Nikon D50 - Deel 2

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 8.011 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:54

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Heb je ook last van je cilinder wanneer je naar objecten dichterbij dan 50cm staan?
want volgens mij corrigeert de camera (tenminste dat idee heb ik) voor alles wat pas optreed verder dan zeg maar een 30 cm ofzo. Hij focus voor je, dus volgens mij accomoderen je ogen amper, ze krijgen het scherp aangeleverd :)

probeer het even in een winkel, dat mag ongetwijfeld :)

[ Voor 9% gewijzigd door Nomad op 07-07-2006 22:18 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Arro schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 22:00:
[...]

Erg interessant. Helaas heb ik ook een cilinder in m'n bril. Zonder m'n bril zie ik alles dubbel. Lukt het ook om met bril op door de zoeker te kijken, of corrigeerd de camera zelfs m'n cilinder?
Nee, een cilinder in een brillenglas is er om een ooglens te corrigeren die niet helemaal rond is maar wat amandelvormig...
Contactlenzen doen meestal niet aan cilinders maar duwen het lensje wat meer in vorm.

Maar je kijkt maar met een oog door de zoeker, dus of je dan dubbel ziet?

De ingebouwde dioptrieverstelling van de D50 gaat van -1,6 to +0,5 zodat je de symbolen op het matglas en de lettertjes onderin scherp kan zien. Volgens de handleiding kan je oogsterkte correctielenzen kopen voor de zoeker van -5 tot +3...

Zonder mijn contactlenzen in kan ik in ieder geval geen foto's maken. (-1,6 is niet genoeg)

[ Voor 18% gewijzigd door bouwfraude op 10-07-2006 03:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voornemens om de grip te bestellen bij Cameranu.nl, voor 129 euro heb je de grip plus 2 extra accu's erbij. Nu zie ik op de foto dat het kunsstof er een beetje anders uitziet dan de D50 zelf. Heeft iemand deze grip op zijn D50 en kan diegene eens een mooie grote foto tonen van deze combi?
Het moet er natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk uitzien, 2 totaal veschillende soorten kunstof zie ik niet zo zitten.
Tis deze grip:

http://www.cameranu.nl/ar..._Powergrip_Nikon_D50.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-09 18:25
Hoe heten die voorzetdingen voor het display van een d70 of d50 :?
Je weet wel met zo'n klepje.
Kan ze nergens meer vinden op de site.

Heb het al gevonden..

Iemand hier ervaring mee ?:

Delkin Pop-up Shade D50 Pro
http://www.delkin.com/sho...oductid=243&cat=52&page=2

[ Voor 88% gewijzigd door fotojunk op 09-07-2006 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
@Bamboe, ik heb zo'n grip, en het is wel íets ander plastic (minder spikkels/cm²) maar het is absoluut niet storend imho.

Foto post ik vanavond als ik thuis ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:43

Bob Popcorn

Plop!

Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 15:30:
Ik ben voornemens om de grip te bestellen bij Cameranu.nl, voor 129 euro heb je de grip plus 2 extra accu's erbij. Nu zie ik op de foto dat het kunsstof er een beetje anders uitziet dan de D50 zelf. Heeft iemand deze grip op zijn D50 en kan diegene eens een mooie grote foto tonen van deze combi?
Het moet er natuurlijk wel een beetje fatsoenlijk uitzien, 2 totaal veschillende soorten kunstof zie ik niet zo zitten.
Tis deze grip:

http://www.cameranu.nl/ar..._Powergrip_Nikon_D50.html
Ik heb die grip geprobeerd maar ik vind het erg goedkoop plastic.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuestionMarc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08-10 08:38
fotojunk schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:27:
Hoe heten die voorzetdingen voor het display van een d70 of d50 :?
Je weet wel met zo'n klepje.
Kan ze nergens meer vinden op de site.

Heb het al gevonden..

Iemand hier ervaring mee ?:

Delkin Pop-up Shade D50 Pro
http://www.delkin.com/sho...oductid=243&cat=52&page=2
Die heb je ook van Hoodman, en die hebben ze weer bij Konijnenberg...
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=12353

Vriend van me heeft die voor een Canon 20D, werkt op zich goed alleen beetje lastig fotograferen als het klepje openstaat. Voor het terugkijken van de foto's is het op zich wel handig als het erg zonnig is.

Op de fiets vervuil je niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
questionmarc schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:06:
[...]

Die heb je ook van Hoodman, en die hebben ze weer bij Konijnenberg...
http://www.fotokonijnenbe...ails.php?id_product=12353

Vriend van me heeft die voor een Canon 20D, werkt op zich goed alleen beetje lastig fotograferen als het klepje openstaat. Voor het terugkijken van de foto's is het op zich wel handig als het erg zonnig is.
Dit is een andere (dus niet alleen een klepje) dit is een PRO versie met een eyecup eraanvast en knoppen.
vandaar dat ik benieuwd ben of iemand hem al heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

Ik heb mijn bestelling geplaatst bij Konijn! D50 kit met UV protectiefilter en 1GB dane-elec extreme kaartje :) .

Voor een tas twijfel ik nog, die dingen vind ik echt lelijk! Zolang ik nog maar 1 lens heb zal die tas niet zo hard nodig zijn, wanneer ik er een lens bij koop ga ik wel op zoek naar een leuk model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Exirion schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 13:47:
3 weken geleden een D50 gekocht bij MM. Zit er nogsteeds op te wachten; een zilverkleurig exemplaar. Net toch even met Inca gebeld omdat je bij MM niks te horen krijgt als je iets vraagt, en wat blijkt: de zilverkleurige D50 wordt niet meer gemaakt en dus ook niet meer aangeleverd. Verder houdt Inca (Nederlandse importeur) over 3 weken op met hun activiteiten, dus die bestaan dan niet meer.

Lekker allemaal :{
Is die inmiddels al binnen? Maar he, waarom bestel je dat dan ook bij Mediamarkt? :P

Shit... Dit had gewoon een edit moeten zijn natuurlijk |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Josh op 10-07-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Van het weekend ook een D-50 gekocht bij Foto Konijnenberg. Samen met de sigma 70-300 apo, uv-filter, 1 GB, tas van lowepro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Falcon2107 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:16:
Van het weekend ook een D-50 gekocht bij Foto Konijnenberg. Samen met de sigma 70-300 apo, uv-filter, 1 GB, tas van lowepro.
Toen waren ze blijkbaar dus nog op voorraad...? :P

Ik kan echt niet wachten tot ik hem heb. Ik heb een budget van ongeveer 800 euro en ik heb nu 680 besteed (natuurlijk hoeft niet alles op) dus ik zit eraan te denken om nog wat extra accesoires aan te schaffen.

Gript? Toch maar een tas? Pola filter O+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 09:24

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik heb afgelopen donderdag de D50 kit met 18-55 kitlens en een Nikor 70-300/4-5.6 gekocht met een SanDisk 1 GB Gemini kaartje. De tas (Lowepro Slingshot 200 AW) staat op het moment op bestelling en verwacht ik morgen. Ik moet zeggen: heerlijke camera. Merkte wel weer dat zoiets erg snel went. Ik had gisteren m'n oude cam (FujiFilm s3000) weer in m'n handen en die was toch wel erg klein. :P

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GsJosh schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:28:
[...]

Toen waren ze blijkbaar dus nog op voorraad...? :P

Ik kan echt niet wachten tot ik hem heb. Ik heb een budget van ongeveer 800 euro en ik heb nu 680 besteed (natuurlijk hoeft niet alles op) dus ik zit eraan te denken om nog wat extra accesoires aan te schaffen.

Gript? Toch maar een tas? Pola filter O+ ?
Waarom geen tas in eerste instantie? Oh, je vind ze lelijk... Crumpler tassen zijn niet lelijk! Wij hebben een mooie stunner, dacht 75 euro op de crumpler site. Ik zou de D50 niet zo maar overal los meenemen imho...
Pola ipv uv filter, pola is koel! 8) Maar goed, als je al UV hebt...

Oh, waarom niet een geinig 50 mm lensje erbij? das bij konijnenberg onder de 100 euro dacht ik, en das zooooo'n koel lensje! Maar tja, ligt er maar net aan wat je wil gaan fotograveren...

@the_shadow; jeuh! Fijn dat je ook bij mij in de commissie zit :) Kunnen we jouw 70-300 mm lens vast wel eens op onze zilveren D50 schroeven :+ Wil toch wel eens weten hoe die lens ook werkt...
En we hoeven weer met 1 persoon minder om de D50 te vechten!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-07-2006 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Pola filter op je kitlens zou ik sowieso nog even niet doen, de kans is namelijk groot dat je je kitlens gaat vervangen voor een wat betere, en dan zit je met een duur polafilter. Nou is 52mm een redelijk veelgebruikte maat, maar toch.

Tas zou echt mijn eerste keuze zijn. Grip heb ik ook en ben ik zwaar over te spreken, dus die kan ik je ook aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiKai
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:11
Wie weet misschien waar in Nederland de D50 body voor een leuke prijs te koop is? Ik kan hem nergens meer op voorraad vinden, heb zelfs bijna alle Foto Klein zaken gebeld voor die aanbieding inclusief objectief voor 469. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 18:50

EgoPro

Time is an illusion.

Is het natuurlijk wel relevant welk objectief erbij zit. Maar dit is IMHO niet veel geld. Ik heb mijn camera bij Combi gehaald, www.combihanskeuzekamp.nl die hebben em zowieso nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiKai
Ik vroeg ook om enkel de body, en de prijs van Foto Klein is zo laag dat ik dat objectief er dan desnoods wel bij wil nemen. Bij Combi Hans Keuzekamp kost de body ook alsnog 558, en das toch ruim 100 boven de prijs waarvoor ik hem in andere zaken zie.

[ Voor 1% gewijzigd door KaiKai op 10-07-2006 15:12 . Reden: spelfoutjes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens de site van TopDeals hebben zij hem ook nog. Let op, ze verzenden niet, maar ze zitten in Zeist, dus lekker centraal.Goede service, prettig personeel, kortom wat mij betreft een aanrader.

De body staat er nu voor 497 euro.

( http://www.topdeals.nl/ca...cPath=86&products_id=1198 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiKai
OK, was ook de goedkoopste die ik in voorraad vond, maar alsnog een redelijk bedragje boven die 469 of de 435 waarvoor je hem hier in pricewatch ziet. Misschien nog suggesties verder? Anders ga ik hier gewoon voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op maandag 10 juli 2006 @ 13:52:
[...]

Waarom geen tas in eerste instantie? Oh, je vind ze lelijk... Crumpler tassen zijn niet lelijk! Wij hebben een mooie stunner, dacht 75 euro op de crumpler site. Ik zou de D50 niet zo maar overal los meenemen imho...
Pola ipv uv filter, pola is koel! 8) Maar goed, als je al UV hebt...

Oh, waarom niet een geinig 50 mm lensje erbij? das bij konijnenberg onder de 100 euro dacht ik, en das zooooo'n koel lensje! Maar tja, ligt er maar net aan wat je wil gaan fotograveren...

@the_shadow; jeuh! Fijn dat je ook bij mij in de commissie zit :) Kunnen we jouw 70-300 mm lens vast wel eens op onze zilveren D50 schroeven :+ Wil toch wel eens weten hoe die lens ook werkt...
En we hoeven weer met 1 persoon minder om de D50 te vechten!
Dankje Einsteintina! Ik wil inderdaad toch een tas erbij. Redxrad vertelde me al eerder over Crumpler en ik vind die erggg mooi inderdaad.

Ik ga eens kijken naar die stunner, zijn er nog meer winkels waar die krengen te koop zijn? Op de crumpler site zijn de stunners uitverkocht.

Misschien kijk ik naar een laptoptas van crumpler waar ook mijn D50 in kan. Dan kan ik die laptoptas voor dagelijks gebruik naar school gebruiken :D. Iemand die weet welke laptoptassen van crumpler genoeg ruimte hebben voor een D50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op maandag 10 juli 2006 @ 08:58:
@Bamboe, ik heb zo'n grip, en het is wel íets ander plastic (minder spikkels/cm²) maar het is absoluut niet storend imho.

Foto post ik vanavond als ik thuis ben :)
Heb je die foto nog misschien voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

RedXraD schreef op maandag 10 juli 2006 @ 14:04:
Pola filter op je kitlens zou ik sowieso nog even niet doen, de kans is namelijk groot dat je je kitlens gaat vervangen voor een wat betere, en dan zit je met een duur polafilter. Nou is 52mm een redelijk veelgebruikte maat, maar toch.

Tas zou echt mijn eerste keuze zijn. Grip heb ik ook en ben ik zwaar over te spreken, dus die kan ik je ook aanraden.
Sterker nog, een pola filter op de kitlens gaat erg lastig, omdat het voorste element draait als er scherp wordt gesteld. Het gebruik van een pola wordt daardoor niet echt doenelijk (of je moet de tijd willen nemen om handmatig scherp te stellen en dan het pola te gaan draaien, maar aangezien de focusring nog al los zit, denk ik dat die dan ook weer gaat draaien).

Ik zou (als je maar 1 ding wil kopen) zeker voor een degelijke tas gaan. Het vervoeren zender dat je hem netjes op kan bergen kan niet goed zijn. :P Vandaag heb ik de LowePro Slingshot 200 AW binnen gekregen en ik ben er erg over te spreken. :)

Morgen ga ik naar Utrecht en ik was van plan daar nog even langs de MediaMarkt te gaan voor een batterijgrip (hopelijk hebben ze die daar nog, tijdje terug had ik ze daar gezien voor 30 euro).

Maar als ik de keuze nu moest maken tussen een polafilter (op een kitlens), een tas en een grip, dan zou het de tas worden :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@bamboe, sorry, is er idd niet meer van gekomen, ik heb hier wél een productfoto, maar ik weet niet of je daar op zit te wachten.

@the_shadow: helemaal mee eens. Tas is iets wat ik gelijk bij mijn D50 heb gekocht. Pola was ik ook erg enthousiast over, totdat ik zag dat met groothoek het effect deels wegvalt, wat voor mij het aantrekkelijkste pola-gebied was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-10 12:10

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

RedXraD schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:49:
Pola was ik ook erg enthousiast over, totdat ik zag dat met groothoek het effect deels wegvalt, wat voor mij het aantrekkelijkste pola-gebied was.
Alleen met extreme groothoek, niet met 18mm op 1.5x crop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Nee, maar ik heb nu een 17-70 met 72mm schroefdraad. Daar zou ik dan een 77mm pola op kopen met een stepupring, zodat hij op een 10-20 oid past die ik in de toekomst aan wil gaan schaffen. Maar omdat zeker bij die lens het pola dus deels verzwakt ben ik een stuk minder enthousiast om even 100 euro neer te leggen voor een filter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L_Jinx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 19:11

L_Jinx

Oh, the humanity of it all

RedXraD schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 08:09:
Nee, maar ik heb nu een 17-70 met 72mm schroefdraad. Daar zou ik dan een 77mm pola op kopen met een stepupring, zodat hij op een 10-20 oid past die ik in de toekomst aan wil gaan schaffen. Maar omdat zeker bij die lens het pola dus deels verzwakt ben ik een stuk minder enthousiast om even 100 euro neer te leggen voor een filter ;)
Wbt de prijs van een pola moet je eens even kijken op www.factoryprices.nl.
Heb daar laatst zelf een B&W MRC 52mm pola gekocht voor een prijs die een stuk lager lag dan bij andere winkels. Levertijd van +/- 5 werkdagen.
Nog even prijzen gecontroleerd, maar het verschil is nu 65E Konijnenberg tegenover 54E bij FactoryPrices voor de B&W MRC 52mm.

[ Voor 13% gewijzigd door L_Jinx op 12-07-2006 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 05-10 09:56
GsJosh schreef op maandag 10 juli 2006 @ 12:55:

Voor een tas twijfel ik nog, die dingen vind ik echt lelijk! Zolang ik nog maar 1 lens heb zal die tas niet zo hard nodig zijn, wanneer ik er een lens bij koop ga ik wel op zoek naar een leuk model.
Kijk even in het centrale foto-tas topic. Ik heb ook een D50 en heb net een geweldige tas binnen. (laatste post op dit moment ;) )

Daarnaast wordt de Stunner niet meer gemaakt. Ik wilde daar ook voor gaan. Bij de shop in A'dam (waar de tassen vandaan komen die verstuurd worden) hadden ze alleen een paar lelijke kleuren.
In juli kom het nieuwe assortiment, vandaar dat ik lekker via internet een tas in de US heb gekocht bij PhotoCo in Vermont

[ Voor 27% gewijzigd door kevertje1977 op 12-07-2006 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ik moet naast mijn gewone accu nog een extra accu hebben voor de d50 maar ik vind de originele accu wat te duur. Nu heb je wel die "nep" enel3 accus van arrivo en energizer. Werkt dat net zo goed of is dat toch af te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Volumius schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 10:44:
Ik moet naast mijn gewone accu nog een extra accu hebben voor de d50 maar ik vind de originele accu wat te duur. Nu heb je wel die "nep" enel3 accus van arrivo en energizer. Werkt dat net zo goed of is dat toch af te raden?
Ik heb er een voor €12,95 (incl. verzenden) van aq4u en hij werkt...
het is maar voor erbij als de originele onverhoopt leeg mocht zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Accu's zijn accu's. Ik ben ook een tijdje bang geweest om imitatie te gebruiken, maar omdat ik een grip wilde had ik weinig keuze. Nu heb ik een hähnel met 2x Hähnel EN-EL3A, en zelfs een rekje om 6 penlites in te doen. En als zelfs penlites kunnen, kunnen imitatieaccu's volgens mij zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
oke, tja niet dat je je camera ermee sloopt of zo :P

Maar gaan die accus ook net zo lang als een originele nikon? Of zijn ze na 1 dag alweer leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdegoede
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-02 13:38
Voor m'n ixus had ik ze van een duitse shop en die gaan zelfs langer mee dan de originele, ik had daar ook voor een nokia 3310 en wat andere dingen accu's gehaalt.. werken allemaal nog perfect

linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Even iets anders: Goede tip trouwens om een universele afstandsbediening te gebruiken voor de D50. Kost veel minder en werkt prima. Bij mij werkte trouwens de eerste code van sony gewoon goed. (zal wel verschillen per type ab)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Ik heb zojuist vernomen (van iemand die besteld had bij progress) dat de leverancier (Inca dus) nogal problemen heeft met het leveren aan de winkels in Nederland. Progress bijvoorbeeld krijgt pas weer half augustus zijn bestellingen binnen. Ik ga morgen Konijnenberg hierover vragen want zo lang wil ik niet wachten :/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:13

Barrycade

Through the...

per 1 augustus gaat Inca stoppen als importeur, dus lijkt me logisch dat ze nu niet veel voorraden aanhouden. Na 1 augustus neemt Nikon het over, dus hopelijk hebben ze dan de logistiek op orde zodat ze alle winkels kunnen bevoorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hm... ik denk dat die schatting van Progress er gewoon op gebaseerd is dat ze van Inca helemaal niets meer geleverd krijgen.

Het lijkt me sterk dat winkels een volle maand niet bevoorraad zullen worden. Zeker een populair product als de D50 zal tussendoor nog wel een keer geleverd worden (hoop ik iig) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Nou er staat nogal veel levertijd onbekend bij de D50, de D70s en de D200 hebben ze nog wel op voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Kijk eens hoeveel mensen er wachten op de 18-200 van nikon zelf, geloof dat er 120 mensen besteld hadden bij konijn?.....zoiets staat me bij, weet niet meer waar ik het las. Dus op dit moment behoorlijke tekorten en dus een hoop bestellingen op de wacht :).....inclusief ikzelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Gister heeft konijn mijn D-50 verstuurd. ff afwachten maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Falcon2107 schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 12:29:
Gister heeft konijn mijn D-50 verstuurd. ff afwachten maar
Mij ook, ik kreeg een sms :D . Alleen ik volg zojuist de track & trace en die zegt dit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb ook eindelijk m'n D50 binnen. Kon 'm gisteren ophalen, dus blijkbaar heeft Inca een vrachtje binnengekregen en zijn ze heel snel naar alle winkels gaan uitleveren ;) Overigens is het toch een zwarte geworden omdat de zilverkleurige niet meer gemaakt wordt :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic dit!
Ik heb sinds kort ook een Nikon D50...en hij bevalt erg goed.
Ik moet er nog een beetje handig mee worden...maar dat komt nog wel.
Voordat ik mijn camera kocht....zag ik in de topic start staan dat de D50 geen backlight had? :? ....Nu heb ik hem binnen...en wat blijkt, hij heeft heus wel een backlight :) .
Of heb ik dat verkeerd begrepen uit de TS?

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Zoefff/FG/faq/negatief.png D50 heeft geen lcd-backlight, erg lastig in het donker (de top-lcd dus).

oohw ;) top LCD dus :9

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2006 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:34
Hmmm... ik zit er ook over te denken om voor de D50 te gaan. Nou zie ik alleen de volgende aanbieding bij de good old dixons :

http://www.dixons.nl/De_o...even.7072185/default.aspx

Is dus niet de standaard dual lens kit (18-55 en 55-200) maar een kit met de 18-55 en een 70-300mm objectieven. 726 euro's... volgens mij een erg nette prijs of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dominator schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:57:
Hmmm... ik zit er ook over te denken om voor de D50 te gaan. Nou zie ik alleen de volgende aanbieding bij de good old dixons :

http://www.dixons.nl/De_o...even.7072185/default.aspx

Is dus niet de standaard dual lens kit (18-55 en 55-200) maar een kit met de 18-55 en een 70-300mm objectieven. 726 euro's... volgens mij een erg nette prijs of niet?
Kan goedkoper....
Ik heb hem voor €689 bij de macro (lucas klamer) in groningen
Daar zat een 28-80 en een 70-300 bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:00

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:00:
Kan goedkoper....
Ik heb 525 euro voor de kit betaald met een actie bij Media Markt. Voor dat prijsverschil kun je zelf nog een leuke lens erbij kopen ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:09:
Ik heb ook eindelijk m'n D50 binnen. Kon 'm gisteren ophalen, dus blijkbaar heeft Inca een vrachtje binnengekregen en zijn ze heel snel naar alle winkels gaan uitleveren ;) Overigens is het toch een zwarte geworden omdat de zilverkleurige niet meer gemaakt wordt :P
Hey, zilverkleurigen worden dus zeldzaam.... zeldzaam betekend vaak meer waard, koel :D Al zal het waarschijnlijk wel een tijdje duren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:34
Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 21:00:
[...]

Kan goedkoper....
Hmmm, ook maar eens de makro pas gaan opzoeken dan. Ik neem aan dat het gewoon nikkor lenzen zijn? Het is geloof ik geen officiele kit van nikon uit, want daarin zit die 55-200mm normaal gesproken als 2e objectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-10 18:40

