Het grote Fonero-topic

Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste
Acties:
  • 16.086 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• har0
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-02-2022
You have used up your invitations for free La Fonera WiFi routers, but we will contact you soon to tell you how you can get more invitations to continue inviting friends

Is een invite voor een gratis fonera volgens de mail die ik net van FON kreeg (was helaas mijn eerste / laatste invite)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:08
Ah, duidelijk.
Mocht iemand er een over hebben, dan hou ik me van harte aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
Zijn er nog mensen die invites over hebben?
Want ik wil graag mee doen aan dit project.

Mijn dank is groot _/-\o_

erwindbz(at)hotmail(punt)com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmA-X
  • Laatst online: 05-09 11:01
Alternativ schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 08:55:
[...]

Invited!

Ben ik nu ook heel aardig ik wil het namelijk zo graag zijn :+
Je hebt mijn hele dag weer helemaal goed gemaakt. Eeuwige dankbaarheid! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb zojuist de Fonero geinstalleerd. Het lukt me echter niet om het 2e wifi kanaal uit te zetten(de home). Ik heb die draadloze verbinding namelijk helemaal niet nodig, er zweeft hier al een ander netwerk door de lucht. Iemand suggesties?

edit: ik zie wel dat ik naar het kastje kan surfen, maar voordat ik iets kan configureren wordt er gevraagd naar een login en password. Hoe weet ik deze? Het zijn niet mijn normale login van fonero of de productcode onderaan de Fon.

Gevonden: admin/admin. De eerste vraag staat echter nog: hoe disable ik My_Fon?

[ Voor 40% gewijzigd door wcduck op 25-01-2007 20:51 ]

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
wcduck schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 20:28:
Ik heb zojuist de Fonero geinstalleerd. Het lukt me echter niet om het 2e wifi kanaal uit te zetten(de home). Ik heb die draadloze verbinding namelijk helemaal niet nodig, er zweeft hier al een ander netwerk door de lucht. Iemand suggesties?

edit: ik zie wel dat ik naar het kastje kan surfen, maar voordat ik iets kan configureren wordt er gevraagd naar een login en password. Hoe weet ik deze? Het zijn niet mijn normale login van fonero of de productcode onderaan de Fon.

Gevonden: admin/admin. De eerste vraag staat echter nog: hoe disable ik My_Fon?
Disablen is in principe niet mogelijk, tenzij je SSH access hebt.
Je hebt twee netwerken: MyPlace, en FON_AP (waarbij je "AP" door iets anders kan vervangen)
Je zou MyPlace kunnen disablen door zijn SSID naar niets aan te passen, maar je hoeft hem eigenlijk niet eens te verwijderen omdat er toch WPA op zit.
Let op dat je hem via MyPlace moet configureren, dus disablen is echt niet handig...
FON_AP is het gesponsorde kanaal, je zou de router niet gratis kunnen krijgen als dit kanaal er niet zou zijn ;) Disablen kan wel (via enkele SSH-commando's bij startup) maar mag dus eigenlijk niet.

Let op, het publieke FON-kanaal disablen is dus niet toegestaan volgens de voorwaarden, maar aangezien dit niet te controleren is vertrouwen ze je erop dat je het niet doet (Fonero Promise)
Daarom lijkt het me ook niet handig om op GoT te bespreken. Shellcommando's zijn alleen maar nuttig, maar een how-to met het doel het openbare kanaal te disablen lijkt me niet de bedoeling (mods, in hoeverre klopt dit?)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:52
DarthPlastic schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:31:
Shellcommando's zijn alleen maar nuttig, maar een how-to met het doel het openbare kanaal te disablen lijkt me niet de bedoeling (mods, in hoeverre klopt dit?)
Nou dat leek me nou juist wel leuk..
we zijn toch tweakers hier ? Het is je eigen probleem als FON moeilijk gaat doen lijkt mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
als iemand nog een invite over heeft: hemiparo (at) gmail (punt) com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19

AirX

Tweak Guru

Kaspers schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 07:34:
[...]

Nou dat lekke me nou juist wel leuk..
we zijn toch tweakers hier ? Het is je eigen probleem als FON moeilijk gaat doen lijkt mij..
Waarschuwing:
Het overleggen / linken naar alternatieve firmwares is NIET meer de bedoeling.

Dit topic is om de dienst/project Fonero te bespreken, het moet geen 'wat kan ik allemaal' en 'hoe moet ik met mijn router' topic worden. Dan is een specifiek topic over die router verstandiger.
Het hacken van de officiele firmware is dus waarschijnlijk ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
aangezien er zoveel mensen vragen om een invite, en ik er één heb....
degene die t eerst reageert mag m hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:30

996

DeeJayV schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:03:
aangezien er zoveel mensen vragen om een invite, en ik er één heb....
degene die t eerst reageert mag m hebben :)
graag: sander3ssen @ gmail . com en dan zonder de spaties natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJayV
  • Niet online
996 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:14:
[...]

graag: sander3ssen @ gmail . com en dan zonder de spaties natuurlijk
done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Invite ontvangen, router besteld: bedankt! :)

Update: vandaag 1 februari 2007 router per post ontvangen, dat is dus behoorlijk snel! Levertijd van 1 week! :P Vanavond even knutselen om te kijken of ik FON in de lucht krijg in mijn dorp. Ben voglens mij de enigste in een wijde regio.

