Zal afhankelijk zijn of je PDA dat aankan, de mijne wil niet over de speakers maar dat komt door het toestel zelf. Verder scheelt het je wel bijtelling, zo'n parrot. Je kunt hem laten inbouwen en daarna laat je hem gewoon weer uitbouwen en is het jouw eigendom weer. Wat dat betreft is het mij aardig gelukt om de bijtelling laag te houden, ik heb namelijk 0 fabrieksopties op m'n autoThe Eagle schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 14:12:
Inderdaad. Die kijg ik straks toch al kostenloos ingebouwd van de zaak, dus da's het probleem niet. Moet alleen nog even kijken of die mutebox die bijgeleverd gaat worden en beetje makkelijk te tweaken is, dan kan ik er evt ook een PDA met NAV aanhangen
Mja, zou aanvankelijk ook mijn insteek zijn geweest, ware het niet dat een stylance met achteraf ingebouwde opties weer veel duurder uitkomt. Stylance plus opties t.o.v. Lifestyle scheelt je zomaar bijna 2000 euro...da's wel een beetje veel van het goed. Bovendien is Seat helaas niet zo flexibel m.b.t leverbare accesoires...en dus besloot ik maar het maximale uit mijn leasebedrag te halenJ0YR1D3R schreef op woensdag 11 juli 2007 @ 16:22:
[...]
Zal afhankelijk zijn of je PDA dat aankan, de mijne wil niet over de speakers maar dat komt door het toestel zelf. Verder scheelt het je wel bijtelling, zo'n parrot. Je kunt hem laten inbouwen en daarna laat je hem gewoon weer uitbouwen en is het jouw eigendom weer. Wat dat betreft is het mij aardig gelukt om de bijtelling laag te houden, ik heb namelijk 0 fabrieksopties op m'n auto
Hoef als het goed is maar een paar tientjes eigen bijdrage te betalen dadelijk, dus da's te overzien. En dan nog: voor het geld dat zo'n ding je maandelijks kost rij je hem niet nieuw...zelfs niet 2e hands. Ik ga straks bijna 60k per jaar rijden met dat ding, dus dan wil je wel alles bij de hand hebben
[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 12-07-2007 15:07 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Jeetje wat een kilometers wordt er hier overal door iedereen gereden. Tja dan kun je wel een deftige auto gebruiken inderdaad. Ik haal de 25000 in een jaar nog niet eens met mijn leasebak (woon 20km van werk, en ik werk alleen maar op kantoor)
Ik heb nu in 1.5 maand al 10.000km gereden
Moet ook elke dag vanuit Enschede naar Amersfoort en weer terug natuurlijk

Da's best wel idioot veellazrambo schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:24:
Ik heb nu in 1.5 maand al 10.000km gereden![]()
http://specs.tweak.to/5253
Nog zo'n idioot

Ben er zelf namelijk ook zo een
Elke dag Zwolle-Oirschot v.v.

Ben er zelf namelijk ook zo een

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ik reed een leasewagen per anderhalf jaarVerwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 15:23:
Jeetje wat een kilometers wordt er hier overal door iedereen gereden. Tja dan kun je wel een deftige auto gebruiken inderdaad. Ik haal de 25000 in een jaar nog niet eens met mijn leasebak (woon 20km van werk, en ik werk alleen maar op kantoor)
100.000 km / jaar. Gelukkig nu afgezakt naar 40000 per jaar.
Same here. 72000 in het jaar.blue eyes schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 18:32:
[...]
Ik reed een leasewagen per anderhalf jaar
100.000 km / jaar. Gelukkig nu afgezakt naar 40000 per jaar.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
* The Eagle gaat straks dagelijks Hoorn - Den Haag en v.v. rijden. Da's 200 km per dag, dus 1k per week. En even een weekendje op en neer naar mijn ouders is zomaar 400 km, en dat doe ik ook regelmatig. komt het overige privegebruik nog bij (mag 15k per jaar prive gratis...dus dan gaat het hard idd 
Edit:
Als iemand nog een sluiproute weet die al voor de A7 begint en mij via de westkant langs A'dam leidt: graag! A7 / A8 / A10 west / A4 is op zijn zachtst gezegd nou niet echt de meest begaanbare route
Edit:
Als iemand nog een sluiproute weet die al voor de A7 begint en mij via de westkant langs A'dam leidt: graag! A7 / A8 / A10 west / A4 is op zijn zachtst gezegd nou niet echt de meest begaanbare route
[ Voor 25% gewijzigd door The Eagle op 12-07-2007 20:31 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Verwijderd
Ik ga vanaf 1 augustus elke dag op en neer van Enschede naar Culemborg. Da's met 320km op en neer nog weer een stukkie verder. Ik vraag me dus ook af hoe lang het duurt voor ik ofwel ga verhuizen, ofwel zorg dat ik meer in de buurt geplaatst word. Hoe dan ook, een kilometervreter ga ik zeker worden, dus ik wil een goeie, comfortabele en vlotte auto, punt.lazrambo schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 16:24:
Ik heb nu in 1.5 maand al 10.000km gereden![]()
Hoe werkt het eigenlijk als je een contract afsluit voor 4 jaar of maximaal 160.000 km en je overschrijdt die 160.000 al veel eerder? Wordt er dan een aanpassing in je contract / tarief gemaakt of loopt je contract dan gewoon veel eerder af en moet je veel eerder weer een andere auto uitzoeken?
Als het goed is is een contract voor 4 jaar OF 160000 km. Welke je het eerst bereikt beeindigd het contract en zorgt ervoor dat je een nieuwe auto uit moet/mag zoeken.
Zie ook de post van blue eyes die aangeeft een auto per anderhalf jaar af te schrijven met 100000 km per jaar. Hij had vast geen contract voor 1,5 jaar, maar voor 4 jaar/160000 km en bereikte die 160000 dus heel snel en kon op zoek naar een nieuwe auto.
Zie ook de post van blue eyes die aangeeft een auto per anderhalf jaar af te schrijven met 100000 km per jaar. Hij had vast geen contract voor 1,5 jaar, maar voor 4 jaar/160000 km en bereikte die 160000 dus heel snel en kon op zoek naar een nieuwe auto.
Het contract eindigt doorgaans zodra een van de twee termijnen is bereikt, dus hetzij dat de auto vier jaar oud wordt of dat je de 160k op de klok zet. Als je de 160k veel eerder bereikt dan de vier jaar, heb je kans dat de leasemaatschappij een naheffing in rekening brengt, maar doorgaans is dat voor rekening van je werkgever (zeker als de kilomters aantoonbaar zijn ontstaan door zakelijke kilometers en niet door buitensporig privegebruik).
