Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 58.091 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Het is wel zo dat je manager bepaald of jij onder die 32k blijft. Als jouw manager denkt dat jij op een opdracht komt waardoor jij niet meer dan 32k maakt per jaar, dan kan kan je benzine pakken. Je moet dit dan ook met je manager bespreken.

Ik heb best veel uitgezocht over het lease bij LogicaCMG dus ik kan je zo vertellen hoe alles in elkaar steekt maar je kunt dit ook gewoon op de intranet site lezen. Niet via de lease site maar echt het intranet.

Verder ben ik verhuist naar belgie dus ook daar heb ik veel onderzoek moeten doen voor de lease auto.

Ik rij nu een nieuwe (februari 2006) Passat 1.9 Highline met zo goed als alle extra's. 17" velgen, Navigatie, leder, verwarmde voor zetels en achterbank, zeg maar alles. En dit voor maar 253 euro dit is Inclusief bijteling. Lang leven het wonen in belgie en werken in nederland.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:39
Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 08:57:
Het wordt wel steeds moeilijker om een nieuwe auto uit te kiezen. Ik rij nog een half jaar in een Leon 1.9tdi Sport maar daarna moet ik een andere auto gaan uitkiezen. De nieuwe Leon komt een beetje over als een kleine auto, Audi is onbetaalbaar tenzij je in een karkas wilt rondrijden, VW kom je uit op een Golf, of een basis Passat, anders zit je al snel op 900 euro lease. Volvo, als je een beetje knappe motor wilt hebben dan begint dat ook pas vanaf 950 euro, Citroen valt af want die hebben de dashboards allemaal in het midden zitten, en wellicht dat de Toyota Avensis nog wat is maar ik moet zeggen dat er niets stoers aan de uitstraling van die auto zit. :/
Skoda Octavia bekeken? Ik heb de Elegance uitvoering, maar als je voor sportief gaat is de RS wellicht iets? En je kan aan de Octavia heel wat sportiviteit toevoegen, verlagen, dikke velgen, ABT chip etc, en dat kan ook bij de minder luxe uitvoeringen.
Mijn Elegance met Stream radio, sportstoelen en leren stuur, metallic, MaxiDOT display, achterruitenwisser en trekhaak en winterbanden kost me 829 p/m. En dan heb je een grOOte bak die nog lekker rijdt ook.

Volg de skoda rijder ;)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 09:33:
Het is wel zo dat je manager bepaald of jij onder die 32k blijft. Als jouw manager denkt dat jij op een opdracht komt waardoor jij niet meer dan 32k maakt per jaar, dan kan kan je benzine pakken. Je moet dit dan ook met je manager bespreken.

Ik heb best veel uitgezocht over het lease bij LogicaCMG dus ik kan je zo vertellen hoe alles in elkaar steekt maar je kunt dit ook gewoon op de intranet site lezen. Niet via de lease site maar echt het intranet.

Verder ben ik verhuist naar belgie dus ook daar heb ik veel onderzoek moeten doen voor de lease auto.

Ik rij nu een nieuwe (februari 2006) Passat 1.9 Highline met zo goed als alle extra's. 17" velgen, Navigatie, leder, verwarmde voor zetels en achterbank, zeg maar alles. En dit voor maar 253 euro dit is Inclusief bijteling. Lang leven het wonen in belgie en werken in nederland.
Dat heb je goed voor elkaar, hoe doe je dat? Ik ga binnenkort ook beginnen bij LCMG, dus dit spreekt me zeer aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-8one
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:09

T-8one

take it easy, take a sisi

Verwijderd schreef op donderdag 14 september 2006 @ 08:57:
Het wordt wel steeds moeilijker om een nieuwe auto uit te kiezen. Ik rij nog een half jaar in een Leon 1.9tdi Sport maar daarna moet ik een andere auto gaan uitkiezen. De nieuwe Leon komt een beetje over als een kleine auto, Audi is onbetaalbaar tenzij je in een karkas wilt rondrijden, VW kom je uit op een Golf, of een basis Passat, anders zit je al snel op 900 euro lease. Volvo, als je een beetje knappe motor wilt hebben dan begint dat ook pas vanaf 950 euro, Citroen valt af want die hebben de dashboards allemaal in het midden zitten, en wellicht dat de Toyota Avensis nog wat is maar ik moet zeggen dat er niets stoers aan de uitstraling van die auto zit. :/
Kijk eens naar een Ford zou ik zeggen.
Ik heb een hele complete focus met een nieuw waarde van 26000. Omdat de focus een relatief hoge restwaarde heeft is de leaseprijs ook niet hoog.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het verschil in cataloguswaarde tussen sommige merken is echt schrikbarend te noemen!

Mijn collega heeft een Passat Highline met gelijkwaardige uitrusting als ikzelf (hij heeft half leder, ik heb xenon. Voor de rest gelijk uitgerust). Ik heb zelf een Octavia Elegance.

Zijn auto is gewoon 14.000 Euro duurder! Pfff, daar schrik je toch wel even van.

Ok, de Octavia is wel een auto uit een categorie lager (compacte middenklasse) t.o.v. de Passat maar je krijgt er een vrijwel gelijkwaardige auto voor terug. Gisteren even een inspectie gedaan en interieur kent echt zoveel gelijkenissen met de Octavia. Veel dezelfde panelen, knopjes, hendels etc. Allebei netjes afgewerkt. Daarentegen is het dash van de Passat knoephard plastic, waar dat bij de Octavia nog van dat softtouch is, doet wat degelijker en hoogwaardiger aan.
Aan de andere kant heeft de Passat wel een iets meer premium uiterlijk maar om dat nu dat prijsverschil van 14.000 Euro te rechtvaardigen?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Ik heb het topic doorgenomen en als ik het goed begrijp klopt het volgende?

Ik werk bij GPR en heb een norm lease bedrag van €719,-. incl brandstof (diesel)
Ik heb in 2007 een eigen bijdrage voor prive gebruik van 2,5% van €719,-
De lease tijd is 48mnd en 35.000Km per jaar.
De auto die ik op het ook heb kost €780 euro,- incl brandstof.
Mijn norm overschijding is dus €61,- . Klopt het dus dat ik een gedeelte van die €61+ €18(eigen bijdrage) terug kan krijgen van de belasting? Dus 42% van de €61,- +€18,- = €43,-??

in mijn geval: cat. waarde auto €29800,-
kosten auto per maand= 29800*42%*22% / 12 = €229,-
€229 + €61 - €43 = 247,- in de maand netto kosten?

Of snap ik er weer geen hout van?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je moet de bijtelling berekenen van je auto en daar kun je je eigen bijdrage van af trekken.

dus 29800 * 22% / 12 = € 546.35 bijtelling. Daar kan je dus € 61 + € 18 = € 79 van af trekken. Je houdt dan dus effectief € 467,35 bijtelling over waar je 42 % belasting over betaald = € 196.29 belasting. Dan moet je natuurlijk ook netto die € 79 nog betalen. Dus kom je netto totaal op € 275,29 uit

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

kareltje_de_grote schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:51:
[...]

Kijk eens naar een Ford zou ik zeggen.
Ik heb een hele complete focus met een nieuw waarde van 26000. Omdat de focus een relatief hoge restwaarde heeft is de leaseprijs ook niet hoog.
Het blijft nog even afwachten wat ik daadwerkelijk kan gaan leasen. De leasetarieven die momenteel van toepassing zijn moeten toch nog worden bijgesteld want de kosten voor brandstof zijn ook gestegen alsmede de cataloguswaarden van de auto's. Lompweg betaal je nu per maand 100 euro meer voor dezelfde auto en hetzelfde type als vorige jaar. :)

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:26
rwb schreef op woensdag 27 september 2006 @ 10:54:
Je moet de bijtelling berekenen van je auto en daar kun je je eigen bijdrage van af trekken.

dus 29800 * 22% / 12 = € 546.35 bijtelling. Daar kan je dus € 61 + € 18 = € 79 van af trekken. Je houdt dan dus effectief € 467,35 bijtelling over waar je 42 % belasting over betaald = € 196.29 belasting. Dan moet je natuurlijk ook netto die € 79 nog betalen. Dus kom je netto totaal op € 275,29 uit
Ligt eraan of de bovennormbijdrage wordt geformuleerd als zijnde voor prive gebruik. Zo ja, dan kun je deze bovennormbijdrage dus gewoon aftrekken waardoor je die 79 euro niet netto hoeft te betalen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Vozze schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:08:
[...]

Ligt eraan of de bovennormbijdrage wordt geformuleerd als zijnde voor prive gebruik. Zo ja, dan kun je deze bovennormbijdrage dus gewoon aftrekken waardoor je die 79 euro niet netto hoeft te betalen.
Dat aftrekken heb ik toch al gedaan? Ik trek die 79 euro van de bijtelling af. Daardoor komt je netto bedrag lager uit. Maar dat neemt niet weg dat je dat alsnog moet betalen van het geld wat je netto hebt gehad.

Als je een deel van die 79 euro van je bruto salaris betaald mag je het zowiezo al niet meer van je bijtelling aftrekken.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Vozze
  • Laatst online: 11-09 22:26
rwb schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:26:
[...]

Dat aftrekken heb ik toch al gedaan? Ik trek die 79 euro van de bijtelling af. Daardoor komt je netto bedrag lager uit. Maar dat neemt niet weg dat je dat alsnog moet betalen van het geld wat je netto hebt gehad.

Als je een deel van die 79 euro van je bruto salaris betaald mag je het zowiezo al niet meer van je bijtelling aftrekken.
Sorry, klopt. Niet goed gelezen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• DarkSide

DarkSide

Vozze schreef op woensdag 27 september 2006 @ 11:08:
[...]

Ok ik snap het.
tnx

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Laatst online: 00:34
Ik heb autoschade gehad, buiten mijn schuld (steenslag). Hiervoor betaal ik een eigen risico. Is dit bedrag aftrekbaar?

Elke eigen bijdrage die een werknemer aan u betaalt voor privé-gebruik van de auto, kan in mindering worden gebracht. Voorbeelden zijn bijdragen voor parkeerkosten, accessoires, een hoger leasebedrag voor een auto uit een duurdere klasse, de afkoopsom van het leasebedrag bij het einde van de dienstbetrekking en een vast bedrag per gereden privé-kilometer. Voor de eigen bijdrage van de werknemer bij schade geldt een aanvullende voorwaarde: de schade mag niet het gevolg zijn van onrechtmatig of onzorgvuldig handelen van de werknemer.

http://www.belastingdiens...fingen/lb22/lb22-304.html

Iemand van jullie ervaring hiermee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:29
Ronald Koeman schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:56:
Ik heb autoschade gehad, buiten mijn schuld (steenslag). Hiervoor betaal ik een eigen risico. Is dit bedrag aftrekbaar?

Elke eigen bijdrage die een werknemer aan u betaalt voor privé-gebruik van de auto, kan in mindering worden gebracht. Voorbeelden zijn bijdragen voor parkeerkosten, accessoires, een hoger leasebedrag voor een auto uit een duurdere klasse, de afkoopsom van het leasebedrag bij het einde van de dienstbetrekking en een vast bedrag per gereden privé-kilometer. Voor de eigen bijdrage van de werknemer bij schade geldt een aanvullende voorwaarde: de schade mag niet het gevolg zijn van onrechtmatig of onzorgvuldig handelen van de werknemer.

http://www.belastingdiens...fingen/lb22/lb22-304.html

Iemand van jullie ervaring hiermee??
De schade mag niet het gevolg zijn van onrechtmatig of onzorgvuldig handelen van de werknemer.

STeenslag valt niet onder onrechtmatig of onzorgvuldig handelen, aftrekken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Eerst en vooral: Ik ben Belg en dit gaat dus over een Belgische situatie.
Als referentieprijzen gebruik ik directlease.be, maar ik heb al vernomen dat die niet helemaal juist zouden zijn. De echte leaseprijs weet ik echter nog niet, dus dat is al waar ik kan op afgaan.

Situatie:
Loonpakket bevat 1750 bruto en 450 lease. Daarvoor zou ik in België een Astra kunnen nemen ongeveer (met uitrusting) Nu gaat mijn interesse vooral naar een BMW 118d comfort line, die op een € 540 komt. Dat is € 90 boven mijn leasevergoeding, die ik bruto kan bijbetalen.
Nu is mijn vraag: Is dit interessant? Zijn er nadelen aan dit te doen? Netto komt het verschil op net geen € 50 uit, dat is per jaar natuurlijk wel € 600,- minder, maar dan rijd je natuurlijk wel met een zalige wagen rond...
Zelfde vraag MOCHT de leasevergoeding opgetrokken worden naar € 500 (komt neer op een € 40 - € 50 zelf opleggen)

Ben zelf een beetje verliefd op die 118d :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Thardus schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:22:
Als referentieprijzen gebruik ik directlease.be, maar ik heb al vernomen dat die niet helemaal juist zouden zijn. De echte leaseprijs weet ik echter nog niet, dus dat is al waar ik kan op afgaan.

Situatie:
Loonpakket bevat 1750 bruto en 450 lease. Daarvoor zou ik in België een Astra kunnen nemen ongeveer (met uitrusting) Nu gaat mijn interesse vooral naar een BMW 118d comfort line, die op een € 540 komt. Dat is € 90 boven mijn leasevergoeding, die ik bruto kan bijbetalen.
Nu is mijn vraag: Is dit interessant? Zijn er nadelen aan dit te doen? Netto komt het verschil op net geen € 50 uit, dat is per jaar natuurlijk wel € 600,- minder, maar dan rijd je natuurlijk wel met een zalige wagen rond...
Zelfde vraag MOCHT de leasevergoeding opgetrokken worden naar € 500 (komt neer op een € 40 - € 50 zelf opleggen)

Of het nadelen heeft voor jouw weet ik niet. Als jij de extra centen wilt uitgeven aan je droom auto en je kan het betalen waarom niet. Ik zelf ben ook boven mijn lease bedrag uitgegaan. De 70 euro die ik meer moest uitgeven waren mij het waard. Nu kon ik alle opties nemen die ik graag zou willen.
Mocht je in de toekomst een hogere lease vergoeding krijgen dan wordt het vershil idd minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thardus schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 13:22:

Situatie:

Wat ik hier even niet uit kan halen is of je nu ook voor een bedrijf in belgie werkt of voor een bedrijf in nederland. Want hier zit nogal verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• descon
  • Laatst online: 11-09 19:26
DarkSide schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:16:
[...]

Of het nadelen heeft voor jouw weet ik niet. Als jij de extra centen wilt uitgeven aan je droom auto en je kan het betalen waarom niet. Ik zelf ben ook boven mijn lease bedrag uitgegaan. De 70 euro die ik meer moest uitgeven waren mij het waard. Nu kon ik alle opties nemen die ik graag zou willen.
Mocht je in de toekomst een hogere lease vergoeding krijgen dan wordt het vershil idd minder.
en als je vaak meer als 2 uur in een auto zit wordt het me ook al snel meer waard om 100 euro bij te leggen in de maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eqidna
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 12:57

eqidna

Improvement in Progress

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 09:28:
[...]

Wat ik hier even niet uit kan halen is of je nu ook voor een bedrijf in belgie werkt of voor een bedrijf in nederland. Want hier zit nogal verschil in.
In België ook, excuses indien dat niet duidelijk was. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er al informatie over de stijgende lease vergoeding binnen atos origin?
Ik hoor er erg weinig van hier in de wandelgangen moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Weet iemand mischien hoe een lease-vergoeding die je uit laat keren mee geteld wordt voor het berekenen van je hypotheek?
Wordt het meegeteld met je bruto salaris of wordt het net zoals je netto onkostenvergoeding buiten beschouwing gelaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:06

_Arthur

blub

rwb schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 15:29:
Weet iemand mischien hoe een lease-vergoeding die je uit laat keren mee geteld wordt voor het berekenen van je hypotheek?
Wordt niet meegenomen aangezien het geen salaris is, maar een onkostenvergoeding.
Wordt het meegeteld met je bruto salaris of wordt het net zoals je netto onkostenvergoeding buiten beschouwing gelaten?
Buitenbeschouwing dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
_Arthur schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:04:
[...]

Wordt niet meegenomen aangezien het geen salaris is, maar een onkostenvergoeding.
Het wordt echter wel gewoon bruto uit betaald. Als ik bijvoorbeeld een goedkopere auto neem dan krijg ik het restand extra bij mijn salaris gestort. Het is dus niet echt een vergoeding waar ik nog wat van moet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort ga ik aan de slag bij GPR als Young Prof,

leasenorm bedrag ligt op 661 (48mnd/35000) wat zou ik daar voor kunnen rijden? ( ben best bereid wat bij te betalen voor een leuke auto)...

En weet iemand wat de nieuwe C30 van Volvo in de lease gaat doen? (niet dat dat de prijsklasse is waarin ik kan gaan leasen, maar goed...)

