive gebruik:

- bijdrage prive gebruik (afhankelijk van je salarisband)
- bijtelling auto
- eventuele overschrijving norm leasebedrag

Situatie 2 - Geen prive gebruik:
- eventuele overschrijding norm leasebedrag

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50

MicroWhale

The problem is choice

als je een lease-auto hebt van 25000€

wat moet je dan per maand extra aan belasting betalen als je eigen bijdrage 0 is?

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
MrWilliams schreef op donderdag 16 november 2006 @ 13:06:
als je een lease-auto hebt van 25000€

wat moet je dan per maand extra aan belasting betalen als je eigen bijdrage 0 is?
Dat kun je hier berekenen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

dat is echt zuur zeg. Bij het zelfde salaris ga ik er dus ongeveer 200€ per maand op achteruit omdat ik een leaseauto moet, mocht ik bij een ict-diensverlener gaan werken.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

• serienummer
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-08 01:49
Verwijderd schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:35:
Voor Atos NL is het volgens mij zo:

Situatie 1 - Prive gebruik:

- bijdrage prive gebruik (afhankelijk van je salarisband)
- bijtelling auto
- eventuele overschrijving norm leasebedrag

Situatie 2 - Geen prive gebruik:
- eventuele overschrijding norm leasebedrag
Bedankt voor je duidelijk uitleg.

Nu moet ik nog weten van AO wat voor een auto ik lease.
en wat daar de kosten voor zijn. dan kan ik het ff uitrekenen.

• DarkSide

DarkSide

MrWilliams schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:17:
[...]

dat is echt zuur zeg. Bij het zelfde salaris ga ik er dus ongeveer 200€ per maand op achteruit omdat ik een leaseauto moet, mocht ik bij een ict-diensverlener gaan werken.
wie verplicht je om een lease auto te nemen? En dan nog een van €25.000 ook nog.
Je kan ook een goedkoop corsatje oid nemen. Scheelt een slok op een borrel namelijk.
Aan de andere kant heb je wel mooi een lekker bak van €25.000 euro voor de deur waarvoor jij geen €25.00 hebt hoeven neerleggen. Maar waarvoor je in 4 jaar ongeveer "maar" €10.000 kwijt bent.
Voor dat geldt rijdt je geen nieuwe auto voor 4 jaar zonder zorgen.
Of je moet al een auto hebben en kilometer vergoeding moet voor jouw goedkoper zijn.

Verwijderd

DarkSide schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:04:
[...]

wie verplicht je om een lease auto te nemen? En dan nog een van €25.000 ook nog.
Je kan ook een goedkoop corsatje oid nemen. Scheelt een slok op een borrel namelijk.
Aan de andere kant heb je wel mooi een lekker bak van €25.000 euro voor de deur waarvoor jij geen €25.00 hebt hoeven neerleggen. Maar waarvoor je in 4 jaar ongeveer "maar" €10.000 kwijt bent.
Voor dat geldt rijdt je geen nieuwe auto voor 4 jaar zonder zorgen.
Of je moet al een auto hebben en kilometer vergoeding moet voor jouw goedkoper zijn.
Ook geen gebruikte, zelfs niet van > 10 jaar oud. ;)
Ook red je het met openbaar vervoer waarschijnlijk niet....
Het wordt natuurlijk wel anders als je werkgever meer salaris uitbetaalt als je ervoor kiest om geen leaseauto te rijden. Maar ik begrijp dat dat niet zo is.... :?

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

ik rijd nu op de fiets
er is wel een auto maar die wordt niet/nauwelijks gebruikt
het komt erop neer dat de kosten per jaar nu lager zijn, maar ook afhankelijk van het aantal kilometers dat ik rijd.

als de brandstof inbegrepen is dan ga ik er in auto op vooruit, maar in kosten op achteruit (ongeveer 750€ per jaar).
bij deze vergelijking leg ik dan het autogebruik bij m'n oude baan naast dat bij een eventuele nieuwe baan bij een dienstverlener.

En dat betekent dus dat ik er minimaal dat bedrag netto bij moet zien te krijgen om er wb euros niet op achteruit te gaan.

Thanks

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Hoezo je mag ook je lease-auto gewoon alleen zakelijk gebruiken. Dan heb je helemaal geen bijtelling. Dus ga je er netto helemaal niets op achteruit.

Bovendien vraag ik me af hoe jij netto goedkoper uit kan komen door je eigen auto te rijden.

Ik heb een auto van ongeveer 18.000 euro.

Dat is netto ongeveer € 140,- per maand wat de bijtelling mij kost. Daar kan je amper de belasting en de verzekering van betalen. Als je daar dan ook nog kosten van afschrijving en benzine bijtelt kom je altijd duurder uit.