spaceboy

Op grote hoogte

Het is schandalig, maar ik snap nog steeds te weinig van (digitale) spiegelreflex fotografie.
Ik heb momenteel al 'n jaartje 'n Nikon D50. Bevalt prima. Heb 'r een standaard 18-55 en 55-200 lens bij. Maar ik ben vooral geinteresseerd in TELE-fotografie, dus: dingen zo duidelijk/groot mogelijk op de foto die ver weg zijn.
Maar hoe vergelijkt mijn 55-200 (standaard kit) lens zich ten opzichte van zo'n Nikon 70-300 lens? Haal je de objecten dan veel dichter bij? Hoe kan ik dit vergelijken met bijv. 4x optische zoom? Hoeveel procent scheelt het? Wat win ik qua afstand? Iemand een duidelijke uitleg? Thanks! ;)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
spaceboy schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:38:
Het is schandalig, maar ik snap nog steeds te weinig van (digitale) spiegelreflex fotografie.
Ik heb momenteel al 'n jaartje 'n Nikon D50. Bevalt prima. Heb 'r een standaard 18-55 en 55-200 lens bij. Maar ik ben vooral geinteresseerd in TELE-fotografie, dus: dingen zo duidelijk/groot mogelijk op de foto die ver weg zijn.
Maar hoe vergelijkt mijn 55-200 (standaard kit) lens zich ten opzichte van zo'n Nikon 70-300 lens? Haal je de objecten dan veel dichter bij? Hoe kan ik dit vergelijken met bijv. 4x optische zoom? Hoeveel procent scheelt het? Wat win ik qua afstand? Iemand een duidelijke uitleg? Thanks! ;)
'veel' is nogal subjectief natuurlijk, maar een goede manier is om het aantal milimeters om te rekenen naar het 35mm equivalent.

Een 70-300mm heeft een 35mm equivalent van ongeveer 450mm. Een Sony W100 (3x zoom) heeft een 35mm equivalent van 114mm.

Uiteraard is er verschil tussen 200 of 300mm, maar of dat verschil jou je geld waard is moet je toch echt zelf bepalen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ramon de Jesus schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:57:
[...]

'veel' is nogal subjectief natuurlijk, maar een goede manier is om het aantal milimeters om te rekenen naar het 35mm equivalent.

Een 70-300mm heeft een 35mm equivalent van ongeveer 450mm. Een Sony W100 (3x zoom) heeft een 35mm equivalent van 114mm.

Uiteraard is er verschil tussen 200 of 300mm, maar of dat verschil jou je geld waard is moet je toch echt zelf bepalen.
Dit soort berekeningen, die 35mm equivalent enzo. Ergens een (online) uitleg hiervan ofzo? Dit zegt mij te weinig om er conclusies aan te kunnen verbinden, helaas.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_shadow

the_shadow

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:50:
[...]

Hey, zilverkleurigen worden dus zeldzaam.... zeldzaam betekend vaak meer waard, koel :D Al zal het waarschijnlijk wel een tijdje duren ;)
Alsof dat ding van IA zo lang mee gaat. ;) :P

Vanavond gezellig foto's gemaakt van een optreden van rm'n bovenbuurvrouw (tribal + buikdansen) en ik kwam er achter dat geen backlight op de top-LCD wel lastig is, dan moet je settings toch via de zoeker gaan nakijken (wat soms niet helemaal practisch is). Ook weet ik nu dat ik toch maar een licht sterke lens nodig heb en een flitser en ik heb nog een grip nodig en, en, en...

Tsja, fotografie gaat een dure hobbie worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Verwijderd schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 22:50:
[...]

Nee jij snapt het niet :P. De zilvere is uit productie omdat hij zo weinig verkocht, omdat hij door zoveel mensen lelijk gevonden word :P. Hij is dus minder waard :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 08:42

pvr

http://www.tamroneurope.com/flc.htm
spaceboy schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 23:38:

[ Voor 65% gewijzigd door pvr op 16-07-2006 09:35 ]

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@spaceboy: jouw cam heeft een cropfactor. Doe die cropfactor (bij nikon 1,5) maal het aantal mm's op je lens en je weet het equivalent :)
voorbeeldje: 70-300 x 1,5 = 105-405.

simpel :)

*eens is met GsJosh over zilverkleurige body's :P

Mensen moeten die zilverkleurige body's wel heel veel mooier vinden willen ze daar ineens 50 euro of meer extra voor gaan betalen. En dat kan ik me nou niet echt voorstellen :+

[ Voor 29% gewijzigd door Henk op 16-07-2006 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

RedXraD schreef op zondag 16 juli 2006 @ 10:35:
@spaceboy: jouw cam heeft een cropfactor. Doe die cropfactor (bij nikon 1,5) maal het aantal mm's op je lens en je weet het equivalent :)
voorbeeldje: 70-300 x 1,5 = 105-405.

simpel :)
Hehe, ok ok. Mijn wiskunde is aardig goed, maar nu nog even semantisch uitgelegd? ;)

"Het equivalent" is dus een soort meetlat waardoor je verschillende camera's kunt vergelijken, right? Voor vergelijkend-waren-onderzoek. Maar wat zegt dat nu? 105-405? Wat is het equivalent van een... zeg Digital Ixus pocket-cameraatje met een optische zoom van 4x? En wat is het equivalent van een Canon G2 met een optische zoom van 10x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

GsJosh schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 13:03:
[...]

Mij ook, ik kreeg een sms :D . Alleen ik volg zojuist de track & trace en die zegt dit :/
Hoe kom je aan een track en trace nummer dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Mooie site trouwens, thanks! Werkt zeer verhelderend. Alleen daar vind ik (dus) volgens mij niet hoe je bijv. een Ixus 4x zoom vergelijkt met 'n 300mm lens voor een spiegelreflex. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Die x-aantal keer zoom slaat puur op hoevaak het getal groothoek past in het getal tele

Dus heb je een compact met een 30mm groothoek en een 100mm tele, dan is dat een 3x zoomlens.
Maar die 3x zoom is een getal wat eigenlijk niets zegt, want als je een lens hebt die bijvoorbeeld van 100mm tot 300mm gaat, dan is dat ook een 3x zoom lens.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Falcon2107 schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:04:
[...]

Hoe kom je aan een track en trace nummer dan?
Gekregen over de mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
^^met stom, behalve dat 100/30 = 3,3x zoom :)

www.dpreview.com hebben ze een database van alle camera's, met in bijna alle gevallen het 35mm equivalent van de lens.

Pak ik nou een digital ixus 65 dan heeft die een 35-105mm lens (35mm equivalent) en dus 3x zoom (105/35 = 3x). Pak je de kitlens van een d50 (18-55 x 1,5 = 27-82,5) dan zie je dat die meer groothoek heeft en iets minder tele, terwijl het óók een 3x zoom is (55/18 = 3x).

De verwarring met 'zoom' is trouwens ook dat veel mensen telebereik het zoombereik noemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Henk op 16-07-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ah, super. Met jullie uitleg erbij, moet ik zeggen... ik snap 't! Sorry voor 't vervuilen van dit D50 topic, keep on going. Maar thanks ik elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

GsJosh schreef op zondag 16 juli 2006 @ 11:25:
[...]

Gekregen over de mail.
Ik niet dus. Maar zwolle lijkt me niet goed, als ie naar vlaardingen moet.

[ Voor 17% gewijzigd door Falcon2107 op 16-07-2006 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

alle nederlandse post gaat via zwolle, dus het is wèl goed zo :)
(dus of het nou uit nederland komt, of naar nederland komt, beide gaat via zwolle)

[ Voor 40% gewijzigd door Nomad op 16-07-2006 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 14:05
Modbreak:Damesch!

Kunnen we stoppen met deze slowchat over prijzen, plekken om te bestellen, track&trace nummers en zilveren bodies? Het voegt weinig toe aan dit topic, voor onderwerpen als deze hebben we andere communicatiemogelijkheden, zoals IRC. Kom daar allemaal lekker slowchatten @ irc://irc.tweakers.net/fotografie.

Waarvoor dank ;)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Delkin Pop-up Shade D50 Pro is binnen en past perfekt zelfs de menu knoppen worden verlengd.

Zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~wjpostma/delkin.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Is het niet vreselijk irritant om iedere keer dat ding open/dicht te moeten klappen als je wisselt tussen foto maken en foto bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Sowieso... als ik door de zoeker kijk zit ik nu al met mijn neus tegen het LCD... :P moet er ook nog eens zo'n bult op zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
MartijnGizmo schreef op maandag 17 juli 2006 @ 19:21:
Is het niet vreselijk irritant om iedere keer dat ding open/dicht te moeten klappen als je wisselt tussen foto maken en foto bekijken?
Je kan hem open laten staan zit je oog iets verder van de cup af.
Ik zal hem ook alleen gebruiken als ik op een zonnige dag ga shooten (zoals vandaag B) )
Dus hoop hem nog vaak te mogen gebruiken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josh

Josh

A Cloggy in Norway

Afbeeldingslocatie: http://www.tgroen.nl/upload/files/DSC_0022_small.jpg
En de D50 is inmiddels binnen :D . Een van mijn eerste shotjes, lekker pielen! Wat een verschil met een compactcamera zeg! Heerlijk die DOF van de SLR lenzen t.o.v. die compactlensjes. Het viel me ook mee over hoe hij in de hand lag, ik had hem nog nooit uitgeprobeerd (dom he? :P) en ik heb een Nikon F65 hier thuis. Daarmee heb ik een beetje gepielt voordat ik de D50 had en ik vond die body toch wel erg klein, gelukkig is de D50 een stuk groter :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Josh op 17-07-2006 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Het verschil qua DOF zit em vooral in de afmetingen van de sensor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon2107

Falcon2107

DUTCH-FALCON

Nou mijn D-50 wordt uiteindelijk opgestuurd als het goed is. De levering wachtte zo lang omdat de sigma 70-300 APO (nog steeds) niet op voorraad is.

Hebben jullie ervaringen/suggesties met mogelijk alternatieven? Tamron 70-300 bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hmm... op google idd niet veel over te vinden. op een paar reacties na die gillen dat de sigma beter is, maar dat kan ook gewoon berust zijn op de reputatie van die sigma.

Ik heb de APO en ben erg tevreden. Waarom bestel je hem anders niet gewoon ergens anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Falcon2107 schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 15:20:
Nou mijn D-50 wordt uiteindelijk opgestuurd als het goed is. De levering wachtte zo lang omdat de sigma 70-300 APO (nog steeds) niet op voorraad is.

Hebben jullie ervaringen/suggesties met mogelijk alternatieven? Tamron 70-300 bijvoorbeeld?
Cameranu heeft hem op voorraad, als je bij de zelfde bank internetbankiert dan komt de postbode hem
morgen brengen.

Ik heb een sigma 70-300 apo (naar aanleiding van dit forum en vindt het een fijn lensje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Het is natuurlijk gewoon een lenzen discussie en daarvoor hebben we een apart topic, maar goed. De sigma is niet verheerlijkt en daardoor favoriet. Het is in deze prijsklasse de scherpste lens (apo versie he) met weinig CA en andere nadelen. Bovendien is het de enige in deze klasse die macro mogelijkheid heeft en dat heeft hij zeker wel. Foto's hieronder zijn met macro stand genomen met D50 en sigma.Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/DSC_1245Resize600.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nomad85/DSC_1389Resize600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
Ik heb een Nikon D50 en die neem ik mee naar Turkije. Is het voor de camera slecht als je daar fotografeert ivm de hitte? Ik gebruik gewoon de standaard 1gb geheugenkaarten van kingston, zijn die ook beinvloedbaar door hitte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:41

Apoca

Array Technology Industry

Ik heb een D50 body kado gekregen voor mijn verjaardag, nu ben ik dus op zoek naar een lens. Eerlijk gezegt ik heb dit deel en deel 1 geheel doorgelezen maar kom der op een gegeven moment echt niet meer uit wat en hoe.

Het moet een all-round lens zijn, voor zowel binnen als buiten. Al zal ik meer buiten foto's maken dan binnen. En ja qua kosten zit het toch wel op max 175 tot 200 euro.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
Apoca schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:46:
Het moet een all-round lens zijn, voor zowel binnen als buiten. Al zal ik meer buiten foto's maken dan binnen. En ja qua kosten zit het toch wel op max 175 tot 200 euro.
de kitlens van de d70(s) tweedehands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@lateef Of een sigma 18-125, evt. tweedehands met een B+W UV-filter (18-125 is toch iets duurder dan 200 euro).

@Volumius: Lijkt me geen probleem te zijn, volgens mij kan zo'n cam, zelfs volgens de handleiding, tot een 50°C overleven. Dus zolang je hem niet heel de dag in de zon legt lijkt het me geen prob te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ik kom de volgende uitspraak tegen op Belgiumdigital in een draad over de leverings problemen.
quote: Otto Knap
Wacht anders even op de Photokina daar komt een leuke opvolger aan.

En koop nu niet overhaast een D50 welke nog ergens verborgen zit onder een hoop stof bij ene voortverkoper die het helemaal vergeten was, want ome Nikon gooit de beuk in de prijzen.

Prijs gaat worden tussen de 399.- tot 439,- Euro inclusief 21% btw voor de Nikon D50.
Wat vinden jullie ervan?

Post 19 is het

Zijn hier ook leveringsproblemen eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Heb inderdaad al meer geruchten gelezen over een eventuele D50s, maar goed kans dat de update grotendeels in de firmware zit, zoals bij D70 --> D70s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 22:24
het ligt wel in de lijn der verwachtingen dat nikon een nog hardere aanval op de onderkant van de dSLR markt gaat doen, of dat met de d50(s) of met een nieuw - verder uitgekleed model - gaat gebeuren, is nog onbekend. de prijzen die genoemd worden lijken me ook wat suggestief, maar dat prijzen van de goedkopste nikon dSLR (flink) omlaag gaan, is zeer waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Niet alleen waarschijnlijk, ook zichtbaar. Check de prijs van een losse D50 body maar eens.

En dat is dan weer alleen maar goed :) De 2ehands markt wordt groter, zowel in lenzen als in accesoires en dat soort meuk. Plus dat je dan ook weer een zwikkie nieuwe objectieven krijgt en hopelijk sterkere concurrentie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje over de remote, volgens mij heeft de D70 de optie om, ehm, hoe zeg je dat, als het ware de ontspanknop 'ingedrukt' te houden als je met de remote schiet zonder echt de ontspanknop ingedrukt te houden. Dus één keer klikken en de camera begint met foto's nemen, nog een keer klikken en hij houdt er mee op. Is dit met de D50 ook mogelijk? Zoja, hoe doe ik dit dan?
Wat wel kan (maar wat ik niet bedoel) is de camera op Bulb zetten, klikken, en de sluiter blijft open.
Apoca schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 13:46:
Ik heb een D50 body kado gekregen voor mijn verjaardag, nu ben ik dus op zoek naar een lens. Eerlijk gezegt ik heb dit deel en deel 1 geheel doorgelezen maar kom der op een gegeven moment echt niet meer uit wat en hoe.

Kijk hier maar eens: Het grote Nikonmount-objectieven-topic V2.0
Sigma 18-125 f/3.5-5.6

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Ermzz... als je je camera op bulb zet, dan kan je kiezen.

Of je drukt de knop van je remote in, sluiter gaat open. Druk je daarna weer de knop in, dan gaat je sluiter weer dicht (max. 30min)

Heb je geen remote dan moet je idd je ontspanknop ingedrukt houden.

En zo werkt het bij een D70 volgens mij precies hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 19:30:
Ermzz... als je je camera op bulb zet, dan kan je kiezen.

Of je drukt de knop van je remote in, sluiter gaat open. Druk je daarna weer de knop in, dan gaat je sluiter weer dicht (max. 30min)

Heb je geen remote dan moet je idd je ontspanknop ingedrukt houden.

En zo werkt het bij een D70 volgens mij precies hetzelfde?
Neenee wat ik bedoel is of je met de remote een burst-shoot kan doen, zonder de hele tijd de knop op de remote ingedrukt te houden. Dus sluitertijd op bv. 1/250, camera op burst mode zetten, knop op de remote indrukken (dus niet ingedrukt houden) en dat de camera dan blijft schieten. Het kan zijn dat ik me vergis hoor en dat geen van beide camera's deze functie heeft.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hmzz... ik denk idd niet dat de cams dit hebben, lijkt me enigzins nutteloos? je zet je cam op een statief en vervolgens fotografeer je een x aantal keer dezelfde scene. in een enkel geval komt er íets langs, maar door de korte sluiter kan je dan gewoon je pootje op de sluiter of de remote houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 19:38:
Hmzz... ik denk idd niet dat de cams dit hebben, lijkt me enigzins nutteloos? je zet je cam op een statief en vervolgens fotografeer je een x aantal keer dezelfde scene. in een enkel geval komt er íets langs, maar door de korte sluiter kan je dan gewoon je pootje op de sluiter of de remote houden.
Hmm, oke. Al die verschillende camera's hebben ook zoveel verschillende functies :+
Het zou zeker wel handig zijn als je bv. een uur lang continue foto's wilt schieten met een ietwat langere sluitertijd, zoals bij een meteorietenregen. Dan heb je misschien wel steeds hetzelfde frame, maar de scene is toch steeds anders. En om nou die knop een uur lang ingedrukt te houden...

In ieder geval kan je niet instellen hoe lang de sluiter open blijft (gaat een beetje lastig met één knop :P), dat kan ook met sommige remote's, onder andere de MC-20 van Nikon. Dat is wel voorbehouden aan de profi cams trouwens, de F5 en de D2X bijvoorbeeld. Maar met een verloopkabel kan het ook weer op niet profi cams. Ik word er gek van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Hehe, of je bouwt zelf wat :) je kan natuurlijk best een leuk aansturingsgevaldingus maken (weten ze @ elektronica wel, hoop ik) waarmee je bijv. elke minuut/halve minuut je cam aanstuurt. Met een pc, een printplaatje of iets anders.

Over het algemeen is het bij SLR's zo dat hoe meer geld je betaald, hoe meer functies en knopjes je krijgt en hoe meer uitbreidingsmogelijkheden. En dat is precies de reden dat mijn oma liever een F50 dan een F70 had gehad (kreeg ze vrolijk aangesmeerd van een verkoper, en ze heeft dr nog steeds spijt van).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 19:47:
[...]

Hmm, oke. Al die verschillende camera's hebben ook zoveel verschillende functies :+
Het zou zeker wel handig zijn als je bv. een uur lang continue foto's wilt schieten met een ietwat langere sluitertijd, zoals bij een meteorietenregen. Dan heb je misschien wel steeds hetzelfde frame, maar de scene is toch steeds anders. En om nou die knop een uur lang ingedrukt te houden...
Ah... je bedoelt een timelapse??? Dat kan wel, en hoe staat in het oude deeltje 1, en wel hier :)

En in deze post staat een voorbeeldje.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:23:
[...]

Ah... je bedoelt een timelapse??? Dat kan wel, en hoe staat in het oude deeltje 1, en wel hier :)
Ow crap, ik was dat idd helemaal vergeten

nice one :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:23:
[...]

En in deze post staat een voorbeeldje.
Ik heb Nikon Capture geprobeerd, maar naast het feit dat een laptop onhandig is is er nog een bezwaar: als je Capture instelt op Time Lapse moet er altijd minimaal 1 sec. tussen de opnames zitten (en dat zie je op foto's als deze). En als je instelt dat de foto's in continues mode moeten worden geschoten, is het weer niet mogelijk om tijdens het maken van opnames van de buffer naar de HD te schrijven, dus ben je gebonden aan een maximum van 48 (JPEG Small / Basic) maal een opname van 30 seconden. Waarom dat is snap ik trouwens niet, want als je zelf de ontspanknop ingedrukt houdt wordt er wel naar je SD kaart geschreven, dus het kan wel gewoon. Dat vind ik echt heel $#@#$&*%, maar dan had ik maar een 1Ds moeten kopen :P

edit:
Iets zelf in elkaar knutselen moet niet al te moeilijk zijn. Als ik een switch maak in plaats van een button (dus eentje die op z'n plek blijft) dan heb je al het gewenste effect. Ik zal eens kijken of ik de tijd vrij kan maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 25-09 12:41
Neoflip schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 07:29:
Zaterdag met de D50 naar de open dagen van de Luchtmacht in Leeuwarden, ben benieuwd of de pics een beetje lukken :P Ben alleen bang dat met mijn Sigma 70-300 apo niet echt mooie overzichtsfoto's te maken zijn. Vorig jaar bijv. hingen er Apaches her en der in de lucht waar groothoek wel erg handig is om alles er op te krijgen. En om nou constant die lens om te wisselen met de kitlens lijkt mij ook niet echt ideaal (stof en zand daar) :X.
Toen ik in de jaren 80 vliegshows af liep had ik al snel 2 body's in de tas. 1 met een 28mm en de andere met een 80-200. Ik had een paar 2e hands minolta's maar de serieuze spotters liepen toen met Olympus, vaak in een koffer met precies uitgesneden schuim en handen vol kodak dia film mee.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Heb mijn D50 zaterdag gehaald. Voorlopig even met de kit lens. Enige nadeel wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken dat bij het uit de tas pakken nogal 'ns het kaart compartiment open gaat. Iemand daar ook last van? Of moet ik gewoon beter opletten hoe ik 'm beet pak?

Verder een ontzettend fijne camera. Ik pretendeer absoluut niet een goede fotograaf te zijn maar ik heb er wel meteen veel meer lol in en da's me toch ook wel wat waard.

Ben trouwens wel benieuwd hoe lang die accu mee gaat, heb nu iets van 250 plaatjes geschoten en in het display staat de accu nog steeds op vol.

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/78/191940434_9d0385c43f.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.flickr.com/56/191940431_d2ca9f8f30.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Hahnel batterygrip besteld met 2 extra accu's erbij bij Cameranu.nl.

Vraagje nu, als ik die grip plaats moet dan het klepje op de camera eraf gesloopt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Losgeklikt, niet gesloopt. Het staat netjes in de handleiding van je grip, maar je moet hem dus losklikken door er een beetje aan te draaien. Vervolgens berg je je klepje netjes op ín je grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedXraD schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 10:08:
Losgeklikt, niet gesloopt. Het staat netjes in de handleiding van je grip, maar je moet hem dus losklikken door er een beetje aan te draaien. Vervolgens berg je je klepje netjes op ín je grip.
Oke bedankt. Altijd fijn om zo'n grip te hebben, ziet er wat leuker uit ook nog. Heb hem vooral besteld om hem nog beter in de hand te kunnen houden en om de extra accu capaciteit. De looks zijn mooi meegenomen. Zal er prachtig uitzien met de 80-200mm/2.8 er nog op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wijnands, op de tweede foto staat je witbalans verkeerd, goed op letten. En die baterijindicatie is niet altijd even betrouwbaar. Hij blijft heel lang op vol staan, gaat dan voor een stuk of vijf foto's naar het tweede niveau (alleen hoekje eraf) en springt daarna op het derde niveau, dan kun je nog een stuk of 50 foto's maken is mijn ervaring.
Dus, ook al staat 'ie op vol, 's avonds gewoon de accu in de oplader doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
@cas.fm, dat is iets wat ik me nou al een paar weken afvraag, is het voor batterijen niet slecht om ze niet helemaal leeg te schieten voordat je ze oplaadt? Ik ben altijd in de overtuiging geweest dat batterijen leeg moesten zijn voordat je ze oplaadt.

Nou kan dat ook enkel met de NiMh zijn hoor, en er zit Li-On in de EN-EL3(a)'s. Maar dus mijn vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 11:11:
Wijnands, op de tweede foto staat je witbalans verkeerd, goed op letten.
Ja, dank je. Auto WB gaat soms wel 's de fout in dus. En wat die accu betreft, ik schiet 'm eerst 's helemaal leeg, dan krijg ik tenminste een idee hoe lang ik ermee doe.

[ Voor 21% gewijzigd door Wijnands op 21-07-2006 11:36 ]

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Babbelen over objectieven kan in Het grote Nikonmount-objectieven-topic V3.0