Ik heb gehoord van een collega van mij dat er een belastingvoordeel is te behalen met betrekking tot eigen bijdrages en je bijtelling oid. Kan iemand mij dat misschien uitleggen ?

edit:
looptijd/km toegevoegd + wat typo's

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat je kunt krijgen ligt heel erg aan wat je voorwaarden zijn (looptijd/km's) Bij 48mnd/40k kun je een basis Golf of Leon zelfs niet krijgen voor dat geld :) De C30 zal wel iets onder het niveau van de S40 terecht komen, die begint bij 870 in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

J0YR1D3R schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:39:
Wat je kunt krijgen ligt heel erg aan wat je voorwaarden zijn (looptijd/km's) Bij 48mnd/40k kun je een basis Golf of Leon zelfs niet krijgen voor dat geld :) De C30 zal wel iets onder het niveau van de S40 terecht komen, die begint bij 870 in de maand.
Ik heb gehoord dat de C30 even duur wordt in de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Jan Laros schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:45:
[...]

Ik heb gehoord dat de C30 even duur wordt in de lease.
De C30 lease prijzen vallen inderdaad wat tegen. Het vervelende is ook, dat een S40/V50 eigenlijk goedkoper is, doordat ze geleverd worden met erg aantrekkelijke Edition pakketen.

Ik rij zelf Volvo:

V50 2.0D Edition II Sports Mobility: 42.000,-
Lease: 40.000/36 maanden 1250,- incl. brandstof.

Zou ik die C30 net zo aankleden als mijn V50, dan kom ik duurder uit :/

Volvo kan nu 2 dingen doen: Edition pakketen voor de C30 introduceren, of de Edition pakketen (die tijdelijk zijn, al 2 jaar ;) ) schrappen.

De C30 is gewoon geen goede aanbieding nu.

Daardoor zal het IMHO geen leasetopper worden, omdat je snel en voor hetzelfde geld in een S40/V50 kan rijden. Sommigen zullen liever een C30 nemen, de meesten zullen echter 1 stapje groter willen.

[ Voor 32% gewijzigd door PWM op 10-10-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 16:31:
Ik heb gehoord van een collega van mij dat er een belastingvoordeel is te behalen met betrekking tot eigen bijdrages en je bijtelling oid. Kan iemand mij dat misschien uitleggen ?
Als je het topic even door leest dan staat het al uitgelegd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:35:
[...]

Als je het topic even door leest dan staat het al uitgelegd in dit topic.
sowwy!!, had de search iets te laat gebruikt idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

leasenorm bedrag ligt op 661 (48mnd/35000) wat zou ik daar voor kunnen rijden? ( ben best bereid wat bij te betalen voor een leuke auto)...

En weet iemand wat de nieuwe C30 van Volvo in de lease gaat doen? (niet dat dat de prijsklasse si waarin ik kan gaan leasen, maar goed...)

edit:
Ik weet niet wat jij onder een beetje bij betalen verstaat?
maar ik heb even op ingcarleaseonline gekeken voor je (werk ook bij GPR en heb net mijn nieuwe auto besteld). Maar tussen de 700,- en 720 euro kan je de volgende auto's leasen.
focus 1,6 tdci Ambiante wagon
focus 1.6 tdci futura
fusion 1,6 tdci futura
astra 1.3 cdti essentia
astra 1.3 business
astra 1.3 gtc business
corsatjes
merivas
207 1.6 hdif XS
307 1.6 hdif XR
cliotjes
en er zijn er nog wel wat.

Al deze autos vallen binnen de bovengenoemde grens. Hier zitten dan geen extra opties op natuurlijk die de lease nog duurder maken. En je hebt natuurlijk je bijtelling omdat je over je norm bedrag heen gaat.

meestal leasen mensen in die categorie iets van 207, clio, corsa's e.d met wat opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

En weet iemand wat de nieuwe C30 van Volvo in de lease gaat doen? (niet dat dat de prijsklasse si waarin ik kan gaan leasen, maar goed...)

edit:
bedrag zegt alleen niet zoveel. Het gaat mn om de het contract van je werkgever met de leasemaatschappij (% korting etc.) en hangt mede af met de omvang van de afname door jouw werkgever (en daarom korting). Ik krijg bv 965 incl brandstof als vergoeding, maar kan daar slechts een kale Passat van rijden omdat ik bij een kleine club zit. Bij de grote jongens (zoals je hier ook wel terugleest) krijg je voor dat geld weer heel veel. Soms verschilt het ook weer per merk. Ik heb een tijd bij Strukton gezeten waar 22% korting bedongen was op Alfa. Reed iedereen in de toen nieuwe 156.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Laatst online: 08:34

admiral866

The King Personality Disorder

Ik heb een offerte aangevraagd bij leaseplan en ing car lease.
ING is ongeveer 30 euro goedkoper / maand.
Maar heeft het nog zin om langs dealers te gaan? Om te kijken of die lager kunne gaan?

Ik heb in principe vrije dealer keuze. Maar 't loopt dan wel via leaseplan of car lease. Dus ik kan aan hun aangeven dat ik m'n auto bij die dealer wil met een overeengekomen offerte met die dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

admiral schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:42:
Maar heeft het nog zin om langs dealers te gaan? Om te kijken of die lager kunne gaan?

Ik heb in principe vrije dealer keuze. Maar 't loopt dan wel via leaseplan of car lease. Dus ik kan aan hun aangeven dat ik m'n auto bij die dealer wil met een overeengekomen offerte met die dealer.
Bij mij had het geen zin. De korting die de werkgever / leasemaatschappijen vragen waren te groot.
Je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

admiral schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 09:42:

Hangt een beetje per dealer en merk af.

Bij mij is het tot nu toe altijd gelukt.

Peugeut: Gratis grotere velgen
Seat: Grotere velgen + Navigatie
Volkswagen: Gratis Audio (ingebouwde VW radio + 10 speakers)
Volvo: 900,- accesoires

En al deze dealers gaven eerder aan niks te kunnen geven :)

Standaard verhaal:

Ik wil graag optie A en B er bij

Sorry, dat kunnen we echt niet doen

Zonder deze opties, vind ik de auto niet interessant. Dat kan ik beter Merk en Model X gaan rijden

Jammer, maar helaas

Ok, pech, maar dan past de auto helaas niet binnen mijn budget, bedankt voor de hulp in ieder geval.

Ehm, wacht even. Ik zal het even bespreken

;)

Wat dealers ook fijn vinden (want daar verdienen ze het meeste aan) is onderhoud. Als jij van de leasemij je eigen dealer mag gebruiken voor het onderhoud, kan je dat ook aangeven.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 11-10-2006 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Wat PWM zegt klopt. Ik had al bijne een deal gemaakt met de dealer bij mij in de buurt.
Echter deze stond niet op de lijst me dealers die aan mijn bedrijf mochten leveren.
Waardoor de deal niet door ging. Mijn auto wordt nu ergens anders besteld waar ik helaas geen deal kon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:46
Ik heb op dit moment een golf 5 1.4FSI met een cataloguswaarde van € 21.430. Voor deze auto wordt per maand 505 euro aan lease betaald door mijn werkgever (operational lease, 48 mnd, 20000 km/j, vervangend vervoer na 24 uur, eigen risico €250, incl onderhoud, excl brandstof).

Nu staat deze auto al 5 weken bij de dealer vanwege een onbekend mankement, en bestaat de kans dat ik een andere auto moet uitzoeken. Ik ben alvast wat speurwerk aan het doen en nu is mijn oog gevallen op een Touran. Ik zou dan gaan voor de 1.6 met wat opties, de cataloguswaarde komt dan ongeveer uit op € 27.500. Weet iemand wat deze, onder bovengenoemde randvoorwaarden, in de lease ongeveer kost per maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:32
draayertje schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:38:
Ik heb op dit moment een golf 5 1.4FSI met een cataloguswaarde van € 21.430. Voor deze auto wordt per maand 505 euro aan lease betaald door mijn werkgever (operational lease, 48 mnd, 20000 km/j, vervangend vervoer na 24 uur, eigen risico €250, incl onderhoud, excl brandstof).

