Bedankt voor alle reacties,
Ik heb aan de hand van jullie reacties en de aangedragen reviews mijn selectie gewijzigt:
10-22mm | F4.0-5.6 | Canon USM | 385gram | €599,- | - Wijder dan Tokina 12-24mm
- Minder vervorming dan de tamron/tikina/simgma
- Betere bouwkwaliteit dan de sigma/tamron/tokina
- Ring USM |
18-55mm | F3.5-5. | Canon | 190gram | ---- | Deze lens heb ik al maar word later pas vervangen. Ik heb na het kopen van deze set namelijk even geen geld en ik wacht dan nog even op de tokina 16-50 F2.8. De Tamron 17-50mm F2.8 heeft idd. een erg lelijke bokeh. En anders spaar ik door tot de canon 17-55mm F2.8 |
50mm | F1.8 | Canon | | €85- | - Lichtsterk
- Goedkoop
- Scherp |
70-200mm | F4.0 | Canon USM | 705gram | €644,- | - Is de scherpste tele lens in dit bereik
- Goede bouwkwaliteit
- Ring USM
- Zo'n witte lens valt op, dit kan zowel als nadeel of voordeel worden beschouwd. |
Totaal: €1328,-
@ Flameboy:
Volgens photozone.de en
http://www.pbase.com/lightrules/resolutioncontrast is de canon 17-40 aardig soft en dit is in de hoeken echt te merken. Dat is het hele punt met de tamron 17-50, hij ziet er niet uit heeft geen super AF maar hij is zo haar scherp! (Zelfs wijd open) Net zo als de canon 70-200 F4 dat is op F4.
Anders had ik de canon 17-40L gehaald, zeker met de 100,- rebate.
P.S. Ik kon het niet laten om mijn 70-300IS <-> 70-200L verhaal nog even te bekrachtigen:
http://www.the-digital-pi...p;FLIComp=4&APIComp=2
Hoezo net zo scherp?

Bedankt voor het vergelijk, ik kende deze site nog niet

Het verschil tussen de 70-300 IS -> 70-200 F4 is idd. heel groot. Voor deze scherpte en bokeh en ring USM wil ik het voordeel van IS wel laten varen.
@ Mig29Wat betreft de UW zoom vraag ik mij twee dingen af. Ten eerste, heb je al eens gewerkt met een dergelijke groothoek? Hoe weet je namelijk dat je die 2 extra mm nodig hebt? Ten tweede heb je dit artikel al gelezen?
Ik heb idd. nog nooit met een ultra wide zoom gewerkt maar wel even met de sigma 10-20mm vast mogen houden (op de 350D) in een winkel. En als ik de review bekijk en alle mensen de de canon boven de andere lenzen stellen + het bereik tot 10mm + ring USM + betere bouwkwaliteit + 100,- rebate gaat mijn keuze denk ik toch uit naar de canon variant. Bij 10mm vertekent het perspectief wel enorm maar je moet gewoon zorgen dat je niet te dicht op het onderwerp staat en in de buurd van mensen een beetje door de knieën gaan (anders krijg je hele rare vervormingen) en dat valt het wel mee. En over 10 over 12mm verhaal, in de review die jij aandraagt staan plaatjes met een huis. Het verschil tussen 10 en 12mm is daar een extra boom en de bovenkant van het dak op de foto.
Over de 70-300 IS vs. 70-200 F4, zie hierboven.
@ Facemodder
Die bokeh is idd. wel erg lelijk; dit viel mij ook op toen ik de foto's zag van deze lens.
@Zonokar
De lijst van objectieven die jij hebt gemaakt is idd. wel het ideaal (in dit prijs segment icm. 350D), en alle reviews wijzen ook die richting op. Vandaar dat ik mijn selectie nu heb aangepast.
En het gemis van IS op 70-200, dat word dan toch maar een statief of monopod aanschaffen denk ik.
Die cashback voucher heb ik al aangevraagt, 2 dagen geleden.
@Voutloos...Het verschil tussen f/2.8 en f/5.6 is 2 stops en niet 1,5.

Persoonlijk vind ik een stop meer aan licht meer waard dan een stop meer dankzij stabilisatie...
Het verschil tussen de sigma/canon 70-200 F2.8 en de canon 70-300 F4-5.6 is wel 1,5 stop op 200mm. De F5.6 is op 300mm, op 200mm is het F5. F2.8 vs F5.0 is 1,5 stop.
De 70-300 heeft 3 stops IS dus 1,5 stop lichter (niet sneller) dan de F2.8, en dat dit alleen over stil houden ging en niet over onderwerp bevriezen wist ik wel.