Ervaringen leasevergoedingen, -regelingen en -tarieven Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 58.086 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Persoonlijk vin d ik 3 tientjes nou niet iets om over te vallen ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:59

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:21:
[...]
Directlease is een paar tientjes goedkoper dan Kamsteeg en Roteb-lease voor de condities diesel/ 40K km's / jaar voor 48 maanden. Dit op basis van de volgende geoffreerde auto's:
- Honda Civic 2.2 cdti sport;
- Golf V 2.0 tdi;
- Audi A3 1.9 tdi;
- Seat Leon 2.0 tdi

Volgens de wagenparkbeheerder kwam dat omdat Directlease geen vervangend vervoer buitenland biedt, geen vervangend vervoer garandeert binnen 2 uur regelt en verhoogd eigen risico kent als condities. Dat was bij de eerder genoemde leasemaatschappijen niet het geval. Let wel: dit is uit 3e hand, niet uit eigen ervaring...

Ik zou voor de zekerheid rekenen op prijs directlease + 30 euro.
Hmmm, ik wilde een Seat Leon 1.9Tdi Business Line nemen, maar die komt volgens jou op:
40000 km/jaar, 48 mnd op Directlease op € 841 inclusief brandstof en dan nog eens 30 euro erbij rekenen? Dat zou uitkomen op bijna 900 euro voor een Seat Leon?

Iemand van logica die het voor mij na kan kijken via intranet? :+

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Royz schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:32:
[...]

Hmmm, ik wilde een Seat Leon 1.9Tdi Business Line nemen, maar die komt volgens jou op:
40000 km/jaar, 48 mnd op Directlease op € 841 inclusief brandstof en dan nog eens 30 euro erbij rekenen? Dat zou uitkomen op bijna 900 euro voor een Seat Leon?

lcmg least toch 700 eu, waar je de brandstof van lcmg krijgt?
dat is i.i.g. wat ze tegen mij zeiden... (zie 't in sept wel)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 11:00

bramzel

Hoezo dan?

[...]

815 incl brandstof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:16:
[...]

De 307 redt je ook wel voor dat bedrag volgens mij. Rijdt prettiger dan de 207 (tenzij je graag het model wilt; dat is wat anders)
Ik rijd nu al een tijdje in een 206 en die bevalt me prima. Ik vind hem alleen net ff te klein en de 207 heeft 60 liter meer bagaga bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 13:25:
Persoonlijk vin d ik 3 tientjes nou niet iets om over te vallen ;)
Klopt, daarom heb ik ook niet bij directlease besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Die 841 is incl. brandstof; excl. is deze 702 euro bij directlease. Sowieso excl. BTW. Zal rond de 730 euro uitkomen bij de nodige leasemaatschappijen.

Vergeet niet dat die auto een cataloguswaarde van 27,5K heeft; diesel is nu eenmaal een stuk duurder in aanschaf nieuw dan benzine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen verkeerde prijs maar waarschijnlijk omdat Logica groot inkoopt bij 1 bepaalde maatschappij waardoor er korting wordt gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:15
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 16:45:
[...]

Geen verkeerde prijs maar waarschijnlijk omdat Logica groot inkoopt bij 1 bepaalde maatschappij waardoor er korting wordt gegeven?
LCMG/leasemaatschappij krijgt standaard 5% korting op de 'aanschaf' van de auto. Bij de dealer onderhandelen over accesoires heeft derhalve ook weinig zin...

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:49

_Arthur

blub

Sabelhout schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 18:45:
LCMG/leasemaatschappij krijgt standaard 5% korting op de 'aanschaf' van de auto. Bij de dealer onderhandelen over accesoires heeft derhalve ook weinig zin...
Onderhandelen heeft altijd zin.

Tot nu komen de kortings percentage na onderhandelen bij mij tussen de 1% en de 1.5% uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabelhout
_Arthur schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:11:
[...]

Onderhandelen heeft altijd zin.

Tot nu komen de kortings percentage na onderhandelen bij mij tussen de 1% en de 1.5% uit.
Dan werk jij niet bij LCMG :) Heb al van meerdere LCMG'ers gehoord dat de dealers niks kunnen doen omdat ze geen marge overhouden...

Ik hoop natuurlijk dat het niet zo is en ik na mijn proeftijd op 1 november een leuke auto met wat 'gratis' opties kan bestellen.

.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Sabelhout schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 21:13:
Dan werk jij niet bij LCMG :) Heb al van meerdere LCMG'ers gehoord dat de dealers niks kunnen doen omdat ze geen marge overhouden...

Ik hoop natuurlijk dat het niet zo is en ik na mijn proeftijd op 1 november een leuke auto met wat 'gratis' opties kan bestellen.
Daar werk ik niet nee.

Maar dit heeft niet alleen met de werkgever te maken. Doorgaans heeft de leasemaatschappij de automerk-dealer al geheel uitgeknepen. En de werkgever knijpt inderdaad weer op zijn beurt de leasemaatschappij uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 22:23:
[...]

Daar werk ik niet nee.

Maar dit heeft niet alleen met de werkgever te maken. Doorgaans heeft de leasemaatschappij de automerk-dealer al geheel uitgeknepen. En de werkgever knijpt inderdaad weer op zijn beurt de leasemaatschappij uit.
Ongetijfeld zal mijn werkgever geen 5% korting bij de leasemaatschappij hebben bedongen maar ik heb het wel met succes geprobeerd: ik kreeg de parelmoeren lak er 'gratis' bij zonder dat deze vermeld wordt op de offerte / koopovereenkomst. Scheelt toch weer 1400 euro aan bijtelling en X euro verhoogde bijdrage...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 08:48:
Ongetijfeld zal mijn werkgever geen 5% korting bij de leasemaatschappij hebben bedongen maar ik heb het wel met succes geprobeerd: ik kreeg de parelmoeren lak er 'gratis' bij zonder dat deze vermeld wordt op de offerte / koopovereenkomst. Scheelt toch weer 1400 euro aan bijtelling en X euro verhoogde bijdrage...
Precies. Dus onderhandelen heeft altijd zin. Gewoon proberen. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marshal schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 08:52:
[...]
Een vriend van me die bij Atos werkt heeft het in ieder geval slechter. Hij kan voor zijn lease-bedrag geen fatsoenlijke auto leasen.
Bij Atos is het op dit ogenblik zo (maar ik heb van de OR vernomen dat er verbetering in zit), dat een senior in salarisband III zonder bijbetaling nog niet eens in de kaalste Renault Mégane kunt rijden, het budget is 545 euro (54 mnd/35.000 km per jaar) en de leasetarieven van hun wagenparkbeheerder LeasePlan liggen ongeveer 50 euro boven dat van LeasePlanDirect.nl. Iets erbij lullen bij de dealer zit er niet bij, want je mag de koffie nog niet opdrinken als ze in de showroom horen dat je van Atos bent, zoveel korting moeten ze aan de leasemaatschappij geven. Juniors (salarisband I en II) zijn nog veel slechter af, die kunnen hooguit een Fabia of Ibiza op LPG gaan rijden als ze niet willen bijbetalen. Gelukkig geldt dit ook voor managers in de hogere salarisbanden, die hebben eveneens een relatief beroerd budget.
Verder hebben ze de idiote regel, dat je bij een auto op diesel je 13 euro wordt gekort op het budget. En je mag maar uit een beperkt aantal merken kiezen, Renault, VW/Seat/Skoda of Ford. Tenslotte word je bij privégebruik maandelijks 70 of 79 euro in rekening gebracht, wat je wel mag aftrekken van de fiscale bijtelling en tanken in het buitenland kun je declareren, dus 2 keertjes naar Zuid Frankrijk met de auto en je hebt dat er weer uit.

Waarom ik dan wel bij AO werk? Ik hoef die leasewagen niet richting Randstad te sturen! Heb hiervoor 3 jaar dagelijks in de files rond Rotterdam en Utrecht gestaan en dat hoef ik nu niet meer, Atos zoekt voor mij steeds een klus in de regio en daardoor kan ik mijn vriendin al om half zes knuffelen in plaats van 8 uur of zelfs later zoals voorheen :)

Maar voor de leaseauto moet je beslist niet bij Atos zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 14:31:
[...]

Bij Atos is het op dit ogenblik zo (maar ik heb van de OR vernomen dat er verbetering in zit), dat een senior in salarisband III zonder bijbetaling nog niet eens in de kaalste Renault Mégane kunt rijden, het budget is 545 euro (54 mnd/35.000 km per jaar) en de leasetarieven van hun wagenparkbeheerder LeasePlan liggen ongeveer 50 euro boven dat van LeasePlanDirect.nl. Iets erbij lullen bij de dealer zit er niet bij, want je mag de koffie nog niet opdrinken als ze in de showroom horen dat je van Atos bent, zoveel korting moeten ze aan de leasemaatschappij geven. Juniors (salarisband I en II) zijn nog veel slechter af, die kunnen hooguit een Fabia of Ibiza op LPG gaan rijden als ze niet willen bijbetalen. Gelukkig geldt dit ook voor managers in de hogere salarisbanden, die hebben eveneens een relatief beroerd budget.
Verder hebben ze de idiote regel, dat je bij een auto op diesel je 13 euro wordt gekort op het budget. En je mag maar uit een beperkt aantal merken kiezen, Renault, VW/Seat/Skoda of Ford. Tenslotte word je bij privégebruik maandelijks 70 of 79 euro in rekening gebracht, wat je wel mag aftrekken van de fiscale bijtelling en tanken in het buitenland kun je declareren, dus 2 keertjes naar Zuid Frankrijk met de auto en je hebt dat er weer uit.

Waarom ik dan wel bij AO werk? Ik hoef die leasewagen niet richting Randstad te sturen! Heb hiervoor 3 jaar dagelijks in de files rond Rotterdam en Utrecht gestaan en dat hoef ik nu niet meer, Atos zoekt voor mij steeds een klus in de regio en daardoor kan ik mijn vriendin al om half zes knuffelen in plaats van 8 uur of zelfs later zoals voorheen :)

Maar voor de leaseauto moet je beslist niet bij Atos zijn!
Alsof je wel ergens om de leaseauto moet zijn... sjonge jonge zeg. Echt waar hoor, geen wonder dat de kwaliteit van ICT personeel steeds meer achteruit gaat. Vooral zo doorgaan iedereen, lekker gaan werken waar je in de vetste Leon/Golf of ander scheurijzer kunt racen als je niet hoeft te werken, ik voorspel jullie allemaal een gouden toekomst.
matramurena, dit is niet persoonlijk tegen jou gericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 00:09

FreakNL

Well do ya punk?

Onzin, een goede leaseregeling valt gewoon onder secundaire arbeidsvoorwaarden, dus daar mag je best tevreden of ontevreden over zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:34:
Onzin, een goede leaseregeling valt gewoon onder secundaire arbeidsvoorwaarden, dus daar mag je best tevreden of ontevreden over zijn...
Als je op mijn post reageert begrijp je duidelijk niet wat ik bedoel. Natuurlijk mag je daar best tevreden of niet over zijn, het mag alleen nooit de rede zijn om daarom ergens te gaan werken naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 14:54:
[...]

Als je op mijn post reageert begrijp je duidelijk niet wat ik bedoel. Natuurlijk mag je daar best tevreden of niet over zijn, het mag alleen nooit de rede zijn om daarom ergens te gaan werken naar mijn mening.
Ik vind van wel. Als je ergens in dezelfde functie en dezelfde werksfeer hetzelfde kan verdienen, alleen bij de ene krijg je een laptop, gms en 700 euro leasebudget (secundaire arbeidsvoorwaarden), en bij de andere geen laptop, een gsm van 20 euro waar je alleen zakelijk mee mag bellen, en een leasebudget van 560 euro, dan mag je daar best je keus van af laten hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 21:24:
[...]

Ik vind van wel. Als je ergens in dezelfde functie en dezelfde werksfeer hetzelfde kan verdienen, alleen bij de ene krijg je een laptop, gms en 700 euro leasebudget (secundaire arbeidsvoorwaarden), en bij de andere geen laptop, een gsm van 20 euro waar je alleen zakelijk mee mag bellen, en een leasebudget van 560 euro, dan mag je daar best je keus van af laten hangen....
Ben ik mee eens, ik ga zelf binnenkort ook bij Ordina werken en heb een leasebedrag van 535 + 134 brandstof, kan iemand kijken hoe duur het is om een :

Honda Civic (model 2006) 2.2cdti comfort te leasen ?
op directlease staat hij voor :

€ 674,- / € 816,- excl. btw
(resp excl. en incl. brandstof)
40000 km/jaar, 48 mnd
kleur: zwart

Als ik zon 125 euro moet bijbetalen per maand heb ik dat er wel voor over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet je de 220 euro netto bijtelling per maand niet ? (uitgaande van 30000 catalogusprijs)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 12:29:
Vergeet je de 220 euro netto bijtelling per maand niet ? (uitgaande van 30000 catalogusprijs)
Als je zelf een eigen bijdrage betaald dan wordt dat natuurlijk wel iets minder aangezien dat weer van je bijtelling af getrokken wordt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:36:
[...]

Als je zelf een eigen bijdrage betaald dan wordt dat natuurlijk wel iets minder aangezien dat weer van je bijtelling af getrokken wordt.
dat is 300 euro totaal per maand ,
dus als je zelf al 150 euro per maand betaalt aan je baas, krijg je dus nog 150 euro bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 13:36:
[...]

Tot en met vorig jaar was dit inderdaad zo ja. ;)
Als je een duurdere auto kiest dan je leasebudget, en daar dus een eigen bijdrage voor betaald, is deze eigen bijdrage vanaf 1-1-2006 NIET meer aftrekbaar.

edit : hm ik zie dat de belatingdienst er toch anders over denkt :P
http://www.belastingdiens...fingen/lb22/lb22-304.html

Hier kun je het nalezen, ik heb dus toch ongelijk. Ik kreeg een ander verhaal te horen van collega's, maandag even navragen...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2006 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 20:13:
[...]

Alsof je wel ergens om de leaseauto moet zijn... sjonge jonge zeg. Echt waar hoor, geen wonder dat de kwaliteit van ICT personeel steeds meer achteruit gaat. Vooral zo doorgaan iedereen, lekker gaan werken waar je in de vetste Leon/Golf of ander scheurijzer kunt racen als je niet hoeft te werken, ik voorspel jullie allemaal een gouden toekomst.
matramurena, dit is niet persoonlijk tegen jou gericht
Zo, weer terug van vakantie (met de leaseauto :P ), even hierop reageren:

Een leaseauto is een stuk gereedschap. Ik moet er, om bij de klant te komen, iedere dag ruim 2 uur in doorbrengen. Dan wil je niet in een amechtig boodschappenwagentje met een wegligging als een stuiterbal gaan rijden, waar je na een uur als gebroken uit komt. Airco is een minimale vereiste en als je de acceleratie met een kalender moet meten, dan word je ook niet vrolijk bij het invoegen op een drukke snelweg.
Daarnaast is het een stuk representatie. Kennelijk boeit het Atos niet zo, dat hun personeel in autootjes aankomt waar een tiepmiep uitzendbureau zich nog voor schaamt: juniors met een jaarcontract (dus nog geen leaseauto maar een huurauto) worden in een Daewoo Matiz op pad gestuurd! Zelf mag ik als senior (10 jaar werkervaring waarvan 6 jaar in dit specifieke vakgebied) zijnde kiezen uit de volgende auto's:

- Ford Fiesta of Fusion (verhoogde Fiesta)
- Seat Ibiza
- Skoda Fabia
- Skoda Fabia Combi (Fabia in semi-stationwagon uitvoering)
- VW Polo (is eigenlijk al te duur...)
- Renault Clio of Modus (verhoogde Clio)

That's it. Grotere auto's c.q. uitvoeringen van bovengenoemde modellen met enige luxe komen op minimaal 50 euro bijbetaling (bovenop de 79 euro eigen bijdrage). Waarbij aangetekend moet worden dat bij overschrijding van 15% van het budget, je bij vroegtijdige beëindiging van het contract je de volledige resterende "boven norm" bijdrage moet terugbetalen, wat tot over de tienduizend euro kan oplopen! Binnen deze 15% norm vallen de budget-uitvoeringen van de grotere modellen van bovengenoemde merken en soms ook helemaal niet. Voor juniors, met een nog kleiner budget, is de keuze beperkt tot uitsluitend de eerder genoemde modellen.

Ik krijg aan de lopende band aanbiedingen, begin 2007 (als Atos een nieuwe CAO heeft afgesloten) ga ik evalueren of ik hier wil blijven. Die leasebak is niet het belangrijkste, maar als je ziet dat je eldere met hetzelfde werk voor je leaseauto minder hoeft te betalen c.q. een grotere auto kunt krijgen voor hetzelfde geld, dan is dat wel een punt dat ik meeneem in mijn overweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 10:49:
[...]

Ben ik mee eens, ik ga zelf binnenkort ook bij Ordina werken en heb een leasebedrag van 535 + 134 brandstof, kan iemand kijken hoe duur het is om een :

Honda Civic (model 2006) 2.2cdti comfort te leasen ?
op directlease staat hij voor :

40000 km/jaar, 48 mnd

Als ik zon 125 euro moet bijbetalen per maand heb ik dat er wel voor over :)
Ik werk bij Ordina... :) Aan de 535 maak ik op dat je een junior bent... nu kan je de leasebedragen niet zo zien (gaat via ING carlease), maar via leaseplandirect.nl krijg je wel een beetje een beeld, moet op basis van 48 maanden en 40.000km/j. Jouw civic komt dan op 650,23 voor de auto zelf, maar denk dat je het met die 134 aan brandstof niet gaat trekken...

Ik zou maar eens voor een mooie 206/207/Polo/Fabia/Ibiza/Clio gaan kijken ;) En als je wat groter wilt, Focus/Octavia, zijn ook gunstig in de lease (maar daar moet je zeker voor bijbetalen).

[ Voor 9% gewijzigd door Wallie op 18-08-2006 11:55 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

Vozze schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:19:
[...]

Valt wel mee. Voor het bedrag kun je dezelfde auto prive niet krijgen: rekening houdend met afschrijving, onderhoud etc.
dat kan je niet in algemeenheid stellen. Veel hangt ervanaf of je leasebudget ook uitbetaald kan worden. In mijn geval wel en daarom heb ik drie jaar in een tweede hands megane gekocht. Gekocht voor 7800 euro met 78000 op de teller (incl airco etc.) en deze pas verkocht (na drie jaar dus) met 178000 op de teller voor 7000. een afschrijving van 800 euro over drie jaar. Daarnaast alleen de kosten gemaakt van de standaard beurten/APK.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

En niet te vergeten je brandstof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
Kan iemand van LCMG vertellen wat de looptijd is van het leasecontract?
48 mnd./40000 km p/j?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Laatst online: 10-06 11:56
Bij Getronics krijg je 719 met 35.000 pj en een contract voor 4 jaar.
Wat van auto rijd je daarvoor ?

