Het grote Fonero-topic

Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste
Acties:
  • 16.081 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:38
Thanks MrAcid,

maar dit zijn volgens mij geen invites voor een gratis router of wel ?

edit: okee even voor de duidelijkheid:

Mensen die al een Fonero zijn kunnen in hun userspace één iemand uitnodigen om een gratis Fon router te krijgen voor kerst. (dit is dus niet de "invite a friend to become a fonero" link).
Dus als iemand die al Fonero is mij zou willen blijmaken met de kerst ;)

--> *wegge-edit*

[ Voor 69% gewijzigd door Mitch op 23-12-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mitch schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 11:02:
Thanks MrAcid,

maar dit zijn volgens mij geen invites voor een gratis router of wel ?
Nope, deze zijn alleen voor Fon :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
:o

Sorry mensen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Nice, likt me interessant. halie_zhan at hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01 08:09
Geen probleem Mr Acid! Maar als iemand mij wel nog kan een uitnodiging kan sturen voor een gratis router, zou dat heel leuk zijn. Als ik moet betalen wacht ik dan liever nog even tot na de feestdagen, dan is het budget weer wat ruimer ;)

info at freddyboeke punt be

[ Voor 26% gewijzigd door Poestie op 23-12-2006 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice, otte89 apenstaartje home punt nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:19
Vraagje....

Ik lees bij fon dat je als je eenmaal een Fonera router hebt aangeschaft je er nooit meer van af kan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Misschien handig dit invites aanvragen via e-mail danwel DM te doen? Vervuilt het topic een beetje.....

[ Voor 9% gewijzigd door Schweino op 23-12-2006 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• npyl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 22:13
MrAcid, bedankt voor de invite, helaas niet voor de gratis router (blijf Nederlander....)

Maar wie nog een invite overheeft voor een gratis router, ik hou me aanbevolen.

- Reeds voorzien, dus binnenkort onderdeel van FON -

[ Voor 15% gewijzigd door npyl op 23-12-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben ook geinteresseerd :)
dutchmega@gmail.com

Ik vroeg me af, als je een FON hotspot opzet, zitten daar nog regels aan gebonden? Ik gebruik mijn 250/50 veel voor het bittorrenten dus ik zou het graag willen limiteren op 30/10 kb/sec

En, wat moet je doen om op het FON netwerk te mogen, qua instellingen? Ik lees dat niet-FONers niet op het netwerk mogen.

[ Voor 85% gewijzigd door Dutchmega op 23-12-2006 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 15:30

Thapous

Nee toch niet.

Als jullie toch bezig zijn

Thapous@gmail.com

als ik iets krijg: Dank u:D

[ Voor 24% gewijzigd door Thapous op 23-12-2006 14:13 ]

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poestie
the_nowhereman schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 13:35:
Vraagje....

Ik lees bij fon dat je als je eenmaal een Fonera router hebt aangeschaft je er nooit meer van af kan......
Als ik mij niet vergis ben je verplicht je router 1 jaar open te stellen, als dat jaar voorbij is is die router gewoon van jou en mag je hem dichtgooien voor het grote publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dutchmega schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:09:
Ik ben ook geinteresseerd :)
dutchmega@gmail.com

Ik vroeg me af, als je een FON hotspot opzet, zitten daar nog regels aan gebonden? Ik gebruik mijn 250/50 veel voor het bittorrenten dus ik zou het graag willen limiteren op 30/10 kb/sec

En, wat moet je doen om op het FON netwerk te mogen, qua instellingen? Ik lees dat niet-FONers niet op het netwerk mogen.
Fonero Linus zijn of betalen. Ook niet Foneroos mogen er op als ze betalen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:47

killercow

eth0

Dutchmega schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 14:09:

Sorry, geen invites meer over,
Maar je kunt in de fon router gewoon heel gemakkelijk je bandbreedte aanpassen, (zelfs online), dus stel dat jij in t buitenland zit, en denk, hmm ik gebruik m'n bandbreedte nu toch niet, dan kun je deze gemakkelijk opschroeven, of je ook precies 30/10 kunt delen weet ik niet.

openkat.nl al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Voor de mensen die nog een gratis fonera willen, dit kan als volgt:
  • Registreer jezelf bij Xing/Open BC via de link in mijn sig.
  • Je krijgt dan 1 maand gratis Premium membership.
  • Als premium krijg je via een link een code waarmee je een gratis fonera kan bestellen.
Xing/Open BC is een soort Hyves voor Business contacts en er zijn verder geen verplichtingen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 11:41
Bedankt _/-\o_

edit: Ik kan die link niet vinden, waar staat die?

[ Voor 64% gewijzigd door Zenos op 23-12-2006 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poestie
Staat een paar pagina's terug al aangegeven.

Intussen is mijn Fonera besteld en is het geduldig wachten tot hij aankomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 11:41
Bedankt, ook ik heb hem zojuist besteld. Ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agaam
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 23:29

agaam

dit is mijn huisdier

ja ik wil ook wel 1 hebben agaam39@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 16:21
Je kunt de download cappen op 512k, 768k. 1M, 2M, 4M of onbeperkt (alles in bits) wat er met de upload gebeurt weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjen Tempel
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Upload kun je helaas niet beperken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 16:32
Problem? schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 20:53:
Hey :)

Ik zit nu bij mijn vader en probeer het wifi routertje in te stellen, maar ik loop hier tegen een probleempje op... ik kan de @home naam (CCxxxx) niet instellen in de router, tenminste, ik heb het nog niet gevonden waar dit moet.. Ik heb al wel in dit topic gekeken maar daar stond alleen maar hoe het moest voor een andere router/firmware.. De firmware wie ik gebruik is: 0.7.0 r4

:) Kan iemand mij even helpen en zeggen waar ik dit/hoe ik dit moet invoeren?
Hmm, blijkbaar is dit meer een: Geef mij een invite please, topic geworden, dan een topic waar mensen elkaar helpen? 8)7 :?
Of weet helemaal niemand dit?
Het betreft deze router:
Afbeeldingslocatie: http://www.portel.de/fileadmin/pics/C-F/FON_WiFi-Router_LaFonera-06.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Enfer op 24-12-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
De SSID kun je veranderen door via WiFi in te loggen op het apparaat en in de browser naar http://wifi.fon.com te surfen.

Daar kun je je settings wijzigen, die na een reboot van het apparaat worden toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ik denk niet dat Problem de SSID bedoelt maar de hostname van het FON accesspoint. Als ik het goed heb moet je voor @home namelijk een hostname invullen voordat de verbinding het wil doen.

Ik heb dat type FON accesspoint (nog) niet, dus kan je ook niet helpen helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Schweino op 24-12-2006 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enfer
  • Laatst online: 18-09 16:32
Schweino schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:49:
Ik denk niet dat Problem de SSID bedoelt maar de hostname van het FON accesspoint. Als ik het goed heb moet je voor @home namelijk een hostname invullen voordat de verbinding het wil doen.

Ik heb dat type FON accesspoint (nog) niet, dus kan je ook niet helpen helaas.
Inderdaad, voor @home moet je als computernaam een bepaalde naam die je van @home krijgt invoeren.. Maar dit heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken waar in de router dit precies moet, en zodoende werkt het internet via de router ook nog niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Problem? schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:55:
[...]

Inderdaad, voor @home moet je als computernaam een bepaalde naam die je van @home krijgt invoeren.. Maar dit heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken waar in de router dit precies moet, en zodoende werkt het internet via de router ook nog niet..
Ik kan je niet helpen want ik heb de vorige router (die wrt54gl) gehad. Misschien dat je kan telnetten naar het modem als het niet in de webinterface zit.

Wat had je eerst als router? Ik zou de fonera gewoon daar op aansluiten (ook omdat er verder geen lanpoorten opzitten),

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al fonero vanaf het begin, heb al 1 vriend uitgenodigd, maar zou er graag nog 1 uitnodigen via 1 van jullie.

Is er iemand die een invitemailtje (voor de gratis AP) kan versturen aan: speedyxl@home.nl ?

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 21:31
Ik zou ook wel zo'n ding willen. Kan iemand mij ook een invite sturen ?

Ik ben benieuwd, ik woon niet echt handig voor zo'n ding. Maar stel dat je in Delft bij terrassen woont (boven een cafe etc) dan zou je goed kunnen verdienen.

maeslant [apestaartje] uitmaasland [punt] nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:04
Je kunt gratis een fonero bestellen door even bij www.xing.com lid te worden zoals "groningen" hier uitlegd.

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:24
Problem? schreef op zondag 24 december 2006 @ 13:55:
[...]

wellicht ten overvloede, maar kun je ook niks in de webinterface van de router instellen?
username en password admin

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:08
flipjevandejam schreef op woensdag 27 december 2006 @ 22:15:
Je kunt gratis een fonero bestellen door even bij www.xing.com lid te worden zoals "groningen" hier uitlegd.
Je kunt pas een gratis Fonero bestellen als je 10 anderen aanmeldt voor Xing. Dan pas krijg je een gratis maand Premium lidmaatschap waarmee je kunt bestellen.
Voor niks aangemeld... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:21

Q-bone

Dusss...

Goedendag,

Hoe krijg ik het met de nieuwe la fonera het voor elkaar dat mijn vriendin en ik samen op de beveiligde my place wireless inloggen? zodat we samen kunnen internetten. Nu is het zo dat ik wel via de my place kan inloggen en zij met geen mogelijkheid... dan zegt de pc steeds, netwerk is out of range.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Probeer eens de wireless security op WPA2 in te stellen ipv WPA (voor zover je hardware dat ondersteund). Dit kan gedaan worden in de webconfig van de router (en niet de webconfig van Fonero).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

mijn router heeft er toch weinig mee te maken? die is niet wireless en heeft geen code. De wpa is volgens mij standaard voor de fonera... maar kan dus wel via de 1 ne pc inloggen, maar niet via de andere op de secure verbinding.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
maarten_v schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:23:
[...]

Je kunt pas een gratis Fonero bestellen als je 10 anderen aanmeldt voor Xing. Dan pas krijg je een gratis maand Premium lidmaatschap waarmee je kunt bestellen.
Ik heb het al eerder gezegd:

Als je via de link in mijn signature aanmeldt dan krijg je direct 1 maand gratis premium lidmaatschap.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Q-bone schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 18:16:
mijn router heeft er toch weinig mee te maken? die is niet wireless en heeft geen code. De wpa is volgens mij standaard voor de fonera... maar kan dus wel via de 1 ne pc inloggen, maar niet via de andere op de secure verbinding.
Ik bedoel dus de fonera, en dat is ook een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

dat snap ik... Heb alle mogelijke instellingen geprobeerd, maar ze kan gewoon niet connecten in het secure myplace gedeelte. of te wel, ze kan gewoon niet op internet, zonder een fon account... iets wat wel vreemd is. Iemand nog een idee? zou het aan haar us robotics netwerk kaart liggen? deze hebben we ook al door een 3com vervangen, maar dat mocht ook niet helpen,,, nog meer ideeen?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Zoals ik al zei, probeer de security eens op WPA2 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

wpa2, dat werkt nog steeds niet. De verbinding van mijn vriendin haar computer ziet het wel, alleen bij connect dan ziet ie geen streepjes en disconnect die weer.

bij mijn 3com, connect die wel, alleen zegt ie dat er geen of beperkte rechten zijn, en ook maar op 1 mbit... of te wel doet niets.

echt heel vreemd, want wat ik ook verander op mijn eigen pc werkt het wel oke!

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Dan kun je nog WEP proberen, daarna zou ik het ook niet weten.
De reden dat je nu niet kunt connecten ligt aan het feit dat je hardware waarschijnlijk geen WPA2 ondersteund..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zou ook graag deel willen nemen.

Aangezien een invite de aanschafkosten kan besparen hoop ik dat hier iemand zit die mij wil inviten zodat ik in het kader van de kerst-actie de router kostenloos kan krijgen.

svdmeer

- apenstaart -

tomaatnet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik heb de link van _diederik gevolgd, premium links bekeken en de gratis fonera router besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

nog 1 ding dat me niet helemaal duidelijk is...

Is de fonera nu echt een router of niet? of te wel, kan ik mijn router die tussen mijn modem en de fonera zit er tussenuit halen? en zo ja... hoe stel ik dan mijn upc dingen in, net als je cc nummer bij @home zeg maar.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Hij deelt IP-addressen uit aan WiFi verbindingen, dus in dat opzicht is hij wel een Router, maar staat los van je eigen lokaal netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

Heb hem draaien! rechtstreeks op mijn chello motorola modem...

echter zit ik nu waarschijnlijk met het 10mbit probleem van die modem... hij klapt er namelijk soms uit... echt zo klote is dat. En om nou te zeggen dat de la fonera snel weer online is als je de stroom er af haalt... nee niet echt... kan daar wat aan gedaan worden? door het inloggen op de fon site misschien uit te zetten bij met ssh?

of zal de 10mbit oplossing er snel komen?

[ Voor 85% gewijzigd door Q-bone op 31-12-2006 16:46 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
maarten_v schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:23:
[...]

Het referralgedeelte van de link in het betreffende topic op telecomvergelijker was per abuis weggehaald, dit is nu goed gezet en als het goed is moet het werken, net als via de link van Diederik :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Vandaag heb ik hem binnen gekregen. Ik heb me aan kunnen melden en even online kunnen zijn, maar nu werkt het ding voor geen meter. Als ik hem aanzet dan brand het power en het wlan lampje, maar het internet lampje knippert lang kort lang kort enz. Als ik de laptop laat zoeken naar netwerken dan vind ik geen Fon_AP of MyPlace. Ik heb het op 2 verschillende laptops geprobeerd, maar geen van beiden werken. Ik heb nu zelfs de netwerk kabel er maar uit gehaald. Power brandt, wlan brandt, maar nog steeds geen ssid's te vinden.

Bijkomend probleem is dat beide laptops met draadloos netwerk niet van mij zijn (zijn beiden van mijn vriendin) en ik daarom eigenlijk alleen tijdens GTST de tijd heb om flink te experimenteren :D......

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
_Diederik schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 20:22:
[...]

Ik heb het al eerder gezegd:

Als je via de link in mijn signature aanmeldt dan krijg je direct 1 maand gratis premium lidmaatschap.
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 19:26
Janoz schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:29:
Vandaag heb ik hem binnen gekregen. Ik heb me aan kunnen melden en even online kunnen zijn, maar nu werkt het ding voor geen meter. Als ik hem aanzet dan brand het power en het wlan lampje, maar het internet lampje knippert lang kort lang kort enz. Als ik de laptop laat zoeken naar netwerken dan vind ik geen Fon_AP of MyPlace. Ik heb het op 2 verschillende laptops geprobeerd, maar geen van beiden werken. Ik heb nu zelfs de netwerk kabel er maar uit gehaald. Power brandt, wlan brandt, maar nog steeds geen ssid's te vinden.

Bijkomend probleem is dat beide laptops met draadloos netwerk niet van mij zijn (zijn beiden van mijn vriendin) en ik daarom eigenlijk alleen tijdens GTST de tijd heb om flink te experimenteren :D......
Ik had begrepen van de fora van Fon, dat een nieuwe La Fonera de eerste 24 uur bezig is met upgrades etc en daardoor slecht bereikbaar.

Na deze 24 uur zou alles wel naar behoren moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Janoz schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 20:29:
Ik heb nu zelfs de netwerk kabel er maar uit gehaald. Power brandt, wlan brandt, maar nog steeds geen ssid's te vinden.
Ik meende iets te lezen dat je bij de fonera de netwerkkabel erin moet laten zitten anders komen de netwerken niet op, voer eens een powercycle uit zodra netwerkkabel is aangesloten en probeer te connecten met het fonera netwerk.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb ik al meerdere keren gedaan.
robeer te connecten met het fonera netwerk
Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen wanneer ik niet op mijn fonera in kan loggen. Heb trouwens wel even via de web interface verbinding gemaakt. Deze lijkt gewoon normaal te werken. Hier gebeurde iig niks vreemds. Hij had een ip (ik zie de requests en offers ook in mijn andere router voorbij komen) en ook dns was goed ingesteld.

Ik ga eerst maar even van de verklaring van GraveR uit. Morgen zie ik wel weer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
Je kan ook bedraad de Fonera in:
You can access to the management console connecting the network cable from the Fonera directly to your PC.
1.Click Start>Connect to>Show all connections,
2.Double click the Local Area Connection icon to show the connection’s Status dialog box.
3.Double click Internet Protocol (TCP/IP)
4. Click the Use the following IP address option button and type:
a. IP address: 169.254.255.2
b. Subnet mask: 255.255.255.0
c. Default gateway: (leave blank)
d. Preferred DNS server: (leave blank)
e. Alternate DNS server: (leave blank)
5. Open your browser and type http://169.254.255.1
Dit haal ik overigens uit een mailtje van support aan mij, omdat ik wel het public signaal kan vinden, maar niet het private signaal. Nu heb ik hier maar 1 laptop, dus ik kan het niet verifiëren met een andere. Verbinding maken met het private signaal kan wel, als ik dat handmatig opgeef en verbind :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zo ben ik die router ook al binnen gekomen, en dan is er blijkbaar niks aan het handje (wat jij beschreven hebt staat ook in de handleiding). In de buurt heb ik eigenlijk maar 1 of twee netwerken die mogelijk kunnen storen, maar die hebben een enorm zwak signaal (nieuwe betonnen huizen met flinke bewapening ;) ).

Vanochtend knipperde het internetlampje niet meer. Alle drie branden constant. Nog steeds geen spoor van mijn private of public netwerk.

Ik ben blij dat ik hem gratis gekregen heb, anders zou ik zo langzamerhand aan een miskoop gaan denken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
@janoz: wanneer heb je de "bestelling" geplaatst voor deze Fonera? En heb je een verzendbevestiging ontvangen? Ben namelijk benieuwd wanneer ik de mijne ongeveer kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Schweino schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:52:
@janoz: wanneer heb je de "bestelling" geplaatst voor deze Fonera? En heb je een verzendbevestiging ontvangen? Ben namelijk benieuwd wanneer ik de mijne ongeveer kan verwachten.
Bij mij duurde het bij mijn eerste router 3 dagen (de wrt54gl) en bij de tweede router (de fonera) die overigens in Utrecht komt te hangen ongeveer 17 dagen, 12e bestelt en 29e binnen :).

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die van mij heb ik 15 december besteld en gisteren (2 jan) ontvangen. Ik heb alleen een orderbevestiging ontvangen van de shop. Geen tracking number of verzend bevestiging. Ik had gewoon ineens een zak van TNT op tafel liggen :).

[ Voor 53% gewijzigd door Janoz op 03-01-2007 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
ah okay, ongeveer 2 a 3 weken dus. Mooi, dan hoop ik m'n 2 fonera's ook over een week oid binnen te krijgen. Weer twee adressen erbij dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Janoz schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:14:
Die van mij heb ik 15 december besteld en gisteren (2 jan) ontvangen. Ik heb alleen een orderbevestiging ontvangen van de shop. Geen tracking number of verzend bevestiging. Ik had gewoon ineens een zak van TNT op tafel liggen :).
Ik heb 14-12 besteld en ook gisteren binnen, ga de boel morgen aansluiten.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rrob
  • Laatst online: 21-09 16:21
Janoz schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:24:
Vanochtend knipperde het internetlampje niet meer. Alle drie branden constant. Nog steeds geen spoor van mijn private of public netwerk.

Ik ben blij dat ik hem gratis gekregen heb, anders zou ik zo langzamerhand aan een miskoop gaan denken......
Ik stond ook op het punt het ding terug te brengen.... Toen heb ik de antenne van de FON tegen mn laptop aangehouden op de plek waar ik de antenne vermoedde. Prompt vond hij beide netwerken... Ik heb toen direct een ander kanaal gekozen (4 omdat in mijn buurt alle kanalen in gebruik zijn behalve 3,4 en 5). Sinds dien doet hij het als een zonnetje.

edit> Gebruik je netstumbler om (evt. storende) netwerken in de buurt te zoeken? Daarmee vond ik veel meer netwerken dan met de windows of dell wifi-programma's

[ Voor 10% gewijzigd door Rrob op 03-01-2007 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Vanavond heb ik iig wat meer tijd om eens te expirimenteren. Het vreemde is dat ik de netwerken gewoon kon vinden toen het apparaat beneden in de meterkast stond (alhoewel het signaal zwak was). Ik heb nu de router en de laptop in dezelfde ruimte staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:22

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb hem net ook besteld, en zal hem waarschijnlijk ook binnenkort ontvangen, dan is er in Almelo ook weer 1 bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Nou, als het zo blijft gaat dat ding gewoon de prullebak in en haal ik wel een gewone router. Netstumbler geinstalleerd en met de Fonera naast de laptop heb ik nog steeds enkel de twee buurtnetwerken. Beiden op kanaal 11 en beiden met een signaal sterkte van rond de -85.

Via de webinterface (169.254.255.1) is de fonera keurig te bereiken en lijkt er niks mis te zijn en ook alle lampjes branden op het apparaat. Nog geen reactie gehad van mijn support vraag, maar dat had ik ook nog niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Als hij de prullenbak in gaat mag je hem mij wel sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb al 2 mailtjes richting support gestuurd. Via de webinterface kan ik zien dat hij de nieuwste firmware gekregen heeft (is nu 0.7.1 r2). Gisteren de hele avond Netstumbler aangehad op de laptop. In totaal 6 netwerken gezien met allen een sterkte die niet boven de -80 uitkwam.

Ik heb verschillende security settings geprobeert, SSID's aangepast (via de web interface op fon.com, deze wijzigingen komen wel door dus de internet verbinding lijkt me keurig in orde).

Hij heeft keurig gewerkt toen ik hem nog niet geregistreerd had. Toen zag ik beide netwerken. Na de registratie heb ik nooit meer verbinding kunnen krijgen. Misschien is er wat fout gegaan omdat ik hem na het registreren uit de meterkast gehaald heb en eens op de studeerkamer neer heb gezet voor een beter bereik. Misschien was hij toen net bezig met een update oid, maar aangezien de webinterface wel gewoon lijkt te werken en alle settings ed wel gewoon geupdate en aangepast worden (en er sindsdien ook een update van de firmware van r1 naar r2 gebeurt is) denk ik niet dat de firmware brak is ofzo.

Ik heb me ook maar even op het engelse FON board geregistreerd om mijn probleem daar ook maar eens te posten, alleen moet je aanmelding daar door een admin goedgekeurd worden. Ik wacht nog steeds op de activatie van dat account......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Kun je dat ding niet 'hard resetten' ofzo ?
Die reset knop eens 1 minuut inhouden ofzo...

offtopic:
tering wat is je avatar onscherp

[ Voor 22% gewijzigd door Kaspers op 04-01-2007 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Heb ik al wel een keer geprobeerd, maar aangezien ik vermoed dat het in eerste instantie fout gegaan is doordat ik hem uitgezet heb ben ik wat huiverig om hem maar te gaan reseten terwijl hij misschien nog ergens mee bezig is. Vandaag zag ik echter dat 0.7.1 r2 de nieuwste firmware is en dat hij waarschijnlijk nu niet meer aan het updaten is. Ik vind het maar vervelend dat er 0,0 feadback is over waar het ding mee bezig is. Gewoon een simpel logje dat je bij de advanced settings van de webinterface op zou kunnen roepen zou al een enorme berg schelen. Vanavond die hard reset maar eens proberen.

offtopic:
Ja, krijg je als je een klein icoon opblaast tot 68x68 ;)

Maar goed, gezien mijn eerdere opmerkingen richting Schweino moet ik me neit te druk maken :D..

[ Voor 6% gewijzigd door Janoz op 04-01-2007 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Janoz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:48:
Maar goed, gezien mijn eerdere opmerkingen richting Schweino moet ik me neit te druk maken :D..
LOL, wilde je er net mee confronteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Ik heb een bestaand wifi netwerkje en ik zou er op zich geen probleem mee hebben om dit te delen. Volgens de beschrijving op de website zou ik dan gewoon dat Fon ding bekabeld aan mijn wireless router kunnen hangen.

Wat ik mij nu afvraag is of dat de ontvangst van mijn bestaande netwerk niet negatief zal beinvloeden? Twee van die apparaten direct naast elkaar lijkt mij niet ideaal. En wat doet die Fon router dan mbt kanaalkeuze bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je zou ook kunnen kijken of ze voor jouw router speciale firmware beschikbaar hebben. Je kunt dan gewoon je eigen router blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik ben benieuwd, heb hem dus recent ook aangevraagd, gister, kan ik ergens mijn status van de bestelling bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• he3763
  • Niet online
Janoz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:10:
Je zou ook kunnen kijken of ze voor jouw router speciale firmware beschikbaar hebben. Je kunt dan gewoon je eigen router blijven gebruiken.
Ik heb een Belkin en daarvoor is geen Fon firmware. Bovendien zou ik dat denk ik sowieso niet zo snel doen. De firmware van mijn perfect werkende wifi routertje vervangen door iets dat niet van de fabrikant is lijkt mij misschien wel aardig om wat mee te spelen, maar zou mij toch een beetje risicovol zijn.

Bovendien zeggen ze in de documentatie dat het gewoon moet kunnen om die dingen naast elkaar te laten draaien. Het is alleen uit de manual helemaal niet duidelijk hoe de Fonera daar technisch mee om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipjevandejam
@Janoz, kan je wel met de netwerken handmatig verbinding maken? Dat kan ik namelijk wel met het private network dat ik dus niet detecteer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Kan ik die stikker mooi op mijn voordeur, naast de Flügel stikker, en dan op mijn vensterbank een mooi verzameling draadloze routers zetten, _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

flipjevandejam schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:09:
@Janoz, kan je wel met de netwerken handmatig verbinding maken? Dat kan ik namelijk wel met het private network dat ik dus niet detecteer.
Ik ben niet zo bekent met het wifi gebeuren. Dit is uberhaupt mijn eerste accespoint. Hoe kan ik verbinding maken met een netwerk dat ik niet kan detecteren? Ik heb de laptop aan het begin wel eens ingelogd gehad op het private network toen hij het nog wel deed. Windows kent hem dus wel. Maar zelfs met netstumbler zie ik niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Janoz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:15:
[...]

Ik ben niet zo bekent met het wifi gebeuren. Dit is uberhaupt mijn eerste accespoint. Hoe kan ik verbinding maken met een netwerk dat ik niet kan detecteren? Ik heb de laptop aan het begin wel eens ingelogd gehad op het private network toen hij het nog wel deed. Windows kent hem dus wel. Maar zelfs met netstumbler zie ik niks.
Probeer de wifi-drivers eens te upgraden, dat had ik namelijk met mijn oude drivers en een dd-wrt v24 beta router, die kon 2 virtuele netwerken uitzenden maar dan moesten je drivers het wel ondersteunen en daar kom je niet omheen met windows / tooltje van fabrikant, de driver moet er gewoon ondersteuning voor bieden.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik heb twee verschillende laptops geprobeert, en voordat ik mijn fonera had geregistreerd kon de laptop het public en het private kanaal gewoon zien en gebruiken.

Ik ben bang dat ik het ding gewoon gemold heb omdat hij waarschijnlijk ergens mee bezig was terwijl ik hem weer uit de meterkast gehaald heb (veel storing daar en slecht bereik). Misschien zat hij midden in een firmware upload oid. Maar goed, het vervelende van het ding is dat je geen log kunt uitlezen oid zodat je kunt zien wat, en of er iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Janoz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 19:33:
Ik heb twee verschillende laptops geprobeert, en voordat ik mijn fonera had geregistreerd kon de laptop het public en het private kanaal gewoon zien en gebruiken.

Ik ben bang dat ik het ding gewoon gemold heb omdat hij waarschijnlijk ergens mee bezig was terwijl ik hem weer uit de meterkast gehaald heb (veel storing daar en slecht bereik). Misschien zat hij midden in een firmware upload oid. Maar goed, het vervelende van het ding is dat je geen log kunt uitlezen oid zodat je kunt zien wat, en of er iets fout gaat.
Hetzelfde had ik dus ook zag beide kanalen een keer langskomen en daarna waren ze foetsie een keer kunnen connecten en na een upgrade van de wifidrivers (ik weet niet hoe oud de laptops zijn maar die van mij is van augustus en de drivers die er standaard bij zaten deden het dus niet drivers van september (ralink 2500 chipset)) was alles koek en ei

Maar goed je geeft al aan dat het eerst wel werkte maar werkte het ook fatsoenlijk of was het connecten lam en traag?

[ Voor 6% gewijzigd door Alternativ op 04-01-2007 19:57 ]

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm, Connecten was niet denderend, maar daarvan gaf ik de schuld aan de plaatsing in de meterkast (veel storing). De laptop is nog maar een paar maand oud. Ik zou niet weten welke drivers ik waar vandaan zou moeten halen eigenlijk. Ik zal de toshiba site eens afstruinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Janoz schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 23:22:
Hmm, Connecten was niet denderend, maar daarvan gaf ik de schuld aan de plaatsing in de meterkast (veel storing). De laptop is nog maar een paar maand oud. Ik zou niet weten welke drivers ik waar vandaan zou moeten halen eigenlijk. Ik zal de toshiba site eens afstruinen...
Everest en chipset checken, geen drivers van toshiba downloaden maar gewoon bij de fabrikant van de desbetreffende chipset.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hmm, misschien kom ik wat lui over, maar dat vind ik toch net ietsje te ver gaan om het werkende te krijgen. Als ik al (imho redelijk) exotische drivers moet gaan installeren om het uberhaupt al aan de praat te krijgen. Daarnaast ga ik liever niet chipsets gokken en mogelijk hardware mollen (is me eerder gebeurt bij het verkeerd 'gokken' van mijn onboard sound chip drivers) om een probleem op te lossen waarvan ikzelf niet eens overtuigd ben dat het aan de laptop ligt. Daarnaast is het ook niet mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik heb nogsteeds die Linksys AP, maar het viel me op dat deze een veel groter bereik heeft dan mijn normale AP. Klopt het dat deze AP routers soms amerikaans standaard 250mW zijn en mijn eigen europees standaard 100 mW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Na gisteren de hoop opgegeven te hebben en alle stekkers losgetrokken te hebben kon ik het vandaag niet laten om toch de boel nog eens te proberen... Blijkt hij ineens gewoon netjes te werken!!

Ik dacht zelf aan een hitte probleem dus heb er even een kleine fan die ik nog had liggen aan getaped. Later waren de netwerken weer weg nadat ik wat op de fonsite had aangepast en de stekker er weer even uitgetrokken had, maar toen ik hem daarna een 10 minuten uit had laten staan werkte hij weer.

Heel vreemd allemaal, maar goed, een verhaal met een heppy end (tot nu toe). Nu eerst maar eens even met mijn Nabaztag aan de slag. Aangezien die geen wpa ondersteund en ik geen mindere beveiliging voor mijn private netwerk wil ga ik die via het fon gedeelte proberen te laten verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Megamind schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:24:
Ik heb nogsteeds die Linksys AP, maar het viel me op dat deze een veel groter bereik heeft dan mijn normale AP. Klopt het dat deze AP routers soms amerikaans standaard 250mW zijn en mijn eigen europees standaard 100 mW?
Dit valt mij ook op, ik hbe mijn ASUS Wl500 geflashed met custom firmware en heb het vermogen opgeschroeft naar 150mW en nogsteeds is het bereik van de FON-linksys groter?!

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Laatst online: 03-02 14:57
Janoz schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 17:42:

Heel vreemd allemaal, maar goed, een verhaal met een heppy end (tot nu toe). Nu eerst maar eens even met mijn Nabaztag aan de slag. Aangezien die geen wpa ondersteund en ik geen mindere beveiliging voor mijn private netwerk wil ga ik die via het fon gedeelte proberen te laten verbinden.
Als je hem modificeert (dat SSH-trucje) en in de Portal-gegevens de Nabaztag-site erbij zet (net zoals http://fon.com, wifi.fon.com etc.) kun je die ook on-ingelogd bezoeken, zonder beveiliging dus, en dat zal het konijn wel lusten ;)

Ik heb mijn FON-AP overigens nog niet binnen, ik had hem via de kerstactie van iemand besteld, zijn er mensen die hem al wel in huis hebben?

[ Voor 24% gewijzigd door DarthPlastic op 07-01-2007 12:17 . Reden: quote beetje inkorten :) ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de forena sinds vrijdag binnen, alleen sinds ik 'm op WEP key heb ingesteld kan ik niet meer inloggen. Resetten lukt ook niet echt.

P.S. Ik had 'm op WEP key gezet sinds dat de enige beveiliging is die een Ninteno DS kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

DarthPlastic schreef op zondag 07 januari 2007 @ 12:16:
[...]

Als je hem modificeert (dat SSH-trucje) en in de Portal-gegevens de Nabaztag-site erbij zet (net zoals http://fon.com, wifi.fon.com etc.) kun je die ook on-ingelogd bezoeken, zonder beveiliging dus, en dat zal het konijn wel lusten ;)

Ik heb mijn FON-AP overigens nog niet binnen, ik had hem via de kerstactie van iemand besteld, zijn er mensen die hem al wel in huis hebben?
Ik heb het opgelost zonder zo'n hack. Op je access portal kun je je eigen homepage opgeven. Hier heb ik de nabaztag site ingevuld en staat hij dus ook in dat rijtje zonder dat ik de ssh hack heb hoeven toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Jeuj binnen \o/ :D, eens leuk mee gaan spelen :)

Hoe zit het trouwens met die updates, als die het apparaat gelijk laten crashen (ongeveer zoals hierboven stond) houd ik hem liever nog een tijdje op mn lokaal LAN zonder internet, om eerst alles rustig in te stellen...
Wel superklein design iig, en heel mooi :)
Bijgeleverde netwerkkabel is ook wel geschikt, het is mooi plat, ipv lompe stugge kabel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

DarthPlastic schreef op maandag 08 januari 2007 @ 17:03:
Jeuj binnen \o/ :D, eens leuk mee gaan spelen :)

Hoe zit het trouwens met die updates, als die het apparaat gelijk laten crashen (ongeveer zoals hierboven stond) houd ik hem liever nog een tijdje op mn lokaal LAN zonder internet, om eerst alles rustig in te stellen...
Wel superklein design iig, en heel mooi :)
Bijgeleverde netwerkkabel is ook wel geschikt, het is mooi plat, ipv lompe stugge kabel ;)
Ik heb em ook eerst geconfigged zonder de netwerkkabel en eerst even gekeken of het ding fatsoenlijk wilde connecten. Hij hangt nu in Utrecht op mijn kamer waar al een stuk of 6 netwerken te vinden zijn dus wat dat betreft zit ik prima qua wifi...

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
25 december men la fonera besteld met die link van Xing.com (gratis dus) en vandaag aangekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erhan12
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-09 23:20

erhan12

PMD

ik ook:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heb ook m'n La Fonera binnengekregen, werkt perfect en mooi klein dingetje. Alleen erg jammer dat de WPA key restrictied heeft qua gebruik van leestekens etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Heuh, ik heb ook die van mij binnen, mooi kastje trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Schweino schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 23:44:
Heb ook m'n La Fonera binnengekregen, werkt perfect en mooi klein dingetje. Alleen erg jammer dat de WPA key restrictied heeft qua gebruik van leestekens etc.
Heb ik idd ook, maar ik heb er nu SSH op geactiveerd, om deze zaken beter in te kunnen stellen.
Ook veel zooi zoals portforwarding / firewall-zaken e.d. gaan veel makkelijker vanuit de console.

Ik merk dat het ding overigens vrij warm wordt, ik heb al eerder zoiets gelezen, maar mag hij gewoon zo blijven staan of is het beter als ik hem even openhaal om bijvoorbeeld zo'n Zalman RAM-koelblokje op de CPU te plakken?

edit: Boven het postvenster staat een mod-waarschuwing over links en uitleg over illegale firmware, hoe moet ik dit opvatten? Mag je uitleg om het ding te 'hacken' (om SSH) aan te krijgen wel gewoon bespreken, of mag je alleen de mogelijkheden hiervan bediscussiëren (zoals wat hierboven staat)
En illegale firmware, gaat dit over het hacken van FON firmware, of is het bijvoorbeeld meer in de richting van het flashen van een aangepaste DD-WRT op het apparaat?
Dat dat laatste niet de bedoeling is is wel duidelijk natuurlijk, maar zolang je de FON-mogelijkheden behoudt is het toch toegestaan volgens de licentie?

[ Voor 30% gewijzigd door DarthPlastic op 10-01-2007 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

AFAIK slaat die waarschuwing vooral op de eerdere acties waarbij gratis linksys routers wegegeven werden, maar pin me er (ondanks mijn rode kleurtje) niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 21:24
Zo ook even een gratis wifi routertje aangevraagd via Xing. Ging echt lekker snel! Nu wachten totdat hij bezorgt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Janoz schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:04:
AFAIK slaat die waarschuwing vooral op de eerdere acties waarbij gratis linksys routers wegegeven werden, maar pin me er (ondanks mijn rode kleurtje) niet op vast.
Dat ging inderdaad over de Linksys WRT54GL, waar je gewoon een andere firmware overheen kon knallen en dan had je een goedkope (niet gratis, kostte nog altijd zo'n 15 euro) router.

De Fonera is (nog*) niet te flashen naar een alternatieve firmware, en die SSH hack is erg nuttig omdat je de Fonera daarmee makkelijker en uitgebreider kan instellen, dus ik zou zeggen kom maar op met je tips :)

*ik zag op het ddrwt forum dat daar wat lui bezig zijn met een ddwrt versie voor de Fonera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Ik heb me ook geregistreerd bij Xing, maar waar kan je het vervolgens dan aanvragen? Ik zie nergens een link.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Laatst online: 21:24
wcduck schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 20:57:
Ik heb me ook geregistreerd bij Xing, maar waar kan je het vervolgens dan aanvragen? Ik zie nergens een link.
http://www.xing.com/go/invita/6762385

wie die link registeren en dan krijg je 1 maand gratis premium account. Ga naar premiumworld en ga naar de fon aanbieding en je krijgt de code voor de gratis router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht iemand nog een uitnodiging overhebben ... hier nog een kandidaat : tmaenhout@yahoo.com

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Laatst online: 21:31
Ik heb hem gister ook binnen gehad, vond het vanaf het begin al wel een goed iniatief maar was er nooit aan toe gekomen. Paar weken geleden toch maar besteld, ben blij dat ik het gedaan heb. Ben eigenlijk wel benieuwd, woon tegen over de bank of er mensen gebruik van gaan maken.

Ik zelf wil volgende week een mobiele telefoon met WIFI aanschaffen zodat ik overal kan inloggen. Zijn er ook mensen die zo'n ding in een restuarant of cafe hebben gevonden. Het principe is erg goed, alleen ik denk dat bedrijven liever geld zien er voor.

Verder bekende plekken zoals Stations en Luchthavens zouden eigenlijk mee moeten doen, ook scholen zou het ideaal zijn. Ik heb nog niet echt op de map gekeken, maar ik geloof niet dat er op Schiphol of een NS-station zo'n ding zou hangen.

(Mensen die boven / tegenover / naast een cafe wonen is het natuurlijk wel mooi voor :p)
Pagina: 1 ... 6 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het overleggen / linken naar alternatieve firmwares is NIET meer de bedoeling.

Dit topic is om de dienst/project Fonero te bespreken, het moet geen 'wat kan ik allemaal' en 'hoe moet ik met mijn router' topic worden. Dan is een specifiek topic over die router verstandiger.

Geen invite verzoeken in dit topic graag.