[ Voor 40% gewijzigd door 996 op 01-02-2007 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09 02:12
Kaspers schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 07:34:
[...]

Nou dat lekke me nou juist wel leuk..
Stuur dan gelijk een mail naar Fon dat je graag de resterende (sponsor)kosten wil betalen zodat de Fonera ook echt 100% jouw eigendom is......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:40
fon @ uitleiden . nl

Leiden heeft nog niet genoeg Fon access points :P

Alvast bedankt _/-\o_

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
DarthPlastic schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:31:
[...]

Disablen is in principe niet mogelijk, tenzij je SSH access hebt.
Je hebt twee netwerken: MyPlace, en FON_AP (waarbij je "AP" door iets anders kan vervangen)
Je zou MyPlace kunnen disablen door zijn SSID naar niets aan te passen, maar je hoeft hem eigenlijk niet eens te verwijderen omdat er toch WPA op zit.
Let op dat je hem via MyPlace moet configureren, dus disablen is echt niet handig...
FON_AP is het gesponsorde kanaal, je zou de router niet gratis kunnen krijgen als dit kanaal er niet zou zijn ;) Disablen kan wel (via enkele SSH-commando's bij startup) maar mag dus eigenlijk niet.

Let op, het publieke FON-kanaal disablen is dus niet toegestaan volgens de voorwaarden, maar aangezien dit niet te controleren is vertrouwen ze je erop dat je het niet doet (Fonero Promise)
Daarom lijkt het me ook niet handig om op GoT te bespreken. Shellcommando's zijn alleen maar nuttig, maar een how-to met het doel het openbare kanaal te disablen lijkt me niet de bedoeling (mods, in hoeverre klopt dit?)
Ik wilde uiteraard ook alleen MyPlace uitzetten. Mijn eigen draadloze netwerk kan ik namelijk beter beveiligen en configureren. Wat betreft je tip: dat ga ik proberen. Hopelijk werkt het.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Schweino schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:17:
Stuur dan gelijk een mail naar Fon dat je graag de resterende (sponsor)kosten wil betalen zodat de Fonera ook echt 100% jouw eigendom is......
Mm nee dankje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07:46

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik heb mijn La Fonera nog steeds niet 100% up and running.

Ik heb Tele2/versatel met zo'n bagger davolink modem. Zonder netwerkkabel tussen die twee kan ik gewoon connecten met MyPlace (WPA) en de router instellen. Echter na aansluiten netwerkkabel lukt DHCP tussen La Fonera en het versatel modem niet, zodat la Fonera geen internet "ziet".

Ik heb nu La Fonera "static" ingesteld:
ip 192.168.1.30, netmask 255.255.255.0, gateway/dns 192.168.1.1
192.168.1.1 is het versatel davolink baggerding.

Op deze manier wordt FON_AP actief en kan ik via FON_AP gewoon surfen enzo. Het onbeveiligde "buiten" netwerk werkt dus prima.

Helaas kan ik nu niet meer op "MyPlace", DHCP lukt niet. Om zeker te zijn dat het geen WPA probleem is heb ik WPA uitgezet op MyPlace (door met een netwerkkabel verbinding te maken). Maar ook dan werkt DHCP niet.

Ik denk dat de instellingen/DHCPserver van het versatel modem en La Fonera elkaar in de weg zitten.

Heeft iemand IP/netmask instellingen van zijn eigen MyPlace netwerk voor me???

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Zucht: ik ben er al achter. Ik had de DHCP server op het private wlan handmatig uitgeschakeld... (doh!!!!)

Overigens zijn de dhcp instellingen:

DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.10.222
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.10.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.10.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Laatst online: 13-09 10:32
Kaspers schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 18:17:
Ik heb een extra antenne aansluiting toegevoegd, thats all...
Verder is hij SSH enabled en fon-access disabled.
Extra antenne aansluiting.. Heeft toch geen nut? als je alleen die grote antenne aansluit geeft het hetzelfde resultaat als die twee antennes tegelijk..

FON-Access disabled? Waarom?
Doe alle Fonero's een lol en zet dat gewoon aan joh. Dat is juist het mooie van het hele project!
Als je (net als ik) regelmatig ergens anders toegang zoekt om je e-mail op te halen is het erg irritant als je ondekt dat zo'n nep-fonero zijn publieke kanaal heeft gedisabled.
Ik zou bijna een steen door de ruit gooien.. (mr. Fopmawei?)
maar goed dat ik zo'n rustige jongen ben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
winand schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:33:
Extra antenne aansluiting.. Heeft toch geen nut? als je alleen die grote antenne aansluit geeft het hetzelfde resultaat als die twee antennes tegelijk..
Heeft eigenlijk totaal geen nut nee..
Ik zou bijna een steen door de ruit gooien.. (mr. Fopmawei?)
maar goed dat ik zo'n rustige jongen ben ;)
Hehe goed gezocht >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Heb mijn Fonera gisteren binnengekregen (via Fonera gets Fonera). Heb het spul direct aangesloten, werkt prima moet ik zeggen. Instellingen zijn gemakkelijk te doen. Ik vind alleen die startpage als je via het public channel binnenkomt een beetje gaar. Verwijzingen naar GoogleVideos en andere gesponserde linkjes. Vind het er niet echt representatief uitzien. Het is ook niet duidelijk voor non-fonera's wat ze ermee aanmoeten. De knop voor betaalde toegang springt er niet echt uit.

Ik lees van een aantal mensen dat ze de public channel disablen. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal triest. Krijg je gratis (of tegen gereduceerde prijs) een leuke router op voorwaarde dat je een klein beetje bandbreedte deelt met de community. Maar nee, als echte Hollanders gaan we dan dat kanaal blokkeren. Koop het modem dan via reguliere kanalen, betaal het volle pond en doe er je eigen ding mee. Dit soort acties brengt schade aan het initiatief.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

[...]

FON-Access disabled? Waarom?
Doe alle Fonero's een lol en zet dat gewoon aan joh. Dat is juist het mooie van het hele project!
Als je (net als ik) regelmatig ergens anders toegang zoekt om je e-mail op te halen is het erg irritant als je ondekt dat zo'n nep-fonero zijn publieke kanaal heeft gedisabled.
De poster bedoelt dat hij FON de toegang voor automatische updates e.d. (via het script thinclient) heeft ontnomen. Dat betekent dus zeer waarschijnlijk niet dat FON_AP is uitgeschakeld.

Heb ik ook gedaan. Ik kreeg een 0.7.1-1 binnen, SSH aangezet, thinclient uitgezet en daarna handmatig geupgrade naar 0.7.1-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
The_Bash schreef op zondag 28 januari 2007 @ 00:08:
Ik lees van een aantal mensen dat ze de public channel disablen. Ik vind dat eerlijk gezegd nogal triest. Krijg je gratis (of tegen gereduceerde prijs) een leuke router op voorwaarde dat je een klein beetje bandbreedte deelt met de community. Maar nee, als echte Hollanders gaan we dan dat kanaal blokkeren. Koop het modem dan via reguliere kanalen, betaal het volle pond en doe er je eigen ding mee. Dit soort acties brengt schade aan het initiatief.
vliegnerd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 09:19:
De poster bedoelt dat hij FON de toegang voor automatische updates e.d. (via het script thinclient) heeft ontnomen. Dat betekent dus zeer waarschijnlijk niet dat FON_AP is uitgeschakeld.
Inderdaad, die publieke staat nog gewoon aan hoor, en die inlogmethode werkt ook nog prima..
Ik bokkeer FON gewoon toegang om het apparaat te configureren / upgraden.
Op deze manier kan ik altijd later nog een alternatieve fw erheen flashen, wanneer dat een leuke optie is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Dave
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-09 20:27
:) Als iemand nog een invite over heeft? O-)

planet-earth@planet.nl

I'm sorry Dave, I'm afraid I can't do that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan je trouwens extra stickers bestellen? mijn Fonero is al up&running voor >1 maand maar nog niemand erop :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-09 12:41
Wie er mij wil sponseren met een invite voor een extra fon punt in Zwolle:
xiqum at hotmail . com
thnx iig _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Moderator: Als ik een La Fonera router topic moet aanmaken, in plaats van hier posten, laat maar weten, dan zal ik dat doen.

Ik heb twee computers aan het private WLAN van de Fonera hangen. Beide kunnen op internet blablabla. Vanuit de shell van la Fonera kan ik beide computers pingen, maar van computer 1 kan ik niet pingen naar computer 2. Ik kan dus van computer 1 helemaal niet connecten naar 2 en omgekeerd. Dus ook geen extern bureaublad e.d. gebruiken.

Klopt dat? Ik google me rot, maar kom geen stap verder.

Kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Het wordt wel steeds hetzelfde maarreh.. ik zoek een invite voor Fonera (duh.. wie niet :) ). Mail naar theritz@hotmail.com is dus zeeeeer gewaardeerd. Zonder invite ga ik er ook wel heen naar FON maar ja, dit is natuurlijk eeh... "aantrekkelijker" want minder duur qua financieel en geld enzo.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=Sentinel=-
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 22:42

-=Sentinel=-

*zucht...*

Mocht iemand nog een invite overhebben: mbhams-at-zonnet.nl

Altijd handig om onderweg een AP te hebben en natuurlijk voor andere FOnners dus ook.

Ashes to ashes, dust to dust... Rest in peace dear AMD 1800+... MAAR IK HEB NU WEL EEN MOOIE SLEUTELHANGER!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vliegnerd,

Beide machines draaien op een andere IP range en volgens mij zullen ze elkaar dan nooit zien.
Je kunt stoppen met zoeken., als ze niet in dezelfde UIP range vallen is het probleem zoals jij beschrijft altijd aanwezig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 23:33:
Beide machines draaien op een andere IP range en volgens mij zullen ze elkaar dan nooit zien.
Je kunt stoppen met zoeken., als ze niet in dezelfde UIP range vallen is het probleem zoals jij beschrijft altijd aanwezig
Bedankt voor je antwoord, maar:

laptop: 192.168.10.222
server: 192.168.10.210

Zelfde subnet (sterker nog zelfde wlan, aan hetzelfde AP).

Maar toch zien ze elkaar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Laatst online: 20-09 17:01
Lijkt me ook wel een erg leuk initiatief. Ik heb alleen nog even twee vraagjes waarop ik zowel hier als op de Fonero website zelf, geen antwoord vind;

1.) Wat is het bereik van die geleverde draadloze routers? Hoe groot is dus de range waarbinnen mensen van de 'hotspot' gebruik kunnen maken?

2.) Is het mogelijk dat ding achter een aanwezige router te hangen? Ik heb een Livebox modemrouter van orange, welke interne IP's uitgeeft. Als ik die draadloze doos nu aansluit op die Livebox, dan krijgt ie dus een intern netwerk IP adres. Gaat dat werken?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overmorgen ga ik met laptop richting Spanje. Ben benieuwd hoe de FON-dekking daar is...

* dion_b gaat terugrapporteren met ervaringen :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Mexxus schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:55:
Lijkt me ook wel een erg leuk initiatief. Ik heb alleen nog even twee vraagjes waarop ik zowel hier als op de Fonero website zelf, geen antwoord vind;

1.) Wat is het bereik van die geleverde draadloze routers? Hoe groot is dus de range waarbinnen mensen van de 'hotspot' gebruik kunnen maken?

2.) Is het mogelijk dat ding achter een aanwezige router te hangen? Ik heb een Livebox modemrouter van orange, welke interne IP's uitgeeft. Als ik die draadloze doos nu aansluit op die Livebox, dan krijgt ie dus een intern netwerk IP adres. Gaat dat werken?..
1: Geen idee, maar ik hoor dat het bereik hoger is dan een normale router

2: Ja, werkt gewoon. Heb ik thuis ook. Zorg wel dat je eigen interne netwerk geen overlap heeft met het door de Fonera uitgedeelde netwerk. Bij mij is intern 192.168.0.x terwijl Fonera 192.168.10.x uitdeelt. De Fonera zorgt voor het juist routeren.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
dion_b schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:19:
Overmorgen ga ik met laptop richting Spanje. Ben benieuwd hoe de FON-dekking daar is...

* dion_b gaat terugrapporteren met ervaringen :)
Ah moet wel goedkomen, daar worden die dingen gemaakt toch ?
Zal daar ook wel meer promotie zijn..

[ Voor 57% gewijzigd door Kaspers op 30-01-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
vliegnerd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 17:18:
Moderator: Als ik een La Fonera router topic moet aanmaken, in plaats van hier posten, laat maar weten, dan zal ik dat doen.

Ik heb twee computers aan het private WLAN van de Fonera hangen. Beide kunnen op internet blablabla. Vanuit de shell van la Fonera kan ik beide computers pingen, maar van computer 1 kan ik niet pingen naar computer 2. Ik kan dus van computer 1 helemaal niet connecten naar 2 en omgekeerd. Dus ook geen extern bureaublad e.d. gebruiken.

Klopt dat? Ik google me rot, maar kom geen stap verder.

Kan iemand me verder helpen?
Google eens naar "AP Isolation", deze feature staat aan en voorkomt dat clients onderling verkeer uit gaan wisselen. Was volgens mij te disablen, maar ik weet niet of dat via de webinterface kan.

Over de discussie of het wel of niet 'de bedoeling' is om het publieke kanaal te blokkeren:
FON geeft je de router met het doel een extra openbaar kanaal te hebben, en ze verliezen ook 12€ per accesspoint (de kostprijs) + verzendkosten, maar vergeet niet dat ze een gigantische financiële injectie hebben gekregen van Google (die Fon ook had overgekocht dacht ik)
Het is nu dus geen hobby-projectje meer, maar er worden er miljoenen verspreid. Vandaar ook de Google Video-link op de portal ;)

Het blijft idd niet leuk als je hem disabled, maar toch heeft iedereen zijn eigen opvatting over.
Als mensen wisten dat Google erachter zit, zouden er heel wat meer gedisablede routers komen dan als de router van het 'hobbyclubje' Fon was geweest, denk er eens over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
Ik denk dat ik me dan ook maar ga aanmelden. Maar ik zag dat de prijs inmiddels op 29,- EUR staat :-/. Heeft iemand misschien nog een invite over?.. martin et martinvdijk . enel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
DarthPlastic schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:34:
Over de discussie of het wel of niet 'de bedoeling' is om het publieke kanaal te blokkeren:
FON geeft je de router met het doel een extra openbaar kanaal te hebben, en ze verliezen ook 12€ per accesspoint (de kostprijs) + verzendkosten, maar vergeet niet dat ze een gigantische financiële injectie hebben gekregen van Google (die Fon ook had overgekocht dacht ik)
Het is nu dus geen hobby-projectje meer, maar er worden er miljoenen verspreid. Vandaar ook de Google Video-link op de portal ;)

Het blijft idd niet leuk als je hem disabled, maar toch heeft iedereen zijn eigen opvatting over.
Als mensen wisten dat Google erachter zit, zouden er heel wat meer gedisablede routers komen dan als de router van het 'hobbyclubje' Fon was geweest, denk er eens over ;)
Nog maar een keer... het publieke kanaal is NIET geblokkeerd.....
De toegang voor fon is wel geblokkeerd dus alle settings doe je nu vanaf de webconfig ipv de webportal.

En ssh is enabled. Thats all...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Hobby projectje of niet. In principe doet dat er eigenlijk niet toe. Entiteit X geeft je (een fikse korting op) een router en verlangt als tegenprestatie een publiek kanaal. Dat is alles wat er toe doet. Ik neem ook mijn boodschappen van de AH niet gratis mee omdat ze bij Ahold wel genoeg winst maken toch? Als je moeite hebt met het publieke kanaal, dan moet je de belofte niet maken en moet je de router dus ook niet bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Google eens naar "AP Isolation", deze feature staat aan en voorkomt dat clients onderling verkeer uit gaan wisselen. Was volgens mij te disablen, maar ik weet niet of dat via de webinterface kan.
Bedankt voor de tip, maar het lijkt erop dat dit alleen voor het publieke kanaal geldt.

Opeens kan ik wel pingen en connecten. Het lijkt op een ordinair verbindingsprobleem.

Jammergenoeg is mijn trusty-old-WAG54G v2 onlangs overleden, want ik ben zeker niet tevreden over de performance/stabiliteit van La Fonera...

Als je een torrent aanzet loopt het helemaal als strooooop zo traag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
vliegnerd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:39:
[...]

Bedankt voor de tip, maar het lijkt erop dat dit alleen voor het publieke kanaal geldt.

Opeens kan ik wel pingen en connecten. Het lijkt op een ordinair verbindingsprobleem.
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik geprobeerd het IP adres van de fonera te wijzigen in de 192.168.0.x range, en toen crashte 'ie. Pas na een volledige reset kwam 'ie weer tot leven, helaas wel weer in de 192.168.10.x range....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Schweino schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:54:
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Ik geprobeerd het IP adres van de fonera te wijzigen in de 192.168.0.x range, en toen crashte 'ie. Pas na een volledige reset kwam 'ie weer tot leven, helaas wel weer in de 192.168.10.x range....
Mijn ADSL/telefonie modem is 192.168.1.1
De La Fonera is (static) 192.168.1.30
Laptop en server zitten aan het private WLAN (MyPlace) 192.168.10.x

Het subnet van de La Fonera op 192.168.1.x zetten lukte me wel (via de webinterface) maar dan hebben de pcs geen internet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Laatst online: 21-09 19:24
Ik heb een FON-router invite, eerste die deze post reply'ed krijgt 'm.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:39
driedees schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:36:
Ik heb een FON-router invite, eerste die deze post reply'ed krijgt 'm.
*Primator meld zich*

Stuur maar naar fon [at] primator [punt] nl

There is no place like 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Laatst online: 21-09 19:24
Primator schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:59:
[...]
*Primator meld zich*

Stuur maar naar fon [at] primator [punt] nl
en verstuurd.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primator
Ontvangen en aangevraagd.
Nederland wordt weer één FON_AP rijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
Als iemand nog een invite heeft: maarten [a] hichte [punt] nl
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

Coju schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 10:55:
Als iemand nog een invite heeft: maarten [a] hichte [punt] nl
Bedankt.
Invite verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien iemand nog een inite heeft gaarne naar: kopstubber at gmail.com

Ik zal mijn invite hier weer vergeven en een eerlijke linus worden :)

BVD

31-01-07 13:00 ---> in stille afwachting op invite
31-01-07 21:00 ---> nog niets ontvangen ;(

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klankima
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-11-2021
Mocht iemand nog een invite overhebben:

klankima at gmail punt com

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coju
  • Niet online
Ik heb net een invite ontvangen maar ik volg niet hoe het verder gaat. Ik ben geregistreerd, als ik vervolgens een router probeer te bestellen dan kost dat € 34,- Is er iets fout gegaan.

Het wordt ook nergens duidelijk op de website dat ik een ge-invite member ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
Iemand toevallig nog een invite over? martin et martinvdijk punt enel :). Mijn dank is groots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:07
@mexxus:

je hebt een invite gekregen :-)
zet hem dan hier ook op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40

Quintus

Eg wel! Dus....

Iemand nog een invite over?

cquintus AT hotmail punt com

Mijn dank is groot.

Zal deze post wel editten bij na ontvangst.

[ Voor 22% gewijzigd door Quintus op 31-01-2007 14:14 ]

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Zullen we dan maar een invite topic openen ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 21:59
Kan iemand mij een invite versturen?

Ontvangen! bedankt. Nu hopen dat mijn 8dbi omni antenne erop past

Ik zal weer netjes anderen inviten

[ Voor 73% gewijzigd door justinb81 op 31-01-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato112
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-08 01:56

Plato112

Da is toch nie normaal!

Ik zal es kijken of ik nog een nieuwe invite mag geven. Degene die van mij een invite heeft gehad (m'n broertje :P ) zou em vandaag aansluiten.

Ik heb weer een invite te vergeven, justinb81 kan hem zo in z'n mailbox verwachten.

Quintus kan ook een invite verwachten. Ik invite je wel op m'n broertjes naam die had toch geen zin iemand te zoeken die een invite zou willen.

[ Voor 53% gewijzigd door Plato112 op 31-01-2007 15:47 ]

Speed limits are like herpes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Laatst online: 03:08
Mocht iemand nog een invite overhebben, ik hou me van harte aanbevolen! :)

@Zenos: Hulde!

[ Voor 14% gewijzigd door Niek_ op 31-01-2007 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-09 11:41
Niek_ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 19:08:
Mocht iemand nog een invite overhebben, ik hou me van harte aanbevolen! :)
verstuurd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 08:40
Chilly_Willy schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:56:
fon @ uitleiden . nl

Leiden heeft nog niet genoeg Fon access points :P

Alvast bedankt _/-\o_
Iemand nog een invite over?

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 00:03

DinX

Motormuis

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06

fonerootjeover?

nonomen (at) gmail (dot) com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Laatst online: 00:03

DinX

Motormuis

Zullen we invite's hier regelen ?

Het grote, ik wil een Fonero invite !!

Anders staat dit topic binnen een paar dagen vol met "invite graag" en zie je de discussie niet meer :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidel
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Fidel

The Hedgehog

* Fidel bied zich ook aan als vrijwilliger om een invite te ontvangen O-)
bhofland apendinges gmail punt com

[ Voor 18% gewijzigd door Fidel op 31-01-2007 21:55 ]

Van hoge bomen, zaagt men lange planken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Heeft iemand het hier overigens al voor elkaar gekregen een Nintendo DS via WEP met een Fonera online te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik ben tegen hetzelfde probleem opgelopen, maar dan alleen met mijn Nabaztag (wifi konijn). Deze heeft alleen wep en ik wil mijn private kanaal gewoon op wpa houden. Mijn Nabaztag gaat via het publieke netwerk. Op je personal page kun je een site opgeven waar mensen heen mogen surfen zonder dat ze in hoeven te loggen. Hier heb ik de server ingevuld waar de Nabaztag verbinding mee wil maken. Werkt als een trein. Als de DS ook 1 server heeft waarmee hij probeert te verbinden dan werkt dit truukje bij de DS vast ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Schweino schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 09:15:
Heeft iemand het hier overigens al voor elkaar gekregen een Nintendo DS via WEP met een Fonera online te krijgen?
Behalve het omlaag schroeven van de beveiliging van WPA naar WEP, en de oplossing hierboven niet nee, of je moet heel Chillispot uitzetten, zodat je FON_AP-kanaal écht open is geworden, maar aangezien iedereen dan gratis mee kan internetten is dat misschien niet zo handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Via WEP wil het ook niet lukken met de DS vreemd genoeg, heb dit al meerdere malen gelezen in diverse fora, maar nog geen oplossing voor weten te vinden. Heb ook geen idee waarom dit zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
Schweino schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 15:18:
Via WEP wil het ook niet lukken met de DS vreemd genoeg, heb dit al meerdere malen gelezen in diverse fora, maar nog geen oplossing voor weten te vinden. Heb ook geen idee waarom dit zo is.
WEP-open en WEP-Shared? Hier heb ik destijds ook veel last van gehad met een WEP-AP, in de Windows - WLANconfig moest ik met de hand 'Shared Key' aanvinken voor de key geaccepteerd werd. Door de mode in het AP op 'WEP - Open' te zetten werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
sja, da's een goeie, de Fonera laat je helaas niet kiezen wat voor soort WEP er gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik zie trouwens nergens meer de optie om een linksysje te krijgen, ookal heb ik een 'oud' account.
is dat nog mogelijk? (zo een voor 5E)

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

996 schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 12:28:
[...]

Invite ontvangen, router besteld: bedankt! :)

Update: vandaag 1 februari 2007 router per post ontvangen, dat is dus behoorlijk snel! Levertijd van 1 week! :P Vanavond even knutselen om te kijken of ik FON in de lucht krijg in mijn dorp. Ben voglens mij de enigste in een wijde regio.
Net pakketje uit Barcelona ontvangen. Mooi klein routertje. Eerst het MAC-adres van de Fonera in mijn huidige router gezet. (In verband met Chello). Toen alles herstart. Mijn Linksys WRT 54G router afgekoppeld en daarvoor in de plaats La Fonera aangesloten. Werkt perfect!

Iemand nog interesse in een Linksys WRT54G versie 2 ? Of koppelen jullie de FON-router aan je bestaande router ? Ik zie daar zo snel het nut namelijk niet van in aangezien het privé gedeelte van de FON-router ook goed beveiligd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mag ik ook een invite??? game@casema.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Daarvoor moet je hier wezen Het grote, ik wil een Fonero invite !!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
996 schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 09:20:
[...]

Net pakketje uit Barcelona ontvangen. Mooi klein routertje. Eerst het MAC-adres van de Fonera in mijn huidige router gezet. (In verband met Chello). Toen alles herstart. Mijn Linksys WRT 54G router afgekoppeld en daarvoor in de plaats La Fonera aangesloten. Werkt perfect!

Iemand nog interesse in een Linksys WRT54G versie 2 ? Of koppelen jullie de FON-router aan je bestaande router ? Ik zie daar zo snel het nut namelijk niet van in aangezien het privé gedeelte van de FON-router ook goed beveiligd is.
Hoe vind jij het bereik. Komt die La Fonera even ver, of is die iets krachtiger (mW) dan die WRT54G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

In mijn beleving is het bereik nagenoeg hetzelfde. Zou zo snel niet weten waar ik de mW's terug kan vinden . . .

[ Voor 38% gewijzigd door 996 op 02-02-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

* CrashOne heeft 31-01-2007 zijn eerste bezoeker gehad :)

Onder de nick "bujla" is er een aantal keren ingelogt en aardig wat gedownload. In totaal heeft "bujla" bijna 5 uur gebruik kunnen maken van mijn accesspoint :)

Best leuk, hoop dat er vaker mensen langs komen!

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er staat nu naast mij een mooi kastje. Ik las echter dat ik eerst beter wat aanpassingen kan doen :? Ja, ik wil m gewoon openhouden voor andere Fonero gebruikers (mijn vrouw geeft mij een taart als de eerste gebruiker langskomt ... :p), waarom zou ik de standaard versie zoals gekregen dan nog modden?

ps: ik geef wel een seintje als ik bezoekers wil ... voor de taart dan wel te verstaan ;)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Eusebius schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:20:
Er staat nu naast mij een mooi kastje. Ik las echter dat ik eerst beter wat aanpassingen kan doen :? Ja, ik wil m gewoon openhouden voor andere Fonero gebruikers (mijn vrouw geeft mij een taart als de eerste gebruiker langskomt ... :p), waarom zou ik de standaard versie zoals gekregen dan nog modden?
Ik heb m'n La Fonera gemod om twee redenen:

- Ik hou zelf de controle over "mijn" router, ik hou alle opties "open".
- Ik vind het leuk om dat ding te tweaken.

Edit: maar ik wil benadrukken dat ik hem altijd open hou voor FON!

[ Voor 5% gewijzigd door vliegnerd op 06-02-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Tweaken kan ook door een externe antenne te kopen. En ik vind dat je je router voor fon open moet houden, zij betalen immers mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
O zeker, ik hou m open. Het is 'n prima initiatief d:)b Alleen wil ik weten hoe ver ik mag gaan binnen een FUP en wat ik er evt mee aankan.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primator
CrashOne schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 22:00:
* CrashOne heeft 31-01-2007 zijn eerste bezoeker gehad :)

Onder de nick "bujla" is er een aantal keren ingelogt en aardig wat gedownload. In totaal heeft "bujla" bijna 5 uur gebruik kunnen maken van mijn accesspoint :)

Best leuk, hoop dat er vaker mensen langs komen!
En wat is flink gedownload? Ben toch wel benieuwd hoeveel bezoek men krijgt en het aantal mb's download.

* Primator wacht (on)geduldig op zijn FON AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Primator schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:25:
[...]

En wat is flink gedownload? Ben toch wel benieuwd hoeveel bezoek men krijgt en het aantal mb's download.

* Primator wacht (on)geduldig op zijn FON AP
128.07MB in de totaal 5uur dat hij gebruik heeft gemaakt van mij verbinding.
Vind het echt leuk dat je andere een plezier kunt doen en zelf heb ik er helemaal geen last van, verbinding is netjes gecapt op 512kbps. :)
Eusebius schreef op zondag 04 februari 2007 @ 20:20:

ps: ik geef wel een seintje als ik bezoekers wil ... voor de taart dan wel te verstaan ;)
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik je die taart wel "gegevens" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar woon je, ik ben gek op taart (tenminste ik neem aan dat je mij wel laat meedelen(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Primator
Afgelopen woensdag aangevraagd, werd gisteren afgeleverd! :9
Hopelijk vanavond in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik heb nu een Fon access point werkend in Enschede centrum.

Weet iemand hoe dat "Friends and family" werkt? Ik heb een username en password aangemaakt, maar ik kan daar op het public signaal niet mee inloggen op Fon. Ik kan niets vinden in de FAQ.

edit:

Verder zitten zoeken en het zou wel zoals hierboven beschreven staat moeten werken. Nog maar eens verder prutsen dan.

edit2: En na nogmaals resetten werkt het wel.

edit3: Jammer dat je de friends & family bandwidth niet kan cappen

[ Voor 36% gewijzigd door sdomburg op 06-02-2007 14:26 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als je wat aanpast op de fon site dan moet je je fon even van het stroom halen en dan laad hij automatisch de laatste instellingen. Of je moet max. 24 uur wachten, de fon haalt namelijk eens per dag de instellingen vanaf de fon website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:22

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb inmiddels een mailtje gestuurd naar fon, ik krijg mijn modem niet aan de praat bekabeld(dus instelligen wijzigen enzo), heb zelf geen wifi, dus kan het niet draadloos doen.
Nog geen reactie gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door Totaalgeflipt op 06-02-2007 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
1 februari gratis routertje aangevraagd....hopelijk komt het snel :)

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Hmm, ik probeer m'n broer een invite te sturen, maar als ik alles invul krijg ik de volgnde melding. Wat ik heb geprobeerd is een ander email adres maar helaas geen resultaat :( Iemand enig idee ?

Fonero Gets Fonero

Sorry, but we could not deliver your invitation
Your friend is probably already a Fonero. Please, verify the email address or send the invitation to another friend who is not yet a member of the FON Community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996

996

MVC schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 22:38:
Hmm, ik probeer m'n broer een invite te sturen, maar als ik alles invul krijg ik de volgnde melding. Wat ik heb geprobeerd is een ander email adres maar helaas geen resultaat :( Iemand enig idee ?

Fonero Gets Fonero

Sorry, but we could not deliver your invitation
Your friend is probably already a Fonero. Please, verify the email address or send the invitation to another friend who is not yet a member of the FON Community.
Deze melding krijg ik ook voortdurend, heb al verschillende e-mail adressen geprobeerd. Of het is een fout op de website, of het is omdat ik mijn eigen FON router pas een paar dagen online heb en dat nog niet op de FON-map staat geregistreerd, misschien dat ze daar een soort controle op doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik ben een beetje teleurgesteld in de performance van de La Fonera (of ik heb hem nog niet goed ingesteld).

Ik zit op een Tele2 Compleet 4Mbit verbinding en haal over de WiFi van het Tele2 modem door het hele huis de 4Mbit.

Via de La Fonera heb ik op zolder meer bereik en een betere SNR maar echt een belabberde snelheid (via MyPlace/WPA).

Downloaden gaat met max 100Kb/s meestal veel langzamer (terwijl de snelheid 32-16Mbps oid is en de kwaliteit redelijk). Het lijkt wel of de La Fonera de snelheid niet goed instelt/onderhandelt.

Torrents is helemaal een drama. Torrentje aan, Verbinding STROOP.

Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een opendeur. Heb je de public of de private verbinding gebruikt ? Die van mij is namelijk wel gewoon net zo snel als mijn Linksys. Ik zie geen verschillen behalve dan dat de Fonera een betere ontvangst geeft dan de linksys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegnerd

vliegnerd

Nintendo fan.

Verwijderd schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:07:
Misschien een opendeur. Heb je de public of de private verbinding gebruikt ? Die van mij is namelijk wel gewoon net zo snel als mijn Linksys. Ik zie geen verschillen behalve dan dat de Fonera een betere ontvangst geeft dan de linksys
Helaas dit is via Private WLAN (MyPlace)...

Tsja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Bij torrents is de fonero inderdaad traag, maar daar is hij mijn inziens ook niet voor bedoeld.Hij is bedoeld voor e-mail en surf verkeer (vind ik). Bij mij is het in ieder geval gewoon snel met normaal verkeer (dus zonder torrents en andere connectie vretende programma's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

CrashOne schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 21:31:
Bij torrents is de fonero inderdaad traag, maar daar is hij mijn inziens ook niet voor bedoeld.Hij is bedoeld voor e-mail en surf verkeer (vind ik). Bij mij is het in ieder geval gewoon snel met normaal verkeer (dus zonder torrents en andere connectie vretende programma's).
Ik torrent anders op het max van onze verbinding @ 450 kbps.. Poorten geforward en gaan met die banana en dat is nog wel met 2 routers achter elkaar.

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Alternativ schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 22:07:
[...]

Ik torrent anders op het max van onze verbinding @ 450 kbps.. Poorten geforward en gaan met die banana en dat is nog wel met 2 routers achter elkaar.
Same here. Speedtouch 546 + La Fonera. Portforward van Speedtouch naar Fonera en van Fonera naar PC IP. En torrents hebben green light en full speed
Pagina: 1 ... 8 ... 14 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het overleggen / linken naar alternatieve firmwares is NIET meer de bedoeling.

Dit topic is om de dienst/project Fonero te bespreken, het moet geen 'wat kan ik allemaal' en 'hoe moet ik met mijn router' topic worden. Dan is een specifiek topic over die router verstandiger.

Geen invite verzoeken in dit topic graag.