Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Lanvlam, mijn abotje loopt af van mijn X820 (was maar een 1jarig abotje) en nu wil ik eigenlijk de U100 halen omdat ie betere menu's heeft, betere mp3 speler (x820 mp3 speler kon niet doorspoelen :r ) en trillen EN ringtone tegelijk, bovendien het nieuwe thema en betere camera.

Maarja een X820 is kwa knoppen toch wel fijn. Zal ik de U100 nemen of in de X820 een simonly knallen, wat vind jij ? Per slot van rekening IS de X820 nog niet zo oud, en achterhaald, toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sim only (telfort) is toch eigenlijk sowieso de beste keuze.
financieel voornamelijk en bediening is gewoon wat minder op de u-100
dikte merk je totaal geen verschil in.
merk wel dat de foto's nu een stuk beter zijn alleen is hij vrij snel vol aangezien er weinig geheugen in zit maar wel 3.2 megapixel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb momenteel de X820, en dacht erover de U100 aan te schaffen. Mjaa, de knoppen van de U100 vind ik der mate slecht dat de voordelen tov de X820 (betere camera, iets dunner, ander menu) de aankoop niet zullen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Antmon, hoe bevalt de X820? Ik wil de U100 halen bij een verlenging van mn Hi-abo. Ik vraag me in t bijzonder af; is de X820 niet breekbaar? Daar ben ik bang voor namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centenbakkie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 23:41
hmm kon een x820 halen voor 75 euro maar las dat veel mensen in dit topic last hebben van schermbreuk e.d toch maar niet :p

newbie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Hmm de x820 is helemaal niet zo breekbaar hoor. Licht eraan hoe lomp je ermee omgaat. Mijn neef en ik hebben hem allebei en niets mee aan de hand.

Ik wilde als opvolger de E61i van Nokia nemen. 4x zo langzaam als mijn X820, dus wat nu ?

Sim-only in de X820 dan maar ? Bediening kwa knopjes is van de x820 beter dan die van de U100, maar de U100 heeft weer betere menu's (trillen en ringtone tegelijk, eindelijk spoelen in mp3's, java installeren etc).

[ Voor 7% gewijzigd door W00fer op 03-08-2007 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 18:17
Ik heb zelf ook de X-820 en deze is bijzonder stevig. Hij zit altijd in m'n achterbroek zak (zit er dus vaak op, in de trein bijv) maar heb nog geen diepe kras of krak gezien. Ik heb deze telefoon sinds Feb. dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DiSiLLUSiON schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 17:11:
Ik heb zelf ook de X-820 en deze is bijzonder stevig. Hij zit altijd in m'n achterbroek zak (zit er dus vaak op, in de trein bijv) maar heb nog geen diepe kras of krak gezien. Ik heb deze telefoon sinds Feb. dit jaar.
Deed ik ook vaak en heb dus toen ook niets gemerkt totdat ik even wou kijken hoe laat het was en er dus in het display zelf een scheur zat. Dus niet het uitwendige maar dus de lcd zelf. Scherm was ook totaal niet leesbara meer dus kijk wel uit en doe hem niet meer in je achterzak want vroeg of laat gebeurd het en kan je dus niet meer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 14:32:
Hey Antmon, hoe bevalt de X820? Ik wil de U100 halen bij een verlenging van mn Hi-abo. Ik vraag me in t bijzonder af; is de X820 niet breekbaar? Daar ben ik bang voor namelijk.
Als je normaal omgaat met de X820, is het een stevig genoeg toestel. Je moet wel buitensporig veel kracht gebruiken om het te breken.

Ik zou overigens het toestel niet in je achterzak steken..de kans dat het fout gaat is groter..bovendien zit dat nog niet lekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-08 16:21
#schopje#
Hallo,

Het schermpje van mijn Samsung U100 is na twee! maanden al gebroken terwijl gewoon lekker in mn zak lag. Ik vindt het dood en dood zonde, dit was de beste mobiel die ik ooit heb gehad! Ik heb geen geld om een nieuwe te kopen en ik vraag me af wat nu.. Wat hebben jullie gedaan met gebroken schermpjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Je kunt hem zelf repareren als je ergens een nieuw schermpje vind online.

Of laten repareren bij de dealer aangezien er nog garantie op zit.