Nu staat deze auto al 5 weken bij de dealer vanwege een onbekend mankement, en bestaat de kans dat ik een andere auto moet uitzoeken. Ik ben alvast wat speurwerk aan het doen en nu is mijn oog gevallen op een Touran. Ik zou dan gaan voor de 1.6 met wat opties, de cataloguswaarde komt dan ongeveer uit op € 27.500. Weet iemand wat deze, onder bovengenoemde randvoorwaarden, in de lease ongeveer kost per maand?
Je kan het heel makkelijk berekenen op directlease.nl
Of vraag gewoon een offerte aan bij je leasemaatschappij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je kan idd op directlease kijken wat ongeveer de kosten zijn. Maar hou er rekening mee dat dit wel kan verschillen met de uiteindelijke lease prijs. Mijn auto was op directlease €807,- maar is op de website van deleasemaatschappij €781,-. Wat nog al scheelt permaand.
Maar een globale richting kan je al wel vast krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
DarkSide schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:14:
Je kan idd op directlease kijken wat ongeveer de kosten zijn. Maar hou er rekening mee dat dit wel kan verschillen met de uiteindelijke lease prijs. Mijn auto was op directlease €807,- maar is op de website van deleasemaatschappij €781,-. Wat nog al scheelt permaand.
Maar een globale richting kan je al wel vast krijgen.
Welke leasemaatschappij zit jij ?
Ik mag zelf wat nieuws uit gaan zoeken, ben benieuwd welke maatschappij dan goedkoper uitkomt dan directlease.
Of omdat je werkgever meerdere wagens daar in de lease heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Fire_Bird schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:44:Welke leasemaatschappij zit jij ?
Ik mag zelf wat nieuws uit gaan zoeken, ben benieuwd welke maatschappij dan goedkoper uitkomt dan directlease.
Mijn auto is bij 2lease (www.2-lease.nl) geleast, een nog betrekkelijk kleine en jonge leasemaatschappij. Mijn werkgever heeft daar 4 auto's in de lease, dus misschien dat dat ermee te maken heeft?

Overigens is me de leaseprijs van een touran zwaar tegen gevallen op directlease.nl... Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Volvo V50, deze (1.6) is er al vanaf 523 per maand excl brandstof!

Maar laat ik eerst maar eens afwachten of mijn golf niet meer gemaakt kan worden, de importeur zal hem wel niet zo heel snel terug nemen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draayertje schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 15:12:
Overigens is me de leaseprijs van een touran zwaar tegen gevallen op directlease.nl... Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar een Volvo V50, deze (1.6) is er al vanaf 523 per maand excl brandstof!
Ik neem aan dat je werkgever geen contracten afsluit met 20.000km per jaar en dat voor een periode van 5 jaar, of wel dan ? Wel appels met appels vergelijken natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Fire_Bird schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 14:44:
[...]

Welke leasemaatschappij zit jij ?
Ik zit bij ING carlease. Wij lease of bij ING carlease of bij leaseplan. Ik heb mijn auto samengesteld op fleetmanager van ING carlease. Maar de offerte wordt naar beide partijen gestuurd. ING carlease heeft in dit 'gewonnen'. Mijn vorige auto kwam ook bij ING carlease vandaan. Al mocht ik die toen niet zelf uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
DarkSide schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 12:14:
[...]

Ik zit bij ING carlease. Wij lease of bij ING carlease of bij leaseplan. Ik heb mijn auto samengesteld op fleetmanager van ING carlease. Maar de offerte wordt naar beide partijen gestuurd. ING carlease heeft in dit 'gewonnen'. Mijn vorige auto kwam ook bij ING carlease vandaan. Al mocht ik die toen niet zelf uitzoeken.
Wat voor iets rijd je nu dan? Lease trouwens in. of ex. brandstof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:51:
Ik neem aan dat je werkgever geen contracten afsluit met 20.000km per jaar en dat voor een periode van 5 jaar, of wel dan ? Wel appels met appels vergelijken natuurlijk...
Mijn huidige contract, zoals ik had geschreven enkele posts hierboven, is op basis van 20.000 km/j en 48 mnd. Een volvo v50 kost onder dezelfde voorwaarden 523 euro per maand bij direct lease. Appels met appels vergelijken dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draayertje schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:22:
[...]

Mijn huidige contract, zoals ik had geschreven enkele posts hierboven, is op basis van 20.000 km/j en 48 mnd. Een volvo v50 kost onder dezelfde voorwaarden 523 euro per maand bij direct lease. Appels met appels vergelijken dus :)
Ik zie toch echt 539 staan met die looptijd. Bovendien zou ik niet van ex BTW prijzen uitgaan en vergeet je de gigantische bijtelling niet bij het totaalplaatje ? Van een golf naar een 2x zo dure Volvo zou ik persoonlijk niet eens overwegen. Maar misschien heb je net eeen jaarsalaris erbij gehad, dat kan natuurlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:30:Ik zie toch echt 539 staan met die looptijd. Bovendien zou ik niet van ex BTW prijzen uitgaan en vergeet je de gigantische bijtelling niet bij het totaalplaatje ? Van een golf naar een 2x zo dure Volvo zou ik persoonlijk niet eens overwegen. Maar misschien heb je net eeen jaarsalaris erbij gehad, dat kan natuurlijk :P
Indien je kiest voor "budget" vervangend vervoer en indien je dealer hun inkoopconditie's accepteert (of je laat directlease de dealer kiezen, onderhoud mag je toch onderbrengen bij de dealer van je keuze), kom je voor een V50 1.6 bij een looptijd van 48 mnd uit op 523 euro.

Die 523 euro is excl btw, de 505 euro die voor mijn huidige golf betaald wordt is ook exclusief. Dus daar zie ik geen probleem.

De catalogusprijs van de V50 bedraagt 27035 euro, de catalogusprijs van mijn huidige golf (inclusief opties waarvan de meeste op de volvo al zitten) bedraagt 22055 euro. 2 keer zo duur lijkt me dus een beetje overtrokken ;)
Komt dus neer op ca 5000 euro meer voor de bijtelling. Eens zien, 5000x22%=1100:12=91,66 extra bij te tellen per maand. 91,66x41,45%=37,99 euro extra bijtelling per maand. Netto komt deze auto voor mij op 286 euro per maand (bijtelling & eigen bijdrage). Voor mijn huidige golf betaal ik 232 euro per maand (bijtelling & eigen bijdrage). Kort gezegd, als ik naar een V50 zou overstappen, zou me dat 54 euro per maand extra kosten.

Het is echt niet zo dat ik snel even op een site kijk om bij het eerste het beste bedrag kwijlend naar de dealer te rennen hoor. Ik reken de boel echt wel even door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke oke klinkt goed :)
Maar hoe kan het dat jullie bedrijf contracten afsluiten met 20.000 km/48 maanden ? Ik heb daar nog nooit van gehoord... terwijl die 20k schat ik in gemiddeld net de woonwerk + prive km dekken... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Fire_Bird schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:32:
[...]

Wat voor iets rijd je nu dan? Lease trouwens in. of ex. brandstof?
Ik heb een astra 1.3 executive besteld met wat extra opties.
lease prijs is 780 incl btw en brandstof voor 35.000 km per jaar over 48 mnd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 12:51
Als ik deze lease ellende zo lees ben ik toch niet zo gek uit met mijn eigen auto en een volledige km vergoeding van € 0,19 /km ik rij zo'n kleine 1000km per week voor de zaak dus reken maar uit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