Als je een iets duurdere auto leased dan is de bijtelling wel iets hoger maar het is nog steeds lastig om daar zelf een auto van te rijden.

[ Voor 63% gewijzigd door Woy op 16-11-2006 17:01 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• DarkSide

DarkSide

MrWilliams schreef op donderdag 16 november 2006 @ 16:46:
ik rijd nu op de fiets
er is wel een auto maar die wordt niet/nauwelijks gebruikt
het komt erop neer dat de kosten per jaar nu lager zijn, maar ook afhankelijk van het aantal kilometers dat ik rijd.

als de brandstof inbegrepen is dan ga ik er in auto op vooruit, maar in kosten op achteruit (ongeveer 750€ per jaar).
bij deze vergelijking leg ik dan het autogebruik bij m'n oude baan naast dat bij een eventuele nieuwe baan bij een dienstverlener.

En dat betekent dus dat ik er minimaal dat bedrag netto bij moet zien te krijgen om er wb euros niet op achteruit te gaan.

Thanks
Persoonlijk vind ik het hebben van een auto voor de deur die ik altijd kan pakken heerlijk.
voor het geld dat ik kwijt ben voor de leasebak, rij ik geen nieuwe auto. En 2e hands ligt er aan. maar zeker niet zo luxe. Als je geen brandstof hoeft te betalen pak je de auto ook vaker, zoals bv voor de vakantie. Je moet voor je zelf berekenen wat voordeliger is, maar de auto vindt ik fijner dan de fiets. En zoals gezegd je hoeft er niet prive mee te rijden. En dan betaal je dus geen belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Nu online
MrWilliams schreef op donderdag 16 november 2006 @ 14:17:
[...]

Volgens mij is die berekening niet juist of op zijn minst verouderd. Deze berekening lijkt me beter te zijn met de huidige tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

welke auto's van rond de 18000 kan ik kiezen dan?

De enige die ik kan vinden is een Suzuki Swift. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrWilliams schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:08:

Misschien wordt het tijd om je daar even zelf in te verdiepen dan ? Er zijn talloze auto's onder de 18000 euro te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:16:
[...]

Misschien wordt het tijd om je daar even zelf in te verdiepen dan ? Er zijn talloze auto's onder de 18000 euro te vinden...
Daar ben ik me al een tijdje in aan het verdiepen. De vragen die ik hier stel zijn een deel van het verdiepingsproces, dus als je me wilt helpen, graag...

Het is vrij moeilijk om een auto te vinden die:
1. lage cataloguswaarde heeft
2. laag brandstofverbruik (want anders wordt het leasebedrag incl. benzine vet veel hoger)

Het probleem is dus dat als je een diesel neemt, de cataloguswaarde meteen 2-3k hoger is...

Mijn referentiekader zijn op dit moment bijvoorbeeld www.directlease.nl de cataloguswaardes die daar staan zijn, neem ik aan, correct? Hierbij ga ik uit van ongeveer 30000 km/jaar bij een contract van 3 jaar. Hierbij probeer ik uit te komen op 600€ per maand inclusief brandstof. Dit lijkt mij vooralsnog een vrij reeel plaatje van wat iemand per jaar krijgt aan leasebedrag en wat er gereden wordt aan kilometers. Mocht dit niet het geval zijn dan hoor ik dat graag.

[ Voor 9% gewijzigd door MicroWhale op 17-11-2006 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Nu online
Voor contracten moet je bij je werkgever zijn. Ik heb er een voor vier jaar met 40K km.
Kijk hier even welke auto's in de categorie vallen.

Ik weet dat het niet superhip en supervet is, maar een Corsa (diesel) met 75 pk is echt niet behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik heb een Renault Clio. Het is wel een benzine auto dus dat maak het wel wat goedkoper inderdaad. Het is zoals L-VIS hierboven zegt niet een super auto. Maar het rijdt best aardig en auto's intereseren mij niet zo veel zolang het maar rijdt. En dat doet die Clio best. Op zich zou ik ook wel een of andere dikke bak willen hebben maar daar heb ik het geld gewoon niet voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Die prijzen die je zo bij Directlease ziet staan zijn niet echt reeel. In mijn geval kom ik een stuk goedkoper uit met meer opties. Beter is om eerst je contractgegevens te hebben (vaak is het 4 jaar/40k) en de inlogcode van de leasemaatschappij waar je bedrijf een contract heeft.

Heb zelf een Grande Punto, die zijn vrij scherp geprijst (veel voor weinig, heb voor die 18000 de meest luxe benzine met opties) en hebben een zuinig brandstoflabel wat in mijn geval weer wat geld scheelde met bv een 207.

[ Voor 28% gewijzigd door Speedy op 17-11-2006 09:15 ]

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

ah, kijk eens aan... dat klinkt al een stuk beter.

ik zie hier wel 2x 4jaar en 40k langskomen... en wat als je 30k per jaar blijkt te rijden? heb je dan gewoon pech? en dezelfde vraag voor de 4 jaar.. als je die nu niet vol maakt?

*edit* ik hoef btw geen dikke bak ofzo hoor... eentje van 18k is ook prima, maar ik zag hier geen mogelijkheden voor. die Corsa bijvoorbeeld is inderdaad meer dan genoeg.

[ Voor 27% gewijzigd door MicroWhale op 17-11-2006 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een overzichtje van handige links:

Auto (specificatie) zoeken:
- Autoweek: http://www.autoweek.nl/carbaseselectieindex.php
- AutoTrack: http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/att_kenmerk.searchForm
etc

Online Lease bedrag berekenen (Lease site zonder calculator niet opgenomen):
- Direct Lease: http://www.directlease.nl/
- Lease Plan Direct: http://www.leaseplandirect.nl/
- Super Lease: http://www.superlease.nl/

Iemand aanvullingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sangurash
  • Laatst online: 03-12-2024

Sangurash

Are u talkin' to I.R.?

Ik heb zelf de Grande Punto en ik vind die persoonlijk erg goed rijden en is zeker ruim voor de compacte klasse. Nog geen problemen gehad en nader nu de 30k km. De diesel is rond de 17-18 te krijgen.

Uw SAP specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:27
Kijk eens naar een Seat ibiza Sport? :) Leuke auto van 18000.. heb hem zelf ook.. Oogt tenminste ook nog een beetje mooi

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Niet online
Ik neem aan dat alle leaserijders een berijdersovereenkomst hebben getekend met hun werkgever. Wat staat er in jullie geval in deze overeenkomst over het verlaten van de werkgever en de kosten van de auto?

Staat er bijvoorbeeld dat bij het beeindingen van de AO ook de leaseovereenkomst met de leasemaatschappij wordt beëindigd en dat de daarmee gemoeide kosten (contract afkoop) voor rekening zijn van de werknemer?

Of anders?

Tweede: heeft er iemand een eigen bijdrage onafhankelijk van het leasebedrag? Bijvoorbeeld max. leasen tot 700 euro maar altijd een eigen bijdrage van 50. (dus kies je een auto van 650 dan is het 600 voor werkgever en 50 voor werknemer)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 09:11:
Die prijzen die je zo bij Directlease ziet staan zijn niet echt reeel. In mijn geval kom ik een stuk goedkoper uit met meer opties. Beter is om eerst je contractgegevens te hebben (vaak is het 4 jaar/40k) en de inlogcode van de leasemaatschappij waar je bedrijf een contract heeft.
Directlease.nl wil inderdaad nog wel eens iets andere tarieven aanhouden. Wat voor mij zelf voordat ik de inloggegevens had een goede optie was, is www.leaseplandirect.nl Deze zaten er met hun tarieven beduidend minder naast, maar dat komt ook omdat mijn werkgever gebruik maakt van onder andere Leaseplan.

Je contractgegevens zijn sowieso heel belangrijk, 30k bij 4 jaar of 40k bij 4 jaar scheelt enorm veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

twixx schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 21:34:
Ik neem aan dat alle leaserijders een berijdersovereenkomst hebben getekend met hun werkgever. Wat staat er in jullie geval in deze overeenkomst over het verlaten van de werkgever en de kosten van de auto?

Staat er bijvoorbeeld dat bij het beeindingen van de AO ook de leaseovereenkomst met de leasemaatschappij wordt beëindigd en dat de daarmee gemoeide kosten (contract afkoop) voor rekening zijn van de werknemer?

Of anders?

Tweede: heeft er iemand een eigen bijdrage onafhankelijk van het leasebedrag? Bijvoorbeeld max. leasen tot 700 euro maar altijd een eigen bijdrage van 50. (dus kies je een auto van 650 dan is het 600 voor werkgever en 50 voor werknemer)
Wat er bij mij in de overeenkomst staat is niet van belang voor jou, lijkt me.
Meestal moet je wel betalen, de auto is immers geleased voor een periode. En jij beindigt dit voortijdig. De overige kosten moeten nog wel betaald worden. Als je mazzel hebt kan een collega jouw auto overnemen en ben jij vrij van extra kosten. Maar ook kan je iets regelen bij je nieuwe werkgever.
Ik mag tot 35% boven het normbedrag. Hiermee heb ik enorm veel speling. Maar natuurlijk ook veel extra kosten. Het bedrag boven de leasenorm komt voor eigen rekening.
standaard hebben wij 11% van het lease bedrag als eigen bijdragen voor prive gebruik.
Dit is wel aftrekbaar van de belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjez
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:30
MrWilliams schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 08:08:

Kijk eens naar de toyota yaris. Flink wat auto voor een compacte klasse. Tot 18000 kan je ook nog eens een leuk pakketje erbij krijgen.

Heb van 't weekend in de 1.3 benzine een proefrit gemaakt, en ik was erg tevreden over de rijeigenschappen, het enige minpunt is dat de auto ietwat traag optrekt. Voor de rest lag ie nog steeds als een blok op de weg bij 160, en dat zegt toch wel iets.

Volgende week proefrit in de diesel, schijnt iets pittiger te zijn en nog een betere wegligging te hebben, maar goed, wel een stuk hogere cataloguswaarde (bijna 4000 euro meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:32

K-Jay

Klaas Jan

[..]

Bij mij is het 600 voor werkgever en iets van 15 eigen bijdrage. Die eigen bijdrage is belastigvrij.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33

Of anders?

In mijn lease overeenkomst is vastgelegd dat alleen de eigen bijdrage betaalt moet worden voor de resterende leasetermijn. Ik wilde een golf ipv een polo en dat kost me 123 euro per maand extra. De lease loopt nog 33 maanden, dus als ik nu op zou stappen zou me dat dus 4059 euro kosten. Als ik ontslagen zou worden, is het natuurlijk een ander verhaal.
Wij hebben dus geen eigen bijdrage die onafhankelijk is van het leasebedrag. Als je tevreden bent met een polo 1.4 trendline, dan betaal je geen eigen bijdrage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of anders?

De afkoop is afhankelijk van de leaseklasse. Je hebt diverse categoriën, waarbij A zonder afkoop is en categorie C met afkoop. Een en ander afhankelijk van het soort auto en de gekozen opties.

Eigen bijdrage is bij ons een vast bedrag afhankelijk van de functie cq noodzaak van een auto om de functie te kunnen vervullen, aangevuld met het bedrag wat je over je budget gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkamonster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 10:08
Ik heb tijdens mijn vorige job-search wel geleerd dat leasebedrag helemaal niets zegt. Ik kreeg bij het ene bedrijf een leasebudget van 1025 euro en bij het andere een leasebudget van 715. Beide exclusief brandstof overigens. In de praktijk komt het erop neer dat het bedrijf waar ik 1025 euro kreeg, geen positieve afspraken met een leasemaatschappij had gemaakt. Bij beide bedrijven kon ik zo goed als dezelfde auto leasen. Een VW Golf V 5d Trendline Business Edition 2.0 SDI, met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje m.b.t de voorloopauto van je eigenlijke lease auto.

Ik reed aflgelopen maand voor het eerst een auto van de zaak. In afwachting van mijn eigenlijke leaseauto rij ik daarom nu dus in een huurauto.
Op mijn loonstrook van de maand november stond er al bijtelling. Volgens de ene collega hoef ik eigenlijk geen bijtelling te betalen (omdat het een huurauto is), en volgens een ander zou het terecht zijn dat ik de bijtelling al bij mijn loonstrookje opgeteld krijg...

Dus de vraag: Wordt er al terecht bijtelling van mij gevraagd voor mijn huurauto ??

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Verwijderd schreef op maandag 27 november 2006 @ 17:47:
Ik heb een vraagje m.b.t de voorloopauto van je eigenlijke lease auto.

Ik reed aflgelopen maand voor het eerst een auto van de zaak. In afwachting van mijn eigenlijke leaseauto rij ik daarom nu dus in een huurauto.
Op mijn loonstrook van de maand november stond er al bijtelling. Volgens de ene collega hoef ik eigenlijk geen bijtelling te betalen (omdat het een huurauto is), en volgens een ander zou het terecht zijn dat ik de bijtelling al bij mijn loonstrookje opgeteld krijg...

Dus de vraag: Wordt er al terecht bijtelling van mij gevraagd voor mijn huurauto ??
Dat is terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
Lijkt me toch wel afhankelijk van de privekilometers die er met deze auto gereden wordt. Beneden de 500 op jaarbasis, hoef je geen bijtelling te betalen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

Vozze schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:14:
[...]

Lijkt me toch wel afhankelijk van de privekilometers die er met deze auto gereden wordt. Beneden de 500 op jaarbasis, hoef je geen bijtelling te betalen.
Daar ging ik voor het gemak even vanuit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Vozze schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:14:
[...]

