Ik heb zojuist de X820 aangeschaft. Ben er tot nu toe erg mee in m'n nopjes, behalve één ding: hij reboot spontaan, meerdere malen. Zoiets ben ik niet meer tegengekomen sinds mijn Nokia 3210... Mijn oude Samsung D500 en de E900 van m'n vriendin hebben beiden dit probleem niet, en ik gebruik dezelfde simkaart als in m'n oude telefoon.
Wanneer de X820 besluit spontaan opnieuw op te starten, reageert de telefoon een á twee seconden niet meer op toetsaanslagen, waarna het scherm zwart gaat. na een seconde is het scherm wit, is de tekst "Please wait..." te zien bovenin en doet hij het vervolgens weer. Ik zie (meestal) geen opstartanimatie en ik hoef ook m'n pincode niet in te toetsen.
Ik weet nog niet of het alleen voorkomt als ik in het menu zit, of ook als het ding gewoon op tafel ligt. Wel weet ik dat het op random intervals voorkomt, soms zit er ruim een kwartier tussen en op andere momenten reboot de telefoon elke pak 'm beet 20 seconden. Heb net meer dan 10 minuten gedaan om een klein smsje te typen, dit omdat de telefoon steeds dit mankement vertoonde, en dat werkt natuurlijk niet.
Mijn firmware versie is X820XXFF2, en de telefoon stond factory-wise ingesteld op 09 sept, dus het is voor zover ik weet niet een van de eerste versie met eventuele kinderziektes. Ik ga vanavond even kijken of hij hetzelfde doet bij de simkaart van mijn vriendin, maar ik denk niet dat dat het probleem is... Heeft iemand anders met de X820 hier ook last van?
Update: Het lag aan mijn oude Vodafone simkaart. Zowel mijn nieuwe KPN simkaart en de Vodafone simkaart van mijn vriendin geven geen problemen, de oude KPN simkaart van een bekende gaf dan weer wel problemen. Deze 2 geven ook alleen problemen in déze telefoon, niet in andere telefoons. De problemen komen misschien omdat er lichte krasjes op de oude zitten, en de X820 daar wat gevoeliger voor is dan de meeste telefoons.
Maw: ik zal er maar een maandje of 3 mee moeten leren leven

, tot mijn oude abo afloopt. In ieder geval is het misschien iets om te onthouden voor de mensen die overwegen om de X820 te kopen zonder nieuw abo?
[
Voor 18% gewijzigd door
DiSiLLUSiON op 21-10-2006 13:43
]