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 10:47
bokkie11 schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:20:
No clue, als je een auto mag uitzoeken krijg je tijdelijk toegant tot de fleetagent van ING Carlease. Of iemand moet toevallig op dit moment toegang hebben, maar anders gaat dat erg moeilijk worden om dat uit te zoeken. Op websites van andere leasemaatschappijen kun je vaak wel online zoeken, zoals DirectLease. Hoe relevant die bedragen zijn weet ik niet. Bij GPR is het inclusief brandstof, even om denken als je prijzen gaat zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is toch best netjes, ik krijg 675 euro inc brandstof en volgens mij is dat voor 40.000 pj en 4 jaar contract bij Ordina.

Volgens mij makkelijk een Honda Civic 2.2 diesel met een beetje bijbetaling :)
of een mooie Seat Leon 2.0TDI

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2006 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Laatst online: 23:56

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 16:43:
[...]

Dat is toch best netjes, ik krijg 675 euro inc brandstof en volgens mij is dat voor 40.000 pj en 4 jaar contract bij Ordina.

Ik krijg 666 euri excl brandstof. Ehh..da's volgens mij voor 40.000 pj en 4 jaar contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Laros
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 22:09

Jan Laros

Aerschtuner

[...]

Wat versta jij onder een beetje bijbetaling? Volgens mij moet je flink bijschokken voor een 2,0TDI Leon als je een budget van 675 incl. brandstof hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

FreakNL schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 15:55:
En niet te vergeten je brandstof.
eens, had ik moeten vermelden, maar dan ben ik nog een stuk voordeliger uit dan drie jaar in een leaseauto rondgereden te hebben.

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 23:27
Ik kon bij GTN kiezen uit een Astra hatch of station....

Basic uitvoering, met stickers :X

Nu bij Sogeti een Skoda Octavia. *O*

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
MisTraller schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:14:
[...]

Ik kon bij GTN kiezen uit een Astra hatch of station....

Basic uitvoering, met stickers :X

Nu bij Sogeti een Skoda Octavia. *O*
Ach..ik reed bij Centric een Opel Astra met 80PK, bij mijn huidige werkgever kan ik (met dezelfde bijbetaling per maand) een 120PK uitvoering leasen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Il Ljama schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 17:03:
[...]

eens, had ik moeten vermelden, maar dan ben ik nog een stuk voordeliger uit dan drie jaar in een leaseauto rondgereden te hebben.
2 pagina's eerder is deze kwestie aleens voorgerekend: vergelijking gaat op voor een nieuwe koopauto vs leaseauto. Een 2e-hands auto kan zeker goedkoper zijn dan een leaseauto.

Bovendien: is die 7K die je gekregen hebt voor je Megane incl. de koop van een andere auto of excl.? E.e.a. kan nogal behoorlijk wat uitmaken omdat een goede prijs voor inruil gegeven kan worden mits er een goede marge op de nieuwe(re) auto zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Mocht je willen dat je die Leon met iets bijbetalen kunt nemen. Of jij moet 220 euro bijleggen iets vinden voor een Leon Business of 200 voor een Civic.. :X Bovenop je niet al te lage bijtelling van 200 euro kom je op een bedrag van zo'n 400-450 euro (!!) wat je per maand kwijt bent aan je auto. Nou, mij niet gezien :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 20:25:
[...]

Mocht je willen dat je die Leon met iets bijbetalen kunt nemen. Of jij moet 220 euro bijleggen iets vinden voor een Leon Business of 200 voor een Civic.. :X Bovenop je niet al te lage bijtelling van 200 euro kom je op een bedrag van zo'n 400-450 euro (!!) wat je per maand kwijt bent aan je auto. Nou, mij niet gezien :X
Ik had het over hem, ik moet zelf wel wat bijleggen jah :)

Op directlease zie ik het volgende :

40000 km/jaar, 48 mnd

voor de Honda Civic 2.2 comfort
Ik mag voor 680 euro inc brandstof leasen dus ongeveer 140 euro bijbetalen netto per maand,
volgens directlease heb ik nog een bijtelling van € 157 als ik de auto prive gebruik
dus 300 euro per maand :)
Daarbij komt natuurlijk dat je 300 euro netto inkomen misloopt, dus een leasebak(honda civic) kost me in dit geval ongeveer 600 euro per maand, ik zit er ook over na te denken om mn Seat Ibiza 96Kw bj2003 gewoon te houden, dat kost me amper 300 euro inc alles , maar ja voor die 300 euro extra per maand rij je wel een lekkere bak en minder zorgen aan je kop, lastige keuzes :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2006 @ 06:37:
[...]
2 pagina's eerder is deze kwestie aleens voorgerekend: vergelijking gaat op voor een nieuwe koopauto vs leaseauto. Een 2e-hands auto kan zeker goedkoper zijn dan een leaseauto.

Bovendien: is die 7K die je gekregen hebt voor je Megane incl. de koop van een andere auto of excl.? E.e.a. kan nogal behoorlijk wat uitmaken omdat een goede prijs voor inruil gegeven kan worden mits er een goede marge op de nieuwe(re) auto zit.
de vergelijking gaat volgens mij prima op als je netto lasten vergelijkt en niets om auto's geeft. Tuurlijk is een nieuwe auto wat moderner, maar als je net zoals ik, puur kijkt naar wat het kost om van A naar B te komen, kan zo'n vergelijk prima.

7000 euro was zonder inruil. Afschrijving schijnt tussen de 75000km en 150000km erg laag te zijn bij moderne diesels (heb ik me laten vertellen ;) ). Mijn geval is waarschijnlijk mazzel, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Il Ljama schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:36:
[...]

de vergelijking gaat volgens mij prima op als je netto lasten vergelijkt en niets om auto's geeft. Tuurlijk is een nieuwe auto wat moderner, maar als je net zoals ik, puur kijkt naar wat het kost om van A naar B te komen, kan zo'n vergelijk prima.

7000 euro was zonder inruil. Afschrijving schijnt tussen de 75000km en 150000km erg laag te zijn bij moderne diesels (heb ik me laten vertellen ;) ). Mijn geval is waarschijnlijk mazzel, maar toch..
Dan verschillen we van mening want zo'n vergelijking gaat imo niet op ;)

Houd ook rekening met het feit dat je 3 jaar lang 7,8 K in een auto steekt. Als je dat niet had gedaan (i.v.m. leaseauto), trek je 3 jaar rente over die 7,8K. Of omgedraaid: als je geen 7,8K had en je leende dat bedrag (rente > 6%), dan betaalde je nogal wat financieringskosten (meer dan het omgekeerde: rente trekken); ook dat is 3 pagina's eerder berekend.

Je kan inderdaad goedkoper uit zijn per maand voor een auto maar aan een (nieuwere) auto zitten wel wat ' verborgen' kosten (financiering, afschrijving, etc.) die nogal wat mensen in de vluggigheid vergeten mee te rekenen in de totstandkoming van hun maandelijkse lasten.

En ja, volgens mij heb je inderdaad mazzel gehad want op mijn laatste 2 auto's (Golf Cabrio gekocht: 8 jaar oud, Alfa Romeo 156 gekocht: 4 jaar oud) heb ik toch echt ruim 200 euro per maand afgeschreven. Natuurlijk zijn dat geen 'standaard' auto's zoals een Astra ofzo maar ik ben nu eenmaal niet een liefhebber van dat soort auto's. Ik geef wel wat om auto's :P

Als je een Alto uit ' 81 op gas rijdt, geloof ik direct dat je minder dan mijn 387 euro voor een Audi A3 1.9 tdi (bijdrage + bijtelling) kwijt bent...

Zie:
Koffie in "Ervaringen leasevergoedingen, -regelinge..."
Verwijderd in "Ervaringen leasevergoedingen, -regelinge..."
Verwijderd in "Ervaringen leasevergoedingen, -regelinge..."

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2006 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:28:
Als je een Alto uit ' 81 op gas rijdt, geloof ik direct dat je minder dan mijn 387 euro voor een Audi A3 1.9 tdi (bijdrage + bijtelling) kwijt bent...
Vergeet je niet een behoorlijk stuk bruto loon wat je nu niet krijgt omdat je een Audi van de zaak rijdt ? Dat zal ook een eurootje of 600 per maand zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimlem
  • Laatst online: 14-09 14:33
Ik hoor allemaal bedragen ed, maar waar ik benieuwd naar ben is hoe de afkoopregeling geregeld is.

Ik heb zelf een vw golf comfortline van 525 per maand bij Kamsteeg en deze zit in klasse A. Dit houdt in dat je de auto kan inleveren, zonder afkoop. Bij klassen B en C moet je dik gaan betalen.

Hiervoor had ik vw golf 4 en als ik die voortijdig inleverde (voordat hij 4 jaar oud was) dan kon ik in de buidel tasten..Dit kon oplopen tot een bedrag van enkele duizenden euro's!

[ Voor 11% gewijzigd door Wimlem op 21-08-2006 09:00 ]

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Laatst online: 22:26

vooghel

Cunning linguist

Dat verschilt per bedrijf. Bij mijn vorige werkgever betaalde iedereen met een leaseauto een kleine bijdrage (verrekend in de leaseprijs) om de auto boetevrij te kunnen inleveren bij uit-dienst. Ook al was de auto net een jaar oud (of had hij een leaseprijs van bijna € 1800, zoals een collega van mij had).
Als je de auto gewoon zat was voor de leasetermijn voorbij was, dan kon je via het intranet een collega zoeken die het contract wilde overnemen, zo heb ik mijn 206'je weggedaan.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

[quote]Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:28:
[...]
Dan verschillen we van mening want zo'n vergelijking gaat imo niet op ;) quote]

mwah, met de huidige spaarrente (zeg 3%) is dat peanuts. Je hebt gelijk dat zulke zaken wel meespelen.

Het heeft denk ik ook te maken met aantal zaken die voor mij relevant zijn:
1. ik krijg het leasebedrag volledig uitbetaald
2. ik moet als ik lease kiezen tussen Peugeot en Volkswagen. Ik heb nu een grotere auto nodig dan de megane en dan zit je bij Peugeot niet best (407 heeft kleine achterbak en ik hoef geen bus) en Volkswagen vind ik te duur in bijtelling voor wat je er voor terugkrijgt.
3. ik wil geen eigen bijdrage om bij overstap naar andere werkgever geen boete te krijgen of afhankelijk te zijn van evt. overname van auto door nieuwe werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Bij ons kan je hem gewoon inleveren zolang je onder je lease-norm zit. Als je boven je lease-norm zit zul je er voor moeten zorgen dat of een collega de auto overneemt of je moet de meerwaarde van je auto over de lopende termijn afbetalen. Dat kan idd best oplopen maar dat haalt mij niet echt uit omdat ik echt niet boven mijn norm ga leasen aangezien een auto me niet echt veel kan schelen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is trouwens beter om te doen. Acessoires kopen als je hem least, of eerst "kaal" leasen en dan acessoires. Bv radio, andere wiele etc...anders betaal je daar ook lease over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:13:
wat is trouwens beter om te doen. Acessoires kopen als je hem least, of eerst "kaal" leasen en dan acessoires. Bv radio, andere wiele etc...anders betaal je daar ook lease over...
Eh..als je de radio zelf wilt betalen etc...d an kan dat natuurlijk nadat je hem geleased hebt.

Maar wrom zou je hem niet gewoon gelijk willen leasen met radio, andere velgen etc...betalen moet je toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

TheVMaster schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:23:
[...]

Eh..als je de radio zelf wilt betalen etc...d an kan dat natuurlijk nadat je hem geleased hebt.

Maar wrom zou je hem niet gewoon gelijk willen leasen met radio, andere velgen etc...betalen moet je toch ;)
psst, bijtelling ;)
Als je niet veel om je radio geeft (lees: je hoeft niet steeds 't nieuwste van 't nieuwste + stuur bediening denk ik) kan je hem natuurlijk een aantal auto's lang gebruiken. Op die manier is dat misschien wel goedkoper dan steeds een nieuwe mee leasen. Maar volgens mij is stuur-bediening dan niet mogelijk? kunnen ze daar niet eens een standaard voor maken?

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
J2pc schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:32:
[...]

psst, bijtelling ;)
Als je niet veel om je radio geeft (lees: je hoeft niet steeds 't nieuwste van 't nieuwste + stuur bediening denk ik) kan je hem natuurlijk een aantal auto's lang gebruiken. Op die manier is dat misschien wel goedkoper dan steeds een nieuwe mee leasen. Maar volgens mij is stuur-bediening dan niet mogelijk? kunnen ze daar niet eens een standaard voor maken?
Dat zei ik al he ;) Stel je wilt de auto zelf betalen... 'ki heb het ook wel eens gedaan ja..maar ja..dat was dan weer een radio zonder mp3 enzo. En wat kost een autoradio nu per maand..ehh..

Gemiddelde autoradio kost eh...400 euri : 48 maanden da's max 8 euri per maand ofzo ;) tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 23:27
J2pc schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:32:
[...]

psst, bijtelling ;)
psst, BPM 8)

Alle accessoires die achteraf worden ingebouwd, blijven buiten de bijtelling. Zo zie je vaak dat mensen achteraf lederen bekleding laten plaatsen, of in mijn geval, de trekhaak, radio en carkit achteraf (laten) inbouwen.
Voordeel wat betreft lease: het is meeverzekerd. Zeker in het geval van een trekhaak is dat prettig. Daarnaast valt het in dat geval ook onder onderhoud etc. Een ingebouwde radio is verder minder diefstalgevoelig, en in mijn geval geeft de radio nu ook gegevens van de climatronic en parkingdistance control en zo weer, en dat is wel mooier.
Verder: velgen zelf veranderen: aangezien banden in het onderhoud zitten, is dat lastig als je andere maten wilt. (en dat is vaak als je van staal naar LM wilt). Zeker als je winterbanden meeleased. En wat winterbanden betreft; DOEN! Het kost mij nog geen 5 euro p/m extra. Dus dat is de moeite van zelf aanschaffen, verwisselen en opslaan niet eens waard.

Wat je vaak ziet, is dat de prijs van een losse accessoire door de leasemij vaak meegenomen wordt door prijs/looptijd te doen, zodat je na de looptijd het ding zelf betaald hebt. Daardoor kan het aantrekkelijker zijn een hoger model te pakken.

[ Voor 11% gewijzigd door Mistraller op 21-08-2006 16:00 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 08:35:
[...]

Vergeet je niet een behoorlijk stuk bruto loon wat je nu niet krijgt omdat je een Audi van de zaak rijdt ? Dat zal ook een eurootje of 600 per maand zijn...
Hmm. (helaas) niet... Mijn werkgever geeft mij geen extra 600 euro bruto loon als ik niet voor de leaseauto had gekozen. Daar doen ze niet aan: het is of een leaseauto of niets (waar de werkgever dan weer meer reiskosten voor mij kwijt zou zijn). Ik heb dus geen keuze.

Trouwens, ook bovenstaande is 4 pagina's eerder aan bod gekomen ;)

Prive deze A3 rijden zou me +- 1100 euro netto per maand kosten 8)7 Zoals je begrijpt weegt daar de extra lasten ivm een leaseauto niet tegenop...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:26:
Prive deze A3 rijden zou me +- 1100 euro netto per maand kosten 8)7 Zoals je begrijpt weegt daar de extra lasten ivm een leaseauto niet tegenop...
Vergeet je hier je km-vergoeding niet? Ik weet dat ie niet compleet dekeknd is , maar 1100 is wel érg veel.

[ Voor 10% gewijzigd door J0YR1D3R op 21-08-2006 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Il Ljama schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 09:52:
[quote]Verwijderd schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 21:28:
[...]
Dan verschillen we van mening want zo'n vergelijking gaat imo niet op ;) quote]

mwah, met de huidige spaarrente (zeg 3%) is dat peanuts. Je hebt gelijk dat zulke zaken wel meespelen.

Het heeft denk ik ook te maken met aantal zaken die voor mij relevant zijn:
1. ik krijg het leasebedrag volledig uitbetaald
2. ik moet als ik lease kiezen tussen Peugeot en Volkswagen. Ik heb nu een grotere auto nodig dan de megane en dan zit je bij Peugeot niet best (407 heeft kleine achterbak en ik hoef geen bus) en Volkswagen vind ik te duur in bijtelling voor wat je er voor terugkrijgt.
3. ik wil geen eigen bijdrage om bij overstap naar andere werkgever geen boete te krijgen of afhankelijk te zijn van evt. overname van auto door nieuwe werkgever.
1) dat verschilt zeker: ik zou dat niet krijgen;
2) inderdaad niet veel keuze. Houd wel rekening met een relatief lage leaseprijs voor een VW omdat de restwaarde relatief hoger ligt dan de Peugeot. Meer auto voor hetzelfde leasebedrag;
3) ook dat verschilt per werkgever: ik heb geen eigen bijdrage voor boeteclausule ofzo. Mijn werkgever loopt het risico; mijn eigen bijdrage is er omdat ik een hoger dan toegestaan leasebedrag heb voor de Audi (mag tot 20% boven leaseplafond voor eigen bijdrage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:35:
[...]

Vergeet je hier je km-vergoeding niet? Ik weet dat ie niet compleet dekeknd is , maar 1100 is wel érg veel.
Sorry, daar had ik nog geen rekening meegehouden. Ik citeer voor het gemak mijn eigen post (Verwijderd in "Ervaringen leasevergoedingen, -regelinge..."):

"Voor diezelfde A3 1.9 tdi 4 jaar prive rijden kom ik ongeveer tot de volgende persoonlijke lasten:
- rente financiering: +- 10K (nee, ik heb helaas niet zomaar even 32K op de rekening staan.. :));
- afschrijving: zeker 20K (ik rijd zakelijk +- 50K km's + 10K prive = 60K km's / jaar);
- verzekering: 10K (allrisk)
- wegenbelasting: 4K
- onderhoud: 6K (gezien aantal km's is dit wel een minimum);
- prive km brandstof: 2,5K (auto rijdt +- 1:18 gemiddeld met 10K prive km's tegen dieselprijs van 1,10 euro / l);

Totaal: 53.000 euro voor de 4 jaar betekent een netto maandlast van 1.100 euro."

Ik heb hierin alleen mijn eigen prive-km's opgeteld. Het is inderdaad zo dat je 19 ct per km (na aftrek belasting) krijgt als ik prive rijdt voor woon-werk. Dat levert per maand op : 50.000/12 x 19ct = 790 euro. Ik tank zakelijk +- 280 a 290 euro / maand waardoor ik hieraan 500 euro netto overhoud.

Hierdoor zakken de lasten tot 600 euro netto per maand (1100-500). In ieder geval ruim meer dan de 387 euro netto lasten voor de leasevariant. Maar je hebt gelijk: het scheelt wel.

