DarkShadow schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:38:
[...]
Hetzelfde in onze guild, behoorlijk casual, ik ben zelf gm en eigenlijk ook toch nog wat casual imho. Het probleem is dat onze guild altijd een behoorlijke progress heeft gekend. In november opgericht als enige euro guild op warsong US. ZG was bijna direct op farm, eind januari hadden we genoeg mensen voor MC, dat koste ons net wat minder dan 2 maanden om op farm te krijgen. Na een maand pauze omdat mensen niet naar bwl gingen, ging razor vrij snel down en dezelfde avond na de 2e attempt vael ook. Nu zitten we precies een maand in bwl en hebben we chromaggus 2 keer down gehaald maar we zitten vast op nef. Simpelweg omdat vanaf 5pm server time (11 uur savonds hier) mensen gaan leaven en we hooguit 2 tries op Nef kunnen krijgen. Andere dagen is het onmogelijk om attendency te krijgen, dus doen we vaak een vroegere MC en gaan we daarna nog ff 1 a 2 nef tries doen.
Maar helaas gisteren hadden we genoeg tijd voor 2 uur aan Nef tries, kregen we onze eerste timelapse en werd het 1.5 uur wipen (veel domme wipes van bv een warlock die pulled met een imp). De beste try was de tweede keer, 9% daarna gingen mensen leaven en werd het slechter, en nu zitten we zonder hourglass sand

Je hebt niet per se hourglass sands nodig, het helpt alleen wel.
Problemen klinken bekend. Mijn guild is opgericht eind februari vorig jaar en ik ben er in maart bijgekomen (als level 54 destijds nog). We zijn begonnen met SS en UD Strat, met als hoogtepunt 1x per week een UBRS run. Mooie tijden. Daarna met een andere guild een aantal MC runs gedaan. Uiteindelijk hadden we genoeg leden (begin juni) om zelf MC te doen. In augustus toen Rag op farm status gekregen. Rond die tijd ben ik ook officer geworden.
Na MC hebben we BWL op farm gekregen, waarbij ons grootste obstakel eigenlijk Broodlord was (iedereen raakt vast op Vael en zegt dat BL zo makkelijk is, bij ons precies andersom

). Tijd nog vast gezeten op Nef, waarbij na de Kerst onze MT, een officer, en ongeveer 10 core leden de guild uit zijn gestapt. Twee weken later voor het eerst Nef down, met mensen in blues erbij terwijl het met full epic mensen niet lukte.
En nu zitten we vast op de Twin Emps. Lastig om attendance te krijgen ondanks dat we allerlei trucs uithalen om mensen te laten komen. Meer recruiten helpt alleen op lange termijn want mensen zonder gear kunnen ook maar beperkt meekomen. Vaak is gebleken dat we als een soort “stepping stone” gebruikt worden. Mensen krijgen volledig tier 2 en /gquit naar groenere velden. En dan zijn we nog wel de 4e guild aan Alliance zijde, maar het is hier blijkbaar niet goed genoeg.
Vorige week kreeg onze GM een heel interessant aanbod van de GM van de 2e guild aan Alliance kant. Zij hebben dezelfde problemen. Beide guilds hebben een kern van hardcore raiders die vooruit willen, maar worden belemmerd door de casuals die niet vaak genoeg komen, vroegtijdig uit de raid stappen, etc. Het aanbod is dus om van beide guilds de hardcore raiders te pakken en samen een nieuwe ‘super’guild op te richten, met ongeveer 100-120 man en elke week 2 volledige BWL/AQ clears. Voorstel wordt op het moment besproken op de forums, maar het is eigenlijk te goed om niet op in te gaan. Sowieso heeft die andere guild de beste tanks op de server, iets waar wij altijd zwak in zijn geweest. We gaan een spannende tijd tegemoet.
EDIT:
Wouter schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 11:45:
[...]
Helaas is die theorie niet sluitend. Ik heb een shaman en een tijdje geleden heb ik daar even actief op ge-pvp-ed. M'n shaman was 27/24/0 gespecced, dwz; hoge crits met magic en hoge burstdmg met WF. Ik had toendertijd een Reaper. M'n manapool was een schamele 3,2k dus _iedere_ paladin zou me wat dat betreft kunnen outtanken. Toch gebeurde dat 9 v/d 10 keer niet. Ik had relatief weinig mana nodig om keihard te bursten. Als ik gelukkig genoeg was dat m'n eerste melee attack WF procte, was het meestal gelijk gedaan nadat ik er een Earthshock achteraan gooide. Moet er wel bij opmerken dat het alles of niet was. Procte WF niet en critte m'n shock niet, was het met me gedaan.
Wat ik bedoel is dat je niet zo kan zeggen dat een pally wint omdat ie een shaman kan outlasten. Want waar jij je mana gebruikt voor healing, gebruikt een shaman dat meestal voor damage.
Haha ik weet dat het niet sluitend is. Ik win de helft van mijn gevechten met Shaman. Soms is de burst damage TE hoog, al is het meestal de magic damage die het hem doet. Ik heb een goede 9.4k armor en dat merk je toch wel. Mooiste was nog dat ik met 94 health over kon shielden, heal to full, en de shaman kon het weer proberen maar dit keer zonder mana
[
Voor 17% gewijzigd door
Verwijderd op 16-06-2006 12:02
]