Dat ligt er ook aan hoelang in deze huurauto gereden wordt. Is dit bijvoorbeeld slechts 3 maanden, dan is de grens ook 3/12 x 500 km = 125 km privé.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Nu online
Question Mark schreef op maandag 27 november 2006 @ 18:18:
[...]
Dat ligt er ook aan hoelang in deze huurauto gereden wordt. Is dit bijvoorbeeld slechts 3 maanden, dan is de grens ook 3/12 x 500 km = 125 km privé.
Nee das niet helemaal waar. Het gaat over het totale aantal kilometers per jaar in een alle lease auto's, maar dan wel naar ratio. Ik had dat probleem dus. Ik had eerst een auto voor twee maanden waarmee ik niet prive heb gereden. Sinds vorige maand heb ik een andere auto en daarmee rijdt ik wel prive. Nu kom ik boven de 500 km en moet ik dus ook over de vorige auto bijtelling betalen, terwijl dat nooit van mijn loon is ingehouden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Voor een huur auto betaal je idd ook gewoon bijtelling. Men gaat er gewoon vanuit dat je ook prive er mee rijdt. En dat dat meer dan 500 km is. Wel gaat het naar ratio van de gereden maanden. En wel moet je een passende ritregistratie kunnen tonen als je geen prive kilometers met de auto maakt.
Het is soms een lastige kwestie, waarbij je werkgever en de belastingdienst ook niet altijd mee willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

Ik krijg de mogelijkheid om een auto te leasen. De eigen bijdrage bedraagt 195,- . Eerste vraag is eigenlijk of dit veel is of normaal?! Ik heb geen idee namelijk.
Nou hoor ik hier en daar dat ik daar ook een gedeelte van kan terugkrijgen. Hoe werkt dit en hoeveel zou dit ongeveer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Wat voor auto hebben we het over? (en bedoel je met eigen bijdrage de bijtelling of wat je bij de lease moet bij moet leggen).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:33
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:03:
Hey mensen,

Ik krijg de mogelijkheid om een auto te leasen. De eigen bijdrage bedraagt 195,- . Eerste vraag is eigenlijk of dit veel is of normaal?! Ik heb geen idee namelijk.
Nou hoor ik hier en daar dat ik daar ook een gedeelte van kan terugkrijgen. Hoe werkt dit en hoeveel zou dit ongeveer zijn?
Die berekening is vrij simpel. Je pakt 22% van de cataloguswaarde van de auto, deelt dat door 12 en dan hou je bedrag X over.Hierover betaal je normaal gesproken belasting over, ofwel bijtelling. Hoeveel belasting, hangt af van de schijf waarin je zit.
Betaal je echter een eigen bijdrage, mag je deze eerst van bedrag X afhalen, daar hoef je geen belasting over te betalen.

Voorbeeld zonder eigen bijdrage:

cataloguswaarde: €20.000,-
eigen bijdrage: -
belastingschijf: 41,45%

€ 20.000,- x 22% = € 4400,- / 12 = €366,66 x 41,45% = €151,98 <- Dit kost de leaseauto je per maand

voorbeeld met eigen bijdrage:

eigen bijdrage: €195,-

€ 20.000,- x 22% = € 4400,- / 12 = €366,66 - €195 = €171,66 x 41,45% = €71,15 + €195 = €266,15 <- Dit kost de leaseauto je per maand

Je ziet dus dat je in dit geval netto dus geen €195, maar €114,17 per maand betaalt omdat je eigen bijdrage mag aftrekken van je bijtelling.

Of die €195 veel is, weet ik zo niet. Dat hangt ook af van het te besteden bedrag en dus de klasse waarin je mag gaan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
draayertje schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:52:
[...]

Die berekening is vrij simpel. Je pakt 22% van de cataloguswaarde van de auto, deelt dat door 12 en dan hou je bedrag X over.Hierover betaal je normaal gesproken belasting over, ofwel bijtelling. Hoeveel belasting, hangt af van de schijf waarin je zit.
Betaal je echter een eigen bijdrage, mag je deze eerst van bedrag X afhalen, daar hoef je geen belasting over te betalen.

Voorbeeld zonder eigen bijdrage:

eigen bijdrage: -

€ 20.000,- x 22% = € 4400,- / 12 = €366,66 x 41,45% = €151,98 <- te betalen belasting per maand

€ 20.000,- x 22% = € 4400,- / 12 = €366,66 - €195 = €171,66 x 41,45% = €71,15 + €195 = €266,15 <- te betalen belasting per maand

Je ziet dus dat je in dit geval netto dus geen €195, maar €114,17 per maand betaalt omdat je eigen bijdrage mag aftrekken van je bijtelling.

Of die €195 veel is, weet ik zo niet. Dat hangt ook af van het te besteden bedrag en dus de klasse waarin je mag gaan rijden.
Simpel gezegd komt het erop neer dat je je eigen bijdrage van je bruto salaris kan betalen. Daardoor komt het er meestal op neer dat je Netto 58% van je eigen bijtelling moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

L-VIS schreef op maandag 27 november 2006 @ 19:25:
[...]Nee das niet helemaal waar. Het gaat over het totale aantal kilometers per jaar in een alle lease auto's, maar dan wel naar ratio.
Je hebt gelijk met je reactie, maar ik reageerde eigenlijk op de post van Vozze die meldde dat er geen bijtelling is, als er minder dan 500 km prive gereden wordt. Meestal heb je een voorloopauto echter maar voor een paar maanden, dan wordt de berekening ook iets anders. Van de site van de belastingdienst:
Voorbeeld 1
U heeft van 1 januari tot en met 31 maart een auto van de werkgever met een
catalogusprijs van € 20.000. U rijdt in die periode 100 kilometer privé met de auto.
U beschikt in 2005 dus 90 dagen over de auto. Omgerekend naar een heel jaar zou
u 365/90 x 100 = 405 kilometer privé rijden. Omdat u op jaarbasis niet meer dan
500 kilometer privé rijdt, hoeft u niets bij te tellen.

Voorbeeld 2
U rijdt in dezelfde periode niet 100 maar 200 kilometer privé met de auto.
Omgerekend naar een heel jaar zou u 365/90 x 200 = 811 kilometer privé rijden.
De bijtelling bedraagt op jaarbasis 22% van € 20.000 = € 4.400. Voor 90 dagen is
dat dus 90/365 x € 4.400 = € 1.084.
Ik begrijp uit jouw reactie (en de voorbeeldberekeningen) nu ook dat de 500 km grens op jaarbasis geld, en niet per lease- /voorloopauto. Da's nieuw voor mij.

/me Question Mark doet niet aan rittenregistratie en betaalt gewoon de volle mep
draayertje schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 15:52:
[...]

€ 20.000,- x 22% = € 4400,- / 12 = €366,66 - €195 = €171,66 x 41,45% = €71,15 + €195 = €266,15 <- te betalen belasting per maand
Dat klopt toch niet (helemaal)?

Er moet inderdaad 71,15 euro aan belasting betaald worden. Die 195 euro wordt vervolgens van je netto salaris afgetrokken (en hoeft niet aan de belasting betaald te worden). De totale netto kosten zijn inderdaad 266,15.

[ Voor 16% gewijzigd door Question Mark op 28-11-2006 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Nu online
Question Mark schreef op dinsdag 28 november 2006 @ 18:24:
Ik begrijp uit jouw reactie (en de voorbeeldberekeningen) nu ook dat de 500 km grens op jaarbasis geld, en niet per lease- /voorloopauto. Da's nieuw voor mij.
Ja klopt. Om die berekening van de BD aan te vullen.

Stel je bezit twee Auto's (A en B ). A bezit je van 1 juni tot 31 augustus en heeft een Catalogus waarde van 20.000 EUR. B bezit je van 1 september tot en met 31 december en heeft een catalogus waarde van 25.000 EUR. Je rijdt met A 0 km prive en met B 1000 km. Je zou op jaarbasis dan 3000 KM prive rijden. Over beide auto's moet je dan bijtelling betalen. Dus over 3 maanden 20.000 EUR en 4 maanden over 25.000 EUR.

Dit is wel degelijk iets om rekening mee te houden, en het zelfs heel erg onverstandig om tijdens een jaar te wisselen tussen prive en geen prive rijden. Probleem in deze situatie is dat vaak over de eerste drie maanden geen bijtelling is ingehouden, en over de laatste 4 maanden wel. Aan het einde van het jaar staat dan vaak nog een leuke blauwe envelop te wachten.

@rwb:
Ik heb even de berekening aangepast zoals deze op mijn situatie van toepassing is. Omdat ik de laatste vier maanden niet kan verantwoorden met een ritten registratie, moet ik over beide auto's bijtelling betalen. In het geval zoals jij die schetst heb je gelijk!

[ Voor 12% gewijzigd door L-VIS op 29-11-2006 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
L-VIS schreef op woensdag 29 november 2006 @ 09:58:
[...]

Ja klopt. Om die berekening van de BD aan te vullen.

Stel je bezit twee Auto's (A en B ). A bezit je van 1 januari tot 31 maart en heeft een Catalogus waarde van 20.000 EUR. B bezit je van 1 april tot en met 31 december en heeft een catalogus waarde van 25.000 EUR. Je rijdt met A 0 km prive en met B 400 km. Je zou op jaarbasis dan (400 / 9) * 12 = 533 KM prive rijden. Over beide auto's moet je dan bijtelling betalen. Dus over 3 maanden 20.000 EUR en 9 maanden over 25.000 EUR.

Dit is wel degelijk iets om rekening mee te houden, en het zelfs heel erg onverstandig om tijdens een jaar te wisselen tussen prive en geen prive rijden. Probleem in deze situatie is dat vaak over de eerste drie maanden geen bijtelling is ingehouden, en over de laatste 9 maanden wel. Aan het einde van het jaar staat dan vaak nog een leuke blauwe envelop te wachten.
Dat lijkt me sterk. Als je dan bijvoorbeeld 1 maand een huur auto hebt waar je 50 KM prive mee rijdt en de rest van het jaar in de andere auto 0 KM zou je over het hele jaar bijtelling moeten betalen. Het lijkt me dat ze gewoon alle kilometers die je prive in alle lease auto's die je dat jaar gereden optellen en als je dan boven de 500 uit komt dat je dan over alle auto's bijtelling moet betalen. Eventueel nog een correctie als je niet 12 maanden een lease-auto hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Lijkt me idd een beetje sterk. Want dan wordt het (50km / 1 maand) * 12 =600km.
Je mag volgens mij maar 500km in 1 jaar rijden in alle auto's die je dat jaar onder je kont hebt.
Heb je 3 auto's onder je kont (is mij al eens overkomen. eigenlijk 4) en je rijdt in auto 1 450 km prive en in de rest niet. Hoef je geen bijtelling te betalen. Je moet namelijk een ritten registratie kunnen tonen van dat belasting jaar. En aangeven in welke auto(s) je hebt gereden.
Lastiger wordt het als je wel boven de 500km komt. Want dan moet je uitrekenen hoeveel procent je schuldig bent. Dus rij je in 1 auto in 3 maanden tijd 600 km. Moet je 22% belasting betalen over de waarde van die auto. De ander auto's blijven achterwegen mits je daar geen prive km mee maakt.
Als je in alle auto's meer dan 500km prive rijdt, betaal je een percentage van het aantal maanden dat je in die auto gereden hebt. En tel je de waardes volgens mij bij elkaar op.

ben blij dat ik me hier geen zorgen over hoef te maken. Rij toch wel 10.000 a 12.000 prive km per jaar

Verwijderd

Dag tweakers,

Ik zit in een situatie waarbij ik van een baan met een compleet vast salaris en geen auto (of rijbewijs), naar een baan met een basissalaris + variabel bonusgedeelte ga. Daarnaast komt er nog o.a. een lease-auto bij (eerst rijbewijs halen). In de secundaire arbeidsvoorwaarden van het aanbod staat:

"Er zal u een lease-auto ter beschikking worden gesteld tot een maximaal leasebedrag van 795,50 Euro per maand (exclusief geschat brandstofverbruik)."

Wat houdt dit precies in? Dat alle extra benzinekosten die ik maak voor eigen rekening komen, of ligt het iets genuanceerder? Ik probeer een overzicht te krijgen van de extra kosten die een leasecontract met zich meebrengt en in hoeverre dat invloed heeft op het wel of niet ingaan op het aanbod.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bel je nieuwe werkgever op en vraag het ze :)

Waarschijnlijk mag je een auto uitzoeken met een lease-prijs van 795,50 euro excl. brandstof. Op veel site waar leaseprijsen staan, kun je aangeven of je de leaseprijsen in of excl. brandstof wilt zien. In totaal zal je nieuwe werkgever dus 795,50 + brandstofkosten kwijt zijn aan jouw leaseauto.

Maar goed, de enige die dit zeker weet is je nieuwe werkgever....

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:52

Arno

PF5A

Had ik maar 795 ex brandstof :P

Ik heb 715 inc ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Question Mark schreef op donderdag 30 november 2006 @ 12:11:
Bel je nieuwe werkgever op en vraag het ze :)

Waarschijnlijk mag je een auto uitzoeken met een lease-prijs van 795,50 euro excl. brandstof. Op veel site waar leaseprijsen staan, kun je aangeven of je de leaseprijsen in of excl. brandstof wilt zien. In totaal zal je nieuwe werkgever dus 795,50 + brandstofkosten kwijt zijn aan jouw leaseauto.

Maar goed, de enige die dit zeker weet is je nieuwe werkgever....
Merci beaucoup, dat was ik sowieso van plan. Ik heb alleen meer vertrouwen in een onafhankelijke uitleg hier, dan van een recruitment consultant die me graag weg wil zetten bij die klant :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee van de bedragen die gemoeid zijn met de inname regeling?

Ik heb bv de bepaling dat ik bij beeindigen dienstverband het verschil moet betalen tussen de handelswaarde en de boekwaarde van de lease-auto

Iemand enig idee over wat voor bedragen we dan praten?

Stel dat de auto ongeveer 20.000 euro kostte, wat is dan het verschil tussen boek- en handelswaarde na 3 maanden, 6 maanden, 1 jaar, 2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ligt er compleet aan hoe de afschrijving plaatsvind...

Stel nieuwwaarde is 30.000 euro, waarde na drie jaar is 20.000

Realistische afschrijving zou zijn, waarde na jaar het eerste jaar 25.000, na tweede jaar 22.000 en na drie jaar 20.000. Een Lineaire afschrijving schrijft echter elk jaar (in dit geval) 3.300 euro per jaar af. Ik weet dat sommige leasemaatschappijen een lineare afschrijving hanteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:41

OMX2000

By any means necessary...

Weet iemand hoe het zit met de voorlopige teruggaaf bij de belasting, en de bijtelling die nu door de werkgever ingehouden wordt?

Ik betaal nu per maand bijtelling plus eigen bijdrage. Dat hakt er per maand best wel in...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:59

TheVMaster

Moderator WOS
OMX2000 schreef op maandag 11 december 2006 @ 13:11:
Weet iemand hoe het zit met de voorlopige teruggaaf bij de belasting, en de bijtelling die nu door de werkgever ingehouden wordt?

Ik betaal nu per maand bijtelling plus eigen bijdrage. Dat hakt er per maand best wel in...
Heb je een koophuis? Zo ja, je kunt dan voorlopige teruggaaf aanvragen. In mijn geval zorgt dat ervoor dat ik de bijtelling kan compenseren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 00:40
Ben in dit topic al meerdere malen tegengekomen dat bij het leasen van een auto via Atos Origin er niet veel (geen?) onderhandelingsruimte overblijft bij de dealer. Is het nou daadwerkelijk geen? of weinig (en zo ja hoeveel ongeveer)?

Het lijkt mij toch dat zelfs met die hoge kortingen die dealers aan leaseplan moeten geven (ik hoorde 10%) de autodealers er nog steeds winst op maken. Waarom zou je er dan voor kiezen een auto bij een bepaalde dealer te bestellen als je eigenlijk alleen maar naar de prijzen in de folder hoeft te kijken? Dan kan je dus een willekeurige merkdealer kunnen binnenlopen als je eenmaal weet welke auto je wil hebben, aangezien ze dan overal evenveel zouden moet kosten.

Ten slotte komt daar ook nog een stukje onderhoud bij. Het zou toch mogelijk moeten zijn om met een dealer af te spreken dat in ruil voor korting bij de aanschaf het onderhoud in hun garage wordt uitgevoerd?

Ik ga zelf proberen er toch nog wat opties bij te lullen onderhandelen. Maar in dit soort gevallen is handelen met enige voorkennis wel fijn. Dus hoe gaat dat in de praktijk? Is het echt geen korting, weinig korting of is er toch nog wat ruimte voor onderhandeling?

Deze vraag is dus voornamelijk gericht op mensen die ervaring hebben met het bestellen van een auto bij Atos Origin, maar misschien zijn er ook werkenemers van andere detacheerders die vanwege afspraken met de leasemaatschapijen in dezelfde situatie komen?

[ Voor 9% gewijzigd door Johny58 op 19-01-2007 08:39 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viper® schreef op dinsdag 07 november 2006 @ 09:29:
[...]

.....
Gas is uit den boze :P

ps. Sinds kort zijn de Subaru Impreza sti, Mitsubishi Lancer Evo 9 en de ferrari van de lijst geschrapt :(
Tenzij je een gasauto mee neemt van je vorige werkgever :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Mijn ervaring is heel weinig korting, maximale korting was al voor de leasemaatschappij en heb er nog een pedalensetje en een setje slotbouten bij kunnen praten (iets van € 150,-), maar af fabriek opties was niet mogelijk. Je kan er ook voor kiezen (althans dat kon ik) om hem door de leasemaatschappij te laten leveren ipv je lokale dealer. Je krijgt hem dan bij je op de stoep, sleutels in de hand en veel succes ermee! Zou me 4 - 5 euro p.m. schelen, maar goed vind het ook wel leuk om m'n eerste autotje op te halen bij de dealer :P

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.