sweetdude schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:37:
Als ik deze lease ellende zo lees ben ik toch niet zo gek uit met mijn eigen auto en een volledige km vergoeding van € 0,19 /km ik rij zo'n kleine 1000km per week voor de zaak dus reken maar uit :+
Ik vindt dat ik geen lease ellende heb.
Ik rij straks in een auto van €31.000 die ik niet hoef te betalen. In 4 jaar tijd ben ik ongeveer €13.000 kwijt. Wat neer komt op zo'm €270,- per maand. Natuurlijk is dit een hoop geld. Maar ik koop er geen nieuwe auto voor. En ik ben weet wat ik per maand kwijt ben. Hiervoor hoef ik me de komende 4 jaar geen zorgen te maken. mbt brandstok kosten, onderhoud, verzekering etc. En ik heb geen afschijving om weer een nieuwe auto te kopen.
Ik kon ook kiezen om een 2e hands auto van €2000,- te kopen en kilometer vergoeding te vragen. Maar dan moet ik wel voor de 5000 km die ik in de vakantie rijd zelf de benzine kosten betalen alsmede de verzekering e.d. plus natuurlijk de andere 10000 km die ik prive per jaar rijd. Ik mag dan wel op een lager maand bedrag uitkomen dan dat ik nu kwijt ben. Maar persoonlijk vindt ik leasen lekkerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
sweetdude schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 13:37:
Ik kan het ook niet met je eens zijn. Ik rijd dus nu voor 232 euro per maand, inclusief brandstof. Voordat ik een leaseauto van de zaak had, reed ik een volvo V40, maar dat redde ik echt niet voor 232 euro per maand (verzekering,wegenbelasting,onderhoud,afschrijving & brandstof). Verder mag een werkgever toch maar een bepaald bedrag reiskostenvergoeding onbelast uitkeren, en wordt de rest gewoon belast? Verder kan me niet voorstellen dat je voor 19 ct/km alle kosten dekt...
Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 09:44:
Oke oke klinkt goed :)
Maar hoe kan het dat jullie bedrijf contracten afsluiten met 20.000 km/48 maanden ? Ik heb daar nog nooit van gehoord... terwijl die 20k schat ik in gemiddeld net de woonwerk + prive km dekken... :?
Tja, dat is een beetje een verhaal apart. Voor ons werk hebben we die auto ook niet nodig namelijk...Mijn werkgever is 6 jaar geleden begonnen met het bedrijfje, en dat draait nu zo goed dat hij de werknemers wilde bedanken voor hun inzet. Hij heeft daarom elke werknemer een leasebedrag van 385 euro p/m en een tankpasje gegeven. Wilde je een duurdere auto, moest je de rest zelf bijbetalen, zoals ik dus doe. Gewoon een soort loonsverhoging dus. Nee, naar mijn idee zit ik bij deze werkgever niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:49
Hij heeft het over 1000km per week a EUR 0,19, wat neerkomt op bijna EUR 200/week, EUR 800/maand, EUR 10.000/jaar. km-vergoeding is onbeperkt zolang het zakelijk (incl. woon-werk) is en kent geen bijtelling. Me dunkt dat dat wel uit kan in een dergelijk geval onder de voorwaarde dat je niet in een al te dure auto rijdt.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 15-10-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Ligt er inderdaad aan welke auto hij rijdt ja. Volgens de anwb beginnen kost een peugeot 206 1.4 HDI namelijk al 23,5 ct/km op basis van 30.000 km jaar. Nu rijdt hij er ruim over de 50.000 per jaar, dus dat zal ook wel meehelpen om het rendabel te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

draayertje schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 20:06:
[...]

Indien je kiest voor "budget" vervangend vervoer en indien je dealer hun inkoopconditie's accepteert (of je laat directlease de dealer kiezen, onderhoud mag je toch onderbrengen bij de dealer van je keuze), kom je voor een V50 1.6 bij een looptijd van 48 mnd uit op 523 euro.

Die 523 euro is excl btw, de 505 euro die voor mijn huidige golf betaald wordt is ook exclusief. Dus daar zie ik geen probleem.

De catalogusprijs van de V50 bedraagt 27035 euro, de catalogusprijs van mijn huidige golf (inclusief opties waarvan de meeste op de volvo al zitten) bedraagt 22055 euro. 2 keer zo duur lijkt me dus een beetje overtrokken ;)
Komt dus neer op ca 5000 euro meer voor de bijtelling. Eens zien, 5000x22%=1100:12=91,66 extra bij te tellen per maand. 91,66x41,45%=37,99 euro extra bijtelling per maand. Netto komt deze auto voor mij op 286 euro per maand (bijtelling & eigen bijdrage). Voor mijn huidige golf betaal ik 232 euro per maand (bijtelling & eigen bijdrage). Kort gezegd, als ik naar een V50 zou overstappen, zou me dat 54 euro per maand extra kosten.

Het is echt niet zo dat ik snel even op een site kijk om bij het eerste het beste bedrag kwijlend naar de dealer te rennen hoor. Ik reken de boel echt wel even door :)
Ik heb zelf ook een V50 (nu 1 maand).

De 1.6 is echt traaaaaag, traaaaag en traaaag. Ik zou minimaal voor 1.8 gaan.

Overigens, die catalogus waarde zegt natuurlijk helemaal niets, er zit dan nog geen metallic lak op.

Zelf heb ik een 2.0D die catalogus waarde 33.600 heeft. Uiteindelijke prijs kwam uit op 43.000. 10.000 euro aan opties dus, en nee, dan heb ik nog geen leer, geen Xenon en geen 18 inch velgen.

Gewoon de dingen er op, die je er op wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
PWM schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 19:14:
Ik heb zelf ook een V50 (nu 1 maand).

De 1.6 is echt traaaaaag, traaaaag en traaaag. Ik zou minimaal voor 1.8 gaan.

Overigens, die catalogus waarde zegt natuurlijk helemaal niets, er zit dan nog geen metallic lak op.

Zelf heb ik een 2.0D die catalogus waarde 33.600 heeft. Uiteindelijke prijs kwam uit op 43.000. 10.000 euro aan opties dus, en nee, dan heb ik nog geen leer, geen Xenon en geen 18 inch velgen.

Gewoon de dingen er op, die je er op wilt hebben.
Maar ik hoef geen leer, xenon, lichtmetalen velgen of metallic lak ;) Een auto is voor mij een vervoermiddel dat me van A naar B moet brengen, en daarbij geef ik meer om laadruimte en functionele opties zoals cruisecontrol. Mijn huidige golf heeft ook gewoon lichtmetalen wieldoppen :Y
Ik ben nu een 1.4FSI gewend, die accelereert van 0-100 in 12,9 seconden. Die 1.6 V50 doet daar 12 seconden over. Je wint er zeker geen wedstrijden mee, maar het is gewoon een kwestie van wennen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik zag ergens in dit topic staan dat iemand van 19 al een leaseauto kon rijden.
Maar had ergens opgevangen dat als je wilt leasen 5 jaar rijervaring nodig hebt. Wat dus neerkomt dat je minimaal 23 jaar moet zijn als je je rijbewijs op je 18e hebt gehaald.
In een leaseauto mag ook alleen "éérste-graads familie" rijden had ik gehoord, en that's it.

Verschilt dit per leasebedrijf misschien?

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

R3dn3ck schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 09:31:
Maar had ergens opgevangen dat als je wilt leasen 5 jaar rijervaring nodig hebt. Wat dus neerkomt dat je minimaal 23 jaar moet zijn als je je rijbewijs op je 18e hebt gehaald.
In een leaseauto mag ook alleen "éérste-graads familie" rijden had ik gehoord, en that's it.

Ik was 20 toen ik mijn eerste lease auto reed.
En in mijn contract staat dat 1e graads familie en je partner in de auto mag rijden en ook verzekerd zijn. Mijn neef bv is niet verzekerd als hij in mijn lease bak zou rijden.
Dit kan per bedrijf verschillend zijn. Een ander bedrijf laat misschien alleen jou in de auto rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

draayertje schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 08:48:
[...]

Maar ik hoef geen leer, xenon, lichtmetalen velgen of metallic lak ;) Een auto is voor mij een vervoermiddel dat me van A naar B moet brengen, en daarbij geef ik meer om laadruimte en functionele opties zoals cruisecontrol. Mijn huidige golf heeft ook gewoon lichtmetalen wieldoppen :Y
Ik ben nu een 1.4FSI gewend, die accelereert van 0-100 in 12,9 seconden. Die 1.6 V50 doet daar 12 seconden over. Je wint er zeker geen wedstrijden mee, maar het is gewoon een kwestie van wennen...
Het gaat niet om de 0-100 sprint, het gaat om de tussensprintjes. Die zijn echt niet te doen. 80-120 duurt echt langer dan in je Golf.

Ik begrijp dat Xenon en leer niet echt nodig zijn, maar bijvoorbeeld een goede geluidsinstallatie is toch wel erg lekker als je af en toe wat rijd?

Dit is mijn lijstje wat ik extra heb genomen:
  • Eletronic Climate Control
  • Automatisch Dimmende binnenspiegel
  • Met leder bekleed stuurwiel
  • Audiobediening op het stuur
  • Dala-T-Tec bekleding
  • In hoogte verstelbare passagiersstiel
  • 2 Verlichte make-up spiegel
  • 17 inch velgen
  • Mistlampen voor
  • Regensensor
  • Volvo Alarm
  • Lederen versnelling pook
  • Air Quality System
  • Armsteun met Bekerhouders achterin
  • High Performance Audio (8 boxen)
  • 12 Volt in kofferbak
  • Aluminium decor inleg
  • Stootlijsten in exterieurkleut
  • Electrisch inklapbare spiegels
  • Park Assist achter
  • 7 inch breedbeeld RTI Navigatie systeem
En nog wat 10 wat kleinere dingen van <150,- het stuk.

Als je van deze dingen echt niets interessant vind, heb je aan de kale versie voldoende ;)

Totaalprijs 9500,-. Daarvan komt overigens 3800,- voor rekening van de Navigatie, dus als je die weglaat ben je al een heel eind.

Lease 1250,- per maand voor 3 jaar/40.000
EDIT

Voor de vraagsteller hierboven: Ik was 20 toen ik mijn eerste Leasewagen kreeg.

Als ik mij niet vergis moest mijn toenmallige bedrijf er wel iets extra verzekering voor betalen.

[ Voor 40% gewijzigd door PWM op 16-10-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of in ieder geval een airco installatie, .. zodat je in de zomer niet wegsmelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird

Ik ben 21 en mag gewoon leasen hoor
Rijd nu nog een auto van de zaak zelf, maar deze gaat eruit en komt een lease (of misschien koop) voor terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
PWM schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:49:
Het gaat niet om de 0-100 sprint, het gaat om de tussensprintjes. Die zijn echt niet te doen. 80-120 duurt echt langer dan in je Golf.

Ik begrijp dat Xenon en leer niet echt nodig zijn, maar bijvoorbeeld een goede geluidsinstallatie is toch wel erg lekker als je af en toe wat rijd?
Ach ik zie het allemaal wel, eerst maar eens afwachten of de golf nog gemaakt kan worden. Als ze die wel kunnen maken, rijd ik daar nog 3 jaar in en maak ik me nu druk om niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Ik was 18 geworden in september, in april m'n rijbewijs gehaald, en in juni had ik m'n eerste lease-auto :) (Is wel alweer 9 jaar geleden).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

PWM schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 10:49:
[...]
Ervan uitgaande dat je boven de 80 komt ;) . Krijg af en toe het gevoel dat een goeie stoel en audio/airco 100-maal belangrijker worden dan het aantal PK's. Ik kan het aantal ritjes dat ik naar mijn werk reed deze maand in z'n 5 op 1 hand tellen :(

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Il Ljama schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 16:47:
[...]

Ervan uitgaande dat je boven de 80 komt ;) . Krijg af en toe het gevoel dat een goeie stoel en audio/airco 100-maal belangrijker worden dan het aantal PK's. Ik kan het aantal ritjes dat ik naar mijn werk reed deze maand in z'n 5 op 1 hand tellen :(
Ik vind het gebrek aan vermogen zelfs levensgevaarlijk. Ik kies eerst voor vermogen, daarna voor opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ah okee, bedankt voor de reacties. Ligt het dus toch aan het leasebedrijf deze regel van 5 jaar rijervaring.

Nu heb ik nog een vraagje:

Voor iedereen die nu een leaseauto heeft, wat voor werk doe je dan? (Detacheerders en vertegenwoordigers daarbuiten gelaten)
Ben nog student en zou voor mijn omstandigheden wel graag een leaseauto willen (het is niet het belangrijkste, dat weet ik) dus ben ik nog aan het orienteren.

Ik zou het enorm op prijs stellen zodat ik een goed beeld schep bij wat voor functies binnen een bedrijf nu een leaseauto nodig hebben.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Laatst online: 00:34
R3dn3ck schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:51:
Ah okee, bedankt voor de reacties. Ligt het dus toch aan het leasebedrijf deze regel van 5 jaar rijervaring.

Voor iedereen die nu een leaseauto heeft, wat voor werk doe je dan? (Detacheerders en vertegenwoordigers daarbuiten gelaten)
Ben nog student en zou voor mijn omstandigheden wel graag een leaseauto willen (het is niet het belangrijkste, dat weet ik) dus ben ik nog aan het orienteren.

Ik zou het enorm op prijs stellen zodat ik een goed beeld schep bij wat voor functies binnen een bedrijf nu een leaseauto nodig hebben.
Als je bedoelt dat je als student zijnde wel graag een auto wilt hebben: forget it. Bijbanen of parttime-banen brengen je geen lease-auto. Je moet al goed zoeken om een baan voor 36 uur te vinden met leaseauto....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ronald Koeman schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:56:
[...]

Als je bedoelt dat je als student zijnde wel graag een auto wilt hebben: forget it. Bijbanen of parttime-banen brengen je geen lease-auto. Je moet al goed zoeken om een baan voor 36 uur te vinden met leaseauto....
Sorry ik bedoelde na me studententijd als ik volledig afgestudeerd ben met alle diploma's op zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hangt van het bedrijf af. Bij de één krijgen alleen medewerkers die de auto voor de uitvoering van hun werk - bezoek van klanten - nodig hebben een auto, en bij andere bedrijven heeft iedereen de mogelijkheid om een leaseauto te kiezen. Vaak zit er dan wel een hogere eigen bijdrage aan vast, omdat het niet een noodzaak is.

Je kunt moeilijk van een account manager, project manager of consultant verwachten dat ze de kilometers zakelijk verkeer met een eigen auto gaan maken.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2006 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

R3dn3ck schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:51:

Ik zou de boel niet omdraaien. Je gaat toch geen baan kiezen om een leaseauto?? Maak het niet belangrijker dan het is, want je werk moet je toch 40 uur per week boeien! Kies een baan die je leuk vindt en kijk of je er 1 krijgt (wel handig bij salariseisen rekening mee te houden met wel of geen auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2006 @ 21:31:
[...]

Ik vind het gebrek aan vermogen zelfs levensgevaarlijk. Ik kies eerst voor vermogen, daarna voor opties :)
Je past als het goed is je rijstijl aan op de auto die je rijdt. Op het moment dat het gevaarlijk wordt om in een auto te rijden met minder vermogen, doe je mijnsinziens iets niet goed. Ik geef toe dat het prettig is om wat meer vermogen te hebben, maar met zowel een vrachtwagen als een ferrari moet je veilig van A naar B kunnen komen.
Ik geef er de voorkeur aan om comfortabel te reizen boven vermogen omdat, door de drukte, je er niet vaak wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Il Ljama schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:08:
[...]

Ik zou de boel niet omdraaien. Je gaat toch geen baan kiezen om een leaseauto?? Maak het niet belangrijker dan het is, want je werk moet je toch 40 uur per week boeien! Kies een baan die je leuk vindt en kijk of je er 1 krijgt (wel handig bij salariseisen rekening mee te houden met wel of geen auto).
Dat zal ik ook zeker niet doen, wees niet bang. Maar dit is het leaseauto topic en ik vroeg me af voor welke functies binnen ICT je nu een leaseauto krijgt. Daar ligt dus even de focus op me vraag.

Gordijnstok heeft al een drietal voorbeelden gegeven, gewoon om informatie op te doen. Het is niet dat ik persee een leaseauto wil hebben maar dat betekent niet dat wanneer je een baan hebt waar je een auto bij krijgt dat het dan geen leuke baan meer is.

Ik doel ook meer op de richting waar ik heen moet leren, want ik rond me opleiding dit jaar af en dan ga ik weer gerichter leren (HBO), ben graag mobiel onderweg voor me werk dus daar komt me belangstelling ook wel vandaan.

Misschien nog mensen met antwoord op me vraag? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

R3dn3ck schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 16:30:
[...]

Dat zal ik ook zeker niet doen, wees niet bang. Maar dit is het leaseauto topic en ik vroeg me af voor welke functies binnen ICT je nu een leaseauto krijgt. Daar ligt dus even de focus op me vraag.

Gordijnstok heeft al een drietal voorbeelden gegeven, gewoon om informatie op te doen. Het is niet dat ik persee een leaseauto wil hebben maar dat betekent niet dat wanneer je een baan hebt waar je een auto bij krijgt dat het dan geen leuke baan meer is.

Ik doel ook meer op de richting waar ik heen moet leren, want ik rond me opleiding dit jaar af en dan ga ik weer gerichter leren (HBO), ben graag mobiel onderweg voor me werk dus daar komt me belangstelling ook wel vandaan.

Misschien nog mensen met antwoord op me vraag? :)
OK, was al bang ;) . Je zal de eerste niet zijn geweest.

Ik ben zelf projectmanager voor ICT projecten bij diverse klanten. Ik zit bij een klein organisatie-adviesburo en kreeg pas een leaseauto toen ik in dit wereldje terecht kwam. Gestart bij Baan Nederland in 1997 met een bedrijfsopel (blauwe 1.7 diesel die na 15 km op de 140 km/uur kwam :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook project manager, maar ik kreeg mijn leaseauto toen ik nog software engineer was en alleen woon-werk verkeer had. Bij veel concurrenten echter, is die helemaal niet zo vanzelfsprekend. Dus het hangt echt van de organisatie af en of ze het als een secundaire arbeidsvoorwaarde zien.

Ook de leasetarieven verschillen enorm tussen organisaties, niet alleen vanwege de maatschappij maar ook vanwege de houding van de werkgever. We zitten zelf bij Kamsteeg, en dat is echt een VW, Audi leverancier, en voor de andere merken betaal je dus duidelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draayertje
Bij mij op het werk wordt het ook echt als een secundaire arbeidsvoorwaarde gezien. Ik zit niet in de ICT, maar werk op een ingenieursbureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Rukapul schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 15:53:
Hij heeft het over 1000km per week a EUR 0,19, wat neerkomt op bijna EUR 200/week, EUR 800/maand, EUR 10.000/jaar. km-vergoeding is onbeperkt zolang het zakelijk (incl. woon-werk) is en kent geen bijtelling. Me dunkt dat dat wel uit kan in een dergelijk geval onder de voorwaarde dat je niet in een al te dure auto rijdt.
Ach...de eeuwige discussie: lease vs eigen auto. Lease is altijd goedkoper dan een eigen auto. Tenminste...als je dezelfde auto in de vergelijking gebruikt. Bovendien is lease makkelijk omdat je exact weet wat je per jaar kwijt bent. Dus als je versnellingsbak ineens in 2-en splijt ben je met een leaseauto geen cent meer kwijt (tenzij eigen schuld).

Dus ja...ik lease lekker: geen administratie en altijd een lekkere nieuwe auto. Maar als dat niet belangrijk is, is een eigen auto prima natuurlijk. Ik wil er niet aan.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Il Ljama schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:15:
Ik geef er de voorkeur aan om comfortabel te reizen boven vermogen omdat, door de drukte, je er niet vaak wat aan hebt.
Precies! Die 110PK heb ik doorgaans niet veel aan in de file. En als het even rustig is, ben ik snel genoeg aan de illegale snelheden. Ook dankzij het redelijke koppel (diesel natuurlijk). Echt geen straf meer om diesel te rijden wat dat betreft. Maar als je echt vermogen wilt, zou ik de Audi Q7 nemen met de V12 5L.... 500PK en 1000Nm koppel... :9~

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 10:31

Royz

Kleurenblind!!

Ok nu hebben wij op intranet een lease site... er staat op dat ING een actie heeft wat betreft de Seat Leon, maar weet iemand wat deze actie inhoud? Leaseplan heeft tenminste een duidelijke actiemodellen pagina, daar ontbreekt het bij ING Carlease behoorlijk aan.

Dit zijn de actiemodellen van ING Carlease:

Seat Leon 1.9TDI DRF STYLANCE ICL ACTIE
Seat Leon 1.9TDI DRF SPORT-UP ICL ACTIE

Alhoewel het waarschijnlijk toch wel:
Seat Leon 1.9TDI SPORTSTYLEDRF wordt :9

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• admiral866
  • Laatst online: 08:34

admiral866

The King Personality Disorder

wat houdt dat DRF eigenlijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Roetfilter geloof ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ik heb even gekeken op fleet agent. En ik zie bij Seat geen speciale actie modellen staan (ICL)
Tevens krijg ik vaak een pop-up met daarop een aantal actie modellen (was de vorige keer alfa 159).
Maar helaas geen seat. Nu is het volgens mij wel zo dat de actie modellen vaak alleen gelden op voorradige exemplaren. Het kiezen van een specifieke kleur en accesoires kan volgens mij dan niet altijd.
DRF is idd roetfilter (Dynamische Roet Filter :?)

[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 20-10-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21
Diesel Roet Filter natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Ja stom natuurlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
DarkSide schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:08:
Ik heb even gekeken op fleet agent. En ik zie bij Seat geen speciale actie modellen staan (ICL)
Tevens krijg ik vaak een pop-up met daarop een aantal actie modellen (was de vorige keer alfa 159).
Maar helaas geen seat. Nu is het volgens mij wel zo dat de actie modellen vaak alleen gelden op voorradige exemplaren. Het kiezen van een specifieke kleur en accesoires kan volgens mij dan niet altijd.
DRF is idd roetfilter (Dynamische Roet Filter :?)
Ik ook direct gekeken, bij ons (LogicaCMG) staan de actiemodellen er dus wel bij. Een Sport-Up actiemodel is in totaal (bijtelling + eigen bijdrage) 7 euro goedkoper dan een Sport-Up zonder actie. Helaas kan ik op de site van ING niet vinden wat de actie precies inhoudt, bij Leaseplan kun je dat altijd wel opzoeken.

Hmmm.. 1 november mag ik een auto bestellen en ik heb al een offerte van een Leon 1.9 TDI Sport-Up liggen (incl bluetooth module), vraag me nu toch echt af wat de actie inhoudt :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Sabelhout schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 18:31:
[...]

Ik ook direct gekeken, bij ons (LogicaCMG) staan de actiemodellen er dus wel bij. Een Sport-Up actiemodel is in totaal (bijtelling + eigen bijdrage) 7 euro goedkoper dan een Sport-Up zonder actie. Helaas kan ik op de site van ING niet vinden wat de actie precies inhoudt, bij Leaseplan kun je dat altijd wel opzoeken.

Hmmm.. 1 november mag ik een auto bestellen en ik heb al een offerte van een Leon 1.9 TDI Sport-Up liggen (incl bluetooth module), vraag me nu toch echt af wat de actie inhoudt :)
Dat kan kloppen, aangezien ik bij hetzelfde bedrijf als jij werk ;). Maar ik denk dat ik toch voor de Sportstyle ga. Ik zie niet veel byzonders aan die sport-up eigenlijk... wat betreft de actie, als hij 7 euro per maand goedkoper is dan normaal, zou dat best "actie" kunnen heten bij ING Carlease :X

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afaik, heeft de sportstyle ook het sport onderstel voor het betere bochtenwerk. Fiscaal kom ik met mijn huidige Leon op 266 euro fiscale bijtelling per maand. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:26

ralpje

Deugpopje

Wat is de sportstyle dan? Dat is geen 'standaard' seat model, of wel? De sport-up is stiekem gewoon stylance, maar dan met knappere velgen, sportstoelen en een sportonderstel. Tenminste, dat is het verschil bij de Altea XL die ik begin volgend jaar (in sport-up uitvoering) ga ophalen :)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ralpje schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:59:
Wat is de sportstyle dan? Dat is geen 'standaard' seat model, of wel? De sport-up is stiekem gewoon stylance, maar dan met knappere velgen, sportstoelen en een sportonderstel. Tenminste, dat is het verschil bij de Altea XL die ik begin volgend jaar (in sport-up uitvoering) ga ophalen :)
Bij de Leon kan voordeel worden gehaald met het Sportstyle-actiemodel. Die heeft de Leon Sport als basis en heeft als extra’s: een radio/cd-speler met MP3-afspeelmogelijkheid, mistlampen aan de voorzijde, cruise control en vanaf de B-stijl donker getinte ramen. Het pakket kost 200 euro. Het is leverbaar op de 102 pk sterke 1,6-liter die als Sportstyle 21.790 euro kost en op de 105 pk sterke TDI die 26.145 euro is.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• echthard
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-09 13:39
hoe zit dat met die ex. btw prijzen op directlease.nl ? moet ik dan nog 19% erbij tellen of hoeft dat om 1 of andere reden niet?

ik heb bijv. 661,- incl. brandstof te besteden. ik rijd denk ik 60/70 duizend km per jaar. wat raden jullie aan?

ik ga werken bij GPR dus het zal via ING lease met 5% korting ofzo kunnen gaan wat ik heb begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Je moet niet naar de ex btw prijzen kijken. Je moet bij Directlease kijken naar de duurste prijs. Voor een auto met brandstof. En ING vraagt meer dan 5 % korting. Heb zelfs gehoord 15%.
Voor die 661 kan je geen super auto leasen. Je kan wel focus oid leasen maar dit zijn dan de basis modellen. Of je moet bij betalen. Een paar pagina's terug heb ik al een lijst gegeven wat je voor ongeveer 700,- kan leasen bij ING carlease. Ik werk nl zelf ook bij GPR en heb zelf net mijn nieuwe auto besteld.
Ben blij dat ikzelf 1 categorie hoger zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik zit me te verbazen over mensen die wel heel erg zitten te rekenen aan wat er binnen het budget valt en wat voor modellen en opties er dan nog mogelijk zijn, maar in hoeverre is het gebruikelijk om een proefrit bij een dealer te doen?

Ik vind rijgedrag op plaats nummer 1 staan, gedeelde plek met het te besteden bedrag. Een lease auto is er niet voor niks, daar worden ook kilometers in gemaakt. Liever een auto die lekker rijd, dan een auto met het rijgedrag van een zwabber, maar er wel 'sportief' uit ziet.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:05

SeatRider

Hips don't lie

Motrax schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:28:
Ik zit me te verbazen over mensen die wel heel erg zitten te rekenen aan wat er binnen het budget valt en wat voor modellen en opties er dan nog mogelijk zijn, maar in hoeverre is het gebruikelijk om een proefrit bij een dealer te doen?

Ik vind rijgedrag op plaats nummer 1 staan, gedeelde plek met het te besteden bedrag. Een lease auto is er niet voor niks, daar worden ook kilometers in gemaakt. Liever een auto die lekker rijd, dan een auto met het rijgedrag van een zwabber, maar er wel 'sportief' uit ziet.
Natuurlijk ga je proefritten maken. Alleen niet elke leasemaatschappij laat je zelf de dealer uitzoeken, dus de kans zit erin dat de auto helemaal niet besteld zal worden bij de dealer waar jij bent geweest, dat aspect kan een beetje lullig zijn voor de dealer in kwestie. Kortom, in het midden laten welke leasemij het is, en na de proefrit netjes een offerte laten opmaken.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

SeatRider schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

Natuurlijk ga je proefritten maken. Alleen niet elke leasemaatschappij laat je zelf de dealer uitzoeken, dus de kans zit erin dat de auto helemaal niet besteld zal worden bij de dealer waar jij bent geweest, dat aspect kan een beetje lullig zijn voor de dealer in kwestie. Kortom, in het midden laten welke leasemij het is, en na de proefrit netjes een offerte laten opmaken.
gelukkig kun je bij Sogeti (Arval, ING en nog eentje geloof ik) wel zelf je garage uitzoeken. En met de meeste merken zijn er nog heel aardige kortingsafspraken ook! goed geregeld ;)

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 09:39
kazz1980 schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:04:
[...]

gelukkig kun je bij Sogeti (Arval, ING en nog eentje geloof ik) wel zelf je garage uitzoeken. En met de meeste merken zijn er nog heel aardige kortingsafspraken ook! goed geregeld ;)
De lage landen translease ;)

Staar je echter niet blind op deze afspraken. Houdt over het algemeen rekening met het volgende:
Leasemaatschappij pakt ca 7% korting.
Over het algemeen gaat een dealer tot 11 á 12% korting. De meeste kortingsafspraken zijn zo'n 4%, betekent dat er nog 1% uit te persen is soms voor jezelf.

Bv Bij de Skoda regeling is bepaald dat de importeur (PON) de dealer met 1% ondersteunt. De dealer geeft dus 3% korting volgens de regeling. Om die reden kon ik met veel moeite nog een extra kortingsprocentje eruit halen.

Eén en ander is ook afhankelijk van de marges die voor een bepaald merk/model staan.
Daarnaast, bij veel dealers helpt het niet eens om een afspraak over onderhoud te maken. Ook onderhoud gaat via contracten met leasemaatschappijen, dus marges staan ook daar onder druk.
Mijn dealer heeft op mijn auto uiteindelijk nog geen 500 euro aan marge overgehouden. (2 proefritten gemaakt, en in totaal 4 keer langsgeweest, dus 4 x koffie etc ;))

Stuur je offerte in ieder geval naar alle mogelijke leasemaatschappijen, en kies de goedkoopste uit. Bedenk dat het vaak ook voordelig kan zijn om niet die mooie afwijkende bandenmaat te nemen, dat vertaalt zich in een duurder bandenonderhoud, zeker als je winterbanden neemt. Zo kan bv ook een niet courante kleur zich vertalen in een hoger leasebedrag.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
SeatRider schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 18:40:
[...]

Wat een onzin. Je mag gewoon een proefrit maken bij de dealer. En bespaar je de tijd om een offerte te laten maken en ga daarvoor naar een andere dealer om een proefritje te maken. Ik heb zelfs bij sommige gezegd dat ik niet de dealer mocht uitzoeken, en ze vonden toen een proefrit zelfs geen enkel probleem. Het beste kun je zeggen dat ie particulier is, dan doen ze niet zo moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Laatst online: 14-09 12:15
Royz schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 19:54:
[...]

Dat kan kloppen, aangezien ik bij hetzelfde bedrijf als jij werk ;). Maar ik denk dat ik toch voor de Sportstyle ga. Ik zie niet veel byzonders aan die sport-up eigenlijk... wat betreft de actie, als hij 7 euro per maand goedkoper is dan normaal, zou dat best "actie" kunnen heten bij ING Carlease :X
Bij mijn weten heeft de Sportstyle geen automatische airco, geen cruise control wel cruise control, maar als allerbelangrijkste: je kan er geen opties bij nemen. En ik wil heel graag de bluetooth-uitbreiding en dat zou dus niet kunnen op de Sportstyle. Dan maar een Sport-Up.

Overigens mag ik zelf de dealer uitzoeken. Deze dealer heeft vaker aan LCMG geleverd en weet dus al dat hij helemaal uitgeknepen wordt. Toch heb ik er nog een armsteun bij gekregen a EUR 239,- :)

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 09:30
L-VIS schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 17:00:
[...]
Het beste kun je zeggen dat ie particulier is, dan doen ze niet zo moeilijk.
Wat een onzin, waarom zou je gaan liegen ? Die proefrit krijg je toch wel, zelfs als je van tevoren zou zeggen dat je de auto niet gaat kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
sverzijl schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 06:24:
[...]

Wat een onzin, waarom zou je gaan liegen ? Die proefrit krijg je toch wel, zelfs als je van tevoren zou zeggen dat je de auto niet gaat kopen.
Nou dat is niet altijd waar, spreek helaas uit ervaring. Om tijd en moeite te besparen kun je het beste liegen. En ja het is niet netjes, maar autoverkopers zijn dat evenmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
L-VIS schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:13:
[...]

Nou dat is niet altijd waar, spreek helaas uit ervaring. Om tijd en moeite te besparen kun je het beste liegen. En ja het is niet netjes, maar autoverkopers zijn dat evenmin.
Onzin, tot nu toe heb ik pas 1x meegemaakt dat de verkoper moeilijk deed omdat ik zei dat het lease was. Simpelweg omdat de auto bij de importeur vandaan moest komen en het de dealer dan 200 euro kost. Verder echt geen problemen gehad, dealers die auto's van andere vestigingen willen halen omdat ik erin kan rijden etc. Je wordt overal gewoon behandeld als normale klant en bent echt geen uitzondering. Liegen heeft imho dus weinig nut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazz1980
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

MisTraller schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 16:48:
[...]
Staar je echter niet blind op deze afspraken. Houdt over het algemeen rekening met het volgende:
Leasemaatschappij pakt ca 7% korting.
Over het algemeen gaat een dealer tot 11 á 12% korting. De meeste kortingsafspraken zijn zo'n 4%, betekent dat er nog 1% uit te persen is soms voor jezelf.
Ik heb destijds een vergelijk gemaakt tussen de leaseprijs die ik via Sogeti kreeg en de leaseprijs als ik via de garage zelf zou leasen met een leuke korting die zij konden bieden. Bij twee garages was de garage-eigenaar ZEER te spreken over de korting die ik via Sogeti kon krijgen en kreeg ik de melding dat hij dat absoluut niet kon bieden en dat ik dus zeker via Sogeti moest leasen!

Dus... toch wel aantrekkelijke kortingen - al weet ik natuurlijk niet of dat bij alle merken geldt. Bovendien heb ik bij de leasemaatschappij nog wat extra korting weten af te dingen door met een aantal collega's gelijktijdig een offerte aan te vragen ;)

Even vergelijk:
Lease via Citroen, incl. korting. Komt op 655 euro onder zelfde voorwaarden als ik nu heb bij Sogeti.

Ik heb deze ruim een jaar terug genomen voor nog geen 580 euro per maand. Lijkt me netjes niet waar ;)

[ Voor 12% gewijzigd door kazz1980 op 24-10-2006 11:27 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

L-VIS schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:13:
[...]
niet netjes en daarnaast niet slim omdat je met de dealer soms nog wat zaken buiten de cataloguswaarde om kan regelen (handig met bijtelling). Zo heb ik van mijn dealer gratis autoradio , dakdragers en trekhaak. Scheelt opgeteld weer een paar tientjes bijtelling

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.