Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 09:10:
[...]
Een shadowpriest is een wannabee warlock en jah, die kan heel nuttig zijn in raids for warlocks en backup healer for locks en mages e.d.
Adds tanken zal wel lukken met arms/fury warriors, dat geloof ik wel, zeker als je wat damage doet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ZG nou niet echt een (euhm) maatstaf vind... ga ff lekker MC tanken ect..
Ik ben van mening dat een untauntable boss als hakkar lastiger te tanken is dan bijv een Lucy/gehennas/garr/sulfuron.
die:
1. Wel tauntable zijn
2. Een meerdere adds hebben zodat de tank ook nog eens een periode heeft van aggro bouwen terwijl de raid eerst de adds opruimt. terwijl bij bijv hakkar iedereen na de 3de sunder voluit gaat.
Ook zijn de damage dealt verschillen tussen een lucy/gehennas e.d en Hakkar niet echt groot.
Natuurlijk heb je meer potentiele aggro pakkers in je raid, maar als de mensen een beetje ervaren zijn pakken ze in MC echt geen aggro op bosses. Tenzij ze inderdaad echt een DPS race rush run doen, maar dan vraag je er ook om imho.
Ook heb ik nergens gezegt dat je geen prot tanks nodig hebt of niet wil hebben, mijn punt is alleen dat het zonde is om ze allemaal te verplichten punten in prot te steken als je aan 2 of 3 prot MT's ook genoeg hebt. Wij proberen altijd minimaal 2 full prots mee voor het tanken in MC soms 3 maar dat is dan ook de max, ZG meestal 1 of zelfs geen. Wat wij doen is dat de spec van de warriors vrij zijn, maar ze zijn wel verplicht om tijdens iedere raid een tank set in hun bags te hebben met rond de 380def en 5000hp unbuffed. (ik zit zelf op 39x defense met 5589HP unbuffed. Daarnaast heb ik dan nog mijn +hit/crit/AP fury set bij me voor de momenten dat ik niet hoef te tanken. (ik tank adds bij garr en sulfuron en tank domo altijd) en uiteraard mijn fire res set.
Ik vind de hele discussie over damage weer geniaal. Jongens het spelletje gaat niet om damage maar om aggro. DPS warriors kunnen heel nuttig zijn zeker met execute, maar het grootste probleem is als ze aggro trekken zijn ze dood of mana drainers for de healers. Wij hebben 4 dps warriors in de guild en die kunnen idd major damage doen, maar het grootste probleem is altijd aggro.
Of met tanken verliezen ze aggro (aangezien ik aggro al van een full prot warrior kan trekken...) of ze krijgen aggro (gelukkig zijn het allemaal goede warriors dus dat valt wel mee verder)
Dus vergeet die DPS nou maar en denk maar eens aan aggro control.
Hetzelfde met een shadowpriest, leuk als secondaire healer, secondair dps-er en als support class voor warlocks... Maar als je healing zoekt heb ik toch veel liever een holy priest en als je dps zoekt heb ik liever een warlocks of mage ipv een shadowpriest. Dus ook hierin is DPS van de class zelf geen overweging, maar wel de support naar andere classes
Ik denk niet dat je mensen hier hoeft uit te leggen dat aggro control het belangrijkst is, mijn punt is dat je de aggro control die er is wel 100% moet benutten. En daarvoor is het gewoon beter om gewoon dps warriors, een shadowpriest, en misschien zelfs retri paladins mee te nemen dat op het moment dat ze niet hoeven te tanken/healen/decursen ze lekker meehelpen met DPS (uiteraard zonder aggro te pakken, ik pak nooit aggro op bosses, alleen zo nu en dan es op trash waar we zo snel mogelijk doorheen proberen te komen. Bij bosses let je gewoon goed op, en als je denkt dat je te hard gaat stop je gewoon ff met specials voor een paar sec.) dit scheeld gewoon Mana (meer DPS > korter gevecht > minder strain op de healers) en bovenal tijd. voordat wij met de meer DPS methode begonnen moesten we altijd MC doen in 2 avonden omdat 4-4,5 uur gewoon voor ons de max is per avond, nu rollen we er makkelijk in 1 avond doorheen en doen we zelfs meestal ony ook nog ff voor mc.