Of bij een reparateur, www.123unlock.nl bijvoorbeeld

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 20:52
d4r4h4n schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 21:34:
#schopje#
Hallo,

Het schermpje van mijn Samsung U100 is na twee! maanden al gebroken terwijl gewoon lekker in mn zak lag. Ik vindt het dood en dood zonde, dit was de beste mobiel die ik ooit heb gehad! Ik heb geen geld om een nieuwe te kopen en ik vraag me af wat nu.. Wat hebben jullie gedaan met gebroken schermpjes?
Is ook een bekende D900 kwaal geloof ik, hetzelfde gebeurde in ieder geval ook bij mij.... Gewoon laten repararen onder garantie, en als ze geld willen zien blijven door drammen dat het onder de garantie valt. Werkt prima! ;)

MTB Trail Traffic

Verwijderd

-LA- schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 13:15:
[...]

Is ook een bekende D900 kwaal geloof ik, hetzelfde gebeurde in ieder geval ook bij mij.... Gewoon laten repararen onder garantie, en als ze geld willen zien blijven door drammen dat het onder de garantie valt. Werkt prima! ;)
GEBROKEN displays vallen nooit onder garantie. bij geen enkel merk.

enige wat ik je kan aanraden is in de toekomst een hardcase te gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Death
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 11:48
Sinds gisteren eigenaar van de U100, fantastisch toestel. Dat sommigen moeite hebben met de bediening snap ik persoonlijk niet, vind hem relax. Mijn Samsung E720 was aan vervanging toe, ben erg blij met de U100. € 191 eurootjes bij GSMtrack.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of mensen het nog niet voor elkaar hebben maar de manier om de hogere resoluties te kunnen kiezen bij de u-100 is als volgende (probleem ligt aan max mms grootte)
als je bij camcorder instellingen de setting veranderd van max mms grootte naar max geheugen grootte dan kan je bij resoluties ineens de 2 hogere instellen.
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Mooi, handige tip.

De u100 kost gelukkig nu nog maar 188 euro los :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
Heb sinds een aantal dagen de U100 gekocht.
Prima toestel, niks mis mee alleen heb ik een probleem met het connecten (bluetooth) van mijn navigatiesysteeem. (Garmin Nuvi 310).

Als er verbinding is tussen de 2 toestellen, vliegt de U100 ineens uit en start hij opnieuw op.
De verbinding wordt wel gemaakt maar ook telkens weer afgebroken.
Iemand een idee of er wellicht een firmware upgrade is/komt die dit verhelp of een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
*KICK*
Heeft iemand een kapotte U100 en wil het batterijklepje graag kwijt? Los batterijklepje mag ook..Ben em namelijk kwijt geraakt.. Nu valt mn batterij dr hele tijd uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 11:34
Ik heb even een vraag over de U100. Mijn pa heeft een D900i en als je die openschuift en bijvoorbeeld hekje,sterretje of de 0 wilt gebruiken zit die rand in de weg (als je de telefoon in 1 hand wilt bedienen). Verschillen de toetsen van de D900(i) met de u100? En heb je last van die toch wel vervelende en grote rand?

één is geen, twee is één

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d4r4h4n
Het touchpad is extreem plat, houd daar rekening mee. De toetsen voelen aan als hele subtiele bobbeltjes, die je min of meer plat drukt.. Als beste vergelijking kan ik je het inklikken van je iPod clickwheel geven, daar lijkt en voelt het het meeste naar. Daarom heb je ook niet last van een rand, want er zijn geen echte losse toetsen. Alleen de OK/Omlaag/C toetsen zitten naar mijn mening te dicht op elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Nou dat dit topic toch gekickt is :P

Ik heb veel sms'jes in mijn telefoon die ik graag op mijn computer zou willen hebben. Met de software Samsung PC Studio 3(.1.2) kan ik het grootste gedeelte van deze berichten wel inlezen en op de computer in het programma zetten, maar heeft een van jullie misschien een idee hoe ze te exporteren naar bijv csv of excel?

Heb ze liever buiten dat programma :P en daarbij laat ie op de een of andere manier niet álle sms'jes goed zien :?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:28
Ik heb sinds gister een U100. Eigenlijk had ik een x820 besteld omdat die kon syncen met mijn mac, maar deze kon niet meer geleverd worden. De u100, die toch de opvolger zou moeten zijn, kan dit helaas niet.

Wat mij betreft hoeft hij nog niet eens te syncen, zolang ik mijn adresboek en agenda maar kan uploaden naar mijn telefoon. Adresboek is al gelukt door losse vcards naar de telefoon te sturen, je kan ze dan allemaal tegelijk sturen via bluetooth en de u100 zet ze automatisch in de contactlijst. Dat werkt best oke.

