wcduck schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:28:
Ik heb zojuist de Fonero geinstalleerd. Het lukt me echter niet om het 2e wifi kanaal uit te zetten(de home). Ik heb die draadloze verbinding namelijk helemaal niet nodig, er zweeft hier al een ander netwerk door de lucht. Iemand suggesties?
edit: ik zie wel dat ik naar het kastje kan surfen, maar voordat ik iets kan configureren wordt er gevraagd naar een login en password. Hoe weet ik deze? Het zijn niet mijn normale login van fonero of de productcode onderaan de Fon.
Gevonden: admin/admin. De eerste vraag staat echter nog: hoe disable ik My_Fon?
Disablen is in principe niet mogelijk, tenzij je SSH access hebt.
Je hebt twee netwerken: MyPlace, en FON_AP (waarbij je "AP" door iets anders kan vervangen)
Je zou MyPlace kunnen disablen door zijn SSID naar niets aan te passen, maar je hoeft hem eigenlijk niet eens te verwijderen omdat er toch WPA op zit.
Let op dat je hem via MyPlace moet configureren, dus disablen is echt niet handig...
FON_AP is het gesponsorde kanaal, je zou de router niet gratis kunnen krijgen als dit kanaal er niet zou zijn

Disablen kan wel (via enkele SSH-commando's bij startup) maar mag dus eigenlijk niet.
Let op, het publieke FON-kanaal disablen is dus niet toegestaan volgens de voorwaarden, maar aangezien dit niet te controleren is vertrouwen ze je erop dat je het niet doet (Fonero Promise)
Daarom lijkt het me ook niet handig om op GoT te bespreken. Shellcommando's zijn alleen maar nuttig, maar een how-to met het doel het openbare kanaal te disablen lijkt me niet de bedoeling (mods, in hoeverre klopt dit?)