Overigens, de berekening van 1100 euro per maand is aan de voorzichtige kant wat betreft afschrijving en onderhoud. Met 60K km's in het jaar kom ik tot 240K km's voor de 4 jaar termijn (zolang mag ik de A3 niet eens rijden met die kilometrage...)

Tenslotte zijn er nog wat indirecte voordelen (deels waar Koffie al eerder over postte):
- direct een vervangende auto;
- je weet voor de komende X jaren welke lasten je per maand hebt; je hebt geen onaangename verrassingen bij APX / onderhoud;
- geen lening nodig
- etc.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2006 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 15:13:
Hangt er vanaf hoe je het wil doen.

Een echt mooie acteraf inbouw radio kost ook geld. Of vind je het prima om "gewoon" een standaard radio-frontje te hebben, dan is het zeker een optie. Ik heb liever een mooie ingebouwde radio, 2-din dashboard vullend. Iets duurder, maar wel mooier en je hebt er 3-4 jaar plezier van.

Laat je de boxen achteraf inbouwen? Kan best in de papieren lopen, eengezien ze steeds verder zijn ingebouwd.

Andere velgen kan natuurlijk wel altijd.

Voor de rest houdt het snel op, omdat de meeste dingen simpelweg niet achteraf ingebouwd kunnen worden.

Wat vaak wel goed te doen is, is een chip. Op Turbo-Benzine en Diesel motoren scheelt dit aanzienlijk, en zou je er eventueel voor kunnen kiezen een iets mindere motor te nemen, en hem te chippen, zodat je toch op de prestaties van het duurdere model zit.

De meeste leasemaatschappijen doen het. Ik heb nu een 1.9TDI 130 gechipt naar 170Pk, en ga straks mijn nieuwe Golf GT chippen van 170 naar 200+ PK.

[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 21-08-2006 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:37:
[...]

1) dat verschilt zeker: ik zou dat niet krijgen;
2) inderdaad niet veel keuze. Houd wel rekening met een relatief lage leaseprijs voor een VW omdat de restwaarde relatief hoger ligt dan de Peugeot. Meer auto voor hetzelfde leasebedrag;
3) ook dat verschilt per werkgever: ik heb geen eigen bijdrage voor boeteclausule ofzo. Mijn werkgever loopt het risico; mijn eigen bijdrage is er omdat ik een hoger dan toegestaan leasebedrag heb voor de Audi (mag tot 20% boven leaseplafond voor eigen bijdrage)
ik zit bij een hele kleine club (nog geen 30 leaseauto's) en dan vallen de leaseprijzen niks mee (ik krijg 965 euro incl brandstof (40000km/jr en diesel verplicht)) en daar rijd je een passat variant van (instap) zonder eigen bijdrage. Ik krijg dit bedrag dus (bruto) bij mijn loon en dan is zelf kopen best interessant.
Denk er daarom over om weer een tweede hands Citroen te kopen (C5 break). Heb er al 1 op het oog met 90000 op de teller voor 9000 euro (110pk HDI).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Il Ljama schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:30:
[...]

ik zit bij een hele kleine club (nog geen 30 leaseauto's) en dan vallen de leaseprijzen niks mee (ik krijg 965 euro incl brandstof (40000km/jr en diesel verplicht)) en daar rijd je een passat variant van (instap) zonder eigen bijdrage. Ik krijg dit bedrag dus (bruto) bij mijn loon en dan is zelf kopen best interessant.
Denk er daarom over om weer een tweede hands Citroen te kopen (C5 break). Heb er al 1 op het oog met 90000 op de teller voor 9000 euro (110pk HDI).
In zo'n situatie kan dat inderdaad best aantrekkelijk zijn: hoog leasebedrag bij brutoloon erbij en dan een 2e hands autorijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:06:
[...]

Wat vaak wel goed te doen is, is een chip. Op Turbo-Benzine en Diesel motoren scheelt dit aanzienlijk, en zou je er eventueel voor kunnen kiezen een iets mindere motor te nemen, en hem te chippen, zodat je toch op de prestaties van het duurdere model zit.

De meeste leasemaatschappijen doen het. Ik heb nu een 1.9TDI 130 gechipt naar 170Pk, en ga straks mijn nieuwe Golf GT chippen van 170 naar 200+ PK.
Heb je het dan over bij de leasemaatschappij chippen of dat ergens anders laten doen? Ik neem aan dat de leasemaatschappij geen garantie geeft voor een extern gechipte auto? En geven ze nog uberhaupt garantie als ze het zelf doen? De turbo's levensduur wordt namelijk wel beïnvloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 20:48:
[...]
Heb je het dan over bij de leasemaatschappij chippen of dat ergens anders laten doen? Ik neem aan dat de leasemaatschappij geen garantie geeft voor een extern gechipte auto? En geven ze nog uberhaupt garantie als ze het zelf doen? De turbo's levensduur wordt namelijk wel beïnvloed...
Ik heb het over de leasemij die gewoon de chip opneemt in het budget.

Bijna elke merkdealer heeft inmiddels een plek waar je je auto kan laten chippen. Zolang het via de dealer loopt, en de garantie behouden blijft/de dealer de garantie overneemt vind de leasemij het meer dan prima.

Als voorbeeld kan je het VAG concern nemen. Je kan bij elke dealer een ABT chip nemen, met garantie. Er is ook een dealer zoals Van der Velden (www.vandervelden.nl) die andere chips leveren, en de garantie overnemen.

Ook Renault, Alfa, BMW, Mercedes, Volvo en anderen hebben regelingen via een dealer. Het moet wel heel gek lopen, wil je een merk vinden die het absoluut niet toe staat. Alleen merken die veel motor problemen hebben zoals Peugeot staan het niet toe. Voor de rest heb ik het niet mee gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door PWM op 21-08-2006 22:23 ]

• _Arthur

_Arthur

blub

PWM schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:22:
Ook Renault, Alfa, BMW, Mercedes, Volvo en anderen hebben regelingen via een dealer. Het moet wel heel gek lopen, wil je een merk vinden die het absoluut niet toe staat. Alleen merken die veel motor problemen hebben zoals Peugeot staan het niet toe. Voor de rest heb ik het niet mee gemaakt.
Chippen van BMW's via de dealer is ook erg lastig zo niet onmogelijk. Dit aangezien BMW Nederland hier geen garanties voor afgeeft. Er is een enkele dealer die het wel aandurft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:15:
Ik heb even op www.leaseplandirect.nl gekeken en als ik de 1.9TDI BL kies met als optie metallic lak, navigatie cd europa en met BasicPlan plus exclusief brandstof (looptijd 54 maanden, 35000 km/jaar) kom ik op 642,36 uit en dat scheelt bijna 85 euro met de prijs die jullie noemen :?
Vergeet je de tankpas niet? Ik kom via leaseplandirect.nl op EUR 784,48 voor mijn auto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:04:
[...]

Vergeet je de tankpas niet? Ik kom via leaseplandirect.nl op EUR 784,48 voor mijn auto...
Uit de AO leaseautoregeling:

"In het normleasebedrag is geen vergoeding voor brandstof opgenomen."

Het leasebedrag is dus EXCL brandstof....

Verder staat er nog: "Brandstofkosten zijn in principe voor rekening van Atos Origin."

Dit zou dus betekenen dat ze geen kosten in mindering mogen brengen voor brandstofkosten.

Naar mijn idee zou het (norm)leasebedrag gebasseerd zijn op exclusief brandstofkosten anders zou de werknemer ZELF de brandstofkosten betalen.

edit:
Het verschil in leasebedrag tussen EXCL en INCL brandstof = EUR150,-. Dan zou je dus een leasebedrag overhouden van EUR382,- (incl vermindering EUR 13,- voor diesel). Hier kun je nog geen Polo voor rijden 8)7

Kan iemand anders aantonen dat ik ongelijk heb misschien? Of het verkeerd interpreteer?

:P

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DexterDee schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 20:24:

@SmartDoDo: De nuttige toevoeging in dit topic is dat ik vermeld dat in de 8 jaar dat ik bij Atos Origin werk de leasevergoeding nauwelijks is gestegen. Sorry voor mijn observering dat iedereen hier een Leon schijnt te rijden en mijn reactie op dit feit :)
En wat doet hier het management aan dan? En wordt hier intern dan niet over "geklaagd"??

Een leaseauto is verkapt inkomen dus als je steeds minder waarde voor je geld krijgt ga je er in principe jaarlijks op achter uit......just my 2 cents..... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 17:18

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:42:
[...]

En wat doet hier het management aan dan? En wordt hier intern dan niet over "geklaagd"??

Een leaseauto is verkapt inkomen dus als je steeds minder waarde voor je geld krijgt ga je er in principe jaarlijks op achter uit......just my 2 cents..... 8)
Ja er wordt over geklaagd. Laatst is de leasevergoeding verruimd, maar alleen voor nieuwe leasecontracten. Ik en de meeste andere collega's hadden al een contract en kregen geen cent erbij. De verruiming was een gevolg van de discussie die de OR had met de directie na een stapel klachten dat er nog geen inflatiecorrectie toegepast werd, laat staan een marktconforme correctie. Eindresultaat is eigenlijk dat er nog niet echt wat is gebeurd. Op zich zijn de lease prijzen abnormaal hard gestegen de laatste jaren dus helemaal ongelijk kan ik Atos Origin niet geven. Het is wel zuur... :|

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DexterDee:

Zou je ook nog eens antwoord kunnen geven op mijn bericht van vandaag 13.02 uur?? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmzzz aan de ene kant zeg je:
DexterDee schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:49:
[...]
Ja er wordt over geklaagd. Laatst is de leasevergoeding verruimd, maar alleen voor nieuwe leasecontracten.
Maar aan de andere kant:
DexterDee schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:49:
[...]
Eindresultaat is eigenlijk dat er nog niet echt wat is gebeurd. |
Wordt er niks mee gedaan dan?? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Verwijderd schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 19:24:
@DexterDee:

Zou je ook nog eens antwoord kunnen geven op mijn bericht van vandaag 13.02 uur?? Alvast bedankt!
De brandstofpas komt van Travelcard en wordt geheel gefinancierd door Atos Origin via LeasePlan. Het is compleet onafhankelijk van je leasevergoeding. Alle brandstof wordt 100% vergoed, inclusief privé kilometers. Zelfs brandstof die je zelf hebt betaald in het buitenland voor privé (bijv. vakantie) kilometers kun je later declareren. Gewoon op travelcard.nl invullen, bonnetjes opsturen en je krijgt het geld binnen een paar dagen terug op je rekening. Op de brandstofpas mag je ook motor-olie kopen. Als je iets anders koopt, zoals een snickers of ruitenwisser vloeistof, dan wordt dat bedrag teruggevorderd op je loonstrookje en je krijgt er een brief over thuisgestuurd.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DexterDee schreef op vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:34:
[...]

De brandstofpas komt van Travelcard en wordt geheel gefinancierd door Atos Origin via LeasePlan. Het is compleet onafhankelijk van je leasevergoeding. Alle brandstof wordt 100% vergoed, inclusief privé kilometers. Zelfs brandstof die je zelf hebt betaald in het buitenland voor privé (bijv. vakantie) kilometers kun je later declareren. Gewoon op travelcard.nl invullen, bonnetjes opsturen en je krijgt het geld binnen een paar dagen terug op je rekening. Op de brandstofpas mag je ook motor-olie kopen. Als je iets anders koopt, zoals een snickers of ruitenwisser vloeistof, dan wordt dat bedrag teruggevorderd op je loonstrookje en je krijgt er een brief over thuisgestuurd.

Ik hoop dat dit je vraag beantwoord...
@DexterDee: Bedankt voor je snelle respons! Dus als ik het goed begrijp hoef je dus niet te kiezen voor Basic Plus Inclusief brandstof dan op leaseplandirect.nl? Bedankt voor je antwoord alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:07:
@DexterDee: Bedankt voor je snelle respons! Dus als ik het goed begrijp hoef je dus niet te kiezen voor Basic Plus Inclusief brandstof dan op leaseplandirect.nl? Bedankt voor je antwoord alvast!
De prijzen die je op leasepandirect kunt vinden zijn slechts figuratief. Omdat Atos Origin een contract heeft voor alle leaseauto's bij LeasePlan, zijn hiervoor "speciale" prijzen en voorwaarden in werking gesteld. Het is zelfs zo dat bij LeasePlan een speciale Atos Origin afdeling zit, de zogenaamde OFC ofwel Atos Origin Fleet Coordination.

Het gaat ruwweg als volgt in zijn werk:
Je downloadt het correcte formulier van het intranet (Source -> Nederland -> Supporter -> Zoeken op OFC) en je faxt maximaal 3 offertes door van nieuwe auto's die in het 3 merken beleid vallen van Atos Origin (Volkswagen, Ford en Renault). Het OFC gaat dan een berekening maken van je leasebedrag, in ogenschouw nemende de precieze opties die je neemt bij de auto en de regeling die Atos Origin heeft met betrekking tot kortingen op leaseprijzen. Hiervan krijg je bericht terug en kun je een van deze offertes laten bestellen bij de dealer waar je de offerte vandaan hebt.

Over het algemeen verschillen de Atos Origin leaseprijzen niet bijzonder van de site van leaseplan maar er kunnen wel opmerkelijke verschillen in zitten. Vaak zij de leaseprijzen iets goedkoper, maar speciale tijdelijke aanbiedingen van leaseplan zelf zijn standaard niet van toepassing onder het contract van Atos Origin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbopinda
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-12-2024
Onlang heb ik van Logica CMG een voorstel tot in diensttreding gekregen. Al eerder kon ik op deze site lezen dat voor autolease de volgende voorwaarden gelden:

4 jaar
40000 KM
Klasse B

Nou weet ik dat ik mij in mijn proeftijd eerst maar eens moet bewijzen en eerst een huurauto krijg, maar toch is het leuk om al wat te speculeren over een mogelijke auto. Volgens mij werken ze samen met leaseplan direct... www.leaseplandirect.nl

Nu mijn vraag:
Weet iemand waarom, als je voor een automaat kiest de looptijd bij 40.000 km wordt teruggezet naar 42 maanden? Is het niet mogelijk om een 48 maanden contract (op basis van 40.000 km) aan te gaan? of ligt dit puur aan leaseplan

Er is vast een een LOGICA CMG'er die hier het antwoord op weet! ? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 19:35:
[...]

Heeft er iemand van jullie al eens geinformeerd wat voor andere navigatiemogelijkheden je hebt behalve de monochrome van de BL? Ik zelf zou namelijk graag een kleurennavi willen hebben geintegreerd in het dashboard.

Verder vind ik de genoemde leaseprijzen behoorlijk aan de hoge kant in vergelijking met andere leasemaatschappijen terwijl Leaseplan naar mijn weten zelfs van VAG is :? 8)7
Ik ben ook van plan een Leon BL te leasen en heb ook een paar vragen. Echter ik heb niks met AO, dus misschien is het handig om een nieuw topic over de Leon BL te openen?

(je DM staat niet aan, anders had ik het je via een DM gevraagd)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Arthur schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 09:56:
[...]

In Nederland wordt altijd 22% van de nettocatalogus waarde van je leaseauto bij je loon opgeteld (bijtelling). Hierover dien je belasting te betalen. Dit staat geheel los van een eigen bijdrage voor prive gebruik of bijbetaling ivm overschrijding van de leasenorm. Wel mag je die eigen bijdrage/overschrijding weer aftrekken van je bijtelling.

Makkelijk he? :)

Ps: even een nuance verschil. Die 22% is dus alleen als je meer dan 500km prive rijdt per jaar met je leaseauto. Stel dat je dat niet doet en je hebt geen eigenbijdrage rijd je 'gratis' je zakelijke kilometers.
Niet helemaal gratis. Als je de auto niet privé gebruikt kan je de overschrijding van je leasenorm niet aftrekken en dat betaal je dus de volle mep. Ergens is het merkwaardig dat je die leasenorm overschrijding WEL kun aftrekken als je de auto privé gebruikt en NIET als je de auto puur zakelijk gebruikt. Bij zakelijk&privé gebruik wordt dus aangemoedigd om de leasenorm te overschrijden (je kan het namelijk aftrekken) en bij puur zakelijk rijden ontmoedigd. Een merkwaardige toestand.

Ik geef toe dat je de overschrijding van je leasenorm zelf in de hand hebt maar als je werkt bij Atos Origin (ben er zelf nu weg) zit je *heel* snel aan een overschrijding van je leasenorm.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2006 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donde
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 05:57
turbopinda schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 15:09:
Onlang heb ik van Logica CMG een voorstel tot in diensttreding gekregen. Al eerder kon ik op deze site lezen dat voor autolease de volgende voorwaarden gelden:

4 jaar
40000 KM
Klasse B

Nou weet ik dat ik mij in mijn proeftijd eerst maar eens moet bewijzen en eerst een huurauto krijg, maar toch is het leuk om al wat te speculeren over een mogelijke auto. Volgens mij werken ze samen met leaseplan direct... www.leaseplandirect.nl

Nu mijn vraag:
Weet iemand waarom, als je voor een automaat kiest de looptijd bij 40.000 km wordt teruggezet naar 42 maanden? Is het niet mogelijk om een 48 maanden contract (op basis van 40.000 km) aan te gaan? of ligt dit puur aan leaseplan

Er is vast een een LOGICA CMG'er die hier het antwoord op weet! ? _/-\o_
Betaal je trouwens een bijdrage voor je privé kilomters?

Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Donde schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:35:
Je hebt gewoon een max van 13500km/jaar privé vrij. Daarboven ga je ongetwijfeld betalen :) Ze werken met ING Car Lease en Leaseplan, welke er goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:30:
[...]

Niet helemaal gratis. Als je de auto niet privé gebruikt kan je de overschrijding van je leasenorm niet aftrekken en dat betaal je dus de volle mep. Ergens is het merkwaardig dat je die leasenorm overschrijding WEL kun aftrekken als je de auto privé gebruikt en NIET als je de auto puur zakelijk gebruikt. Bij zakelijk&privé gebruik wordt dus aangemoedigd om de leasenorm te overschrijden (je kan het namelijk aftrekken) en bij puur zakelijk rijden ontmoedigd. Een merkwaardige toestand.

Ik geef toe dat je de overschrijding van je leasenorm zelf in de hand hebt maar als je werkt bij Atos Origin (ben er zelf nu weg) zit je *heel* snel aan een overschrijding van je leasenorm.
Dat is een beetje te simpel gesteld. Het wordt niet aangemoedigd om de lease norm te overschrijden. De belasting die je betaald is gewoon een deel extra belasting over een fictief inkomen. Je werkgever betaald je een deel uit in de vorm van een auto dit wordt berekend aan de hand van de waarde van de auto. Maar aangezien je een deel van die auto zelf betaald is het geen extra loon dus is het ook logisch dat je er geen belasting over betaald aangezien je het van je eigen salaris betaald waar je al belasting over betaald hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rwb schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 13:22:
[...]

Dat is een beetje te simpel gesteld. Het wordt niet aangemoedigd om de lease norm te overschrijden. De belasting die je betaald is gewoon een deel extra belasting over een fictief inkomen. Je werkgever betaald je een deel uit in de vorm van een auto dit wordt berekend aan de hand van de waarde van de auto. Maar aangezien je een deel van die auto zelf betaald is het geen extra loon dus is het ook logisch dat je er geen belasting over betaald aangezien je het van je eigen salaris betaald waar je al belasting over betaald hebt.
Ik heb je reply 4x gelezen en ik snap het nog niet :)

Even heel simpel: Piet least 100 euro boven zijn leasenorm. Hij rijdt de auto ook privé, betaalt dus ook keurig inkomstenbelasting over 22% van de cataloguswaarde. Echter, hierdoor kan hij de 100 euro als aftrekpost opvoeren en krijgt daarvan een gedeelte terug zodat hij (als voorbeeld) van de oorspronkelijke 100 euro maar 60 euro hoeft bij te betalen. Piet blij, de belastingdienst betaalt mee aan zijn dikke bak :)

Cyruse wil ook een dikkere bak rijden. Hij least ook 100 euro boven zijn leasenorm. Echter, hij rijdt puur zakelijk. Hij krijgt straf, zal wel de volle 100 euro moeten betalen alleen omdat hij er voor kiest om de auto niet privé te gebruiken. Cyruse niet blij :(

Ik ben geen financieel wonder, verre van dat, maar dat is toch tegenstrijdig???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:03:
Cyruse wil ook een dikkere bak rijden. Hij least ook 100 euro boven zijn leasenorm. Echter, hij rijdt puur zakelijk. Hij krijgt straf, zal wel de volle 100 euro moeten betalen alleen omdat hij er voor kiest om de auto niet privé te gebruiken. Cyruse niet blij :(

Ik ben geen financieel wonder, verre van dat, maar dat is toch tegenstrijdig???
Nee. Jij rijdt namelijk niet prive en hebt dus zodoende ook geen bijtelling. Piet in jouw voorbeeld moet bij zijn leasebak van 25000 wel (~200 eur) bijtelling betalen naast de 60 eur (netto) eigen bijdrage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee

DexterDee

Het is volgens mij niet zo heel moeilijk. Een leaseauto van de zaak zorgt voor een prive voordeel. Om dit te compenseren betaal je bijtelling, een fictief stukje inkomen waarover je inkomensbelasting betaalt.

Betaal je voor je leaseauto 550 euro en zit dit 50 euro boven je normleasebedrag, dan is je prive voordeel dus 90% (500 betaalt de baas, 50 betaal jij). Over het hele bedrag (550 euro) betaal je dus 90% bijtelling, ofwel cataloguswaarde x 22% x 90%

Betaal je voor je leaseauto 1000 euro en zit dit 500 euro boven je normleasebedrag, dan is je prive voordeel dus 50% (500 betaalt de baas, 500 betaal jij). Over het hele bedrag (1000 euro) betaal je dus 50% bijtelling, ofwel cataloguswaarde x 22% x 50%

Een auto uit voorbeeld 1 kost bijvoorbeeld 25.000 euro. Dan is de bijtelling 25.000 x 22% x 90% = 4950 euro aan bijtelling
Een auto uit voorbeeld 2 kost bijvoorbeeld 55.000 euro. Dan is de bijtelling 55.000 x 22% x 50% = 6050 euro aan bijtelling

Uiteraard is het effectieve (te betalen) bedrag afhankelijk van welke schijf je in zit. Dit is dan van bovenstaande bedragen 34.15%, 41.45%, 42% of 52%

Hoe duurder je auto, hoe meer bijtelling. Dit wordt maar ten dele gecompenseerd door het percentage aftrek dat je krijgt door een gedeelte zelf te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbopinda
Donde schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 10:35:
[...]

Tot 13500 KM vrij daarna 12 cent per kilometer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
DexterDee schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:56:
Het is volgens mij niet zo heel moeilijk. Een leaseauto van de zaak zorgt voor een prive voordeel. Om dit te compenseren betaal je bijtelling, een fictief stukje inkomen waarover je inkomensbelasting betaalt.

Betaal je voor je leaseauto 550 euro en zit dit 50 euro boven je normleasebedrag, dan is je prive voordeel dus 90% (500 betaalt de baas, 50 betaal jij). Over het hele bedrag (550 euro) betaal je dus 90% bijtelling, ofwel cataloguswaarde x 22% x 90%

Betaal je voor je leaseauto 1000 euro en zit dit 500 euro boven je normleasebedrag, dan is je prive voordeel dus 50% (500 betaalt de baas, 500 betaal jij). Over het hele bedrag (1000 euro) betaal je dus 50% bijtelling, ofwel cataloguswaarde x 22% x 50%

Een auto uit voorbeeld 1 kost bijvoorbeeld 25.000 euro. Dan is de bijtelling 25.000 x 22% x 90% = 4950 euro aan bijtelling
Een auto uit voorbeeld 2 kost bijvoorbeeld 55.000 euro. Dan is de bijtelling 55.000 x 22% x 50% = 6050 euro aan bijtelling

Uiteraard is het effectieve (te betalen) bedrag afhankelijk van welke schijf je in zit. Dit is dan van bovenstaande bedragen 34.15%, 41.45%, 42% of 52%

Hoe duurder je auto, hoe meer bijtelling. Dit wordt maar ten dele gecompenseerd door het percentage aftrek dat je krijgt door een gedeelte zelf te betalen.
Nee het is niet helemaal hoe jij het verteld.

Het is zo. Je krijgt van de baas een lease auto van zeg € 500,- lease per maand. deze heeft een catalogus waarde van € 20.000 euro.

De belastingdienst berekent het persoonlijk gewin ( en dus het "salaris" ) door idd 22% van de catalogus waarde te bereken dus € 20.000,- * 0.22 / 12 = € 366,67 per maand. Dit is de "Prive" waarde die de auto volgens de belastingdienst heeft. Over dat bedrag betaal je dus ook inkomsten belasting.

Maar stel nou dat je baas maar € 450 euro als lease norm heeft betaal jij dus zelf € 50 per maand aan je auto. Dit trek je dan van de € 366.67 af dus dan houd je € 316.67 over waar je belasting over betaald. Over de € 50 heb je immers al inkomsten belasting betaald. Het verschil tussen de € 450 en de € 366.67 is trouwens te verklaren omdat de lease auto ook gedeeltelijk zakelijk gebruikt wordt en dus ook een deel niet belast is.

Dat de persoon die er niet prive mee rijdt het niet af kan trekken is ook logisch. Hij had er niet voor hoeven kiezen om een grotere auto te nemen. Het feit dat hij een grotere auto wil rijden is dus ook persoonlijk gewin en dus moet je daar gewoon netto voor betalen. Bij het vorige rekenvoorbeeld mag je volgens mij ook niet meer als € 366.67 euro per maand af trekken. Dus je kan er nooit positief belasting voordeel mee halen.

Overigens vindt ik de regeling van de belastingdiens wel vreemd. Voor nieuwe autos die geleased worden is het een redelijke berekening aangezien je dan een nieuwe auto rijdt en de waarde de eerste 4 jaar redelijk vast is. Maar stel nou dat je baas je een auto wil geven van zeg 10 jaar oud. Dan wordt nog steeds de belasting over de nieuw waarde berekend. Op deze manier is het dus zeer ongunstig om een oudere auto te rijden.

[ Voor 10% gewijzigd door Woy op 28-08-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
rwb schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 18:52:
...
Maar stel nou dat je baas je een auto wil geven van zeg 10 jaar oud. Dan wordt nog steeds de belasting over de nieuw waarde berekend. Op deze manier is het dus zeer ongunstig om een oudere auto te rijden.
Volgens mij is dat dan ook juist de bedoeling.
Dan kan de regering mooi claimen dat er op die manier meer nieuwere en dus schonere auto's verkocht worden, wat goed is voor het milieu. Dat is een natuurlijk een drogreden, ze hebben immers jarenlang het rijden op LPG niet echt gestimuleerd (om het even voorzichtig uit te drukken), terwijl dat bijvoorbeeld in de tijd vóór de katalysator verreweg de schoonste brandstof was.
De werkelijke reden zal zijn dat er dan simpelweg meer nieuwe auto's worden verkocht, waardoor er ook meer belasting te innen valt. Geen werknemer zal immers een lease-auto van 10 jaar oud accepteren, indien daar volledige bijtelling over moet worden betaald. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 16:52:
[...]

Nee. Jij rijdt namelijk niet prive en hebt dus zodoende ook geen bijtelling. Piet in jouw voorbeeld moet bij zijn leasebak van 25000 wel (~200 eur) bijtelling betalen naast de 60 eur (netto) eigen bijdrage.
Dus volgens jou is het een normale zaak dat je (omdat je privé ook in de auto rijdt) wel de het bedrag boven de leasenorm mag aftrekken en als je puur zakelijk de auto gebruikt niet. En dat terwijl het privé gebruik van de auto ongeveer 20-30% is (10-15k op jaarbasis) maar je mag wel het hele bedrag boven norm op basis daarvan aftrekken.

Waanzin natuurlijk. Iemand die bewust boven norm least, heeft daar zowel zakelijk als privé toegevoegd plezier van en wordt beloond door de belastingdienst. Iemand die de auto puur zakelijk gebruikt niet, en dat is gewoon een tegenstelling.

Wel of geen bijtelling mag geen reden zijn om het bedrag boven de leasenorm wel of niet te mogen aftrekken. Dat hoort los van elkaar te staan.
Overigens vindt ik de regeling van de belastingdiens wel vreemd. Voor nieuwe autos die geleased worden is het een redelijke berekening aangezien je dan een nieuwe auto rijdt en de waarde de eerste 4 jaar redelijk vast is. Maar stel nou dat je baas je een auto wil geven van zeg 10 jaar oud. Dan wordt nog steeds de belasting over de nieuw waarde berekend. Op deze manier is het dus zeer ongunstig om een oudere auto te rijden.
Dat is pas anders bij auto's van 15 jaar en ouder. Dan gaat de belastingdienst uit van de dagwaarde. Sommige werkgevers/leasemaatschappijen ondersteunen dit. Dit is ook de reden dat mercedessen van 15 jaar en ouder met airco de laatste tijd zo in waarde zijn gestegen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:03:
Dus volgens jou is het een normale zaak dat je (omdat je privé ook in de auto rijdt) wel de het bedrag boven de leasenorm mag aftrekken en als je puur zakelijk de auto gebruikt niet. En dat terwijl het privé gebruik van de auto ongeveer 20-30% is (10-15k op jaarbasis) maar je mag wel het hele bedrag boven norm op basis daarvan aftrekken.

Waanzin natuurlijk. Iemand die bewust boven norm least, heeft daar zowel zakelijk als privé toegevoegd plezier van en wordt beloond door de belastingdienst. Iemand die de auto puur zakelijk gebruikt niet, en dat is gewoon een tegenstelling.

Wel of geen bijtelling mag geen reden zijn om het bedrag boven de leasenorm wel of niet te mogen aftrekken. Dat hoort los van elkaar te staan.
Als je dat ermee bedoelde is het inderdaad vreemd dat er verschillen tussen zitten. Zover was ik ook al :P Het is zelfs zo dat het tot een bepaalde eigen bijdrage aantrekkelijker is om over je leasenorm heen te gaan omdat je dan relatief weinig zelf bij hoeft te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:03:
[...]

Selectief lezen is dat :P
Degen die dus NIET prive rijd met die auto, hoeft alleen een eventuele norm correctie te betalen (je leased duurder dan je baas je geeft). Verder NIETS.
Echter, als je prive WEL gaat rijden, mag je daar nog eens een keer belasting oer betalen (in bovengenoemde fictieve voorbeeld was dat iets van 200,- p/m).
Als jij NIET prive gaat rijden en NIET duurder gaat leasen betaal je dus simpelweg ook niets.
Ga je en een dikkere bak rijden en ook nog prive, dan betaal je dus en aan je baas en aan de fiscus.
Zo moeilijk is dat toch niet ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:07:
[...]
Let even heel goed op met de verschillen tussen een leasecontract dat Atos heeft afgesloten bij LeasePlan en die van leaseplandirect.nl

1. Bij leaseplandirect.nl mag je niet bij de dealer bestellen, zij leveren de auto. Bij Atos/LeasePlan mag je wel de dealer uitkiezen, maar zit er in principe geen onderhandelingsruimte in. In de praktijk scheelt het niet zoveel.
2. Bij leaseplandirect.nl is het eigen risico bij schade (dacht ik) 300 euro, bij Atos/LeasePlan worden schades vanaf 22 euro vergoed.
3. Bij leaseplandirect.nl is vervangend vervoer bij onderhoud niet inbegrepen, alleen bij schade (en dan ook nog alleen als de auto niet binnen 1 werkdag kan worden gerepareerd).
4. Ik heb de boetebepalingen nog niet gezien bij vervroegd inleveren, die van Atos zijn best redelijk.

Atos' leasenorm zuigt grote tijd, maar dit geldt voor alle echelons: je kunt zelfs als practice manager (dan geef je leiding over een vestiging) niet eens een leuke Volvo V50 leasen zonder bijbetaling. 8)7

Tenslotte, ik blijf erop hameren dat een vette leasebak niet het unique selling point van een ICT bedrijf mag zijn voor wat betreft het aantrekken van het personeel. Hiervoor werkte ik ergens waar ik een full option Peugeot 206 reed (leren bekleding, climate control, the works) maar toen ik met die auto in 3 jaar tijd ruim 160.000 km had weggestuurd, besloot ik dat ik mijn vrije tijd liever thuis met m'n vriendin dan in de file doorbracht. Atos heeft expliciet in de CAO staan dat je bij meer dan 1 uur enkele reis gecompenseerd wordt voor wat betreft je reistijd, om maar een voorbeeld te noemen.

• turbopinda
Weet iemand waarom je bij leaseplan (direct) de looptijd voor een gas of benzine auto bij 40000 KM niet op 48 maanden kunt zetten?? 42 maanden is het maximum. Bij een diesel kan het echter wel!

In de leasevoorw van logica staat dat de vorwaarden zijn:
- op basis van 40.000 KM
- voor 4 jaar ( 48 maanden)

Betekent dat , dat je onder deze voorwaarden altijd een diesel moet rijden? Of snap ik er weer helemaal niets van...

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-09 12:46
Bij directlease geven ze aan dat je aan die termijn zit omdat ze benzine auto's niet verder laten gaan dan 150.000km, diesel heeft 200.000 als max kilometerstand.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

turbopinda schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 21:03:
Weet iemand waarom je bij leaseplan (direct) de looptijd voor een gas of benzine auto bij 40000 KM niet op 48 maanden kunt zetten?? 42 maanden is het maximum. Bij een diesel kan het echter wel!

In de leasevoorw van logica staat dat de vorwaarden zijn:
- op basis van 40.000 KM
- voor 4 jaar ( 48 maanden)

Betekent dat , dat je onder deze voorwaarden altijd een diesel moet rijden? Of snap ik er weer helemaal niets van...
Volgens mij hanteert lcmg 35.000 en 4 jaar. En ja het moet een diesel worden of je moet aan kunnnen tonen dat je onder een bepaald aantal km's komt dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Royz schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 20:34:
Volgens mij hanteert lcmg 35.000 en 4 jaar. En ja het moet een diesel worden of je moet aan kunnnen tonen dat je onder een bepaald aantal km's komt dacht ik.
40k/jaar. En benzine kan pas bij <32.000/jaar.

• Sabelhout
J0YR1D3R schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 22:34:
[...]

40k/jaar. En benzine kan pas bij <32.000/jaar.
In het leasereglement wat ik van LCMG heb gekregen staat anders toch echt 32k/jaar en 4 jaar.

.....

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 17:43

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik ben ook weer aan de beurt deze maand voor een bestelling. 875 euro ex brandstof voor 35000km en 4 jaar.

Is de Skoda Octavia Station Business Edition 2.0 TDI DSG geworden. Blijf lekker binnen het budget dus niet bijbetalen. Lijkt me een lekkere bak zo alles bij elkaar.

Look behind you! A three headed monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
Ha, mijn vader least dezelfde octavia. Dat is zeker wel een luxe wagen met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Sabelhout schreef op donderdag 07 september 2006 @ 21:24:
[...]

In het leasereglement wat ik van LCMG heb gekregen staat anders toch echt 32k/jaar en 4 jaar.
Dan heb jij ws. een functie waarbij dat kan. Bij mij is het 40k :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Jullie moeten is kijken op http://www.leaseregeling.nl/ dan krijg je misschien meer inzicht wat de verschillende bedrijven voor leasevergoeding hanteren. Het helpt ook als je zelf wat invult dan wordt info meer en meer betrouwbaarder.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Verwijderd

J0YR1D3R schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 12:52:
[...]

Dan heb jij ws. een functie waarbij dat kan. Bij mij is het 40k :)
Bij LogicaCMG is het lease regelement voor iedereen hetzelfde.
Het kan wel zo zijn dat het regelement veranderd is maar dat heeft dan niets met de functie te maken. Zo verandert ook het leasebedrag. Voor iedereen die een auto geleverd heeft gekregen voor de datum van de wijziging blijft het regelement dus ook het leasebedrag op de oude norm staan.

• Sabelhout
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:26:
[...]

Het kan wel zo zijn dat het regelement veranderd is maar dat heeft dan niets met de functie te maken. Zo verandert ook het leasebedrag. Voor iedereen die een auto geleverd heeft gekregen voor de datum van de wijziging blijft het regelement dus ook het leasebedrag op de oude norm staan.
Ik moet mijn auto nog gaan uitzoeken, mijn versie van het reglement zal dan wel recent zijn :)

Tot die tijd rij ik in een Seat Leon 1.9 TDI Reference, ook zeker niet verkeerd...

.....

• J0YR1D3R
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2006 @ 14:26:
[...]

Apart. Ik mag geen benzine leasen tenzij ik minder dan 32k per jaar rij. Dan wordt het automatisch diesel. Verder rijd ik momenteel ook net als bovenstaande Seat Leon.

Verwijderd

Het wordt wel steeds moeilijker om een nieuwe auto uit te kiezen. Ik rij nog een half jaar in een Leon 1.9tdi Sport maar daarna moet ik een andere auto gaan uitkiezen. De nieuwe Leon komt een beetje over als een kleine auto, Audi is onbetaalbaar tenzij je in een karkas wilt rondrijden, VW kom je uit op een Golf, of een basis Passat, anders zit je al snel op 900 euro lease. Volvo, als je een beetje knappe motor wilt hebben dan begint dat ook pas vanaf 950 euro, Citroen valt af want die hebben de dashboards allemaal in het midden zitten, en wellicht dat de Toyota Avensis nog wat is maar ik moet zeggen dat er niets stoers aan de uitstraling van die auto zit. :/
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.