In ieder geval zijn dat zaken waarover jij je niet druk hoeft te maken. Dat is een zaak tussen werkgever en leasemaatschappij
In ieder geval zijn dat zaken waarover jij je niet druk hoeft te maken. Dat is een zaak tussen werkgever en leasemaatschappij
Verwijderd
Ah kijk, dat wilde ik horenWok schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 21:03:
Bij ons op het werk, werken we met contracten van 48mnd/35k, diesel of LPG. Toen ik echter in dienst kwam, kreeg ik echter een contract voor bepaalde tijd, waardoor ik nog niet in de positie was om zelf een auto uit te zoeken. Ik kreeg daarom de auto van de baas doorgeschoven (de Mini), maar die is slechts geleased tegen een contract van 48/15, oftewel een max van 60k. Die Mini is nu anderhalf jaar oud en morgen zet ik de teller op 70k 
Aangezien ik zeer waarschijnlijk binnenkort voor een vaste aanstelling ga tekenen, betekent dat ook dat de Mini dan het veld zal gaan ruimen en dat ik op autojacht kan

Aangezien ik zeer waarschijnlijk binnenkort voor een vaste aanstelling ga tekenen, betekent dat ook dat de Mini dan het veld zal gaan ruimen en dat ik op autojacht kan
Ik zou zeggen: gewoon achteraan aansluiten.The Eagle schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:28:
* The Eagle gaat straks dagelijks Hoorn - Den Haag en v.v. rijden. Da's 200 km per dag, dus 1k per week. En even een weekendje op en neer naar mijn ouders is zomaar 400 km, en dat doe ik ook regelmatig. komt het overige privegebruik nog bij (mag 15k per jaar prive gratis...dus dan gaat het hard idd
Edit:
De A7 is volgens mij de eerste snelweg waar de file begint in NL. Ik heb maanden lang A7>A8>A10>A4>A12 gereden. En ik kan je vertellen: je bent helemaal gesloopt als je uit die auto komt. Op de terugweg idem dito. Zelfde ellende. Weet je zeker dat je niet ergens anders wilt werken?
Gelukkig zit ik na de zomer bij een nieuwe klant in A'dam Sloterdijk!
Hebben stelt niets voor als je niet zelf iets bent.
Tja... detachering, dus beetje reizen hoort er bij he 
zit meestal rond de 40000 op jaarbasis.
Eerst Eindhoven-R'dam elke dag, nu Eindhoven-Nieuwegein ) en terug )
Verwijderd
/me woont in Culemborg.Verwijderd schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:39:
[...]
Ik ga vanaf 1 augustus elke dag op en neer van Enschede naar Culemborg. Da's met 320km op en neer nog weer een stukkie verder. Ik vraag me dus ook af hoe lang het duurt voor ik ofwel ga verhuizen, ofwel zorg dat ik meer in de buurt geplaatst word. Hoe dan ook, een kilometervreter ga ik zeker worden, dus ik wil een goeie, comfortabele en vlotte auto, punt.
Welk bedrijf ga je werken als ik vragen mag ? Wat een eind rijden, zeg. Ik geloof niet dat ik dat lang zou volhouden. Maar ik ben ook best verwend qua reistijden, ik werk in Nieuwegein....
Bij Den Haag linksafDonde schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 23:04:
[...]
Ik zou zeggen: gewoon achteraan aansluiten.
De A7 is volgens mij de eerste snelweg waar de file begint in NL. Ik heb maanden lang A7>A8>A10>A4>A12 gereden. En ik kan je vertellen: je bent helemaal gesloopt als je uit die auto komt. Op de terugweg idem dito. Zelfde ellende. Weet je zeker dat je niet ergens anders wilt werken?![]()
Gelukkig zit ik na de zomer bij een nieuwe klant in A'dam Sloterdijk!
En ik kan er helaas niks aan doen. Ik wordt in Den Haag gedetacheerd, terwijl mijn vriendin in Hoorn woont. Liefde, je moet er wat voor over hebben. Had ook liever in A'dam gezeten, maar het is niet anders. Mogelijk na een jaar ergens anders, ligt er een beetje aan hoeveel mensen we er bij kunnen krijgen. Anyway, ben nu nog net in dienst, dus kan niet zoveel eisen stellen, maar alles moet wel haalbaar zijn. Gelukkig ziet mijn werkgever dat ook
Helemaal juist!zarath28 schreef op donderdag 12 juli 2007 @ 20:56:
Als het goed is is een contract voor 4 jaar OF 160000 km. Welke je het eerst bereikt beeindigd het contract en zorgt ervoor dat je een nieuwe auto uit moet/mag zoeken.
Beetje detacheerder doet z'n best om de afstanden ook in de gaten te houden....'k zit nu op 20km afstandanakin24 schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 08:50:
Tja... detachering, dus beetje reizen hoort er bij he
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Tja, ik probeer er ook op te letten, maar kan van mijn leidinggevende niet hetzelfde zeggen.
Rij nu ongeveer 150 per dag... word ik ook niet vorlijk van.
Maargoed, voor een keer niet zo'n probleem.
Rij nu ongeveer 150 per dag... word ik ook niet vorlijk van.
Maargoed, voor een keer niet zo'n probleem.
wijze woorden

Ik ben nu bezig met het zoeken van woonruimte in de omgeving van Eindhoven, want de klus in Oirschot zal nog even duren en we hebben inmiddels een megadeal gesloten (dan praten we over miljoenen aan omzet) met een bedrijf in Limland. Dat is ook meteen de reden dat ik hier blijf werken, want er ligt nu aan shitload aan mogelijkheden voor een carrièreboost
Anderzijds.... een collega van me woont in Bels en heeft een klus gehad in Emmen

(ennuh... @ Zosas.. 150 per dag... is dat enkele reis? Ik draai vrijwel dagelijks 326 km retour)
[ Voor 15% gewijzigd door Wok op 13-07-2007 21:51 ]
* Koffie moest laatst op het matje komen mbt de lease auto
De leasemaatschappij had 'geklaagd' dat ik substantieel veel kilometers maakte tov het contract.
Deze is dus bijgesteld naar 50k per jaar, zodat de auto er nu uitgaat bij 3 jaar of 150k.
Schijnt dat het contract nu iets van 200,- per maand duurder wordt
De leasemaatschappij had 'geklaagd' dat ik substantieel veel kilometers maakte tov het contract.
Deze is dus bijgesteld naar 50k per jaar, zodat de auto er nu uitgaat bij 3 jaar of 150k.

Tijd voor een nieuwe sig..
Dat is toch niet echt jouw probleem? dan moet je werkgever maar wat werk dichter in de buurt zoeken.Koffie schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:15:
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Verwijderd
Misschien dat het om teveel prive kilometers gaat anders lijkt het inderdaad de werkgever's fout.rwb schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:57:
[...]
Dat is toch niet echt jouw probleem? dan moet je werkgever maar wat werk dichter in de buurt zoeken.
Als het privé km's zijn is het idd een probleem voor Koffie. Al heb ik nooit klachten hierover gehad.
Als het werk km's zijn dan is het een probleem voor de baas. Het is ook lastig in te schatten.
Ik heb een tijd 7km van huis gewerkt en kwam met moeite aan 20.000 km per jaar.
Als je dan een lease auto uitzoekt en ze gaan uit van de laatste gemiddelde, heb je een probleem als de volgende klus opeens 100km van je huis ligt.
Mijn huidige contract heb ik gebasseerd op 30.000 /48mnd. Echter ik heb mijn huidige auto nu 8 maanden en zit al over de 30.000 km. Kans is dus groot dat ik ongeveer 3 jaar met mijn auto doe.
En dat het contact ook aangepast gaat worden.
Als het werk km's zijn dan is het een probleem voor de baas. Het is ook lastig in te schatten.
Ik heb een tijd 7km van huis gewerkt en kwam met moeite aan 20.000 km per jaar.
Als je dan een lease auto uitzoekt en ze gaan uit van de laatste gemiddelde, heb je een probleem als de volgende klus opeens 100km van je huis ligt.
Mijn huidige contract heb ik gebasseerd op 30.000 /48mnd. Echter ik heb mijn huidige auto nu 8 maanden en zit al over de 30.000 km. Kans is dus groot dat ik ongeveer 3 jaar met mijn auto doe.
En dat het contact ook aangepast gaat worden.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Wat zijn nou leuke auto's die je als starter bij een club als Sogeti zou kunnen rijden?
Zijn er enkelen aanwezig die het een en ander kunnen opzoeken? Leuke auto's vind ik een Seat Leon, Audi A3, maar dat zal wel flinke bijtelling worden denk ik.
In de wat lichtere klasses vind ik de nieuwe Corsa wel wat hebben bijvoorbeeld. De auto die ik zal kiezen zal ook meteen mijn allereerste auto worden, dus het is niet zo dat ik een minimale klasse gewend ben of minimaal een x aantal pk zou willen hebben.
Zijn er enkelen aanwezig die het een en ander kunnen opzoeken? Leuke auto's vind ik een Seat Leon, Audi A3, maar dat zal wel flinke bijtelling worden denk ik.
In de wat lichtere klasses vind ik de nieuwe Corsa wel wat hebben bijvoorbeeld. De auto die ik zal kiezen zal ook meteen mijn allereerste auto worden, dus het is niet zo dat ik een minimale klasse gewend ben of minimaal een x aantal pk zou willen hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door Valderrama op 14-07-2007 12:06 ]
NIet jou probleem toch?Koffie schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 22:15:
En als je ook nog eens een default eigenbijdrage hebt, moeten ze al helemaal niet zeuren..
* Tylen heeft een 48/40K contract en rijd 72K in het jaar. Dus naar 2,2 jaar is de auto op. Maar dat is het probeel voor de werkgever.
Ik postte meer om het aantal km's en de behoorlijke hoge verhoging, het is niet zo dat deze verhoging aan mij doorberekend word ofzo hoor 
Moeten ze maar slimmer zijn, en in het contract bij lease auto uitgebreider ingaan dan de opmerking 'je mag prive rijden met je lease auto'
Al kreeg ik we de opmerking dat ik volgende keer niet weer zo'n dure auto zal mogen kiezen.
Moeten ze maar slimmer zijn, en in het contract bij lease auto uitgebreider ingaan dan de opmerking 'je mag prive rijden met je lease auto'
Al kreeg ik we de opmerking dat ik volgende keer niet weer zo'n dure auto zal mogen kiezen.
Als je in die klasse gaat zitten dan zou ik ook eens kijken naar een Seat Ibiza of een Fiat grande Punto. Erg leuke auto's voor het geld.Valderrama schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:01:
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Vind ik ook niet rechtvaardig.Koffie schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:55:
Ik postte meer om het aantal km's en de behoorlijke hoge verhoging, het is niet zo dat deze verhoging aan mij doorberekend word ofzo hoor
Mijn vorige werkgever was daar heel netjes in. Iedereen leasde daar 4 jaar met 40K per jaar. Maar omdat ik veel kilometers rij per jaar moest ik 3 jaar 50K leasen. Dit contract is veel duurder en dan komt het er dus op neer dat ik MEER kilometer maak, in een MINDERE auto. Niet erg netjes toch? Dus wat deden ze daar. Gewoon mijn keuze belasten op 4 jaar 40K maar de auto daadwerkelijk 3 jaar 50K leasen. Ik vond dit super van hun.
Verwijderd
Lees nou eens tussen de regels door.... het gaat om privekilometersTylen schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:05:
[...]
Vind ik ook niet rechtvaardig.
Mijn vorige werkgever was daar heel netjes in. Iedereen leasde daar 4 jaar met 40K per jaar. Maar omdat ik veel kilometers rij per jaar moest ik 3 jaar 50K leasen. Dit contract is veel duurder en dan komt het er dus op neer dat ik MEER kilometer maak, in een MINDERE auto. Niet erg netjes toch? Dus wat deden ze daar. Gewoon mijn keuze belasten op 4 jaar 40K maar de auto daadwerkelijk 3 jaar 50K leasen. Ik vond dit super van hun.
Idem regeling bij mijn werkgever. Men neemt de norm bedragen en aan de hand daarvan mag je de auto kiezen. Ongeacht wat de auto werkelijk kost per maand, het werkelijk kilometrage op jaarbasis is en het aantal maanden.Tylen schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:05:
Dus wat deden ze daar. Gewoon mijn keuze belasten op 4 jaar 40K maar de auto daadwerkelijk 3 jaar 50K leasen. Ik vond dit super van hun.
Vindt ik trouwens geheel normaal dit.
Inderdaad, niet aan de Grande Punto gedacht. Valt deze binnen het budget dat je weet?Griffin2k schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:04:
[...]
Als je in die klasse gaat zitten dan zou ik ook eens kijken naar een Seat Ibiza of een Fiat grande Punto. Erg leuke auto's voor het geld.
Verwijderd
Realworld OO Systems.Courage schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 10:12:
/me woont in Culemborg.
Welk bedrijf ga je werken als ik vragen mag ?
Voor zover ik weet vallen die allebei in dezelfde klasse.. Voor de zekerheid zou je dat nog even kunnen navragen.Valderrama schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:29:
[...]
Inderdaad, niet aan de Grande Punto gedacht. Valt deze binnen het budget dat je weet?
Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1
Dan kun je wel heel erg goed lezen ?Verwijderd schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 13:27:
[...]
Lees nou eens tussen de regels door.... het gaat om privekilometers
Ik zeg nergens dat het specifiek over prive gaat.
Ik leg juist uit dat ik ondanks de aanpassing niets hoef bij te betalen, en dat ik geen prive km limiet heb.
Ik maak behoorlijk wat woon-werk kilometers, en zeker het 1e jaar heb ik behoorlijk veel zakelijk km's gemaakt.
En de opmerking over volgende keer niet zo'n dure auto : mijn auto valt al buiten het budget, zoveel zelfs dat er toestemming voor nodig was. Daar komt nu dus weer een aardig bedrag bovenop.
Heb zelf gisteren mijn Corsa opgehaald. Heb zelf ook gekeken naar Seat Ibiza, Toyota Yaris, Suzuki SX4 en Volkswagen Polo. Maar heb toch de Corsa gekozen. Beter aangekleed dan de Ibiza, mooier dan de Yaris, goedkoper dan de Polo, en tja.... de SX4.... niet live gezien, toch wel beetje spijt van, ook een aardige auto in die prijsklasse.Valderrama schreef op zaterdag 14 juli 2007 @ 12:01:
Wat zijn nou leuke auto's die je als starter bij een club als Sogeti zou kunnen rijden?
Maar moet zeggen dat m'n eerste indruk van de Corsa erg positief is. Heb de 1.3 90pk Business. En ziet er allemaal erg strak, doordacht en goed afgewerkt uit. Hoogtepuntje is de jack net voor de handrem waar ik m'n iPod op kan aansluiten
Seat Leon is misschien nog wel een optie voor je, maar denk dat de Audi A3 je wel heel erg veel bijtelling geeft. Kijk even waar je de auto voor nodig hebt. Heb je al kinderen, dan wil je misschien wat meer neerleggen voor wat meer ruimte. Zoniet, bespaar jezelf dan de bijtelling en lease een kleinere.
In het zelfde segment had je ook nog naar de Renault Clio kunnen kijken. De oudere modellen vond ik niet echt mooi. Maar ik rijdt nou een nieuwe clio en dat is echt wel een lekker auto. Maar een corsa vind ik ook zeker wel een mooie auto in dit segment.woutertjez schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:02:
[...]
Heb zelf gisteren mijn Corsa opgehaald. Heb zelf ook gekeken naar Seat Ibiza, Toyota Yaris, Suzuki SX4 en Volkswagen Polo. Maar heb toch de Corsa gekozen. Beter aangekleed dan de Ibiza, mooier dan de Yaris, goedkoper dan de Polo, en tja.... de SX4.... niet live gezien, toch wel beetje spijt van, ook een aardige auto in die prijsklasse.
Maar moet zeggen dat m'n eerste indruk van de Corsa erg positief is. Heb de 1.3 90pk Business. En ziet er allemaal erg strak, doordacht en goed afgewerkt uit. Hoogtepuntje is de jack net voor de handrem waar ik m'n iPod op kan aansluiten
Seat Leon is misschien nog wel een optie voor je, maar denk dat de Audi A3 je wel heel erg veel bijtelling geeft. Kijk even waar je de auto voor nodig hebt. Heb je al kinderen, dan wil je misschien wat meer neerleggen voor wat meer ruimte. Zoniet, bespaar jezelf dan de bijtelling en lease een kleinere.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Suzuki Swift al gezien?
Indien aangekleed een erg gafe wagen voor het geld!
Verwijderd
Ik heb erin gereden, het rijdt aardig maar is erg lawaaierig en is ook klein. Kleiner bijvoorbeeld dan de oude versie van de Clio. En de nieuwe Clio is flink groter dan de oude. Dus de Swift valt wat mij betreft is een lagere klasse.blue eyes schreef op zondag 15 juli 2007 @ 19:44:
Suzuki Swift al gezien?
Ja de SX4 rij ik nu in als voorloper.woutertjez schreef op zondag 15 juli 2007 @ 15:02:
[...]
Heb zelf gisteren mijn Corsa opgehaald. Heb zelf ook gekeken naar Seat Ibiza, Toyota Yaris, Suzuki SX4 en Volkswagen Polo. Maar heb toch de Corsa gekozen. Beter aangekleed dan de Ibiza, mooier dan de Yaris, goedkoper dan de Polo, en tja.... de SX4.... niet live gezien, toch wel beetje spijt van, ook een aardige auto in die prijsklasse.
Prettige robuuste auto om in te rijden maar toch net iets te 'lomp' voor mij.
Ik hou gewoon van een klein sportief bakkie zoals de ibiza, corsa, polo, punto etc.
Binnekort mag ik weer een auto gaan uitzoeken en grote kans dat het voor mij de Ibiza of de Grande Punto wordt.
Bij Sogeti hebben ze nu ook aanbiedingen voor een 207 en Prius, die ongeveer in het budget passen.
Heb zelf ook een 207, maar die past niet in het budget
Heb zelf ook een 207, maar die past niet in het budget
Die aanbieding voor de 207 ken ik inderdaad.
Aardig om te horen dat zo'n SX4 ook binnen het budget zou kunnen vallen. De Fiat Bravo en de Seat Leon, zouden deze ook mogelijk kunnen zijn heb je dan instapmodellen en kun je beter een aangeklede corsa or grande punto nemen?
Aardig om te horen dat zo'n SX4 ook binnen het budget zou kunnen vallen. De Fiat Bravo en de Seat Leon, zouden deze ook mogelijk kunnen zijn heb je dan instapmodellen en kun je beter een aangeklede corsa or grande punto nemen?
Ok. Ik heb zelf niet in deze wagen gereden omdat ik gelukkig wel wat groters kan leasen (Volvo S40).Verwijderd schreef op zondag 15 juli 2007 @ 21:09:
[...]
Ik heb erin gereden, het rijdt aardig maar is erg lawaaierig en is ook klein. Kleiner bijvoorbeeld dan de oude versie van de Clio. En de nieuwe Clio is flink groter dan de oude. Dus de Swift valt wat mij betreft is een lagere klasse.
Echter bij mij in de buurt staat een aangeklede Swift, en ik moet zeggen dat deze er erg sportief en aantrekkelijk uitziet. Daarnaast lijkt mij deze Swift niet duur in de lease. Of iig zeker passend in de categorie waar de vraagsteller in moet shoppen.
Lijkt me een leuke wagen voor de vrouw om wat rond te crossen in de stad
Ik ben persoonlijk nooit een fan van 'kale' auto's die nog 'net' binnen het budget vallen.Valderrama schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:01:
Kies dan voor een goed aangeklede kleine / goedkopere auto.
Als ik jou was zou ik (meedenkend dat je de ruimte niet perse ndoig hebt) voor een leuke sportieve wagen kiezen in de Corsa etc. klasse.
Ga lekker wat proefritjes maken dan heb je een veel beter beeld van de auto's
Groot beslispunt bij mij zou in dit geval zijn hoeveel km's ik ging draaien. Als dat er 100 per dag zijn dan is een grote, minder aangeklede auto een optie. Ga je echter zoals ik dik 50k per jaar draaien, dan wil je gewoon een goede wagen voorzien van alle luxe - je leeft immers in dat ding. En dan zou het dus de iets kleinere, goed aangeklede wordenValderrama schreef op maandag 16 juli 2007 @ 10:01:
Verwijderd
Stel dat je deze 77 euro extra meer moet betalen van je eigen bijdrage, en je je eigen bijdrage volledig mag aftrekken dan zou je dus per saldo niets extra betalen toch? Ik heb eens zitten rekenen met twee auto's:rwb schreef op maandag 09 juli 2007 @ 14:20:
[...]
Dat klopt. Stel dat de A3 10.000 euro duurder is qua catalogusprijs. Je krijgt 22% bijtelling dus dat is 2.200 euro * 42% belasting / 12 maanden = € 77,- euro netto meer kosten, tel daar je eigen bijdrage dan nog bij op.
Auto 1: Catalogus waarde 40055 euro, leaseprijs p mnd 768,46 euro
Auto 2: Catalogus waarde 53450 euro, leaseprijs p mnd 999,50 euro
Stel je krijgt zelf een vergoeding van 650 euro per maand ex brandstof (7800 euro per jaar). Wat eigen bijdrage betreft moet je per auto het volgende bijbetalen:
Auto 1: 118,46 euro; 1421,52 euro per jaar
Auto 2: 349,50 euro; 4194,- euro per jaar
Als het gaat om bijtelling van 22% heb je te maken met de volgende bedragen voor beide auto's:
Auto 1: 8812,10 euro
Auto 2: 11759,- euro
Je eigen bijdrage mag volledig in aftrek worden gebracht van het bruto gedeelte waardoor het bruto belastbaar bedrag minder wordt. Na aftrek van deze eigen bijdrage bedraagt de belastbare bijtelling op jaarbasis (en per maand):
Auto 1: 7390,58 euro (615,88 euro)
Auto 2: 7565,- euro (630,42)
Bij het omrekenen van bruto naar netto bijtelling van 42% heb je te maken met de volgende bedragen:
Auto 1: 258,67
Auto 2: 264,78
Mijn voorzichtige conclusie op basis van deze berekeningen zou zijn dat je door de volledige aftrek van je eigen bijdrage nog steeds een duurdere lease bak kan rijden zonder je suf te moeten werken voor die eigen bijdrage. Grotere nadelen zijn denk ik wel de eigen bijdrage die steeds moet worden voorgeschoten en de bijtelling iedere maand die flink inhakt op je salarisstrookje.
Waar ik nou aan twijfel... wat klopt hier niet? Ik bedoel, deze berekeningen zijn ook weer te mooi om waar te zijn.
Je moet er volgens mij je eigen bijdrage (in jouw berekening de maandelijkse eigen bijdrage) ook weer bij optellen. Dan wordt het verschil groter.
[ Voor 21% gewijzigd door tomvb op 21-07-2007 10:48 ]
Verwijderd
Klopt, in de berekening ga je alleen in op de verlaging van de in te houden belasting. Feit blijft echter dat je eigen bijdrage gewoon netto wordt ingehouden op je salaris (naast het deel belasting wat elkaar niet zoveel ontloopt vanwege de aftrek eigen bijdrage) en dat scheelt rond de 2,8K op jaarbasis in jouw voorbeeld.tomvb schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 10:46:
Je moet er volgens mij je eigen bijdrage (in jouw berekening de maandelijkse eigen bijdrage) ook weer bij optellen. Dan wordt het verschil groter.
Aardig verschil, ik zou voor die 2e (duurdere) auto passen (265 belasting + 350 bijdrage = 615 euro per maand) totdat je max. leaseprijs omhoog gaat...
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 12:40 ]
Als je toch gaat berekenen, neem dan ook het te verwachten #kilometers per jaar me. Weet je gelijk hoeveel de auto je totaal gaat kosten (aantal maanden dan je hem gaat rijden maal maandbedrag).
Verwijderd
Hmm... ik zal zo de berekening eens aanpassen zo. Het aantal km's zijn deze auto's zijn 20.000 km. maar met 5.000 km. erbij scheelt het slechts enkele tientjes. Contract is op basis van 60 maanden.
Wat ik me wel afvraag, stel je hebt een contract voor 5 jaar en je wilt na 3 jaar een andere auto. Kan je dan deze auto teruggeven en een andere auto nemen? Als het niet kan en je neemt nu bv een kleine auto dan zit je gelijk 5 jaar hier aan vast. Stel bij een gezinsuitbreiding of veelvuldig veevervoer (lees: vrienden) oid dan zou ik wel graag een grotere bak willen hebben. Het is dan een afweging die je nu moet maken.
Wat ik me wel afvraag, stel je hebt een contract voor 5 jaar en je wilt na 3 jaar een andere auto. Kan je dan deze auto teruggeven en een andere auto nemen? Als het niet kan en je neemt nu bv een kleine auto dan zit je gelijk 5 jaar hier aan vast. Stel bij een gezinsuitbreiding of veelvuldig veevervoer (lees: vrienden) oid dan zou ik wel graag een grotere bak willen hebben. Het is dan een afweging die je nu moet maken.
Nee. Tenminste, bij mij niet. Dat zal ook ongetwijfeld per werkgever anders zijn, maar "even je auto teruggeven en een nieuwe bestellen" zit er niet in. Wat wel kan is je contract overdragen aan een collega en daarna een nieuwe bestellen. Dat is iets wat regelmatig voorkomt.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2007 @ 12:30:
Wat ik me wel afvraag, stel je hebt een contract voor 5 jaar en je wilt na 3 jaar een andere auto. Kan je dan deze auto teruggeven en een andere auto nemen?
Vergis je niet. Bij veel kilometers zou ik liever een grotere wagen willen. Veel km's in een kleine wagen is minder aantrekkelijk. Uit een grotere wagen stap je uitgeruster uit en is ook nog eens veiliger.The Eagle schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:11:
[...]
Groot beslispunt bij mij zou in dit geval zijn hoeveel km's ik ging draaien. Als dat er 100 per dag zijn dan is een grote, minder aangeklede auto een optie. Ga je echter zoals ik dik 50k per jaar draaien, dan wil je gewoon een goede wagen voorzien van alle luxe - je leeft immers in dat ding. En dan zou het dus de iets kleinere, goed aangeklede worden
Precies! Een grotere auto rijdt vaak net wat stabieler en ook qua geluidsniveau in het interieur een stuk rustiger. Ik heb liever een stille langzamere auto met handbediende airco dan een luidruchtige snelle auto met automatische airco.blue eyes schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:04:
[...]
Vergis je niet. Bij veel kilometers zou ik liever een grotere wagen willen. Veel km's in een kleine wagen is minder aantrekkelijk. Uit een grotere wagen stap je uitgeruster uit en is ook nog eens veiliger.
bla-di-bla
Dat zou voor mij dan weer geen probleem zijn; de oplossing hiervoor heet Hifi-installatie en komt er op neer dat ik de radio gewoon wat harder zetMoerk schreef op maandag 23 juli 2007 @ 09:18:
[...]
Precies! Een grotere auto rijdt vaak net wat stabieler en ook qua geluidsniveau in het interieur een stuk rustiger. Ik heb liever een stille langzamere auto met handbediende airco dan een luidruchtige snelle auto met automatische airco.
Maar wat je zegt is wel waar: een grote auto rijdt vaak wat fijner. Maar als je vel lange ritten doet wil je wel autom. airco en ook cruisecontrol. En in mijn geval dus ook een 6bak
offtopic:
Yep, that was me. Staat nu vast: Robijnrode Altea lifestyle 2.0 TDI. Morgen de aanvraag bij de leasemij de deur uit doen
Yep, that was me. Staat nu vast: Robijnrode Altea lifestyle 2.0 TDI. Morgen de aanvraag bij de leasemij de deur uit doen
Verwijderd
Wat zijn de ervaringen bij ING Car Lease (TopLease)? We gaan namelijk de overstap maken naar ING Car Lease. We zitten nu bij Kamsteeg Autolease, waarvan we gewoon weten dat ze goed aan de prijs zitten (eerder heel duur), maar als ik zo kijk bij TopLease zijn de prijzen zelfs onder die van DirectLease en dan wordt ik wat argwanend. Ik kan gewoon met mijn leasebudget een redelijke A4 leasen, en dat is never nooit niet mogelijk bij DirectLease en Kamsteeg. Waar zit het addertje onder het gras?
Wat je kunt leasen is afhankelijk van de afspraken die jouw werkgever met de leasemij heeft gemaakt. En die addertjes kun je gaan zoeken in type verzekeringen, vervangend vervoer in het buitenland dat soort zaken.
Verwijderd
Bij TopLease kun je alles via de web interface activeren. Nu zijn we uiteraard inderdaad niet geheel op ons achterhoofd gevallen en zetten we alle verzekeringen aan, eigen risico identiek, kilometrage en looptijd identiek. Dan toch nog blijven ze aanzienlijk goedkoper.Sybr_E-N schreef op maandag 23 juli 2007 @ 12:19:
Wat je kunt leasen is afhankelijk van de afspraken die jouw werkgever met de leasemij heeft gemaakt. En die addertjes kun je gaan zoeken in type verzekeringen, vervangend vervoer in het buitenland dat soort zaken.
Gave naam voor en leasemaatschappij!
top lease
to please
Goed gevonden
top lease
to please
Goed gevonden
Verwijderd
He mensen, kweet verkeerde plek
maar omdat ik geen andere topic hierover tegen kwam toch ff een kort vraagje. Toevallig iemand hierzo die voor ordina werkt en nu een nieuwe mag uitkiezen, of net heeft gekozen, zoja wat kan je dan uitkiezen voor 550 (ex brandstof)?? ben nml erg nieuwsgierig!
inderdaad de verkeerde plek.
Kijk eens bij directlease.nl, die geven een redelijk beeld.
Verdere vragen in een ander topic

Doe eens een gok wat hun slogan is ?blue eyes schreef op maandag 23 juli 2007 @ 19:01:
Gave naam voor en leasemaatschappij!
top lease
to please
Goed gevonden
Laat ik dat niet doen, geeft zoveel offtopic
Verwijderd
hmmm, heb dit hele topic ondertussen doorgelezen (35 pagina' sblue eyes schreef op maandag 23 juli 2007 @ 20:32:
inderdaad de verkeerde plek.

ik heb op directlease zitten kijken maar daar kan ik voor dat bedrag erg weining boeiend's leasen terwijl ik denk ik toch wel minstens een leon zou moeten kunnen krijgen alleen dat kan volgens directlease al niet. wat jullie
Verwijderd
das dus het probleem moet uitgaan van 40000 km p/j voor 4 jaar.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:11:
Dan heb je je misschien vergist?
Hoeveel km/jaar? Contractduur?
maar ik ben wel snelle auto's gewend en dat kan dus niet zonder massive bij te betalen. heb nu dus een megane coupe 2.0 16v. en schiet bij die lease auto's boven de 10 a 11 sec. (kweet heb een luxe probleem
Helaas voor jou dan.
Mijn leon is op 40K/4 jaar. Al 895 Euro per maand, ex brandstof...
Mijn leon is op 40K/4 jaar. Al 895 Euro per maand, ex brandstof...
Verwijderd
wat voor leon heb je dan?
iemand toevallig ervaring met de Civic hatchback 1.8i Comfort (5d)
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 21:54 ]
Dat zal dan wel een FR zijn
Een doorsnee 2.0TDI zal rond de 700-750 zitten met een 48/40 contract.
Met een dergelijk contract zit je met een budget van 550 per maand sowieso niet bepaald ruim... Als je dan toch luxe en/of prestaties wilt, zul je het moeten zoeken in de klasse van een 207/Corsa en daarnaast: met 40k per jaar zul je hoogstwaarschijnlijk ook wel beperkt zijn tot een diesel- of LPG-auto. Die beperking heb ik namelijk wel (650 p/m o.b.v. 48/35) en er zal ongetwijfeld ook een maximum zitten aan je eigen bijdrage (in mijn geval mag ik maximaal 12% van de leasenorm als eigen bijdrage hebben, wat neerkomt op een max. leasebedrag van ongeveer €730).
Met een dergelijk contract zit je met een budget van 550 per maand sowieso niet bepaald ruim... Als je dan toch luxe en/of prestaties wilt, zul je het moeten zoeken in de klasse van een 207/Corsa en daarnaast: met 40k per jaar zul je hoogstwaarschijnlijk ook wel beperkt zijn tot een diesel- of LPG-auto. Die beperking heb ik namelijk wel (650 p/m o.b.v. 48/35) en er zal ongetwijfeld ook een maximum zitten aan je eigen bijdrage (in mijn geval mag ik maximaal 12% van de leasenorm als eigen bijdrage hebben, wat neerkomt op een max. leasebedrag van ongeveer €730).
Verwijderd
ik geloof dat ik max 50% van het normbedrag mag bij leasen maar wil zelf niet meer dan 100/150 euro bijbetalen p/m. incl brandstof is dat dus max 850 waarvoor ik wil lease. het liefst dus met navi, grote motor etc etc. (efin een echte nederlander dusWok schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:54:
Dat zal dan wel een FR zijnEen doorsnee 2.0TDI zal rond de 700-750 zitten met een 48/40 contract.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2007 22:04 ]
Inderdaad een FR diesel, full optionsVerwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 21:44:
wat voor leon heb je dan?
Ben ook een liefhebber he hahaha.
De civic komt ex brandstof op zo'n 610 euro.
[ Voor 7% gewijzigd door Tylen op 23-07-2007 22:01 ]
Verwijderd
Oke, hier de hele berekening nog een keer en aangevuld met de verbeteringen. Stel je wilt weten wat een lease bak je kost en je twijfelt tussen 2 auto's:
Stel je krijgt zelf een vergoeding van 650 euro per maand ex brandstof (7800 euro per jaar). Wat eigen bijdrage betreft moet je per auto het volgende bijbetalen:
Als het gaat om bijtelling van 22% heb je te maken met de volgende bedragen voor beide auto's:
Je eigen bijdrage mag volledig in aftrek worden gebracht van het bruto gedeelte waardoor het bruto belastbaar bedrag minder wordt. Na aftrek van deze eigen bijdrage bedraagt de belastbare bijtelling op jaarbasis (en per maand):
Bij het omrekenen van bruto naar netto bijtelling van 42% heb je te maken met de volgende bedragen, aangevuld met je eigen bijdrage. Dit is zeg maar je netto extra lasten.
Auto 1: 258,67 + eigen bijdrage 118,46 = 377,15
Auto 2: 264,78 + eigen bijdrage 349,50 = 614,28
De eigen bijdrage mag je weliswaar van je fiscale bijtelling aftrekken maar moet je ook nog eens van je netto loon afhalen.
Hmm... hoop dat de hele berekening zo klopt.
Bij het omrekenen van bruto naar netto bijtelling van 42% heb je te maken met de volgende bedragen, aangevuld met je eigen bijdrage. Dit is zeg maar je netto extra lasten.
De eigen bijdrage mag je weliswaar van je fiscale bijtelling aftrekken maar moet je ook nog eens van je netto loon afhalen.
Verwijderd
Whow, te veel infoVerwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:14:
Oke, hier de hele berekening nog een keer en aangevuld met de verbeteringen. Stel je wilt weten wat een lease bak je kost en je twijfelt tussen 2 auto's:

Ik heb de bedragen niet nagerekend, maar dat is inderdaad een meer reëel beeld van de kosten die je hebt als je besluit boven je norm te gaan leasen 
In jouw voorbeeld scheelt het dus al snel €250 per maand netto (!) schelen in maandsalaris (maar dat is een extreem voorbeeld: met een leasenorm van 650 p/m wordt het al moeilijk om - inclusief eigen bedrage - een auto van 40k te kunnen leasen, aangezien de meeste werkgevers een max. stellen qua eigen bijdrage).
Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat sommige werkgevers hoe dan ook een eigen bijdrage in rekening brengen voor het 'prive gebruik' van de leaseauto, ongeacht of je het leasebudget wel of niet overschrijdt. Ik heb verhalen gehoord dat werkgevers hoe dan ook €50 tot €100 netto (!) inhouden op je salaris voor het privegebruik van de leaseauto, ongeacht het leasebudget. Dat dus buiten het bedrag wat je boven je norm zit!
In jouw voorbeeld scheelt het dus al snel €250 per maand netto (!) schelen in maandsalaris (maar dat is een extreem voorbeeld: met een leasenorm van 650 p/m wordt het al moeilijk om - inclusief eigen bedrage - een auto van 40k te kunnen leasen, aangezien de meeste werkgevers een max. stellen qua eigen bijdrage).
Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat sommige werkgevers hoe dan ook een eigen bijdrage in rekening brengen voor het 'prive gebruik' van de leaseauto, ongeacht of je het leasebudget wel of niet overschrijdt. Ik heb verhalen gehoord dat werkgevers hoe dan ook €50 tot €100 netto (!) inhouden op je salaris voor het privegebruik van de leaseauto, ongeacht het leasebudget. Dat dus buiten het bedrag wat je boven je norm zit!
Verwijderd
Ik wil met deze berekeningen inderdaad een meer reeel beeld geven van wat de mogelijkheden zijn met het leasen van auto's boven je budget. Ik las deze 34 pagina's tellende topic door maar kwam steeds dezelfde vragen van mensen tegen die een bedrag hadden maar weer zaten met vragen over bijtelling en eigen bijdrage. Met dit voorbeeldje hoop ik al die vragen beetje beantwoord te hebben maar ook voor mezelf... ik wist zelf bv niet dat die eigen bijdrage nog eens van je netto afgaat (want hij ging al van de fiscale bijtelling af).
Is eerlijk gezegd niet meer dan logischVerwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:56:
[..] ik wist zelf bv niet dat die eigen bijdrage nog eens van je netto afgaat (want hij ging al van de fiscale bijtelling af).
Werkgever zegt: onder deze voorwaarden (kilometrage/looptijd) mag je een auto leasen voor bedrag 'x'. Jij zoekt een auto uit voor bedrag 'y', maar dat ligt boven de leasenorm van 'x'.
Werkgever zegt: is goed, maar het verschil tussen 'x' en 'y' betaal je zelf.
Met andere woorden: voor je eigen plezier (lees: gewenste auto) betaal je bij om het totale leasebudget (= y) te voldoen. Je eigen bijdrage is dus 'z': y - x.
Omdat je een auto krijgt 'van de zaak', heb je in principe het voordeel dat je een auto kunt rijden zonder daarvoor de lasten te dragen (zoals verzekering en wegenbelasting). Om deze ongelijkheid ten opzichte van de particuliere rijder te compenseren, heeft de overheid de zogenaamde bijtelling in het leven geroepen: omdat je geen onderhoud/verzekering/wegenbelasting betaalt, wordt de leaseauto als een verkapt salaris gezien waarover je loonbelasting moet betalen. De cataloguswaarde van je auto wordt dus voor een deel (22%) gezien als extra salaris Deze bijtelling wordt bij je bruto salaris opgeteld en dat geheel vormt je belastbaar inkomen en daar wordt dus de belasting over berekend! Het kan dus zijn dat je maandsalaris €2500 bruto is, maar door de bijtelling van je leaseauto, wordt de loonbelasting berekend op basis van €3000 bruto! (bijvoorbeeld)
Onze fiscus zegt echter: als je zelf al een eigen bijdrage aan je werkgever betaalt (z), dan mag je dat van je bruto bijtelling aftrekken. Daarmee verlaag je dus je belastbare inkomen en dus ook je belasting. Het bedrag z wordt echter nog steeds ingehouden op je salaris. Bedrag z gaat immers niet naar de fiscus maar is slechts het bedrag wat je aan je werkgever betaalt om die A4/C-klasse/3-serie te kunnen rijden
[ Voor 3% gewijzigd door Wok op 23-07-2007 23:36 ]
Verwijderd
Gelukkig heb ik dat weer niet, maar mag alleen binnen nederland op kosten van de baas tanken maar dat heb ik liever dan elke maand standaard een bedrag betalen. zo regelmatig ga ik toch niet naar het buitenland en anders zorg ik er wel voor dat ik in iedergeval de grens over rijdt met een volle tank scheelt toch weerWok schreef op maandag 23 juli 2007 @ 22:30:
Ik heb de bedragen niet nagerekend, maar dat is inderdaad een meer reëel beeld van de kosten die je hebt als je besluit boven je norm te gaan leasen
Momenteel:
Seat Leon 1.9 TDI (Stella)
Kost circa 720 p/m incl. brandstof
Straks meerdere opties welk ik nog overweeg:
Skoda Octavia Combi Buss. Edition 1.9 TDI
Kost circa 850 p/m incl. brandstof
Volvo V50 1.6 edition II (LPG)
Kost circa 850 p/m incl. brandstof (schatting)
echter weet ik niet of deze op LPG te leasen is.
Seat Leon 1.9 TDI (Stella)
Kost circa 720 p/m incl. brandstof
Straks meerdere opties welk ik nog overweeg:
Skoda Octavia Combi Buss. Edition 1.9 TDI
Kost circa 850 p/m incl. brandstof
Volvo V50 1.6 edition II (LPG)
Kost circa 850 p/m incl. brandstof (schatting)
echter weet ik niet of deze op LPG te leasen is.
wijze woorden
Verwijderd
Lijkt me ook: met de 1.8 (103 kW) red je het zelfs niet binnen 11 sec van 0 naar 100...Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:23:
Ik weet uit ervaring die die 1.6 aan de lichte kant is voor de V50
Ik weet uit ervaring dat als er een diesel wordt gekozen de 1.6D wel ruim voldoet (110pk).Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 13:23:
Ik weet uit ervaring die die 1.6 aan de lichte kant is voor de V50
1.6 Benzine, tja. Een paar jaar geleden was 100 pk al veel. Tegenwoordig schijn je 200 PK nodig te hebben, anders kan je niet met het verkeer mee te kunnen. Je moet immers hard kunnen rijden in de file en elke auto schijnt ook in minder dan 8 seconden naar de 100 te moeten
In het geval van een caravan kan ik me er iets bij voorstellen.
Diesel wordt me echt te duur.
overigens mijn huidige Leon heeft slechts 90 PK en doet er 12,7 seconde over.
Ik vind het geen gemis, sta alleen een paar tellen later in de file
Octavia heeft ook voorkeur, met name vanwege de standaard uitrusting.
Proefrit moet nog gemaakt worden, echter heb er wel al in gezeten en eerste indruk is zeer goed!
Proefrit moet nog gemaakt worden, echter heb er wel al in gezeten en eerste indruk is zeer goed!
wijze woorden
1.6 is niet eens voor LPG beschikbaar, kom je in de 1.8 (Flexifuel).Zosas schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:07:
En als ik kijk bij directlease is deze niet eens meer te leasen (ivm Co2 uitstoot).
Ohja, hier trouwens een zeer tevreden Octavia rijder
[ Voor 4% gewijzigd door Fire_Bird op 24-07-2007 15:36 ]
volg de skodarijderFire_Bird schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:35:
[...]
1.6 is niet eens voor LPG beschikbaar, kom je in de 1.8 (Flexifuel).
En als ik kijk bij directlease is deze niet eens meer te leasen (ivm Co2 uitstoot).
Ohja, hier trouwens een zeer tevreden Octavia rijder
wijze woorden
Verwijderd
Hmm, gelukkig hoef ik niet veel file te rijden, maar vindt het altijd wel errruuggg vervelend als ik niet lekker kan "doorrijden"Zosas schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:07:

me stiefpa heeft een 2.0 diesel octavia station en dat is een zeer nette auto. wel ietsie traag maar kan er goed mee door, zkr als je kijkt wat er allemaal standaard in zit en de ruimte die die heeft is immens (kan je tenminste kamperen zonder tent en met airco
1.6 Diesel met 110pk heeft koppel van drie keer niks. Dus als de file voor je oplost ben je nog als laatste weg.... Dus jij bent diegene die 's ochtends altijd die files veroorzaaktblue eyes schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 15:00:
[...]
Ik weet uit ervaring dat als er een diesel wordt gekozen de 1.6D wel ruim voldoet (110pk).
1.6 Benzine, tja. Een paar jaar geleden was 100 pk al veel. Tegenwoordig schijn je 200 PK nodig te hebben, anders kan je niet met het verkeer mee te kunnen. Je moet immers hard kunnen rijden in de file en elke auto schijnt ook in minder dan 8 seconden naar de 100 te moeten.
In het geval van een caravan kan ik me er iets bij voorstellen.
Verwijderd
Kan je liever met de caravan gaan, heb je tenminste nog een excus1.6 Diesel met 110pk heeft koppel van drie keer niks. Dus als de file voor je oplost ben je nog als laatste weg.... Dus jij bent diegene die 's ochtends altijd die files veroorzaakt
Zal je verbazenTylen schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 17:57:
[...]
1.6 Diesel met 110pk heeft koppel van drie keer niks. Dus als de file voor je oplost ben je nog als laatste weg.... Dus jij bent diegene die 's ochtends altijd die files veroorzaakt
240NM, < 11 seconden naar de 100.
Rij je nog menig auto mee weg. En dat voor een zware bak als de S40.
p.s. Ik rij tegenwoordig niet meer in de file. Zit tegenwoordig op het platteland. Waar ze drie auto's achter elkaar al file noemen

Ik weet niet hoe jij aan die <11 seconden komt, maar ik zal je uit de droom halen, het is 12 seconden. Daar rijd inderdaad menig auto van wegblue eyes schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 18:59:
[...]
Zal je verbazen
240NM, < 11 seconden naar de 100.
Rij je nog menig auto mee weg. En dat voor een zware bak als de S40.
p.s. Ik rij tegenwoordig niet meer in de file. Zit tegenwoordig op het platteland. Waar ze drie auto's achter elkaar al file noemen
En zo zwaar is hij niet 1290 kilo... Redelijk normaal dus...
Verwijderd
Pff lijkt wel een pissing contest.
> De mijne loopt harder.
- Nietus, hij is niet vooruit te branden!
> valt wel mee hoor.
- (pakt cijfertjes) valt niet mee!
> De mijne loopt harder.
> valt wel mee hoor.
Oke sorry, hierbij bied ik mijn excuus aan.
Verwijderd
he, life starts at 9000 rpmVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 19:58:
Pff lijkt wel een pissing contest.
> De mijne loopt harder.
> valt wel mee hoor.
Verwijderd
Ik hoop dat de patsers hier net zo goed in hun werk zijn als het opdreunen van de prestaties van hun LEASEauto die hen ter beschikking wordt gesteld door de werkgever. Van vele posters krijg ik het idee dat men ergens gaat werken om de leaseauto of erger nog om de hoogte van het leasebudget. Daar wordt de zowel de werkgever als de snelweg niet mee gediend.
En nu ik toch jullie attentie heb... kies eens een andere auto dan een Seat Ibiza/Leon/VW Golf of andere 13-in-een-dozijnbak die iedereen al heeft !
En nu ik toch jullie attentie heb... kies eens een andere auto dan een Seat Ibiza/Leon/VW Golf of andere 13-in-een-dozijnbak die iedereen al heeft !
Er is een reden dat iedereen voor die 'dertien-in-dozijn' auto's kiest 
Namelijk: leaseprijs. Juist omdat die auto gunstig zijn geprijsd in de lease, kiezen veel mensen voor zo'n auto. Een 'andere' auto is vaak minder interessant, omdat die meteen veel duurder is in de lease...
Namelijk: leaseprijs. Juist omdat die auto gunstig zijn geprijsd in de lease, kiezen veel mensen voor zo'n auto. Een 'andere' auto is vaak minder interessant, omdat die meteen veel duurder is in de lease...
Counden't have said it betterWok schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 22:02:
Er is een reden dat iedereen voor die 'dertien-in-dozijn' auto's kiest
Bovendien: die 13 in een dozijn auto's zijn ook vaak afgestemd op intensief gebruik, min of meer geschikt gemaakt voor veel kilometers en de bijbehorende luxe bieden voor de veel rijdende leaserijder
Vergelijk het maar met een standaard werkstation dat je op je werk hebt: een kloon met vanalles en nogwat is leuk, maar als het op kwaliteit en kwantiteit aankomt heb je toch liever een merk-pc als Dell of HP, waar je op de hele PC een goede garantie krijgt en niet op de onderdelen. Hoezo 13 in een dozijn? 145 in een gros zou je bedoelen
Verwijderd
Ik neem aan dat we allemaal wel goed zijn in ons werk anders zou de baas die patserbak voor ons niet betalenVerwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 21:44:
Ik hoop dat de patsers hier net zo goed in hun werk zijn als het opdreunen van de prestaties van hun LEASEauto die hen ter beschikking wordt gesteld door de werkgever. Van vele posters krijg ik het idee dat men ergens gaat werken om de leaseauto of erger nog om de hoogte van het leasebudget. Daar wordt de zowel de werkgever als de snelweg niet mee gediend.
Het zou idd zo kunnen zijn dat iemand ergens voor de auto gaat werken en ik moet zeggen dat ik er onverwacht ook wel van gecharmeerd ben dat mij onverwacht toch een leaseauto werd aangeboden. Echter kwam ik het forum op om te kijken of er een redelijke auto voor mij te lease valt aangezien het afschuwelijk is om van een 8 a 9 sec auto terug te worden getrapt naar een 11 of 12 sec auto. Ik kan natuurlijk niet voor andere praten maar ik vindt de auto niet zo belangrijk maar een leuke bijkomstigheid.
Verwijderd
[quoteVergelijk het maar met een standaard werkstation dat je op je werk hebt: een kloon met vanalles en nogwat is leuk, maar als het op kwaliteit en kwantiteit aankomt heb je toch liever een merk-pc als Dell of HP, waar je op de hele PC een goede garantie krijgt en niet op de onderdelen. Hoezo 13 in een dozijn? 145 in een gros zou je bedoelen 
[/quote]
offtopic
oeh, dat van hp ben ik wel eens maar mijn ervaringen kwa service van dell zijn wat minder. bij hp kan je de garantie bij de tussenhandel halen die zijn altijd nog wel rap met het leveren van een ander station en die tussenhandel mist dell. (ps een blonde "dell" naast je op de stoel in je verse leaseauto is natuurlijk wel leuk
)
[/quote]
offtopic
oeh, dat van hp ben ik wel eens maar mijn ervaringen kwa service van dell zijn wat minder. bij hp kan je de garantie bij de tussenhandel halen die zijn altijd nog wel rap met het leveren van een ander station en die tussenhandel mist dell. (ps een blonde "dell" naast je op de stoel in je verse leaseauto is natuurlijk wel leuk
Dit topic is gesloten.