Met de agenda heb ik helaas minder succes, ik heb al geprobeerd de ical naar .ics te exporteren en deze te versturen, maar dat werkt niet. Heeft iemand een idee? Ik kan nergens online vinden wat voor formaat de u100 uberhaupt gebruikt, laat staan wat er gebeurt als je een agenda in dat formaat erheen stuurt via bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Je mag je U100 ruilen met mijn X820 (in perfecte staat: Oger Special Edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
W00fer schreef op woensdag 09 april 2008 @ 15:49:
Je mag je U100 ruilen met mijn X820 (in perfecte staat: Oger Special Edition).
Ik heb inmiddels de agenda ook al gefixed. Wel via een beetje lelijke oplossing en ik kan mijn ical agenda alleen nog maar uploaden, maar het werkt. Ik denk dat ik je aanbod maar afsla ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jverdeyen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07-2024
Biggg schreef op woensdag 09 april 2008 @ 19:18:
[...]

Ik heb inmiddels de agenda ook al gefixed. Wel via een beetje lelijke oplossing en ik kan mijn ical agenda alleen nog maar uploaden, maar het werkt. Ik denk dat ik je aanbod maar afsla ;)
Hoe dan ? Zit namelijk in net dezelfde toestand. U100, Macbook Pro en geen iSync support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
Na een beetje proberen kwam ik erachter dat de U100 wel .vcs formaat agenda events (vCalendar) kan importeren. Bij .ics kreeg ik feedback dat de telefoon het bestandsformaat niet kende, bij .vcs deed hij dit niet.
Echter zette hij hem niet in de agenda, dus heb ik een beetje verder geprobeerd en uiteindelijk kwam ik erachter dat de samsung wel losse .vcs events (mits in het goede formaat) wil accepteren en deze in de agenda toevoegt. Uiteindelijk heb ik in java een parser gebouwd die het .ics bestand omzet naar losse .vcs vcalendar events en die kan je dan allemaal tegelijk via bluetooth versturen naar de U100. De U100 slaat ze automatisch op en zet ze in de agenda.

Dus uiteindelijk:
- In iCal kalender exporteren naar .ics bestand
- Java parser erover heen (aanroepen in de terminal)
- De gegenereerde bestanden selecteren en kopieeren via bluetooth naar de U100

De code is een beetje lelijk, maar als je die compiled zou het bij jou ook moet werken

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
/**
 * AgendaConverter converts .ics iCalendar file to single .vcs vCalendar events for the Samsung U100
 * commandline input: java AgendaConverter nameOfAgenda.ics
 */
import java.io.FileReader;
import java.io.FileWriter;
import java.io.BufferedReader;
import java.io.PrintWriter;
import java.io.IOException;
public class AgendaConverter {
    private static void doReadWriteTextFile(String inputFileName) {
        try {
            BufferedReader inputStream = new BufferedReader(new FileReader(inputFileName));
        String inLine = null;
            int counter = 1;
        boolean printing = false;
        PrintWriter outputStream = new PrintWriter(new FileWriter("AgendaItem" + counter + ".vcs"));
        String summary = "";
        String start = "";
        String end = "";
            while ((inLine = inputStream.readLine()) != null) {
        if (inLine.compareTo("BEGIN:VEVENT") == 0) {
            outputStream   = new PrintWriter(new FileWriter("AgendaItem" + counter + ".vcs"));
            printing = true;
            counter++;
            //print begin vcs file
            outputStream.println("BEGIN:VCALENDAR\r");
            outputStream.println("VERSION:1.0\r");
            outputStream.println("BEGIN:VEVENT\r");
        }
        else if (inLine.compareTo("END:VEVENT") == 0) {
            //print end vcs file
            outputStream.println("DTSTART:" + start + "Z\r");
            outputStream.println("DTEND:" + end + "Z\r");
            outputStream.println("SUMMARY:" + summary + "\r");
            outputStream.println("DESCRIPTION:" + summary + "\r");
            outputStream.println("END:VEVENT\r");
            outputStream.println("END:VCALENDAR\r");
            outputStream.close();
            printing = false;
        }
        else {
            if (printing) {
                if (inLine.startsWith("DTSTART")) {
                    int last = inLine.lastIndexOf(":");
                    start = inLine.substring(last + 1);
                }
                else if (inLine.startsWith("DTEND")) {
                    int last = inLine.lastIndexOf(":");
                    end = inLine.substring(last + 1);
                }
                else if (inLine.startsWith("SUMMARY:")) {
                    summary = inLine.substring(8);
                }
            }
        }
            }
            inputStream.close();
        } catch (IOException e) {
            System.out.println("IOException:");
            e.printStackTrace();
        }
    }
    public static void main(String[] args) {
    doReadWriteTextFile(args[0]);
    }
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Mijn U-100 is stuk, niet zo vreemd aangezien het eigen schuld is door een wasmachine. Omdat het ding toch kapot is heb ik 'm open gemaakt om te kijken hoe het ding in elkaar zit en na het weer in elkaar schroeven gekeken hoe makkelijk hij te breken is. Ik had 'm 8 maanden en was (op wat krasjes op de achterkant na) zo goed als nieuw, tot gisteren. Zelfs na het breken is het scherm intact gebleven (eerder las ik in dit topic van 1 iemand dat zijn schermpje gebroken was).

Conclusie: Het kost best veel kracht, veel meer dan je zou denken. De stijfheid zit in het bovenste stuk plastic, dus ook waar het toetsenbord aan vast zit. Uiteraard heb ik een paar foto's gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/dump/U100-kapot-1.jpg
Printplaatje, alles wat de U100 heeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/dump/U100-kapot-2.jpg
Scherm/printplaat losgetrokken van de voorkant. Ook dit kostte veel kracht omdat het verlijmd zit. Dit loshalen heeft de telefoon bij de 'breektest' wel slapper gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.yatta.nl/dump/U100-kapot-3.jpg
1-0 voor Oxi

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zonde / maar ook weer vet voor de wetenschap.

Ik snap nog steeds niet dat een toestel als de Nokia N series zo dik moeten zijn. Als je ziet wat er in de Samsung zit. Dat stelt helemaal niets voor eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Zo'n U-100 kan ook weinig meer dan bellen, smsen en doen alsof het een foto maakt. Ik heb gisteren een E51 gekocht als vervanging van deze U-100, en buiten het feit dat die idioot zwaar en dik ( ;) ) is, heeft die veel meer functies en een betere interface. Ook de knoppen zijn veel beter.

Een U-100 koop je mijns inziens als je een telefoon wilt waar je geen last van hebt omdat je weinig belt. Bel of sms je regelmatig, dan zou ik een andere aanraden. Het dunne formaat is geweldig, behalve dat ik de telefoon echt te vaak kwijt was. Zodoende is die ook in het wasmachine beland, want ik controleer kleding wel altijd. Ook toen.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm zijn dat gewoon wat foto's of heb je er echt aandacht bij besteedt, want het ziet er zowaar gekadreerd en verzorgt uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
superbalen man, wel een geruststelling voor de andere u100 bezitters dat ie niet makkelijk kan breken.

Ik heb verder ook nog een vraag: Op het moment dat de backlight uitgaat (dus als ik de telefoon niet gebruik) geeft de display helemaal niks meer weer. Is dit de correcte werking van het apparaat of kan ik dit ergens instellen/veranderen? Ik vind het wel irritant dat ik niet kan zien wat de tijd is, of dat ik een gemiste oproep heb zonder de telefoon op te pakken. Het bespaart uiteraard wel stroom, iets wat bij u100 wel handig is, maar ik vind het raar dat ik dit niet zelf kan instellen (althans ik weet niet waar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
even een schopje, kan iemand bevestigen dat het hoort dat er op de display helemaal niks meer te zien is als de backlight uit gaat, of is mijn telefoon defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Ja dat is hetzelfde als bij mijn X820. Het display gaat helemaal uit als je dat insteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
W00fer schreef op woensdag 23 april 2008 @ 12:21:
Ja dat is hetzelfde als bij mijn X820. Het display gaat helemaal uit als je dat insteld.
Maar kan je ook ergens instellen dat je bijvoorbeeld de tijd te zien krijgt als de backlight uitgaat (dit kon op alle telefoons die ik ooit heb gehad). Ik kan die optie niet vinden bij de U100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Nee, dit is echt een Nokia feature. Ik weet wel dat het op een verkapte manier kan op de D900. In standby (dus met donker scherm) op de volumetoets ^ (naar boven dus) drukken en even inhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Weet iemand of er al een opvolger van de U100 in de planning zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Die komt er geen ben ik bang. De Ultra Edition Series zijn voorbij.

Ik heb momenteel zowel een X820 en U100. De U100 is in dagelijks gebruik. Sommige features van de U100 zijn echt beter dan de X820, maar andersom is de X820 ook weer net iets kleiner.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste