Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 18:00
Hoi mede Minolta gebruikers, ik heb een vraag. Ik heb wel eens gezien dat er een handleiding / gebruiksaanwijzing is geschreven over alle functies van de 5D en de 7D icm praktijkvoorbeelden. Ik weet ook dat hij te downloaden is en $ 19,95 kost.

Probleem is alleen dat ik de site nergens meer kan vinden. Tevens zou ik willen weten of het boekje de moeite waard is van mensen die hem hebben gekocht.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Dat book is te vinden op http://www.friedmanarchives.com/Writings/5D_7D_ebook.htm zowel als download voor 20 dollar, als geprint voor een boel meer.

Ik heb hem aangeschaft, en er staan zeker nuttige dingen in. Het is niet de bijbel met betrekking tot beide camera's, maar zal zeker voldoen als naslagwerk en als bron van informatie over de werking van deze 2 camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axeman412
  • Laatst online: 11-09 18:00
Wolfensteijn schreef op woensdag 06 september 2006 @ 09:08:
Dat book is te vinden op http://www.friedmanarchives.com/Writings/5D_7D_ebook.htm zowel als download voor 20 dollar, als geprint voor een boel meer.

Ik heb hem aangeschaft, en er staan zeker nuttige dingen in. Het is niet de bijbel met betrekking tot beide camera's, maar zal zeker voldoen als naslagwerk en als bron van informatie over de werking van deze 2 camera's.
Bedankt, ga ik hem morgen maar eens bestellen en full color uitprinten op m'n werk :) . Ik wil m'n camera meer handmatig dan auto gaan gebruiken en denk dat ik met het boekje een hoop nuttige info onder handbereik heb.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

Axeman schreef op woensdag 06 september 2006 @ 20:06:
Bedankt, ga ik hem morgen maar eens bestellen en full color uitprinten op m'n werk :) . Ik wil m'n camera meer handmatig dan auto gaan gebruiken en denk dat ik met het boekje een hoop nuttige info onder handbereik heb.
Ik neem aan dat je een goede reden hebt om volledig handmatig te gaan schieten (of je maak het jezelf alleen maar moeilijk). Anders voldoet P,A of S (met belichtingscompensatie) in 99% van de gevallen ook prima.

Comepenseren is ook vrij simpel: als je veel donker wil fotograferen en het moet ook donker blijven dan moet je onderbelichten. Voor lichte dingen die licht moeten blijven presies andersom. Als je dus in de sneeuw foto's wil maken moet je de belichting op +1 zetten, anders wordt je sneeuw grijs ;).

Ik schiet eigenlijk alleen op M als ik ga flitsen in het donker. dan kies ik voor een sluitertijd tussen de 1/10 en 1/30, lens wide open (diafragma tussen 3,5 en 5,6), iso 400 of 800 om wat flitsbereik over te houden met de ingebouwde flister en om veel omgevingslicht op te vangen en tenslotte flitscompensatie op -1/3 of -2/3 (afhankelijk van omgevingslicht).

Als ik iets wil flitsen en het is nog licht (schaduw killen) dan staat m'n camera op P, A of S en gebruik ik meestal de AE lock knop om de belichting vast te zetten. De flits die je dan krijgt zorgt niet voor een kortere sluitertijd en een donkere achtergrond. Je houd ongeveer de zelfde sluitertijd als zonder flits dus je flitst alleen schaduwen weg en de relatief lange sluitertijd zorgt voor een mooi belichte achtergrond. In het donker AElock gebruiken schiet niet erg op, of je wil en sluitertijd van enkele seconden hebben ;)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

AEL fungeert met de flitser anders, dan wordt het een 'slow sync' knop. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Maar nog steeds zet ie je belichting vast. Stel je hebt 1/20 sluitertijd met alleen omgevingslicht dan zet de je met flitser uitgeklapt en AEL de sluitertijd vast op 1/30 of wel 2/3 stop sneller (soms ook 1/3 stop sneller). Als je de belichting niet ontgrendeld en je stelt op een veel donkerder of lichter voorwerp scherp dan blijft je belichting als nog vast staan op het diafragma en sluitertijd van het eerste voorwerp.

Zonder de slow sinc knop te gebruiken kan je op bijvoorbeeld M of S ook de flitser laten synchroniseren op lange sluitertijden (t/m 30 seconde of langer op bulb). Dus slow sinc is ook maar relatief. In vergelijking met (op P,A of S) alleen het flitsertje opklappen en vervolgens op 1/60 of 1/125 als sluitertijd hebben is het inderdaad slow.

Even iets anders ik ben een keer van plan een grip te knutselen voor m'n 5D. Schema's voor de ontspan knop (op remote ingang) enzo heb ik al maar ik zit nog met 1 ding wat me dwars zit. Er komen 6 oplaadbare baterijen in dus 6x 1,2 volt =7,4 volt op de ingang staat 6 volt CD maar 7,4 volt schijnt ook geen kwaad te kunnen.

Maar wat nou als ik er 6 gewone baterijen in doe van 1,5 volt. dan krijg je 6x 1,5 volt = 9 volt. Ik vraag me af of en hoe de oficiele 7D grip (waar ook baterijen 6 in kunnen) dit oplost. Als een 7D grip met 6 normale (niet oplaadbare) penlites gewoon 9 volt er uit gooit dan zal dit voor de 5D waarschijnlijk ook geen probleem zijn. Als de 7D grip die 9 volt inwendig weet terug te schroeven naar 7,4 volt of minder dan wordt het iets (maar niet veel) lastiger.

Een zalman fanmate2 kan namelijk de spanning kan terugschroeven tot minimaal 5 volt (ongeacht de ingangsspanning zo lang die groter als 5 volt is en kleiner als ongeveer 15 volt is). Het ding kan 6 Watt aan wat meet als voldoende is dus als het goed is hoef ik dan alleen eenmalig 7,4 volt in te stellen en het ding daar op vast te zetten.

[ Voor 43% gewijzigd door martijn_tje op 07-09-2006 17:23 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Oxi

Oxi

Mijn multimeter geeft met 6x 1.5V alkaline 9,66V op de polen van de grip. Met 1 NP-400 accu staat er 8,28V op. Dat wil volgens mij zeggen dat er grote variatie mogelijk is en dat de 5D dat ook aan moet kunnen. :)

Oxi schreef op donderdag 07 september 2006 @ 17:33:
Mijn multimeter geeft met 6x 1.5V alkaline 9,66V op de polen van de grip. Met 1 NP-400 accu staat er 8,28V op. Dat wil volgens mij zeggen dat er grote variatie mogelijk is en dat de 5D dat ook aan moet kunnen. :)
Dat is heel mooi om te weten. ;)

Onbelast geven accu's toch vaak wat meer spanning maar van 7,2 naar 9,7 volt is niet geloofwaardig en belast zakt de spanning toch nog wat in. (het hoogste wat ik bij nicd accu's zelf heb gemeten was 8,6 volt onbelast en die zakte bij een belasting van ongeveer 30 Ampere onder de 6 volt met als gevolg dat de ontvanger van de radiografische autotje inkwestie uit viel).

Het plan waar ik aan het werken ben is dus om een grip te maken van glasvezel (of koolstof) mat en epoxy hars. De bedrading heb ik in middels uitgedacht en er zitten geen problemen in. Het enige wat er in komt is het in serie schakelen van die baterijen, een stekkertje voor de dc aansluiting van de camera en drie draadjes voor de ontspan knop. De vormgeving is eigenlijk ook niet heel moeilijk (afkijken bij andere grip's :P ). (als ik nou m'n cd van SolidWorks kon vinden dan zou ik daar wat verder mee komen). Het is namelijk altijd makkelijk om voor je te zien waat je aan bezig ben. Problemen zie je in een volledig 3Dmodel veel eerder als op een paar brakke schetsen.

• Oxi

Oxi

Klopt, maar belast kan ik het niet meten omdat de contacten dan onbereikbaar zijn. Maar daarom gaf ik ook de spanning van de onbelastte NP-400 erbij.

Wat nou als je een grip probeert te maken zonder batterij-aansluiting. Eventueel met uitsparing onderin dat je de NP-400 er gewoon doorheen kunt duwen. Het gaat jouw neem ik aan om het formaat en niet het batterijvak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Formaat en voral makkelijker vertikaal vasthouden en bedienen is inderdaad wel het belangrijkste die 500 tot 600 shots die je op een NP 400 haalt is voor mij meer als genoeg.

Maar je hebt niet atijd stroom, een extra NP400 en/of 2 uur de tijd om een NP400 op te laden. Dus ik denk als ik dan toch aan de gang ga kan ik meteen een baterij aansluiting + mogenlijkheid om er gewone of oplaadbare penlites in kan stoppen mee nemen. Zoveel werk is dat ook weer niet.

Veel lastiger is het om een goede ontspan knop te vinden. Daar ga ik de plaatselijke modelbouw winkel maar eens voor bezoeken (misschien hebben die ook nog wel en kant en klare baterijen houder). Of als dat niet lukt de conrad site doorzoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_tje op 08-09-2006 23:55 ]

• Grubeater
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 05:45

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Het probleem dat ik hier (Grubeater in "[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topi...") aan geef, komt vooral voor als er nog geen of slechts een foto op de geheugenkaart staat. Soms is er wel een foto gemaakt tijdens het vastlopen maar meestal is de foto zwart.

Ik ben trouwens wel benieuwd of de DIY grip van martijn_tje al vorderd. :)

Honda Transalp XL600V | BMW R1200RT-P | Mijn fotomeuk |

Het grote probleem is een sluiterknop vinden (zelfs conrad heeft ze niet). De stekker voor power aansluiting is geen probleem alleen die sluiterknop. Als je een grip ook echt wil gebruiken om de camera ook verticaal veel beter vast te kunnen houden moet er eigenlijk wel en sluiterknop op. Anders is het alleen om te zorgen dat je pink er iets christelijker bij bungelt. Het zwaarste objectief dat ik nu heb is 500 gram en dat is zonder grip nog prima te handelen.

Zolang ik geen sluiterknop of een andere oplossing daar voor heb staat het project daarom (voorlopig) stil. Een grip die het verticaal vasthouden niet enorm verbeterd heeft voor mij weinig meerwaarde. Ik zit er wel aan te denken om als het echt niet anders kan en ik door omstandigheden echt behoefte heb aan en grip om dan 2 knoppen te gebruiken: één voor de sluiter bij de duim en één voor de auto focus bij de wijsvinger (met eventueel een on/of switch er naast voor de focus, ter voorkoming van een lamme vinger in AF-C mode)

• Oxi

Oxi

De grip scheelt vooral als er een flitser op zit, maar ook met mijn 700gr telelens. Helaas is 7D+grip+70-210/4 behoorlijk zwaar. :P

Verwijderd

martijn_tje schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 09:13:
Veel lastiger is het om een goede ontspan knop te vinden.
Afbeeldingslocatie: http://fuzzcraft.fuzzphoto.eu/pics/cambase_shutter.jpg

Twee knopjes met verschillende aanspreekkracht back-to-back lijmen. Werkt goed. Ik ben ook een soort grip voor m'n 5D aan het maken (klik op plaatje).
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 10:10:
Twee knopjes met verschillende aanspreekkracht back-to-back lijmen. Werkt goed. Ik ben ook een soort grip voor m'n 5D aan het maken (klik op plaatje).
Is iderdaad wel een mooie oplossing. Het mooiste is het dan als er echt een duidelijk verschil in aanspreek kracht zit en de slag van de knopjes relatief klein is.

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-09 10:52
Voor de liefhebber:

Bij de MM kost een nieuwe KM 17-35 (f2.8-4D) nu 199 euro. Ga er vanavond zelf eentje halen. Volgens mij is dat een goede prijs. Just to let you know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 11:17
philippevk schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:22:
Voor de liefhebber:

Bij de MM kost een nieuwe KM 17-35 (f2.8-4D) nu 199 euro. Ga er vanavond zelf eentje halen. Volgens mij is dat een goede prijs. Just to let you know
Bij welke media markt is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
@ hier boven het is bij de MM groningen, daar hebben ze er nog 2 1 liggen. De lens staat in het systeem voor 549, maar even aandringen en dan komt het goed.
succes

Verwijderd

Hallo mede KM 7D gebruikers, wil jullie even vertellen dat mijn 7D het in augustus begeven heeft. Aanschaf was in mei van dit jaar. Normaal als je een foto maakt wordt deze voor enkele seconden op het display getoond, dit gebeurde ineens niet meer. M.a.w. foto's bekijken die op de kaart stonden ging niet meer. Na de camera een gehele reset gegeven te hebben leek het probleem opgelost. Maar helaas, na enkele foto's kon ik ineens geen foto's meer maken. Na het induwen van de ontspanknop gebeurde er niets. Autofocus werkte nog wel, maar de foto nemen dus niet meer. Nadien nog vanalles geprobeerd, firmware update, andere lens, algehele reset. Niets hielp meer. Het enigste wat nog reste was terug naar de winkel en de body laten terugsturen naar Sony voor reparatie. Dit is nu al ruim 4 weken geleden en kon zeker nog wel een week of 4 duren werd mij verteld. Ik baal hier dus flink van. Mijn vraag is heeft iemand deze problemen als boven omschreven ook gehad?.....groet van een treurige KM7D gebruiker. :'(

• Oxi

Oxi

Zo te horen heb je alles wel geprobeerd.. Dus volgens mij rest alleen het opsturen nog. :/

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
heb ie al gedaan

|>

Verwijderd

Ja heb ik al gedaan dus.......4 weken geleden.....gisteren vertelde ze me dat het nog wel 4 weken kon duren :'(

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
:/ das effies fiks balen

|>

• philippevk
even een vraagje over de 17-35 aan andere gebruikers:

Het viel mij op dat tussen de focusring (handfocus ring) en de voorkant van de lens (waar de zonnekap op zit) een ruimte zit van 1cm. Ook als de lens op 17 mm staat. Bij de 28-75 zit die voorkant echt strak tegen de focusring aan, mijn vraag is dan ook of dit normaal is?

@hieronder, zie dat de ruimte normaal is, bedakt voor het plaatje. Nu weer lekker foto's maken

[ Voor 12% gewijzigd door philippevk op 23-09-2006 11:10 ]

• hilbren
  • Laatst online: 09-08 17:54
foto, hoop dat dit duidelijkheid geeft:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/g.c.van.doorn/I/lensje.jpg
als je een groter plaatje wilt hebben dan mail je maar even naar hilbren a msn.com

maar ik ga hem denk ik verkopen als ik er nog 150 voor kan krijgen. ik wil eigenlijk iets wat compleet 2.8 is en misschien wat meer groothoek.

• Oxi

Oxi

hilbren schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:03:
foto, hoop dat dit duidelijkheid geeft:
[afbeelding]
als je een groter plaatje wilt hebben dan mail je maar even naar hilbren a msn.com

maar ik ga hem denk ik verkopen als ik er nog 150 voor kan krijgen. ik wil eigenlijk iets wat compleet 2.8 is en misschien wat meer groothoek.
Ik weet niet hoe lang je nog kan wachten, maar Tamron komt met de 17-50/2.8 en dat is een erg puicke lens. :P
philippevk schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 10:22:
even een vraagje over de 17-35 aan andere gebruikers:

Het viel mij op dat tussen de focusring (handfocus ring) en de voorkant van de lens (waar de zonnekap op zit) een ruimte zit van 1cm. Ook als de lens op 17 mm staat. Bij de 28-75 zit die voorkant echt strak tegen de focusring aan, mijn vraag is dan ook of dit normaal is?
Dat is een feature, hij heeft namelijk geen interne focus.

• philippevk
volgens mij heeft de 17-35 wel interne focus? de voorkant draait niet tijdens het focussen. Is hetzelfde als de 28-75

• hilbren
philippevk schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:30:
volgens mij heeft de 17-35 wel interne focus? de voorkant draait niet tijdens het focussen. Is hetzelfde als de 28-75
Bij interne focus verdraait en verschuift er niks.
bij de 17-35 verdraait het filterelement niet maar schuift wel en is daarmee dus geen interne focus lens. al staat er op dyxum dat het wel zo is..... nu snap ik er zelf ook niks meer van. 8)7

de 17-50 f2.8 van tamron is er toch gewoon al?

[ Voor 13% gewijzigd door hilbren op 23-09-2006 11:59 ]

• Oxi

Oxi

hilbren schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 11:57:
de 17-50 f2.8 van tamron is er toch gewoon al?
Helaas nog steeds niet voor de α-mount.

• hilbren
en die lens van tokina 16-80 oid is daar al meer van bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
even gezocht naar de lens:
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=20631
http://photo.blogger.ph/2006/05/19/tokina-16-5028-dx/
http://www.tokina.co.jp/news/4961607atx165news.html

ik heb wel een licht voorkeur voor tokina om dat die vaak veel sneller focussen dan die van tamron.

• philippevk
Zit nu eigenlijk al dagen te wachten op het nieuws dat sony een geschikte opvolger van de 7d uit de hoge hoed tevoorschijn haalt. Had verwacht dat op de photokina wel meer nieuws naar voren zou worden gebracht. Iemand die toevallig weet of dit wachten reeel is, of niet? Ik bedoel: denken we dat we binnen een aantal dagen de opvolger zullen zien?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sony heeft op de Photokina een vrij grote stand waar behoorlijk wat ruimte is gereserveerd voor de Alpha 100 en lenzen en accessoires voor het Alpha-systeem. Sony lijkt dus echt wel serieus werk te willen maken van DSLR's. Van een opvolger voor de Dynax 7D is echter geen spoor te bekennen. Ik denk dat we daar nog zeker tot het voorjaar van 2007 op moeten wachten. Blijkbaar heeft Sony toch behoorlijk wat tijd nodig om hun DSLR-ontwikkelingsafdeling op gang te brengen (wat op zich niet vreemd is).

Als je op korte termijn iets beters wilt dan een Dynax 7D moet je overstappen op een andere fabrikant, anders wachten.

• pasajo
  • Laatst online: 12-10-2021
Eindelijk een flitser aangeschaft, nou hopen dat het item bezorgd wordt :) (2e hands risico)
Het is dus een (zo goed als gloednieuwe) 3600HS geworden, geen sigma, geen 5600. Later komt er misschien nog een 5600 bij, voorlopig lijkt mij dit een leuke uitbreiding van de foto apparatuur.
Tevens een minolta rs1000 remote, volgens mij een vrij zeldzaam item 2e hands. Bij elkaar voor een redelijke prijs van bijna 160 euro, geen slechte deal lijkt mij :)

Weet iemand een goedkoop adres voor een omnibounce? Hier ligt er bij de combi nog 1 voor 29.95, ik denk dat ik via het internet niet onder de 25 uitkom?..(en hem dus net zo goed hier kan halen)
Bij de combi gehaald, op het inet waren ze 25, en ik had toch nog een cadeaubon liggen.

[ Voor 6% gewijzigd door pasajo op 30-09-2006 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allen,
ik heb via ebay een 3600HS (€180) aangeschaft. Ik de VS ook een afstandsbediening met 5 meter draad gekocht voor 22 dollar.

Een vraagje over de flitser. Ik wil daar oladbare batterijen indoen. Ik barst van die dingen van GP. De powerbanks.Daar heb ik de 1800 en 2100-versie van. Kan ik ze allebei gebruiken voor de flitser? Kan ik ook zwaardere batterijen gebruiken. Ik kan er niets over in de handleiding vinden. Bij voorbaat dank voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 10:46:
Hoi allen,
ik heb via ebay een 3600HS (€180) aangeschaft. Ik de VS ook een afstandsbediening met 5 meter draad gekocht voor 22 dollar.

Een vraagje over de flitser. Ik wil daar oladbare batterijen indoen. Ik barst van die dingen van GP. De powerbanks.Daar heb ik de 1800 en 2100-versie van. Kan ik ze allebei gebruiken voor de flitser? Kan ik ook zwaardere batterijen gebruiken. Ik kan er niets over in de handleiding vinden. Bij voorbaat dank voor de hulp
Zover ik weet kun je beter geen verschillende capaciteiten mixen (s 4 2100 of 4 1800 tegelijk in de flits)
Uit de 2100 haal je een zwik meer flitsen dan uit die 1800 maar dat gaat goed.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Je kan ze in principe allebei gebruiken ja, gebruik ze alleen niet door elkaar. Zwaardere batterijen zou ook geen probleem moeten zijn. Ik heb 2600's in een 5200 gebruikt en dat ging prima. Het probleem zou hem zowiezo niet in de zwaarte van de batterijen zitten, maar in grote spanningsverschillen, die met batterijen moeilijk te creëren zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank Wolfensteijn en Duur _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 09:15:
Hallo mede KM 7D gebruikers, wil jullie even vertellen dat mijn 7D het in augustus begeven heeft. Aanschaf was in mei van dit jaar. Normaal als je een foto maakt wordt deze voor enkele seconden op het display getoond, dit gebeurde ineens niet meer. M.a.w. foto's bekijken die op de kaart stonden ging niet meer. Na de camera een gehele reset gegeven te hebben leek het probleem opgelost. Maar helaas, na enkele foto's kon ik ineens geen foto's meer maken. Na het induwen van de ontspanknop gebeurde er niets. Autofocus werkte nog wel, maar de foto nemen dus niet meer. Nadien nog vanalles geprobeerd, firmware update, andere lens, algehele reset. Niets hielp meer. Het enigste wat nog reste was terug naar de winkel en de body laten terugsturen naar Sony voor reparatie. Dit is nu al ruim 4 weken geleden en kon zeker nog wel een week of 4 duren werd mij verteld. Ik baal hier dus flink van. Mijn vraag is heeft iemand deze problemen als boven omschreven ook gehad?.....groet van een treurige KM7D gebruiker. :'(

Wow, mijn KM7D is eindelijk weer terug van 6 weken reparatie :) . Wat er nu precies aan de hand was is me niet duidelijk. Het was in ieder geval iets mechanisch. Ik heb wel een paar dagen de Sony a-100 mogen gebruiken. Deze maakt kwalitatief betere foto's als de KM7D. De KMD7 daarentegen is gebruiksvriendelijker en ligt veel beter in de hand. Dit wou ik maar ff kwijt......alvast een fijn weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
ow, vond jij de ruis beter dan die van de 7D?? of is alleen het detail beter?

Nog even een vraagje, kan iemand mij vertellen wat de 80-200 2.8 (zwart) op dit moment nog waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 01-09 14:45
als 'ie optisch in orde is, geen schimmel oid, en een klein beetje snel focust, heb ik zelfs wel intresse. ;)

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
nou ik wil hem zelf hebben eigenlijk en daarom wilde ik weten wat een reeël bod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hilbren schreef op zaterdag 07 oktober 2006 @ 19:47:
ow, vond jij de ruis beter dan die van de 7D?? of is alleen het detail beter?

Nog even een vraagje, kan iemand mij vertellen wat de 80-200 2.8 (zwart) op dit moment nog waard is?
De A100 geeft bij 1600 ISO meer ruis als de KM7D bij 3200 ISO, details zijn bij de A100 weer beter. Daarbij valt het me op dat de KM7D slechter met binnen fotografie omgaat. De foto's zijn snel aan de donkere kant. Met de A100 zijn de foto beter....waarschijnlijk door de Dynamic Range functie die op de camera zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:39:
[...]

De A100 geeft bij 1600 ISO meer ruis als de KM7D bij 3200 ISO, details zijn bij de A100 weer beter. Daarbij valt het me op dat de KM7D slechter met binnen fotografie omgaat. De foto's zijn snel aan de donkere kant. Met de A100 zijn de foto beter....waarschijnlijk door de Dynamic Range functie die op de camera zit.
Vergeet het verschil tussen de 14-segments lichtmeting van de 7(D) tegen over de 40-segments lichtmeting van de A100 niet, dat maakt echt wel een verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:39:
[...]

De iso 1600 van de A100 is gelijk aan iso 2000 bij de 7D (hoe vaak gebruik je iso 1600?). Lichtmeting van de A100 is betrouwbaarder, flits aansturing ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

hilbren schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 09:07:
nou ik wil hem zelf hebben eigenlijk en daarom wilde ik weten wat een reeël bod is.
In een dyxum review was iemand er heel blij mee 1 op de kop getikt te hebben voor €700,-. Meer informatie kan ik helaas niet geven behalve dat het een hele goede lens schijnt te zijn, en dat geld zeker waard is. Maar dan moet je het wel hebben, het is wel wat duurder dan een 70-210/4. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

martijn_tje schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 16:53:
[...]

De iso 1600 van de A100 is gelijk aan iso 2000 bij de 7D (hoe vaak gebruik je iso 1600?). Lichtmeting van de A100 is betrouwbaarder, flits aansturing ook.
Als het even kan, gebuik ik liever niet de interne flits (schaduw e.d.) Ik gebruik dus regelmatig 1600 ISO of zelfs 3200 ISO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook de aansturing van externe flitsers schijnt bij de A100 betrouwbaarder te zijn. De flits meet namelijk niks, dat doet de body. (of je moet een metz 54 hebben)

Ook al eens met de slow sync functie gespeeld? Meestal zie je dan geen slagschaduwen omdat de flits zacht is. Iso 800 of 1600 + klein flitsje geeft meestal ook best leuke resultaten (als het vrij donker is) in plaats van iso 1600.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 10-10-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
martijn_tje schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 09:36:
Ook de aansturing van externe flitsers schijnt bij de A100 betrouwbaarder te zijn. De flits meet namelijk niks, dat doet de body.
Ik hoop voor de A100 eigenaren dat de body ook betrouwbaarder is dan zijn voorgangers KM 5D en 7D en niet na ca. 1jaar sluiter problemen heeft.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 5D is toch niet zo'n problemenkindje?

Volgens mij zijn er hier nog geen (of in iedergeval weinig) 5D's met problemen lang gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
martijn_tje schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:27:
De 5D is toch niet zo'n problemenkindje?

Volgens mij zijn er hier nog geen (of in iedergeval weinig) 5D's met problemen lang gekomen.
http://www.dyxum.com/dforum/forum_posts.asp?TID=2095
Kijk maar eens hier.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo KM7D liefhebbers
Zijn er al meer mensen die goede en/of slechte ervaringen hebben met de Sony ?
Zelf heb ik een 7D die het probleemloos doet :-)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sony Alpha 100

Ik denk dat als je de 10MP niet nodig hebt, of je 7D niet te groot/zwaar vind dat je voorlopig beter bij je 7D kan blijven. De handeling van de 7D is zeker beter als die van de A100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Heb een trieste mededeling:

De afgelopen tijd had ik steeds meet angst om te fotograferen. Niet bang voor slechte platen, maar bang dat er iets mis was met mijn camera. Deze angst werd mede veroorzaakt door de opstartfout (na de eerste foto komt uitval of geen foto) en last van een beetje backfocus bij sommige lenzen. Op zich allemaal geen probleem, maar na verschillende mensen gehoort te hebben zowel online als in fotowinkels ben ik het vertrouwen in sony een beetje kwijt. Bij mijn LPS (local photo store) waren alle minolta camera's die de afgelopen 2 maanden terug waren gekomen van reparatie niet gerepareerd (de reden van de slechte service is wel bekend). Dit wekt geen vertrouwen voor service in de toekomst, en bied weinig zekerheid.

Dit en het feit dat ik binnenkort wat actiever op evenementen ga fotograferen heeft mij besloten om over te stappen op een canon eos 30d. Bij mijn lokale LPS hebe ik mijn set (KM7d, 17-35, 28-75 en een 3600hsd) omgeruild voor een 30d, kitlens en een 28-105usm (optisch zeer degelijk).

Het mag duidelijk zijn dat ik niet omruil omdat de 7d een mindere camera is, maar alleen omdat ik er een beter gevoel bij heb. Neemt niet weg dat ik alle minolta/sony nieuwtjes op de voet blijf volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er adressen bekend waar je je digitale camera heen kan brengen voor reparatie en waar je wel tevreden over kunt zijn ? Gelukkig doet de mijne het prima, flitser op de camera heeft een tijdje geweigerd maar deed het opeens weer... kreeg geen signaal dat ie was uitgeklapt bitje scheef of riedcontactje in de war denk ik ....

De Canon 30D zou ook mijn keus zijn op dit moment maar ik koop liever de 50D hoor
hahaaha kan ik nog jaren fijn met mijn 7D fotograferen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Ik post dit expres niet in mijn bericht hierboven, omdat ik dit niet bedoel als aanvulling op mijn post maar meer als aanvulling in het algemeen.

Ik was zelf benieuwd waarom de service zo slecht van start gaat. Zeker na een half jaar moet dat toch beter kunnen. Ik ben hierom op onderzoek uitgegaan en heb geprobeerd om binnen een aantal winkels/websites informatie te krijgen. Bij mijn verhaal ga ik er voor het gemak wel van uit dat het geen opzet is van sony, en dat ze gewoon niet beter kunnen.
Maar de consensus die nu leeft is de volgende; Bij het op de fles gaan van KM zijn de kleine fabikanten die puur onderdelen maakten voor KM ook op de fles gegaan. De reden hiervoor ligt in het feit dat ze meer dan een half jaar geen orders voor onderdelen kregen. Sony moet nu dus alle onderdelen zelf gaan/laten produceren en dat duurt een tijd. Voor sommigen (waaronder ik) te lang. Het is dus afwachten tot de productie weer op schema ligt.

Het is echter de vraag (mijn mening) of sony dit wel snel zou doen, zeker nu ze mensen die problemen met hun 5d/7d een geldteruggave of een a100 aanbieden.

Nogmaals het zijn beide hele goede camera's en ben ervan overtuigd dat sony over 3 jaar een stevig marktaandeel in handen heeft. Alleen hun opbouw van een basis kan wel is fans van het minolta-systeem kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Zo mijn camera is terug van reparatie onder garantie van de bovenstaande fout.

Het eigenaardige vind ik dat Phillipevk nu met zijn 7D nu dezelfde problemen heeft als een grote groep 5D gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
philippevk schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 23:48:
Bij mijn verhaal ga ik er voor het gemak wel van uit dat het geen opzet is van sony, en dat ze gewoon niet beter kunnen. Maar de consensus die nu leeft is de volgende; Bij het op de fles gaan van KM zijn de kleine fabikanten die puur onderdelen maakten voor KM ook op de fles gegaan. De reden hiervoor ligt in het feit dat ze meer dan een half jaar geen orders voor onderdelen kregen. Sony moet nu dus alle onderdelen zelf gaan/laten produceren en dat duurt een tijd. Voor sommigen (waaronder ik) te lang. Het is dus afwachten tot de productie weer op schema ligt.

Het is echter de vraag (mijn mening) of sony dit wel snel zou doen, zeker nu ze mensen die problemen met hun 5d/7d een geldteruggave of een a100 aanbieden.
Dit zou er inderdaad een heel goede verklaring voor kunnen zijn. Sterker nog het iszelfs nog erg geloofwaardig. Het grote aantal externe leveranciers en problemen daar mee was juist de oorzaak van het lange wachten op de 5D en 7D.

Een A100 aanbieden is dan zowel voor de cunsument prettig (snel weer kunnen schieten alleen jammer als je van een 7D af komt) als voor sony (klanten binden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

joh14vers6 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 07:23:
[...]

Zo mijn camera is terug van reparatie onder garantie van de bovenstaande fout.

Het eigenaardige vind ik dat Phillipevk nu met zijn 7D nu dezelfde problemen heeft als een grote groep 5D gebruikers.
Ik vind het niet raar dat Phillipevk dit probleem ook heeft, ik heb namelijk precies het zelfde met mijn 7d... Twijfel nog steeds of ik hem ga laten repareren. Wat ik nu dus is elke keer als ik hem aanzet een foto maken die ik gelijk weggooi. Het is vervelender als het tijdens het fotograferen gebeurd, dat is 2 keer gebeurd ofzo. Weet niet of dit gerelateerd aan elkaar is.

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
RHE123 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:29:
[...]

Ik vind het niet raar dat Phillipevk dit probleem ook heeft, ik heb namelijk precies het zelfde met mijn 7d... Twijfel nog steeds of ik hem ga laten repareren. Wat ik nu dus is elke keer als ik hem aanzet een foto maken die ik gelijk weggooi. Het is vervelender als het tijdens het fotograferen gebeurd, dat is 2 keer gebeurd ofzo. Weet niet of dit gerelateerd aan elkaar is.
Ik zou niet wachten totdat je garantie verlopen is. Is deze al verlopen dan is het een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHE123
  • Laatst online: 08-09 10:25

RHE123

Edubits

Heb nog wel wat maanden garantie, dus das (nog) geen probleem gelukkig. Maar probleem is wel dat je hem weken kwijt ben en of ik dat overleef... ;-)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Poeh wat is dit topic ver weggezakt zeg :D

Maar goed: Ik heb weer eens koopkriebeltjes, en wil weer eens een objectiefje kopen.

Liefst een 1:1 macro maar deze zijn amper te vinden tegenwoordig (boven de 50mm).
Nou heb ik een beetje zitten neuzen en:
- is het verstandig om de oude 28-85 3.5-nogwat te halen voor bij de kitlens als ik iets meer scherpte wil? De lens kost amper wat tegenwoordig, maar ik lees er wisselende resultaten van.
- wat is nou een redelijke prijs voor de 28-135 4-4.5? Helaas wordt er maar 1 aangeboden op dit moment, maar voor 175 euro vind ik dit wel erg veel voor een oud ding. Zijn de prijzen voor dit soort leuke lensjes voor weinig zo idioot veel hoger geworden? (de beercan is tegenwoordig ook erg aan de prijs (en verdiend ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 08:17

Mud.Starrr

I shoot people for money

RHE123 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:29:
[...]
Er lijkt een serie te zijn die daar last van heeft.
Sony is op het moment ook niet lekker bezig met het oplossen daarvan.
(soms repareren ze het wel en soms krijgen we ze ongerepareerd terug).
Klanten van ons bieden we daarom ook vaak de A100 aan, maar ik begrijp dat niet iedereen dat wil.
Dat zou ik zelf ook liever niet hebben (gelukkig doet mijn 7D het nog prima).

Afwachten hoe Sony dit gaat oplossen.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

DinoPK schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:17:

Maar goed: Ik heb weer eens koopkriebeltjes, en wil weer eens een objectiefje kopen.

Liefst een 1:1 macro maar deze zijn amper te vinden tegenwoordig (boven de 50mm).
Minolta 50/2.8 Macro, Tamron 90/2.8 Macro, Minolta 100/2.8 Macro, etc

Allemaal top objectiefjes, maar wel aan de dure kant imho. Overigens is de 50/2.8 Macro volgens Duur! eigenlijk een 501/.7 met een ingebouwde tussenring. Dus dat zou goedkoper moeten kunnen, en al helemaal als je de 50/1.7 al hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Oxi schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 01:18:
[...]
Minolta 50/2.8 Macro, Tamron 90/2.8 Macro, Minolta 100/2.8 Macro, etc
Sigma heeft nog een bergje macro's...
50mm F2,8, 70mm F2,8, 105mm F2,8, 150mm F2,8, 180mm F3,5
Keuze genoeg dus... :)

Edit: Laatste twee zijn dus niet voor Minolta / Sony.
Tweedehands zou je evnt. nog een oudere versie van de 180mm kunnen vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Hexley op 04-11-2006 01:57 ]

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Topictitelfix op verzoek van de TS :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie staan "Minolta mount topic" in de eerste regel van de TS, komt de α100 er ook gezellig bij? Wat betreft de lenzen en flitsers e.d. zou het in iedergeval prima kunnen.

Heel vet vind ik wel dat er ook analoge camera'in de TS staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
Uiteindelijk lijkt het mij inderdaad verstandig om beide topics samen te voegen. Omdat Konica Minolta niet meer bestaat in de camera markt, en de sony's de toekomst hebben. Maar beide camera's hebben wel dezelfde mount, dus alle informatie over de mount in 1 topic zal een stuk overzichtelijker zijn.

Hoe dit gebeurt, weet ik nog niet, meest waarschijnlijke lijkt mij als 1 van beide topics vol zit, dat er dan een gezamenlijk topic wordt geopend. Eerst nog maar wat informatie aan dit topic toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
zucht. mijn 18-50 moet terug naar sigma. ik kwam er bij de landschapsmeet achter dat 'ie niet goed focussed op oneindig.. hij draait te ver door, blijkbaar. daarvoor heb ik dat ding nooit op oneindig gebruikt. dus als ik even tijd heb terug naar cameranu ermee. ik heb gelukkig de verpakking nog wel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
Niemand met een tip voor de 28-135 als in doen of niet doen? Geen idee of iemand de lens heeft hier, maar op dyxum.com komt de lens er (behooorlijk) goed uit. Lijkt mij een leuk walk around lensje (bij een tekort aan 2.8 lensjes op de 2e hands markt). Ja is groot en zwaar, maar goed, dat ben ik ook ;)

[ Voor 4% gewijzigd door pasajo op 05-11-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

DinoPK schreef op zondag 05 november 2006 @ 14:30:
Niemand met een tip voor de 28-135 als in doen of niet doen? Geen idee of iemand de lens heeft hier, maar op dyxum.com komt de lens er (behooorlijk) goed uit. Lijkt mij een leuk walk around lensje (bij een tekort aan 2.8 lensjes op de 2e hands markt). Ja is groot en zwaar, maar goed, dat ben ik ook ;)
Ik neem aan dat je de Minolta AF 28-135 F4-4.5 bedoelt en niet die Sigma die ook op Dyxum staat.
Als ik de 18 reviews zo lees zijn de gebruikers erg blij met de lens, stevig en mooie optiek. De enige nadelen die ik zo zie zijn het ontbreken van een lenskap en de flare die dat veroorzaakt en de minimale focusafstand van 1,5 meter.
Voor de rest is het bereik misschien niet zo handig op digitaal en het gewicht, maar je gaf al aan dat je daar niet zo'n moeite mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

28-135mm/f4-4.5 (discontinued) The secret handshake of dedicated Minolta users, this surprisingly sharp and contrasty zoom is a hot item on the used market. The slow maximum aperture and relatively poor close-focus ability (five feet) are the tradeoffs the designers made to allow this lens to perform extremely well, even wide-open. 72mm filter (but don't actually try to use normal 72mm filters below about the 40mm setting), fast internal focus, variable flare (mine seems fine, others have to use it carefully, and it wasn't designed to take a dedicated hood), no lens hood. Has a special "macro" mode that I've never seen much point to, that gives you roughly 1:5.

Bron: http://photo.net/equipment/minolta/lenses

[ Voor 4% gewijzigd door Mud.Starrr op 10-11-2006 14:00 . Reden: Bron toegevoegd ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsracing
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 16:24
philippevk schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 22:42:
Heb een trieste mededeling:

De afgelopen tijd had ik steeds meet angst om te fotograferen. Niet bang voor slechte platen, maar bang dat er iets mis was met mijn camera. Deze angst werd mede veroorzaakt door de opstartfout (na de eerste foto komt uitval of geen foto) en last van een beetje backfocus bij sommige lenzen. Op zich allemaal geen probleem, maar na verschillende mensen gehoort te hebben zowel online als in fotowinkels ben ik het vertrouwen in sony een beetje kwijt. Bij mijn LPS (local photo store) waren alle minolta camera's die de afgelopen 2 maanden terug waren gekomen van reparatie niet gerepareerd (de reden van de slechte service is wel bekend). Dit wekt geen vertrouwen voor service in de toekomst, en bied weinig zekerheid.

Dit en het feit dat ik binnenkort wat actiever op evenementen ga fotograferen heeft mij besloten om over te stappen op een canon eos 30d. Bij mijn lokale LPS hebe ik mijn set (KM7d, 17-35, 28-75 en een 3600hsd) omgeruild voor een 30d, kitlens en een 28-105usm (optisch zeer degelijk).

Het mag duidelijk zijn dat ik niet omruil omdat de 7d een mindere camera is, maar alleen omdat ik er een beter gevoel bij heb. Neemt niet weg dat ik alle minolta/sony nieuwtjes op de voet blijf volgen.
In het vorige topic heb ik iedereen op de hoogte gehouden van mijn vorderingen m.b.t. de service van KM.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1066215/21
Als je meer info wilt kun je altijd even mailen o.i.d.
Ik ben je overigens al voorgegaan met de overstap naar Canon ;) (geen moment spijt van gehad en een 20D/30D vind ik toch zeker wel de betere camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilbren
Ik heb inmiddels veel lenzen in mn bezit gehad. Maar de 28-135mm is een keeper naast mn minolta 50mm 1.4, minolta 28mm 2.8, tamron 90mm 2.8

Deze lens is een beetje raar omdat de focus aan de kant van de mount zit. Daarnaast moet je de minimale focus in de gaten houden. 1meter50 is niet altijd even handig. hier staat wel tegenover dat hij eng scherpe platen leverd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
Ik kwam bij het opschonen van mijn harde schijf nog een pdf tegen met de nederlandstalige handleiding van een KM d7d (volledig). Aangezien ik nu een 30d heb is er voor mij geen reden meer om dit te behouden. Ik kan me voorstellen dat iemand anders hem nog graag wil hebben. Als je dat wilt stuur dan een mailtje naar philippevk apenstaartje hotmail punt kom. Dan mail ik hem naar je door (7.2mb). (uiteraard gratis en niet zoals sommigen op marktplaats, verschrikkelijk vind ik dat).
Ik hoor het wel, over een week is die weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Is er toevallig iemand die ervaring heeft met een van de volgende lenzen?

Minolta AF 28-70/2.8 G
Minolta AF 70-200/2.8 APO G SSM lens (of sony versie).

Ik weet dat met name de 2e erg duur is, maar mischien dat iemand hier er een heeft (gehad).

Afbeeldingslocatie: http://www.preisvergleich.org/pimages/28-70-200MM-AF-APO-EXDGHSMIFF_251__214050709194441885_20.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.fotopolis.pl/obrazki/Sony_77.jpg

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Heeft iemand z'n 5D voor dat first-click probleem in nederland al voor garantie gestuurd?
Zo ja... hoe lang duurde dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Vandread schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:15:
[...]

Heeft iemand z'n 5D voor dat first-click probleem in nederland al voor garantie gestuurd?
Het duurde bij mij 7½ week voordat hij terug was. Alleen tussen de registratie tijd bij Sony ontvangst voor reparatie en de dag dat ik camera aanbood bij de winkel zat merkwaardig genoeg 9 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Zo lang :| zjeez dat is gekkewerk zeg.
Daar zit je dan met je prosumer cam....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

Mud.Starrr schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 23:22:
Is er toevallig iemand die ervaring heeft met een van de volgende lenzen?

Minolta AF 28-70/2.8 G
Minolta AF 70-200/2.8 APO G SSM lens (of sony versie).

Ik weet dat met name de 2e erg duur is, maar mischien dat iemand hier er een heeft (gehad).

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik neem aan dat je interesse in deze lenzen hebt. Zoals je wel weet zijn G lenzen ("Golden sample" dacht ik) de toplenzen van Minolta, zoals Canon de L lenzen heeft. Met andere woorden, beter kun je niet krijgen en daar betaal je dan ook voor. Omdat ze zo prijzig zijn en Minolta/Sony niet zoveel gebruikers heeft als Canon en Nikon zul je gewoon weinig mensen tegen komen die ze in hun bezit hebben.
Een goede plaats voor userreviews is Dyxum.com, staat niet voor niets in de TS. Voor de rest kom je ook genoeg goede reviews tegen als je even zoekt.
Voor de rest zijn de Sony lenzen nog erg duur, maar die prijzen zullen wel dalen in de loop van de tijd.

Je eerste plaatje is van de Sigma 70-200/2.8 EX of zie ik dat nu fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
nee, zie je goed.

overigens heb ik nu de 100-300 F4 van sigma in bestelling staan. er was welgeteld 1 zaak welke 'm wel kon krijgen nog, dus ik hoop. wellicht kan ik met nog meer gaan sjouwen binnenkort.

overigens zag ik dat sigma met een MK2 van de 28-50 F2.8 gaat komen.. mischien heb ik mazzel als de mijne voor reparatie gaat.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Grubeater schreef op woensdag 15 november 2006 @ 19:46:
[...]

Ik neem aan dat je interesse in deze lenzen hebt. Zoals je wel weet zijn G lenzen ("Golden sample" dacht ik) de toplenzen van Minolta, zoals Canon de L lenzen heeft. Met andere woorden, beter kun je niet krijgen en daar betaal je dan ook voor. Omdat ze zo prijzig zijn en Minolta/Sony niet zoveel gebruikers heeft als Canon en Nikon zul je gewoon weinig mensen tegen komen die ze in hun bezit hebben.
Een goede plaats voor userreviews is Dyxum.com, staat niet voor niets in de TS. Voor de rest kom je ook genoeg goede reviews tegen als je even zoekt.
Voor de rest zijn de Sony lenzen nog erg duur, maar die prijzen zullen wel dalen in de loop van de tijd.

Je eerste plaatje is van de Sigma 70-200/2.8 EX of zie ik dat nu fout?
Ja ik heb er zeker intresse in, en ik heb ook al wat revieuws gelezen natuurlijk.
Ik was gewoon benieuwd naar ervaringen van mensen hier.
ik ga ook niet meteen kopen, en hoop eigenlijk dat sony een nieuwe 28-70 G uitbrengt.

Foto kan verkeerd zijn, heb ik heel snel op google gevonden.
Dit is hem wel:

Afbeeldingslocatie: http://www.marcuskarlsen.com/PhotoBag/images/minolta28-70f28G.jpg

Ik moet het maar met revieuws doen.
En op mijn werk kan ik (indien nieuw verkrijgbaar) ze ook wel testen.
De 70-200 G van Sony bijvoorbeeld.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

• Grubeater

Grubeater

Gëxcommuniseerde Aap.

@ Mud.Starrr: Als je de 70-200 G van Sony (Of ieder andere interessante lens) kan testen laat dan vooral je bevindingen weten, mocht er hier ooit een zak met geld neer komen dan komt die er ook wel...

@ philippevk: Op Dyxum zijn de handleidingen te downloaden in bijna iedere taal, dus dat moet geen probleem zijn voor 7D en 5D gebruikers.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Grubeater schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:30:

@ philippevk: Op Dyxum zijn de handleidingen te downloaden in bijna iedere taal, dus dat moet geen probleem zijn voor 7D en 5D gebruikers.
En als je heel aardig bent bied je hem aan aan de grote kracht van Dyxum Klikop (engels emailtje) dan blijft ie zeker bestaan voor de zoekers in de toekomst

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Grubeater schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:30:
@ Mud.Starrr: Als je de 70-200 G van Sony (Of ieder andere interessante lens) kan testen laat dan vooral je bevindingen weten, mocht er hier ooit een zak met geld neer komen dan komt die er ook wel...
Deal ;)
Dat moment komt vast nog, maar dat duurt nog wel even.
G lenzen verkopen we zeer zelden, dus alleen op bestelling.
(sterker nog ik heb nog nooit een G lens irl gezien).
Maar komt vast een keer voorbij.
En uiteindelijk wil ik hem zelf zoiezo hebben (tenzij er iets beters komt rond dit bereik).

28-70 G ga ik op ebay proberen te kopen als mijn zak geld binnen is.
Of afwachten tot sony een nieuwe versie uitbrengt.

[ Voor 8% gewijzigd door Mud.Starrr op 17-11-2006 12:36 ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
Vandread schreef op woensdag 15 november 2006 @ 13:15:
[...]

Ik heb sinds vorige week hetzelfde probleem ;(

Net sony gebeld, ik moet hem opsturen, dan gaan ze er naar kijken....

Voor anderen die er ook last van hebben:

Sony (Konica Minolta)
t.a.v. afdeling reparaties
Schipholweg 275
1171 PK Badhoevedorp

[ Voor 26% gewijzigd door Stephan Oudmaijer op 17-11-2006 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort ook in toenemende mate last van het 'first black frame' syndroom. Ziet er niet fijn uit. Maar ik heb ook begrepen dat er bijna geen onderdelen meer zijn en dat daarom reparatie lastig wordt.... Fotoboer zou voor me bellen om te vragen hoe & wat. Camera is pas ruim half jaar (~7100 opnamen) oud!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een vraag... hoe kan je het aantal shots dat je hebt gemaakt bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
net een mail ontvangen:
Geachte heer van den Elshout,

Het klopt inderdaad dat de Sigma objectieven met de Sony/Minolta mount nog steeds slecht leverbaar zijn. De 100-300/4 DG EX APO zal dit jaar niet meer geproduceerd worden. Productie gepland voor Jan/Feb 2007. Wij heb een op dit moment wel de 135-400mm en de 170-500mm op voorraad.

Voor meer technische info over deze objectieven zie www.sigma-benelux.nl

Met vriendelijke groet,

Sigma Benelux B.V.
oftewel: is momenteel niet echt fijn om sigma lenzen te bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DinoPK schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:17:

Nou heb ik een beetje zitten neuzen en:
- is het verstandig om de oude 28-85 3.5-nogwat te halen voor bij de kitlens als ik iets meer scherpte wil? De lens kost amper wat tegenwoordig, maar ik lees er wisselende resultaten van.
- wat is nou een redelijke prijs voor de 28-135 4-4.5? Helaas wordt er maar 1 aangeboden op dit moment, maar voor 175 euro vind ik dit wel erg veel voor een oud ding. Zijn de prijzen voor dit soort leuke lensjes voor weinig zo idioot veel hoger geworden? (de beercan is tegenwoordig ook erg aan de prijs (en verdiend ;) ).
Hi Dino :)
als je de eerste serie 28-85/3.5-4.5 bedoelt... :) die doet tussen de 60 en 100 euro.
Erg leuk lensje. Tsja... qua kleur is t Minolta glaswerk superieur tov alle andere merken!

Wat betreft de 28-135, mits die echt in goede staat is, is dat wel zo'n beetje de waarde van die lens.
Oud ding inderdaad, maar een groothoek telezoom met verbluffende macro-optie!
Weliswaar slechts op 28 mm, maar dan kun je wel tot 5 cm op je object kruipen :)
En de 28-135 is wat zwaar, iets zwaarder dan de beercan. Het geeft je wel een stabiele grip van je camera. Ik vind t een heerlijke lens, en zeker met de 70-210/4 een goede aanvulling op het bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 16:29:
Ik heb sinds kort ook in toenemende mate last van het 'first black frame' syndroom. Ziet er niet fijn uit. Maar ik heb ook begrepen dat er bijna geen onderdelen meer zijn en dat daarom reparatie lastig wordt.... Fotoboer zou voor me bellen om te vragen hoe & wat. Camera is pas ruim half jaar (~7100 opnamen) oud!!!
Me moeder is nu bezig met een cursus digitale fotografie dus die gebruikt de camera (is eigenlijk van de zaak O-) ) maar binnekort komt er wel een superzoom lensje bij (casual gebruik, 18-200 tamron denk ik, ook niet te duur, zag iemand op got die wel positief was :))
Maar als "prosummer" toestel mag je toch enige service verwachten, als het allemaal zo moeilijk is offer ik me wel op voor een Sony Alpha body kit voor 100 euro bijleggen ofzo :)

Met de RMA, sturen jullie alles mee? Accu + lens etc? of puur alleen de body.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Stuur 'm zo kaal als mogelijk op, dan kan er minder kwijt raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Vandread schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:32:
[...]

Me moeder is nu bezig met een cursus digitale fotografie dus die gebruikt de camera (is eigenlijk van de zaak O-) ) maar binnekort komt er wel een superzoom lensje bij (casual gebruik, 18-200 tamron denk ik, ook niet te duur, zag iemand op got die wel positief was :))
Maar als "prosummer" toestel mag je toch enige service verwachten, als het allemaal zo moeilijk is offer ik me wel op voor een Sony Alpha body kit voor 100 euro bijleggen ofzo :)

Met de RMA, sturen jullie alles mee? Accu + lens etc? of puur alleen de body.
Iets dat ik RMA stuur doe ik altijd zo kaal mogelijk, alle losse accessoires hou ik thuis.
(ok wel een body-cap, ik wil geen stofnest terug krijgen na reparatie)

Zeker bij Sony, daar ze nog wel eens voorstelden om de cam om te ruilen voor een a100.
En dan kun je vele minoltianen blij maken met accu´s, laders enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joh14vers6
Oxi schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 17:05:
Stuur 'm zo kaal als mogelijk op, dan kan er minder kwijt raken.
Amen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
pff lenzenjacht, soms zooo frustrerend (eindelijk een 28-135 gevonden welke niet achterlijk duur is, zit er een flinke kras op de lens... verder zoeken dus).
Maar goed , het kriebelt nogal, niet alleen qua kitlens vervanger maar ook qua macro. Wat er aan de hand is met de Minolta macro lenzen, geen idee, maar de 50mm is opeens belachelijk veel duurder geworden 2e hands (van 120 nu opeens naar 175-200 euro).
Tijd voor een alternatief dus, liefst een leuke tamron 90 waar je nooit tegen aan loopt, maar nu las ik hier laast iets over de 50mm 1.7.
Blijkbaar is de 50mm macro een gewone 50 1.7 met een diopter ingebouwd? Iemand die hier ervaring mee heeft, want dan zou het natuurlijk wel een erg lekker goedkope oplossing zijn.
Raynox kan natuurlijk ook maar de kwaliteit daarvan lijkt mij een stuk minder (en die past niet op de 50mm 1.7 doordat deze een 49mm filtersize heeft (en geen idee welke stepup ringen ik moet hebben dan).
Iemand advies over welke diopter nodig is om 1:1 te gaan? (ik kom er niet helemaal uit, heb een zetje nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is een tussenring dan geen leuk idee. Dan heb je geen optisch element dat de prestaties van je lens negatief beinvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasajo
die dingen zijn toch hartstikke duur? (boven de 100 koop ik liever een lens zelf ipv een ring of opzetstuk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

DinoPK schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:18:
die dingen zijn toch hartstikke duur? (boven de 100 koop ik liever een lens zelf ipv een ring of opzetstuk)
Met een beetje zoeken kun je een losse ring voor een 20 a 25 euro vinden (2e hands)
een set van 3 ringen met AF doorvoer kun je tweede hands voor een 50 euro vinden (nieuw vanaf 105 euro)
voor een 105 euro heb je geen kwalitatieve marcro lens, zelfs geen tweede handse...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Duur! schreef op woensdag 22 november 2006 @ 21:34:
[...]
Met een beetje zoeken kun je een losse ring voor een 20 a 25 euro vinden (2e hands)
een set van 3 ringen met AF doorvoer kun je tweede hands voor een 50 euro vinden (nieuw vanaf 105 euro)
voor een 105 euro heb je geen kwalitatieve marcro lens, zelfs geen tweede handse...
Voor macro heb je geen AF nodig.
Dus MF ringen is goed genoeg.

90mm tamron is nieuw wat duurder, wel erg goede lens!
Succes met zoeken, een beetje geduld en je vind vast wat moois.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Mud.Starrr schreef op woensdag 22 november 2006 @ 23:28:
[...]

Voor macro heb je geen AF nodig.
Dus MF ringen is goed genoeg.

90mm tamron is nieuw wat duurder, wel erg goede lens!
Succes met zoeken, een beetje geduld en je vind vast wat moois.
AF doorvoer is idd niet nodig, maar houd meestal ook doorvoer van de lensinfo enzo in...
Maar ringen voor minolta AF toestellen zonder elektrische en mechanische doorvoer kun je al voor 10 euro of minder vinden.

Ga je voor een lens kijk dan ook naar de Sigma 70mm macro lens. Deze is erg nieuw, maar wat ik ervan gezien heb voor zijn prijs heel erg goed.

Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste