Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 40 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.414 views sinds 30-01-2008

• aca
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-10-2011

aca

Nullor fetisjist

ATI's New RS700 Detailed
DirectX 10 and HDCP compliance without external transmitter

DailyTech has received a roadmap outlining ATI’s integrated graphics equipped chipsets. It was previously reported RS600 would integrate a Radeon X700 class graphics core capable of AVIVO video processing and HDCP. More details have been unveiled that shows HDCP support will be integrated into the graphics core and not require an external decoding key. RS600 will also have high definition audio support integrated into the north bridge to simultaneously output video and multi-channel audio via a single HDMI cable. As with the previous Radeon Xpress 200 integrated graphics chipsets, the RS600 is Windows Vista ready with support for Aero Glass.

Since the RS600 uses a Radeon X700 derived graphics core it lacks support for DirectX 9c and Shader Model 3.0. Roadmaps show ATI will skip DirectX 9c support for its integrated graphics core and instead jump to DirectX 10. The next generation RS700 will have Shader Model 4.0, unified shaders, Blu-Ray and HD-DVD hardware decoding acceleration. RS700 will be built on a 65nm fabrication power for lower power consumption. Its expected RS700 will be a drop in replacement for RS600 as it will be pin compatible. Pin compatibility will simplify engineering times for RS700 as motherboard manufacturers can use the same layout for RS600 and RS700.

Availability is expected around August-September for RS600 and mid-2007 for RS700. Pricing is unknown but expect RS600 and/or RS700 boards to cost south of $100.

[Voor 3% gewijzigd door aca op 22-06-2006 11:08]

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

Klopt. ATi skipt SM3.0 voor de geintegreerde GPUs. nVidia is de enige videokaart fabrikant die wel SM3.0 IGPs produceert, terwijl SiS, Intel,Via en ATi dus rechtstreeks overstappen op SM4.0 (DX10). Nu is de performance van een GF6100 toch al niet om over naar huis te schrijven, dus dan is een X700 op zich geen slechte core om je IGP op te baseren.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Joepi
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 15-11 14:51
We kunnen hier helaas zeker niet op Nvidia en Intel ingaan, maar Ati moet opschieten, want de G965 blijkt een killer ( ca.6600!) te zijn (geruchten gaan, een ingekochte tiler van Videologic/nu Imagination, aka powerVR5?)
http://www.imgtec.com/
en de C61 blijkt ook verder te 'evuleren'.

[Voor 8% gewijzigd door Joepi op 22-06-2006 14:28]

• Apple|IA
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 22-01-2012
aca schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 09:45:
[...]
Tja je wilt HDR+AA of je wilt blijven bij NV's inferieure beelkwaliteit. :X
Uit [H]ardOcp's 7950 review;

"Image Quality

We took an in-depth look at image quality in this evaluation. We had two 30” LCD’s side-by-side and were able to look at IQ in-game. Culminating everything we learned we can confidently say that the ATI Radeon X1900 XTX CrossFire platform offered the best image quality in games.

We have all the proof to back this up. With the Radeon X1900 XTX and CrossFire platform antialiasing plus HDR is possible in Oblivion. ATI has the ability to do multisampling plus floating point blending HDR. ATI has a “High Quality” anisotropic filtering option which has real tangible image quality benefits in games with little to no performance hit. In large outdoor games this is a huge benefit. It also helps in games that have very high quality and detailed textures like Half Life 2: Episode 1 and Ghost Recon. Having these two displays side-by-side proved that texture crawling and moiré are worse on NVIDIA hardware at default driver settings compared to ATI hardware. We especially noticed this in World of Warcraft, Half Life 2: Episode 1, and Battlefield 2. When you look at all this added up it becomes clear that ATI still holds the image quality crown."

http://enthusiast.hardocp...4MywxLCxoZW50aHVzaWFzdA==

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-11 17:33
Ach, je moet dan wel een vergrootglas gebruiken om het verschil te zien. Beetje bullshit allemaal.
En ga aub. nu niet allemaal plaatjes copy pasten e.d. :)

• Krizzie
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 26-11 17:17

Krizzie

Progressive Music \o/

Bullshit? Zeker niet. Ik zie duidelijk verschill tussen de 6600GT van me broertje en mijn X800XL, Nvidia kaarten hebben een soort waas in het beeld, waar ATI kaarten gewoon scherp zijn.

Zeker als je 2 schermen naast elkaar hebt is het goed zichtbaar, dus met die opmerking van kom niet met screens aanzetten heb je je eigen post al weer nietig verklaard. ;)

Geluidswolk

• DEVoTi0N
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 28-11 06:51
Krizzie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:47:
Bullshit? Zeker niet. Ik zie duidelijk verschill tussen de 6600GT van me broertje en mijn X800XL, Nvidia kaarten hebben een soort waas in het beeld, waar ATI kaarten gewoon scherp zijn.

Zeker als je 2 schermen naast elkaar hebt is het goed zichtbaar, dus met die opmerking van kom niet met screens aanzetten heb je je eigen post al weer nietig verklaard. ;)
Een waas? Wat voor monitor gebruik je? Op een lcd is dit imho toch echt onzin. Het kan van de monitor zelf afhangen, maar op een lcd kan je toch moeilijk een waas hebben lijkt mij. Waarschijnlijk gewoon een verschil tussen de kwaliteit van de monitoren.

[Voor 6% gewijzigd door DEVoTi0N op 22-06-2006 15:50]

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 27-11 18:29
Dit is raar:
We experienced a problem with power during our testing that happened not with a single 7950 GX2 but with two BFGTech GeForce 7900 GTX OC video cards in SLI. First let me explain. Up until now we were using a Vantec 520A power supply in our graphics card testing station. This power supply was not SLI certified, but it did provide 28A to the 12V rail. Up until now it had worked just fine for single X1900 XTXs, single 7900 GTXs and even X1900 XTX CrossFire. However, once we installed two BFGTech 7900 GTX OC video cards in SLI we encountered some graphical corruption in F.E.A.R.

Article Image Article Image

This corruption only happened when we had SLI enabled. If we disabled SLI the game played great, with SLI the game had artifacts, poor performance and crashed. Working with NVIDIA the consensus was that power was the problem.

Nick Stam, (NVIDIA’s Director of Technical Marketing) -

Even though you have 28A on the +12V Rail, our recommendations for a high-end SLI system with two 7900 GTXs to have a power supply that can provide a minimum of +12V @ 22A of dedicated power for the two graphics cards. Of this 22A requirement, +12V @ 5.5A must be available to each of the two PCI Express 6-pin auxiliary power supply connectors. The remaining 11A must be supplied to the motherboard for dedicated graphics card use.

This thought hadn’t even occurred to me at first because we haven’t had any power problems before, even two 7800 GTX 512 cards in SLI worked just fine, and CrossFire worked fine.

Article Image Article Image Article Image
2x X1900 werkte wel goed. Mja het zijn wel OC versies Dus ik weet niet hoe het verbruik van die kaarten is maar ik gok minder dan een X1900 kaart.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

DEVoTi0N schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 15:49:
[...]

Een waas? Wat voor monitor gebruik je? Op een lcd is dit imho toch echt onzin. Het kan van de monitor zelf afhangen, maar op een lcd kan je toch moeilijk een waas hebben lijkt mij. Waarschijnlijk gewoon een verschil tussen de kwaliteit van de monitoren.
Zowel op lcd als crt, is de ATI kaart scherper bij mij scherper, bij de Nvidia is alles wat doffer (kun je als voordeel zien, want kartel randjes vallen minder op) Maar vind het er niet beter eruit zien. Het is dus zeker wel merkbaar en niet alleen met een vergroot glas wat epo beweerde. :)

Geluidswolk

• uploader26
  • Laatst online: 28-03-2009
Lol en daar komen we weer met dat eeuwige IQ verhaal :9
Als Ati een betere IQ heeft, so be it. Het zal ook best wel als je er op gaat letten en met 2 monitors naast elkaar gaat zitten testen, maar ik heb zelf al heel wat kaartjes van beide kanten gehad, en het is mijzelf nooit opgevallen.

Misschien nu met de X1** generatie van Ati met HQ AF, dat het wel duidelijk is, óók voor de doorsnee gamer, ik weet het niet. nVidia heeft Supersampling AA, is ook wel weer wat voor te zeggen.

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

• The Source
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 28-11 10:20
Astennu schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:11:
Dit is raar:

[...]

2x X1900 werkte wel goed. Mja het zijn wel OC versies Dus ik weet niet hoe het verbruik van die kaarten is maar ik gok minder dan een X1900 kaart.
BS reactie van nVidia. Ze hebben 7900GT en GTX geproduceerd die niet stabiel lopen omdat ze geen goed geheugen hebben gebruikt. Deze worden door nVidia nu allemaal terug geroepen en gecrediteerd.

• uploader26
BS reactie van jou. Slechts 5% van alle 7900GT en GTX kaarten vertonen mankementen, en dat zijn in 99% van de gevallen de OC versies, omdat niet nVidia, maar de fabrikanten de kaarten te ver gepusht hebben.

Moet jij tog ook weten.

[Voor 28% gewijzigd door uploader26 op 22-06-2006 19:35]

AMD 64 X2 4200@2.7Ghz | Asus A8N-SLi | 2048MB Corsair TwinX | XFX 8800GTX | 400GB Seagate Barracuda | Samsung 204b 20.1inch | G5+G15

• oeLangOetan
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-10 23:46
uploader26 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:33:
BS reactie van jou. Slechts 5% van alle 7900GT en GTX kaarten vertonen mankementen, en dat zijn in 99% van de gevallen de OC versies, omdat niet nVidia, maar de fabrikanten de kaarten te ver gepusht hebben.

Moet jij tog ook weten.
Interessant, misschien is dit waarom ATi niet bereid is om OC versies toe te laten

• Zeus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 00:22

Moet jij tog ook weten.
1. De Source weet vaak meer dan wij (check zijn post history maar eens)
2. Misschien bedoelt hij wel de OC versies ;)

Catalyst 6.6 Beta uitgelekt?
Via rage3d vallen er wat drivers te downloaden.
Helaas lijken ze een beetje tegen te vallen:
- Geen profiles
- Geen ingebouwde chuck patch
Maar ach ja, het is en blijft een beta.

http://www.rage3d.com/boa...1334417094#post1334417094

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Robin4
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 31-10 23:28
Waarom heb je ATI CCC nodig om Rage3D Tweak te kunnen draaien?
En wat voor processor heb je gemiddeld nodig om goed te scoren in 3dmark05

[Voor 39% gewijzigd door Robin4 op 22-06-2006 20:13]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Zeus
Coolmaster schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:01:
Waarom heb je ATI CCC nodig om Rage3D Tweak te kunnen draaien?
En wat voor processor heb je gemiddeld nodig om goed te scoren in 3dmark05
Eerste zal misschien zijn omdat Rage3D CCC overdrive gebruikt?
Tweede vraag: AMD proc boven de 3ghz voor een beetje plezier (of conroe 2.6ghz) .

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 23-11 16:29

edward2

Schieten op de beesten

Althalus schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 19:56:
[...]

1. De Source weet vaak meer dan wij (check zijn post history maar eens)
2. Misschien bedoelt hij wel de OC versies ;)

Catalyst 6.6 Beta uitgelekt?
Via rage3d vallen er wat drivers te downloaden.
Helaas lijken ze een beetje tegen te vallen:
- Geen profiles
- Geen ingebouwde chuck patch
Maar ach ja, het is en blijft een beta.

http://www.rage3d.com/boa...1334417094#post1334417094
Huilen met de pet op die drivers, niets maar dan ook niets is er gedaan om enkele games CF support te geven. :(

Niet op voorraad.

• jimbojansen
  • Laatst online: 18-11 08:36

Moet jij tog ook weten.
Ja, dus omdat het niet NVidia's schuld is mogen ze onzin vertellen?? en the source zegt toch ook niet dat alle kaarten mankementen verotnen.. alleen deze !! dus lees eerst ff goed de reactie door voordat je met modder gaat gooien.. en zoals hierboven ook al vermeld is is The Source een veel betere Source dan jij ;)

• uploader26
Ik twijfel ook niet aan de deskundigheid van The Source, alleen wat hij zei kwam op mij over alsof zowat álle 7900 kaarten niet in orde zouden zijn geweest, iets wat niet waar is natuurlijk.

ATi & GameShadow team up

Voor degenen die te lui zijn om te checken of er updates zijn van ATi's Catalyst Drivers... ATi werkt nu samen met GameShadow, die checkt of er updates zijn van meer dan duizend games, maar dus ook nu controleert of er updates zijn van Catalyst. Deze worden dan automatisch gedownload.

Bron: http://www.gameshadow.com/ati/

[Voor 6% gewijzigd door CJ op 22-06-2006 21:20]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Joepi
uploader26 schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:15:
Ik twijfel ook niet aan de deskundigheid van The Source, alleen wat hij zei kwam op mij over alsof zowat álle 7900 kaarten niet in orde zouden zijn geweest, iets wat niet waar is natuurlijk.
Er zijn series waar ruim 30% terug komt >:)
Als je er over door wilt gaan open dan een topic ... ik weet wat ik weet en dat zijn feiten!

• Astennu
CJ schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:19:
ATi & GameShadow team up

Voor degenen die te lui zijn om te checken of er updates zijn van ATi's Catalyst Drivers... ATi werkt nu samen met GameShadow, die checkt of er updates zijn van meer dan duizend games, maar dus ook nu controleert of er updates zijn van Catalyst. Deze worden dan automatisch gedownload.

Bron: http://www.gameshadow.com/ati/
Uhmm dat is wel interessant.

Ik heb trouwens wel een leuk probleem gevonden. Als ik Crossfire aan heb staan kan ik geen DVD's of andere video bestanden meer kijken. Dan crached de speler. Uitschakelen van CF lost het probleem op. Ik zal wel eens wat meer drivers gaan testen om te kijken of het toevallig aan deze install ligt. Kan het me haast niet voorstellen dat dat niet zou werken. Hopelijk komt ATi snel met die aanpassingen zodat we zelf profiles voor CF kunnen aan maken. Dan doe ik het werk zelf wel :P maar dan hebben we wel mooie boosts :P

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• meddle
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 27-11 14:19
Krizzie schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 17:58:
[...]

Zowel op lcd als crt, is de ATI kaart scherper bij mij scherper, bij de Nvidia is alles wat doffer (kun je als voordeel zien, want kartel randjes vallen minder op) Maar vind het er niet beter eruit zien. Het is dus zeker wel merkbaar en niet alleen met een vergroot glas wat epo beweerde. :)
Kan ook aan de image instellingen etc. liggen hoor...

specs PC

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu, crasht Prey bij jou ook in CF? en het is nog veel trager ook.
Bij mij is er eigenlijk geen houden meer aan, zoveel probs. Ik wacht nog ff tot m'n Conroe mobo, anders doe ik een rma voor m'n CF kaart of ga over op een GX2

In single mode heb ik nergens last van.

[Voor 16% gewijzigd door edward2 op 23-06-2006 00:10]

Niet op voorraad.

• waterking
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 18-10 16:04
heeft een ati x1800xt dezelfde 4 mounting holes als een geforce 7800gt ? en zijn de maten ook gelijk ? anders gaat het nog niet passen :9

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• Astennu
edward2 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:08:
Astennu, crasht Prey bij jou ook in CF? en het is nog veel trager ook.
Bij mij is er eigenlijk geen houden meer aan, zoveel probs. Ik wacht nog ff tot m'n Conroe mobo, anders doe ik een rma voor m'n CF kaart of ga over op een GX2

In single mode heb ik nergens last van.
Ik speel geen Prey :) Momenteel heb ik heel weinig tijd en speel ik alleen maar CS S en WoW. Ik wacht het gewoon af. Ik ga zekers niet naar een Nvidia kaart. Dan nog eerder terrug naar een singel X1900 of straks weer een R600 of zo.

• Rob_Kstr
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 17-02-2020
Ik zit er aan te denken om over te stappen naar een Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, ViVo) X1900XT/2DHTV mijn huidige kaart is de Asus GeForce 7800 GTX 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI, ViVo) N7800GTX/2DHTV, kan ik problemen verwachten.. , of dit helemaal geen punt, gewoon drivers verwijderen en klaar? Ik heb namelijk wel is vernomen dat de overstap van nVidia naar Ati lastig kan zijn, of is dit onzin?

Beetje raar misschien, heb een A8N-SLi moederbord (maar hoef achteraf niet zo nodig SLi), maar denk dat het al met al een leuke vooruitgang zou kunnen zijn.

The orange or the black pill..

• Bever!
  • Laatst online: 28-11 15:41

Bever!

Ondertitel

kan prima, ben al tig keer van geforce naar ati geswapped zonder enig probleem.

Signature

• waterking
  • Laatst online: 18-10 16:04
Bever! schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:48:
kan prima, ben al tig keer van geforce naar ati geswapped zonder enig probleem.
aha dus ik kan mijn koelblok dus zonder problemen over zetten op de ati ? :D

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Hij reageerde op Rob_Kstr denk ik. ;)

Geluidswolk

• Astennu
waterking schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:07:
[...]

aha dus ik kan mijn koelblok dus zonder problemen over zetten op de ati ? :D
Een VF900 past perfect op een 7900/X1900. Die mounting holes zijn volgens mij hetzelfde. Bijde gebruiken als het goed is de buitenste gaatjes van de VF900.

Dat zou je even kunnen controleren maar volgens mij past het. Dus dan zou een waterblokje van de 7800 ook geen probleem moeten zijn.

[Voor 8% gewijzigd door Astennu op 23-06-2006 12:57]

Over CrossFire support... ik 'verwacht' dat er binnenkort een grote ommezwaai gaat komen in het CrossFire beleid van ATi. ATi ondersteunt officieel Gemini en maakt zelfs reference Gemini-kaarten.
Als ATi wil dat hun CrossFire-op-1-PCB goed werkt en een succes wordt, dan moet het softwarematig ook goed zitten. Daarnaast zijn er al de signalen dat ATi binnenkort hun profilingsysteem aan gaat passen. Tel dit bij elkaar op en dan kan ik tot geen andere conclusie komen dat er 'iets' aan staat te komen op het gebied van CrossFire.

The Inq meldt dat ATi ook al specs de deur uit heeft gegooid van de RV570XT Gemini kaarten op 650Mhz core en 1500Mhz mem. http://www.theinq.net/?article=32602

• Astennu
CJ schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:58:
Over CrossFire support... ik 'verwacht' dat er binnenkort een grote ommezwaai gaat komen in het CrossFire beleid van ATi. ATi ondersteunt officieel Gemini en maakt zelfs reference Gemini-kaarten.
Als ATi wil dat hun CrossFire-op-1-PCB goed werkt en een succes wordt, dan moet het softwarematig ook goed zitten. Daarnaast zijn er al de signalen dat ATi binnenkort hun profilingsysteem aan gaat passen. Tel dit bij elkaar op en dan kan ik tot geen andere conclusie komen dat er 'iets' aan staat te komen op het gebied van CrossFire.

The Inq meldt dat ATi ook al specs de deur uit heeft gegooid van de RV570XT Gemini kaarten op 650Mhz core en 1500Mhz mem. http://www.theinq.net/?article=32602
Dat lijkt me ook ja. Want nu zit het hier en daar niet goed in elkaar. Ik ben benieuwd of het wat gaat worden. Dat Gemini lijkt me wel wat. Hopelijk krijgen we ook zo iets met unified cores er op :P

Maar dan moeten de drivers wel beter gaan worden. Anders benut je die 2e core niet goed. En hoe zit dat bij Gemini kaarten ? Moet je dan CF aan zetten in de driver ? of staat i altijd aan. Want nu kan ik bugs oplossen door CF uit te zetten. En als dat dan niet zou kunnen heb je een probleem. Dus ik neem aan dat je CF eerst moet inschakelen om de 2e gpu te gaan gebruiken.

• Joepi
Weet je nog wel CJ: het geheime wapen :D
Hij is er weer!
De italiaanse site http://www.hwupgrade.it/n...-nome-di-r580+_17782.html
heeft het erover:
http://translate.google.c...-8&prev=%2Flanguage_tools

• Astennu
welke bedoel je dan :P de R580+ of die mooie Hellfire Gemini :P Die laaste lijkt me wel wat :D

Dave Baumann van Beyond3D gaat voor ATi werken als Technical Marketing Manager.

Bron: http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=31585

ATi is wel heel erg slim bezig de laatste tijd.

- De beste OC-er ter wereld inhuren (Macci)
- Een van de drijvende krachten achter Toms Hardware en Riva Station inhuren (Lars Weinand)
- Ex-nVidia grootheid Richard Huddy promoveren tot wereldwijd hoofd van ATi Dev Rel
- ex-nVidia PR mensen inhuren in Europa
- Inhuren van Humus die als 'hobbyist' de performance in D3 eigenhandig omhoogkrikte
- Bitboys overname (consolidatie handheldmarkt)
- Overname XGI Shanghai/XGI USA
- Oprichter van de immens populaire 3D site Beyond3D inhuren

• The Source
CJ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 04:36:

- Een van de drijvende krachten achter Toms Hardware en Riva Station inhuren (Lars Weinand)
- Ex-nVidia grootheid Richard Huddy promoveren tot wereldwijd hoofd van ATi Dev Rel
- Inhuren van Humus die als 'hobbyist' de performance in D3 eigenhandig omhoogkrikte
Ze missen enkel jou nog zodat je mensen kunt brainwashen :)

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online
The Source schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:27:
[...]

8)

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

:D Lol _/-\o_ Laten we maar in het midden houden of je dit serieus bedoelt of als grapje :)

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Prey is overigens ook in CF mode te forceren met afr-friendlyd3d :D en ik dacht nog wel dat het alleen bij d3d werkte :)

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CJ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 04:36:

Als ze nog nog iets sneller en intensiever met gamedevs samenwerken, kan het niet meer stuk.

Niet op voorraad.

• Oet
  • Laatst online: 24-11 21:51

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYB

CJ

Kun jij mij iets meer vertellen over het volgende moederbord mbt crossfire ondersteuning?:
ASUS - P5W DH Deluxe http://www.asus.com/produ...=0&model=1198&modelmenu=1

Ziet er uit als een mooi moederbord en volgens de specs is het met crossfire support maar tot welke graad gaat dat, weet je misschien iets meer over de chipset?

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Ik snap je vraag niet helemaal? CrossFire wordt gewoon op de normale manier ondersteunt, zoals dat ook op moederborden met een ATi RD580 wordt ondersteunt. De chipset is de i975x en die wordt officieel door ATi ondersteunt (zie ook http://www.aticrossfire.com voor meer info). Alle CrossFire mogelijkheden die er op het RD580/RD600 platform zijn, zijn er ook op het i976 platform.

• Oet

Oet

Ah ok, sorry voor de rare vraagstelling maar jou antwoord is precies wat ik wilde weten ;) Toch handig om de ontwikkelingen rond de conroe in de gaten te houden aangezien de nieuwste telg van intel indruk begint te maken. Thnx!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Oet schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:42:
CJ

Kun jij mij iets meer vertellen over het volgende moederbord mbt crossfire ondersteuning?:
ASUS - P5W DH Deluxe http://www.asus.com/produ...=0&model=1198&modelmenu=1

Ziet er uit als een mooi moederbord en volgens de specs is het met crossfire support maar tot welke graad gaat dat, weet je misschien iets meer over de chipset?
Dat wordt waarschijnlijk ook mijn volgende bord. Ik heb SCSI en heb minimaal 3 gewone pci sloten nodig en CF. Het is wel zo dat de i975 in CF maar 2 PCIe8x sloten heeft, ik weet niet of dat impact heeft op de perf in extreme res. en aa

[Voor 12% gewijzigd door edward2 op 24-06-2006 13:28]

Niet op voorraad.

• Oet

Oet

edward2 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:16:
[...]

Dat wordt waarschijnlijk ook mijn volgende bord. Ik heb SCSI en heb minimaal 3 gewone pci sloten nodig en CF. Het is wel zo dat de i975 in CF maar 2 PCIe8x sloten heeft, ik weet niet of dat impact heeft op de perf in extreme res. en aa
Leg dat eens uit, want op de site staat gewoon 2x 16pci-e sloten"?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ze kunnen beide pci-e 16x leveren met een single device, maar als ze beide bezet zijn, dan is het pcie 8x (of 10 ?) omdat dit bord maar 20 lanes heeft iod.

Volgens mij staat er op het forum van extreme systems wel het eea hierover, maar weet niet meer in welke thread.

Niet op voorraad.

Ook de RD600 intel-chipset van ATi levert feitelijk maar twee keer 8x PCIe wanneer het in CrossFire gebruikt wordt. Maar ATi heeft een nieuwe technologie ontwikkeld, genaamd XpressRoute, die de PCIe bus met 25% overklokt, zodat je niets merkt (als het goed is) van het verschil. Ook nVidia heeft een soortgelijke overklokkingtech op hun Intel mobos.

• Oet

Oet

CJ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:44:
Ook de RD600 intel-chipset van ATi levert feitelijk maar twee keer 8x PCIe wanneer het in CrossFire gebruikt wordt. Maar ATi heeft een nieuwe technologie ontwikkeld, genaamd XpressRoute, die de PCIe bus met 25% overklokt, zodat je niets merkt (als het goed is) van het verschil. Ook nVidia heeft een soortgelijke overklokkingtech op hun Intel mobos.
Ah ok, maar het moederbord waar ik het zojuist over had met dat 975 chipset erop heeft dat dan dus niet begrijp ik? Zijn er eigelijk borden voor conroe/core duo met een ATi chipset?

Oet schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:49:
[...]

Ah ok, maar het moederbord waar ik het zojuist over had met dat 975 chipset erop heeft dat dan dus niet begrijp ik? Zijn er eigelijk borden voor conroe/core duo met een ATi chipset?
Ik zou niet weten hoe Intels 975x chipset werkt. Daar heb ik me iets minder in verdiept dan in de ATi chipsets.

Dat zijn borden die de RD600 northbridge en SB600 southbridge hebben. Deze worden in Juli in de schappen verwacht. Alle grote fabrikanten komen met een RD600 moederbord. RD600 ondersteunt ook drie fysieke 16xPCIe sloten voor CrossFire Physics, maar de vraag is nog maar hoe veel moederbordfabrikanten echt drie fysieke PCIe 16x sloten gaan integreren. Als ATi een goed referencemoederbord maakt, dan is de kans groter dat fabrikanten dit overnemen.

[Voor 8% gewijzigd door CJ op 24-06-2006 15:15]

• GoldenSample
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

[...]

Pwned :P :>
CJ wil het allemaal nog wel door een rode bril zien :X hoewel hij zeker behoorlijke kennis heeft. ik vind dat toch best wel jammer...

• Bever!
  • Laatst online: 28-11 15:41

Bever!

Ondertitel

GoldenSample schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:11:
[...]

CJ wil het allemaal nog wel door een rode bril zien :X hoewel hij zeker behoorlijke kennis heeft. ik vind dat toch best wel jammer...
Zonder CJ was dit ati topic er niet, en ik zie niemand zo behulpzaam posten.
Dus ga aub ergens anders flamebaiten

Signature

• aca

aca

Nullor fetisjist

[...]

Tja wel met een bril met HDR+AA dan. Vandaar dat ie ook zo scherp ziet. :P

"The scientists of today think deeply instead of clearly. One must be sane to think clearly, but one can think deeply and be quite insane." - Nikola Tesla

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Zou ik wel een zonnebril meenemen. ;)

Geluidswolk

• uploader26
Krizzie schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 18:32:
Zou ik wel een zonnebril meenemen. ;)
Idd, anders zie je ook geen ene ruk meer :9

• The Source
[...]

Zo'n iemand zou dan een goede aanwinst zijn voor ATI, niet? CJ ik bedoelde het positief hoor!

• Ultraman
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:28

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

*Kuch*

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• jimbojansen
Hehe, heel subtiel :P maar je hebt gelijk. Discussie om onzin..
Voor liefhebbers van AM2 Leuk mobotje voor ATi liefhebbers en AM2 liefhebbers.. (zoals Astennu :P)

• dragon9114
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 21:15
vette mobo.

wat gaat dit mamabordje kosten ?

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 28-11 17:33
jimbojansen90 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:31:
[...]

Voor liefhebbers van AM2 Leuk mobotje voor ATi liefhebbers en AM2 liefhebbers.. (zoals Astennu :P)
Nou, een echt lekker bord is het niet, lees de reacties maar eens daarzo.... en bestaan er echt AM2 lovers :)

• SpankmasterC
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 02-11 13:37
Het is zeer zeker een vet moederbord, laten we hopen dat deze net zo goed klokt als de ATi reference designs!
En ja, er zijn nog AM2 fans, zeker nu die geruchten over reverse-HT op AM2 weer de kop opdoen :)
Maar dat is meer voor een ander forum...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
jimbojansen90 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 20:31:
[...]

Ik had em gezien :) Maar ik ga denk ik voor de DFI CFX-3200-M2R ( AM2 ). Ik heb al te lang niet meer met Epox gewerkt. Eerst hadden ze wel leuke borden maar daar waren ook vrij veel problemen mee. De Abit's waren toen een stuk beter. Ik weet niet hoe het met het intel platform zat maar AMD was niet geweldig.

Anyway ik wil wel een AM2 Crossfire. En als dat IH goed werkt wel een AM2 4x4 platform. En ja er zijn AMD AM2 lovers. Ik ben dat zeker ik moet niets met intel te maken hebben heb ook wel eens uit gelegt waarom. Grootste reden oneerlijke concurentie. AMD express klein houden. Geld per CPU vragen. Techieken kopieren onder andere naam uitbrengen zodat ze niets hoeven te betalen. Terweil AMD trouw licenties neemt op technieken van intel. Dus ik hoop dat het gerucht over IH waar is. Dan kan AM2 het zeker redden tov Conroe tot aan de K8L.

Echter ben ik geen CF fan meer. Er zijn te veel games die niet werken. Ik krijg ook vraag errors in WoW ik wist niet wat het was maar nu wel. Als ik CF uit zet start i meteen. Dus daar gaat er ook iets niet helemaal lekker. Maar het heeft eerst wel gewerkt. Met DVD's kijken het zelfde werkt ook niet meer. Krijg ik een foutmelding applicatie wordt gesloten. CF uit en alles werkte. Dus hopelijk snel nieuwe drivers zodat we het opnieuw kunnen proberen.

[Voor 17% gewijzigd door Astennu op 25-06-2006 09:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aca

aca

Nullor fetisjist

Astennu schreef op zondag 25 juni 2006 @ 09:33:
[...]
Anyway ik wil wel een AM2 Crossfire. En als dat IH goed werkt wel een AM2 4x4 platform. En ja er zijn AMD AM2 lovers. Ik ben dat zeker ik moet niets met intel te maken hebben heb ook wel eens uit gelegt waarom. Grootste reden oneerlijke concurentie. AMD express klein houden. Geld per CPU vragen. Techieken kopieren onder andere naam uitbrengen zodat ze niets hoeven te betalen. Terweil AMD trouw licenties neemt op technieken van intel. Dus ik hoop dat het gerucht over IH waar is. Dan kan AM2 het zeker redden tov Conroe tot aan de K8L.
offtopic:
Laatst nog gesproken met wat mensen die bij Intel hebben gewerkt. Eigenlijk zijn ze best blij met de concurentie van AMD. Dat scheelt hun miljoenen aan rechterlijke kosten van monopolie etc. (zie Microsoft). Maar hun quad core zal ongetwijfeld veel problemen krijgen met bandbreedte probleem, dus t is nog niet allemaal gedaan voor AMD.

Trouwens je hoeft je CF bord niet gebruiken voor Crossfire. Je zal er in de toekomst ook physics op kunnen laten draaien. Dus zo'n bordje is altijd handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
aca schreef op zondag 25 juni 2006 @ 10:40:
[...]

offtopic:
Laatst nog gesproken met wat mensen die bij Intel hebben gewerkt. Eigenlijk zijn ze best blij met de concurentie van AMD. Dat scheelt hun miljoenen aan rechterlijke kosten van monopolie etc. (zie Microsoft). Maar hun quad core zal ongetwijfeld veel problemen krijgen met bandbreedte probleem, dus t is nog niet allemaal gedaan voor AMD.

Trouwens je hoeft je CF bord niet gebruiken voor Crossfire. Je zal er in de toekomst ook physics op kunnen laten draaien. Dus zo'n bordje is altijd handig.
Ja daarom ik ga ook voor een CF bord. Mischien zijn de drivers straks zo goed het CF wel de moeite waard is. Maar op dit moment werkt het gewoon nog niet goed genoeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

CF is hier ook erg onstabiel, Prey werkt in C met afr-friendlyd3d, maar soms crahed het.
Het zelfde geld voor COD2, Condemned en GTA SA. Soms moet ik een 3d applicatie meerdere keren starten omdat ik corrupte beelden krijg, het lijkt wel of de kaarten dan niet synchroon werken.

Ik heb ook het vermoeden dat het ook aan m'n mobo kan liggen, de A8R32 MVP, hopelijk gaat het straks met de asusP5wdh met i975 chipset beter, want ik wil toch eigen lijk niet van de X1900CF af, het IQ is zo mooi.

Niet op voorraad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Astennu
edward2 schreef op zondag 25 juni 2006 @ 17:10:
CF is hier ook erg onstabiel, Prey werkt in C met afr-friendlyd3d, maar soms crahed het.
Het zelfde geld voor COD2, Condemned en GTA SA. Soms moet ik een 3d applicatie meerdere keren starten omdat ik corrupte beelden krijg, het lijkt wel of de kaarten dan niet synchroon werken.

Ik heb ook het vermoeden dat het ook aan m'n mobo kan liggen, de A8R32 MVP, hopelijk gaat het straks met de asusP5wdh met i975 chipset beter, want ik wil toch eigen lijk niet van de X1900CF af, het IQ is zo mooi.
Dat is waar mijn A8R32 Heeft ook vage acties. Nja ik zie wel hoe het straks is met een DFI plank.

• Astennu
Nog een nieuws bericht ( Weet niet of het waar is ):
We heard that G80 will be in time for launch in June during Computex and the process technology is likely to be 80nm at TSMC. In the recent statement, NVIDIA has said that they will be backing the 80nm "half-node" process by TSMC where it allows reduction of die size by 19%. We have previously mentioned that G80 is likely to take on the Unified Shader approach and supports Shader Model 4.0. G80 is likely to be paired up with the Samsung GDDR4 memories reaching a speed of 2.5Gbps. As for ATi, the next generation R600 is slated for launch end of this year according to the roadmap we have seen and the process technology is 65nm. It seems that the leaked specs of the R600 that surfaced in June last year is pretty likely.

According to Xpentor, NVIDIA G80 will make ATI stumble on April. Quad SLI itself can be implemented on a single card with two chips solution because it will carry the first dual core GPU ever with the support of DirectX10 and Shader Model 4.0. The development of G80 is also mentioned as being running very intensive since NVIDIA's acquisition over ULi. As for the upcoming G71, there will be 32pipes, increase in ROPs and a little speed bump over the core clock.

* 65nm
* 64 Shader pipelines (Vec4+Scalar)
* 32 TMU's
* 32 ROPs
* 128 Shader Operations per Cycle
* 800MHz Core
* 102.4 billion shader ops/sec
* 512GFLOPs for the shaders
* 2 Billion triangles/sec
* 25.6 Gpixels/Gtexels/sec
* 256-bit 512MB 1.8GHz GDDR4 Memory
* 57.6 GB/sec Bandwidth (at 1.8GHz)
* WGF2.0 Unified Shader
Als dit waar is weet ik niet of de R600 dat kan bijbenen. En ik vraag me af hoe veel stroom een Dual G80 core zou moeten gebruiken want dat moet wel een heel lomp groot ding worden.

[Voor 7% gewijzigd door Astennu op 26-06-2006 16:42]

• SpankmasterC
Lijkt me niet dat t waar is, volgens mij zijn dit oude geruchten, aangezien ze het over de G71 hebben die nog 'uit moet komen', en ook die informatie hebben ze fout

• Zeus
Zoiezo, wat is dat nou elke keer met dualcore gpu's?
Iedereen vraagt / verwijst tegenwoordig daar naar, maar het is toch helemaal niet handig om dual core te gaan voor een GPU? Die dingen zijn al meerdere cores bij elkaar als ik het goed heb begrepen.

Kan iemand dat misschien bevestigen zodat ik voortaan met zekerheid kan zeggen dat er geen dualcore gpu's komen? :D

Althalus schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:03:
Kan iemand dat misschien bevestigen zodat ik voortaan met zekerheid kan zeggen dat er geen dualcore gpu's komen? :D
Een X1900 is eigenlijk al een quadcore GPU. In principe zou je het kunnen bestempelen als 4x een X1600 core. ;)

• Zeus
CJ schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:06:
[...]

Een X1900 is eigenlijk al een quadcore GPU. In principe zou je het kunnen bestempelen als 4x een X1600 core. ;)
Dat had ik dus ook al begrepen, maar ik vraag me gewoon af of er misschien een of ander voordeel zit aan 'dual-core' gpu's.
CPU ontwerpers hadden moeite om in clocksnelheid omhoog te gaan, vandaar dat ze meerdere cores naast elkaar hebben gezet. Maar zoals je kan zien bij de eerdere duo cores van Intel, zijn dat eigenlijk gewoon meerdere dies naast elkaar.
Ligt daar dan geen voordeel in? In plaats van 1 grote logge chip maken is het makkelijker om twee goedkoper te produceren chips naast elkaar te zetten op een stukje plastic?

• SpankmasterC
Yep, des te simpeler de chip, des te hoger de yields! Dus er zit wel degelijk voordeel in!

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online
Gastuh, wel op blijven letten. De 6.6 is uit..... ;)

https://support.ati.com/i...=knowledge&questionID=640

Ik zie niet echt veel veranderingen tov 6.5. Waarom doen ze er dan zo lang over :?

[Voor 26% gewijzigd door Help!!!! op 26-06-2006 20:32]

PC Specs
Asus Crosshair VI Hero 370X | AMD 3700X | 16GB DDR4 3200C14 B-die | ASUS RTX 3080 TUF OC | Crucial M500 240GB SATA | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM850x |

• wagnef
  • Laatst online: 05-06-2007
# Far Cry performance improves 4-5%. Larger gains of up to 18.3% can be seen when using anisotropic filtering.
# Fear performance improves as much as 8.5% on X1800 and X1900 Single card systems and as much as 14% on X1800 and X1900 Crossfire systems.
# Splinter Cell (original) performance improves as much a 7% on X1300 and X1600 Crossfire systems.
Mooi, lijkt mij wel de moeite waard. Nu hopen dat dit niet alleen geld voor deze spellen :)

• pimpimmers
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Astennu schreef op zondag 25 juni 2006 @ 18:04:
[...]

Dat is waar mijn A8R32 Heeft ook vage acties. Nja ik zie wel hoe het straks is met een DFI plank.
Ik heb totaal geen problemen meer met mijn Asus A8R32 alleen heb ik er een Swiftech MCX159 Northbridge Cooler op gezet alleen tijdens games ging die nog steeds uit en kreeg ik soms blauwe schermen. Maar dat lag dus aan mijn CF kaart die soms 120 graden werd. Nu heb ik net zaterdag weer een nieuwe kaart gekregen en alles werkt nu top.
De kaart wordt nog wel warm ~90-95 graden maar gaat niet meer uit. Moederbord loopt ook prima hier op 275MHz x 5.
Het enige wat ik nu nog heb is dat mijn PC niet kan resetten, niet dat je het normaal vaak gebruikt maar toen ik mijn andere CF kaart nog had moest ik soms resetten maar dat ging niet het leek erop dat hij opnieuw wou opstarten maar kwam steeds niet verder. Mijn lampje van mijn dvd brander gaat steeds knipperen maar misschien dat het komt door de firmware die ik er in heb gezet, omdat mijn nadere pc met zelfde brander en moederbord maar met originele firmware doet het niet. Ook als ik de brander afkoppel wil die wel resetten.
En andere PC met A8R32 heb ik ook nog geen problemen mee gehad.

• aca

aca

Nullor fetisjist

SpankmasterC schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:20:
Yep, des te simpeler de chip, des te hoger de yields! Dus er zit wel degelijk voordeel in!
Als je er daarentegen weer 2 nodig hebt om dezelfde performance te halen.... ;)
Mes snijdt aan 2 kanten.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Pimpimmers20 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:45:
[...]

Ik heb totaal geen problemen meer met mijn Asus A8R32 alleen heb ik er een Swiftech MCX159 Northbridge Cooler op gezet alleen tijdens games ging die nog steeds uit en kreeg ik soms blauwe schermen. Maar dat lag dus aan mijn CF kaart die soms 120 graden werd. Nu heb ik net zaterdag weer een nieuwe kaart gekregen en alles werkt nu top.
De kaart wordt nog wel warm ~90-95 graden maar gaat niet meer uit. Moederbord loopt ook prima hier op 275MHz x 5.
Het enige wat ik nu nog heb is dat mijn PC niet kan resetten, niet dat je het normaal vaak gebruikt maar toen ik mijn andere CF kaart nog had moest ik soms resetten maar dat ging niet het leek erop dat hij opnieuw wou opstarten maar kwam steeds niet verder. Mijn lampje van mijn dvd brander gaat steeds knipperen maar misschien dat het komt door de firmware die ik er in heb gezet, omdat mijn nadere pc met zelfde brander en moederbord maar met originele firmware doet het niet. Ook als ik de brander afkoppel wil die wel resetten.
En andere PC met A8R32 heb ik ook nog geen problemen mee gehad.
Dan heb ik aan jou een paar vragen, speel je:

-Condemned:
-GTA SA;
-COD2?

De eerste crashed soms en geeft artefacts na de autosave, bij jou niet?
De tweede geeft rare golven en crashed soms met de orginele exe, afr forceren is stabieler maar geeft ook rare "blurrgolven".
De laatste crashed met CF en dx9, dx7 loopt wel.

Niet op voorraad.

Help!!!! schreef op maandag 26 juni 2006 @ 20:29:
Gastuh, wel op blijven letten. De 6.6 is uit..... ;)

Ik zie niet echt veel veranderingen tov 6.5. Waarom doen ze er dan zo lang over :?
Eindelijk support voor de gehele Mobility Radeon lineup inclusief Mobility X1300/1400/1600! :)

• Astennu
Als ik 240x5 wil doen moet ik de reset knop gebruiken als ik de PC cold boot. Anders start i gewoon niet. Heb nu maar 220x5 gebruikt en cpu is nu nouwelijks overclocked.

Heb de CF kaart er nog wel in zitten maar zit er over te denken em er uit te gooien tot dat er wat gefixt wordt in de drivers. Want de 6.6 drivers laten niet veel verbetering op cf gebied zien.

Kunnen jullie plz even proberen of je DVD's kan kijken als CF aan staat. Bij mij gaat dat meteen fout tot dat ik CF uit zet. Er klopt gewoon geen zak van. Ik begin te denken dat me Windows install al weer over de zijk is. Of Mobo = kapot of een van de Kaarten is kapot. Allemaal niet leuk dus :'( Hopelijk is de AM2 RD580 van DFI er als ik terrug ben van vakantie. Kan ik deze ramp achter me laten.

[Voor 36% gewijzigd door Astennu op 26-06-2006 23:20]

• aca

aca

Nullor fetisjist

CJ schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:01:
[...]

Eindelijk support voor de gehele Mobility Radeon lineup inclusief Mobility X1300/1400/1600! :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ w000t _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik had de hoop al opgegeven. Ik zat al te wachten totdat Vista zou uitkomen. Ik heb maanden naar deze tekst aan zit te kijken.. http://images.fok.nl/s/emo.gif
As a result of these customizations, ATI Customer Care is unable to offer drivers for notebooks.

The display driver supplied with a given notebook has been customized for:
- the built-in flat panel display
- any other graphics or video options installed in that specific computer.

• Astennu
Zo CF kaart is er uit. En heb die maar in de Shuttle van me broer gezet met een VF900 cooler @ 5v @ 575-750 met 1.125-1.975v. Werkte prima. Stock leek me geen goed idee IVM de Hitte + de voeding. Die is maar 350 watt en denk niet dat i dat dan leuk gaat vinden :)

Nja hopelijk komen er in Cat 6.7 wat mooi CF boosts anders denk ik dat ik de kaart ga verkopen en voor een singel R580+/R600 ga.

• pimpimmers
  • Niet online
edward2 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:17:
[...]

Dan heb ik aan jou een paar vragen, speel je:

-Condemned:
-GTA SA;
-COD2?

De eerste crashed soms en geeft artefacts na de autosave, bij jou niet?
De tweede geeft rare golven en crashed soms met de orginele exe, afr forceren is stabieler maar geeft ook rare "blurrgolven".
De laatste crashed met CF en dx9, dx7 loopt wel.
Nog niet geprobeerd heb de spellen wel. Dus ga ze binnenkort even voor je proberen :)

• Joepi
Single-slot dual GPU card from HIS
http://www.hkepc.com/bbs/attachments_dir/ext_jpg/his-gemini-testing_66EECi0VJ2fZ.jpg
http://www.hkepc.com/bbs/itnews.php?tid=621691

Bij verbouwen ff aanbouwen :+

• pimpimmers
  • Niet online
Astennu schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:04:
Als ik 240x5 wil doen moet ik de reset knop gebruiken als ik de PC cold boot. Anders start i gewoon niet. Heb nu maar 220x5 gebruikt en cpu is nu nouwelijks overclocked.

Heb de CF kaart er nog wel in zitten maar zit er over te denken em er uit te gooien tot dat er wat gefixt wordt in de drivers. Want de 6.6 drivers laten niet veel verbetering op cf gebied zien.

Kunnen jullie plz even proberen of je DVD's kan kijken als CF aan staat. Bij mij gaat dat meteen fout tot dat ik CF uit zet. Er klopt gewoon geen zak van. Ik begin te denken dat me Windows install al weer over de zijk is. Of Mobo = kapot of een van de Kaarten is kapot. Allemaal niet leuk dus :'( Hopelijk is de AM2 RD580 van DFI er als ik terrug ben van vakantie. Kan ik deze ramp achter me laten.
Ik heb hem al vanaf het begin op 275x5 draaien ook zonder die Swiftech cooler alleen vond ik mijn chipset een beetje te warm (~85 graden stond op mijn fancontroller) en daarom zit er nu een swiftech cooler op. Nu zit die tussen de 45 en 50 graden in. Mijn cpu is ook niet echt overgeklokt maar dat omdat 1 core niet stabiel wil draaien ik heb een FX60 2600@2750 op 2800 gaat Core1 problemen geven wat je niet merkt in windows maar alleen met een CPU testprogramma (SP2004) Core0 kan weer wel hoger zelfs boven de 3000MHz draait die goed stabiel.

DVD kijk met CF aan heb ik hier geen probleem.

Dus ik mag niet meer klagen tot nu toe met mijn nieuwe CF kaart heb ik nog geen problemen meer gehad. Alles loopt ook lekker soepel nog op 2560x1600 _/-\o_

Andere PC 4800+ moet ik nog even kijken tot hoever die gaat. Maar die klokt beter als mijn FX60 kwam ik achter. Maar daar ben ik nog niet ech mee bezig geweest. Die draait tot nu toe nog standaard met Cool & Quiet aan.

• pimpimmers
  • Niet online
Joepi schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 01:58:
[afbeelding]

Wat een klein moederbord of is die videokaart nou zo groot ;)

• SpankmasterC
Wow, ben ik nou gek, of zijn dit de eerste ATi drivers die GEEN support meer bieden voor de 7XXX, de 8500 en de 9000/9200/9250??

• Astennu
SpankmasterC schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 03:12:
Wow, ben ik nou gek, of zijn dit de eerste ATi drivers die GEEN support meer bieden voor de 7XXX, de 8500 en de 9000/9200/9250??
Lijkt er wel op. Enigzins wel jammer want het zijn nog prima kaartjes. De vraag is wel of het zo blijft. Ik denk dat Omega nog wel support zal hebben in hun 6.6 drivers.

Kan iemand met Crossfire ( liefst X1900 + A8R32-MVP ) Even testen of hij een DVD kan kijken met iets van power dvd of windows media player als CF Aan staat ? Ik kan echt helemaal geen video bestanden kijken als ik CF ingeschakeld had.

Aangezien Pimp geen problemen heeft zal het wel aan mijn Windows install liggen. Nja na de vakantie nieuwe setup maken en dan probeer ik het nog een keer.

[Voor 11% gewijzigd door Astennu op 27-06-2006 09:08]

• Puppetmaster
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 16-11 16:16
Joepi schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 01:58:
[afbeelding]

waar zou die enorme chip links naast de rechtse gpu voor zijn??? (lijkt HX oid op te staan)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Zeus
Puppetmaster schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 09:57:
[...]

waar zou die enorme chip links naast de rechtse gpu voor zijn??? (lijkt HX oid op te staan)
PCI-E lanes verdeler.

• Astennu
Die moet volgens mij een stuk kleiner kunnen. Chippie zal lang niet zo groot zijn. Maar de pakkage is zo groot. Mja er moeten wel 32 lannes mee verbonden worden. 16 die van de PCI E bus af komen en 2x8 naar de chips toe.

• pimpimmers
  • Niet online
Astennu schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 07:54:
[...]

Lijkt er wel op. Enigzins wel jammer want het zijn nog prima kaartjes. De vraag is wel of het zo blijft. Ik denk dat Omega nog wel support zal hebben in hun 6.6 drivers.

Kan iemand met Crossfire ( liefst X1900 + A8R32-MVP ) Even testen of hij een DVD kan kijken met iets van power dvd of windows media player als CF Aan staat ? Ik kan echt helemaal geen video bestanden kijken als ik CF ingeschakeld had.

Aangezien Pimp geen problemen heeft zal het wel aan mijn Windows install liggen. Nja na de vakantie nieuwe setup maken en dan probeer ik het nog een keer.
Ik heb het met MP geprobeerd, Powerdvd heb ik nog niet op omdat dit nog mijn "rotzooi" windows is :D al heel lang eigenlijk. Deze week nieuwe instal die +-een jaar mee moet gaan of misschien wel langer. Ik had deze windows instal om eerst alles goed uit te proberen, overklokken drivers test etc.
Nu weet ik wat ik wel moet doen en niet moet doen :) bijvoorbeeld niet de nieuwst setpoint software voor mijn toetsenbord en muis installeren omdat dan mijn razer muis in games gaat schokken en met de oude niet.

Trouwens ik heb nog wel een vraaje ik weet namelijk niet of ik het ook had met mijn 19" TFT, maar ik heb een 30" TFT als ik opstart gaat mijn TFT 4 keer knipperen (aan en uit) als ik net mijn desktop zie, dit heeft met CF te maken omdat met 1 kaart doet die dat niet.
Mijn vraag: hebben jullie dat ook. Omdat ik dacht dat mijn 19"dat niet had maar ik kan mijn vergissen.

• Astennu
Hij gaat bij het in windows komen bij mij wel een keer aan en uit volgens mij hoe vaak weet ik niet meer. Maar is alleen bij het starten van windows. En dat is idd door CF. Ik denk dat hij de beelden dan aan het combineren is of zo.

Maar met een Kaart heb ik dat niet gezien. Ik heb er eigenlijk niet meer op gelet maar ik heb het idd wel eens eerder gezien. Maar kaart is er hier als uit dus kan het niet meer testen. Mischien na de vakantie weer eers proberen.

Astennu schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 07:54:
[...]

Waarom is dat jammer? Voor zover ik weet werd de drivercode voor de oude DX7 en DX8 kaarten al lang niet meer geupdate. Performanceboosts zijn er in de afgelopen twee jaar bijna niet meer geweest en af en toe kwam er een bugfix, maar nu zijn de drivers toch wel heel erg uitgekristalliseerd. Mochten er bugs zijn dan is de kans groot dat je via de knowledgebase een oplossing kan vinden, dan wel later via de knowledgebase een fix/patch kan downloaden.

Wat wel vreemd is is dat Cat 6.5 en Cat 6.6 evengroot zijn, ondanks het verwijderen van de support voor de oude DX7 en DX8 kaarten. Ik heb het vermoeden dat dit komt omdat er nieuwe code is toegevoegd aan de drivers voor andere (nieuwe) dingen die er aan staan te komen.

Astennu schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:01:
Die moet volgens mij een stuk kleiner kunnen. Chippie zal lang niet zo groot zijn. Maar de pakkage is zo groot. Mja er moeten wel 32 lannes mee verbonden worden. 16 die van de PCI E bus af komen en 2x8 naar de chips toe.
Doordat de chip zo groot is, verbruikt-ie maar heel erg weinig stroom (7.38W). Hierdoor hoeft-ie ook niet (actief/passief) gekoeld te worden.

Verder is-ie ook programmeerbaar en wordt deze gebruikt op sommige Intel mobos die chipsets gebruiken die niet standaard twee GPUs aan kunnen sturen. Doordat-ie programmeerbaar is kan ATi de chip ook op andere manieren in zetten, zoals hun CrossFire Physics waar in dit geval core 1 de graphics doet, terwijl core 2 de physics doet en dat dus allemaal op 1 PCB met twee cores.

Meer info over de chip: http://www.plxtech.com/pr.../ExApp3_Dual_Graphics.pdf

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:45:
[...]

Doordat de chip zo groot is, verbruikt-ie maar heel erg weinig stroom (7.38W). Hierdoor hoeft-ie ook niet (actief/passief) gekoeld te worden.

Verder is-ie ook programmeerbaar en wordt deze gebruikt op sommige Intel mobos die chipsets gebruiken die niet standaard twee GPUs aan kunnen sturen. Doordat-ie programmeerbaar is kan ATi de chip ook op andere manieren in zetten, zoals hun CrossFire Physics waar in dit geval core 1 de graphics doet, terwijl core 2 de physics doet en dat dus allemaal op 1 PCB met twee cores.

Meer info over de chip: http://www.plxtech.com/pr.../ExApp3_Dual_Graphics.pdf
Aha ik snap em denk ik. Door die Chip heb je dus geen CF/SLi mobo nodig. Wat voor de 7950 GX2 wel nodig was. En voor alle andere Dual kaarten van Nvidia. Want die gebruikte intern gewoon SLi. of heb ik dit verkeerd ?

Dus deze kaart kan ook werken op een Via mobo wat nog helemaal geen SLi of CF ondersteunt. Dat is wel mooi. Zeker als er ook kaarten komen met RV570 chips er op. Hoef je geen duur mobo te hebben om toch multi VPU te kunnen.

• Tyranium
  • Registratie: december 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Astennu schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 14:26:
[...]

Aha ik snap em denk ik. Door die Chip heb je dus geen CF/SLi mobo nodig. Wat voor de 7950 GX2 wel nodig was. En voor alle andere Dual kaarten van Nvidia. Want die gebruikte intern gewoon SLi. of heb ik dit verkeerd ?

Dus deze kaart kan ook werken op een Via mobo wat nog helemaal geen SLi of CF ondersteunt. Dat is wel mooi. Zeker als er ook kaarten komen met RV570 chips er op. Hoef je geen duur mobo te hebben om toch multi VPU te kunnen.
Om een GeForce 7950 GX2 te gebruiken heb je dus niet een SLI moederbord nodig, er worden ook genoeg non-SLI moederborden ondersteund, alleen heeft zo'n moederbord wel de goede (nieuwste) biosversie nodig om de GX2 te laten werken. :)

• jimbojansen
Hehe!! Eindelijk
PCI-e 1X VGA kaart
Eerste in de wereld :P (op X1x00 architecture dan)
HIS (Hightech Information System Limited) unveils HIS X1300 512MB HyperMemory PCIe x1 card, the world first PCIe x1 solution on X1K family product. HIS X1300 512MB HyperMemory PCIe x1 creates multi-monitors applications and upgrade possibility on your generic PC. HIS X1300 512MB HyperMemory PCIe x1 brings advanced SM 3.0 and AVIVO under low profile design, promising the best video, the best office and the best multimedia experience to PC users. Combining a radically new and efficient 3D sharder-core architecture and HyperMemory II by ATI, dynamically assigns system memory to achieve the next level performance as 512/256MB configuration. HIS iFan operates as low as 20dB, it durable performances extended card's service life.
http://www.techpowerup.com/img/06-06-27/his-x1300.jpg

• aca

aca

Nullor fetisjist

CJ schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 13:45:
[...]
[..]
Die redenering klopt niet. Doordat ie groot is, is het effectieve (warmteafgifte) oppervlak groot. Bovendien zal de die die erin zit niet zo groot zijn, als je kijkt naar functionaliteit.

Edit: Chip heeft 312 pins 8)7.Hier is in het persbericht meer te lezen.

[Voor 15% gewijzigd door aca op 27-06-2006 17:07]

• Astennu
aca schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:52:
[...]

Die redenering klopt niet. Doordat ie groot is, is het effectieve (warmteafgifte) oppervlak groot. Bovendien zal de die die erin zit niet zo groot zijn, als je kijkt naar functionaliteit.

De chip is niet groot. De pakkage is groot. Onder dat metale ding zit gewoon plastic ( Kan het weten heb eens een 8500 core gesloopt ). En daar in zit een mini chipje in. En Ik vind 7 Watt toch best veel :\.

aca schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:52:
[...]

Mijn vorige bericht was inderdaad een beetje een kromme redenatie. Even kijken of ik het anders kan zeggen. Ik bedoelde dus dat de complete chippackage groot is ten opzichte van de echte core. Wat je ziet is de grote heatspreader die zorgt voor een goede warmteafvoer voor de kleine die die er onder zit. Die wordt hierdoor dus niet echt warm. De chip verbruikt ook nog eens weinig stroom en kan daarnaast ook nog eens uitgeschakeld worden om het totale stroomverbruik van de kaart nog minder te maken.

Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee