Toon posts:

@home digitaal.

Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 19:16
Ik word echt schijt en schijtziek van die lui daar. Het lijken wel allemaal mongooltjes die daar werken bij de helpdesk. Ze kunnen geen bestelling terugvinden of zeggen wat de stand van zaken is.

Is het nou zo moeilijk om mij die decoder en dat kaartje op te sturen?

Ik snap werkelijk waar niet waarom ik die moeite doe om €35,- te besparen.

Wat een kutbedrijf.

Ik ben al vanaf 2 Juli bezig om fatsoenlijk een bestelling bij ze te plaatsen. Bel je een paar dagen later of het wel gelukt is (eerst via internet gedaan....dat was niet binnengekomen bij ze :X ) toen maar meteen via de telefoon dan. Bel ik een paar dagen later omdat ze nog steeds geen geld hebben afgeschreven....kunnen ze die hele bestelling weer niet vinden. En je wordt maar doorverbonden de hele tijd en je moet 20 momentjes hebben.

[ Voor 37% gewijzigd door PLAE op 11-07-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 09:56:
Ook hier de foutmelding E19 na 2 weken de proefperiode.
Maar ik had op internet ook alles ruim op tijd geregeld, maar is bij @ Home niet doorgekomen.
Voortaan toch maar weer ouderwets met een kaart gaan werken.

Nu alleen NED 1 maar te zien, de rest niet.

Ik heb gebeld met de helpdesk, en deze heeft mijn aanvraag gelijk weer ingediend.
Weten jullie hoe lang het duurt voordat het weer is geactiveerd ?
Daar kon de dame helaas niets over zeggen.
Dat staat er toch nadrukkelijk bij dat je dat in moet vullen ? :/

De gratis zenders die ontvang je nog wel ja. trouwens sublieme kwaliteit met de radio icm een toshlink O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb m'n pakketje binnen :9

Helaas op m'n eigen kamer geen goed signaal :{ even zo'n versterker aanschaffen wordt dat ben ik bang.

In de huiskamer 8% signaal maar wel 100% kwaliteit. 8% is wel erg laag he :?

Er zat trouwens een Humax receiver bij _O_ . Ik dacht dat Samsung de standaard was. Maar de Humax is toch beter? Goeie zaak dus _O_

[ Voor 23% gewijzigd door PLAE op 13-07-2007 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
De signaal-waardes in de Humax kloppen niet echt, of tenminste, ze worden in de laatste firmwares op een erg vreemde manier berekend (misschien dat de 8% betekend dat er 8% meer signaal sterkte is dan minimaal benodigd oid). Hier zitten de signaal-sterktes tussen de 8 en 43%, terwijl mijn DVB-C kaart tussen de 81 en 95% aangeeft als ik hem op dezelfde manier aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PLAE schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 16:27:
Ik heb m'n pakketje binnen :9

Helaas op m'n eigen kamer geen goed signaal :{ even zo'n versterker aanschaffen wordt dat ben ik bang.

In de huiskamer 8% signaal maar wel 100% kwaliteit. 8% is wel erg laag he :?

Er zat trouwens een Humax receiver bij _O_ . Ik dacht dat Samsung de standaard was. Maar de Humax is toch beter? Goeie zaak dus _O_
8%,dan is er iets mis,hier haalde ik gemiddelt 50%,dat was wel met een panasonic decoder(decoder is overleden, ik moet een nieuwe kopen helaas 8)7 )

Als je beneden al een zwak signaal hebt,dan zou ik eerst ook maar eens beneden alles goed controelren,kabels stekkers.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2007 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:00:
[...]

8%,dan is er iets mis,hier haalde ik gemiddelt 50%,dat was wel met een panasonic decoder(decoder is overleden, ik moet een nieuwe kopen helaas 8)7 )
Zolang de kwaliteit in orde is is er niets mis hoor, signaalsterktes kan je toch niet vergelijken tussen verschillende ontvangers.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 18:09:
[...]

Zolang de kwaliteit in orde is is er niets mis hoor, signaalsterktes kan je toch niet vergelijken tussen verschillende ontvangers.
ok,ik ging uit van mijn eigen situatie dus vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb het ook boven even geprobeert maar daar is het ook 0%. In de huiskamer beneden 8% en in mijn kamer beneden ook 0%.
Ik ga zo eerst eens even de kabels bij langs. En als ik niks vind straks even andere kabels halen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Sinds 1 week nou ook digitale televisie van @home en niet echt tevreden. Wij hebben zo'n Digi1 decoder ontvangen, maar de afstandbediening daarvan werkt ook op mijn TV, een LG 20lc1rb. Nou denk je, dat is handig maar helaas. Als ik zap met de decoder naar volgende zender, zapt de tv van AV1 naar AV2. En zo zijn er nog vele verschillende combinaties te verzinnen.

Vandaag gebeld met @home: Het probleem is bekend. Dit schijnt de Digi1 vaker te doen. Oplossing van @home medewerker: universele afstandbediening kopen, maar dit werkt niet altijd of een nieuwe TV 8)7

Weet iemand hier misschien een betere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 09:46:
Weet iemand hier misschien een betere oplossing?
Ja, je decoder terugsturen en een ander merk(type) eisen waarbij dit soort problemen NIET bekend zijn.
Het is toch te belachelijk voor woorden dat er vooraf al duidelijk is dat er problemen kunnen onstaan in bepaalde situaties om daar vervolgens geen melding van te geven?

Mogelijk kunnen ze je hier ook verder helpen?

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 16-07-2007 10:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ HL, thx

Kep ook maar een berichtje achtergelaten bij de helpdesk van Digi1. Het lullige is dat @Home ook andere decoders heeft, maar juist de Digi1 (telefonsich) aanbieden. Het lijkt wel of ze er graag vanaf willen. Beetje dom om niet eerst wat onderzoek te verrichten, maar ja. Het heeft iets te maken met IR codes denk ik, maar deze zijn op beide apparaten niet in te stellen.

Ik ga inderdaad vragen om een andere decoder, dit is niks. Als er geen oplossing wordt gevonden de komende 2 maanden, stop ik maar met digitale TV van @home, het is een proefperiode. Helaas is die klote decoder wel je eigendom. Mocht iemand graag de digi1 willen, dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een beetje goede kabel verbinding hebt,dan is digitale tv sowieso geen goede koop.want de kwaliteit daarvan scheeld enorm per zender,Ned 1,2,3 b.v zijn goed.Maar Discovery channel b.v,heeft aardig last van artifacts,en blok vorming.
Dat is tenminste mijn ervaring........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:02

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:00:
Als je een beetje goede kabel verbinding hebt,dan is digitale tv sowieso geen goede koop.want de kwaliteit daarvan scheeld enorm per zender,Ned 1,2,3 b.v zijn goed.Maar Discovery channel b.v,heeft aardig last van artifacts,en blok vorming.
Discovery Channel is analoog ook niet al te goed, omdat het signaal gewoon al met zware compressie binnenkomt bij de kabelboeren.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Is bij heel veel zenders, sowieso zit je ook nog met het punt dat sommige oudere programma's nog van een analoge bron komen en al niet te best zijn.

Los daarvan heeft @home denk ik sowieso niet genoeg ruimte op de kabel om alles in hoge kwaliteit aan te bieden, aangezien je dan op een piek bandbreedte van (8.5 x 139 + 20 * 5 + extra audio-stream + radio + data-streams + overige DVB packets) ~ 1.4 Gbps komt.

Met QAM256 zou het goed kunnen over de huidige transponders, maar daar is het coax-netwerk nog niet goed genoeg voor en ik vraag me af of alle STB's er mee om kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 10:05
Verwijderd schreef op maandag 16 juli 2007 @ 11:00:
Ik snap hier ff niets van. :?

Ik heb de Samsung ontvanger via SCART op m'n TV aangesloten en alle zenders zijn gelijkwaardig dik prima! Voorheen analoog had ik problemen (Ned1 was prima, MTV zwaar bagger).

M.a.w. de kwaliteit over het gehele zenderpakket is bij mij vooruit gegaan.

[ Voor 30% gewijzigd door _Brake_ op 16-07-2007 13:51 ]

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Raimond2 heeft het er ook over als je een goede kabelverbinding hebt (e..g. goede coax-kabels, goede connectors en goed signaal van @home). Dan is de kwaliteitswinst van digitaal tov analoog voor dezelfde zenders erg klein (muv oa NL 1,2,3 en nog een paar zenders) en op sommige zenders zelf een achteruitgang in beeldkwaliteit (decoder / tv met goede post-processing moet dat wel kunnen minimaliseren btw.) door MPEG-artifacts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:15
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan de kortere en langere onderbrekingen in het signaal. Nu zit ik ook al weer bijna een uur zonder en het komt zeer regelmatig voor dat het beeld zomaar even gaat blokken of helemaal wegvalt. Ook het zeer regelmatig niet synchroon lopen van beeld en geluid is mij een doorn in het oog.

[ Voor 17% gewijzigd door kwiebus op 19-07-2007 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

kwiebus schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:37:
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan de kortere en langere onderbrekingen in het signaal. Nu zit ik ook al weer bijna een uur zonder en het komt zeer regelmatig voor dat het beeld zomaar even gaat blokken of helemaal wegvalt. Ook het zeer regelmatig niet synchroon lopen van beeld en geluid is mij een doorn in het oog.
Je hebt toevalig niet een klikaan/klikuit (of soortgelijk) systeem actief in huis waarmee je de verlichting draadloos in/uit kan schakelen? Ik eerst dus wel en alleen de schakelaars geplaatst in het stopcontact had tot gevolg dat ik een hele rits zenders niet of nauwelijks kon bekijken op mijn H360R. Schakelaars uit de stopcontacten en het probleem was weg!

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:36
kwiebus schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 00:37:
Mag ik vragen welke ontvanger je hebt? De problemen die je beschrijft klinken namelijk erg als een Samsung DCB9041R. Die heb ik zelf ook.
Ik weet uit ervaring dat deze problemen met een Samsung H360R(A) (H360Ra: tweede revisie van de H360R -- de enige revisie die nu nog nieuw te koop is) véél minder zijn. Ik heb gedurende 3 weken deze ontvanger te leen gehad van een van mijn kenissen toen hij op vakantie was. Natuurlijk wel met m'n eigen kaart. Maar in ieder geval had ik met deze ontvanger absoluut geen signaalonderbreking (tenzij je Werkzaamheden mee gaat tellen, daar had ik een dag last van, net als de rest van de straat).
Bovendien is de beeldkwaliteit van de H360R/H360Ra veel beter dan die van de DCB9041R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Volgens mij is locatie de grootste factor voor problemen. Heb zelf namelijk ook zo'n gewone Samsung en nooit en te nimmer bovenstaande problemen. Ook nog nooit werkzaamheden gehad, product naar volle tevredenheid een klein jaar nu werkend, woon trouwens in Zuid-Limburg. Maar @home is natuurlijk net als UPC een verzameling van allerlei kleine netwerken die ze een paar jaar geleden hebben opgekocht, de kwaliteit scheelt daarom misschien ook zo enorm.

Klantenservice is daarin tegen wel bagger, een keer gebeld en dan hoor je die lui gewoon loeien en schreeuwen op de achtergrond, je hoort gewoon dat de medewerker aan de telefoon ook met allerlei andere dingen bezig is. Meisje stuurde me meteen door naar de website om daarna hoorn erop te gooien en verder te gaan met proppen gooien ofzo... :+

[ Voor 3% gewijzigd door Katseviool op 19-07-2007 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik denk dat m'n Panasonic decoder het aan het begeven is... of dan iig de afstandsbediening. Aangezien ik toch al van plan was een andere decoder te gaan kopen ivm het al ruim een half jaar durende lipsync-probleem dat niet meer opgelost lijkt te worden, ga ik maar eens naar een andere uitkijken... maar welke door @Home aangeboden decoders is eigenlijk het beste?

Het lastige is trouwens dat ik twee SCART-aansluitingen nodig heb, één naar m'n DVD-recoder en eentje naar m'n TV.

Ik heb ze op http://www.home.nl/producten/televisie/digitale_ontvangers zien staan, maar het is moeilijk bepalen puur op grond van de info daar.

-- Edit: prijskaartje max. rond de 100 euro, dus die decoders-met-HD vallen sowieso af :)

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 19-07-2007 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naresh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-09-2020
Wildfire schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:28:
Ik denk dat m'n Panasonic decoder het aan het begeven is... of dan iig de afstandsbediening. Aangezien ik toch al van plan was een andere decoder te gaan kopen ivm het al ruim een half jaar durende lipsync-probleem dat niet meer opgelost lijkt te worden, ga ik maar eens naar een andere uitkijken... maar welke door @Home aangeboden decoders is eigenlijk het beste?

Het lastige is trouwens dat ik twee SCART-aansluitingen nodig heb, één naar m'n DVD-recoder en eentje naar m'n TV.

Ik heb ze op http://www.home.nl/producten/televisie/digitale_ontvangers zien staan, maar het is moeilijk bepalen puur op grond van de info daar.
Ik heb zelf de Samsung DCB-P850R en deze bevalt me tot nu toe uitermate goed!
Specs

360 BLOG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-09 20:15
hardware-lover schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:11:
[...]

Je hebt toevalig niet een klikaan/klikuit (of soortgelijk) systeem actief in huis waarmee je de verlichting draadloos in/uit kan schakelen?
Heb ik niet.
csteelooper schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 09:13:
[...]

Mag ik vragen welke ontvanger je hebt? De problemen die je beschrijft klinken namelijk erg als een Samsung DCB9041R.
Ik heb een Panasonic.

Ik woon overigens in 's-Hertogenbosch. Ik denk toch echt dat ze bij @home zelf aan het klooien zijn. Vanochtend toen ik naar mijn werk ging om 8 uur had ik nog steeds geen signaal. Toen ik net thuis kwam en de tv aanzette had ik wel weer signaal. Ook valt op dat de niet publieke zenders plotseling nu weer een kwaliteit van 100% geven en dat was de laatste tijd ook minder dan 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wildfire schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 16:28:

-- Edit: prijskaartje max. rond de 100 euro, dus die decoders-met-HD vallen sowieso af :)
Ik zou dan voor de Humax gaan als SD ontvanger. Ik heb 3 ontvangers in huis, 2 SD ontvangers (Samsung 9401R en de Humax) en daarvan is de Humax op alle fronten beter en heeft de beste beeldkwaliteit van beide.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

hardware-lover schreef op donderdag 19 juli 2007 @ 19:25:
[...]

Ik zou dan voor de Humax gaan als SD ontvanger. Ik heb 3 ontvangers in huis, 2 SD ontvangers (Samsung 9401R en de Humax) en daarvan is de Humax op alle fronten beter en heeft de beste beeldkwaliteit van beide.
Ik heb wat verder zitten neuzen (o.a. op tvhomeforum.tk) en ben ook tot deze conclusie gekomen, ik ga dus naar de Humax kijken morgen. Dan kan de Panasonic daarna de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een digi1 decoder van @home opgestuurd gekregen.
2 weken in gebruik en hij is nu 5 keer op zwart gegaan!

Maar ik lees net ergens op het net dat beterschap op komst is:

[De nieuwe software van Digi1 waarmee dit probleem verholpen wordt is in de laatste testfase en wacht op goedkeuring.] bron: Multikabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem en de situatie zit zo;
we hebben een digitale ontvanger van Panasonic (TU-DC40RD) en die hebben we een tijd
lang gebruikt in de woonkamer voor de televisie. Na een tijd hadden we hem daar niet meer nodig en nu wilde ik de digitale ontvanger gebruiken voor op een andere tv op de zolder, ik heb alles goed aangesloten maar ik krijg geen installatiemenu zoals vermeld staat in het boekje? Ik krijg alleen zwart beeld en in het begin de foutcode E48 en later E52..
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het oplossen van het probleem zodat ik digitale tv kan bekijken. Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er trouwens nog dingen die ik in de Startpost kan verwerken? Wat er nu staat stamt nog af van toen ik Digitale TV aangevraagd had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wou al gaan kijken voor eeen andere ontvanger(ik heb een panasonic)maar als ik het zo lees,is dit nog steeds 1 van de betrouwbaarste?Ik wou graag een HD ontvanger,met HDMI.In verband met mijn 42inch plasma,die nog wel een wat betere aansluiting kan gebruiken.Wat is jullie advies,wachten of een type HD ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 24-09 23:33

job

Wat bedoel je met HD Raimond2?
High definition of Hard disk? :P.

Wat Hard disk decoders betreft, die zijn niet verkrijgbaar met hdmi.
Wat High definition decoders betreft, daar is er maar een van. de samsung.
bij de introductie van die samsung high definition decoder was het ding een ramp, nu is die wel redelijk ok heb ik begrepen.
Er worden binnenkort ook geen nieuwe high definition decoders gelanceerd, dus wachten is geen optie.

Wel is samsung bezig met een high definition decoder met harde schijf, maar die gaat waarschijnlijk aardig duur worden. En niemand die weet wanneer die uitkomt.

[ Voor 15% gewijzigd door job op 02-08-2007 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jammer,ik bedoelde inderdaad High Definition.

Lees nogal wat slechter verhalen over deze decoder dus vandar dat ik nog twijvel,ik bekijk het dus nog maar even,bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De enige reden waarom ik nog gebruik maak van de Decoder van @Home is om radio in relatief goede geluidskwaliteit te luisteren, hoewel het er vandaag maar niet inzit, het geluid breekt constant op. Alsof je een stream luisterd en hij buffert niet genoeg. Knap irritant.

Ik heb de decoder in de TS icm een Optical kabeltje naar m'n versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:32:
jammer,ik bedoelde inderdaad High Definition.

Lees nogal wat slechter verhalen over deze decoder dus vandar dat ik nog twijvel,ik bekijk het dus nog maar even,bedankt in ieder geval.
Die samsung 360 valt best wel mee hoor ik heb hem nu een paar maanden met en 52" (M86) samsung lcd en het werkt prima. Het enige is dat je heel soms 1 seconde blokjes ziet net alsof die zich verslikt.
Maar vaak heb ik het niet. Dit is bij HDTV en SDTV maar Discovery en NatGeo HD zijn geweldig.
Verder heb ik ook geen problemen gehad.
Dit weekend krijg ik een Onkyo TX-SR875 av receiver dat wordt helemaal leuk omdat er een Reon-HQV HD video scaling up to 1080p in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Ondanks dat ik het Digitaal Totaal pakket (telefonisch) besteld heb, ook bij mij sinds vandaag de foutcode en een melding dat de preview periode verlopen is... Nu dus 10 dagen wachten voordat de kanalen weer actief zijn... :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Fear
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-09-2024
Hebben meerdere mensen er last van dat TMF en MTV analoog een zwaar slechte kwaliteit hebben>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
Blue_Fear schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:45:
Hebben meerdere mensen er last van dat TMF en MTV analoog een zwaar slechte kwaliteit hebben>?
Analoog was MTV bij mij echt een drama. Net een mailtje gestuurd naar klantenservice@tvhome.nl van 1360 woorden en mijn situatie uitgelegd, krijg ik een mail terug dat het 10 werkdagen kan duren voordat er geantwoord wordt...

Lekker is dat, 10 werkdagen überhaupt zonder Totaal pakket en vervolgens nog eens 10 werkdagen om het opnieuw te activeren... Dan zijn we dus een maand verder! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sr_Ogel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-09 15:56

Sr_Ogel

Klop klop klop

Vandaag digi 1 software update gevonden, we hadden hier last van wegvallend beeld maar wel geluid, nog geen ervaringen of het opgelost is.
Nog een andere vraag, we hebben hier het digitaal extra pakket met onderandere humor tv. Deze is hier in 's-Heerenbroek (in de buurt van zwolle) slecht tot niet te ontvangen en zo nog een paar zenders. iemand hier misschien ook last van gehad en een oorzaak/oplossing voor gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 09:03
Ik begin mij steeds meer te ergeren aan de kortere en langere onderbrekingen in het signaal. Nu zit ik ook al weer bijna een uur zonder en het komt zeer regelmatig voor dat het beeld zomaar even gaat blokken of helemaal wegvalt. Ook het zeer regelmatig niet synchroon lopen van beeld en geluid is mij een doorn in het oog
Sedert een maand hebben wij hier ook last van. Daarvoor nooit, de signaalwaardes zijn nog immer goed en er zijn verder geen veranderingen aangebracht. Het betreft trouwens @home met de alom bekende samsung decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

alexkroeze schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 23:45:
Deze is hier in 's-Heerenbroek (in de buurt van zwolle) slecht tot niet te ontvangen en zo nog een paar zenders. iemand hier misschien ook last van gehad en een oorzaak/oplossing voor gevonden
Hebben alle zenders die niet werken dezelfde frequentie??

Over het algemeen wordt het niet ontvangen van een zender veroorzaakt door een te zwak signaal.
Dit zwakke signaal kan veel oorzaken hebben, maar meestal is het de bekabeling. Slechte bekabeling kan tot gevolg hebben dat een frequentie niet werk, en dat een paar zenders het niet doen. Vaak lost een simpele versterker het probleem wel op, maar je kan beter gewoon goede kabels leggen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 10-08-2007 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Brake_
_Brake_ schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:16:
Lekker is dat, 10 werkdagen überhaupt zonder Totaal pakket en vervolgens nog eens 10 werkdagen om het opnieuw te activeren... Dan zijn we dus een maand verder! :(
Het is al opgelost! Heel stoer van @Home. Kreeg een nette mail terug, alle telefoon onkosten zijn gecrediteerd en ik krijg 6 maanden gratis het Totaal pakket. Warme douche voor @Home dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvalks
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 14:17
appies schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 00:02:
[...]

Sedert een maand hebben wij hier ook last van. Daarvoor nooit, de signaalwaardes zijn nog immer goed en er zijn verder geen veranderingen aangebracht. Het betreft trouwens @home met de alom bekende samsung decoder.
Het zelfde probleem hier, omg. St. Michielsgestel. Voorheen was het signaal goed, het kleine balkje was 1/4 of zelfs 1/2 bij elke zender. Nu is het signaal (zeker bij NL1, 2, 3, RTL4) minimaal. Veel storingen zoals happeringen, hikken etc.
Ik denk niet dat een versterker de oplossing is, gezien het signaal voorheen goed was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe vraag ik sport1 aan? via zo'n kutformuliertje op de site van @home, die ik zelf helemaal moet invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 21:41:
Hoe vraag ik sport1 aan? via zo'n kutformuliertje op de site van @home, die ik zelf helemaal moet invullen?
Ik heb even gezocht maar er was geen link naar een piiiiiiieeeep....formulier te vinden. Wel een link naar dit...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dus vandaag tv digitaal totaal genomen met starterspakket.

Woon in een studentenhuis en nu willen dus meerdere personen dit gebeuren.

1 persoon heeft al een decoder, en een pasje van een oud abonnement. Nu is de vraag of hij een totaal nieuw pasje moet kopen, of dit pasje kan activeren voor het totaal abonnement?

En waar kan dit via internet, ik kan namelijk niks vinden op de @home site, en bij de Dixons wisten ze zoals gewoonlijk niks te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 03:37:
Heb dus vandaag tv digitaal totaal genomen met starterspakket.

Woon in een studentenhuis en nu willen dus meerdere personen dit gebeuren.

1 persoon heeft al een decoder, en een pasje van een oud abonnement. Nu is de vraag of hij een totaal nieuw pasje moet kopen, of dit pasje kan activeren voor het totaal abonnement?

En waar kan dit via internet, ik kan namelijk niks vinden op de @home site, en bij de Dixons wisten ze zoals gewoonlijk niks te melden.
Ik heb het op een oude pas (oorspronkelijk andere eigenaar) met veel moeite telefonisch voor elkaar kunnen krijgen via de klanten_service van TV-home. Het is dus wel mogelijk maar het e.e.a. zal afhangen van de bereidwilligheid van de medewerker. Een andere oplossing is natuurlijk de aanschaf van een nieuwe smartcard maar dat gaat dan extra geld kosten.

Het zou eigenlijk geen enkel probleem mogen zijn aangezien het pasnummer uniek is en er theoretisch ook maar 1 eigenaar kan zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er eigenlijk al meer ekend,of de kwlaiteit van de commerciele zenders viia digitaal beter gaan worden,want vergeleken met NED 1,2,3 is de kwaliteit daarvan dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 12:45:
Is er eigenlijk al meer ekend,of de kwlaiteit van de commerciele zenders viia digitaal beter gaan worden,want vergeleken met NED 1,2,3 is de kwaliteit daarvan dramatisch.
Dit topic gaat over @home digitaal, kabel-TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:17:
[...]

Dit topic gaat over @home digitaal, kabel-TV.
Ik heb het ook over @home :)

Ze willen waarschijnlijk de bitrate hier verhogen voor de commerciele zenders via digitale tv van @home ,tenminste daar werd hier over gespeculeerd,en ik was benieuwt of iemand weet hoe het daarmee zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op dinsdag 14 augustus 2007 @ 21:54:
[...]

Ik heb het ook over @home :)

Ze willen waarschijnlijk de bitrate hier verhogen voor de commerciele zenders via digitale tv van @home ,tenminste daar werd hier over gespeculeerd,en ik was benieuwt of iemand weet hoe het daarmee zit
Aha, verkeerd begrepen, excuses. Kleine(re) TV kopen, ziet het er allemaal stukken beter uit.... ;)

Ik weet niet met welke digitale ontvanger je ervaring hebt maar via de veelbesproken H360R is het beeld van de comm. zenders toch meer dan acceptabel. Ik vind de compressie op Motors-TV bijvoorbeeld veel erger.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Naast de hoge compressie, heeft motors-tv ook het probleem dat het niet de pal resolutie heeft.
Het zal waarschijnlijk ntsc zijn, upscalen naar pal geeft ook al kwaliteitsverlies.
Ze (essent) krijgt deze zenders door via de schotel en verbetering van de kwaliteit moet je de komende tijd ook niet verwachten.

Wat de commercielen betreft, op dit moment komt die ook bij essent binnen via de schotel, en ze zijn afhankelijk van de wat ze binnenkrijgen. Het is de bedoeling dat de commercielen (net als de publieke omroep) hun beelden rechtstreeks via glasvezel aan de kabelboeren gaan leveren.
Als dat zover is zal de bitrate stukken hoger worden (nu 3mbit, later 8mbit net als ned 1,2 en 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 01:26:
Naast de hoge compressie, heeft motors-tv ook het probleem dat het niet de pal resolutie heeft.
Het zal waarschijnlijk ntsc zijn, upscalen naar pal geeft ook al kwaliteitsverlies.
Ze (essent) krijgt deze zenders door via de schotel en verbetering van de kwaliteit moet je de komende tijd ook niet verwachten.

Wat de commercielen betreft, op dit moment komt die ook bij essent binnen via de schotel, en ze zijn afhankelijk van de wat ze binnenkrijgen. Het is de bedoeling dat de commercielen (net als de publieke omroep) hun beelden rechtstreeks via glasvezel aan de kabelboeren gaan leveren.
Als dat zover is zal de bitrate stukken hoger worden (nu 3mbit, later 8mbit net als ned 1,2 en 3).
Ja dat zou echt tof zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Is voor SBS mogelijk (als het al niet gebeurd?), voor RTL kan je het opschrijven.

Op je buik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ow :'( ,hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Radio Télévision Luxembourg. Ze zenden uit met een Luxemburgse licentie. Het komt er simpelweg gezegd op neer dat ze heel veel reclame uit mogen zenden omdat de Luxemburgse overheid wel blij is met RTL.

Leggen ze voor die zenders glas naar NL, dan moeten ze ook een NL licentie nemen. De zenders moeten dus van de satelliet geplukt worden. De enige optie om de bitrate op te krikken is door de bitrate op de satelliet op te krikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:30

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb een Philips DCR 2020 decoder, gisteravond wou ik hem weer aanzetten nadat we even weg waren geweest, maar nu begon alleen het rode lampje te knipperen, wat volgens het boekje zou duiden op dat ie bezig is met een software update. Echter nu, ruim een dag later, staat ie nog steeds te knipperen :? Is ie nu overleden ofzo? :?

edit:

Net gebeld met @home, decoder is dus ws. stuk :(
Nou ja misschien kan ik nu voor een schappelijk prijsje een decoder met harddisk aanschaffen :P

[ Voor 20% gewijzigd door CAP-Team op 20-08-2007 10:36 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Ik lees hier eigenlijk alleen maar klachten over compressie, decoders, errors etc.
Zijn er ook mensen die WEL tevreden zijn met de overstap analoog -> digitaal?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 17:21:
Zijn er ook mensen die WEL tevreden zijn met de overstap analoog -> digitaal?
Ik ben wel aardig tevreden met de overstap analoog -> digitaal, maar ik heb een schotel :P.

Verwijderd

Ik heb mijn nieuwe dvd/hdd recorder LG200mhs op mijn digitale ontvanger - Samsung - van @home aangesloten maar hij herkent alleen maar de 'basiszenders' (stuk of 33) en niet alle andere zenders die ik via TV Digitaal Extra ontvang. Van de digitale ontvanger gaat er een scart naar de AV1 aansluiting van de recorder. Daarnaast vanaf de digitale ontvanger een tweede scart naar de tv. De antenne is op de recorder aangesloten. Wat doe ik fout?
Ook andere aansluitingen hebben geen resultaat: digitale ontvanger naar Av2 van de recorder, Av1 van de recorder naar de tv. Via deze constructie kon ik wel alle zenders opnemen terwijl ik die aan het kijken was. Maar dat is eigenlijk geen optie want dan kun je geen timer opnames maken
Ik heb een 'ouderwetse' tv met 1 scart-aansluiting.
Wie heeft de oplossing? @ home niet, ze zeggen wel dat ze het videosignaal hebben doorgegeven.

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op woensdag 15 augustus 2007 @ 15:37:
Is voor SBS mogelijk (als het al niet gebeurd?), voor RTL kan je het opschrijven.

Op je buik.
Bij Casema en dus ook Multikabel zijn alle RTL kanalen in 8 Mbps. Vraag me niet wat de bron van dat signaal is, maar wat de bitrate betreft loopt RTL dus voor op de SBS groep.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

ArChie schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:09:
[...]

Bij Casema en dus ook Multikabel zijn alle RTL kanalen in 8 Mbps. Vraag me niet wat de bron van dat signaal is, maar wat de bitrate betreft loopt RTL dus voor op de SBS groep.
Zelf gemeten?

Da's mij een raadsel dan. Ben even gaan zoeken en er zijn ook nergens feeds op de satelliet opgedoken hiervoor. En via glas kunnen ze het niet aanleveren want dat mogen ze niet.

Hercoderen ze het satellietsignaal niet gewoon naar 8mbit/s? Kan iemand met een groot scherm testen of RTL er ook net zo goed uitziet als de publieke nationale netten en of SBS dan duidelijk minder is?

Verwijderd

Ik zal het eens bekijken ik heb hier een Pionee508xd met @home digtaal,via een panasonic decoder en scart RGB.Ik heb wel gemerkt dat RTL4 tegenwoordig veel beter is als B.V net 5,en Jetix.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:42
Verwijderd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 18:44:
Ik heb mijn nieuwe dvd/hdd recorder LG200mhs op mijn digitale ontvanger - Samsung - van @home aangesloten maar hij herkent alleen maar de 'basiszenders' (stuk of 33) en niet alle andere zenders die ik via TV Digitaal Extra ontvang. Van de digitale ontvanger gaat er een scart naar de AV1 aansluiting van de recorder. Daarnaast vanaf de digitale ontvanger een tweede scart naar de tv. De antenne is op de recorder aangesloten. Wat doe ik fout?
Ook andere aansluitingen hebben geen resultaat: digitale ontvanger naar Av2 van de recorder, Av1 van de recorder naar de tv. Via deze constructie kon ik wel alle zenders opnemen terwijl ik die aan het kijken was. Maar dat is eigenlijk geen optie want dan kun je geen timer opnames maken
Ik heb een 'ouderwetse' tv met 1 scart-aansluiting.
Wie heeft de oplossing? @ home niet, ze zeggen wel dat ze het videosignaal hebben doorgegeven.
Ik had hetzelfde probleem. Maar als ik hier op de knop fav klik van mijn afstandsbediening dan switched hij naar een locatie waar alle zenders staan. :) Succes met zoeken.

• ArChie
  • Niet online
Uiteraard.
Da's mij een raadsel dan. Ben even gaan zoeken en er zijn ook nergens feeds op de satelliet opgedoken hiervoor. En via glas kunnen ze het niet aanleveren want dat mogen ze niet.

Hercoderen ze het satellietsignaal niet gewoon naar 8mbit/s? Kan iemand met een groot scherm testen of RTL er ook net zo goed uitziet als de publieke nationale netten en of SBS dan duidelijk minder is?
Zoals gezegd, het is mij ook niet duidelijk hoe het nu precies zit met het bron signaal. De kanalen van de SBS groep komen meestal niet veel verder dan tussen de 2 tot 4 mbps.

Verwijderd

Jammer, bij mij werkt dit met de knop FAV niet. Ik heb geen lijst met FAV, behalve de standaard TV en radio lijst. Ik zal morgen LG eens bellen.
Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 18-09 11:14
check dit bericht.

"** Abonnees van kabelmaatschappijen Casema en UPC ontvangen de tv-zenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 met een betere beeldkwaliteit. Deze kabelaars maken sinds kort gebruik van het directe tv-signaal uit de RTL-studio's in Hilversum dat via de zogenaamde Mediagateway wordt aangeboden aan de kabelaars. De kwaliteit van deze aanlevering is beduidend beter dan de aanlevering via de satelliet waar de kabelaars voorheen gebruik van maakten. De kabelaars maken voor het doorgeven van Nederland 1, 2 en 3 ook gebruik van de Mediagateway in Hilversum "

RTL zit nu toch bij Casema/UPC op beter beeld dan SBS groep.
Heb zelf UPC maar nog niet gecheckt. Heb geen apparatuur om te meten sorry.
W3ird_N3rd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:23:
[...]

Zelf gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

funrider schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 14:22:
check dit bericht.

"** Abonnees van kabelmaatschappijen Casema en UPC ontvangen de tv-zenders RTL4, RTL5, RTL7 en RTL8 met een betere beeldkwaliteit. Deze kabelaars maken sinds kort gebruik van het directe tv-signaal uit de RTL-studio's in Hilversum dat via de zogenaamde Mediagateway wordt aangeboden aan de kabelaars. De kwaliteit van deze aanlevering is beduidend beter dan de aanlevering via de satelliet waar de kabelaars voorheen gebruik van maakten. De kabelaars maken voor het doorgeven van Nederland 1, 2 en 3 ook gebruik van de Mediagateway in Hilversum "

RTL zit nu toch bij Casema/UPC op beter beeld dan SBS groep.
Heb zelf UPC maar nog niet gecheckt. Heb geen apparatuur om te meten sorry.

[...]
Geen Essent? Ik dacht dat ze na de fusie met Casema op een productlijn gingen zitten en dat het aanbod een op een zou worden? Ze hebben tenslotte het abonnements geld wel op een lijn gebracht sinds 1 juli. Naar boven dus.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik las het net elders ook ja. RTL zal er nu wel fraai uitzien.

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hoi!
Zoals ik een aantal posts eerder vermeldde had ik een probleem met mijn samsung HDTV ontvanger. Die is inmiddels terug naar samsung voor reparatie. Omdat ik echter geen maanden zonder digitale tv wil zitten heb ik de samsung b270 receiver gekocht. Zo kan ik toch van film1 en sport1 genieten terwijl mijn H360 in reparatie is...dacht ik.
Het volgende doet zich voor. Zodra ik de receiver aansluit , geen probleem.. mooi beeld en alle kanalen worden ontvangen. Echter, na een minuutje of 10 begint het beeld te blokken en naar een kwartiertje gaat alles op zwart. Het apparaat moet dan weer een minuut of 10 spanningsloos gezet worden en dan werkt het weer even en doet het bovengenoemde gedrag zich weer voor.
Aan de signaalsterkte balk valt ook op te merken dat in het begin het signaal nog halverwege staat maar na 15 minuten er volgens het apparaat geen signaal meer te bekennen is. Volgens @home ligt dit aan de binnenbekabeling. Ik heb daarop een dure monstercable gekocht. Een portable tv-tje naar de meterkast gesleept en daar eens gekeken, rechtstreekts op het punt waar @home binnenkomt, of hetzelfde gedrag zich voor doet. En jawel.. geen signaal. Analoog werkt alles trouwens prima. Heeft iemand deze zelfde ervaringen? En, ligt dit aan de receiver of aan @home? Alvast bedankt!

edit : mijn huidige receiver is de samsung b270 .

[ Voor 2% gewijzigd door Apache4u op 15-09-2007 17:07 . Reden: info toegevoegd ]

Dat betekent, stam + t .

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:17
Ik denk dat je reciever te warm wordt en daarom vastloopt.

• job

job

Apache4u schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 17:05:
Volgens @home ligt dit aan de binnenbekabeling. Ik heb daarop een dure monstercable gekocht. Een portable tv-tje naar de meterkast gesleept en daar eens gekeken, rechtstreekts op het punt waar @home binnenkomt, of hetzelfde gedrag zich voor doet. En jawel.. geen signaal. Analoog werkt alles trouwens prima. Heeft iemand deze zelfde ervaringen? En, ligt dit aan de receiver of aan @home? Alvast bedankt!

edit : mijn huidige receiver is de samsung b270 .
Aan de binnenbekaling kan dit echt niet liggen.
Zie je blokken en artifacts dan is het een digitaal probleem (digitale signaal te zwak, of de decoder doet iets raars).
Is het een analoog signaal, dan krijg je ruis en/of strepen.

Wat technische zaken betreft.. geloof nooit zomaar de @home helpdesk. 90% van die dames en heren doen niets anders dun hun script oplezen. Klanten erop wijzen dat het probleem waarschijnlijk aan hun bekabeling ligt (wat overigens wel redelijk vaak doet) doen ze daar maar al te vaak.
Een bekabelings probleem kan het bij jou wel zijn, maar het heeft niets met de scart bekabeling te maken.

Ik denk echter dat bij jou de decoder vervelend doet. Als je met je vorige decoder nergens last van hebt, en nu wel... lijkt het me logisch om de decoder te verdenken.
Zorg er echter wel voor dat je coax bekabeling ook echt goed is. Heb je de afscherming (vlechtwerk) niet aan gesloten dan kan je nog zo'n dure coax hebben liggen, het is funest voor je signaal.
Maar om oorzaken uit te sluiten... probeer de decoder eens bij vrienden, en probeer een decoder van een ander eens bij jou thuis.

[ Voor 86% gewijzigd door job op 16-09-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:42

The Legend

*Plop*

Is de Humax IR-FOX C op dit moment nog steeds de 'beste' digitale SD ontvanger?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds ruim een week heb ik een slechte ontvangst van @home digitale TV in Dongen.
Ik gebruik geen splitters, heb de kabel binnen al verwisseld en heb een Panasonic decoder. Terwijl vroeger de kwaliteit (volgens de decoder) altijd 100% was is het nu afhankelijk van de zender beduidend minder (tot zelfs 30%).

In het verleden heb ik wel eens gehad dat sommige (of veel) zenders helemaal wegvielen maar na een paar uur of een paar dagen was alles weer "normaal". Nu is het al meer dan een week dat de kwaliteit gewoon slecht is zonder dat de zenders wegvallen.

Ik had al slechte ervaringen met de helpdesk ("het ligt aan uw eigen kabel" is het enige antwoord dat ze daar kennen) en nu kwamen ze met het ongelofelijke verhaal dat het door een breuk komt in mijn coax kabel: "die bestaat namelijk uit meerdere kabeltjes waar de kanalen over verstuurd worden en als er dan een paar een breuk hebben dan zijn die kanalen slecht".

Ook een mail naar de helpdesk (met uitleg, geen splitter, nieuwe kabel) weer het antwoord dat ik hem direct aan de binnenaansluiting moet hangen zonder splitter, korte kabel etc. Kortom, je vraag wordt niet eens gelezen. Ze waren wel heel snel met dit antwoord :)

Mijn vraag: Zijn er meer mensen in Dongen die dit probleem ook hebben?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
@Qubus: Beste wat je kan doen is inderdaad een tv rechtstreek/zo dicht mogelijk aansluiten op de groene kabel en dan de analoge zenders bekijken (met name die op hogere frequenties aangezien je daar vaak storing het eerste/beste ziet). Zie je dan problemen (ruis, slechte teletekst ontvangst, slecht geluid), dan kun je de storingsdienst van @home bellen en dan sturen ze een monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
job schreef op zaterdag 15 september 2007 @ 22:58:
[...]

Aan de binnenbekaling kan dit echt niet liggen.
Zie je blokken en artifacts dan is het een digitaal probleem (digitale signaal te zwak, of de decoder doet iets raars).
Is het een analoog signaal, dan krijg je ruis en/of strepen.

Wat technische zaken betreft.. geloof nooit zomaar de @home helpdesk. 90% van die dames en heren doen niets anders dun hun script oplezen. Klanten erop wijzen dat het probleem waarschijnlijk aan hun bekabeling ligt (wat overigens wel redelijk vaak doet) doen ze daar maar al te vaak.
Een bekabelings probleem kan het bij jou wel zijn, maar het heeft niets met de scart bekabeling te maken.

Ik denk echter dat bij jou de decoder vervelend doet. Als je met je vorige decoder nergens last van hebt, en nu wel... lijkt het me logisch om de decoder te verdenken.
Zorg er echter wel voor dat je coax bekabeling ook echt goed is. Heb je de afscherming (vlechtwerk) niet aan gesloten dan kan je nog zo'n dure coax hebben liggen, het is funest voor je signaal.
Maar om oorzaken uit te sluiten... probeer de decoder eens bij vrienden, en probeer een decoder van een ander eens bij jou thuis.
Gisteren de decoder maar eens bij kennissen neergezet. De hele avond gezellig van sport1 kunnen genieten...volgens @home ligt het toch aan mijn binnenhuisbekabeling.... Ik blijf gewoon bellen...eikels.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

W3ird_N3rd schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 19:23:
[...]

Zelf gemeten?

Hercoderen lijkt me stug; dan verminder je de kwaliteit. Maar waarom zou via glas aanleveren niet mogen?

Ik sta op het punt Casema digitale tv te nemen (zelfde als bij @Home begrijp ik), maar ik vraag me dus af of de beeldkwaliteit nou echt beter is. Bij digitenne (zat gratis bij de tv) valt dit iig zwaar tegen; lage bitrates bij vooral de commerciëlen. Is dit bij digitale kabel-tv beter?

Trouwens, hoe zit het met bitrates/beeldkwaliteit bij TV HD? Vraag ik me ook af over het Film1-HDTV-kanaal trouwens; dat ga ik niet nemen als ik de hele avond tegen artifacts aan zit te kijken...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Sorcerer8472 schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 09:45:
[...]

Hercoderen lijkt me stug; dan verminder je de kwaliteit. Maar waarom zou via glas aanleveren niet mogen?
Omdat het een Luxemburgs kanaal is (Radio Télévision Luxembourg, en dat is weer zo omdat de reclameregels in Luxemburg soepeler zijn). Maar ik heb begrepen dat ze het zo doen: ze "maken" de zender in NL, sturen het per glas naar Luxemburg en dan per glas weer terug naar NL en dat zou dan mogen. 7(8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Mentalist op 18-09-2007 20:49 ]

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

W3ird_N3rd schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 20:48:
[...]

Omdat het een Luxemburgs kanaal is (Radio Télévision Luxembourg, en dat is weer zo omdat de reclameregels in Luxemburg soepeler zijn). Maar ik heb begrepen dat ze het zo doen: ze "maken" de zender in NL, sturen het per glas naar Luxemburg en dan per glas weer terug naar NL en dat zou dan mogen. 7(8)7
Ah, op die fiets. Ik kende de constructie van RTL wel, maar als ze dat zouden doen, dan zou men kunnen zeggen dat RTL een Nederlandse zender is, met alle extra reclamrestricties van dien...

Overigens zijn door een wetswijziging(?) een tijdje geleden regels sowieso aangesterkt waardoor RTL niet zomaar meer met alles kan wegkomen nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zit er eigenlijk een maximum aan het aantal smartcards dat je per huishouden kunt gebruiken (voor het totaalpakket)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klaus_1250 schreef op zondag 16 september 2007 @ 16:09:
@Qubus: Beste wat je kan doen is inderdaad een tv rechtstreek/zo dicht mogelijk aansluiten op de groene kabel en dan de analoge zenders bekijken (met name die op hogere frequenties aangezien je daar vaak storing het eerste/beste ziet). Zie je dan problemen (ruis, slechte teletekst ontvangst, slecht geluid), dan kun je de storingsdienst van @home bellen en dan sturen ze een monteur langs.
Hi Klaus_1250,

Mijn TV (de enige) hangt altijd al rechtstreeks zonder splitters aan het punt van binnenkomst en die kabel was voor de zekerheid ook al vervangen. De storingen traden overigens juist op bij die zenders met de laagste frequenties.
Ook met deze informatie blijft de helpdesk volhouden dat het aan mijn kabel in huis ligt.

Nu is het volgende gebeurd: Sinds afgelopen vrijdag hebben (zonder dat ik verder iets gewijzigd heb) alle zenders een kwaliteit van 100% en is de sterkte flink omhoog gegaan (waar het vroeger rond de 20% was) naar tussen de 30 en 40%. Dus ook die zenders die eerst maar 30% kwaliteit haalden doen het nu ineens beter dan voordat de storing begon.

Natuurlijk ben ik blij met deze verbetering maar ik blijf met een vervelende nasmaak zitten dat klachten niet serieus genomen worden en dat de helpdesk weigert te luisteren naar haar klanten en slechts een enkel antwoord heeft: "Het ligt aan uw kabel in huis."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Als je een onervaren of slechte helpdesker hebt, wil dat nog wel eens voorkomen helaas :-( Maar op het moment dat je een tv bijna direct op de groene kabel aansluit en nog altijd (analoog) storingen ziet, horen ze er verder naar te kijken (monteur).

Wat kan zijn is dat er recent werkzaamheden aan de kabel(centrale) zijn geweest. Hier ook gehad en vervolgens was de signaalsterkte voor zowel tv als internet beduidend lager (6dB volgens de kabelmodem). Twee maanden later was het weer normaal. Gok er zelf op dat de signaalversterking niet goed was ingesteld oid.
Zou ook kunnen dat de groene kabel is beschadigd tijdens werkzaamheden in de wijk en dat dat inmiddels weer is hersteld. Komt ook wel eens voor en @home communiceert dat meestal niet naar klanten.

Wat betreft communicatie en klantvriendelijkheid heeft @home nog een lange weg te gaan, maar heb zelf niet echt het idee dat het een hoge prioriteit heeft.

• ericafterdark
  • Laatst online: 25-09 16:56
Kun je bij @Home nu wel of niet de HD kanalen van Film1 en Sport1 ontvangen? Zo te zien gaat dat dan alleen met de Samsung DCB-H360R. Jammer dat die geen HDD heeft, anders zou ik mijn Humax zo vervangen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Eiríkr schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 16:14:
Kun je bij @Home nu wel of niet de HD kanalen van Film1 en Sport1 ontvangen? Zo te zien gaat dat dan alleen met de Samsung DCB-H360R. Jammer dat die geen HDD heeft, anders zou ik mijn Humax zo vervangen.
@Home heeft deze ja, een tijd terug hadden we die als proef ofzo gratis. Maar je moet dus idd wel een HDTV-decoder hebben, anders gebeurt er niet veel :)

• ericafterdark
Dilemma, de Humax is handig vanwege het opnemen. Maar Film1 HD wil ik ook.... keuzes keuzes. Waarom is er geen goede HDTV ontvanger en PVR in een :P

• Klaus_1250
Wie zegt dat die er niet is? Omdat @home ze niet verkoopt, wil niet zeggen dat ze er niet zijn.

• ericafterdark
En weet ik dan ook zeker dat hij werkt met @Home? Waar moet hij precies aan voldoen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Eiríkr schreef op zaterdag 29 september 2007 @ 18:12:
En weet ik dan ook zeker dat hij werkt met @Home? Waar moet hij precies aan voldoen?
Kijk eens even in dit topic of in deel 1. Daar zie je een van de mogelijkheden hoe het voor elkaar te krijgen is.

[ Voor 3% gewijzigd door hardware-lover op 29-09-2007 18:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Om ook nog even terug te komen op de kwaliteit van de zenders. NL1, NL2, NL3 en de RTL zenders hebben overduidelijk een betere kwaliteit dan de rest van de zenders in het @Home totaal pakket.

Hopelijk gaan de andere zenders ook de kwaliteit nog een beetje opschroeven.
De muziekzenders mogen trouwens ook eens beginnen met het uitzenden in 16:9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook eindelijk @home Digitaal aangeschaft, decoder Panasonic eBay en startpakket bij modern.nl voor in totaal 56 euro!

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
liever nog zenders als Discovery, National Geographic of Eurosport 1,2
Eiríkr schreef op zondag 30 september 2007 @ 20:19:
Om ook nog even terug te komen op de kwaliteit van de zenders. NL1, NL2, NL3 en de RTL zenders hebben overduidelijk een betere kwaliteit dan de rest van de zenders in het @Home totaal pakket.

Hopelijk gaan de andere zenders ook de kwaliteit nog een beetje opschroeven.
De muziekzenders mogen trouwens ook eens beginnen met het uitzenden in 16:9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Niet alle zenders zijn verkrijgbaar in een hoge bitrate. NL1, 2, 3 en RTL worden via glas aangeleverd en niet van de satelliet geplukt. De meeste andere zenders wel. Zolang zenders geen hoge bitrate gebruiken op de satelliet en ook niet kunnen aanleveren via glas, dan kan @home er ook weinig aan doen. Maar ik zou het ook op prijs stellen, maar eigenlijk voor alle zenders wel. h264 zou nog beter zijn, dan heb je geen eens 8mbit nodig voor goede kwaliteit.

Overigens zijn Discovery en National Geopgraphic al in hoge bitrate beschikbaar, maar dan heb je wel een HDTV ontvanger nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-09 19:39
Hebben meer mensen geen geluid bij Discovery HD? Las in dit topic dat dit te wijten zou zijn aan de 360R en dat het wellicht met de 360RA opgelost zou zijn, maar het blijft angstvallig stil :P
Overige HD zenders heb ik wel geluid.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

Ach jongens, wees blij dat jullie geen Digitenne hebben... dan zit je aan bitrates van 2.5 Mbps vast...

Mijn ouders hebben nu ook @Home digitaal. Er bleek nog zo'n decoder te liggen die ze in juli 2006 al eens hadden opgestuurd :D :D

Ziet er erg goed uit, we hebben nu nog tijdelijk alle zenders op proef. Straks alleen kennispakket, omdat dat m'n broer interesseert. Jammer dat Casema (waar ik woon) dat niet biedt voor een paar euro maar dat je daar gelijk alles moet nemen. Maargoed, daar is HD wel weer gratis. Maar is het wel de moeite waard om dat te nemen? *twijfel twijfel*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-09 18:15
Zal weer laat zijn, maar zag toen ik aan het zappen was dat Sport1 sinds kort ook de Tele2 kanalen doorgeeft waardoor we nu ook live eredivisie kunnen zien op 107 en 108 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

[TAG]Speedy schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:20:
Hebben meer mensen geen geluid bij Discovery HD? Las in dit topic dat dit te wijten zou zijn aan de 360R en dat het wellicht met de 360RA opgelost zou zijn, maar het blijft angstvallig stil :P
Overige HD zenders heb ik wel geluid.
Was iets met de audio over HDMI. Wij "lossen het op" door Discovery via component te kijken met analoge audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Wildfire schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:47:
[...]

Was iets met de audio over HDMI. Wij "lossen het op" door Discovery via component te kijken met analoge audio.
Fraai is dat ... mooie techniek zo alles via 1 kabel ;) , maar zal eens een link leggen tussen de ontvanger en m'n reciever.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
klopt 2 kanalen van Sport1 zie het persbericht.
Katseviool schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:39:
Zal weer laat zijn, maar zag toen ik aan het zappen was dat Sport1 sinds kort ook de Tele2 kanalen doorgeeft waardoor we nu ook live eredivisie kunnen zien op 107 en 108 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 13:47:
[...]

Zet op je digitale ontvanger het geluid op PCM inplaats van dolby digital, zul zien dat je dan wel geluid hebt.
Discovery HD stuurt geluid uit in Dolby digital. Als je TV dat niet ondersteund heb je geen geluid.
Overigens werkt Dolby wel via mijn home cinema set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
Kreeg dat ook terug van de @Home helpdesk inderdaad :)

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik overweeg ook om @Home digitaal te nemen aangezien zo'n pakketje nog maar 79 euro kost. Alleen een paar vragen:

1. Onze 'standaard' analoge kabel staat op naam van onze huisbaas (studentenhuis). Als ik zo'n gratis standaard digitaal abonnement neem moet ik dat wel activeren. Loop ik dan niet de kans dat dat analoge abonnement van +- 15 euro per maand ineens op mijn naam komt te staan? Of dat er op een of andere manier op de factuur mijn naam wordt vermeld?

2. Vanaf het aansluitpunt (groene kabel) uit de muur tot mijn kamer ligt ong. 30 meter kabel met 2 versterkers ertussen (direct in het begin 1 en 1 als de kabel mn kamer binnenkomt). Dit heb ik een tijdje geleden vernieuwd met nieuwe kabels/connectors en het analoge signaal op alle zenders is acceptabel. Alleen bij de hogere frequenties zoals mtv, nat. geographic enzo zie je een klein beetje ruis. Zou mn signaal dan goed genoeg zijn voor digitaal?

3. Standaard zit er een 'Humax' ontvanger bij het startpakket. In dit topic lees ik het een en ander, maar ik weet niet of men het dan over hetzelfde type heeft. Vandaar de vraag: is die Humax wat of kan ik beter voor een paar euro meer een andere kopen? Ik heb nu alleen ervaring met een Samsung van mn ouders en die vind ik wel wat buggy (favorieten die soms verdwijnen, matig beeld, langzaam zappen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Palomar schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 11:34:
1. Onze 'standaard' analoge kabel staat op naam van onze huisbaas (studentenhuis). Als ik zo'n gratis standaard digitaal abonnement neem moet ik dat wel activeren. Loop ik dan niet de kans dat dat analoge abonnement van +- 15 euro per maand ineens op mijn naam komt te staan? Of dat er op een of andere manier op de factuur mijn naam wordt vermeld?
Voor zover mij bekend kan dan alleen de huisbaas digitale kabel TV aanvragen omdat het digitale kabel TV abonnement op het adres geregisteerd wordt. Nu zou je misschien tot overeenstemming met je huisbaas kunnen komen dat hij het aanvraagt en dan de kosten van de eventuele extra abonnementen op uitgebreidere digitale TV pakketten doorberekent, maar dan heb je bij de meeste kabel TV aanbieders weer te maken met een maximum van 3 smartcards per adres.
Pagina: 1 ... 9 ... 13 Laatste