Het grote Fonero-topic

Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste
Acties:
  • 16.085 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Maeslant schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:06:
Zijn er ook mensen die zo'n ding in een restuarant of cafe hebben gevonden. Het principe is erg goed, alleen ik denk dat bedrijven liever geld zien er voor.
Een cafe kan zich als Bill registreren. Je krijgt dan 50% van de opbrengsten van je eigen access point. Daarnaast is de hele afhandeling voor je al geregeld. Het enige dat je hoeft te doen is een fon router te platsen en internet te regelen en klaar.

Op maps.fon.com kun je zien waar access points zijn. Ik heb er iig al meerdere in de binnenstad van Groningen gezien. Op de grote markt zal ik zeer warschijnlijk gewoon kunnen internetten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Maeslant schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:06:
Verder bekende plekken zoals Stations en Luchthavens zouden eigenlijk mee moeten doen, ook scholen zou het ideaal zijn. Ik heb nog niet echt op de map gekeken, maar ik geloof niet dat er op Schiphol of een NS-station zo'n ding zou hangen.
Ik ben bang dat op Schiphol en de grote NS stations de WiFi ruimte wel vergeven is. Als je daar scant krijg je echt een mega lijst met wifi netwerken. De meeste zijn betaalde hotspots van de bekende providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hoe zit het met Xing? Als ik mij aanmeld, moet ik dan ook weer afmelden? Wordt duidelijk in de inlogprocedure. Na 31 dagen wordt je van premium > basic.

.En is de aanbieding ex of incl verzendkosten? Wordt ook duidelijk :)

Alleen zie ik dat de aanbieding op Xing niet meer geldig is voor mijn regio ... jammer :( Of doe ik iets fout? Dúúúh ... ik zit te slapen hier :z mijn regio stond ingesteld op Nepal ... nu lukt het wel.

[edit]
Besteld voor € 0,-. Nu nog 3 weken wachten en ik heb WLAN. Nu nog een Wifi kaart ;)

[ Voor 74% gewijzigd door Eusebius op 11-01-2007 12:25 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Eusebius schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:05:
Hoe zit het met Xing? Als ik mij aanmeld, moet ik dan ook weer afmelden? Wordt duidelijk in de inlogprocedure. Na 31 dagen wordt je van premium > basic.

.En is de aanbieding ex of incl verzendkosten? Wordt ook duidelijk :)

Alleen zie ik dat de aanbieding op Xing niet meer geldig is voor mijn regio ... jammer :( Of doe ik iets fout? Dúúúh ... ik zit te slapen hier :z mijn regio stond ingesteld op Nepal ... nu lukt het wel.

[edit]
Besteld voor € 0,-. Nu nog 3 weken wachten en ik heb WLAN. Nu nog een Wifi kaart ;)
Ik heb nog een Intel Pro 2200BG MiniPCI liggen (werkt niet in mijn Thinkpad).

M.a.w. ik heb nog helemaal geen nut gehad van mijn Fonera. :'(

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08
Eusebius schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:05:
Nu nog 3 weken wachten en ik heb WLAN. Nu nog een Wifi kaart ;)
Dat valt alles mee. Ik heb hem 2 januari besteld via de Xing link. Gisteren, kreeg ik hem binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Goed initiatief, heb er gisteren voor het eerst iets over gehoord. Dit soort zaken wil ik graag steunen en ik ga mijn wifi beschikbaar stellen. Helaas heb ik mijn WRT54G v1 omgeruild bij mijn schoonpa. Voor hem had ik een v5.2 gekocht en die werkte niet lekker (firmware verhaal) en ik heb die v5.2. vervolgens bij mij thuis laten staan. Nou lees ik dat de FON firmware alleen voor de 54G tot v4 beschikbaar is. Binnenkort weer even de routertjes omruilen. Als iemand anders nog FON firmware voor v5+ weet, dan hoor ik het graag. Ik kan het zelf niet vinden op de FON site.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
De gratis router binnen! Ik moet zeggen dat het nogal klein is, net zo groot als mijn muis. Het nadeel is dat er maar 1 UTP aansluiting is (ik heb UTP-kabel lopen naar pc en geen wireless daarin) dus waarschijnlijk zal ik de @Home router + Fonera moeten gebruiken. (zou theoretisch geen probleem moeten zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 12:27

BHQ

_Diederik schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:34:
Ik heb nog een Intel Pro 2200BG MiniPCI liggen (werkt niet in mijn Thinkpad).
google eens op 'thinkpad wireless', je hebt de 1802 patch nodig. Niet mijn verantwoording, maar op m'n A31 werkte het met een 2200BG kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrrt
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:17
nah liever niet, hou er niet zo van als mn gegevens op internet staan. Verder is het denk ik niet zo erg veilig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
chrisborst schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:01:
[...]

http://www.xing.com/go/invita/6762385

wie die link registeren en dan krijg je 1 maand gratis premium account. Ga naar premiumworld en ga naar de fon aanbieding en je krijgt de code voor de gratis router.
Bedankt, ik had me al geregistreerd met een andere referrer. De eerste paar dagen was de "premiumworld"-knop niet zichtbaar. Na jouw tip heb ik nogmaals gekeken en nu staat het er wel. Ik heb hem aangevraagd. Nogmaals dank.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05-2023
Ik heb er ook een besteld, vind het een leuk ding, en ik vind het hebben van een 'open' accespoint niet echt een probleem aangezien je toch moet aanmelden. Los daarvan komt hier toch bijna niemand langs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Hoe hebben jullie de Fonera eigenlijk in jullie bestaande draadloze netwerk geïnstalleerd?
Het is de bedoeling dat mijn Fonera als repeater zijn werk gaat doen, maar krijg het niet lekker voor elkaar. Ik heb van het "private network" de SSID al hetzelfde gemaakt als van mijn standaard draadloze router en heb het IP adres van de Fonera ook al in de range gegooid van mijn standaard thuisnetwerk (192.168.1.x). DHCP heb ik uitgezet op de Fonera, in de hoop dat 'ie een IP adres forward vanaf mijn router, maar dit blijkt niet het geval te zijn....

De fonera is nu niet te bereiken overigens, zijn er mensen met tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Schweino schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:17:
Hoe hebben jullie de Fonera eigenlijk in jullie bestaande draadloze netwerk geïnstalleerd?
Het is de bedoeling dat mijn Fonera als repeater zijn werk gaat doen, maar krijg het niet lekker voor elkaar. Ik heb van het "private network" de SSID al hetzelfde gemaakt als van mijn standaard draadloze router en heb het IP adres van de Fonera ook al in de range gegooid van mijn standaard thuisnetwerk (192.168.1.x). DHCP heb ik uitgezet op de Fonera, in de hoop dat 'ie een IP adres forward vanaf mijn router, maar dit blijkt niet het geval te zijn....

De fonera is nu niet te bereiken overigens, zijn er mensen met tips?
De Fonera is gemaakt om alles via zijn LAN-poortje te doen, dus tenzij je hem ergens in een switch insteekt zal hij niet in repeatermode gaan werken.
Je kan echter wél even het ding aan je laptop hangen, SSH 'installeren' O-), en met iwconfig in de Linux-commandline alles in repeatermode laten zetten. Zolang al het verkeer dan doorgeroute wordt is er niets aan de hand, maar zet voor de zekerheid wel de updates uit om te voorkomen dat hij zich reset naar de standaardwaarden.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

The_Bash schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:14:
[...]
Als iemand anders nog FON firmware voor v5+ weet, dan hoor ik het graag. Ik kan het zelf niet vinden op de FON site.
No chance. Die v5 heeft maar de helft van het geheugen van de v1-4, daar past een fatsoenlijke firmware niet in :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Vanmiddag heb ik mijn FON-AP aan mn server gehangen (via een tweede netwerkkaart op Windows 2003 met NAT routing), maar de Fonera wil maar geen verbinding krijgen.
Op de server heb ik Hanewin DHCP, DHCP Turbo, en de DHCP-functie van SimpleDNS geprobeerd, maar bij geen van de programma's wil de Fonera een IP-adres gebruiken.

In het serverlog is te zien dat hij er wél een aanvraagt, de server antwoordt met een lease, maar een seconde later vraagt hij weer een lease, zonder de vorige geaccepteerd te hebben.
Als ik hem aan een standaard-routertje met ingebouwde DHCP hang werkt het allemaal prima, iemand een verklaring hiervoor?

DHCP op de server blijkt prima te werken, want als ik mn laptop eraan hang is alles toch in orde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
DarthPlastic schreef op zondag 14 januari 2007 @ 17:29:
[...]

De Fonera is gemaakt om alles via zijn LAN-poortje te doen, dus tenzij je hem ergens in een switch insteekt zal hij niet in repeatermode gaan werken.
Je kan echter wél even het ding aan je laptop hangen, SSH 'installeren' O-), en met iwconfig in de Linux-commandline alles in repeatermode laten zetten. Zolang al het verkeer dan doorgeroute wordt is er niets aan de hand, maar zet voor de zekerheid wel de updates uit om te voorkomen dat hij zich reset naar de standaardwaarden.
Met de nieuwe firmware van een week geleden is het helaas niet meer mogelijk om via SSH in je fonera te komen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nu ik toch zit te wachten op mijn AP, is het mss wel leuk om wat meer te lezen over de AP zelf.

De laatste draait / is v5+? En dat betekent nog meer bescherming tegen stoute users die de boel willen hacken? Niet dat ik het van plan was ... maar gebeurd dit veel dan?

Hoe zit het met de beveiliging van je netwerk? Of moet ik gewoon op elke pc van mijn netwerk de Fonera uitsluiten, behalve de Wifi kaart van mijn schootpc?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Eusebius schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:26:
Nu ik toch zit te wachten op mijn AP, is het mss wel leuk om wat meer te lezen over de AP zelf.

De laatste draait / is v5+? En dat betekent nog meer bescherming tegen stoute users die de boel willen hacken? Niet dat ik het van plan was ... maar gebeurd dit veel dan?

Hoe zit het met de beveiliging van je netwerk? Of moet ik gewoon op elke pc van mijn netwerk de Fonera uitsluiten, behalve de Wifi kaart van mijn schootpc?
De fonera is een compleet ander kastje (wat overigens van een bedrijf komt wat ook SMC-producten maakt, zie OpenWRT wiki, topic "Fonera"), het is geen Linksys WRT meer.

0.7.1-1 was de nieuwste firmware waar het mogelijk was om de webinterface te exploiten, sinds een update naar 0.7.1-2 kan dit helaas niet meer.
Daarom raad ik dus iedereen aan hem eerst alléén aan je laptop te hangen, hem daar te hacken, en hem pas aan internet te hangen als je updates hebt uitgeschakeld.

Het moet trouwens wel mogelijk zijn om weer naar 0.7.1-1 te gaan, ik heb het flashbestandje sowieso opgeslagen, dus ik kan altijd terug mocht dat nodig zijn.
Ook zit er een seriële poort op mét pinheader, dus als je het Routerhacking-topic hier een beetje volgt en je sluit op dezelfde wijze een seriële consolekabel op de Fonera aan, dan kun je zo in de shell om alles alsnog te 'fixen' ;)

Volgens de changelog van FON was 0.7.1-2 alleen maar om de exploit te fixen, dus mocht je hem terugflashen naar 0.7.1-1, dan loop je geen gevaar.

Lijstje hackmogelijkheden als je SSH hebt (en nee, ik ga niet alles beschrijven, zie FON policy)
- Zaak terugflahsen naar bijv 0.7.1-1
- Custom webinterface / accessportal
- Zelfs WEP/WPA op je public SSID (of t werkt is de vraag, maar heb het op één site gelezen)
- DD-WRT of OpenWRT erover (tegen FON policy, let op!)
- Client/Bridge-mode
- WLAN-trucjes zoals je SSID compleet veranderen (zonder FON_ ervoor), power veranderen etc.

SSH is dus niet verboden, maar zodra je de FON-diensten saboteert of verwijdert breek je de Fonero Promise, je hebt namelijk 'beloofd' (zonder ondertekening oid. verder) om dit niet te doen.
Zij geven het ding namelijk niet voor niets gratis weg...
Hoewel dit 'indirect' te maken kan hebben met die paar miljoen die Google hun sponsorde

Maargoed, @Lennart:
OpenWRT maar dan aangepast en beveiligd, dat in een klein kastje gepropt is een Fonera ;)
Op je Private SSID zit WPA, op je Public SSID zit Chillispot (onbeveiligd, maar wel met login)
Waarschijnlijk krijg je uit de fabriek al 0.7.1-2 meegeleverd, anders moet je hem dus nog niet aansluiten en moet je er alleen even wireless in rondkijken ;)
Leuke dingetjes iig, je kan er wel een paar MB/s uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Je kan na een update naar 0.1.7.1-2 hem ook niet meer terugflashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Update: Inmiddels staat t ding online, draait als een tierelier :)
Omdat hij geen DHCP van mijn server wil accepteren :? heb ik er tijdelijk maar een oude Cisco tussen gezet, maar omdat die maar 10MBit aankan (en er nu blijkbaar de héle tijd collisions zijn) haal ik maximaal 10kB/s....

Een betere benchmark overigens is als ik hem direct aan mn server hing (direct aan internet via n switch dus), dan was er via het FON-AP met 1.3MB/s van de server te downloaden.
Ik vermoed dat dit nog sneller kan, aangezien de serverinterface een 10Mbit USB-NICje was.

Maar het zijn dus iig geen baggersnelheden, voor wie 'm nog moet ontvangen :)
Je public wireless is ook wat anders, die kun je cappen @ 50kB/s of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Schweino schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:08:
Dat weet ik niet, ik heb het nog niet geprobeerd, maar voor de liefhebbers, HIER staat de 0.7.1.1. firmware ter download.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@ DarthPlastic:

Je kunt hem ook gewoon een vast IP geven. Dan hoef je het cisco ding er neit tussen te hangen en hoef je in je server enkel aan te geven dat hij dat IP niet aan iemand anders moet uitdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Schweino schreef op maandag 15 januari 2007 @ 12:08:
Ik dacht gelezen te hebben dat je na een harde reset (reset button indrukken en vasthouden terwijl je de stekker erin steekt) weer op de firmware versie zou zitten waarmee hij uitgeleverd is.

Ik ga het in ieder geval niet proberen. Ik heb hem wel gekregen heb met 0.7.1 r1, maar daar laat ik hem lekker op staan zodat ik er zelf nog een beetje mee kan tweaken.

[ Voor 3% gewijzigd door he3763 op 16-01-2007 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb het volgende probleem sinds ik mijn Linksys FON router wou verplaatsen van deboven naar de beneden verdieping. Ik heb alleen de router geunpluged, en weer ingeprikt.

-Mijn Netwerknaam is veranderd, luidt nu: FON_OpenWrt was iets van FON_Linksys voorheen.
-Mijn router werkt niet meer als ik draadloos in log, alle pagina's worden geredirect naar 192.168.10.1 en er komt in het browser venster de volgende tekst:
code:
1
/usr/bin/webif-page: can't load library 'libnvram.so'

-Het bedrade netwerk routen via de Linksys is geen probleem en de werk-pc van mijn vriendin is nogsteeds met internet verbonden.
-Als ik probeer in te loggen op het ip-adres van de WRT router, via het bedrade netwerk zegt ie: this page can not be displayed.
-volgens mijn router krijgt ie wel een IPadres via DHCP:
code:
1
83521 00:18:39:83:0b:b0 192.168.1.168 * 01:00:18:39:83:0b:b0

Hoe krijg ik weer Fon software in mijn WRT54G?

[ Voor 16% gewijzigd door sjolmers op 16-01-2007 19:35 . Reden: extra info ]

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Heb inmiddels via een Italiaanse vriend een gratis Fon router aangeboden gekregen. Binnenkort kan ik lekker gaan tweaken met het apparaat. Wat is nu eigenlijk het voordeel om het apparaat te hacken? (zonder in te gaan op hoe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Janoz schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 11:26:
@ DarthPlastic:

Je kunt hem ook gewoon een vast IP geven. Dan hoef je het cisco ding er neit tussen te hangen en hoef je in je server enkel aan te geven dat hij dat IP niet aan iemand anders moet uitdelen.
Dat wilde helaas dus niet werken, hij had dan netjes een IP, maar communicatie was onmogelijk.
Volgens mij is het meer dan alleen die DHCP, ik vermoed dat het bij de serverNIC ligt (elcheapo USB to Ethernet zonder een echt MAC-adres)
Met een switch/hub/whatever ertussen doet hij het prima, daarom maar gelijk de Cisco gepakt (4p hub, en had DHCP, dus beide problemen solved)
Nu heb ik alles echter aan de switch van een Asus WL-500g gehangen, dubbel WLAN dus... :P
De Fonera is zelfs iets sneller dan de WL-500g, de laatste staat nu helaas niets meer te doen...
The_Bash schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 23:04:
Heb inmiddels via een Italiaanse vriend een gratis Fon router aangeboden gekregen. Binnenkort kan ik lekker gaan tweaken met het apparaat. Wat is nu eigenlijk het voordeel om het apparaat te hacken? (zonder in te gaan op hoe).
De klooibaarheids-factor is je versienummer, als je er nu nog een bestelt krijg je waarschijnlijk 0.7.1-2.
Anyway, (zie post hierboven), met een seriële kabel is het nogsteeds te modden, en dan kun je er dus een hoop meer mee. Van het 'evil' aanpassen zoals het configureren van WEP/WPA op de public interface (waardoor er dus geen gasten meer kunnen inloggen) tot het fijner kunnen configureren/tweaken van het ding, zoals een extra webservertje etc.

Ook vond ik de shell heel handig om mijn netwerkprobleem op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam uit school en zag een TNT busje bij ons voor staan.
Pakketje in ontvangst genomen, en naar mijn kamer gegaan.
Toen heb ik alles uitgepakt en aangesloten, maar hij doet niks!
Als ik de powercable erin doe gaan er geen ledjes branden of knipperen.
DOA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ben bang van wel ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik dacht er al een tijdje over om er één te bestellen, puur omdat ik het een erg leuk initiatief vind.
Ben ik eindelijk zover, ligt http://shop.fon.com/ eruit...

* CrashOne probeert het vanavond nog wel een keer.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-09 08:11
Waarschijnlijk gebruik je IE6 of lager. Probeer het eens met firefox.

edit: weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg de gedeelde schijven te zien in m´n netwerk?

code:
1
2
3
4
5
--> Modem --> Router --> Fonera
               Pc1       Laptop
               pc2 
               pc3
               pc4

De pc´s aan de router zitten op 192.168.1.x.
Ik heb het ip van de fonera al geprobeerd in te stellen op verschillende ip-adressen, waaronder 192.168.1.1 en ....2 en ....10.

Werkgroep is uiteraard hetzelfde bij alle pc´s en bij de laptop.

Iemand enig idee?

[ Voor 79% gewijzigd door jepper op 17-01-2007 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Nee, ik gebruik bijna altijd Fx (of Opera) maar de site was gewoon niet te bereiken. Heb er inmiddels 1 besteld :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

jepper schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:43:
Waarschijnlijk gebruik je IE6 of lager. Probeer het eens met firefox.

edit: weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg de gedeelde schijven te zien in m´n netwerk?

code:
1
2
3
4
5
--> Modem --> Router --> Fonera
               Pc1       Laptop
               pc2 
               pc3
               pc4

De pc´s aan de router zitten op 192.168.1.x.
Ik heb het ip van de fonera al geprobeerd in te stellen op verschillende ip-adressen, waaronder 192.168.1.1 en ....2 en ....10.

Werkgroep is uiteraard hetzelfde bij alle pc´s en bij de laptop.

Iemand enig idee?
Advanced Network Settings

Public->Private Allow
Public->WAN Allow
Private->WAN Allow

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
werkt niet

Public WiFi>Private WiFi: Disabled by default. If you enable this option, you’ll grant the public WiFi users access to the private one: in other words, the Foneros will be able to connect to the WiFi PCs connected to your private network. This may interest you if you want to allow Foneros access to certain contents that you may have in your private network. When we talk about contents in your private network, we mean that you have an FTP or Web server.
• Public WiFi>WAN port: Disabled by default. When you enable this type of connection, you’ll be allowing public network users access to the use of the WAN port. This means that Foneros will be able to connect to PCs you have connected to your broadband router. Like the previous section, this may be of interest to you if you host a content server in your network.
• Private WiFi>WAN port: By enabling this type of connection, you’ll be allowing the use of the WAN port to the private network users. This option is enabled by default, but you must remember that the users will be in two different networks, so you won’t see them in sections like the Workgroup in Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
inderdaad, werkt niet. Je hebt dus helaas geen hol aan de fonera als je hem zou willen gebruiken om een wireless client toegang te geven aan tot je netwerkshares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
kan het helemaal niet dan???? Heeft niemand hier netwerkshares die hij kan openen op z´n Fonnetwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik kon niet het netwerk browsen, maar shares kon ik wel openen. Gewoon \\computernaam of \\ipnummer gebruiken. Het enige dat nodig was was het allowen van private >> wan. public >> wan moet je uitzetten. Hierdoor zouden andere fonero's je eigen netwerk op kunnen komen.

[ Voor 41% gewijzigd door Janoz op 17-01-2007 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
Ahh, idd, dan zal ik dat 's proberen. zit nu op school...
Rare vind ik ook dat bij de router dhcp-table alleen de pc's staan die op de router zijn aangesloten, en niet iets van de fonera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Met de standaardsettings kan ik (mits verbonden met het private-kanaal) gewoon op alle shares!

De Fonera is ook eigenlijk een router, op zn WLAN zit de range 192.168.10.0/24, en die wordt door de WAN-poort geroute naar het interne netwerk.
Ik heb hiervoor expres een 10.0.0.0/8 netwerk aangemaakt zodat hij alles goed door kan sturen, als je op je interne netwerk namelijk ook al iets met 192.168.x gebruikt werkt het volgensmij niet meer.

Mijn situatie iig:

192.168.10.1 FONERA 10.0.0.1 >>> netwerk 10.0.0.0/255.0.0.0 >>>
10.0.0.2 SERVER 192.168.0.2 >>> intern LAN 192.168.0.0/255.255.255.0 >>>
192.168.0.1 ROUTER / 192.168.0.x PC's

Een lange weg dus ;), maar alle pc's (bijv. 192.168.0.102) zijn gewoon bereikbaar.
Omdat ik dit juist niet wil heb ik de server alles laten blokkeren wat op het 192.168.0.x-netwerk komt, behalve de router (192.168.0.1) voor internettoegang.

Open ik via WLAN 10.0.0.2 dan werkt alles prima, dit moet echter wel via de commandline, het 'zoeken' naar pc's werkt niet. Zodra je eenmaal een gemapte share hebt heb je hier iig geen last meer van, dan connect hij meteen.
Zodra ik de blokkade op de server uitzet kan ik de 192.168.0.x-pc's op dezelfde manier bereiken.

Instellingen in de FON webinterface zijn Deny/Deny/Allow, de standaardinstellingen.
Wil je op je Public WLAN ook zulke netwerktoegang, dan moet je de tweede Deny ook op Allow zetten.
jepper schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 13:53:
Ahh, idd, dan zal ik dat 's proberen. zit nu op school...
Rare vind ik ook dat bij de router dhcp-table alleen de pc's staan die op de router zijn aangesloten, en niet iets van de fonera.
In je router vind je als het goed is alleen een lease voor de Fonera, de wireless clients die daaraan hangen krijgen een IP van de Fonera zelf.

[ Voor 13% gewijzigd door DarthPlastic op 18-01-2007 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 10:32
chrisborst schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:01:
[...]
http://www.xing.com/go/invita/6762385
wie die link registeren en dan krijg je 1 maand gratis premium account. Ga naar premiumworld en ga naar de fon aanbieding en je krijgt de code voor de gratis router.
Dit heb ik gedaan, en inderdaad heb ik nu een code gekregen.
Ga ik vervolgens naar de FON-shop en vul ik deze code in het veld 'promotion code' in dan geeft ie:
'Invalid promotionalCode' :?

Wat doe ik verkeerd?
Snel! Ik ben nog maar 31 dagen premium member 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
winand schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:23:
[...]

Dit heb ik gedaan, en inderdaad heb ik nu een code gekregen.
Ga ik vervolgens naar de FON-shop en vul ik deze code in het veld 'promotion code' in dan geeft ie:
'Invalid promotionalCode' :?

Wat doe ik verkeerd?
Snel! Ik ben nog maar 31 dagen premium member 8)
Nog een keer openen (ik neem aan dat je op Xing in het Premium-gedeelte die code te zien kreeg op een pagina in Fon-look)
Het kan ook zijn dat ze op zijn, er zijn er namelijk maar 1000 beschikbaar gesteld.

Mocht dit echt niet lukken, dan heb ik inmiddels ook nog een mail-invite voor iemand, dan kun je er ook een zonder product- en verzendkosten bestellen, zoals bij Xing. (winand, intresse? of CrashOne misschien?(je hebt hem toch niet gekocht he, terwijl je hem gratis kunt krijgen :P))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Ik heb zowel de code nogmaals opgevraagd (dacht, misschien krijg ik dan wel een code die WEL werkt..) als de fon shop.
Tussentijds mijn cookies en cache geleegd en gekeken of dat verschil maakte, maar helaas ;(

Kortom, ik heb zeker interesse in die mail-invite van jouw. :)
Hoe gaat dat in zijn werk? Moet je mij een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
@DarthPlastic :
In dat geval mag je em naar het volgende adres mailen: fon [et] winand.nl
Ik ben je eeuwig dankbaar ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 21:24
chrisborst schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:28:
Zo ook even een gratis wifi routertje aangevraagd via Xing. Ging echt lekker snel! Nu wachten totdat hij bezorgt wordt.
Nou heb hem vandaag dus binnen gekregen, en hij werkt! Hij hangt gewoon aan mijn router, en kan gewoon internetten via mijn private ssid. Ga nog wel even kijken naar alternatieve firmware, want je kan gewoon te weinig instellen. Maar laat de publice ssid natuurlijk gewoon normaal werken, want het is gewoon een perfect initiatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Laatst online: 18-09 08:03

IEF

Why so serious?

inmiddels ook een La Fonera gekregen. Met de laatste firmware 0.7.1-2 :(

kreeg er zo genoeg van dat ik het dingetje maar open heb gedraaid, en er een serial console aan gehangen heb.

Tis officieel natuurlijk tegen de regels, maar nu kan ik wel flashen erop wat ik wil ;)

(heb even snel DD-WRT getest, werkt perfect, al is die nogal alpha)

Het is toch nog simpeler dan ik dacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrOetker
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-09 14:45

DrOetker

Meer dan alleen pizza ;D

DarthPlastic schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:27:
[...]

Nog een keer openen (ik neem aan dat je op Xing in het Premium-gedeelte die code te zien kreeg op een pagina in Fon-look)
Het kan ook zijn dat ze op zijn, er zijn er namelijk maar 1000 beschikbaar gesteld.
Die link via xing werkt idd helaas niet meer. Ik dacht: ga ook maar is zo'n router bestellen (ben al sinds vorig jaar september lid :+ )

"Computer games don't affect kids, I mean if Pac man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
Heb vanmiddag van iemand hier in eindhoven een nieuwe Fon-router overgekocht. :)
Installatie is (bijna) gelukt.
Ik kan mijn interne netwerk niet pingen :?
(ja, ik ben dan met mijn private lan geconnect..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
DarthPlastic schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:22:
Met de standaardsettings kan ik (mits verbonden met het private-kanaal) gewoon op alle shares!

De Fonera is ook eigenlijk een router, op zn WLAN zit de range 192.168.10.0/24, en die wordt door de WAN-poort geroute naar het interne netwerk.
Ik heb hiervoor expres een 10.0.0.0/8 netwerk aangemaakt zodat hij alles goed door kan sturen, als je op je interne netwerk namelijk ook al iets met 192.168.x gebruikt werkt het volgensmij niet meer.

Mijn situatie iig:

192.168.10.1 FONERA 10.0.0.1 >>> netwerk 10.0.0.0/255.0.0.0 >>>
10.0.0.2 SERVER 192.168.0.2 >>> intern LAN 192.168.0.0/255.255.255.0 >>>
192.168.0.1 ROUTER / 192.168.0.x PC's

Een lange weg dus ;), maar alle pc's (bijv. 192.168.0.102) zijn gewoon bereikbaar.
Omdat ik dit juist niet wil heb ik de server alles laten blokkeren wat op het 192.168.0.x-netwerk komt, behalve de router (192.168.0.1) voor internettoegang.

Open ik via WLAN 10.0.0.2 dan werkt alles prima, dit moet echter wel via de commandline, het 'zoeken' naar pc's werkt niet. Zodra je eenmaal een gemapte share hebt heb je hier iig geen last meer van, dan connect hij meteen.
Zodra ik de blokkade op de server uitzet kan ik de 192.168.0.x-pc's op dezelfde manier bereiken.

(...)
Ik begrijp je configuratie niet helemaal. Heb je je Fonera aangesloten op je server?

Ik heb gewoon m´n adsl modem, daarop aangesloten een router. Aan de router hangen een paar pc´s, en ook de Fonera hangt aan deze router. De router geeft ip-adressen in de reeks 192.168.1.x weg. De Fonera 192.168.10.x. Ik kan niet via ´zoeken naar pc´s´ of via \\computernaam of \\ipadres op de andere pc´s komen. Ik heb de Fonera ook al andere ip-adressen uit laten geven, maar ik krijg het niet voor elkaar. Kan iemand me vertellen hoe ik wél op m´n shares kan?

edit: ik kan nu in m´n shares. Ik ga denk ik wel static ip´s ga instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panos_nl
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-08 09:00
Een Fonera bestellen via de Xing route is niet meer mogelijk helaas (invalide promotional code) :(
Waarschijnlijk zijn alle 2000 routers intussen vergeven

Heeft er iemand misschien nog een invite over?

Als tegenprestatie zal ik tzt mijn invite ook hier ter beschikking stellen.

panos_nl AT msn DOT com

bedankt,
Patrick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wmeester/Jeroen/hotspot/antenne%20vastmaken.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wmeester/Jeroen/hotspot/CIMG2513.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wmeester/Jeroen/hotspot/CIMG3070.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~wmeester/Jeroen/hotspot/CIMG3072.JPG

Handig dat FON, alleen had ik dus al een eigen AP, en een Hotspot met dd-wrt via worldspot.net 8)
Ik had al een 15 dBi antenne uit de U.S. over laten komen, dan heb je pas serieus bereik natuurlijk :7
Gevolg: ik broadcast nu 4 SSID's...
Het voordeel dat nu heb, is dat ik nu door het hele land kan internetten, als ik met de boot op vakantie ben >:)
Alleen nou zit ik weer met 2 asus wl-500g premiums....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Meester_J schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:15:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Handig dat FON, alleen had ik dus al een eigen AP, en een Hotspot met dd-wrt via worldspot.net 8)
Ik had al een 15 dBi antenne uit de U.S. over laten komen, dan heb je pas serieus bereik natuurlijk :7
Gevolg: ik broadcast nu 4 SSID's...
Het voordeel dat nu heb, is dat ik nu door het hele land kan internetten, als ik met de boot op vakantie ben >:)
Alleen nou zit ik weer met 2 asus wl-500g premiums....
Heb je het bereik al getest? Hoe ver kom je? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
panos_nl schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 12:01:
Een Fonera bestellen via de Xing route is niet meer mogelijk helaas (invalide promotional code) :(
Waarschijnlijk zijn alle 2000 routers intussen vergeven

Heeft er iemand misschien nog een invite over?

Als tegenprestatie zal ik tzt mijn invite ook hier ter beschikking stellen.

panos_nl AT msn DOT com

bedankt,
Patrick
@winand: Ik ben veel weg geweest waardoor ik het nu pas lees, maar ik zie dat je er inmiddels al een hebt (ik kom ook uit Eindhoven :D), dus ik neem aan dat ik geen invite meer hoef te sturen.

In dat geval gaat hij naar panos_nl, als iemand er al een heeft gestuurd, even melden aub.
Hoor ik niets, dan is hij morgen van jou, panos_nl ;)

Het grote mysterie hoe mijn netwerk nu in elkaar zit: :9
Fonera zit aan een server die een eigen DNS voert en routingfuncties heeft, met 2 netwerkkaarten. Die server is vervolgens weer verbonden met een switch (samen met de andere pc's) en een router.
Het leuke hiervan is dat ik op de server mooi kan bepalen wat voor toegang ik wil verlenen, ik heb bijvoorbeeld al het verkeer naar de pc's geblokkeerd.
Werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ligt het aan mij of kan je tegenwoordig geen gratis fonera's meer weggeven? Ik probeerde er een aan m'n ouders te geven (heb m'n eigen pas via de Xing route verkregen) via een invite, maar als ik daar met hun account op reageer krijg ik geen promotional code of iets dergelijks. Er is alleen maar een Fonero account aangemaakt lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Wie wil er nog een Fonera? Ik heb nog 1 invite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dutchmega schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:54:
Wie wil er nog een Fonera? Ik heb nog 1 invite
w.kuilman@home.nl aub ;)

Alvast bedankt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-09 13:38
Dutchmega schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 17:14:
[...]

Heb je het bereik al getest? Hoe ver kom je? 8)
handig, die measure tool op google earth :)

heb met een laptop 160 meter gehaald.
een vriend heeft op zijn dak ook een antenne (19 dBi, 2 W versterker) en daar kan ik ook verbinding mee maken. is 425 meter verderop. Lukt trouwens alleen 's-winters i.v.m. enkele bomen...

(is b.t.w met die asus op 70 mw, heb nog geen idee hoeveel mw die fonera kan zenden...)

[ Voor 9% gewijzigd door Meester_J op 21-01-2007 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 02:36:
[...]

w.kuilman@home.nl aub ;)

Alvast bedankt _O_
Your friend is probably already a Fonero. Please, verify the email address or send the invitation to another friend who is not yet a member of the FON Community.

Ik heb je Gmail ook al geprobeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:52
Dutchmega schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:00:
[...]

Your friend is probably already a Fonero. Please, verify the email address or send the invitation to another friend who is not yet a member of the FON Community.

Ik heb je Gmail ook al geprobeerd
Ik wil ook wel graag een Fonero worden, @ xing werkt de code iig niet :(

evilgame -atje- xs4all.nl

als iemand nog een invite heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In navolging van mijn eerdere probleem met het versturen van de invite. Deze mail kreeg ik dus na het versturen van de invite naar het adres van m'n ouders.
Dear x,

Your friend z would love to have you join the FON Community, the largest WiFi Community in the world.

Don’t worry, your friend z hasn’t gotten you into any trouble yet.
We are FON. We are fun. We offer you a fantastic proposition. Convert your broadband connection into a FON Access Point and roam the world for free! Join FON, and you will have WiFi Everywhere!

Register with FON at www.fon.com and Enjoy the WiFi Planet with us!

Best regards,
FON Team
En na registratie de volgende:
Welcome to FON. This email was sent to you as a reminder for you to confirm your registration.
FON does not want to spam you, we just want to check that your email address is a valid one.

Please note that to become a Fonero, you need to convert your existing Internet connection into a FON Access Point.
When you confirm your registration, you will be redirected to www.fon.com where you will be able to purchase La Fonera, our FON Social Router, for €/$ 29.95 with shipping (taxes not included).

Once your FON Access Point is properly installed and registered, you will be able to share your WiFi with the rest of the FON Community and choose what you want, either free WiFi roaming worldwide or revenue generated by your FON Access Point.

CLICK HERE AND CONFIRM YOUR REGISTRATION!
Na de bevestiging te hebben gedaan kon ik niet achterhalen of je nu nog iets moet doen voor de (gratis) fonera. Heb ik iets over het hoofd gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
DarthPlastic schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:45:
[...]
@winand: Ik ben veel weg geweest waardoor ik het nu pas lees, maar ik zie dat je er inmiddels al een hebt (ik kom ook uit Eindhoven :D), dus ik neem aan dat ik geen invite meer hoef te sturen.
Yep, mak er maar iemand anders blij mee, kep er een inmiddels :) Toch zeker bedankt voor je aanbod!
Ben nog steeds een beetje aan het kl*ten omdat ik vaak een van de twee SSIDs niet kan zien :?
Als ik eenmaal geconnect ben met een van de twee gaat het internet mij veel te traaaag..
Iemand ook problemen dat alles zo traag gaat?
Ik heb nu de internet settings op DHCP staan. Als ik dat handmatig ga instellen, kan ik zelf een DNS-server uitkiezen. Gaat ie daar veel sneller van lopen? (denk het niet trouwens, ook downloaden van grote bestanden is traag..)
Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Okee, nog steeds één over dus, wie dit als eerste quote krijgt hem.
Zo weet ik aan wie ik hem moet geven, en zo weten anderen wie er al een gehad heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthPlastic schreef op maandag 22 januari 2007 @ 00:03:
Okee, nog steeds één over dus, wie dit als eerste quote krijgt hem.
Zo weet ik aan wie ik hem moet geven, en zo weten anderen wie er al een gehad heeft ;)
speedyxxl@hotmail.com
is voor de vriendin van een maat van me, zijn email was dus al in gebruik omdat hij er zelf al 1 heeft

Alvast bedankt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 11:01
Iemand nog een invite over in ruil voor eeuwige dankbaarheid? :)

arjenvantol@gmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
En ... de bel gaat :) Meneer van TNT brengt mij een pakje uit Spanje :) 11 Januari besteld, 22e binnen. Dat is 11 dagen dus.

Wat een klein, schattig dingetje. Die mag wel in mijn HK komen staan. En ook nog stickers (slim, eentje ter grootte v/e CD!) , dan kan ik anderen laten weten dat ze hier kunnen FON-en.

Alleen jammer dat het door TNT bezorgd is ...ik werk nl bij DHL ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderOnline
  • Laatst online: 22-05-2023
14 jan besteld, vandaag ontvangen! Dat is snel!
Mooi compact dingetje, dus zeker niet lelijk in je kamer. Ga 'm straks eens testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

Iemand nog een invite over toevallig?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil ook wel een invite, kan ik het FON netwerk hier in de buurt uitbreiden
nieuwemarkt(at)gmail(dot)com
mijn dank is 20 cm groot

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Niet online
Evilman schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:03:
[...]

Ik wil ook wel graag een Fonero worden, @ xing werkt de code iig niet :(

evilgame -atje- xs4all.nl

als iemand nog een invite heeft :)
Alsjeblieft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Laatst online: 21:58

vliegnerd

Nintendo fan.

Vandaag een 0.7.1-1 ontvangen via de Xing aanbieding.

Meteen de code injection exploit gebruikt om SSH (dropbear) te starten. Werkt als een trein.

Helaas vind La Fonera nu geen Internet.. maar dat gaan we morgen weer ff proberen.

edit: na een uurtje of twee kwam toch de externe SSID FON_AP te voorschijn.

[ Voor 14% gewijzigd door vliegnerd op 23-01-2007 07:53 ]

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Hoe werkt dat, die invites? Ik zit nl nog in mijn ene maand premium bij XING. Kan ik dan andere mensen uitnodigen?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 01:31:
[...]

speedyxxl@hotmail.com
is voor de vriendin van een maat van me, zijn email was dus al in gebruik omdat hij er zelf al 1 heeft

Alvast bedankt _O_
Deze is inmiddels verstuurd, de groeten aan ze! :)
Let op dat de Fonera zich de eerste keer meteen naar versie 0.7.1-2 update, mocht je hem in 0.7.1-1 krijgen dan is hij nog 'te redden' ;)

Overigens een trucje:
0.7.1-2 is slechts een update over 0.7.1-1 heen, de firmware blijft 0.7.1.
Onderop vind je een klein resetknopje, ik hoorde van iemand dat je zo waarschijnlijk terug naar r1 kon.
De r1-image is namelijk de basis, aan r2 zijn enkel wat pagina's veranderd, en aangezien de veranderingen samen met de instellingen worden opgeslagen (in apart geheugen, /jffs op het ding) zou je zo terug moeten kunnen.

Over die Xing aanbieding: Die is inmiddels dus voorbij, mocht iemand daar nog gebruik van willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepper
edit± niet meer nodig

[ Voor 90% gewijzigd door jepper op 24-01-2007 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heb gisteravond ook mijn Fonera SSH unlocked volgens de methode beschreven op http://www.scorpiontek.org/portal/content/view/85/36/ (pagina 5 t/m 7). De fonera had versie 0.7.1-2 er op staan, maar na een reset (30 sec reset knop inhouden) rebootte de Fonera weer met de oude firmware 0.7.1-1. De netwerkkabel moet je dan er uit laten zodat de Fonera zich niet kan updaten. Overigens staat op pagina 7 van de tutorial een commentaar van iemand die het ook op een 0.7.1-2 Fonera voor elkaar heeft gekregen. Voor de rest heb ik er nog niets mee gedaan, hij hang ook weer gewoon lekker in m'n meterkast internet te delen met andere Fonero's. Misschien dta ik er in de toekomst een alternatieve firmware op zet (DD-WRT waarschijnlijk) als ze de Fonera dual SSID structuur met heartbeat voor elkaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Nice!

Ik zal het zometeen ook even proberen.

[ Voor 88% gewijzigd door Kaspers op 24-01-2007 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
welk wachtwoord accepteert íe niet meer? Je kan alleen maar via je MyPlace (private) SSID inloggen op je Fonera, niet via LAN of je Public (FON_AP) SSID. Heb je dat wel gedaan?

Je WPA key is gelijk aan het serienummer van je Fonera en gebruikersnaam/wachtwoord is root/admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ja hij doet het al, ik meende dat het root:root was, maar het bleek root:admin te zijn..
Verder heb ik de hack uitgevoerd via de kabel, Schweino, dus dat kan wel.

Apparaat heeft wat problemen met WPA icm Apple hardware, en hij is WPA by default, dus daarom werkte het niet via My Place.

SSH is nu enabled, en Fon komt er niet meer in.
Nu nog ff SSH pass veranderen, voordat iemand hem bricked.

//

Zal ook nog ff proberen een 2e antenneaansluiting te maken..

[ Voor 9% gewijzigd door Kaspers op 24-01-2007 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Eusebius schreef op maandag 22 januari 2007 @ 20:28:
Hoe werkt dat, die invites? Ik zit nl nog in mijn ene maand premium bij XING. Kan ik dan andere mensen uitnodigen?
Die invites hebben helemaal niks met Xing te maken. Als je al lid bent van Fon en een router hebt dan heb je ergens op je private space van Fon een scherm waarop je mensen uit kunt nodigen. Dat zijn de invites waar hier over gesproken wordt. Het Xing aanbod geldt al niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Mooi m'n mod is af:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3ca8e1c3d5aadfd24df4af0e1053f3a3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cda6e182caa16607fe10fb23e7e4b516/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/1830ce74c8608e26f0e9aebea93759e3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/605b07142ca46f38bdf46b9462959a6c/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noshi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:23
@Kaspers: Wat is er voor verandering in die mod?

Paar dagen geleden een invite van een vriend gekregen, dus hopelijk binnenkort een extra router erbij (bovenop de 2 die ik er al heb).

Trouwens, een gebrickte FON router is nog te redden met een serieele verbinding (moet je 'm wel openmaken).

[ Voor 9% gewijzigd door Noshi op 24-01-2007 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik heb een extra antenne aansluiting toegevoegd, thats all...

Verder is hij SSH enabled en fon-access disabled.

[ Voor 30% gewijzigd door Kaspers op 24-01-2007 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarthPlastic schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 00:11:
[...]

Deze is inmiddels verstuurd, de groeten aan ze! :)
Let op dat de Fonera zich de eerste keer meteen naar versie 0.7.1-2 update, mocht je hem in 0.7.1-1 krijgen dan is hij nog 'te redden' ;)
bedankt _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 21:24
Kaspers schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:17:
Ik heb een extra antenne aansluiting toegevoegd, thats all...

Verder is hij SSH enabled en fon-access disabled.
Wat is het voordeel dan daarvan?? Want wat voor extra dingen zit er dan bij die andere firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Wat voor voordeel heeft nu zo'n alternatieve firmware voor een "normale" gebruiker? Ik krijg hem als het goed is morgen binnen, wellicht handig om te weten dus. Mijn doel is: veilig delen van internet voor fon-geburikers. Is het trouwens een punt dat hij op een meter van een ander draadloos modem komt te staan?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nou ik zorg ervoor dat FON er geen nieuwe update meer heen kan schrijven zodat ik later de mogelijkheid heb om er een custom firmware heen te flashen.

Ook weiger ik hun nu om m'n access point uit te lezen.
Alle settings kunnen nog steeds worden ingesteld via de WebConfig (192.168.10.1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 03:08
Argh, ik heb niet goed zitten lezen. Geregistreed op xing promotional code vol verwachting ingevoerd: Invalid promotionalCode

Argh. Lees net dat die mogelijkheid er niet meer is. Is er nog een andere manier om zo'n mooi Fonnetje deze kant op te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Vandaag hebben ze mijn routertje geprobeerd te leveren, eas helaas niet thuis. TNT komt niet op zaterdag, lekker vaag is dat. Maandag heb ik 'm hopelijk binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dôh
  • Laatst online: 17-09 11:05
Niek_ schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:06:
Argh, ik heb niet goed zitten lezen. Geregistreed op xing promotional code vol verwachting ingevoerd: Invalid promotionalCode

Argh. Lees net dat die mogelijkheid er niet meer is. Is er nog een andere manier om zo'n mooi Fonnetje deze kant op te krijgen?
Ja hoor, gewoon in je buidel tasten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag leveren ?
Tis nu toch woensdag ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Laatst online: 05-09 11:01
Ik wacht nog steeds geduldig op een invite van een heel aardig persoon :Y)
(arjenvantol@gmail.com)

[ Voor 14% gewijzigd door EnigmA-X op 24-01-2007 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43
ik kijk net eens op mijn fon-pagina, maar waar vind ik die invite(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
DarthPlastic schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:47:
[...]

edit: Boven het postvenster staat een mod-waarschuwing over links en uitleg over illegale firmware, hoe moet ik dit opvatten? Mag je uitleg om het ding te 'hacken' (om SSH) aan te krijgen wel gewoon bespreken, of mag je alleen de mogelijkheden hiervan bediscussiëren (zoals wat hierboven staat)
En illegale firmware, gaat dit over het hacken van FON firmware, of is het bijvoorbeeld meer in de richting van het flashen van een aangepaste DD-WRT op het apparaat?
Dat dat laatste niet de bedoeling is is wel duidelijk natuurlijk, maar zolang je de FON-mogelijkheden behoudt is het toch toegestaan volgens de licentie?
Ik heb hem aangepast/verduidelijkt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Byte_Me schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:59:
ik kijk net eens op mijn fon-pagina, maar waar vind ik die invite(s)
Links-onder in het scherm: "Fonero gets Fonero"

@bjck: ik weet niet of je je waarschuwing wel zo kan stellen. De vraag "hoe moet ik met mijn router" is onlosmakelijk verbonden met het Fon en Fonera onderwerp, aangezien de Fonera een dual ssid router is en de meeste mensen deze router dus ook zullen willen configureren om het private ssid te kunnen gebruiken in hun thuisnetwerk (wat nog niet zo simpel lijkt te zijn).

[ Voor 39% gewijzigd door Schweino op 25-01-2007 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

EnigmA-X schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:59:
Ik wacht nog steeds geduldig op een invite van een heel aardig persoon :Y)
[...]
Invited!

Ben ik nu ook heel aardig ik wil het namelijk zo graag zijn :+

[ Voor 18% gewijzigd door Alternativ op 25-01-2007 08:56 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 21:06

Garyu

WW

Als er dan toch nog steeds mensen met invites zijn, hier is er ook nog eentje welkom :)

kurkentrekker@hotmail.com

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 18:44:
ik wil ook wel een invite, kan ik het FON netwerk hier in de buurt uitbreiden
nieuwemarkt(at)gmail(dot)com
mijn dank is 20 cm groot
O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Hoi allemaal

Ik heb eventueel 1 invite, c/p deze regel aub in je post met je email adres en je hebt hem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

har0 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 10:41:
Hoi allemaal

Ik heb eventueel 1 invite, c/p deze regel aub in je post met je email adres en je hebt hem
nieuwemarkt(at)gmail(dot)com :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Hoi allemaal

hesselannema hotmail com

Grutte Pier fansels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-08 16:27
Hoi allemaal

bjornblomen hotmail com

Mijn dank is groot...

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
verstuurd aan de eerste , Frivole Henkie, plezier er mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 03:08
Als ik vragen mag. De invites waar nu over gesproken wordt, zijn dat invites voor zo'n gratis FON-router, of sla ik nu de plank mis?
Plank mis slaan, waar slaat dat eigenlijk op....
Pagina: 1 ... 7 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het overleggen / linken naar alternatieve firmwares is NIET meer de bedoeling.

Dit topic is om de dienst/project Fonero te bespreken, het moet geen 'wat kan ik allemaal' en 'hoe moet ik met mijn router' topic worden. Dan is een specifiek topic over die router verstandiger.

Geen invite verzoeken in dit topic graag.